Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Heb ik al een paar keer geprobeerd uit te leggen, die heb ik dus nog niet :P.

[Afbeelding]

Qua 'XP' ben ik dus Sergeant Rank 12, maar dat is puur 'casual' play en zegt blijkbaar niks.
Competitive rank word pas weergegeven als je minimaal 10 potjes gewonnen hebt (met een cooldownperiode na 2 gewonnen potjes binnen 24 uur) en zoals het nu gaat (constant compleet weggespeeld worden) gaat dat ook niet snel veranderen.

[...]

Nou heb ik in mijn tijd behoorlijk wat gepaintballed en dekking goed gebruiken weet ik heel veel van, maar dat vertaalt niet noodzakelijk naar een spelletje. Wat ik wél heb ontdekt, en nog niet goed kan verklaren, is dat zij mij eigenlijk altijd eerder zien dan ik hén. Dat klinkt vreemd, maar hear me out:

Als ik mijn death cam terugspeel, zie ik hoe die persoon mij raakte. Meer dan eens (heel vaak zelfs) zit er een gevoelsmatig verschil in de tijd die zij gehad hebben, en de tijd die ik op het betreffende moment daardwerkelijk nodig heb gehad om voorbij die hoek of een object te komen. Ik denk dat het zeker een paar tiende van een seconde scheelt, al heb ik er geen stopwatch bij gehouden.

Nu, een verklaring daarvan kan uiteraard perceptie zijn: als je in het moment zit gaat tijd voor jouw gevoel sneller en als je weinig ervaring hebt, spanning ervaart, kan het zijn dat het een beetje overdondert, terwijl die (ervaren) speler lekker een angle aan het houden is en afdrukt wanneer nodig.

Het is echter ook zo dat mijn scherm 'maar' 60hz aan kan terwijl mijn game gemiddeld tussen de 170 en 200fps draait. Ik vraag me nu stilletjes af of ik niet gewoon een hoop info misloop. Dit word gesterkt door de observatie dat ik heel vaak flick shots krijg (of AWP kills) die in de beelden die ik terug kijk echt overduidelijk mis zijn, doch wel raak waren (want ik was dood, immers). Alsof de snelheid waarmee de speler reageert en schiet hoger ligt dan wat de software/beelden (in ieder geval aan mijn zijde) kunnen weergeven.

Zoek ik nu spijkers op laag water? Nogmaals, ik weet van mezelf dat ik ondanks mijn jarenlange ervaring als FPS'er best wel een CSGO noob ben. Ik kan een nade gooien zonder mijn team te irriteren en mijn aim is (ook aldus sommige tegenstanders) echt niet slecht, maar ik ben niet consistent goed genoeg om mee te komen met de rest.
Hoe lang speel je eigenlijk al? Zo te zien al heel lang, getuige je 10years badge. Maar begin je je nu pas te irriteren aan alle punten die je hier opsomt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-07 23:19
Heb ik al een paar keer geprobeerd uit te leggen, die heb ik dus nog niet :P.
Je kan de ranks van je tegenstanders en teammates aan het einde van elk competitive potje zien, dus daaruit kan je een indicatie krijgen van op welke rank je nu ongeveer zit.
Wat ik wél heb ontdekt, en nog niet goed kan verklaren, is dat zij mij eigenlijk altijd eerder zien dan ik hén.
Dit zal waarschijnlijk niet veroorzaakt zijn door je hardware, maar gewoon puur door het spel. Dit heeft verschillende oorzaken:

1. Als jij dichter bij een hoekje staat dan de enemy, zal de enemy jou eerder zien door simpele geometry. Hierdoor is het heel belangrijk om erg precies alle hoekjes en alle afstanden van de map te kennen.Kijk maar naar dit voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJhY07gu6llyJK5ImDEYRtcRoVs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6fY7QQBnnF0A87grbIwuZYdE.png?f=fotoalbum_large

2. prefiren. Veel spelers in csgo schieten gewoon op standaard hoekjes waar de kans groot is dat een enemy is, voordat ze ook maar geregisterd hebben of iemand daar wel of niet zit, dat scheelt al 0,2 second in reactietijd, waardoor de speler die prefired veel sneller is. Als jij altijd in eenzelfde hoekje zit zal ik dat hoekje elke keer, zonder dat ik zeker ben of jij daar zit of niet, dit heet "prefiren". Hierdoor ben ik dus altijd sneller omdat ik schiet voordat iemand kan reageren.

3. de peekers advantage van de netcode van het spel. Wat jij ziet in het spel is eigenlijk het spel van echt enkele milisecondes geleden. Dus als iemand een hoekje om loopt zal jij dit ook enkele milisecondes later zien dan dat het daadwerkelijk gebeurt is. Dus de enemy komt net iets eerder het hoekje om dan jij kan zien. Over het algemeen is dit verschil maar erg klein, maar als iemand een hoge ping heeft wat dit versterkt, en daarnaast een goede reactiesnelheid heeft, is het wel werkbaar.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

markdm schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:33:
Je kan de ranks van je tegenstanders en teammates aan het einde van elk competitive potje zien, dus daaruit kan je een indicatie krijgen van op welke rank je nu ongeveer zit.
Ik heb dus net de match replay ontdekt :D. Niet al mijn matches zijn nog te bekijken (de eerste wel, de latere soms niet, gek genoeg) maar in die match bij de 'BIER' teamgasten heb ik toch echt wel een saillant momentje ontdekt... een rush van ons op B waarbij we allemaal neergemaaid werden. De speler die daarvoor verantwoordelijk was heb ik even op 5% speed bekeken, je ziet zijn cursor gewoon 'snappen' op het hoofd. Is nog steeds geen keihard bewijs en het zal eerder aim help dan aim bot zijn (bij wijze van) maar dat hij het helemaal zelf deed geloof ik dus nu helemaal niet meer.
Dit zal waarschijnlijk niet veroorzaakt zijn door je hardware, maar gewoon puur door het spel. Dit heeft verschillende oorzaken:

1. Als jij dichter bij een hoekje staat dan de enemy, zal de enemy jou eerder zien door simpele geometry. Hierdoor is het heel belangrijk om erg precies alle hoekjes en alle afstanden van de map te kennen.Kijk maar naar dit voorbeeld:
[Afbeelding]

2. prefiren. Veel spelers in csgo schieten gewoon op standaard hoekjes waar de kans groot is dat een enemy is, voordat ze ook maar geregisterd hebben of iemand daar wel of niet zit, dat scheelt al 0,2 second in reactietijd, waardoor de speler die prefired veel sneller is. Als jij altijd in eenzelfde hoekje zit zal ik dat hoekje elke keer, zonder dat ik zeker ben of jij daar zit of niet, dit heet "prefiren". Hierdoor ben ik dus altijd sneller omdat ik schiet voordat iemand kan reageren.
Dat principe ken ik :) ik vermijd ook altijd in dezelfde hoekjes te gaan zitten, maar ik heb wel favorieten. Het heeft me (in casual dan, soms ook in comp) al wel geholpen door zsm te smoken bij de A route naar T spawn (dat korte tunneltje) en door de smoke naar hun zijde te komen (achter de deur). Als je snel genoeg bent kun je er een paar meepakken met pistol of shotgun. Zelfde techniek bij de double doors, als je direct na CT spawn over de gap springt (ivm snipers vanaf T spawn) en een smoke dóór de deur gooit, kun je gauw de tunnel in schieten en ben je nog voor de T's de trap nemen ervoorbij (in dat hoekje bij de kist). Een slimme speler checkt dat hoekje (dat weet ik ondertussen, en die hoeken die jij beschrijft geeft de CT een nadeel qua zicht) maar hoeveel mensen ik daar al niet gepakt heb... ze zijn namelijk meestal gefocust op de double doors en het schieten dat daar meestal plaatsvind. Voordeel van de Mag7 is dat het ook gelijk klaar is met de ongelukkige T die daar mocht lopen, en met een goed getimede jump heb je nr 2 en 3 meestal ook wel mee.
3. de peekers advantage van de netcode van het spel. Wat jij ziet in het spel is eigenlijk het spel van echt enkele milisecondes geleden. Dus als iemand een hoekje om loopt zal jij dit ook enkele milisecondes later zien dan dat het daadwerkelijk gebeurt is. Dus de enemy komt net iets eerder het hoekje om dan jij kan zien. Over het algemeen is dit verschil maar erg klein, maar als iemand een hoge ping heeft wat dit versterkt, en daarnaast een goede reactiesnelheid heeft, is het wel werkbaar.
Ik zal die kijkhoeken en afstanden ter harte nemen :). Ik kan niks doen tegen eventuele cheaters en slecht volk (behalve reporten en muten) maar ik wil zeker de fouten uit mijn eigen spel halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:45
Misschien wat zinvolle extra informatie:

1) In CS:GO komen de kogels niet zozeer uit je geweer maar uit je "ogen". Dat klinkt gek maar is het feitelijk niet. Als jij in de Pit zou staan en enkel met je hoofd (ogen) boven de rand zou uitsteken zou je in de praktijk niet met een gun op heuphoogte over de rand kunnen schieten. In CS:GO is de plek waar je kijkt ook de plek waar de kogels vandaan komen. Ook als de bullettracers wel uit je gun komen.

2) Daarnaast is het zo dat als jij dicht bij een hoekje staat je gezicht (jouw field of view) nog achter de muur kan zitten maar je schouder al voorbij de muur steekt (net als in het echt). Daarom is het zo belangrijk om veraf mogelijk voorbij een muur te peaken.

3) Als je nog geen rank hebt dan moet het spel ergens een inschatting maken waar je ingeschaald moet gaan worden. Je moet daarom diverse potjes spelen, en winnen, voordat je een MM rank krijgt. In eerste instantie laat het spel je bijvoorbeeld tegen Silvers spelen. Als je die (hard) wint denk het spel "Oke, en hoe speel je dan tegenover DMG?" en kom je tegen veel hogere ranks uit, of andersom! Op die manier wordt je als het ware in je uiteindelijke rank geplot. Dat kan dus ook betekenen dat je al eens tegen LE's hebt gespeeld voordat je een daadwerkelijke rank hebt.

4) Wat eerder al gezegd is: mensen pre-aimen en pre-firen bekende spots. Als speler moet je je crosshair altijd op plekken houden waar je een tegenstander verwacht (bij voorkeur op hoofdhoogte) en er bij iedere peak vanuit gaan dat er een tegenstander kan zitten. In sommige gevallen wordt er ook geprefired. Denk bijvoorbeeld aan de corners bij long house in Dust 2.

5) 144Hz is beter dan 60Hz. Dat is gewoon zo! Jouw beeldscherm is in staat om 2,5 keer zo vaak informatie te geven waardoor je een (groot) voordeel hebt.

6) Ervaring is rete belangrijk. Als ik kijk maar mijn manier van spelen en die vergelijk met iemand met een lage rank is er nauwelijks verschil in reactietermijn. Gamesense is zoveel belangrijker dan dat. Weten hoelang een rotate duurt. Geluiden kunnen onderscheiden. Weten wie ongeveer waar speelt. Na een paar rondes doorhebben hoe de tegenpartij speelt of peakt. Een inschatting kunnen maken van de spots die gespeeld (kunnen) worden. Hoe meer je speelt hoe beter je een idee krijgt waar je mee bezig bent. Aim kan zeker een verschil maken maar je wilt het nooit van een full-confrontation af laten hangen (tenzij je zeker weet dat je een stuk beter bent). Eigenlijk ben je continue bezig met jezelf op wat voor manier dan ook een voordeel te geven. Dit doe je door je tegenstander te analyseren en daarop te anticiperen.

Mochten mensen het leuk vinden om een keer samen te spelen. Dit is mijn steam account. We spelen doorgaans met wat vrienden en alle ranks door elkaar. Soms met globals, soms met Nova-2. Gezelligheid is belangrijker dan winnen! Scheelt misschien ook weer een paar scheldende Russen :)

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
Jorissie87 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:54:
6) Ervaring is rete belangrijk. Als ik kijk maar mijn manier van spelen en die vergelijk met iemand met een lage rank is er nauwelijks verschil in reactietermijn. Gamesense is zoveel belangrijker dan dat.
110% dit. Ik ben zelf al een lange tijd Global maar mijn aim is nauwelijks beter dan heel veel spelers in lagere ranks. Ik heb gewoon heel veel meer ervaring en kennis over: wanneer ik een bepaald hoekje moet kijken, hoe ik een site op moet lopen, hoe ik me moet positioneren, wanneer ik iets kan pushen of wanneer niet, welke mapcontrol de tegenstanders hebben om daarop in te spelen, en nog veel meer. Hierdoor is het spel voornamelijk ervaring en kritisch kijken naar je eigen fouten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mochten mensen het leuk vinden om een keer samen te spelen. Dit is mijn steam account. We spelen doorgaans met wat vrienden en alle ranks door elkaar. Soms met globals, soms met Nova-2. Gezelligheid is belangrijker dan winnen! Scheelt misschien ook weer een paar scheldende Russen :)
Heb je een invite gestuurd :Y.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Misschien wat zinvolle extra informatie:

1) In CS:GO komen de kogels niet zozeer uit je geweer maar uit je "ogen". Dat klinkt gek maar is het feitelijk niet. Als jij in de Pit zou staan en enkel met je hoofd (ogen) boven de rand zou uitsteken zou je in de praktijk niet met een gun op heuphoogte over de rand kunnen schieten. In CS:GO is de plek waar je kijkt ook de plek waar de kogels vandaan komen. Ook als de bullettracers wel uit je gun komen.

2) Daarnaast is het zo dat als jij dicht bij een hoekje staat je gezicht (jouw field of view) nog achter de muur kan zitten maar je schouder al voorbij de muur steekt (net als in het echt). Daarom is het zo belangrijk om veraf mogelijk voorbij een muur te peaken.

3) Als je nog geen rank hebt dan moet het spel ergens een inschatting maken waar je ingeschaald moet gaan worden. Je moet daarom diverse potjes spelen, en winnen, voordat je een MM rank krijgt. In eerste instantie laat het spel je bijvoorbeeld tegen Silvers spelen. Als je die (hard) wint denk het spel "Oke, en hoe speel je dan tegenover DMG?" en kom je tegen veel hogere ranks uit, of andersom! Op die manier wordt je als het ware in je uiteindelijke rank geplot. Dat kan dus ook betekenen dat je al eens tegen LE's hebt gespeeld voordat je een daadwerkelijke rank hebt.

4) Wat eerder al gezegd is: mensen pre-aimen en pre-firen bekende spots. Als speler moet je je crosshair altijd op plekken houden waar je een tegenstander verwacht (bij voorkeur op hoofdhoogte) en er bij iedere peak vanuit gaan dat er een tegenstander kan zitten. In sommige gevallen wordt er ook geprefired. Denk bijvoorbeeld aan de corners bij long house in Dust 2.

5) 144Hz is beter dan 60Hz. Dat is gewoon zo! Jouw beeldscherm is in staat om 2,5 keer zo vaak informatie te geven waardoor je een (groot) voordeel hebt.

6) Ervaring is rete belangrijk. Als ik kijk maar mijn manier van spelen en die vergelijk met iemand met een lage rank is er nauwelijks verschil in reactietermijn. Gamesense is zoveel belangrijker dan dat. Weten hoelang een rotate duurt. Geluiden kunnen onderscheiden. Weten wie ongeveer waar speelt. Na een paar rondes doorhebben hoe de tegenpartij speelt of peakt. Een inschatting kunnen maken van de spots die gespeeld (kunnen) worden. Hoe meer je speelt hoe beter je een idee krijgt waar je mee bezig bent. Aim kan zeker een verschil maken maar je wilt het nooit van een full-confrontation af laten hangen (tenzij je zeker weet dat je een stuk beter bent). Eigenlijk ben je continue bezig met jezelf op wat voor manier dan ook een voordeel te geven. Dit doe je door je tegenstander te analyseren en daarop te anticiperen.

Ik add je ook!

Mochten jullie het leuk vinden kunnen jullie mij ook toevoegen. Lijkt me leuk eens gezamenlijk te spelen! :)

https://steamcommunity.com/profiles/76561197969835939/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

God god god... vanavond was zo mogelijk nog erger.

2 potjes, en in eentje begonnen mijn teammates al direct te vloeken, schelden, en toen ik aangaf nieuwe speler te zijn en die taal ook wel een beetje minder kon, en de votekick ook mislukte (iemand vote niet) begonnen ze me te teamkilled, en inboxen bij rushes zodat je nergens heen kan en kapotgeschoten word.

Het andere team was niet eens heel goed, en ik scoorde nog wat headshots, maar ze hebben het feitelijk zelf vernacheld door alleen maar te griefen en schelden :/. Uiteindelijk alsnog gevotekick...

Twee potje veel van hetzelfde en uiteindelijk ook uitgetrapt. En ik zit echt niet te trollen ofzo, ik volg de instructies, gooi de smokes op de goede plek... zo kom ik natuurlijk nooit aan een rank en blijf ik voor altijd met deze kutspelers opgescheept.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WI7LcBo0Gjdz9Ar06SDvjLeLXU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/00F2N274xp3vb3TMFAr5XIPD.png?f=fotoalbum_large

Op casual gaat het vaak wel aardig...

[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-01-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:27
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:26:

2 potjes, en in eentje begonnen mijn teammates al direct te vloeken, schelden, en toen ik aangaf nieuwe speler te zijn en die taal ook wel een beetje minder kon, en de votekick ook mislukte (iemand vote niet) begonnen ze me te teamkilled, en inboxen bij rushes zodat je nergens heen kan en kapotgeschoten word.

Het andere team was niet eens heel goed, en ik scoorde nog wat headshots, maar ze hebben het feitelijk zelf vernacheld door alleen maar te griefen en schelden :/. Uiteindelijk alsnog gevotekick...

Twee potje veel van hetzelfde en uiteindelijk ook uitgetrapt. En ik zit echt niet te trollen ofzo, ik volg de instructies, gooi de smokes op de goede plek... zo kom ik natuurlijk nooit aan een rank en blijf ik voor altijd met deze kutspelers opgescheept.
Begin met niet te vertellen dat je nieuw bent ;) Ik gok dat er wel wat mensen in dit topic zitten die met je willen spelen eventueel op smurf. Ik speel zelf meer Valorant en Warzone maar wie weet is er iemand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:26:

[Afbeelding]

Op casual gaat het vaak wel aardig...
En stop dan ook met zeggen dat er minder gescholden moet worden: dat verergert het alleen maar. Ze gaan echt niet stoppen omdat jij dat vraagt. Focus je ook dat soort potjes gewoon op de game, hoe lastig soms ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 613510

Ik ben sinds kort ook sinds jaren weer begonnen met spelen.
Mede doordat ze MW compleet de nek om hebben gedraaid en Warzone wederom gewoon slecht is.

En het speelt weer heerlijk _/-\o_ En wat draait dit spel lekker stabiel.

Voorlopig nog even mn aim oefenen en dan maar eens met wat vrienden (of geinterreseerde Tweakers) wat ranked spelen. Of eerst op wat private servers even weer ervaren hoe die rotations gaan etc.

Zo jammer dat casual 10v10 is, dat geeft toch bijna een soort van deathmatch gevoel.

En @Jorissie87 en @Timbox88 Ik heb jullie beiden geadd op Steam.

Mochten nog meer mensen interesse hebben:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 613510 op 29-01-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Anoniem: 613510 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:18:
Ik ben sinds kort ook sinds jaren weer begonnen met spelen.
Mede doordat ze MW compleet de nek om hebben gedraaid en Warzone wederom gewoon slecht is.

En het speelt weer heerlijk _/-\o_ En wat draait dit spel lekker stabiel.

Voorlopig nog even mn aim oefenen en dan maar eens met wat vrienden (of geinterreseerde Tweakers) wat ranked spelen. Of eerst op wat private servers even weer ervaren hoe die rotations gaan etc.

Zo jammer dat casual 10v10 is, dat geeft toch bijna een soort van deathmatch gevoel.

En @Jorissie87 en @Timbox88 Ik heb jullie beiden geadd op Steam.

Mochten nog meer mensen interesse hebben:

***members only***
Tof, ik accept je later vandaag!

Grappig trouwens, want de reden dat ik terug heb gegrepen naar CS is idd ook omdat ik niet helemaal tevreden ben over COD. Toch vermaak ik me daar ook prima mee: ik wissel beide games beetje af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-07 17:41
Na 5.5 jaar alleen maar Counter Strike gespeeld te hebben, vond ik het welletjes en ben gestopt om andere games te gaan spelen. Na een halfjaar pauze toch maar weer begonnen, en man, wat is het spel toch goed. Nu weer even oefenen voordat ik weer op ESEA ga spelen.

Is er in het laatste halfjaar nog veel verandert qua meta? Ik zie nu veel pro's een AUG main wielden en vroeg me af of er meer verandert is?

[ Voor 4% gewijzigd door Ronnie N op 29-01-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-07 19:03

mark-k

AKA markkNL

Okee, ik zit al een tijd met een probleem. Als ik in mn eentje CS speel gaat het prima, maar ik had vaak als ik met n vriend van me in n lobby ging voordat ik zelf ingame geweest was dat ik een melding kreeg van 'VAC was unable to verify your game session', ook al had ik daarvoor zonder issues gespeeld. Nooit een fix voor gevonden, gebeurde zelfs soms als ik alleen al met hem aan het praten was. Die vriend heeft trouwens nooit ergens last van.

Nou wil het dat hij t spel al 4 maanden ofzo niet aangeraakt had. In die 4 maanden heb ik 0 keer die error gehad. Zojuist n Guardian met hem gedaan, spel afgesloten, pc afgesloten, weer opgestart, zelf een DM gestart, match gevonden, en nu zelfs tijdens het laden dat ik n timeout krijg en weer die 'VAC was unable to verify your game session' error....

Al een aantal keer heb ik t bij Valve aangekaart, maar die sturen op elk bericht de FAQ terug en een "if this doesn't work go F yourself", dus daar heb ik helemaal niks aan. Iemand hier die een fix weet? Ik ben het echt zat om elke keer n half uur te zitten kutten met restarts, file integrity checks etc voor ik n potje met n vriend kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Laatst online: 19-01-2024
Ronnie N schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:03:
Na 5.5 jaar alleen maar Counter Strike gespeeld te hebben, vond ik het welletjes en ben gestopt om andere games te gaan spelen. Na een halfjaar pauze toch maar weer begonnen, en man, wat is het spel toch goed. Nu weer even oefenen voordat ik weer op ESEA ga spelen.

Is er in het laatste halfjaar nog veel verandert qua meta? Ik zie nu veel pro's een AUG main wielden en vroeg me af of er meer verandert is?
In het afgelopen half jaar is er niet zoveel veranderd. Volgens mij is de AUG meta al langer dan een half jaar geleden begonnen. Geen idee wat ESEA nog waard is in Europa, ik denk dat FaceIt wel veruit de marktleider is in spelersaantallen.

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Ja de AUG meta was al wel gaande, maar heb het idee dat het nu wat meer prevalent is, maar kan gevoel zijn. Ik heb wel veel op FaceIT gespeeld, maar de community stond me niet aan. Toch veel Russen en mensen die niet communiceren. ESEA is wat serieuzer, je wordt keihard afgerekend als je niet presteerde maar de community spreekt tenminste Engels en wil serieus beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Ronnie N schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:21:
Ja de AUG meta was al wel gaande, maar heb het idee dat het nu wat meer prevalent is, maar kan gevoel zijn. Ik heb wel veel op FaceIT gespeeld, maar de community stond me niet aan. Toch veel Russen en mensen die niet communiceren. ESEA is wat serieuzer, je wordt keihard afgerekend als je niet presteerde maar de community spreekt tenminste Engels en wil serieus beter worden.
Heb zelf een beetje de indruk dat de AUG meta weer over is. Zie de meeste spelers gewoon de M4a4 kopen (beter dan de M4A1-S!). In de pro scene zie je Astralis wel vaak de AUG kopen maar verder nauwelijks.

Deze week veel gespeeld, vooral veel verloren. echt 10x op rij ofzo. Ben gezakt van LEM naar DMG haha. Boeit me niet heel veel. We speelden met vrienden (2x Nova 2 en 2x MG1). Speelde zelf niet slecht maar speelde bijna ieder potje wel tegen smurfers. Steam level 1 of 2 en full premade, veelal Turken. Zat zelfs een potje bij dat er iemand van de tegenpartij 50K had (16-14 verloren). Zo'n potje waarin niets lukt en je timing steeds precies verkeerd is. Toch nog maar een potje gedaan omdat we wilden stoppen met een win. Die ineens 16-2 gewonnen met 34 kills. Blijft toch een loterij die matchmaking.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorissie87 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 01:14:
[...]

Zie de meeste spelers gewoon de M4a4 kopen (beter dan de M4A1-S!).
Vind je? De 1-S heeft een veel strakker spraypattern toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Toch altijd jammer als je zo lekker speelt, maar het een oefenwedstrijd is ;-)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcTY0QntvHAVYBgosbfbICkkJWQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kbmJlmCSpCh4MqFfTNvUbA0c.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Anoniem: 613510 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:33:
[...]

Vind je? De 1-S heeft een veel strakker spraypattern toch?
Ik ben kort geleden naar de A1 geswapped omdat ik de AUG wat meer wilde gaan gebruiken en de A1 goedkoper is dan de A4 en dus als ik geen geld voor de AUG heb de A1 kan pakken, maar ik moet zeggen dat ik er echt niks meer mee raak. In het begin gebruikte ik m elke keer, maar nadat ik de A4 veel gebruikt heb ben ik alle controle kwijt met de A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
mark-k schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:05:
[...]

Ik ben kort geleden naar de A1 geswapped omdat ik de AUG wat meer wilde gaan gebruiken en de A1 goedkoper is dan de A4 en dus als ik geen geld voor de AUG heb de A1 kan pakken, maar ik moet zeggen dat ik er echt niks meer mee raak. In het begin gebruikte ik m elke keer, maar nadat ik de A4 veel gebruikt heb ben ik alle controle kwijt met de A1.
Beide hebben ook een compleet ander spraying pattern naast geloof ik ook een range verschil. Range verschil kan ik fout hebben maar heb altijd het gevoel dat de silenced M4 iets kortere range heeft. Dat kan ook komen vanwege de cod games waar het daadwerkelijk je range verlaagd zodra je een silencer op een wapen zet.

Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk nooit competive speel, ik speel CS Go te weinig om daadwerkelijk goed te worden.

Het handje vol matches die ik gespeeld heb gingen altijd wel oke, (vermoedelijk laagste van het laagste niveau).
Vaak ook uitgemaakt voor cheater ondanks dat ik enkel angles houd.
Doordat ik veel Esports kijk heb ik redelijk wat kennis van de game zelf en dergelijke wat het natuurlijk ook wat makkelijker maakt.
Desondanks denk ik dat als ik me in zou zetten op placement en dergelijke dat ik rond hoogste zilver zou uitkomen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Martin0 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:28:
[...]

Beide hebben ook een compleet ander spraying pattern naast geloof ik ook een range verschil. Range verschil kan ik fout hebben maar heb altijd het gevoel dat de silenced M4 iets kortere range heeft. Dat kan ook komen vanwege de cod games waar het daadwerkelijk je range verlaagd zodra je een silencer op een wapen zet.

Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk nooit competive speel, ik speel CS Go te weinig om daadwerkelijk goed te worden.

Het handje vol matches die ik gespeeld heb gingen altijd wel oke, (vermoedelijk laagste van het laagste niveau).
Vaak ook uitgemaakt voor cheater ondanks dat ik enkel angles houd.
Doordat ik veel Esports kijk heb ik redelijk wat kennis van de game zelf en dergelijke wat het natuurlijk ook wat makkelijker maakt.
Desondanks denk ik dat als ik me in zou zetten op placement en dergelijke dat ik rond hoogste zilver zou uitkomen.
A1-s en A4 hebben dezelfde range, enige verschil is mag size, silencer, uiterlijk en prijs.
Ikzelf speel altijd met A1-s, gewoon omdat ik die lekkerder vind schieten en beter mn spray kan controleren, maar goed ieder zijn ding pak wat je fijn vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
A4 is beter close range door de hogere fire rate. Groot voordeel van de A1-s is dat je geen traces hebt, je kunt dus lekker door smokes heen spammen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:14
Brubs schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:02:
[...]

A1-s en A4 hebben dezelfde range, enige verschil is mag size, silencer, uiterlijk en prijs.
bwa toch niet iets meer verschillen ;)

Spray pattern dat ietje minder recoil heeft dan de M4A1-S
RPM van de M4A1-S dat net trager is

Ook als je door smoke gesprayed wordt met een M4A1-S zie je niet waarvan de bullets komen, tegen de M4A4 zie je de bullets komen en kan je dus gerichter terug sprayen..

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
kazzzdafke schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:08:
[...]

bwa toch niet iets meer verschillen ;)

Spray pattern dat ietje minder recoil heeft dan de M4A1-S
RPM van de M4A1-S dat net trager is

Ook als je door smoke gesprayed wordt met een M4A1-S zie je niet waarvan de bullets komen, tegen de M4A4 zie je de bullets komen en kan je dus gerichter terug sprayen..
En wat ook meespeelt is natuurlijk voor welke van de twee guns je de beste skin hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Rev! schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:07:
A4 is beter close range door de hogere fire rate. Groot voordeel van de A1-s is dat je geen traces hebt, je kunt dus lekker door smokes heen spammen.
wss domme vraag, maar wat zijn traces?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Timbox88 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:38:
[...]

wss domme vraag, maar wat zijn traces?
Dat de enemy je kogels als het ware ziet vliegen als kleien vuurballen, dat heb je met de M4A4 wel en met de M4a1-s niet, waardoor het moeilijker te bepalen is waar iemand vandaan schiet als hij deze dus niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07 09:03
Dat van die traces is iets dat je in je instellingen moet inschakelen, alleen weet ik niet meer exact waar of wat de consolecommand is/was.

r_drawtracers_firstperson 0/1 ?

Helpt on de spraypatterns wat beter te leren kennen en situational awareness omdat je aan de hand van de patronen een inschatting kan maken waar de tegenstander zich bevindt, tenzij ze dus idd een m4a1-s gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ik heb die traces eerlijk gezegd nog nooit gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik dacht dat traces standaard aanstaan eerlijk gezegd, zou wel verklaren waarom mensen soms met bosjes tegelijk doodgaan als ik Ancient Mid loop te spammen met een Negev O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brubs
Devler schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:02:
Dat van die traces is iets dat je in je instellingen moet inschakelen, alleen weet ik niet meer exact waar of wat de consolecommand is/was.

r_drawtracers_firstperson 0/1 ?

Helpt on de spraypatterns wat beter te leren kennen en situational awareness omdat je aan de hand van de patronen een inschatting kan maken waar de tegenstander zich bevindt, tenzij ze dus idd een m4a1-s gebruiken.
Tracers bij wapens staan volgens mij altijd aan, wat jij bedoeld is meer voor training dat je van die bolletjes in de muur krijgt toch? Of nade die een lijn krijgt zodat je ziet hoe die vliegt? De tracers die wij bedoelen zijn deze: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EowYAlf2lNfopRdJTsKP7kbMxcs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vPPj5U9Aq6EWapH4Hnfn4UjX.jpg?f=user_large Welke die M4a1 dus niet heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Nee, exact wat jij laat zien in je screenshot is wat ik bedoel. Staan in ieder geval bij mij destijds standaard uit, al hkan het zijn dat dat m,ee het geval was omdat ik op lage settings speelde.

[ Voor 51% gewijzigd door Devler op 01-02-2021 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik denk dat het is als:

- als jij schiet, je eigen shots zien dmv tracers (dus een vliegend puntje als kogel weg van je); dat moet je dacht ik aanzetten in console
- als een enemy schiet met een non silenced wapen: zie je altijd de tracers, dus moet je niet activeren in de console (muv. eventuele low low settings)

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik snap echt helemaal niks van die CSGO community :/.

Competitive match op Nuke, we beginnen met de eerste 2 rondes winnen. Ik scoor 3 kills, sta 3e van het team.
Eigenlijk niks aan de hand. Begin rondje drie word ik bij de spawn door een teamlid ge-headshot. Ik vraag waarom hij dat doet: antwoord is 'for palestina'. Daarna nog 3 rondes hetzelfde verhaal door verschillende andere teamleden (want na 2x teamdamage word je gekickt).

Wtf mensen? Wat is dit voor zure, rare groep mensen die dit spel spelen? Het meest kutte was nog dat ze ook met 1 man minder totaal over de rest heen liepen dus dit had één van die felbegeerde 10 wins kunnen zijn die ik nodig heb voor een rank :(.

Oh, en ik werd zelf gekickt voor teamdamage (ze liepen expres door mijn molotov heen met zijn allen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
De teammates die jij hebt, en dan zeker in die frequentie, heb ik nog nooit gehad om eerlijk te zijn. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
HTT-Thalan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:12:

Competitive match op Nuke, we beginnen met de eerste 2 rondes winnen. Ik scoor 3 kills, sta 3e van het team.
Eigenlijk niks aan de hand. Begin rondje drie word ik bij de spawn door een teamlid ge-headshot. Ik vraag waarom hij dat doet: antwoord is 'for palestina'. Daarna nog 3 rondes hetzelfde verhaal door verschillende andere teamleden (want na 2x teamdamage word je gekickt).

Wtf mensen? Wat is dit voor zure, rare groep mensen die dit spel spelen? Het meest kutte was nog dat ze ook met 1 man minder totaal over de rest heen liepen dus dit had één van die felbegeerde 10 wins kunnen zijn die ik nodig heb voor een rank :(.

Oh, en ik werd zelf gekickt voor teamdamage (ze liepen expres door mijn molotov heen met zijn allen).
Als ik het zo lees tref je wel telkens de jackpot zeg haha. Weet niet of het iets te maken heeft met het feit dat je nog geen rank hebt, misschien speelt het mee. Het beste wat je kan doen is blijven zoeken naar fijne teammates en daarmee quequeen, scheelt een loterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs

Helaas is dat het feest van de lowere ranks/unrankeds in CSGO.. Al jaren lang is de community zo toxic als de tering.. Beste wat je kunt doen is fijne teammates een steam friends invite sturen en daarmee gaan Q'en.. Super vervelend wel helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zie mijn post een poosje terug, ik wil wel weer eens met ranked beginnen.

Pizza promise je niet neer te maaien voor Palestina :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Ik wil het ook wel een keer terug oppikken. Zal is zoeken waar ik mijn friend code kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoniem: 613510 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:51:
[...]

Zie mijn post een poosje terug, ik wil wel weer eens met ranked beginnen.

Pizza promise je niet neer te maaien voor Palestina :+
Jorissie had me ook al toegevoegd maar we lopen elkaar steeds mis.

Ik heb doorgezet en na dit debacle gisteravond nog een ander potje gestart dat we wonnen met 16-13.
Was close, maar gelukkig wél met cigar :P. Heb zelfs mijn favoriet (de Mag7) nog effectief ingezet.

Nog maar 4 wins tot mijn rank :').

Hoe vinden jullie mij op Steam? Via het Steam ID?

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-02-2021 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:30:
[...]

Jorissie had me ook al toegevoegd maar we lopen elkaar steeds mis.

Ik heb doorgezet en na dit debacle gisteravond nog een ander potje gestart dat we wonnen met 16-13.
Was close, maar gelukkig wél met cigar :P. Heb zelfs mijn favoriet (de Mag7) nog effectief ingezet.

Nog maar 4 wins tot mijn rank :').

Hoe vinden jullie mij op Steam? Via het Steam ID?
Ik heb een poosje terug mijn friend code gepost.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoniem: 613510 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:33:
[...]

Ik heb een poosje terug mijn friend code gepost.

***members only***
Fuck da's waar ook, je hebt ook nog gewoon een username :+.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Ik kijk wel of ik hem kan vinden. Mijn rank is verlopen maar ik zweefde ergens rond MG/MGE al is dat weer een tijdje geleden.

Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Devler schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:39:
Ik kijk wel of ik hem kan vinden. Mijn rank is verlopen maar ik zweefde ergens rond MG/MGE al is dat weer een tijdje geleden.

***members only***
Ah, gevonden. Invite gestuurd. Mijn friends code:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ben je Prime? Dit soort mensen ben ik nog nooit tegen gekomen gelukkig, denk dat het helpt dat ik vanaf het begin al Prime had.

Ik moet wel echt eens wat meer competitive gaan doen, heb pas 14 wins dacht ik xD
Edit: Ben Nova2 btw, mr zou zelf denken dat dat nog wel omhoog zou kunnen, de meeste van mn wins zijn uit de tijd dat ik net begon, en pas n rank gekregen redelijk recent na toch wel een aantal meer uurtjes oefenen.

[ Voor 8% gewijzigd door mark-k op 02-02-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

mark-k schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:32:
[...]

Ben je Prime? Dit soort mensen ben ik nog nooit tegen gekomen gelukkig, denk dat het helpt dat ik vanaf het begin al Prime had.

Ik moet wel echt eens wat meer competitive gaan doen, heb pas 14 wins dacht ik xD
Edit: Ben Nova2 btw, mr zou zelf denken dat dat nog wel omhoog zou kunnen, de meeste van mn wins zijn uit de tijd dat ik net begon, en pas n rank gekregen redelijk recent na toch wel een aantal meer uurtjes oefenen.
Wel prime, maar het zal vooral komen omdat ik die rank dus nog helemaal niet heb en dus met allerlei gajes in een match gegooid word telkens.

Ik word langzaam beter... ben natuurlijk verre van een pro player maar mijn saving graces zijn o.a. dat ik wel redelijk goede aim heb en met alle wapens geoefend heb, heb dan ook regelmatig weapons master omdat het me niet veel uitmaakt waar ik de kill mee maak :P. Al is een andere veel voorkomende titel bounty hunter omdat de Mag7 wel de leukste is en tegen 900$ per kill tikt dat wel aan :9. Laatste competitive potjes zelfs een tijdje bovenaan gestaan en MVP geweest.

Zo reflecterend op mijn eigen speelstijl denk ik dat mijn grootste manco (er zullen er meer zijn, maar deze valt mij iig op) dat ik nogal van het pushen ben. Ik heb voornamelijk casual gespeeld waar mensen gewoon minder serieus zijn en meer risico's nemen. Ook in competitive heb ik dus de neiging om te ver te gaan omdat ik die ene opponent dan nog mee wil pakken en voor je het weet ben je de map rond geweest.

Kan ook goed uitpakken natuurlijk, als je door de linie breekt (wat in Competitive met 5 spelers dan weer sneller gebeurt dan met 10vs10) kun je ze in de rug pakken en ruim je soms zo het hele team op.

[ Voor 44% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-02-2021 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:35:
[...]

Wel prime, maar het zal vooral komen omdat ik die rank dus nog helemaal niet heb en dus met allerlei gajes in een match gegooid word telkens.
Die ervaring heb ik zonder rank niet gehad. Het is ook niet alsof je met andere non-rank spelers gematcht wordt dan, normaal word je ergens in een redelijk average rank match geplaatst (met mensen die dus al een rank hebben) en wordt er gekeken hoe het gaat, afhankelijk daarvan worden de volgende matches naar boven of beneden bijgesteld (even simpel gezegd). Het kan natuurlijk dat je een hoop unranked players bij elkaar hebt, maar dat is niet hoe het altijd werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

mark-k schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:38:
[...]

Die ervaring heb ik zonder rank niet gehad. Het is ook niet alsof je met andere non-rank spelers gematcht wordt dan, normaal word je ergens in een redelijk average rank match geplaatst (met mensen die dus al een rank hebben) en wordt er gekeken hoe het gaat, afhankelijk daarvan worden de volgende matches naar boven of beneden bijgesteld (even simpel gezegd). Het kan natuurlijk dat je een hoop unranked players bij elkaar hebt, maar dat is niet hoe het altijd werkt.
Misschien zijn er gewoon geen andere spelers te vinden zo slecht als ik 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:41:
[...]

Misschien zijn er gewoon geen andere spelers te vinden zo slecht als ik 8).
Er zijn altijd slechtere spelers te vinden hoor :X (zelfs zonder je niveau te weten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Als je wilt zeiken moet je het goede ook melden :P.

Zojuist even een snel potje Competitive gedaan op Mirage met een groep Russen. Voor de verandering geen gescheld of getreiter, gewoon samenwerken en met het beperkte engels dat ze kenden, communiceren. Stond wel laatste ondanks meer kills, vanwege lagere K/D ratio. Wel paar keer MVP en een medium range headshot met de Mag7 tegen een verstopte T _O- toch de ronde gered en bom gedefused. Dat verdiende me een 'nice' via de comms en daarna begonnen meer mensen shotguns te kopen.

Nog 3 wins tot rank...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grim
HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:33:

Zojuist even een snel potje Competitive gedaan op Mirage met een groep Russen. Voor de verandering geen gescheld of getreiter, gewoon samenwerken en met het beperkte engels dat ze kenden, communiceren. Stond wel laatste ondanks meer kills, vanwege lagere K/D ratio. Wel paar keer MVP en een medium range headshot met de Mag7 tegen een verstopte T _O- toch de ronde gered en bom gedefused. Dat verdiende me een 'nice' via de comms en daarna begonnen meer mensen shotguns te kopen.

Nog 3 wins tot rank...
Nog even volhouden. Weet je ondertussen al rond welke rang je team mates zijn zoals ik vorige week zei?

Je positie op het scorebord wordt niet bepaald door je K/D.
Lijstje van de zaken waar je punten voor (af)krijgt:
  • 2 points for a bomb plant. (Terrorist Only)
  • 2 points if that bomb explodes. (Terrorist Only)
  • 2 points for a kill.
  • 1 point for an assist.
  • 4 points for defusing a bomb. (Counter-Terrorist Only)
  • 2 points for rescuing a hostage. (Counter-Terrorist Only)
  • -1 point for killing a teammate.
  • -1 point for committing suicide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:33:

Nog 3 wins tot rank...
K/D heeft geen invloed op je score. Kills, assists, plants, defuses, etc krijg je punten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grim schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:11:
Nog even volhouden. Weet je ondertussen al rond welke rang je team mates zijn zoals ik vorige week zei?

Je positie op het scorebord wordt niet bepaald door je K/D.
Lijstje van de zaken waar je punten voor (af)krijgt:
  • 2 points for a bomb plant. (Terrorist Only)
  • 2 points if that bomb explodes. (Terrorist Only)
  • 2 points for a kill.
  • 1 point for an assist.
  • 4 points for defusing a bomb. (Counter-Terrorist Only)
  • 2 points for rescuing a hostage. (Counter-Terrorist Only)
  • -1 point for killing a teammate.
  • -1 point for committing suicide.
compleet vergeten naar te kijken :X maar nog 3 wins en ik weet waar ik zelf land.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devler
Die score en het aantal keer MVP doet ook meer voor je rank dan je K/D. Ik hecht een stuk meer waarde aan de persoon die een ninja defuse of guerilla hostage retrieval presteert.

@Grim Krijg je ook geen extra punten voor het neerschieten van iemand dat de bom aan het ontmantelen is of een hostage wegbrengt? Ik dacht dat je daar 3 punten voor kreeg ipv de 2.

Zodra je met wat vaste mensen speelt maakt dat scorebord niet meer zo heel veel uit. Je zal in team moeten spelen en als team winnen of verliezen. Als jij perfecte info geeft waardoor je maat de ronde kan clutchen terwijl je een zwaar negatief KD hebt ben je wat mij betreft meer waard dan de ACE king die liever kills haalt dan een bom plant en zo de ronde verliest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Devler schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:38:
Die score en het aantal keer MVP doet ook meer voor je rank dan je K/D. Ik hecht een stuk meer waarde aan de persoon die een ninja defuse of guerilla hostage retrieval presteert.

@Grim Krijg je ook geen extra punten voor het neerschieten van iemand dat de bom aan het ontmantelen is of een hostage wegbrengt? Ik dacht dat je daar 3 punten voor kreeg ipv de 2.

Zodra je met wat vaste mensen speelt maakt dat scorebord niet meer zo heel veel uit. Je zal in team moeten spelen en als team winnen of verliezen. Als jij perfecte info geeft waardoor je maat de ronde kan clutchen terwijl je een zwaar negatief KD hebt ben je wat mij betreft meer waard dan de ACE king die liever kills haalt dan een bom plant en zo de ronde verliest.
Ik heb meer dan eens een ronde helpen winnen door in de rug aan te vallen waardoor 5 man zich omdraaide, mij neermaaiden en vervolgens zelf uitgeschakeld werden door de teammaatjes die ze onder vuur aan het nemen waren :P. Het offerschaap, zeg maar.

Zoiets? :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dit heb ik maar gefilmd, want jullie zouden me anders niet geloven.

[YouTube: 3 February 2021]

3 gasten die vanaf de eerste seconde in game lawaai beginnen te maken door volcontinue met hun glocks van auto naar semi te switchen. Net een stel krekels. Ze blijven mij en de andere speler tegenhouden, inboxen als het lukt, en gewoon stilstaan en rondkijken. Net zo lang tot het andere team ons vindt en allemaal neerschiet :/.

Dit gaat nu al 8 13 rondes zo, je kunt helemaal niks...

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-02-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Derankers, bewust lage ranks halen om zo te kunnen smurfen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Je blijft daar nu ook wel gewoon staan e...
En dit is nog altijd non prime? Non ranked?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazzzdafke schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:55:
Je blijft daar nu ook wel gewoon staan e...
En dit is nog altijd non prime? Non ranked?
Ja, na zoveel keer gegriefed te worden was het ik het ook zat en ik kan niet handheld filmen en spelen tegelijk :P. Ik maakte sowieso geen kans want ze liepen steeds lawaai makend achter me aan, blocken wanneer ze de kans kregen.

Ik heb ondertussen ontdekt waar de ranks weergegeven worden aan het eind van het spel en later nog een match gewonnen, maar ondanks herhaaldelijk F12 drukken verscheen er geen screenshot in steam van dat overzicht. Ik heb de replay zojuist bekeken maar daar laten we het dan weer niet zien gek genoeg.

Nog steeds unranked idd, maar nu nog maar 2 wins verwijderd van mijn eigen rank. Ik heb wel prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Gewoon negeren..

Het feit dat je nu ook stil stond of wat dan ook, kan ook aanleiding zijn voor die gasten om jou van griefing te reporten..
Het heeft alleen maar negatief effect op je ELO.

Als je eens goeie teammates tegenkomt, vraag dan of ze jou willen commenten. Dat is een boost voor je ELO.

ps. ik heb daar ook moeite mee hoor, en heb een tijd enemy chat uitgezet enz.. Maar af en toe zijn er dan grappige zaken en.. heb ik dat weer aangezet. En dan merk ik dat ik ook weer sneller ga reageren..
Feit is wel dat als er een trol of toxic iemand in onze match is, dan helpt het die echt te negeren. Als je een paar goeie acties doet, draaien ze wel bij. Zo hebben we ook al matchen gewonnen.
In het begin 2 toxic eikels bij ons, volledig gemute. Na de helft van het spel en dat we met ons 3-en redelijk goeie acties gedaan hadden en de pot naar ons trokken, begonnen ze toch mee te spelen.

[ Voor 49% gewijzigd door kazzzdafke op 04-02-2021 10:48 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazzzdafke schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:45:
Gewoon negeren..

Het feit dat je nu ook stil stond of wat dan ook, kan ook aanleiding zijn voor die gasten om jou van griefing te reporten..
Het heeft alleen maar negatief effect op je ELO.

Als je eens goeie teammates tegenkomt, vraag dan of ze jou willen commenten. Dat is een boost voor je ELO.

ps. ik heb daar ook moeite mee hoor, en heb een tijd enemy chat uitgezet enz.. Maar af en toe zijn er dan grappige zaken en.. heb ik dat weer aangezet. En dan merk ik dat ik ook weer sneller ga reageren..
Feit is wel dat als er een trol of toxic iemand in onze match is, dan helpt het die echt te negeren. Als je een paar goeie acties doet, draaien ze wel bij. Zo hebben we ook al matchen gewonnen.
In het begin 2 toxic eikels bij ons, volledig gemute. Na de helft van het spel en dat we met ons 3-en redelijk goeie acties gedaan hadden en de pot naar ons trokken, begonnen ze toch mee te spelen.
Ik volg wat je zegt hoor, maar ik denk dat je niet helemaal voor je ziet wat er gebeurde.

Vanaf het moment dat de ronde startte, bleven die 3 gasten rond mij (of de andere serieuze speler) hangen, klikkend met hun glocks. Waar je ook ging, ze bleven je volgen en omringen, net zo lang tot jij of zij neergeschoten werden door de tegenpartij. Start nieuwe ronde: Rinse and repeat. En dat zo 15 rondes lang, tot we switchten naar de CT. Toen konden ze niet met de glocks klikken, dus hebben ze gewacht tot ze een FAMAS konden kopen en begonnen toen ook aan die zijde lawaai te maken, maar het blokkeren van jouw bewegingen bleef. Er was gewoon geen ontkomen aan, ze volgden je overal.

Ik blijf doorzetten en heb na 3 volledig waardeloze matches uiteindelijk een match gevonden met normale mensen, die normaal gedrag vertoonden en die hebben we uiteindelijk met 16-10 gewonnen. Wederom Nuke, een kaart die ik steeds beter begin te kennen (maar die ik als CT wel makkelijker vind dan als T). Ook hier handig gebruik kunnen maken van mijn Mag7 die op deze map toch wel goed uit de verf komt. Stond ook hier wederom niet meer laatste van het team :). Ik ben dus in ieder geval uit onderste krochten van de playerbase gekropen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grim
kazzzdafke schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:45:
Heb je hier een bron voor?

@HTT-Thalan die spelers rapporteren voor griefing en dan hopen dat ze in Overwatch terecht komen. In Overwatch kun je als speler demo's bekijken van mensen die gerapporteerd zijn om te beoordelen of het terecht is of niet. Heel simpel gezegd, voor meer informatie is er google.

[ Voor 35% gewijzigd door Grim op 04-02-2021 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devler
Niemand weet exact hoe je ELO wordt berekend en wat maatgevend is, maar veelal komt toxiciteit naar boven als negatief voor je ELO. Doe je het goed en je teammates commenden je na de game wordt je ELO geboost.

Elo heeft een grotere invloed op wie je teammates/tegenstanders zijn. Tegenwoordig worden de toxische spelers standaard gemute omdat er erg veel negatieve reports zijn binnen gekomen, die melding krijgen de teamleden ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Devler schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:14:
Niemand weet exact hoe je ELO wordt berekend en wat maatgevend is, maar veelal komt toxiciteit naar boven als negatief voor je ELO. Doe je het goed en je teammates commenden je na de game wordt je ELO geboost.

Elo heeft een grotere invloed op wie je teammates/tegenstanders zijn. Tegenwoordig worden de toxische spelers standaard gemute omdat er erg veel negatieve reports zijn binnen gekomen, die melding krijgen de teamleden ook.
ELO kan niet geboost worden door commends.. Anders zou je, wanneer je commends boost, net zo snel in rank omhoog gaan wanneer je verliest maar ze krijgt als wanneer je wint en ze neit krijgt.. dat kan niet natuurlijk. Dat heeft enkel te maken met je Prime ranking (positieve vibe zullen we het noemen). Waardoor je minder bij toxic mensen komt, maar niks met ELO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Brubs schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:18:
[...]

ELO kan niet geboost worden door commends.. Anders zou je, wanneer je commends boost, net zo snel in rank omhoog gaan wanneer je verliest maar ze krijgt als wanneer je wint en ze neit krijgt.. dat kan niet natuurlijk. Dat heeft enkel te maken met je Prime ranking (positieve vibe zullen we het noemen). Waardoor je minder bij toxic mensen komt, maar niks met ELO.
Je hebt gelijk, ik heb het niet juist geformuleerd.
Een (hoop) positieve commends zal je in minder toxic en cheaterachtige lobbies plaatsen.
Of het iets of niets doet aan de ELO kan je niet zeggen.

ps. ik denk dat @Devler en ik wel eens een potje met ons alt-account willen meedoen, unranked, omdat die rank al lang vervallen is :) @HTT-Thalan

[ Voor 9% gewijzigd door kazzzdafke op 04-02-2021 13:28 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
kazzzdafke schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:25:
[...]

Je hebt gelijk, ik heb het niet juist geformuleerd.
Een (hoop) positieve commends zal je in minder toxic en cheaterachtige lobbies plaatsen.
Of het iets of niets doet aan de ELO kan je niet zeggen.
Klopt!

Maar dat het niks met je ELO te maken heeft is toch wel duidelijk als je logisch nadenkt? ELO is de "sterkte of skill van een speler, ofwel hoe goed deze is. Het zou toch van de zotte zjin dat commends effect hebben op je skill level. Dan zouden grote streamers altijd hoog staan, want die krijgen continu commends tot duizenden. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorissie87
Volgens mij is er sprake van een spraakverwarring in dit topic. Even voor de duidelijkheid:

ELO = Je score die bepaald wanneer je up- of downrankt
Trustfacor = Je "karmascore" die toxic spelers van goedwillende teammates moet scheiden binnen een bepaalde rank.

Om misbruik tegen te gaan houdt Valve terecht goed geheim hoe de trustfactor exact wordt bepaald. Hetzelfde geldt voor het algoritme die de ELO bepaald. Natuurlijk kunnen we redelijk veilige aannames doen wat bepalend is in het bepalen van de Trustfactor:

Wat een negatief effect heeft op je trustfactor:
- Het aantal reports dat je krijgt voor griefing
- Hoevaak je damage doet bij teammates
- Hoevaak je een game vroegtijdig leaved

Daarnaast zijn er tal van zaken die mogelijk een factor spelen hierin zoals
- Het aantal uren gespeeld
- Het aantal spellen in je library
- Het steamlevel van je account

Ook kun je nog veel verder speculeren over zaken als:
- Het wel of niet hebben van skins
- Het aantal keer dat je jouw team flashed
- Of mensen jou op "mute" zetten
- etc.

Het aantal keer dat iemand "+rep" op je profiel zit telt niet mee voor Trustfactor. Dat stamt nog uit een tijd dat traden heel gangbaar was. Dit was voor anderen een indicatie dat je als handelspartner te vertrouwen was (voor zover je dat kon zeggen). Omdat Steam gratis aan te maken is en CSGO inmiddels gratis is, wordt hier flink misbruik van gemaakt. Ik zie regelmatig spelers met gloednieuwe accounts die 1000+ aanbevelingen hebben (voor leiderschap, vriendelijk, leraar). Die aanbevelingen kun je gewoon kopen/hacken. Persoonlijk denk (hoop) ik daarom dat dit dus niet meetelt voor je trustfactor. Als Valve zijnde wil je dit niet af laten hangen van een factor die zo makkelijk te manipuleren is.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorissie87 op 04-02-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
SOrry, ik bedoel inderdaad de trustfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Jorissie87 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:13:
[...]

Klopt, in Nederland is het openen van cases (sinds enige tijd) geblokkeerd omdat dit niet is toegestaan vanuit de overheid. Zij zien het openen van cases als "gokken" en daar heeft de Nederlandse overheid een monopolie op. Als je een VPN hebt kun je eventueel wel cases openmaken. Mijn advies is echter, verkoop de cases gewoon en koop de skins die je graag wilt op de market of 3rd party sites. De kans dat je winst pakt is echt minimaal!
Met een vpn lukt het mij niet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Toch nog even met Speklap and friends gespeeld, dat was erg leuk :P.

sorry voor de fuckup @Jorissie87! Ik zat al direct in een groep van de tegenstanders waar ik net tegen heb gespeeld, die het kut vonden dat ik een team vol griefers had, dus die nodigden me ook uit en ik kreeg het niet voor elkaar jou te messagen dat ik moest kiezen. Volgende keer doe ik gewoon mee :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HTT-Thalan schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:37:
Toch nog even met Speklap and friends gespeeld, dat was erg leuk :P.
Haha ja, ging niet van harte. Hadden voor het eerst weer een potje competitive gedaan. Dus we zaten te kutten in casual om even te ontstressen. Comp. verloren met 11 -16, en toch heb ik er absoluut geen slecht gevoel over. We werden de eerste rondes echt mega hard ingemaakt, en kwamen toen alsnog terug.

26- 4 - 21 en 3 keer MVP toch nog :+

Als je trouwens op speaker speelt, hoort je team zichzelf terug op je speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Jelmer93 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:59:
[...]

Met een vpn lukt het mij niet hoor!
Dat kan zeker, maar je moet de VPN gebruiken om je land naar bijv Denemarken aan te passen (kan 1x in de zoveel tijd voglens mij) en dan zou het wel moeten lukken. Het is dus niet VPN connecten en gaan helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoniem: 613510 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 07:42:
[...]

Haha ja, ging niet van harte. Hadden voor het eerst weer een potje competitive gedaan. Dus we zaten te kutten in casual om even te ontstressen. Comp. verloren met 11 -16, en toch heb ik er absoluut geen slecht gevoel over. We werden de eerste rondes echt mega hard ingemaakt, en kwamen toen alsnog terug.

26- 4 - 21 en 3 keer MVP toch nog :+

Als je trouwens op speaker speelt, hoort je team zichzelf terug op je speakers.
Ik heb het ze in het paleis op inferno nog even lastig gemaakt :P. Die p90 is echt prettig voor CQB.

Mbt geluid: die speakers zijn voor mij echt onmisbaar, ik kan tot op de centimeter nauwkeurig aanwijzen waar iemand loopt, schiet, gooit etc. Ik denk dat ik er vooral voor moet zorgen dat de boel niet rondzingt (en dus voor echo zorgt). De microfoon is momenteel een H2n die ik via USB aansluit, en die heeft die functie niet standaard aan boord - windows zorgt er bovendien zelf ook niet voor. Moet ik even induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dankzij twee matches competitive met @Jorissie87, speklap en nog twee andere hollanders heb ik eindelijk mijn rank :P. Gold Nova met 3 sterren. Geen idee waar het voor staat, maar dit is dus waar ik nu hoor :P.

https://totalcsgo.com/ran...0across%20CS%3AGO%20ranks.

ah nou, goed zat dus. Ik heb geen intenties meer dan een casual player te worden/zijn.
Enige waar ik op hoop is dat ik niet meer met van die super pro's in een match te hoeven zitten.

[ Voor 42% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-02-2021 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

HTT-Thalan schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:39:
Dankzij twee matches competitive met @Jorissie87, speklap en nog twee andere hollanders heb ik eindelijk mijn rank :P. Gold Nova met 3 sterren. Geen idee waar het voor staat, maar dit is dus waar ik nu hoor :P.

https://totalcsgo.com/ran...0across%20CS%3AGO%20ranks.

ah nou, goed zat dus. Ik heb geen intenties meer dan een casual player te worden/zijn.
Enige waar ik op hoop is dat ik niet meer met van die super pro's in een match te hoeven zitten.
Netjes, hopen dat je klote potjes afgelopen zijn dan nu.
Ik ben mijn rank inmiddels kwijt zag ik, te lang geleden sinds mn laatste comp match. Vaak of niet de tijd, of niet de zin om met randoms in n game te gaan en mr te zien wat voor toxics ik tegen kom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

We gaan het vanavond testen :P.

- edit -

eerste potje Competitive en ik zit gelijk weer in een team met 2 kinderen (zwaar onder de dertien en piepende gillende stemmetjes) en 3 competitors die geloof ik geen enkele niet-headshot hebben gemaakt. 16-3 in recordtijd.

Ik denk dat ik op deze toer heel snel weer klaar ben met het spel :/.

[ Voor 83% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-02-2021 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HTT-Thalan schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:59:
We gaan het vanavond testen :P.

- edit -

eerste potje Competitive en ik zit gelijk weer in een team met 2 kinderen (zwaar onder de dertien en piepende gillende stemmetjes) en 3 competitors die geloof ik geen enkele niet-headshot hebben gemaakt. 16-3 in recordtijd.

Ik denk dat ik op deze toer heel snel weer klaar ben met het spel :/.
Hehe silver 3 hier, verbaast me echt niks. Vind het nog steeds een heerlijk spel, kom vanzelf wel uit "silver hell".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoniem: 613510 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:26:
[...]

Hehe silver 3 hier, verbaast me echt niks. Vind het nog steeds een heerlijk spel, kom vanzelf wel uit "silver hell".
Ja, ik ging eerder gelijk op met een speler die ook Silver 3 is, dus dat lijkt me meer mijn level.

Als ik lang genoeg kut blijf spelen, zak ik dan vanzelf af in rank? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

HTT-Thalan schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:36:
[...]

Ja, ik ging eerder gelijk op met een speler die ook Silver 3 is, dus dat lijkt me meer mijn level.

Als ik lang genoeg kut blijf spelen, zak ik dan vanzelf af in rank? :P.
Ja dan zul je wel zakken, maar niet meteen. Persoonlijk denk ik dat je eerste rank meestal te laag zal zijn omdat je pas net begint en dan 10 potjes moet winnen, daarna wordt hij wel bijgesteld. 1 keer kut spelen zal je rank niet laten zakken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ah dan kan je eens potje mee doen
ik zit dacht ergens op DMG..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Mijn ra k is alweer een tijdje verlopen. Groepje van 5 maken en dan eens kijken hoe zwaar ik gezakt ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

mark-k schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:41:
[...]

Ja dan zul je wel zakken, maar niet meteen. Persoonlijk denk ik dat je eerste rank meestal te laag zal zijn omdat je pas net begint en dan 10 potjes moet winnen, daarna wordt hij wel bijgesteld. 1 keer kut spelen zal je rank niet laten zakken hoor.
Nou, ik ben al afgezakt naar 2 sterren, dus dat ging wel snel :P.

- edit -

kut, potje gewonnen en gelijk weer naar 3 gezet :P.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-02-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het gaat beter :P. Er is nog steeds veel gezeik, maar mijn skills gaan langzaam omhoog en we winnen zelfs af en toe een potje, ook ben ik niet meer standaard de 5e speler. Ik ben een voorliefde voor de scout aan het ontwikkelen. De awp is vervelend zwaar/traag maar met de scout is het veel soepeler spelen. Voordeel is dat je wat kan oefenen met flying scoutsman (niet helemaal hetzelfde, maar toch).

Nu snap ik dat je niet met maar één wapen uit kunt, daarvoor is het spel te divers, maar wat is jullie favoriet en waarom? Zelf groot fan van Mag7 en nu dus ook de Scout. Mag7 omdat het gewoon een indoor AWP is en Scout omdat het gewoon veel soepeler werkt. Favo pistol de 5-7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

HTT-Thalan schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:00:
Het gaat beter :P. Er is nog steeds veel gezeik, maar mijn skills gaan langzaam omhoog en we winnen zelfs af en toe een potje, ook ben ik niet meer standaard de 5e speler. Ik ben een voorliefde voor de scout aan het ontwikkelen. De awp is vervelend zwaar/traag maar met de scout is het veel soepeler spelen. Voordeel is dat je wat kan oefenen met flying scoutsman (niet helemaal hetzelfde, maar toch).

Nu snap ik dat je niet met maar één wapen uit kunt, daarvoor is het spel te divers, maar wat is jullie favoriet en waarom? Zelf groot fan van Mag7 en nu dus ook de Scout. Mag7 omdat het gewoon een indoor AWP is en Scout omdat het gewoon veel soepeler werkt. Favo pistol de 5-7.
AK all day, laatst de AWP weer eens gepobeerd en raak er echt geen hol meer mee. CT side M4A4 of MP9, maar zodra ik een AK kan vinden swap ik direct. Pistol wise is de P250 wel prettig en de Tec9 is nu best wel een beest, hoewel ik ook meer met de Deagle aan het proberen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
HTT-Thalan schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:00:

M4A1-S by far!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
Hier is niet echt een eenduidig antwoord op te geven. Wat ik koop hangt van een hoop dingen af:
- De map die je speelt
- Welke side je speelt
- Hoeveel geld je hebt
- Wat je teammates kopen (je gaat geen derde awp kopen als er al 2 zijn)
- Waar je spawnt (voor een snelle opening bijvoorbeeld)
- Hoeveel geld de tegenstander heeft (als je verwacht dat ze eco zijn koop ik eerder een smg)
- Wat de speelstijl van jouw team en de tegenstander is.
- Hoe comfortabel je jezelf op dat moment voelt met een specifieke gun (soms raak je echt niets met een awp of de tegenstander is gewoon sneller)

Alle factoren daargelaten is dit mijn gemiddelde voorkeur:

CT-side Buyround:
1) M4A4
2) AWP + P250
3) P90

CT- Side Eco/Light buy:
1) Deagle
2) Scout
3) P250

T-side Buyround
1) AWP + P250
2) SG553 (Krieg)
3) AK

T-side Eco/Light buy
1) Scout
2) Deagle
3) Mac10

Nades CT-side: Incendiary, Smoke, Nade, Flash
Nades T-side: Molotov, Smoke, 2x Flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Ik denk dat @Jorissie87 een mooie opsomming maakt.
Belangrijk vind ik is hoe je team in het spel zit.

Heb je geld voor een AWP en raak je er niets mee maar kan je deze ruilen met een maatje dat ermee de volledige map mee controleert help je je team. Snel als eerste een AWP kopen en dan vloeken omdat je teammate hetzelfde koopt ben je dan weer niets mee.

Ik tracht ook even te wachten met het kopen want meestal wordt een ECO ronde pas geroepen nadat iemand al een AR oid heeft gekocht.

Het plan van de ronde doet ook veel aan je keuze. Doe je een rush B op dust 2 zal je loadout er helemaal anders uit moeten zien dan een slow A long bv.

Ik probeer er weer wat in te komen door wat DeathMatch te lopen. Retakes vind ik erg leuk om te doen om de verschillende maps wat beter te leren kennen maar daar heb je weinig aan omdat de speelstijl te zeer verschillend is van een comp. Als je meer verschillende guns wil leren zou ik DM aanraden en dan random buy op te zetten. Tactisch kan je er weinig mee doen maar de tegenstander komt van alle kanten (inclusief achter je) waardoor je gunplay snel een stuk beter wordt.

Als laatste, doe de moeite om smokes/pop flashes/... te leren. @kazzzdafke heeft destijds wel wat moeite gedaan om op elke map meerdere nuttige smokes en flashes te leren wat je team net weer wat voordeel geeft. Op de lagere ranks heb je ze niet meteen nodig maar eenmaal je wat stijgt zal je merken dat de tegenstander die ene smoke perfect plaatst of die flash je op de juiste moment verblindt. 1 goeie flash of een goed geplaatste smoke kan het tij doen keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Zelfs op lagere ranks @Devler ..

Als jij als team speelt en 2 of 3 smokes en een paar goeie flashes kan gooien, maken ze geen kans.
Ze hebben in de lage ranks totaal geen idee hoe dit te counteren.

Mirage A site: kan je helemaal afsmoken en bom plantje doen vooraleer ze het door hebben.
Mid controle krijgen door 2 smokes.

Dus long afsmoken en dan cross..

Ik wil het eens zien in de silver rank hoe ze daar mee om gaan :)

EDIT: feit is wel dat als je wil klimmen in rank, je dit stilaan MOET gaan leren. En lagere ranks zijn door ideaal voor.

[ Voor 12% gewijzigd door kazzzdafke op 09-02-2021 10:45 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazzzdafke schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:45:
Zelfs op lagere ranks @Devler ..

Als jij als team speelt en 2 of 3 smokes en een paar goeie flashes kan gooien, maken ze geen kans.
Ze hebben in de lage ranks totaal geen idee hoe dit te counteren.

Mirage A site: kan je helemaal afsmoken en bom plantje doen vooraleer ze het door hebben.
Mid controle krijgen door 2 smokes.

Dus long afsmoken en dan cross..

Ik wil het eens zien in de silver rank hoe ze daar mee om gaan :)

EDIT: feit is wel dat als je wil klimmen in rank, je dit stilaan MOET gaan leren. En lagere ranks zijn door ideaal voor.
Dat is zeker een dingetje inderdaad. Ik zie ondertussen ook een patroon met waar ze smoken bij welke rush.
Ik heb zelf wel eens een smoke gebruikt op een ongewone locatie als verstopplek. T gooit molly's op de gebruikelijke plekken (achter de auto op Long A bv) maar de smoke zien ze vaak als een verkeerd gegooide granaat en lopen erlangs.

... en zodra ze alle 5 de smoke voorbij gerend zijn (en ze zien dat de auto en CT clear zijn) kom je eruit en schiet je ze allemaal in de rug :-). Erg risky maar heeft al een paar keer gewerkt, en je moet goed op je audio cues letten om niet te vroeg/te laat uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devler
@kazzzdafke klopt, ook op de lagere ranks. Op de hogere ranks is het eerder "standaard".

@HTT-Thalan ik snap dat het werkt op de lagere ranks maar eenmaal wat hoger ga je hier toch moeilijker mee weg komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Devler schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:03:
@kazzzdafke klopt, ook op de lagere ranks. Op de hogere ranks is het eerder "standaard".

@HTT-Thalan ik snap dat het werkt op de lagere ranks maar eenmaal wat hoger ga je hier toch moeilijker mee weg komen.
Ik denk dat je gelijk hebt :P maar ik heb ook helemaal niet de intentie om 'hoger' te komen. Ik wil juist op 'mijn' niveau casual spelen, waar je nog wel eens weg komt met een gekke/leuke/gedurfde actie. Ik heb meer dan eens gepushed (bv door mid/double doors op Dust2) bij een full rush op A en zo het team opgeruimd. Slimmere spelers zetten dan inderdaad iemand in de rug neer (juist daartegen). Smoke op mid (vanaf CT) en dan andere kant van de deur gaan zitten (of gewoon tunnel rush met mag7) wil ze ook nog wel eens verrassen.

Ik verzin vast niks nieuws, in de 20 jaar historie die dit spel kent hebben ze alles wel al een keer gezien denk ik, maar het houd de boel leuker dan de hele tijd de standaard strategieën. Ik focus ook op andere zaken hoor, dure wapens meepikken einde ronde als iemand het wil hebben, ik spaar meestal wat geld op en koop wapens voor teamleden etc. Heb gemerkt dat ze dan toleranter zijn als je verder niet zo'n briljante schutter bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Jorissie87 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:18:
Hier is niet echt een eenduidig antwoord op te geven. Wat ik koop hangt van een hoop dingen af:
- De map die je speelt
- Welke side je speelt
- Hoeveel geld je hebt
- Wat je teammates kopen (je gaat geen derde awp kopen als er al 2 zijn)
- Waar je spawnt (voor een snelle opening bijvoorbeeld)
- Hoeveel geld de tegenstander heeft (als je verwacht dat ze eco zijn koop ik eerder een smg)
- Wat de speelstijl van jouw team en de tegenstander is.
- Hoe comfortabel je jezelf op dat moment voelt met een specifieke gun (soms raak je echt niets met een awp of de tegenstander is gewoon sneller)

Alle factoren daargelaten is dit mijn gemiddelde voorkeur:

CT-side Buyround:
1) M4A4
2) AWP + P250
3) P90

CT- Side Eco/Light buy:
1) Deagle
2) Scout
3) P250

T-side Buyround
1) AWP + P250
2) SG553 (Krieg)
3) AK

T-side Eco/Light buy
1) Scout
2) Deagle
3) Mac10

Nades CT-side: Incendiary, Smoke, Nade, Flash
Nades T-side: Molotov, Smoke, 2x Flash
P90 vind ik meestal toch een matige keuze, je hebt ook een rifle voor dat geld, en de kill reward is ook maar de helft tov de andere SMGs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

mark-k schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:46:
[...]

P90 vind ik meestal toch een matige keuze, je hebt ook een rifle voor dat geld, en de kill reward is ook maar de helft tov de andere SMGs.
MAAR HET SPROEIT ZO LEKKER!

oOo.

BTW Ik heb Discord en TeamSpeak geinstalleerd, nu kan ik met de grote jongens meedoen.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-02-2021 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:50:
[...]

MAAR HET SPROEIT ZO LEKKER!

oOo.

BTW Ik heb Discord en TeamSpeak geinstalleerd, nu kan ik met de grote jongens meedoen.
Gisteren nog eens geprobeerd maar ik raak er geen hol mee, doe mij maar gewoon de cheapo MP9 of Mac10 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

mark-k schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:53:
[...]

Gisteren nog eens geprobeerd maar ik raak er geen hol mee, doe mij maar gewoon de cheapo MP9 of Mac10 :9
MP9 tot daar aan toe maar de Mac10 vind ik echt een onding, tenzij ik hem toevallig oppak omdat ik geen main gun vast had blijf ik er ver van. Met de P90 vind ik het voordeel dat hij veel kogels in een korte tijd lost en indien je ook echt mikt makkelijk 3 of 4 doelwitten mee kan pakken voor je moet herladen - wel close range natuurlijk. Ik pak hem soms mee omdat het een makkelijkere keuze is dan een Bizon of een UMP, maar inderdaad je hebt voor vergelijkbare bedragen een rifle.

Ergens vind ik de Famas dan wel lekkerder dan de Galil, makkelijker spray patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:05:
[...]

MP9 tot daar aan toe maar de Mac10 vind ik echt een onding, tenzij ik hem toevallig oppak omdat ik geen main gun vast had blijf ik er ver van. Met de P90 vind ik het voordeel dat hij veel kogels in een korte tijd lost en indien je ook echt mikt makkelijk 3 of 4 doelwitten mee kan pakken voor je moet herladen - wel close range natuurlijk. Ik pak hem soms mee omdat het een makkelijkere keuze is dan een Bizon of een UMP, maar inderdaad je hebt voor vergelijkbare bedragen een rifle.

Ergens vind ik de Famas dan wel lekkerder dan de Galil, makkelijker spray patroon.
Famas pik ik eigenlijk nooit op omdat ik vrij goed met de mp9 overweg kan, galil gebruik ik wel soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Het is echt al jaren geleden dat ik tijdens een serieus potje een p90 gekocht heb. Voor mij is het standaard de m4a4/ak, en als ik hier niet genoeg geld voor heb de mp-9, mac-10 galil, famas, deagle of p250, allemaal afhankelijk aan de situatie. De andere wapens raak ik nooit aan. Heel af en toe een cz, aug of awp, maar daar houdt het wel mee op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
mark-k schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:46:
[...]

Hangt echt van het potje af. P90 is samen met de AUG de go-to gun toen ik jaren geleden met CSGO begon (toen ik de AK nog te ingewikkeld vond) en is sindsdien altijd wel blijven hangen. De spraypattern ken ik daardoor goed waardoor ik op afstand ook nog redelijk accuraat ben. Het is geen slimme investering idd want het is de duurste smg met de laagste killreward en het is niet een gun waarbij ik trots ben op de kills die ik ermee maak maar hij krijgt in veel gevallen het werk gedaan. Tot en met DMG kom je met een P90 wel weg. Aangezien ik veel rond die rank speel is dat prima. Als ik tryhard met globals speel koop ik hem niet omdat je het dan altijd tegen M4/AK aflegt. Het is net wat je jezelf aanleert. Een vriendin van mij speelt altijd alleen maar met MP7 en niets anders, ze heeft al 21.000+ kills op haar statrak staan en raakt er ook echt alles mee. Voordeel is dat ze ons altijd kan droppen want ze heeft altijd geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Jorissie87 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:42:
[...]

Hangt echt van het potje af. P90 is samen met de AUG de go-to gun toen ik jaren geleden met CSGO begon (toen ik de AK nog te ingewikkeld vond) en is sindsdien altijd wel blijven hangen. De spraypattern ken ik daardoor goed waardoor ik op afstand ook nog redelijk accuraat ben. Het is geen slimme investering idd want het is de duurste smg met de laagste killreward en het is niet een gun waarbij ik trots ben op de kills die ik ermee maak maar hij krijgt in veel gevallen het werk gedaan. Tot en met DMG kom je met een P90 wel weg. Aangezien ik veel rond die rank speel is dat prima. Als ik tryhard met globals speel koop ik hem niet omdat je het dan altijd tegen M4/AK aflegt. Het is net wat je jezelf aanleert. Een vriendin van mij speelt altijd alleen maar met MP7 en niets anders, ze heeft al 21.000+ kills op haar statrak staan en raakt er ook echt alles mee. Voordeel is dat ze ons altijd kan droppen want ze heeft altijd geld :)
Dat vind ik wel jammer van de MP9, hij is niet op beide teams te kopen. Met dat in gedachten heb ik er wel eens aan gedacht om de UMP te gaan gebruiken ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronnie N
markdm schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:19:
Het is echt al jaren geleden dat ik tijdens een serieus potje een p90 gekocht heb. Voor mij is het standaard de m4a4/ak, en als ik hier niet genoeg geld voor heb de mp-9, mac-10 galil, famas, deagle of p250, allemaal afhankelijk aan de situatie. De andere wapens raak ik nooit aan. Heel af en toe een cz, aug of awp, maar daar houdt het wel mee op.
Sinds de pricedrop van de Famas en Galil merk ik ook dat eco rounds minder voorkomen. Vooral een Galil tegen een M4 is nog best te doen.
Pagina: 1 ... 64 ... 70 Laatste

Let op:
CS2 Serverpicker: https://github.com/FN-FAL113/cs2-server-picker, om in Matchmaking de servers buiten EU-West te blokkeren en minder snel met Russisch-sprekende mensen gematched te worden.