OskarRyada schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:41:
[...]
Bij comfirmed vergeet je mouz -chrisj +ikbenzijnnaamvergeten
Navi is wel verslagen door de major winner dus opzicht niet heel onaardig. Denk inderdaad dat ze met een andere match up wel verder kwamen. Ze speelden wel echt slecht naar mijn mening na de groupstage waarbij ze twee makkelijke games hebben gehad. Ze hadden dust2 op t side echt geen ideeën leek het. Hetzelfde gold voor mirage tot ast een 5v2 weggooide en xyn9x die clutch niet maakte op 15-14. Ik dacht na die mirage herstelt Navi makkelijk op D2, maar dat gebeurde voor geen meter. Denk dat de coach rule toch hun hebben gehurt. Guardian lijkt helemaal niet meer als de Guardian in 2015, seized/Edward zijn een ramp en alleen flamie/s1mple doen wat ze moeten doen.Scrtz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:36:
Wat nog het allermooiste wordt, is de 'aftermath' van deze major, alle lineup changes die gaan gebeuren.
Confirmed:
- SK +felps -fox(was sws maar tijdelijk)
unconfirmed
- swedish shuffle
- french shuffle
Opzicht als je het zo bekijkt heeft Astralis nog een 'relatief' makkelijke major gehad met 2 redelijke zweedse teams fnatic/godsent, SK met een invaller maar wel virtus pro op een van hun pieken (buiten al hun velen dalen wil dat wel wat zeggen) en 2 redelijke franse teams. Daar komt dan ook nog bij dat NiP er bijvoorbeeld niet was, maar in deze vorm had ik Astralis wel van NiP zien winnen, daar niet van.
De grootste tegenvaller vond ik eigelijk Na'Vi nog wel, had meer van ze verwacht, maar ook liever aan de andere kant van de bracket gezien om hun potentieel en zelfvertrouwen misschien wat meer los te laten komen.
Dat je met een fullbuy van een pistol buy verliest vind ik niet zo raar hoor. Sterker nog; als ik CT ben op bijv Dust2 dan vind ik het geen straf om met armor nades en een five seven naar long doors te gaan om daar een gratis ak of awp op te halen. Laat staan in mappen die meer cover geven. Als je aim hebt dan is een five seven echt niet normaal goed. Helemaal omdat je als een malle door de map kunt rennen en schieten.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Moet zeggen dat ik met een aantal maten regelmatig eco's win van een full buy. Soms alleen pistol upgrade, maar soms ook met 3 USP's. Beetje rare opstelling en je schiet er al vlug 2 neerDAMAGE schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:21:
Dat je met een fullbuy van een pistol buy verliest vind ik niet zo raar hoor. Sterker nog; als ik CT ben op bijv Dust2 dan vind ik het geen straf om met armor nades en een five seven naar long doors te gaan om daar een gratis ak of awp op te halen. Laat staan in mappen die meer cover geven. Als je aim hebt dan is een five seven echt niet normaal goed. Helemaal omdat je als een malle door de map kunt rennen en schieten.
Gebeurd soms ook andersom, wat helemaal frustrerend is
If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
Kijk shit als dit is leuk en aardig om te zien, maar ik zag het gister ook in een major en dan is het wat meer beschamend.
Denk dat Zonic en Kuben ook de nodige facepalms hadden soms.
Leg me nu eens uit wat je nu werkelijk wilt horen? Dat alle pro's aan het cheaten zijn? Dat alle pro's maar een stel overbetaalde kutnoobs zijn die het niet verdienen om op het hoogste podium te spelen? Jij speelt al je games 100% flawless? Hou toch alsjeblieft een keer op. In welke e-sport dan ook worden fouten gemaakt op het hoogste podium, dat hoort er nou eenmaal bij. Niemand speelt 100% flawless, wil je dat zien dan ga je lekker naar robot-voetbal zitten kijken waar alles netjes geprogrammeerd gaat (en zelfs daar worden fouten gemaakt).IAmNice schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:30:
Kijk shit als dit is leuk en aardig om te zien, maar ik zag het gister ook in een major en dan is het wat meer beschamend.Denk dat Zonic en Kuben ook de nodige facepalms hadden soms.
Er is geen enkele sport waar geen fouten plaatsvinden, maar zal ik je een geheim verklappen? Dat maakt het ook spannend om naar te kijken. Omdat niets vaststaat. Merendeel had Na'Vi als Major winnaar ingeschat. Maar ook die jongens zijn menselijk en zijn aan de kant gezet door een Astralis dat 3-2 ging.
Maar als jij echt zo geweldig bent zou ik vooral de focus leggen om maar zoveel mogelijk ESEA en FaceIT te spelen zodat je jezelf in de kijker speelt en praten we over een aantal jaar alleen nog maar over IAmNice ipv een neo, forest, s1mple. De flawless speler die niet bezwijkt onder druk en vooral nooit een foutje zal maken. Nederlands trots!
<knip>
De pagina wordt er niet sneller en beter op met deze video's om je punt te maken
Nou die coaches/managers moeten toch ook wat zitten facepalmen door de jaren heen of niet soms? En zo kun je nog wel 100 filmpjes toevoegen van allerlei sporten waar fouten gemaakt worden. Het hoort erbij. Accepteer het.
En wat betreft je cheating beschuldigingen, zolang ik geen VACbans zie, zijn ze wat mij betreft legit. Daar mag een Dan M dan anders over denken, maar die ziet toch achter elke boom een spook.
[ Voor 6% gewijzigd door Grotman op 31-01-2017 10:50 ]
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Dat zeg ik toch ook niet? Fouten horen erbij dat snap ik zeker. Maar ik mag toch zeker van mening zijn dat als we zoveel fouten in a MAJOR final zien dat die pot niet geweldig is. Ik zeg nergens dat ik flawless speel, maar ik ben ook geen pro en dit argument gaat hier ook niet op voor pros in een MAJOR final met de beste spelers van de wereld.Damien schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:25:
[...]
Leg me nu eens uit wat je nu werkelijk wilt horen? Dat alle pro's aan het cheaten zijn? Dat alle pro's maar een stel overbetaalde kutnoobs zijn die het niet verdienen om op het hoogste podium te spelen? Jij speelt al je games 100% flawless? Hou toch alsjeblieft een keer op. In welke e-sport dan ook worden fouten gemaakt op het hoogste podium, dat hoort er nou eenmaal bij. Niemand speelt 100% flawless, wil je dat zien dan ga je lekker naar robot-voetbal zitten kijken waar alles netjes geprogrammeerd gaat (en zelfs daar worden fouten gemaakt).
Er is geen enkele sport waar geen fouten plaatsvinden, maar zal ik je een geheim verklappen? Dat maakt het ook spannend om naar te kijken. Omdat niets vaststaat. Merendeel had Na'Vi als Major winnaar ingeschat. Maar ook die jongens zijn menselijk en zijn aan de kant gezet door een Astralis dat 3-2 ging.
Maar als jij echt zo geweldig bent zou ik vooral de focus leggen om maar zoveel mogelijk ESEA en FaceIT te spelen zodat je jezelf in de kijker speelt en praten we over een aantal jaar alleen nog maar over IAmNice ipv een neo, forest, s1mple. De flawless speler die niet bezwijkt onder druk en vooral nooit een foutje zal maken. Nederlands trots!
[video]
[video]
[video]
Nou die coaches/managers moeten toch ook wat zitten facepalmen door de jaren heen of niet soms? En zo kun je nog wel 100 filmpjes toevoegen van allerlei sporten waar fouten gemaakt worden. Het hoort erbij. Accepteer het.
En wat betreft je cheating beschuldigingen, zolang ik geen VACbans zie, zijn ze wat mij betreft legit. Daar mag een Dan M dan anders over denken, maar die ziet toch achter elke boom een spook.
Jij bent zeker van mening dat die major final geweldig en super was? We hebben de spelers zelf zijn horen dat ze hadden geunderperformt in de final, device die niks van zichzelf was zoals in groupstages/playoffs en de coach die zei dat ze vele fouten hebben gemaakt. Dat mensen het nou leuk vinden dat een game close is, dat ben ik ook zeker van mening, veel beter dan een snelle 2-0 stomp zoals sommige finals waren. Dat wil niet zeggen dat ik de CS die ik zag mooi vond. Het is hartstikke leuk om 3 mooie rondes te zien met goede executes en teamplay, niet 3 rondes achter elkaar waarbij teams rushen en falen tegen eco pistols. Niet CT sides verneuken links en rechts op tradioneel toch wat meer CT sided maps. Zelfs vele pros waren super verbaasd dat VP niet een 12-6 lead op CT gewonnen kreeg. Ik heb al eerder gezegd dat ik daarom mede de final toch een tikkeltje minder vond. Ik wil niet constant fouten festijn van beide kanten zien. Ik wil ze allebei op hun top en een titanen strijd zijn. Dat is het punt dat ik wil maken, goede final maar verre van geweldig.
Ik had zeker Ast als favoriet voor de major en zelfs in de match up tegen NaVi. NaVi is al lang in een grote slump, 1 goede group game tegen SK en boem ineens favoriet? Laat me niet lachen. Niks tegen als je het niet zo had, het is maar een mening, maar dat boeit ook hier niet.
Merendeel had NaVi als major winner? Dat geloof ik niet ten zeerste niet. Tenzij je de grap van een pick em bedoeld met velen mensen die niet super veel van de scene af weten. Ik heb toch van velen analisten gehoord dat Ast de favoriet was. Denk ook zeker dat alle bettings sites Ast als favorite had pre-major om mijn punt te ondersteunen. Dat ze nou 'zwak' in die ene match up kwamen. Leuk voor ze, maar meningen voor de major waren toch dat Ast>navi. Als je het over die ene match up waarbij ast groupstage bijna niet uit kwam, dat verschillen de meningen, maar toch onder andere thorin was nog steeds op de ast kant. Net zoals ik.
Over het cheaten gesproken, als je de mening van Thorin, pros en ex-pros tegen wil spreken, ga je gang. Wachten op een VAC ban kan je in ieder geval lang genoeg. VAC is sws een grap. Ik geloof dat er sommige spelers rondlopen die echt alles behalve legit zijn. De feiten zijn er niet, maar het begint voor mij als ik zoveel rare shit zie toch niet meer alleen maar toeval zijn. Het is makkelijker dan je denkt op lan te cheaten zoals pros al hebben uitgewezen. Er zijn clips die recht toe recht aan pure BS zijn en als ik de namen afdek en die laat zien aan mensen, dan geloven ze wel dat het niet legit is. Niet iedereen is een cheater, maar er lopen zeker wat rond op een te hoog niveau.
Je gelooft in cheaters, pro's zonder skills, de kerstman, de paashaas maar niet dat Na'Vi door velen werd gekozen? Die nummers komen toch echt ergens vandaan en niet iedereen heeft gelijk daardoor geen verstand van CS.IAmNice schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 00:09:
[...]
Dat zeg ik toch ook niet? Fouten horen erbij dat snap ik zeker. Maar ik mag toch zeker van mening zijn dat als we zoveel fouten in a MAJOR final zien dat die pot niet geweldig is. Ik zeg nergens dat ik flawless speel, maar ik ben ook geen pro en dit argument gaat hier ook niet op voor pros in een MAJOR final met de beste spelers van de wereld.
Jij bent zeker van mening dat die major final geweldig en super was? We hebben de spelers zelf zijn horen dat ze hadden geunderperformt in de final, device die niks van zichzelf was zoals in groupstages/playoffs en de coach die zei dat ze vele fouten hebben gemaakt. Dat mensen het nou leuk vinden dat een game close is, dat ben ik ook zeker van mening, veel beter dan een snelle 2-0 stomp zoals sommige finals waren. Dat wil niet zeggen dat ik de CS die ik zag mooi vond. Het is hartstikke leuk om 3 mooie rondes te zien met goede executes en teamplay, niet 3 rondes achter elkaar waarbij teams rushen en falen tegen eco pistols. Niet CT sides verneuken links en rechts op tradioneel toch wat meer CT sided maps. Zelfs vele pros waren super verbaasd dat VP niet een 12-6 lead op CT gewonnen kreeg. Ik heb al eerder gezegd dat ik daarom mede de final toch een tikkeltje minder vond. Ik wil niet constant fouten festijn van beide kanten zien. Ik wil ze allebei op hun top en een titanen strijd zijn. Dat is het punt dat ik wil maken, goede final maar verre van geweldig.
Ik had zeker Ast als favoriet voor de major en zelfs in de match up tegen NaVi. NaVi is al lang in een grote slump, 1 goede group game tegen SK en boem ineens favoriet? Laat me niet lachen. Niks tegen als je het niet zo had, het is maar een mening, maar dat boeit ook hier niet.
Merendeel had NaVi als major winner? Dat geloof ik niet ten zeerste niet. Tenzij je de grap van een pick em bedoeld met velen mensen die niet super veel van de scene af weten. Ik heb toch van velen analisten gehoord dat Ast de favoriet was. Denk ook zeker dat alle bettings sites Ast als favorite had pre-major om mijn punt te ondersteunen. Dat ze nou 'zwak' in die ene match up kwamen. Leuk voor ze, maar meningen voor de major waren toch dat Ast>navi. Als je het over die ene match up waarbij ast groupstage bijna niet uit kwam, dat verschillen de meningen, maar toch onder andere thorin was nog steeds op de ast kant. Net zoals ik.
Astralis had voor de major de reputatie om er met de semi's uit te vliegen en dat had ook zomaar eerder kunnen gebeuren. Na'Vi zag er simpelweg sterk uit. Als dit een slump was dan blijft het bijzonder dat Astralis het zo moeilijk had in de voorrondes terwijl Na'Vi toch echt overtuigend 3-0 ging.
Hoe zeer ik Thorin's geschiedenis van de game waardeer is hij voor mij niet de kenner bij uitstek om te bepalen wie wel of niet cheat. En wat betreft de pro's waar je over spreekt. Is dit de clip waar shox te keer gaat over flusha? Of de clip waar friberg niet zeker weet of flusha cheat of niet?Over het cheaten gesproken, als je de mening van Thorin, pros en ex-pros tegen wil spreken, ga je gang. Wachten op een VAC ban kan je in ieder geval lang genoeg. VAC is sws een grap. Ik geloof dat er sommige spelers rondlopen die echt alles behalve legit zijn. De feiten zijn er niet, maar het begint voor mij als ik zoveel rare shit zie toch niet meer alleen maar toeval zijn. Het is makkelijker dan je denkt op lan te cheaten zoals pros al hebben uitgewezen. Er zijn clips die recht toe recht aan pure BS zijn en als ik de namen afdek en die laat zien aan mensen, dan geloven ze wel dat het niet legit is. Niet iedereen is een cheater, maar er lopen zeker wat rond op een te hoog niveau.
Flusha, k0nfig, byali en noem er nog maar wat op hebben leuke clips op youtube staan. En ja de 1 lijkt vaag de ander lijkt meer een schrikreactie dan een aimlock maar tot dusverre zie ik alle 3 de jongens met lege handen staan op deze major? Waar zijn die easy to use hacks nu dan? Je gaat toch niet opzettelijk lopen verliezen? Of zit er ook nog een matchfixing schandaal achter? Een nieuw iBuypower verhaal maar dan nog groter. Ik zou zeggen geloof jij lekker in je cheats, dan kijk ik wel gewoon naar de matches waarbij ik wat meer geloof in paniekmovement dan aimlocks bij 90% van de community.
Anyway een discussie op een forum is leuk en aardig zolang beide partijen voor rede vatbaar zijn. Volgens mij heb ik je genoeg voorbeelden laten zien van meerdere sporten die er ook een shitload aan tijd aan besteden en er alsnog fouten worden gemaakt. Ook dat kan een vermakelijk effect opleveren. Leedvermaak blijft vermaak immers. Dus als jij het geen leuke pot vond. Prima even goede vrienden maar dan discuseer ik liever met iemand die wel snapt dat fouten nu eenmaal bij alle takken van sport horen. Toedels!
Zeker mee eens dat ast die reputatie had. Maar ze waren toch flink aan het bijspijkeren en aan het hammeren opteams zodanig dat ze daarvoor ook nog een grote LAN hadden gewonnen. Die nummer 1 positie op hltv voor de major was zeker ook toeval zeg je me? Velen analisten ast ook als major winner hadden pre major. Niet zomaar...Damien schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 00:43:
[...]
Je gelooft in cheaters, pro's zonder skills, de kerstman, de paashaas maar niet dat Na'Vi door velen werd gekozen? Die nummers komen toch echt ergens vandaan en niet iedereen heeft gelijk daardoor geen verstand van CS.
Astralis had voor de major de reputatie om er met de semi's uit te vliegen en dat had ook zomaar eerder kunnen gebeuren. Na'Vi zag er simpelweg sterk uit. Als dit een slump was dan blijft het bijzonder dat Astralis het zo moeilijk had in de voorrondes terwijl Na'Vi toch echt overtuigend 3-0 ging.
[...]
Hoe zeer ik Thorin's geschiedenis van de game waardeer is hij voor mij niet de kenner bij uitstek om te bepalen wie wel of niet cheat. En wat betreft de pro's waar je over spreekt. Is dit de clip waar shox te keer gaat over flusha? Of de clip waar friberg niet zeker weet of flusha cheat of niet?
Flusha, k0nfig, byali en noem er nog maar wat op hebben leuke clips op youtube staan. En ja de 1 lijkt vaag de ander lijkt meer een schrikreactie dan een aimlock maar tot dusverre zie ik alle 3 de jongens met lege handen staan op deze major? Waar zijn die easy to use hacks nu dan? Je gaat toch niet opzettelijk lopen verliezen? Of zit er ook nog een matchfixing schandaal achter? Een nieuw iBuypower verhaal maar dan nog groter. Ik zou zeggen geloof jij lekker in je cheats, dan kijk ik wel gewoon naar de matches waarbij ik wat meer geloof in paniekmovement dan aimlocks bij 90% van de community.
Anyway een discussie op een forum is leuk en aardig zolang beide partijen voor rede vatbaar zijn. Volgens mij heb ik je genoeg voorbeelden laten zien van meerdere sporten die er ook een shitload aan tijd aan besteden en er alsnog fouten worden gemaakt. Ook dat kan een vermakelijk effect opleveren. Leedvermaak blijft vermaak immers. Dus als jij het geen leuke pot vond. Prima even goede vrienden maar dan discuseer ik liever met iemand die wel snapt dat fouten nu eenmaal bij alle takken van sport horen. Toedels!
Navi zag er zeker goed uit, maar verre van sterk. Gaan we ineens verwaarlozen dat ze vrijwel niks hebben bereikt sinds s1mple is toegevoegd. Hopeloos uit groups gegaan bij hun vorige grote LAN. Bij deze LAN Mouz verslagen op cobble, een van hun slechtste maps, nV verslagen die zo disbanden en een goede win op SK met stand in alhoewel Fox het prima deed. Ja zeker sterk, als je van 2 teams wint die veel zwakker zijn en interne problemen hebben en van een team wint met een stand in. Ik vind van niet. Een goede win. Niets meer.
Niet slecht, maar sterk is vergezocht.
Tuurlijk is thorin niet cheat expert nummer 1. Maar die man zei het in die video ook zelf, dat moet je doorhebben. Hij is wel iemand die al ZEER goede spelers demo's heeft bekeken, en gesproken en zelf al jaren in de scene betrokken. Als er iemand is die wel wat weet , dan is hij het wel. Hij is geen cheat expert, maar ik geloof in zijn mening dat hij het verschil tussen bullshit cheat ziet en normale goede pro aim. Hij zit er al bij sinds vgm 16 jaar. Dat is niet niks.
Moet je me nou zeggen dat je op dit niveau niet gelooft dat iemand probeert te cheaten? Laat me niet lachen, verklaar maar de clips die ik liet zien. Als ik het over pros hebben dan hebben zat tegen flusha al de mening dat er iets mis is met hem een paar jaar terug. Ik denk zelfs dat Navi het ook zo vond. Ze gaan niet obvious cheaten, maar je hebt maar een kleine edge nodig over de enemy en dan heb je al mooi die legend spot of iets dergelijks. Laat ik nog eens herhalen dat niet iedereen cheat, maar als je die shit ziet van hen1 en k0nfig die ik had gepost, ja verklaar dat maar eens. Fallen heeft ook wel meer dan één keer toevalsmomenten door de muur heen.
Een discussie is zeker goed, maar als jij nou mijn argumenten niet vatbaar noemt dan heb ik de mening dat je juist degene bent die niet weet waar ie het over praat.
Hoe meer bewijs en argumenten moet ik opbrengen voor mijn argument? De major Final was goed, niet geweldig. Meerdere van mijn argumenten gebracht en blijkbaar opzij geveegd want ja het is leuk om te zien hoe teams fout na fout maken. Want fouten maken is leuk om te zien. Ik snap dat het bij de scene hoort, maar je kan niet zeggen dat deze major Final voor dit niveau van teams acceptabel was on zoveel fouten te zien. Als zelfs de spelers het toegeven, wat meer moet ik zeggen? Oh shit sorry de spelers hebben het fout en het was wel aczoveelel hoeveel fouten ze maakten dus wel een geweldige game?
Ik ga niet zeggen dat ik super veel van CS afweet of meer dan jij, maar dat kunnen we ook niet meten.
[ Voor 3% gewijzigd door IAmNice op 31-01-2017 01:19 ]
+ Goede discussie
+ Beide mannen maken punten
+ Jullie hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Dat is mooi!
- Niet op de man spelen. Jullie zijn beter dan dat!
Continue!
+ Beide mannen maken punten
+ Jullie hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Dat is mooi!
- Niet op de man spelen. Jullie zijn beter dan dat!
Continue!
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Die jongens staan natuurlijk ook veel vaker in de spotlight en spelen over het algemeen veel meer. Wat ik wil interessant zou vinden; hoe vaak per potje heeft een goede global zo'n moment, en hoe vaak zo'n pro waar mensen vermoeden dat hij cheat?
Ik heb 1000 uur en heb zeker wel eens toevallig iemand door de muur "gelocked", heb het nooit bekeken, maar ga er gewoon vanuit. Die pro's hebben X aantal meer uur, hebben betere game sense, hun games worden super veel geanalyseerd. Die zullen automatisch meer van dat soort momenten hebben.
Verder houd ik me erbuiten. Maar het is gewoon altijd goed een experiment en een controle groep te hebben
.
Ik heb 1000 uur en heb zeker wel eens toevallig iemand door de muur "gelocked", heb het nooit bekeken, maar ga er gewoon vanuit. Die pro's hebben X aantal meer uur, hebben betere game sense, hun games worden super veel geanalyseerd. Die zullen automatisch meer van dat soort momenten hebben.
Verder houd ik me erbuiten. Maar het is gewoon altijd goed een experiment en een controle groep te hebben
Do what you love, do it often
Analisten zitten er soms ook naast he? Er waren ook analisten die riepen dat Trump geen president van de Verenigde Staten zou worden. En laten we vooral niet vergeten hoe het met Thorin's voorspellingen ging een toernooi eerder.IAmNice schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 01:12:
[...]
Zeker mee eens dat ast die reputatie had. Maar ze waren toch flink aan het bijspijkeren en aan het hammeren opteams zodanig dat ze daarvoor ook nog een grote LAN hadden gewonnen. Die nummer 1 positie op hltv voor de major was zeker ook toeval zeg je me? Velen analisten ast ook als major winner hadden pre major. Niet zomaar...
Een HLTV rating is leuk. Maar zegt ook niet alles.
Enkele teams hebben bewust toernooien aan zich voor bij laten gaan om te trainen, je mag Na'Vi dan in een slump vinden zitten 1 van de teams die ze in de groepswedstrijden hebben verslagen had de nummer 1 en 2 van 2016 in hun gelederen. En ja ik zal toegeven dat dit niet de sterke line-up van 2016 was maar je kunt niet ontkennen dat fox een GOED toernooi heeft gespeeld en zeker niet de reden van de losses was.The ranking is based on teams' achievements over the past year (with severe decay in points throughout each month), recent form over the last 2 months and performance at the last 10 LAN events
Coldzera & Fallen waren over 2016 de beste spelers volgens rating. Toch werden ze aan de kant gezet door een stel oldtimers (VP) die keer op keer bewijzen dat leeftijd en rating niet de uitkomst van een match bepalen.
Voor jouw informatie, Na'Vi was juist de afgelopen maanden afgerekend op hun prestaties op de_cbble. Dat ze juist teams wisten te verslaan op de_cbble was bijzonder en liet een Na'Vi zien die mensen in tijden al NIET gezien hadden.Navi zag er zeker goed uit, maar verre van sterk. Gaan we ineens verwaarlozen dat ze vrijwel niks hebben bereikt sinds s1mple is toegevoegd. Hopeloos uit groups gegaan bij hun vorige grote LAN. Bij deze LAN Mouz verslagen op cobble, een van hun slechtste maps, nV verslagen die zo disbanden en een goede win op SK met stand in alhoewel Fox het prima deed. Ja zeker sterk, als je van 2 teams wint die veel zwakker zijn en interne problemen hebben en van een team wint met een stand in. Ik vind van niet. Een goede win. Niets meer.
En het SK wat je hier afschrijft won wel even van het Astralis dat de major pakt. Nogmaals het had net zo goed VP kunnen zijn die uiteindelijk de major pakte. Dit toernooi had simpelweg meerdere teams die een kans maakten op de titel, waaronder Astralis, VP, North (want die hebben toch ook zeker het afgelopen jaar laten zien dat ze een stuk verder zijn dan waar mensen hun achten), Na'Vi. En misschien nog als outsider Gambit, maar met name de eerste 4 die ik noemde.
Vreemd hoe je dan ineens afwijkt van de meningen van je analisten. Voorbeelden?Niet slecht, maar sterk is vergezocht.
https://twitter.com/Thooorin/status/824017622907883521
Ja hij bleeft roepen dat Astralis de major zou winnen, maar een beetje analist gaat niet elke ronde zijn uitslag lopen wijzigen als hij een beetje geloofwaardig wil overkomen.
https://twitter.com/lurppis_/status/824453443662315520
Lurppis voorspelling voor die dag. Denk niet dat hij Na'Vi in een slump beschouwde op dat moment.
En zo zijn er nog wel voorbeelden te noemen van analisten met een mening over Na'Vi en hun sterke performance in de openingsfase van het toernooi. Heeft Na'Vi het laten liggen? Zeker weten, maar door te roepen dat ze in een slump zitten. Nee, het komende jaar gaan we nog wel meer horen en zien van Na'Vi. En dat is alleen maar goed aangezien je dan leukere majors en minors gaat krijgen dan een jaar waar SK geen enkele tegenstand heeft of zijn we misschien Fnatic vergeten? NiP 87-0? Dat vond ik persoonlijk leuk als NiP fan, maar op hetzelfde moment vrij saai over het geheel.
In de video roept Thorin overigens nergens dat hij wie dan ook maar een cheater vindt (volgens mij was dit ook een reactie op de FalleN clip) maar wil hij wel graag voorbeelden hebben waar dit eerder voorkwam. Ten eerste zonder een POV demo, heb ik al weinig vertrouwen meer in het beeldmateriaal wat er gebruikt wordt. Het is niet de eerste keer dat GOTV bugs vertoond waardoor dingen er anders uitzien dan ze in werkelijkheid zijn.Tuurlijk is thorin niet cheat expert nummer 1. Maar die man zei het in die video ook zelf, dat moet je doorhebben. Hij is wel iemand die al ZEER goede spelers demo's heeft bekeken, en gesproken en zelf al jaren in de scene betrokken. Als er iemand is die wel wat weet , dan is hij het wel. Hij is geen cheat expert, maar ik geloof in zijn mening dat hij het verschil tussen bullshit cheat ziet en normale goede pro aim. Hij zit
er al bij sinds vgm 16 jaar. Dat is niet niks.
Alsjeblieft de held van alle SEM spelers in de wereld. Dan M. De FalleN clip is sketchy. Een clip waar je iemand een headshot ziet schieten met een scout. Maar in vertraging nog eens iets anders ziet, dat het lijkt alsof er letterlijk een aimlock naar het hoofd gaat. Echter waar is de POV? Volgens mij was zelfs naar aanleiding van dit filmpje aangetoond dat GOTV demos niet geheel vlekkeloos zijn en dat dit soort pixelverplaatsing regelmatig voorkomt.
Zoek je vervolgens verder op Youtube dan kun je voor elke SK speler een filmpje vinden dat men cheat. Zelfde geldt voor Na'Vi spelers. Astralis spelers. North (Dignitas) spelers. etc etc.
Echter een rare actie in CS betekent niet gelijk dat het een 100% cheater betreft. En nee je hoort mij niet roepen dat iedereen clean is, anders was er nooit een situatie geweest als met KQLY (overigens de kill op Pasha is nooit bewezen dat hij daadwerkelijk aan het cheaten was. Mogelijk wel, bewezen nee) echter ik heb je comments gelezen over de afgelopen major en zelfs bij clips waar men nog redelijk van een hoofd afwijkt begin jij alweer je twijfels te trekken of er gecheat wordt of niet. Je kunt ook doordraven, iets wat Dan M al jaren doet en inmiddels zijn eigen meme is geworden.
Rare dingen in CS gebeuren. En dat is niet van de laatste jaren. Ik heb nog wat moeite voor je gedaan om filmpjes te voorschijn te halen van uit de tijd dat mysod, forZe de topclans in Nederland waren en er enkele middenmoot teams bezig waren voor plek 3. De tijd van Quick 'n Bright, Neme$is(Belgische clan maar ook actief in NL), Kaizen, Guerra, etc etc.
Voor zover bij mij bekend is deze jongen nooit gepakt op cheats en toch zitten er ook in deze clip genoeg acties waar je toch je vraagtekens bij kunt zetten. Neem bijvoorbeeld het springende AWP schot wat in 1.6 toch echt een stuk lastiger was dan pre-fix CSGO AWP jumpshots.
Cheats waarnemen was ook nog niet zo makkelijk als men het tegenwoordig beschouwd. Zie hieronder 2 voorbeelden van een 2on2 match op clanbase waar uiteindelijk StranGe naar lang bestuderen van de clipjes door Clanbase admins werd gebanned op het gebruik van cheats. Wat overigens de laatste dagen betekende voor de clan myinQuire. (in die tijd was het populair om my in alles te flikkeren).
Hij werd uiteindelijk gepakt op het feit dat hij weg duikt voor nades die hij nooit kon hebben zien aankomen. De jongen zelf was geen genie, maar toch kon hij zijn cheats aardig goed verbergen tot op dit punt.
Waardoor ik sterk mijn twijfels heb dat de pro's van tegenwoordig (dat waren nog niet eens pro's) het tegenwoordig zo opzichtig zouden doen dat iedereen het kan waarnemen. Filmpjes zoals die van k0nfig, neig ik meer naar een schrikreactie en hierdoor reflexen in je spieren dan een obvious aimlock. Tijdens een toernooi zit er gewoon spanning bij de spelers en dat heb je ook in de finale gezien er worden rare acties/beslissingen gemaakt en er komen fouten te voorschijn. Wat in elke tak van sport gebeurt.
Je aim kun je op trainen, sommige situaties simpelweg niet. En hierdoor creëer je acties/reacties die niet te verklaren vallen. Zoek maar eens op wat voor effect reflexen hebben op je spieren. Daar kun je jaren op trainen maar dat zit er nou eenmaal natuurlijk in gebouwd.
Schoten door een muur, locks op hoofdjes terwijl men langs een muur beweegt (zijn niet eens concrete locks overigens), dat zegt allemaal niets zonder voicecoms/pov demo's. En ik heb je zojuist verklaard wat ik denk dat er speelt. Cheat beschuldigingen zou ik pas doen als ik 99,9% zeker zou zijn van de situatie. De enige speler waar ik geen verklaring voor heb is Subroza. Maar goed, die valt bij elk LAN-event door de mand en presteert hij ineens een stuk minder dan online op zijn stream. (klinkt als Shroud, maar ik heb te weinig van Shroud gezien om daar een oordeel over te geven).Moet je me nou zeggen dat je op dit niveau niet gelooft dat iemand probeert te cheaten? Laat me niet lachen, verklaar maar de clips die ik liet zien. Als ik het over pros hebben dan hebben zat tegen flusha al de mening dat er iets mis is met hem een paar jaar terug. Ik denk zelfs dat Navi het ook zo vond. Ze gaan niet obvious cheaten, maar je hebt maar een kleine edge nodig over de enemy en dan heb je al mooi die legend spot of iets dergelijks. Laat ik nog eens herhalen dat niet iedereen cheat, maar als je die shit ziet van hen1 en k0nfig die ik had gepost, ja verklaar dat maar eens. Fallen heeft ook wel meer dan één keer toevalsmomenten door de muur heen.
Wederom zijn de analisten die jij toch hoog hebt zitten het niet met je eens. Ik ga ditmaal er geen tweets bij halen maar zoek maar eens op desbetreffende pagina's die ik eerder gelinkt heb en zie de resultaten daar.Een discussie is zeker goed, maar als jij nou mijn argumenten niet vatbaar noemt dan heb ik de mening dat je juist degene bent die niet weet waar ie het over praat.
Hoe meer bewijs en argumenten moet ik opbrengen voor mijn argument? De major Final was goed, niet geweldig.
De spelers hebben het toegegeven? Kjaerbye heeft een tweet de wereld in gestuurd ja, dat zijn team niet het niveau zou hebben laten zien wat ze kunnen. Maar heeft daar gelijk een tweet achteraan gestuurd dat beide teams "played their hearts out". Met daarop nog een comment van TaZ (die ik wel begrijp) dat hij het volgende toernooi ze graag zal crushen en hoopt dat ze dan wel op "niveau" spelen. Maw die was het er dus niet mee eens qua Kjaerbye.Meerdere van mijn argumenten gebracht en blijkbaar opzij geveegd want ja het is leuk om te zien hoe teams fout na fout maken. Want fouten maken is leuk om te zien. Ik snap dat het bij de scene hoort, maar je kan niet zeggen dat deze major Final voor dit niveau van teams acceptabel was on zoveel fouten te zien. Als zelfs de spelers het toegeven, wat meer moet ik zeggen? Oh shit sorry de spelers hebben het fout en het was wel aczoveelel hoeveel fouten ze maakten dus wel een geweldige game?
Ik ga niet zeggen dat ik super veel van CS afweet of meer dan jij, maar dat kunnen we ook niet meten.
Laat ik het zo zeggen. Ik vond het een leuke major om naar te kijken. En ik vond het CS wat Na'Vi mij liet zien die eerste 3 games wel van een goed niveau
Kijk voor mij is dit al een stuk leuker dan waar ik vroeger mee geconfronteerd werd. En zelfs dat vond ik leuke toernooien om naar te kijken.
2 voorbeelden die ik ook nog terug vond op een oude harde schijf.
en
Met name de laatste goede herinneringen aan, omdat SK destijds de gedoodverfde winnaar was. Maar uiteindelijk de finale toch verloor van EYE(ballers) die zelfs met een standin werkten (IzKall). Nog weer iets waarom ik het SK met fox nog niet had opgegeven om het toernooi uiteindelijk te winnen. Ze waren echter niet in mijn lijstje van favorieten.
Goed genoeg getypt nu. Ik denk dat we de discussie nu wel kunnen laten rusten. We worden het simpelweg niet eens. Ik snap jouw oogpunt mbt tot de finale en cheaters en ik hoop dat je je kunt verplaatsen in mijn pov. Ik heb alleen geleerd toen ik vroegah nog (nadat ik zelf stopte met actief CS) admin was van iets genaamd "Latenight cup"
Goed punt en ik heb zeker al mijn eigen demo's een keer bekeken. Maar het probleem ligt hem daar ook in en dan bedoel ik technisch en niet meer theoretisch.macciez schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:28:
Die jongens staan natuurlijk ook veel vaker in de spotlight en spelen over het algemeen veel meer. Wat ik wil interessant zou vinden; hoe vaak per potje heeft een goede global zo'n moment, en hoe vaak zo'n pro waar mensen vermoeden dat hij cheat?
Verder houd ik me erbuiten. Maar het is gewoon altijd goed een experiment en een controle groep te hebben.
Je kijkt een gotv demo terug op 32 tick terwijl je een 64 tick server hebt op MM. Hetzelfde geldt als je een pro bekijkt door een stream heen die 32 tick is op een 128 tick server meestal. Het verschil kan best groot zijn zoals hier te zien bijvoorbeeld.
YouTube: 32 tick vs 64 tick (Demo comparison)
Het zou het beste zijn als we pure demo's vanuit hun pov etc vrijkrijgen. Dit wordt op een kleine schaal ook naar gekeken. Er is maar zelden iemand die zoiets downloadt en goed bekijkt en vergelijkt. Maar ook die persoon is zeldzaam te vinden.
Ik snap je argumenten dan zeker ook. Maar als je meteen naar mij toe komt en mijn mening gebaseerd op de meningen van mensen die zeker wat meer weten dan wij tussen die van fabels en Sinterklaas zet. Ja weet je, dan begin je een discussie niet echt goed naar mijn mening.Damien schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:34:
[...]
Analisten zitten er soms ook naast he? Er waren ook analisten die riepen dat Trump geen president van de Verenigde Staten zou worden. En laten we vooral niet vergeten hoe het met Thorin's voorspellingen ging een toernooi eerder.
Een HLTV rating is leuk. Maar zegt ook niet alles.
[...]
Enkele teams hebben bewust toernooien aan zich voor bij laten gaan om te trainen, je mag Na'Vi dan in een slump vinden zitten 1 van de teams die ze in de groepswedstrijden hebben verslagen had de nummer 1 en 2 van 2016 in hun gelederen. En ja ik zal toegeven dat dit niet de sterke line-up van 2016 was maar je kunt niet ontkennen dat fox een GOED toernooi heeft gespeeld en zeker niet de reden van de losses was.
Coldzera & Fallen waren over 2016 de beste spelers volgens rating. Toch werden ze aan de kant gezet door een stel oldtimers (VP) die keer op keer bewijzen dat leeftijd en rating niet de uitkomst van een match bepalen.
[...]
Voor jouw informatie, Na'Vi was juist de afgelopen maanden afgerekend op hun prestaties op de_cbble. Dat ze juist teams wisten te verslaan op de_cbble was bijzonder en liet een Na'Vi zien die mensen in tijden al NIET gezien hadden.
En het SK wat je hier afschrijft won wel even van het Astralis dat de major pakt. Nogmaals het had net zo goed VP kunnen zijn die uiteindelijk de major pakte. Dit toernooi had simpelweg meerdere teams die een kans maakten op de titel, waaronder Astralis, VP, North (want die hebben toch ook zeker het afgelopen jaar laten zien dat ze een stuk verder zijn dan waar mensen hun achten), Na'Vi. En misschien nog als outsider Gambit, maar met name de eerste 4 die ik noemde.
[...]
Vreemd hoe je dan ineens afwijkt van de meningen van je analisten. Voorbeelden?
https://twitter.com/Thooorin/status/824017622907883521
Ja hij bleeft roepen dat Astralis de major zou winnen, maar een beetje analist gaat niet elke ronde zijn uitslag lopen wijzigen als hij een beetje geloofwaardig wil overkomen.
https://twitter.com/lurppis_/status/824453443662315520
Lurppis voorspelling voor die dag. Denk niet dat hij Na'Vi in een slump beschouwde op dat moment.
En zo zijn er nog wel voorbeelden te noemen van analisten met een mening over Na'Vi en hun sterke performance in de openingsfase van het toernooi. Heeft Na'Vi het laten liggen? Zeker weten, maar door te roepen dat ze in een slump zitten. Nee, het komende jaar gaan we nog wel meer horen en zien van Na'Vi. En dat is alleen maar goed aangezien je dan leukere majors en minors gaat krijgen dan een jaar waar SK geen enkele tegenstand heeft of zijn we misschien Fnatic vergeten? NiP 87-0? Dat vond ik persoonlijk leuk als NiP fan, maar op hetzelfde moment vrij saai over het geheel.
[...]
In de video roept Thorin overigens nergens dat hij wie dan ook maar een cheater vindt (volgens mij was dit ook een reactie op de FalleN clip) maar wil hij wel graag voorbeelden hebben waar dit eerder voorkwam. Ten eerste zonder een POV demo, heb ik al weinig vertrouwen meer in het beeldmateriaal wat er gebruikt wordt. Het is niet de eerste keer dat GOTV bugs vertoond waardoor dingen er anders uitzien dan ze in werkelijkheid zijn.
[video]
Alsjeblieft de held van alle SEM spelers in de wereld. Dan M. De FalleN clip is sketchy. Een clip waar je iemand een headshot ziet schieten met een scout. Maar in vertraging nog eens iets anders ziet, dat het lijkt alsof er letterlijk een aimlock naar het hoofd gaat. Echter waar is de POV? Volgens mij was zelfs naar aanleiding van dit filmpje aangetoond dat GOTV demos niet geheel vlekkeloos zijn en dat dit soort pixelverplaatsing regelmatig voorkomt.
Zoek je vervolgens verder op Youtube dan kun je voor elke SK speler een filmpje vinden dat men cheat. Zelfde geldt voor Na'Vi spelers. Astralis spelers. North (Dignitas) spelers. etc etc.
Echter een rare actie in CS betekent niet gelijk dat het een 100% cheater betreft. En nee je hoort mij niet roepen dat iedereen clean is, anders was er nooit een situatie geweest als met KQLY (overigens de kill op Pasha is nooit bewezen dat hij daadwerkelijk aan het cheaten was. Mogelijk wel, bewezen nee) echter ik heb je comments gelezen over de afgelopen major en zelfs bij clips waar men nog redelijk van een hoofd afwijkt begin jij alweer je twijfels te trekken of er gecheat wordt of niet. Je kunt ook doordraven, iets wat Dan M al jaren doet en inmiddels zijn eigen meme is geworden.
Rare dingen in CS gebeuren. En dat is niet van de laatste jaren. Ik heb nog wat moeite voor je gedaan om filmpjes te voorschijn te halen van uit de tijd dat mysod, forZe de topclans in Nederland waren en er enkele middenmoot teams bezig waren voor plek 3. De tijd van Quick 'n Bright, Neme$is(Belgische clan maar ook actief in NL), Kaizen, Guerra, etc etc.
[video]
Voor zover bij mij bekend is deze jongen nooit gepakt op cheats en toch zitten er ook in deze clip genoeg acties waar je toch je vraagtekens bij kunt zetten. Neem bijvoorbeeld het springende AWP schot wat in 1.6 toch echt een stuk lastiger was dan pre-fix CSGO AWP jumpshots.
Cheats waarnemen was ook nog niet zo makkelijk als men het tegenwoordig beschouwd. Zie hieronder 2 voorbeelden van een 2on2 match op clanbase waar uiteindelijk StranGe naar lang bestuderen van de clipjes door Clanbase admins werd gebanned op het gebruik van cheats. Wat overigens de laatste dagen betekende voor de clan myinQuire. (in die tijd was het populair om my in alles te flikkeren).
[video]
[video]
Hij werd uiteindelijk gepakt op het feit dat hij weg duikt voor nades die hij nooit kon hebben zien aankomen. De jongen zelf was geen genie, maar toch kon hij zijn cheats aardig goed verbergen tot op dit punt.
Waardoor ik sterk mijn twijfels heb dat de pro's van tegenwoordig (dat waren nog niet eens pro's) het tegenwoordig zo opzichtig zouden doen dat iedereen het kan waarnemen. Filmpjes zoals die van k0nfig, neig ik meer naar een schrikreactie en hierdoor reflexen in je spieren dan een obvious aimlock. Tijdens een toernooi zit er gewoon spanning bij de spelers en dat heb je ook in de finale gezien er worden rare acties/beslissingen gemaakt en er komen fouten te voorschijn. Wat in elke tak van sport gebeurt.
Je aim kun je op trainen, sommige situaties simpelweg niet. En hierdoor creëer je acties/reacties die niet te verklaren vallen. Zoek maar eens op wat voor effect reflexen hebben op je spieren. Daar kun je jaren op trainen maar dat zit er nou eenmaal natuurlijk in gebouwd.
[...]
Schoten door een muur, locks op hoofdjes terwijl men langs een muur beweegt (zijn niet eens concrete locks overigens), dat zegt allemaal niets zonder voicecoms/pov demo's. En ik heb je zojuist verklaard wat ik denk dat er speelt. Cheat beschuldigingen zou ik pas doen als ik 99,9% zeker zou zijn van de situatie. De enige speler waar ik geen verklaring voor heb is Subroza. Maar goed, die valt bij elk LAN-event door de mand en presteert hij ineens een stuk minder dan online op zijn stream. (klinkt als Shroud, maar ik heb te weinig van Shroud gezien om daar een oordeel over te geven).
[...]
Wederom zijn de analisten die jij toch hoog hebt zitten het niet met je eens. Ik ga ditmaal er geen tweets bij halen maar zoek maar eens op desbetreffende pagina's die ik eerder gelinkt heb en zie de resultaten daar.
[...]
De spelers hebben het toegegeven? Kjaerbye heeft een tweet de wereld in gestuurd ja, dat zijn team niet het niveau zou hebben laten zien wat ze kunnen. Maar heeft daar gelijk een tweet achteraan gestuurd dat beide teams "played their hearts out". Met daarop nog een comment van TaZ (die ik wel begrijp) dat hij het volgende toernooi ze graag zal crushen en hoopt dat ze dan wel op "niveau" spelen. Maw die was het er dus niet mee eens qua Kjaerbye.
Laat ik het zo zeggen. Ik vond het een leuke major om naar te kijken. En ik vond het CS wat Na'Vi mij liet zien die eerste 3 games wel van een goed niveau. Verder heeft Gambit ook een goede indruk achtergelaten en vond ik tot aan het einde zowel VP als Astralis vermakelijk tot het einde. Was het een goede finale voor mij? Ja, want tot dat de laatste 2 rondes er kwamen hadden beide teams kunnen winnen. Heb ik ronde na ronde topniveau CS gezien? Nee, maar als ik Ajax op een zondagmiddag zie voetballen dan zie ik ook niet 90 minuten lang topvoetbal. Switch ik over naar Barcelona zie ik ook niet 90 minuten lang topvoetbal. Je pakt de momenten eruit die voor jou belangrijk zijn en vermaakt je als onpartijdig persoon.
Kijk voor mij is dit al een stuk leuker dan waar ik vroeger mee geconfronteerd werd. En zelfs dat vond ik leuke toernooien om naar te kijken.
2 voorbeelden die ik ook nog terug vond op een oude harde schijf.
[video]
en
[video]
Met name de laatste goede herinneringen aan, omdat SK destijds de gedoodverfde winnaar was. Maar uiteindelijk de finale toch verloor van EYE(ballers) die zelfs met een standin werkten (IzKall). Nog weer iets waarom ik het SK met fox nog niet had opgegeven om het toernooi uiteindelijk te winnen. Ze waren echter niet in mijn lijstje van favorieten.
Goed genoeg getypt nu. Ik denk dat we de discussie nu wel kunnen laten rusten. We worden het simpelweg niet eens. Ik snap jouw oogpunt mbt tot de finale en cheaters en ik hoop dat je je kunt verplaatsen in mijn pov. Ik heb alleen geleerd toen ik vroegah nog (nadat ik zelf stopte met actief CS) admin was van iets genaamd "Latenight cup"dat je niet te snel moet zijn met het beschuldigen van cheaten tenzij je aantoonbaar bewijs hebt. En een GOTV demo is geen aantoonbaar bewijs mits Valve onderkent dat deze bugvrij is. Dit in combinatie met reflexen van mensen maakt het lastig om daadwerkelijk de echte cheaters er tussen uit te picken.
Ik ben open voor een discussie waarbij iemand mijn argumenten bekijkt en niet meteen al mij neerzet als iemand die dingen verzint die tussen Sinterklaas en de paashaas horen. Als je zo begint tja...
Ik snap die tweets van jou om je punt te ondersteunen, maar ondertussen ben ik zelf de draad kwijt over welk punt je nou wou maken. Ik dacht namelijk dat je bedoelde over de periode voor de major toe het nog niet begonnen was. Toen riep lurrpis en thorin wel dat ast de favoriet was. Lurrpis heeft zelfs een bet open op ast. Dat ze tijdens de group phase iets anders roepen OK dan vind ik ook weer vaag aan hun kant.
Ik kan me nog sterk herinneren dat thorin ast alsnog de edge gaf voor de major en tijdens de major. Two faced thorin at it again lijkt het maar. Stom van hem dan en raar van lurrpis die lekker weer iets anders roept.
Ik snap het argument van de gotv bugs, die heb ik toevallig hierboven al genoemd zonder jou post gezien te hebben. Stom we moeten echt pov hebben, maar helaas krijgen we die niet altijd, maar zelfs dan zijn sommige dingen niet weg te vegen op 32 tick of gotv bugs. Die clip van k0nfig was vgm nergens een gotv bug te vinden bijvoorbeeld. Dat is al stap 1 dat dalve moet doorvoeren on Cheater eens goed te vinden. Naast alle andere LAN improvements etc.
Over kjaebye, ik noemde ook nog Zonic die zei dat ze wel "pretty bad" hebben gespeeld.
Ik snap je punt van dat het een goede Final was vergeleken met andere finals veel beter dan een 2-0 stomp.
Ik weet niet of het ook zo is maar het zou mij logisch zijn dat elke match in de major wordt nagelopen op de pov data op gebruik van cheats. Net zoals er bij sportwedstrijden doping controles zijn, als dat er niet is dan zou ik dat een groot hiaat in de esports vinden. het is lastig maar niet onmogelijk om iets wat er niet hoort op die pc's te krijgen en al heeft die persoon het niet eens gebruikt, dat zou het al voldoende moeten zijn om dat tot de bodem uit te zoeken.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Probleem is: dopingcontrole is iets objectiefs. Het is er, of het is er niet (in ieder geval wat we tot nu toe kunnen vinden). Een POV demo bekijken blijft subjectief, ook al kijken er 20 mensen naar.SouLLeSSportal schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:35:
Ik weet niet of het ook zo is maar het zou mij logisch zijn dat elke match in de major wordt nagelopen op de pov data op gebruik van cheats. Net zoals er bij sportwedstrijden doping controles zijn, als dat er niet is dan zou ik dat een groot hiaat in de esports vinden. het is lastig maar niet onmogelijk om iets wat er niet hoort op die pc's te krijgen en al heeft die persoon het niet eens gebruikt, dat zou het al voldoende moeten zijn om dat tot de bodem uit te zoeken.
Daar heb je gelijk in, het blijft toch vaak een kat en muis spel digitaal gezien.macciez schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:57:
[...]
Probleem is: dopingcontrole is iets objectiefs. Het is er, of het is er niet (in ieder geval wat we tot nu toe kunnen vinden). Een POV demo bekijken blijft subjectief, ook al kijken er 20 mensen naar.
Bij twijfel kan je de pc natrekken of er iets is veranderd of extra is geïnstalleerd, daar lijkt me vrij simpel wat software voor te gebruiken dan wel opzetten. Het is in ieder geval een stuk extra controle en maakt het gebruik lastiger. Als je de risico vs reward verhouding maar hoog genoeg maakt dan zal de kans van gebruik navenant afnemen.
Mits je situaties treft die simpelweg niet te verklaren vallen. Nades callen bijvoorbeeld zoals in mijn post hierboven valt niet te regelen via voicecom. Wegduiken voor objecten die niet op je scherm plaatsvinden, of juist aimen op personen die je vanuit geen enkele mogelijkheid hebt kunnen waarnemen (zoals bijvoorbeeld uit de inferno demo van R4ptor).macciez schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:57:
[...]
Probleem is: dopingcontrole is iets objectiefs. Het is er, of het is er niet (in ieder geval wat we tot nu toe kunnen vinden). Een POV demo bekijken blijft subjectief, ook al kijken er 20 mensen naar.
Echter ben ik het met je eens dat er meer tijd in gaat zitten dan eventjes een demo bekijken en vervolgens verder. Het zijn juist de kleine details die je moeten opvallen. Ik heb zojuist nog even gekeken naar Dan M's stewie2k video. Stewie2k staat op platform bij de_dust2 en terwijl hij hallway houd loopt hij naar achteren om klaar te staan mocht er een eventuele rush richting B komen. Nu kan er via voicecom al gecommuniceerd zijn dat de enemies B hallway zitten (of hoogstwaarschijnlijk zitten). Echter waar let Dan M op, op het moment dat Stewie2k terug beweegt zit hij 2 a 3 seconden op de enemy en op hoofdhoogte. Dit is een persoon die dagelijks CS speelt, waarschijnlijk dit scenario minimaal 200x heeft meegemaakt en dus een verwachting heeft wat er gaat gebeuren en hoe hij zijn crosshair moet plaatsen.
Aimlocks op dat niveau geloof ik simpelweg gewoon helemaal niet in. Het valt te veel op en zelfs Valve's crappy VAC-systeem zou dat moeten kunnen detecteren.
Dan M doet het af als: "ja hij cheat". Op basis van wat? Omdat iemand een crosshair op iemand plaatst in een smoke? Dat men sceptisch is over spelers, prima. Echter slaat de community in vele opzichten vaak door.
Anyway, ik dwaal af
[ Voor 4% gewijzigd door Damien op 31-01-2017 12:31 ]
Ik heb gisteren nog 2 kills gemaakt door smoke op mirage, geen schoten geen geluid, gewoon richten op waar ze vaak staan en paar bursts in de smoke jagen. Toevallig raakte ik 2x een koppie en was het raak, 100x erna mis ik elke speler. Het zit vaak in een moment maar als die momenten wel regelmatig voorkomen en iemand niet gewoon even in de smoke spamt maar gelijk mee aimed op iemand die loopt achter de smoke (random voorbeeld), tja dan is het zaak die persoon eens wat beter te checken lijkt me.Damien schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:29:
[...]
Mits je situaties treft die simpelweg niet te verklaren vallen. Nades callen bijvoorbeeld zoals in mijn post hierboven valt niet te regelen via voicecom. Wegduiken voor objecten die niet op je scherm plaatsvinden, of juist aimen op personen die je vanuit geen enkele mogelijkheid hebt kunnen waarnemen (zoals bijvoorbeeld uit de inferno demo van R4ptor).
Echter ben ik het met je eens dat er meer tijd in gaat zitten dan eventjes een demo bekijken en vervolgens verder. Het zijn juist de kleine details die je moeten opvallen. Ik heb zojuist nog even gekeken naar Dan M's stewie2k video. Stewie2k staat op platform bij de_dust2 en terwijl hij hallway houd loopt hij naar achteren om klaar te staan mocht er een eventuele rush richting B komen. Nu kan er via voicecom al gecommuniceerd zijn dat de enemies B hallway zitten (of hoogstwaarschijnlijk zitten). Echter waar let Dan M op, op het moment dat Stewie2k terug beweegt zit hij 2 a 3 seconden op de enemy en op hoofdhoogte. Dit is een persoon die dagelijks CS speelt, waarschijnlijk dit scenario minimaal 200x heeft meegemaakt en dus een verwachting heeft wat er gaat gebeuren en hoe hij zijn crosshair moet plaatsen.
Aimlocks op dat niveau geloof ik simpelweg gewoon helemaal niet in. Het valt te veel op en zelfs Valve's crappy VAC-systeem zou dat moeten kunnen detecteren.
Dan M doet het af als: "ja hij cheat". Op basis van wat? Omdat iemand een crosshair op iemand plaatst in een smoke? Dat men sceptisch is over spelers, prima. Echter slaat de community in vele opzichten vaak door.
Anyway, ik dwaal afben het met je statement eens, met een kleine aanpassing erbij.
Ik doelde bij de R4ptor video juist op het puntje dat er iemand voor bij 2 muren (vanuit zijn gezichtsveld) stapt en R4ptor alsnog exact door de muur op deze persoon weet te richten.SouLLeSSportal schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:34:
[...]
Ik heb gisteren nog 2 kills gemaakt door smoke op mirage, geen schoten geen geluid, gewoon richten op waar ze vaak staan en paar bursts in de smoke jagen. Toevallig raakte ik 2x een koppie en was het raak, 100x erna mis ik elke speler. Het zit vaak in een moment maar als die momenten wel regelmatig voorkomen en iemand niet gewoon even in de smoke spamt maar gelijk mee aimed op iemand die loopt achter de smoke (random voorbeeld), tja dan is het zaak die persoon eens wat beter te checken lijkt me.
En ja eens, als het vaker voorkomt en doelgericht dan is het absoluut tijd om het eens te bekijken.
Ja precies, en die ervaring nemen veel van die lolleryoutubefaggots niet mee omdat ze zelf maar net 500 uur csgo hebben gespeeld en denken al vet goed in het spelletje te zijn want ze hadden maar 300 wins nodig om MG nog wat te worden.Damien schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:29:
[...]
Mits je situaties treft die simpelweg niet te verklaren vallen. Nades callen bijvoorbeeld zoals in mijn post hierboven valt niet te regelen via voicecom. Wegduiken voor objecten die niet op je scherm plaatsvinden, of juist aimen op personen die je vanuit geen enkele mogelijkheid hebt kunnen waarnemen (zoals bijvoorbeeld uit de inferno demo van R4ptor).
Anyway, ik dwaal afben het met je statement eens, met een kleine aanpassing erbij.
Als er veel meer evidence was enzo zouden grotere namen binnen de scene het ook veel serieuzer nemen, maar misschien houden ze het ook wel juist stil, want als je vantevoren al aankondigt dat je bepaalde mensen suspect, dan gaan die personen juist meer hun best doen hun shit te hiden.
Er is hier ook niemand van ons die überhaupt de tijd/kans heeft om 40-60 uur per week het spelletje te kunnen spelen, maar ik heb vorig jaar in de kerstvakantie eens met een aantal maten echt 10-12 uur liggen spelen een halve week lang, en dan merk ik als speler met 10 jaar ervaring dat je routine in het spel steeds scherper wordt en alles je veel makkelijker af lijkt te gaan, ik kan me dus goed voorstellen (en het valt ook te zien bij de pro's ofc) dat als je dan 40-60 uur per week speelt dat de mate van routine in je spel zo verschrikkelijk hoog ligt dat je ook veel meer tijd en energie voor jezelf kan creëren om je op andere aspecten van het spel te richten, zoals het nadenken over waar je je enemy kan verwachten en je intuïtie in het spel verbeteren.
Waar ik dan bijvoorbeeld vroeger juist heel moe werd van 4-5 uur CS achter elkaar spelen omdat je continu bezig bent jezelf te verbeteren en die crosshair placement en je aim scherp te houden, maakt de routine het tegenwoordig juist veel makkelijker, maar helaas heb ik niet de tijd om 40-50 uur te spelen per week dus is het vasthouden ervan wat minder dan bij een pro zal zijn, of iig een persoon die wel tijd heeft zoveel uur in het spel te steken.
Als je dan ook nog de persoonlijke factor meeneemt, neem als voorbeeld persoon X, een pro speler die speelt voor fnatic. X cheat dus en niemand weet ervan, maar ondertussen heeft die wel een groot geheim wat die moet verbergen, ook tijdens alle vluchten, tijdens alle bootcamps, tijdens de weken dat ze samen in een appartement te liggen praccen en ga zo maar door. Je moet dan wel vroeg of laat door de mand vallen, misschien niet publiekelijk maar de rest van het team moet dan echt wel momenten meemaken dat X een beetje vaag doet over bepaalde dingen. En reken er maar op dat de andere 4 leden van het team die zich wel kapot gewerkt hebben om zo ver te komen en liefde voor het spelletje hebben niet bij een cheater in het team willen zitten.
Daar komt ook nog eens bij kijken dat de grootte en groei van de e-sport organisaties en al het geld dat daar bij komt kijken jou als cheater zijnde ook nog eens een vet probleem zou kunnen geven, veel groter dan dat je steamaccountje met 1000 euro aan skins geband wordt. Reken er ook maar op dat al die grote organisaties contracten hebben die waterdicht zijn op dit gebied en meneer X nog wel eens een flinke rechtzaak opleveren.
Nee ik geloof niet meer in pro's die cheaten, daar is de e-sportwereld de laatste paar jaar al te volwassen voor geworden.
[ Voor 16% gewijzigd door Scrtz op 31-01-2017 12:56 ]
Net zo waterdicht als de contracten bij wielrennen zeker?
Dat is echt geen enkele garantie whatsoever, het gooit de drempel omhoog, dat wel. Nogmaals ik denk ook niet dat er gecheat wordt, maar ik vraag me wel af of het wel goed genoeg gecontroleerd dan wel voorkomen wordt.
Het is bizar hoe streng de controle op een stage is.SouLLeSSportal schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:16:
Net zo waterdicht als de contracten bij wielrennen zeker?Dat is echt geen enkele garantie whatsoever, het gooit de drempel omhoog, dat wel. Nogmaals ik denk ook niet dat er gecheat wordt, maar ik vraag me wel af of het wel goed genoeg gecontroleerd dan wel voorkomen wordt.
Voor Rainbow Six Siege had iedereen een eigen SSD met naam er op. Tijdens de voorbereidingen / matches moesten we persoonlijk de SSD afhalen en ook weer terugbrengen. Voor zover ik weet wordt er achter de schermen een controle gedaan van de bestanden.
Je hebt nooit internet. Nergens. Ook niet in de buurt van een stage. Ook niet backstage. Ook niet in de voorbereidingsruimtes.
Met mijn eerste offline toernooi had ik het probleem dat ik een Razer muis had. De settings van Razer (dpi etc) staan in de 'cloud'. Het duurde anderhalf uur voordat ik iemand te pakken had die internet voor me kon regelen. En toen werd het voor me gedownload. Ik mocht het niet zelf doen.
Het systeem is niet waterdicht en dat zal het ook nooit zijn maar ze maken het je in ieder geval niet makkelijk. Je zou de hacks / whatever in je hardware kunnen 'verstoppen'. Maarja, doe dat maar eens.
Wanbeleid is ook beleid.
Ik maak hier nog 1 post over maar eigenlijk heeft scrtz het allemaal al prima samengevat (in een half boekwerk
)
Maar wat velen ook hier vergeten is dat een speler nimmer 24/7 naar zijn crosshair kijkt. Ik heb hier een screenshot uit het filmpje van m0e (niet mijn favoriet maar op dit punt had hij gewoon 100% gelijk).

Dit was volgens Dan M een puntje waarop het "overduidelijk" zou zijn dat coldzera aan het aimlocken was op de major. Echter was het totaal onzin maar omdat je een x-ray view ziet en een leuk verhaaltje van Dan M erbij krijgt gaan er toch mensen twijfelen.
Vanuit deze positie moet coldzera een keuze maken, waar komt Aizy weg. Je gaat als je iets wilt checken (in dit geval window bij market) niet als een debiel met je crosshair helemaal bij draaien en zo vanuit de zijkant neergeknald worden (plus vanuit dit oogpunt heb je genoeg tijd om nog te reageren op links/rechts). Nee je gebruikt je gehele scherm (daar is het immers voor) en je kijkt snel naar links, ziet er geen loop uit steken en gaat ervan uit dat Aizy de keuze neemt om via doorway de spot op te komen.
Precies wat uiteindelijk gebeurt. En hoe wordt het afgeschilderd? Aimlock, want hij zit op ooghoogte en kijk hij beweegt richting Aizy. Dat is een onderbouwde uitleg waarom coldzera zo handelde en klinkt een stuk logischer dan dat hij op het main podium in een clutch situatie eventjes zijn aimlock aanzet
.
Dan M, een YouTube kanaal dat simpelweg teveel aandacht krijgt voor alle verkeerde redenen. Hence ik heb er zelf vandaag ook weer een duit bij in het zakje gestopt. Stop met de witchhunt imo.
Maar wat velen ook hier vergeten is dat een speler nimmer 24/7 naar zijn crosshair kijkt. Ik heb hier een screenshot uit het filmpje van m0e (niet mijn favoriet maar op dit punt had hij gewoon 100% gelijk).

Dit was volgens Dan M een puntje waarop het "overduidelijk" zou zijn dat coldzera aan het aimlocken was op de major. Echter was het totaal onzin maar omdat je een x-ray view ziet en een leuk verhaaltje van Dan M erbij krijgt gaan er toch mensen twijfelen.
Vanuit deze positie moet coldzera een keuze maken, waar komt Aizy weg. Je gaat als je iets wilt checken (in dit geval window bij market) niet als een debiel met je crosshair helemaal bij draaien en zo vanuit de zijkant neergeknald worden (plus vanuit dit oogpunt heb je genoeg tijd om nog te reageren op links/rechts). Nee je gebruikt je gehele scherm (daar is het immers voor) en je kijkt snel naar links, ziet er geen loop uit steken en gaat ervan uit dat Aizy de keuze neemt om via doorway de spot op te komen.
Precies wat uiteindelijk gebeurt. En hoe wordt het afgeschilderd? Aimlock, want hij zit op ooghoogte en kijk hij beweegt richting Aizy. Dat is een onderbouwde uitleg waarom coldzera zo handelde en klinkt een stuk logischer dan dat hij op het main podium in een clutch situatie eventjes zijn aimlock aanzet
Dan M, een YouTube kanaal dat simpelweg teveel aandacht krijgt voor alle verkeerde redenen. Hence ik heb er zelf vandaag ook weer een duit bij in het zakje gestopt. Stop met de witchhunt imo.
Zeker waar, naar je crosshair kijk je eigelijk maar op 2 momenten, als je je crosshair goed wilt placen, of als je eventueel al je 'reactieshot' hebt gegeven en met iemand in een aimbattle bent. De rest van de momenten kijk je alleen maar rondom om iemand te spotten.Damien schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:24:
Ik maak hier nog 1 post over maar eigenlijk heeft scrtz het allemaal al prima samengevat (in een half boekwerk)
[afbeelding]
Precies wat uiteindelijk gebeurt. En hoe wordt het afgeschilderd? Aimlock, want hij zit op ooghoogte en kijk hij beweegt richting Aizy. Dat is een onderbouwde uitleg waarom coldzera zo handelde en klinkt een stuk logischer dan dat hij op het main podium in een clutch situatie eventjes zijn aimlock aanzet.
Hacks in je hardware stoppen kan. Laat ik niet te technisch gaan, maar het is technisch mogelijk om bijvoorbeeld een programma op je USB muis, keyboard etc tekrijgenkrijgen die zichzelf installeert en verwijdert zonder ook maar iets achter te laten.oViechiel schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:24:
[...]
Het is bizar hoe streng de controle op een stage is.
Voor Rainbow Six Siege had iedereen een eigen SSD met naam er op. Tijdens de voorbereidingen / matches moesten we persoonlijk de SSD afhalen en ook weer terugbrengen. Voor zover ik weet wordt er achter de schermen een controle gedaan van de bestanden.
Je hebt nooit internet. Nergens. Ook niet in de buurt van een stage. Ook niet backstage. Ook niet in de voorbereidingsruimtes.
Met mijn eerste offline toernooi had ik het probleem dat ik een Razer muis had. De settings van Razer (dpi etc) staan in de 'cloud'. Het duurde anderhalf uur voordat ik iemand te pakken had die internet voor me kon regelen. En toen werd het voor me gedownload. Ik mocht het niet zelf doen.
Het systeem is niet waterdicht en dat zal het ook nooit zijn maar ze maken het je in ieder geval niet makkelijk. Je zou de hacks / whatever in je hardware kunnen 'verstoppen'. Maarja, doe dat maar eens.
Laat ik dan het voorbeeld stellen van je verbergt je hacks in je muis USB speciaal aangepast voor die hack. Je laat hem alleen opstarten en installeren zodra je bij je steam account inlogt en laat hem verwijderen zodra je csgo afsluit(als je game eindigt). Dit gaat ver, maar volgens mij heeft de maker van een van zo'n 'aangepaste' USB aangegeven dat het mogelijk is. Source weet ik niet meer maar zal ik zoeken. Kan ook gelul van mij zijn dus ik google even hard als ik tijd heb.
Naar mijn mening zijn er 3 wellicht dure maar mogelijke oplossingen.
1. Installeren van extra mouse cams naast de face cams van spelers.
2. Keyloggers bijhouden die checken of je niet iets raars indrukt wat volgens je keybinds niks doet en dan constant. Mistypes voorkomen.
3. Daarnaast een video ref hebben zoals bij sommige echte sports die momenten terugkrijgt, spelers kan ondervragen, keyloggers kan checken en mouse cams kan bekijken. Hij kan zo wel een beeld krijgen van het 'incident.' Even aan k0nfig vragen waarom hij die rare knoppen op zijn keyboard indrukt terwijl zijn mouse niet bewoog en hij ineens wel zijn crosshair bewoog.
Dit kan bijvoorbeeld die 'mouse lifts' van flusha of verklaren of bullshitten. Als je het verhaal niet kent, flusha beweert zeer unieke mouse movements te hebben vanwege zijn 'regelematige mouse lifts'. Nou leuk dat het dan vaak door mensen heen op random angles gaat. Gewoon een mousecam installeren. Zie je die hand en muis omhoog gaan om het tijdstip van die 'mouse lifts' dan mooi voor flusha, loog niet en het lijkt legit. Zie je echter dat niet en rare knoppen ingedrukt op zijn mouse/keyboard. Tja dan is het ook verdacht.
Mousecams zouden echter nog weinig tot niets opleveren, omdat silentbots zo'n kleine fov hebben zoals ik je al uitgelegd hebt, dat je de speler dus gewoon zelf ziet aimen maar als de crosshair binnen de fov valt die vaak 0.5-1cm max van iemands koppie/lichaam is, zie jij echt niet via die mousecam of die gast nu zelf die 0.3mm meer of minder zelf heeft geaimed of niet. En dit soort cheats staan gewoon altijd aan en hebben gewoon een ingebouwde foutmarge zodat het afentoe alsnog fout gaat.IAmNice schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:37:
[...]
Hacks in je hardware stoppen kan. Laat ik niet te technisch gaan, maar het is technisch mogelijk om bijvoorbeeld een programma op je USB muis, keyboard etc tekrijgenkrijgen die zichzelf installeert en verwijdert zonder ook maar iets achter te laten.
Laat ik dan het voorbeeld stellen van je verbergt je hacks in je muis USB speciaal aangepast voor die hack. Je laat hem alleen opstarten en installeren zodra je bij je steam account inlogt en laat hem verwijderen zodra je csgo afsluit(als je game eindigt). Dit gaat ver, maar volgens mij heeft de maker van een van zo'n 'aangepaste' USB aangegeven dat het mogelijk is. Source weet ik niet meer maar zal ik zoeken. Kan ook gelul van mij zijn dus ik google even hard als ik tijd heb.
Naar mijn mening zijn er 3 wellicht dure maar mogelijke oplossingen.
1. Installeren van extra mouse cams naast de face cams van spelers.
2. Keyloggers bijhouden die checken of je niet iets raars indrukt wat volgens je keybinds niks doet en dan constant. Mistypes voorkomen.
3. Daarnaast een video ref hebben zoals bij sommige echte sports die momenten terugkrijgt, spelers kan ondervragen, keyloggers kan checken en mouse cams kan bekijken. Hij kan zo wel een beeld krijgen van het 'incident.' Even aan k0nfig vragen waarom hij die rare knoppen op zijn keyboard indrukt terwijl zijn mouse niet bewoog en hij ineens wel zijn crosshair bewoog.
Dit kan bijvoorbeeld die 'mouse lifts' van flusha of verklaren of bullshitten. Als je het verhaal niet kent, flusha beweert zeer unieke mouse movements te hebben vanwege zijn 'regelematige mouse lifts'. Nou leuk dat het dan vaak door mensen heen op random angles gaat. Gewoon een mousecam installeren. Zie je die hand en muis omhoog gaan om het tijdstip van die 'mouse lifts' dan mooi voor flusha, loog niet en het lijkt legit. Zie je echter dat niet en rare knoppen ingedrukt op zijn mouse/keyboard. Tja dan is het ook verdacht.
Het is eigenlijk redelijk simpel; je hebt toevallige 'aimlocks'. Dat is vaak niets. Zeker niet als het een kleine gang is waar je altijd pre aimed. Waar de alarmlichten moeten afgaan is als een persoon meerdere malen naar dezelfde enemy verplaatst en daar zelfs op lockt. Ik zeg ook verplaatst want je kunt die cheats tegenwoordig zo aanpassen dat het gewoon legit lijkt. En alleen al om die reden kun je ook bijna niet meer bewijzen dat iemand cheat. Zelfs als je er achter zou staan.
We moeten het allemaal maar afwachten wat Valve dit jaar gaat doen. Het staat op hun agenda dus ik ben benieuwd! Ik blijf lekker knallen en zie die paar cheaters in MM maar als uitdaging dan. Je wordt op die manier zelf ook getriggerd om insane shots te hitten en sneller te zijn. Tenzij het geen spinbotters zijn kun je ze er nog wel uit knallen ook. Soms noemen mensen dingen ook te makkelijk cheats zodat ze zichzelf beter kunnen voelen en dat het niet hun fout is dat ze verloren hebben.
We moeten het allemaal maar afwachten wat Valve dit jaar gaat doen. Het staat op hun agenda dus ik ben benieuwd! Ik blijf lekker knallen en zie die paar cheaters in MM maar als uitdaging dan. Je wordt op die manier zelf ook getriggerd om insane shots te hitten en sneller te zijn. Tenzij het geen spinbotters zijn kun je ze er nog wel uit knallen ook. Soms noemen mensen dingen ook te makkelijk cheats zodat ze zichzelf beter kunnen voelen en dat het niet hun fout is dat ze verloren hebben.
Maar acties zoals dit YouTube: PrOverwatch #002: shoxScrtz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:42:
[...]
Mousecams zouden echter nog weinig tot niets opleveren, omdat silentbots zo'n kleine fov hebben zoals ik je al uitgelegd hebt, dat je de speler dus gewoon zelf ziet aimen maar als de crosshair binnen de fov valt die vaak 0.5-1cm max van iemands koppie/lichaam is, zie jij echt niet via die mousecam of die gast nu zelf die 0.3mm meer of minder zelf heeft geaimed of niet. En dit soort cheats staan gewoon altijd aan en hebben gewoon een ingebouwde foutmarge zodat het afentoe alsnog fout gaat.
YouTube: PrOverwatch #001: ¿ Flusha Conspiracy Theory ? ¯\_(ツ)_/¯
YouTube: k0nfig wtf ?
Dit kun je best eruit filteren zo. Als shox geen random rondjes met zijn muis doet of flusha iets dergelijks. K0nfig is helemaal raar. Laat deze grote momenten onder de analyse van een mousecam , keyloggers etc.
Die kleine fov aimbots ja dat is mij ook een mysterie. Maar je moet ergens beginnen.
[ Voor 3% gewijzigd door IAmNice op 31-01-2017 13:56 ]
Het zijn rare acties ja oke maar als je kijkt naar de momenten zijn die niet heel erg belangrijk en is het nogal logisch dat daar mensen zitten, dus waarom zou je dan in godsnaam het risico lopen om 'gebust' te worden?IAmNice schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:53:
[...]
Maar acties zoals dit YouTube: PrOverwatch #002: shox
YouTube: PrOverwatch #001: ¿ Flusha Conspiracy Theory ? ¯\_(ツ)_/¯
YouTube: k0nfig wtf ?
Dit kun je best eruit filteren zo. Als shox geen random rondjes met zijn muis doet of flusha iets dergelijks. K0nfig is helemaal raar. Laat deze grote momenten onder de analyse van een mousecam , keyloggers etc.
Die kleine fov aimbots ja dat is mij ook een mysterie. Maar je moet ergens beginnen.
1. shox weet duidelijk dat er daar eentje zit en loopt wat te kloten
2. flusha roteert als CT om de bombspot van T terug over te nemen, die 3 T's zitten overal en hij heeft eigelijk geen fuck aan de info van die superkorte 'toggles' want voordat hij op de spot is kunnen ze al verplaatst zijn
3. k0nfig wil een openingkill maken maar wtf heeft hij aan de info dat er 2 man op B zitten?
Ja goed precies, die vragen allemaal beantwoord als we een mouse cam+keylog heb. Ik geloof best dat ze soms zitten te kloten, maar je moet toegeven dat het raar eruit ziet.Scrtz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:59:
[...]
Het zijn rare acties ja oke maar als je kijkt naar de momenten zijn die niet heel erg belangrijk en is het nogal logisch dat daar mensen zitten, dus waarom zou je dan in godsnaam het risico lopen om 'gebust' te worden?
1. shox weet duidelijk dat er daar eentje zit en loopt wat te kloten
2. flusha roteert als CT om de bombspot van T terug over te nemen, die 3 T's zitten overal en hij heeft eigelijk geen fuck aan de info van die superkorte 'toggles' want voordat hij op de spot is kunnen ze al verplaatst zijn
3. k0nfig wil een openingkill maken maar wtf heeft hij aan de info dat er 2 man op B zitten?
Ik denk dat sponsoren zitten te springen om het feit dat hun hardware gebruikt wordt om mee te cheaten. Zullen ze vast hard aan meewerken. Contractueel zal het er ook prachtig uitzien voor een speler die maandelijks een redelijk salaris krijgt en toch maar besluit om te gaan cheaten. De bedragen die tegenwoordig (en laat ik VP als voorbeeld nemen, waarschijnlijk komt het aardig bij een NA team in de buurt) spelen van 25000 dollar per maand, maakt het natuurlijk superaantrekkelijk om te gaan cheaten. Het moment dat je dan namelijk een rechtzaak van je organisatie aan de broek hebt omdat je hebt lopen cheaten gaat je nog vrij lang achtervolgen.IAmNice schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:09:
[...]
Ja goed precies, die vragen allemaal beantwoord als we een mouse cam+keylog heb. Ik geloof best dat ze soms zitten te kloten, maar je moet toegeven dat het raar eruit ziet.
Ik zal gelijk Zowie even mailen of ze mij ook zo'n muis kunnen sturen. Dat voorbeeldje van k0nfig blijf ik de grootste onzin vinden. Heb je het beeld wel eens stilgezet op waar hij daadwerkelijk terecht komt met zijn crosshair? 1 boven het hoofd van de speler 1 er ver naast. Dat is bij verre de slechtste aimlock die ik ooit gezien heb.
Ik begrijp wel waarom het filmpje k0nfig wtf? heet. WTF bro je aimlock is enorm scheel!

Ze maken cheats ook niet meer zoals ze vroeger deden he...
[ Voor 9% gewijzigd door Damien op 31-01-2017 14:33 ]
Ho eens even hier. Ik snap het feit dat je niet zo technisch voorgelegd bent en het niet begrijpt. Maar als je mij meteen weer een sarcastische assblast geeft alsof je meteen weet hoe het in elkaar zit in plaats van mijn argument aan te vallen. Kom op zeg, dit is een beetje kinderachtig. We hebben ook spelers die verre van full time zijn, zoals de spelers van HR en noem maar op. De top 30 is niet eens zo super professioneel en full time.Damien schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:29:
[...]
Ik denk dat sponsoren zitten te springen om het feit dat hun hardware gebruikt wordt om mee te cheaten. Zullen ze vast hard aan meewerken. Contractueel zal het er ook prachtig uitzien voor een speler die maandelijks een redelijk salaris krijgt en toch maar besluit om te gaan cheaten. De bedragen die tegenwoordig (en laat ik VP als voorbeeld nemen, waarschijnlijk komt het aardig bij een NA team in de buurt) spelen van 25000 dollar per maand, maakt het natuurlijk superaantrekkelijk om te gaan cheaten. Het moment dat je dan namelijk een rechtzaak van je organisatie aan de broek hebt omdat je hebt lopen cheaten gaat je nog vrij lang achtervolgen.
Ik zal gelijk Zowie even mailen of ze mij ook zo'n muis kunnen sturen. Dat voorbeeldje van k0nfig blijf ik de grootste onzin vinden. Heb je het beeld wel eens stilgezet op waar hij daadwerkelijk terecht komt met zijn crosshair? 1 boven het hoofd van de speler 1 er ver naast. Dat is bij verre de slechtste aimlock die ik ooit gezien heb.
Ik begrijp wel waarom het filmpje k0nfig wtf? heet. WTF bro je aimlock is enorm scheel!
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze maken cheats ook niet meer zoals ze vroeger deden he...
Csgo groeit nog.
Ik studeer informatica en alhoewel ik de technische details niet 100% ken, kan ik je met zekerheid zeggen dat het mogelijk is om de software van een muis intact te laten en daarnast nog extra software erop te installeren. je hoeft niet Zowie te mailen.
[ Voor 5% gewijzigd door IAmNice op 31-01-2017 14:39 ]
Dat is mooi, naast de studie die ik inmiddels al hebt volbracht werk ik inmiddels al 8 jaar in de informatica wereld. Ik ben mij op de hoogte ervan wat de mogelijkheden zijn zowel soft als hardwarematig. Echter kijk eens naar je voorbeelden die je geeft en geef daarvan eens de volledige ronde zoals hij speelde ipv een kort moment waarop het volgens jou verdacht werd.IAmNice schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:38:
[...]
Ik studeer informatica en alhoewel ik de technische details niet 100% ken, kan ik je met zekerheid zeggen dat het mogelijk is om de software van een muis intact te laten en daarnast nog extra software erop te installeren. je hoeft niet Zowie te mailen.
Ik kan je overigens er ook gelijk bij vertellen dat het k0nfig voorbeeld met geen mogelijkheid ZO te programmeren valt. Want je neemt hierbij in acht het menselijk falen qua aim en zet er vervolgens nog een RNG afwijkingspatroon in. I call it bullshit.
Maar goed, als je nog eens je studie erbij in wilt gooien be my guest.
Joh. Dat k0nfig moment is gewoon een raar moment. Niet persee gelijk cheats of zo. Wat zou hij daar dan volgens jou gedaan moeten hebben? Ik weet het niet hoor.
Ik speel al minimaal 15 jaar CS. Ik ruik cheaters op afstand. Maar dat van k0nfig zou ik niet persee direct cheats willen noemen. Gewoon gek. raar.
Ik speel al minimaal 15 jaar CS. Ik ruik cheaters op afstand. Maar dat van k0nfig zou ik niet persee direct cheats willen noemen. Gewoon gek. raar.
Mouse cam is useless net zoals Scrtz eerder al heeft gezegd.IAmNice schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:09:
[...]
Ja goed precies, die vragen allemaal beantwoord als we een mouse cam+keylog heb. Ik geloof best dat ze soms zitten te kloten, maar je moet toegeven dat het raar eruit ziet.
Source:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mRWIzOYBi88]
Steam: Ryada.
Tuurlijk ik heb toch al meerdere malen gezegd dat je niet meteen cheater bent. Maar verplaats je nou in de mind van k0nfig. Gebruik je een obvious aimlocks daar? Of eentje puur voor wat extra info zodat je zo iets kan checken op site zonder zorgen te maken over heaven of CT . Het is raar en gek, maar het feit blijft dat mensen denken dat het fishy is. Nou mooi een simpele mouse can lost het op. Zelfde geldt voor flusha. Leg die van hen1 ook maar uit.
We willen toch zekerheid? Niet van die vage discussies over dat het normale paniekerige aim is of gewoon aimlocks. Het is schandalig wat mogelijk is op sommige lans. De Vids repost ik niet weer, maar het moge duidelijk zijn.
We willen toch zekerheid? Niet van die vage discussies over dat het normale paniekerige aim is of gewoon aimlocks. Het is schandalig wat mogelijk is op sommige lans. De Vids repost ik niet weer, maar het moge duidelijk zijn.
Ryada's post zegt al voldoende. Mouse Cam's gaan het niet voor je oplossen.IAmNice schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:54:
Tuurlijk ik heb toch al meerdere malen gezegd dat je niet meteen cheater bent. Maar verplaats je nou in de mind van k0nfig. Gebruik je een obvious aimlocks daar? Of eentje puur voor wat extra info zodat je zo iets kan checken op site zonder zorgen te maken over heaven of CT . Het is raar en gek, maar het feit blijft dat mensen denken dat het fishy is. Nou mooi een simpele mouse can lost het op. Zelfde geldt voor flusha. Leg die van hen1 ook maar uit.
Overigens als ik mij in de mind van k0nfig moet verplaatsen voor die match. "Kut mijn team staat 12-4 vs mousesports en we worden op alle kanten geowned. Fuck ik vang damage (teamgenoot zo te zien, maar waarschijnlijk voor hem op dat moment nog niet duidelijk). Staat er iemand in de smoke misschien? Voor de zekerheid wat schoten lossen zodat we daar zeker van zijn. Hence misschien called zelfs iemand van zijn team dat die het vermoeden had dat er iemand in de smoke aanwezig is." En een team dat 12-4 staat kan confident genoeg zijn dat ze proberen agressiever te spelen.
Zo klinkt dat logisch?
Mouse Cam's alleen gaan geen oplossing zijn. Keyboard bieden overigens ook veel meer ruimte om cheats in te verbergen dan in muizen, dus dan zou je er gelijk ook een keyboard cam bij moeten hebben. Je zou al van de fabrikant (sponsor) verpakte hardware moeten binnen krijgen om elke vorm van cheaten tegen te gaan. Maar goed, dat zullen alle spelers ook niet fijn vinden. USB poorten beperken tot max 3. Soundproof hokjes om in te gaan zitten (helpt niets tegen cheaters, maar als we toch lantoernooien willen verbeteren). Camera's in de hokjes, scanpoortje erbuiten zodat niemand met hardware (lees telefoons etc) binnenkomt. POV demos, TS recordings. En dan ja dan heb je de kans dat er misschien niet gecheat wordt.
Al geloof ik er helemaal niet in. Ik denk dat na het KQLY incident er al een hoop veranderd is. Misschien dat er voor die tijd wel cheaters bij zaten maar tegenwoordig acht ik die kans nog maar erg klein.
Laatst een grappig momentje. Weet zeker dat die meneer die hem ontving boos is. Onetapje door de deur terwijl ik alleen zijn grote teen zag. Cheats? Ik zat al met mijn crosshair op die positie nog voor dat ik hem zag. Overwatch ban?
[ Voor 17% gewijzigd door DAMAGE op 31-01-2017 15:20 ]
Ik denk dat we de software in jouw muis eens moeten bekijken!DAMAGE schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:19:
Laatst een grappig momentje. Weet zeker dat die meneer die hem ontving boos is. Onetapje door de deur terwijl ik alleen zijn grote teen zag. Cheats? Ik zat al met mijn crosshair op die positie nog voor dat ik hem zag. Overwatch ban?![]()
[video]
Misschien dat die 16 jaar CS toch zijn vruchten af begint te werpen, denk je niet? Zal waarschijnlijk niet de eerste keer zijn dat je daar iemand ziet wegkomen. ns though!
Had zelf ook een leuke laatst:DAMAGE schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:19:
Laatst een grappig momentje. Weet zeker dat die meneer die hem ontving boos is. Onetapje door de deur terwijl ik alleen zijn grote teen zag. Cheats? Ik zat al met mijn crosshair op die positie nog voor dat ik hem zag. Overwatch ban?![]()
[video]
[Video: https://clips.twitch.tv/wambamnl/ThankfulRabbitDuDudu]
Die 2 personen waren best boos denk ik zomaar. En zo heb ik er nog wel meer, heb er zelfs meerdere van Damien en andere mensen waar ik vaak mee speel.
[ Voor 5% gewijzigd door Ryada op 31-01-2017 15:24 ]
JAAA NEE DIT KAN ECHT NIET! Daar zit smoke daar kun je nooit doorheen schieten! Haha nee lekker man. Zo moet het. Hoe vaak je die shit prefired en niks hit. Maar als het dan wel lukt is dat toch lekker! Is allemaal wel lekker makkelijk om alles altijd maar als cheats af te doen. Maar eigenlijk ook best wel een sneer naar mensen die de game al jaren spelen, eindelijk een beetje decent worden en dan zijn er mensen die ze heel snel af doen als cheaters. Ik zie het nog steeds als compliment, maar er zijn genoeg mensen die het als een aanval zien. Bedoel; ze steken uren in de game, trainen dagen, nachten lang. En dan is er zo'n scrub die ze even als cheater weg zet. Tsja, zou iets zijn waar je boos om zou kunnen worden.Ryada schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:23:
[...]
Had zelf ook een leuke laatst:
[video]
Die 2 personen waren best boos denk ik zomaar. En zo heb ik er nog wel meer, heb er zelfs meerdere van Damien en andere mensen waar ik vaak mee speel.
@Damien ik heb Flusha zijn driver to the mouse
Precies, zelf ben ik verre van de beste maar het is altijd jammer als iemand zo salty is dat hij alles en iedereen een hacker gaat noemen.DAMAGE schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:27:
[...]
JAAA NEE DIT KAN ECHT NIET! Daar zit smoke daar kun je nooit doorheen schieten! Haha nee lekker man. Zo moet het. Hoe vaak je die shit prefired en niks hit. Maar als het dan wel lukt is dat toch lekker! Is allemaal wel lekker makkelijk om alles altijd maar als cheats af te doen. Maar eigenlijk ook best wel een sneer naar mensen die de game al jaren spelen, eindelijk een beetje decent worden en dan zijn er mensen die ze heel snel af doen als cheaters. Ik zie het nog steeds als compliment, maar er zijn genoeg mensen die het als een aanval zien. Bedoel; ze steken uren in de game, trainen dagen, nachten lang. En dan is er zo'n scrub die ze even als cheater weg zet. Tsja, zou iets zijn waar je boos om zou kunnen worden.
@Damien ik heb Flusha zijn driver to the mouse
Damien noemt mij wel steeds een hacker
En vaak genoeg mis je prefire of blind fire door smokes of wallbangs ofzo, maar soms dan krijg je gewoon een lekkere wallbang of kill door een smoke en dan worden ze meteen boos
Ik speel mijn spelletje wel en probeer beter te worden, want dat is toch het enige wat ik kan doen. Als er iemand cheat kan ik er niks aandoen behalve een report te doen en verder gaan met mijn leven.
Ja precies je moet gewoon altijd maar het beste er van maken. Dat is de beste instelling! Ookal lijkt het een cheater. Tenzij het een spinbotter is. En zelfs dan wil ik eigenlijk winnen 
Ik werd gister ook keihard ge KQLY'ed op A site (DustII natuurlijk DE KQLY map). Verdomme met een AK nog wel. Gast springt langs en schiet mij in mijn harses met een AK. One tap. Dan gaan de alarmbelletjes al af. Maar als ik dan 'ja tuurlijk' roep in de comms dan roepen mijn teammates waar ik mee speel gelijk dat ik mijn bek moet houden (in dit geval mijn jongere broer zelfs) en gewoon moet spelen. Gewoon elkaar scherp houden dan komt het wel goed! Uiteindelijk hebben we die pot toch kunnen winnen ondanks dat het sterke tegenstanders waren.
Ik werd gister ook keihard ge KQLY'ed op A site (DustII natuurlijk DE KQLY map). Verdomme met een AK nog wel. Gast springt langs en schiet mij in mijn harses met een AK. One tap. Dan gaan de alarmbelletjes al af. Maar als ik dan 'ja tuurlijk' roep in de comms dan roepen mijn teammates waar ik mee speel gelijk dat ik mijn bek moet houden (in dit geval mijn jongere broer zelfs) en gewoon moet spelen. Gewoon elkaar scherp houden dan komt het wel goed! Uiteindelijk hebben we die pot toch kunnen winnen ondanks dat het sterke tegenstanders waren.
Dat is toch niet zo gek? Lijkt mij puur toeval, tenzij het nog 10x voorkwam dan zou ik t fishy vinden.DAMAGE schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:49:
Ja precies je moet gewoon altijd maar het beste er van maken. Dat is de beste instelling! Ookal lijkt het een cheater. Tenzij het een spinbotter is. En zelfs dan wil ik eigenlijk winnen
Nou probeer maar eens een jump shot met een AK. Die hit je niet zo vaak hoor. Dus gek is het in mijn optiek wel. Gewoon lucky waarschijnlijk. Maar wel hard als het je overkomt
Hij sprong zijwaarts dus het was niet eens alleen een sprong maar ook nog movement naar een bepaalde kant. Was gewoon sick haha.
[ Voor 26% gewijzigd door DAMAGE op 31-01-2017 16:38 ]
Na een ruim jaar CS:GO niet aangeraakt te hebben, heb ik het 2 weken geleden toch maar weer opgepakt. Solo-Queue zo'n 2 á 3 matches per avond en probleemloos gerankt naar SMFC, máár dan begint de ellende: je bent nu écht wel een beetje afhankelijk van je team..
Is de teamspeakserver van Nehox nog een beetje ok tegenwoordig? Zijn er nog andere opties voor fatsoenlijkere matches? Ik heb nul ervaring met Faceit/ESEA whatsoever..
Is de teamspeakserver van Nehox nog een beetje ok tegenwoordig? Zijn er nog andere opties voor fatsoenlijkere matches? Ik heb nul ervaring met Faceit/ESEA whatsoever..
Persoonlijk als ik solo ben speel ik altijd op ESEA.mklkhanou schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:35:
Na een ruim jaar CS:GO niet aangeraakt te hebben, heb ik het 2 weken geleden toch maar weer opgepakt. Solo-Queue zo'n 2 á 3 matches per avond en probleemloos gerankt naar SMFC, máár dan begint de ellende: je bent nu écht wel een beetje afhankelijk van je team..![]()
FaceIT speel ik meestal als ik met Damien en de rest van de groep speel, en we geen zin hebben in MM.
Tot nu toe best goede ervaringen ermee en heb nog maar een paar games op ESEA gehad met toxic mensen, maarja daar moet je een beetje doorheen kijken.
FaceIT is vooral vervelend op de lagere rankings omdat het skill niveau per match enorm verschilt de ene keer speel je tegen iemand die super goed is en de andere keer speel je tegen MG1 spelers.
ESEA is een stuk stabieler qua niveau maar is ook meteen een stuk hoger qua niveau.
Enige nadeel wat een hoop mensen vinden van ESEA is dat het ring0 toegang nodig heeft op je pc, omdat ze een heel intrusive (ben even het nederlandse woord kwijt) anti-cheat hebben.
FaceIT heeft sinds kort ook een anti-cheat client maar die word alleen geforceerd op de premium queue, de gratis queue is nog steeds open voor hackers zonder extra anti-cheat.
Mocht je nog wat vragen hebben gewoon vragen Scrtz speelt volgens mij bijna alleen maar FaceIT en die zal mij wel verbeteren als ik iets zeg wat niet klopt.
Ja faceit en esea heeft beide voor en nadelen, maar ben het met je eens verder hoor.Ryada schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:00:
[...]
Persoonlijk als ik solo ben speel ik altijd op ESEA.
FaceIT speel ik meestal als ik met Damien en de rest van de groep speel, en we geen zin hebben in MM.
Tot nu toe best goede ervaringen ermee en heb nog maar een paar games op ESEA gehad met toxic mensen, maarja daar moet je een beetje doorheen kijken.
FaceIT is vooral vervelend op de lagere rankings omdat het skill niveau per match enorm verschilt de ene keer speel je tegen iemand die super goed is en de andere keer speel je tegen MG1 spelers.
ESEA is een stuk stabieler qua niveau maar is ook meteen een stuk hoger qua niveau.
Enige nadeel wat een hoop mensen vinden van ESEA is dat het ring0 toegang nodig heeft op je pc, omdat ze een heel intrusive (ben even het nederlandse woord kwijt) anti-cheat hebben.
FaceIT heeft sinds kort ook een anti-cheat client maar die word alleen geforceerd op de premium queue, de gratis queue is nog steeds open voor hackers zonder extra anti-cheat.
Mocht je nog wat vragen hebben gewoon vragen Scrtz speelt volgens mij bijna alleen maar FaceIT en die zal mij wel verbeteren als ik iets zeg wat niet klopt.
Esea:
+ relatief minder toxic personen dan faceit (blijft ook een beetje lucky zijn)
+ mensen die dood zijn kunnen na 10 sec niks meer callen, erg fijn als je dus met vervelend volk speelt
+ zelf maps kiezen
+ je zit snel in een match als je geaccepteerd hebt
- stuk duurder dan faceit
Faceit:
+ vrij goedkoop
+ fijner met 4/5 man
+ faceit points als je ladder top 10 bent, kun je skins mee halen
- soms vreselijk lange queues (je hebt browser plugins waarin je kunt zien met wie en tegen je gequeued wordt, en of die solo of in groep gequeued zijn)
- mapveto (duurt zo vreselijk lang+voordat iedereen eens in die server zit)
- anti-cheat is volgens mij toch wel van beduidend minder niveau dan esea
- free queue is nog steeds geen anti-cheat verplicht
Dit zijn een beetje de algemene plus en minpunten. Ik zou voor 4/5 stack faceit spelen en als je solo of duo queu speelt zou ik voor esea kiezen, puur omdat je en vrij snel een match hebt en ook daadwerkelijk ingame zit en dat mensen gemute worden 10 sec nadat ze dood zijn zodat je dat vreselijk advies van anderen niet krijgt terwijl je aan het clutchen bent.
Ik heb stukken meer faceit gespeeld dan esea maar vooralsnog heb ik wel minder last van toxic personen dan ik in faceit heb, ik dacht altijd dat dat op lvl 10+ minder zou worden maar niks is minder waar. Genoeg personen nog met 2000+ elo die nooit wat callen of gewoon stront vervelend zijn als je de pistol al hebt verloren, maar goed dat blijf je altijd hebben met pugs.
Wat mij tegenvalt op faceit en dat is dan zonder premium is dat je door je eigen molotov kan heen rennen en dat je geen teammattack kan doen.
FF staat met een reden uit op ESEA en FaceIT.pineapple23 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:29:
Wat mij tegenvalt op faceit en dat is dan zonder premium is dat je door je eigen molotov kan heen rennen en dat je geen teammattack kan doen.
De reden hiertoe is dat het alleen maar toxic gedrag in de hand werkt, op FaceIT en ESEA hoef ik iig niet bang te zijn een Deagle in mijn hoofd te krijgen van een teammate. Zelfs op premium staat FF uit dacht ik.
FaceIT en ESEA zijn toch beiden op of rond de 7 euro per maand?Scrtz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:06:
[...]
Ja faceit en esea heeft beide voor en nadelen, maar ben het met je eens verder hoor.
Esea:
+ mensen die dood zijn kunnen na 10 sec niks meer callen, erg fijn als je dus met vervelend volk speelt
+ zelf maps kiezen
Faceit:
+ vrij goedkoop
+ fijner met 4/5 man
- soms vreselijk lange queues (je hebt browser plugins waarin je kunt zien met wie en tegen je gequeued wordt, en of die solo of in groep gequeued zijn)
Dit zijn een beetje de algemene plus en minpunten. Ik zou voor 4/5 stack faceit spelen en als je solo of duo queu speelt zou ik voor esea kiezen, puur omdat je en vrij snel een match hebt en ook daadwerkelijk ingame zit en dat mensen gemute worden 10 sec nadat ze dood zijn zodat je dat vreselijk advies van anderen niet krijgt terwijl je aan het clutchen bent.
Ik heb stukken meer faceit gespeeld dan esea maar vooralsnog heb ik wel minder last van toxic personen dan ik in faceit heb, ik dacht altijd dat dat op lvl 10+ minder zou worden maar niks is minder waar. Genoeg personen nog met 2000+ elo die nooit wat callen of gewoon stront vervelend zijn als je de pistol al hebt verloren, maar goed dat blijf je altijd hebben met pugs.
Master League is trouwens top 25 die FaceIT points krijgen
Anti-Cheat is ook niet zoals op het niveau van ESEA, dit komt vooral omdat FaceIT pas net begonnen is met de Anti-Cheat.
Trouwens als je besluit beiden te spelen, en je op ESEA gaat queuen zorg ervoor dat je de FaceIT Anti-Cheat client uit hebt staan, anders word je niet toegelaten op ESEA servers. (lekker handig weer)
Thanks voor het uitgebreide antwoord. Kan zo snel even geen pricing-info vinden van ESEA maar dit zal niet meer dan €10/15 per maand zijn toch? Dat is het m.i. wel waard als ik de voordelen zo zie. Als je via matchmaking 1 klote potje per avond krijgt en dat doorrekent naar een hele maand in tijd, dan heb je best veel (kostbare) vrije tijd verspilt.Scrtz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:06:
[...]
Ja faceit en esea heeft beide voor en nadelen, maar ben het met je eens verder hoor.
Esea:
+ zelf maps kiezen
Faceit:
+ vrij goedkoop
+ fijner met 4/5 man
Faceit klinkt als iets wat goed kan werken maar die lange queues lijken me vreselijk.
Sinds tijden MM gedaan met maar 1 maat, wat een drama. Mensen die op Global niveau geen mic hebben, niet kunnen callen en gamesense van een gehandicapte geit hebben... ESEA is imo top voor queuen met randoms en kost rond de €8,- o.i.d. Op die hack na vind ik het een prima service. Wachten duurt niet lang, niveau vaak in begin al net wat hoger dan Global en je kan van meer teamplay uitgaan.mklkhanou schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:03:
[...]
Thanks voor het uitgebreide antwoord. Kan zo snel even geen pricing-info vinden van ESEA maar dit zal niet meer dan €10/15 per maand zijn toch? Dat is het m.i. wel waard als ik de voordelen zo zie. Als je via matchmaking 1 klote potje per avond krijgt en dat doorrekent naar een hele maand in tijd, dan heb je best veel (kostbare) vrije tijd verspilt.
Faceit klinkt als iets wat goed kan werken maar die lange queues lijken me vreselijk.
Maar dat is zijn mijn mening en ervaring
If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
Als ik de goede transactie voor me hebt kost het 8,41 USD per maand voor ESEA.mklkhanou schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:03:
[...]
Thanks voor het uitgebreide antwoord. Kan zo snel even geen pricing-info vinden van ESEA maar dit zal niet meer dan €10/15 per maand zijn toch? Dat is het m.i. wel waard als ik de voordelen zo zie. Als je via matchmaking 1 klote potje per avond krijgt en dat doorrekent naar een hele maand in tijd, dan heb je best veel (kostbare) vrije tijd verspilt.
Mochten er nog mensen zijn die soms nog een persoon zoeken voor ESEA, voel je vrij om mij toe te voegen.
ESEA profiel: https://play.esea.net/users/782054
(ik weet dat ik niet zo goed ben maar alsnog
[ Voor 13% gewijzigd door Ryada op 01-02-2017 13:10 ]
Ja maar als je langer betaald is het goedkoper, maar 3 maanden esea was ook nog iets rond de 20 euro en faceit heb je dan al voor een half jaar.Ryada schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:40:
[...]
FF staat met een reden uit op ESEA en FaceIT.
De reden hiertoe is dat het alleen maar toxic gedrag in de hand werkt, op FaceIT en ESEA hoef ik iig niet bang te zijn een Deagle in mijn hoofd te krijgen van een teammate. Zelfs op premium staat FF uit dacht ik.
[...]
FaceIT en ESEA zijn toch beiden op of rond de 7 euro per maand?
Master League is trouwens top 25 die FaceIT points krijgen
Anti-Cheat is ook niet zoals op het niveau van ESEA, dit komt vooral omdat FaceIT pas net begonnen is met de Anti-Cheat.
Trouwens als je besluit beiden te spelen, en je op ESEA gaat queuen zorg ervoor dat je de FaceIT Anti-Cheat client uit hebt staan, anders word je niet toegelaten op ESEA servers. (lekker handig weer)
Nja die queues zijn sneller op faceit dan op esea, maar vrijwel iedereen gebruikt plugins nu om te kunnen zien of je solo of duo queue niet tegen bijvoorbeeld een 5 stack komt dus afentoe ben je 15-30 min kwijt om eens een fatsoenlijke match te vinden. Die plugins zijn ook wel nodig imo, want bij faceit krijg je vrij vaak 5 stacks voor je kiezen waar je niet zo'n zin in hebt als je maar met een paar man samen bent.mklkhanou schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:03:
[...]
Dat maakt het dus lang
[ Voor 34% gewijzigd door Scrtz op 01-02-2017 13:32 ]
Ik zie zojuist dat het $6.95 per maand is..Ryada schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:08:
[...]
Als ik de goede transactie voor me hebt kost het 8,41 USD per maand voor ESEA.
Mochten er nog mensen zijn die soms nog een persoon zoeken voor ESEA, voel je vrij om mij toe te voegen.
ESEA profiel: https://play.esea.net/users/782054
(ik weet dat ik niet zo goed ben maar alsnog)
Had schijnbaar nog een account uit 2004 muhaha, oldschool..
Ah ok. Duidelijk!Scrtz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:27:
[...]
Ja maar als je langer betaald is het goedkoper, maar 3 maanden esea was ook nog iets rond de 20 euro en faceit heb je dan al voor een half jaar.
[...]
Nja die queues zijn sneller op faceit dan op esea, maar vrijwel iedereen gebruikt plugins nu om te kunnen zien of je solo of duo queue niet tegen bijvoorbeeld een 5 stack komt dus afentoe ben je 15-30 min kwijt om eens een fatsoenlijke match te vinden. Die plugins zijn ook wel nodig imo, want bij faceit krijg je vrij vaak 5 stacks voor je kiezen waar je niet zo'n zin in hebt als je maar met een paar man samen bent.
Dat maakt het dus lang
Als je het eens wilt proberen, ik heb nog een paar codes waarmee je een week gratis kunt spelen op ESEA.
Ook op Premium? Was juist van plan om voor 1 van deze diensten te gaan betalen. Maar als er dan nog steeds geen teamattack is of dat je door je eigen molotov kan rennen. Zeus staat zelfs uitgeschakeld bij non premium op faceit.Ryada schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:40:
[...]
FF staat met een reden uit op ESEA en FaceIT.
Zeus is uitgeschakeld en FF = Teamdamage staat altijd uit.pineapple23 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:58:
[...]
Ook op Premium? Was juist van plan om voor 1 van deze diensten te gaan betalen. Maar als er dan nog steeds geen teamattack is of dat je door je eigen molotov kan rennen. Zeus staat zelfs uitgeschakeld bij non premium op faceit.
Je kan niet door je eigen molotov rennen want je doet alsnog schade op jezelf. Teamdamage betekend niet dat je zelf geen schade neemt van je eigen molo/nades
Zelfs op premium.
[ Voor 9% gewijzigd door Ryada op 01-02-2017 15:31 ]
Ah, maar dan bedoel ik dat je wel door een molotov van je teammate kan rennenRyada schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:00:
[...]
Zeus is uitgeschakeld en FF = Teamdamage staat altijd uit.
Je kan niet door je eigen molotov rennen want je doet alsnog schade op jezelf. Teamdamage betekend niet dat je zelf geen schade neemt van je eigen molo/nades
Zelfs op premium.
Dit is volgens mij nooit mogelijk in counter strike? Daarvoor moet je cod spelen denk ikpineapple23 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:29:
[...]
Ah, maar dan bedoel ik dat je wel door een molotov van je teammate kan rennen
Op FaceIT en ESEA is dit mogelijk, tevens op andere modes waar teamdamage uitstaat.djmelvee schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:30:
[...]
Dit is volgens mij nooit mogelijk in counter strike? Daarvoor moet je cod spelen denk ik
Serieus? Weet niet of ik dat goed of slecht vind.. Haalt toch wel een beetje het competitive idee van CS weg, omdat je vrolijk kunt chargen door je eigen team' molotovs..Ryada schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:31:
[...]
Op FaceIT en ESEA is dit mogelijk, tevens op andere modes waar teamdamage uitstaat.
pro tip! stiekem je eigen molly in de tegenstander zijn molly gooien
Ja serieus.djmelvee schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:32:
[...]
Serieus? Weet niet of ik dat goed of slecht vind.. Haalt toch wel een beetje het competitive idee van CS weg, omdat je vrolijk kunt chargen door je eigen team' molotovs..
Persoonlijk vind ik het beter dan dat mensen random een molo op spawn gaan gooien of gaan lopen griefen.
Het is maar net wat je wilt, tot nu toe ook niet vaak meegemaakt dat mensen door hun teammate zijn molo lopen.
Het is ook echt nodig, vooral op faceit kom je meer mongolen tegen dan fatsoenlijke mensen. Vooral die vreselijke kiddies overdag had ik vaker graag achter hun computertje getrokken en eens wat verstand in dat hoofdje geslagen.djmelvee schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:32:
[...]
Serieus? Weet niet of ik dat goed of slecht vind.. Haalt toch wel een beetje het competitive idee van CS weg, omdat je vrolijk kunt chargen door je eigen team' molotovs..
Maar ja, het is nodig om FF uit te hebben, het zou een ramp zijn anders.
Lol, daar heb je inderdaad een goed punt. Wel sneu dat het moet though.Scrtz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:07:
[...]
Het is ook echt nodig, vooral op faceit kom je meer mongolen tegen dan fatsoenlijke mensen. Vooral die vreselijke kiddies overdag had ik vaker graag achter hun computertje getrokken en eens wat verstand in dat hoofdje geslagen.
Maar ja, het is nodig om FF uit te hebben, het zou een ramp zijn anders.
Dat FF uitstaat is trouwens enkel in PUGs. Als je tournaments mee doet op FaceIt staat die wel gewoon aan net zoals league & scrim games op ESEA.
Zoals al eerder gezegd is het een side-effect om het griefen tegen te gaan. Liever zo dan neergeschoten te worden omdat je geen AWP dropt aan een 14-jarige Rus die 1-10 staat.
Zoals al eerder gezegd is het een side-effect om het griefen tegen te gaan. Liever zo dan neergeschoten te worden omdat je geen AWP dropt aan een 14-jarige Rus die 1-10 staat.
Steam: Grim
Ik heb nog geen league's gespeeld of scrim dus bedankt voor de verdere uitleg. Dit wist ik namelijk nog niet.Grim schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:30:
Dat FF uitstaat is trouwens enkel in PUGs. Als je tournaments mee doet op FaceIt staat die wel gewoon aan net zoals league & scrim games op ESEA.
Misschien is een keer meedoen aan een league lijkt me wel leerzaam.
optic -stanislaw, ben benieuwd waarom, ze deden het juist goed de laatste tijd, op de major na dan.
Wat ik begreep is dat hij en niko switchen van teams.Scrtz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:46:
optic -stanislaw, ben benieuwd waarom, ze deden het juist goed de laatste tijd, op de major na dan.
hiko* bedoel jeRyada schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:09:
[...]
Wat ik begreep is dat hij en niko switchen van teams.
Ja HikoScrtz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:20:
[...]
hiko* bedoel je. wel vreemde keus hoor, het was ook onverwacht volgens optic.
Zat op mijn telefoon vanochtend dus had op de verkeerde knop gedrukt denk ik.
Snap ook niet zo waarom en ik weet niet of het een goede switch is of niet maar dat word afwachten denk ik.
WAUW WAT VET (serieus!) Dit ben ik!Damien schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:34:
[video]
Ik ben sinds ik in CSGO gedoken op zoek naar deze clip. Eindelijk heb em em weer (2 jaar later).
Dit is absoluut de meest absurde ronde die ik ooit gespeeld had in 1.6 (en mijn leven). Ik heb deze clip ook zelf gemaakt. Ik begrijp dat het op cheaten lijkt, maar het was een combinatie weten waar iemand ongeveer moest zitten en stom geluk. Die eerste awp kon ik in mijn herinnering net voor de flash zien, maar schoot de gast die daarachter liep, maar die tweede... Ik weet nog dat ik ontzettend hard gelachen heb na het maken van die awp kill. Ik kon het niet geloven. Ik moest er ook echt heenlopen om te kijken waar hij nou precies zat. Maar goed, in die tijd was je een cheater tot je een keer op LAN presteerde, dat laatste hadden we voor Nederlandse begrippen wel gedaan. Mysod en A-losers waren nog steeds een maatje te groot, maar we konden redelijk meedoen.
Hier nog meer uit die glorietijd:
Voor wat het waard is: Ik heb nooit gecheat, zelfs glitches als record demo; stop; om smokes te laten verdwijnen heb ik nooit gebruikt.
[ Voor 7% gewijzigd door rnenator op 02-02-2017 16:38 . Reden: oh the memories ]
PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)
Ahrnenator schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:16:
[...]
WAUW WAT VET (serieus!) Dit ben ik!
Ik ben sinds ik in CSGO gedoken op zoek naar deze clip. Eindelijk heb em em weer (2 jaar later).
Dit is absoluut de meest absurde ronde die ik ooit gespeeld had in 1.6 (en mijn leven). Ik heb deze clip ook zelf gemaakt. Ik begrijp dat het op cheaten lijkt, maar het was een combinatie weten waar iemand ongeveer moest zitten en stom geluk. Die eerste awp kon ik in mijn herinnering net voor de flash zien, maar schoot de gast die daarachter liep, maar die tweede... Ik weet nog dat ik ontzettend hard gelachen heb na het maken van die awp kill. Ik kon het niet geloven. Ik moest er ook echt heenlopen om te kijken waar hij nou precies zat. Maar goed, in die tijd was je een cheater tot je een keer op LAN presteerde, dat laatste hadden we voor Nederlandse begrippen wel gedaan. Mysod en A-losers waren nog steeds een maatje te groot, maar we konden redelijk meedoen.
[video]
Voor wat het waard is: Ik heb nooit gecheat, zelfs glitches als record demo; stop; om smokes te laten verdwijnen heb ik nooit gebruikt.
Denk dat je onderschat hoeveel old school cs-ers hier zitten.Damien schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:27:
[...]
Ahnou net als bij de jongens van Neme$is destijds had ik weinig twijfel. Weet nog dat we met z'n allen in een Clanbase poule waren opgedeeld. De qnb fragvideo had ik ook nog
. Net als die van enkele andere clans uit die tijd. Leuk om te zien dat er nog steeds mensen van active zijn ook op dit forum.
Dikke opslag dusScrtz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:20:
[...]
hiko* bedoel je. wel vreemde keus hoor, het was ook onverwacht volgens optic.
NA spelers gaan gewoon voor een dik salaris, winnen doen ze toch nooit.
Ik was 15 jaar gestopt, doet wel wat vreemd als je dan wat aan het fraggen bent nu en je teammate is zo'n kid van 14..macciez schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:33:
[...]
Denk dat je onderschat hoeveel old school cs-ers hier zitten.
[ Voor 33% gewijzigd door anessie op 02-02-2017 18:42 ]
Vet! Ik ben ook een ouwe lul (een dertiger, ja dan ben je oud!) die nog steeds CSGO speelt. Vroeger veel op Clanbase gespeeld (meer Quake 2 nog voor CS dus en later ook BF1942 competitive). Op verschillende lans gespeeld. Limbolan, PZZ/Regroup, Clanbase Heaven in het Hilton Hotel in Rotterdam. Leuk om te zien dat er nog meer ouwe lullen zitten hier. Oh the glory days. En toch geniet ik ook van CSGO. Speelt toch wel weer erg lekker weg hoor. En het gemak wat je hebt; je start zo even een potje MM terwijl ik vroeger op IRC zat te kuttenrnenator schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:16:
[...]
WAUW WAT VET (serieus!) Dit ben ik!
[video]
Mensen moeten ook niet vergeten dat in de oldskool CS je ook veel meer shit kon wallbangen en dat je dat eigenlijk altijd deed. Tegenwoordig is dat allemaal anders.
Gooi ze op Youtube! Ik ben ze allemaal een keer verloren bij het formateren waar ik toen een wekelijkse gewoonte van had gemaakt. Ik ben wel benieuwd.Damien schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:27:
[...]
De qnb fragvideo had ik ook nog. Net als die van enkele andere clans uit die tijd.
Haha same here... Ik haal bij lange na niet het niveau wat ik toen had, maar ik speel het voor de fun. Heb alleen nooit echt actief mee gedaan met compo's. Mijn clan had toentertijd wel MeLadies ingemaakt. Had zoooo graag mee willen doen, maar ik was uit eten met mijn vriendin... Grrr.DAMAGE schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:46:
[...]
Vet! Ik ben ook een ouwe lul (een dertiger, ja dan ben je oud!) die nog steeds CSGO speelt. Vroeger veel op Clanbase gespeeld (meer Quake 2 nog voor CS dus en later ook BF1942 competitive). Op verschillende lans gespeeld. Limbolan, PZZ/Regroup, Clanbase Heaven in het Hilton Hotel in Rotterdam. Leuk om te zien dat er nog meer ouwe lullen zitten hier. Oh the glory days. En toch geniet ik ook van CSGO. Speelt toch wel weer erg lekker weg hoor. En het gemak wat je hebt; je start zo even een potje MM terwijl ik vroeger op IRC zat te kutten
Mensen moeten ook niet vergeten dat in de oldskool CS je ook veel meer shit kon wallbangen en dat je dat eigenlijk altijd deed. Tegenwoordig is dat allemaal anders.
En inderdaad die IRC Tijd... Wat frustrerend was dat soms.
Hier nog zo'n oldschooler (dit jaar 30 arghh) speelde vroeger bij mysod, zag ons in de qnb video voorbij komen. CSGO is heel anders dan wat ik gewend ben, toch blijft CS (ook GO) een verslavend spelletje
.
There's no school like the old school and i'm the headmaster
haha ja die IRC tijd, man man man wat was dat vreselijk, van 7 tot 12 uur aanwezig zijn en op het einde van de avond had je net 2-3 potjes gespeeld omdat de rest van de tijd de enemy leaved, iemand van je team ineens weg moet, eentje even 30 min is roken, de ander even een uur naar de supermarkt terwijl die binnen 10 min terug zou zijn, iedereen er een uur over deed om eens alle 5 in die server te komen en ga zo maar door.Lanithro schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:47:
[...]
Haha same here... Ik haal bij lange na niet het niveau wat ik toen had, maar ik speel het voor de fun. Heb alleen nooit echt actief mee gedaan met compo's. Mijn clan had toentertijd wel MeLadies ingemaakt. Had zoooo graag mee willen doen, maar ik was uit eten met mijn vriendin... Grrr.
En inderdaad die IRC Tijd... Wat frustrerend was dat soms.
Vind het niet gek dat tegenwoordig kiddies zo goed zijn, ze kunnen ook stukken effectiever spelen dan wij in 1.6 konden haha, daar was het meer wachten dan spelen op de gemiddelde avond..
Pfff ja, wij moesten het met POV's van Potti doen. En zo goed als hij toen was, werkt hij nu (of 2 jaar geleden) in een videogamewinkel als verkoopmedewerker. Ik ben echt benieuwd: als er een alternatief universum was waar 'wij' zoveel middelen en perspectief op een serieuze carrière hadden als ze nu tot hun hebben, hoe het dan gelopen was. Misschien was er niets veranderd. Het is niet voor niets dat Nederland op CSGO niveau echt helemaal niets in te brengen heeft internationaal. Maar toch...Scrtz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:08:
[...]
Vind het niet gek dat tegenwoordig kiddies zo goed zijn, ze kunnen ook stukken effectiever spelen dan wij in 1.6 konden haha, daar was het meer wachten dan spelen op de gemiddelde avond..
Ha, daar denk ik ook wel eens aan. Als ik nu zo goed zou zijn als ik toen was (relatief gezien), dan zou je in ieder geval m'n naam kennen. Maar natuurlijk is het tegenwoordig stukken moeilijker om op dat niveau te komen.rnenator schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:30:
[...]
Pfff ja, wij moesten het met POV's van Potti doen. En zo goed als hij toen was, werkt hij nu (of 2 jaar geleden) in een videogamewinkel als verkoopmedewerker. Ik ben echt benieuwd: als er een alternatief universum was waar 'wij' zoveel middelen en perspectief op een serieuze carrière hadden als ze nu tot hun hebben, hoe het dan gelopen was. Misschien was er niets veranderd. Het is niet voor niets dat Nederland op CSGO niveau echt helemaal niets in te brengen heeft internationaal. Maar toch...
Merk zelf wel dat ik nog steeds hetzelfde gevoel krijg van het spelletje, alhoewel ik bijna 33 ben inmiddels
haha ja, ook als je kijkt hoelang dezelfde oude rotten bleven hangen zoals trx, seezung, tommeh, dDd enzo, die gasten konden een jaar niet meer cs 1.6 spelen en als ze dan weer kwamen wonnen ze alsnog elke lan in de Benelux. Ik denk dat het grootste probleem is dat niemand elkaar wat gunt in de scene, wat in de UK ook te zien valt want daar is ook nog nooit iets van terecht gekomen qua CS. Of we zijn misschien ook wel veel te nuchter en durven het gewoon niet aan om overal mee te stoppen om fulltime CS te gaan op die kleine kans dat je doorbreekt (of niet).rnenator schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:30:
[...]
Pfff ja, wij moesten het met POV's van Potti doen. En zo goed als hij toen was, werkt hij nu (of 2 jaar geleden) in een videogamewinkel als verkoopmedewerker. Ik ben echt benieuwd: als er een alternatief universum was waar 'wij' zoveel middelen en perspectief op een serieuze carrière hadden als ze nu tot hun hebben, hoe het dan gelopen was. Misschien was er niets veranderd. Het is niet voor niets dat Nederland op CSGO niveau echt helemaal niets in te brengen heeft internationaal. Maar toch...
Toevallig had shroud het er van de week nog over, over waarom/wanneer wel of niet pro worden. Wat hij zegt over waarom niet iedereen pro gaat (streamers uitgezonderd) klopt wel een beetje met dat nuchterheid verhaal.Scrtz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:53:
[...]
Of we zijn misschien ook wel veel te nuchter en durven het gewoon niet aan om overal mee te stoppen om fulltime CS te gaan op die kleine kans dat je doorbreekt (of niet).
rm -rf ~/.signature
Op verzoek van enkele. Hierbij wat CS 1.6 movies vanuit Nederland
.
Pimp's United trailer (full movie zal waarschijnlijk nog ergens anders staan):
Powerpunch:
Recharge (fragmovie met NL spelers erin):
YouTube: Recharge the Movie Made by WicKeR
Sensitivity:
YouTube: sensitivity the movie
MySod:
YouTube: Mysod movie !
Ik ben aan het uploaden dus er komen er nog meer te staan, ik update deze post wel.
Pimp's United trailer (full movie zal waarschijnlijk nog ergens anders staan):
Powerpunch:
Recharge (fragmovie met NL spelers erin):
YouTube: Recharge the Movie Made by WicKeR
Sensitivity:
YouTube: sensitivity the movie
MySod:
YouTube: Mysod movie !
Ik ben aan het uploaden dus er komen er nog meer te staan, ik update deze post wel.
[ Voor 36% gewijzigd door Grotman op 03-02-2017 13:11 ]
Lol al deze oldschool chat. Zelf in de top 3 meegedraaid op de Benelux 2vs2 ladder!
Daarnaast speelde ik altijd met re-flex mensen mee, zoals die noob van een dann.... Maar voornamelijk met die clown TeKKeNTiM. Heerlijk die tijd!
Mysod, kz, rx, $t3rf, pu etc... haha
Daarnaast speelde ik altijd met re-flex mensen mee, zoals die noob van een dann.... Maar voornamelijk met die clown TeKKeNTiM. Heerlijk die tijd!
Mysod, kz, rx, $t3rf, pu etc... haha
[ Voor 15% gewijzigd door hmr op 03-02-2017 11:43 ]
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
En ten slotte nog wat korte clips (waarvan er 2 waren naar aanleiding van cheat-beschuldigingen van een speler in een cup game):
Blijft komisch:
YouTube: NOLOL2
YouTube: achterace
YouTube: BassievsDas
YouTube: deagle
YouTube: loldoormuur
YouTube: trxziethetwel
Zo genoeg nostalgie. Terug naar CSGO
.
Zoveel embedded video's maakt de pagina flink traag, liever linkjes dus
Blijft komisch:
YouTube: NOLOL2
YouTube: achterace
YouTube: BassievsDas
YouTube: deagle
YouTube: loldoormuur
YouTube: trxziethetwel
Zo genoeg nostalgie. Terug naar CSGO
Zoveel embedded video's maakt de pagina flink traag, liever linkjes dus
[ Voor 24% gewijzigd door Grotman op 03-02-2017 13:11 ]
ik word er helemaal ziek van, laatste tijd vaker een melding van VAC gekregen en een disconnect uit de MM omdat ik mogelijk software draai..? maar wtf hoe kan dit nou elke keer???
https://support.steampowe...le.php?ref=2117-ILZV-2837
deze link krijg ik dan..
deze link krijg ik dan..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Verwijderd
Even re-installen zou ik zeggen ?Nickrsd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:37:
ik word er helemaal ziek van, laatste tijd vaker een melding van VAC gekregen en een disconnect uit de MM omdat ik mogelijk software draai..? maar wtf hoe kan dit nou elke keer???
deze link krijg ik dan..
cs bedoel je dan.,.?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Heb je die guide al helemaal doorgelopen? Staan opties genoeg in.
Er is door steamDB weer een update geconstateerd, betekend dat er waarschijnlijk binnen 24 uur weer een update komt
https://steamdb.info/app/730/
Nieuwe Dust2 of misschien nieuwe Operation?
FMPOne was ook al aan het hinten dat er deze week wat zou komen, zou zo maar kunnen.
(Dit is alleen maar hoop natuurlijk, zou ook zo maar weer een kleine bugfix update kunnen zijn.)
FMPOne was ook al aan het hinten dat er deze week wat zou komen, zou zo maar kunnen.
(Dit is alleen maar hoop natuurlijk, zou ook zo maar weer een kleine bugfix update kunnen zijn.)
[ Voor 15% gewijzigd door thescorpi0n op 03-02-2017 22:45 ]
+inferno -dust2 voor rework hoop ik, weg met die schijt map. cbble mag ook wel wat verbeterd worden btw.thescorpi0n schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:42:
Er is door steamDB weer een update geconstateerd, betekend dat er waarschijnlijk binnen 24 uur weer een update komt
Zou kunnen, Dust2 rework. Hoor daar al meer geruchten over. Maar die map is zoooo populair, ik denk dat een boel mensen gaan balen als ze die eruit slopen voor een periode. Dan denk ik eerder dat ze hem ineens releasen.
Zou mooi zijn. Inferno is één van mijn favoriete mappen. Dust2 speel ik eigenlijk nooit meer, voornamelijk omdat ik geen zin heb in alle cyka blyats daar. Laatst weer één keer gespeeld, na twee rondes begon mijn team elkaar te uit te schelden (in het Russisch uiteraard) en te kicken, na vier rondes was ik ook gekickt. De map is opzich best leuk, het meer een hekel aan de gemiddelde speler op Dust2.Scrtz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:08:
[...]
+inferno -dust2 voor rework hoop ik, weg met die schijt map. cbble mag ook wel wat verbeterd worden btw.
Is dat minder op andere maps naar jouw mening dan? hmm. Je hebt wel gelijk. Randoms zijn echt klootzakken daar ja. Merk ik ook vaak. Waarom speel je dan? pfftthescorpi0n schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:13:
[...]
Zou mooi zijn. Inferno is één van mijn favoriete mappen. Dust2 speel ik eigenlijk nooit meer, voornamelijk omdat ik geen zin heb in alle cyka blyats daar. Laatst weer één keer gespeeld, na twee rondes begon mijn team elkaar te uit te schelden (in het Russisch uiteraard) en te kicken, na vier rondes was ik ook gekickt. De map is opzich best leuk, het meer een hekel aan de gemiddelde speler op Dust2.
En ja hoor:
[CSGO]
– Replaced Dust II with Inferno in the Active Duty Group.
[ Voor 6% gewijzigd door DAMAGE op 04-02-2017 00:21 ]
-Replaced Dust II with Inferno in the Active Duty Group.Scrtz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:08:
[...]
+inferno -dust2 voor rework hoop ik, weg met die schijt map. cbble mag ook wel wat verbeterd worden btw.
Nice gecalled
Aan de ene kant vind ik die optie mooi, kan ik ook een fatsoenlijk casual spelen als ik niet genoeg tijd heb. Aan de andere kant leren mensen zo natuurlijk nooit andere maps. Vond het best wel een goed ding toen het nieuwe voten geïntroduceerd werd waarbij de huidige map niet nog een keer gekozen kon worden.
Fnatic -disco -twist +JW +flusha! Kijken of ze weer nr. 1 worden.
Let op:
CS2 Serverpicker: https://github.com/FN-FAL113/cs2-server-picker, om in Matchmaking de servers buiten EU-West te blokkeren en minder snel met Russisch-sprekende mensen gematched te worden.
CS2 Serverpicker: https://github.com/FN-FAL113/cs2-server-picker, om in Matchmaking de servers buiten EU-West te blokkeren en minder snel met Russisch-sprekende mensen gematched te worden.