Ook ik zit te twijfelen tussen die nieuwe O+3 en de MI5 64, Veel overeenkomsten en ieder met zijn eigen voor en nadelen.
Wat ik als nadeel zie aan de MI5 is die glazen achtenkant, qua valbestendigheid is metaal toch fijner dan glas alhoewel dat metaal ook knap glad schijnt te zijn en je dan toch weer aan een hoesje/cover vast zit, wat die O+3 nog groter maakt dan hij al is...
De maat van de MI5 lijkt mij (zelfs inclusief hoesje) een stuk prettiger in de broek/hand.
Algehele degelijkheid, geen idee, will it blend/bend?
Intern zal het niet al te veel schelen wbt de camera sensor/lens, waarbij de O+3 wel wat meer softwarematige instelmogelijkheden heeft.
Processor performance en geheugen lijkt mij bij beide toestellen royaal voldoende.
Hoe de batterijduur zich verhoudt tussen oled en lcd display is in theorie in het voordeel van de oled, de sot van die O+3 laat echter geen geweldige verbetering zien tegenover de Xiaomi.
Qua charging is de Xiaomi duidelijk in het voordeel denk ik aangezien One+ zijn eigen truukje toepast in tegenstelling tot Qualcomm quickcharge.
Een behoorlijke afknapper is imho dat 2.5d glas op het scherm van de O+3, dat is gewoon niet prettig/fraai om een glazen screenprotector op te plakken, evenzo de achter uitstekende camera, wat dat betreft is de MI5 stukken strakker/fraaier uitgevoerd.
Software? O+3 gaat wat meer richting stock met een paar extra's, Miui geen ervaring mee maar lijkt mij ook niet echt een probleem. Op beide toestellen is binnen no-time een fatsoenlijke CM te knallen dus daarin voorzie ik weinig beperkingen.
MI5 is ff wat meer tweaken om hem een EUrom te laten draaien terwijl die O+3 out of the box het hier gewoon doet, ook dit is geen probleem, alleen een beetje meer werk.
De ene unlocked en de ander na een weekje unlocken is ook al geen dealbreaker.
Frequentiebanden zijn voor mij persoonlijk geen probleem (3G is voor onderweg voldoende en wifi ook) De O+3 is wel wat meer op de rest van de wereld gericht itt de MI5, de Cat van de MI5 is wel een stuk sneller indien op de juiste frequentie.
Beide helaas geen FM radio of mogelijkheid tot SD-card.
Verkrijgbaarheid is bij de Xiaomi gewoon minder dan One+, dat scheelt toch weer wat gehossel met importeren en dergelijke, geen onoverkomelijk probleem maar toch lastiger dan bij O+3.
Aftersales/garantie ? Met beide geen ervaring en of ik zo'n toestal nou naar Duitsland,Spanje of Polen moet sturen lijkt mij weinig verschil te maken.
Wanneer die O+3 waterdicht was geweest had ik geen seconde getwijfeld maar helaas...
De eerste juichreviews neem ik sowieso met een korrel zout maar geven wel een aardige eerste indruk van dat toestel, helaas zijn deze meestal niet al te kritisch, de reviews na een maandje gebruik zeggen meestal veel meer over de telefoon in de praktijk.
Ik neig zelf meer naar de MI5 omdat ik die qua uiterlijk gewoon erg veel fraaier vind maar twijfel gewoon nog een weekje door voordat ik knopen ga hakken, mocht er nog iemand een goed argument hebben voor de een of de andere dan hoor ik dat graag
Er zijn in dit topic toch nog geen constructieproblemen of enorm storende fouten met de MI5 opgedoken waar ik overheen gelezen heb?