Kenzi schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:53:
[...]
Xiaomi was niet de eerste met de SD820. Dat was LeTV met de Max Pro, net zoals dat LeTV nu weer de eerste is met de SD825
Xiaomi is aan alle kanten door de concurrentie in gehaald. Waar ze eerst de enige waren die goedkope toestellen met hoge specs maakten zijn ze nu een van de vele. Er is behalve Miui geen onderscheid tussen Xiaomi en bijv. Meizu, Oppo, Vivo, ZTE etc. (behalve dan dat Xiaomi enorm veel fanboys buiten China heeft).
Xcuus

je hebt volkomen gelijk, al is LeTV in het wilde westen voor velen nog veel onbekender dan Xiaomi.
Ingehaald wil natuurlijk niet zeggen dat ze opeens slechte toestellen zijn gaan maken, de rest heeft gewoon een flinke inhaalslag gemaakt, concurrentie is niet zo verkeerd

Dat houdt ze als het goed is een beetje wakker.
Miui lijkt mij best een prettige customization en die schare fanboys heeft als bijkomend voordeel een levendige community, xiaomi.eu bijvoorbeeld zie ik toch wel als een voordeel.
Gokken op alleen een dikke processor is wel een flink risico gebleken.
Voor mij was de Redmi Note 3 een prima telefoon geweest... op de camera en het formaat na dan, blijkbaar denken meer mensen daar zo over

5.15 en een mooi strak uiterlijk speelt ook mee. Die SD650 red ik het ook wel mee.
Kenzi, jij als chinofonofiel weet jij een alternatief met een redelijk ok camera, knappe batterij en kleiner dan 5.5" wat ook nog op een beetje service/updates/stock of custom/ roms kan rekenen, liefst sd kaartje en niet gammel? tot zo'n 350,-- inclusief alles? Ik heb een heel aantal zinnige posts van jou gelezen en merkte de laatste maanden, zegmaar na de Redmi Note 3 pro dat ik het gevoel kreeg dat je stukken minder enthousiast werd over Xiaomi, in ieder geval dacht ik zoiets tussen de regels door te lezen, kan het mis hebben natuurlijk, maar de ondertoon veranderde wat ...
--edit--
Of begin jij gewoon wat knorriger te worden?

--/edit--
[
Voor 1% gewijzigd door
Verwijderd op 17-06-2016 17:25
. Reden: Moodsedit ]