Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:03
Rascal schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:25:
Weet iemand hoe het zit met de Global rom in combinatie met de gelockte bootloader?

De bootloader is gelocked zodat chinese resellers niet hun crapware erop kunnen zetten maar is het dan wel mogelijk om de multilang rom van xiaomi.eu erop te zetten volgens mij niet toch?

Je zou dus eerst de bootloader moeten unlocken om de Multilang rom erop te zetten en Root toegang te krijgen?
Nope je kan gewoon via spflashtools roms installeren.. Alleen ota werkt niet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-09 23:21
theduke1989 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:53:
[...]

Nope je kan gewoon via spflashtools roms installeren.. Alleen ota werkt niet dan.
Toch raar verhaal van Xiaomi, volgens mij is het voor shops geen enkel probleem om hun crappy roms er op te installeren. Sterker nog, nu het voor de gebruiker moeilijker is geworden om een rom te installeren denk ik zelfs dat de vraag of de shop dat wil doen alleen maar groter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
hrichard schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:31:
[...]

Toch raar verhaal van Xiaomi, volgens mij is het voor shops geen enkel probleem om hun crappy roms er op te installeren. Sterker nog, nu het voor de gebruiker moeilijker is geworden om een rom te installeren denk ik zelfs dat de vraag of de shop dat wil doen alleen maar groter word.
Dat vraag ik me ook weleens af, maar ik denk dat ze gewoon SPTOOLFLASH ook gebruiken en bijvoorbeeld xiaomi.eu roms gebruiken met hier en daar hun ''chinese crap erop installeren''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Begrijp ik het nu goed dat er nu een chinese rom op zit van Xiaomi waar de play store niet standaard op zit, maar waarbij engels wel in te stellen is? En dat er binnenkort een global rom van xiaomi komt waarbij de play store er wel standaard op zit en die ook in het engels in te stellen is?

Maar wordt die global rom dan wel standaard erop gezet door bijvoorbeeld Ibuygou ondanks de bootlocker? Of kun je die global rom er dan alleen op zetten als je een code hebt gekregen van xiaomi voor het unlocken van je mi5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
stansfield schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:53:
Begrijp ik het nu goed dat er nu een chinese rom op zit van Xiaomi waar de play store niet standaard op zit, maar waarbij engels wel in te stellen is? En dat er binnenkort een global rom van xiaomi komt waarbij de play store er wel standaard op zit en die ook in het engels in te stellen is?

Maar wordt die global rom dan wel standaard erop gezet door bijvoorbeeld Ibuygou ondanks de bootlocker? Of kun je die global rom er dan alleen op zetten als je een code hebt gekregen van xiaomi voor het unlocken van je mi5?
Klopt. Je moet de play store handmatig erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibuygou zet standaard de global miui erop. anders kan je het eventueel ook zelf opzetten. ook op de chinese rom kan je google playstore installeren en andere google service apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 01:15:
[...]

Ibuygou zet standaard de global miui erop. anders kan je het eventueel ook zelf opzetten. ook op de chinese rom kan je google playstore installeren en andere google service apps
Met geen updates van de software standaard.

Ik ga hem vandaag eens bekijken, moet zeggen dat het standaard niet hebben van de Google Play Store en LTE niet ondersteunend bij mijn provider me nog lekker bij mijn iPhone houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Refution schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:48:
Hoi Kevinjkok, Weet je zeker dat deze ook al op voorraad zijn. Ikzelf zit in HongKong en kijk regelmatig online waar verscheidene winkels melden hem in voorraad te hebben. Nadat ik eenmaal had gecheckt bleek echter dat dit alvast was geplaatst maar dat het nog onduidelijk is wanneer deze binnen zullen zijn.

Als ze wel echt op voorraad zijn zou ik voor de 128gb gaan.
HK krijgt de Mi5 waarschijnlijk pas over een paar maanden. Releases in HK zijn altijd veel later dan mainland. (en duurder).

Je kan natuurlijk ook gewoon ff de mtr pakken en hem direct halen in lowu.. liggen er genoeg daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
Vind het wel erg jammer van die bootloader. Als ik niet makkelijk updates kan ontvangen kan ik evengoed een Samsung kopen. Ik heb een Mi4c die niet gelockt is en gewoon netjes via xiaomi.eu FOTA updates krijgt. Ideaal! Ik kreeg hem via Gearbest ook binnen met crap-rom overigens maar dat was heel snel gefixt.

Als jullie iets willen weten over de 4G frequenties, mijn Mi4c ondersteunt ook alleen maar de non EU bands. Met KPN in een grote stad werkt dat verder prima, ook binnen. Alleen in een betonnen trappenhuis schakelt ie over naar 3G.

[ Voor 17% gewijzigd door AvWijk op 08-03-2016 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refution
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 22:39
Kenzi schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 02:02:
[...]

HK krijgt de Mi5 waarschijnlijk pas over een paar maanden. Releases in HK zijn altijd veel later dan mainland. (en duurder).

Je kan natuurlijk ook gewoon ff de mtr pakken en hem direct halen in lowu.. liggen er genoeg daar.
Hoi Kenzi,
Kan jij mij meer vertellen over deze vorm van handelen, gaat dit ook op voor de pro versie bv en is lowu niet gewoon onderdeel van HK?

Mag ook pm natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard

Kom op mensen, bijna elke pagina heeft nu deze of soortgelijke vragen. Een klein beetje eigen initiatief kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

hrichard schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:26:
[...]

Kom op mensen, bijna elke pagina heeft nu deze of soortgelijke vragen. Een klein beetje eigen initiatief kan geen kwaad.
Bijna elke pagina omdat hij die vraag eerder al heeft gesteld. (en antwoord gekregen) ;)

dinsdag 01 maart 2016 09:50
Weet iemand wel of de play store er standaard op staat of moet je die er nog op installeren?

maandag 29 februari 2016 14:52
ja de telefoon is in het Nederlamds in te stellen. Play store staat er op en de GPS werkt goed in Europa.
4G werkt met de juiste band voor Tmobile.

woensdag 24 februari 2016 21:53
Dus inclusief play store, juiste gps enz?

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
Ik heb de MI5 in pre-order in China staan, echter nog steeds geen mail of wat dan ook.
Volgende week vlieg ik naar Taiwan waar deze nog niet officieel verkrijgbaar is, import kost hij NTD$12500 / 345 euro (32GB) en NTD$16900 / 470 euro (64GB). Ze beweren ook 64GB zwart te hebben.... Anyway ik wacht nog even tot mijn exemplaar uit China er is, scheelt iets in prijs. In April zit mijn collega weer in Taiwan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 01:50:
[...]

Met geen updates van de software standaard.

Ik ga hem vandaag eens bekijken, moet zeggen dat het standaard niet hebben van de Google Play Store en LTE niet ondersteunend bij mijn provider me nog lekker bij mijn iPhone houden.
Die iPhone heeft ook geen Google Play Store.

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

The Source schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:23:
Ik heb de MI5 in pre-order in China staan, echter nog steeds geen mail of wat dan ook.
Volgende week vlieg ik naar Taiwan waar deze nog niet officieel verkrijgbaar is, import kost hij NTD$12500 / 345 euro (32GB) en NTD$16900 / 470 euro (64GB). Ze beweren ook 64GB zwart te hebben.... Anyway ik wacht nog even tot mijn exemplaar uit China er is, scheelt iets in prijs. In April zit mijn collega weer in Taiwan.
Ze kunnen beweren wat ze willen maar Mi heeft de zwarte versie nog niet uitgebracht. Die is dus nog niet te krijgen.

3月15日早10点发售, 15 maart is de volgende levering, en alleen witte versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Kenzi, dat geloof ik ook niet.

Hoe is de voorraad in de chineese Xiaomi shops? Jij vertelde dat je een uur voor openening aanwezig was en er eentje kon scoren. Hoeveel waren er beschikbaar? 100 of 500? En hoeveel mensen gingen teleurgesteld naar huis? Maw loont het de moeite om mijn colleages uit PRC naar de Xiaomi ship te sturen? En wanneer kan ik dit het beste doen, waar kunnen zij te weten komen wanneer er weer een batch binnen komt.

En wanneer komt je review online? Zit eigenlijk er wel op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refution
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 22:39
Kenzi, waar zie je deze leveringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devries1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:18
Binnenkort gaat Xiaomi de Mi 5 in Polen verkopen.

Bron:

http://www.gsmarena.com/x...ith_poland-news-17107.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
800 MHz here we come! :+
(CTRL+F Poland hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venqwish
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ow, dat zou super nice zijn :). Dan is een import niet ZO ver van de deur meer :D. Deze ga ik zeker halen dan, wel in het zwart want die "HTC" zwarte omranding op het witte model stoort wel enorm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Tigerblood schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:28:
[...]

800 MHz here we come! :+
(CTRL+F Poland hier)
De vraag is nu dus of ze een aparte EU versie produceren of de LTE bands gewoon al in het toestel aanwezig zijn.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Goed nieuws! Ik hoop op 800Mhz ondersteuning want deze Mi5 heeft alles wat ik zoek in een nieuwe telefoon behalve volledige 4G support bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Dat is gewoon een poolse reseller gok ik.
1. Ze zijn niet gelinkt op de officiale website.
2. Check google street view eens, geen kantoor te herkennen, enkel wat shops.
3. Het bedrijf achter de website heet Satnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

The Source schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:01:

Hoe is de voorraad in de chineese Xiaomi shops? Jij vertelde dat je een uur voor openening aanwezig was en er eentje kon scoren. Hoeveel waren er beschikbaar? 100 of 500? En hoeveel mensen gingen teleurgesteld naar huis? Maw loont het de moeite om mijn colleages uit PRC naar de Xiaomi ship te sturen? En wanneer kan ik dit het beste doen, waar kunnen zij te weten komen wanneer er weer een batch binnen komt.

Dat was Tokko1, die zit in Shanghai (waar een officiele Mi Store zit). Shenzhen heeft helaas geen echte Mi Store dus hier kan ik ze alleen via resellers krijgen of via de website.
Op de website heb ik me al tijd geleden aangemeld maar schiet niet echt op.
Voor de shop moet je ff Tokko vragen ;)
lol, dat nieuwsbericht komt niet van Xiaomi vandaan. Geen officiele website.

Buiten China werkt Xiaomi onder de naam Mi , en de officiele website is gewoon Mi.com , geen vage xiaomi.com.pl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Kenzi schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:48:
[...]

Bijna elke pagina omdat hij die vraag eerder al heeft gesteld. (en antwoord gekregen) ;)

dinsdag 01 maart 2016 09:50
Weet iemand wel of de play store er standaard op staat of moet je die er nog op installeren?

maandag 29 februari 2016 14:52
ja de telefoon is in het Nederlamds in te stellen. Play store staat er op en de GPS werkt goed in Europa.
4G werkt met de juiste band voor Tmobile.

woensdag 24 februari 2016 21:53
Dus inclusief play store, juiste gps enz?

|:(
Looool ik had niet gezien dat het ook nog eens om dezelfde persoon ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
  • Laatst online: 12-09 07:10
Update: We received word from Xiaomi that the source website is not official and neither is the announcement for expansion on the Polish market. Sorry for getting your hopes up guys - we guess the waiting will continue.

via: http://www.gsmarena.com/x...ith_poland-news-17107.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Jammer dat 'media' dit soort nieuws niet beter verifieerd. Ze waren er zeker te blij mee, of clickbait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
The Source schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:54:
Jammer dat 'media' dit soort nieuws niet beter verifieerd. Ze waren er zeker te blij mee, of clickbait.
GsmArena is echt geen betrouwbare site voor nieuwsberichten. Sterker nog, deze website(s) leven van dit soort 'nieuws'. En voor al het Xiaomi nieuws geldt: totdat het geverifieerd is door Xiaomi is het niet zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door hrichard op 09-03-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Heeft er hier iemand ervaring met deze website? Ze verzenden volgens mij uit Duitsland, dus dan zou het hier sneller zijn dan wanneer je rechtsstreeks besteld zou je zeggen. En hun prijzen zijn ook lang niet gek, alleen ibuygou is (volgens mij) op dit moment goedkoper.
https://tradingshenzhen.c...iaomi-mi5-3gb-1-8ghz.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:21
hsst schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:20:
Ze verzenden volgens mij uit Duitsland, dus dan zou het hier sneller zijn dan wanneer je rechtsstreeks besteld zou je zeggen.
Weet je wat "Zollkosten" betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Heeft er hier iemand ervaring met deze website? Ze verzenden volgens mij uit Duitsland, dus dan zou het hier sneller zijn dan wanneer je rechtsstreeks besteld zou je zeggen. En hun prijzen zijn ook lang niet gek, alleen ibuygou is (volgens mij) op dit moment goedkoper.
Gewoon vanuit China hoor.

https://tradingshenzhen.z...eine-Importgeb%C3%BChren-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
Ah oké, had wel even gekeken maar dat niet gezien. Zal de volgende keer beter opletten voor ik wat post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
ibuygou levert ook in paar dagen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ze zeggen op hun site dat wanneer je alsnog douanekosten moet betalen (dus dat zegt al heel veel) -en het dus gewoon uit ''China'' komt je een bericht naar hun support-email moet sturen en dan regelen zij de rest.

Je hebt genoeg andere alternatieven die dezelfde service als jou getoonde site aanbieden.
Maar je geen extra kosten moet betalen ''what you see is what you get'' Logisch dat het in NLD duurder is voor ze waarschijnlijk betalen hun al voor jou de douanekosten en extra kosten. Veel ali-verkopers moeten ook gewoon douanekosten betalen! maar vragen voor de prijs van het toestel in China meer en verzendkosten dan weer iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:04
The Source schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:01:

Ik kan dit bevestigen qua dat de zwarte gewoonweg nog NIET beschikbaar is, ze hebben in de shop wel eentje als voorbeeld maar je kan 'm niet kopen (de witte is eigenlijk ook al niet te krijgen, alleen met rare voor-verkoop, in de rij sta akties etc).

Op het lokale WeChat channel van Xiaomi worden soms berichten gepost als er weer telefoons verwacht worden, maar dan zijn het er een paar honderd en die zij dus al voor openingstijd geclaimd (in de rij krijg je een 'ticket').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels mijn witte xiaomi 5 ontvangen, Ik heb het besteld via de officiele website van xiaomi, volgens mij was het binnen paar seconden alweer uitverkocht. Voo de witte versie kan je eventueel via JD of taobao kopen in china , alleen betaal je 300rmb extra. En die zwarte is inderdaag nog niet te verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:17:
Ik heb inmiddels mijn witte xiaomi 5 ontvangen, Ik heb het besteld via de officiele website van xiaomi, volgens mij was het binnen paar seconden alweer uitverkocht. Voo de witte versie kan je eventueel via JD of taobao kopen in china , alleen betaal je 300rmb extra. En die zwarte is inderdaag nog niet te verkrijgen
Benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Ik mag nog even wachten, de Mi5 Pro met keramiek komt mijn kant op als ie wordt gereleased :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Is er helemaal nog geen zwarte verkrijgbaar? Of alleen de zwarte van een bepaalde versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Loekkiee schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 18:11:
Is er helemaal nog geen zwarte verkrijgbaar? Of alleen de zwarte van een bepaalde versie?
Alleen de witte in de 32/64GB variant is leverbaar en die is ook niet even makkelijk te bemachtigen. Veel mensen haken al af omdat ze beide maar 3GB ram hebben.
Kiswum schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:06:
Ik mag nog even wachten, de Mi5 Pro met keramiek komt mijn kant op als ie wordt gereleased :)
Waar heb je gekocht? Gewoon op Ali of ibuygou??

[ Voor 26% gewijzigd door theduke1989 op 12-03-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
theduke1989 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 18:53:
[...]

Alleen de witte in de 32/64GB variant is leverbaar en die is ook niet even makkelijk te bemachtigen. Veel mensen haken al af omdat ze beide maar 3GB ram hebben.
Ah zonde. Moet de zwarte bestellen. En of dat dan 32 of 64 is maakt me niet zoveel uit. 128 is ook prima als de prijs meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Veel resellers pakken nu de volle mep (marge) vooral op Ali omdat het moeilijk verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Ja dat heb ik wel gemerkt op de sites van die resellers inderdaad... Denk dat een paar weken wachten zich wel loont. Heb ook geen haast gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ik snap echt niet waarom er zoveel hype is om 3 of 4 GB RAM bij een smart phone. Uiteindelijk bepaalde een benchmark hoe snel een apparaat is.Ik gok dat sommige 3GB configuraties nog sneller zijn dan 4GB configuraties. Dit is namelijk afhankelijk van SOC design en ook memory type/snelheid. Bij goedkope brands wordt er ongetwijfeld ook goedkoop geheugen gebruikt om kosten te besparen.

Trouwens voor diegene die een Mi5 hebben, deel aub je ervaringen!

[ Voor 8% gewijzigd door The Source op 12-03-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 23-07 01:22
[...]

Waar heb je gekocht? Gewoon op Ali of ibuygou??
Ik zal een exemplaar van een andere webwinkel ontvangen. Het is dit keer geen Ibuygou, momenteel heb ik het budget niet om het daar te bestellen (ik krijg overigens geen korting op hun producten, maar ben wel een tevreden klant).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
The Source schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 20:08:
Ik snap echt niet waarom er zoveel hype is om 3 of 4 GB RAM bij een smart phone. Uiteindelijk bepaalde een benchmark hoe snel een apparaat is.Ik gok dat sommige 3GB configuraties nog sneller zijn dan 4GB configuraties. Dit is namelijk afhankelijk van SOC design en ook memory type/snelheid. Bij goedkope brands wordt er ongetwijfeld ook goedkoop geheugen gebruikt om kosten te besparen.

Trouwens voor diegene die een Mi5 hebben, deel aub je ervaringen!
Omdat veel mensen dom zijn en denken dat meer ram geheugen gelijk staat aan een hogere snelheid. Het zijn juist die mensen die het geheugen waarschijnlijk niet eens gebruiken. Het is marketing en het werkt. Overigens bedoel ik daar niet mee dat als je meer geheugen wilt, dat gelijk staat aan domheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 07:49
[...]

Lekker is dat. Heb de zwarte 128GB versie in pre-order staan...
Had toch een stille hoop dat toestel in maart verstuurd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Russel88 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:57:
[...]

Lekker is dat. Heb de zwarte 128GB versie in pre-order staan...
Had toch een stille hoop dat toestel in maart verstuurd gaat worden.
Volgens mij gaat de 128GB variant pas in April in de verkoop als ik mi.com / Ali enz mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Maar ook niet teleurgesteld... Hij klaagt meer over het uiterlijk dan de features :)

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venqwish
Het enige dat eigenlijk een echte klacht is, is dat de power en volume knoppen niet stevig genoeg zijn, wat ook niet door iedereen wordt bevestigd, hopelijk heeft hij gewoon pech gehad? Valt nog wat af te wachten. Al de rest is persoonlijke voorkeur. Ik vind een fysieke home button bvb helemaal niet erg, in het zwart valt deze ook niet zo op (hopelijk komen ze snel over de brug met de zwarte 64GB versie).

Alleen is het me nu niet duidelijk of je de home button nu moet indrukken om te mi5 te unlocken of niet. Sommige reviews beweren van wel, andere niet. Ik ben nu wel gewend aan de capacitieve fingerprint scanner van mijn Nexus 6P, hopelijk heb je de keuze, dat zou perfect zijn. Ook om gewoon naar home te gaan zou een tap voldoende moeten zijn afaik.

[ Voor 7% gewijzigd door venqwish op 15-03-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Steevo_S schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:00:
Maar ook niet teleurgesteld... Hij klaagt meer over het uiterlijk dan de features :)
dan moet je toch wat beter lezen.
hij noemt als minpunten de build quality (wat toch best een groot punt is) maar ook de niet geweldige kwaliteit foto's (die wel snel genomen worden maar niet uitzonderlijk zijn).

de beperkte leveringen (waarvan het grootste gedeelte naar resellers gaat) zijn al helemaal irritant. geen wonder dat ze in china steeds minder populair worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
Afgelopen week mijn Mi5 mogen ontvangen met 3GB ram en 64GB opslag. Heb alvast een klein unboxing video gemaakt en wat foto's.

Wat betreft de volume knoppen en power button @venqwish, ja, er zit nogal een verschil tussen. Mijn volume knoppen zitten goed strak in de behuizing, terwijl de power button wat 'lossig' lijkt te zitten. Ook zit de sim-kaart houder net iets te diep in de behuizing. Zie foto's hieronder.

Review komt er snel aan. :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jTX27pF2ecQ]

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g9Oaz5o.jpg
^ http://i.imgur.com/g9Oaz5o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ac5bEes.jpg
^ http://i.imgur.com/ac5bEes.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wRLpkkf.jpg
^ http://i.imgur.com/wRLpkkf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ptXZ9D1.jpg
^ http://i.imgur.com/ptXZ9D1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aB2L9Ki.jpg
^ http://i.imgur.com/aB2L9Ki.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iOFV05c.jpg
^ http://i.imgur.com/iOFV05c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xJkanmU.jpg
^ http://i.imgur.com/xJkanmU.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GNoDIfb.jpg
^ http://i.imgur.com/GNoDIfb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YA804R7.jpg
^ http://i.imgur.com/YA804R7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D5Rr9NQ.jpg
^ http://i.imgur.com/D5Rr9NQ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6BIFcqN.jpg
^ http://i.imgur.com/6BIFcqN.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door kanem0chi op 15-03-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnominator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2021
Mogelijk ben ik vrij kritisch, maar wat ik tot nu toe gezien heb van de camera mbt 4k video vind het ik beeld erg onrustig. Het lijkt alsof de camera continue aan het focus hunten is, waarbij door de kleine verstellingen het beeld -hetzij minimiem maar wel te zien- jittered/zoomed. Is iemand anders dit al opgevallen ? Ik heb het hier dus niet over het fishbowl effect..

Twee voorbeelden :

YouTube: Xiaomi Mi5 4k Camera Test Sample #1 (Marina de Denia)
YouTube: Ammazza che botta!! Xiaomi Mi5 | demo video 4k

[ Voor 8% gewijzigd door arnominator op 16-03-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venqwish
@kanem0chi, super, ik wacht vol spanning op een goeie review :).

@arnominator, is het enkel bij 4k? Vraag me gewoon af of het ook zo is op 1080p, ik meen ergens gelezen te hebben dat er een merkelijk verschil is tussen de twee resoluties ivm stabiliteit en focus maar ik kan me niet meer herinneren waar... Ik dacht XDA but not sure :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino1985
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:59
@arnominator, is het enkel bij 4k? Vraag me gewoon af of het ook zo is op 1080p, ik meen ergens gelezen te hebben dat er een merkelijk verschil is tussen de twee resoluties ivm stabiliteit en focus maar ik kan me niet meer herinneren waar... Ik dacht XDA but not sure :/
In deze review komt dit aan bod, lijkt bij deze 4k - 1080p vergelijking het geval te zijn @6:30
YouTube: Xiaomi Mi5 Review - The Beast of a Smartphone. For Less

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een andere minpunt van de xiaomi 5 is dat de fingerprint niet werkt in de standby mode, je zult dus eerst op de power button of homebutton moeten indrukken. Bij de mi note 3 en huawei wordt de telefoon al geunlocked als je finger op de scanner plaats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kanem0chi
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 03:32:
een andere minpunt van de xiaomi 5 is dat de fingerprint niet werkt in de standby mode, je zult dus eerst op de power button of homebutton moeten indrukken. Bij de mi note 3 en huawei wordt de telefoon al geunlocked als je finger op de scanner plaats
Klopt! Al raak je/raakte ik er binnen 5 minuten aan gewend dat je de homeknop gewoon in gedrukt blijft houden totdat het scherm unlocked. Een heel klein beetje anders, maar wel over nagedacht en goed uitgewerkt. :)

Klinkt heel erg als een sluikreclame van ibuygou ;). Wegens twijfel, *knip*

[ Voor 32% gewijzigd door janvanduschoten op 17-03-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venqwish
Ik vind het eigenlijk nog wel niets slecht dat je de home button moet indrukken. Momenteel heb ik het probleem als ik mijn hand gewoon in mijn zak wil steken, dat ik moet opletten dat mijn nexus 6p niet unlocked (heb het al voorgehad natuurlijk zonder dat ik het doorhad). Nogal vreemd om continue eraan te moeten denken waar je je vingers moet houden zo.

Ik zie dit dus eerder als een voordeel (persoonlijk, I know). Hoewel het volgens mij het beste zou zijn dat de gebruiker de keuze zou moeten hebben, full on capacitive of ook echt indrukken nodig voor de scanner.

Als gewone home button is een "tap" toch ook voldoende om terug te gaan, ik veronderstel dat het software matig misschien mogelijk moeten kunnen zijn, dat zou nog een mooie oplossing zijn imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
kanem0chi schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:16:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Werkt bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
Ah, dan is het alweer verholpen. Jammer, mochten andere er gebruik van hebben kunnen maken, dan hoop ik dat jullie mazzel hadden :) . De code is nog wel steeds beschikbaar voor de Mi4s zie ik, maar de persoonlijk vind ik de Mi5 fijner haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painterceessies
  • Laatst online: 15-08 08:48
kanem0chi schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:57:
[...]

Ah, dan is het alweer verholpen. Jammer, mochten andere er gebruik van hebben kunnen maken, dan hoop ik dat jullie mazzel hadden :) . De code is nog wel steeds beschikbaar voor de Mi4s zie ik, maar de persoonlijk vind ik de Mi5 fijner haha
Bij mij werkte de code vanmorgen nog wel.
Had het per ongeluk gebruikt,en kreeg hem niet meer weg.
Bij de checkout gaf die wel die korting aan,mazzel :)
Ik heb de 64GB gold besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Laatst online: 26-08 22:23
Er is een "uitgebreide" review verschenen van The Verge
Ze zijn best positief, al gaan ze natuurlijk van een erg laag bedrag uit wat je er voor moet betalen :-)
The Mi 5 drags premium performance and features down into an even lower price tier. Its arrival is bad news for Xiaomi’s competitors but good news for consumers. This is as much smartphone as almost anyone will need, and for its price, I'm willing to forgive a couple of understandable shortcomings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Koen87 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:03:
Er is een "uitgebreide" review verschenen van The Verge
Ze zijn best positief, al gaan ze natuurlijk van een erg laag bedrag uit wat je er voor moet betalen :-)

[...]
the Verge is net zo min serieus te nemen als Gizchina met reviews.

hij heeft het er over dat het scherm een scherpe rand had waar je zelfs tussen kon komen. lekkere bouwkwaliteit dus.en dan noemt hij dat als minpunt "some concerns"..

maar het eindoordeel is wel dat het een nieuwe standaard zou zijn voor budget modellen?
Op de thuismarkt loopt iedereen al tijden te klagen over de bouwkwaliteit van xiaomi telefoons.

[ Voor 3% gewijzigd door Kenzi op 17-03-2016 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Kenzi schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:16:
[...]

Hij begint met dat Mi staat voor mobile internet 8)7
Dat is inderdaad een uitleg die vaker voorbij komt en zei Hugo Barra dat niet zelf tijdens de presentatie van de Mi5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
painterceessies schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:49:
[...]

Bij mij werkte de code vanmorgen nog wel.
Had het per ongeluk gebruikt,en kreeg hem niet meer weg.
Bij de checkout gaf die wel die korting aan,mazzel :)
Ik heb de 64GB gold besteld.
U bent een geduldig mens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Nu ook een review van GSMArena : http://m.gsmarena.com/xiaomi_mi_5-review-1411.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venqwish
Gsmarena lijkt toch zeer positief over de Mi5, enkel de audio bij video opnames en specifiek 1080p recording valt tegen. Ze zijn redelijk summier bij de hardware overview maar toch geen negatieve opmerkingen over build quality... Dat zegt spijtig genoeg niet veel :/.

Het blijft toch kriebelen om er 1 te bestellen, hopelijk beginnen ze snel met de leveringen van de 64GB zwarte versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
Ze geven bij de 'key test findings' wel aan dat de build quality excellent is, dat is aan de ene kant mooi, maar dat geeft volgens mij ook aan dat ze de kwaliteits-controle bij xiaomi niet helemaal voor elkaar hebben, als het bij hem erg goed is, en bij een ander de fysieke knoppen goedkoop aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
Kan iemand die de Mi5 in bezit heeft bevestigen of ontkennen dat er een beetje backlight bleeding zichtbaar is helemaal bovenaan het scherm? (net zoals de Mi4 dat had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Ik ben druk aan het wikken en wegen voor een nieuw toestel. De Mi5 stond hoog bovenaan mijn lijstje, maar ik twijfel nu sterk. Ten eerste heb ik het liefst zsm een nieuw toestel omdat mijn oude kapot is. De witte vind ik echt lelijk, ik zou voor de zwarte 64gb uitvoering gaan. Maar, deze is niet leverbaar en als hij komende maand al leverbaar is, is dat via een handelaar voor een hoge prijs (zo'n 425 euro).

Nu zie ik dat je de Galaxy S7 kunt kopen icm Tele2 abonnement (4gb (4g) +onbeperkt bellen) voor 385 toestel kosten en een abonnementskosten van 21 euro per maand. Bij simonly zou dit 18 euro per maand zijn, het is dus redelijk om 72 euro (3x24) bij de prijs van het toestel op te tellen = 457 euro. Het abonnement vind ik opzich een nette deal.

Als ik dan naar de toestellen kijk, moet ik toch zeggen dat ik de S7 op heel veel fronten beter vind dan de Mi5. Met name bouwkwaliteit, camera, amoled, volledige 4g ondersteuning en waterafstotend ontwerp spreken mij aan. Ook het feit dat je 2 jaar Nederlandse garantie hebt is fijn. Wat ik heel erg zou missen is MIUI. Daarnaast heeft de Mi5 bijvoorbeeld een IR blaster.

Ben ik nou gek of lijkt de S7 op dit moment de betere deal? Icm een 2 jarig contract, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

hrichard schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:27:
Ik ben druk aan het wikken en wegen voor een nieuw toestel. De Mi5 stond hoog bovenaan mijn lijstje, maar ik twijfel nu sterk. Ten eerste heb ik het liefst zsm een nieuw toestel omdat mijn oude kapot is. De witte vind ik echt lelijk, ik zou voor de zwarte 64gb uitvoering gaan. Maar, deze is niet leverbaar en als hij komende maand al leverbaar is, is dat via een handelaar voor een hoge prijs (zo'n 425 euro).

Nu zie ik dat je de Galaxy S7 kunt kopen icm Tele2 abonnement (4gb (4g) +onbeperkt bellen) voor 385 toestel kosten en een abonnementskosten van 21 euro per maand. Bij simonly zou dit 18 euro per maand zijn, het is dus redelijk om 72 euro (3x24) bij de prijs van het toestel op te tellen = 457 euro. Het abonnement vind ik opzich een nette deal.

Als ik dan naar de toestellen kijk, moet ik toch zeggen dat ik de S7 op heel veel fronten beter vind dan de Mi5. Met name bouwkwaliteit, camera, amoled, volledige 4g ondersteuning en waterafstotend ontwerp spreken mij aan. Ook het feit dat je 2 jaar Nederlandse garantie hebt is fijn. Wat ik heel erg zou missen is MIUI. Daarnaast heeft de Mi5 bijvoorbeeld een IR blaster.

Ben ik nou gek of lijkt de S7 op dit moment de betere deal? Icm een 2 jarig contract, dat wel.
Ik twijfel ook sterk, ben erg benieuwd naar het toestel maar de geluiden zijn conflicterend. De audio van de camera was om te janken in enkele voorbeelden, graag wil ik wel een beetje video met een beetje goed geluid kunnen maken. 4K is leuk, maar het moet wel bruikbaar zijn. Bouwkwaliteit ook nog vraagteken, maar je mag er wel van uitgaan dat als de reviews dit aanwijzen als manco, er wel enkele mensen op QC hard op hun ballen zullen krijgen en dat er iets aan gedaan wordt. Voor mij is het dus nog een half jaartje uitzingen met een brakke S4 (die overigens nog snel zat is), of er moet ergens nog een budgettoestel met een zuinige SD 820-SoC aangekondigd worden en very decent screen on time-battery life.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Natuurlijk is de S7 in vrijwel elk opzicht superieur aan de mi5.

De mi5 is een leuk toestel, maar niet voor wat het op dit moment kost om uit China op te laten sturen.
Daar kun je hier ook hele leuke toestellen voor kopen, met ondersteuning van alle frequentiebanden en volledige tweejarige garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 07:49
Kenzi schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:16:
[...]

Op de thuismarkt loopt iedereen al tijden te klagen over de bouwkwaliteit van xiaomi telefoons.
Wat vindt men nu dan een topmerk in China? Welk ander merk bouwt kwalitief betere toestellen dan Xiaomi? Qua hardware en software uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:20:
[...]

Wat vindt men nu dan een topmerk in China? Welk ander merk bouwt kwalitief betere toestellen dan Xiaomi? Qua hardware en software uiteraard.
in china beschouwd men xiaomi als een budget telefoon. Huawei staat iets hoger genoteerd als kwalitatief. een goede telfoon. Iphone daarin tegen zien zij als een topmerk.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2016 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Russel88 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:20:
[...]

Huawei, Samsung, LG, Sony, Apple, Lenovo (bepaalde series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Na ruime overweging ben ik toch voor de galaxy s7 gegaan. Ik had liever een Xiaomi gekocht, maar als je het vergelijkt vond ik de aanbieding icm het abonnement een stuk aantrekkelijker. Ik ga MIUI zeker missen. Anders had ik nog zeker een paar maanden gewacht tot er een wat normaler resell prijs was geweest maar dat duurt me te lang. Daarnaast vond ik de camera prestaties erg tegenvallen in de reviews(behalve dat hij snel is). Al met al had ik er meer van verwacht en wil ik zeker geen risico lopen dat er een knopje los zit oid. Wat ik ook jammer vind is dat ik nu een Samsung ga krijgen en met de meute meeloop. Maar ja, het is wel zo'n beetje alles wat ik in een telefoon zoek. Xiaomi had er in mijn ogen beter aan gedaan niet voor de dure processor te kiezen, maar dat geld te steken in alle andere vlakken. Gelukkig heeft de vrouw straks haar redmi 3 en blijf ik zeker iedereen Xiaomi aanraden. Overigens lang getwijfeld over een Mi4c prime, die is maar 190 euro(!), maar wil toch de nieuwste snufjes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kanem0chi
Zojuist mijn review online gezet: productreview: Xiaomi Mi5 Zwart review door kanem0chi

Ik hoop dat dit een hoop mensen helpt die aan het twijfelen zijn over het wel of niet kopen van de Mi5. Laat maar weten als jullie vragen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
kanem0chi schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:32:
Zojuist mijn review online gezet: productreview: Xiaomi Mi5 Zwart review door kanem0chi

Ik hoop dat dit een hoop mensen helpt die aan het twijfelen zijn over het wel of niet kopen van de Mi5. Laat maar weten als jullie vragen hebben. :)
Een benchmark met accutijd met video playback en de browser benchmark die t.net gebruikt zou nice zijn.

Verder mooie, complete Review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
418O2 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:48:
[...]

Een benchmark met accutijd met video playback en de browser benchmark die t.net gebruikt zou nice zijn.

Verder mooie, complete Review.
Ga ik op het lijstje erbij zetten. Daar is de zondag mooi voor :)

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
kanem0chi schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:32:

Mooie review.

Wat aanmerkingen: In de intro spreek je van de Chinese prijs, waarom? Niemand in Nederland kan hem voor die prijs krijgen, het zou goed zijn om dat duidelijk(er) te maken. Een mooier beeld schetsen dan dat het is lijkt me niet handig.
Er zitten een aantal schrijffouten in de tekst, misschien nog eens nalezen, dan is het geheel netter. Er mist bijvoorbeeld een woord hier en daar.
Er zit maar 1 speaker op de mi5, de andere is alleen maar voor het uiterlijk, maar achter die gaatjes zit geen speaker. (Je hebt het over speakers).
Als nadeel staat er dat de schil (MIUI) te kleurrijk is naar je smaak, maar juist MIUI is bij uitstek aanpasbaar naar je eigen smaak. Icoontjes, achtergronden, lockscreen, alles is zelfs los van elkaar aan te passen.
Je vergelijkt de batterij 1 op 1 met de galaxy S7, alleen vanwege de 3000mah. Nu ben ik geen expert, maar volgens mij kun je die vergelijking niet maken en zegt enkel 3000mah niets. Wat ik bedoel, de ene batterij is de andere niet.
Overigens ben ik benieuwd hoe snel de telefoon naar 90% opgeladen is. De laatse 10 of 5% is niet zo interessant omdat dat altijd veel tijd kost. Hoeveel procent krijg je bij een half uur opladen bijvoorbeeld,of per kwartier kijken hoe vol hij is?
Je zegt een aantal keer dat je bepaalde meetapparaatuur niet hebt en dan komt jouw mening. Daar is niets mis mee, maar misschien kun je andere reviews/metingen vinden en daarnaar verwijzen. Dat maakt je review misschien sterker.

Misschien kun je hier wat mee. Ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
hrichard schreef op zondag 20 maart 2016 @ 03:32:
[...]

Mooie review.

Wat aanmerkingen: In de intro spreek je van de Chinese prijs, waarom? Niemand in Nederland kan hem voor die prijs krijgen, het zou goed zijn om dat duidelijk(er) te maken. Een mooier beeld schetsen dan dat het is lijkt me niet handig.
Er zitten een aantal schrijffouten in de tekst, misschien nog eens nalezen, dan is het geheel netter. Er mist bijvoorbeeld een woord hier en daar.
Er zit maar 1 speaker op de mi5, de andere is alleen maar voor het uiterlijk, maar achter die gaatjes zit geen speaker. (Je hebt het over speakers).
Als nadeel staat er dat de schil (MIUI) te kleurrijk is naar je smaak, maar juist MIUI is bij uitstek aanpasbaar naar je eigen smaak. Icoontjes, achtergronden, lockscreen, alles is zelfs los van elkaar aan te passen.
Je vergelijkt de batterij 1 op 1 met de galaxy S7, alleen vanwege de 3000mah. Nu ben ik geen expert, maar volgens mij kun je die vergelijking niet maken en zegt enkel 3000mah niets. Wat ik bedoel, de ene batterij is de andere niet.
Overigens ben ik benieuwd hoe snel de telefoon naar 90% opgeladen is. De laatse 10 of 5% is niet zo interessant omdat dat altijd veel tijd kost. Hoeveel procent krijg je bij een half uur opladen bijvoorbeeld,of per kwartier kijken hoe vol hij is?
Je zegt een aantal keer dat je bepaalde meetapparaatuur niet hebt en dan komt jouw mening. Daar is niets mis mee, maar misschien kun je andere reviews/metingen vinden en daarnaar verwijzen. Dat maakt je review misschien sterker.

Misschien kun je hier wat mee. Ga zo door.
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga het op het lijstje erbij zetten om dit extra toe te voegen, aangezien het goede punten zijn. Ik laat het je weten wanneer ik dit heb gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:04
Shoarma1998 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:05:
[...]

Dank voor de snelle reactie. Moet bekennen dat de luidspreker me niet zo heel erg interesseert... maar met name geinteresseerd ben in geluid door de koptelefoon... Dus als je daar wat mee kan spelen en je bevindingen kan poste, gaarne!!!

Ik heb momenteel een doogee f3 pro... Vreselijk geluid door mijn denon headset, terwijl deze normaliter op bijvoorbeeld een OP1 het prima doen.

Welke kleur heb je trouwens en welke variant? Ik lees overigens niet zo'n goede verhalen over de foto kwaliteit... :(
Wat betreft koptelefoongebruik merk ik geen verschil tussen de MI4c of de MI5, eigenlijk gewoon goed. Met verschillende oortjes (Sennheisers/Brainwavz/Xiaomi) getest en allemaal klinkt het prima. In het audio menu kan je ook nog speciale equalizers instellen (voor de Xiaomi oortjes specifiek, of general). Dus op de 3,5mm poort ga je geen miskoop doen ;)

Fotokwaliteit heb ik nog uit uitgebreid getest.

En op dit moment is alleen nogmaar de witte variant beschikbaar (ook in china), waar ik de 64Gb variant van heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hrichard
Op 29 maart is de Mi5 in de 'aanbieding'. Via de AliExpress app, het home screen, scroll naar beneden en dan zie je 'featured brands'. Prijs vanaf 360 euro op die dag. Zal wel snel uitverkocht zijn, dus kijk goed wanneer de sale start(Chinese tijden etc) mocht je interesse hebben.

Edit: Volgens mij heeft Ibuygou nu al die prijzen maar goed. Edit2: sterker nog, Ibuygou is nu al goedkoper, los van verzendkosten etc.

[ Voor 18% gewijzigd door hrichard op 21-03-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ik zit nu in Taiwan. De MI5 is officieel hier niet te koop, grijs wel, Prijzen zijn 450 euro voor wit 64gb er is nog een enorme schaarste. Ik kan er eentje door mijn colleages voor 400 laten kopen via een reseller in China, echter gezegd dat ik wel wacht todat hij er eentje bij xiaomi direct kan kopen voor 310 :)

In Taiwan moeten ze op de Mi5 wellicht nog maandje of 3 wachten. Woesndag lanceert hier de Redmi Note 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielZ
  • Laatst online: 23:00
Na meerdere goede reviews gelezen te hebben, heb ik gisteren de Xiaomi Mi5 32 GB (zwart) bij ibuygou gekocht. Helaas is die nog niet leverbaar. Iemand enig idee wanneer die beschikbaar is? Ben zeer benieuwd of de telefoon goed gaat bevallen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanem0chi
EmielZ schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:29:
Na meerdere goede reviews gelezen te hebben, heb ik gisteren de Xiaomi Mi5 32 GB (zwart) bij ibuygou gekocht. Helaas is die nog niet leverbaar. Iemand enig idee wanneer die beschikbaar is? Ben zeer benieuwd of de telefoon goed gaat bevallen :)
Vandaag, 22 maart zou een volgende 'flash-sale' gehouden worden, waarbij het mogelijk zou zijn om ook de Pro variant te bestellen. Ik heb nog geen nieuws hierover gevonden, dus ben bang dat we nog eventjes moeten wachten.

Ik hoop dat je telefoon snel binnenkomt :)

@ een aantal personen hierboven, ik heb net nog 4 extra video samples (720,1080, 4k twee stuks) online gezet in mijn review, aangezien meerdere personen, waaronder ik, nog niet erg tevreden was over de kwaliteit.

720p
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=stPjh68V_p0]

1080p
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5SmSkP8DgBI]

Ge-qoute vanuit mijn review (productreview: Xiaomi Mi5 Zwart review door kanem0chi):

"Nog steeds niet helemaal tevreden met de video kwaliteit van de camera. Hieronder 4 videos, waarvan de eerste drie in 720p, 1080p en 4K zijn gefilmd achter elkaar. Daarna nog een video sample in 4K, waar je kan zien dat de ook de wit balans en verzadiging van de kleuren totaal verschillende word wanneer er op een andere plek gefocust word. Ook had ik verwacht dat het beeld nog iets stabieler zou zijn. Kijk en oordeel zelf. Wat vinden jullie?"

4k video's zijn te vinden op mijn eigen website, aangezien youtube geen 4k met 60fps toestaat.

[ Voor 29% gewijzigd door kanem0chi op 22-03-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Het pannen gaat erg schokkerig en in beide clips zie ik de camera de focus een keer kwijtraken.
Niet goed nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Arstechnica heeft recent, lees vandaag, ook een review over dit toestel geplaatst, maar ik vind deze 'review' een beetje een aanfluiting van zo een grote publicatie. Misschien ben ik te verwend geraakt met de reviews van Anandtech. Je kan de review van Arstechnica in ieder geval hier vinden; http://arstechnica.com/ga...305-for-a-snapdragon-820/

Het meest belangrijke uit deze review is, denk ik, dat Ars heeft gemeld dat de bouw van het toestel wel degelijk in orde is. Maar het gaat hier dan ook om een toestel dat hoogstpersoonlijk door Xiaomi naar Ars is gestuurd. Verder wordt er weinig gerept over kwalitatieve verschillen; er wordt bijvoorbeeld gemeld dat de resolutie van het scherm in orde is voor haar grootte; maar over de kwaliteit van het scherm wordt verder dan niet gesproken. Voor de camera zijn er tevens maar 4 verschillende foto's in 4 verschillende lichtomstandigheden gemaakt, maar meer dan een of twee regel(s) per foto per toestel is er niet vermeldt; erg mager.

Mijn belangrijkste vraag na deze review is dan ook; hoe doet de Xiaomi MI5 het in low-light omstandigheden, tegenover haard grootste PRIJSconcurrent (dus niet de 650 euro kostende S7), S6? Beter hoeft hij niet te zijn, zolang het maar niet de kwaliteit is van je standaard 300 euro kostende chinephone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
moh.moh schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:54:
Arstechnica heeft recent, lees vandaag, ook een review over dit toestel geplaatst, maar ik vind deze 'review' een beetje een aanfluiting van zo een grote publicatie. Misschien ben ik te verwend geraakt met de reviews van Anandtech. Je kan de review van Arstechnica in ieder geval hier vinden; http://arstechnica.com/ga...305-for-a-snapdragon-820/

Het meest belangrijke uit deze review is, denk ik, dat Ars heeft gemeld dat de bouw van het toestel wel degelijk in orde is. Maar het gaat hier dan ook om een toestel dat hoogstpersoonlijk door Xiaomi naar Ars is gestuurd. Verder wordt er weinig gerept over kwalitatieve verschillen; er wordt bijvoorbeeld gemeld dat de resolutie van het scherm in orde is voor haar grootte; maar over de kwaliteit van het scherm wordt verder dan niet gesproken. Voor de camera zijn er tevens maar 4 verschillende foto's in 4 verschillende lichtomstandigheden gemaakt, maar meer dan een of twee regel(s) per foto per toestel is er niet vermeldt; erg mager.

Mijn belangrijkste vraag na deze review is dan ook; hoe doet de Xiaomi MI5 het in low-light omstandigheden, tegenover haard grootste PRIJSconcurrent (dus niet de 650 euro kostende S7), S6? Beter hoeft hij niet te zijn, zolang het maar niet de kwaliteit is van je standaard 300 euro kostende chinephone.
Goed punt. Het verbaasd mij dat nergens info te vinden is over het gebruikte beeldscherm. In vorige Xiaomi telefoons stond er altijd bij welk type /merk scherm het was etc. Het viel mij tijdens de presentatie al op dat er amper over het scherm gesproken werd. Dan is de conclusie dat het niet veel bijzonders is snel getrokken. Maar heeft iemand enige info over het gebruikte scherm? Behalve de leds en resolutie?

Overigens werd er in de tweakers hands on gesproken over back light bleeding. Kan iemand met het toestel dit constateren?

Ik heb nu trouwens de S7. Nou ja, hebben, teruggestuurd ivm roze waas in het scherm. De S7 heeft ook een home button die je in moet drukken. Volgens mij zoiets gelijks als de mi5(of andersom). Ik vind het een achteruitgang, voelt als een onnodige extra handeling.

Balen dat video matig is, ook iets waar niet over gesproken werd tijdends de presentatie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hrichard schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 01:33:
[...]

Goed punt. Het verbaasd mij dat nergens info te vinden is over het gebruikte beeldscherm. In vorige Xiaomi telefoons stond er altijd bij welk type /merk scherm het was etc. Het viel mij tijdens de presentatie al op dat er amper over het scherm gesproken werd. Dan is de conclusie dat het niet veel bijzonders is snel getrokken. Maar heeft iemand enige info over het gebruikte scherm? Behalve de leds en resolutie?

Overigens werd er in de tweakers hands on gesproken over back light bleeding. Kan iemand met het toestel dit constateren?

Ik heb nu trouwens de S7. Nou ja, hebben, teruggestuurd ivm roze waas in het scherm. De S7 heeft ook een home button die je in moet drukken. Volgens mij zoiets gelijks als de mi5(of andersom). Ik vind het een achteruitgang, voelt als een onnodige extra handeling.

Balen dat video matig is, ook iets waar niet over gesproken werd tijdends de presentatie trouwens.
Die home button is kwestie van wennen, voorheen maakte ik gebruik vab de mate 7, nu de mi5 waarbij ik eerst home button in gedrukt moet worden en daarna wordt mijn fingerprint geherkend.

Verder maakt mi 5 gebruik van de gorrila glass 4 FHD 1080 x 1920 pixels (~428 ppi pixel density). Ik maakte me eerst zorgen om de zwarte dikke randen op het scherm. ik moet eerlijk zeggen dat het reuze meevalt qua uiterlijk. Speakers vind ik matig. De kwaliteit van de photos zien er beter uit dan mijn voor gaande telefoons, ik zie niet echt een grote verschillen tussen de iphone6 pics en mi5.

Over het backlightbleeding heb ik gelukkig geen las van, naja he scherm ziet er gewoon uit zoals het hoord.

Samsung heeft betere hardware en bouwkwaliteit tenopzichte van de mi5, vooral amoled ziet er zo prattig uit. maar dat wil net zeggen dat de mi5 kwaliteit achter loopt tenopzichte van de andere telefoons.

De backlight van de Mi5 is dusdanig goed dat ik geen last heb de velle zonlicht.
Als je betere foto's wilt maken en betere scherm wilt hebben, dan zal ik voor de samsung 8 gaan.
Maar voor mij telt de software zwaar mee, ik vind de MIUI beter uitzien , het gebruik daarvan is makkelijker. Alleen het nadeel is dat sommige functies overbodig zijn, omdat het in chinese is . Ik ben zelf geen fan van de touchwiz , vind het erg kinderlijk uitzien, naja het is alleen erg mijn persoonlijke gevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
Momenteel heb ik een Huawei Ascend P7, ben hier over het algemeen altijd erg tevreden over geweest. Soms mag ie wel wat sneller zijn, maar goed het kan er mee door.

Mijn ogen vielen op de Mi5, maar na mate de tijd vordert lees ik steeds meer negatieve dingen.
Als ik de Mi5 bestel, dan ga ik er toch wel op alle aspecten op vooruit, dus ook qua camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:25:
[...]

Die home button is kwestie van wennen, voorheen maakte ik gebruik vab de mate 7, nu de mi5 waarbij ik eerst home button in gedrukt moet worden en daarna wordt mijn fingerprint geherkend.

Verder maakt mi 5 gebruik van de gorrila glass 4 FHD 1080 x 1920 pixels (~428 ppi pixel density). Ik maakte me eerst zorgen om de zwarte dikke randen op het scherm. ik moet eerlijk zeggen dat het reuze meevalt qua uiterlijk. Speakers vind ik matig. De kwaliteit van de photos zien er beter uit dan mijn voor gaande telefoons, ik zie niet echt een grote verschillen tussen de iphone6 pics en mi5.

Over het backlightbleeding heb ik gelukkig geen las van, naja he scherm ziet er gewoon uit zoals het hoord.

Samsung heeft betere hardware en bouwkwaliteit tenopzichte van de mi5, vooral amoled ziet er zo prattig uit. maar dat wil net zeggen dat de mi5 kwaliteit achter loopt tenopzichte van de andere telefoons.

De backlight van de Mi5 is dusdanig goed dat ik geen last heb de velle zonlicht.
Als je betere foto's wilt maken en betere scherm wilt hebben, dan zal ik voor de samsung 8 gaan.
Maar voor mij telt de software zwaar mee, ik vind de MIUI beter uitzien , het gebruik daarvan is makkelijker. Alleen het nadeel is dat sommige functies overbodig zijn, omdat het in chinese is . Ik ben zelf geen fan van de touchwiz , vind het erg kinderlijk uitzien, naja het is alleen erg mijn persoonlijke gevoel :P
Natuurlijk kun je wennen aan de home button, dat neemt niet weg dat ik het dan nog steeds een stap achteruit vind.

De informatie die je aanhaalt over het scherm is inderdaad ongeveer wat bekend is. Het zegt echter niets over de kwaliteit van het scherm. Wat ik eigenlijk bedoel, welk merk en type lcd is er gebruikt (ips ja) en wat is daar de kwaliteit van?

Heb je het scherm goed getest ivm back light bleeding of constateer je dat het in dagelijks gebruik in ieder geval niet opvalt?

Mijn bedoeling is overigens niet de S7 en de mi5 te vergelijken. Ik haalde het aan ivm de home button die beide toestellen hebben. MIUI is inderdaad uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hrichard schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:08:
[...]

Natuurlijk kun je wennen aan de home button, dat neemt niet weg dat ik het dan nog steeds een stap achteruit vind.

De informatie die je aanhaalt over het scherm is inderdaad ongeveer wat bekend is. Het zegt echter niets over de kwaliteit van het scherm. Wat ik eigenlijk bedoel, welk merk en type lcd is er gebruikt (ips ja) en wat is daar de kwaliteit van?

Heb je het scherm goed getest ivm back light bleeding of constateer je dat het in dagelijks gebruik in ieder geval niet opvalt?

Mijn bedoeling is overigens niet de S7 en de mi5 te vergelijken. Ik haalde het aan ivm de home button die beide toestellen hebben. MIUI is inderdaad uitstekend.
Ik heb voor de zekerheid nog een keertje getest met black light bleeding app , gelukkig heb ik niets ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simontjee schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:05:
Momenteel heb ik een Huawei Ascend P7, ben hier over het algemeen altijd erg tevreden over geweest. Soms mag ie wel wat sneller zijn, maar goed het kan er mee door.

Mijn ogen vielen op de Mi5, maar na mate de tijd vordert lees ik steeds meer negatieve dingen.
Als ik de Mi5 bestel, dan ga ik er toch wel op alle aspecten op vooruit, dus ook qua camera?
Je gaat op alle vlakken zeker vooruit ik vind de mi5 ook beter dan de p7 en p8, er zitten weinig verschillen tussen de MIUI en EMUI van huawei, ik denk dat EMUI beter geschikt is voor de internationale markt. want je mwerkt wel dat bepaalde MIUI apps geen toegevoegde waarde hebben, en die bevatten chinese text .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:33:
[...]

Je gaat op alle vlakken zeker vooruit ik vind de mi5 ook beter dan de p7 en p8, er zitten weinig verschillen tussen de MIUI en EMUI van huawei, ik denk dat EMUI beter geschikt is voor de internationale markt. want je mwerkt wel dat bepaalde MIUI apps geen toegevoegde waarde hebben, en die bevatten chinese text .
Nu heb ik toevallig de P7-L00, omdat ik dual sim wilde, oftewel een chinees import toestel. Deze bevat soms ook nog chinese texten. Maar hopelijk is het binnenkort mogelijk om Multilanguage roms van MIUI erop te zetten.

de OnePlus Three is nog zo lang wachten hea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simontjee schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:19:
[...]

Nu heb ik toevallig de P7-L00, omdat ik dual sim wilde, oftewel een chinees import toestel. Deze bevat soms ook nog chinese texten. Maar hopelijk is het binnenkort mogelijk om Multilanguage roms van MIUI erop te zetten.

de OnePlus Three is nog zo lang wachten hea.
de mate 8 chinese/ asiatische model heeft dual sim functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Is er al nieuws over wanneer de zwarte versies beschikbaar zullen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
Er komen (als ik het goed begrijp) maar 2000 mi5 pro's. Als je er een te pakken kunt krijgen heb je in ieder geval een exclusieve telefoon.
http://en.miui.com/thread-247752-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
hsst schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:00:
Er komen (als ik het goed begrijp) maar 2000 mi5 pro's. Als je er een te pakken kunt krijgen heb je in ieder geval een exclusieve telefoon.
http://en.miui.com/thread-247752-1-1.html
Er staat dat de 'first batch' limited editions zijn. Als in, er komen er nog meer. Alleen wat er dan zo speciaal aan is staat er niet. Waarschijnlijk alleen maar dat je een paar weken lang bijzonder bent omdat jij er 1 van de 2000 eerste hebt.

Overigens neem ik dit soort forumberichten altijd met een grote korrel zout.
Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken