Ik heb een vriend in Shanghai gevraagd eentje online of in de store te kopen, maar daar is niet aan te komen.
Als je in HK bent dan moet je deze store even bellen of ze 'm hebben: A1 Digital, Shop 274, 2/F, Nathan Road, Mong Kok. Tel 2758-8928. Op 15 maart is de mijne daar gekocht, een witte 64GB voor HK$ 3580.
Ze zetten de 6 apk's voor je in de download folder, dan kun je zelf Play Store en Google Services op zetten. Heel gemakkelijk.
Nu 1 week in mijn bezit. Fantastisch toestel. MIUI is even wennen, maar dat even is maar 2 dagen. De removable apps heb ik gedeinstalleerd, de system apps heb ik 'verborgen' door ze samen te voegen is een verzamel icon. Zo zie je nog maar weinig Chinese karakters terug.
MIUI is van iOS afgekeken. Ik mis de app drawer en vooral de notificaties op de bovenste balk. In plaats daarvan zie je de notificaties bij het icon (net als bij iOS), maar als het icon op pagina 3 staat dan zie je dat niet tot je naar pagina 3 omslaat.
Vandaag is het toestel helaas voor het eerst gecrashed. Op nu.nl bekeek ik de video van de Wembley ode aan Cruijff. Halverwege de video ging het toestel rebooten. Toen video opnieuw gestart. Op driekwart wederom een reboot. Bij de derde poging speelde de video wel helemaal af.
Tevreden over: performance, scherm, accu, bouwkwaliteit, gewicht en grootte, vingerafdrukscanner
Minder tevreden over: speaker
Camera lijkt goed, maar ik heb het niet uitgebreid gebruikt. Ik gebruik mijn eigen foto- en videocamera voor het echte werk.