Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

hrichard schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 00:10:
[...]

Er staat dat de 'first batch' limited editions zijn. Als in, er komen er nog meer. Alleen wat er dan zo speciaal aan is staat er niet. Waarschijnlijk alleen maar dat je een paar weken lang bijzonder bent omdat jij er 1 van de 2000 eerste hebt.

Overigens neem ik dit soort forumberichten altijd met een grote korrel zout.
Er staat gewoon wat er LE aan is: een speciaal serie nummer. :|

En het is niet de eerste keer dat Mi dit doet, gewoon hun manier van hypen. 1999 van die 2000 zullen wel weer naar resellers verdwijnen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:02
Kenzi schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 00:29:
[...]

Er staat gewoon wat er LE aan is: een speciaal serie nummer. :|

En het is niet de eerste keer dat Mi dit doet, gewoon hun manier van hypen. 1999 van die 2000 zullen wel weer naar resellers verdwijnen. ;w
Wat heb je aan een speciaal serienummer? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:00
Als het goed is zijn ze allemaal speciaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paar photos gemaakt deze weekend, :9 , het nemen van fotos duurde maar 1 second :*) ,

Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/3rc81wd9b/IMG_20160325_180338_HDR_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/6zgpexzj3/IMG_20160325_215036_HHT_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/cvan2ceu7/IMG_20160325_180020_HDR.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/tx3h4ftpb/IMG_20160325_172236.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:59:
paar photos gemaakt deze weekend, :9 , het nemen van fotos duurde maar 1 second :*) ,

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wel leuk dat je die dames onder de grote foto's er ook even hebt opgezet :9 ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatkz
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-08 12:32
Hallo

Ik bezit al een week of 2 een witte MI5 64 GB(Preordered via IbuyGou),en kan maar 1 woord zeggen.TOP!!! _/-\o_

Eerst en vooral wordt er standaard 'nog' geen MULTIROM aangeboden,omdat er bij elk nieuw toestel van XIAOMI standaard juist Engels en Chinees op staan.Maar nadien komt dit wel uit (XIAOMI.EU)!!! De bootloader is inmiddels gemakkelijk te unlocken (custom roms en recovery installeren),en band 20 LTE kan MISSCHIEN geactiveerd worden(OP EIGEN RISICO,dus nog niet geprobeerd)!!!Google PLAY is ook simpel te installeren (google zoeken op MIUI store,of link hieronder)

voor referenties :)

http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_5-review-1411.php
http://en.miui.com/unlock/
http://www.xiaomidevice.c...play-store-on-xiaomi-mi5/
http://en.miui.com/thread-245756-1-1.html
http://en.miui.com/thread-204866-1-1.html
http://en.miui.com/thread-242834-1-1.html
http://en.miui.com/thread-248278-1-1.html

GRTZ :9

[ Voor 10% gewijzigd door greatkz op 27-03-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
greatkz schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:08:
en band 20 LTE kan gemakkelijk geactiveerd worden!!!
Als dat zo makkelijk is, misschien kun je ons dan ook even vertellen hoe je dat gedaan hebt?
Want uit de linkjes die je geeft haal ik nergens dat band 20 daadwerkelijk geactiveerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatkz
Which equals to: 11110000000010000000100100010000011011111
nv_lte_bc_config_type.lts_bc_config = 2061853925599

http://forum.xda-develope...xiaomi-mi-t3084774/page14

XIAOMI toestellen met Snapdragon 650 en 820

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Je geeft niet echt antwoord op de vraag; ik wil weten of jij band 20 nu kunt gebruiken op een MI5.
Ik neem tenminste aan dat je dat geprobeerd hebt aangezien het volgens jou zo makkelijk is...

De link waarnaar je verwijst gaat over de xiaomi mi note, dat is een ander toestel.
Ik zie niemand in dat draadje beweren dat hij/zij band 20 op een MI5 werkend heeft gekregen, dus je zou de eerste zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Aan het aantal forumberichten en de manier van reageren te zien twijfel ik sterk aan de intenties van deze 'gebruiker'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Ik ook. Heb dat draadje nog even doorgelezen maar het is juist niet gelukt om band 20 te unlocken.
En het ging nog over een ander toestel ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatkz
Als jullie me niet geloven,ik heb wel degelijk een MI5!!! Maar heb idd het nog niet geprobeerd voor band 20 te unlocken uit vrees voor een Hard/soft BRICK!!! Ik heb het ook niet nodig omdat men provider BASE Belgium ( Mobile Vikings ) de andere frequenties ook gebruikt,en de band 20 meer batterij verbruikt omdat het meer dient voor moeilijker bereikbare gebieden(platteland/gebetonneerde gebouwen)!!!

Even wat weggeknipt wegens mogelijk onjuiste en dus gevaarlijke info.

[ Voor 34% gewijzigd door janvanduschoten op 29-03-2016 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hrichard
Oké!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Je roept maar wat zonder je in te lezen, en ik erger me er kapot aan want je bent daardoor misinformatie aan het verspreiden.
Rogers is een Amerikaanse provider en gebruikt niet eens de 800mhz/band 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Reageer normaal of reageer niet

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 29-03-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatkz
ZEG!!!

Daarom heb je experten ( tryouts ) en 'leeks' eh!!!

Ik wou gewoon wat info geven!

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Je hebt die topics maar half gelezen of niet begrepen en trekt (of in ieder geval presenteert) verkeerde conclusies.
Dat is geen "info" maar misinformatie.
Ik begrijp best dat de vader de wens van de gedachte is maar je zet hiermee niet alleen jezelf maar ook anderen op het verkeerde been, dat laatste is een stuk kwalijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

greatkz schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:04:
ZEG!!!

Daarom heb je experten ( tryouts ) en 'leeks' eh!!!

Ik wou gewoon wat info geven!

Grtz
Kan je alsjeblieft even de inhoud van je posts weghalen? Het zou vervelend zijn als mensen verkeerde dingen gaan flashen, in de hoop 4G op die band te unlocken, zeker nu het model net pas uit is en modding voor dit toestel in de kinderschoenen staat.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatkz
Ik heb men tekst aangepast,voor de 'misverstanden'!!!

BTW; iedere provider in Nederland en België heeft toch andere frequenties in gebruik dan band 20 (800mhz) voor 4G ?!

Wikipedia: 3GPP Long Term Evolution

Dus mss laten ze die bewust weg,voor het verbruik te minimaliseren?! En band 20 is volgens sommigen ook geen 'echte' 4G, omdat de beoogde snelheden niet behaald worden,en niet stabiel genoeg werkt,sommigen zijn dan beter af met een 3G+ bereik!

GRTZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
greatkz schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:51:
BTW; iedere provider in Nederland en België heeft toch andere frequenties in gebruik dan band 20 (800mhz) voor 4G ?!
Feit blijft dat drie van de vier netwerken in Nederland band 20 gebruiken als basis van hun LTE netwerk, waarschijnlijk om dat deze band het verste draagt. Mist jouw toestel de ondersteuning voor band 20, dan heb je voorlopig alleen met T-mobile (Band 3) de zekerheid dat je 'overal' 4G ontvangst hebt. Als je echt geïnteresseerd bent in de verschillende frequenties in NL en hun bereik, kijk dan eens op 4gmasten.
GRTZ
Ja, laten we het verder gewoon weer over de Mi5 hebben ;) Het aangekondigde model ondersteund band 20 simpelweg niet.

[ Voor 20% gewijzigd door pimsaint op 28-03-2016 06:57 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Iemand met een toestel dat de 900mhz ondersteunt heeft ergens in een gebouw met T-mobile nog 4G waar je dat met de MI5 niet meer hebt omdat het signaal te zwak is.
Ook in dunbevolkte gebieden met weinig masten reikt het 900mhz signaal verder dan 1800mhz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
Vanaf 6min leggen ze uit dat de Mi note 3 een op maat gemaakte antenna heeft en die dus ook bepaald welke banden supported worden. Ik neem aan dat dit in de MI 5 ook zo is.

YouTube: Xiaomi Redmi Note 3 Vs Hugo Barra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Dat zou goed kunnen; hoe lager de frequentie, hoe langer de golflengte en des te langer de antenne zijn moet. Een antenne met een maximale lengte voor 1800mhz gaat volgens mij nooit werken voor een lagere frequentie. En dat staat nog los van of de soc het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:52
Deze eens gaan volgen als vervanging van mijn OnePlus 2 :)
Topic eens gaan doorspitten de komende dagen.

Ziet er in elk geval op eerste gezicht top uit voor zo een prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 12:35
ASW1 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:07:
Je roept maar wat zonder je in te lezen, en ik erger me er kapot aan want je bent daardoor misinformatie aan het verspreiden.
Rogers is een Amerikaanse provider en gebruikt niet eens de 800mhz/band 20.
Ik denk dat Rogers een Canadees bedrijf is.
Reis voor me werk veel door Amerika/Canada en heb enkel in Canada dit netwerk gehad.

Niet dat het afdoet van het moraal van je verhaal.

Groetjes vanuit Orlando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Mja. Noord-Amerikaans dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackhat77
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-08 06:09
Ik ben om. Als ik via Ibuygou nu de 64 gb zwart koop, hoe lang is de levertijd dan nu naar jullie verwachting? De Pro is nog amper te krijgen begrijp ik (lees: schrikbarende levertijden.) Hoe staat dat met de 64Gb Zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:25
Blackhat77 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:57:
Ik ben om. Als ik via Ibuygou nu de 64 gb zwart koop, hoe lang is de levertijd dan nu naar jullie verwachting? De Pro is nog amper te krijgen begrijp ik (lees: schrikbarende levertijden.) Hoe staat dat met de 64Gb Zwart?
Zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Weet iemand of de Mi5 (64g/wit) al gewoon in de Xiaomi store in China te verkrijgen zijn? Ik moet in mei weer richting Taiwan, misschien dat ik via HK vlieg en even de grens overwip.

Dit soort zaken horen in een levertijden topic en niet in het toesteltopic

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 31-03-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

wat zouden jullie doen als de mi5 verkrijgbaar is bij i but gou Europa direct of uit china ik weet echt niet wat beter is ???

its the Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

The Source schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:58:
Weet iemand of de Mi5 (64g/wit) al gewoon in de Xiaomi store in China te verkrijgen zijn? Ik moet in mei weer richting Taiwan, misschien dat ik via HK vlieg en even de grens overwip.
Nee, en er zit geen officiele Xiaomi store in Shenzhen. (wel in HK maar die rekenen hogere prijzen en krijgen veel latere releases)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source

In april wordt de productie van de MI5 hard opgeschroeft.

http://www.gizmochina.com...roduction-capacity-april/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:25
Zijn nogsteeds niet op vooraad dus gaat 'm niet worden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zo zie je maar wat een logistieke operatie het voor een groot merk is om een nieuw toestel uit te brengen.
Iets ontwerpen en productieklaar krijgen is één ding, maar om te zorgen dat je produkt met voldoende voorraad in de winkels ligt is iets heel anders.

Normaal gesproken wordt er eerst een aantal maanden productie gedraaid om voorraad op te bouwen en de eerste aankoopgolf op te vangen maar Xiaomi lijkt hun toestellen "uit" te brengen zodra de eerste exemplaren van de band rollen met gefrustreerde klanten als gevolg.
Als ze als merk serieus genomen willen worden kunnen ze hier toch niet mee doorgaan op den duur zou je zeggen, of is dat mijn culturele bias?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Dit is altijd met Xiaomi, want zij willen zo een hype creeren. Niets nieuws en veel gepraat op internet. Er zijn er weinig die een betere prijs/performance bieden, dus ze kunnen het maken.

De Oppo R9 daar werden er de eerste dag 180k van verkocht en na 4 dagen 400k stuks.
Ik betwijfel of de Mi5 deze getallen haalt. Het is gewoon een keuze. Of voor de launch genoeg stock hebben liggen (Apple heeft miljoenen van de nieuwe iphones liggen voor ze aangekondigd worden. De 6S werd in de eerste 3 dagen 13 miljoen keer verkocht). Of eerst aankondigen en de productie langzaam opschroeven, dit laatste is de welbekende strategy bij Xiaomi. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vriend in Shanghai gevraagd eentje online of in de store te kopen, maar daar is niet aan te komen.
Als je in HK bent dan moet je deze store even bellen of ze 'm hebben: A1 Digital, Shop 274, 2/F, Nathan Road, Mong Kok. Tel 2758-8928. Op 15 maart is de mijne daar gekocht, een witte 64GB voor HK$ 3580.
Ze zetten de 6 apk's voor je in de download folder, dan kun je zelf Play Store en Google Services op zetten. Heel gemakkelijk.
Nu 1 week in mijn bezit. Fantastisch toestel. MIUI is even wennen, maar dat even is maar 2 dagen. De removable apps heb ik gedeinstalleerd, de system apps heb ik 'verborgen' door ze samen te voegen is een verzamel icon. Zo zie je nog maar weinig Chinese karakters terug.
MIUI is van iOS afgekeken. Ik mis de app drawer en vooral de notificaties op de bovenste balk. In plaats daarvan zie je de notificaties bij het icon (net als bij iOS), maar als het icon op pagina 3 staat dan zie je dat niet tot je naar pagina 3 omslaat.
Vandaag is het toestel helaas voor het eerst gecrashed. Op nu.nl bekeek ik de video van de Wembley ode aan Cruijff. Halverwege de video ging het toestel rebooten. Toen video opnieuw gestart. Op driekwart wederom een reboot. Bij de derde poging speelde de video wel helemaal af.

Tevreden over: performance, scherm, accu, bouwkwaliteit, gewicht en grootte, vingerafdrukscanner
Minder tevreden over: speaker
Camera lijkt goed, maar ik heb het niet uitgebreid gebruikt. Ik gebruik mijn eigen foto- en videocamera voor het echte werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 08:13
The Source schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:18:
Dit is altijd met Xiaomi, want zij willen zo een hype creeren. Niets nieuws en veel gepraat op internet. Er zijn er weinig die een betere prijs/performance bieden, dus ze kunnen het maken.

De Oppo R9 daar werden er de eerste dag 180k van verkocht en na 4 dagen 400k stuks.
Ik betwijfel of de Mi5 deze getallen haalt. Het is gewoon een keuze. Of voor de launch genoeg stock hebben liggen (Apple heeft miljoenen van de nieuwe iphones liggen voor ze aangekondigd worden. De 6S werd in de eerste 3 dagen 13 miljoen keer verkocht). Of eerst aankondigen en de productie langzaam opschroeven, dit laatste is de welbekende strategy bij Xiaomi. .
Ik denk dat Xiaomi deze aantallen met gemak halen... Dat ze niet overal te koop zijn, betekent niet dat er weinig geproduceerd/verkocht zijn. De vraag is gewoon gigantisch, vooral voor de 64 en de 128 GB versies. Ik kom zelf net uit Hong Kong en het is helemaal niet zo moeilijk om aan een MI5 te komen, maar dan wel de witte 32 GB en in mindere mate de witte 64 GB versies. De zwarte MI5's zijn zeer gewild en de 128 GB versie is sowieso nog niet te koop.

[ Voor 19% gewijzigd door Ted_W op 30-03-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Een Mi5 is makkelijk te krijgen, dat is het probleem niet. Probleem is dat ze er nu nog te veel voor vragen door de shortage. Ik kan m zo voor 400 euro krijgen in China. Echter heb ik liever de 320 euro versie :) Dus ik wacht nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:21:
[...]

MIUI is van iOS afgekeken. Ik mis de app drawer en vooral de notificaties op de bovenste balk. In plaats daarvan zie je de notificaties bij het icon (net als bij iOS), maar als het icon op pagina 3 staat dan zie je dat niet tot je naar pagina 3 omslaat.
Dit is wel balen. Eén van de belangrijkste reden dat ik iOS altijd vermeden heb. Overigens nog nooit met MIUI in aanraking gekomen dus dit wist ik niet.

Is dit softwarematig echt niet aan te passen? Een appdrawer en notification bar zouden toch wel erg fijn zijn... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Loekkiee schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 00:03:
[...]

Dit is wel balen. Eén van de belangrijkste reden dat ik iOS altijd vermeden heb. Overigens nog nooit met MIUI in aanraking gekomen dus dit wist ik niet.

Is dit softwarematig echt niet aan te passen? Een appdrawer en notification bar zouden toch wel erg fijn zijn... O+
Jawel hoor, je kan er een andere launcher op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Momus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 07:43:
[...]

Kun je er Cyanogenmod opzetten? Las dat het zo'n gekloot was met de bootloader ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Als die beschikbaar is en je hebt de bootloader unlocked, dan kan het ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Ik heb al langere tijd een Mi3, mijn vriendin een Mi4. Nu loopt mijn Sim Only abbo binnenkort af en ben ik toch eens aan het kijken naar de Mi5. Mooi toestel met goede specs, maar is het de meerprijs van ~100 tegenover bijv. een Oneplus Two waard?

Misschien wacht ik nog wel een tijd en verleng ik dat Sim Only abbonement wel gewoon. Ik ben namelijk ook wel heel erg benieuwd naar hoe die Convergence telefoons gaan presteren en welke specs die krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 07:43:
[...]

Met een andere launcher heb je idd de app drawer, maar bij mijn weten heeft een launcher geen invloed op de notificatie balk. Ik heb Nova Launcher en de notificatie balk blijft ongewijzigd. Daardoor zie ik bij Nova dan helemaal geen signaal dat er een nieuw bericht is ontvangen (behoudens eenmalig op het lockscreen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Ik had het al een beetje voorspelt. De Mi5 is zojuist gelanceerd in India en de 4G banden zijn uitgebreider. Er is 1 band bijgekomen waardoor nu de volgende banden worden ondersteunt:
FDD-LTE: B1 / B3 / B5 (850 / B7

Volgens mij wordt deze band niet echt in Nederland gebruikt, dat is dan weer jammer :D

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:04:
[...]

Met een andere launcher heb je idd de app drawer, maar bij mijn weten heeft een launcher geen invloed op de notificatie balk. Ik heb Nova Launcher en de notificatie balk blijft ongewijzigd. Daardoor zie ik bij Nova dan helemaal geen signaal dat er een nieuw bericht is ontvangen (behoudens eenmalig op het lockscreen).
Je kan het toch bij instellingen naar meldingen gaan en daar per app zwevende meldingen aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Prijzen en levertijden van toestellen horen in een eigen topic. Berichten van die strekking worden verwijderd

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

radavl schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:40:
[...]

Je kan het toch bij instellingen naar meldingen gaan en daar per app zwevende meldingen aanzetten?
Thanks, dit is de info die ik nodig had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
De_Bastaard schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:57:
Ik heb al langere tijd een Mi3, mijn vriendin een Mi4. Nu loopt mijn Sim Only abbo binnenkort af en ben ik toch eens aan het kijken naar de Mi5. Mooi toestel met goede specs, maar is het de meerprijs van ~100 tegenover bijv. een Oneplus Two waard?

Misschien wacht ik nog wel een tijd en verleng ik dat Sim Only abbonement wel gewoon. Ik ben namelijk ook wel heel erg benieuwd naar hoe die Convergence telefoons gaan presteren en welke specs die krijgen.
misschien wachten op de Oneplus Three? zou dit jaar uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:21:
[...]

Ik heb een vriend in Shanghai gevraagd eentje online of in de store te kopen, maar daar is niet aan te komen.
Als je in HK bent dan moet je deze store even bellen of ze 'm hebben: A1 Digital, Shop 274, 2/F, Nathan Road, Mong Kok. Tel 2758-8928. Op 15 maart is de mijne daar gekocht, een witte 64GB voor HK$ 3580.
Ze zetten de 6 apk's voor je in de download folder, dan kun je zelf Play Store en Google Services op zetten. Heel gemakkelijk.
Nu 1 week in mijn bezit. Fantastisch toestel. MIUI is even wennen, maar dat even is maar 2 dagen. De removable apps heb ik gedeinstalleerd, de system apps heb ik 'verborgen' door ze samen te voegen is een verzamel icon. Zo zie je nog maar weinig Chinese karakters terug.
Vandaag is het toestel helaas voor het eerst gecrashed. Op nu.nl bekeek ik de video van de Wembley ode aan Cruijff. Halverwege de video ging het toestel rebooten. Toen video opnieuw gestart. Op driekwart wederom een reboot. Bij de derde poging speelde de video wel helemaal af.

Tevreden over: performance, scherm, accu, bouwkwaliteit, gewicht en grootte, vingerafdrukscanner
Minder tevreden over: speaker
Camera lijkt goed, maar ik heb het niet uitgebreid gebruikt. Ik gebruik mijn eigen foto- en videocamera voor het echte werk.
De speaker minder tevreden over? Kan je dat eens uitleggen? ik ben hier namelijk wel zeer tevreden over, vooral over de hardheid/luidheid, en vooral wanneer het wat harder/luider is, toch nog een degelijke kwaliteit te horen. Hetzelfde verhaal voor de oordopjes. Deze kunnen ook erg hard, harder dan bijv. bij mijn Nexus 6P of Xperia Z2..

Daarnaast ben ik zeer benieuwd naar wat je van de camera kwaliteit vind op het gebied van video. Dit vind ik namelijk dramatisch. Foto's daarentegen vind ik juist weer top!

Voor de geïnteresseerde, 2 foto's die ik heb genomen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0HIC2iw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EZxQKxv.jpg

Nogmaals, prijzen en levertijden horen niet in dit topic

[ Voor 39% gewijzigd door PaT op 01-04-2016 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

KWM

Veel plezier in HK

[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 01-04-2016 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weg

[ Voor 101% gewijzigd door PaT op 01-04-2016 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
dest1 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:10:
[...]

misschien wachten op de Oneplus Three? zou dit jaar uitkomen
Ja, wie weet. Wel jammer dat de OnePlus' geen NFC hebben. Niet dat ik er nu heel veel mee doe, maar zat juist te denken om thuis wat te automatiseren met NFC :7.

Is W10 ook al beschikbaar/geport voor de Mi5 ? Ik weet dat Xiaomi een dealtje met MS heeft gemaakt om W10 te kunnen gebruiken, maar is dit al gelukt op de Mi5 ?

Ideaal zou zijn als de Mi5 een hdmi-out zou hebben, zodat je eventueel W10 met Continuum of Ubuntu met Convergence zou kunnen gebruiken :)

[ Voor 12% gewijzigd door De_Bastaard op 01-04-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:59
Ben er denk ik uit dat ik een Mi 5 ga halen, weet alleen nog niet welke versie en of kleur. Hele topic doorgelezen maar deze was ik nog niet tegen gekomen, wel prachtig:
YouTube: Xiaomi Mi 5 Pro’s 3D Ceramic Body Torture Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
iTitus schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:12:
Ben er denk ik uit dat ik een Mi 5 ga halen, weet alleen nog niet welke versie en of kleur. Hele topic doorgelezen maar deze was ik nog niet tegen gekomen, wel prachtig:
YouTube: Xiaomi Mi 5 Pro’s 3D Ceramic Body Torture Test
Bedenk wel dat die 'torture test' marketing is, er word helemaal geen druk uitgeoefend in dat filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
hrichard schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:31:
[...]

Bedenk wel dat die 'torture test' marketing is, er word helemaal geen druk uitgeoefend in dat filmpje.
Nee klopt, al zou je zelfs met druk geen krassen kunnen maken als het echt 8 op schaal van Moh is. Wat je wel gaat doen is dingen binnen in kapot drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
iTitus schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:44:
[...]

Nee klopt, al zou je zelfs met druk geen krassen kunnen maken als het echt 8 op schaal van Moh is. Wat je wel gaat doen is dingen binnen in kapot drukken.
Nee, want keramiek buigt niet. Het barst en zegt knap.
Ik denk overigens dat het gewoon glas is met een soort keramische coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
ASW1 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:06:
[...]
Nee, want keramiek buigt niet. Het barst en zegt knap.
Ik denk overigens dat het gewoon glas is met een soort keramische coating.
Dat snap ik, maar als je op een groot genoeg oppervlakte druk uitoefent, dan weet ik niet wat alles wat onder het keramiek van die druk vindt. Vandaar dat ik denk dat je wel dingen kapot kan maken als je maar hard genoeg drukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het is absoluut niet de beste kwaliteit, maar ik vind het toch altijd een genot om Hugo zijn producten aan te horen prijzen. Hier kan je zien hoe hij door de Xiaomi Mi5 heen gaat; YouTube: Xiaomi Mi 5 Teardown by Hugo Barra - Geekyranjit (dit lijkt overigens een gewoonte van hem te zijn als Xiaomi een apparaat in India gaat verkopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand last van de printerprint scanner van the mi 5,soms moet ik wel eens twee a drier keer op de scanner houden. omdat ik waarschijnlijk niet goed heb geplaats. wat is eingelijk het beste manier om mijn duim to scannen ? verticaal of horizontaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joboy
  • Laatst online: 19-01 02:17

Joboy

Ex-HWI Admin
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 03:00:
Heeft iemand last van de printerprint scanner van the mi 5,soms moet ik wel eens twee a drier keer op de scanner houden. omdat ik waarschijnlijk niet goed heb geplaats. wat is eingelijk het beste manier om mijn duim to scannen ? verticaal of horizontaal?
Horizontaal lijkt me het gemakkelijkst. Elke keer je vinger verticaal over die scanner moet halen (zoals de galaxy s5 vroeger) is erg irritant en niet zo praktisch. Je moet ook opletten op de plaats waar je je vinger zet.
Een vriend van me had een keer z'n duim gescand tussen 2 kootjes door. En dan maar klagen dat de scanner niet werkt 8)7

Iemand trouwens al enig idee hoe het zit met de zwarte versie? Gearbest heeft hem blijkbaar op stock (en zijn dan ook de enigen), maar ik ben een beetje skeptisch. Lijkt me heel raar dat zij de enigen zijn. Het is ook alleen de 32GB versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Ik zit eigenlijk ook te wachten op de zwarte. Maar 6 april nu bestaan ze 6 jaar dacht ik, dus er zal wel het een en ander gebeuren nog 'vandaag'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Laten we het hopen... Duurt al lang genoeg. En als ze vandaag iets uitbrengen zal het weer zo'n belachelijk kleine batch zijn die in 42.8 seconden uitverkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steejt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Vandaag gaat Xiaomi 6 flash sales (om de 2 uur) houden (ik dacht ook van de pro versie).

Met google translate zou je dit moeten kunnen zien op: http://item.mi.com/buyphone/mi5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Wel fijn dat de benodigde verificatiecode goed te vertalen is :')

[ Voor 9% gewijzigd door Loekkiee op 06-04-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
@Loekkiee, dat probleem had ik ook al een keer toen ik bericht wilde hebben als hij weer in store zou zijn(zodat ik bij resellers kon gaan kijken). Maar met een niet CN shipping adres kom je sowieso niet in aanmerking right?

Maar misschien gaan we nu wel wat zwarte te koop zien bij resellers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Laatst online: 01-05 17:46
Ben benieuwd of er de komende dagen een price drop zal plaatsvinden wanneer de MI5 volop verkrijgbaar zou moeten zijn.

Zijn nu een maand+ verder na de release en de prijzen zijn nagenoeg gelijk gebleven.

Als je in NL bijv. een S7 aanschaft op de dag van release betaal je de hoofdprijs, 1 tot 2 maand later gaan ze met de prijzen spelen (50€ cashback acties, etc).

Zal dit binnenkort ook gebeuren met de MI5.? Misschien wanneer de Pro versie uitkomt, dat de standaard versie dan goedkoper wordt.?

EDIT: Of het is wachten op de MI5S met Curved display. _/-\o_ :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Liber8 op 06-04-2016 12:15 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Zodra er genoeg productie is en de Mi5 goed te krijgen is dan gaat het prijs premium van de resellers ervanaf. Dus dan zullen de prijzen halveren. Xiaomi doet niet veel prijsstunts, maar meer bundle stunts, dus met een power-bank of een headset, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
The Source schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:22:
Zodra er genoeg productie is en de Mi5 goed te krijgen is dan gaat het prijs premium van de resellers ervanaf. Dus dan zullen de prijzen halveren. Xiaomi doet niet veel prijsstunts, maar meer bundle stunts, dus met een power-bank of een headset, etc.
Heel veel resellers werken al met een marginale prijs. Soms zit er maar 60 euro op een high-end model, wat ik echt heel laag vind, als je weet wat daar allemaal van betaald moet worden.

P.s, Mijn Mi5 staat te koop in de VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
kanem0chi schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:11:
[...]

Heel veel resellers werken al met een marginale prijs. Soms zit er maar 60 euro op een high-end model, wat ik echt heel laag vind, als je weet wat daar allemaal van betaald moet worden.

P.s, Mijn Mi5 staat te koop in de VA
Op dit moment zit er ongeveer €110 euro boven de prijs bij IbuyGou, maar dan wel incl shipping en belasting garantie. Dus als je dat eraf haalt kom je uit op iets van €70 indd.
Het enige huidige probleem is dat de orders van zwarte nog wel hoog liggen atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sveniboy
  • Laatst online: 27-07 01:01
Ik kan bevestigen dat hij bij gearbest op voorraad is, sterker nog, ik stuur dit bericht van mijn mi5, maandag verstuurd, woensdag ontvangen vanuit Singapore via DHL express
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/INsOexg.jpg
T is de zwarte 32 gb versie, die ik heb GE pre-ordered

[ Voor 11% gewijzigd door sveniboy op 07-04-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:52
sveniboy schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:25:
Ik kan bevestigen dat hij bij gearbest op voorraad is, sterker nog, ik stuur dit bericht van mijn mi5, maandag verstuurd, woensdag ontvangen vanuit Singapore via DHL express
[afbeelding]
Nog import moeten betalen? Of geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kanem0chi schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:56:
[...]

De speaker minder tevreden over? Kan je dat eens uitleggen? ik ben hier namelijk wel zeer tevreden over, vooral over de hardheid/luidheid, en vooral wanneer het wat harder/luider is, toch nog een degelijke kwaliteit te horen. Hetzelfde verhaal voor de oordopjes. Deze kunnen ook erg hard, harder dan bijv. bij mijn Nexus 6P of Xperia Z2..

Daarnaast ben ik zeer benieuwd naar wat je van de camera kwaliteit vind op het gebied van video. Dit vind ik namelijk dramatisch. Foto's daarentegen vind ik juist weer top!
Sorry voor de late reaktie. Ik vind de speaker blikkerig overkomen (en jammer dat het geluid maar uit 1 uitgang komt, de andere is een loze). Om dat te staven heb ik het geluid uit de speaker vergeleken met die van een iPhone6 (niet helemaal eerlijk natuurlijk, want die is 2x duurder). Maar er is wel een duidelijk verschil in kwaliteit hoorbaar.
Foto's van de mi5 vind ik ook goed (maar nog niet met de iPhone6 vergeleken). Video heb ik nog niet echt uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
[afbeelding]
Ik hoop niet dat deze foto met de Mi5 is gemaakt? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
[afbeelding]
Doanekosten gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die gene die nog niet wisten, de global rom voor xiaomi is al inmiddels uitgekomen. Ik heb het geprobeerd om het te flashen tot nu toe niet gelukt,ik heb gehoord op de forum dat je eerst je telefoon moest gaan unlocken. maar ik weet niet of het verstandig is, omdat bepaalde functies van de mi 5 niet meer gaat werken. zoals cloud / track &trace / (fingerprint?)

Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/data/attachment/forum/201604/08/111443yfjsed97jj9rffjp.png.thumb.jpg

ps voor die mensen die zijn mi 5 willen unlocken , dan kun je eventueel aanvragen op de website http://www.miui.com/unlock/

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

[afbeelding]
zwarte zijn vrijwel niet te krijgen

[ Voor 6% gewijzigd door Kenzi op 08-04-2016 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
Had me zinnen gezet op de pro variant, maar heb ga zo onderhand ook naar andere toestellen kijken. Volgens mij kan het nog wel een aantal maanden duren bij Xiaomi.. Vind het frustrerend de manier waarop zij toestellen in de markt zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielZ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:09
[afbeelding]
Ik zie op het Mi pad 2 forum berichten over malware op de gekochte Mi pad van Gearbest (vooral voor pop-up ads). Weet je toevallig of dat bij de Mi5 ook het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatkz
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 02:57:
Voor die gene die nog niet wisten, de global rom voor xiaomi is al inmiddels uitgekomen. Ik heb het geprobeerd om het te flashen tot nu toe niet gelukt,ik heb gehoord op de forum dat je eerst je telefoon moest gaan unlocken. maar ik weet niet of het verstandig is, omdat bepaalde functies van de mi 5 niet meer gaat werken. zoals cloud / track &trace / (fingerprint?)

[afbeelding]

ps voor die mensen die zijn mi 5 willen unlocken , dan kun je eventueel aanvragen op de website http://www.miui.com/unlock/
Bij mij werken die functies allemaal wel nog hoor na het unlocken van de bootloader,en custom recovery (TWRP 3.0)

Je hoeft niet te unlocken voor een andere rom te installeren hoor (via updater app,als het WEL dezelfde originele versie is!!!Je hebt 4 soorten eigenlijk;global stable rom,china stable rom juist engels en chinees,china developer rom testrom in engels en chinees,en global developer rom via xiaomi.eu)

dus van STABLE naar STABLE (ofwel global ofwel China)
OF van Developer naar Developer (" " ")

Roms via xiaomi.eu moet je via TWRP flashen voorlopig,maar waarschijnlijk later zal het ook via de UPDATER APP lukken,omdat het VERIFY proces al gekraakt schijnt!!!

Verder kun je ook het MIFLASH programma gebruiken op een 64-bit Windows 7/8/10 PC, voor gelijk welke MIUI rom te flashen!!! STABLE <> DEVELOPER (van<>naar)

GRTZ

[ Voor 5% gewijzigd door greatkz op 08-04-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26
Het is jammer dat de Nederlandse taal niet in de global version zit (Zou je toch wel verwachten). Aangezien mijn zus wel degelijk de Nederlandse taal nodig heeft, is het afwachten op de xiaomi.eu versie.

Maar omdat ik de Google Play Services niet goed kan krijgen op de China Stable Rom ga ik tijdelijk de Global version maar flashen.
Ik heb de bootloader unlock aangevraagd, maar nog geen reactie helaas.

Maar als ik het goed heb kun je de Global version dus wel flashen via de updater app, maar niet via fastboot zolang de bootloader niet geunlocked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joboy
  • Laatst online: 19-01 02:17

Joboy

Ex-HWI Admin
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 02:57:
Je kan beter de engelse site gebruiken, die is iets makkelijker :+
LoeWn schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:32:
Maar als ik het goed heb kun je de Global version dus wel flashen via de updater app, maar niet via fastboot zolang de bootloader niet geunlocked is?
Ik denk het wel.

[ Voor 35% gewijzigd door Joboy op 08-04-2016 17:22 . Reden: Quote vergeten toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatkz schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:05:
[...]

Bij mij werken die functies allemaal wel nog hoor na het unlocken van de bootloader,en custom recovery (TWRP 3.0)

Je hoeft niet te unlocken voor een andere rom te installeren hoor (via updater app,als het WEL dezelfde originele versie is!!!Je hebt 4 soorten eigenlijk;global stable rom,china stable rom juist engels en chinees,china developer rom testrom in engels en chinees,en global developer rom via xiaomi.eu)

dus van STABLE naar STABLE (ofwel global ofwel China)
OF van Developer naar Developer (" " ")

Roms via xiaomi.eu moet je via TWRP flashen voorlopig,maar waarschijnlijk later zal het ook via de UPDATER APP lukken,omdat het VERIFY proces al gekraakt schijnt!!!

Verder kun je ook het MIFLASH programma gebruiken op een 64-bit Windows 7/8/10 PC, voor gelijk welke MIUI rom te flashen!!! STABLE <> DEVELOPER (van<>naar)

GRTZ
Bedankt voor jour reactie, ziet er ingewikkeld uit. Ik maak gebruik van China stable ROM en wil het flashen naar global stable ROM, ik heb geprobeerd via Updater app niet gelukt, en via recovery mode werkt helaas ook niet. Ik denk dat ik nog een paar dagen ga wachten totdat mijn telefoon ge-unlocked is. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik heb het gisteravond ook even geprobeerd. Via updater app gaat inderdaad niet. Via fastboot zou moeten kunnen maar op mijn windows 10 machine krijg ik elke keer de melding 'not enough space', en op mijn windows 8.1 machine krijg ik de adb-drivers niet geinstalleerd. Dus ik wacht ook wel even tot mijn request beantwoord is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
Zijn er al mensen met een zwarte 64gb uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Die is nog helemaal niet uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sveniboy
Loekkiee schreef op donderdag 07 april 2016 @ 23:02:
[...]

Ik hoop niet dat deze foto met de Mi5 is gemaakt? :9
Nope, redmi 2, haha, de mi5 schiet toch iets mooiere plaatjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sveniboy
EmielZ schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:51:
[...]

Ik zie op het Mi pad 2 forum berichten over malware op de gekochte Mi pad van Gearbest (vooral voor pop-up ads). Weet je toevallig of dat bij de Mi5 ook het geval is?
Ja, er zijn wat aanpassingen gedaan, maar gelukkig geen pop up ads en andere malware, gelukkig kun je deze deinstalleren via deze TUT: http://en.miui.com/thread-248333-1-1.html :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
LoeWn schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:40:
Ik heb het gisteravond ook even geprobeerd. Via updater app gaat inderdaad niet. Via fastboot zou moeten kunnen maar op mijn windows 10 machine krijg ik elke keer de melding 'not enough space', en op mijn windows 8.1 machine krijg ik de adb-drivers niet geinstalleerd. Dus ik wacht ook wel even tot mijn request beantwoord is
Je moet een 64-bits Windows 10 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sveniboy
Razer schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:39:
[...]

Nog import moeten betalen? Of geluk gehad.
Via DHL bezorgd, dus ja, helaas wel, gelukkig vermeld gearbest niet de echte prijs maar een prijs van 200 euries _/-\o_ , dat komt er dus op neer dat ik alles bij elkaar 75 euro moest betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
sveniboy schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:44:
[...]

Via DHL bezorgd, dus ja, helaas wel, gelukkig vermeld gearbest niet de echte prijs maar een prijs van 200 euries _/-\o_ , dat komt er dus op neer dat ik alles bij elkaar 75 euro moest betalen :P
21% van 200 euro is 42 euro, 10 euro inklaringskosten, maakt 52 euro. Kortom, DHL heeft een hogere waarde gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Moet je bij DHL altijd invoerrechten betalen? Want ik zit erover te denken om er eentje via Ali Express te bestellen, laagste prijs was 353 euro. Kan verzenden via Post of DHL (11 euro).

Ik heb er eentje in China direct bij Xiaomi in bestelling staan, echter duurt dat mij te lang. Daar zou ik 313 euro betalen, dus voor 350 op AliExpress bestellen is interessant. Daarbij heb ik mijn OPO al verkocht, dus zit te wachten op mijn Mi5.

[ Voor 8% gewijzigd door The Source op 11-04-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
The Source schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:01:
Moet je bij DHL altijd invoerrechten betalen? Want ik zit erover te denken om er eentje via Ali Express te bestellen, laagste prijs was 353 euro. Kan verzenden via Post of DHL (11 euro).

Ik heb er eentje in China direct bij Xiaomi in bestelling staan, echter duurt dat mij te lang. Daar zou ik 313 euro betalen, dus voor 350 op AliExpress bestellen is interessant. Daarbij heb ik mijn OPO al verkocht, dus zit te wachten op mijn Mi5.
32 of 64GB?
Er zijn shops die via GB verzenden en daarmee de importbelasting omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sveniboy
Momus schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:54:
[...]

21% van 200 euro is 42 euro, 10 euro inklaringskosten, maakt 52 euro. Kortom, DHL heeft een hogere waarde gerekend.
Tsja, zelfs al hebben ze meer gerekend ben ik er nog steeds goedkoper uit dan verwacht, dhl, rekende trouwens 17 euro in totaal servicekosten daarbij komt ook nog eens dat je invoerrechten (volgens mij 6,2%) extra moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Momus schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:44:
[...]

Je moet een 64-bits Windows 10 hebben.
Ik weet het. Dat heb ik ook. Maar bij Windows 10 blijkt de melding ook bij 64 te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
LoeWn schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:50:
[...]

Ik weet het. Dat heb ik ook. Maar bij Windows 10 blijkt de melding ook bij 64 te verschijnen
Vreemd, bij mij op windows 10 werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
sveniboy schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:48:
[...]

Tsja, zelfs al hebben ze meer gerekend ben ik er nog steeds goedkoper uit dan verwacht, dhl, rekende trouwens 17 euro in totaal servicekosten daarbij komt ook nog eens dat je invoerrechten (volgens mij 6,2%) extra moet betalen.
Invoerrechten op een telefoon?
Volgens deze pagina is de invoer op telefoontoestellen 0%
http://www.belastingdiens...j_invoer_internetaankopen

Ik vraag me af of ze dat geld dan ook echt afdragen of dat het onderdeel is van hun eigen verdienmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sveniboy
ASW1 schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:57:
[...]

Invoerrechten op een telefoon?
Volgens deze pagina is de invoer op telefoontoestellen 0%
http://www.belastingdiens...j_invoer_internetaankopen

Ik vraag me af of ze dat geld dan ook echt afdragen of dat het onderdeel is van hun eigen verdienmodel.
Uiteindelijk maakt t toch niet zoveel uit heb minder belasting hoeven af te dragen dan verwacht voor die waarde. Bovendien was de verzending pijlsnel, (maandagmiddag verzonden uit sinapore, woensdagochtend thuis), dan maakt die 7 euro die ik minder betaal via de normale post ook niet meer uit. kans is ook dan flink aanwezig dat je moet dokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic, maar bij DHL zijn servicekosten €13 ex 21% BTW en die zitten er altijd bij. Invoerrechten zijn overigens €0.

Je betaalt dus gedeclareerde kosten + 21% + €15,73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

ik snap niet echt wat met die roms bedoelt word wat zou ik daar over moeten weten ???

its the Guus

Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken