☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Cool! ziet er goed uit. Nu nog even wachten op eventuele bevestiging van de andere LTE banden (hoop ik) Dan kunnen deze er ook bij gezet wordentheduke1989 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 02:19:
26-02-2016 - Topic bijgewerkt, specificaties + foto's toegevoegd.
Verwijderd
Hier staat het dan ook op de Q & AVerwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:48:
Xiaomi posted a Q & A on its own official forum with some more specific information about the newly announced Mi5. The Xiaomi Mi5 supports LTE bands: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 7 / 8 / 12 / 13 / 17 / 18 / 19 / 20 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 with bands 38 / 39 / 40 / 41 left with uncertainty.
Samen met wat Anandtech al zei over de bands, ben ik nu voor 99% zeker dat ik voor het eerst een china phone ga kopen
[ Voor 16% gewijzigd door Koen87 op 26-02-2016 09:01 ]
Bedankt voor de moeite; echter staat er dat in de tabel dat er geen NFC in zit wat natuurlijk wel het geval is. Je hebt immers de slide over zelf NFC toegevoegd). Verder staat er afruklezer, is het verschil in snelheid van het RAM tussen de standaard en andere modellen niet genoemd en is alleen het verschil in kloksnelheden voor de SD genoemd, maar misschien is het juist handiger om aan te geven dat de standaard editie een SD820lite heeft. Dit voorkomt de gedachte (in ieder geval die van mij dat ik SD van de SD820 lite zou kunnen overklokken om de snelheden van de SD820 te krijgen) Tot slot, er staat ook USB2.0, maar ondersteund de MI5 niet juist USB3/3.?theduke1989 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 02:19:
26-02-2016 - Topic bijgewerkt, specificaties + foto's toegevoegd.
Er staan alle bestaande banden op een rijtje, je hoeft niet helderziend te zijn om te begrijpen dat dat sowieso niet gaat gebeuren.Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:48:
Xiaomi posted a Q & A on its own official forum with some more specific information about the newly announced Mi5. The Xiaomi Mi5 supports LTE bands: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 7 / 8 / 12 / 13 / 17 / 18 / 19 / 20 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 with bands 38 / 39 / 40 / 41 left with uncertainty.
Er staat "FDD-LTE bands(uncertain)) 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 7 / 8 / 12 / 13 / 17 / 18 / 19 / 20 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29"
Oftewel, er staat eigenlijk helemaal niets, nul info over de banden.
En anandtech is er ook ingetrapt en heeft het zo overgeschreven, en anderen schrijven het daar weer van over, zo komen de geruchten de wereld in.
Genoeg websites waar alleen 1800, 2100 en 2600 genoemd worden en dat lijkt me tevens het meest waarschijnlijk.
Ik heb geen enkele bron gezien waarin staat dat de mi5 4G 800/900 mhz ondersteunt; "uncertain" is geen bron en anandtech die dat overschrijft ook niet.
Dat is wel grappig, het stond er namelijk eerst heel anders op. Dit moet dan aangepast zijn.ASW1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:55:
[...]
Er staan alle bestaande banden op een rijtje, je hoeft niet helderziend te zijn om te begrijpen dat dat sowieso niet gaat gebeuren.
Er staat "FDD-LTE bands(uncertain)) 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 7 / 8 / 12 / 13 / 17 / 18 / 19 / 20 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29"
Oftewel, er staat eigenlijk helemaal niets, nul info over de banden.
En anandtech is er ook ingetrapt en heeft het zo overgeschreven, en anderen schrijven het daar weer van over, zo komen de geruchten de wereld in.
Genoeg websites waar alleen 1800, 2100 en 2600 genoemd worden en dat lijkt me tevens het meest waarschijnlijk.
Ik heb geen enkele bron gezien waarin staat dat de mi5 4G 800/900 mhz ondersteunt; "uncertain" is geen bron en anandtech die dat overschrijft ook niet.
Hoe het er eerst op stond, kan je kijken bij Gizchina.
Het schept nogal verwarring zo.
Dan zou ik alvast maar verder gaan zoeken.alwaysleft schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:16:
Spannend. Als die band 20 heeft wordt het ook mijn eerste chinese telefoon.

Uitgecomment in de broncode van de Mi 5 specs pagina op Mi.com. Bij hun zelf ook nog onzeker?
Het gebeurd zo vaak dat Chinese smartphones op websites met verkeerde specs komen te staan, ben er zelf al eens ingestonken.
Zelfs details als NFC of gyroscoop kloppen niet altijd als je naar webshops kijkt, ze weten het gewoon niet altijd en de motivatie om meer toestellen verkocht te krijgen speelt ook mee. Collega van mij heeft al eens een Lenovo besteld met de "garantie" van de webshop dat bepaalde banden gewoon zouden werken, niet dus. Probeer je toestel dan maar terug te sturen en je geld netjes terug te krijgen zonder gedoe.
I've gotta see it to believe it...
Desalniettemin ga ik 'm bestellen, zit op T-Mobile en kijk erg uit naar dit toestel
[ Voor 5% gewijzigd door M-Opensource op 26-02-2016 10:41 ]
"Find what you love and let it kill you"
Ik ben bang het laatste.
De Mi3 had ook gewoon NFC, dus daar zou ik me niet druk om maken.ASW1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:41:
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is of hij nu echte NFC heeft of dat Chinese aftreksel daarvan, ik weet even niet meer hoe dat heet.
Ik ben bang het laatste.
Als je logisch nadenkt, dan denk ik niet dat band 20 ondersteund gaat worden. Waarom denk je dat het anders zo vaag is. Zou xiaomi het niet gewoon (direct) zeggen als er zoveel banden worden ondersteund? Ik denk dat de verwarring voor meer pre-orders zorgt. Rustig afwachten.
Overigens ibuygou als een betrouwbare bron noemen, doet hier iemand, beter niet doen. Nooit een verkoper vertrouwen op zijn blauwe ogen.
Bij de launch is gezegd dat hij volledige nfc heeft en de eerste telefoon is waarmee je ook informatie op een pas kunt schrijven.ASW1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:41:
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is of hij nu echte NFC heeft of dat Chinese aftreksel daarvan, ik weet even niet meer hoe dat heet.
Ik ben bang het laatste.
[ Voor 20% gewijzigd door hrichard op 26-02-2016 10:55 ]
NFC inclusief logo staan op de site.ASW1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:41:
Ik ben bang het laatste.
Hotknot is iets anders, er zal dus daadwerkelijk NFC in zitten.
Add me op Stadia: Gloogle
Waar staat die review van GSMArena dan?Pukson schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:29:
Iedereen kan wel zeggen dat we ze niet moeten vertrouwen omdat er niks bekend is rondom de Band 20. GSMArena zegt zelf dat dit ondersteunt werd in hun review dan geloof ik het wel.
Kijk eens goed naar de foto's zou ik zeggen...
Gedaan. En nu?hrichard schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:45:
[...]
Kijk eens goed naar de foto's zou ik zeggen...
*zucht*Pukson schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:29:
GSMArena zegt zelf dat dit ondersteunt werd in hun review dan geloof ik het wel.
Heb je ook gelezen wat ze daarvoor als bron noemen?
Laat ik het eens anders benaderen.
Xiaomi heeft nog nooit een toestel uitgebracht dat internationale 4G banden ondersteunt.
1800, 2100 en 2600. That's it, drie bandjes.
Wanneer ze nu een toestel met 18 FDD banden zouden uitbrengen dan was dat major news.
Dat zou een doorbraak zijn, een totaal andere koers, dat zijn zelfs meer banden dan bv de internationale nexusmodellen ondersteunen.
Dat zou echt ongeloofelijk zijn, een super feature. En dan hebben ze daar in de introductie helemaal niets over gemeld?
En de xiaomi medewerkers die in Barcelona gevraagd werden naar welke banden ondersteund werden hadden ook geen idee, terwijl het een revolutionaire feature voor ze zou zijn?
Het is dus gewoon niet waar, alle geruchten komen uit de zelfde bron namelijk die brakke q&a waar gsmarena en alle anderen ook verwijzen, en waar "uncertain" bij staat en dus non-informatie is.
Ik heb dit al in meerdere video's gezien,vieze achterkant, vette vingers op het scherm, het valt op. Daarnaast ben ik echt geen fan van de glimmende achterkant, hoe meer ik er van zie hoe meer het voor mij een plastic uitstraling heeft. Ik vraag me af hoe dat in het echt is. Wat heb je aan een pro versie met dure keramische achterkant hij constant vies is en er uit ziet of het plastic is? Jammer, ik was juist zo'n fan van de matte redmi 3 geworden, vind ik er persoonlijk veel beter uit zien.
Oké fair enough, maar toch vind ik wel bijzonder dat ze het zo melden in de review. Ik blijf gewoon lekker hopenASW1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:52:
[...]
*zucht*
Heb je ook gelezen wat ze daarvoor als bron noemen?
Laat ik het eens anders benaderen.
Xiaomi heeft nog nooit een toestel uitgebracht dat internationale 4G banden ondersteunt.
1800, 2100 en 2600. That's it, drie bandjes.
Wanneer ze nu een toestel met 18 FDD banden zouden uitbrengen dan was dat major news.
Dat zou een doorbraak zijn, een totaal andere koers, dat zijn zelfs meer banden dan bv de internationale nexusmodellen ondersteunen.
Dat zou echt ongeloofelijk zijn, een super feature. En dan hebben ze daar in de introductie helemaal niets over gemeld?
En de xiaomi medewerkers die in Barcelona gevraagd werden naar welke banden ondersteund werden hadden ook geen idee, terwijl het een revolutionaire feature voor ze zou zijn?
Het is dus gewoon niet waar, alle geruchten komen uit de zelfde bron namelijk die brakke q&a waar gsmarena en alle anderen ook verwijzen, en waar "uncertain" bij staat en dus non-informatie is.
In de review zelf staat helemaal niets over LTE banden.Pukson schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:01:
[...]
Oké fair enough, maar toch vind ik wel bijzonder dat ze het zo melden in de review. Ik blijf gewoon lekker hopen
http://www.gsmarena.com/x...wc_2016-review-1401p3.php
je moet kijken welke bron iemand voor die bewering gebruikt en vervolgens die bronzelf controleren.
Die bron is geen bron maar non-info bij een vage q&a op een of ander forumgedeelte.
Lees ook vooral de comments niet bij dat gsmarena-artikel.
http://m.gsmarena.com/newscomm-16911.php
Maar er valt gewoon niet tegenop te lullen.
Men wil het zo graag geloven dat het wel waar moet zijn.
Dit soort dom elkaarachternaloopgedrag is ook de oorzaak van menige oorlog en andere ellende, het zou de mensen sieren als ze eens kritisch na probeerden te denken.
Ja, kappen nou, anders is het oorlog![b]ASW1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:11:
Dit soort dom elkaarachternaloopgedrag is ook de oorzaak van menige oorlog en andere ellende, het zou de mensen sieren als ze eens kritisch na probeerden te denken.
Trouwens, de hele lijst met supported bands is nu uit die Q&A gehaald. Heel betrouwbaar.
[ Voor 12% gewijzigd door hrichard op 26-02-2016 12:44 ]
Maar ik geloof er eerlijk gezegd weinig van. Ik ben benieuwd wat hun bron is.
Bron is toegevoegd, ook de Miui forums, dus het is niet noemenswaardig meer.NoReseth schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:21:
Ik ben toch wel benieuwd naar de bands, ik zie op PhoneArena nu ook een artikel verschijnen : link.
Maar ik geloof er eerlijk gezegd weinig van. Ik ben benieuwd wat hun bron is.
Zoals verwacht dus. Jammer, toch maar weer afwachtenKoen87 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:37:
[...]
Bron is toegevoegd, ook de Miui forums, dus het is niet noemenswaardig meer.
En dit haal ik nu uit de broncode van de Xiaomi site, dus ga er maar van uit dat het er niet op zit.NoReseth schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:42:
[...]
Zoals verwacht dus. Jammer, toch maar weer afwachten

Het staat gewoon op de website, even in chrome browser ofzo laten vertalen.
Band 1, 3 en 7 dus. Zoals verwacht en zoals altijd bij xiaomi.
Dus niet meer een 2G verbinding voor je 2e sim maar 3G.
Vreemd genoeg zou dat dan providerafhankelijk zijn en alleen met China unicom werken?
Zie de tekst die ik grijs geselecteerd hem, vertaling uit het chinees door google:

Verwijderd
LTE bands: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 7 / 8 / 12 / 13 / 17 / 18 / 19 / 20 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2016 15:45 ]
Nee trol.Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:44:
De frequentie banden van de Xiaomi mi5. Bron: http://www.phonearena.com...T-Mobile-included_id78822
LTE bands: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 7 / 8 / 12 / 13 / 17 / 18 / 19 / 20 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29
Ik ga het afwachten, ik ben benieuwd naar echte reviews. Bij het duurste model heb ik mijn twijfels over de keramische achterkant. Zowel ivm vlekken/vingerafdrukken als hoe onbreekbaar het echt is. Ik bedoel, als je er toch een hoesje omheen gaat doen omdat het breekbaar is(hardheid betekent niet dat het niet kan breken), waarom zou het dan uitmaken van welk materiaal het is?
Daarnaast denk ik dat de 1gb meer ram in de praktijk niets uitmaakt en heb ik zelf aan 64gb genoeg. Tot nu toe moest ik het altijd met 32gb doen.
Wat is jullie visie hier op? Denk je dat 1gb meer ram echt een verschil maakt of niet?
[ Voor 43% gewijzigd door hrichard op 26-02-2016 15:51 ]
Fout.Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:44:
De frequentie banden van de Xiaomi mi5. Bron: http://www.phonearena.com...T-Mobile-included_id78822
Kijk eens naar het plaatje boven je post, onderaan?
En pas je post even aan svp.
Verwijderd
Nee, de enige persoon die een trol is ben jij, kneus.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2016 16:10 ]
Je geeft foute informatie en je geeft niet de indruk de discussie hier ook maar enigszins gevolgd te hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:50:
[...]
Nee, de enige persoon die een troll is ben jij, kneus.
Verwijderd
Dus omdat Phonearena het bij het verkeerde einde heeft ga je maar mensen te pas of te onpas voor troll uit maken. Ben jij wel helemaal gezond?ASW1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:55:
[...]
Je geeft foute informatie en je geeft niet de indruk de discussie hier ook maar enigszins gevolgd te hebben.
Ik had er wel iets over gehoord/gelezen. Volgens mij kwam het in de presentatie aan bod. Kan het alleen niet meer precies voor de geeft halen.ASW1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:35:
Ik zie trouwens iets anders dat wel interessant klinkt; het lijkt erop dat je zowel een 4G dataverbinding als een 3G spraakverbinding open kunt hebben op deze telefoon (als de vertaling tenminste enigszins klopt).
Dus niet meer een 2G verbinding voor je 2e sim maar 3G.
Vreemd genoeg zou dat dan providerafhankelijk zijn en alleen met China unicom werken?
Zie de tekst die ik grijs geselecteerd hem, vertaling uit het chinees door google:
[afbeelding]
Pardon? Ik heb niemand voor trol uitgemaakt, en nu begin je mij ook uit te schelden?Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:56:
[...]
Dus omdat Phonearena het bij het verkeerde einde heeft ga je maar mensen te pas of te onpas voor troll uit maken. Ben jij wel helemaal gezond?
Verwijderd
Dan lees je dus niet goed. Je probeert iemand te beschermen die mij probeert te beledigen. Tuurlijk kun je dan een dergelijke reactie terug verwachten. Vervolgens ga je mij erop aanspreken? Overigens scheld ik je niet uit maar stel ik een vraag aan jou.ASW1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:58:
[...]
Pardon? Ik heb niemand voor trol uitgemaakt, en nu begin je mij ook uit te schelden?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2016 16:01 ]
Nee, als het er hardwarematig niet in zit dan zit het er niet in.Pukson schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:59:
mogelijk is het altijd
Er zijn maar heel beperkt wisselende verhalen bekend over het succesvol unlocken van frequenties.
En dan nog voornamelijk bij amerikaanse toestellen, waar de providers het blokkeren van bepaalde banden als vendor lock gebruiken zodat klanten hun toestel niet mee kunnen nemen naar een andere provider. Een beetje zoals sim-locks hier vroeger gebruikt werden.
Het zal wel aan mijn leeskunsten liggen dan.Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:59:
[...]
Dan lees je dus niet goed. Je probeert iemand te beschermen die mij probeert te beledigen. Tuurlijk kun je dan een dergelijke reactie terug verwachten. Vervolgens ga je mij erop aanspreken? Overigens scheld ik je niet uit maar stel ik een vraag aan jou.
Welke vraag stel je mij dan, of ik wel helemaal gezond ben?
Het gaat prima met me ja, geen klachten.
En met jou? Gaat een beetje off-topic zo, doe maar per pb.
Ik zou daar de gok niet om wagen. Als het kan is het mooi, als ik/jij het kan is het fijn(denk dat het behoorlijk bewerkelijk is).Pukson schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:59:
Maar al zou die het niet ondersteunen, mogelijk is het altijd als je kijkt naar die Note die ze hebben kunnen aanpassen om een andere band aan te kunnen.
Je kunt jezelf het best afvragen of je zonder 4g kan. Persoonlijk vind ik het jammer, maar eigenlijk gebruik ik amper een mobiel netwerk. Wel is het zo dat de markt komende jaren enorm gaat veranderen en met deze telefoon kun je daar niet in mee.
Ik begrijp er niets van dat Xiaomi de ondersteuning niet uitbreid, kunnen ze alleen maar meer toestellen verkopen.
Verwijderd
Met mij gaat het ook prima, geen klachten.ASW1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:04:
[...]
Het zal wel aan mijn leeskunsten liggen dan.
Welke vraag stel je mij dan, of ik wel helemaal gezond ben?
Het gaat prima met me ja, geen klachten.
En met jou? Gaat een beetje off-topic zo, doe maar per pb.
Nu moet het overigens ineens in pb terwijl je er zelf voor koos om off-topic te gaan. Maar goed, bij deze on-topic. De rest laat ik wel aan een mod over.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2016 16:08 ]
zal in de praktijk vast niet zo gemakkelijk zijn. Is de vingerafdruk sensor trouwens op basis van ultrasoon of moet je er echt overheen "swipen"?hrichard schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:06:
[...]
Ik zou daar de gok niet om wagen. Als het kan is het mooi, als ik/jij het kan is het fijn(denk dat het behoorlijk bewerkelijk is).
Je kunt jezelf het best afvragen of je zonder 4g kan. Persoonlijk vind ik het jammer, maar eigenlijk gebruik ik amper een mobiel netwerk. Wel is het zo dat de markt komende jaren enorm gaat veranderen en met deze telefoon kun je daar niet in mee.
Ik begrijp er niets van dat Xiaomi de ondersteuning niet uitbreid, kunnen ze alleen maar meer toestellen verkopen.
Het is een capacitieve vingerafdruksensor. Als je telefoon aan staat kun je hem zelfs als home knop gebruiken door hem aan te tikken, ipv helemaal in te drukken.timmert26 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:09:
[...]
zal in de praktijk vast niet zo gemakkelijk zijn. Is de vingerafdruk sensor trouwens op basis van ultrasoon of moet je er echt overheen "swipen"?
Ik twijfel tussen de 64gb en pro versie. Alleen voor mij komt het vooral op dat verschil aan. Zou je dat merken in de praktijk?
Ik heb nu een telefoon met 3gb met een mtk6752 en heb de indruk dat die al vele malen sneller is dan ik uberhaupt nodig heb.hrichard schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:23:
Als je zou moeten kiezen tussen 3gb of 4gb ram als enige verschil met een prijsverschil van 50-75 euro, zou je dan toch voor 4gb gaan?
De meeste midrange telefoons zijn tegenwoordig al snel zat zolang je niet intensief wil gamen.
Eerlijk gezegd interesseert de snelheid van de telefoon me daarom nauwelijks gezien de taken die ik ermee uitvoer.
Mijn eisen liggen anders, ik wil een goede camera, NFC, een fatsoenlijke accuduur, alle 4G banden, ik wil kunnen rooten.
Hoeveel ram een telefoon heeft bungelt echt helemaal onderaan mijn eisenlijstje, ik denk dat ik met 2gb ook happy zou zijn.
Eens, en ik wil > 75% screen to body ratio en > 400 ppi. En het liefst < 145 mm hoog.ASW1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:39:
[...]
Ik heb nu een telefoon met 3gb met een mtk6752 en heb de indruk dat die al vele malen sneller is dan ik uberhaupt nodig heb.
De meeste midrange telefoons zijn tegenwoordig al snel zat zolang je niet intensief wil gamen.
Eerlijk gezegd interesseert de snelheid van de telefoon me daarom nauwelijks gezien de taken die ik ermee uitvoer.
Mijn eisen liggen anders, ik wil een goede camera, NFC, een fatsoenlijke accuduur, alle 4G banden, ik wil kunnen rooten.
Hoeveel ram een telefoon heeft bungelt echt helemaal onderaan mijn eisenlijstje, ik denk dat ik met 2gb ook happy zou zijn.
AndroidPit: 144.55 x 69.2 x 7.25 mm
GSM Arena: 144.6 x 69.2 x 7.3 mm
Android Central: 69.2 x 144.55 x 5.12 mm (???)
Gearbest: 144.5 x 69.2 x 7.3 mm
OP: 150 x 76 x 8,5 mm (??)
[ Voor 30% gewijzigd door thefal op 26-02-2016 17:04 ]
Volgens de fabrikant is het 69,2 en die zal het wel bij het juiste eind hebben.thefal schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:00:
Ik hoor jammer genoeg verschillende uitspraken over de breedte van het toestel.
http://www.mi.com/mi5/specs/
In theorie zou je met de 32gb het beste uit zijn. Los van het rom geheugen. De processor(en ram) is lager geklokt. Niet alleen bij vol gebruik, maar ook bij standaard gebruik. Dat zou logischerwijs toch moeten resulteren in minder energieverbruik zou je zeggen?ASW1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:39:
[...]
Ik heb nu een telefoon met 3gb met een mtk6752 en heb de indruk dat die al vele malen sneller is dan ik uberhaupt nodig heb.
Ik heb het inmiddels aangepast, bedankt voor de oplettendheid!thefal schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:00:
Ik hoor jammer genoeg verschillende uitspraken over de breedte van het toestel. Volgens veel sites zal deze onder de 70mm zijn, maar volgens de OP is de breedte 76... Als het onder de 70 is, dan bestel ik er 1!
AndroidPit: 144.55 x 69.2 x 7.25 mm
GSM Arena: 144.6 x 69.2 x 7.3 mm
Android Central: 69.2 x 144.55 x 5.12 mm (???)
Gearbest: 144.5 x 69.2 x 7.3 mm
OP: 150 x 76 x 8,5 mm (??)
Mocht er nog iets verkeerd in staan, dan horen we het graag.
(de specs of 4G is gebaseerd op eerdere Xiaomi telefoons, we moeten nog even wachten totdat Xiaomi de specs zelf vrijgeeft. Minder dan deze frequenties zal het echter niet zijn.))
Bij een check op de productpagina van Xiaomi, zie ik dat de specs nu definitief zijn:
FDD-LTE (B1,B3,B7) = 1800/2100/2600
TD-LTE (B38,B39,B40,B41)
TD-SCDMA (B34,B39)
WCDMA (B1,B2,B5,B8)
GSM (B2,B3,B5,B8)
CDMA1X/EVDO (BC0)
[ Voor 17% gewijzigd door Kiswum op 26-02-2016 21:40 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Check even bij je provider welke 4G frequentie in je regio wordt gebruikt om er zeker van te zijn welke frequenties goed zijn voor je.
Misschien kan iemand een overzicht maken van alle providers met dit overzicht qua 4G? Want snap het nog steeds niet, is het nu goed nieuws dat hij deze banden ondersteund of niet?Kiswum schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:20:
Google even op fdd-lte en je weet dan dat het 4G is.
Check even bij je provider welke 4G frequentie in je regio wordt gebruikt om er zeker van te zijn welke frequenties goed zijn voor je.
[ Voor 13% gewijzigd door alwaysleft op 27-02-2016 04:37 ]
Hmm daar zit je dan met je kpn sim onlyKiswum schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:35:
[...]
Ik heb het inmiddels aangepast, bedankt voor de oplettendheid!
Mocht er nog iets verkeerd in staan, dan horen we het graag.
(de specs of 4G is gebaseerd op eerdere Xiaomi telefoons, we moeten nog even wachten totdat Xiaomi de specs zelf vrijgeeft. Minder dan deze frequenties zal het echter niet zijn.))
Bij een check op de productpagina van Xiaomi, zie ik dat de specs nu definitief zijn:
[...]
Kpn is wel bezig met de uitrol van 1800mhz maar volgens zitten ze in mijn regio nog niet
Dus in steden (ongeacht provider) en met Tele2 (landelijk) zit je goed?Kiswum schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 08:32:
Overzicht 4G frequenties in Nederland:
http://4gmasten.nl
P.s. 3G haalt ook nog max 15Mbps
Hier staat wat
Nee. Met T-Mobile. Niet met Tele2.Flappiewappie schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 08:54:
[...]
Dus in steden (ongeacht provider) en met Tele2 (landelijk) zit je goed?
Na 6-7 jaar T-Mobile, kan ik zeggen dat ik bijna overal 3G verbinding heb. In dikke fabriekshallen of bunkers heb ik niet altijd bereik met T-Mobile (maar ook niet met Vodafone).

In de Xiaomi store in Shanghai hebben ze hem al in de display stands, maar verkoop start pas maandag. Verkoop gaat echt meer dan gekkenhuis worden volgens hun, ze zeiden at hij komende maanden waarschijnlijk zeer moeilijk te krijgen gaat zijn. Zelfs voor de officiële shop verwachten ze maar kleine batches binnen te krijgen.
Heb je de pro versie ook in handen gehad? Ik ben benieuwd of je het verschil merkt wat betreft uitstraling en hoe hij aanvoelt.tokko1 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:02:
Heb 'm vanmdidag al even mogen voelenEn inderdaad hij voelt in het echt nog lekkerder qua curves etc. dan dat ik er vanaf kon zien. De rand om eht scherm is nog wel duidelijk aanwezig, blijft lastig om die echt helemaal weg te werken.
[afbeelding]
In de Xiaomi store in Shanghai hebben ze hem al in de display stands, maar verkoop start pas maandag. Verkoop gaat echt meer dan gekkenhuis worden volgens hun, ze zeiden at hij komende maanden waarschijnlijk zeer moeilijk te krijgen gaat zijn. Zelfs voor de officiële shop verwachten ze maar kleine batches binnen te krijgen.
Nee, ga denk ik maandag weer even zal dan even voelen. Was opzich wel zo druk dat je blij was als je eindelijk één toestel even in handen hadhrichard schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:14:
[...]
Heb je de pro versie ook in handen gehad? Ik ben benieuwd of je het verschil merkt wat betreft uitstraling en hoe hij aanvoelt.
Daar heb je dan inderdaad gelijk in. Ik vraag mezelf wel af hoe lang het 3G netwerk blijft bestaan als er meer en meer geïnvesteerd wordt in 4g. Maar ik verwacht de komende 2 jaar geen problemen.Kiswum schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 08:32:
Overzicht 4G frequenties in Nederland:
http://4gmasten.nl
P.s. 3G haalt ook nog max 15Mbps
Ik zie heel veel mensen dit vragen maar Xiaomi doelt alsnog steeds op de Aziatische markt en niet op de westerse markt. Als jij 4G een belangrijke issue vindt dan is dit geen smartphone voor jou.
Ben je vaker op wi-fi dan kan je deze alsnog halen en moet 4G achterwege laten.
De low-frequentie banden zijn nu eenmaal uitgesloten bij de meeste Xiaomi toestellen.
Maar providers bieden alsnog ook high-frequentie banden echter niet de ideale banden maar goed. Je zou dan eventueel op 3G terugvallen ook prima. Wel heb je vaker wanneer je met de trein reist je wel issues zou kunnen verwachten met de masten die niet bij elkaar staan.
Op diverse locaties wordt de 1800 uitgezet en binnen werkt 900 sowieso aanmerkelijk beter.
Verwijderd
Dat is dan nieuw, naar mij weten behouden ze gewoon de 1800 masten en gebruiken ze de 900 erbij. Maar goed voor de mensen in de Randstad blijft de 1800 sowieso aanstaan.ASW1 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 13:42:
Nee, voor t-mob mis je de 900mhz band.
Op diverse locaties wordt de 1800 uitgezet en binnen werkt 900 sowieso aanmerkelijk beter.
Dit is hoe het er nu uitziet. Je kunt dus in bijna alle gebieden 4G krijgen op een Xiaomi mi5.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2016 14:29 ]
Op het tweede plaatje geeft t-mobile ineens wel bijna geel Friesland veroverd, wat is het verschil?Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:21:
[...]
Dat is dan nieuw, naar mij weten behouden ze gewoon de 1800 masten en gebruiken ze de 900 erbij. Maar goed voor de mensen in de Randstad blijft de 1800 sowieso aanstaan.
Dit is hoe het er nu uitziet. Je kunt dus in bijna alle gebieden 4G krijgen op een Xiaomi mi5. [afbeelding]
[afbeelding]
De dekking van 900mhz is superieur aan die van 1800.
De penetratie in bebouwd gebied is beter, en de reikwijdte in landelijk gebied is beter. Ik zeg niet dat je niet zonder kunt, dat moet ieder voor zich beslissen, maar de 900 missen is altijd een handicap als je bij t-mob zit.
[ Voor 65% gewijzigd door ASW1 op 27-02-2016 15:14 ]
[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 27-02-2016 15:50 ]
[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 27-02-2016 15:50 ]
[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 27-02-2016 16:51 ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
Verwijderd
VOlgens mij is de release date pas op dinsdag 1 maart ?tokko1 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:02:
Heb 'm vanmdidag al even mogen voelenEn inderdaad hij voelt in het echt nog lekkerder qua curves etc. dan dat ik er vanaf kon zien. De rand om eht scherm is nog wel duidelijk aanwezig, blijft lastig om die echt helemaal weg te werken.
[afbeelding]
[ Voor 95% gewijzigd door Paperbag24 op 27-02-2016 20:29 ]
Tweakers heeft ook een hands-on.Paperbag24 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:26:
ik vond net een kleine hands on van Android Authority.
[video]
reviews: Xiaomi Mi 5: high-end specs en een midrange-prijs
Bedankt Kiswum voor de tip 😊👍Kiswum schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:13:
[...]
Tweakers heeft ook een hands-on.
reviews: Xiaomi Mi 5: high-end specs en een midrange-prijs
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken