Scrtz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 02:11:
Mwa ik snap het best hoor, je eerste reactie is meteen 'kut valve' zoals met vrijwel elke verandering die ze doorvoeren, maar hun standpunt is wel duidelijk, en er zit zeker een kern van waarheid in. Een coach is geacht te 'coachen' wat iets heel anders is dan de hele game analyseren, strats callen ofwel ingame leader zijn. Coachen is ondersteunen van je team.
Als men esports serieuzer wil zien dan het momenteel is, kun je coaches simpelweg niet uitsluiten. Kijk naar voetbal, ijshockey of welke teamsport dan ook. Daar staat een coach naast de kant die de strategie op zijn spelers probeert over te brengen. Oftewel deze keuze van Valve is ronduit vreemd te noemen.
Zeker tov mindere teams die geen IGL coach kunnen vinden of uberhaupt betalen is het ook een verbetering dat het niet meer mag.
Elk team moet wel in staat zijn om een coach binnen te kunnen halen. Er zit echter een verschil in kwaliteit, maar je ziet een Mourinho ook niet bij Telstar coachen en het lijkt me logisch waarom (en toch hebben ze een coach naast de kant staan).
Tevens werden door de coaches die als igl fungeerde ook zekere spelers buitengesloten die talentvolle igl's zijn of waren, een klasse en talent die maar weinig spelers beschikken, maar vaak al snel wordt vergeten door de sterspelers in bepaalde teams. Spelers als robban, walle, fallen, pronax, cArn, zeus, ave, threat en gob b verdienen daarom eigelijk nog het meeste respect. (Velen hiervan waren 13-15 jaar geleden al active igl)
Ik denk juist dat je het voor deze spelers lastiger maakt om na hun carrière als actieve speler nu verder te kunnen in de esports. Want ze kunnen nu de vacature van coach doorstrepen om zo hun kennis en ervaring over te brengen. Plus een jonge IGL zou bijvoorbeeld veel kunnen opsteken van een coach als bijvoorbeeld pronax, robban, Fallen.
Tevens kan het nu zijn dat de kwaliteit van de games strategisch een stuk minder zal zijn.
Kortom, een besluit die ik totaal niet kan rechtvaardigen. Dit is eerder een stap achteruit dan een stap vooruit.
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.