Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:28
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:14:
[...]

Tja, geen idee. Ik kan niet oordelen over of een random youtuber de telefoon al mishandeld heeft voordat hij hem probeert te buigen.
Same, maar ik merk dat mensen vrij snel iets afkraken zonder verder onderzoek te doen.
Juist daarom vind ik die foto's van de getordeerde Mi5 hier zo interessant, die laten dagelijks gebruik zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
iTitus schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:39:
[...]

Same, maar ik merk dat mensen vrij snel iets afkraken zonder verder onderzoek te doen.
Juist daarom vind ik die foto's van de getordeerde Mi5 hier zo interessant, die laten dagelijks gebruik zien
Je weet uiteraard ook niet of deze tweaker zijn Mi5 mishandeld heeft of niet ;)
Wel zuur overigens, hopelijk is dit een uitzonderlijk geval.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTitus schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:39:
[...]

Dat klopt, ik probeerde alleen een verklaring te vinden voor de verbogen Mi5 die hier getoond werd. Mogelijk is de Mi5 gewoon niet zo stevig, of was dit een maandagmorgenmodel. Mijn eigen Mi4 is wel retestevig, die heeft al behoorlijk veel extreme dingen overleefd, zij het met een case en een glazen screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

iTitus schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:33:
[...]

Die gast heeft in het verleden een Nexus gebroken op die manier. Later bleek dat hij dat toestel al zwaar mishandeld had van te voren waardoor het toestel makkelijker brak.
Also:
YouTube: \[Hindi-Audio]-Xiaomi Mi 5 Scratch, Bending, Water Resistance & Flame Test in Hindi-Audio by BCD Tech
Welke geloof je?
Onzin, JerryRigEverything is gewoon betrouwbaar. Bij die Nexus heeft ie die test vanwege al die zeikerds zelfs 2x gedaan (zie YouTube: Nexus 6p is a joke! Round TWO - Why does it bend?).
Die Indiër heeft gewoon of geen kracht of hij durft geen kracht te zetten :')
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:54:
[...]

Dat klopt, ik probeerde alleen een verklaring te vinden voor de verbogen Mi5 die hier getoond werd. Mogelijk is de Mi5 gewoon niet zo stevig, of was dit een maandagmorgenmodel. Mijn eigen Mi4 is wel retestevig, die heeft al behoorlijk veel extreme dingen overleefd, zij het met een case en een glazen screenprotector.
De verklaring die je dus gaf is juist, de Xiaomi Mi5 is dus inderdaad niet zo stevig dat ie niet vervormd bij zulke krachten. Overigens bedankt voor het filmpje van JerryRigEverything, ik had al besloten om vanwege MIUI en het gedoe met de software op dit toestel deze niet te nemen, maar dat het toestel ook niet sterk genoeg is om krachten in je broekzak aan te kunnen is nog een extra reden het toestel links te laten liggen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
Lijkt mij dat elke telefoon van 9 mm en dunner zo door midden te breken is? Ik heb er alleen het geld niet voor.
Laguna schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:25:
[...]

Onzin, JerryRigEverything is gewoon betrouwbaar. Bij die Nexus heeft ie die test vanwege al die zeikerds zelfs 2x gedaan (zie YouTube: Nexus 6p is a joke! Round TWO - Why does it bend?).
Die Indiër heeft gewoon of geen kracht of hij durft geen kracht te zetten :')

[...]

De verklaring die je dus gaf is juist, de Xiaomi Mi5 is dus inderdaad niet zo stevig dat ie niet vervormd bij zulke krachten. Overigens bedankt voor het filmpje van JerryRigEverything, ik had al besloten om vanwege MIUI en het gedoe met de software op dit toestel deze niet te nemen, maar dat het toestel ook niet sterk genoeg is om krachten in je broekzak aan te kunnen is nog een extra reden het toestel links te laten liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door mezstah op 11-05-2016 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HPo NG
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:43
Het kan ook te maken hebben met de plek waar de telefoon belast wordt. De mi 5 heeft een batterij die bij buiging een groot gedeelte van de kracht opneemt mits de belasting op de telefoon in het midden zit. Het is wel zo dat de batterij niet de gehele lengte in beslag neemt en door kan buigen/breken bij spanningsconcentraties aan de rand van de batterij.

Het torderen lijkt mij te gebeuren aan de kant waar er andere modules zitten dan de batterij. Het kan daarom erop duiden dat het aluminium frame an sich weinig kracht kan opnemen en voor zijn stijfheid grotendeels afhankelijk is van de batterij (en misschien andere modules).

Voorzichtigheid geboden in ieder geval!

Mijn Mi 5 komt trouwens vandaag binnen en kan niet wachten!

[ Voor 8% gewijzigd door HPo NG op 11-05-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

mezstah schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:35:
Lijkt mij dat elke telefoon van 9 mm en dunner zo door midden te breken is? Ik heb er alleen het geld niet voor.

[...]
Nope dat zou je misschien verwachten maar dat is zeker niet het geval. Check de andere filmpjes van JerryRigEverything maar. Hij heeft al best veel toestellen getest en tot nu toe hebben er maar 3 gefaald: de HTC M9, de Nexus 6P en dus de Xiaomi Mi5.
HPo NG schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:38:
Het kan ook te maken hebben met de plek waar de telefoon belast wordt. De mi 5 heeft een batterij die bij buiging een groot gedeelte van de kracht opneemt mits de belasting op de telefoon in het midden zit. Het is wel zo dat de batterij niet de gehele lengte in beslag neemt en door kan buigen/breken bij spanningsconcentraties aan de rand van de batterij.

Het torderen lijkt mij te gebeuren aan de kant waar er andere modules zitten dan de batterij. Het kan daarom erop duiden dat het aluminium frame an sich weinig kracht kan opnemen en voor zijn stijfheid grotendeels afhankelijk is van de batterij (en misschien andere modules).
Batterijen zijn sowieso buigzaam, dus als je toestel daarvan afhankelijk zou zijn zou het niet best zijn ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Laguna op 11-05-2016 16:10 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Ben toch wel een beetje 'bang' geworden van die foto hierboven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
http://www.aliexpress.com...32GB-ROM/32597684693.html

Ik wil wellicht bovenstaande bestellen, maar het lijkt dat deze niet Band 20 ondersteund (zij noemen enkel tot 8 ) en dus niet werkt met het 4G netwerk van Tele2. Kan iemand dat bevestigen? In de eerste post hier staan namelijk de bandbreedtes genoemd en dan zou het volgens mij juist wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een droptest meer waarde heeft dan een bend test, wie gaat er nu zijn telefoon perongeluk in tweeen buigen. YouTube: Краш тест Xiaomi Mi5 - drop test :+

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 01:35:
Ik denk dat een droptest meer waarde heeft dan een bend test, wie gaat er nu zijn telefoon perongeluk in tweeen buigen. YouTube: Краш тест Xiaomi Mi5 - drop test :+
Dan moet je ook wel een video laten zien waarin je duidelijk kan zien dat de telefoon valt. Nu blijft het vallen buiten beeld en komt de telefoon pas weer in beeld nadat deze al de grond heeft geraakt. Als het al dezelfde telefoon is die je daarna ziet. Zou goed kunnen dat er een andere nieuwe al klaar lag.

Zal niet de eerste keer zijn dat er met dit soort test videos trucjes worden uitgehaald.

[ Voor 7% gewijzigd door Kenzi op 12-05-2016 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Mi5 black 32GB ook binnen van Aliexpress d:)b
Nadat ik mijn trouwe Mi2s heb laten overlijden moest ik er toch maar aan.
Nog even wennen aan de grootte.. maar valt me niet echt tegen.

Bootloader unlock permissions aangevraagd. Hoe snel ging dat bij jullie?
Ik ben nu 2 dagen verder (ja ik weet dat er 3-20 dagen staat vermeld ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Kyhfin schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:24:
http://www.aliexpress.com...32GB-ROM/32597684693.html

Ik wil wellicht bovenstaande bestellen, maar het lijkt dat deze niet Band 20 ondersteund (zij noemen enkel tot 8 ) en dus niet werkt met het 4G netwerk van Tele2. Kan iemand dat bevestigen? In de eerste post hier staan namelijk de bandbreedtes genoemd en dan zou het volgens mij juist wel moeten werken.
Geen band 20 inderdaad. Wel band 7. Dus je hebt wel 4G, zij het beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:18:

1 mei aangevraagd, 8 mei binnen. Dus een weekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:18:

Welke shop heb je hem besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

iTitus schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:43:
1 mei aangevraagd, 8 mei binnen. Dus een weekje :)
Thanks. Even geduld nog dus =)
http://nl.aliexpress.com/...052577743-09816-zrFE6Y3ju

Communicatie was erg goed en was er met 10 dagen binnen (netjes zonder import-tax ;))
Aan te bevelen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
:O Wat lees ik nou bij die seller, "Purple in stock" :P Lol!
Ik heb daar ook goede ervaringen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:31:
[...]

Communicatie was erg goed en was er met 10 dagen binnen (netjes zonder import-tax ;))
Aan te bevelen dus.
Heb hier ook eerder besteld, prima afgehandeld. Gisteren nog een besteld (goud ;) ), hopelijk weer snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Pakket vandaag bezorgd blijkbaar, ik was niet thuis (net een uur later thuis). Bij de buurman afgeleverd, and guess what, hij zegt datie het pakketje op de gang gezet heeft van zijn appartementencomplex en het pakketje is nu dus weg! Heel frustrerend dit, ik vraag me af hoe dit gaat aflopen.. Ik neem aan dat hij moet gaan dokken, hij heeft getekend dus ja.. Ik heb de postbode al gebeld die gaan weer langskomen. Goddamn sheizen, ik vertrek zo op vakantie, had dus me telefoon mooi mee kunnen nemen.. maar niet dus! :( :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Holy shit dat is naar! Ben je alle mensen op de gang al langs geweest of iemand het misschien in bewaring heeft genomen tegen diefstal?
Anders wordt het inderdaad een lastige situatie. Jij tegen de buurman, met de vraag of hij het zelf heeft gehouden of echt op de gang heeft gezet(wie is er nou zo dom?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
dumbledore schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:32:
Pakket vandaag bezorgd blijkbaar, ik was niet thuis (net een uur later thuis). Bij de buurman afgeleverd, and guess what, hij zegt datie het pakketje op de gang gezet heeft van zijn appartementencomplex en het pakketje is nu dus weg! Heel frustrerend dit, ik vraag me af hoe dit gaat aflopen.. Ik neem aan dat hij moet gaan dokken, hij heeft getekend dus ja.. Ik heb de postbode al gebeld die gaan weer langskomen. Goddamn sheizen, ik vertrek zo op vakantie, had dus me telefoon mooi mee kunnen nemen.. maar niet dus! :( :( |:(
Vreemd verhaal toch? Ken die buurman niet, maar je gaat een pakketje toch niet zomaar op de gang zetten? Ten minste ik stel me voor dat dat een vrij toegankelijke gang is, aangezien je het over een appartementen complex hebt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
iTitus schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:57:
Holy shit dat is naar! Ben je alle mensen op de gang al langs geweest of iemand het misschien in bewaring heeft genomen tegen diefstal?
Anders wordt het inderdaad een lastige situatie. Jij tegen de buurman, met de vraag of hij het zelf heeft gehouden of echt op de gang heeft gezet(wie is er nou zo dom?).
Bizar, je zet toch niet zomaar een pakketje van iemand anders in de galerij.. Hoop dat je buurman verantwoordelijk is voor het correct afleveren van het pakketje bij jou aangezien hij getekend heeft. Dacht dat ze dit soort pakketjes ook niet zomaar bij de buren bezorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Ik ken je buurman niet, maar...is hij helemaal te vertrouwen?

"Ja ik had hem op de gang gezet en toen was hij ineens weg," is natuurlijk wel een goed verhaal om zo'n ding zelf achterover te drukken. Just saying.

Ik zou ook even Marktplaats in de gaten houden als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Het is een longshot, maar heeft iemand heel toevallig ervaring met een Mi5 in combinatie met een Polaroid zonnebril? :+
Met een gepolariseerde zonnebril kun je beeldschermen in een bepaalde richting heel moeilijk zien. Bij de Mi3 kan ik helaas niks zien als ik hem verticaal hou. Een vriend van me had de Sony Z2 en die kon je horizontaal juist niet aflezen. Mijn Lumia 920 kon ik diagonaal niet aflezen. Iemand een idee hoe het zit met de Mi5? :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soulcrusher schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:25:
Het is een longshot, maar heeft iemand heel toevallig ervaring met een Mi5 in combinatie met een Polaroid zonnebril? :+
Erg goede vraag zelfs 8)
Ik had hier ook altijd last van met mijn Mi2s. Alleen horizontaal af te lezen.

Goed nieuws! Net geprobeerd en ik kan mijn Mi5 verticaal goed lezen! Horizontaal zie je dan niks uiteraard.
BTW: ik weet niet of er verschil zit in de polarisatierichting van zonnebrillen

edit: heb getest met de Polaroid van mijn vriendin en een Brunotti van mij. Met beiden kan ik verticaal goed lezen d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Momus schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:21:
[...]

Geen band 20 inderdaad. Wel band 7. Dus je hebt wel 4G, zij het beperkt.
Hier in de buurt wel heel veel masten met 800 en 2600, maar in bepaalde buiten gebieden blijkbaar nog alleen 800. Dan vind ik het toch wel een risico om te doen, want loop ik blijkbaar af en toe wel 4G mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Pfew gelukkig, de buurman heeft mijn pakketje blijkbaar toch gevonden. Toch een vreemde gast was het maarja ik ben happy, pakketje was nog niet open gemaakt, en de mi5 doet het prima !

@ Soulcrusher, zojuist even getest met mn eigen polarized brilletjes. Werkt prima! Had bij mijn oude smartphone xperiaS (ja het was écht tijd voor een update) dezelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:45:
[...]

Erg goede vraag zelfs 8)
Ik had hier ook altijd last van met mijn Mi2s. Alleen horizontaal af te lezen.

Goed nieuws! Net geprobeerd en ik kan mijn Mi5 verticaal goed lezen! Horizontaal zie je dan niks uiteraard.
BTW: ik weet niet of er verschil zit in de polarisatierichting van zonnebrillen

edit: heb getest met de Polaroid van mijn vriendin en een Brunotti van mij. Met beiden kan ik verticaal goed lezen d:)b
Mooi, bedankt _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkknl
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:57:
Nou heb de telefoon ondertussen bijna 2 maand maar loop nu toch wel tegen wat dingetjes aan. Mijn telefoon is gaan torderen en heeft de glazen achterkant laten barsten...

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb preciecs het zelfde! Mi5 64GB black... achterkant gebarsten!
Heel erg jammer!

Ik merk ook dat er heel snel krasjes op het scherm komen, erg raar met Gorilla Glass 4. Ik kan bijna het bijna niet geloven. Dit is binnen 1 week, dit terwijl ik altijd zeer zuinig op mijn spullen ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
Mm ik hoor het al... Ik ga nog een maandje of twee met mijn OP2 door, vermoed dat productieproces nog niet optimaal is van de MI5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:52
rikkknl schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:37:
[...]

Heel erg jammer!

Ik merk ook dat er heel snel krasjes op het scherm komen, erg raar met Gorilla Glass 4. Ik kan bijna het bijna niet geloven. Dit is binnen 1 week, dit terwijl ik altijd zeer zuinig op mijn spullen ben..
Ik geloof 't ook niet, hier witte al ruim een paar maanden in gebruik en nog geen krassen/barsten ;)
(heb wel screenprotector)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
DHL zeker?
Die flikken dat bij mij ook, pakketje gewoon buiten bij de voordeur neergezet.
Andere pakketdiensten nooit problemen met dit soort praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Hoera voor Banggood :(
Kreeg gisterenavond de volgende mail:

Dear customer ,

We feel sorry that the black one won't be in stock in a short time .

We suggest you to refund first if you don't want to change it to white

Sorry for our inconvenience

Liter

Gaat over een zwarte Pro met keramische achterkant. Hebben ze 'm de goedkoop aangeboden en willen ze dat ik 'm straks alsnog duurder koop?

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Iemand enig idee hoe ik de chinese normale Xiaomi versie kan flashen op mijn telefoon. Heb mijn telefoon met een Global Rom gekregen met een rom die de reseller geflasht heeft. Ik wil updates etc. kunnen ontvangen. Ik heb overigens mijn unlock aangevraagd is een week onderweg nu maar begreep dat dit tot 2 weken kan duren voordat die akkoord is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
lexi1986 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 00:01:
Iemand enig idee hoe ik de chinese normale Xiaomi versie kan flashen op mijn telefoon. Heb mijn telefoon met een Global Rom gekregen met een rom die de reseller geflasht heeft. Ik wil updates etc. kunnen ontvangen. Ik heb overigens mijn unlock aangevraagd is een week onderweg nu maar begreep dat dit tot 2 weken kan duren voordat die akkoord is?
Volgens mij moet je deze dan hebben:
http://en.miui.com/thread-248333-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:16
lexi1986 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 00:01:
Idd goede. Is die ook in het Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
China stable is heeft de Engelse taal als optie, maar die is niet zo goed als de EU rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
ovaal schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:53:
Hoera voor Banggood :(
Kreeg gisterenavond de volgende mail:

Dear customer ,

We feel sorry that the black one won't be in stock in a short time .

We suggest you to refund first if you don't want to change it to white

Sorry for our inconvenience

Liter

Gaat over een zwarte Pro met keramische achterkant. Hebben ze 'm de goedkoop aangeboden en willen ze dat ik 'm straks alsnog duurder koop?
Ze hebben geen idee of de zwarte versie gaat komen, er gaan geruchten dat de productie gecancelled gaat worden. Aan de andere kant heb ik ook gelezen dat het geen groot probleem zal zijn om de keramische achterkant te produceren: aldus de fabrikant die het materiaal levert.

Je kunt ook gewoon je pre-order laten staan en wachten op goed nieuws (net als ik).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Is er eigenlijk een plek (zoals needrom), waar ik de nieuwste ROMS van de MI5 kan vinden?
Ik ben nog een redelijke noob mbt MIUI en XIAOMI, maar heeft iemand hier antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
kanem0chi schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:36:
Mocht er iemand nog de witte 128GB versie willen bestellen met glazen achterkant, de coupon "Marmi5128gbwhite" geeft $12 korting bij ibuygou
Top thanks, ga ik gebruiken.
Mag ik vragen waar je deze gevonden hebt? Ben wel benieuwd wanneer iBuyGou coupons heeft. Moet pap, mam en zusje ook nog over krijgen op Xiaomi :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
rikkknl schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:37:
[...]

Heel erg jammer!

Vreemd... Heb je geen hoesje ofzo erom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

maurits82 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:41:
Is er eigenlijk een plek (zoals needrom), waar ik de nieuwste ROMS van de MI5 kan vinden?
Ik ben nog een redelijke noob mbt MIUI en XIAOMI, maar heeft iemand hier antwoord op?
Hier staan de officiële ROMs
http://en.miui.com/download-299.html

Customs ROMs zijn te vinden op xiaomi.eu
Maar daarvoor moet je bootloader wel unlocked zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:03:
[...]

Hier staan de officiële ROMs
http://en.miui.com/download-299.html

Customs ROMs zijn te vinden op xiaomi.eu
Maar daarvoor moet je bootloader wel unlocked zijn
Thanks, die had ik gevonden inderdaad maar als ik ze probeer te installeren vanuit de update app van Xiaomi op de telefoon krijg ik de melding "Can't verify update". Hoe kan ik deze rom erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:17:
Thanks, die had ik gevonden inderdaad maar als ik ze probeer te installeren vanuit de update app van Xiaomi op de telefoon krijg ik de melding "Can't verify update". Hoe kan ik deze rom erop zetten?
Hmm dat had ik ook. Waar heb jij hem vandaan?
Ik heb het "opgelost" door http://pcsuite.mi.com/ te installeren.
Deze gaf aan dat er een update was en bracht me naar laatste global.
In deze versie kon ik nu wel de developer rom flashen (download dev zip >> update met updater app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:23:
[...]

Hmm dat had ik ook. Waar heb jij hem vandaan?
Ik heb het "opgelost" door http://pcsuite.mi.com/ te installeren.
Deze gaf aan dat er een update was en bracht me naar laatste global.
In deze versie kon ik nu wel de developer rom flashen (download dev zip >> update met updater app).
Ik had hem via http://en.miui.com/download-299.html met dat ik dit typ krijg ik binnen dat ik mijn bootloader kan unlocken. Na 7 dagen is deze goedgekeurd ga dit nu doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:26:
Ik had hem via http://en.miui.com/download-299.html met dat ik dit typ krijg ik binnen dat ik mijn bootloader kan unlocken. Na 7 dagen is deze goedgekeurd ga dit nu doen :)
Bedoelde eigenlijk waar je de Mi5 vandaag had ;)
Ja dat is zeker een goed plan.
Ik heb gelezen dat het unlocken alleen schijnt te werken met een dev rom.
Vandaar dat ik die erop wou hebben. Ik wacht ook nog even geduldig om mijn unlock permissie :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:30:
[...]

Bedoelde eigenlijk waar je de Mi5 vandaag had ;)
Ja dat is zeker een goed plan.
Ik heb gelezen dat het unlocken alleen schijnt te werken met een dev rom.
Vandaar dat ik die erop wou hebben. Ik wacht ook nog even geduldig om mijn unlock permissie :O
Ik had hem via aliexpress sorry :)

http://www.aliexpress.com...4K-video/32632847013.html

Heb zojuist bootloader kunnen unlocken op een global stable rom dus denk niet dat je perse op een een dev rom moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:39:
Ik had hem via aliexpress sorry :)

http://www.aliexpress.com...4K-video/32632847013.html

Heb zojuist bootloader kunnen unlocken op een global stable rom dus denk niet dat je perse op een een dev rom moet zitten.
Goed om te weten. Thanks d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Oef, dit is even lastig. Mijn vorige telefoon was een Redmi 1 omdat MIUI, destijds nog slechts een custom ROM en geen fabrikant, echt heel goed beviel op mijn Nexus S. Nu heb ik een Mi3 en zat ik te overwegen een Mi5 te halen, maar ik krijg gemengde gevoelens van dit topic. Ik wilde de keramische Mi5 hebben, maar die gaat op zich laten wachten? En wat is dat met de getordeerde body? Dat gebeurd toch echt niet uit zichzelf?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppezz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-09-2022
Heb de Black 64gb ook besteld. Dinsdag wordt hij geleverd. Kijk er naar uit want men samsung galaxy s3 heeft echt zijn beste tijd gehad. 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 21:33
Ik heb mijn Mi 5 ook binnen! Super snel geleverd, binnen 5 dagen (incl weekend) na bestelling had ik hem binnen via IBuyGou.
Andere vraag. Ik heb aanvraag gedaan om het toestel te unlocken, deze toestemming heb ik nu ook van Xiaomi gekregen. Echter, als ik het Mi Unlock programma open en ik klik op 'Unlock Device' krijg ik de melding 'Couldn't Verify, Current account is diffrent from the account info on the device'. Echter, er is met precies hetzelfde Mi account ingelogd.. Hoe kan dit, en hoe kan ik dit fixen?
Edit:
Gevonden, je blijkt een dev rom versie nodig te hebben om dit te kunnen doen. Maar ik heb echt van alles geprobeerd, maar ik krijg geen dev rom op mijn Mi5.. Alles wat ik probeer moet ik eerst de Mi5 voor unlocken. Iemand een werkende tutorial/download link? Ik heb al geprobeerd de dev versie van deze site te installeren, maar ook dit lukt niet door een foutmelding ( http://en.miui.com/download-299.html ).. Weet iemand iets? bvd!

[ Voor 29% gewijzigd door Sandert98 op 15-05-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Sandert98 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:10:
Ik heb mijn Mi 5 ook binnen! Super snel geleverd, binnen 5 dagen (incl weekend) na bestelling had ik hem binnen via IBuyGou.
Andere vraag. Ik heb aanvraag gedaan om het toestel te unlocken, deze toestemming heb ik nu ook van Xiaomi gekregen. Echter, als ik het Mi Unlock programma open en ik klik op 'Unlock Device' krijg ik de melding 'Couldn't Verify, Current account is diffrent from the account info on the device'. Echter, er is met precies hetzelfde Mi account ingelogd.. Hoe kan dit, en hoe kan ik dit fixen?
Edit:
Gevonden, je blijkt een dev rom versie nodig te hebben om dit te kunnen doen. Maar ik heb echt van alles geprobeerd, maar ik krijg geen dev rom op mijn Mi5.. Alles wat ik probeer moet ik eerst de Mi5 voor unlocken. Iemand een werkende tutorial/download link? Ik heb al geprobeerd de dev versie van deze site te installeren, maar ook dit lukt niet door een foutmelding ( http://en.miui.com/download-299.html ).. Weet iemand iets? bvd!
Ik heb de mijne gisteren met een global ROM kunnen unlocken en had dus geen dev erop staan. Je kan met Miflash volgens mij een ROM flashen. Ik durfde het alleen niet tot ik me unlocked bootloader had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Ik heb ook met 7.3.2 stable China unlocked, en met miflash van xiaomi.eu eerst 7.2.13 erop gezet en daarna via twrp geupdate naar 7.3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Laatst online: 13-09 08:13
Sandert98 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:10:
Edit:
Heb je op je telefoon wel eerst ingelogd met je MI account waar je de unlock rechten voor hebt gekregen? Dit moet je doen, anders krijg je de melding 'Couldn't verify' bij 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
Dank voor jullie antwoorden :) .
Ik heb op dit moment MIUI Global 7.2.4.0(MAAMIDC) stable op mijn Mi5 staan (zoals ik hem van iBuyGou kocht). Hiermee kan ik dus niet unlocken. Het MiAccount op mijn Mi5 is hetzelfde als op de computer waarmee ik inlog, ze hebben dus dezelfde inlogcodes. Het is inderdaad de melding 'Couldn't verify' bij 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Laatst online: 13-09 08:13
Sandert98 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:30:
Dank voor jullie antwoorden :) .
Ik heb op dit moment MIUI Global 7.2.4.0(MAAMIDC) stable op mijn Mi5 staan (zoals ik hem van iBuyGou kocht). Hiermee kan ik dus niet unlocken. Het MiAccount op mijn Mi5 is hetzelfde als op de computer waarmee ik inlog, ze hebben dus dezelfde inlogcodes. Het is inderdaad de melding 'Couldn't verify' bij 50%.
Volgens de MIUI forum zou unlocken ook mogelijk moeten zijn met de Global Stable. Hoe heb jij ingelogd op je MI account op je MI5? Hopelijk niet (enkel) met je browser, want dat werkt niet. Je zult echt een keer moeten inloggen met de Mi app en als account aanmaken/toevoegen op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Ik kan me goed voorstellen dat het niet met die miui versie kan, maar die is niet officieel. Eerst naar eens global China or Dev China erop zetten als ik jou was. Kan evt via updater dacht ik, maar anders via het linkje wat eerder geplaatst werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
@Ted_W Ik heb mijn Mi account echt toegevoegd als account op de telefoon, ik kan zo ook via mi backup werken.

@iTitus Lukt niet, dan krijg ik een foutmelding als ik die via de updater app probeer te installeren en via MiFlash krijg ik de melding dat ie eerst geunlocked moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@iTitus Lukt niet, dan krijg ik een foutmelding als ik die via de updater app probeer te installeren en via MiFlash krijg ik de melding dat ie eerst geunlocked moet worden.
Je moet even deze handleiding volgen om de china dev rom op je xiaomi te installeren via miflash:

http://en.miui.com/thread-248333-1-1.html

Of deze

http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html

Je krijgt de foutmelding niet meer (dat je bootloader gelocked is) als je jouw xiaomi mi5 onder poorten ziet in apparaatbeheer (in windows 10 -- met rechtermuisknop op windows icoon klikken en dan vervolgens apparaatbeheer aanklikken). Eens succesvol de china dev geïnstalleerd, kan je jouw bootloader wel unlocken. Vervolgens lees je de instructies op xiaomi.eu om hun rom te installeren.

Ps. Je hoeft niet eerst naar de china stable te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Sandert98 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:33:
@Ted_W Ik heb mijn Mi account echt toegevoegd als account op de telefoon, ik kan zo ook via mi backup werken.

Edit:
Wat MiDeCo86 ook zei dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Titus op 16-05-2016 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
Bedankt! Ik ga het binnenkort testen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jan100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 10:07
Kreeg mijn mi5 ook met een dubieuze ROM. Die krijg je er niet zomaar weer vanaf.
Zoals ik het begrijp kan unlocken alleen als je de chinese developer ROM hebt draaien.

Met onderstaande stappen is het gelukt om de EU rom te installeren.

NB: Zorg dat je phone minimaal op 80% is opgeladen voordat je start aan onderstaande.

1.
Developer ROM gedownload op: http://en.miui.com/download-299.html

2. QDLoader HS-USB Driver geinstalleerd:
http://www.androidbrick.com/download/qdloader-hs-usb-driver/

3.
Vervolgens ROM van punt 1 Geflashed met MiFlash: http://www.honorbuy.com/forum/thread-360053-1-1.html
(dus niet de "globalstable" gebruiken maar de ROM van stap 1).

-> opstarten telefoon kan lang duren (10-15 minuten)

4.
Inloggen met je telefoonnummer op https://i.mi.com/
(google translate gebruiken)

5.
Op i.mi.com aanklikken "Vind device"
-> (deze functie moet dus wel geactiveerd zijn op je mi5)

6a
Zorg dat je ingelogd bent op je MI5 op je mi account

6b.
Blijf ingelogd op i.mi.com en start dan dus Unlock tool op.
(ook hier weer inloggen met je telefoonnummer).

-> Nu zou unlocken moeten lukken.

Doublecheck dat het account ID op je telefoon identiek is aan het account ID dat de unlock tool toont.

Vervolgens om EU rom te installeren:

1.
Download de EU ROM
https://xiaomi.eu/communi...-weekly-rom-releases.103/
(Je kunt kieze voor de weekly, of voor de stable)

2.
Installeer TWRP+BOOT_gemini.zip: https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50678
-> Zip op je telefoon zetten, en dan op de telefoon deze installeren via "updater"
(Tools > Updater: rechtsboven in kiezen: choose update package)

3.
Als TWRP succesvol is geinstalleerd, telefoon uitzetten.

4.
Volume omhoog + power knop om te booten in TWRP

5.
Kies: Install > kies vervolgens gedownloade EU zip

6.
Kies na de install in TWRP:wipe cache + dalvick cache

7.
Belangrijk:1ste keer opstarten duurt 10-15 minuten -> telefoon niet uitzetten, maar rustig afwachten !

-> Nu zou de EU ROM op je phone moeten staan

[ Voor 6% gewijzigd door jan100 op 16-05-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Hebben andere mensen ook last dat je met TWRP je sdkaart niet kunt uitlezen? Schijnt te komen omdat die ge-encrypt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Mi5 en SD kaart, please do enlighten me. Ik dacht vrij zeker te weten dat de Mi5 geen SD card slot/sim dual functie had.

Ik ben trouwens aan het testen met de stock en Blitzwolf QC3.0 laders, maar ik kom niet verder dan 1% per minuut. Het theoretisch maximum ligt op 2.66% per minuut, dat ik dat niet haal snap ik, maar had toch wel richting 2% verwacht tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
iTitus schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:47:
Mi5 en SD kaart, please do enlighten me. Ik dacht vrij zeker te weten dat de Mi5 geen SD card slot/sim dual functie had.
Interne SD kaart
Ik ben trouwens aan het testen met de stock en Blitzwolf QC3.0 laders, maar ik kom niet verder dan 1% per minuut. Het theoretisch maximum ligt op 2.66% per minuut, dat ik dat niet haal snap ik, maar had toch wel richting 2% verwacht tbh.
Heb je al een andere kabel geprobeerd?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986

Ik bedoel uiteraard ook de interne sdcard zoals deze ook herkend wordt in TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Ah, bij mij leest hij hem gewoon uit, maar ook niet encrypt in MIUI.

Ik heb de meegeleverde kabel geprobeerd en een 3A blitzwolf kabel die ik ook gekocht had. Geen verschil.
Wat halen jullie voor snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46

Opladen van 0% naar 100%
Stock charger + kabel: 2 uur
Blitzwolf QC + Blitzwolf 2.4A kabel: 1 uur 35 min

En bij jullie.?

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Liber8 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:41:
[...]

Opladen van 0% naar 100%
Stock charger + kabel: 2 uur
Blitzwolf QC + Blitzwolf 2.4A kabel: 1 uur 35 min

En bij jullie.?
Extrapolerend van verschillende stukken van 30% of 50% gaat bij mij bij elke combinatie eigenlijk
1% per 1 minuut op. Dus dat zou zijn 100 minuten = 1 uur 40 min.
Stock+stock
of Blitz QC(die met 1 poort) + Blitz 3A kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Ik kwam net een onofficiële cyanogenmod build tegen, schijnt behoorlijk goed te werken. Iemand hier die deze rom al heeft geprobeerd?
http://forum.xda-develope...lopment/cm13-mi5-t3378118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• min6
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 15:50
Zojuist een MI5 besteld bij Gearbest.

Nu wil ik, op veler advies de bootloader unlock-code alvast aanvragen via http://miui.com/unlock/apply.php

Wacht nu echter al een week op mijn sms code.
Is het normaal dat het zo lang duurt?
Bestaat er een andere manier?

En: zijn er mensen die ook bij Gearbest besteld hebben, hoe noodzakelijk is een (xiami.eu) ROM bij deze toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
min6 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:54:
Zojuist een MI5 besteld bij Gearbest.

Nu wil ik, op veler advies de bootloader unlock-code alvast aanvragen via http://miui.com/unlock/apply.php

Wacht nu echter al een week op mijn sms code.
Is het normaal dat het zo lang duurt?
Bestaat er een andere manier?

En: zijn er mensen die ook bij Gearbest besteld hebben, hoe noodzakelijk is een (xiami.eu) ROM bij deze toestellen?
Zoek het topic even door en dan vind je een linkje van een online SMS site die mij werd aangeraden. SMS hoor je meteen te krijgen namelijk maar werkt niet net NL nummers lijkt het.

Eu rom tov China stable is een gigantische verbetering, en tov unofficial 3rd party rom al helemaal. En de recovery twrp is super handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• min6
iTitus schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:46:
[...]

Zoek het topic even door en dan vind je een linkje van een online SMS site die mij werd aangeraden. SMS hoor je meteen te krijgen namelijk maar werkt niet net NL nummers lijkt het.

Eu rom tov China stable is een gigantische verbetering, en tov unofficial 3rd party rom al helemaal. En de recovery twrp is super handig
Dankjewel!
Uiteindelijk is het gelukt met een Italiaans sms nummer :)

Kreeg vervolgens de melding dat ze me op de hoogte houden via sms... hoop dat ze dan wel weer het NL nummer gebruiken dat aan mijn account is gelinkt (en waarop ik bij het inlog proces dus wèl berichten ontving).

We zullen zien, en ga zeker aan de slag met ROMs, dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
min6 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:21:
[...]

Dankjewel!
Uiteindelijk is het gelukt met een Italiaans sms nummer :)

Kreeg vervolgens de melding dat ze me op de hoogte houden via sms... hoop dat ze dan wel weer het NL nummer gebruiken dat aan mijn account is gelinkt (en waarop ik bij het inlog proces dus wèl berichten ontving).

We zullen zien, en ga zeker aan de slag met ROMs, dank voor de info.
Je moet zelf de unlockpagina gewoon dagelijks checken. Die SMS is alleen om je op de hoogte te stellen dat unlockrechten hebt gekregen. Dit kun je echter ook gewoon zien als je elke dag even op de unlockpagina kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• min6
Momus schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:27:
[...]

Je moet zelf de unlockpagina gewoon dagelijks checken. Die SMS is alleen om je op de hoogte te stellen dat unlockrechten hebt gekregen. Dit kun je echter ook gewoon zien als je elke dag even op de unlockpagina kijkt.
Ahh ja natuurlijk
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Momus schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:27:
[...]

Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk de unlockcode al aan te vragen voor je de telefoon binnen hebt? Hoe doe je dat dan? Ben nu toch nog wachtende op mijn pakketje, zou dus mooi uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Loekkiee schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:33:
[...]

Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk de unlockcode al aan te vragen voor je de telefoon binnen hebt? Hoe doe je dat dan? Ben nu toch nog wachtende op mijn pakketje, zou dus mooi uitkomen.
Dat klopt. De unlockrechten hangen aan je MIUI account, niet aan je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Ah fijn, thanks! Die maar almast aanmaken dan!

Edit: Moet ik dan nu gewoon mijn Nederlandse mobiele nummer invullen en achteraf met die externe site werken? En is het willen van een custom ROM vanwege de taalinstellingen een goede 'reden'?

[ Voor 68% gewijzigd door Loekkiee op 18-05-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:39
Loekkiee schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:32:

Edit: Moet ik dan nu gewoon mijn Nederlandse mobiele nummer invullen en achteraf met die externe site werken? En is het willen van een custom ROM vanwege de taalinstellingen een goede 'reden'?
Vrijwel vaak wel ja :) dat het die reden is. Daarvoor zijn die multi-lang roms ook.
Daarnaast qua verbeteringen, beweert ''ingbrzy'' in sommige topics dat ze een betere rom hebben dan het origineel. Omdat ze meer fouten zien en deze aanpassen. Maar dat durf ik zelf niet te bevestigen.
- En uiteraard alle ''Chinese troep'' is er af!!!

Maar als je Engels geen probleem vindt, en je bent niet echt in-to-the custom romming etc. Dan zou ik gewoon het origineel laten :) Want unlocken van de bootloader brengt ''risico's'' met zich mee! ZIE JE OOK TIJDENS DE UNLOCK STAAN. maar op deze forum en genoeg andere zijn er veel tips/tricks/tutorials waar je vast uitkomt.... Momus is een goede tutorial lezer! Hij kan je vrijwel meteen helpen als je wilt...

[ Voor 26% gewijzigd door theduke1989 op 18-05-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Loekkiee schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:32:

Taalinstellingen inderdaad. Maar ook alle Chinese rommel wordt eraf gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Ondanks dat m'n Engels wel prima is wil ik toch liever gewoon de Nederlandse taal op m'n telefoon ja :) Heb op mijn Oneplus One ook custom ROMs gedraaid. Had ook al in de gaten dat Momus diegene hier is die erg actief en alwetend is wat betreft de Xiaomi telefoons haha.

Heb SMSje meteen gekregen, zonder een andere site. Unlock is aangevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
lol, meestal komen SMSjes niet aan in NL :O
Anyway, ik run gewoon engels, maar nu kan ik bepaalde dingen ook gewoon (in het Engels) lezen ipv dat er alsnog Chinees staat zoals in de China stable(met language instelling Engels).

Daarnaast zitten er nu ook nieuwe functies in zoals Cell broadcast functie in de menu's voor NL alert etc. Maar het belangrijkste is dat Google Apps gewoon goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Ja dat las ik dus al van meerdere personen. Heb ik geluk gehad :) Nu hopen dat de unlock er ook snel is, mijn telefoon is namelijk al ergens in Nederland aangekomen. Kwestie van tijd denk ik voor die hier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
Nou ik heb hem ook binnen gisteren gelijk maar geunlocked en xiaomi.eu rom erop. Nu valt mij als enige op dat fingerprint niet werkt in deepsleep wel als ik gewoon het lockscreen zien maar niet bij een zwart scherm. Weet iemand wat ik zou kunnen doen heb al op internet gekeken maar kom daar niet veel verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steejt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Van wat ik gelezen heb, kan je vanuit idle mode niet unlocken met de fingerprint scanner, en moet je dus eerst op de knop drukken en je duim er op houden. Zo kom je op het lockscreen terecht en leest hij onmiddellijk je vingerafdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
echt? lijkt mij dan toch niet de bedoeling maar als dat de uitleg is ben ik snel klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
mezstah schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:59:
echt? lijkt mij dan toch niet de bedoeling maar als dat de uitleg is ben ik snel klaar :)
Dat is de specificatie van deze fingerprint scanner.
Die kan in standby je fingerprint niet lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loekkiee
mezstah schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:59:
Is inderdaad zo. Om te voorkomen dat de telefoon unlocked als je met je handen in je zakken loopt. Je moet dus eerst even duwen op het knopje. Maar is iets waar je aan went lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Ik heb 4 vingers toegevoegd(duimen en wijsvingers), en als ik mijn telefoon uit mijn zak pak druk ik eigenlijk automatisch de homebutton in en unlockt hij meteen omdat ik dat met een duim/wijsvinger doe.

Nog even wat testjes gedraaid. Uit de resultaten lijkt het random te zijn, sample size te klein:
Ik heb 30 minuten opgeladen met iedere combinatie van lader/kabel
format = Charger:Kabel:%

Blitzwolf:Blitzwolf:30%
Blitzwolf:Stock:40%
Stock:Blitzwolf:31%
Stock:Stock:31%

Stock = meegeleverde adapter, 18W lijkt QC3 op te staan. Meegeleverde kabel
Blitzwolf charger: BW-S5 QC3.0 charger 18W(24W max)
Blitzwolf cable: BW-CB3 3A 5Gbps cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21
Was al vanaf de launch op zoek naar de Mi5. Mijn chineese collegas gevraagd maar bij elke flash sales was hij uitverkocht. Zit nu in Taiwan en heel toevallig ging hij hier afgelopen week in de verkoop. En wie was daar... :) ik. Helaas enkel wit 32GB beschikbaar maar better dan niets. En komende van de OPO en de Mi Note 3 is dit een verademing.

Zit nu nog op vliegveld, morgen in NL unlocken en EU rom erop.

Ik heb er direct meerdere gekocht, zie de V&A als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Waarom precies een verandeming tov je OPO? Was die zo verouderd dan, of op welke aspecten is de Mi5 zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
jan100 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:27:
Kreeg mijn mi5 ook met een dubieuze ROM. Die krijg je er niet zomaar weer vanaf.
Zoals ik het begrijp kan unlocken alleen als je de chinese developer ROM hebt draaien.

Met onderstaande stappen is het gelukt om de EU rom te installeren.

NB: Zorg dat je phone minimaal op 80% is opgeladen voordat je start aan onderstaande.

1.
Developer ROM gedownload op: http://en.miui.com/download-299.html

2. QDLoader HS-USB Driver geinstalleerd:
http://www.androidbrick.com/download/qdloader-hs-usb-driver/

3.
Vervolgens ROM van punt 1 Geflashed met MiFlash: http://www.honorbuy.com/forum/thread-360053-1-1.html
(dus niet de "globalstable" gebruiken maar de ROM van stap 1).

-> opstarten telefoon kan lang duren (10-15 minuten)

4.
Inloggen met je telefoonnummer op https://i.mi.com/
(google translate gebruiken)

5.
Op i.mi.com aanklikken "Vind device"
-> (deze functie moet dus wel geactiveerd zijn op je mi5)

6a
Zorg dat je ingelogd bent op je MI5 op je mi account

6b.
Blijf ingelogd op i.mi.com en start dan dus Unlock tool op.
(ook hier weer inloggen met je telefoonnummer).

-> Nu zou unlocken moeten lukken.

Doublecheck dat het account ID op je telefoon identiek is aan het account ID dat de unlock tool toont.

Vervolgens om EU rom te installeren:

1.
Download de EU ROM
https://xiaomi.eu/communi...-weekly-rom-releases.103/
(Je kunt kieze voor de weekly, of voor de stable)

2.
Installeer TWRP+BOOT_gemini.zip: https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50678
-> Zip op je telefoon zetten, en dan op de telefoon deze installeren via "updater"
(Tools > Updater: rechtsboven in kiezen: choose update package)

3.
Als TWRP succesvol is geinstalleerd, telefoon uitzetten.

4.
Volume omhoog + power knop om te booten in TWRP

5.
Kies: Install > kies vervolgens gedownloade EU zip

6.
Kies na de install in TWRP:wipe cache + dalvick cache

7.
Belangrijk:1ste keer opstarten duurt 10-15 minuten -> telefoon niet uitzetten, maar rustig afwachten !

-> Nu zou de EU ROM op je phone moeten staan
Hmm, bij punt 3 krijg ik:
"De syntaxis van de bestandnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.(0x8007007b: Open programer "MPRG*.hex").

Ik pak de ROM van punt 1, heb met dat cmd bestand verbinding gemaakt ... volg de stappen goed, maar krijg deze melding.
Iemand een idee?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
maurits82 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:45:
[...]

Hmm, bij punt 3 krijg ik:
"De syntaxis van de bestandnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.(0x8007007b: Open programer "MPRG*.hex").

Ik pak de ROM van punt 1, heb met dat cmd bestand verbinding gemaakt ... volg de stappen goed, maar krijg deze melding.
Iemand een idee?

Gr
Is de driver wel succesvol geinstalleerd (en dus zichtbaar in apparaatbeheer) ?
Welke windows gebruik je? Windows 7, 64 bit schijnt aanbevolen te zijn, bij mij is het overigens ook in windows 10 64 bit gelukt.

[ Voor 11% gewijzigd door jan100 op 18-05-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
[quote]jan100 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:13:
[...]

Welke windows gebruik je? Windows 7, 64 bit schijnt aanbevolen te zijn, bij mij is het overigens ook in windows 10 64 bit gelukt.
[/quote

Ja die is succesvol geinstalleerd. Op 2 pcs geprobeerd, beide win10 64bit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
maurits82 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:19:
[quote]jan100 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:13:
[...]

[/quote

Ja die is succesvol geinstalleerd. Op 2 pcs geprobeerd, beide win10 64bit :(
Al "uitvoeren als administrator" geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
Hier ook nog mogelijke oorzaken + oplossingen:
http://en.miui.com/thread-27483-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Thanx! Ga morgen als admin proberen en hier kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lom0r
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-08 15:44
Dit mag dus in \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

[ Voor 119% gewijzigd door PaT op 19-05-2016 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21
Loekkiee schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:06:
Waarom precies een verandeming tov je OPO? Was die zo verouderd dan, of op welke aspecten is de Mi5 zoveel beter?
Sorry dat had ik beter moeten motiveren. Het grootste voordeel voor mij is om van 5.5" naar 5.1" te gaan, ik heb kleine handen en de Mi5 ligt zoveel beter in de hand. Daarbij is het design naar mijn mening ook beter en als je stock OS draait dan heeft Xiaomi het veel beter voor elkaar, alles zit goed in elkaar en er zijn regelmatig updates. OP heeft eerst voordeel van Cyanogen gehad echter is de support / updates waardeloos. Hun eigen OS is erg kaal en daar komen ook zeer weining updates voor uit, terwijl er keer op keer genoeg security patches zijn. Als je custom draait dan heeft OP wel een grotere userbase die enorm veel custom roms uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Damn, drivers opnieuw opgezet, andere MIFlash, andere ROM, in advanced de Fastboot script aangepast ... ik kom nu tot dezelfde fout.

Als ik MI5 IDL níet doe, vind hij de Device wel (ef5c7e17 ipv alleen COM), alleen krijg ik dan:
Niet nader omschreven fout (0xfffffff: )

... :(

*edit

Moet ik hem misschien eerst unlocked hebben??

[ Voor 5% gewijzigd door Whiskey48 op 19-05-2016 20:10 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken