Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
Ch3ckmate schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:53:
mijn Mi5 order gecancelled en OP3 gekocht. Jammer maar helaas, hij is in mijn ogen te groot maar zal ik wel aan wennen denk ik. Geen IR blaster maar kom van een Mi3 dus zal het ook niet missen. Mi5 was nog niet geshipped dus ik kom er wel mee weg, het geld is al wel van m'n visa maar ik heb vertrouwen in aliexpress :)
Kun je bij IBuyGou een pre-order cancellen dan? Ik heb al betaald namelijk..
Een OP3 als vervanger voor de MI5 pro klinkt best aantrekkelijk aangzien de Pro na 4 maanden nog steeds niet leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 20:37
Russel88 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:15:
[...]

Een OP3 als vervanger voor de MI5 pro klinkt best aantrekkelijk aangzien de Pro na 4 maanden nog steeds niet leverbaar is.
Oh sorry, vergeten te vermelden, heb 'm besteld bij aliexpress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
[...]

Je hoort een order toch altijd te kunnen cancellen. Zou wel slecht zijn als ze daar niet aan meewerken. Ik heb net binnen een paar uur na mijn verzoek voor annulering mijn geld alweer terug staan op mijn Paypal rekening bij Oppomart. Dat doen ze dan wel weer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
[...]

Kan je gewoon stoppen hoor, heb mijne ook gestopt wegens andere redenen! En binnen 3 dagen zat het geld weer op de rekening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
theduke1989 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:37:
[...]

Kan je gewoon stoppen hoor, heb mijne ook gestopt wegens andere redenen! En binnen 3 dagen zat het geld weer op de rekening!
Heb mijn pre-order op de Mi5 ook gecancelled bij Ibuygou via een ticket en had met een dag alles weer terug op PayPal. Zonder gezeur en ook het geld voor de accessoires en verzekering etc. Gewoon, netjes geregeld.
Gisteren de OP3 besteld, vandaag al een sms van dhl dat ze het pakket hebben opgehaald bij de verzender :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:15
Ik zou vooralsnog voor de MI5 gaan. Verkrijgbaarheid van de OP3 is ook nog niet duidelijk. Dat invite systeem was er in het verleden niet voor niets.

En ze zijn nagenoeg hetzelfde enkel de Mi5 is goedkoper en kleiner. Dat maakt voor mij als fervent OPO gebruiker een groot verschil. niet enkel het gewicht maar vooral het formaat. Ja de OP3 heeft all bands, echter zit ik persoonlijk voornamelijk op Wifi en zie genoeg 4G en zo niet heb ik 3G. De 6GB over 3GB ga je in de praktijk niet merken, beter nog standaard is de OP3 langzamer (123k vs 137k Antutu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
The Source schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:51:
Ik zou vooralsnog voor de MI5 gaan. Verkrijgbaarheid van de OP3 is ook nog niet duidelijk. Dat invite systeem was er in het verleden niet voor niets.

En ze zijn nagenoeg hetzelfde enkel de Mi5 is goedkoper en kleiner. Dat maakt voor mij als fervent OPO gebruiker een groot verschil. niet enkel het gewicht maar vooral het formaat. Ja de OP3 heeft all bands, echter zit ik persoonlijk voornamelijk op Wifi en zie genoeg 4G en zo niet heb ik 3G. De 6GB over 3GB ga je in de praktijk niet merken, beter nog standaard is de OP3 langzamer (123k vs 137k Antutu).
[OnePlus 3] Levertijden & Prijzen veel hebben al snel binnen hoor sommige zelfs binne 2-3 dagen puur omdat het uit EU warehouses wordt gestuurd via DHL....

Daarnaast is 3GB een minimale aanraden voor mij als je MIUI draait en zwaar.
Maar 6GB is natuurlijk overkill! Maar de OP3 is al tig keer beter verkrijgbaar dan de MI5PRO black :) die nog niet eens gereleased is of alleen eek ''kleine batch''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

De Oneplus 3 heeft een beter scherm, meer ram, is sneller en heeft alle banden. Daarnaast ziet het er in mijn ogen ook nog eens mooier uit. Oneens dus met het bovenstaande.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ik zou niet teveel oordelen op de eerste batch. We wachten even af.
Daarbij het ik de witte Mi5 wegens gebrek aan zwart :)
Diederik-Jan schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:57:
De Oneplus 3 heeft een beter scherm, meer ram, is sneller en heeft alle banden. Daarnaast ziet het er in mijn ogen ook nog eens mooier uit. Oneens dus met het bovenstaande.
Niet iedereen heeft jouw ogen.
Waar zie jij dat de OP3 sneller is dan de MI5?
Zelfde CPU & kloksnelheid, daarbij zie ik benchmarks waarin de MI5 sneller is.
Dat geheugen gat je niet merken vrees ik.

[ Voor 66% gewijzigd door The Source op 15-06-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Dat is met Xiaomi ook nu toch. Ze hebben niet eens de eerste batch volledig uitgebracht van de PRO black :( of andere maakt me sad. Voor nu lijkt OP3 wel beter te zijn in veel opzichten!

Maar we zullen zien..

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/bfca9ab99beb2b3445f06a76ddaa6464.png
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2f5b10184167d684ae9c5a22b7d0af56.png

[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 15-06-2016 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

The Source schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:57:

[...]

Niet iedereen heeft jouw ogen.
Waar zie jij dat de OP3 sneller is dan de MI5?
Zelfde CPU & kloksnelheid, daarbij zie ik benchmarks waarin de MI5 sneller is.
Dat geheugen gat je niet merken vrees ik.
Je hoeft mijn goede ogen niet te hebben om tot de zelfde conclusie te doen komen. Amoled heeft een veel hogere contrastwaarde ten opzichte van LCD. Overigens:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3dadznh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik toch voor de 64Gb zwart gaan dus qua verkrijgbaarheid is dat geen probleem, of een oled een beter scherm is, sja dat is persoonlijk, het is in ieder geval een ander scherm...

De Mi5 is inclusief hoesje nog altijd kleiner en lichter dan de OP3 zonder, wat wel prettig is.
Frequentiebanden speelt voor mij persoonlijk totaal niet. En sneller, ja dat is het verschil tussen een Ferrari en een Lamborghini, in de praktijk merk ik daar dus helemaal niks van.

Wel vraag ik mij af waarom iemand een 128 Gb telefoon cancelled voor eentje met 64 Gb en dan niet gewoon voor de 64 Xiaomi was gegaan.

Geruststellende gedachte dat een fervent OPO gebruiker blij is met zijn Mi5 :)

Hoe staat het trouwens met de USB host functie van de Mi5? heb je daar een type C OTG kabeltje voor nodig? Makkelijk je overtollige data dumpen op een USB stick lost het voordeel van 128 Gb voor mij ook wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Simontjee schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:38:
[...]

Heb mijn pre-order op de Mi5 ook gecancelled bij Ibuygou via een ticket en had met een dag alles weer terug op PayPal. Zonder gezeur en ook het geld voor de accessoires en verzekering etc. Gewoon, netjes geregeld.
Gisteren de OP3 besteld, vandaag al een sms van dhl dat ze het pakket hebben opgehaald bij de verzender :D
Idd goed gedaan. Ik heb IBuyGou gisteravond gemaild en saldo is alweer teruggestort op Paypal. Net ook een OnePlus3 besteld. Volgens formulier krijg ik 'm eind van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:33:
Wel vraag ik mij af waarom iemand een 128 Gb telefoon cancelled voor eentje met 64 Gb en dan niet gewoon voor de 64 Xiaomi was gegaan.
In mijn geval omdat ik de Xiaomi Mi5 Pro had genomen voor de 4GB Ram, niet zozeer voor de 128GB opslag.
Je kan nu denken dat 4 of zelfs 6 GB overkill is, maar zo gaat het altijd met technologie, over een of 2 jaar denken we daar weer anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, overkill is geheugen nooit, ik kan mij niet herinneren dat ik ooit te veel geheugen heb gehad 8)7 ;)
Bedankt voor je motivatie toelichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
The Source schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:21:
[...]

Laat ik binnen een paar dagen weten, so far so good.. Wel al veel vloeiender tov de andere cm13 Build en xiaomi os.
En? Hoe bevalt de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Rom bevalt erg goed, ik heb eigenlijk maar 1 bug kunnen ontdekken (en 1 spelfout).
Na installatie doet de display het niet en in het start topic op XDA wordt duidelijk beschreven hoe dit te verhelpen is. Batterylife is ongeveer 20% beter tov stock (EU ROM). Ik heb nog niet naar eventuele wakelocks gekeken).

Wel jammer is dat de app drawer nu terug is, dat 5de icon op de bar was wel erg handig. Ik ga nog even kijken of hier een oplossing voor is.

Als je met twrp een backup van je huidge rom maakt dan kun je RR zo installen en zonder problemen terug gaan. Aub flashen als je nu de nieuwe alpha al draait, dan gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Hoe zit het eigenlijk met de ruimte voor apps op stock/cm13? Is er een aparte partitie hiervoor, of is er maar een?

En wat voor bumpers of screenprotectors gebruiken jullie zoal?

Ik heb nog heel even geduld, voor de pro, maar verwacht dat ik met mijn vervanging moet opschieten, mijn huidige Chinaphone scherm (zopo 980) krijgt steeds meer vlekken in het beeld.

[ Voor 4% gewijzigd door imdos op 16-06-2016 18:43 . Reden: Typefouten ]

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:34

SilencerNL

No remorse

pff, heb nu 2 dagen de Mi5 binnen, maar het zit allemaal niet erg mee...

Ik probeer nu al een tijdje een unlock code aan te vragen, maar ik krijg gewoon geen verify sms code binnen (T-Mobile). Thread aangemaakt op miui.com, maar daar krijg ik tot nu toe nog geen reactie op. Hoe hebben jullie die unlock code aangevraagd?

Ondertussen probeer ik de global rom te installeren, zodat ik de telefoon kan gebruiken. Ook dit lukt niet :(
Ik heb al van alles geprobeerd. Even uit het hoofd:
  • Update package gedownload van de officiële site, en op de Mi5 gezet. Via system update naar het pakket gewezen, maar dan zegt ie "Cant verify update"
  • MiFlash geeft aan dat hij niks kan erasen, omdat ie nog gelocked is
  • MiPhone Suite engels herkend de telefoon niet
  • MiPhone chinees met shift klik op een link via fastboot. Krijg één of andere chinese foutmelding
Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen... voel me net een newbie nu, terwijl ik al tientallen telefoons geflashed heb }:O

edit: zit nu overigens op de chinese dev versie (6.5.19)

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
SilencerNL schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:26:

Ik probeer nu al een tijdje een unlock code aan te vragen, maar ik krijg gewoon geen verify sms code binnen (T-Mobile). Thread aangemaakt op miui.com, maar daar krijg ik tot nu toe nog geen reactie op. Hoe hebben jullie die unlock code aangevraagd?

Ondertussen probeer ik de global rom te installeren, zodat ik de telefoon kan gebruiken. Ook dit lukt niet :(
Ik heb al van alles geprobeerd. Even uit het hoofd:
  • Update package gedownload van de officiële site, en op de Mi5 gezet. Via system update naar het pakket gewezen, maar dan zegt ie "Cant verify update"
  • MiFlash geeft aan dat hij niks kan erasen, omdat ie nog gelocked is
  • MiPhone Suite engels herkend de telefoon niet
  • MiPhone chinees met shift klik op een link via fastboot. Krijg één of andere chinese foutmelding
Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen... voel me net een newbie nu, terwijl ik al tientallen telefoons geflashed heb }:O

edit: zit nu overigens op de chinese dev versie (6.5.19)
Waarschijnlijk zit je met een ''fisshy'' rom vast! Je moet dan echt de unlock rechten aanvragen.
Ik heb altijd vanaf 6123456789 gedaan ipv 0612345678 zo werkt het altijd bij mij.

Zodra je de rechten hebt! Unlock je de bootloader! En ga je via miflash in fastboot modus de nieuwe rom installeren. Of je installeert TWRP en zet meteen de xiaomi.eu rom erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:58
SilencerNL schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:26:

Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen... voel me net een newbie nu
Topic doorlezen. Staat precies in hoe het moet, met linkje naar SMS site etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:34

SilencerNL

No remorse

Telefoon komt van Ibuygou, volgens mij doen die toch gewoon de telefoon leveren met officiele rom? Anyway, ik probeer inderdaad zonder de 0.... in de tekst staat dan: send to +31624........ Maar ik ontvang helemaal niks. Ook het nummer van mijn vrouw geprobeerd, geen geluk.

Edit, eindelijk gelukt, na 6 keer proberen via http://www.receive-sms-online.info/
The waiting has begun! :)

[ Voor 17% gewijzigd door SilencerNL op 16-06-2016 19:57 ]

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:12
Simontjee schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:38:
[...]

Denk dat ik mijn preorder ook maar stop, heb jij de OP3 gewoon via oneplus.net besteld, hoe zit het dan met bv invoer belasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
Langras schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:07:
[...]

Denk dat ik mijn preorder ook maar stop, heb jij de OP3 gewoon via oneplus.net besteld, hoe zit het dan met bv invoer belasting
Geen belasting. Het is import vanuit een EU land (polen). Weet hier niet veel van maar in één van de topics mbt de Oneplus 3 was dit uitgelegd. Bottomline: voor 399 heb je hem thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Afbeeldingslocatie: https://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2016/06/may-smartphone-market-share-china.png

Cijfers van Mei, wat op valt: waar is Xiaomi? Verkopen ze dan echt zo weinig Mi 5's? Dat de 128GB modellen niet verkocht worden was al duidelijk maar cijfers van de andere modellen lopen dus ook terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Kenzi schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:18:
[afbeelding]

Cijfers van Mei, wat op valt: waar is Xiaomi? Verkopen ze dan echt zo weinig Mi 5's? Dat de 128GB modellen niet verkocht worden was al duidelijk maar cijfers van de andere modellen lopen dus ook terug?
Valt me op dat Oppo bovenaan staat.
In de hifi-hoofdtelefoon wereld worden ze toch wel gezien als een toppertje. Maar van hun toestellen hoor ik niet zo veel hier op Tweakers. Als ik hun dochter onderneming One+ niet meereken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang dat Xiaomi zich met de Mi5 een beetje in de vingers gesneden heeft, okee ze waren de eerste met de SD820 wat natuurlijk wel de nodige positieve aandacht getrokken heeft.

Dat teaserspelletje van tevoren is natuurlijk leuk maar vervolgens moet je als fabrikant wel gaan leveren/presteren.

Daarna wachtte iedereen op de net iets praktischere 64 Gb versie en de gelijktijdig bij de introductie bekendgemaakte 128 Gb variant met roemruchte keramische achterkant schittert overal nog steeds door afwezigheid.
Op een gegeven moment lopen klanten dan weg of een concurrent springt in het gat zoals nu met de OnePlus3, diegenen die nu een andere telefoon gekocht hebben zie je de komende 2 jaar niet meer terug...

Het locken van de bootloader zal ook een negatief effect gehad hebben op de koopbereidheid van klanten, dat eenvoudig kunnen flashen was voor velen juist een groot pluspunt, nu schrikt het wellicht kopers juist af.

Ook het feit dat mensen het toestel gaan vergelijken met een Samsung S7 in plaats van met een S6 wat realistischer zou zijn maakt het lastig.
Wanneer je pretendeert een flagship te zijn en met de grote jongens wil concurreren dan zijn zaken als waterdichtheid, uitbreidbaar geheugen dmv een sd-card en een top camera zaken die je klanten inmiddels wel zijn gaan waarderen in diverse andere toptoestellen.

Wie weet wacht men ook wel op de volgende variant van de Mi5 die naar men verwacht wel enkele van die dingen heeft, de Redmi Note vloog ook binnen no-time van Mediatek naar een Snapdragon, vervolgens naar een metalen versie met vingerafdruk scanner binnen een half jaar.
Dat truukje moet je niet te vaak uithalen want als je je binnen een halfjaar bekocht voelt denk je de volgende keer wel 2 keer na voor je daar nog eens gelijk een Xiaomi koopt.

Xiaomi richt zich ook duidelijk op China en India, gebrek aan 4G banden is tegenwoordig ook een dingetje in de rest van de wereld. OPPO en consorten beseffen dat de wereldmarkt groter is dan slechts 2 landen waardoor je met dezelfde buzz echt wel meer telefoons afzet.

Neemt overigens niet weg dat het mij nog steeds een prima telefoon lijkt, hogere middenklasse, schurkt tegen de toppers aan voor een uiterst redelijke prijs. Sony slaat wat mij betredt ook volledig de plank mis met hun overpriced topmodel, denk dat die ook nog van een koude kermis thuis gaan komen na eerst dat fiasco met die SD810 en barstende schermen, ook zij gaan het ook nog zwaar krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:19:
Ik ben bang dat Xiaomi zich met de Mi5 een beetje in de vingers gesneden heeft, okee ze waren de eerste met de SD820 wat natuurlijk wel de nodige positieve aandacht getrokken heeft.
Xiaomi was niet de eerste met de SD820. Dat was LeTV met de Max Pro, net zoals dat LeTV nu weer de eerste is met de SD825

Xiaomi is aan alle kanten door de concurrentie in gehaald. Waar ze eerst de enige waren die goedkope toestellen met hoge specs maakten zijn ze nu een van de vele. Er is behalve Miui geen onderscheid tussen Xiaomi en bijv. Meizu, Oppo, Vivo, ZTE etc. (behalve dan dat Xiaomi enorm veel fanboys buiten China heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
En juist die internationaal zo breed gedragen software maakt ze dan juist wel onderscheidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Mijn Mi5 (64GB) is onderweg sinds vorig weekend en heb daar eigenlijk helemaal geen spijt van. Het toestel is voor zijn prijs (64GB €350 incl alles) nog steeds erg concurrerend. De O+3 is óók mooi voor zijn prijs, maar wat mij betreft eerder anders dan beter of slechter (zelfde soc, camera, batterij; ander formaat/type scherm, ontwerp). Zelf vind ik het ontwerp een stuk mooier, en het schermformaat fijner op de Mi5 (ik heb nu een Redmi Note 3, vind het te groot). Voor anderen kan die keuze de andere kant op vallen afhankelijk van persoonlijke voorkeur, maar hoe dan ook zie ik geen gigantische verschillen. Voor ROM support/OS idem: 3rd party ROM support zal op de O+3 een stuk beter zijn, maar ik vind Miui zelf ook erg fijn werken.

Enige echte objectieve pluspunten zijn de 4g banden en hoeveelheid ram (alhoewel je dat niet per se hoeft te gaan merken). Ben benieuwd of er toch nog een oplossing gaat komen voor die banden maar vrees van niet: de modem driver is niet zomaar aan te passen door verificatie in de phone zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Kenzi schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:53:
[...]

Xiaomi was niet de eerste met de SD820. Dat was LeTV met de Max Pro, net zoals dat LeTV nu weer de eerste is met de SD825

Xiaomi is aan alle kanten door de concurrentie in gehaald. Waar ze eerst de enige waren die goedkope toestellen met hoge specs maakten zijn ze nu een van de vele. Er is behalve Miui geen onderscheid tussen Xiaomi en bijv. Meizu, Oppo, Vivo, ZTE etc. (behalve dan dat Xiaomi enorm veel fanboys buiten China heeft).
Je zou toch zeggen dat Xiaomi op basis van hun software support zich toch wel onderscheid van de 13-in-1-dozijn Chinese dozenschuivers? MIUI is toch wel een sterk merk op zichzelf, met update support waar zelfs menig topmerk iets van kan leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Tigerblood schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:38:
[...]

Je zou toch zeggen dat Xiaomi op basis van hun software support zich toch wel onderscheid van de 13-in-1-dozijn Chinese dozenschuivers? MIUI is toch wel een sterk merk op zichzelf, met update support waar zelfs menig topmerk iets van kan leren.
Het gros van de mensen merkt daar helemaal niks van. Die weten niet eens wat een ROM is, of dat er updates zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Kenzi schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:01:
[...]

Het gros van de mensen merkt daar helemaal niks van. Die weten niet eens wat een ROM is, of dat er updates zijn ;)
De mensen die een xiaomi kopen grootte gedeelte weet wel degelijk wat een ROM is. Iemand met een iPhone of Sony , LG etc zal het pas niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenzi schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:53:
[...]

Xcuus :) je hebt volkomen gelijk, al is LeTV in het wilde westen voor velen nog veel onbekender dan Xiaomi.

Ingehaald wil natuurlijk niet zeggen dat ze opeens slechte toestellen zijn gaan maken, de rest heeft gewoon een flinke inhaalslag gemaakt, concurrentie is niet zo verkeerd :) Dat houdt ze als het goed is een beetje wakker.

Miui lijkt mij best een prettige customization en die schare fanboys heeft als bijkomend voordeel een levendige community, xiaomi.eu bijvoorbeeld zie ik toch wel als een voordeel.

Gokken op alleen een dikke processor is wel een flink risico gebleken.

Voor mij was de Redmi Note 3 een prima telefoon geweest... op de camera en het formaat na dan, blijkbaar denken meer mensen daar zo over ;) 5.15 en een mooi strak uiterlijk speelt ook mee. Die SD650 red ik het ook wel mee.

Kenzi, jij als chinofonofiel weet jij een alternatief met een redelijk ok camera, knappe batterij en kleiner dan 5.5" wat ook nog op een beetje service/updates/stock of custom/ roms kan rekenen, liefst sd kaartje en niet gammel? tot zo'n 350,-- inclusief alles? Ik heb een heel aantal zinnige posts van jou gelezen en merkte de laatste maanden, zegmaar na de Redmi Note 3 pro dat ik het gevoel kreeg dat je stukken minder enthousiast werd over Xiaomi, in ieder geval dacht ik zoiets tussen de regels door te lezen, kan het mis hebben natuurlijk, maar de ondertoon veranderde wat ...

--edit--
Of begin jij gewoon wat knorriger te worden? ;) ;)
--/edit--

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 17:25 . Reden: Moodsedit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:05:
[...]

De mensen die een xiaomi kopen grootte gedeelte weet wel degelijk wat een ROM is. Iemand met een iPhone of Sony , LG etc zal het pas niet weten.
Samsung...
Mensen met een Sony weten in ieder geval dat er updates bestaan (6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:37
Nou, van de laatste MIUI 8 EU rom, maar snel terug naar MIUI 7 EU.

Hij herkende m'n account steeds niet. Continu vastloopmeldingen om uit te sturen. (geen idee wat allemaal). en als je ook maar 1x reboot, blijft hij hangen in een bootloop.

Ik blijft voorlopig maar lekker op MIUI 7!

(ca 6x opnieuw geinstalleerd / geprobeerd ... is gewoon nog erg brak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
maurits82 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:03:
Nou, van de laatste MIUI 8 EU rom, maar snel terug naar MIUI 7 EU.

Hij herkende m'n account steeds niet. Continu vastloopmeldingen om uit te sturen. (geen idee wat allemaal). en als je ook maar 1x reboot, blijft hij hangen in een bootloop.

Ik blijft voorlopig maar lekker op MIUI 7!

(ca 6x opnieuw geinstalleerd / geprobeerd ... is gewoon nog erg brak)
Ze raden aan om een backup uit te voeren een format data te doen :) Daarna clear data/cache...
Nergens last van ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:37
theduke1989 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:14:
[...]

Ze raden aan om een backup uit te voeren een format data te doen :) Daarna clear data/cache...
Nergens last van ik.....
Ook allemaal gedaan.
Naja, MIUI 7 is ook geen ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Diederik-Jan schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:05:
[...]
Je hoeft mijn goede ogen niet te hebben om tot de zelfde conclusie te doen komen. Amoled heeft een veel hogere contrastwaarde ten opzichte van LCD. Overigens:
[afbeelding]
Klopt dat van die contrast waardes op de OP3 was ik vergeten;

http://www.anandtech.com/print/10411/the-oneplus-3-review

"I don't think it's a stretch to say it's the worst display I've examined during my time at AnandTech"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:16
The Source schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:56:
[...]

"I don't think it's a stretch to say it's the worst display I've examined during my time at AnandTech"
Alle andere reviewerers vinden de OP3 een top scherm hebben, dit is de enige review op internet met klachten over OP3 scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:43

Wirehub

Blaat

maurits82 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:15:
[...]

Ook allemaal gedaan.
Naja, MIUI 7 is ook geen ramp
Had een ticket geopend , problemen met vertaling Zorgde voor bootloop etc

Zie github link voor goede rom

https://github.com/redman...15#issuecomment-227016453

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Eindelijk is de 128gb black ceramic beschikbaar. Meteen besteld. Heeft me wel veel gekost. Namelijk €515,- inclusief DHL en geen invoerkosten. Hopelijk is het wat voor de klant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

The Source schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:56:
[...]

Je doet er wel alles aan hè om je aankoop te rechtvaardigen. Zolang het een review is moet je het met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

theduke1989 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 03:14:
Eindelijk is de 128gb black ceramic beschikbaar. Meteen besteld. Heeft me wel veel gekost. Namelijk €515,- inclusief DHL en geen invoerkosten. Hopelijk is het wat voor de klant..
Apart want op de Mi.com officiele site is hij nog steeds niet te krijgen. Enige wat je kan doen is een "reminder" wanneer hij leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Kenzi schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 04:11:
[...]

Apart want op de Mi.com officiele site is hij nog steeds niet te krijgen. Enige wat je kan doen is een "reminder" wanneer hij leverbaar is.
Nja ik koop er vaker en het is al "opgestuurd" naar Engeland dus even afwachten en dan als allee mee zit deze week of begin volgend week..

Ik heb een vraag betreft de TWRP:

Waarom bevriest mijn TWRP altijd? wanneer je in recovery komt, dan bevriest die een tijdje en dan kan je erna weer mee verder. Iemand enig idee? Heb namelijk de boot+twrp geïnstalleerd zoals op xiaomi.eu verteld is.

[ Voor 24% gewijzigd door theduke1989 op 21-06-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
theduke1989 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:35:
[...]

Nja ik koop er vaker en het is al "opgestuurd" naar Engeland dus even afwachten en dan als allee mee zit deze week of begin volgend week..

Waarom bevriest mijn TWRP altijd? wanneer je in recovery komt, dan bevriest die een tijdje en dan kan je erna weer mee verder. Iemand enig idee? Heb namelijk de boot+twrp geïnstalleerd zoals op xiaomi.eu verteld is.
Ligt aan de TWRP versie die je hebt. Er zijn wat versies die hier geen last van hebben koste me veel zoeken maar ik heb er geen last meer van nu. Ik heb hem op xda-developers gevonden maar weet zo niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Bedankt ga even zoeken. Heb de TWRP van xiaomi.eu gebruikt.

Ik heb zelf deze gebruikt: https://xiaomi.eu/communi...d-bl-only-released.31231/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Ik heb sinds eergisteren de laatste miui v8 beta erop staan van xiaomi.eu. Alles werkt top, volledig geconfigureerd met al mn apps, ben nog geen 1 bug tegengekomen en batterij lijkt net zo goed te zijn als stock ROM. Daarnaast zijn er een aantal leuke nieuwe features. Let op, wel full wipe doen. Er is ook een TWRP voor gemini MIUIv8 beschikbaar die ik aanraad eerst te fastboot flashen. Die aangepaste boot.img is niet meer nodig. Fastboot flash gewoon de boot.img uit de xiaomi.eu_multi_MI5_6.6.16_v8-6.0.zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
theduke1989 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:35:
[...]

Dit heb ik ook met die versie. Maar ik merkte dat als je een USB OTG adapter aansluit en een optische muis eraan hangt je meteen wel dingen kan doen. De unfreeze komt meestal na een paar minuten.

Zit te twijfelen of ik naar miui 8 ga of niet. 7 Werkt echt prima atm, zijn een paar kleine dingetjes waar ik me aan stoor, maar die zullen vast niet anders zijn in miui8. Dingen als: als je een whatsapp bericht krijgt, zie je van wie en de eerste zin. Stuurt die persoon een 2e bericht, staat er ipv wie en wat, 2 berichten van 1 persoon. Als iemand anders wat stuurt zie je 2 berichten van 2 personen. Ik wil gewoon weten wie er een berichtje stuurt :(

Voor de update: Ik begrijp dat je een nieuwe TWRP erop knalt en full wipe en installatie miui8. Om terug te gaan naar miui7 weer die oude TWRP erop en restore backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08 20:49
iTitus schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:14:
[...]

.....

Zit te twijfelen of ik naar miui 8 ga of niet. 7 Werkt echt prima atm, zijn een paar kleine dingetjes waar ik me aan stoor, maar die zullen vast niet anders zijn in miui8. Dingen als: als je een whatsapp bericht krijgt, zie je van wie en de eerste zin. Stuurt die persoon een 2e bericht, staat er ipv wie en wat, 2 berichten van 1 persoon. Als iemand anders wat stuurt zie je 2 berichten van 2 personen. Ik wil gewoon weten wie er een berichtje stuurt :(
...
Ik heb hetzelfde probleem (met whatsapp notificaties)! Vind het persoonlijk heel irritant.

Is dit in Miui 8 opgelost dan, aangezien je daar aan zit te denken?
Zijn hier andere oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Faraz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:40:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem (met whatsapp notificaties)! Vind het persoonlijk heel irritant.

Is dit in Miui 8 opgelost dan, aangezien je daar aan zit te denken?
Zijn hier andere oplossingen voor?
Ik heb altijd aangenomen dat het een Android/MIUI dingetje was en dat ik er geen invloed op heb(was op BlackBerry 10 beter). Dat dit soort dingetjes in MIUI 8 anders zouden zijn is slechts een hoop, ik heb geen idee.

Maar Whatsapp is sowieso een beetje raar, camera shutter maakt wel geluid terwijl stock het niet doet, ook op stil/trillen. Tevens luistert Whatsapp niet naar de Do Not Disturb modus, waardoor je alsnog wordt wakker getrillt. Waar is die DND modus dan voor? Heb overigens nog steeds geen betere optie dan internet uit(wil wel gebeld kunnen worden namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
iTitus schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:45:
[...]
Maar Whatsapp is sowieso een beetje raar, camera shutter maakt wel geluid terwijl stock het niet doet, ook op stil/trillen. Tevens luistert Whatsapp niet naar de Do Not Disturb modus...
Komt dat laatste niet omdat je misschien berichten krijgt van contacten die in je exclude lijst staan? Bij stock Android heb je dat als contacten, die als favoriet ingesteld zijn, je bellen, je telefoon gewoon overgaat ook al staat hij in DND (-priority only) mode. Ik meen dat je Whatsapp van deze contacten ook gewoon hoorde maar dat weet ik niet zeker.

Daarbij moet ik zeggen dat ik geen ervaring heb met MIUI na versie 5.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
iTitus schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:45:
[...]

.... Tevens luistert Whatsapp niet naar de Do Not Disturb modus, waardoor je alsnog wordt wakker getrillt. Waar is die DND modus dan voor? Heb overigens nog steeds geen betere optie dan internet uit(wil wel gebeld kunnen worden namelijk).
Volgens mij komt dat doordat in je DND instellingen wél een optie is aangevinkt voor bepaalde contacten om te 'notifyen'. Bij mij staat bijv dat mensen uit m'n favorites wél kunnen storen met bellen en/of berichtjes (kun je ook weer afzonderlijk instellen).

Iemand nog een oplossing voor ons 'niet zichtbare appjes probleem' bij > 1 bericht? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
iTitus schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:14:
[...]
Voor de update: Ik begrijp dat je een nieuwe TWRP erop knalt en full wipe en installatie miui8. Om terug te gaan naar miui7 weer die oude TWRP erop en restore backup?
Ik heb meteen de Miui 8 geprobeerd maar kwam met de eerste release in een bootloop. Daarna TWRP gedowngrade naar de versie die voor 7 geschikt was, maar dat leverde ook een bootloop op. Daarna weer de TWRP voor v8 geflashed en heb daarna een nieuwe install zonder wipe gedaan van de v7.3.10 en dat ging prima met de laatste TWRP.

Was dus even spannend omdat de backup die ik had gemaakt met de oude TWRP niet meer op kwam, maar uiteindelijk met de nieuwe TWRP kunnen installeren.

Vandaag een laatste versie van 8 geinstalleerd, waar een fout in een vertaling verholpen is. Daardoor is de bootloop verholpen en zit ik nu vrolijk op v8!

Afbeeldingslocatie: https://i104.photobucket.com/albums/m199/remcoharmsen/Screenshot_2016-06-21-13-38-32-094_com.antutu.ABenchMark.png

[ Voor 6% gewijzigd door born2tweak op 21-06-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Diederik-Jan schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 03:54:
[...]

Je doet er wel alles aan hè om je aankoop te rechtvaardigen. Zolang het een review is moet je het met een korreltje zout nemen.
Nee ik doe helemaal niet alles om mijn aankoop te rechtvaardigen. Er wordt gezegd dat de OP3 een veel betere keuze is dan de MI5 en daar ben ik het persoonlijk niet mee eens.

Daarna wordt er gezegd dat het scherm van de OPO veel beter is en dan laat ik zien dat een gerenomeerde reviewer met de juiste apperatuur om het te testen het er niet mee eens is.

Maar ik laat het hierbij, heb geen tijd om een lang verhaal te typen wat er allemaal goed en mis is aan de MI5 en de OP3. Uiteindelijk komt het toch aan op je persoonlijke voorkeur en het geld dat je wilt uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:12
Klaarblijkelijk blokkeert mijn provider de sms voor unlock aanvraag :/ Via de eerder genoemde received sms zie ik de code wel voorbij komen maar als ik deze dan invul komt er een vage chinese pop-up welke ik niet in via google translate kan laten vertalen.
Als ik de screenshots van het proces voorbij zie komen zie ik daar nergens de pop-up.
Nu ga ik zeer binnenkort over van tele2 naar Ben en hopelijk komt hij dan wel netjes door.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Niet hopen the source, Bij mij bij ben kwam hij ook niet aan. Is de hele unlock site in het Chinees of zit je wel op de Engelse site?

Je kan de popup niet vertalen omdat het een plaatje is? Maak een foto en gooi die in translate. Also, de code is beperkt geldig dacht ik, dus zorg dat je een nieuwe aanvraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ja meermaals gedaan en elke keer komt dezelfde popup, welke ook met ocr niet goed herkend word.
De code voerde ik ruim binnen de 5 minuten geldigheid in maar helpt allemaal niet. Nu maar forum thread aangemaakt kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
Wat doen de meeste kopers hier? Gesealde versie bestellen en dan zelf Play Store er op zetten?

Ik wil de 64GB Black via Top One bestellen op ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungelman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-08 02:55
The-Source schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:00:
Ja meermaals gedaan en elke keer komt dezelfde popup, welke ook met ocr niet goed herkend word.
De code voerde ik ruim binnen de 5 minuten geldigheid in maar helpt allemaal niet. Nu maar forum thread aangemaakt kijken of dat helpt.
Ik had al een topic gemaakt vanwege de zelfde redenen:
http://en.miui.com/thread-296198-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
hrigteri schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:38:
Wat doen de meeste kopers hier? Gesealde versie bestellen en dan zelf Play Store er op zetten?

Yup, anders krijg je er een met custom rom met weet jij veel erop, plus die lijken problemen te geven bij de unlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
hrigteri schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:38:

Veruit de meeste zijn niet gesealed op ali (die van top one zeker niet).
Bovendien riskeer je import tax (13e + 21% van totaal(!)) er bovenop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
The-Source schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:51:
Klaarblijkelijk blokkeert mijn provider de sms voor unlock aanvraag :/ Via de eerder genoemde received sms zie ik de code wel voorbij komen maar als ik deze dan invul komt er een vage chinese pop-up welke ik niet in via google translate kan laten vertalen.
Als ik de screenshots van het proces voorbij zie komen zie ik daar nergens de pop-up.
Nu ga ik zeer binnenkort over van tele2 naar Ben en hopelijk komt hij dan wel netjes door.
Ik heb die tekst met google translate (foto) laten vertalen en het uiteindelijk via een online sms service gedaan. Dat werkte wel.
Je krijgt uiteindelijk (i.t.t. wat ik dacht) géén sms als je account geunlocked is, maar gewoon stilzwijgend unlock rechten waarna je de MiUnlock software kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Faraz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:58:
[...]

Ik heb die tekst met google translate (foto) laten vertalen en het uiteindelijk via een online sms service gedaan. Dat werkte wel.
Je krijgt uiteindelijk (i.t.t. wat ik dacht) géén sms als je account geunlocked is, maar gewoon stilzwijgend unlock rechten waarna je de MiUnlock software kan downloaden.
Want je hebt al die tijd die online SMS-service in de gaten zitten te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

The Source schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:21:
[...]

Laat ik binnen een paar dagen weten, so far so good.. Wel al veel vloeiender tov de andere cm13 Build en xiaomi os.
En?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Erg goed, zie; The Source in "[Xiaomi Mi 5] Ervaringen en Discussie"

Op de 20ste is er ook nog een update geweest van het ROM.
Mega tevreden mee. Zitten nog wel een paar kleine bugs in maar niets kritisch. Dus geen BT battery drain :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hoe lang duurde het bij jullie de levering vanuit China naar Engeland vaak? Zonder Engeland - Nederland.
Cannot wait for my Xiaomi MI5 4GB/128GB black ceramic....

En is het verstandig om de nieuwe ROM (MIUI8) - volgende week. te installeren of dat weer niet....

[ Voor 23% gewijzigd door theduke1989 op 22-06-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

The Source schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:44:
[...]

Erg goed, zie; The Source in "[Xiaomi Mi 5] Ervaringen en Discussie"

Op de 20ste is er ook nog een update geweest van het ROM.
Mega tevreden mee. Zitten nog wel een paar kleine bugs in maar niets kritisch. Dus geen BT battery drain :)
Werkt de IR wel gewoon en de fingerprint sensor? Of kan je anders je bugs vermelden?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Faraz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:57:
[...]

Veruit de meeste zijn niet gesealed op ali (die van top one zeker niet).
Bovendien riskeer je import tax (13e + 21% van totaal(!)) er bovenop..
Weet niet waar je die info vandaan haalt? Top one geeft zelfs nog aan nadat je besteld hebt dat je een sealed kan vragen(moet je daarna 3 keer bevestigen dat je echt zeker problemen met het chinees etc wil :P), vervolgens komt ie ook netjes sealed aan.

Wat import tax betreft, hij gaat (als je via DHL besteld) eerst naar the UK, daar wordt denk ik tax betaalt(misschien is UK een land met 0% op telefoons, not sure). Vervolgens komt hij vanuit UK naar NL, en dus tax vrij(zolang Brexit nog geen feit is :P)

Dus beide niet waar :)

Hoe lang CN-UK duurt, 3-6 dagen, afhankelijk van of DHL weer het pakketje ergens naar de verkeerde plek(duitsland) stuurt. Valt weinig over te zeggen, bij mij was het trackingnummer een lot van 4 pakjes. Mijne was #3 en zat in zending 2/3 binnen de tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
imdos schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:24:
[...]

Werkt de IR wel gewoon en de fingerprint sensor? Of kan je anders je bugs vermelden?
IR gebruik ik niet, fingerprint werkt perfect.
Ik gebruik de 19 build, maar ik zag deze morgen iemand op de 20 build bugs reporten, weet niet of dit ook zo is. Kan ook een dirty flash gone wrong zijn.

Maar ik zou zeggen maark een backup van je rom met TWRP en probeer RR.
Je kunt dan binnen 10 minuten weer terug naar je oude rom door de backup terug te zetten. Het zal je niet tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik krijg binnenkort mijn MI5 128GB/4GB variant binnen.
Was vergeten om te vertellen dat ze geen ''eigen (fissy) rom'' moesten installeren dus krijg die nu.

Wat is is wijsheid? Welke rom moet ik via miflash gaan installeren wil ik erna de bootloader unlocken?
Want ik heb een vorige MI5 gehad deze was 64gb en had ik zonder problemen (kwam van ibuygou) zonder enige moeite de BL geunlocked.

Dus als er een fissy rom op zit, moet ik wel miflash gebruiken. Hoe kan ik voorkomen dat miflash zegt kan niet ivm locked bootloader?? Want wil MIUI8 van xiaomi.eu installeren...

Daarnaast kan het kwaad als ik de xiaomi account verwijder zodra de BL unlocked is om een andere te gebruiken??? Kan dat kwaad voor in de toekomst betreft updates installeren....

[ Voor 13% gewijzigd door theduke1989 op 22-06-2016 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

The Source schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:44:
[...]

IR gebruik ik niet, fingerprint werkt perfect.
Ik gebruik de 19 build, maar ik zag deze morgen iemand op de 20 build bugs reporten, weet niet of dit ook zo is. Kan ook een dirty flash gone wrong zijn.

Maar ik zou zeggen maark een backup van je rom met TWRP en probeer RR.
Je kunt dan binnen 10 minuten weer terug naar je oude rom door de backup terug te zetten. Het zal je niet tegenvallen.
Ik zit eigenlijk nog te wachten op de zwarte 128Gb, maar ben me al goed aan het inlezen.

Hopelijk komt het spoedig en gaat de prijs iets omlaag; Ik heb al wel andere opties op het oog zoals de OP3 en de ZUK2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Momus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:02:
[...]

Want je hebt al die tijd die online SMS-service in de gaten zitten te houden?
Nee, die (1e) sms-code krijg je vrijwel direct binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Titus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:15:
[...]

Weet niet waar je die info vandaan haalt? Top one geeft zelfs nog aan nadat je besteld hebt dat je een sealed kan vragen(moet je daarna 3 keer bevestigen dat je echt zeker problemen met het chinees etc wil :P), vervolgens komt ie ook netjes sealed aan.

Wat import tax betreft, hij gaat (als je via DHL besteld) eerst naar the UK, daar wordt denk ik tax betaalt(misschien is UK een land met 0% op telefoons, not sure). Vervolgens komt hij vanuit UK naar NL, en dus tax vrij(zolang Brexit nog geen feit is :P)

Dus beide niet waar :)

Hoe lang CN-UK duurt, 3-6 dagen, afhankelijk van of DHL weer het pakketje ergens naar de verkeerde plek(duitsland) stuurt. Valt weinig over te zeggen, bij mij was het trackingnummer een lot van 4 pakjes. Mijne was #3 en zat in zending 2/3 binnen de tracking.
Ik spreek uit eigen ervaring met Top One. (Wellicht had ik het nog vaker moeten vragen?)
Bij mij is hij direct naar NL toegezonden (CN->NL), volgens track&trace.

In het VK betaal je, indien opgemerkt, (natuurlijk) ook gewoon import tax, ...
Het is een eiland, maar = niet de Bahama's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verdere posts hierover in \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen., daar hoort het thuis. Dit topic is voor vragen en ervaringen over het toestel :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Faraz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:38:
[...]

Nee, die (1e) sms-code krijg je vrijwel direct binnen.
Ja, maar de SMS dat je device unlocked is niet. Die krijg je ook op het verificatietelefoonnummer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Momus schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:03:
[...]

Ja, maar de SMS dat je device unlocked is niet. Die krijg je ook op het verificatietelefoonnummer namelijk.
Zoals ik eerder al zei, die hoef je niet af te wachten (dacht ik eerst ook).
Gewoon na een paar dagen je mi account checken via de unlock site. Als je daar een link naar unlock software zit, heb je de rechten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Faraz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:13:
[...]

Zoals ik eerder al zei, die hoef je niet af te wachten (dacht ik eerst ook).
Gewoon na een paar dagen je mi account checken via de unlock site. Als je daar een link naar unlock software zit, heb je de rechten ontvangen.
Dat klopt. Maar je krijgt WEL een SMS. Alleen op het nummer dat gebruikt hebt voor verificatie, dus als je een online SMS dienst gebruikt hebt, zul je die mislopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Momus schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:17:
[...]

Dat klopt. Maar je krijgt WEL een SMS. Alleen op het nummer dat gebruikt hebt voor verificatie, dus als je een online SMS dienst gebruikt hebt, zul je die mislopen.
Je krijgt de sms, maar die heb je nergens voor nodig. Dus waarom zou je die willen lezen?

En stel dat je écht zin hebt om die nutteloze sms te lezen: 1-2 x per dag de site van de online sms dienst refreshen en je ziet ook die 2e sms vanzelf binnenkomen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Faraz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:57:
[...]

Je krijgt de sms, maar die heb je nergens voor nodig. Dus waarom zou je die willen lezen?

En stel dat je écht zin hebt om die nutteloze sms te lezen: 1-2 x per dag de site van de online sms dienst refreshen en je ziet ook die 2e sms vanzelf binnenkomen. :|
Geen idee waarom je die zou willen lezen. Ik corrigeer slechts wat jij hier zegt.
Faraz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:58:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Momus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:40:
[...]

Geen idee waarom je die zou willen lezen. Ik corrigeer slechts wat jij hier zegt.

[...]
Aha, helder. Dan zitten we op één lijn (was een foutje van mijn kant).

Iemand nog een oplossing voor ons 'niet zichtbare appjes probleem' bij > 1 bericht, met MIUI 7? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou vandaag nogmaals via receive sms online unlock aangevraagd maar ipv ontvanger van duitsland de ontvangen van tjechie gebruikt er hiermee kwam ik wel verder zonder pop-up.
Blijft een omslachtige manier maar wanneer de lock eraf is dan eindelijk echte vrijheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:01

FlashBang

Hoi.

Mi 5 Pro 128 GB in het zwart (keramisch) zojuist binnen via iBuygou. Heeft op 1 dag na 4 maanden geduurd, maar ik ben tot zover erg onder de indruk. Nu alles van mijn Mi 2S via Mi Mover overzetten en hem volledig in gebruik nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat de levertijd tegenwoordig wat vlotter is voor de 64Gb versie ;)
Of zal ik de Mi5s alvast bestellen? die zal er ook wel binnen 4 maanden zijn.... hehehe :D

-edit-
Overigens restepc voor je geduld, ik hoop dat je er erg veel plezier van gaat hebben!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
FlashBang schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:24:
Mi 5 Pro 128 GB in het zwart (keramisch) zojuist binnen via iBuygou. Heeft op 1 dag na 4 maanden geduurd, maar ik ben tot zover erg onder de indruk. Nu alles van mijn Mi 2S via Mi Mover overzetten en hem volledig in gebruik nemen!
Hoeveel heb je er voor uitgegeven inclusief alle DHL + custom free duties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

EUR 470,82 in totaal, met verzending via DHL, importkosten verzekering en de dunne siliconen case van Xiaomi zelf

@resteter: voor zover ik weet is het echt alleen nog de 128 GB versie met keramische achterkant waar leveringsissues mee zijn. Als je nu toe bent aan een nieuwe telefoon zou ik mooi voor de Mi 5 gaan, als het nog geen haast heeft is wachten op de S ook een prima optie natuurlijk

[ Voor 55% gewijzigd door FlashBang op 25-06-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 16:28
Wat zouden ze bij de S nog kunnen verbeteren dan?
Grotere accu, snellere proc, 6G geheugen?

Even bij google gekeken
Zijn nog geruchten, maar idd 6G geheugen :-)

[ Voor 28% gewijzigd door creon op 25-06-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
FlashBang schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:48:
EUR 470,82 in totaal, met verzending via DHL, importkosten verzekering en de dunne siliconen case van Xiaomi zelf
Heb je goed gedaan, moest 512,- dokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
creon schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:02:
Wat zouden ze bij de S nog kunnen verbeteren dan?
Grotere accu, snellere proc, 6G geheugen?

Even bij google gekeken
Zijn nog geruchten, maar idd 6G geheugen :-)
Eindelijk ondersteuning voor FDD-LTE band 20 (800 MHz) zodat je volledige 4G ondersteuning hebt in Europa? Het zal wel niet maar "one can dream".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

theduke1989 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:11:
[...]

Heb je goed gedaan, moest 512,- dokken...
Helemaal aan het begin stond hij er nog een stukje goedkoper op, dus ik ben blij dat ik niet heb gewacht wat dat betreft inderdaad. Hij is er sindsdien alleen maar duurder op geworden, sowieso ook wel deels door de enorme vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlashBang schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:48:

@resteter: voor zover ik weet is het echt alleen nog de 128 GB versie met keramische achterkant waar leveringsissues mee zijn. Als je nu toe bent aan een nieuwe telefoon zou ik mooi voor de Mi 5 gaan, als het nog geen haast heeft is wachten op de S ook een prima optie natuurlijk
Ben er nu echt wel aan toe dus ga lekker een zwarte 64Gb glasbak bestellen :)

Wachten op een metalen, 6Gb, unicorn powered met sd-card en voorzien van een flux capacitor, waterdicht en een spiegelreflexcamera ingebouwd heb ik geen zin in en trouwens tegen de tijd dat die uit komt wens ik mijn achterkleinkinderen er veel plezier mee :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
FlashBang schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:24:
Haha. Geweldig had juist de mi5 geannuleerd, omdat ik het wachten zat was. Was dus maar voor de 1+3 gegaan.
Gefeliciteerd met je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Ik wil me Mi5 unlocken, maar dit lukt nog niet.

12-6: Mi Account gemaakt
24-6: Telefoon unlock code aangevraagd
25-6: Kon de Mi Unlock tool downloaden als in inlogde.

Nu komt hij bij het unlocken tot 50% daarna krijg ik de melding: "couldn't verify device"

Nu geeft de volgende site aan dat ik China Developer rom moet hebben en ik heb nu nog Global Stable

http://xiaomitips.com/guide/unlock-mi-5-bootloader/

Hoe kan ik nu naar China Developer? Want via de update app krijg ik de melding: Can't verify update
Miflash lukt niet, vanwege de gelockte bootloader. Hoe zou ik nu naar China developer kunnen gaan om vervolgens de bootloader te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
user_tweakers schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:46:
Ik wil me Mi5 unlocken, maar dit lukt nog niet.

12-6: Mi Account gemaakt
24-6: Telefoon unlock code aangevraagd
25-6: Kon de Mi Unlock tool downloaden als in inlogde.

Nu komt hij bij het unlocken tot 50% daarna krijg ik de melding: "couldn't verify device"

Nu geeft de volgende site aan dat ik China Developer rom moet hebben en ik heb nu nog Global Stable

http://xiaomitips.com/guide/unlock-mi-5-bootloader/

Hoe kan ik nu naar China Developer? Want via de update app krijg ik de melding: Can't verify update
Miflash lukt niet, vanwege de gelockte bootloader. Hoe zou ik nu naar China developer kunnen gaan om vervolgens de bootloader te unlocken?
Maar ga er maar van uit, dat je eerst moet wachten wil je het kunnen installeren via miflash tool ;)

[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 26-06-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
theduke1989 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:59:
[...]

Maar ga er maar van uit, dat je eerst moet wachten wil je het kunnen installeren via miflash tool ;)
Bedankt voor de reactie.

Het is gelukt alleen even wat anders.
- Heb Global developer erop gezet, (via de update app) toen kon ik hem unlocken met mi unlock tool.
- Daarna met MiFlash de EU rom kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Mijne staat voor vandaag in de planning om geleverd te worden.
Hopelijk kan ik het meteen doen zonder enige fratsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Vanochtend met permissie voor unlock voorbij zien komen op received sms. Hopelijk vanavond tijd om ermee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Dat is vaak de beste optie,

aangezien de laatste tijd je zelfs niet meer de originele fastboot roms kan installeren op een locked bootloader via miflash enz omdat ze zeggen is locked.. Mijne zit nu bij de koerier, hopelijk wordt die vandaag nog geleverd...

PS: krijg voor het eerste deze error:

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/44f2d6f98d16952e3736612068b737d4.png

iemamd ervaring hiermee??

[ Voor 22% gewijzigd door theduke1989 op 27-06-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
wie heeft issues met installeren van TWRP voor dit????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
theduke1989 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:49:
Dat is vaak de beste optie,

aangezien de laatste tijd je zelfs niet meer de originele fastboot roms kan installeren op een locked bootloader via miflash enz omdat ze zeggen is locked.. Mijne zit nu bij de koerier, hopelijk wordt die vandaag nog geleverd...

PS: krijg voor het eerste deze error:

[afbeelding]

iemamd ervaring hiermee??
Check eerst even of je developer rom draait, dat is vereist.
Anders even naar https://us.i.mi.com/ en inloggen met je Miui account (liefst met je account nummer en niet je mail adres). Dan even Find device doen.
Op je telefoon op dezelfde manier inloggen.
Via de unlock app ook op die manier inloggen.

Dan nog eens opnieuw proberen.

Heb je via-via de unlock tool gedownload of kon je hem downloaden als je inlogde met je miui account?
Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken