Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hrichard schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:01:
Ik weet niet precies hoe je het noemt, maar het valt mij op dat er nogal een dikke zwarte rand om het scherm zit. Dit kun je natuurlijk niet bij het scherm rekenen. De dunne bezel is leuk, maar met die zwarte rand er bij vind ik het een heel ander verhaal. Ronduit lelijk bij die witte versie. Dan zou ik eerder de zwarte kiezen.
Dat valt me inderdaad ook op en ik wist dat het ging gebeuren, tijdens de presentatie hebben ze die zwarte border verwijderd. tevens heeft huawei p8 ook een zwarte border, zodat het scherm groter lijkt dan andere telefoons. In feite is die scherm in werkelijk maar 5.1 inch groot . Ps wat je kan doen is een donkere of zwarte achtergrond nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
volgens de tweakers preview, is er ook bij de Mi5 nog steeds backlight bleeding zichtbaar helemaal bovenaan het scherm. jammer want de mi4 had dit ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik lees dat de mi5 in China locked is en in India unlocked. Ik neem aan dat de China versie ook in het Engels unlocked kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-09 23:21
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:02:
[...]

Dat valt me inderdaad ook op en ik wist dat het ging gebeuren, tijdens de presentatie hebben ze die zwarte border verwijderd. tevens heeft huawei p8 ook een zwarte border, zodat het scherm groter lijkt dan andere telefoons. In feite is die scherm in werkelijk maar 5.1 inch groot . Ps wat je kan doen is een donkere of zwarte achtergrond nemen.
Ja precies, het viel mij bij de presentatie ook op dat ze voor het donkere achtergrond trucje hebben gekozen.
dest1 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:04:
volgens de tweakers preview, is er ook bij de Mi5 nog steeds backlight bleeding zichtbaar helemaal bovenaan het scherm. jammer want de mi4 had dit ook
Ik vind het erg jammer dat dit nergens is vastgelegd, nu kan ik zelf niet oordelen over hoe storend ik dit vind. Ook de andere genoemde minpunten zijn niet te controleren. Dat de ois vooral voor video handig moet zijn klopt volgens mij niet. Er is alleen maar over fotografie gepraat in combinatie met het ois systeem. Ik stel mijn vraagtekens bij de preview van Tweakers, dat deed ik ook al bij andere reviews. Ik merk toch dat het niet altijd even objectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
The Source schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:26:
Ik lees dat de mi5 in China locked is en in India unlocked. Ik neem aan dat de China versie ook in het Engels unlocked kan?
Alle telefoons die tot nu toe in India zijn uitgekomen zijn unlocked. Alle telefoons die in India zijn uitgekomen en in China, zijn unlocked.
In India zijn geen telefoons te koop, die de afgelopen 4 maanden in China werden aangekondigd.

In dit geval bedoel ik met unlocked: Je hebt geen code nodig om de bootloader aan te passen zodat er een custom firmware op kan.
Wat ik tot nu toe heb begrepen (maar niet zelf heb gecontroleerd), is dat alle telefoons die na half oktober uit de fabrieken zijn gerold, zijn gelocked.
Het gaat hier dan om de:
Xiaomi Redmi Note 2 Prime
Xiaomi Redmi Note 3
Xiaomi Redmi 3

en straks ook de:
Xiaomi Mi5
Xiaomi Mi4s.

Al deze telefoons zijn niet te officieel te koop in India en daardoor zijn alle telefoons uit India unlocked. Alle Xiaomi telefoons voor China kunnen altijd in het Chinees en Engels worden gezet.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 14:41
hrichard schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:37:
[...]

Ja precies, het viel mij bij de presentatie ook op dat ze voor het donkere achtergrond trucje hebben gekozen.

[...]

Ik vind het erg jammer dat dit nergens is vastgelegd, nu kan ik zelf niet oordelen over hoe storend ik dit vind. Ook de andere genoemde minpunten zijn niet te controleren. Dat de ois vooral voor video handig moet zijn klopt volgens mij niet. Er is alleen maar over fotografie gepraat in combinatie met het ois systeem. Ik stel mijn vraagtekens bij de preview van Tweakers, dat deed ik ook al bij andere reviews. Ik merk toch dat het niet altijd even objectief is.
Ik zal overmorgen is kijken hoe erg he tis en of ik het eventueel vast kan leggen ;)

Nog meer vragen/puntjes die mensen graag wat meer in detail zouden willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de meeste internationale resellers ,zijn alle telefoons geinstalleerd met global international rom als het goed is . Ik heb mijn xiaomi 4 in chinagekocht, ik heb zonder problemen een global firmware ge-upgrade van xiaomi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
tokko1 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:04:
[...]

Ik zal overmorgen is kijken hoe erg he tis en of ik het eventueel vast kan leggen ;)

Doe ook even een duurzaamheidstestje door er een op de grond te laten vallen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
tokko1 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:04:
[...]

Als ze de pro versie hebben ben ik wel benieuwd naar de keramische achterkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Xiaomi Mi 5 heeft de banden 1800/2100/2600 MHz

Meeste Europese landen hebben 800/1800/2100/2600

Sommige hebben 900/2300/3500/3700, maar die zijn een stuk zeldzamer. Denk dat je met de Xiaomi Mi 5 weinig last zult hebben met de 4G banden die het heeft. Als je regelmatig naar de VS reist kan het wel een probleem zijn.

Ik gebruik dit als bron

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:31:
Bij de meeste internationale resellers ,zijn alle telefoons geinstalleerd met global international rom als het goed is . Ik heb mijn xiaomi 4 in chinagekocht, ik heb zonder problemen een global firmware ge-upgrade van xiaomi
Veel internationale webshops installeren helaas niet zo vaak de Global rom van Xiaomi, maar een fake rom met een versie nummer zoals 66.77.xx.xx.

Deze rom's bevatten vreemde software en vermoedelijk spyware. Dit is een zeer slechte kennismaking met een import telefoon.
Dit is de grootste reden dat Xiaomi heeft besloten om de bootloader dicht te timmeren sinds oktober.
Zie je een xiaomi ergens te koop staan inclusief een ML rom. Wees dan op je hoede, het kan een fake rom zijn. De minderheid van de webshops zal de Xiaomi.eu rom of global rom erop hebben gezet.

Ik heb nu 3 echte webshops op mijn lijst staan, die in 2014 fake rom's op Xiaomi telefoons verkopen. Op Aliexpress aanbieders heb ik me nog niet gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ook in China gekochte telefoons kan ik een unlock voor aanvragen toch?

Ik wil eigenlijk een cm variant gaan draaien tegen de tijd er een goede versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:33:
[...]

Veel internationale webshops installeren helaas niet zo vaak de Global rom van Xiaomi, maar een fake rom met een versie nummer zoals 66.77.xx.xx.

Deze rom's bevatten vreemde software en vermoedelijk spyware. Dit is een zeer slechte kennismaking met een import telefoon.
Dit is de grootste reden dat Xiaomi heeft besloten om de bootloader dicht te timmeren sinds oktober.
Zie je een xiaomi ergens te koop staan inclusief een ML rom. Wees dan op je hoede, het kan een fake rom zijn. De minderheid van de webshops zal de Xiaomi.eu rom of global rom erop hebben gezet.

Ik heb nu 3 echte webshops op mijn lijst staan, die in 2014 fake rom's op Xiaomi telefoons verkopen. Op Aliexpress aanbieders heb ik me nog niet gericht.
Wat je zegt klopt inderdaad dat was ik vergeten te bij te vermelden. Volgens mij heeft xiaomi een speciale app ontworpen waarbij je kan testen of het een genuine of een fake telefoon is. Er staat op de forum van de mi ook een tutorial hoe je een fake xiaomi kan identiferen. Verder heb ik gehoord dat ibuygou kan garanderen dat ze een genuine versie verkopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De telefoon is dan wel echt, maar de rom is fake. Gewoon zelfgemaakt inclusief verdachte apps en een hoop foutmeldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Kiswum schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:33:
[...]

En waar kunnen we dat lijstje vinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Tigerblood schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:17:
[...]

En waar kunnen we dat lijstje vinden? :)
In mijn Notepad ++ ;)

Sites which ship phones with an own ML rom:
DealExtreme, supplied with Xiaomi Mi4
Geekbuying, supplied with Letv LE1 and Xiaomi Redmi 2
Gearbest, supplied with Xiaomi Redmi 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Simontjee schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:06:
[...]

Als ze de pro versie hebben ben ik wel benieuwd naar de keramische achterkant..
Pro versie is limited editie die pas een stuk later echt op de market zal komen. In eerste instantie zullen de meeste shops alleen Witte, 32/64Gb versies kunnen leveren en dan langzaam zwarte. En dán over een tijdje de Pro, keramische versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Lisadr schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:29:
Xiaomi Mi 5 heeft de banden 1800/2100/2600 MHz

Meeste Europese landen hebben 800/1800/2100/2600

Sommige hebben 900/2300/3500/3700, maar die zijn een stuk zeldzamer. Denk dat je met de Xiaomi Mi 5 weinig last zult hebben met de 4G banden die het heeft. Als je regelmatig naar de VS reist kan het wel een probleem zijn.

Ik gebruik dit als bron
Is niet waar. Zit je met Vodafone in Limburg bv heb je nergens 4G bereik met deze telefoon. In de Randstad weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
tokko1 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 03:29:
[...]

Pro versie is limited editie die pas een stuk later echt op de market zal komen. In eerste instantie zullen de meeste shops alleen Witte, 32/64Gb versies kunnen leveren en dan langzaam zwarte. En dán over een tijdje de Pro, keramische versie :)
En de goudkleurige dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
tokko1 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 03:29:
[...]

Is dat zeker? Dat de 128Gb later uitkomt? En heb je een indicatie wat later is (weken, maanden?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Al 14,4 miljoen mensen die zich geregisteerd hebben voor Xiaomi Mi 5.

Dit gaat een succes worden. Jammer dat ze niet meer 4G banden hebben en dat het niet gemakkelijk te bestellen is bij een EU shop.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Lisadr schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:56:
Al 14,4 miljoen mensen die zich geregisteerd hebben voor Xiaomi Mi 5.

Dit gaat een succes worden. Jammer dat ze niet meer 4G banden hebben en dat het niet gemakkelijk te bestellen is bij een EU shop.
ChiPhone gaat hem verkopen voor 500 euro. Is nog best netjes ook gezien de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
alwaysleft schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:26:
[...]
ChiPhone gaat hem verkopen voor 500 euro. Is nog best netjes ook gezien de specs.
Beschikbaarheid: Op voorraad bij leverancier : Lijkt me sterk...

346 + 2 jaar garantie vs 499 + BTW + verzendkosten + 2 jaar garantie is inderdaad wel een redelijke deal voor het instapmodel hier in Nederland.

Echter kan Chiphone niet direct bij Xiaomi inkopen, maar verloopt alles via een extra kanaal. Ik hoop dat ze de telefoon snel kunnen leveren. Echter koop ik het voorlopig nog via 1 van mijn Chinese vrienden, scheelt me een hoop geld, zelf als de telefoon binnen die 2 jaar 2x opgestuurd zou moeten worden (naar een EU warehouse).

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 29-02-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
[...]
Vind ik niet, 100euro minder kan je em zelf uit China bestellen, vind het maar afzetterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
roflexx schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:40:
[...]

Vind ik niet, 100euro minder kan je em zelf uit China bestellen, vind het maar afzetterij.
Afzetterij is niet het juiste woord. Nederlandse winkel moet officieel 21% BTW afdragen. Van die 500 Euro gaat dus 21% naar de Nederlandse staat.
Als je direct uit China koopt ontloop je de btw, althans daar hoopt iedereen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
Russel88 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:49:
[...]

Afzetterij is niet het juiste woord. Nederlandse winkel moet officieel 21% BTW afdragen. Van die 500 Euro gaat dus 21% naar de Nederlandse staat.
Als je direct uit China koopt ontloop je de btw, althans daar hoopt iedereen op :)
Heb iig nog nooit die btw hoeven te betalen bij mn xiaomi phones die van ibuygou komen. Je bent toch een dief van je eigen portemonnee als je er 500 voor gaat betalen? Dan kan je net zo goed een europees( die hier gewoon in winkel wordt verkocht) toestel kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door roflexx op 29-02-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Russel88 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:49:
[...]

€500 * 0.79 (21%BTW) = €395,- excl. BTW
Normale prijs: 1999rmb = €278,-
Officieel gezien, betaal je dus ongeveer € 120 voor de transportkosten, NL garantie, levering binnen Nederland en een Nederlands sprekende contactpersoon.

(2 jaar garantie is voor 2 euro extra te koop bij Xiaomi)

Verder zal ik er niet te ver op ingaan, want prijzen en leveringen over de telefoon horen niet echt in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Kiswum schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:00:
[...]

Houd er wel rekening mee dat 'garantie' in China (en dus de garantie die je kan kopen bij Xiaomi) niet hetzelfde is als in Nederland. Een verkoper / leverancier zal er altijd proberen onderuit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Kenzi schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:33:
[...]

Houd er wel rekening mee dat 'garantie' in China (en dus de garantie die je kan kopen bij Xiaomi) niet hetzelfde is als in Nederland. Een verkoper / leverancier zal er altijd proberen onderuit te komen.
De laatste jaren hoor ik vooral klachten van gebruikers die hun telefoon willen laten maken door normale Nederlandse (web)winkels. Deze mensen worden ook vaak van het kastje (fabrikant) naar de muur (verkoper) gestuurd worden.
Afgelopen weekend weer te horen gekregen dat het oplaadpunt van een iPhone defect was en de winkelier dit niet wilde laten maken doordat het geen normale gebruikersschade is. Of de particulier even 40 euro wil afrekenen voor onderzoekskosten of 100 euro voor een nieuwe oplader (winkel: Belcompany). Apple heeft aangeboden om het gratis te laten repareren.
Hetzelfde geldt voor veel andere problemen die je op diverse fora terug ziet komen, zoals het spontaan brekend glas bij de Xperia Z zeries. Sony repareert het gratis, maar het moet wel via de verkoper die standaard tegensputtert.

Hier in Nederland proberen ze er graag onderuit te komen. In China wellicht ook, maar je krijgt bijna altijd een kortingscoupon ter compensatie. Als je voet bij stuk houdt, dan kun je het artikel gewoon naar een EU warehouse sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Kiswum schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:41:
[...]

Hier in Nederland proberen ze er graag onderuit te komen. In China wellicht ook, maar je krijgt bijna altijd een kortingscoupon ter compensatie. Als je voet bij stuk houdt, dan kun je het artikel gewoon naar een EU warehouse sturen.
ik bedoel meer bij de winkel of in dit geval Xiaomi zelf. Webwinkels (zoals dx, ibuygou etc) die werken in het einde vaak mee omdat het hun om de reviews / feedback gaat. Slechte feedback is slecht voor de zaken.
Winkels zoals Suning, JD.com, of fabrikanten zoals Xiaomi etc geven daar niet om.
Consumenten rechten in China zijn erg slecht helaas. :|

(en zoals alle wetten in china zijn ook de wetten om garantie op meerdere manieren uit te leggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
[...]
Ik had ze al gemaild maar kreeg deze antwoorden:

ja de telefoon is in het Nederlamds in te stellen. Play store staat er op en de GPS werkt goed in Europa.
4G werkt met de juiste band voor Tmobile.

Daarna vroeg ik hoe het kon dat de nederlandse taal erop geinstalleerd werd kreeg ik dit als antwoord:

wij leveren altijd internationale versies uit.

Dat is toch nog niet mogelijk door die bootlocker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
stansfield schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:52:
[...]

wij leveren altijd internationale versies uit.

Dat is toch nog niet mogelijk door die bootlocker?
Klopt, dat kan niet met de bootlocker en er is geen Global ROM aanwezig. Misschien is dit wel mogelijk als ze pas in de zomer leveren....

Dit valt een beetje in dezelfde categorie als een Xiaomi laptop te koop aanbieden, maar het niet geheel waar kunnen maken:
www.mijn-hebbeding.nl/Web...ce-GTX760M-15.6-Inch.html

Date: Wed, 23 Dec 2015 15:48:12 +0100
To: kiswum@xxxxxx.com
From: xxxxx

Beste,

Bedankt voor uw bericht. Deze hebben wij helaas niet direct op voorraad. De levertijd hiervan is 15 werkdagen. Het artikel kunt u via onze webwinkel bestellen, indien u dat wenst natuurlijk.

Met vriendelijk groet,

Klantenservice
Mijn-Hebbeding

[ Voor 48% gewijzigd door Kiswum op 29-02-2016 15:34 . Reden: Link aangepast van MP naar de eigen site ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Ik heb trouwens Ibuygou ook even gemaild wat er nou allemaal voor beperkingen aan zitten als ik de mi5 nu koop bij hun en er verder niks mee doe. Toen kreeg ik dit als antwoord:

Ik heb Ibuygou even gemaild en kreeg dit als antwoord:
Yes sir,the phone has English and Chinese it self.And all function can be used in Netherlands.You just can't update the phone.If you update it it maybe locked.

Dus ik kan geen updates doen dan? Hoe erg is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
stansfield schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:09:
Ik heb trouwens Ibuygou ook even gemaild wat er nou allemaal voor beperkingen aan zitten als ik de mi5 nu koop bij hun en er verder niks mee doe. Toen kreeg ik dit als antwoord:

Ik heb Ibuygou even gemaild en kreeg dit als antwoord:
Yes sir,the phone has English and Chinese it self.And all function can be used in Netherlands.You just can't update the phone.If you update it it maybe locked.

Dus ik kan geen updates doen dan? Hoe erg is dat?
Raar verhaal, je kunt volgens mij altijd de standaard Miui updates uitvoeren. Dan heb je gewoon weer de keuze uit Engels of Chinees.

Misschien bedoelen ze dat je er zelf een andere versie op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
OTA updates zijn gewoon beschikbaar, een andere ROM niet, beetje vaag antwoord dus.
Kun je vragen wat ze precies met updates bedoelen?

Standaard zijn de talen inderdaad Chinees en Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Heb het even nagevraagd dus zodra ik weer antwoord heb laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten inderdaad duidelijke voor- en nadelen aan het kopen in China en NL.
De voordelen zijn duidelijk: De prijs

De prijs die wij bijv. betalen vs wat ibuygou of andere (dure) webshops vragen is altijd lager! ..echter dan zit je met verplichte zaken zoals invoerrechten (DHL of PostNL), recht van retour, 2 jaar garantie, 21% BTW en Stichting Thuiskopie.
Dit wordt vaak vergeten / voor het gemak over het hoofd gezien.

Zo'n toestel als de Mi5 is dus voor een Tweaker net zo goed of beter in China te halen. ..en voor ons erg 'duur'om op voorraad te houden.
Jullie zijn dan ook niet mijn (of andere NL shops) publiek, maar erg interessant mbt updates en workarounds :)

Zo zijn wij benaderd door iBuyGou om het NL verkooppunt voor hen te worden. Niet gedaan, want te duur en een minimale order afname (MOQ). Volgens iBuyGou zou 'iedereen' ipv bij hen via ons gaan kopen, maar gelet op bovenstaande extra kosten / lasten is dat dus niet zo, want anders zou dat nu ook al worden gedaan.

China phones zijn gewoon nog geen gemeengoed.

/Semi on-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrownie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2024
Kiswum schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:00:
[...]

€500 * 0.79 (21%BTW) = €395,- excl. BTW
Normale prijs: 1999rmb = €278,-
Officieel gezien, betaal je dus ongeveer € 120 voor de transportkosten, NL garantie, levering binnen Nederland en een Nederlands sprekende contactpersoon.

Verder zal ik er niet te ver op ingaan, want prijzen en leveringen over de telefoon horen niet echt in dit topic.
Qua rekenen is dit incorrect :P

Het is namelijk niet 100% maar 121% dus 500/121 *100 = 413 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
LittleBrownie schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:17:
[...]

Qua rekenen is dit incorrect :P

Het is namelijk niet 100% maar 121% dus 500/121 *100 = 413 euro
Uhm, ja je hebt helemaal gelijk, dan is daardoor het verschil nog groter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Morgen word schijnbaar alleen de 32gb en 64gb in het wit verkocht. http://www.gizmochina.com...rations-china-mar-1-sale/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas ik heb het vandaag geprobeerd te bestellen via de officiele website van xiaomi binnen paar seconden uitverkocht, Helaas moet ik weer een weekje wachten... Ik ben bang dat het minimaal een maand kan duren voordat we het toestel binnen krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2016 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Kiswum schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:50:
OTA updates zijn gewoon beschikbaar, een andere ROM niet, beetje vaag antwoord dus.
Kun je vragen wat ze precies met updates bedoelen?

Standaard zijn de talen inderdaad Chinees en Engels.
Kreeg deze reactie:

That's the protect from the Xiaomi technology.With the origin Xiaomi ROM it can be updated with no problem/

Het is dus een misverstand en je kan wel gewoon updaten. De telefoon komt met de originele xiaomi rom. Die in het engels in te stellen is en wel up te daten is. Dit had ik daarna nog even nagevraagd.

Weet iemand wel of de play store er standaard op staat of moet je die er nog op installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Playstore moet je altijd zelf installeren als je de originele Chinese/Engelse ROM gebruikt.
Alleen de officiele Global en de Xiaomi.eu rom hebben de Playstore. Beide rom's zijn de komende weken nog niet beschikbaar.

Hoe je Google Play moet installeren, kun je eenvoudig op internet vinden ;)

Update van xiaomi.eu:

Big change in installation process of our ROMs (Must read it, otherwise you will cry on forum here and we will dont care):
- Xiaomi forced us to generate own keys for signing ROMs if we want continue to use their OTA service (again calling it "security improvement"). That means, our ROMs will not be possible to install via MiRecovery anymore (even on old devices like Mi2 or Redmi 1S) but only via TWRP/CWM...
- Our ROMs now contains TWRP which will install it automatically and overwrite your MiRecovery (If you still use it)
- For manual TWRP installation, we made a flashable ZIPs here so just install it via Updater up like any other update zip... (if it will fail, just unzip it and flash via Flashify app)
- Version 6.2.25 still can be installed via MiRecovery but it will overwrite it to TWRP
- Next versions will require TWRP for all devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
stansfield schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:50:
[...]

Kreeg deze reactie:

That's the protect from the Xiaomi technology.With the origin Xiaomi ROM it can be updated with no problem/

Het is dus een misverstand en je kan wel gewoon updaten. De telefoon komt met de originele xiaomi rom. Die in het engels in te stellen is en wel up te daten is. Dit had ik daarna nog even nagevraagd.

Weet iemand wel of de play store er standaard op staat of moet je die er nog op installeren?
Het is geen misverstand. Wat Ibuygou wil zeggen is dat ze er een eigen aangepaste ROM op zetten. En dat die dus geen update kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Momus schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:35:
[...]

Het is geen misverstand. Wat Ibuygou wil zeggen is dat ze er een eigen aangepaste ROM op zetten. En dat die dus geen update kan krijgen.
Nee juist niet zie:
Het is chinglish en zo moet je het denk ik ook lezen.
De originele rom kan zonder problemen worden geupdate, want dat komt door de beveiliging van Xiaomi.

Ze leveren de telefoon met de originele rom. Deze kun je updaten naar de laatste officiele Xiaomi releases. Je kunt er echter geen eigen rom opzetten. Tevens is het niet mogelijk om de Xiaomi rom erop te zetten (eigenaar van xiaomi.eu werkt bij ibuygou).
ibuygou zet er normaal gesproken geen eigen rom op, maar als ze het zouden doen, dan zou het die van xiaomi.eu zijn. Geen eigen gefabriceerde rom met ingebouwde vreemde tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Kiswum schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:00:
Playstore moet je altijd zelf installeren als je de originele Chinese/Engelse ROM gebruikt.
Alleen de officiele Global en de Xiaomi.eu rom hebben de Playstore. Beide rom's zijn de komende weken nog niet beschikbaar.

Hoe je Google Play moet installeren, kun je eenvoudig op internet vinden ;)
Wat betekent dit? Gewoon APK van internet aftrekken of moet je hem Rooten en dan GAPPS installeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Booth schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:37:
[...]

Wat betekent dit? Gewoon APK van internet aftrekken of moet je hem Rooten en dan GAPPS installeren ofzo?
Het is inderdaad een .apk downloaden en de stappen in de juiste volgorde doorlopen.
Gapps en Roottoegang is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Eerst flash sales deze ochtend waren allemaal uitverkocht.
Volgende week komt er weer een batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Als je bij een webshop besteld die zegt hem binnen 3-8 dagen te kunnen leveren (Aliexpress via DHL), is dit dan een garantie die zij afgeven of is er een reële kans dat zij ook bedrogen uitkomen omdat die uitverkocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Loekkiee schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:23:
Als je bij een webshop besteld die zegt hem binnen 3-8 dagen te kunnen leveren (Aliexpress via DHL), is dit dan een garantie die zij afgeven of is er een reële kans dat zij ook bedrogen uitkomen omdat die uitverkocht is?
Lijkt me dat die overal is uitverkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekkiee schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:23:
Het kan zijn dat ze via andere kanalen toch nog aan producten kunnen komen. maar mensen die officieel op de xiaomi willen bestellen is het haast onmogelijk , tenzij je via reseller gaat kopen, meestal betaal je wat extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:03:
Eerst flash sales deze ochtend waren allemaal uitverkocht.
Volgende week komt er weer een batch.
ik zag dat er in totaal 16 millioen mensen die zich hebben geregistereerd om mi 5 te kopen. hoeveel telefoons verkopen ze iedere week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:47:
[...]

ik zag dat er in totaal 16 millioen mensen die zich hebben geregistereerd om mi 5 te kopen. hoeveel telefoons verkopen ze iedere week?
Over het algemeen is dit om te hypen. Kleine batches beschikbaar dit komt ook omdat de productie nog niet op volle gang is. Daarbij zodra er over een week een beter toestel aangekondigd wordt is de helft hiervan weg. Dit zijn allemaal mensen die de intentie hebben om een nieuwe gsm te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Heeft iemand ervaring met een telefoon met een achterkant van glas? Xiaomi heeft zo'n gel hoesje ontwikkeld van 0,45mm dik. Nu vraag ik mij af wat voor bescherming dat bied en hoe fragiel glas is. Uiteindelijk laat je je telefoon altijd wel een keer vallen, dan wil ik niet dat het gelijk kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
hrichard schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:35:
Heeft iemand ervaring met een telefoon met een achterkant van glas? Xiaomi heeft zo'n gel hoesje ontwikkeld van 0,45mm dik. Nu vraag ik mij af wat voor bescherming dat bied en hoe fragiel glas is. Uiteindelijk laat je je telefoon altijd wel een keer vallen, dan wil ik niet dat het gelijk kapot is.
ik bezit momenteel een oneplus X waarvan de achterkant glas is, en ja, het is (zeer) fragiel. daarom dat ik een case erop heb zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
MI5 wordt in April ook in India gelanceerd. Wellicht hetzelfde model, dus geen andere bands.
http://www.gizmochina.com...a-april-confirms-company/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
Klopt, Hugo gaf vandaag aan dat de Mi5 volgende maand naar India zal komen (= april). Ik heb de gehele stream bekeken en het mooie is dat de Redmi Note 3 Pro ook "onze" banden zal ondersteunen. Kort daarna heb ik de webpagina van de Chinese Note 3 bekeken en daarop zag ik dat daar ook alle interessante banden werden ondersteunt. Het kan dus aan de release van India liggen of aan de gebruikte processor; een nieuwe genereatie van een Qualcomm processor. Mogelijk is dit dus erg goed nieuws voor de Mi5.

Het launch event heb ik vanochtend ook even in een blogvorm gegoten. Inclusief alle specificaties en andere aankondigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Kiswum schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:23:
Klopt, Hugo gaf vandaag aan dat de Mi5 volgende maand naar India zal komen (= april). Ik heb de gehele stream bekeken en het mooie is dat de Redmi Note 3 Pro ook "onze" banden zal ondersteunen. Kort daarna heb ik de webpagina van de Chinese Note 3 bekeken en daarop zag ik dat daar ook alle interessante banden werden ondersteunt. Het kan dus aan de release van India liggen of aan de gebruikte processor; een nieuwe genereatie van een Qualcomm processor. Mogelijk is dit dus erg goed nieuws voor de Mi5.

Het launch event heb ik vanochtend ook even in een blogvorm gegoten. Inclusief alle specificaties en andere aankondigingen.
Misschien zou die 'internationale' mi5 ook die banden ondersteunen bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
hrichard schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:11:
[...]

Misschien zou die 'internationale' mi5 ook die banden ondersteunen bedoel je?
Nou ik denk niet dat er meerdere Mi5's zullen zijn, maar ik denk dat ze gewoon dezelfde Mi5 gaan gebruiken, maar dan met andere software. De hardware zal dan gewoon hetzelfde blijven, waardoor unlocken alleen software-matig nodig zal zijn.

Hugo gaf nu ook aan dat ze met deze Redmi Note 3, ondersteuning boden voor alle Indiaase 4G netwerken. Vandaar dat de interessante EU banden er ook bij zitten. Hopelijk zal dat ook bij de Mi5 zijn en dat ze de specsheet van de huidige Mi5 nog gaan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ken ik de indiase banden niet maar als je bedoeld dat er band 20 opzit vind ik dit wel interessant om ff te w88 met de aanschaf van een nieuw cp. Zal fiijn zijn als ze ook iets doen richting redmi3 of mi4s toch de 2 toestellen waar ik naar kijk op dit moment

Wat bedoel je met "onze banden"? 800 mhz? Ik kan nergens vinden dat deze band ondersteunt wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Wat vinden jullie nu de grootste voordelen tegenover de Galaxy S6 die is vanaf 440 euro verkrijgbaar (32gb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Kenzi schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:47:
[...]

ik bedoel meer bij de winkel of in dit geval Xiaomi zelf. Webwinkels (zoals dx, ibuygou etc) die werken in het einde vaak mee omdat het hun om de reviews / feedback gaat. Slechte feedback is slecht voor de zaken.
Winkels zoals Suning, JD.com, of fabrikanten zoals Xiaomi etc geven daar niet om.
Consumenten rechten in China zijn erg slecht helaas. :|

(en zoals alle wetten in china zijn ook de wetten om garantie op meerdere manieren uit te leggen)
Geheel offtopic: Suning is sowieso echt een van de slechter elektronica zaken die ik ken. Wel leuk om rond te kijken maar niet om te kopen.

Als ik je blog bekijk zeg je nu dat de Redmi Note 3 Pro in India wel gewoon 850, 900 4G ondersteund? Dan is de kans toch groot dat de Mi 5 dat ook wel zal krijgen.
Als dat zo is _/-\o_ betekent wel dat we nu een betrouwbare webshop van India moeten zoeken.

[ Voor 44% gewijzigd door Xepos op 04-03-2016 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Xepos schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 02:09:
[...]

Geheel offtopic: Suning is sowieso echt een van de slechter elektronica zaken die ik ken. Wel leuk om rond te kijken maar niet om te kopen.

[...]

Als ik je blog bekijk zeg je nu dat de Redmi Note 3 Pro in India wel gewoon 850, 900 4G ondersteund? Dan is de kans toch groot dat de Mi 5 dat ook wel zal krijgen.
Als dat zo is _/-\o_ betekent wel dat we nu een betrouwbare webshop van India moeten zoeken.
Als je de Redmi Note3 pagina bekijkt op de Indiaase en Chinese site, dan zie je dat de Chinese site nu nog meer FDD-LTE frequenties laat zien (dan voorheen).
Open de Chinese site wel even met Chrome voor de vertaling.
Www.mi.com/note3/specs
Www.mi.com/in/note3/specs

Het is geen garantie, maar als de Mi5 in India uitkomt, check de productpagina van de Mi5 nog maar een keer, hopelijk is de support voor 4G banden, dan wel wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Kiswum schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:15:
[...]

Als je de Redmi Note3 pagina bekijkt op de Indiaase en Chinese site, dan zie je dat de Chinese site nu nog meer FDD-LTE frequenties laat zien (dan voorheen).
Open de Chinese site wel even met Chrome voor de vertaling.
Www.mi.com/note3/specs
Www.mi.com/in/note3/specs

Het is geen garantie, maar als de Mi5 in India uitkomt, check de productpagina van de Mi5 nog maar een keer, hopelijk is de support voor 4G banden, dan wel wat meer.
Waarom doen ze dat toch? Ik vind het zo amateuristisch. Los van of het dit keer ook gebeurt, heb ik het vaker gezien bij Xiaomi.

Gebruiken ze nou echt al die onduidelijkheid en kleine hoeveelheden om klanten te trekken? Ik vind het zo'n rare strategie omdat hoe langer ik op zo'n toestel moet wachten, hoe meer ik kijk naar alternatieven. Of verwacht Xiaomi dat mensen dan bijvoorbeeld de Mi4S gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wat bedoel je precies? Dat ze de banden later nog uitbreiden? Volgens mij is dit de eerste keer dat ik dat zag gebeuren.

Of dat ze de Redmi Note 3 met een Qualcomm processor hebben uitgebracht als upgrade van de Mediatek variant? Ja dit doen ze helaas vaker. Soms is dat bij de release duidelijk, soms pas enkele weken na de release van een telefoon. Dat was ook het geval bij de Xiaomi Redmi 2. Het zou beter zijn als er meer tijd tussen zat, want nu weet je niet of je een telefoon net na de release moet bestellen of dat je beter 2 maanden moet wachten op de Pro/High-end variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Kiswum schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:47:
Wat bedoel je precies? Dat ze de banden later nog uitbreiden? Volgens mij is dit de eerste keer dat ik dat zag gebeuren.

Of dat ze de Redmi Note 3 met een Qualcomm processor hebben uitgebracht als upgrade van de Mediatek variant? Ja dit doen ze helaas vaker. Soms is dat bij de release duidelijk, soms pas enkele weken na de release van een telefoon. Dat was ook het geval bij de Xiaomi Redmi 2. Het zou beter zijn als er meer tijd tussen zat, want nu weet je niet of je een telefoon net na de release moet bestellen of dat je beter 2 maanden moet wachten op de Pro/High-end variant.
Ik bedoel het veranderen van informatie op de website en het niet direct duidelijk communiceren van alle specificaties van het apparaat. Zelfs als eindelijk de presentatie is geweest zijn er nog onduidelijkheden.

En de kleine hoeveelheid beschikbare toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Ik woon in Spanje en hij is hier nu te koop voor 460 of 488 euro, das flink hoger dan de 375 waar eerder mee geadverteerd werd.

http://es.xiaomidevice.com/xiaomi-mi5.html

Toch maar kiezen voor grijze import?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tokko1
Steevo_S schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:10:
Ik woon in Spanje en hij is hier nu te koop voor 460 of 488 euro, das flink hoger dan de 375 waar eerder mee geadverteerd werd.

Oei die prijzen zijn écht niet mis.. gelukkig heb ik er hier door een uurtje voordat de shop open in de rij te gaan staan eentje kunnen kopen inclusief flipcover en screen-protector. Was een serieus lange rij en uiteindelijk werden ook veel mensen weggestuurd omdat er gewoonweg niet genoeg telefoons waren. Alleen wit, 32/64Gb versies.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xuwr82G.png

Review komt er ASAP aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
tokko1 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 06:48:
[...]

Oei die prijzen zijn écht niet mis.. gelukkig heb ik er hier door een uurtje voordat de shop open in de rij te gaan staan eentje kunnen kopen inclusief flipcover en screen-protector. Was een serieus lange rij en uiteindelijk werden ook veel mensen weggestuurd omdat er gewoonweg niet genoeg telefoons waren. Alleen wit, 32/64Gb versies.

[afbeelding]

Ik geef je 10 euro om weer in de rij te gaan staan :'D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Steevo_S schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:10:

Dat is ook niet gek, doordat Xiaomi ze dat niet zelf verkoopt. Webshops plakken vaak 25-40% bovenop de prijs, waarom? Vanwege de extra kosten, de winst, garantie afhandeling, grote interesse en omdat het goedkoper is dan de gevestigde orde (bij sommige zit er ook BTW op).
Ik vind bei dus geen vreemde prijzen, dus probeer de grijze import dan maar als alternatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
[...]

[afbeelding]

hmm ik zie een handeltje voor tokko1 :)

Ben benieuwd naar je ervaringen, hopelijk kun je iets te weten over de ondersteunende 4g banden/frequenties. Persoonlijk ben ik benieuwd naar de snelheid en de kwaliteit van de camera en de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Kiswum schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:58:
[...]

Dat is ook niet gek, doordat Xiaomi ze dat niet zelf verkoopt. Webshops plakken vaak 25-40% bovenop de prijs, waarom? Vanwege de extra kosten, de winst, garantie afhandeling, grote interesse en omdat het goedkoper is dan de gevestigde orde (bij sommige zit er ook BTW op).
Ik vind bei dus geen vreemde prijzen, dus probeer de grijze import dan maar als alternatief ;)
Ik had niet door dat het een reseller was en dacht dat het een officiële website was. Ik wacht het nog even af, heb nu een oneplus one en zag dit als perfecte vervanger (kan de oneplus naar mijn vriendin).

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07
[...]

[afbeelding]

Kan jij dan wellicht ook de 4g bands bevestigen welke het toestel support ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
Dat staat toch gewoon in de specificaties van de fabrikant? Of denk je dat ze jokken en stiekem extra banden hebben toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

[...]

[afbeelding]

Wat ga je allemaal testen? :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:34
NoReseth schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:08:
[...]

Ik heb een donker bruin vermoeden dat ze je gaan teleurstellen met de 4g banden die jij graag zou willen zien.
Ze gebruiken gewoon de hogere banden omdat het is en blijft een Xiaomi device wat als maintarget land CHINA/ en de rest van de Aziatische markt wilt pakken. Al zeggen ze op en.miui.com dat de Pro Prime van RMN3 wel de gewenste banden heeft wanneer die gereleased wordt in India maar ja dat is ook afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
theduke1989 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:50:
[...]

Al zeggen ze op en.miui.com dat de Pro Prime van RMN3 wel de gewenste banden heeft wanneer die gereleased wordt in India maar ja dat is ook afwachten.
Wat zeggen de specificaties van de Redmi Note 3 Prime?
http://www.mi.com/note3/specs/
Http://www.mi.com/in/note3/specs

De banden zijn omhoog gegooid, doordat ze willen laten zien dat India belangrijk is voor hen. De specificaties van de Mi5 kunnen straks dus interessanter zijn, als de Mi5 volgende maand in India wordt gepresenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:34
Denk dat ze al wisten dat ze het naar India zouden gaan sturen voor verkoop.
Maar Hugo hint zelf tijdens de conference en met interviews om naar de westerse markt te gaan om te proberen. Dus uit eindelijk moeten ze wel de supported banden voor de westerse markt toepassen dan. En en en.miui.com praten ze ook al dus over de lower frequentie banden. Hopelijk komt het in de toekomst dus. Denk dat de volgende smartphone de redmi4 is of een nieuwe Mi Note Pro 2! met 6GB zoals de VIVO XPLAY5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
theduke1989 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:05:
Maar Hugo hint zelf tijdens de conference en met interviews om naar de westerse markt te gaan om te proberen. Dus uit eindelijk moeten ze wel de supported banden voor de westerse markt toepassen dan. En en en.miui.com praten ze ook al dus over de lower frequentie banden. Hopelijk komt het in de toekomst dus. Denk dat de volgende smartphone de redmi4 is of een nieuwe Mi Note Pro 2! met 6GB zoals de VIVO XPLAY5.
Ik verwacht eerst nieuwe varianten van de Redmi 3 en Mi5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
NoReseth schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:08:
[...]

Hoe wil je dit bevestigd zien anders dan de specs van de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
theduke1989 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:05:
Is dat de reden waarom de banden nu wel worden genoemd denk je?

Ten tijde van dit artikel waren de extra banden nog niet genoemd. Dat is in een later stadium aangepast.
nieuws: Xiaomi maakt Redmi Note 3-variant met Snapdragon 650-soc

Op dit moment heb je hetzelfde met de Mi5, de huidige banden zijn voor velen niet toereikend genoeg. Er komt volgende maand een release in India en wie weet, misschien zullen de frequenties dan wel worden verhoogt, net als bij de Redmi Note 3 Pro het geval was. Het is mijn eigen theorie en ik hoop dat het klopt.

Volgende maand, een nieuwe blog over de Mi5 release, maar dit keer in India.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Ik ben absoluut geen expert van die banden enzo allemaal, dus ik vraag het even voor de zekerheid. Het is dus mogelijk dat er na de release in India opeens een Mi5 te verkrijgen is die 4G dekt in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
Loekkiee schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:56:
Ik ben absoluut geen expert van die banden enzo allemaal, dus ik vraag het even voor de zekerheid. Het is dus mogelijk dat er na de release in India opeens een Mi5 te verkrijgen is die 4G dekt in Nederland?
De MI5 dekt voor zover ik weet al een aantal 4g frequenties in Nederland. Echter niet alle providers hebben dekking of gebruiken deze frequenties. Als je wat verder terugkijkt in dit topic dan zijn er een aantal overzichten op frequentie. Met t-mobile zit je redelijk safe. Kpn bijvoorbeeld weer wat minder aangezien zoals het er nu uit ziet de 800mhz niet wordt gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
KraveN schreef op zondag 06 maart 2016 @ 18:45:
[...]

De MI5 dekt voor zover ik weet al een aantal 4g frequenties in Nederland. Echter niet alle providers hebben dekking of gebruiken deze frequenties. Als je wat verder terugkijkt in dit topic dan zijn er een aantal overzichten op frequentie. Met t-mobile zit je redelijk safe. Kpn bijvoorbeeld weer wat minder aangezien zoals het er nu uit ziet de 800mhz niet wordt gedekt.
Ik zit bij Simyo op het KPN netwerk en ik zit daar prima, geen reden om weg te gaan eigenlijk. Vandaar dat ik dus de KPN-band graag gedekt willen zien, blijkbaar de 800mhz dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrownie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2024
Ben benieuwd wanneer de Indiase versie wordt gereleased dan :o Toevallig gaat mn ma binnenkort er naartoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
India heeft geen 4G op 800mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Loekkiee schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:03:
[...]

Ik zit bij Simyo op het KPN netwerk en ik zit daar prima, geen reden om weg te gaan eigenlijk. Vandaar dat ik dus de KPN-band graag gedekt willen zien, blijkbaar de 800mhz dus.
KPN heeft zowel de 800 als de 1800 in gebruik.
https://www.google.com/ma...zO0DHqLdKkdI.kHd6s6iKM7FQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-09 08:50
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel voor werk in Vietnam en ik zag dat de sommige telefoonwinkeltjes de Mi5 en de MI4S nu al op voorraad hebben, wat ik erg knap vind, als ik die verhalen uit China zo hoor. Graag wil ik jullie mening hebben wat de beste prijs/kwaliteitverhouding zou zijn met de Vietnamese prijzen.

De 32GB MI5 kost 330 euro. De 64GB MI5 410 euro en de 128GB versie (nog niet binnen) 490 euro.
Ook hebben ze de MI4S al voor 230 euro, wat net iets lager lijkt dan de prijs in China.

Kunnen jullie mij advies geven over welke versie de beste value for money geeft?
Ik ben zelf geneigd naar de 32GB MI5 of de MI4S.

Bij voorbaat dank!

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refution
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 22:39
Hoi Kevinjkok, Weet je zeker dat deze ook al op voorraad zijn. Ikzelf zit in HongKong en kijk regelmatig online waar verscheidene winkels melden hem in voorraad te hebben. Nadat ik eenmaal had gecheckt bleek echter dat dit alvast was geplaatst maar dat het nog onduidelijk is wanneer deze binnen zullen zijn.

Als ze wel echt op voorraad zijn zou ik voor de 128gb gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinjkok
Ik heb zojuist de 32GB versie in mijn handen gehad. Ik moest eerst wel een half uur wachten, want hij moest vanuit een andere vestiging gebracht worden. Op het moment hebben ze ook alleen de witte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refution
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 22:39
Wow, zeer cool! Ik ben heel benieuwd wanneer de overige modellen aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Laatst online: 26-08 22:23
kevinjkok schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:19:
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel voor werk in Vietnam en ik zag dat de sommige telefoonwinkeltjes de Mi5 en de MI4S nu al op voorraad hebben, wat ik erg knap vind, als ik die verhalen uit China zo hoor. Graag wil ik jullie mening hebben wat de beste prijs/kwaliteitverhouding zou zijn met de Vietnamese prijzen.

De 32GB MI5 kost 330 euro. De 64GB MI5 410 euro en de 128GB versie (nog niet binnen) 490 euro.
Ook hebben ze de MI4S al voor 230 euro, wat net iets lager lijkt dan de prijs in China.

Kunnen jullie mij advies geven over welke versie de beste value for money geeft?
Ik ben zelf geneigd naar de 32GB MI5 of de MI4S.

Bij voorbaat dank!
Dat ligt toch aan jezelf? Als je uit kan met 32GB heb je nog 2 keuzes over. Of de Mi5 met 32GB of de Mi 4S.
Het verschil zit hem o.a. in de processor en de camera. Snapdragon 820 vs 808 en 16MP met IOS of 13MP zonder IOS. Accu is bij de Mi 4S wel beter, 3260mAh tegen 3000 mAh. Er zijn nog wel meer verschillen, maar alles opnoemen is ook nutteloos :) Kijk anders hier.

Hoe beviel de telefoon je dan? Als high-end? Of verder niet veel gezien?

[ Voor 7% gewijzigd door Koen87 op 07-03-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Zit toevallig ook in Vietnam, en 1 winkel zegt dat ze genoeg witte modellen op voorraad hebben van de 32 GB voor 9 miljoen Vietnamese dong.

Dat is zo een 380 euro. Boh, twijfel twijfel. Ga morgen eens kijken. @kevin, weet je of ze wel gewoon Engelstalige ondersteuning hebben die Vietnamese mi5?

Thanx voor de tip!!

[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 07-03-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinjkok
alwaysleft schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:55:
Zit toevallig ook in Vietnam, en 1 winkel zegt dat ze genoeg witte modellen op voorraad hebben van de 32 GB voor 9 miljoen Vietnamese dong.

Dat is zo een 380 euro. Boh, twijfel twijfel. Ga morgen eens kijken. @kevin, weet je of ze wel gewoon Engelstalige ondersteuning hebben die Vietnamese mi5?

Thanx voor de tip!!
Degene die ik in mijn handen had werd voor mij uit het plastic gehaald en ik heb hem zelf kunnen unboxen in de winkel dus. Er staat op dit moment de China Rom op geinstalleerd, maar deze heeft standaard wel gewoon Engels als taal. Binnen een aantal weken zou de Global rom uit moeten komen, waar play services al voor geinstalleerd zijn. Bij de winkel waar ik was, kosten hij btw 7,99 Miljoen VND.
Laat maar weten als je er een hebt aangeschaft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinjkok
Koen87 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:44:
[...]

Dat ligt toch aan jezelf? Als je uit kan met 32GB heb je nog 2 keuzes over. Of de Mi5 met 32GB of de Mi 4S.
Het verschil zit hem o.a. in de processor en de camera. Snapdragon 820 vs 808 en 16MP met IOS of 13MP zonder IOS. Accu is bij de Mi 4S wel beter, 3260mAh tegen 3000 mAh. Er zijn nog wel meer verschillen, maar alles opnoemen is ook nutteloos :) Kijk anders hier.

Hoe beviel de telefoon je dan? Als high-end? Of verder niet veel gezien?
De telefoon voelt erg high-end aan moet ik zeggen. Licht, maar toch heel stevig. De afgeronde achterkant is ook heel subtiel gedaan. Het enige minpuntje vind ik de zwarte rand die om het scherm heen zit. Als het scherm uit staat lijkt de telefoon vrijwel geen bezels te hebben, maar als hij aan staat komen deze randen tevoorschijn. Ik denk dat het met de zwarte versie minder op zal vallen, echter vond ik het bij de witte versie een tegenvaller. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
kevinjkok schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:31:
[...]

De telefoon voelt erg high-end aan moet ik zeggen. Licht, maar toch heel stevig. De afgeronde achterkant is ook heel subtiel gedaan. Het enige minpuntje vind ik de zwarte rand die om het scherm heen zit. Als het scherm uit staat lijkt de telefoon vrijwel geen bezels te hebben, maar als hij aan staat komen deze randen tevoorschijn. Ik denk dat het met de zwarte versie minder op zal vallen, echter vond ik het bij de witte versie een tegenvaller. :(
Dat viel mij ook sterk op in de video's inderdaad. 'Bijna bezelless design' zeggen ze dan, volgens mij is de totale rand met het zwart relatief enorm te noemen.

De Mi4S is wel echt een andere telefoon vind ik zelf, hij is zeker goed en als je niet veel geeft om de laatste snufjes dan zou ik lekker die nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ze zijn erg tricky in marketing, zoals alle bedrijven. Echter melden ze tijdens de PR conference dat echt bazelless design niet bestaat omdat het technish niet kan. Maar tegelijkertijd zijn alle pers fotos die ze laten zien wel met een zwarte achtergrond zodat het lijkt alsof hij heel dun is. Enkel de edge samsung telefoons kunnen bezelless claimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
hrichard schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:07:
[...]

Dat viel mij ook sterk op in de video's inderdaad. 'Bijna bezelless design' zeggen ze dan, volgens mij is de totale rand met het zwart relatief enorm te noemen.
Ik snap dit dus echt totaal niet. Waarom dan geen 2mm dikkere bezel zodat je die zwarte schermrand netjes wegwerkt? Zelfs dan zouden die side bezels aan de smalle kant zijn, en je hebt niet die lelijke zwarte randen van het screen panel.

Chinese logica werkt blijkbaar anders, want je ziet het bij bijna elke China phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rascal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:56
Weet iemand hoe het zit met de Global rom in combinatie met de gelockte bootloader?

De bootloader is gelocked zodat chinese resellers niet hun crapware erop kunnen zetten maar is het dan wel mogelijk om de multilang rom van xiaomi.eu erop te zetten volgens mij niet toch?

Je zou dus eerst de bootloader moeten unlocken om de Multilang rom erop te zetten en Root toegang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
kevinjkok schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:28:
[...]

Degene die ik in mijn handen had werd voor mij uit het plastic gehaald en ik heb hem zelf kunnen unboxen in de winkel dus. Er staat op dit moment de China Rom op geinstalleerd, maar deze heeft standaard wel gewoon Engels als taal. Binnen een aantal weken zou de Global rom uit moeten komen, waar play services al voor geinstalleerd zijn. Bij de winkel waar ik was, kosten hij btw 7,99 Miljoen VND.
Laat maar weten als je er een hebt aangeschaft!
hoe bedoel je, je kunt nu geen Google play gebruiken of? Of wat is het verschil?
Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken