Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-01-2021
LoeWn schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:06:
[...]

Weet je zeker dat je bootloader unlocked is?
Sowieso heb je geen recovery.
Jij hebt waarschijnlijk je mobiel gekregen met de standaard chinese global version maar met handmatige google play installatie door je leverancier (via een app die ik zelf ook gebruikt heb).
Vervolgens heb jij een update gedraaid (waarschijnlijk met wipe?) en daarbij heb je je gapps verloren.

Mijn MI5 wordt ook niet herkend door MI PC SUITE. Bekend probleem

Ik denk dat jij eerst eens moet checken of je bootloader daadwerkelijk unlocked is (ik gok van niet),
vervolgens TWRP en custom boot.img flashen, en dan de xiaomi.eu dev rom installeren. Dan heb je als het goed is geen problemen meer
Dank voor je reactie.
Het is wel zeker dat mijn bootloader is gelocked (zoals ik al in eerste zin aangaf). Maar mijn vraag was hoofdzakelijk of die zaken die ik beschreef als "normaal" moeten worden beschouwd voor een Mi5 die is gelocked. Kennelijk geldt dat voor niet herkennen door MiPCSuite. Ik heb alle hoop gericht op code van eu.xiaomi om de bootloader te kunnen unlocken (is al 2 weken terug aangevraagd), en dat ik dan van al dat voor mij onverwachte gedrag verlost zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:26
SSDharry schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 20:46:
[...]

Dank voor je reactie.
Het is wel zeker dat mijn bootloader is gelocked (zoals ik al in eerste zin aangaf). Maar mijn vraag was hoofdzakelijk of die zaken die ik beschreef als "normaal" moeten worden beschouwd voor een Mi5 die is gelocked. Kennelijk geldt dat voor niet herkennen door MiPCSuite. Ik heb alle hoop gericht op code van eu.xiaomi om de bootloader te kunnen unlocken (is al 2 weken terug aangevraagd), en dat ik dan van al dat voor mij onverwachte gedrag verlost zal zijn.
excuses. ik las tot 2 maal toe unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 18:48
Is hier een Cyanogen ROM beschikbaar voor ?
Dit zou mij over de schreef kunnen trekken.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faffiedemajeur
  • Laatst online: 07:54
Nee.
30 sec google en dan weet je dat het eerst nog wachten is op de source code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
  • Laatst online: 04-01-2021
LoeWn schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:01:
[...]

excuses. ik las tot 2 maal toe unlocked.
Geeft niet, blij dat je meedenkt. En ik ben nu ook blij. Vanochtend bericht (SMS) gehad dat de lock was vrijgegeven. Toen unlocked, en de eu,xiaomi rom geïnstalleerd en draait als een zonnetje (zonder bloadware en Nederlands instelbaar). Verliep allemaal vlekkeloos. En inderdaad ben ik van al dat "vreemde" gedrag dat ik beschreef af, m.u.v. niet herkennen door MiPSSuite (maar dat deert me niet). Na wat geploeter de dagen ervoor, nu zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:55
Goed om te horen, meestal Is dat het grootste minpunt wat ik in reviews tegenkom.

Hoe lang heb heb je uiteindelijk gewacht? En wat had je al reden opgegeven in het formulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venqwish
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 12:17
@SSDharry, van waar heb je hem gehaald dan? Het is misschien interessant om te zien welke importeur hem unlocked of locked levert? Dit kan toch wel een meerwaarde zijn voor sommigen, ik zou alleszins overwegen om iets meer te geven voor een pre-unlocked device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
iTitus schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:29:
Goed om te horen, meestal Is dat het grootste minpunt wat ik in reviews tegenkom.

Hoe lang heb heb je uiteindelijk gewacht? En wat had je al reden opgegeven in het formulier?
Bij mij 12 dagen, met als reden: ''I need Dutch language"
Overigens kreeg ik eerst een smsje in het chinees. Met Google Translate vertaald, en het gaf aan dat mijn request positief was beantwoord. Maar bij het unlocken kreeg ik de foutmelding "The device is not compatible with miunlock". Nadat ik een engelstalig smsje kreeg (dat was na 14 dagen) werkte het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 06:59

Wirehub

Blaat

Die unlock procedure voor de MI5 was bij mij instant , daar ik user group "Platinum Member" ben. ik krijg niet eens de pagina om een aanvraag in te dienen . Kon de tool gelijk downloaden en gelijk de MI5 unlocken.
ik ben al een tijd actief op en.miu.com forum namelijk

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
Wirehub schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:43:
Die unlock procedure voor de MI5 was bij mij instant , daar ik user group "Platinum Member" ben. ik krijg niet eens de pagina om een aanvraag in te dienen . Kon de tool gelijk downloaden en gelijk de MI5 unlocken.
ik ben al een tijd actief op en.miu.com forum namelijk
Kan je met die tool ook andere toestellen unlocken? Heb me er nog niet geheel in verdiept want zal nog wel even duren voordat de PRO versie geleverd gaat worden. (half mei gaf Ibuygou aan). Hoop wel dat het zeker is dat je de internationale rom kan flashen en niet dat ze ook verzoeken afkeuren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Simontjee schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:32:
[...]

Kan je met die tool ook andere toestellen unlocken? Heb me er nog niet geheel in verdiept want zal nog wel even duren voordat de PRO versie geleverd gaat worden. (half mei gaf Ibuygou aan). Hoop wel dat het zeker is dat je de internationale rom kan flashen en niet dat ze ook verzoeken afkeuren .
Nee, het wordt wat lastig om Lenovo of ZTE toestellen hiermee te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 15-09 06:59

Wirehub

Blaat

Simontjee schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:32:
[...]

alleen je het toestel wat met het xiaomi acount aangemeld staat daar dit in check nagelopen wordt (anders failed deze bij 50%)

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een goed nieuws voor de gene die het nog niet wisten, de xiaomi brengt op 10 Mei een nieuwe versie van MIUI (MIUI 8 ) , zoals ik gelezen heb zijn er geen mega veranderingen qua design, maar ziet er wel goed uit. http://en.miui.com/thread-271637-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Goed nieuws.. Dat moeten we nog zien.
ik vind persoonlijk dat het niet beter is geworden na 5.
Bij 6 en 7 zijn redelijk wat features gekomen, maar is het in mijn ogen er niet gemakkelijker op geworden.
vooral de meldingen, autostart en permissies zijn in mijn ogen niet gebruiksvriendelijk.
Daarbij zie ik niet meer de echte innovaties die in 4 en 5 wel zaten.
Als voorbeeld: De nieuwe notification shade in MIUI 8.. oud nieuws

[ Voor 5% gewijzigd door LoeWn op 28-04-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Ik vraag me vooral af of de Android 6.0 features erin gaan zitten voor de Mi5. Dat is toch wel een van de grotere minpunten van MIUI7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:17:
ik heb een goed nieuws voor de gene die het nog niet wisten, de xiaomi brengt op 10 Mei een nieuwe versie van MIUI (MIUI 8 ) , zoals ik gelezen heb zijn er geen mega veranderingen qua design, maar ziet er wel goed uit. http://en.miui.com/thread-271637-1-1.html
Dus er komt wel een statusbar met notificaties nu? :) Maakte me al zorgen doordat ik gelezen had dat MIUI werkte met notificaties zoals iOS, met cijfertjes boven een icoontje. Nooit met MIUI gewerkt, maar dat had ik inderdaad wel een tegenvaller gevonden. Dit is nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleXbox
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 08:43
Ik ben nieuw met MIUI dus misschien is dit een bekend probleem met een simpele oplossing maar ik heb via de Google installer de Play Store, Google Play Services et cetera geïnstalleerd en alle permissies gegeven maar wanneer ik een app probeer te downloaden of te updaten krijg ik een foutmelding.
Daarnaast krijg ik geen SMS binnen als ik mijn bootloader probeer te unlocken via http://en.miui.com/unlock/, komt dat omdat mijn SIM nog in mijn oude telefoon. edit: nu werkte dat gelukkig ineens wel.

Zijn er overigens nog andere dingen die ik moet weten of lezen als nieuwe MIUI-gebruiker?

[ Voor 3% gewijzigd door JelleXbox op 29-04-2016 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radavl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Loekkiee schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:01:
[...]

Dus er komt wel een statusbar met notificaties nu? :) Maakte me al zorgen doordat ik gelezen had dat MIUI werkte met notificaties zoals iOS, met cijfertjes boven een icoontje. Nooit met MIUI gewerkt, maar dat had ik inderdaad wel een tegenvaller gevonden. Dit is nice.
Dit is er nu ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Ah top! En een app drawer, is die ook te verkrijgen? Evt met een andere ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:52
Loekkiee schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:39:
[...]

Ooit van andere launchers gehoord? Nova bijvoorbeeld... Dit is allemaal wel heel erg basic, we zitten wel nog op een "Tweakers" forum. Enige basis kennis zou wel... Handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Loekkiee schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:39:
[...]

Ik gebruik apex launcher. Er zal tussen de vele launchers beschikbaar wel eentje zijn die bij jou past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 13:29
JelleXbox schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:03:
Ik ben nieuw met MIUI dus misschien is dit een bekend probleem met een simpele oplossing maar ik heb via de Google installer de Play Store, Google Play Services et cetera geïnstalleerd en alle permissies gegeven maar wanneer ik een app probeer te downloaden of te updaten krijg ik een foutmelding.
Daarnaast krijg ik geen SMS binnen als ik mijn bootloader probeer te unlocken via http://en.miui.com/unlock/, komt dat omdat mijn SIM nog in mijn oude telefoon. edit: nu werkte dat gelukkig ineens wel.

Zijn er overigens nog andere dingen die ik moet weten of lezen als nieuwe MIUI-gebruiker?
Wat voor foutmelding?

Ik had ook een soortgelijk probleem. Je kan de downloadlimiet aanpassen in je "downloads" app. Zet deze op onbeperkt. Hierna kan je zonder problemen apps downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
JelleXbox schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:03:

Ik had dit probleem ook,could not be downlaoded due to an error . ( error retriving information from server) [RPC:S-7:AEC-7 VFTY-34GI-5ID2I], hier een fix:

Remove your google account. and do the below :
1. Download latest apk for playstore from google and install it.
2. Give all permissions to all google apps..ex: play services..account manager...framework.
3. Now add account again.
4. Sync it properly.
5. Open play store now and update now.

If you are getting the same error again, go to settings and clear play services data, service framework and playstore data and try again. It will work.
Razer schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:39:
[...]

Ooit van andere launchers gehoord? Nova bijvoorbeeld... Dit is allemaal wel heel erg basic, we zitten wel nog op een "Tweakers" forum. Enige basis kennis zou wel... Handig zijn.
Als je een newbie bent met miui lijkt me deze vraag niet zo raar. Natuurlijk weet ik dat je elke launcher die compatibel is met Marshmellow kunt installeren. Als je dit niet weet kun je het beter even vragen, voordat je je nieuwe telefoon bricked.

Enfin, vanmorgen de eu developer rom geflashed en alles werkt naar behoren :9~ Nu wachten op me bumpers/cases/chargers/cables en screen protector.

[ Voor 49% gewijzigd door Liber8 op 29-04-2016 13:06 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loekkiee
Razer schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:39:
[...]

Sorry, bedoelde ook launcher.

En niet iedereen kan overal evenveel vanaf weten. Ik ben er in geinteresseerd, wil een nieuwe telefoon aanschaffen, heb een aantal vragen en Tweakers is een groot platform met veel kennis. Kan ik toch best een vraagje stellen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steejt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
* Hoe komt het eigenlijk dat je die unlock SMS pas na 2 weken krijgt? Doen ze hier handmatig checks op ofzo?

* Is het de SMS zelf die iets unlocked, of zit er één of andere code in die je ergens moet ingeven? Heb het nog niet gezien..

Bedankt voor de reacties alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
steejt schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:21:
* Hoe komt het eigenlijk dat je die unlock SMS pas na 2 weken krijgt? Doen ze hier handmatig checks op ofzo?

* Is het de SMS zelf die iets unlocked, of zit er één of andere code in die je ergens moet ingeven? Heb het nog niet gezien..

Bedankt voor de reacties alvast!
De reden is dat shops er troep op zetten. Als je dan direct unlockrechten krijgt schiet het zijn doel voorbij.
Je unlockrechten worden aan je MIUI account gekoppeld. MIUI account aanmaken dus en dat is waarmee je kan unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Momus schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:24:
[...]

De reden is dat shops er troep op zetten. Als je dan direct unlockrechten krijgt schiet het zijn doel voorbij.
Je unlockrechten worden aan je MIUI account gekoppeld. MIUI account aanmaken dus en dat is waarmee je kan unlocken.
De reden dat je je bootloader moet unlocken in combinatie met je MI account is, wanneer je je bootloader niet unlocked, en je mobiel wordt gestolen, kunnen ze je wachtwoord/unlock niet omzeilen door er een andere rom op te flashen via fastboot. _/-\o_ Zolang jij de enige bent die toegang heeft tot je mi account kan er niks gebeuren.

Heeft niks met troep/apps te maken. |:( 8)7

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Liber8 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:00:
[...]

De reden dat je je bootloader moet unlocken in combinatie met je MI account is, wanneer je je bootloader niet unlocked, en je mobiel wordt gestolen, kunnen ze je wachtwoord/unlock niet omzeilen door er een andere rom op te flashen via fastboot. _/-\o_ Zolang jij de enige bent die toegang heeft tot je mi account kan er niks gebeuren.

Heeft niks met troep/apps te maken. |:( 8)7
Dat heeft het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Wanneer je bootloader gelockt is kun je ook gewoon de apps verwijderen met een uninstaller. (bloatware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Liber8 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:12:
[...]

Wanneer je bootloader gelockt is kun je ook gewoon de apps verwijderen met een uninstaller. (bloatware)
Wanneer je bootloader gelocked is kun je er ook gewoon een andere rom op flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Momus schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:13:
[...]

Wanneer je bootloader gelocked is kun je er ook gewoon een andere rom op flashen.
Als je bootloader gelockt is kun je geen custom recovery erop zetten en werkt fastboot dus niet.

Het enige wat je kunt is switchen tussen Global en Developer rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Liber8 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:22:
[...]

Als je bootloader gelockt is kun je geen custom recovery erop zetten en werkt fastboot dus niet.

Het enige wat je kunt is switchen tussen Global en Developer rom.
http://en.miui.com/thread-237485-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleXbox
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 08:43
Liber8 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:01:
[...]

Ik had dit probleem ook,could not be downlaoded due to an error . ( error retriving information from server) [RPC:S-7:AEC-7 VFTY-34GI-5ID2I], hier een fix:

Remove your google account. and do the below :
1. Download latest apk for playstore from google and install it.
2. Give all permissions to all google apps..ex: play services..account manager...framework.
3. Now add account again.
4. Sync it properly.
5. Open play store now and update now.

If you are getting the same error again, go to settings and clear play services data, service framework and playstore data and try again. It will work.

[...]

Als je een newbie bent met miui lijkt me deze vraag niet zo raar. Natuurlijk weet ik dat je elke launcher die compatibel is met Marshmellow kunt installeren. Als je dit niet weet kun je het beter even vragen, voordat je je nieuwe telefoon bricked.

Enfin, vanmorgen de eu developer rom geflashed en alles werkt naar behoren :9~ Nu wachten op me bumpers/cases/chargers/cables en screen protector.
Ik heb jouw stappenplan gevolgd en nu kan ik wel gewoon apps installeren, hartstikke bedankt. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Nog een paar vragen over de unlock aanvraag bij Xiaomi, aangezien mijn unlock nu al best lang op zich laat wachten.

-Ik neem aan dat je je telefoon nummer(+31 6 ....) invult door Nederland te selecteren, en dan alleen 6 ..... in te vullen?

-Moet die simkaart in je Mi5 zitten, of kan hij ook in een ander toestel zitten? Wilde pas over als hij unlocked is.

-Moet dat telefoon nummer ook als Recovery phone in je Mi account staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
iTitus schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:32:
Nog een paar vragen over de unlock aanvraag bij Xiaomi, aangezien mijn unlock nu al best lang op zich laat wachten.

-Ik neem aan dat je je telefoon nummer(+31 6 ....) invult door Nederland te selecteren, en dan alleen 6 ..... in te vullen?

-Moet die simkaart in je Mi5 zitten, of kan hij ook in een ander toestel zitten? Wilde pas over als hij unlocked is.

-Moet dat telefoon nummer ook als Recovery phone in je Mi account staan?
Als je je verificatieSMS hebt ontvangen, weet je dat je telefoonnummer goed zit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Ja daar wacht ik dus nog steeds op. Vandaar dat ik me afvraag of ik het wel goed heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
iTitus schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:05:
Ja daar wacht ik dus nog steeds op. Vandaar dat ik me afvraag of ik het wel goed heb gedaan.
Je hebt de verificatiecode nog helemaal niet ingevoerd? Nee dan heb je het niet goed gedaan.
Pas nadat je de verificatiecode hebt ingevoerd gaat de aanvraag lopen. Vaak werkt een Nederlands nummer niet. Via deze site kun je de verificatiecode wel ontvangen: http://www.receive-sms-online.info/
Daarna heb je het nummer niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Momus schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:17:
[...]

Je hebt de verificatiecode nog helemaal niet ingevoerd? Nee dan heb je het niet goed gedaan.
Pas nadat je de verificatiecode hebt ingevoerd gaat de aanvraag lopen. Vaak werkt een Nederlands nummer niet. Via deze site kun je de verificatiecode wel ontvangen: http://www.receive-sms-online.info/
Nee ik dacht juist dat je die verificatie code pas na een tijd kreeg omdat je de rede in moest vullen! Dus heb ik voor niets zitten wachten |:( thanks for pointing that out!
Ze koppelen dat telefoon nummer niet opeens aan je mi account ofzo als recovery(die sms kreeg ik ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
iTitus schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:15:
[...]

Nee ik dacht juist dat je die verificatie code pas na een tijd kreeg omdat je de rede in moest vullen! Dus heb ik voor niets zitten wachten |:( thanks for pointing that out!
Ze koppelen dat telefoon nummer niet opeens aan je mi account ofzo als recovery(die sms kreeg ik ook niet).
Nee, dat nummer is verder niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Momus schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:18:
[...]

Nee, dat nummer is verder niet van belang.
"After your application is approved, we will send an SMS notification to your cell phone."
Nogmaals bedankt! Ik gok overigens dat ze nog wel een smsje naar dat nummer sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
iTitus schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:23:
[...]

"After your application is approved, we will send an SMS notification to your cell phone."
Nogmaals bedankt! Ik gok overigens dat ze nog wel een smsje naar dat nummer sturen :P
Dat klopt, maar dat is geen noodzakelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 08:13
Momus schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:17:
[...]

Dank voor de tip, hier ging ik ook de mist in.

Er is nu een aangepaste versie van de EU rom beschikbaar die ook geflashed kan worden MET bootlock. Zie deze thread: http://en.miui.com/thread-274909-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ted_W schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:01:
[...]

Dank voor de tip, hier ging ik ook de mist in.

Er is nu een aangepaste versie van de EU rom beschikbaar die ook geflashed kan worden MET bootlock. Zie deze thread: http://en.miui.com/thread-274909-1-1.html
Weet wel dat je er geen updates voor gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
Momus schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:08:
[...]

Weet wel dat je er geen updates voor gaat krijgen.
Dat weet ik, is meer als overbrugging tot ik de unlock heb. Maar ook daarna update ik altijd mbv twrp en niet via ota, ben ik eigenlijk al gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Weet iemand wat het verschil nou is tussen de Stable 7.2.13.0 en Dev. 6.4.27 weekly rom's.?

Zit er verschil qua frequentie in updates.?

Heb nu 6.4.27 er op staan maar ben van plan om naar de stable over te gaan, of ga ik er dan op achteruit qua accu duur, stabiliteit etc.

Bvd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Liber8 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:53:
Weet iemand wat het verschil nou is tussen de Stable 7.2.13.0 en Dev. 6.4.27 weekly rom's.?

Zit er verschil qua frequentie in updates.?

Heb nu 6.4.27 er op staan maar ben van plan om naar de stable over te gaan, of ga ik er dan op achteruit qua accu duur, stabiliteit etc.

Bvd.. :)
Ja. De dev krijgt wekelijks updates. De Stable niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Voor de mensen die de Mi5 al hebben, hoe bevalt jullie eigenlijk de batterijduur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liber8
Loekkiee schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:14:
Voor de mensen die de Mi5 al hebben, hoe bevalt jullie eigenlijk de batterijduur?
Accuduur is uitstekend. Ligt natuurlijk aan je gebruik. Ik speel nog wel eens aan zwaar grafisch spelletje, dat doet de accuduur natuurlijk geen goed.

Ik zit nu op een scherm aan tijd van 6 uur, met daarvan 2,5 uur gamen. Verder gewoon de gebruikelijke whatsapp berichtjes lezen/versturen, mailtjes en het nieuws bekijken.

Oja, heb in de auto nog gebruik gemaakt van A2DP. Muziek over bluetooth.. (30 min)

Heb nu nog 25% over met 1 dag en 2 uur op de accu na opladen gisteren middag.

Heb het gevoel dat de MIUI schil een stuk zuiniger is qua verbruik als een HTC sense of Samsung touchwiz.
MIUI is dan ook geen grafisch hoogstandje. Dit is weer postief voor de duur van je accu.

Hoop dat je er iets aan hebt :) Je kunt natuurlijk niet te veel vragen van een 3000mAh accu.. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Liber8 op 02-05-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Liber8 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:05:
[...]

Accuduur is uitstekend. Ligt natuurlijk aan je gebruik. Ik speel nog wel eens aan zwaar grafisch spelletje, dat doet de accuduur natuurlijk geen goed.

Ik zit nu op een scherm aan tijd van 6 uur, met daarvan 2,5 uur gamen. Verder gewoon de gebruikelijke whatsapp berichtjes lezen/versturen, mailtjes en het nieuws bekijken.

Oja, heb in de auto nog gebruik gemaakt van A2DP. Muziek over bluetooth.. (30 min)

Heb nu nog 25% over met 1 dag en 2 uur op de accu na opladen gisteren middag.

Heb het gevoel dat de MIUI schil een stuk zuiniger is qua verbruik als een HTC sense of Samsung touchwiz.
MIUI is dan ook geen grafisch hoogstandje. Dit is weer postief voor de duur van je accu.

Hoop dat je er iets aan hebt :) Je kunt natuurlijk niet te veel vragen van een 3000mAh accu.. ;)
Hier heb ik wat aan inderdaad, klinkt erg goed! Zelf ben ik ook echt heel actief op m'n mobiel dus aan zo'n schermtijden kom ik ook wel denk ik. Gamen en muziek via bluetooth hoort daar ook o.a. bij dus volgens mij is dit wel representatief.

Zolang die (makkelijk) een dag volhoudt vind ik het prima, want in principe laad ik hem toch 's nachts sowieso altijd volledig op. Meer vraag ik dus ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Loekkiee schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:33:
[...]

Hier heb ik wat aan inderdaad, klinkt erg goed! Zelf ben ik ook echt heel actief op m'n mobiel dus aan zo'n schermtijden kom ik ook wel denk ik. Gamen en muziek via bluetooth hoort daar ook o.a. bij dus volgens mij is dit wel representatief.

Zolang die (makkelijk) een dag volhoudt vind ik het prima, want in principe laad ik hem toch 's nachts sowieso altijd volledig op. Meer vraag ik dus ook niet :)
Top d:)b

Voor een 3000mAh accu ben ik zeer tevreden en mag ik niet klagen. Dit zal voornamelijk komen door het FHD scherm (geen QHD), MIUI schil en de zuinige snapdragon 820 met relatief lage kloksnelheden.

De samsung s7 bijvoorbeeld heeft een QHD scherm (1440x2560) met éénzelfde 3000mAh accu.
Ik weet niet wat het verschil is tussen de Samsung Exynos 8 Octa (8890) & Qualcomm Snapdragon 820 qua verbruik.

[ Voor 12% gewijzigd door Liber8 op 02-05-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Als je die 3.0 lader er niet los bijbesteld heb je dus eigenlijk geen ruk aan dat quickcharge ofwat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Als ik het goed begrepen had:

De bijgeleverde lader doet QC 2.0, wat bijna even snel is. 3.0 maakt het maar een beetje sneller, maar zorgt vooral dat het beter afstemt hoe warm de telefoon wordt enzo. Dus beter voor je telefoon ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Vandaag even contact gehad met Ibuygou of ze al konden aangeven of ze op korte termijn de pro versie verwachten. Helaas konden ze geen datum noemen. Net zoals vorige werd aangegeve dat het toestel voor niemand nog beschikbaar is en dat het nog wel een maand zou kunnen duren :S:S

Heeft er iemand toevallig info over wanneer ze de pro versie nu eindelijk eens gaan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:37
Simontjee schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:15:
Vandaag even contact gehad met Ibuygou of ze al konden aangeven of ze op korte termijn de pro versie verwachten. Helaas konden ze geen datum noemen. Net zoals vorige werd aangegeve dat het toestel voor niemand nog beschikbaar is en dat het nog wel een maand zou kunnen duren :S:S

Heeft er iemand toevallig info over wanneer ze de pro versie nu eindelijk eens gaan leveren?
Ik geef wel een seintje als de mijnes verzonden wordt. Heb 'm in de pre-order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Ik gok dat 10 mei een belangrijke datum wordt, met de release van MIUI8, volgens mij ging dan ook de pro in de verkoop, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinquin21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 03:23
Ik zie net bij een grote chinese webshop dat ze een witte Mi5 4GB/128GB op voorraad hebben, met glazen achterkant in plaats van een keramische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Russel88 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:18:
[...]

Ik geef wel een seintje als de mijnes verzonden wordt. Heb 'm in de pre-order
Heb hem ook in de pre-order maar vroeg het me gewoon af, dus ging even mailen of ze het al wisten. Laten we hopen op 10 mei..
Wat betreft de glazen achterkant, dit zou ik erg jammer vinden. Heb eigenlijk de pro versie besteld omdat ik geen plastic achterkant wil. Een glazen achterkant voelt wellicht wel meer "premium" aan maar had liever iets van metaal gezien. Hopo liever dat ze gewoon voor een metalen achterkant gaan..

EDIT:
Lees net dat de andere versies ook allemaal een glazen achterkant hebben. Ik was in de veronderstelling dat deze van plastic was. Weet je zeker dat ze alle varianten hetzelfde uiterlijk zullen hebben? c.q. van dezelfde materialen zijn gemaakt. Dan zou het voor mij namelijk niet uitmaken of ik een pro variant bestel of de 64gb versie.

[ Voor 21% gewijzigd door Redbaard op 04-05-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:52
Simontjee schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:14:
[...]

Heb hem ook in de pre-order maar vroeg het me gewoon af, dus ging even mailen of ze het al wisten. Laten we hopen op 10 mei..
Wat betreft de glazen achterkant, dit zou ik erg jammer vinden. Heb eigenlijk de pro versie besteld omdat ik geen plastic achterkant wil. Een glazen achterkant voelt wellicht wel meer "premium" aan maar had liever iets van metaal gezien. Hopo liever dat ze gewoon voor een metalen achterkant gaan..

EDIT:
Lees net dat de andere versies ook allemaal een glazen achterkant hebben. Ik was in de veronderstelling dat deze van plastic was. Weet je zeker dat ze alle varianten hetzelfde uiterlijk zullen hebben? c.q. van dezelfde materialen zijn gemaakt. Dan zou het voor mij namelijk niet uitmaken of ik een pro variant bestel of de 64gb versie.
Pro = Keramiek
Alle andere zijn glas.

Dat is 10000% zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 16:42
iTitus schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:47:
Ik gok dat 10 mei een belangrijke datum wordt, met de release van MIUI8, volgens mij ging dan ook de pro in de verkoop, maar weet het niet zeker.
Zie op banggood vermoedelijke datum voor de witte Mi 5 pro op 20-5 staan. Maar die datum wil nog eens gaan schuiven. Ben steeds meer toe aan een nieuw toestel en weet eigenlijk ook wel wat ik wil maar alleen nog niet voor de huidige prijs :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
iTitus schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:47:
Klopt, 10 Mei is de release van MIUI 8, dit gaat gepaard met de release/aankondiging van de Xiaomi Max. De Mi band 2 zou 10 Mei ook aangekondigd worden maar deze is een maand uitgesteld wegens een langere productietijd.
pinquin21 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:59:
Ik zie net bij een grote chinese webshop dat ze een witte Mi5 4GB/128GB op voorraad hebben, met glazen achterkant in plaats van een keramische.
Naar mijn weten heeft de 3GB Ram/32GB + 3GB Ram/64GB een glazen achterzijde. De 4GB Ram/128GB een keramische achterzijde. Geen idee wat de keramische achterzijde voor toegevoegde waarde heeft, zal vast minder kras gevoelig zijn.
Simontjee schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:14:
[...]

EDIT:
Als voor jou 3GB Ram geheugen voldoende is, zou ik niet wachten op de release van de Pro. Glas vs Keramisch zal in de hand niet anders voelen. Keramisch is wat donkerder maar zeker niet minder glad.
The-Source schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:21:
[...]

Zie op banggood vermoedelijke datum voor de witte Mi 5 pro op 20-5 staan. Maar die datum wil nog eens gaan schuiven. Ben steeds meer toe aan een nieuw toestel en weet eigenlijk ook wel wat ik wil maar alleen nog niet voor de huidige prijs :P
Vaak zit Banggood wel goed qua verwachte levertijden. Ik weet dat bij ibuygou de wachtrij ellen lang is. Ze werken gewoon de lijst van boven naar beneden af. Hoe eerder je hebt besteld, hoe sneller hij wordt verstuurd. Wat ik daar op hun forum lees is dat er heel veel mensen wachten tot hun pre-order verstuurd wordt.

Als je nu de Pro gaat pre-orderen kun je er gerust 1 tot 2 maand bij optellen voor hij bij je op de deurmat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
Liber8 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:05:
[...]

Naar mijn weten heeft de 3GB Ram/32GB + 3GB Ram/64GB een glazen achterzijde. De 4GB Ram/128GB een keramische achterzijde. Geen idee wat de keramische achterzijde voor toegevoegde waarde heeft, zal vast minder kras gevoelig zijn.
Er is inmiddels ook een witte 4GB RAM / 128GB storage zonder keramische achterzijde (dus met glas) te koop en per direct leverbaar bij verschillende webshops. Volgens mij is dit niet de pro versie, maar ik weet ook niet of dit dan een extra prime versie is.

Zelf ben ik nog aan het twijfelen tussen de pro (met keramische achterzijde), de witte 4GB RAM / 128GB storage of de Huawei P9 Plus.

[ Voor 10% gewijzigd door Ted_W op 05-05-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Razer schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:19:
[...]

Pro = Keramiek
Alle andere zijn glas.

Dat is 10000% zo :P
10000% niet dus. > http://www.mi.com/mi5/specs/
Ted_W schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:00:
[...]

Er is inmiddels ook een witte 4GB RAM / 128GB storage zonder keramische achterzijde (dus met glas) te koop en per direct leverbaar bij verschillende webshops. Volgens mij is dit niet de pro versie, maar ik weet ook niet of dit dan een extra prime versie is.

Zelf ben ik nog aan het twijfelen tussen de pro (met keramische achterzijde), de witte 4GB RAM / 128GB storage of de Huawei P9 Plus.
Pro of Prime, Mi gebruikt die termen niet.

128GB is alleen op de 尊享版 (Enjoy Edition letterlijk vertaald) in het zwart met ceramische achterkant of wit met glas.

Dus een witte met ceramische achterkant zit er niet in.

[ Voor 17% gewijzigd door Kenzi op 06-05-2016 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Ted_W schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:00:
[...]

Kenzi schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:43:
[...]

Pro of Prime, Mi gebruikt die termen niet.

128GB is alleen op de 尊享版 (Enjoy Edition letterlijk vertaald) in het zwart met ceramische achterkant of wit met glas.

Dus een witte met ceramische achterkant zit er niet in.
Nu ik zelf de Mi5 binnen heb, hou ik het minder in de gaten wat er wel en niet te koop is qua combinaties.
Bedankt voor de update boys :*)

Wou zelf ook eerst voor de witte gaan, maar na het zien van de zwarte randen bij de bezels, toch maar de zwarte besteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2015/12/xiaomi-mi5-8.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn trilling staat op sterk ingesteld, maar hij trilt maar zwakjes. Ik voel hem in mijn beltcase nauwelijks trillen. Zo heb ik in de alleen trillen stand al enkele calls gemist, en bericht notificaties merk ik niet. Ik lees op fora dat er meer mensen last van hebben. Hebben jullie hier ook een probleem mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 16:42
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:59:
Mijn trilling staat op sterk ingesteld, maar hij trilt maar zwakjes. Ik voel hem in mijn beltcase nauwelijks trillen. Zo heb ik in de alleen trillen stand al enkele calls gemist, en bericht notificaties merk ik niet. Ik lees op fora dat er meer mensen last van hebben. Hebben jullie hier ook een probleem mee?
Als je het interessant vind om eventueel stappen (en afhankelijk welk model ook hartslag) bij te houden is misschien een mi-band aanschaffen een optie. Trilling aan je pols voel je altijd kan ik je zeggen en je kunt hem dus laten trillen bij oproepen/ andere notificaties.
Heb zelf het toestel niet maar mijn huidige toestel trilt ook niet zo hard en heb daardoor ook wel eens wat gemist :/

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Laatst online: 08-03-2021
Ik heb vandaag mijn xiaomi binnen gekregen en er staat al versie miui global 7.2.8.0 stable op. Ik heb hem volledig in het nederlands. Ik neem dus aan dat dit niet de standaard rom is die erop staat. Betekend dit dat mijn bootloader ook ge-unlockt is? Is er een mogelijkheid om dat te zien of alleen via fastboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 22:09
lexi1986 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:14:
Ik heb vandaag mijn xiaomi binnen gekregen en er staat al versie miui global 7.2.8.0 stable op. Ik heb hem volledig in het nederlands. Ik neem dus aan dat dit niet de standaard rom is die erop staat. Betekend dit dat mijn bootloader ook ge-unlockt is? Is er een mogelijkheid om dat te zien of alleen via fastboot?
nope,hij is gewoon locked. Alleen de verkoper heeft er een ''eigen'' rom opgezet.
Dus eerst even de developer rom erop zetten en dan je aanvraag meteen uitvoeren voor de unlock.
Anders zit je met een fishy rom te werken wil je ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
theduke1989 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:15:
[...]

nope,hij is gewoon locked. Alleen de verkoper heeft er een ''eigen'' rom opgezet.
Dus eerst even de developer rom erop zetten en dan je aanvraag meteen uitvoeren voor de unlock.
Anders zit je met een fishy rom te werken wil je ook niet....
Thanks dan ga ik hem unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
lexi1986 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 08:12:
[...]

Thanks dan ga ik hem unlocken
Ik ga er niet vanuit dat hij unlocked is, maar op deze manier kun je het voor de zekerheid nog even checken:

Step 1 : Download and install adb & fastboot package & drivers in your system (Google it for your device).

Step 2 : After successful installation of adb & fastboot, connect your device to your PC via USB cable in fastboot mode.

Step 3 : Now open the folder where your adb & fastboot package is extracted, press Shift key on your keyboard and right click in the folder and select “Open command prompt here“.

Step 4 : It will open a Command Prompt window.

Step 5 : Type the following command to check if the device was detected in fastboot mode.

fastboot devices
Step 6 : if you don’t get device it or anything it means that the drivers weren’t correctly installed or the device wasn’t connected properly, if this happens try reinstalling your drivers.

Step 7 : Next run the following command to check the status of your device’s bootloader.

fastboot oem device-info

Succes :D Als je nog vragen hebt horen we het wel 8)

EDIT: Had je je unlock permission al aangevraagd.? Of moet je daar nog 2 weken op wachten.?

[ Voor 3% gewijzigd door Liber8 op 07-05-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de tip. Mi band vind ik niet zo interessant, maar de mi watch zie ik wel zitten.
The-Source schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:16:
[...]

Als je het interessant vind om eventueel stappen (en afhankelijk welk model ook hartslag) bij te houden is misschien een mi-band aanschaffen een optie. Trilling aan je pols voel je altijd kan ik je zeggen en je kunt hem dus laten trillen bij oproepen/ andere notificaties.
Heb zelf het toestel niet maar mijn huidige toestel trilt ook niet zo hard en heb daardoor ook wel eens wat gemist :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Liber8 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:22:
[...]

Ik ga er niet vanuit dat hij unlocked is, maar op deze manier kun je het voor de zekerheid nog even checken:

Step 1 : Download and install adb & fastboot package & drivers in your system (Google it for your device).

Step 2 : After successful installation of adb & fastboot, connect your device to your PC via USB cable in fastboot mode.

Step 3 : Now open the folder where your adb & fastboot package is extracted, press Shift key on your keyboard and right click in the folder and select “Open command prompt here“.

Step 4 : It will open a Command Prompt window.

Step 5 : Type the following command to check if the device was detected in fastboot mode.

fastboot devices
Step 6 : if you don’t get device it or anything it means that the drivers weren’t correctly installed or the device wasn’t connected properly, if this happens try reinstalling your drivers.

Step 7 : Next run the following command to check the status of your device’s bootloader.

fastboot oem device-info

Succes :D Als je nog vragen hebt horen we het wel 8)

EDIT: Had je je unlock permission al aangevraagd.? Of moet je daar nog 2 weken op wachten.?
Thanks hij is locked inderdaad.

bootloader) Device tampered: false
(bootloader) Device unlocked: false
(bootloader) Device critical unlocked: true
(bootloader) Charger screen enabled: false

Ik probeer unlock permission aan te vragen maar krijg elke keer een rare melding in het chinees over mijn browser ofzo (als ik google translate mag geloven). Krijg het dus nog niet voor elkaar.

Edit: Je moet niet met je facebooki account proberen in te loggen dat was het probleem.
SMS zojuist gekregen nu wachten tot ik hem kan unlocken.

[ Voor 3% gewijzigd door lexi1986 op 07-05-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 21:33
Zojuist ook de Mi5 besteld, ik ben heel erg benieuwd!
Heeft iemand al wat ervaring met de dual sim? Werkt dit na behoren? Kan er weinig over vinden op internet, en dit is wel iets wat ik veel wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Sandert98 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:24:
Zojuist ook de Mi5 besteld, ik ben heel erg benieuwd!
Heeft iemand al wat ervaring met de dual sim? Werkt dit na behoren? Kan er weinig over vinden op internet, en dit is wel iets wat ik veel wil gaan gebruiken.
Ik gebruik Dual sim. Werkt prima je krijgt als je gebeld word een simkaart te zien met een nummer. Ik heb mijn werk nummer en privé nr erin zitten. Enige nadeel wat je hebt is dat je whatsapp maar aan 1 nr kunt koppelen. Maar dualsim was voor mij 1 van de voorwaarden om deze telefoon te kopen. Je kan ook instellen met welke sim je data wilt gebruiken. Welke sim je standaard wilt bellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 21:33
lexi1986 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:57:
[...]

Ik gebruik Dual sim. Werkt prima je krijgt als je gebeld word een simkaart te zien met een nummer. Ik heb mijn werk nummer en privé nr erin zitten. Enige nadeel wat je hebt is dat je whatsapp maar aan 1 nr kunt koppelen. Maar dualsim was voor mij 1 van de voorwaarden om deze telefoon te kopen. Je kan ook instellen met welke sim je data wilt gebruiken. Welke sim je standaard wilt bellen etc.
Kijk, dat klinkt goed. Bedankt voor je reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
[...]

Even goed zoeken, zijn opties te vinden om WhatsApp (maar dan een clone) ook op je andere nummer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
1 Mei aangevraagd, vandaag kon ik unlocken:
C:\adb>fastboot oem device-info
...
(bootloader) Device tampered: false
(bootloader) Device unlocked: true
(bootloader) Device critical unlocked: true
(bootloader) Charger screen enabled: false
(bootloader) Display panel:
OKAY [ 0.053s]
finished. total time: 0.055s
Gewoon vanuit China Stable overigens, hoefde niet eerst naar China Dev.

Nu maar eens kijken of xiaomi.eu en TWRP recovery lukt.

Edit:
voortgang is medium. Heb TWRP erop gekregen en de EU rom 7.2.13 Toen gaan kijken hoe alles werkt ivm backups en restores. 7.3.2 EU erop gezet. Bezig met apps restoren, zie ik dat mijn wifi niet aan kan somehow. Restore>still. Reset>still.
Kan me niet herinneren of ik ooit wifi heb gehad op 7.3.2 Dus anders zo maar weer terug naar 7.2.13

Het avontuur gaat door, maar aldoende leer ik wel meer trucjes en hoe alles precies werkt enzo :P

[ Voor 31% gewijzigd door Titus op 08-05-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
iTitus schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:22:
1 Mei aangevraagd, vandaag kon ik unlocken:

[...]

Gewoon vanuit China Stable overigens, hoefde niet eerst naar China Dev.

Nu maar eens kijken of xiaomi.eu en TWRP recovery lukt.

Edit:
voortgang is medium. Heb TWRP erop gekregen en de EU rom 7.2.13 Toen gaan kijken hoe alles werkt ivm backups en restores. 7.3.2 EU erop gezet. Bezig met apps restoren, zie ik dat mijn wifi niet aan kan somehow. Restore>still. Reset>still.
Kan me niet herinneren of ik ooit wifi heb gehad op 7.3.2 Dus anders zo maar weer terug naar 7.2.13

Het avontuur gaat door, maar aldoende leer ik wel meer trucjes en hoe alles precies werkt enzo :P
Full wipe gedaan?
Dan doet je wifi het daarna waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Uiteindelijk maar weer opnieuw 7.2.13 geflashed. Nieuwe upgrade naar 7.3.2. Nu werkt het wel.
Apps dan maar handmating voor 1 keer(van chink naar EU ging blijkbaar niet lekker).
Daarna kan ik als het goed is weel backuppen :)

Edit: Nu loopt alles super smooth :D

[ Voor 8% gewijzigd door Titus op 09-05-2016 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
iTitus schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:24:
Uiteindelijk maar weer opnieuw 7.2.13 geflashed. Nieuwe upgrade naar 7.3.2. Nu werkt het wel.
Apps dan maar handmating voor 1 keer(van chink naar EU ging blijkbaar niet lekker).
Daarna kan ik als het goed is weel backuppen :)

Edit: Nu loopt alles super smooth :D
Nice :) Morgen de update naar Miui8 oOo
Afwachten hoe de verbeteringen aanvoelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Denk dat xiaomi. Eu rom niet morgen al komt Though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Track&trace - Roissy CDG FRANCE - Inbound linehaul scan

Het zal niet lang meer duren denk ik :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
dumbledore schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:22:
Track&trace - Roissy CDG FRANCE - Inbound linehaul scan

Het zal niet lang meer duren denk ik :9~
Welke versie heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Simontjee schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:32:
[...]

Welke versie heb je besteld?
Mi 5 64GB black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Laatst online: 12-09 17:58
[...]

Een prima app voor een tweede whatsapp is Disa, ik gebruik heb zelf ook bij mijn dual sim.
Het enige wat je bij deze app in de gaten moet houden is om de Whatsapp pllug-in regelmatig the updaten. Dit doet hij (nog) niet automatisch, en als de plug-in verlopen is moet je je opnieuw aanmelden. Ditlijkt erger dan dat het is, maar wel handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Baddie09 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:57:
[...]

Een prima app voor een tweede whatsapp is Disa, ik gebruik heb zelf ook bij mijn dual sim.
Het enige wat je bij deze app in de gaten moet houden is om de Whatsapp pllug-in regelmatig the updaten. Dit doet hij (nog) niet automatisch, en als de plug-in verlopen is moet je je opnieuw aanmelden. Ditlijkt erger dan dat het is, maar wel handig om te weten.
Hmm interessant, ga er vanavond eens naar kijken. Gebruik mombenteel GBwhatsapp. Dit werkt prima en geeft ook een melding als er een update geinstalleerd moet worden. Weet alleen niet of het veilig is.. site is voor mij ook onleesbaar.
Oke, had even de stille hoop dat het de pro versie zou zijn. op XDA gaf iemand aan dat die de pro binnen had gekregen maar denk niet dat het echt is.

[ Voor 17% gewijzigd door Redbaard op 09-05-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Liber8 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:05:
[...]

Vaak zit Banggood wel goed qua verwachte levertijden. Ik weet dat bij ibuygou de wachtrij ellen lang is. Ze werken gewoon de lijst van boven naar beneden af. Hoe eerder je hebt besteld, hoe sneller hij wordt verstuurd. Wat ik daar op hun forum lees is dat er heel veel mensen wachten tot hun pre-order verstuurd wordt.

Als je nu de Pro gaat pre-orderen kun je er gerust 1 tot 2 maand bij optellen voor hij bij je op de deurmat ligt.
Vaak betekent jammer genoeg ook niet alles. Ik kreeg vanmorgen een mailtje van Banggood.... :(

Dear customer ,

Thanks for shopping in banggood .

Xiaomi Mi5 Pro 5.15-inch 4GB RAM 128GB ROM Snapdragon 820 Quad Core 4G Smartphone[+Color;Black] in your order is out of stock and we can’t assure its available day

Would you mind changing it to the white one ?

Looking forward to hearing from u

Liter

Ben benieuwd wanneer deze wel in stock gaat komen, pas op 8 april besteld 8)7

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
ovaal schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:43:
[...]

Vaak betekent jammer genoeg ook niet alles. Ik kreeg vanmorgen een mailtje van Banggood.... :(

Dear customer ,

Thanks for shopping in banggood .

Xiaomi Mi5 Pro 5.15-inch 4GB RAM 128GB ROM Snapdragon 820 Quad Core 4G Smartphone[+Color;Black] in your order is out of stock and we can’t assure its available day

Would you mind changing it to the white one ?

Looking forward to hearing from u

Liter

Ben benieuwd wanneer deze wel in stock gaat komen, pas op 8 april besteld 8)7
De laatste updates die ik ben tegen gekomen online qua productiesnelheid etc. zijn positief. Al denk ik wel dat ze bij Xiaomi deze vraag naar de 128GB versie niet hebben zien aankomen.

Ik denk daarom ook de wat latere release. Ik hoop voor je dat banggood goed zit qua pre-orders en bestellingen :D Ik weet in ieder geval zeker dat banggood de bestie optie is wanneer je hem zo snel mogelijk wilt hebben. Ibuygou heeft een pre-order/wachtlijst waar je u tegen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Liber8 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:14:
[...]

De laatste updates die ik ben tegen gekomen online qua productiesnelheid etc. zijn positief. Al denk ik wel dat ze bij Xiaomi deze vraag naar de 128GB versie niet hebben zien aankomen.

Ik denk daarom ook de wat latere release. Ik hoop voor je dat banggood goed zit qua pre-orders en bestellingen :D Ik weet in ieder geval zeker dat banggood de bestie optie is wanneer je hem zo snel mogelijk wilt hebben. Ibuygou heeft een pre-order/wachtlijst waar je u tegen zegt.
Welnee, zijn genoeg AliExpress shops die een betere optie zijn dan Banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Ik heb hem ook via AliExpress besteld. 30 april bestelling geplaatst, 6 mei shipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Laatste TWRP recovery met nieuwe touchdriver 6.5.7. _/-\o_
https://www.androidfilehost.com/?fid=24533103863138514

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
:O Ik had/heb last van dat ik 2 minuten moet wachten voordat touch het doet in TWRP :P

Also, "MIUI8 release", of beter gezegd, officiele aankondiging voor over een maand(EU/global versie komt nog later gok ik zo)

[ Voor 42% gewijzigd door Titus op 10-05-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
iTitus schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:30:
:O Ik had/heb last van dat ik 2 minuten moet wachten voordat touch het doet in TWRP :P

Also, "MIUI8 release", of beter gezegd, officiele aankondiging voor over een maand(EU/global versie komt nog later gok ik zo)
Zal zo de nieuwe recovery eens flashen en kijken of het probleem is opgelost. 1 Juni begint het beta testen van Miui8, 17 Juni Dev. rom release..

Ag het heeft geen haast :) Nu maar hopen dat de Mi5 de primeur krijgt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb de telefoon ondertussen bijna 2 maand maar loop nu toch wel tegen wat dingetjes aan. Mijn telefoon is gaan torderen en heeft de glazen achterkant laten barsten...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9IfEQob.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8lO68sz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
Balen zeg .. en dit gebeurd vanzelf ? Ff voor de zekerheid vragen aangezien ik ook wel interesse hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hij is kromgetrokken en of het vanzelf gaat wete ik niet. Heb hem wel veel in de broekzak maar bij langdurig zitten en/of autorijden gaat hij altijd gewoon op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:22:
Waarom hij is kromgetrokken en of het vanzelf gaat wete ik niet. Heb hem wel veel in de broekzak maar bij langdurig zitten en/of autorijden gaat hij altijd gewoon op tafel.
De kans dat hij vanzelf krom trekt lijkt mij nihil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
Mocht er iemand nog de witte 128GB versie willen bestellen met glazen achterkant, de coupon "Marmi5128gbwhite" geeft $12 korting bij ibuygou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:22:
YouTube: Xiaomi Mi5 Bend Test - Scratch test - Burn test - Durability test

Kijk even op 1:50. De Mi5 lijkt niet heel sterk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Die gast heeft in het verleden een Nexus gebroken op die manier. Later bleek dat hij dat toestel al zwaar mishandeld had van te voren waardoor het toestel makkelijker brak.
Also:
YouTube: \[Hindi-Audio]-Xiaomi Mi 5 Scratch, Bending, Water Resistance & Flame Test in Hindi-Audio by BCD Tech
Welke geloof je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTitus schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:33:
[...]

Die gast heeft in het verleden een Nexus gebroken op die manier. Later bleek dat hij dat toestel al zwaar mishandeld had van te voren waardoor het toestel makkelijker brak.
Also:
YouTube: \[Hindi-Audio]-Xiaomi Mi 5 Scratch, Bending, Water Resistance & Flame Test in Hindi-Audio by BCD Tech
Welke geloof je?
Tja, geen idee. Ik kan niet oordelen over of een random youtuber de telefoon al mishandeld heeft voordat hij hem probeert te buigen.
Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken