Vraag en aanbod. Er zijn ook bepaalde wapens zoals de
M4 Howl waarbij een copyright overtreding is vastgesteld na release. Deze wapens komen dus niet meer extra in het spel. Doordat er nooit meer nieuwe aanvoer is stijgt de waarde natuurlijk enorm. Zo zijn er nog wel een aantal, wie googelt, die vindt.

2. Verder zie ik dat bepaalde skins met stickers een heel stuk duurder kunnen zijn, hoe werkt het precies met al die stickers? Sommige zitten 4 stickers op en kost nauwelijks iets, terwijl andere skins met 4 stickers lopen op in een paar honderd euro.
De meeste stickers geven geen toegevoegde waarde aan een wapen. Dit geldt enkel in specifieke omstandigheden. Bepaalde wapens met IBP stickers (team dat gebanned werd voor
match fixing) zijn dan weer bijna goud waard. Zo ook is een souvenir AWP dragon lore met een kennyS sticker van enkele jaren terug (in zijn gouden periode) veel meer waard dan een souvenir AWP dragon lore van een tier2 team.
3. Ik zie ook overal staan voor hoeveel % iets gedragen is, of hoeveel krassen het heeft. Hoe werkt dit precies? Ik neem aan dat zo min mogelijk gedragen over het algemeen duurder zal zijn, maar kan ik hieruit afleiden dat als ik een skin zou kopen en hier veel mee speel dat die minder waard wordt? Of wat gebeurt er precies als iets veel wordt gebruikt?
Dat % waar jij op doelt is de
float value. Elk wapen wanneer die 'gegenereerd' wordt, of het nu via ingame drop op het einde van de game, uit een case of trade contract krijgt, krijgt een willekeurige float value toegewezen. Kleine uitzondering bij trade contracts, google helpt je hier weer bij.
De float value veranderd nooit! Je kan er dus zoveel mee spelen als je wilt zonder te vrezen dat je wapen minder waard wordt. Let op: vraag en aanbod prijs is altijd voor verandering vatbaar.
4. Kan ik ook zelf een skin kopen en de stickers los en deze vervolgens zelf eenvoudig erop zetten?
Ja, je kan stickers er af 'scrapen' en er nieuwe op plaatsen. Ik geef zelf geen ene neuk om cosmetische items dus kan zijn dat ik hier fout in ben.
5. Wat houden de categorieën field-tested, minimal wear, battle-scarred, well-worn, factory new en not painted in? Staat dit in verband met hetgeen vernoemd in vraag 3?
Correct, elke categorie heeft een minimum en maximumwaarde.

6. Wat houden de categorieën normal, statTrak, souvenir, paars sterretje en paarse statTrak in?
Stattrak houdt natuurlijk een bepaalde statistiek bij, dat snap ik. Maar wat is het verschil tussen de oranje en de paarse statTrak? Van de paarse StatTrak is niet eens wat te vinden in de communitymarkt van steam.. Wat houdt souvenir in? Wat houdt het enkele sterretje in?
De verschillende categorieën duidt hoe zeldzaam ze zijn qua drop percentage. StatTrak wapens houden bij hoeveel kills jij hebt gemaakt met dat wapen. Als jij een StatTrak wapen van iemand over koopt wordt de teller terug op 0 gezet. Je ziet dus enkel je eigen kills met die specifieke gun(/skin). Verder geen idee wat je met dat sterretje bedoelt.
Souvenir wapens zijn wapens die uit major cases komen. Bij elke ronde van een major wedstrijd maak je kans om zo een drop te krijgen. Meer uitleg vind je
hier. Het is nog van de vorige major maar op dat vlak is al jaren niets veranderd.
7. Er zijn ook verschillende quality's te vinden in de filter van steam. Dit heeft volgensmij alleen invloed op de stickers. Maar wat hebben deze voor betekenis?
Want ik zie bijvoorbeeld stickers staan in remarkable en stickers en exotic. Die bij exotic zijn over het algemeen duurder terwijl remarkable eigenlijk een hogere kwaliteit zou moeten zijn.
Zoals ik al eerder heb gezegd interesseren skins mij niks. Hier kan ik je dus niet mee helpen. Het enigste wat ik met drops doe die ik krijg is doorverkopen voor de laagste prijs op de market. Door de jaren heen toch al heel wat eurotjes terug verdiend.