Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
dumbledore schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 19:18:
Maar goed, zonder MiPCSuite zou het gewoon out-of-the-box met usb verbinding moeten werken dan? Want dat doet het bij mij ook niet namelijk... Ik heb al en blitzwolf lader en kabel besteld, even afwachten of dat gaat helpen...
Momus schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:44:
[...]

Kapotte kabel wellicht?
Ok, het was dus de kabel die was meegeleverd die stuk was. Zojuist deze blitzwolf kabel binnen gekregen, aangesloten aan de PC en het werkt direct.

Nu kan ik met een gerust hart beginnen unlocken en ROMS flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 17:04
Vanmiddag mijn zwarte Xiaomi Mi5 64GB binnen gekregen. Mijn eerste indrukken zover zijn zeer positief. Hij is veel sneller dan mijn oude HTC One M8 en heeft zo goed als geen lag. Over de accu duur is tot nu toe niet veel te zeggen, maar hij lijkt het lang vol te houden, laten we hopen dat morgen dit waarheid blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
al iemand de durf om te gaan beta testen? :)
http://www.androidauthori...-8-beta-goes-live-696154/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
Al gedaan niks spannends zo te zien alles lijkt te werken telefoon bluetooth GPS verschillende apps.
Iets ander design wel veel nieuwe opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triplecore
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 19:14
Iemand enig idee hoe ik het probleem kan oplossen dat mijn Mi5 32GB niet steeds de Phone en Contacts app afsluit? Deze crashed namelijk gelijk als ik een van beide probeer te openen.

Wat heb ik zelf al geprobeerd:
- Rebooten
- Cache cleanen (Ccleaner / Security)
- Proberen de bootloader te unlocken voor andere ROM, maar krijg geen SMS van de Unlock me dienst.

Ik heb daarnaast een nieuwe Global ROM van Xiaomi zelf gedownload en deze via de updater app proberen te installeren. Maar na de installatie staat nog steeds dezelfde versie op mijn toestel.

Mijn Mi5 draait op MIUI Global 7.3.2.0.0(MAACNDD).

Tevens een link: http://sendvid.com/oni19a1y

[ Voor 21% gewijzigd door triplecore op 03-06-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 22:03
O.K. Tot nog toe was ik erg tevreden over mijn xiaomi mi 5. Gisteren kreeg ik een update naar global stable 7.3.5.0. (ota) vanmorgen vroeg wilde ik even mijn email checken en krijg mijn telefoon niet aan de praat. Na het lockscreen krijg ik een wit scherm met in heel kleine lettertjes unlock sim maar krijg niet het gewone cijfertoetsenblok. Op de "tast "is dat gelukt. Na sim unlock alleen maar wit scherm met rode vegen als ik iets probeer. Geprobeerd recovery mode (power button volume up indrukken.)Ik kom dan niet in een recovery hard reset etc menu ofzo. Maar zie een afbeelding van telefoon met een kabel. Een Teken dat ik telefoon op pc suite moet aansluiten? Maar die werkt niet(herkent toestel niet)
Heb mezelf gebeld,dan krijg ik wel het belscherm met opties enzo
Telefoon gekocht bij Ibuygou, nooit iets mee gedaan met andere roms ofzo want geen verstand van.
Anyway : iemand tips?
Zoals jullie begrijpen heb ik er niet zo voor doorgeleerd 😂
Dus ik vermoed dat dit het einde is van mijn China phone xiaomi adventure 😁
Anyone geïnteresseerd in overname indien probleem niet makkelijk oplosbaar is?(Voor mij?) 😏
Dan ga ik weer over op een telefoon waar je dit soort dingen niet mee hebt. 😂

Vraag niet hoe maar ik heb het opgelost. Probleem was dus eigenlijk dat ik geen scherm kreeg en daardoor mijn telefoon niet kon unlock en.

Software probleempje, na laatste update die zogenaamd bug fixes moest herstellen? Nu durf ik alleen mijn telefoon niet meer uit te zetten. Tja, ik wilde eens een Chinese telefoon proberen. 7(8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Adriana O op 04-06-2016 09:07 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
triplecore schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:50:
Iemand enig idee hoe ik het probleem kan oplossen dat mijn Mi5 32GB niet steeds de Phone en Contacts app afsluit? Deze crashed namelijk gelijk als ik een van beide probeer te openen.

- Rebooten
- Proberen de bootloader te unlocken voor andere ROM, maar krijg geen SMS van de Unlock me dienst.

Ik heb daarnaast een nieuwe Global ROM van Xiaomi zelf gedownload en deze via de updater app proberen te installeren. Maar na de installatie staat nog steeds dezelfde versie op mijn toestel.

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Ligt blijkbaar aan de ROM want ik had dezelfde. Ben uiteindelijk overgegaan op Cyanogenmo 13 (wat ik sowieso al wilde, niet per se vanwege deze bug) en daar werkt alles prima. Als het je erg stoort zul je dus een andere ROM moeten flashen.

CM13 is trouwens echt een aanrader. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch een raar probleem waar ik niet uitkom. Ik kan bestanden kopieren van mijn Windows 10 PC naar Mi5, maar niet andersom. Foutmelding "een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werk niet". Op mijn Windows 10 laptop werkt het wel. Ik heb al gepobeerd Mi5 Qualcomm Drivers en Universal ADM Driver te installeren, maar het heeft niet geholpen. Weet iemand wat ik nog kan doen om bestandoverdracht Mi5->PC werkende te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:24:
Ik heb toch een raar probleem waar ik niet uitkom. Ik kan bestanden kopieren van mijn Windows 10 PC naar Mi5, maar niet andersom. Foutmelding "een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werk niet". Op mijn Windows 10 laptop werkt het wel. Ik heb al gepobeerd Mi5 Qualcomm Drivers en Universal ADM Driver te installeren, maar het heeft niet geholpen. Weet iemand wat ik nog kan doen om bestandoverdracht Mi5->PC werkende te krijgen?
Probeer het eens op een andere pc/notebook. Als het wel lukt ligt het aan de PC, als het ook niet lukt wellicht aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzy070
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 11:56
triplecore schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:50:

- Rebooten

Ik had exact hetzelfde probleem, het probleem bleek in de ROM te zitten, de ROM die erop staat is niet de officiele. Je moet hem dus even flashen naar de laatste officiele rom (http://en.miui.com/thread-289107-1-1.html) Je kan hem zonder dat hij unlocked is flashen via de Recovery methode(zie link)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:24:
Heb je meerdere USB kabels geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 17:28
Net NL alert ontvangen op xiaomi.eu rom. Dat werkt dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triplecore
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 19:14
ozzy070 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:52:
[...]

Ik had exact hetzelfde probleem, het probleem bleek in de ROM te zitten, de ROM die erop staat is niet de officiele. Je moet hem dus even flashen naar de laatste officiele rom (http://en.miui.com/thread-289107-1-1.html) Je kan hem zonder dat hij unlocked is flashen via de Recovery methode(zie link)
Succes!
Het is gelukt. Bleek inderdaad de ROM te zijn. Alles werkt nu perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Net de 128gb Pro versie besteld. De witte glazen. Geen zin om te wachten op de keramische versie en die zal dan ook weer een stukje duurder zijn waardoor je al in de buurt gaat komen van de flagships van gerenomeerde merken. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen ten opzichte van mijn Samsung Note 4.
Zal laten weten hier hoe de pro versie bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:58:
[...]

Heb je meerdere USB kabels geprobeerd?
Ja, geprobeerd met zowel originele kabel als oude usb kabel met een type c verloopstukje. Het rare is dat ik WEL van pc/laptop naar Mi5 kan kopiëren, maar van Mi5 naar pc/laptop NIET. Ik heb thuis 2 laptops, beiden zijn rond hetzelfde periode upgrade naar Windows 10. De ene laptop heeft nooit problemen met kopiëren van Mi5 naar laptop, de andere laptop (en pc) heeft wel altijd het probleem. Ik mis blijkbaar de juiste driver op de pc/laptop die op de andere laptop toevallig wel staat. Universal adb driver opnieuw geïnstalleerd, maar heeft helaas niet geholpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• min6
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 15:50
Mijn nieuwe Mi5 is onlangs in de wc gevallen, dus nu nr. 2 onderweg + een hoesje vanwege de erg gladde achterkant... (waarschuwing voor allen).

Vraag:
Ik had de xiaomi.eu ROM geflasht en dat beviel prima. Nu lees ik dat CM 13 op de Mi5 ook lekker draait.
Wat zouden redenen kunnen zijn voor / tegen xiaomi.eu / CM 13?

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08 20:49
ozzy070 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:52:
[...]

Succes!
1. Kan alleen de officiele rom zonder unlock geflashed worden?

2. Ik lees van alles over unlock issues (iets met een sms die maar niet wordt verstuurd/ontvangen?). Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik wil binnenkort namelijk mijn nieuwe Mi5 prime ook unlocken en flashen.

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 17:04
Faraz schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:11:
[...]

1. Kan alleen de officiele rom zonder unlock geflashed worden?

2. Ik lees van alles over unlock issues (iets met een sms die maar niet wordt verstuurd/ontvangen?). Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik wil binnenkort namelijk mijn nieuwe Mi5 prime ook unlocken en flashen.

Groet!
Ik ben er niet helemaal bekend mee, maar volgens mij is het antwoord op vraag 1 ja en vraag 2 heb ik opgelost door een online sms provider te gebruiken uit het VK. Over 20 dagen ongeveer probeer ik mijn toestel te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steejt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Faraz, ik stel voor dat je nu al een unlock code aanvraagt (kan voordat je je telefoon hebt, omdat de unlock gelinkt is aan je Mi account en niet aan een device). Bij mij (Belg) kreeg ik de SMS zonder problemen enkele dagen later aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
steejt schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:32:
Faraz, ik stel voor dat je nu al een unlock code aanvraagt (kan voordat je je telefoon hebt, omdat de unlock gelinkt is aan je Mi account en niet aan een device). Bij mij (Belg) kreeg ik de SMS zonder problemen enkele dagen later aan.
Dank. Ik ben een xiaomi-newbee dus ik ga even kijken hoe ik dit moet doen.
Kan gewoon via https://account.xiaomi.com/pass/register neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loekkiee
min6 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:52:
Mijn nieuwe Mi5 is onlangs in de wc gevallen, dus nu nr. 2 onderweg + een hoesje vanwege de erg gladde achterkant... (waarschuwing voor allen).

Vraag:
Ik had de xiaomi.eu ROM geflasht en dat beviel prima. Nu lees ik dat CM 13 op de Mi5 ook lekker draait.
Wat zouden redenen kunnen zijn voor / tegen xiaomi.eu / CM 13?

Ik ben benieuwd!
Xiaomi.eu niet gedraaid, wel een paar dagen de global ROM met MIUI. Ben echt geen fan van MIUI, ook omdat ik vanuit mijn Oneplus One cyanogenmod gewend ben.

Wat ik aan CM beter vind dan aan MIUI:
- meldingpaneel is makkelijker bij CM
- statusbalk bij MIUI was heel erg dun met erg kleine icoontjes.
- MIUI heeft geen app menu, alles staat dus door elkaar op je homescreen.
- CM heeft een aantal fijne features, zoals bijv met je vinger schuiven over de statusbalk om helderheid aan te passen
- Accuduur is prima op CM 13, volgens mij gelijkwaardig/iets beter in vergelijking met MIUI.

Wat aan CM 13 nog niet top is, is dat er een aantal bugs zijn nog. Het is namelijk geen officiele build.
- Er is een bluetooth drain zodra deze apparaten zoekt en verbindt.
- De homeknop kent geen soft touch. Om terug te gaan naar je homescreen moet je de knop dus echt indrukken ipv aanraken.

Beide bugs zijn bekend bij de ontwikkelaar wn zullen waarschijnlijk gewoon opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07

SilencerNL

No remorse

Twijfel! Lastig zeg! Mijn Nexus 5X is helaas niet helemaal goed meer, dus ik zoek een vervanger. Goede ervaringen gehad met de MI2S, dus dacht ik weer aan een Xiaomi.

Ik zit echt te twijfelen of ik moet wachten tot de zwarte 4GB 'pro' versie weer beschikbaar is, of dat ik nu voor de 3GB, 2.15 GHz zal gaan... Ik vraag me af of je het verschil van die 1GB geheugen nou echt merkt... Ik kan niet echt vergelijkingen vinden op het Internet.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
SilencerNL schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:16:
Twijfel! Lastig zeg! Mijn Nexus 5X is helaas niet helemaal goed meer, dus ik zoek een vervanger. Goede ervaringen gehad met de MI2S, dus dacht ik weer aan een Xiaomi.

Ik zit echt te twijfelen of ik moet wachten tot de zwarte 4GB 'pro' versie weer beschikbaar is, of dat ik nu voor de 3GB, 2.15 GHz zal gaan... Ik vraag me af of je het verschil van die 1GB geheugen nou echt merkt... Ik kan niet echt vergelijkingen vinden op het Internet.
Nee. Dat ga je niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16
Nou ik denk dat je de 4GB alleen gaat merken als je je toestel na 2 jaar ook nog steeds hebt en dan als heavy user gebruikt. Aangezien de apps continu maar groter worden en wellicht dat je tegen die tijd tegen de grens van de 3GB aankomt waardoor je met 4GB net wat ruimer zit.
Maar aangezien ik geen werkende glazen bol heb weet ik dat niet zeker te vertellen :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel voor het werk in China.
Het plan is om morgen de Xiaomi Mi5 black 3/32GB te kopen in een officiële Xiaomi store.

Ik vermoed dat het geen problemen zal geven om daarna te flashen naar multilanguage of Cyanogenmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:02:
Het plan is om morgen de Xiaomi Mi5 black 3/32GB te kopen in een officiële Xiaomi store.

Ik vermoed dat het geen problemen zal geven om daarna te flashen naar multilanguage of Cyanogenmod?
Let wel op dat Xiaomi maar een zeer beperkt aantal officiele winkels heeft. En dat de voorraad in de winkels ook nog eens heel beperkt is (winkel is meer een showroom en internet verkooppunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenzi schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:06:
[...]

Let wel op dat Xiaomi maar een zeer beperkt aantal officiele winkels heeft. En dat de voorraad in de winkels ook nog eens heel beperkt is (winkel is meer een showroom en internet verkooppunt).
Klopt, ik heb reeds een chinese collega laten bellen naar 1 van de stores en ze hebben me beloofd om er 1 te reserveren tot morgen.

Er waren slechts een 7 tal stuks voorradig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
steejt schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:32:
Hoe vraag ik dit (nu al) aan? Ik zie nergens in mijn nieuwe Mi account een unlock linkje o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Faraz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:26:
[...]

Hoe vraag ik dit (nu al) aan? Ik zie nergens in mijn nieuwe Mi account een unlock linkje o.i.d.
http://www.miui.com/unlock/apply.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Faraz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:26:
[...]

Lees anders de thread eens door, daar kom je gelijk meer nuttige informatie tegen voor de unlock voor je weer tegen iets aanloopt.

Edit, even wat minder negatief, je bent gewoon de zoveelste die een vraag stelt die al in het topic beantwoord is, of met 3 woorden in Google te vinden is.

Pas op: unlock sms'jes komen in NL niet aan lijkt het, dus gebruiken mensen een online service met een bijv uk of Duits nummer.

[ Voor 29% gewijzigd door Titus op 08-06-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
iTitus schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:12:
[...]

Lees anders de thread eens door, daar kom je gelijk meer nuttige informatie tegen voor de unlock voor je weer tegen iets aanloopt.

Edit, even wat minder negatief, je bent gewoon de zoveelste die een vraag stelt die al in het topic beantwoord is, of met 3 woorden in Google te vinden is.

Pas op: unlock sms'jes komen in NL niet aan lijkt het, dus gebruiken mensen een online service met een bijv uk of Duits nummer.
Bij mijn Nederlands nummer kwam die wel gewoon direct aan. Dus het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Loekkiee schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:24:
[...]

Wat ik aan CM beter vind dan aan MIUI:
- Accuduur is prima op CM 13, volgens mij gelijkwaardig/iets beter in vergelijking met MIUI.
Ik ben juist terug gegaan van CM13 naar MIUI vanwege de batterij duur. Batterij ging veel te snel leeg met CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
lexi1986 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:51:
[...]

Ik ben juist terug gegaan van CM13 naar MIUI vanwege de batterij duur. Batterij ging veel te snel leeg met CM.
Hoelang doe/deed je met beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Loekkiee schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:15:
[...]

Hoelang doe/deed je met beiden?
CM13 s'ochtend 07:30 van de lader en s'avonds 19:30 zo goed als leeg
MIUI s'ochtend 07:30 van de lader s'avonds 23:00 nog 30% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ligt dat niet aan de BT battery drain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Vandaag zit ik vanaf 07:00-18:00 nu op 40% met redelijk intensief gebruik. Als ik de dag haal vind ik het prima. Gaat toch elke nacht in de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
Ik heb vandaag mijn Mi5 ontvangen en ben er tot dusver erg tevreden mee!

Echter lukt het mij maar niet om mijn contacten over te zetten. Ze staan nu om mijn simkaart, maar ik kan ze niet importeren. Hoe hebben jullie je contacten overgezet?

EDIT: never mind, bleek aan simkaart te liggen :z

[ Voor 10% gewijzigd door tijmen1 op 08-06-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de Xiaomi MI5.
Ik zie op geekbuying.com een "international edition". Wat willen ze daarmee zeggen?
Dat ik die versie beter kan kopen ipv de andere versies? Werken die ander versies niet in Nederland? Of is alles in het Chinees op de "gewone" versie?
Wie kan hier voor mij zijn licht over laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 00:06:
Ik heb een vraagje over de Xiaomi MI5.
Ik zie op geekbuying.com een "international edition". Wat willen ze daarmee zeggen?
Dat ik die versie beter kan kopen ipv de andere versies? Werken die ander versies niet in Nederland? Of is alles in het Chinees op de "gewone" versie?
Wie kan hier voor mij zijn licht over laten schijnen?
Er is maar 1 hardware versie, dus wellicht hebben ze een eigen rom op gezet. Niet wenselijk naar mijn mening. Best om een gesealde versie vragen en zelf het EU Rom flashen als je behoefte hieraan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• min6
Klein vraagje voor mensen die de xiaomi.eu ROM draaien op de MI5.

Ik merk dat ik geen Twitter / Facebook notifications krijg, tot het moment dat ik de app open.

Als ik de apps lock (door ze naar beneden te slepen in het 'open apps' overzicht, te zien als je de knop links van de home button gebruikt) werkt het wel.
Is dit de manier, of is er een andere oplossing?

Op zich vind ik het wel opmerkelijk dat je deze handeling bij elke app moet doen waar je notifications van wil ontvangen, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
min6 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:30:
Klein vraagje voor mensen die de xiaomi.eu ROM draaien op de MI5.

Ik merk dat ik geen Twitter / Facebook notifications krijg, tot het moment dat ik de app open.

Als ik de apps lock (door ze naar beneden te slepen in het 'open apps' overzicht, te zien als je de knop links van de home button gebruikt) werkt het wel.
Is dit de manier, of is er een andere oplossing?

Op zich vind ik het wel opmerkelijk dat je deze handeling bij elke app moet doen waar je notifications van wil ontvangen, toch?
Autostart machtigingen aanzetten in de security app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Ik krijg ze soms wel soms niet(in beide gevallen staan ze niet gelockt). Je kan ze autostart permissies geven. Dat heb ik bij Whatsapp en Gmail gedaan en daar werkt het nu altijd vlekkeloos.
Edit: ja dat dus :)

Je kan evt als je geroot bent een wakelock detector installeren en kijken of facebook wel of geen timed wakelocks heeft. Bij mij is dat wel het geval, vandaar dat ik dus ook van tijd tot tijd FB meldingen krijg.

[ Voor 38% gewijzigd door Titus op 09-06-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• min6
Dank, het is gelukt.

Ik zat dus steeds bij Security in de settings te kijken, en niet in de gelijknamige app. Dit is wat ik zocht iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie The Source!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:02:

Ik heb toevalig mijn mi 5 besteld op de officieel website van xiaomi . De mi 5 is standaard al gelocked, als je wilt updaten naar Global (international) versie, dan zul je eerst een unlock permissie moeten aanvragen op de website van xiaomi. Dat gaat ongeveer 10 dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 02:33:
[...]

Ik heb toevalig mijn mi 5 besteld op de officieel website van xiaomi . De mi 5 is standaard al gelocked, als je wilt updaten naar Global (international) versie, dan zul je eerst een unlock permissie moeten aanvragen op de website van xiaomi. Dat gaat ongeveer 10 dagen duren.
Waar heb jij het over?
Als je officiële global wil flashen, hoef je helemaal niet te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 07:56:
[...]

Waar heb jij het over?
Heb de global rom proberen te flashen maar krijg steeds volgende error:
Can't verify update package..

Ondertussen de unlock code aangevraagd, hopelijk lukt het me dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:18:
[...]

Je probeert het via de updater app? Dan komt het doordat de reseller een onofficiële variant op heeft gezet. Je zult het via MiFlash moeten doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:45:
[...]

Je probeert het via de updater app? Dan komt het doordat de reseller een onofficiële variant op heeft gezet. Je zult het via MiFlash moeten doen dan.
Ja via de updater app. Reseller? Ik heb hem rechtstreeks van een officiële Xiaomi store uit China..
Anyway, zal eens de MiFlash methode proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 07:56:
[...]

Waar heb jij het over?
Als je van officiele china rom (standard rom vanuit china), naar global rom wilt flashen dan moet je het device unlocken. Ik heb paar keer probeerd mijn telefoon te flashen via fastboot naar global officele en dat was me niet gelukt. Ze hebben me verteld dat ik het telefoon moest gaan unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:53:
[...]

Als je van officiele china rom (standard rom vanuit china), naar global rom wilt flashen dan moet je het device unlocken. Ik heb paar keer probeerd mijn telefoon te flashen via fastboot naar global officele en dat was me niet gelukt. Ze hebben me verteld dat ik het telefoon moest gaan unlocken.
Dat klopt niet. Van officiële China stable of dev, kun je naar officiële Global stable of dev zonder te unlocken.
Dus heb je iets verkeerd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:49:
[...]

Ja via de updater app. Reseller? Ik heb hem rechtstreeks van een officiële Xiaomi store uit China..
Anyway, zal eens de MiFlash methode proberen.
Je hebt hem in een fysieke chinese shop gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:07:
[...]

Ja.

Dus ik heb dezelfde ervaring als "clmann", bij mij lukt het niet om van de chinese naar de global rom te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:16:
[...]

Ja.

Dus ik heb dezelfde ervaring als "clmann", bij mij lukt het niet om van de chinese naar de global rom te flashen.
Met miflash kan het sowieso. Ook met gelockte bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik de nieuwste stable versie van de xiaomi.eu rom downloaden? (voor Miflash, ik zie alleen die andere die niet met miflash werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:42:
Waar kan ik de nieuwste stable versie van de xiaomi.eu rom downloaden? (voor Miflash, ik zie alleen die andere die niet met miflash werkt)
Op Xiaomi.eu wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
Ok, dat ging sneller dan verwacht. Dinsdag unlock aangevraagd en vandaag al de sms dat ze het hebben goedgekeurd..

Edit; heeft er iemand een linkje voor twrp recovery zip. De link die ik op xiaomi.eu vind lijkt niet te werken;
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50678

Edit2: nevermind, er was blijkbaar maintenance bij androidfilehost.com, is nu weer online

[ Voor 56% gewijzigd door dumbledore op 10-06-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:07:
[...]

VOlgens mij is de mi 5 alleen verkrijgbaar online, als je in china naar een fusieke chinese shop koopt heb je kans dat er een andere rom inzit. tenzij je ff goed checked of die gesealed is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:06:
[...]

Dat klopt niet. Van officiële China stable of dev, kun je naar officiële Global stable of dev zonder te unlocken.
Dus heb je iets verkeerd gedaan.
Mischien heb ik wat verkeerd gedaan, maar via FASTBOOT mi flash zul je echt moeten unlocken.

"

Important Note:
For flashing the Fastboot ROM you need to download the MiFlash tool. You can download the flash tool from Here Else you can flash the Recovery ROM
Also you need to unlock your device if you are flashing the Fastboot ROM (please visit Here for more info about how to unlock your device)

"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:16:
[...]

Ja.

Als je via updater gaat updaten heb je de file in de root of downloaded_rom gekopieerd, je kan eventueel proberen om die zip file op de root van de device to verplaatsen wellicht dat het wel gaat lukken zo niet. zul je moeten wachten op de unlock permissie

ps: hier is de link voor de GLOBAL stable ROM http://en.miui.com/thread-289107-1-1.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:18:
[...]

Mischien heb ik wat verkeerd gedaan, maar via FASTBOOT mi flash zul je echt moeten unlocken.

"

Important Note:
For flashing the Fastboot ROM you need to download the MiFlash tool. You can download the flash tool from Here Else you can flash the Recovery ROM
Also you need to unlock your device if you are flashing the Fastboot ROM (please visit Here for more info about how to unlock your device)

"
Hij moet via EDL modus. Als je gewoon 1 van de vele guides volgt, is er geen probleem en hoef je niet op unlockrechten te wachten, en hoef he anderen dat ook niet wijs te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:02:
[...]

Hij moet via EDL modus. Als je gewoon 1 van de vele guides volgt, is er geen probleem en hoef je niet op unlockrechten te wachten, en hoef he anderen dat ook niet wijs te maken.
Ik volg gewoon de offciele guidelines van xiaomi, niet iedereen in dit forum is een guru. Ja je kan ook via DOs/ twrp of andere methode flashen. IK dee het op de manier die mij is gelukt en daarom deel ik hier mijn ervaring en mening, als mensen het op een andere manier wilt gaan proberen dan kan het net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:37:
[...]

Ik volg gewoon de offciele guidelines van xiaomi, niet iedereen in dit forum is een guru. Ja je kan ook via DOs/ twrp of andere methode flashen. IK dee het op de manier die mij is gelukt en daarom deel ik hier mijn ervaring en mening, als mensen het op een andere manier wilt gaan proberen dan kan het net zo goed.
Jij zegt dat mensen moeten unlocken om de Global te kunnen flashen. Dat is onjuiste informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
Ik heb zojuist laatste weekly via fastboot/ twrp geïnstalleerd van xiaomi.eu . Werkt prima maar ik heb alleen geen root. Permission manager bij security staat wel enabled. Weet iemand hoe ik root acces krijg?

[ Voor 4% gewijzigd door dumbledore op 11-06-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
http://forum.xda-develope...on-remix-m-5-6-9-t3395945

Resurrection Remix is uit !!!
Ik ga m morgen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
dumbledore schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:58:
Ik heb zojuist laatste weekly via fastboot/ twrp geïnstalleerd van xiaomi.eu . Werkt prima maar ik heb alleen geen root. Permission manager bij security staat wel enabled. Weet iemand hoe ik root acces krijg?
Laatste miui 7 of 8 alpha weekly?

Root is door superSU te installeren via twrp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Gister heb ik een zwarte 64gb Mi5 gekocht via Aliexpress bij Top one.

Nu wil ik voor de zekerheid zelf de multilang rom installeren om vrij te zijn van virussen/spyware en dergelijke. Het flashen moet allemaal wel lukken, maar wil even weten of ik op de juiste manier bezig ben.

Als het goed is download ik eerst de meeste recente rom hier: ( xiaomi.eu_multi_gemini_V7.3.4.0.MAACNDD_v7-6.0.zip)
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=54760

Dan volg ik de volgende eenvoudige uitleg:
https://xiaomi.eu/communi...d-bl-only-released.31231/

Dat is toch al alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
user_tweakers schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:23:
Gister heb ik een zwarte 64gb Mi5 gekocht via Aliexpress bij Top one.

Nu wil ik voor de zekerheid zelf de multilang rom installeren om vrij te zijn van virussen/spyware en dergelijke. Het flashen moet allemaal wel lukken, maar wil even weten of ik op de juiste manier bezig ben.

Als het goed is download ik eerst de meeste recente rom hier: ( xiaomi.eu_multi_gemini_V7.3.4.0.MAACNDD_v7-6.0.zip)
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=54760

Dan volg ik de volgende eenvoudige uitleg:
https://xiaomi.eu/communi...d-bl-only-released.31231/

Dat is toch al alles?
Heb je de bootloader al unlocked dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
iTitus schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:21:
[...]

Laatste miui 7 of 8 alpha weekly?

Root is door superSU te installeren via twrp
Laatste miui 7 weekly, deze:
https://www.androidfilehost.com/?fid=24572330218881357

Ik heb zojuist superSU geflashed
https://download.chainfir...2.74-2-20160519174328.zip

Het lijkt er op dat ik ROOT heb. Titanium Backup heeft root acces. Maar Solid Explorer lijkt niet te werken, normaal gesproken moet je de terug knop blijven drukken tot \ , maar Solid geeft de melding root is niet available. Ik heb daarna geprobeerd de laatste busybox pro te installeren (hier kreeg ik wel superSU popup). Maar ook na het instaleren van de laatste busybox blijft Solid Explorer de melding geven dat ROOT niet available is.. Strange 8)7 . Root explorer krijgt wel ROOT btw, maar Solid is toch mijn favoriete..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Beste alle,

Ik zit op en.miui.com/unlock en ik merk dat ik niet meer me telefoonnummer etc moet invoeren om rechten aan te vragen.

Ik kom meteen in de Mi unlocktool download pagina.
Betekend dit dat dat ik dit niet nodig meer heb of wat??

Kan iemand me hier een bevestiging op geven?? En indien in alsnog rechten op een account moet aanvragen. Waar moet ik dat doen...

PS: nevermind, een issue in Google Chrome, als ik het in IE doe dan krijg ik gewoon de standaard unlock procedure!

[ Voor 13% gewijzigd door theduke1989 op 11-06-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Momus schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:28:
[...]

Heb je de bootloader al unlocked dan?
Nee de telefoon moet nog binnen komen, maar ik dacht ik zal alvast informeren zodat ik alles direct kan doen wanneer hij binnen is.
Boatloader unlocken duurt volgens mij even voordat je de code van Xiaomi krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
user_tweakers schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:41:
[...]

Nee de telefoon moet nog binnen komen, maar ik dacht ik zal alvast informeren zodat ik alles direct kan doen wanneer hij binnen is.
Boatloader unlocken duurt volgens mij even voordat je de code van Xiaomi krijgt.
Je krijgt geen code ;) als je goed doorleest is het alleen ''rechten'' wat je op je account krijgt om het te unlocken. Zelf raad ik het aan om een developer rom te installeren geeft vaak het minste problemen op. En dan wanneer je de rechten hebt ontvangen log je op je pc en uiteraard op je smartphone in :) Waardoor je de unlockproces kan beginnen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
user_tweakers schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:41:
[...]

Even een account aanmaken op miui.com en de rechten vast aanvragen. Kan je meteen beginnen als ie binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16
Grrrr... ik vorige week bij ibuygou de Pro besteld (witte), deze was op voorraad en zou in 3a5 dagen worden verzonden. Vrijdag nog steeds op status paid dus ik mailtje verstuurd. Hadden ze blijkbaar een Holiday week. En dat terwijl mijn huidige toestel steeds meer kuren begint te vertonen :/

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Momus schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:24:
[...]

Even een account aanmaken op miui.com en de rechten vast aanvragen. Kan je meteen beginnen als ie binnen komt.
Oke bedankt voor de tip, zal ik gelijk doen.
theduke1989 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:13:
[...]

Je krijgt geen code ;) als je goed doorleest is het alleen ''rechten'' wat je op je account krijgt om het te unlocken. Zelf raad ik het aan om een developer rom te installeren geeft vaak het minste problemen op. En dan wanneer je de rechten hebt ontvangen log je op je pc en uiteraard op je smartphone in :) Waardoor je de unlockproces kan beginnen!!!
Developer rom kan ik niet zo snel vinden maar ik vind wel: Stable 7.2.13.0 met wekelijske updates. Daar zijn ook positieve verhalen over dus zal het binnenkort eens proberen als hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Hoe gaat de battery life zijn tov stock?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
user_tweakers schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:56:
[...]

Oke bedankt voor de tip, zal ik gelijk doen.

[...]

Developer rom kan ik niet zo snel vinden maar ik vind wel: Stable 7.2.13.0 met wekelijske updates. Daar zijn ook positieve verhalen over dus zal het binnenkort eens proberen als hij binnen is.
Is gewoon te vinden, onder fastboot roms, en je hebt miflash nodig!!
http://update.miui.com/up...ni_global&b=X&r=global&n=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
Racing_Reporter schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:59:
[...]

Hoe gaat de battery life zijn tov stock?
Laat ik binnen een paar dagen weten, so far so good.. Wel al veel vloeiender tov de andere cm13 Build en xiaomi os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Nu probeer ik TWRP te installeren zoals ik op elke xiaomi van mij heb gedaan:
''adb reboot bootloader

You should now be in fastboot mode.

fastboot flash recovery twrp.img
(everything was OKAY)
fastboot reboot''

Maar dit werkt niet, kom gewoon weer in fastboot wanneer ik de reboot commando uitvoer.
Wat doe ik fout....

[ Voor 69% gewijzigd door theduke1989 op 12-06-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Past jullie meegeleverde Type-C kabel helemaal in de telefoon? Mijn stekker gaat er niet helemaal in, dus dat wil zeggen dat het zwarte plastic ongeveer 2- 3 mm verwijdert blijft van de Mi5. Mijn stekker valt er ook zo uit. Misschien zit er iets in de type C aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
The-Source schreef op zondag 12 juni 2016 @ 08:56:
Grrrr... ik vorige week bij ibuygou de Pro besteld (witte), deze was op voorraad en zou in 3a5 dagen worden verzonden. Vrijdag nog steeds op status paid dus ik mailtje verstuurd. Hadden ze blijkbaar een Holiday week. En dat terwijl mijn huidige toestel steeds meer kuren begint te vertonen :/
Hmm, dat zou 't wel verklaren. Ik heb mijn Mi5 daar op 5 juni besteld, maar deze is nog steeds niet verzonden, terwijl deze op voorraad zou zijn... heb de zwarte PRO besteld, ben erg benieuwd omdat ik nog weinig reviews over deze versie kan vinden! Ik twijfel nu of ik hem ga cancellen en voor een 64GB versie ga, die wel op voorraad in EU is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
The Source schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:32:
Past jullie meegeleverde Type-C kabel helemaal in de telefoon? Mijn stekker gaat er niet helemaal in, dus dat wil zeggen dat het zwarte plastic ongeveer 2- 3 mm verwijdert blijft van de Mi5. Mijn stekker valt er ook zo uit. Misschien zit er iets in de type C aansluiting?
Raar, dit heb ik totaal niet. Heb eerder het idee dat hij er te goed in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
born2tweak schreef op maandag 13 juni 2016 @ 07:33:
[...]

Hmm, dat zou 't wel verklaren. Ik heb mijn Mi5 daar op 5 juni besteld, maar deze is nog steeds niet verzonden, terwijl deze op voorraad zou zijn... heb de zwarte PRO besteld, ben erg benieuwd omdat ik nog weinig reviews over deze versie kan vinden! Ik twijfel nu of ik hem ga cancellen en voor een 64GB versie ga, die wel op voorraad in EU is.
Zwarte Pro is niet op voorraad. Tenminste dat mag ik hopen. Heb al een pre-order staan sinds februari...

edit.
Net gekeken en op hun website staat idd dat ie niet op voorraad is.

[ Voor 6% gewijzigd door Russel88 op 13-06-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
Russel88 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:14:
[...]

Zwarte Pro is niet op voorraad. Tenminste dat mag ik hopen. Heb al een pre-order staan sinds februari...

edit.
Net gekeken en op hun website staat idd dat ie niet op voorraad is.
Ach, ik zie nu dat ik een foutje maak! Hij stond bij een eerder genoemde AliExpress webshop op voorraad. Ben benieuwd of deze verzonden wordt, handling stond op 7 dagen en dat is vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
theduke1989 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:36:
Nu probeer ik TWRP te installeren zoals ik op elke xiaomi van mij heb gedaan:
''adb reboot bootloader

You should now be in fastboot mode.

fastboot flash recovery twrp.img
(everything was OKAY)
fastboot reboot''

Maar dit werkt niet, kom gewoon weer in fastboot wanneer ik de reboot commando uitvoer.
Wat doe ik fout....
je wilt naar recovery?

fastboot boot twrp.img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:18:
[...]

Die unlock code heb ik (nog, na 5 dagen) niet gehad. Ook niet via een online sms dienst (internationaal tel nr) |:(

Jij/jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Faraz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:38:
[...]

Die unlock code heb ik (nog, na 5 dagen) niet gehad. Ook niet via een online sms dienst (internationaal tel nr) |:(

Jij/jullie wel?
Je probeert hem waarschijnlijk met update manager uit te voeren of niet? Gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
[...]

Jij/jullie wel?
Je krijgt geen unlock code.
Na een aantal dagen krijg je unlock rechten op je account.
Gewoon dagelijks even http://www.miui.com/unlock/apply.php bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
[...]

Jij/jullie wel?
Je krijgt DIRECT een code die je moet invullen in het formulier. Vervolgens moet je wachten, tot je account rechten heeft om te mogen unlocken(daar krijg je een bevestigings sms van, maar daar staat niets in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Momus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:52:
[...]

Je krijgt geen unlock code.
Na een aantal dagen krijg je unlock rechten op je account.
Gewoon dagelijks even http://www.miui.com/unlock/apply.php bezoeken.
Oh, dat had ik dan schijnbaar verkeerd gelezen en begrepen. Dank!

Klopt het dat je m.b.v. die link meteen naar de Mi unlock download site gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Faraz schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:45:
[...]

Oh, dat had ik dan schijnbaar verkeerd gelezen en begrepen. Dank!

Klopt het dat je m.b.v. die link meteen naar de Mi unlock download site gaat?
Dan heb je unlock rechten gekregen, als je tenminste ingelogd bent op je account en kan je al aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Begin nu toch een beetje spijt te krijgen van mijn bestelling vorige week van de Mi 5 Pro. All in kost hij toch zo'n 430 euro en nu komt de Oneplus 3 met 6 GB Ram, Amoled Scherm en alle juiste LTE bands voor 399 euro.
Enige voordeel wat ik nog kan bedenken voor de Mi5 is dat hij wat compacter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:37
mijn Mi5 order gecancelled en OP3 gekocht. Jammer maar helaas, hij is in mijn ogen te groot maar zal ik wel aan wennen denk ik. Geen IR blaster maar kom van een Mi3 dus zal het ook niet missen. Mi5 was nog niet geshipped dus ik kom er wel mee weg, het geld is al wel van m'n visa maar ik heb vertrouwen in aliexpress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ransom_nl schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:19:
Begin nu toch een beetje spijt te krijgen van mijn bestelling vorige week van de Mi 5 Pro. All in kost hij toch zo'n 430 euro en nu komt de Oneplus 3 met 6 GB Ram, Amoled Scherm en alle juiste LTE bands voor 399 euro.
Enige voordeel wat ik nog kan bedenken voor de Mi5 is dat hij wat compacter is.
denk dat de 128GB van Oneplus3 bijvoorbeeld dan ook rond die prijs zat hoor ;) alleen Maar qua hardware inderdaad hier en daar veel beter.

Qua support zijn ze het zelfde volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zit te twijfelen tussen die nieuwe O+3 en de MI5 64, Veel overeenkomsten en ieder met zijn eigen voor en nadelen.

Wat ik als nadeel zie aan de MI5 is die glazen achtenkant, qua valbestendigheid is metaal toch fijner dan glas alhoewel dat metaal ook knap glad schijnt te zijn en je dan toch weer aan een hoesje/cover vast zit, wat die O+3 nog groter maakt dan hij al is...
De maat van de MI5 lijkt mij (zelfs inclusief hoesje) een stuk prettiger in de broek/hand.

Algehele degelijkheid, geen idee, will it blend/bend?

Intern zal het niet al te veel schelen wbt de camera sensor/lens, waarbij de O+3 wel wat meer softwarematige instelmogelijkheden heeft.

Processor performance en geheugen lijkt mij bij beide toestellen royaal voldoende.

Hoe de batterijduur zich verhoudt tussen oled en lcd display is in theorie in het voordeel van de oled, de sot van die O+3 laat echter geen geweldige verbetering zien tegenover de Xiaomi.
Qua charging is de Xiaomi duidelijk in het voordeel denk ik aangezien One+ zijn eigen truukje toepast in tegenstelling tot Qualcomm quickcharge.

Een behoorlijke afknapper is imho dat 2.5d glas op het scherm van de O+3, dat is gewoon niet prettig/fraai om een glazen screenprotector op te plakken, evenzo de achter uitstekende camera, wat dat betreft is de MI5 stukken strakker/fraaier uitgevoerd.

Software? O+3 gaat wat meer richting stock met een paar extra's, Miui geen ervaring mee maar lijkt mij ook niet echt een probleem. Op beide toestellen is binnen no-time een fatsoenlijke CM te knallen dus daarin voorzie ik weinig beperkingen.
MI5 is ff wat meer tweaken om hem een EUrom te laten draaien terwijl die O+3 out of the box het hier gewoon doet, ook dit is geen probleem, alleen een beetje meer werk.
De ene unlocked en de ander na een weekje unlocken is ook al geen dealbreaker.

Frequentiebanden zijn voor mij persoonlijk geen probleem (3G is voor onderweg voldoende en wifi ook) De O+3 is wel wat meer op de rest van de wereld gericht itt de MI5, de Cat van de MI5 is wel een stuk sneller indien op de juiste frequentie.
Beide helaas geen FM radio of mogelijkheid tot SD-card.

Verkrijgbaarheid is bij de Xiaomi gewoon minder dan One+, dat scheelt toch weer wat gehossel met importeren en dergelijke, geen onoverkomelijk probleem maar toch lastiger dan bij O+3.

Aftersales/garantie ? Met beide geen ervaring en of ik zo'n toestal nou naar Duitsland,Spanje of Polen moet sturen lijkt mij weinig verschil te maken.

Wanneer die O+3 waterdicht was geweest had ik geen seconde getwijfeld maar helaas...

De eerste juichreviews neem ik sowieso met een korrel zout maar geven wel een aardige eerste indruk van dat toestel, helaas zijn deze meestal niet al te kritisch, de reviews na een maandje gebruik zeggen meestal veel meer over de telefoon in de praktijk.

Ik neig zelf meer naar de MI5 omdat ik die qua uiterlijk gewoon erg veel fraaier vind maar twijfel gewoon nog een weekje door voordat ik knopen ga hakken, mocht er nog iemand een goed argument hebben voor de een of de andere dan hoor ik dat graag :)

Er zijn in dit topic toch nog geen constructieproblemen of enorm storende fouten met de MI5 opgedoken waar ik overheen gelezen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 02:40:
Er zijn in dit topic toch nog geen constructieproblemen of enorm storende fouten met de MI5 opgedoken waar ik overheen gelezen heb?
Er is er minimaal een hier geweest waar de behuizing van zijn Mi 5 getordeerd is. Er staan foto's van in dit topic.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 02:40:
Ook ik zit te twijfelen tussen die nieuwe O+3 en de MI5 64, Veel overeenkomsten en ieder met zijn eigen voor en nadelen.

Wat ik als nadeel zie aan de MI5 is die glazen achtenkant, qua valbestendigheid is metaal toch fijner dan glas alhoewel dat metaal ook knap glad schijnt te zijn en je dan toch weer aan een hoesje/cover vast zit, wat die O+3 nog groter maakt dan hij al is...
De maat van de MI5 lijkt mij (zelfs inclusief hoesje) een stuk prettiger in de broek/hand.
Zo fijn is metaal ook niet als je telefoon valt hoor. Meteen een dikke deuk in je behuizing (spreek uit ervaring met HTC M8 toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soulcrusher schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:43:
[...]

Er is er minimaal een hier geweest waar de behuizing van zijn Mi 5 getordeerd is. Er staan foto's van in dit topic.
Klopt, die had ik ook gezien, maar bij mijn weten is dit de enige melding, de rest van de gebruikers van een MI5 hebben dit probleem neem ik aan niet, in vergelijking met de spontaan barstende schermen van de Xperia Z3 t/m Z5 wat een structureel probleem bleek te zijn zie ik dit nog als een incident.

Zo heb ik ooit een diagonale barst in het scherm van een Xperia Arc-S gekregen door tordatie, voor de rest bleek dat ding tamelijk onverwoestbaar, tot een vriendin ff spontaan op schoot ging zitten terwijl die foon in een redelijk strakke broek zat, in die context zie ik mijn geval dus niet als een structurele fout in het ontwerp maar meer in een lompe externe factor.

Er is mij ook bekend dat bepaalde iPhones ook een ronding gaan vertonen, hoe dunner/platter hoe buigzamer vrees ik, maar als de MI5 nou werkelijk zo slap was zou dat hier toch wel vaker ter sprake gekomen zijn?
Ben wel benieuwd hoe de gebruikers hier de algehele degelijkheid/bouwkwaliteit ervaren.
Overigens gaat er indien ik de 5 koop sowieso een harde shell omheen, al is het alleen maar om dat gladde glas een beetje te beschermen en voor wat grip. (heb vaak droge handen en glad plastic ben ik daarom ook geen fan van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:28:
[...]

Zo fijn is metaal ook niet als je telefoon valt hoor. Meteen een dikke deuk in je behuizing (spreek uit ervaring met HTC M8 toestel)
Klopt, ik heb ook wel wat butsen in een plastic foon en krassen in de metalen rand, alleen een deukje in een hoek o.i.d. absorbeert de energie, glas is gelijk aan diggels over een groter gebied dan alleen die deuk, wanneer ik zo hier en daar eens een beschadigde foon zie dan valt mij een stuk gebarsten glas of het nou voor of achterkant is een stuk meer op dan een deuk of buts.

Beide is natuurlijk gewoon naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Voor wie het interessant is, Oppomart gaf me net in de mail aan dat de Pro versie in zwart vanaf morgen op voorraad is. Of het waar is weet ik niet, want ze hebben me al voorgelogen door te zeggen dat mijn witte maandag verstuurd zou worden en nu toegaven dat hij niet op voorraad is en er volgende week pas weer is. Dat terwijl ik hem vorige maandag al besteld heb en hij gewoon op voorraad staat. Dit soort Chinese shops ben ik gelijk klaar mee dus heb mijn order geannuleerd en hoop dat de refund soepel gaat.
Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken