Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-07 15:56
markdm schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:21:
[...]

Nope, het zijn twee volledig losse systemen. Echter als je voor maanden lang geen CS:GO matchmaking speelt verlies je je rank en daal je langzaam, wat bij mij en mijn vrienden gebeurt is.
Het gaat niet langzaam achteruit, je verliest gewoon simpelweg 1 a 2 ranks. En wanneer dit dan weer gebeurd na 1 win krijg je hetzelfde weer 1 a 2 ranks naar beneden. Heb een jaar niet gespeeld en was GE, 2x dit gehad en nu LEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-07 23:19
Brubs schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:34:
[...]

Het gaat niet langzaam achteruit, je verliest gewoon simpelweg 1 a 2 ranks. En wanneer dit dan weer gebeurd na 1 win krijg je hetzelfde weer 1 a 2 ranks naar beneden. Heb een jaar niet gespeeld en was GE, 2x dit gehad en nu LEM
Ik weet niet precies hoe die decay werkte, maar ik was met ongeveer 8 maanden geen mm gezakt van GE naar LEM.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:48
Brubs schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:34:
[...]

Je zakt wel iets maar je kan ook gewoon weer dezelfde rank krijgen als je al had. Is mij meerdere keren gebeurt in ieder geval. Weet alleen niet of dat komt omdat ik initieel al dicht tegen een uprank aanzat of omdat ik vrij kort na het verliezen van mijn rank alweer weer een rank terugkreeg.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• Ferry Bouman
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-07 00:13
Dracoz schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:48:
[...]

Bedraad gaan spelen en kijken of alles stabiel is. Zeker weten dat lag is en geen FPS drops?
Heb ik dus gedaan en dan werkt het perfect.

Aangezien het zowel op de wifi van mezelf als van me meisje is lijkt het me niet aan het internet te liggen maar aan de lappie zelf, wat ken ik doen?

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:11
Ferry Bouman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:48:
[...]

Aangezien het zowel op de wifi van mezelf als van me meisje is lijkt het me niet aan het internet te liggen maar aan de lappie zelf, wat ken ik doen?
Als het daadwerkelijk aan je laptop ligt en je merkt deze schommelingen ook buiten de games om, dan kan het zijn dat je Wifi kaartje naar de knoppen is. Dit kan je oplossen met bvb een Wifi USB dongel of door je Wifi kaartje te (laten) vervangen.

Beide opties zijn over het algemeen niet al te duur maar de USB wifi dongel zou normaliter wel goedkoper moeten zijn.

Twitch

• RemonO
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:09
Ik speel de laatste tijd wat vaker Danger Zone, en vind Frostbite wel echt een leuke map. Het valt me alleen wel op dat hij best vaak crashed op het laadscherm (ook bij m’n party), merken jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferry Bouman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:48:
[...]

CS is echt een ongelooflijk gevoelig spel als het aankomt op je internetverbinding. Ik adviseer je om echt alleen maar bedraad te spelen. Met WiFi gaan er toch veel packets verloren en dat merk/voel je gewoon in CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Veel spelers hier die Broken Fang hebben aangeschaft? Beetje de moeite waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 00:18
Timbox88 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:54:
Veel spelers hier die Broken Fang hebben aangeschaft? Beetje de moeite waard?
Eerlijk gezegd zijn de rewards matig tenzij je veel geeft om de agent skins. Je moet het vooral doen als je lol haalt uit het spelen van alle verschillende challenges. Soms heb je geluk en krijg je een redelijke skin, maar meestal krijg je bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 00:18
Batsiaan schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:04:
Na een bijna 5 jarige hiatus ben ik weer begonnen met cs:go. Community heeft niet stilgezeten. Master Guardian 1 voelt soms als dmg/le in 2015. Vond dat ik destijds ondanks niet heel veel spelen best redelijk was (LEM/DMG, tussen 8-13 rws op esea en had wat pugs met o.a. Pimp/Kjaerbye waar ik prima mee kon draaien). Nu lijk ik toch echt zwaar achter te lopen. Ben inmiddels ook al 30 dus wellicht niet meer de scherpste.

Eigenlijk ook wel gedacht dat cs:go inmiddels wel een opvolger zou hebben maar het lijkt erop dat Valve hier geen plannen voor heeft. Dus toch maar weer toegegeven :)

Helaas zijn al mijn vrienden ermee gestopt dus ben vooral aan het solo q'en. Lijkt me wel tof om op termijn wat vaste mensen vinden om mee te spelen.

Wat spelen jullie het liefst. Esea, Faceit of Cevo?
Beetje laat maar de concensus is volgens mij dat Faceit the place to be is in EU. Ik ben zelf ook weer begonnen na een hiatus en ik merk dat mijn reflexen/flicks steeds beter en beter beginnen te werken, was aan het begin even wennen dat ze niet allemaal hitten maar nu gaat het steeds beter. Uiteindelijk is CSGO veel meer een tactical shooter dan een twitch shooter, dus ook oude lullen als wij kunnen prima meekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
K0L3N schreef op zondag 3 januari 2021 @ 05:43:
[...]

Eerlijk gezegd zijn de rewards matig tenzij je veel geeft om de agent skins. Je moet het vooral doen als je lol haalt uit het spelen van alle verschillende challenges. Soms heb je geluk en krijg je een redelijke skin, maar meestal krijg je bagger.
Ah ja! Heb hem inmiddels toch aangeschaft en ben inderdaad lekker bezig met de challenges. Sowieso tof om weer eens aan de slag te zijn: heb jaren geen cs go meer gespeeld, heb het nu sinds een paar dagen weer opgepakt en dat voelt toch wel weer als vanouds lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:12

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Vraagje:

Ik speel Casual maar ervaar echt bespottelijke queue times. Het begint bij 'average 2 minutes' maar blijft oplopen tot je gerust een half uur zit te wachten en ik er beu van ben. En dat is eigenlijk consistent élke avond. Je komt er gewoon _niet_ in (in geen enkele game eigenlijk).

En dan staat er dat er 50k+ man aan het wachten is. Why the f*? Als je met 20 man een potje hebt, lijkt me de simpele oplossing om die per 20 in een ronde te duwen? Kun je misschien beter een eigen server starten? Kan dat nog zoals met 1.6 en Source destijds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonO
HTT-Thalan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:36:
Vraagje:

Ik speel Casual maar ervaar echt bespottelijke queue times. Het begint bij 'average 2 minutes' maar blijft oplopen tot je gerust een half uur zit te wachten en ik er beu van ben. En dat is eigenlijk consistent élke avond. Je komt er gewoon _niet_ in (in geen enkele game eigenlijk).

En dan staat er dat er 50k+ man aan het wachten is. Why the f*? Als je met 20 man een potje hebt, lijkt me de simpele oplossing om die per 20 in een ronde te duwen? Kun je misschien beter een eigen server starten? Kan dat nog zoals met 1.6 en Source destijds?
Ik kwam hier laatst ook achter toen ik met iemand ging spelen die nieuw was, in ons geval kwam dit omdat die persoon geen Prime status had, zodra hij de 15 euro betaalde hadden we weer gewoon na 10 seconden een casual game te pakken.

Ik kan me dit van voor de update niet herinneren dus misschien is het een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

RemonO schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:34:
Ik kwam hier laatst ook achter toen ik met iemand ging spelen die nieuw was, in ons geval kwam dit omdat die persoon geen Prime status had, zodra hij de 15 euro betaalde hadden we weer gewoon na 10 seconden een casual game te pakken.

Ik kan me dit van voor de update niet herinneren dus misschien is het een bug?
Ik heb vroeger veel CS gespeeld dus ik dacht ik pak het weer op. Overdag gaat het altijd goed (net twee weken vakantie gehad dus kon af en toe overdag inloggen) en heb je ondanks de 'average 2-3 min wait' altijd wel binnen 20 seconden een match. Maar zodra het bedtijd is voor de kinderen (zeg ~19:00) is het dikke tranen, je komt er gewoon compleet niet meer in. Ik heb inderdaad geen prime status omdat ik dacht dat dit puur om uiterlijk vertoon gaat en dat boeit me niet, maar als dit de enige manier is om uberhaupt te spelen vind ik dat wel treurig, gewoon bewust je eigen game slopen om meer prime te verkopen?

Ik zou het jammer vinden als ik die prime aanschaf en het dan blijkt dat je nog steeds zit te wachten tot je een ons weegt. Ik heb net na 1 uur en 10 min fuck you geroepen en de boel uitgegooid. Wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
HTT-Thalan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:39:
[...]

Ik heb vroeger veel CS gespeeld dus ik dacht ik pak het weer op. Overdag gaat het altijd goed (net twee weken vakantie gehad dus kon af en toe overdag inloggen) en heb je ondanks de 'average 2-3 min wait' altijd wel binnen 20 seconden een match. Maar zodra het bedtijd is voor de kinderen (zeg ~19:00) is het dikke tranen, je komt er gewoon compleet niet meer in. Ik heb inderdaad geen prime status omdat ik dacht dat dit puur om uiterlijk vertoon gaat en dat boeit me niet, maar als dit de enige manier is om uberhaupt te spelen vind ik dat wel treurig, gewoon bewust je eigen game slopen om meer prime te verkopen?

Ik zou het jammer vinden als ik die prime aanschaf en het dan blijkt dat je nog steeds zit te wachten tot je een ons weegt. Ik heb net na 1 uur en 10 min fuck you geroepen en de boel uitgegooid. Wat een onzin.
Ik zit met prime ook regelmatig te wachten hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Timbox88 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:43:
[...]

Ik zit met prime ook regelmatig te wachten hoor
Welke tijden voornamelijk, en hoe lang gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
HTT-Thalan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:09:
[...]

Welke tijden voornamelijk, en hoe lang gemiddeld?
Soms haak ik ook af na bijvoorbeeld 7 of 8 minuten. Dan duurt het me te lang. Maar ik speel meestal competetive en dan gaat het sneller gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Ik moet (met Prime) vaak 1-6 minuten wachten op een match. (silver 4), ping =< 60.
Helaas kom je nog altijd heel veel Oost Blokkers / kinderen tegen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Anoniem: 377816 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:02:
Ik moet (met Prime) vaak 1-6 minuten wachten op een match. (silver 4), ping =< 60.
Helaas kom je nog altijd heel veel Oost Blokkers / kinderen tegen. |:(
Jep, dat heb ik ook idd. Speel nu pas zilver 2, ben net begonnen met nieuwe account, maar kom idd veel kids en oostblokkers tegen. Aan de andere kant ook regelmatig leuke spelers waarbij we echt wel wat toffe tactics toepassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hebben jullie geheime recepten om mijn FPS een beetje te boosten? Ik heb de Ulletical FPS workshop map als benchmark en daar haal ik momenteel tussen de 175 en 190 gemiddelde FPS. Ik heb daarbij in principe alle details uit/low behalve shadow en effect (medium ivm schaduwen en draw distance) en de resolutie momenteel op 2560*1440 ipv de volle 4k van mijn 34" ultrawide monitor omdat alles anders compleet vertrokken en troebel oogt, maar ik laat me graag adviseren of een andere (lagere) resolutie ook goed zou moeten werken.

Het systeem is een Core i7 3770 met 16GB en een RTX 2070, ik denk dat ik nog veel hoger zou moeten kunnen halen, ik zie mensen 300+ halen met minder. Nvidia application settings staan al op override (max performance) en ik gebruik -novid -high -threads 4 -nojoy +cl_forcepreload 1 -nod3d9ex bij de CSGO startup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
HTT-Thalan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:10:
Hebben jullie geheime recepten om mijn FPS een beetje te boosten? Ik heb de Ulletical FPS workshop map als benchmark en daar haal ik momenteel tussen de 175 en 190 gemiddelde FPS. Ik heb daarbij in principe alle details uit/low behalve shadow en effect (medium ivm schaduwen en draw distance) en de resolutie momenteel op 2560*1440 ipv de volle 4k van mijn 34" ultrawide monitor omdat alles anders compleet vertrokken en troebel oogt, maar ik laat me graag adviseren of een andere (lagere) resolutie ook goed zou moeten werken.

Het systeem is een Core i7 3770 met 16GB en een RTX 2070, ik denk dat ik nog veel hoger zou moeten kunnen halen, ik zie mensen 300+ halen met minder. Nvidia application settings staan al op override (max performance) en ik gebruik -novid -high -threads 4 -nojoy +cl_forcepreload 1 -nod3d9ex bij de CSGO startup.
Hoe hoog wil je je FPS hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Timbox88 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:11:
[...]

Hoe hoog wil je je FPS hebben dan?
Geen idee wat slim is, maar ik 'hoor verhalen' dat je 300 moet kunnen willen halen om een edge te hebben.

Wat ik over de laatste weken heb gemerkt bij het aandachtig bekijken van kill shots is dat ik nogal eens een hoekje om kom --> instant death. De replay laat echter zien dat er toch wel een paar tiende van een seconde meer tijd leek te zijn voor de andere speler om te reageren. Dat insinueert een probleem aan mijn kant? Ik heb een relatief bij de tijd systeem (gpu dan toch) en kan het spel dus eenvoudig op MAX draaien en dat deed ik dan ook, maar wil nu kijken of ik daar een winst mee kan boeken dus heb wat guides bekeken over max fps op CSGO.

Als ik hier kijk:

https://www.userbenchmark...sive/3680/141989.95.0.0.0

met mijn cpu en een GTX 1070 (hoger dan dat heeft niemand ooit getest met deze CPU) is het gemiddelde 126 dus daar zit ik dik boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
HTT-Thalan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Geen idee wat slim is, maar ik 'hoor verhalen' dat je 300 moet kunnen willen halen om een edge te hebben.

Wat ik over de laatste weken heb gemerkt bij het aandachtig bekijken van kill shots is dat ik nogal eens een hoekje om kom --> instant death. De replay laat echter zien dat er toch wel een paar tiende van een seconde meer tijd leek te zijn voor de andere speler om te reageren. Dat insinueert een probleem aan mijn kant? Ik heb een relatief bij de tijd systeem (gpu dan toch) en kan het spel dus eenvoudig op MAX draaien en dat deed ik dan ook, maar wil nu kijken of ik daar een winst mee kan boeken dus heb wat guides bekeken over max fps op CSGO.

Als ik hier kijk:

https://www.userbenchmark...sive/3680/141989.95.0.0.0

met mijn cpu en een GTX 1070 (hoger dan dat heeft niemand ooit getest met deze CPU) is het gemiddelde 126 dus daar zit ik dik boven.
Ja, vandaar ook mijn vraag. Heb het idee dat je met die 200 echt wel goed zit hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vreemd dat jullie wachttijden hebben met casual, ik heb altijd direct een Sessie.

FPS kan je wel verhogen door dingen als AA en MSAA uit te zetten en je details te verlagen. Verder spelen spelen veel pro's op een lage resolutie voor zo'n hoog mogelijke FPS, maar ik hou het bij native (2K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Timbox88 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:17:
[...]

Ja, vandaar ook mijn vraag. Heb het idee dat je met die 200 echt wel goed zit hoor..
Een groot nadeel zou zijn (begrijp ik van anderen) dat mijn scherm alhoewel groot en mooi slechts 60hz is terwijl 120hz een voordeel zou geven, maar daar kunnen we nu even niks aan doen (vind het ook weer niet zo belangrijk dat ik hier een ander scherm voor zou kopen). Voordeel van 34" is dan wel weer dat je op afstand (niet ingezoomd) toch meer ziet.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-01-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59
HTT-Thalan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Een groot nadeel zou zijn (begrijp ik van anderen) dat mijn scherm alhoewel groot en mooi slechts 60hz is terwijl 120hz een voordeel zou geven, maar daar kunnen we nu even niks aan doen (vind het ook weer niet zo belangrijk dat ik hier een ander scherm voor zou kopen). Voordeel van 34" is dan wel weer dat je op afstand (niet ingezoomd) toch meer ziet.
Je hebt best een oude cpu he, heb je die al OC'ed? CS:GO is cpu bound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonO
Wat zou het voordeel zijn van het ophogen van de fps als je scherm niet meer dan 60 beeldjes per seconde kan laten zien? Ik dacht altijd dat de Hz dan een beetje de limiterende factor is.

Ik speel zelf ook met een RTX 2070 op een 60Hz scherm en had me er een beetje bij neergelegd, dus als het toch uitmaakt ga ik ook even prutsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Je hebt best een oude cpu he, heb je die al OC'ed? CS:GO is cpu bound
Klopt, is een oudje, maar het betreft een Dell workstation met volgens mij nul opties tot overklokken.

Heb een autoexec.cfg aangelegd voor wat details, maar ik weet niet precies wat ik nu verder nog aangepast hebt, ik bench nu niet hoger meer dan 155 gemiddeld. Echter, als ik de resolutie terugbreng naar bv een belachelijk lage 1280*720 bench ik exact hetzelfde dus dat wijst idd op een cpu limit waar ik tegenaan hik en niet de gpu.

- edit -

Interessant... als ik de taskmanager mee laat lopen op 'performance' tijdens de ulletical benchmark (waar ik nog steeds rond de 150 benchmark) komt de CPU belasting pertinent niet boven de 40% uit (alhoewel hij wel boost van 3.4 naar 3,7ghz) en de GPU komt tot máx 30% belasting.

Dat impliceert dat er nog wel (flink) wat rek in zit, of niet?

[ Voor 58% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-01-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

RemonO schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:26:
Wat zou het voordeel zijn van het ophogen van de fps als je scherm niet meer dan 60 beeldjes per seconde kan laten zien? Ik dacht altijd dat de Hz dan een beetje de limiterende factor is.

Ik speel zelf ook met een RTX 2070 op een 60Hz scherm en had me er een beetje bij neergelegd, dus als het toch uitmaakt ga ik ook even prutsen!
Schijnbaar (zegt 'het internet') is de input lag in CSGO frame bound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Echt, doe ik iets verkeerd of heb ik gewoon pech? Ik heb wat missies gedaan met de Operation Broken Fang Pass en verdiende zodoende 12 sterren. Heb ik drie keer vier sterren uitgegeven voor een toffe wapen livery, krijg ik drie keer exacte dezelfde livery voor exact hetzelfde handwapen....terwijl er geloot wordt uit een stuk of vijftien wapens...

Wat een klotezooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coun7less
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-03 15:34
Timbox88 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:10:
Echt, doe ik iets verkeerd of heb ik gewoon pech? Ik heb wat missies gedaan met de Operation Broken Fang Pass en verdiende zodoende 12 sterren. Heb ik drie keer vier sterren uitgegeven voor een toffe wapen livery, krijg ik drie keer exacte dezelfde livery voor exact hetzelfde handwapen....terwijl er geloot wordt uit een stuk of vijftien wapens...

Wat een klotezooi!
De kans dat je een consumer of industrial graded skin krijgt is natuurlijk veel groter dan een classified of covert skin. Dat is niet 1 uit 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:26

PnD

like in Pinda ^_^

Speel het spel al 20 jaar en nog nooit verdiept in dat "nieuwe" gebeuren met skins e.d.
Flipt er gisteren iemand uit de pan na het spel, omdat ik een operation Bravo case kreeg.

Blijkt een paar tientjes waard te zijn en er kan iets zeldzaams in te zitten. Ik stop vandaag eerder met werken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Timbox88 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:10:

Wat een klotezooi!
Zoals hierboven al gezegd, binnen een collectie (of case in dit geval) heb je verschillende categorien die bepalen wat de zeldzaamheid van de skins is. Deze categorien komen overeen met de kleur van de achtergrond van het wapen. De kans op low tier skins is daardoor vele malen groter dan een high tier skin. Volgens mij is de kans op een "red" (grade: covert) skin 1 op 100 ongeveer. De kans dat jij dus 3x op rij dezelfde skin krijgt is inderdaad vrij groot.
PnD schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:09:

Speel het spel al 20 jaar en nog nooit verdiept in dat "nieuwe" gebeuren met skins e.d.
Flipt er gisteren iemand uit de pan na het spel, omdat ik een operation Bravo case kreeg.

Blijkt een paar tientjes waard te zijn en er kan iets zeldzaams in te zitten. Ik stop vandaag eerder met werken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Die Bravo cases zijn ook helemaal geen nieuw gebeuren, integendeel juist. Het is het derde case type dat ooit uitkwam, in 2013 alweer. Inmiddels dropt hij praktisch niet meer (bij jou blijkbaar wel) dus dat is al een zeldzaamheid maar daardoor is de prijs ook nog eens fors gestegen. De AK-47 Fire Serpent kan er mogelijk inzitten en dat is een zeer gewilde skin.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Jorissie87 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:50:
[...]

Zoals hierboven al gezegd, binnen een collectie (of case in dit geval) heb je verschillende categorien die bepalen wat de zeldzaamheid van de skins is. Deze categorien komen overeen met de kleur van de achtergrond van het wapen. De kans op low tier skins is daardoor vele malen groter dan een high tier skin. Volgens mij is de kans op een "red" (grade: covert) skin 1 op 100 ongeveer. De kans dat jij dus 3x op rij dezelfde skin krijgt is inderdaad vrij groot.
[...]

Die Bravo cases zijn ook helemaal geen nieuw gebeuren, integendeel juist. Het is het derde case type dat ooit uitkwam, in 2013 alweer. Inmiddels dropt hij praktisch niet meer (bij jou blijkbaar wel) dus dat is al een zeldzaamheid maar daardoor is de prijs ook nog eens fors gestegen. De AK-47 Fire Serpent kan er mogelijk inzitten en dat is een zeer gewilde skin.
Ah ja, dat verklaart! Man man, balen zeg hahaha! Naja, blijven proberen dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88

Ik krijg steeds de melding dat ik in Nederland geen cases kan openmaken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
Timbox88 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Ik krijg steeds de melding dat ik in Nederland geen cases kan openmaken....
Klopt, in Nederland is het openen van cases (sinds enige tijd) geblokkeerd omdat dit niet is toegestaan vanuit de overheid. Zij zien het openen van cases als "gokken" en daar heeft de Nederlandse overheid een monopolie op. Als je een VPN hebt kun je eventueel wel cases openmaken. Mijn advies is echter, verkoop de cases gewoon en koop de skins die je graag wilt op de market of 3rd party sites. De kans dat je winst pakt is echt minimaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Jorissie87 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:13:
[...]

Klopt, in Nederland is het openen van cases (sinds enige tijd) geblokkeerd omdat dit niet is toegestaan vanuit de overheid. Zij zien het openen van cases als "gokken" en daar heeft de Nederlandse overheid een monopolie op. Als je een VPN hebt kun je eventueel wel cases openmaken. Mijn advies is echter, verkoop de cases gewoon en koop de skins die je graag wilt op de market of 3rd party sites. De kans dat je winst pakt is echt minimaal!
Jep, dat doe ik idd ook! Goede tip, thanks :)

Maar wat doe jij - of de rest - dan met je sterren? Geef je ze gewoon allemaal uit binnen een 'kist' en dan in de hoop dat er een tof wapen uit dropt (en dus met het resultaat dat je heel veel dubbele kut skins krijgt) of los je dat op een andere manier op?

[ Voor 17% gewijzigd door Timbox88 op 17-01-2021 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Timbox88 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:32:
[...]

Jep, dat doe ik idd ook! Goede tip, thanks :)

Maar wat doe jij - of de rest - dan met je sterren? Geef je ze gewoon allemaal uit binnen een 'kist' en dan in de hoop dat er een tof wapen uit dropt (en dus met het resultaat dat je heel veel dubbele kut skins krijgt) of los je dat op een andere manier op?
Ik zelf koop met de sterren gewoon de kisten omdat die het hoogste rendement hebben. Aan het einde van de operation denk ik er een paar skins van te kopen, maar puur voor de lol, de kans is toch minimaal dat er iets goeds uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
markdm schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:37:
[...]

Ik zelf koop met de sterren gewoon de kisten omdat die het hoogste rendement hebben. Aan het einde van de operation denk ik er een paar skins van te kopen, maar puur voor de lol, de kans is toch minimaal dat er iets goeds uit komt.
Dus je koopt de kisten en die verkoop je vervolgens voor geld in de store? En met dat geld koop je dan de skins die je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Timbox88 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Dus je koopt de kisten en die verkoop je vervolgens voor geld in de store? En met dat geld koop je dan de skins die je wil?
Inderdaad ja, ik koop altijd de kisten van de sterren. Misschien aan het einde van de operation koop ik ook nog wat wapens van de sterren voor de lol, maar het rendement op de kisten is vele malen hoger. Voor relatief weinig geld kan je al een mooie loadout kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
markdm schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Inderdaad ja, ik koop altijd de kisten van de sterren. Misschien aan het einde van de operation koop ik ook nog wat wapens van de sterren voor de lol, maar het rendement op de kisten is vele malen hoger. Voor relatief weinig geld kan je al een mooie loadout kopen.
Maar die kisten die je kunt kopen zijn echt maar een paar cent waard toch, of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Timbox88 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:45:
[...]

Maar die kisten die je kunt kopen zijn echt maar een paar cent waard toch, of vergis ik me?
Die kisten die je van de sterren kan kopen zijn €0,70 waard. Het is niet heel veel, maar nog altijd meer dan de gemiddelde opbrengst van een random wapen kiezen met je sterren, de kans op een goede drop is namelijk echt minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
markdm schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:14:
[...]

Die kisten die je van de sterren kan kopen zijn €0,70 waard. Het is niet heel veel, maar nog altijd meer dan de gemiddelde opbrengst van een random wapen kiezen met je sterren, de kans op een goede drop is namelijk echt minimaal.
Ah! Dan ga ik dat idd ook wat vaker doen!

En hoe zit het met de personage skins? Zijn die wel de moeite waard of same story?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb ondertussen een paar cases gekregen, maar daar heb ik dus helemaal geen zak aan omdat we die in NL vanwege wetgeving niet mogen openen. Ik wil ze dus verkopen, maar hoe? Ik zag een reclame voor CS GO Selly, dus die geprobeerd, maar die zegt dat ik geen items 'above 50 cents' heb dus laat niks zien (ik ben ingelogd).

Wat is een goeie plek om cases te verkopen en is dat überhaupt de moeite? Als ik in-game op 'sell on market' klik gebeurt er precies helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
HTT-Thalan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:01:
Ik heb ondertussen een paar cases gekregen, maar daar heb ik dus helemaal geen zak aan omdat we die in NL vanwege wetgeving niet mogen openen. Ik wil ze dus verkopen, maar hoe? Ik zag een reclame voor CS GO Selly, dus die geprobeerd, maar die zegt dat ik geen items 'above 50 cents' heb dus laat niks zien (ik ben ingelogd).

Wat is een goeie plek om cases te verkopen en is dat überhaupt de moeite? Als ik in-game op 'sell on market' klik gebeurt er precies helemaal niks.
Bij mij werkt dat gewoon hoor, gewoon via de market van steam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Timbox88 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:06:
[...]

Bij mij werkt dat gewoon hoor, gewoon via de market van steam..
Ingame gebeurde er niks maar ik heb het nu via de Steam app op de PC geprobeerd en dat kán, maar ik moet een authenticator hebben om geen 'item hold' te hebben in de store. Dus dat heb ik gedaan: mobile authenticator toegevoegd aan account, uitgelogd uit steam en met die nieuwe authenticator opnieuw ingelogd, all good... maar ik heb nog steeds een item hold omdat ik mijn authenticator 'al meer dan 7 dagen niet heb gebruikt'.

Iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
HTT-Thalan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:23:
[...]

Ingame gebeurde er niks maar ik heb het nu via de Steam app op de PC geprobeerd en dat kán, maar ik moet een authenticator hebben om geen 'item hold' te hebben in de store. Dus dat heb ik gedaan: mobile authenticator toegevoegd aan account, uitgelogd uit steam en met die nieuwe authenticator opnieuw ingelogd, all good... maar ik heb nog steeds een item hold omdat ik mijn authenticator 'al meer dan 7 dagen niet heb gebruikt'.

Iemand een tip?
Dit had ik ook de eerste keer bij gebruik authenticator. Moest ik een paar dagen wachten. Daarna werkte alles vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Timbox88 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:25:
[...]

Dit had ik ook de eerste keer bij gebruik authenticator. Moest ik een paar dagen wachten. Daarna werkte alles vlekkeloos!
Nou dan heb ik om te vieren dat ik straks kan verkopen maar een Mag7 skin gekocht voor 4 hele centen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
HTT-Thalan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Nou dan heb ik om te vieren dat ik straks kan verkopen maar een Mag7 skin gekocht voor 4 hele centen :P.
Hahaha dat zijn de mooie vooruitzichten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heeft iemand wat inzicht in de spawn protection bij Arms Race? Ik vind het leuk om te doen, maar ik word soms behoorlijk gefrustreerd dat ik letterlijk op het moment dat ik spawn, geheadshot word. Dit terwijl ik soms 1-2 seconde sta te kijken op een enemy die gewoon spawn protection blijft houden en onsterfelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
HTT-Thalan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:23:
[...]

Iemand een tip?
Tip: wachten

Dit zijn allemaal beveiligingsmaatregelen die Valve heeft ingebouwd om scammers tegen te gaan/te ontmoedigen. Voor de gewone mens is het slechts éénmalig een lastig iets en daarna geen problemen meer mee.

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
HTT-Thalan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:33:
Heeft iemand wat inzicht in de spawn protection bij Arms Race? Ik vind het leuk om te doen, maar ik word soms behoorlijk gefrustreerd dat ik letterlijk op het moment dat ik spawn, geheadshot word. Dit terwijl ik soms 1-2 seconde sta te kijken op een enemy die gewoon spawn protection blijft houden en onsterfelijk is.
Zolang je stil blijft staan heb je de eerste seconden spawnprotection, wanneer je ook maar 1 stap loopt komt deze te vervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-h7I8zj_MjPR_Jjiw2YVIVRYlw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWniUeYJG4oLztRniRTDdV3m.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit nu op rank 10 (met pijn en moeite). Ben niet de allerkutste speler ooit maar ik heb hele grote verschillen tussen mijn pieken en dalen. Ik kan soms een match domineren, maar meestal zit ik in de middenmoot en soms kom ik een hele match gewoon niet aan de bak :').

Mijn grootste uitdaging zit hem in recoil control bij spray wapens (daar heb je training maps voor, ik weet het) en soms gewoon snelheid. Er zitten gasten tussen die zo vreselijk snel kunnen aim+shooten (en dan nog headshots ook) dat het onwerkelijk lijkt. Als ik echter een aim workshop start en de snelheid zie waarmee die dots verschijnen en verdwijnen... minder dan een halve seconde krijg je (en dat is voor mij vaak niet genoeg).

Indien ik niet tegen de legendaries speel gaat het me aardig af en heb ik een heel hoog hit percentage. Favo wapens bij uitstek Deagle + Mag7 (en dus CT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
HTT-Thalan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:33:
[Afbeelding]

Ik zit nu op rank 10 (met pijn en moeite). Ben niet de allerkutste speler ooit maar ik heb hele grote verschillen tussen mijn pieken en dalen. Ik kan soms een match domineren, maar meestal zit ik in de middenmoot en soms kom ik een hele match gewoon niet aan de bak :').

Mijn grootste uitdaging zit hem in recoil control bij spray wapens (daar heb je training maps voor, ik weet het) en soms gewoon snelheid. Er zitten gasten tussen die zo vreselijk snel kunnen aim+shooten (en dan nog headshots ook) dat het onwerkelijk lijkt. Als ik echter een aim workshop start en de snelheid zie waarmee die dots verschijnen en verdwijnen... minder dan een halve seconde krijg je (en dat is voor mij vaak niet genoeg).

Indien ik niet tegen de legendaries speel gaat het me aardig af en heb ik een heel hoog hit percentage. Favo wapens bij uitstek Deagle + Mag7 (en dus CT).
Rank 10: Gold Nova Master dus? Not bad my friend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Timbox88 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:33:
[...]

Rank 10: Gold Nova Master dus? Not bad my friend!
Ik denk dat hij "Profile Ranks" bedoeld. Die is gebaseerd op XP die je krijgt na afloop van ieder potje (en waarmee je een servicemedal kunt krijgen als je lvl 40 haalt.) Dit zegt niets over een Matchmaking Rank. Aan zijn printscreen te zien speelt hij casual dus dan krijg je sowieso geen rank.

OT:
Sinds we door corona niet veel meer kunnen doen en met de nieuwe operation ben ik ook weer wat vaker aan het spelen. Speel met vrienden die rond MG2 rank zitten. Ik was zelf LEM/Supreme maar doordat ik nu tegen gemiddeld lagere ranks speel verlies ik snel een rank bij een loss en ga ik na een win nauwelijks vooruit. Gisteren nog 3 potjes op rij gewonnen waarvan 1 na 8-0 voorstaan met 24 kills de tegenpartij zich terugtrok en daarna een potje 42 kills met 12 deaths en uiteindelijk weer terug op LE. Met een bekend clubje spelen is wel echt een stuk gezelliger en minder kans op random Turken of Russen die bij alles flamen. We spelen overigens echt voor de fun en gaan ook echt voor content plays wanneer we ruim voorstaan (voor de zeus, knife of no-scope kills). Kan me daarnaast ook prima vermaken met de nieuwe operation alhoewel de missies wel minder moeilijk zijn dan vorige missies voor mijn gevoel. Meestal heb je met een uurtje wel alle missies van de betreffende week gehaald.

Gisteren trouwens ook een enemy op cat neergeschoten die er vervolgens als volgt bij zat/lag :+ :
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2367445173 :+

[ Voor 5% gewijzigd door Jorissie87 op 21-01-2021 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Jorissie87 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:36:
[...]

Ik denk dat hij "Profile Ranks" bedoeld. Die is gebaseerd op XP die je krijgt na afloop van ieder potje (en waarmee je een servicemedal kunt krijgen als je lvl 40 haalt.) Dit zegt niets over een Matchmaking Rank. Aan zijn printscreen te zien speelt hij casual dus dan krijg je sowieso geen rank.

OT:
Sinds we door corona niet veel meer kunnen doen en met de nieuwe operation ben ik ook weer wat vaker aan het spelen. Speel met vrienden die rond MG2 rank zitten. Ik was zelf LEM/Supreme maar doordat ik nu tegen gemiddeld lagere ranks speel verlies ik snel een rank bij een loss en ga ik na een win nauwelijks vooruit. Gisteren nog 3 potjes op rij gewonnen waarvan 1 na 8-0 voorstaan met 24 kills de tegenpartij zich terugtrok en daarna een potje 42 kills met 12 deaths en uiteindelijk weer terug op LE. Met een bekend clubje spelen is wel echt een stuk gezelliger en minder kans op random Turken of Russen die bij alles flamen. We spelen overigens echt voor de fun en gaan ook echt voor content plays wanneer we ruim voorstaan (voor de zeus, knife of no-scope kills). Kan me daarnaast ook prima vermaken met de nieuwe operation alhoewel de missies wel minder moeilijk zijn dan vorige missies voor mijn gevoel. Meestal heb je met een uurtje wel alle missies van de betreffende week gehaald.

Gisteren trouwens ook een enemy op cat neergeschoten die er vervolgens als volgt bij zat/lag :+ :
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2367445173 :+
Ah ja, twijfelde al! Maar inderdaad, je hebt gelijk!

Tof dat je weer wat meer speelt! Bij mij geldt hetzelfde: ik speel nu sinds twee weken (en na jaren) weer counterstrike en vermaak me opperbest! Maar goed, het niveau waar jij op speelt, kan ik alleen maar van dromen hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jorissie87 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:36:
Dat inderdaad :Y. Ik heb nog geen competitive gespeeld en ben een beetje aan het twijfelen om dat te doen, zijn mensen dan snel geïrriteerd als je nog niet zo goed bent? Kicken ze je eruit als je fouten maakt? Of valt het allemaal wel mee? Je kan alleen dáár je rank opbouwen begrijp ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
HTT-Thalan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Dat inderdaad :Y. Ik heb nog geen competitive gespeeld en ben een beetje aan het twijfelen om dat te doen, zijn mensen dan snel geïrriteerd als je nog niet zo goed bent? Kicken ze je eruit als je fouten maakt? Of valt het allemaal wel mee? Je kan alleen dáár je rank opbouwen begrijp ik.
Nee hoor, valt echt wel mee. Plus je zult toch redelijk snel gelinkt worden aan spelers van je eigen niveau :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorissie87
HTT-Thalan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Voor de duidelijkheid: Er zijn 3 soorten ranks, je hebt de Matchmaking rank die het meest bekend is maar er bestaat ook wingman (2vs2) waar je dezelfde type ranks voor kan krijgen. Daarnaast heb je ook een "Battleroyale" (Danger Zone) gamemode waar je ook een rank voor kan krijgen, die laatste hanteert weer andere ranks (qua naam). Over het algemeen bedoelen mensen je Matchmaking (competitive) rank als ze het over hun rank hebben. Alle andere gamemodes (armsrace, deathmatch, casual, demolition, retakes etc.) hebben niets met ranks te maken. Alle skillniveaus worden daar bij elkaar in een server gezet. Juist voor mensen die nieuw zijn of minder goed is het daarom interessant om wel matchmaking te spelen.

De matchmaking ervaringen kunnen heel wisselend zijn. In principe wordt je altijd geteamd met, en tegen, spelers van (gemiddeld) gelijk skillniveau waardoor jij niet "slechter" zou moeten zijn tov je teammates. Natuurlijk is het een grote loterij met wat voor type spelers je in een team komt, het kan zijn dat je met toxic teammates in een game terecht komt maar dat is op hogere niveaus niet anders (sterker nog, volgens mij gebeurt dat daar eerder omdat mensen meer "try-hard" zijn). Mijn ervaring is dat het op lagere ranks juist vriendelijker en gemoederlijker is allemaal. Over het algemeen hebben mensen er begrip voor als je niet goed speelt, zolang je maar je best doet en niet expres fouten maakt. Je weet het pas als je het geprobeert hebt. Algemene ervaring met Matchmaking is eigenlijk altijd: zorg dat je 4 fijne teammates vooraf hebt en ga daarmee (premade) zoeken naar een server. Je kan op die manier ook veel consistenter worden omdat je op elkaar kan inspelen en je hebt geen onbekende factor van teammates die je niet kent. Als je nog geen vaste vrienden hebt kun je fijne teammates uit eerdere potjes gewoon toevoegen en daarmee de volgende keer een match zoeken.

Een speler kicken zal niet snel meer gebeuren tegenwoordig. Voorheen was het zo dat wanneer iemand vroegtijdig vertrok of gekicked werd er een bot voor terugkwam. Soms was dat nog wel interessant omdat je een slechte speler kon kicken en je beste speler "2x" kon laten spelen per ronde (die nam dan de bot over als hij zelf dood was). Onlangs is er een update geweest die op matchmaking geen bots meer plaatst. Bij vertrek van een speler is het nu gewoon keihard 5 vs 4 spelers. Alleen als iemand echt het spel verpest voor de rest van het team is dat pas het overwegen waard.

Ten slotte is er ook nog iets als "trust factor" dat is eigenlijk een karma score (die je overigens niet van jezelf kan zien). Als iemand bijvoorbeeld frequent vroegtijdig het spel verlaat of vaak gereport wordt voor griefing (spelbederf) zal zijn trustfactor lager worden. Spelers met gelijke trust factor worden met elkaar in een team gezet (bovenop gelijke ranks). Als je met meerdere teammates naar een spel zoekt wordt de trustfactor van de speler met de laagste score aangehouden, je krijgt in dat geval wel een melding tijdens het zoeken dat je ervaring door de trustfactor van persoon "x" kan worden beinvloed. In lagere trustfactors wordt over het algemeen meer gegriefed en gecheat maar als jij gewoon een normale teammate bent die geen gekke dingen doet heb je daar geen last van.

[ Voor 24% gewijzigd door Jorissie87 op 21-01-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonO
Mijn matchmaking ervaring is wat negatiever, heb meerdere keren mensen gehad die een vote-kick starten na 1 foutje, dat is wel irritant.

Tip voor als je gaat spelen: weet wanneer je moet kopen en wanneer niet! Met een kleiner team maakt dat veel meer uit dan bij casual games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Kun je eigenlijk ook promoveren als je zelf goed speelt, maar met je team toch verliest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemonO
Bij competitive 5v5 volgens mij niet. Bij Danger Zone ben ik volgens mij wel eens omhoog gegaan in rank terwijl ik 2e was.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vandaag mijn eerste competitive match gespeeld :). Was vreselijk spannend, stom wat zo'n spelletje met je adrenaline kan doen. Dust II, 5 tegen 5. Paar keer vergeten kevlar te kopen, niet gewend op casual, net zoals de defuse kits. En toen ik die per ongeluk toch gekocht had kwam het goed uit, bom gedefused met 0.2 seconden op de klok over _O-. Daarvoor 2 t's van de bombsite moeten clearen.

Je moet inderdaad goed op je geld letten maar zolang je een ronde wint zit het wel snor. Het viel me vooral op dat mensen minder 'gedurfd' spelen en dat ik er in 1vs1 fights vaker 'on top' uit kwam met meer headshots, toch wat geleerd in casual en al die potjes arms race.

Uiteindelijk met 16-7 gewonnen, 2e speler van het team.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVAExwiz4pXKJyZU3vsBC9BNFu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/50iqBZRRoSK8A8OUff2J95dD.png?f=fotoalbum_large

Fuck, dat was leuk. Binnenkort nog een keer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
Speel bijna alleen maar casual maar gisteren bij competitive met 1 ronde verschil gewonnen en vandaag ruim gewonnen na een achterstand van 0-6. Jammer dat ze de bots weggehaald hebben. Als een teammate verlaat dan is het meteen einde oefening :/

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07 10:10
Ja denk je?
Tot in het andere team er 1tje cheat en telkens de bot overneemt.. dan pas is het kansloos.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vraag:

Regelmatig kom ik spelers tegen (in casual, want in competitive kun je niemand 'volgen' als je dood bent) die het relatief goed doen. En dat is op zich niks vreemds. Maar het komt nog best wel eens voor dat als ik die spelers volg, ze erg 'glitchy' bewegen. Bijna alle spelers bewegen vloeiend over het scherm, maar af en toe dus eentje die zo stotterig beweegt dat het bijna lijkt alsof hij van plek naar plek 'schiet' door de level heen.

Ik kan niet benaderen wat dit nu veroorzaakt, iemand die dit fenomeen kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
HTT-Thalan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:05:
Vraag:

Regelmatig kom ik spelers tegen (in casual, want in competitive kun je niemand 'volgen' als je dood bent) die het relatief goed doen. En dat is op zich niks vreemds. Maar het komt nog best wel eens voor dat als ik die spelers volg, ze erg 'glitchy' bewegen. Bijna alle spelers bewegen vloeiend over het scherm, maar af en toe dus eentje die zo stotterig beweegt dat het bijna lijkt alsof hij van plek naar plek 'schiet' door de level heen.

Dat zijn gewoon mensen met een slechte internet verbinding, daar kan csgo soms niet goed mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
HTT-Thalan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:05:
Vraag:

Voor mijn gevoel is de csgo playerbase de laatste jaren het sterks gegroeid vanuit oostblok/rusland en turkije. Over het algemeen hebben mensen daar minder goede pc's en internetverbinding dan wij hier doorgaans hebben. Het kan goed zijn dat ze een slechte verbinding hebben (traag internet of packetloss). Je zou eens kunnen kijken naar wat hun ping is. Zelf heb ik meestal een ping van 30-60, alles boven de 80 vind ik niet fijn spelen. Andere spelers kunnen natuurlijk een ander standaard hebben of niet zo kieskeurig zijn. Packetloss moet altijd 0 zijn maar als je over een (fatsoenlijke) netwerkkabel speelt en niet wifi moet dat de standaard zijn.

Edit: als je wilt weten of je zelf last hebt van packetloss moet je in console het volgende command invoeren "Net_graph 1" je krijgt dan wat gegevens in je beeld te zien waaronder je ping. bij "loss" komt dan het procent packetloss zichtbaar. Ik heb deze gegevens altijd aanstaan. Je kan het met "Net_graph 0" gewoon weer uitzetten als het je stoort

[ Voor 15% gewijzigd door Jorissie87 op 25-01-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jorissie87 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Voor mijn gevoel is de csgo playerbase de laatste jaren het sterks gegroeid vanuit oostblok/rusland en turkije. Over het algemeen hebben mensen daar minder goede pc's en internetverbinding dan wij hier doorgaans hebben. Het kan goed zijn dat ze een slechte verbinding hebben (traag internet of packetloss). Je zou eens kunnen kijken naar wat hun ping is. Zelf heb ik meestal een ping van 30-60 maar alles boven de 80 is in mijn ogen niet (goed) speelbaar. Packetloss moet altijd 0 zijn maar als je over een (fatsoenlijke) netwerkkabel speelt en niet wifi moet dat de standaard zijn.
Die oostblok verbinding had ik nog niet bij stilgestaan. Ik ben nog van de oude garde dus simpele ramplank zonder poespas (ik ben heel content met mijn action battletron met mechanische klikkers), Logitech Proteus G902, en het is dat het niet meer kan anders zou ik Ps/2 gebruiken in plaats van USB. Verbinding directe gigabit lijn naar de router. Geen wifi uiteraard :P.

Zoals eerder besproken heb ik de details en settings voor min-of-meer maximum FPS gebouwd dus ondanks het 4k display haal ik nog een dikke 150 fps gemiddeld. Niet dat ik een hardcore gamer ben (al jaren niet meer) maar ik zou het zonde vinden als ik daar onnodige winsten laat liggen. Mijn PC is (bij lange na) niet meer de nieuwste, alleen de GPU is vrij recent. Mijn ping zit volgens mij altijd wel onder de 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
HTT-Thalan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:14:
[...]

Die oostblok verbinding had ik nog niet bij stilgestaan. Ik ben nog van de oude garde dus simpele ramplank zonder poespas (ik ben heel content met mijn action battletron met mechanische klikkers), Logitech Proteus G902, en het is dat het niet meer kan anders zou ik Ps/2 gebruiken in plaats van USB. Verbinding directe gigabit lijn naar de router. Geen wifi uiteraard :P.

Zoals eerder besproken heb ik de details en settings voor min-of-meer maximum FPS gebouwd dus ondanks het 4k display haal ik nog een dikke 150 fps gemiddeld. Niet dat ik een hardcore gamer ben (al jaren niet meer) maar ik zou het zonde vinden als ik daar onnodige winsten laat liggen. Mijn PC is (bij lange na) niet meer de nieuwste, alleen de GPU is vrij recent. Mijn ping zit volgens mij altijd wel onder de 30.
Ping is ook sterk afhankelijk van de server waarmee je verbinding maakt (hoe ver deze fysiek van je weg is). Met een snelle internetverbinding valt dit wel voor 99% te ondervangen.

Wat FPS betreft zit ik meestal rond de 400 maar dat komt vooral omdat ik mijn resolutie laag heb staan (1200x1024 op een 4:3 schaling stretched uit mijn hoofd). Persoonlijk vind ik dat veel fijner spelen. Alle overige settings heb ik wel gewoon aan of op max staan (met uitzondering van motion blur en muisversnelling!). Op deze website kun je trouwens zien met welke hardware en settings alle professionals spelen. Zoals je ziet hebben ze allemaal een hele lage sensitivity en spelen er maar weinig op hoge resolutie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jorissie87 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Ping is ook sterk afhankelijk van de server waarmee je verbinding maakt (hoe ver deze fysiek van je weg is). Met een snelle internetverbinding valt dit wel voor 99% te ondervangen.

Wat FPS betreft zit ik meestal rond de 400 maar dat komt vooral omdat ik mijn resolutie laag heb staan (1200x1024 op een 4:3 schaling stretched uit mijn hoofd). Persoonlijk vind ik dat veel fijner spelen. Alle overige settings heb ik wel gewoon aan of op max staan (met uitzondering van motion blur en muisversnelling!). Op deze website kun je trouwens zien met welke hardware en settings alle professionals spelen. Zoals je ziet hebben ze allemaal een hele lage sensitivity en spelen er maar weinig op hoge resolutie!
Interessant dat je dat aanhaalt. Ik ben nadat ik daar iets over heb gelezen op een lagere dpi gaan spelen, dat vergt enige gewenning maar ik werd er iets accurater van inderdaad. In mijn geval (net gecheckt) van 2400 naar 1200 (de g902 kan zo'n beetje alles maar ik heb buttons-binds om zodra ik CSGO start naar 1200 te skippen). De muis heeft ook een sniper switch button (factor X omlaag met de dpi) maar zoals ik mijn muis hanteer is die net niet lekker te gebruiken, ik zou eens moeten kijken of ik hier iets mee kan.

De resolutie echter - ik heb een 34" ultrawide display en zo'n beetje elke resolutie die ik daarop hanteer was zwaar but qua visiblity. Daarnaast maakte het voor de FPS geen zak uit omdat ik CPU bound ben op mijn Core i7 3770. Heel veel hoger dan 170/180 ben ik nooit gekomen.

Mijn monitor is bovendien 'maar' 60hertz. Meer voor kwaliteit dan snelheid gebouwd, al heb ik de responstijd wel van 'normal (8ms) naar 'fast' (5ms) kunnen zetten, meer opties heeft het ding niet qua gaming.

Aan de andere kant: Ik ben geen pro, en heb daar ook geen ambities toe. Als ik gewoon een beetje mee kan komen vind ik dat wel prima. Ik ga geen e-sports matches spelen oid.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-01-2021 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
HTT-Thalan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:25:
In mijn geval (net gecheckt) van 2400 naar 1200 (de g902 kan zo'n beetje alles maar ik heb buttons-binds om zodra ik CSGO start naar 1200 te skippen). De muis heeft ook een sniper switch button (factor X omlaag met de dpi) maar zoals ik mijn muis hanteer is die net niet lekker te gebruiken, ik zou eens moeten kijken of ik hier iets mee kan.

De resolutie echter - ik heb een 34" ultrawide display en zo'n beetje elke resolutie die ik daarop hanteer was zwaar but qua visiblity. Daarnaast maakte het voor de FPS geen zak uit omdat ik CPU bound ben op mijn Core i7 3770. Heel veel hoger dan 170/180 ben ik nooit gekomen.
Als je 150 fps hebt met een 60hz scherm is dat gewoon goed inderdaad, en hoef je niet echt met je grafische instellingen te spelen.

Echter over je muis: in csgo is het gebruikelijk om op een heel lage sensitivity te spelen. Ik speel zelf met een DPI van 800 en een ingame sensitivity van 1, wat eigenlijk wel gemiddeld is. Je kan dit vergelijken met andere spelers door je DPI te vermenigvuldigen met je sensitivity, wat resulteert in je eDPI, wat bij mij dus 800 is. Natuurlijk heeft iedereen ander voorkeuren voor de muis instellingen dus het is niet erg om iets anders te spelen. Echter is het wel erg belangrijk om consistent te zijn met je sens, dus mouse acceleration uit te hebben staan en niet gebruik te maken van dingen zoals een "sniper swich button". Deze instellingen kunnen in het begin erg fijn aanvoelen, maar ze verpesten eigenlijk je muscle memory en je aim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

markdm schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:36:
Echter is het wel erg belangrijk om consistent te zijn met je sens, dus mouse acceleration uit te hebben staan en niet gebruik te maken van dingen zoals een "sniper swich button". Deze instellingen kunnen in het begin erg fijn aanvoelen, maar ze verpesten eigenlijk je muscle memory en je aim.
Da's goed advies inderdaad :) dankjewel! Acceleration heb ik al heel lang niet meer, ook overgeërfd van mijn vroegere gaming avonturen. Heb nog een tijdje redelijk hardcore UT Classic gespeeld toen ik 17 was, daar was ik toen echt vreselijk goed in. Memories... :P.

Ik begin nu heel licht te twijfelen of ik iets aan de PC zou willen doen... beetje rondklikken op pricewatch leert me dat ik voor 1000 euro een hele nette Ryzen 7 3700x met 32gb ballistix en een 1TB NVMe neerzet. Dan neem ik mijn RTX2070 gewoon mee, maar als ik zo bekijk is mijn scherm vooral de bottleneck, niet de PC, wel?

Het 34" scherm is een Dell u3419w. Ik heb ook nog wel een Dell P2417H staan die dan 'slechts' 24" en full HD is (lagere resolutie dus) maar ook die is 60hz dus schiet ik weinig mee op.

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-01-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonO
Ik zou inderdaad eerder naar een 144hz scherm kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

RemonO schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:45:
Ik zou inderdaad eerder naar een 144hz scherm kijken dan.
Deze schermen zijn gratis verstrekt door mijn werkgever dus je snapt dat ik dan niet zo snel zelf voor een scherm ga dokken :P. Bovendien is de 34" nog maar een jaar oud dus als ik nu om een 144hz (of hoger) ga vragen gaat mijn manager zeker vragen stellen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonO
HTT-Thalan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Deze schermen zijn gratis verstrekt door mijn werkgever dus je snapt dat ik dan niet zo snel zelf voor een scherm ga dokken :P. Bovendien is de 34" nog maar een jaar oud dus als ik nu om een 144hz (of hoger) ga vragen gaat mijn manager zeker vragen stellen :9.
Haha, ok, fair enough, maar misschien dat je dan beter ook even kan wachten met een upgrade van je pc, tenzij je nog andere games speelt natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

RemonO schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Haha, ok, fair enough, maar misschien dat je dan beter ook even kan wachten met een upgrade van je pc, tenzij je nog andere games speelt natuurlijk!
Ik speel echt recreatief, dus beetje WoW, heb een beetje met Fallout 76 geklooid, geen echte high end titels. Vandaar dat mijn pc ook nog meer dan prima mee kan met alles en omdat ik normaal GPU bound ben kan ik die titels ook allemaal in 4k ultra spelen zonder gezeik.

En laten we duidelijk zijn, ik heb in CSGO ook absoluut geen klagen, 150fps is gewoon dikke prima. Ik weet gewoon niet hoeveel nut overstappen naar 144hz of meer nu heeft voor mij, en omdat de 34" ook wall-mounted is boven mijn bureau zit ik ook niet te springen de boel nu om te bouwen.

Omdat de PC een gerecycled Dell T1650 workstation is moest ik wel een audiooplossing hebben (stereo onboard) en dus zit er een SB XFI in met een Z906 speakerset. Ik kan zeggen dat de positional audio die ik daarmee heb echt al heel vaak mijn hachje heeft gered, echt een gouden combinatie en eentje die ik niet meer weg doe.

Ik zie trouwens in die lijst dat een hoop van de echte pro's met 2.0 headsets spelen zoals een Kraken, Corsais HS50 of Logitech G-Pro. Er staat wel 'surround' in de titel maar toch echt maar 2 drivers. Ik snap niet hoe die nou betrouwbaar richting kunnen laten horen?

[ Voor 26% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-01-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
HTT-Thalan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:53:
En laten we duidelijk zijn, ik heb in CSGO ook absoluut geen klagen, 150fps is gewoon dikke prima. Ik weet gewoon niet hoeveel nut overstappen naar 144hz of meer nu heeft voor mij, en omdat de 34" ook wall-mounted is boven mijn bureau zit ik ook niet te springen de boel nu om te bouwen.
Csgo is helemaal geen zware game dus er is echt geen reden voor jou om te upgraden, 150fps op een 60hz scherm is genoeg en zal gewoon goed vloeiend spelen. Zelf vind ik 144hz wel echt een fijne verbetering, maar voor nieuwe spelers is het helemaal niet zo belangrijk. Als je recreatief speelt is het niet echt nodig zo'n dure en moeilijke upgrade te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
HTT-Thalan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Als je 60Hz gewent ben en je voorlopig vooral casual / lagere MM blijft spelen is dat prima. Voor mij was dat destijds ook prima, ben zelfs ooit supreme geworden met 60Hz, nadat ik eenmaal de overstap had gemaakt naar 144hz wil ik nooit meer terug. Je gaf trouwens aan dat je DPI 1200 is maar zoals @markdm aangeeft zegt dat niets als je de ingame sensitivity er niet bij weet. Ik speel op hoge sens (1600DPI en 0.95 sens) maar probeer deze in kleine stapjes verder te verlagen. Het is iedere keer een kwestie van wennen maar je wordt er uiteindelijk wel steeds nauwkeuriger door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jorissie87 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:21:
[...]

Als je 60Hz gewent ben en je voorlopig vooral casual / lagere MM blijft spelen is dat prima. Voor mij was dat destijds ook prima, ben zelfs ooit supreme geworden met 60Hz, nadat ik eenmaal de overstap had gemaakt naar 144hz wil ik nooit meer terug. Je gaf trouwens aan dat je DPI 1200 is maar zoals @markdm aangeeft zegt dat niets als je de ingame sensitivity er niet bij weet. Ik speel op hoge sens (1600DPI en 0.95 sens) maar probeer deze in kleine stapjes verder te verlagen. Het is iedere keer een kwestie van wennen maar je wordt er uiteindelijk wel steeds nauwkeuriger door.
Ik heb de ingame sens nu aangepast naar ongeveer 1,16, ik zag dat deze op 2.5 stond. Ik kan nu nog nét een 360 maken van rand tot rand op mijn muismat. 2e scherm uitgeschakeld en auto resize aangezet op het scherm zodat ik nu 'gewoon' full hd kan draaien zonder stretch, benchmark zegt nu ~170fps gemiddeld. Good enough. Even wat potjes casual doen om weer aan de nieuwe sensitivity te wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

De ervaring was vanavond een stuk minder :/. Verliezen vind ik niet erg, maar:

- eerste 8 rondes spelen ze vreselijk slecht, we lopen er bijna overheen

- daarna spelen ze ineens 100% uitsluitend headshots binnen (ik lieg écht niet) .2 seconde dat zij de hoek om komen, rammen binnen de minuut iedereen van de kaart, ronde na ronde

Dat was potje 1.

Potje 2 exact hetzelfde patroon, eerst vreselijk kut spelen, maar deze lieten het doorgaan tot wij 14-4 stonden, en dan hetzelfde: 100% hit rate, niks meer tegen te beginnen, waar we ook gaan, 1 speler speelt gewoon 4 man weg zonder een hapering. Headshotpercentage bijna 100%.

Oh, en uiteraard allemaal russisch communiceren ondanks herhaaldelijk vragen of het ook in het engels kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Welcome into the magical world of cs MM..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazzzdafke schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:28:
Welcome into the magical world of cs MM..
Maar waarom winnen ze het potje dan niet direct? Waarom eerst 14 rondes trollen? Dit is erger dan ik in casual gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Because....
ze hopen dat ze zonder cheats kunnen winnen, maar helaas sicken ze zo hard dat ze ze toch moeten aanzetten...

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazzzdafke schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:03:
Because....
ze hopen dat ze zonder cheats kunnen winnen, maar helaas sicken ze zo hard dat ze ze toch moeten aanzetten...
En zo vermijden ze een verdachtmakende perfecte score?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
Het is een mogelijkheid maar om er op basis van dit verhaal automatisch vanuit te gaan dat er gecheat wordt is natuurlijk onzin. Wij hebben ook wel eens dat we tegen tegenstanders spelen en onderling met elkaar lopen te geinen. Kopen dan expres wapens als bizons of mag-7s. Op een gegeven moment is er dan altijd iemand die zegt, ook nu gaan we ff ons best doen en dan gaan we focussen. Gisteren ook nog een pot waarin we 11-3 achter stonden maar alsnog 13-16 wonnen. Daarnaast zijn veel maps ook erg CT of T sided waardoor het lijkt alsof de tegenstander in de 2e helft ineens veel beter is maar gewoon het voordeel heeft wat jij in de eerste helft had. Door automatisch al te roepen dat tegenstanders cheaten stoot mij tegen de borst. Er zijn zoveel mensen die roepen dat CSGO vol met cheaters zit terwijl ik ervan overtuigd ben dat dit in minimaal 80% van de gevallen niet zo is. Maarja het is altijd makkelijker om te roepen dat de tegenstander vals speelt dan te accepteren dat jij gewoon minder goed bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jorissie87 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:00:
Het is een mogelijkheid maar om er op basis van dit verhaal automatisch vanuit te gaan dat er gecheat wordt is natuurlijk onzin. Wij hebben ook wel eens dat we tegen tegenstanders spelen en onderling met elkaar lopen te geinen. Kopen dan expres wapens als bizons of mag-7s. Op een gegeven moment is er dan altijd iemand die zegt, ook nu gaan we ff ons best doen en dan gaan we focussen. Gisteren ook nog een pot waarin we 11-3 achter stonden maar alsnog 13-16 wonnen. Daarnaast zijn veel maps ook erg CT of T sided waardoor het lijkt alsof de tegenstander in de 2e helft ineens veel beter is maar gewoon het voordeel heeft wat jij in de eerste helft had. Door automatisch al te roepen dat tegenstanders cheaten stoot mij tegen de borst. Er zijn zoveel mensen die roepen dat CSGO vol met cheaters zit terwijl ik ervan overtuigd ben dat dit in minimaal 80% van de gevallen niet zo is. Maarja het is altijd makkelijker om te roepen dat de tegenstander vals speelt dan te accepteren dat jij gewoon minder goed bent.
Dit ging om Dust-II en beide potjes waren tegengesteld T-CT dus het map voordeel gaat hier niet echt op, maar het kan natuurlijk statistisch gezien niet zo zijn dat iedereen die goed speelt, cheat, dat begrijp ik. Als ik er op ga zoeken via google krijg ik de indruk dat het wel een wijdverspreid fenomeen is maar dat leunt weer een beetje naar confirmation bias natuurlijk.

Het voornaamste gevoel dat ik erbij kreeg was naar omdat (of het nou cheats waren of pro spelers) het pas na 50%/75% van de match 'begon'. Als je overduidelijk de betere speler bent is het niet fair naar de newbies om ze eerst een half uur (bij wijze van spreken) aan het lijntje te houden, maak het dan gewoon af zou ik zeggen, kan ik ook weer verder.

Ook vind ik het moeilijk te verklaren dat iemand met een spraygun zeg b.v. een P90) op afstand de eerste 3 kogels 100% raak heeft (en een headshot) - dit gaat verder dan recoil control, ding heeft ook gewoon een inherente spread waar hij dan blijkbaar geen last van heeft. Ik heb die trainers geprobeerd en snap het concept, maar 100% van 30 kogels 100% straight downrange (met een spray) is bijna onmogelijk voor een mens, dat zie ik zelfs de pro's in matches niet of nauwelijks doen. Het kan geluk zijn natuurlijk, maar als het consistent 10+ rondes op dezelfde manier gebeurt ga je toch denken.

Maar ik had een vermoeden tijdens de warmup. Het team waar ik tegen terecht kwam heette 'Bier' (een Duits team) en of ik nou links of rechts achter het kistje uit kwam (een 50% gok voor de andere speler), ik had ongeacht het wapen dat hij vast had een 100% headshot op de eerste kogel te pakken binnen 0.5 seconden van het uitkomen. Als je daadwerkelijk zo goed bent vraag ik me af waarom je binnen de laagste regionen competitive ranking aan het spelen bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
HTT-Thalan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:54:
[...]

Dit ging om Dust-II en beide potjes waren tegengesteld T-CT dus het map voordeel gaat hier niet echt op, maar het kan natuurlijk statistisch gezien niet zo zijn dat iedereen die goed speelt, cheat, dat begrijp ik. Als ik er op ga zoeken via google krijg ik de indruk dat het wel een wijdverspreid fenomeen is maar dat leunt weer een beetje naar confirmation bias natuurlijk.

Het voornaamste gevoel dat ik erbij kreeg was naar omdat (of het nou cheats waren of pro spelers) het pas na 50%/75% van de match 'begon'. Als je overduidelijk de betere speler bent is het niet fair naar de newbies om ze eerst een half uur (bij wijze van spreken) aan het lijntje te houden, maak het dan gewoon af zou ik zeggen, kan ik ook weer verder.

Ook vind ik het moeilijk te verklaren dat iemand met een spraygun zeg b.v. een P90) op afstand de eerste 3 kogels 100% raak heeft (en een headshot) - dit gaat verder dan recoil control, ding heeft ook gewoon een inherente spread waar hij dan blijkbaar geen last van heeft. Ik heb die trainers geprobeerd en snap het concept, maar 100% van 30 kogels 100% straight downrange (met een spray) is bijna onmogelijk voor een mens, dat zie ik zelfs de pro's in matches niet of nauwelijks doen. Het kan geluk zijn natuurlijk, maar als het consistent 10+ rondes op dezelfde manier gebeurt ga je toch denken.

Maar ik had een vermoeden tijdens de warmup. Het team waar ik tegen terecht kwam heette 'Bier' (een Duits team) en of ik nou links of rechts achter het kistje uit kwam (een 50% gok voor de andere speler), ik had ongeacht het wapen dat hij vast had een 100% headshot op de eerste kogel te pakken binnen 0.5 seconden van het uitkomen. Als je daadwerkelijk zo goed bent vraag ik me af waarom je binnen de laagste regionen competitive ranking aan het spelen bent.
Dust II is sowieso niet T of CT sided, dat is echt een mooie balanced map.

Wat ik uit je verhaal haal is dat het gewoon smurfers zijn, die eerst trollen zoals @Jorissie87 hierboven ook zegt en daarna gewoon serieus spelen. Hoe zuur ook maar sommige mensen vinden dat leuk om dat af en toe te doen omdat ze of geen zin hebben om te sweaten en gewoon lekker ranked willen spelen zonder al te veel moeite. En ja helaas is dat voor degene die daar echt zitten niet leuk, maar het gebeurd simpelweg gewoon heel veel :(

De spray in CSGO zijn allemaal compleet hetzelfde elke keer bij elke gun, deze kun je dus met genoeg oefening gewoon leren waardoor je ook op afstand accuraat kan zijn tijdens de spray. En geloof mij, pro's kunnen dit zeer zeker wel met heel veel guns die je kunt krijgen in de game. Er zijn zelfs bij evenementen waar ze challenges hebben hiermee en daar kunnen ze het ook gewoon, dus waarom zouden mensen het niet kunnen leren in gewone matchmaking? Stop er genoeg tijd in en je kunt het, geloof het of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:40

Geluk kan soms in een heel klein hoekje zitten maar zeker wel gebeuren in dit spel ja :*)

Enkele jaren terug had ik ook iets leuks
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_-TUkvL6hp_9E9i30BQ_GSPU50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xTLoayZaC2mvio8MzftWoXX.jpg?f=fotoalbum_large

Toen nog via zo'n externe site kunnen verkopen voor echt geld, was iets van 200 euro, voor een paar pixels :D

Ik heb van de week voor het eerst sinds jaren weer eens CS opgestart. MGE rank, viel me niet tegen na zo lang niet meer gespeeld te hebben. Merkte ook weinig van de russen/kinderen/hackers waardoor ik indertijd ben gestopt.
Nu had ik wat gelezen over een nieuw systeem voor trustfactor en check op achtergrondapps, werkt dat inmiddels ook? En zijn er inderdaad minder hackers? of heb ik gewoon geluk gehad?

(Indertijd had ik een zeer negatieve trustfactor. Vooral zeer veel gereport omdat ik en een medespeler vooral UMP speelden en daarmee tot supreme ranks zijn gekomen. Veel uitgemaakt voor hacker maar nooit gehackt. Daarmee was alle lol weg omdat teamplay er gewoon niet meer in zat)

[ Voor 24% gewijzigd door MisterEagle op 26-01-2021 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
MisterEagle schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:03:
[...]

Geluk kan soms in een heel klein hoekje zitten maar zeker wel gebeuren in dit spel ja :*)

Enkele jaren terug had ik ook iets leuks
[Afbeelding]

Toen nog via zo'n externe site kunnen verkopen voor echt geld, was iets van 200 euro, voor een paar pixels :D

Ik heb van de week voor het eerst sinds jaren weer eens CS opgestart. MGE rank, viel me niet tegen na zo lang niet meer gespeeld te hebben. Merkte ook weinig van de russen/kinderen/hackers waardoor ik indertijd ben gestopt.
Nu had ik wat gelezen over een nieuw systeem voor trustfactor en check op achtergrondapps, werkt dat inmiddels ook? En zijn er inderdaad minder hackers? of heb ik gewoon geluk gehad?

(Indertijd had ik een zeer negatieve trustfactor. Vooral zeer veel gereport omdat ik en een medespeler vooral UMP speelden en daarmee tot supreme ranks zijn gekomen. Veel uitgemaakt voor hacker maar nooit gehackt. Daarmee was alle lol weg omdat teamplay er gewoon niet meer in zat)
Persoonlijk vind ik het goed werken. Ik kom zelf nauwelijks mensen tegen die ik van cheaten verdenk en heb mede daardoor het idee dat mijn trustfactor wel goed is. De enige meldingen die ik tijdens quequen zie is dan ook dat mijn spelervaring wordt beinvloed door de lagere trustfactor van een ander en niet andersom. Als ik iemand al verdenk van cheaten dan report en mute ik die maar ga ze er niet mee confronteren. Vinden dat soort mensen (ook als ze niet cheaten) alleen maar leuk en jij gaat ervan tilten. Ook zeg ik gewoon altijd glhf en gg aan het begin en het einde en geef complimenten als ik knap wordt neergeschoten.

Op mijn 2e account (ooit een smurf maar inmiddels dezelfde rank) heb ik wel een lagere trustfactor. Dat account gebruikte ik om met lager gespeelde vrienden te spelen (anders was het rankverschil te groot) waardoor ik vaak gereport werd voor cheaten. Daarnaast speel(de) ik ook graag met P90 wat ook niet altijd even goed valt bij de tegenpartij. Daardoor kom ik wel vaker toxic medespelers/tegenstanders tegen en mensen die ik van cheaten verdenk. Ik speel daardoor ook eigenlijk nooit meer op dat account.

Die M4a1-S Knight (Factory New) wordt momenteel op de market voor 1200+ euro verkocht. Achteraf gezien altijd frustrerend om te zien haha. Ik heb mijn hele inventory destijds voor 1200 via OPSkins verkocht (inclusief Bayonet Fade, M4a4 Howl, Ak Fire serpent en Deagle Blaze), inmiddels is dat dik 3000 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jorissie87 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:54:
Daarnaast speel(de) ik ook graag met P90 wat ook niet altijd even goed valt bij de tegenpartij.
In competitive ga ik wat serieuzer met mijn budget om maar in casual gebruik ik zéér graag en vaak de Mag7. En ik heb daarvoor inderdaad al heel wat woorden mijn kant op gekregen, het is (indien je raak schiet) ohko. En je kunt op zich (maar dan word het echt lastig) nog wel op medium afstand een headshot krijgen, moet je een beetje (voor jou) links onder de kin mikken. Bovendien lijdt dit ding niet onder jump inaccuracy dus om niet binnen een seconde dood te zijn door een AWP of AK kom ik vaak springend de hoek om, kun je precies mooi een headshot meepakken als je de muis level houd.

Die skins, daar doe ik niet aan mee. Ik bedoel, ik vind ze leuk, maar ik ga er geen echt geld aan uitgeven (ja, een paar losse centen, maar als het eurowerk moet worden haak ik af, zo zonde geld). Ik snap dan ook niet (en ook weer wel, maar nog steeds zó zonde) dat anderen honderden euro's over hebben voor precies hetzelfde spul in een andere kleur.

Ben ook een echte Deagle fan maar de Five-Seven kan ik nu toch ook heel erg waarderen. Klinkt wat minder mooi maar heeft toch best wel power.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-01-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ok, wat iets leuks had moeten worden is ondertussen een grote oefening in frustratie aan het worden, ik hoop op een beetje advies.

8 competitive matches gespeeld zo ver. 4 gewonnen, 1 dankzij mij (de eerste) en 3 ondanks mij.
Daarna ging het zwaar bergaf. Ik krijg er geen enkele kill in, terwijl mijn tegenstanders zo snel schieten dat het gewoon niet leuk meer is. Echt niet leuk. Zodra je iemand ziet heb je een headshot te pakken, zonder uitzondering. Dit gaat niet over cheaten (ik geloof heus dat er vreselijk veel goede spelers zijn) maar zo kan ik toch niet in het spel 'komen'? Ik heb al eerder horen zeggen dat de matchmaking kut is, ik heb eens op de spelers geklikt: allemaal rank 20, 30+... en ze delen bij hitscan achtige headshots uit. Waarom word ik niet in games gezet met andere beginners?

Het begint al bij de warmup. Of je nou links of rechts uitkomt, je bent dood zodra je iets anders dan kist ziet. En vrijwel zonder uitzondering met één kogel (de eerste, meestal). En dat gaat dan het hele potje zo door.

En de community... man... niks dan gescheld, wtf noob, what are you doing here, why are you in my game, get lost, go f*ck yourself, en af en toe een kickvote. Hoezo toxic :/. Vandaag zelfs door een teammate double tap headshot terwijl ik de bom aan het bewaken was |:(.

Het stomme is, zo slecht ben ik écht niet. Ik win nog wel eens een match arms race, vaak in ieder geval top 3, en in casual sta ik ook geregeld in de top 3, vaak meeste kills van het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 14:42
Dat is precies mijn ervaring met competetive. In casual en death match kan ik best wat scoren maar mijn eerste competetive match bestond uit 0 kills en een kick. Dat was overigens ook mijn laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
HTT-Thalan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:12:
Ok, wat iets leuks had moeten worden is ondertussen een grote oefening in frustratie aan het worden, ik hoop op een beetje advies.

8 competitive matches gespeeld zo ver. 4 gewonnen, 1 dankzij mij (de eerste) en 3 ondanks mij.
Daarna ging het zwaar bergaf. Ik krijg er geen enkele kill in, terwijl mijn tegenstanders zo snel schieten dat het gewoon niet leuk meer is. Echt niet leuk. Zodra je iemand ziet heb je een headshot te pakken, zonder uitzondering. Dit gaat niet over cheaten (ik geloof heus dat er vreselijk veel goede spelers zijn) maar zo kan ik toch niet in het spel 'komen'? Ik heb al eerder horen zeggen dat de matchmaking kut is, ik heb eens op de spelers geklikt: allemaal rank 20, 30+... en ze delen bij hitscan achtige headshots uit. Waarom word ik niet in games gezet met andere beginners?

Het begint al bij de warmup. Of je nou links of rechts uitkomt, je bent dood zodra je iets anders dan kist ziet. En vrijwel zonder uitzondering met één kogel (de eerste, meestal). En dat gaat dan het hele potje zo door.

En de community... man... niks dan gescheld, wtf noob, what are you doing here, why are you in my game, get lost, go f*ck yourself, en af en toe een kickvote. Hoezo toxic :/. Vandaag zelfs door een teammate double tap headshot terwijl ik de bom aan het bewaken was |:(.

Het stomme is, zo slecht ben ik écht niet. Ik win nog wel eens een match arms race, vaak in ieder geval top 3, en in casual sta ik ook geregeld in de top 3, vaak meeste kills van het team.
Wat zijn de ranks die je ziet op het einde van het spel? Ik doel dan niet op het level 1-40 maar namen zoals silver, gold nova, master guardian, ... Zo hebben wij hier ook een idee rond welke rang je zit en op basis daarvan gepast advies geven.

Je kan ook je eigen wedstrijden bekijken (de laatste 7+1), inclusief andere spelers volgen. Zo kun je achteraf nog zien of die persoon gewoon goed is of aan het cheaten was. In het geval van de tweede optie kun je via de demo ook rapporteren. Dit doe je door rechtermuisknop op die persoon zijn naam in het scorebord en dan de juiste optie selecteren.

Zoals hier eerder vermeld is, is het het beste om leuke mensen toe te voegen en daar proberen vaker mee samen te spelen. Het toxic gedrag heb je in iedere competitieve online game, daar valt helaas weinig aan te doen behalve zelf zo geen gedrag te vertonen.

Laatste puntje: casual, arms race, deathmatch, alles wat geen matchmaking is is zeer weinig relevant voor hoe goed je echt bent. Heel vroeger in de CoD4 tijden knalden mijn matties en ik ook iedereen overhoop op TDM en andere public servers. Na een tijdje gingen we met ons vriendengroepje andere teams zoeken om tegen te spelen via mIRC. Zelfs met het zoeken van "skill: low" kregen we de eerste maand iedere keer klappen van de zweep. Klein voorbeeldje uit mijn eigen ervaring om aan te tonen dat het verschil tussen niet competitief en competitief enorm groot kan zijn.

Steam: Grim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
HTT-Thalan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:12:

Ik zou als eerste beginnen met die mensen die toxic zijn gelijk muten, dat scheelt je oprecht een hoop frustratie. Dan maar geen comms maar ook zeker geen irritatie door toxic mensen en gescheld.
Warm-up moet je niks van aantrekken dan spelen mensen yolo en gooien maar wat shots en vaak is dat ingame compleet weg.
Ik weet niet of dat inmiddels werkt maar gewoon reporten voor toxic behaviour.
Verder werk aan jezelf tijdens zulke games dat je mensen mute/report. Ga voor jezelf spelen en probeer wat nieuwe dingen die je wellicht anders nooit zou proberen. Andere angles andere guns, keer sprayen, keer burst firen etc.

Gewoon lekker aan jezelf werken en als je fijne teammates hebt samen spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grim schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:39:
Wat zijn de ranks die je ziet op het einde van het spel? Ik doel dan niet op het level 1-40 maar namen zoals silver, gold nova, master guardian, ... Zo hebben wij hier ook een idee rond welke rang je zit en op basis daarvan gepast advies geven.
Daar heb ik niet op gelet, zal ik de volgende keer doen :).
Je kan ook je eigen wedstrijden bekijken (de laatste 7+1), inclusief andere spelers volgen. Zo kun je achteraf nog zien of die persoon gewoon goed is of aan het cheaten was. In het geval van de tweede optie kun je via de demo ook rapporteren. Dit doe je door rechtermuisknop op die persoon zijn naam in het scorebord en dan de juiste optie selecteren.
Oh, dat wist ik niet :). Ik kwam erachter dat je niet, zoals in casual, mensen na je dood kunt volgen dus ik dacht dat die optie er helemaal niet was.
Zoals hier eerder vermeld is, is het het beste om leuke mensen toe te voegen en daar proberen vaker mee samen te spelen. Het toxic gedrag heb je in iedere competitieve online game, daar valt helaas weinig aan te doen behalve zelf zo geen gedrag te vertonen.
Tijdens één van die ramp-potje trof ik twee Nederlanders op mijn team, dus dat zorgde voor gezellige chat, dat scheelde wel met de verveling van het constant ge-one-shot worden :P.
Laatste puntje: casual, arms race, deathmatch, alles wat geen matchmaking is is zeer weinig relevant voor hoe goed je echt bent. Heel vroeger in de CoD4 tijden knalden mijn matties en ik ook iedereen overhoop op TDM en andere public servers. Na een tijdje gingen we met ons vriendengroepje andere teams zoeken om tegen te spelen via mIRC. Zelfs met het zoeken van "skill: low" kregen we de eerste maand iedere keer klappen van de zweep. Klein voorbeeldje uit mijn eigen ervaring om aan te tonen dat het verschil tussen niet competitief en competitief enorm groot kan zijn.
Ik begrijp dat Bomb Defusal een echte team game met communicatie is, en dus niet alleen over frags of aiming gaat, maar ik gokte zo dat het toch wel moest helpen om goed raak te kunnen schieten? Ik speel momenteel alleen Dust 2 omdat ik die van buiten ken, en dus precies weet welke plekjes te checken, welk team op welk moment welke plekken kan bereiken vanaf de spawn, waar de flashes en smokes gegooid worden etc etc. Kaartkennis schijnt ook belangrijk te zijn.
Brubs schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:50:
Ik zou als eerste beginnen met die mensen die toxic zijn gelijk muten, dat scheelt je oprecht een hoop frustratie. Dan maar geen comms maar ook zeker geen irritatie door toxic mensen en gescheld.
Ok, misschien wel een goed idee. Ook als ze niet schelden roepen ze vaak compleet onbegrijpbare termen in zwaar geaccentueerd engels door een microfoon die klinkt alsof hij in hun neus zit, dus kun je er alsnog niks mee.
Warm-up moet je niks van aantrekken dan spelen mensen yolo en gooien maar wat shots en vaak is dat ingame compleet weg.
Naja, dan 'gooien' ze wel vaak perfect raak :P. Best demotiverend als je de tegenstanders waar je zometeen tegen gaat spelen alvast mag testen en er dan al achter komt dat ze aan één kogel genoeg hebben. Tot nu toe is het altijd een betrouwbare graadmeter geweest van hoe ze ingame shots kunnen 'gooien'.
Ik weet niet of dat inmiddels werkt maar gewoon reporten voor toxic behaviour.
Verder werk aan jezelf tijdens zulke games dat je mensen mute/report. Ga voor jezelf spelen en probeer wat nieuwe dingen die je wellicht anders nooit zou proberen. Andere angles andere guns, keer sprayen, keer burst firen etc.

Gewoon lekker aan jezelf werken en als je fijne teammates hebt samen spelen. :)
Je kunt reporten voor 'abusive communications or profile' - dat mute ook hun naam (naar een generieke bot-naam) en hun comms/chat. Geen idee hoe effectief dat het is maar ik heb een keer twee man tegelijk ge-report omdat ze reclame voor pornhub aan het maken waren (het is toch een 13+ game) en 5 minuten later dropten ze beiden simultaan uit de game (disconnect).

[ Voor 26% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-01-2021 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:54:
[...]

Ok, misschien wel een goed idee. Ook als ze niet schelden roepen ze vaak compleet onbegrijpbare termen in zwaar geaccentueerd engels door een microfoon die klinkt alsof hij in hun neus zit, dus kun je er alsnog niks mee.

[...]

Naja, dan 'gooien' ze wel vaak perfect raak :P. Best demotiverend als je de tegenstanders waar je zometeen tegen gaat spelen alvast mag testen en er dan al achter komt dat ze aan één kogel genoeg hebben. Tot nu toe is het altijd een betrouwbare graadmeter geweest van hoe ze ingame shots kunnen 'gooien'.

[...]
Naja de reden dat veel mensen in warmup goed schieten is omdat ze nergens anders rekening mee hoeven te houden en puur maar mensen hoeven te schieten. Maakt niet uit als je dood gaat of iets want je respawnd en er zijn nog geen plants of gevolgen.. Als je dan daadwerkelijk in de game gaat en er zijn meer factoren waar ze rekening mee moeten houden gaat het toch heel vaak anders. Tuurlijk zijn er altijd goede shots bij ingame ook, maar een heel stuk minder dan in warm-up. In ieder geval toen ik nog heel veel speelde was dat zeker zo (inmiddels al ruim 1,5j amper gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Kleine reactie, geheel illustratief:

- in de lage ranks zitten veel smurfs.. gasten die te goed zijn voor die rank maar wss te slecht of net goed genoeg in hun eigen rank omdat ze gecarried zijn geweest of wat dan ook en daar hetzelfde meemaken wat jij nu ervaart, of mensen die eens met kameraden willen meespelen die veel lager geranked zijn dan hun.. Dat is... k*t voor jou maar gaat er niet uit gaan

- idd geef jou ranking eens?

- CS heeft ook peakers advantage.. filmpjes en uitleg genoeg over te vinden maar.. dat wil zeggen dat als jij een hoek zit te houden en iemand swingt er uit en jou onmiddellijk HS geeft, wss al eerder uit de hoek gekomen is, tijd gehad om te aimen en dan te schieten. Dat is gewoon deel van het spel spijtig genoeg

- Ook heeft CS een impact op geometrie. Als jij achter een muur staat, in cover denk je, en dus enkel de muur ziet, kan het zijn dat de opponent nog steeds meer dan de helft van jou body kan zien.. Oppassen dus.

- kleine tip; probeer de afstand tot een object waarachter je wil schuilen tov de enemy zo groot mogelijk te houden, dan ben jij meestal in het voordeel

- en dan de beste tip; er zijn door verschillende bekende pro's, ex pro's en bekende streamers eens een schatting gemaakt van het aantal cheaters, en dat zou dus rond de 50% liggen... helaas...

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
kazzzdafke schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:35:
Kleine reactie, geheel illustratief:

- in de lage ranks zitten veel smurfs.. gasten die te goed zijn voor die rank maar wss te slecht of net goed genoeg in hun eigen rank omdat ze gecarried zijn geweest of wat dan ook en daar hetzelfde meemaken wat jij nu ervaart, of mensen die eens met kameraden willen meespelen die veel lager geranked zijn dan hun.. Dat is... k*t voor jou maar gaat er niet uit gaan

- idd geef jou ranking eens?

- CS heeft ook peakers advantage.. filmpjes en uitleg genoeg over te vinden maar.. dat wil zeggen dat als jij een hoek zit te houden en iemand swingt er uit en jou onmiddellijk HS geeft, wss al eerder uit de hoek gekomen is, tijd gehad om te aimen en dan te schieten. Dat is gewoon deel van het spel spijtig genoeg

- Ook heeft CS een impact op geometrie. Als jij achter een muur staat, in cover denk je, en dus enkel de muur ziet, kan het zijn dat de opponent nog steeds meer dan de helft van jou body kan zien.. Oppassen dus.

- kleine tip; probeer de afstand tot een object waarachter je wil schuilen tov de enemy zo groot mogelijk te houden, dan ben jij meestal in het voordeel

- en dan de beste tip; er zijn door verschillende bekende pro's, ex pro's en bekende streamers eens een schatting gemaakt van het aantal cheaters, en dat zou dus rond de 50% liggen... helaas...
Kleine kanttekening met peekers advantage, dat is wiskundig goed uit te leggen en valt compleet samen met je kleine tip over afstand tot object. Hoe verder je er vanaf staan hoe eerder je iemand ziet die er minder ver vanaf staat. Dat is aan elkaar verbonden en dus is peekers advantage eigenlijk debunkt. Dat bestaat niet, het is namelijk letterlijk gewoon kwestie van afstand speler x tot object tov afstand speler y van object.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heb ik al een paar keer geprobeerd uit te leggen, die heb ik dus nog niet :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGTmRFIWj9de3OLpX2onSihSL0w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WkK1fElLAQOFtOBo5tcNOJ4n.png?f=user_large

Qua 'XP' ben ik dus Sergeant Rank 12, maar dat is puur 'casual' play en zegt blijkbaar niks.
Competitive rank word pas weergegeven als je minimaal 10 potjes gewonnen hebt (met een cooldownperiode na 2 gewonnen potjes binnen 24 uur) en zoals het nu gaat (constant compleet weggespeeld worden) gaat dat ook niet snel veranderen.
Nou heb ik in mijn tijd behoorlijk wat gepaintballed en dekking goed gebruiken weet ik heel veel van, maar dat vertaalt niet noodzakelijk naar een spelletje. Wat ik wél heb ontdekt, en nog niet goed kan verklaren, is dat zij mij eigenlijk altijd eerder zien dan ik hén. Dat klinkt vreemd, maar hear me out:

Als ik mijn death cam terugspeel, zie ik hoe die persoon mij raakte. Meer dan eens (heel vaak zelfs) zit er een gevoelsmatig verschil in de tijd die zij gehad hebben, en de tijd die ik op het betreffende moment daardwerkelijk nodig heb gehad om voorbij die hoek of een object te komen. Ik denk dat het zeker een paar tiende van een seconde scheelt, al heb ik er geen stopwatch bij gehouden.

Nu, een verklaring daarvan kan uiteraard perceptie zijn: als je in het moment zit gaat tijd voor jouw gevoel sneller en als je weinig ervaring hebt, spanning ervaart, kan het zijn dat het een beetje overdondert, terwijl die (ervaren) speler lekker een angle aan het houden is en afdrukt wanneer nodig.

Het is echter ook zo dat mijn scherm 'maar' 60hz aan kan terwijl mijn game gemiddeld tussen de 170 en 200fps draait. Ik vraag me nu stilletjes af of ik niet gewoon een hoop info misloop. Dit word gesterkt door de observatie dat ik heel vaak flick shots krijg (of AWP kills) die in de beelden die ik terug kijk echt overduidelijk mis zijn, doch wel raak waren (want ik was dood, immers). Alsof de snelheid waarmee de speler reageert en schiet hoger ligt dan wat de software/beelden (in ieder geval aan mijn zijde) kunnen weergeven.

Zoek ik nu spijkers op laag water? Nogmaals, ik weet van mezelf dat ik ondanks mijn jarenlange ervaring als FPS'er best wel een CSGO noob ben. Ik kan een nade gooien zonder mijn team te irriteren en mijn aim is (ook aldus sommige tegenstanders) echt niet slecht, maar ik ben niet consistent goed genoeg om mee te komen met de rest.
Pagina: 1 ... 63 ... 70 Laatste

Let op:
CS2 Serverpicker: https://github.com/FN-FAL113/cs2-server-picker, om in Matchmaking de servers buiten EU-West te blokkeren en minder snel met Russisch-sprekende mensen gematched te worden.