Waar precies kan je direct bij xiaomi bestellen? En welke versie is dat? 64Gb of 32 Gb?The Source schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:01:
Ik heb er eentje in China direct bij Xiaomi in bestelling staan, echter duurt dat mij te lang. Daar zou ik 313 euro betalen, dus voor 350 op AliExpress bestellen is interessant. Daarbij heb ik mijn OPO al verkocht, dus zit te wachten op mijn Mi5.
Ik heb collegas in China, die wanneer de Mi5 wat beter verkrijgbaar is er eentje in China in de Xiaomi shop halen, lijkt op een apple store, maar dan andershsst schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:05:
[...]
Waar precies kan je direct bij xiaomi bestellen? En welke versie is dat? 64Gb of 32 Gb?
Ah, oké. Ik heb ook al gezocht naar een manier om dat te doen, maar had tot nu tot nog geen manier gevonden om dat te doen.The Source schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:29:
[...]
Ik heb collegas in China, die wanneer de Mi5 wat beter verkrijgbaar is er eentje in China in de Xiaomi shop halen, lijkt op een apple store, maar dan anders
Ik denk dat onderstaande link veel duidelijk maakt...deguus schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:20:
ik snap niet echt wat met die roms bedoelt word wat zou ik daar over moeten weten ???
https://www.tabletsmagazi...n-waarom-zou-je-het-doen/
dank je wel dit was heel handigsveniboy schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:23:
[...]
Ik denk dat onderstaande link veel duidelijk maakt...
https://www.tabletsmagazi...n-waarom-zou-je-het-doen/
its the Guus
Ik zag net dat er inmiddels een nieuwe Global ROM is voor de mi5, weet iemand of deze rom ervoor zorgt dat die 800mhz band nu wel word ondersteund? Is voor mij echt een dealbreaker, maar vind het verder een fantastisch toestel.
Een nieuwe rom tovert er geen banden bij.
De antennes van de mi5 zijn vermoedelijk sowieso ongeschikt hiervoor.
Nou, ik geloof toch echt dat er andere modellen waren bij xiaomi waarbij er ineens wel nieuwe banden ondersteund werden bij de Global ROM. Daarnaast ondersteund de soc die banden wel, kan de antenne hier invloed op hebben?ASW1 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:58:
Een nieuwe rom tovert er geen banden bij.
Wacht daarnaast ook nog op een aosp rom, ach misschien is de mi5 toch niet de telefoon voor mij, iemand een alternatief met deze specs/prijs maar dan met full eu 4g support?
Ja, band 40 ofzo voor India kun je misschien unlocken op een chinees model waarbij ze die band softwarematig uitgezet hebben.
Bij Aliexpress is de Xiaomi mi5 nu voor rond 300 euro te koop. Geen slechte prijs lijkt me. Helaas wel alleen het witte model...
http://brands.aliexpress....2114.11010108.24.1.rIZj4P
Zat te kijken voor een Honor 7 Premium die volgens de aankondiging in februari in Munchen vanaf maart te koop zou moeten zijn. Dacht gebruik ik die een half jaartje totdat de Mi5 beter verkrijgbaar is. Alleen dat toestel is dus ook nog niet verkrijgbaar...
En deze aanbieder heeft niet de optie om hem via GB te importeren. Dus er bestaat een kans dat je importkosten erbij moet optellen. Ben daarom zelf nog aan het twijfelentijmen1 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:33:
Bij Aliexpress is de Xiaomi mi5 nu voor rond 300 euro te koop. Geen slechte prijs lijkt me. Helaas wel alleen het witte model...![]()
Ik zag net de eerst mi5 32 GB op bol Plaza voor 520 xD
Xiaomi’s CEO Lei Jun had revealed a week back that the company would significantly increase the production capacity of Xiaomi Mi 5 in April. Once that was done, we could expect more stock to be available for purchase during the flash sales organized by the company.
Now, a new report quoting industry chain sources in China state that Lei Jun is confident about increasing the capacity and the supply shortage problem would be greatly reduced by next month.
The same source further revealed that originally, Xiaomi planned to maintain a stock of around 1.5 million units, but assessing the current demand for the phone, the company has added additional stock, taking the total to 2.5 million units. This means the company increased the stock by a good 1 million units than what it previously had planned.
This is definitely good news for Xiaomi fans as many were disappointed with the phone not being available for purchase despite a few flash sales. In every sale, the Mi 5 went out of stock in less than a few minutes, which meant there were a number of users who ended up missing the sale. But with this much addition in stock, we can now expect users in China, India and even worldwide (via resellers) to get their orders fulfilled.
We hope that in this 2.5 million units, there are a lot of Black Mi 5 editions. The black borders on the screen blend well in the black version. On the other hand, it stands out in the white version which is why many users prefer the former than the latter version.
So, we can now expect Xiaomi to stock up the Mi 5 in plenty during the coming flash sales so that it lasts more than a few minutes. This is good news for Indian Xiaomi fans as well as it should mean more stock for them as well.
Bron:http://www.gizmochina.com...5s-stock-says-new-report/
OT:
Ik verwacht de komende dagen veel flash sales nu de tweede batch onderweg is naar de resellers.
Enige verschil tussen batch 1 & 2 dat ik ben tegengekomen is dat de MIUI 7.2 versie pre-installed is in de 2e batch.
Vaak brengen fabrikanten kleine upgrades/tweaks/verbeteringen aan bij een 2e batch, kleine fouten die "customers" met een 1e batch zijn tegengekomen. Weet iemand hier iets meer van.?
Het ziet er naar uit dat mijn HTC One (m7) binnenkort vervangen zal worden
Now, a new report quoting industry chain sources in China state that Lei Jun is confident about increasing the capacity and the supply shortage problem would be greatly reduced by next month.
The same source further revealed that originally, Xiaomi planned to maintain a stock of around 1.5 million units, but assessing the current demand for the phone, the company has added additional stock, taking the total to 2.5 million units. This means the company increased the stock by a good 1 million units than what it previously had planned.
This is definitely good news for Xiaomi fans as many were disappointed with the phone not being available for purchase despite a few flash sales. In every sale, the Mi 5 went out of stock in less than a few minutes, which meant there were a number of users who ended up missing the sale. But with this much addition in stock, we can now expect users in China, India and even worldwide (via resellers) to get their orders fulfilled.
We hope that in this 2.5 million units, there are a lot of Black Mi 5 editions. The black borders on the screen blend well in the black version. On the other hand, it stands out in the white version which is why many users prefer the former than the latter version.
So, we can now expect Xiaomi to stock up the Mi 5 in plenty during the coming flash sales so that it lasts more than a few minutes. This is good news for Indian Xiaomi fans as well as it should mean more stock for them as well.
Bron:http://www.gizmochina.com...5s-stock-says-new-report/
OT:
Ik verwacht de komende dagen veel flash sales nu de tweede batch onderweg is naar de resellers.
Enige verschil tussen batch 1 & 2 dat ik ben tegengekomen is dat de MIUI 7.2 versie pre-installed is in de 2e batch.
Vaak brengen fabrikanten kleine upgrades/tweaks/verbeteringen aan bij een 2e batch, kleine fouten die "customers" met een 1e batch zijn tegengekomen. Weet iemand hier iets meer van.?
Het ziet er naar uit dat mijn HTC One (m7) binnenkort vervangen zal worden
[ Voor 3% gewijzigd door Liber8 op 14-04-2016 13:20 ]
Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz
Ik vermoed ook, nog maandje wachten en dan zullen mooie price drops komen, dan kan mijn OnePlus 2 ook opzoek naar een nieuwe eigenaar
Wanneer ik een 2e batch kan krijgen voor een prijs van +-€ 300 van een 'betrouwbare' reseller, bestel ik hem asap..Razer schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:27:
Ik vermoed ook, nog maandje wachten en dan zullen mooie price drops komen, dan kan mijn OnePlus 2 ook opzoek naar een nieuwe eigenaar
En waarom wacht je niet op de Onplus 3.? Zal deze week ook uitkomen toch.?
Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz
Nee OP3 gaat nog wel maandje of 2/3 duren voordat die aangekondigd wordt.Liber8 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:31:
[...]
Wanneer ik een 2e batch kan krijgen voor een prijs van +-€ 300 van een 'betrouwbare' reseller, bestel ik hem asap..![]()
En waarom wacht je niet op de Onplus 3.? Zal deze week ook uitkomen toch.?
Ik heb hem al voor 32GB wit voor rond de 325 euro zonder import kosten voorbij zien komen.
5.5 inch is toch net te groot, 5 inch te klein, dus ik vermoed dat de MI5 het perfecte formaat voor mij is, en ik ben wel een Miui en Xiaomi fan. Al mijn accessoires zijn ook van Xiaomi
True that, Xiaomi maakt kwalitatief goede producten, paar jaar geleden de Xiaomi Redmi 1S aangeschaft voor mijn moeder voor € 130. Telefoon voelt nog altijd snel aan en de camera is uitstekend voor een telefoon van dit bedrag.
Ik twijfel dan ook nog altijd of ik wel een telefoon van € 300 nodig ben. Met een Xiaomi MI4C voor € 155 zou ik het waarschijnlijk ook makkelijk kunnen redden.
Ik twijfel dan ook nog altijd of ik wel een telefoon van € 300 nodig ben. Met een Xiaomi MI4C voor € 155 zou ik het waarschijnlijk ook makkelijk kunnen redden.
Maarrrrrrrrrrr... hoe zit het dan met de wisseling in kwaliteit van producten, de halfgare geluidsopnames of foto's soms, en soms ook weer erg goed, dat vraag ik me nu echt af. Voor deze prijs wordt het toch wel een héél mooie deal, als alles in orde is.Liber8 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:44:
True that, Xiaomi maakt kwalitatief goede producten, paar jaar geleden de Xiaomi Redmi 1S aangeschaft voor mijn moeder voor € 130. Telefoon voelt nog altijd snel aan en de camera is uitstekend voor een telefoon van dit bedrag.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Je geeft wel 4G connectie op, dat weet jeRazer schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:27:
Hangt natuurlijk af van de provider. Ik heb hier mobile vikings (BE) en 4g werkt prima op mijn mi4calwaysleft schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 06:50:
[...]
Je geeft wel 4G connectie op, dat weet je
Volgens mij valt dat met T-Mobile wel mee toch? Vodafone en KPN banden missen, of heb ik me verkeerd ingelezenalwaysleft schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 06:50:
[...]

Dat is niet (helemaal) waar, je mist alleen B20 (800 MHz) die ook door Vodafone en KPN worden gebruikt, naast B3 (1.800 MHz) en B7 (2.600Mhz). T-Mobile maakt geen gebruik van B20, dus daar 'mis' je 4G in z'n geheel niet met de Xiaomi MI5.alwaysleft schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 06:50:
[...]
T-Mobile maakt wel gebruik van de 900MHz voor 4G en die mis je dus wel.Ted_W schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:25:
[...]
Dat is niet (helemaal) waar, je mist alleen B20 (800 MHz) die ook door Vodafone en KPN worden gebruikt, naast B3 (1.800 MHz) en B7 (2.600Mhz). T-Mobile maakt geen gebruik van B20, dus daar 'mis' je 4G in z'n geheel niet met de Xiaomi MI5.
Maar ook van 1800MHz toch? https://www.google.com/ma...zO0DHqLdKkdI.kSEAxCY_cGDQMomus schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:30:
[...]
T-Mobile maakt wel gebruik van de 900MHz voor 4G en die mis je dus wel.
Wel lagere penetratie in gebouwen, maar het zou wel moeten werken.
Ik zeg dan ook niet dat het niet werkt.iTitus schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:54:
[...]
Maar ook van 1800MHz toch? https://www.google.com/ma...zO0DHqLdKkdI.kSEAxCY_cGDQ
Wel lagere penetratie in gebouwen, maar het zou wel moeten werken.
Ik ageer slechts tegen de stelling dat je 4G in zijn geheel niet mist bij T-Mobile.
Ik als Vodafone klant heb qua 4G connectie niks in het zuiden van het land met de Mi5, zo is het voor iedereen anders idd.
Gaat vast nog wel even duren maar heb de PRO variant toch maar vast besteld via IBuyGou. Nu hopen dat het geen maanden gaan worden.
Zie zelf dat op Banggood de pre-order date van 26-4 naar 20-5 is veranderd. Niet dat ik een pre-order heb lopen maar blijkbaar word hij voorlopig nog niet geleverd
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Ik heb de 64 gb wit versie van de week binnengekregen, prima toestel, 4g ontvangst valt me alleszins mee (KPN, Amsterdam) gezien het ontbreken van de 800-band.
Heb momenteel de china stable ROM draaien, met een hoop gekloot de play store aan de praat gekregen, contacts sync 6.0.1 installed. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een werkende exchange sync (0365) op te zetten. Account is toegevoegd maar krijg de melding: "sync is currently experiencing problems, it will be back shortly" Ben al een paar dagen forums (xda, miui) aan het afstruimen, maar nog geen resultaat. Meerdere factory resets verder inmiddels. Nog niet geflashed, want ik wacht nog op een unlock.
Weet iemand een oplossing? Kan iemand bevestigen dat exchange sync bij hem of haar wel werkt?
Heb momenteel de china stable ROM draaien, met een hoop gekloot de play store aan de praat gekregen, contacts sync 6.0.1 installed. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een werkende exchange sync (0365) op te zetten. Account is toegevoegd maar krijg de melding: "sync is currently experiencing problems, it will be back shortly" Ben al een paar dagen forums (xda, miui) aan het afstruimen, maar nog geen resultaat. Meerdere factory resets verder inmiddels. Nog niet geflashed, want ik wacht nog op een unlock.
Weet iemand een oplossing? Kan iemand bevestigen dat exchange sync bij hem of haar wel werkt?
Ik had ook problemen met syncen (met google contacts weliswaar), bleek dat de permissies van de app niet volledig juist waren. Ik zou dus even kijken of dat al juist staat. Je kan dat vinden door op je app te klikken bij instellingen - geinstalleerde apps.Qpidoh schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:28:
Ik heb de 64 gb wit versie van de week binnengekregen, prima toestel, 4g ontvangst valt me alleszins mee (KPN, Amsterdam) gezien het ontbreken van de 800-band.
Thanks voor de suggestie! Had dit allemaal al op 'allow' gezet, maar werkt helaas met Exchange niet (contacts, calendars, mail). Google contacts syncen overigens wel.1voud schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:25:
[...]
Ik had ook problemen met syncen (met google contacts weliswaar), bleek dat de permissies van de app niet volledig juist waren. Ik zou dus even kijken of dat al juist staat. Je kan dat vinden door op je app te klikken bij instellingen - geinstalleerde apps.
Ben ook van plan om de zwarte 32GB versie te kopen van Shenzhen Top-One Trading Co., Ltd.
Gezien de backorders op ibuygou zou het wel eens lang kunnen duren, er zijn er veel die nog op hun bestelling wachten die ze 1,5 maand geleden gepre-orderd hebben.
Hier hebben we het shopping forum voor
Gezien de backorders op ibuygou zou het wel eens lang kunnen duren, er zijn er veel die nog op hun bestelling wachten die ze 1,5 maand geleden gepre-orderd hebben.
Hier hebben we het shopping forum voor
[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 18-04-2016 13:50 ]
Hm, ze hebben ze wel op voorraad, maar ik vraag me af of dat echt zo is, of slechts een verkoop truc. Tot op heden nog nergens anders zwarte 64gb op voorraad gezien.Liber8 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:44:
Ben ook van plan om de zwarte 32GB versie te kopen van Shenzhen Top-One Trading Co., Ltd.
Iemand ervaring met deze reseller.? Volgens alie heb je gewoon buyer protection, betalen met CC lijkt mij veilig genoeg om het te proberen.
Dat gezegd hebbende, ik meen me te herinneren in een topic ergens gelezen te hebben van 1 tweaker dat hij er goede ervaringen mee had, en 1 slechte. Met zoveel feedback, incl Nederlandse, en alle Aliexpress beveiliging zou ik iig niet twijfelen om er een te kopen. Alleen de prijs staat me op dit moment een beetje tegen, ze hebben er €25 op gedaan(wit 64gb) sinds ik een week geleden keek ofzo. En de zwarte is ook weer 30 duurder dan de witte(vraag/aanbod => logisch).
Ik denk dat ik nog even wacht
[ Voor 3% gewijzigd door Titus op 17-04-2016 01:48 ]
Welke problemen zijn er met de ROM?iTitus schreef op zondag 17 april 2016 @ 01:47:
[...]
Hm, ze hebben ze wel op voorraad, maar ik vraag me af of dat echt zo is, of slechts een verkoop truc. Tot op heden nog nergens anders zwarte 64gb op voorraad gezien.
Dat gezegd hebbende, ik meen me te herinneren in een topic ergens gelezen te hebben van 1 tweaker dat hij er goede ervaringen mee had, en 1 slechte. Met zoveel feedback, incl Nederlandse, en alle Aliexpress beveiliging zou ik iig niet twijfelen om er een te kopen. Alleen de prijs staat me op dit moment een beetje tegen, ze hebben er €25 op gedaan(wit 64gb) sinds ik een week geleden keek ofzo. En de zwarte is ook weer 30 duurder dan de witte(vraag/aanbod => logisch).
Ik denk dat ik nog even wachtZeker omdat men nog problemen heeft met de ROMS en Google apps als ik het zo lees.
Je moet de bootloader unlocken door je aan te melden op mi.com en dan zodra het unlocked is.
Kan je TWRP installeren en via dat andere roms. Zo moeilijk is het niet
er zijn ook Nederlandse shops die verkopen!
Als je bekend met met Xiaomi/rooten/flashen etc. moet het geen probleem zijn. Ben je hier niet bekend mee en wil je je hier niet in verdiepen, kun je beter een Samsung/LG etc. aanschaffen.theduke1989 schreef op zondag 17 april 2016 @ 03:38:
[...]
Welke problemen zijn er met de ROM?
Je moet de bootloader unlocken door je aan te melden op mi.com en dan zodra het unlocked is.
Kan je TWRP installeren en via dat andere roms. Zo moeilijk is het niet![]()
er zijn ook Nederlandse shops die verkopen!
Ik heb geen idee, Je zou de verkoper om bewijs kunnen vragen.? Een bordje met hun logo met de zwarte MI5's op de achtergrond.?
iTitus schreef op zondag 17 april 2016 @ 01:47:
[...]
Hm, ze hebben ze wel op voorraad, maar ik vraag me af of dat echt zo is, of slechts een verkoop truc. Tot op heden nog nergens anders zwarte 64gb op voorraad gezien.
Ik denk dat ik nog even wachtZeker omdat men nog problemen heeft met de ROMS en Google apps als ik het zo lees.
Een witte wil ik zowiezo niet, om de zwarte randen. De zwarte is amper verkrijgbaar en ben bang dat dit niet gaat veranderen de komende weken qua back-orders overal.
Verwijderd
Ik had out of the box ook problemen met de Google contacts sync. Ik heb de 6 apk's geinstalleerd en toen werkte het wel. Exchange sync werkt bij mij goed. Geen problemen hiermee.Qpidoh schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:28:
Verwijderd
Ik ben aan het twijfelen om de witte 32gb te bestellen, maar zou er ook nog een plus variant komen in e toekomst? Zoek eigenlijk iets rond de 5.7" of 5.5"
Haal dan de Mi Note Pro vrijwel alles dezelfde alleen de CPU is anders (1-2) series lager en volgens mij de camera anders. En hij is goedkoper en is volgens mij 5.7'' QHD scherm als ik me niet vergis.Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:27:
Ik ben aan het twijfelen om de witte 32gb te bestellen, maar zou er ook nog een plus variant komen in e toekomst? Zoek eigenlijk iets rond de 5.7" of 5.5"
Er komt een Xiaomi Max aanVerwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:27:
https://www.allaboutphone...gantische-64-inch-scherm/
Is alleen ietsjes groter
Wat zijn jullie eigenlijk van plante gebruiken/gebruiken jullie al voor bescherming? Hoesje/screenprotector/niets?
@theduke1989, Liber8,
Ik ben er atm nog onbekend mee met Android, maar wel bekend met rooten/flashen van andere dingen(xiaomi router e.d.), het is meer dat ik dacht dat mensen problemen hadden met de Google apps op zowel de china als de global rom. Maar nu ik het nog een keer lees is dat op China ROM, en nog geen nieuws over global.
@theduke1989, Liber8,
Ik ben er atm nog onbekend mee met Android, maar wel bekend met rooten/flashen van andere dingen(xiaomi router e.d.), het is meer dat ik dacht dat mensen problemen hadden met de Google apps op zowel de china als de global rom. Maar nu ik het nog een keer lees is dat op China ROM, en nog geen nieuws over global.
Ik twijfel nog.iTitus schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:23:
Wat zijn jullie eigenlijk van plante gebruiken/gebruiken jullie al voor bescherming? Hoesje/screenprotector/niets?
M'n huidige telefoon Redmi Note 2 heeft een hoes. Komt meer, omdat dit een tijdelijke telefoon is, totdat de MI5 er is.Daarna gaat telefoon naar m'n ouders. Vind het wel fijn dat ze een redelijk intact telefoon krijgen.
Echter is de Mi5 een mooi toestel wat gezien mag worden. En dan is een hoes of een frame zonde. Helaas laat ik m'n telefoon best vaak vallen en dan is bescherming best wel fijn.
Hopelijk brengen ze houten frame uit. Deze zien er nog wel mooi uit.
Ik heb zelf altijd zoiets van, als je hem gebruikt moet hij gewoon normaal zijn. Als je hem opbergt in je zak/tas dan mag hij wel beschermd zijn. Vandaar dat ik naar een pouch ofzo aan het zoeken ben. Iets als:
http://www.aliexpress.com...-Oneplus/32555122616.html
of
http://www.pdair.com/medi.../3/b/3bucm6-x-xmm51_1.jpg
Idealiter een met magnetische binnenkant zodat hij automatisch uit gaat/blijft
http://www.aliexpress.com...-Oneplus/32555122616.html
of
http://www.pdair.com/medi.../3/b/3bucm6-x-xmm51_1.jpg
Idealiter een met magnetische binnenkant zodat hij automatisch uit gaat/blijft
Wat is het nut van je telefoon best vaak laten vallen dan?Russel88 schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:22:
[...]
Ik twijfel nog.
M'n huidige telefoon Redmi Note 2 heeft een hoes. Komt meer, omdat dit een tijdelijke telefoon is, totdat de MI5 er is.Daarna gaat telefoon naar m'n ouders. Vind het wel fijn dat ze een redelijk intact telefoon krijgen.
Echter is de Mi5 een mooi toestel wat gezien mag worden. En dan is een hoes of een frame zonde. Helaas laat ik m'n telefoon best vaak vallen en dan is bescherming best wel fijn.
Hopelijk brengen ze houten frame uit. Deze zien er nog wel mooi uit.
Ik lees net op een pagina van een reseller:
"Custom ROM (Change from official rom,Add Multilang,delete chinese APPs,bulti-in Google Play Store),NOT support OTA update"
Is het zo dat sommige resellers hem blijkbaar zelf unlocken en dan van alles en nog wat er mee doen? Het klinkt prima, maar wie weet wat ze er nog meer mee doen?
"Custom ROM (Change from official rom,Add Multilang,delete chinese APPs,bulti-in Google Play Store),NOT support OTA update"
Is het zo dat sommige resellers hem blijkbaar zelf unlocken en dan van alles en nog wat er mee doen? Het klinkt prima, maar wie weet wat ze er nog meer mee doen?
Het gros van de resellers zet er een eigen ROM op, vaak voorzien van wat extra software om wat geld bij te verdienen. Ad- of spyware dus.iTitus schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:54:
Het verdient altijd de aanbeveling er zelf een nieuwe ROM op te zetten en een full wipe te doen.
Overigens modificeren ze gewoon de stable rom en is unlock dus ook niet nodig.
Geen OTA support en jij vindt het prima klinken?iTitus schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:54:
"NOT support OTA update"
Het klinkt prima, maar wie weet wat ze er nog meer mee doen?
Ah, geen unlock, maf. Ik dacht dat Xiaomi juist met de lock dit soort praktijken tegen ging!Momus schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:02:
[...]
Het gros van de resellers zet er een eigen ROM op, vaak voorzien van wat extra software om wat geld bij te verdienen. Ad- of spyware dus.
Het verdient altijd de aanbeveling er zelf een nieuwe ROM op te zetten en een full wipe te doen.
Overigens modificeren ze gewoon de stable rom en is unlock dus ook niet nodig.
Nou ik doelde op het eerste wat prima klonk. Ik ging er overigens vanuit dat global = geen OTA, zoiets meende ik ergens anders gelezen te hebben.Razer schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:18:
[...]
Geen OTA support en jij vindt het prima klinken?Daar mis ik al de logica
Maar ik probeer nu een gesealde te krijgen(uit de reviews blijkt dat dat mogelijk was). En anders indd full wipe en zelf rom erop.
Verwijderd
de miui community heeft afgelopen weken de global ROM voor de xiaomi 5 op de website gezet. VOlgens mij hebben ze de ROM momenteel stop gezet omdat er te veel bugs in zitten. dus je kan beter afwachten
Hm, zo te zien zijn de eerste unboxing video's er van zwarte modellen, dus die is inderdaad beschikbaar
YouTube: Unboxing Xiaomi Mi5
Heb de 64gb zwart maar besteld(Aliexpress €434)
YouTube: Unboxing Xiaomi Mi5
Heb de 64gb zwart maar besteld(Aliexpress €434)
Yep. De global heeft inderdaad last van veel bugs. Onder andere een hele slechte accuduur.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:47:
de miui community heeft afgelopen weken de global ROM voor de xiaomi 5 op de website gezet. VOlgens mij hebben ze de ROM momenteel stop gezet omdat er te veel bugs in zitten. dus je kan beter afwachten
Overigens is de global voor de Nederlanders niet de perfecte rom. In de global zitten een hoop talen, maar geen Nederlands. Het wordt dus echt wachten op de xiaomi.eu versie.
Nog steeds krijg ik mijn bootloader nog niet unlocked.
Ik heb de unlock rechten verkregen (bevestiging sms gehad). Maar ik krijg elke keer de melding Your Device Isn't supported by Mi Unlock. Zowel met de standaard, global en dev ROM

Ik had toch graag mijn bootloader unlocked zodat ik vast TWRP kan instelleren voor het geval Xiaomi.eu de rom klaar heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door LoeWn op 20-04-2016 10:10 ]
Ben toch echt aan het twijfelen om niet wat anders te halen... Dat gekloot met dat unlocken, het uitblijven van een Nederlandse taaloptie en de slechte verkrijgbaarheid van de zwarte modellen begint me toch wel zwaar te storen eerlijk gezegd.
http://xiaomi.eu/community/threads/mi-5-xiaomi-eu-rom.30855/Loekkiee schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:22:
Ben toch echt aan het twijfelen om niet wat anders te halen... Dat gekloot met dat unlocken, het uitblijven van een Nederlandse taaloptie en de slechte verkrijgbaarheid van de zwarte modellen begint me toch wel zwaar te storen eerlijk gezegd.
Laatste post.
Hij is er bijna.
En de zwarte modellen gingen even duren, dat was al direct bekend.
prijzen en levertijden horen in: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Mijn huidige LG L9 is echt aan vervanging toe...
Mijn huidige LG L9 is echt aan vervanging toe...
[ Voor 65% gewijzigd door 13art op 21-04-2016 02:27 ]
Zie de topic waarschuwing
Ik heb het inmiddels geprobeerd zonder device er aan te koppelen en het geeft nog dezelfde foutmelding (huh?)
Nice! Nu nog de problemen van het unlocken verhelpen. Iemand die tips heeft?Momus schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:27:
[...]
http://xiaomi.eu/community/threads/mi-5-xiaomi-eu-rom.30855/
Laatste post.
Hij is er bijna.
En de zwarte modellen gingen even duren, dat was al direct bekend.
Ik heb het inmiddels geprobeerd zonder device er aan te koppelen en het geeft nog dezelfde foutmelding (huh?)
[ Voor 67% gewijzigd door 13art op 21-04-2016 02:33 ]
prijzen en levertijden mogen hier: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Overigens kan die taal me niets schelen, zet hem toch op Engels. Alleen Google Playstore etc zou wel handig zijn
Was dat niet uberhaupt een eis voor alle android devices, dat Google Playservices er op draait?
Overigens kan die taal me niets schelen, zet hem toch op Engels. Alleen Google Playstore etc zou wel handig zijn
[ Voor 75% gewijzigd door 13art op 21-04-2016 02:21 ]
Serieus? Voor een beetje muziek luisteren neem je een processor die nagenoeg identiek is?iTitus schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:39:
knip
Overigens kan die taal me niets schelen, zet hem toch op Engels. Alleen Google Playstore etc zou wel handig zijnWas dat niet uberhaupt een eis voor alle android devices, dat Google Playservices er op draait?
[ Voor 48% gewijzigd door 13art op 21-04-2016 02:24 ]
Hele volksstammen kopen telefoons van 600 of 700 euro om een beetje mee te whatsappen en browsen, dus waarom niet. Overkill is de trend...
De 32GB en de 64GB versies hebben toch dezelfde processor? Ik dacht dat alleen de 128GB een snellere processor heeft en meer RAMM.iTitus schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:39:
De zwarte worden al verstuurd inmiddels.
Ik heb zelf de 64gb gekozen, niet voor de opslag(gebruik nu iets van 3gb op mijn huidige telefoon), maar voor de processorMisschien dat ik mijn telefoon nu ook voor muziek wil gebruiken ofzo, dan is het wel weer fijn om meer te hebben.
Ze hebben allemaal dezelfde alleen die van de prime en pro is hoger geklokt.Ted_W schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:35:
[...]
De 32GB en de 64GB versies hebben toch dezelfde processor? Ik dacht dat alleen de 128GB een snellere processor heeft en meer RAMM.
Prime en Pro hebben zelfde snelheid toch?Momus schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:00:
[...]
Ze hebben allemaal dezelfde alleen die van de prime en pro is hoger geklokt.
Dat klopt.
De 32GB versie is geklokt op 1,8 GHz en de andere 2 op 2,15 GHz.
Iets waar je niks van gaat merken bij muziek luisteren, maar okay.
Ik denk dat je het bij normaal gebruik sowieso bijna nergens gaat merkenMomus schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:05:
[...]
Dat klopt.
De 32GB versie is geklokt op 1,8 GHz en de andere 2 op 2,15 GHz.
Iets waar je niks van gaat merken bij muziek luisteren, maar okay.
Elke 820 is snel genoeg voor standaard zaken voor komende 2-3 jaar
Verwijderd
Ik heb mijn unlock request 16 dagen gesubmit , ik kreeg geen SMS bercht, daarna heb via de forum alsnog handmatig aangemeld. er staat [ status ] submitted, ik vroeg me af of ik nog een verdere sms zal gaan krijgen. want ik heb vaak last dat ik vaak geen sms berichten kan ontvangen van de MI serviceLoeWn schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:09:
[...]
Yep. De global heeft inderdaad last van veel bugs. Onder andere een hele slechte accuduur.
Overigens is de global voor de Nederlanders niet de perfecte rom. In de global zitten een hoop talen, maar geen Nederlands. Het wordt dus echt wachten op de xiaomi.eu versie.
Nog steeds krijg ik mijn bootloader nog niet unlocked.
Ik heb de unlock rechten verkregen (bevestiging sms gehad). Maar ik krijg elke keer de melding Your Device Isn't supported by Mi Unlock. Zowel met de standaard, global en dev ROM
Ik had toch graag mijn bootloader unlocked zodat ik vast TWRP kan instelleren voor het geval Xiaomi.eu de rom klaar heeft.
Waar lees je datMomus schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:26:
[...]
Serieus? Voor een beetje muziek luisteren neem je een processor die nagenoeg identiek is?

Dat zat hem namelijk in de accu duur van mijn huidige telefoon. Dat heeft dus niets te maken met waarom ik een net iets hoger geklokte 820 neem. Ik vraag me af of het niet ooit mogelijk gaat zijn de 820 van de 32gb versie zelf op te schroeven, maar dat terzijde.
Anyway, ik lees net dat de charger die in de doos mee komt maar voldoet aan Quick Charge 2.0 eisen, en dat je dus zelf nog een charger moet kopen wil je de 3.0 halen

Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk AnandTech heeft hier namelijk het volgende over gezegd:iTitus schreef op donderdag 21 april 2016 @ 01:50:
[...]
Ik vraag me af of het niet ooit mogelijk gaat zijn de 820 van de 32gb versie zelf op te schroeven, maar dat terzijde.
Xiaomi chose to use two different variants of the Snapdragon 820 depending on the configuration and price options. The lowest priced option with 32GB of storage comes with a lower-binned Snapdragon 820 whose Kryo cores reach up to 1.36GHz on the efficiency cluster and 1.8GHz on the performance cluster. Furthermore the 32GB version only supports LPDDR4 up to 1333MHz. The 64GB and 128GB options come with the full 1.59GHz/2.15GHz speed bins and 1866MHz memory.
http://www.anandtech.com/show/10088/xiaomi-mi5-hands-on
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Het is mogelijk om te overclocken en undervolten wanneer er custom kernels beschikbaar zijn.moh.moh schreef op donderdag 21 april 2016 @ 02:01:
[...]
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk AnandTech heeft hier namelijk het volgende over gezegd:
Xiaomi chose to use two different variants of the Snapdragon 820 depending on the configuration and price options. The lowest priced option with 32GB of storage comes with a lower-binned Snapdragon 820 whose Kryo cores reach up to 1.36GHz on the efficiency cluster and 1.8GHz on the performance cluster. Furthermore the 32GB version only supports LPDDR4 up to 1333MHz. The 64GB and 128GB options come with the full 1.59GHz/2.15GHz speed bins and 1866MHz memory.
http://www.anandtech.com/show/10088/xiaomi-mi5-hands-on
Hoe het zit met de 13333Mhz weet ik niet, in de BIOS van je desktop kun je het 9/10 keer wel OC'en.
Gisteravond de Xiaomi Mi5 32GB Black en 2 Xiaomi Redmi 3 Pro telefoons besteld
Ook maar meteen 2 cases besteld en een tempered glass screen protector voor de Mi5..
Bouwkwaliteit lijkt niet zo goed.
YouTube: Xiaomi Mi5 Bend Test - Scratch test - Burn test - Durability test
GoT, You have to love it!
Inderdaad, want dat is een heel representatieve test zoals ik dagelijks met mijn telefoon om gaLisadr schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:32:

Ha zo krijg je de batterij eruit, dank.Lisadr schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:32:
Ik Had deze gezien, waar hij niet brak.
Minder kracht. Maar volgens mij vooral andere plek van kracht toedienen, niet op de batterij rand
Wel mooi mooi resistant though :
YouTube: Xiaomi Mi 5 Scrach, Bending, Water Resistance & Flame Test in Hindi-Audio by BCD Tech
Edit:
Kwam net een topic tegen waarbij men aangaf dat dezelfde vent ook de 6P had gebroken met de test, en die bleek later fake te zijn: https://forums.oneplus.net/threads/r-i-p-xiaomi-mi5.443184/
Edit2:
Wachtende op mijn Mi5 alvast even gedoken in het hele quick charge etc. De lader die meegeleverd wordt schijnt dus maar 2.0 te zijn.
Nu een beetje op internet en andere tweakerstopic aan het lezen, maar het valt me op dat heel veel laders claimen 3.0 certified te zijn(blitzwolf bijvoorbeeld, krijgt ook een prima review: http://lygte-info.dk/revi...W%20QC3%20BW-S5%20UK.html ), maar deze staat toch echt niet in de qualcomm lijst met supported 3.0 chargers: https://www.qualcomm.com/documents/quick-charge-device-list
Wat gebruiken jullie voor kabel/lader combinatie met je Mi5?
Minder kracht. Maar volgens mij vooral andere plek van kracht toedienen, niet op de batterij rand
Wel mooi mooi resistant though :
YouTube: Xiaomi Mi 5 Scrach, Bending, Water Resistance & Flame Test in Hindi-Audio by BCD Tech
Edit:
Kwam net een topic tegen waarbij men aangaf dat dezelfde vent ook de 6P had gebroken met de test, en die bleek later fake te zijn: https://forums.oneplus.net/threads/r-i-p-xiaomi-mi5.443184/
Edit2:
Wachtende op mijn Mi5 alvast even gedoken in het hele quick charge etc. De lader die meegeleverd wordt schijnt dus maar 2.0 te zijn.
Nu een beetje op internet en andere tweakerstopic aan het lezen, maar het valt me op dat heel veel laders claimen 3.0 certified te zijn(blitzwolf bijvoorbeeld, krijgt ook een prima review: http://lygte-info.dk/revi...W%20QC3%20BW-S5%20UK.html ), maar deze staat toch echt niet in de qualcomm lijst met supported 3.0 chargers: https://www.qualcomm.com/documents/quick-charge-device-list
Wat gebruiken jullie voor kabel/lader combinatie met je Mi5?
[ Voor 57% gewijzigd door Titus op 21-04-2016 18:15 ]
Die was niet fake.. Hij heeft die test zelfs 2x gedaan met de 6P.iTitus schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:31:
Edit:
Ik moet wel zeggen dat het vrij extreme testen zijn, maar het toont wel aan waar een bedrijf bespaard heeft. Meeste toestellen doorstaan ook z'n testen, deze dus niet (net als de 6P en de M9).
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Weet niet of het fake is, maar de 6P en de One M9 staan volgens mij ook niet echt bekend als toestellen die snel kapot gaan, dus in de praktijk zal het wel meevallen.iTitus schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:31:
Edit:
Hopelijk dat de PRO versie iets steviger zal zijn. Al zie ik het inderdaad niet zo snel in het echt gebeuren. Denk dat mijn huidige telefoon het ook niet kan waarderen. Platte telefoons met een groot scherm zullen hier sowieso eerder kapot aan gaan m.i.
Waarom krijg ik hier een "gesponsord door Banggood" gevoel bij?
[ Voor 99% gewijzigd door PaT op 22-04-2016 09:48 ]
Commentaar op de moderatie kan via mail of DM.
[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 22-04-2016 12:12 ]
Voor de Accessoires discussie:
[Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
[Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
De xiaomi.eu rom is intussen ook uit, er staat een gewone in de downloadlijst en een miflash versie.
Even ter bevestiging. Is dat de multilanguage rom met ook Nederlands erin?
Verwijderd
Ik heb de xiaomi.eu rom geïnstalleerd en ik ben er content mee. Kan iemand mij helpen met deze punten?
Quicksettings toggles kan ik niet aanpassen. Ik las dat je daarvoor een mooi toggles arrange apk als kunt installeren. Weet iemand hier meer van? Alle notificaties hebben hetzelfde groen mi icon. Je kunt bv een WhatsApp notificatie niet van een email notificatie onderscheiden.
Je kunt geen ringtones e.d. meer downloaden, maar dat zal mee te maken hebben dat de Chinese apps zijn verwijderd.
Quicksettings toggles kan ik niet aanpassen. Ik las dat je daarvoor een mooi toggles arrange apk als kunt installeren. Weet iemand hier meer van? Alle notificaties hebben hetzelfde groen mi icon. Je kunt bv een WhatsApp notificatie niet van een email notificatie onderscheiden.
Je kunt geen ringtones e.d. meer downloaden, maar dat zal mee te maken hebben dat de Chinese apps zijn verwijderd.
De mi5 bevalt tot nu toe goed.
2 probleempjes:
1) WhatsApp berichten:
Als het scherm een tijd uit staat, dan komen whatsapp berichten niet binnen.
Pas als ik WhatsApp open, komen alle berichten binnen.
2) Audio Video niet altijd in Sync.
Als ik in de browser video kijk (bijvoorbeeld de video reviews op tweakers), dan is de audio/video niet altijd sync. Dezelfde video is wel in Sync op bijvoorbeeld de iPhone 6.
(dit issue is er in de default browser, maar bijv. ook in Chrome)
Suggesties? Anderen hier ook last van?
2 probleempjes:
1) WhatsApp berichten:
2) Audio Video niet altijd in Sync.
Als ik in de browser video kijk (bijvoorbeeld de video reviews op tweakers), dan is de audio/video niet altijd sync. Dezelfde video is wel in Sync op bijvoorbeeld de iPhone 6.
(dit issue is er in de default browser, maar bijv. ook in Chrome)
[ Voor 6% gewijzigd door jan100 op 24-04-2016 19:48 ]
Dit had ik wel met dev China versie, maar niet met deze versie . Berichten komen bij mij on the fly binnen.jan100 schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:47:
De mi5 bevalt tot nu toe goed.
2 probleempjes:
1) WhatsApp berichten:
Over de video , geen ervaring nog en ook nog niet getest
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Dev xiaomi. EU 6.4.21jan100 schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:06:
@Wirehub: welke versie draai je nu?
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Ik heb dezelfde ervaring met what's app berichten, komen soms laat /niet automatisch binnen.
En mijn dropbox account wordt als een virus aangemerkt. Ik heb de mi5 nu 2 weken, play store was er al op voorgeïnstalleerd.
Vraagje, ik ben hier nog niet zo in thuis, die eu rom moet je telefoon daarvoor geroot zijn? Of komt er ook een versie waar voor je telefoon niet geroot hoeft te zijn? Ik heb niet zo'n probleem met deze versie. Of mis je echt een hoop als je die eu rom niet installeerd
En mijn dropbox account wordt als een virus aangemerkt. Ik heb de mi5 nu 2 weken, play store was er al op voorgeïnstalleerd.
Vraagje, ik ben hier nog niet zo in thuis, die eu rom moet je telefoon daarvoor geroot zijn? Of komt er ook een versie waar voor je telefoon niet geroot hoeft te zijn? Ik heb niet zo'n probleem met deze versie. Of mis je echt een hoop als je die eu rom niet installeerd
Lees jezelf even in , is echt een makkieAdriana O schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:57:
Ik heb dezelfde ervaring met what's app berichten, komen soms laat /niet automatisch binnen.
http://xiaomi.eu/communit...d-bl-only-released.31231/
Ik kom zelf van dev China daar ik versie die erop stond niet te updaten was
Hier nog een "how to" mocht je vertraging hebben in krijgen push notificaties van apps als WhatsApp.
http://en.miui.com/thread-268224-1-1.html
Oorzaak lijkt dus dat MIUI vrij aggressief Apps killed, om zo batterij te sparen.
Moet zeggen: nogal een stappen-plan.
Als Xiaomi zich ook op de gewone consument wil richten, lijkt me dat ze er voor moeten zorgen dat dit soort apps "out of the box" gewoon goed werken. Denk niet dat veel consumenten de moeite nemen dit allemaal uit te zoeken.
http://en.miui.com/thread-268224-1-1.html
Oorzaak lijkt dus dat MIUI vrij aggressief Apps killed, om zo batterij te sparen.
Moet zeggen: nogal een stappen-plan.
Als Xiaomi zich ook op de gewone consument wil richten, lijkt me dat ze er voor moeten zorgen dat dit soort apps "out of the box" gewoon goed werken. Denk niet dat veel consumenten de moeite nemen dit allemaal uit te zoeken.
[ Voor 70% gewijzigd door jan100 op 24-04-2016 23:32 ]
Ik ben van plan mijn mi5 te gaan kopen maar wat is behalve het verschil in GB nog meer het verschil in dagelijks gebruik tussen de 32GB en de 64 GB versie? Ik game niet en verwacht ook niet veel meer dan 32GB nodig te hebben? Maar wil wel redelijk lang met mijn telefoon doen. zeker meer dan 2 jaar. Is de 32GB verdie dan meer dan genoeg of raden jullie dan de 64 GB versie aan?
Heb zelf inmiddels bijna een week mijn zwarte 32 GB Mi5 in huis. Voorlopig nog zeer content mee, al wordt mijn mi5 niet herkend door de Mi PC Suite. In eerste instantie stond er bij mij MIUI 7.2.4.0.0 Global op. In recovery mode herkende PC Suite de telefoon wel, en installeerde gelijk MIUI 7.2.12.0 China version erop. Nu wordt hij echter nog steeds niet herkend, heeft iemand dit probleem ook, en toevallig ook een oplossing?
Verwijderd
Ik heb standaard china stable version erop toen ik mijn telefoon heb gehaald. ik heb altijd last dat mn telefoon niet wordt herkend. heb je geprobeerd je USB modes te veanderen naar file transfer ? ipv charge onlyEmielZ schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:01:
Heb zelf inmiddels bijna een week mijn zwarte 32 GB Mi5 in huis. Voorlopig nog zeer content mee, al wordt mijn mi5 niet herkend door de Mi PC Suite. In eerste instantie stond er bij mij MIUI 7.2.4.0.0 Global op. In recovery mode herkende PC Suite de telefoon wel, en installeerde gelijk MIUI 7.2.12.0 China version erop. Nu wordt hij echter nog steeds niet herkend, heeft iemand dit probleem ook, en toevallig ook een oplossing?
Ja, vervolgens krijg ik elke keer dezelfde melding, dat ik de telefoon moet updaten. Echter zegt de telefoon dat er geen updates beschikbaar zijnVerwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:59:
[...]
Ik heb standaard china stable version erop toen ik mijn telefoon heb gehaald. ik heb altijd last dat mn telefoon niet wordt herkend. heb je geprobeerd je USB modes te veanderen naar file transfer ? ipv charge only
Ik heb dezelfde ervaring. Mijn Mi 5 (3/64 gb) werd geleverd bootloader locked met chin/eng rom versie waarop google play was voorgeïnstalleerd. Direct werd een OTA update aangeboden, en heb die uitgevoerd. Daarna waren de gapps weg en daarvoor in de plaats een hoop chinese bloadware. Dat laaste was grotendeels met de hand weg te gooien. Heb daarna vergeefs vele alternatieven gevolgd om de google play store te installeren, o.a. ook door om te schakelen naar de laaste developer rom. Uiteindelijk vond ik bij toeval een werkende oplossing, dus googe play werkt nu stabiel. Maar in die vele trial and error pogingen heb ik nog enkele voor mij merkwaardige zaken opgemerkt:EmielZ schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:02:
[...]
Ja, vervolgens krijg ik elke keer dezelfde melding, dat ik de telefoon moet updaten. Echter zegt de telefoon dat er geen updates beschikbaar zijn
- Het is onmogelijk gebleken om van de laatste dev rom terug te keren naar de stable rom via de update procedure (voor mij de enige mogelijkheid want want nog gelocked en niet geroot)
- Ik kan niet inloggen in de recovery (via update of power + volume up). Er verschijnt een eenvoudige zwart-wit grafische afbeelding van een mobiel op het scherm met eronder een usb-kabeltje dat reageert op het wel niet verbinden met de PC. Maar verder niks, kom niet verder in de recovery
- de phone wordt niet herkend door MiPSSuite, en geeft aan dat de Phone moet worden geupdate (terwijl laatste versie is geïnstalleerd)
- Het is ook onmogelijk gebleken om een rom te installeren via MyFlash (unexpected error, bij poging tot flashen).
- in Fastboot wordt toestel herkend maar kan ook via Fastboot niet in recovery geraken.
Alle hoop heb ik nu gezet op het verkrijgen van de code voor het unlocken van bootloader. Ik hoop dat ik dan de rom naar keuze kan installeren. Maar mijn verzoek aan XIAOMI voor die code dateert al van 2 weken geleden. Voor het overige vind ik dit huidige gedrag allemaal wel vreemd en hoop dat het straks ook niet het unlocken in de weg zit.
Mijn vraag voor nu is eigenlijk of er mensen zijn die het gedrag van mijn huidige installatie herkennen, waar dat mogelijk op duidt en wat daar eventueel aan te doen is?
Even googlen leert dat veel meer mensen dan hebben. Lees alleen even op xda en je ziet dat meer mensen het hebben. Overigens zijn er ook mensen die wel gewoon in twrp kunnen komen. Er zijn meerdere manieren om toch in je recovery te komen als je een custom recovery geïnstalleerd hebt. Even wat inlezen dus. Xda is een goed startpunt.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Commentaar op de moderatie kan via mail of DM, niet hier.
[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 26-04-2016 14:32 ]
Weet je zeker dat je bootloader unlocked is?SSDharry schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 07:13:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring. Mijn Mi 5 (3/64 gb) werd geleverd bootloader locked met chin/eng rom versie waarop google play was voorgeïnstalleerd. Direct werd een OTA update aangeboden, en heb die uitgevoerd. Daarna waren de gapps weg en daarvoor in de plaats een hoop chinese bloadware. Dat laaste was grotendeels met de hand weg te gooien. Heb daarna vergeefs vele alternatieven gevolgd om de google play store te installeren, o.a. ook door om te schakelen naar de laaste developer rom. Uiteindelijk vond ik bij toeval een werkende oplossing, dus googe play werkt nu stabiel. Maar in die vele trial and error pogingen heb ik nog enkele voor mij merkwaardige zaken opgemerkt:
- Het is onmogelijk gebleken om van de laatste dev rom terug te keren naar de stable rom via de update procedure (voor mij de enige mogelijkheid want want nog gelocked en niet geroot)
- Ik kan niet inloggen in de recovery (via update of power + volume up). Er verschijnt een eenvoudige zwart-wit grafische afbeelding van een mobiel op het scherm met eronder een usb-kabeltje dat reageert op het wel niet verbinden met de PC. Maar verder niks, kom niet verder in de recovery
- de phone wordt niet herkend door MiPSSuite, en geeft aan dat de Phone moet worden geupdate (terwijl laatste versie is geïnstalleerd)
- Het is ook onmogelijk gebleken om een rom te installeren via MyFlash (unexpected error, bij poging tot flashen).
- in Fastboot wordt toestel herkend maar kan ook via Fastboot niet in recovery geraken.
Alle hoop heb ik nu gezet op het verkrijgen van de code voor het unlocken van bootloader. Ik hoop dat ik dan de rom naar keuze kan installeren. Maar mijn verzoek aan XIAOMI voor die code dateert al van 2 weken geleden. Voor het overige vind ik dit huidige gedrag allemaal wel vreemd en hoop dat het straks ook niet het unlocken in de weg zit.
Mijn vraag voor nu is eigenlijk of er mensen zijn die het gedrag van mijn huidige installatie herkennen, waar dat mogelijk op duidt en wat daar eventueel aan te doen is?
Sowieso heb je geen recovery.
Jij hebt waarschijnlijk je mobiel gekregen met de standaard chinese global version maar met handmatige google play installatie door je leverancier (via een app die ik zelf ook gebruikt heb).
Vervolgens heb jij een update gedraaid (waarschijnlijk met wipe?) en daarbij heb je je gapps verloren.
Mijn MI5 wordt ook niet herkend door MI PC SUITE. Bekend probleem
Ik denk dat jij eerst eens moet checken of je bootloader daadwerkelijk unlocked is (ik gok van niet),
vervolgens TWRP en custom boot.img flashen, en dan de xiaomi.eu dev rom installeren. Dan heb je als het goed is geen problemen meer
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken