Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Weet iemand misschien de juiste drivers voor windows 10 x64? Ik krijg mijn mi5 niet goed verbonden met mijn PC via de usb-kabel. Ik heb MiPCSuite geïnstalleerd maar als ik connect met de PC en MiPCSuite open, dan begint hij goed te flippen. Dat oranje schermpje van connect to USB verschijnt en verdwijnt continu, alsof de usb-kabel niet goed is aangesloten lijkt het wel. Dit is wel het geval zover ik kan zien. Ook als ik device manager open lijkt deze om de 2 seconde te refreshen en er staat een uitroeptekentje bij mtp usb device..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
dumbledore schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:12:
Weet iemand misschien de juiste drivers voor windows 10 x64? Ik krijg mijn mi5 niet goed verbonden met mijn PC via de usb-kabel. Ik heb MiPCSuite geïnstalleerd maar als ik connect met de PC en MiPCSuite open, dan begint hij goed te flippen. Dat oranje schermpje van connect to USB verschijnt en verdwijnt continu, alsof de usb-kabel niet goed is aangesloten lijkt het wel. Dit is wel het geval zover ik kan zien. Ook als ik device manager open lijkt deze om de 2 seconde te refreshen en er staat een uitroeptekentje bij mtp usb device..
Kapotte kabel wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
maurits82 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:54:
[...]

Damn, drivers opnieuw opgezet, andere MIFlash, andere ROM, in advanced de Fastboot script aangepast ... ik kom nu tot dezelfde fout.

Als ik MI5 IDL níet doe, vind hij de Device wel (ef5c7e17 ipv alleen COM), alleen krijg ik dan:
Niet nader omschreven fout (0xfffffff: )

... :(

*edit

Moet ik hem misschien eerst unlocked hebben??
Neen.
Staat de rom in een pad met een spatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:16
Momus schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:48:
[...]

Neen.
Staat de rom in een pad met een spatie?
Nee, de map heet "1".
... snap het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
maurits82 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:16:
[...]

Nee, de map heet "1".
... snap het niet :(
De map is dus c:\1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Ja idd

... Ik heb ook andere roms geprobeerd, maar helaas.
Verschillende versies van MiFlash.

... ik snap het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
Momus schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:44:
[...]

Kapotte kabel wellicht?
Ik denk het niet, opladen gaat prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppezz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-09-2022
Hoi jongens. Men mi5 is ook gearriveerd. Ben er wel tevreden over. Nu lees ik vanalles over een eu rom installeren maar ik ben een complete leek op dit vlak.
Eerst zou ik hem moeten unlocken begrijp ik. Maar is het mogelijk dat dit al gedaan is door mijn verkoper via AliExpress?
Ik heb denk ik geen standaard rom omdat de playstore bij mij al geïnstalleerd was. Ik kan ook wel Nederlands selecteren maar er staan precies wat onnodige standaard apps op die ik niet kan deïnstalleren.

Screenshot van mijn mi5:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2cehpau.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dumbledore schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:08:
[...]

Ik denk het niet, opladen gaat prima..
Dat zegt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 21:33
jan100 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:27:
Kreeg mijn mi5 ook met een dubieuze ROM. Die krijg je er niet zomaar weer vanaf.
Zoals ik het begrijp kan unlocken alleen als je de chinese developer ROM hebt draaien.

Met onderstaande stappen is het gelukt om de EU rom te installeren.

NB: Zorg dat je phone minimaal op 80% is opgeladen voordat je start aan onderstaande.

......
Thanks! Ik heb zojuist geprobeerd, alleen ik kom niet helemaal verder. Ik heb de Qualcomm drivers geïnstalleerd, en deze werken ook (bij mij op COM6). Echter, in MiFlash krijg ik de foutmelding dat '\\.\COM6 niet gevonden kan worden'. Hoe kan dit? Ik heb de stappen hiervoor ook gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21
Iemand een duidelijke stap voor stap guide om te unlocken, twrp erop en EU ROM te installeren?
Moet ik voor het unlocken de dev rom flashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
The Source schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:53:
Iemand een duidelijke stap voor stap guide om te unlocken, twrp erop en EU ROM te installeren?
Zelfde procedure als Redmi Note 3 Pro, in dat topic lees je al lang genoeg mee om de stappen te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand gelukt om xposed framework werkende te krijgen? Bij mij (eu rom) is het helaas niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Nieuwe foutmelding voor m'n mi5 om de developer rom er op te krijgen (nu vanaf een 3e pc)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/i6epepQw54op34oItKuuVKYq/medium.jpg

*edit

ok, de developers rom doet hij niet, maar die op deze wel!

[Mi 5] Flash Mi 5 Official Global MultiLanguage ROM (Unbrick) on Locked Bootloader
http://www.honorbuy.com/forum/thread-360053-1-1.html

Shit, deze heeft minder taal opties dan die op de ROM stond van de verkoper.
Na wat lezen op fora, zie ik wel dat er gewaarschuwd wordt om NIET global roms te gebruiken die verkopers van Aliexpress gebruiken.
De meegeleverde You app had ook een worm er in zag m'n antivirus, dus vind het eigenlijk wel fijn dat ik op een "officielere zit".

Ik heb de verkoper van Aliexpress (die met DHL geen tax shipping) een bericht gestuurd hoe ik dit in hemelsnaam weg kan halen en de developers ROM er op krijg.

Wat een rotwerk.

[ Voor 68% gewijzigd door Whiskey48 op 21-05-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maurits82 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:22:
...
Ik heb de verkoper van Aliexpress (die met DHL geen tax shipping) een bericht gestuurd hoe ik dit in hemelsnaam weg kan halen en de developers ROM er op krijg.

Wat een rotwerk.
Heb je MiPCSuite al geprobeerd?
Ik heb mijn Mi5 ook van deze seller (neem ik aan) en had soortgelijke problemen met MiFlash.
MiPCSuite gaf melding dat er nieuwe versie beschikbaar was. Deze heeft me naar laatste global gebracht.
Vanuit deze global kon ik de DEV rom flashen en uiteindelijk unlocken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
The Source schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:53:
Als dit niet duidelijk genoeg is had je geen xiaomi telefoon moeten aanschaffen. Er staan genoeg guides online die heel erg makkelijk te volgen zijn.
maurits82 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:22:
Nieuwe foutmelding voor m'n mi5 om de developer rom er op te krijgen (nu vanaf een 3e pc)
[afbeelding]

*edit

ok, de developers rom doet hij niet, maar die op deze wel!

[Mi 5] Flash Mi 5 Official Global MultiLanguage ROM (Unbrick) on Locked Bootloader
http://www.honorbuy.com/forum/thread-360053-1-1.html

Shit, deze heeft minder taal opties dan die op de ROM stond van de verkoper.
Na wat lezen op fora, zie ik wel dat er gewaarschuwd wordt om NIET global roms te gebruiken die verkopers van Aliexpress gebruiken.
De meegeleverde You app had ook een worm er in zag m'n antivirus, dus vind het eigenlijk wel fijn dat ik op een "officielere zit".

Wat een rotwerk.
Wat doet iedereen toch moeilijk met MiFlash etc, heb nog nooit drivers of MiFlash geinstalleerd en binnen een x aantal minuten gewoon elke rom kunnen flashen. Je hebt alleen Fastboot nodig + de Miflash Unlock tool.

Hier de stappen die je moet volgen:
1. Unlock your Bootloader! http://en.miui.com/unlock/
2. Download ROM for TWRP https://www.androidfilehost.com/?fid=24533103863141818
3. Download TWRP and install via Fastboot https://www.androidfilehost.com/?fid=24533103863138514
4. Rom (.zip) naar je telefoon kopieren
5. Telefoon uitzetten en opstarten in fastboot modus (aan/uit knop & volume +)
6. Usb kabel aansluiten Pc + Telefoon
6. Fastboot openen op je pc (als je niet weet hoe dit moet had je beter een samsung kunnen kopen)
7. Dit in fastboot (CMD) kopieren fastboot flash recovery recovery.img
8. Dit in fastboot (CMD) kopieren fastboot boot recovery.img
9. Telefoon start opnieuw op in TWRP
10. Wipe data, cache and dalvik/ART in TWRP
11. Reboot, Done (first reboot takes longer 10-20min)

12. Checken of je gedownloade rom van stap 2 nog op je telefoon staat
13. Telefoon uitzetten en opnieuw opstarten in recovery TWRP (aan/uit knop & Volume -)
14. Wipe data, cache and dalvik/ART in TWRP
15. Installeer de gedownload rom.zip
16. Wipe data, cache and dalvik/ART in TWRP
17. Reboot
18. Done

Hint: Mag best geliked worden :9~

EDIT: Als je kijkt naar je afbeelding zie je staan dat je telefoon LOCKED is, waarschijnlijk niet je telefoon geunlocked, met de MiFlash tool in windows? Of heb je nog helemaal geen unlock rechten opgevraagd via de sms van stap 1.?
http://xiaomitips.com/download/mi-flash-unlock-tool/

[ Voor 13% gewijzigd door Liber8 op 21-05-2016 18:46 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
dumbledore schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:12:
MiPcSuite gewoon niet gebruiken :) Werkt alleen met de Officiële Global Rom, en ook niet 100% volgens mij.
Heb het nooit geïnstalleerd, ook nog niet gemist en alles werkt gewoon.

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:28
Sterker nog, MiPCSuite zou niet eens een Marshmellow device moeten kunnen vinden! Is een known bug.

Volgens mij gaat jouw guide mis op stap 1 als je geen unlocked phone hebt, en die krijg je niet unlocked zonder official china dev/stable rom

Wijze les voor toekomstige kopers:
Vraag een SEALED box, dan heb je hier geen gedoe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
iTitus schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:23:
Sterker nog, MiPCSuite zou niet eens een Marshmellow device moeten kunnen vinden! Is een known bug.

Volgens mij gaat jouw guide mis op stap 1 als je geen unlocked phone hebt, en die krijg je niet unlocked zonder official china dev/stable rom

Wijze les voor toekomstige kopers:
Vraag een SEALED box, dan heb je hier geen gedoe mee.
Of gewoon via ibuygou bestellen, Ali is niet eens zoveel goedkoper (10€ misschien) voor de zwarte.
Via ibuygou heb je wel eu repair service ondersteuning en vaak coupon's tussen de 10/20 dollar. Zo is hij vaak even duur als dat je hem bij ali zou bestellen zonder de troep die ze er op gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
Maar goed, zonder MiPCSuite zou het gewoon out-of-the-box met usb verbinding moeten werken dan? Want dat doet het bij mij ook niet namelijk... Ik heb al en blitzwolf lader en kabel besteld, even afwachten of dat gaat helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 21:33
Liber8 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:08:
[...]

Als dit niet duidelijk genoeg is had je geen xiaomi telefoon moeten aanschaffen. Er staan genoeg guides online die heel erg makkelijk te volgen zijn.

[...]

Wat doet iedereen toch moeilijk met MiFlash etc, heb nog nooit drivers of MiFlash geinstalleerd en binnen een x aantal minuten gewoon elke rom kunnen flashen. Je hebt alleen Fastboot nodig + de Miflash Unlock tool.

Hier de stappen die je moet volgen:
1. Unlock your Bootloader! http://en.miui.com/unlock/
2. Download ROM for TWRP https://www.androidfilehost.com/?fid=24533103863141818
3. Download TWRP and install via Fastboot https://www.androidfilehost.com/?fid=24533103863138514
4. Rom (.zip) naar je telefoon kopieren
5. Telefoon uitzetten en opstarten in fastboot modus (aan/uit knop & volume +)
6. Usb kabel aansluiten Pc + Telefoon
6. Fastboot openen op je pc (als je niet weet hoe dit moet had je beter een samsung kunnen kopen)
7. Dit in fastboot (CMD) kopieren fastboot flash recovery recovery.img
8. Dit in fastboot (CMD) kopieren fastboot boot recovery.img
9. Telefoon start opnieuw op in TWRP
10. Wipe data, cache and dalvik/ART in TWRP
11. Reboot, Done (first reboot takes longer 10-20min)

12. Checken of je gedownloade rom van stap 2 nog op je telefoon staat
13. Telefoon uitzetten en opnieuw opstarten in recovery TWRP (aan/uit knop & Volume -)
14. Wipe data, cache and dalvik/ART in TWRP
15. Installeer de gedownload rom.zip
16. Wipe data, cache and dalvik/ART in TWRP
17. Reboot
18. Done

Hint: Mag best geliked worden :9~

EDIT: Als je kijkt naar je afbeelding zie je staan dat je telefoon LOCKED is, waarschijnlijk niet je telefoon geunlocked, met de MiFlash tool in windows? Of heb je nog helemaal geen unlock rechten opgevraagd via de sms van stap 1.?
http://xiaomitips.com/download/mi-flash-unlock-tool/
En stapje 1 'unlock your bootloader' is nou net bij iedereen het probleem ;) dit lukt niet door een bug in de unlocktool, dus iedereen probeert er een dev rom op te krijgen waarmee het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 22:03
Even tussendoor een reactie van een zeer tevreden xiaomi mi5 bezitter die geen fluit verstand heeft van roms, flashen etc. Ik heb de xiaomi mi5 met name aangeschaft omdat ik een snelle dual sim telefoon wilde met een beetje goede specificaties en daarvoor niet de hoofdprijs wilde betalen. Heb hem gekocht bij Ibuygou en toen ik hem kreeg waren de Google Apps (gelukkig) al voorgeïnstalleerd. Engels is geen probleem voor mij. Heb er zoveel mogelijk Chinese apps afgegooid, verder geen last van en verder niks gedaan. Een keer een update (OTA) gehad.
Werkt voor mij ook zo als een zonnetje. Ben op zich wel benieuwd naar eu roms maar heb er geen verstand van en als ik dit forum lees ga ik niet eens een poging wagen. Dus ook voor de huis tuin en keuken gebruiker, die de Engelse taal een beetje machtig is, is dit een prima telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:43
Zijn er al Mi5 gebruikers die kunnen aangeven hoe goed 4g werkt in de praktijk en bij welke provider?
Komt het erop neer dat je praktisch nooit 4g hebt, of in veel gevallen wel, maar niet altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Opperhoof schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 20:44:
Zijn er al Mi5 gebruikers die kunnen aangeven hoe goed 4g werkt in de praktijk en bij welke provider?
Komt het erop neer dat je praktisch nooit 4g hebt, of in veel gevallen wel, maar niet altijd?
Vaak kun je op de dekkingskaart van de provider zien waar je met 4g hebt op welke frequentie

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Sandert98 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 19:36:
[...]

En stapje 1 'unlock your bootloader' is nou net bij iedereen het probleem ;) dit lukt niet door een bug in de unlocktool, dus iedereen probeert er een dev rom op te krijgen waarmee het wel kan.
Make sure the MIUI version you have it running on your phone is MIUI Developer Build.

Dit is idd het probleem, deze krijgen we er niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 14:08

Wirehub

Blaat

maurits82 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:37:
[...]

Make sure the MIUI version you have it running on your phone is MIUI Developer Build.

Toen ik mijn mi5 eind maart binnen kreeg stond er ook een aangepaste versie op.
Ik kan even zo snel niet terugvinden welk topic het was op het originele en.miui.com forum naar daar kon ik door wat adb commando s gewoon een echte dev ROM.
Nu ik dit topic doorlees denk ik echt dat de meesten niet meelezen op en.miui.com want het is op zich allemaal zo moeilijk niet.

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Sandert98 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 19:36:
[...]

maurits82 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:37:
[...]

Als je twrp kunt flashen kun je ook gewoon de dev. rom hier downloaden an via twrp flashen:
http://en.miui.com/download-299.html

En dat je alleen kun unlocken met een dev.rom geïnstalleerd is ook niet meer nodig las ik op het MIUI forum.

Gewoon twrp installeren, dit kan altijd locked of unlocked. Dan de officiele dev.rom van miui.com op je geheugen zetten en flashen in twrp.

Hier het berichtje op xiaomi.eu forum:

Since EDL installation mode has been removed, no need to upgrade from stable to developer release in order to unlock the bootloader, because you can unlock the bootloader on official stable release as well as it is allowed by officially (tested on latest 7.3.3.0 release).

[ Voor 13% gewijzigd door Liber8 op 21-05-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Bij mij lukt twrp flashen niet.

- Via de updater kreeg ik de message not verified
- Via adb heb ik eerste deze versie geprobeerd;
http://en.miui.com/thread-245756-1-1.html
Dat werkte niet.

Daarna TWRP+BOOT_gemini.zip via adb geflashed, dit resulteerde in een bootloop.

Ik draai 6.5.19 china dev.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
The Source schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 23:55:
Bij mij lukt twrp flashen niet.

- Via de updater kreeg ik de message not verified
- Via adb heb ik eerste deze versie geprobeerd;
http://en.miui.com/thread-245756-1-1.html
Dat werkte niet.

Daarna TWRP+BOOT_gemini.zip via adb geflashed, dit resulteerde in een bootloop.

Ik draai 6.5.19 china dev.

Iemand suggesties?
Heb je wel TWRP+BOOT_gemini.zip uitgepakt, en de 2 bestanden na elkaar geflashed in fastboot.?
Download TWRP+edited boot.img and install via Fastboot
Code:

fastboot flash recovery recovery.img

Install edited boot.img via Fastboot
Code:

fastboot flash boot boot.img

Reboot to TWRP (volume up + power) and select zip with ROM
Code:

fastboot boot recovery.img

Wipe data, cache and dalvik/ART in TWRP
Reboot
Done (first reboot takes longer 10-20min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Voordat je in fastboot gaat wel USB debugging aanzetten:
Make sure USB Debugging option has been enabled on your phone – Doing so is easy: simply go to Settings >> About Phone >> tap 7 -10 time on the MIUI version. That will activate Developer Options menu. Now go to Settings >> Developer Options then enable USB Debugging;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
hoe lang duurt het voordat TWRP opstart? Want ik heb exact hetzelfde als boven gedaan, 3x zelfs. Echter bij de recovery mode zie ik enkel het mi.com logo.

Bij mijn vorige redmi note 3 was TWRP er binnen een paar seconde.

Opstarten werkt ook niet meer. Dus via MIflash weer een image erop.
De lampjes onderin branden beiden.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de versie van van mijn rom en de boot.img.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
The Source schreef op zondag 22 mei 2016 @ 00:31:
hoe lang duurt het voordat TWRP opstart? Want ik heb exact hetzelfde als boven gedaan, 3x zelfs. Echter bij de recovery mode zie ik enkel het mi.com logo.

Bij mijn vorige redmi note 3 was TWRP er binnen een paar seconde.

Opstarten werkt ook niet meer. Dus via MIflash weer een image erop.
De lampjes onderin branden beiden.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de versie van van mijn rom en de boot.img.
Kan lang duren ja, 20 minuten heeft t bij mij geduurd de 1e keer volgens mij voordat hij doorstartte. Dacht dat hij vastliep, maar ben gewoon blijven wachten. Was al bang dat ik hem het gebricked.

Maar is je bootloader al geunlocked.?

[ Voor 6% gewijzigd door Liber8 op 22-05-2016 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Liber8 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 00:37:
[...]

Kan lang duren ja, 20 minuten heeft t bij mij geduurd de 1e keer volgens mij voordat hij doorstartte. Dacht dat hij vastliep, maar ben gewoon blijven wachten. Was al bang dat ik hem het gebricked.

Maar is je bootloader al geunlocked.?
Met adb reboot recovery nog een keer geprobeerd, om zeker te zijn dat ik in recovery zit.
Probleem hetzelfde, na een minuut wordt het scherm zwart... nou ja ik wacht gewoon even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
The Source schreef op zondag 22 mei 2016 @ 00:42:
[...]

Met adb reboot recovery nog een keer geprobeerd, om zeker te zijn dat ik in recovery zit.
Probleem hetzelfde, na een minuut wordt het scherm zwart... nou ja ik wacht gewoon even.
Vertel even de precieze stappen die je volgt. Zal eens kijken of je iets mist.
Als je de recovery flashed via fastboot, en daarna de boot.img. en afsluit met fastboot boot recovery.img

Zal hij automatisch in twrp opstarten. Heb je je bootloader wel of niet unlocked, zo ja dan is er ook nog een andere manier.

EDIT: Zo kun je checken of je boorloader unlocked is dit type je in adb/cmd:

fastboot devices

Als je je mi5 er tussen ziet staan type je:
fastboot oem edl

[ Voor 11% gewijzigd door Liber8 op 22-05-2016 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Liber8 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 00:45:
[...]

Vertel even de precieze stappen die je volgt. Zal eens kijken of je iets mist.
Als je de recovery flashed via fastboot, en daarna de boot.img. en afsluit met fastboot boot recovery.img

Zal hij automatisch in twrp opstarten. Heb je je bootloader wel of niet unlocked, zo ja dan is er ook nog een andere manier.

EDIT: Zo kun je checken of je boorloader unlocked is dit type je in adb/cmd:

fastboot devices

Als je je mi5 er tussen ziet staan type je:
fastboot oem edl
- Device heeft een unlocked bootloader
- Met MiFlash in Fastboot mode flash ik gemini_images_6.5.19_20160509.0000.21_6.0_cn_2332931a73.tgz (flash all).
- Reboot, login met mijn mi account.
- Dev mode, usb debugging aan
- Reboot Fastboot (power + vol down)
- fastboot flash recovery recovery.img
- fastboot flash boot boot.img
- Reboot recovery (power + vol up)
- Ik zie mi logo, na 1 min wordt scherm zwart
- Reboot werkt ook niet, device bricked.
- En ik start weer voorafaan.

Ik kijk morgen of de boatloader unlocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
The Source schreef op zondag 22 mei 2016 @ 01:20:
[...]

- Device heeft een unlocked bootloader
- Met MiFlash in Fastboot mode flash ik gemini_images_6.5.19_20160509.0000.21_6.0_cn_2332931a73.tgz (flash all).
- Reboot, login met mijn mi account.
- Dev mode, usb debugging aan
- Reboot Fastboot (power + vol down)
- fastboot flash recovery recovery.img
- fastboot flash boot boot.img
- Reboot recovery (power + vol up)
- Ik zie mi logo, na 1 min wordt scherm zwart
- Reboot werkt ook niet, device bricked.
- En ik start weer voorafaan.

Ik kijk morgen of de boatloader unlocked is.
Ok, als je bootloader unlocked is, deze ff downloaden:
https://www.androidfilehost.com/?fid=24499762636006357
Uitpakken in een mapje en dan dit volgen:

Before you proceed

Please create a full backup of your data if possible;
Make sure USB Debugging option has been enabled on your phone – Doing so is easy: simply go to Settings >> About Phone >> tap 7 -10 time on the MIUI version. That will activate Developer Options menu. Now go to Settings >> Developer Options then enable USB Debugging;
We will hold no responsibility of any risks or effects caused by this tutorial;
Proceed with your own risks.

Installing MIUI Fastboot ROM

Step 1 – First ting first, turn off your Redmi 3 device.

Step 2 – On your computer, open up the MiFlash Tool you’ve just installed.

Step 3 – Now put your Redmi 3 device into Download Mode. I can say that doing so is not so easy. Nevertheless, you can try this: Press the Volume Up (+) button and the Power button at the same time for few seconds until you enter Download mode.

Step 4 – Then connect the device to your computer (PC/laptop) using its micro USB cable.

Step 5 – Make sure MiFlash Tool can recognize your device. It usually recognizes your device as COM10 or COM-something. The number will vary but it usually starts with COM.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.xiaomitips.com/media/2016/04/MiFlash-Tool-Detects-Redmi-3.jpg

Step 6 – Now in your computer, find the Fastboot file (.tgz) you have downloaded and extract it using WinRAR (or 7zip). The first time you will get a folder with a .tar file in it. Again, extract that .tar file. It means in this step you have to do file extraction twice.

In de zip die je hebt gedownload hierboven pak je de flash_all.bat

Step 7 – You will then get a folder containing several files. Copy the path in Windows Explorer address bar.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.xiaomitips.com/media/2016/04/Inside-Fastboot-Package.jpg

Step 8 – Back to MiFlash Tool again. Now paste into the path from address bar copied in the last step into MiFlash address bar.

**ignore the 21761cfc device in the picture which is just an example. It should be COM10 or COM-something.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.xiaomitips.com/media/2016/04/MiFlash-Detecting-ROM-Files.jpg

Step 9 – Click on the Refresh button. The tool should now recognize your device (circled in yellow above).

Step 10 – Make sure you select either Flash all or Flash all except storage from the option in the bottom.

Step 11 – Finally, click on the Flash button to start installing fastboot ROM.

Step 12 – Sit tight and wait for the progress bar to reach 100%. The process should take only few seconds to complete.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.xiaomitips.com/media/2016/04/Fastboot-ROM-Flashing-Success.jpg

Thats all

[ Voor 8% gewijzigd door Liber8 op 22-05-2016 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• min6
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 15:50
Het voordelen van een wat langere levertijd is wel dat ik me helemaal de moeder kan oriënteren 😊

Heeft iemand ervaring met CM13 op de Mi5?
Werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Liber8 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 01:32:
[...]

Ok, als je bootloader unlocked is, deze ff downloaden:
https://www.androidfilehost.com/?fid=24499762636006357
Uitpakken in een mapje en dan dit volgen:

Before you proceed

Please create a full backup of your data if possible;
We will hold no responsibility of any risks or effects caused by this tutorial;
Proceed with your own risks.

Installing MIUI Fastboot ROM

Step 1 – First ting first, turn off your Redmi 3 device.

Step 2 – On your computer, open up the MiFlash Tool you’ve just installed.

Step 3 – Now put your Redmi 3 device into Download Mode. I can say that doing so is not so easy. Nevertheless, you can try this: Press the Volume Up (+) button and the Power button at the same time for few seconds until you enter Download mode.

Step 4 – Then connect the device to your computer (PC/laptop) using its micro USB cable.

Step 5 – Make sure MiFlash Tool can recognize your device. It usually recognizes your device as COM10 or COM-something. The number will vary but it usually starts with COM.

[afbeelding]

Step 6 – Now in your computer, find the Fastboot file (.tgz) you have downloaded and extract it using WinRAR (or 7zip). The first time you will get a folder with a .tar file in it. Again, extract that .tar file. It means in this step you have to do file extraction twice.

In de zip die je hebt gedownload hierboven pak je de flash_all.bat

Step 7 – You will then get a folder containing several files. Copy the path in Windows Explorer address bar.

[afbeelding]

Step 8 – Back to MiFlash Tool again. Now paste into the path from address bar copied in the last step into MiFlash address bar.

**ignore the 21761cfc device in the picture which is just an example. It should be COM10 or COM-something.

[afbeelding]

Step 9 – Click on the Refresh button. The tool should now recognize your device (circled in yellow above).

Step 10 – Make sure you select either Flash all or Flash all except storage from the option in the bottom.

Step 11 – Finally, click on the Flash button to start installing fastboot ROM.

Step 12 – Sit tight and wait for the progress bar to reach 100%. The process should take only few seconds to complete.

[afbeelding]

Thats all
Big thanks, working! De truuk was dus om TWRP te installeren op het EU ROM, niet op het china ROM.
Bovenstaande beschrijving daar zitten wat fouten in, echter alles werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:53:
[...]

Heb je MiPCSuite al geprobeerd?
Ik heb mijn Mi5 ook van deze seller (neem ik aan) en had soortgelijke problemen met MiFlash.
MiPCSuite gaf melding dat er nieuwe versie beschikbaar was. Deze heeft me naar laatste global gebracht.
Vanuit deze global kon ik de DEV rom flashen en uiteindelijk unlocken.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MTpaCHxYnX0IqHnMUJ6bJZll/full.jpg

Werkt niet bij mij. Ik probeer die TWRP manier even.
(kom van de Jiayu S3, dus komt misschien beetje overeen, even op inlezen)! (nog thx voor alle uitleg)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:28
min6 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:10:
Het voordelen van een wat langere levertijd is wel dat ik me helemaal de moeder kan oriënteren 😊

Werkt dat een beetje?
Kernel is nog niet volledig vrij gegeven dus nog geen officiële cm13, kwam wel een unofficial tegen, maar geen idee watvoor Spyware daarin zit of how stabiel hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KasperB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-03 12:52
min6 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:10:

Werkt dat een beetje?
Ik heb de unofficial van op XDA geïnstalleerd en ik ben voorlopig nog geen problemen tegengekomen. Het enige wat ik wat jammer vond is dat je terug op de home knop moet drukken in plaats van hem aan te raken. Ook zijn er bij sommige problemen met het niet werken van double tap to wake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
The Source schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:32:
[...]

Big thanks, working! De truuk was dus om TWRP te installeren op het EU ROM, niet op het china ROM.
Bovenstaande beschrijving daar zitten wat fouten in, echter alles werkend gekregen.
Mooi :D Toch vind ik het vreemd.
Normaal gesproken zou je altijd een TWRP/Recovery kunnen installeren via Fastboot, ongeacht de rom die er op zit.

Kom je nu wel in TWRP.? De MiFlash rom die ik je stuurde is niet de laatste Dev.eu rom. Die zou je dan moeten downloaden en via twrp moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Opperhoof schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 20:44:
Heb zelf kpn en woon in een klein dorp. In de grotere steden gewoon vol op 4G. Kom je buiten de steden, geen 4g..

Sommige kleinere dorpen hebben wel de juiste frequentie. Gewoon even googlen in welk gebied je zit met welke frequentie.

[ Voor 12% gewijzigd door Liber8 op 22-05-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/x09loJG19cJ0FDedFE7RENWc/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/w5C5IVxfZcm0VlFSagVVsIh7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cPUUsMHmd7gc1G8jdVpIxkVN/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lmISacyoWGbSimBFKqNSUeBs/full.jpg

Develop ROM van MIUI zelf, maar nu weer deze melding.

Ik krijg maar verschillende meldingen, maar flashen doet hij niet!

[ Voor 22% gewijzigd door Whiskey48 op 22-05-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
maurits82 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:39:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Develop ROM van MIUI zelf, maar nu weer deze melding.

Ik krijg maar verschillende meldingen, maar flashen doet hij niet!
Ik heb die drivers helemaal niet op mijn laptop staan. Bij mij was het gewoon telefoon aansluiten met usb op laptop. Hij download en installeert automatisch de benodigde drivers. Waarom zou je uberhaupt miflash willen gebruiken.?

Wat heb je nu op je telefoon staan voor rom.? Is je bootloader unlocked en heb je twrp erop staan.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Liber8 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:22:
[...]

Ik heb die drivers helemaal niet op mijn laptop staan. Bij mij was het gewoon telefoon aansluiten met usb op laptop. Hij download en installeert automatisch de benodigde drivers. Waarom zou je uberhaupt miflash willen gebruiken.?

Wat heb je nu op je telefoon staan voor rom.? Is je bootloader unlocked en heb je twrp erop staan.?
Hoi ik heb MIUI Global 7.2.4(MAAMIDC) van http://www.honorbuy.com/forum/thread-360053-1-1.html

Hij is nog gelockt, ben met name bezig om een originele MIUI er op te krijgen. (MI PC Suite kan m'n MI5 niet goed vinden, lukt me wel, maar kan niet updaten oid).
Ook via MiFlash krijg ik niet de standaard officiele ROM of Dev ROM er op.

... dit zou allemaal wel moeten kunnen toch lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liber8
maurits82 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:30:
[...]

Hoi ik heb MIUI Global 7.2.4(MAAMIDC) van http://www.honorbuy.com/forum/thread-360053-1-1.html

Hij is nog gelockt, ben met name bezig om een originele MIUI er op te krijgen. (MI PC Suite kan m'n MI5 niet goed vinden, lukt me wel, maar kan niet updaten oid).
Ook via MiFlash krijg ik niet de standaard officiele ROM of Dev ROM er op.

... dit zou allemaal wel moeten kunnen toch lijkt me?
De MiPcSuite werkt niet of amper. Probeer TWRP te installeren in de stappen die ik eerder gepost heb. Daarna de standaard officiële rom installeren in TWRP. MiFlash werkt niet goed of helemaal niet als je bootloader nog gelocked is. Heb zelf nog nooit met miflash gewerkt dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Liber8 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:33:
[...]

De MiPcSuite werkt niet of amper. Probeer TWRP te installeren in de stappen die ik eerder gepost heb. Daarna de standaard officiële rom installeren in TWRP. MiFlash werkt niet goed of helemaal niet als je bootloader nog gelocked is. Heb zelf nog nooit met miflash gewerkt dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ok thx! Overmorgen even opnieuw proberen! (morgen jarig, dit is m'n verjaardagscadeau :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
maurits82 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:53:
[...]

Ok thx! Overmorgen even opnieuw proberen! (morgen jarig, dit is m'n verjaardagscadeau :p)
Top, laat maar weten hoe het gaat :) Alvast een fijne B-Day.. *O* *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:56:
Is het iemand gelukt om xposed framework werkende te krijgen? Bij mij (eu rom) is het helaas niet gelukt.

*EDIT* Het is inmiddels gelukt. Ik moet v83-sdk83 installeren ipv v84-sdk83. Daarna heb ik module vibration tuner geïnstalleerd. Daarmee kan ik de duur van de vibratie langer maken, zodat notificaties en phone calls duidelijker trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen referrals op GoT

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 23-05-2016 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ik draai nu EU weekly.
- op welke dag komen de weekly updates uit? Altijd op dezelfde dag?
- komen die via de updater of moet ik die manual downloaden
- kan ik die dirty flashen?

Aan het eind van de dag heb ongeveer 30% batterij life over, ik had meer verwacht en misschien ook beetje verwend door de mi note 3 waar ik op 60% zat. Dus ik wil cynogen gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
The Source schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:32:
Ik draai nu EU weekly.
- op welke dag komen de weekly updates uit? Altijd op dezelfde dag?
- komen die via de updater of moet ik die manual downloaden
- kan ik die dirty flashen?

Aan het eind van de dag heb ongeveer 30% batterij life over, ik had meer verwacht en misschien ook beetje verwend door de mi note 3 waar ik op 60% zat. Dus ik wil cynogen gaan proberen.
Vrijdags komen die uit :) Je moet ze handmatig downloaden (xiaomi.eu).
Dirty flashen kan, van te voren en na het flashen wel even dalvik cache wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
maurits82 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:53:
[...]

Is het gelukt.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Ik ben toch maar aan het wachten op een unlock aanvraag van Xiaomi.
Ca 7dagen geleden imgediend, zal elk moment wel komen, ga het dan weer proberen. (zit nu op een dood spoor zonder dat denk ik).
Zit op een drama rom, continu homescreen app verspringingen, willekeurig opstarten (niet vaak, maar soms), toetsenbord instellingen onthoud hij niet, zit maar in z-afrika en heb geen NL taal.

Mocht ik niks horen ga ik even het forum op om een unlock aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Ik heb hem ook na 7 dagen ontvangen, kan dus elk moment komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Laatst online: 08-09 15:35
Guys, ik ben sinds kort de bezitter van een Xiaomi mi5 met een stable rom 7.24.00. Zijn er meer Tweakers die deze rom op hun Xiaomi hebben staan en zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik wil ook graag de Mi5; Heb al redelijk wat ervaring met Chinaphones na meerdere ZOPO ZP980(+) en C2's te hebben gehad en verhandeld. Die waren echter bijna stock android, dus ik hoop dat ik kan wennen aan MIUI of wat langer wachten op CM13.
Van een beetje flashen schrik ik niet iig; ik heb altijd custom ROMS gehad.

Ik heb met ZOPO altijd met een screenprotector en zo'n flapje over de voorkant gelopen uiteindelijk maar goed ook. Ik heb hem wel eens 'iets vervelender' laten vallen zonder grote problemen. Hoeveel moet ik me voorstellen van Gorilla Glass 4?
Kan ik daarmee goed uit de voeten, ik heb ook al 2 getordeerde schermen gezien in dit topic en wordt daar een beetje bang van.

Die fingerprint lijkt me ook geweldig trouwens.

Anders wacht ik nog iets langer op de Pro, alhoewel ik niet het vertrouwen heb dat die nog veel sterker zijn.

Wil er toch graag 2+ jaar minstens mee doen.

[ Voor 2% gewijzigd door imdos op 26-05-2016 09:40 . Reden: fingerprint vergeten ]

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Is het mogelijk om helemaal géén vergrendelscherm/patroon/vegen whatever te hebben? Tot nu toe heb ik alleen kunnen vinden dat het óf vegen, óf een patroon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 16-09 14:08

Wirehub

Blaat

zuukie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:55:
Guys, ik ben sinds kort de bezitter van een Xiaomi mi5 met een stable rom 7.24.00. Zijn er meer Tweakers die deze rom op hun Xiaomi hebben staan en zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee?
Neem aan dat 7.2.4.0 bedoeld . Dit is de eerst stable en vaak aangepast met Google play Store. Mss handiger om de xiaomi.eu stable of weekly te nemen.

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• min6
Zojuist mijn Xiaomi MI5 binnen gekregen. Ik dacht redelijk voorbereid te zijn, maar kennelijk toch niet :)

Ik wilde de bootloader unlocken via deze tutorial:
http://en.miui.com/thread-202290-1-1.html

Maar welke zip ik ook op mijn telefoon zet en via de 'Updater' app wil installeren, ik krijg steeds 'Couldn't verify update package'.

De ROM die er nu op staat is 7.2.94.99

Iemand een tip misschien?

EDIT: De uitleg van Liber8 nog maar eens goed doorgelopen, het werkt! :)

[ Voor 15% gewijzigd door min6 op 27-05-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:39
Hoe lang duurt unlock proces de laatste tijd? In het begin tijdens de redmi Note 3 was het soms 3 weken en nu al aangepast??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• min6
theduke1989 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:25:
Hoe lang duurt unlock proces de laatste tijd? In het begin tijdens de redmi Note 3 was het soms 3 weken en nu al aangepast??
Bij mij een dag of 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Precies één week hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Dank voor de antwoord, dus het gaat al stukken beter! Misschien minder druk of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Ok, unlock gelockt. (moest ff telefoon resetten en op de juiste login inloggen. (elke simkaart heeft eigen inlog blijkbaar).

Ok, mooi, next step!

[ Voor 231% gewijzigd door Whiskey48 op 28-05-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Liber8 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:38:
[...]

Mooi :D Toch vind ik het vreemd.
Normaal gesproken zou je altijd een TWRP/Recovery kunnen installeren via Fastboot, ongeacht de rom die er op zit.

Kom je nu wel in TWRP.? De MiFlash rom die ik je stuurde is niet de laatste Dev.eu rom. Die zou je dan moeten downloaden en via twrp moeten installeren.
Fastboot roms.tgz via miflash te installeren
Zip roms via TWRP :)

Zo is het vaak! xiaomi.eu gaat in de toekomst ook geen fastboot roms ondersteunen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
maurits82 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:40:
Ok, unlock gelockt. (moest ff telefoon resetten en op de juiste login inloggen. (elke simkaart heeft eigen inlog blijkbaar).

Ok, mooi, next step!
YAY! De laatste nightly build staat er op!

(na davilik ect wipen, bootte hij niet op, ZIP bestand op telefoon was weg (iets te veel weggehaald blijkbaar)
Ff met kabel aangesloten en van pc naar telefoon verplaatst.
In Recovery de laatste nightly build er op geramd en hoppa!
Perfect NL rom, super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chessaaj
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05-2016
Hi,

Ik denk er ook over een MI5 te bestellen (via bol.com), maar vraag mij een paar dingen af... Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Ik wil graag een niet al te dure Android telefoon, stock of near-stock vanwege de security updates. Ook wil ik graag een dual SIM telefoon, anders zou ik direct voor een Nexus gegaan zijn.

Nu zie ik op de bol.com site staan dat de daar aangeboden MI5 "is voorzien van Europese software en bevat Google Playstore en Nederlands". Betekent dit dat hier sowieso de EU ROM op staat? En betekent dat dan ook dat deze sowieso unlocked is (geweest)? Reden waarom ik dit vraag is dat bepaalde apps die ik wil gebruiken alleen originele ROMs accepteert. Daarnaast lees ik dat de EU ROM niet automatisch updates ontvangt, maar dat je die elke vrijdag zelf op moet halen op de eu site, klopt dat?

Tenslotte gebruik ik het KPN netwerk, dat met name 800Mhz 4G aanbied. De berichten over of deze bandbreedte wordt ondersteund door dit toestel zijn tegenstrijdig, iemand hier ervaring hiermee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

De berichten zijn niet tegenstrijdig. Er is geen ondersteuning voor de 800MHz lte band. Zie ook de website van Xiaomi.

Stel nou dat ik wel unlocked is, dan kun je alsnog de originele firmware flashen. Dat kan toch ook? Ik denk dat je het snelst antwoord krijgt als bol even belt met je vraag, die zijn 24/7 telefonisch bereikbaar.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:37
Chessaaj schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:00:
Hi,

Ik denk er ook over een MI5 te bestellen (via bol.com), maar vraag mij een paar dingen af... Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Ik wil graag een niet al te dure Android telefoon, stock of near-stock vanwege de security updates. Ook wil ik graag een dual SIM telefoon, anders zou ik direct voor een Nexus gegaan zijn.

Nu zie ik op de bol.com site staan dat de daar aangeboden MI5 "is voorzien van Europese software en bevat Google Playstore en Nederlands". Betekent dit dat hier sowieso de EU ROM op staat? En betekent dat dan ook dat deze sowieso unlocked is (geweest)? Reden waarom ik dit vraag is dat bepaalde apps die ik wil gebruiken alleen originele ROMs accepteert. Daarnaast lees ik dat de EU ROM niet automatisch updates ontvangt, maar dat je die elke vrijdag zelf op moet halen op de eu site, klopt dat?

Tenslotte gebruik ik het KPN netwerk, dat met name 800Mhz 4G aanbied. De berichten over of deze bandbreedte wordt ondersteund door dit toestel zijn tegenstrijdig, iemand hier ervaring hiermee?

Alvast bedankt!
Uit nieuwsgierigheid eens op bol.com gekeken...het is jouw geld maar 500 euro voor de zwakste versie is echt overdreven, waarom koop je dan nog zoiets als de prijs al quasi westers is. Elders vind je de zwaarste versie rond 450 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chessaaj
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05-2016
Ch3ckmate schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:26:
[...]

Uit nieuwsgierigheid eens op bol.com gekeken...het is jouw geld maar 500 euro voor de zwakste versie is echt overdreven, waarom koop je dan nog zoiets als de prijs al quasi westers is. Elders vind je de zwaarste versie rond 450 euro...
Omdat de prijs op bol.com 440 is en niet 500? En ik geen ervaring met de in dit topic genoemde Chinese importsites heb + ik heb niet zo'n zin om er zelf een EU ROM op te moeten gaan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Chessaaj schreef op zondag 29 mei 2016 @ 18:27:
[...]

Omdat de prijs op bol.com 440 is en niet 500? En ik geen ervaring met de in dit topic genoemde Chinese importsites heb + ik heb niet zo'n zin om er zelf een EU ROM op te moeten gaan zetten...
Officieel wordt de Mi5 niet in Nederland verkocht. Je koopt hem ook bij een andere verkoper dan Bol.com
En wie wat voor een rom die er op zetten, met alle risico van spyware erbij.

lekkere AV van die verkoper trouwens
Artikel 2 - Identiteit van de Ondernemer
[Naam ondernemer] (statutaire naam, eventueel aangevuld met handelsnaam);
[Vestigingsadres]
[Bezoekadres, indien dit afwijkt van het vestigingsadres];
Telefoonnummer: [en tijdstip(pen) waarop de ondernemer telefonisch te bereiken is]
E-mailadres: [of ander aan de Koper aangeboden elektronisch communicatiemiddel met dezelfde functionaliteit als e-mail] K
KvK-nummer:
Btw-identificatienummer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
Heeft iemand al iets gehoord of de Mi5 pro zwart als in het wild in gespot?
Kwam wel een verkoper op aliexpress tegen waar de beschikbaarheid van de zwarte op 1 stond en de witte ruim beschikbaar. Maar aangezien andere hem nog niet aanbieden heb ik dus maar eens een mailtje gestuurd of deze daadwerkelijk op voorraad is/was.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

The-Source schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:19:
Heeft iemand al iets gehoord of de Mi5 pro zwart als in het wild in gespot?
Kwam wel een verkoper op aliexpress tegen waar de beschikbaarheid van de zwarte op 1 stond en de witte ruim beschikbaar. Maar aangezien andere hem nog niet aanbieden heb ik dus maar eens een mailtje gestuurd of deze daadwerkelijk op voorraad is/was.
De 128gb ceramic Black is erg slecht leverbaar geloof ik. Waar hij wel te leveren is, is hij nog erg duur als de xiaomi-prijs vergelijkt met de prijs die je er nu voor betaald (oa ebay). Vraag & aanbod he, ik wacht dus nog even totdat het aanbod groter wordt.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een "uitmekaarhaal" tutorial met een grote zuignap voor de glazen achterkant gezien op youtube...

Boerenverstand zegt dat alleen het achterpaneel keramisch is en de rest gewoon precies hetzelfde als bij de glazen versies, ongetwijfeld zal dat achterglas ooit ergens als reparatie part opduiken, en dus misschien ook wel een plaatje keramiek in diezelfde vorm...

Zou het op die manier misschien mogelijk worden om er een keramische achterkant op te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
EWK schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:40:
[...]

De 128gb ceramic Black is erg slecht leverbaar geloof ik. Waar hij wel te leveren is, is hij nog erg duur als de xiaomi-prijs vergelijkt met de prijs die je er nu voor betaald (oa ebay). Vraag & aanbod he, ik wacht dus nog even totdat het aanbod groter wordt.
Yep. Heb 'm in feb. al gepreordened. Tot nu toe niks gehoord.
Eerste en laatste keer dat ik iets pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Russel88 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:29:
[...]

Yep. Heb 'm in feb. al gepreordened. Tot nu toe niks gehoord.
Eerste en laatste keer dat ik iets pre-order.
Had je kunnen weten dat dat lang ging duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
Loekkiee schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:30:
[...]

Had je kunnen weten dat dat lang ging duren.
Nope. Ik hoorde destijds dat ze de 128gb versie al meteen gingen produceren. Dat is blijkbaar niet het geval. M'n eigen fout, maar ik baal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Pre-orders van Chinese telefoons zijn sowieso niet echt aan te raden. Een week na de release zakken de prijzen vaak wel wat (vooral bij Xiaomi toestellen).
Ik wacht ook nog op de Mi5 Black Pro, maar het gerucht gaat dat ze vanaf 31 mei beschikbaar zijn (besteld kunnen worden). Een aantal sites, zoals Honorbuy en Aliexpress aanbieders claimen hem al op voorraad te hebben. Dat lijkt me sterk, maar ik zag in ieder geval wel dit filmpje: YouTube: Xiaomi Mi 5 Pro Unboxing & Hands on

(specs van 128GB en 4GB worden netjes op de doos getoond).

Mocht je hebben besteld en na 1 juni nog geen verzendbericht hebben ontvangen, dan kun je eigenlijk overal je bestelling annuleren en je geld terug vragen.

p.s. ik wacht ook nog steeds op mijn order, maar ik ging er al vanuit dat het lang ging duren :+ :z

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 30-05-2016 14:14 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Laatst online: 08-09 15:35
Welke rom kun je er nu het beste op zetten en waarom. Graag een reactie van mijn medetweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
Is er stilletjes een nieuwe variant bij gekomen?

Geen harde achterkant, maar glas - wel 128GB. Ik had er nog niets over gehoord.

https://www.ibuygou.com/p...mstandard-glass-7416.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

hrigteri schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 02:01:
Is er stilletjes een nieuwe variant bij gekomen?

Geen harde achterkant, maar glas - wel 128GB. Ik had er nog niets over gehoord.

https://www.ibuygou.com/p...mstandard-glass-7416.html
is er altijd al geweest. de 128GB Zwart met keramische achterkant en de witte met glas.

De enige nieuwe vermelding op Mi.com is een witte met keramische achterkant.

niet dat ze op dit moment beschikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ze zijn ook bezig met een CM13 build van Temasek voor de Mi5
http://forum.xda-develope...?p=67034912&postcount=295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Kenzi schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 03:39:
[...]

De enige nieuwe vermelding op Mi.com is een witte met keramische achterkant.

niet dat ze op dit moment beschikbaar zijn
Die witte keramische was vanaf vandaag te bestellen toch? Ik ben benieuwd of ze ook uit de fabriek zo'n gerold, maar verwacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Kiswum schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:42:
[...]

Die witte keramische was vanaf vandaag te bestellen toch? Ik ben benieuwd of ze ook uit de fabriek zo'n gerold, maar verwacht het niet.
Wat is eigenlijk de meerwaarde van een keramische achterkant.? 9/10 personen gebruikt een case waardoor je de achterzijde toch niet zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struktron
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-07 00:03
Beste Tweakers,

Wat ik me vooral afvraag; Is de telefoon wel stevig?

Ik heb na het zien van het Youtube filmpje mijn twijfels of dit toestel wel bestand is tegen een stootje. Dan bedoel ik vooral eigenlijk de telefoon in je (spijker)broekzak dragen en alle bewegingen die daar bij horen, opstaan zitten, fietsen etc. Het gaat dan met name om de druk die op de telefoon werkt door het bovenstaande, een hoesje voorkomt deze schade niet. Heeft iemand hier al ervaring mee, ben erg benieuwd???

[ Voor 17% gewijzigd door Struktron op 31-05-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Liber8 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:53:
[...]

Wat is eigenlijk de meerwaarde van een keramische achterkant.? 9/10 personen gebruikt een case waardoor je de achterzijde toch niet zal zien.
Keramiek is enorm sterk, sterker dan verhard glas. Het gebruik van een screenprotector is in theorie het enige wat je nodig hebt.

Een hoesje gebruik ik ook, maar niet tegen valschade. Ik gebruik namelijk alleen maar pouchbags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Struktron schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:12:
Beste Tweakers,

Ik heb na het zien van het Youtube filmpje mijn twijfels of dit toestel wel bestand is tegen een stootje. Dan bedoel ik vooral eigenlijk de telefoon in je (spijker)broekzak dragen en alle bewegingen die daar bij horen, opstaan zitten, fietsen etc. Het gaat dan met name om de druk die op de telefoon werkt door het bovenstaande, een hoesje voorkomt deze schade niet. Heeft iemand hier al ervaring mee, ben erg benieuwd???
Ik heb de telefoon altijd in mijn broekzak voor zitten. Totaal geen probleem tov mijn oude OPO.
Achterzak heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
The Source schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:15:
[...]

Ik heb de telefoon altijd in mijn broekzak voor zitten. Totaal geen probleem tov mijn oude OPO.
Achterzak heb ik niet geprobeerd.
Dit dus. Heb hem nu een week, kom ook van een grotere OPO af (5,5 inch om 5,15 inch) en met de Mi5 geen enkel probleem tot op heden. Draag hem wel altijd in broekzak aan de voorkant ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Kiswum schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:42:
[...]

Hij staat op de de Mi.com site nu als klikbaar. Echter nog steeds niet te bestellen. Er was een beperkte oplage van de 32/64GB versie maar zoals gewoonlijk was die binnen 1 seconden weer uitverkocht :P
Geloof dat er vandaag om 10:00 (Beijing tijd) weer een poging is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:23:
[...]

Keramiek is enorm sterk, sterker dan verhard glas. Het gebruik van een screenprotector is in theorie het enige wat je nodig hebt.

Een hoesje gebruik ik ook, maar niet tegen valschade. Ik gebruik namelijk alleen maar pouchbags.
Keramiek is vooral kei en keihard, daar krijg je geen krasjes op in tegenstelling tot glas.
Dit materiaal word bij hele hoge temperaturen gebakken, toch is het niet onverwoestbaar maar sowieso een heel stuk harder dan (gorilla)glas.
De tegeltjes onder de oude space shuttle waren ook van keramisch materiaal, dat kon bijvoorbeeld temperaturen weerstaan waarbij glas allang gesmolten was en is ontzettend dun en licht, glas is dan weer wat flexibeler, dat buigt wat en barst vervolgens, keramiek buigt (nagenoeg)niet.

Kortom in een normale telefoon zou het frame het sterkste zijn en het glas voor de afdekking zorgen, met een keramische achterkant vangt deze (hopelijk) veel krachten op waardoor dat torderen en buigen in theorie zou verminderen/voorkomen terwijl het toch heel licht en dun is.

Qua valschade heb je meer aan metaal of kunststof, metaal komt een deuk in en kunststof veert ook terug of je hebt een buts, dat absorbeert de impact, zie het als de kreukelzone van een auto, ze maken de bumpers ook niet keihard, keramisch materiaal absorbeert nagenoeg niets omdat het zo hard is en gaat echt wel aan flinters als je pech hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2016 06:11 . Reden: valschade uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Struktron schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:12:
Beste Tweakers,

Ik heb mijn telefoon altijd in mijn broekzak incl. Nillkin hoesje. Totaal geen probleem telefoon voelt ook echt wel stevig aan. Ik heb ook een glass protector van Nillkin erop zitten die zeer goed past (je merkt niet eens dat die erop zit). Ik vind alleen de glazen achterkant zeer irritant omdat je telefoon overal vanaf gaat glijden. Maar hier heb je geen last van als je hem in een hoesje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
https://xiaomi.eu/community/threads/miui-8-alpha.31903/

MIUI 8 alpha voor Gemini. Iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Gebruik hem nu 10 minuten maar tot nog toe lijkt alles te werken. Data/telefoon/sms werkt in ieder geval. En ik heb 2 simkaarten ook dat gaat goed.

Edit: Wat super vet is dat je apps kunt clonen met MIUI 8: Ik heb nu whatsapp gekloond en kan op beide sims nu whatsapp hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door lexi1986 op 02-06-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
lexi1986 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:30:
[...]

Gebruik hem nu 10 minuten maar tot nog toe lijkt alles te werken. Data/telefoon/sms werkt in ieder geval. En ik heb 2 simkaarten ook dat gaat goed.

Edit: Wat super vet is dat je apps kunt clonen met MIUI 8: Ik heb nu whatsapp gekloond en kan op beide sims nu whatsapp hebben.
Clean install of een dirty flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
The Source schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:00:
[...]

Clean install of een dirty flash?
Clean heb een nandroid backup van mijn MIUI7 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Ik krijg nu de vraag van Banggood of ik ipv de zwarte 4Gb/128Gb Pro versie met keramische achterkant de witte (glazen denk ik) wil, of een refund. De zwarte is niet meer leverbaar zeggen ze.....
Volgens mij wel leverbaar, maar heet nu de "Exclusieve edition" en is meteen een stuk duurder.

Oftewel, ze hebben een fout gemaakt bij de pre order en willen daar nu vanaf.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ovaal schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:25:
Ik krijg nu de vraag van Banggood of ik ipv de zwarte 4Gb/128Gb Pro versie met keramische achterkant de witte (glazen denk ik) wil, of een refund. De zwarte is niet meer leverbaar zeggen ze.....
Volgens mij wel leverbaar, maar heet nu de "Exclusieve edition" en is meteen een stuk duurder.

Oftewel, ze hebben een fout gemaakt bij de pre order en willen daar nu vanaf.
De zwart keramische (en ook de wit keramische) is (nog) niet te krijgen via Xiaomi. Xiaomi is gewoon aan het kutten (gezeur met leveranciers voor de keramische achterkant). Niet echt de fout van de shops (alhoewel die natuurlijk wel al te graag pre-orders aannemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lom0r
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-08 15:44
Heb sinds gisteren de 32Gb versie, na het installeren van de gapps (https://drive.google.com/...pw9x6bWN5VjNuMzRvMU0/view) (dank aan kanem0chi, zie ook de review) en het verwijderen van onzinnige chinese apps loopt die als een trein.
Heb geprobeerd Hearthstone te installeren en dit ging super snel en zonder problemen, terwijl mijn 4 jaar oude OPPO daar gewoon niet goed aan kon beginnen.
Heb een ander thema uit de store gehaald (en hoewel dat allemaal chinees is is het niet te moeilijk navigeren), hier zitten alleen nog wel wat kleine chinese tekens in. Tevens gebruik ik het Baidu IME for MIUI keyboard, vind het prettiger werken dan het google toetsenboard, hier zitten ook enkele chinese tekens in maar die dat vormt ook geen probleem, enige wat ik jammer vind is dat dit toetsenboard geen engelse instellingen heeft en ik dus niks kan wijzigen of opzoeken tenzij ik chinees ga leren.

Al met al een super telefoon tot nu toe.
Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken