Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:43
Martin0 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:55:
[...]

Bij punt 2 heb je het over matchmaking 5v5, bedoel je hiermee "browse community servers" of bedoel je hiermee bvb een faceit?
Ik bedoel gewoon normale competitive, ik was in verkeerde termen aan het denken. Maar van casual leer je niks.

steam: failsnail, battle.net: snailfail#2500 en failsnail#2586

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:28
Scrtz schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:30:
Nadeking redelijk pro? Nooit gehoord van die hele gast ;)
Heb jij dan een verklaring?

i7 7700k - 16 Gb 3200 - MSI Z270 gaming pro Carbon - MSI 1070 Gaming - m.2 960 Pro - Asus ROG swift PG279Q

• dannbla
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:40
Moet zeggen dat ik die vent verder ook niet ken hoor. Maar ik ben dan ook niet thuis in de twitch/youtube wereld. Ik geef alleen antwoord op je vraag. Dit zou een optie kunnen zijn.

dannbla wijzigde deze reactie 12-12-2018 11:36 (9%)

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Deels, de recoil is heel hoog als je jumpt en zodra je stil gaat staan gaat die in X aantal seconde/miliseconde weer richting 'normaal', aangezien er zo snel geschoten wordt is het dus nog een combinatie van beiden, de recoil is dus nog niet 100% optimaal maar zeg 70% optimaal en de overige 30% is luck omdat de kogel net op het hoofd uitkomt. Merk het zelf ook wel vaker hoor, jump ik en heb ik nou niet het idee of mijn crosshair op dat moment precies op het hoofd is en toch is het dan een headshot.

En zo zijn er nog veel meer factoren zoals wat je client side ziet en wat er server side geregistreerd wordt afhankelijk van je eigen ping/ms, de server en de enemy kan afentoe voor wat moeilijk begrijpbare acties zorgen.

• kazzzdafke
Server/client kan ik begrijpen. Heb er ook eentje in al mijn uren CS inzitten die echt way of was, maar tegelijk aan het strafejumpen en toch 1 shot HS.

Maar in het filmpje komen er 3 te staan die echt niet on target zitten.. vond het bizar.
Er is trouwens discussie dat er meerdere scripts zouden gebruiken om te bhoppen in het fillmpje, omdat er sommige 10 bhops zonder strafing doen op 64 tick servers. Zou bijna onmogelijk zijn.

Ik wil echt niet weten wat er gescript/gecheat wordt in cs.

De laatste 6 OW op rij, allemaal WH, aimlock en spinbots....

i7 7700k - 16 Gb 3200 - MSI Z270 gaming pro Carbon - MSI 1070 Gaming - m.2 960 Pro - Asus ROG swift PG279Q

• kazzzdafke
Ok, mogelijke verklaring: demo is op 32 tik, dus die flick staat er niet op?

kazzzdafke schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:23:
Ok, mogelijke verklaring: demo is op 32 tik, dus die flick staat er niet op?
Zou goed kunnen ja.

Geen last meer van cheaters willen? Snel naar faceit verhuizen en MM links laten liggen ;)

• Jorissie87
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 15-02 21:35

Jorissie87

No diggity

Scrtz schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:31:
[...]

Zou goed kunnen ja.

Geen last meer van cheaters willen? Snel naar faceit verhuizen en MM links laten liggen ;)
Nog weinig cheaters tegengekomen de laatste week (gelukkig), mijn angst om alle accounts prime maken was vooralsnog dus niet gegrond. Heeft mogelijk ook te maken met mijn relatief goede trustfactor. Wel gisteren een potje tegen een team gespeeld en verloren waarbij 1 iemand 37 kills had in 21 rondes maar dat leek eerder op een smurfer dan een cheater. Hij was bizar snel en had goede gamesense maar was wel MG2. Ga er altijd maar vanuit als ze nog 10 van dat soort potjes spelen uiteindelijk toch wel de rank worden die ze horen te zijn. Wordt zelf wel regelmatig voor cheater beschuldigd. Speel veel met vrienden en zijn dan altijd best veel aan het klooien. Als we dan vervolgens 8-1 achter staan en ons best gaan doen en een comeback maken krijg je altijd wel verwijten als "toggled", "sure", "nice prefire" en "enjoy ban" naar je hoofd. Negeren is dan het beste wat je kan doen is mijn ervaring. Ik speel momenteel ook vooral op DMG/LE niveau en volgens mij is dat precies de groep spelers die het meest toxic kunnen zijn en waar de meeste cheaters rondzwerven.

i7 7700K | MSI GTX1080 | GigaByte Z270X | 16GB@3200Mhz | H100i | 960 EVO 250GB | 840 PRO 256GB | CM Storm Stryker | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Asus 24" HD 144Hz | KB: SS 6GV2 | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• cakebp
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 06-02 08:48
Ik speel zelf vaak ESEA met maten van mij (FaceIt is geen optie, is een maat gebanned... lang verhaal). Ik merk dat er steeds meer Russen spelen die alleen maar Russisch spreken, keihard in-game praten met hun mede-Russen, geen teamplay hanteren en bij 3-0 gg roepen. Zijn er meer mensen met deze ervaring en is dit op FaceIt tegenwoordig beter?

Ligt niet aan mijn rank, zit rond de B-rank en toen ik 'vroeger' rond C- was, merkte ik wel minder teamplay maar dat is naar mijn idee te verwachten op zulke ranks.

EDIT: Ik merk sowieso meer gekanker en minder teamplay, zure jongetjes van een jaar of 12 die geen geduld hebben. Dit geldt niet alleen voor de Russen.

cakebp wijzigde deze reactie 13-12-2018 10:26 (13%)

• eXec
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
kazzzdafke schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:04:
Kan er iemand uitleggen hoe volgende clips een kill kunnen zijn?

Op 2:37, op 2:50 en ergste op 3:45??

[YouTube: WHEN YOU BHOP in CS:GO]

Als ik eem haartje ernaast zit als ik een match terug kijk, dan is er no hit. Soms er zelfs op maar kom... :)
Daar zit een factor geluk bij door hun movement. Ze bewegen nog op moment van schieten, dus zijn ze niet accuraat. Daardoor kan je wel dit soort lucky shots hitten, wat eigenlijk helemaal nergens op slaat.

Een andere factor is de demo. Afhankelijk van de tickrate van de demofiles, kan het ook zijn dat een flick niet goed geregistreerd staat in de demo, waardoor het lijkt dat er niet wordt geflickt, terwijl dat in game wel zo was.

Een derde mogelijkheid is silent aim, maar ik ga er niet zomaar vanuit dat iemand cheat...

eXec op Steam

• N.Uckerman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 15-02 17:38
cakebp schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:25:
Ik speel zelf vaak ESEA met maten van mij (FaceIt is geen optie, is een maat gebanned... lang verhaal). Ik merk dat er steeds meer Russen spelen die alleen maar Russisch spreken, keihard in-game praten met hun mede-Russen, geen teamplay hanteren en bij 3-0 gg roepen. Zijn er meer mensen met deze ervaring en is dit op FaceIt tegenwoordig beter?

Ligt niet aan mijn rank, zit rond de B-rank en toen ik 'vroeger' rond C- was, merkte ik wel minder teamplay maar dat is naar mijn idee te verwachten op zulke ranks.

EDIT: Ik merk sowieso meer gekanker en minder teamplay, zure jongetjes van een jaar of 12 die geen geduld hebben. Dit geldt niet alleen voor de Russen.
Mijn ervaringen met faceit zijn altijd al goed geweest. Ik zou het dus zeker aanraden. Qua community heb je niet heel veel te klagen in vergelijking met csgo mm en esea. Enige waar ik me bij faceit weer aan stoor is dat er twee captains worden gekozen en die mogen dan om de beurt een map bannen, vervolgens blijft er eentje over. Probleem hierbij is dat bepaalde maps echt heel vaak gespeeld worden en andere maps stukken minder. Ik zit meer dan de helft van de games vaak cache te spelen..

Ik heb zelf ook hele goede ervaringen met matchmaking btw. Ik heb denk ik wel een hele hoge trustfactor en daarbij ben ik supreme waardoor er ook wel serieus wordt gespeeld. Ik kom echt NAUWELIJKS hackers tegen. Heel veel mensen roepen ook best wel snel dat iemand hackt, terwijl dat echt niet het geval hoeft te zijn. Ik word er een beetje moe van, zo slecht is matchmaking helemaal niet met een goede trustfactor.

• cakebp
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 06-02 08:48
N.Uckerman schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:40:
[...]
Ik heb zelf ook hele goede ervaringen met matchmaking btw.
Tsja die 64-tick servers kan ik helaas niet meer aan wennen.. ben verwend met FaceIt/Esea :P

Zal FaceIt zodra het weer kan zeker proberen! thanks :D

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:14
Ik heb de game al sinds 2012 in mijn bibliotheek maar sinds de vorige winter pas echt gaan spelen. Toen de temperatuur weer boven de 0 kwam is dat weer gestopt en sinds 2 weken heb ik de game weer opgepakt. Veel tegen bots gespeeld om te oefenen, veel deathmatch, casual games en nu de eerste competitive games gespeeld. Dus ook nog geen skillgroup want ik zit nog niet aan de 7 wins.

Russen heb ik geen last van, ik merk wel een ontzettend groot verschil in niveau tussen de competitive games. Zo speelde ik gisteren 2 games. De eerst game werd ik bij elke peek direct overtroffen. Ik ging de rust in met een 2 kills en 12 deaths.. kansloos. In de 2e helft eindigde ik gelukkig nog op een iets mindere afgang, 15-21.

De moed zakte in mijn schoenen, maar besloot daarna toch maar nog een game te doen. Zonder ook maar iets aan mijn speelstijl te veranderen (zelfde map) ging ik met 21-4 de rust in. Niveau-verschil, of gewoon (on)geluk... het is mij nog niet duidelijk. Overigens stonden we daarna tot 14-8 voor en werden we met 16-14 ingemaakt. gg :+

De ene game heb je ook veel communicatie met je teammaten, info, tactics, enz. De andere game is het weer 30 ronden bijna doodstil (behalve de uiterst noodzakelijke info). Of inderdaad jochies die bij 3-0 al gaan voten om op te geven.. da fuck. Dan weet je ook gelijk dat ze de hoop al opgeven. Als ik dan stem om niet op te geven wordt ik de ronde erna vervolgens afgemaakt door mijn eigen teammaten en blaast hij zichzelf op met een granaat. Top.

Ik begin overigens in competitive alleen op Inferno. Geen idee of dat een moeilijke map is maar wel populair genoeg denk ik.

Ook heb ik wat informatie over de muis-instellingen opgezocht. Ik speelde zelf met 2000 dpi en een mouse sensitivity van 2. Dus een index van 4000. Alles dus met de pols (in een polsbeweging een 180 maken). Nu zitten de meeste spelers op een index van niet meer dan 1000 (en een dpi van 400)... what the fuck :o

Nu heb ik de dpi naar 800 gezet (400 is voor mij echt te schokkerig, dan zie ik de cursor gewoon van pixel naar pixel springen) en de sensitivity naar 2, totaal 1600. Heel erg wennen, en bij snelle bewegingen moet ik echt hard mijn arm omgooien, maar op de lange termijn zal het met het consequenter aimen wel beter moeten gaan (al dan niet onbewust). In deathmatch is het in ieder geval heel erg wennen, maar in de competitive games werkt het wel veel beter, omdat je dan je arm niet elke 2 seconden hoeft om te gooien en al mikt waar je moet mikken.

Ik speel nu ook veel tussendoor de aim maps (recoil master, training enz). Werkt ook wel stukken beter, maar mijn spraycontrol blijft beperkt tot de eerst 10 kogels, daarna is het afgelopen (zeker op langere afstand). Nog veel oefenen O-)

Competitive vind ik overigens niet te vergelijken met casual. Dat is echt een 10v10 chaos, competitive is echt veel leuker en tactischer. Kan ik ergens nog advies inwinnen over wat te kopen, wanneer wel en geen armor te kiezen? Ik heb ook een paar pro-potjes gezien waar niet iedereen standaard voor de armor gaat, wat is daar de reden voor? Ook heb ik al een paar games gehad waar teammates in een bepaalde ronde 'eco' roepen. Is daar ook een bepaalde vuistregel voor, of roepen ze maar wat om een ronde geld te sparen met zijn allen?

Divak wijzigde deze reactie 17-12-2018 10:26 (15%)

• kazzzdafke
Mja... Over de skill verschillen in MM ben ik ook niet echt te spreken...

Wij spelen meestal met dezelfde, zitten in een discord met 7 cs spelers, dus bijna altjid wel een volle squad.
Als je ziet hoe we soms over de tegenstand walsen (gisteren nog 16-0 gewonnen) en soms echt compleet worden voor elkaar geschoten.... 16-2 verloren... Dan klopt er iets niet echt.
Als we erover walsen is het dan ook nog door hogere ranks, die dus in principe beter zouden zijn dan ons, en als we dit verliezen altijd tegen lagere ranks.

Na zo een sessie waarbij we geen kans maakten ga ik de demo bekijken en kijk ik ook eens naar de VAC bans. 7/10 heeft er 1 of meer al een bestaande VAC ban gehad, en in de demo zie ik ook 7/10 duidelijk een WH.
Dat is echt wel frustrerend.

Sommige maps zijn ook duidelijke T of CT maps. Dit kan je altijd aan je team meegeven als je aan de "misse" kant start en kan soms de rust terug brengen. Je weet dat in de volgende ronde je het makkelijker gaat hebben.

ps. ik weet niet wat ik erger vind, smurfers of cheaters. Cheaters zijn makkelijk te bannen, smurfen niet maar verpest even hard de game.

• energydrank
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 13-02 13:54

energydrank

Sorry, Niet thuis!

pfff, sinds het f2p is gegaan is het wel echt een stuk simpeler geworden.
ik deed ff 1 rondje Danger zone (of hoe die battle royale zooi dan ook heet), na een goed half jaartje niet te hebben gespeelt, de hele tijd niemand tegengekomen tot ik nog maar 1 enemy had... zat die precies naast me in het huisje, op zn tablet wat zooi te kopen, spring ik voor hem maar hij dacht dat hij nog wel wat tijd had ofzo want hij ging niet uit zn tablet... Ja toen zaten er een paar Glock kogeltjes in zn koppie..

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• kazzzdafke
Over het F2P gegeven dacht ik dat dit meer cheaters ging aantrekken.
Enkel heb ik pas een interessante theorie gehoord die wel eens zou kunnen kloppen:

De cheaters die nu gebanned worden moeten 13€ dacht ik betalen om opnieuw PRIME te kunnen worden op nieuwe account.
Echter kunnen ze nu, wat voordien niet kon, ook MM spelen op gratis account en daar iedereen kl*ten. Dus ik vermoed dat nu ze op de F2P account zullen blijven en niet telkens de 13€ opnieuw gaan betalen omdat ze gewoon alles kunnen spelen incl MM op het gratis account.
Ik hoop dat dat zo blijft en dat OW enkel de PRIME account gaat tonen, want anders dan kan je OW niet bijhouden. Als je er 5 bant komen er 20 andere bij in F2P.

• Martin0
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:21

Martin0

Live And Die By The Blade

Divak schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:19:
Ik heb de game al sinds 2012 in mijn bibliotheek maar sinds de vorige winter pas echt gaan spelen. Toen de temperatuur weer boven de 0 kwam is dat weer gestopt en sinds 2 weken heb ik de game weer opgepakt. Veel tegen bots gespeeld om te oefenen, veel deathmatch, casual games en nu de eerste competitive games gespeeld. Dus ook nog geen skillgroup want ik zit nog niet aan de 7 wins.

Russen heb ik geen last van, ik merk wel een ontzettend groot verschil in niveau tussen de competitive games. Zo speelde ik gisteren 2 games. De eerst game werd ik bij elke peek direct overtroffen. Ik ging de rust in met een 2 kills en 12 deaths.. kansloos. In de 2e helft eindigde ik gelukkig nog op een iets mindere afgang, 15-21.

De moed zakte in mijn schoenen, maar besloot daarna toch maar nog een game te doen. Zonder ook maar iets aan mijn speelstijl te veranderen (zelfde map) ging ik met 21-4 de rust in. Niveau-verschil, of gewoon (on)geluk... het is mij nog niet duidelijk. Overigens stonden we daarna tot 14-8 voor en werden we met 16-14 ingemaakt. gg :+

De ene game heb je ook veel communicatie met je teammaten, info, tactics, enz. De andere game is het weer 30 ronden bijna doodstil (behalve de uiterst noodzakelijke info). Of inderdaad jochies die bij 3-0 al gaan voten om op te geven.. da fuck. Dan weet je ook gelijk dat ze de hoop al opgeven. Als ik dan stem om niet op te geven wordt ik de ronde erna vervolgens afgemaakt door mijn eigen teammaten en blaast hij zichzelf op met een granaat. Top.

Ik begin overigens in competitive alleen op Inferno. Geen idee of dat een moeilijke map is maar wel populair genoeg denk ik.

Ook heb ik wat informatie over de muis-instellingen opgezocht. Ik speelde zelf met 2000 dpi en een mouse sensitivity van 2. Dus een index van 4000. Alles dus met de pols (in een polsbeweging een 180 maken). Nu zitten de meeste spelers op een index van niet meer dan 1000 (en een dpi van 400)... what the fuck :o

Nu heb ik de dpi naar 800 gezet (400 is voor mij echt te schokkerig, dan zie ik de cursor gewoon van pixel naar pixel springen) en de sensitivity naar 2, totaal 1600. Heel erg wennen, en bij snelle bewegingen moet ik echt hard mijn arm omgooien, maar op de lange termijn zal het met het consequenter aimen wel beter moeten gaan (al dan niet onbewust). In deathmatch is het in ieder geval heel erg wennen, maar in de competitive games werkt het wel veel beter, omdat je dan je arm niet elke 2 seconden hoeft om te gooien en al mikt waar je moet mikken.

Ik speel nu ook veel tussendoor de aim maps (recoil master, training enz). Werkt ook wel stukken beter, maar mijn spraycontrol blijft beperkt tot de eerst 10 kogels, daarna is het afgelopen (zeker op langere afstand). Nog veel oefenen O-)

Competitive vind ik overigens niet te vergelijken met casual. Dat is echt een 10v10 chaos, competitive is echt veel leuker en tactischer. Kan ik ergens nog advies inwinnen over wat te kopen, wanneer wel en geen armor te kiezen? Ik heb ook een paar pro-potjes gezien waar niet iedereen standaard voor de armor gaat, wat is daar de reden voor? Ook heb ik al een paar games gehad waar teammates in een bepaalde ronde 'eco' roepen. Is daar ook een bepaalde vuistregel voor, of roepen ze maar wat om een ronde geld te sparen met zijn allen?
Ondanks dat ik niet veel ervaring heb kan ik wel zeggen dat inferno een van de moeilijkere mappen is.
Mirage en Dust2 zijn over het algemeen de makkelijkere mappen.
Ook ik heb vorige week voor het eerst in enkele tijd weer eens competitive gedaan.
Kreeg een game op mirage.
Merkte hier dat mijn T side toch niet helemaal goed is, ik kan eigenlijk alleen een beetje via B spelen, A via palace gaat soms ook goed, T stairs ging in me laatste cashual game ook wel goed, mid ontwijk ik maar goed ik ben ook totaal geen awper.
Na de T side stonden we ook 10 - 5 achter, Toen we CT side gingen spelen kwam ik wat beter in mijn spel, ondanks dat ik kwa CT beter ben op A ben ik als enige op B gaan spelen, hier wist ik B side telkens te houden om vervolgens via appartmens te roteren naar mid/A om zo een paar rondes te clutchen.
Echter was het wel zo dat de tegenstander eigenlijk maar 1 goede speler had welke veel rondes voor hun clutchde en wij een andere speler en ik als beste spelers hadden, we hadden ook 2 spelers gekickt welke na 7 rondes(de 1e) en 14 rondes gekickt hadden omdat deze samen 3 kills hadden en 1 ook aan het grieven was, echter kan dit ook per ongeluk zijn geweest.
Conclusie van de game, ondanks dat we 16 -12 hadden verloren stond ik boven aan de scoring board voor ons team met 25-16 ofzo en hebben we het niet over de streep kunnen trekken maar wel veel geleerd in deze game.

|| IGN: Barukkumun || X-box live: KillLikeaSir || Steam: Barukkumun ||

• kazzzdafke
Mid op Mirage moet je smoken... Zijn 2 smokes dat je moet leren, 1tje voor window en dan waar je naartoe wil: short of connector smoken..

• danoontjeh
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 14-02 10:45
kazzzdafke schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:01:
Mid op Mirage moet je smoken... Zijn 2 smokes dat je moet leren, 1tje voor window en dan waar je naartoe wil: short of connector smoken..
Precies dit, de window smoke is een essentiele, of een smoke halverwege cat, zodat je zo achter die box kunt lopen op top mid. Op die manier kun je langzamerhand controle over de map creëren om uiteindelijk de bomb te planten.

Overigens is de moeite die je kunt hebben met bepaalde posities vaak deels door het kennen van de posities en angles die je moet checken, je kunt daar bijvoorbeeld prefire maps voor spelen om te oefenen.

• Airavab
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-02 11:45
[b]Divak in "[Multi] Counter-Strike: Global Offensive - Deel 2"
Kan ik ergens nog advies inwinnen over wat te kopen, wanneer wel en geen armor te kiezen? Ik heb ook een paar pro-potjes gezien waar niet iedereen standaard voor de armor gaat, wat is daar de reden voor? Ook heb ik al een paar games gehad waar teammates in een bepaalde ronde 'eco' roepen. Is daar ook een bepaalde vuistregel voor, of roepen ze maar wat om een ronde geld te sparen met zijn allen?
Dit heeft te maken met een van de belangrijkere aspecten van de game: economy. Hier zijn honderden filmpjes over te vinden op youtube. Persoonlijk vind ik die van thewarowl altijd goed maar ik zal het ook nog even kort toelichten.

Laten we beginnen met armor. Armor bestaat er in twee varianten met helm of zonder helm. Beide reduceren evengoed de schade behalve als deze aan het hoofd wordt toegediend. Voor nu zal ik altijd de variant kopen met helm. De reden hiervoor is dat deze beschermt je voor bijna alle wapens tegen one shot headshot kills. Dus het houdt je langer in leven tegen de meeste pistols/smgs/rifles. Waar hij niet tegen bestand is zijn onder andere de ak47/sg/deagle. Deze zullen bijna altijd een one shot headshot kill schieten. Daarom dat je op hoger niveau vaak ziet dat er voor de variant zonder helm wordt gekozen om zo 350 dollar te besparen aangezien het geen verschil maakt en de ak47/sg de meta is. Op lager niveau zul je ook p90's smgs of mixed buys meer zien welke zonder helm one shot kills zijn. Daarom is het aan te raden om als je armor koopt armor met helm te kopen zolang je nog lerende bent van het spel.

De tweede reden om armor te kopen is aim punch. Dit is mss nog wel de belangrijkste reden om armor te kopen. Indien je geen armor hebt en geraakt wordt vliegt je crosshair alle kanten op. Dit noemen ze aimpunch. Deze aimpunch is voor het grootste gedeelte random en zeer moeilijk te controleren. Het kopen van armor reduceert deze aimpunch voor het grootste gedeelte. Dit betekent dus als jij in een spray battle zit met een tegenstander dan kan hij mss nog wel de eerste kogel netjes op je borst schieten. Maar als hij geen armor hebt en jij schiet terug dan vliegen zijn kogels alle kanten op en ben jij er haast zeker van om het duel te winnen.

Dus als het kan willen we eigenlijk altijd armor kopen omdat het ons een groot voordeel geeft in een vuurgevecht. Echter komen we nu bij het volgende probleem geld. Aan geld kom je op twee manieren. Ten eerste kills. Iedere kill geeft je een bedrag. Dit scheelt weer per type gun en ligt vaak rond de 300 voor rifles/pistols en 600 voor smgs. Ten tweede wordt er aan iedere ronde ook geld verdeeld over de teams. Winnende teams krijgen 3250 dollar voor elimination win of 3500 dollar als de bom geplant is. Verliezende teams krijgen 1400 dollar +500 dollar bonus per verloren ronde op rij en als terrorist krijg je ook nog eens 800 dollar bonus als de bom geplant is. Dus stel ik heb verlies drie rondes op rij dan krijg ik na dat derde verlies 1400 dollar + 3*500 dollar is 2900 dollar.

Dan gaan we nu kijken wat we nodig hebben om de ronde te winnen. Je wilt sowieso altijd armor en als het kan een ak47/m4. Dit zijn de standaard wapens die in de meta gebruikt worden. Armor kost altijd 1000 ak 2700 en m4 3100. Het minimale bedrag wat we dus nodig hebben om te kopen is dus 3700 voor een terrorist en 4100 voor een CT. Dit is echter wel het minimale want we hebben nu nog geen granaten en ook geen defuse kit voor de CT. Dit wil je op iedere teamgenoot hebben. Het kan dus zijn dat ook al win je de ronde jij nog steeds je wapen de ronde erna afgeeft aan je teamgenoot zodat deze ook armor en vaak vergeten volle granaten kan kopen. CS is een teamspel dus het is niet jouw geld maar dat van het team!

Voorbeeldje: stel je hebt net een ronde verloren als terrorist. Dit is de eerste ronde die je verliest waardoor je nog geen loss bonus hebt opgebouwd. Dan krijgt heel je team 1400 dollar. Iedereen had nog een beetje in de bank zitten dus je hebt mss 2500 dollar gemiddeld per persoon. We hebben nu de keus. Kopen wat ook wel een force wordt genoemd. Je kan namelijk niet al het leuke speelgoed kopen wat je wilt zoals ak's granaten en armor. Maar je zal het mss moeten doen met armor en een ump bijvoorbeeld. De kans dat je de ronde wint is daardoor veel kleiner omdat de ump gewoon een slechter wapen is dan een ak. Als je wint is het feest maar als je verliest heb je de ronde erna maar 1900 dollar en ben je ongeveer weer in dezelfde situatie. Een andere optie is om een eco ronde te doen. We kopen niks en versterken daarmee onze economy. Want als we nu niks kopen en verliezen weer dan hebben we de ronde erna 2500+1900=4400 dollar in de bank. Dit is genoeg om een ak met armor en wat granaten te kopen. We geven dus een ronde op zodat we de ronde erna zoveel mogelijk kans te hebben om te winnen.

Dit is een beetje de basis van de economy game. Nieuwe spelers slaan vaak dit aspect van de game over en doen aan deathmatchen/nades gooien terwijl dit heel cruciaal is! Op de juiste momenten niet kopen wint je games. En dan al helemaal om de discipline te hebben om bij een eco niet nog even een deagle of flashbang te kopen omdat je anders deze ronde niks kan. Dit betekend de ronde erna mss wel een defuse kit minder of molly die de ronde had gewonnen. Dit is een hele waslijst aan informatie maar ik hoop dat het wat duidelijker is nu. Hieronder nog korte tips/samenvattend:

Als je een smg/rifle koopt, koop dan ook altijd armor! Armor + p250 > alleen ump
Verlies je de pistol doe dan een eco om de ronde erna armor met ak/m4 te kunnen kopen
Koopt je team koop dan mee. Als eerst de ene helft koopt en dan de ronde erna de andere helft gaat je geen rondes winnen.
verliezende team krijgt 900 + (aantal rondes op rij verloren) *500
Als je de ronde wint koop je altijd
Koop altijd eerst armor en dan pas een geweer!

Airavab wijzigde deze reactie 23-12-2018 01:55 (1%)
Reden: Typo

• cardboardgenie
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 14-02 12:31
Kleine aanvulling op @Airavab zijn duidelijke uitleg over armor.

TLDR: koop pas bij <65 opnieuw armor.

Je hebt niet "100" armor nodig. Of je nou 100 of 50 armor hebt, je zal evenveel HP verliezen van een schot van hetzelfde wapen.

Hoe veel armor je verliest verschilt per wapen dat je damage geeft. Ik weet zelf niet precies de cijfers maar als je met een AK op je lichaam wordt geschoten ben je dood voordat al je armor is opgebruikt. Het wapen wat het slechtst door armor schiet is de Glock. Als je aan het begin van een ronde nog "65" armor punten hebt dan zal je precies op 0hp en 0 armor uitkomen. Weet niet precies hoeveel schoten maar voor dit voorbeeld even 9 schoten.

Met nog 65 armor zal je dus in 9 schoten dood zijn.
Heb je nog maar 64 armor zal dit in 8 schoten zijn want je armor kan niet het volledige 8e schot absorberen.

Dus het komt er op neer dat je pas je armor op nieuw hoeft te verversen als je <65 armor komt. Dit kan je soms toch 2 of 3 ronden 650$ schelen.

• dannbla
Ik speel niet vaak meer, vandaag wel een leuke 4K op faceit.

• WaMeLiNoS
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15-02 11:39
De ervaringen voor mij zijn sinds het F2P is niet al te best meer.. ondertussen aan het deranken door de vele losses die ik mag noteren (en nee das echt niet de veranderde speelstijl) maar te danken aan;

- Toename aan cheaters in het enemy team (ze verbergen de WH niet eens meer)
- Salty teammates die AFK gaan
- Oostblok spelers die alleen maar in eigen taal praten
- Matchmaking die nergens op slaat; DMG/MGE mix tegen 4 Globals en 1 MG2..? Daarna een match met dezelfde groep DMG/MGE tegen Nova's en 1 MG.

Weet niet hoe jullie ervaring is, maar de trust factor is nog ok (mn smurf is niet eens mer speelbaar ondertussen) maar het is echt helemaal verziekt lijkt het..

• kazzzdafke
Cheaters, check....
maar wat me nog meer opvalt: die gasten met hun oostblok namen hebben een ping van ofwel < 10 ofwel >150.

Als zij een lage ping hebben, hebben wij ineens +50ms, terwijl we vroeger altijd tussen de 9 en 15 zaten. Die extra ms merk je echt wel.
Ik heb eens geprobeerd (hele tijd geleden al) mijn ping naar 170 te brengen. Wel ik kan je zeggen dat ik geen hol raakte. CS en hoge ping gaan niet samen. Als je dan die oostblokkers met een ping van 500ms keer op keer ziet peakers adv gebruiken, altijd HS geven.... dan geloof ik er niet echt meer in :)

• Ojjorz
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Vandaag voor het eerst in 10 jaar weer eens counter-strike gespeeld. Zag dat het F2P was geworden op STEAM, dus maar eens proberen. Dit was hopelijk ook het idee om het F2P te maken; nieuwe spelers aantrekken. Maar...

Wat een doffe ellende... Ik heb 5 potjes gedaan, maar in elk potje zaten zeker 4/5 hackers. En dan inderdaad van het type wallhack en aimbot en dan zo snel mogelijk rennen. Dan zullen er vast ook nog een aantal zijn geweest die het minder opzichtig deden.

Nu begrijp ik dat je gematched kan worden op trust als je LVL21 bent en Prime neemt. Wie neemt die moeite als de basis zo verziekt is? Zo lijkt CS:GO mij geen lang leven beschoren.

• WaMeLiNoS
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15-02 11:39
Ojjorz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:51:
Vandaag voor het eerst in 10 jaar weer eens counter-strike gespeeld. Zag dat het F2P was geworden op STEAM, dus maar eens proberen. Dit was hopelijk ook het idee om het F2P te maken; nieuwe spelers aantrekken. Maar...

Wat een doffe ellende... Ik heb 5 potjes gedaan, maar in elk potje zaten zeker 4/5 hackers. En dan inderdaad van het type wallhack en aimbot en dan zo snel mogelijk rennen. Dan zullen er vast ook nog een aantal zijn geweest die het minder opzichtig deden.

Nu begrijp ik dat je gematched kan worden op trust als je LVL21 bent en Prime neemt. Wie neemt die moeite als de basis zo verziekt is? Zo lijkt CS:GO mij geen lang leven beschoren.
Korte versie, op Prime is het niet anders. Alle oude accounts hebben nu allemaal prime, ergo je hebt nu bergen meer hackers / cheaters op de prime servers. Als je even denkt een leuk potje te spelen, dan is het gewoon weer verpest na een paar rondjes want dan toggelen ze en klaar.

Denk dat ik de komende tijd gewoon even stop met comp spelen, want dit neemt een leuk spelletje spelen wel weg. :(
Gisteren nog mooie actie gemaakt in level 10 faceit potje: YouTube: GUSPCCI GANG

Betreft btw een hele afspeellijst van acties in matches van lvl 10 faceit :) Atm wel bezig aan een fantastische losing streak, mattie van mij heeft zelfs bijna 15 losing streak gaande, goed begin van het nieuwe jaar ^^

• N.Uckerman
Scrtz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:27:
Gisteren nog mooie actie gemaakt in level 10 faceit potje: YouTube: GUSPCCI GANG

Betreft btw een hele afspeellijst van acties in matches van lvl 10 faceit :) Atm wel bezig aan een fantastische losing streak, mattie van mij heeft zelfs bijna 15 losing streak gaande, goed begin van het nieuwe jaar ^^
Pfff ik schommel tussen faceit lvl 4 en 5 en ik kom nu al soms gasten tegen waarvan ik denk pff die zijn goed. Op matchmaking ben ik supreme/global. Schommel tussen die twee in heletijd, lukt me maar niet om global vast te houden..

Maar faceit lvl 10? hoe goed ben jij dan wel niet? 8)7
Hoeveel uur heb je in csgo zitten? Stuur eens je faceit profile aub.
N.Uckerman schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:50:
[...]

Pfff ik schommel tussen faceit lvl 4 en 5 en ik kom nu al soms gasten tegen waarvan ik denk pff die zijn goed. Op matchmaking ben ik supreme/global. Schommel tussen die twee in heletijd, lukt me maar niet om global vast te houden..

Maar faceit lvl 10? hoe goed ben jij dan wel niet? 8)7
Hoeveel uur heb je in csgo zitten? Stuur eens je faceit profile aub.
Kwestie van veel spelen, ik speel dan ook al ruim 12 jaar CS, begonnen met cs 1.6. Heet gewoon scrtz op faceit, momenteel weer gezakt naar lvl 9, was 2100 elo ofzo maar die pieken en dalen hou je toch altijd bij faceit :P

• kazzzdafke
Vanop tweakers frontpage:

nieuws: Valve gaat machinelearning inzetten voor betere gamesuggesties op Steam

Het bedrijf achter Steam laat ook weten dat het Trusted Matchmaking-systeem van Counter-Strike: Global Offensive een upgrade krijgt en beschikbaar komt voor alle games op Steam. Dit betekent volgens Valve dat spelers meer informatie tot hun beschikking krijgen om te bepalen of een speler een cheater is of niet.

Ik ben een curieus...
Als dat dat vraagtekentje is ipv profielfoto.... joehoew...

kazzzdafke wijzigde deze reactie 15-01-2019 10:38 (4%)

• N.Uckerman
Heeft iemand een goede faceit hub voor mij?

• hippiepaci
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19:06
Sinds CS:GO gratis is toch ook maar eens geprobeerd. Bevalt eigenlijk prima :) Begonnen met wat casual potjes, maar dat was echt kansloos. Vol met cheaters. Toen competitive geprobeerd en daar lijkt een stuk minder te zijn.
Ben voorlopig al blij dat ik een beetje mee kan komen, ook al een aantal keer beste score 8)
Lang geleden vrij fanatiek Wolfenstein: ET gespeeld en dat zit er nog een klein beetje in... Het is alleen wat lastiger om tijd te vinden met 3 kleine koters (die je tussendoor ook in de gaten moet houden met de babyfoon).

Speel nu eigenlijk alleen de Office en Agency map, volgens mij niet de meest populaire. Dat scheelt misschien nog in de cheaters.

• Airavab
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-02 11:45
kazzzdafke schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:38:
Vanop tweakers frontpage:

nieuws: Valve gaat machinelearning inzetten voor betere gamesuggesties op Steam

Het bedrijf achter Steam laat ook weten dat het Trusted Matchmaking-systeem van Counter-Strike: Global Offensive een upgrade krijgt en beschikbaar komt voor alle games op Steam. Dit betekent volgens Valve dat spelers meer informatie tot hun beschikking krijgen om te bepalen of een speler een cheater is of niet.

Ik ben een curieus...
Als dat dat vraagtekentje is ipv profielfoto.... joehoew...
Ik ben benieuwd wat voor meer informatie dit zal zijn. Ik denk niet dat Valve informatie over je account gaat geven. Wat ik ze wel zie doen is de mogelijkheid geven om bij twijfel meer rondes aan te vragen of misschien zelfs van een andere game rondes laat zien waar meer fishy kills inzitten. VACnet, de ai welke het grootste deel van de cheaters rapporteert, bestudeerd namelijk iedere kill die gemaakt wordt in MM. Het systeem kan dus van een cheater gemakkelijk meerdere rondes van verschillende games laten zien zodat wij overwatchers zonder twijfel hem als cheater kunnen bestempelen.

Voor de geinteresserde over VACnet, trustfactor en meer is het onderstaande filmpje zeer interessant.

• kazzzdafke
Mja probleem is dat er veel cheaters zijn die niet elke potje cheaten of zelfs nog niet elke ronde.

• N.Uckerman
Weet iemand precies hoe zo'm stattrak swap tool werkt?

Op google en youtube zie ik namelijk toch best veel tegenstrijdige antwoorden waardoor het mij niet 100% duidelijk is.

Het is duidelijk dat je de tool alleen kan gebruiken bij hetzelfde wapen. Nu zijn er sites waarbij staat dat de skin ook dezelfde grade/exterior moet zijn als de nieuwe skin. Er zijn ook genoeg sites waar dit niet bij staat. Bij Mijn gevoel zegt me dat je vroeger wel dezelfde grade/exterior moest hebben, maar dat ze dit later hebben weggehaald.

Dit staat bij support op steam:
https://support.steampowe...le.php?ref=2354-FHLZ-5993

"What is a StatTrak Swap Tool?
StatTrak Swap Tools are single use items which allow players to transfer kill counts from one StatTrak weapon skin to another so long as the weapon is the same."

Maaaar ik ben dus niet 100% zeker.. Weet iemand wel het antwoord?

Ben namelijk van plan om overal goedkope stattrak skins te kopen zodat de kills beginnen te tellen en dan zal ik naderhand bij elk wapen steeds een wat duurdere skin kopen om vervolgens met de tool de kills over te zetten.

N.Uckerman wijzigde deze reactie 21-01-2019 04:28 (15%)

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:14
Na een paar weken kerst-reces ben ik weer CS:GO gaan spelen. Ik werd in casual potjes zoals gewoonlijk weer helemaal ingemaakt en/of met weinig actie. Toen toch maar weer competitive gaan proberen op hoop van zegen, en dat ging weer als een zonnetje. In casual heb je geen tijd om de spelers allemaal te controleren op cheats, en bij elke 4-5 kills in een ronde wordt de speler standaard aangemerkt als cheater. Niet erg prettig.

In competitive heb ik nog niet echt een duidelijke cheater gezien, slechts een paar keer een bunny-hoppende smurf die behoorlijk vervelend kan zijn als je zelf geen pro bent :P Maar, in casual heb je sowieso een veel grotere range aan skills (pro's en noobs bij elkaar).

Al met al vind ik competitive erg fijn spelen en heb ik nog geen slechte ervaringen. Gisteren zat ik bij 2 Russen in de groep. In de warmup en tijdens de eerste rondes waren ze ontzettend irritant en constant aan het praten maar toen ik 12 kills - 1 death stond na 3 ronden en ze allebei een M4 gaf met een enkel woordje Russisch erbij begonnen ze opeens Engels te praten :P Daarna zakte het bij mij iets in maar uiteindelijk heb ik prima met ze samen gewerkt met een grap en een grol en hebben we de game gewonnen.

• Kwistnix
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-02 22:21
Heb CS:GO ook 'ns geprobeerd, omdat ik ik het verleden jaren lang verslaafd was aan CS. De Source versie heb ik wel overgeslagen. Het zwermt jammer genoeg nog steeds van de hackers. En ik bedoel overigens niet gasten die bizar goed zijn, ik bedoel echt overduidelijke hackers - gasten die zelfs met hacks adverteren. En als je zo iemand dan wil wegstemmen, dan zegt de rest van het team: meh. In het verleden was ik admin op een aantal servers, dus dan kan je er tenminste nog iets aan doen, maar dit verziekt het voor mij toch wel.

• N.Uckerman
Nieuwe csgo januari 2019 update:

https://blog.counter-strike.net/index.php/2019/01/22737/

Geen bijzonderheden opzich. Alleeen: iedereen wordt nu prime vanaf level 21. Vrienden van mij hebben vorige week nog de 14 euro neergelegd.. ik weet dat we nog de thrustfactor hebben, maar ik snap echt de keus niet waarom valve dit doet..

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
N.Uckerman schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:18:
Nieuwe csgo januari 2019 update:

https://blog.counter-strike.net/index.php/2019/01/22737/

Geen bijzonderheden opzich. Alleeen: iedereen wordt nu prime vanaf level 21. Vrienden van mij hebben vorige week nog de 14 euro neergelegd.. ik weet dat we nog de thrustfactor hebben, maar ik snap echt de keus niet waarom valve dit doet..
VALVe is de weg kwijt. Heb het vermoeden dat ze proberen binding te zoeken met hun 'game'-community, maar zij maken daar rare sprongen mee en het begint een beetje richting Activision, Bethesda, enzovoort te gaan. Jammer de bammer.

Denk dat het voor VALVe goed is om eens echte nieuwe IP's die singleplayer-games zijn uit te brengen. Misschien een nieuwe 'shooter' in Half-Life universum, ofzo. :+

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Een vriend van mij is op alle 3 zijn accounts Global Elite. Hij speelt nu voornamelijk op een 4e account waarop hij inmiddels LEM is. Hij speelt vaak met mij (LEM) en eventueel ook andere vrienden (+/- DMG). Doordat hij zo goed is en tegen relatief "slechte" tegenstanders speelt, scoort hij eigenlijk altijd wel in de 30+ kills per potje terwijl we niet altijd winnen, daar is meer voor nodig dan slechts 1 hele goede teammate. Gevolg hiervan is dat hij ieder potje meermaals uitgescholden en gereport wordt voor cheaten. Hij gedraagt zichzelf keurig en is zeker niet toxic. Door alle reports is zijn trustfactor wel extreem laag. Krijg ook altijd vooraf de melding dat er door hem gezocht wordt naar spelers met een significant lagere trustfactor. Hierdoor merk ik dat we veelal met teammates en tegenstanders in potjes komen die erg toxic zijn (leaven, schelden, teamdamage als je niet gelijk dropt, etc.) Een erg groot verschil met als ik soloqueue zonder hem. Die toxic teammates/tegenstanders zijn ook weer precies de mensen die ons/hem snel reporten zonder reden waardoor je in een negatieve spiraal terecht komt. Over het algemeen vind ik de trustfactor erg goed werken, ik heb zelf zelfden slechte ervaringen met teammates of tegenstanders als ik soloqueue. Ik endorse teammates en tegenstanders ook altijd bij positieve ervaringen. Wel zitten er dus inperfecties in het systeem waardoor mensen onterecht een slechte trustfactor krijgen en zij net de pech hebben dat ze hier ook niet vanaf komen. Die vriend van mij overweegt nu dus serieus zijn account op te doeken en maar opnieuw te beginnen want de potjes die we spelen zijn een stuk minder leuk en dat is toch de voornaamste reden waarom we het spelen.

i7 7700K | MSI GTX1080 | GigaByte Z270X | 16GB@3200Mhz | H100i | 960 EVO 250GB | 840 PRO 256GB | CM Storm Stryker | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Asus 24" HD 144Hz | KB: SS 6GV2 | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• Svenneh
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-02 21:28
Jorissie87 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:07:
Een vriend van mij is op alle 3 zijn accounts Global Elite. Hij speelt nu voornamelijk op een 4e account waarop hij inmiddels LEM is. Hij speelt vaak met mij (LEM) en eventueel ook andere vrienden (+/- DMG). Doordat hij zo goed is en tegen relatief "slechte" tegenstanders speelt, scoort hij eigenlijk altijd wel in de 30+ kills per potje terwijl we niet altijd winnen, daar is meer voor nodig dan slechts 1 hele goede teammate. Gevolg hiervan is dat hij ieder potje meermaals uitgescholden en gereport wordt voor cheaten. Hij gedraagt zichzelf keurig en is zeker niet toxic. Door alle reports is zijn trustfactor wel extreem laag. Krijg ook altijd vooraf de melding dat er door hem gezocht wordt naar spelers met een significant lagere trustfactor. Hierdoor merk ik dat we veelal met teammates en tegenstanders in potjes komen die erg toxic zijn (leaven, schelden, teamdamage als je niet gelijk dropt, etc.) Een erg groot verschil met als ik soloqueue zonder hem. Die toxic teammates/tegenstanders zijn ook weer precies de mensen die ons/hem snel reporten zonder reden waardoor je in een negatieve spiraal terecht komt. Over het algemeen vind ik de trustfactor erg goed werken, ik heb zelf zelfden slechte ervaringen met teammates of tegenstanders als ik soloqueue. Ik endorse teammates en tegenstanders ook altijd bij positieve ervaringen. Wel zitten er dus inperfecties in het systeem waardoor mensen onterecht een slechte trustfactor krijgen en zij net de pech hebben dat ze hier ook niet vanaf komen. Die vriend van mij overweegt nu dus serieus zijn account op te doeken en maar opnieuw te beginnen want de potjes die we spelen zijn een stuk minder leuk en dat is toch de voornaamste reden waarom we het spelen.
Eigen schuld dikke bult, moet je maar niet altijd gaan smurfen. Als je zo goed bent moet je lekker op je Global account gaan spelen, want zo verneukt hij het spelplezier van de 8 andere spelers.

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:43
Ik begrijp je frustratie maar waarom speel je dan niet gewoon met hem op zijn Global account? Daar leer jij als speler meer van en na een tijdje komen jullie dan ook op een eerlijke rank uit. De eerste paar games zullen het voor jou wel moeilijk zijn om dan tegen global/supreme te spelen maar na een tijdje wordt het eerlijk voor iedereen.

steam: failsnail, battle.net: snailfail#2500 en failsnail#2586

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Svenneh schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:02:
[...]

Eigen schuld dikke bult, moet je maar niet altijd gaan smurfen. Als je zo goed bent moet je lekker op je Global account gaan spelen, want zo verneukt hij het spelplezier van de 8 andere spelers.
Hebben we ook een tijdje gedaan maar helaas kom je in MM dan uit tegen 5 supremes terwijl wij zelf met 1 global, 1 LEM en 3 DMG's spelen. Dat leg je keihard af. Ook voor niemand leuk. Daarnaast kun je je afvragen in hoeverre het "smurfen" is als er slechts 2 ranks verschil in zit. Ik heb zelf ook twee accounts waarmee ik beide echt wel mijn best doe maar met de ene kom ik niet uit DMG terwijl ik met de andere al lange tijd LEM ben. Een hogere rank betekent ook betere teammates en betere teamplay. Het is niet zo dat ik met het andere account zelf slechter speel maar plays komen gewoon niet tot zijn recht als je 5 mensen hebt die ieder wat anders doen. Hetzelfde voor die vriend, hij probeert ook oprecht een hogere rank te krijgen en niet expres een lage rank te houden.

Dit was overigens niet het punt dat ik wilde maken. Waar het mij om gaat is dat als je beter speelt dan de rank die je op dat moment bent je sneller gereport wordt voor cheats waardoor je trustfactor daalt. Je komt vervolgens in een vicieuze cirkel terecht waardoor het ook praktisch onmogelijk wordt om uberhaupt die hogere rank te krijgen (die je hoort te hebben). Dat je een lagere rank hebt betekent niet automtisch dat je smurft. Het kan bijvoorbeeld ook komen doordat je doorgaans met lager gerankte teammates speelt of dat je account zijn rank kwijt is door langere inactiviteit.

Jorissie87 wijzigde deze reactie 05-02-2019 11:19 (21%)

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

markdm schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:18:
[...]

Ik begrijp je frustratie maar waarom speel je dan niet gewoon met hem op zijn Global account? Daar leer jij als speler meer van en na een tijdje komen jullie dan ook op een eerlijke rank uit. De eerste paar games zullen het voor jou wel moeilijk zijn om dan tegen global/supreme te spelen maar na een tijdje wordt het eerlijk voor iedereen. Daarnaast leer je er zelf als speler meer van denk ik.
Als ik alleen samen met hem speel doen we dat ook. Ik vind het leuk om tegen hogere ranks te spelen (en vooral ook echt goede teammates te hebben) Daar leer je het meeste van! Ik had het puur over de gevallen waarin we ook met andere vrienden spelen (die DMG of lager zijn). Voor hen is er niets aan als je tegen Supremes speelt (en andersom ook niet). Natuurlijk was het het beste geweest als iedereen in onze vriendengroep even goed was maar dat is momenteel niet het geval.
Daarnaast moet je dan ook nog eens full lobby zijn omdat anders het rankverschil te groot is (alhoewel dat niet echt een issue is als je de lobby op openbaar zet)

Jorissie87 wijzigde deze reactie 05-02-2019 11:23 (8%)

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
De trustfactor is toch ook working as intended. Valve is waarschijnlijk niet zo blij met smurfs aangezien het de speelvreugde van mensen kan verpesten. Dat smurfs worden gereport omdat ze te goed zijn voor het niveau is dan ook precies zoals ze het zouden willen.

Als je namelijk op je echte niveau speelt qua ranks dan zal je ook minder snel gereport worden. Nu is het dus niet echt leuk om met een smurf te spelen die eigenlijk vele ranks hoger is omdat de smurf een lagere trustfactor krijgt.

• hippiepaci
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19:06
Toch een beetje trots...zojuist voor het eerst uitgemaakt voor cheater 8) Was geeneens m'n beste potje.
Heb de smaak toch wel aardig te pakken, nu een kleine 40 uur erin zitten :)

• dannbla
Smurf dan gewoon niet. Systeem is gewoon prima.

Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste

Let op:
Dit is het centrale topic voor CS:GO, bedoeld om de game zelf te bespreken, nieuws, updates/patches, tactieken etc.
Het is niet de bedoeling om hier onderling af te spreken om samen te gamen omdat dat het topic te veel vervuilt. Zie de topicstart voor manieren om elkaar te vinden en te voicechatten.
- Voor wedden is er Het Grote CS:GO Betting Topic
- Voor vragen rondom randapparatuur zoals mouse-sensitivity/DPI en gebruikte monitors (60-144Hz) -> openingspost
- MM-serverpicker om in Matchmaking de servers buiten EU-West te blokkeren en minder snel met Russisch-sprekende mensen gematched te worden.

Als je opmerkingen hebt over dit topic of over reacties van anderen, plaats een topicreport of stuur een PM naar een mod. Het is niet de bedoeling om dat in het topic zelf te bespreken of elkaar aan te vallen.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True