Ik had een weird rom erop ja, dat is nu verholpen. Ik krijg alleen twrp niet geinstalleerd de versie van xiaomi.eu werkt niet en die van cofface ook niet...user_tweakers schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:08:
[...]
Check eerst even of je developer rom draait, dat is vereist.
Anders even naar https://us.i.mi.com/ en inloggen met je Miui account (liefst met je account nummer en niet je mail adres). Dan even Find device doen.
Op je telefoon op dezelfde manier inloggen.
Via de unlock app ook op die manier inloggen.
Dan nog eens opnieuw proberen.
Heb je via-via de unlock tool gedownload of kon je hem downloaden als je inlogde met je miui account?
Dat is toch helemaal niet nodig?theduke1989 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:12:
[...]
Ik had een weird rom erop ja, dat is nu verholpen. Ik krijg alleen twrp niet geinstalleerd de versie van xiaomi.eu werkt niet en die van cofface ook niet...
Kort de stappen die ik deed: Dev rom installeren via update app --> Unlock tool gebruiken (fastboot) --> EU rom er op flashen via MiFlash (fastboot) --> Klaar.
In de EU rom zit TWRP.
Gebruikte EU rom: MiFlash_xiaomi.eu_gemini_V7.2.13.0.MAACNDB_6.0
https://www.androidfilehost.com/?fid=24499762636006350
Daarna kan je nog via twrp supersu flashen voor root toegang.
Het MiFlash programma is wel wat vreemd op mijn computer. Wanneer ik via Browse...--> Advanced de FastBoot Script wilde instellen kreeg ik dat niet opgeslagen, omdat in dat menu de OK of Opslaan knop niet zichtbaar is. Dus ik heb door een aantal keren TAP te drukken blijkbaar de onzichtbare Opslaan knop geselecteerd en door op Enter te drukken kreeg ik de 'Advanced' instellingen opgeslagen.
hoe heb je via de updater-app gedaan dna? couldent verify krijg ik als issue.user_tweakers schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:36:
[...]
Dat is toch helemaal niet nodig?
Kort de stappen die ik deed: Dev rom installeren via update app --> Unlock tool gebruiken (fastboot) --> EU rom er op flashen via MiFlash (fastboot) --> Klaar.
In de EU rom zit TWRP.
Gebruikte EU rom: MiFlash_xiaomi.eu_gemini_V7.2.13.0.MAACNDB_6.0
https://www.androidfilehost.com/?fid=24499762636006350
Daarna kan je nog via twrp supersu flashen voor root toegang.
Het MiFlash programma is wel wat vreemd op mijn computer. Wanneer ik via Browse...--> Advanced de FastBoot Script wilde instellen kreeg ik dat niet opgeslagen, omdat in dat menu de OK of Opslaan knop niet zichtbaar is. Dus ik heb door een aantal keren TAP te drukken blijkbaar de onzichtbare Opslaan knop geselecteerd en door op Enter te drukken kreeg ik de 'Advanced' instellingen opgeslagen.
Welke rom heb je gepakt voor de miflash heb je die toen uitgepakt of ??
Je kan via de update app niet van global naar china en vice versa.theduke1989 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:49:
[...]
hoe heb je via de updater-app gedaan dna? couldent verify krijg ik als issue.
Welke rom heb je gepakt voor de miflash heb je die toen uitgepakt of ??
Heb je global stable moet je dus global developer (.zip) op je telefoon zetten en draaien via de update.
De rom die ik in miflash hebt gebruikt staat in mijn vorige bericht met een link. Dat is de meest recente EU stable rom. Ja die moet je uitpakken om te kunnen flashen met miflash.
Dank je ik wist niet dar Xiaomi ook aan miflash Roms doet, had dat nooit verwacht van ze.
Bedankt ga even hun topics beter bekijken en bestuderen. Hopelijk werkt nu wel de software.
Heb nu een miflash ROM geïnstalleerd via miflash en ga zo via de updater app dan laatste weekly installeren want er is geen stable van miui8 zie ikm
Bedankt ga even hun topics beter bekijken en bestuderen. Hopelijk werkt nu wel de software.
Heb nu een miflash ROM geïnstalleerd via miflash en ga zo via de updater app dan laatste weekly installeren want er is geen stable van miui8 zie ikm
Die rom is ook van Xiaomi EU, niet het officiële Xiaomi team.theduke1989 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:00:
Dank je ik wist niet dar Xiaomi ook aan miflash Roms doet, had dat nooit verwacht van ze.
Je kan zelf kiezen voor MiFlash of TWRP zie: https://xiaomi.eu/communi...d-bl-only-released.31231/
Dank je, weet ik het voor de volgende keer.
Dit is wel heel chill namelijk voor in de toekomst.
Hij doet het nu, dus nu genieten ervan! Zolang het nog kan....
Dit is wel heel chill namelijk voor in de toekomst.
Hij doet het nu, dus nu genieten ervan! Zolang het nog kan....
Nou mijn toestel is in ieder geval geunlocked. Maar verder ging er niets voorspoedig 
TWRP erop zetten via adb ging prima, reboot naar recovery ging ook wel ok.
Alleen toen gooide chinees roet in het eten. Wist waar de knoppen voor full reset zaten om idem voor install maar toch ging dat niet naar wens.
Tot zelfs het niveau dat fastboot wel wou opstarten maar adb niet meer werkte
Gelukkig via miflash wel weer een werkende rom erop gezet maar als ik nu de stappen herhaal (heb wel weer adb werkend) dan kan ik met power en vol+ knop niet meer in TWRP komen maar via adb: fastboot boot recovery.img kom ik wel in de TWRP maar dan werkt het engelse thema weer niet.
Voor dat ik weer een avondje klote ga doen ben ik dus wel benieuwd hoe jullie dat het probleem van chinese TWRP (3.0.0.2) verholpen hebben.
TWRP erop zetten via adb ging prima, reboot naar recovery ging ook wel ok.
Alleen toen gooide chinees roet in het eten. Wist waar de knoppen voor full reset zaten om idem voor install maar toch ging dat niet naar wens.
Tot zelfs het niveau dat fastboot wel wou opstarten maar adb niet meer werkte

Gelukkig via miflash wel weer een werkende rom erop gezet maar als ik nu de stappen herhaal (heb wel weer adb werkend) dan kan ik met power en vol+ knop niet meer in TWRP komen maar via adb: fastboot boot recovery.img kom ik wel in de TWRP maar dan werkt het engelse thema weer niet.
Voor dat ik weer een avondje klote ga doen ben ik dus wel benieuwd hoe jullie dat het probleem van chinese TWRP (3.0.0.2) verholpen hebben.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
De Chinese twrp is makkelijk aan te passen. De rechter knop boven de swipe knop is voor taal veranderen. Daarnaast ga je problemen krijgen dat je niet in de internal kan. Door fastboot flash boot boot.img zou dat moeten verhelpen.
Volg dit: user_tweakers in "[Xiaomi Mi 5] Ervaringen en Discussie"
Je kan gewoon deze installeren via miflash: https://www.androidfilehost.com/?fid=24499762636006357
Waarna je de nieuwe meteen kan installeren via de updater-app...
Volg dit: user_tweakers in "[Xiaomi Mi 5] Ervaringen en Discussie"
Je kan gewoon deze installeren via miflash: https://www.androidfilehost.com/?fid=24499762636006357
Waarna je de nieuwe meteen kan installeren via de updater-app...
[ Voor 36% gewijzigd door theduke1989 op 27-06-2016 23:05 ]
Taal veranderen knop is er wel maar bij elke gekozen taal blijft hij op Chinese tekens staan, heel kort zie je hem dan in het Engels staan. Zal morgen eens kijken dat die andere link.
Gebruik de miflash rom van xiaomi.eu en installeer die. Gewoon full wipe doen in miflash, en dan krijg je inderdaad TWRP automatisch meegeïnstalleerd wat ideaal is. Dan kan je zo de nieuwste (latest miui8) installeren erna. En werkt TWRP na behoren.The-Source schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:12:
Taal veranderen knop is er wel maar bij elke gekozen taal blijft hij op Chinese tekens staan, heel kort zie je hem dan in het Engels staan. Zal morgen eens kijken dat die andere link.
Xiaomi.eu heeft het super makkelijk voor ons gemaakt op de bootloader unlocken na. Omdat daar 1-2 weken verder kan gaan...
Naast Resurrection Remix is er nu ook een BlissROM voor de Mi5: http://forum.xda-develope...om-blissrom-v6-4-t3405418.
Heb je deze getest?The Source schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:20:
Naast Resurrection Remix is er nu ook een BlissROM voor de Mi5: http://forum.xda-develope...om-blissrom-v6-4-t3405418.
Hoe is battery life op de (beide) custom ROMs?
Ik haal momenteel met de laatste 'stock' EU stable ROM 1,5 - 2 dagen met 4 uur SOT.
Bliss heb ik nog niet getest.Faraz schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:26:
[...]
Heb je deze getest?
Hoe is battery life op de (beide) custom ROMs?
Ik haal momenteel met de laatste 'stock' EU stable ROM 1,5 - 2 dagen met 4 uur SOT.
Met de laaste RR is mijn MAC address gewijzigd, dus ik kon niet op wifi, dus vanmorgen even mijn oude MIUI backup terug gezet (had nog geen backup van RR).
Hier kun je zien wat mijn bevindingen zijn: The Source in "[Xiaomi Mi 5] Ervaringen en Discussie"
Dit weekend ga ik Bliss proberen.
Ik heb nu bliss draaien, maar nog geen nano Sim om te testen. Maar als ik tijd heb vanmiddag hoop ik mijn huidige te laten knippen.
Dank!The Source schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:35:
[...]
Bliss heb ik nog niet getest.
Met de laaste RR is mijn MAC address gewijzigd, dus ik kon niet op wifi, dus vanmorgen even mijn oude MIUI backup terug gezet (had nog geen backup van RR).
Hier kun je zien wat mijn bevindingen zijn: The Source in "[Xiaomi Mi 5] Ervaringen en Discussie"
Dit weekend ga ik Bliss proberen.
Je schreef trouwens: "Batterylife is ongeveer 20% beter tov stock (EU ROM)."
Is dat nog steeds zo, na 2 weken gebruik?
En wat houdt die 20% verbetering in dan? Oftewel, hoe lang houdt jouw tel het met RR vol (totaal + SOT)?
Even een heel ander ding: ik zit nogal te modderen met data-netwerk. Ik kan op 4G zitten en 50 Mbps downloaden, en een paar minuten later opeens op H+ zitten, waarbij ik amper 1,5 Mbps haal. Op exact dezelfde locatie! Ik heb de indruk dat het weer ok is als ik mijn toestel herstart.
In diezelfde categorie: als ik bel, heb ik geen dataconnectie meer. Dat zou toch allang opgelost moeten zijn?
Kan dit te maken hebben met het beperkte aantal netwerk-banden van het toestel? Of een instelling die niet goed is?
Netwerk is KPN 4G, LTE staat als voorkeursnetwerk ingesteld, APN-instellingen heb ik gecheckt en staan conform opgave KPN.
Hoop dat jullie wat licht in de duisternis kunnen schijnen.
In diezelfde categorie: als ik bel, heb ik geen dataconnectie meer. Dat zou toch allang opgelost moeten zijn?
Kan dit te maken hebben met het beperkte aantal netwerk-banden van het toestel? Of een instelling die niet goed is?
Netwerk is KPN 4G, LTE staat als voorkeursnetwerk ingesteld, APN-instellingen heb ik gecheckt en staan conform opgave KPN.
Je hebt alleen de 2600 Mhz band om te gebruiken en die heeft een minder bereik dan de 800 (of was het 900tomvdpoel schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:16:
Verder heb je een of twee SIM kaarten in je toestel en zo ja met welke bel je? Als je er maar 1 hebt dan snap ik het wel dat je data tijdelijk wegvalt!
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Ik begin steeds meer te twijfelen tussen de Mi5 Prime en de Pro en de OP3. Er zit toch ongeveer 100€ verschil tussen beide Mi5's, maar ik ben bang dat ik snel tegen de opslagruimte op loop. Ik heb nu al meer dan 32 Gb op mijn huidige toestel.
Ik ben echter wel gecharmeerd van de IR op de Mi5 maar de OP3 heeft weer een iets ander/beter scherm en meer ondersteuning voor 4G netwerk(al heb ik daar nu nog niets aan met HN). Wel een lelijke bult ivm die camera trouwens.
De zwarte Pro is echter slecht op voorraad. En nu komt de Mi5s er ook al bijna aan.
Qua rom's e.d. Xiaomi heeft nog niet de sources (of blobs) vrijgegeven en voor de OP3 is dit hetzelfde verhaal.
Wie heeft nog een voordeel voor de Mi5?
Ik ben echter wel gecharmeerd van de IR op de Mi5 maar de OP3 heeft weer een iets ander/beter scherm en meer ondersteuning voor 4G netwerk(al heb ik daar nu nog niets aan met HN). Wel een lelijke bult ivm die camera trouwens.
De zwarte Pro is echter slecht op voorraad. En nu komt de Mi5s er ook al bijna aan.
Qua rom's e.d. Xiaomi heeft nog niet de sources (of blobs) vrijgegeven en voor de OP3 is dit hetzelfde verhaal.
Wie heeft nog een voordeel voor de Mi5?
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Ik heb 2 SIM-kaarten, werk en privé. Toevallig zijn beide KPN. Ik bel meestal met werk-sim, data heb ik via beide SIMs gebruikt, ik weet niet precies of dat verschillend werkte.imdos schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:20:
[...]
Je hebt alleen de 2600 Mhz band om te gebruiken en die heeft een minder bereik dan de 800 (of was het 900) Mhz band 4G(band 20). Dat is nu eenmaal een limitatie van de telefoon.
Verder heb je een of twee SIM kaarten in je toestel en zo ja met welke bel je? Als je er maar 1 hebt dan snap ik het wel dat je data tijdelijk wegvalt!
Zou het beter moeten gaan als ik de data via een andere SIM laat lopen dan het bellen? Of maakt dat niet uit?
Als je met de ene SIM belt, dan zou je met de andere nog data moeten kunnen versturen. Dit was in vorige dual-sim's niet mogelijk.tomvdpoel schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:27:
[...]
Ik heb 2 SIM-kaarten, werk en privé. Toevallig zijn beide KPN. Ik bel meestal met werk-sim, data heb ik via beide SIMs gebruikt, ik weet niet precies of dat verschillend werkte.
Zou het beter moeten gaan als ik de data via een andere SIM laat lopen dan het bellen? Of maakt dat niet uit?
Met deze ook niet. Ik keek het even na en het is dual-standby. Zie ook deze link voor het verschil.
Interesting. Dus als ik het goed begrijp, kan ik tijdens bellen met SIM1 niet data sturen en ontvangen met SIM2. Dus zou hij dan automatisch de data ook via SIM1 gaan behandelen, zelfs als ik SIM2 als standaard voor data heb staan. Klopt mijn redenering zo?imdos schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:52:
[...]
Als je met de ene SIM belt, dan zou je met de andere nog data moeten kunnen versturen. Dit was in vorige dual-sim's niet mogelijk.
Met deze ook niet. Ik keek het even na en het is dual-standby. Zie ook deze link voor het verschil.
Nee, op het moment dat je je data via SIM2 hebt lopen en je belt via SIM1, heeft SIM2 geen ontvangst. Dus ook geen data ontvangst, dus is je data op dat moment uitgeschakeld.tomvdpoel schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:25:
[...]
Interesting. Dus als ik het goed begrijp, kan ik tijdens bellen met SIM1 niet data sturen en ontvangen met SIM2. Dus zou hij dan automatisch de data ook via SIM1 gaan behandelen, zelfs als ik SIM2 als standaard voor data heb staan. Klopt mijn redenering zo?
OK, dank. Dus handig om data te laten lopen via de SIM waarmee ik het vaakst bel/gebeld word.Momus schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:30:
[...]
Nee, op het moment dat je je data via SIM2 hebt lopen en je belt via SIM1, heeft SIM2 geen ontvangst. Dus ook geen data ontvangst, dus is je data op dat moment uitgeschakeld.
Inderdaad, maar goed, wat voor data gebruik jij tijdens je telefoongesprekken?tomvdpoel schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:00:
[...]
OK, dank. Dus handig om data te laten lopen via de SIM waarmee ik het vaakst bel/gebeld word.
Nice, Tweakers heeft ook een review geschreven over de Xiaomi Mi 5!
reviews: Xiaomi Mi 5: de beste telefoon die je niet wil kopen
Vraagje: hoe zetten jullie (eenvoudig) allerlei type bestanden op de Mi5?
Ik kan namelijk wel de telefoon aansluiten op mijn PC/laptop en foto's overzetten door middel van de FTP optie (foto transfer protocol o.i.d.), maar de MTP optie (media transfer) werkt helaas niet bij mij waardoor ik geen andere bestanden dan foto's en filmpjes kan overzetten.
Enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?
Ik gebruik overigens de latest .EU stable rom.
Ik kan namelijk wel de telefoon aansluiten op mijn PC/laptop en foto's overzetten door middel van de FTP optie (foto transfer protocol o.i.d.), maar de MTP optie (media transfer) werkt helaas niet bij mij waardoor ik geen andere bestanden dan foto's en filmpjes kan overzetten.
Andere kabel gebruiken.Faraz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:23:
Verschillende dingen. Niet heel schokkend. Gebeurt bv nog wel eens dat ik tijdens een telefonisch overleg dingen op wil zoeken in mijn mail; als ik dan niet op Wifi zit... Ander voorbeeld: Flitsmeister-updates als ik in de auto aan het bellen ben.Momus schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:14:
[...]
Inderdaad, maar goed, wat voor data gebruik jij tijdens je telefoongesprekken?
Dat werk.
werkt wel hoor, zodra je kabel aansluit aan de pc veeg dan eens met je vingers van boven naar beneden. Ze zal zien dat de status opladen is . Als dit even aanklikt gan je gewoon MTP kiezenFaraz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:23:
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Verwijderd
Dat is helaas meer een review van een bloated rom...tomdg schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:22:
Nice, Tweakers heeft ook een review geschreven over de Xiaomi Mi 5!
Ik hoop dat Tweakers die review nog eens dunnetjes over doet met een officiele rom erop want dit is echt jammer.
@kanem0chi heeft een betere geschreven
Idd erg jammer en laakbaar. Bij zoiets twijfel je toch al en dan ga je toch even op GoT kijken?Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:04:
[...]
Dat is helaas meer een review van een bloated rom...
Ik hoop dat Tweakers die review nog eens dunnetjes over doet met een officiele rom erop want dit is echt jammer.
@kanem0chi heeft een betere geschreven
Mijn Mi5 (vandaag aangekomen) zit vast op het bootscherm.
Had eerst een rom van IBuyGou erop staan. Telefoon unlocked en via de settings root aangezet.
Vervolgens via de updater app de China Development Rom erop gezet.
- (niet opnieuw root aangevraagd of unlock dingen gedaan)
Geprobeerd met MiFlash de laatste EU rom erop te zetten, maar dit was mislukt (wou niet starten ook niet).
Dus TWRP proberen te flashen via fastboot (https://xiaomi.eu/communi...d-bl-only-released.31231/ gevolgd)
"fastboot flash recovery recovery.img"
"fastboot flash boot boot.img"
-> na deze stap heb ik 'per ongeluk' de telefoon gereboot (enkele seconden op power knop gedrukt).
Telefoon bleef op MI boot logo staan (30+ min gewacht)
vervolgens maar terug naar fastboot gegaan en de laatste stap gelopen:
"fastboot boot recovery.img"
Nu kan hij niet meer normaal starten (MI boot logo blijft staan) en kan ook niet in recovery starten (volume up + power), dan blijft ook maar het MI boot logo staan.
Het enige dat nog wel lukt is de fastboot (volume down + power) starten.
Iemand enig idee hoe ik hier uit moet geraken?
Ik ga mijn gsm nu even laten doodgaan (batterij laten leeglopen) en dan hopen dat hij na wat chargen terug opnieuw fatsoenlijk wil booten...
Thanks alvast
Had eerst een rom van IBuyGou erop staan. Telefoon unlocked en via de settings root aangezet.
Geprobeerd met MiFlash de laatste EU rom erop te zetten, maar dit was mislukt (wou niet starten ook niet).
Dus TWRP proberen te flashen via fastboot (https://xiaomi.eu/communi...d-bl-only-released.31231/ gevolgd)
-> na deze stap heb ik 'per ongeluk' de telefoon gereboot (enkele seconden op power knop gedrukt).
Nu kan hij niet meer normaal starten (MI boot logo blijft staan) en kan ook niet in recovery starten (volume up + power), dan blijft ook maar het MI boot logo staan.
Ik ga mijn gsm nu even laten doodgaan (batterij laten leeglopen) en dan hopen dat hij na wat chargen terug opnieuw fatsoenlijk wil booten...
Thanks alvast
Als je fastboot nog werkt dan daar in opstarten en miflash gebruiken om te flashen. Dat hielp bij mij toen ik in gelijke situatie zat.
Edit:
Had je trouwens niet eerst via updater app de developer moeten installeren en daarna pas unlocken?
Daarna via deze link: user_tweakers in "[Xiaomi Mi 5] Ervaringen en Discussie" juiste ROM via miflash installeren welke ook gelijk de juiste versie van TWRP installeert.
Hierna kan je alles verder regelen via TWRP als je nog weer een andere ROM wilt.
Het 'geklungel' wat jij nu doet, heb ik mijn hele maandag avond aan verkloot en via die stappen had ik binnen een half uur de gewenste rom geinstalleerd. (los van display bug welke nog de nodige tijd koste... lees je kunt beter telefoon starten zonder sim of eentje zonder pin code)
Edit:
Had je trouwens niet eerst via updater app de developer moeten installeren en daarna pas unlocken?
Daarna via deze link: user_tweakers in "[Xiaomi Mi 5] Ervaringen en Discussie" juiste ROM via miflash installeren welke ook gelijk de juiste versie van TWRP installeert.
Hierna kan je alles verder regelen via TWRP als je nog weer een andere ROM wilt.
Het 'geklungel' wat jij nu doet, heb ik mijn hele maandag avond aan verkloot en via die stappen had ik binnen een half uur de gewenste rom geinstalleerd. (los van display bug welke nog de nodige tijd koste... lees je kunt beter telefoon starten zonder sim of eentje zonder pin code)
[ Voor 71% gewijzigd door The-Source op 30-06-2016 22:25 ]
Verwijderd
En dan ook erg zonde van de tijd die hij aan de review gespendeerd heeft, daar valt niks op aan te merken, met de gebruikelijke testen en benchmarks alleen waarom kijk je niet eventjes in de openingspost van dit topic?The Source schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:16:
[...]
Idd erg jammer en laakbaar. Bij zoiets twijfel je toch al en dan ga je toch even op GoT kijken?
Behalve dat dit een behoorlijke anti-reclame is voor DX geeft dit natuurlijk wel een goed beeld van wat een normale te goeder trouw zijnde consument krijgt voorgeschoteld.
Dit geldt overigens voor wel meer chinaphones vrees ik, daarom zou het ook wel aardig zijn om de wat officielere resellers in europa te benoemen en de tip om bij anderen om een sealed-box te vragen.
Ik vraag ik mij ook af wat het effect van de diverse bloatware en deze rom is op de uitslag van de diverse benchmarks, simpel gezegd lijkt mij een officiele Xiaomi rom of eentje van xiaomi.eu minder resources gebruiken en dus hogere scores opleveren.
Kortom een uiterst incomplete en slordige review, ik hoop wel dat er nog het een en ander aan verbeterd gaat worden want fouten maken is niet erg maar verbeter ze dan wel in een geupdate versie van je verhaal en trek dit offline.
Review 1.1 online zetten en gelijk een mooie toevoeging/special maken over het bloatgedrag van diverse resellers.
**edit**
Precies wat je zegt onder de review
Heb vandaag een mi5 besteld voor de vriendin, gevraagd om een ongeopende doos.
Maar dat zal wel niet gebeuren.
Gelijk maar een xiaomi.eu rom flashen.
Bootloader unlock is al aangevraagd bij xiaomi
Maar dat zal wel niet gebeuren.
Gelijk maar een xiaomi.eu rom flashen.
Bootloader unlock is al aangevraagd bij xiaomi
En unlock aanvragen, maakt alles een stuk makkelijker!steejt schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:36:
Mijn Mi5 (vandaag aangekomen) zit vast op het bootscherm.
Thanks alvast
BTW, mijn device was unlocked! Had ik er dan veel simpeler een rom op kunnen zetten?
[ Voor 87% gewijzigd door steejt op 30-06-2016 22:44 ]
Waarom zou het aan de kabel liggen? Hij verstuurt bepaalde bestandtypes wel (foto/video), en het is de originele accessoire van xiaomi.
Dat wist en deed ik uiteraard al. Echter gebeurt er niets nadat ik MTP heb gekozen... Dat is juist het probleem.Wirehub schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:41:
[...]
werkt wel hoor, zodra je kabel aansluit aan de pc veeg dan eens met je vingers van boven naar beneden. Ze zal zien dat de status opladen is . Als dit even aanklikt gan je gewoon MTP kiezen
Weet iemand of de 'video issues' (zoals ook beschreven door kanem0chi) verholpen zijn in de latere of laatste ROM updates?Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:15:
[...]
En dan ook erg zonde van de tijd die hij aan de review gespendeerd heeft, daar valt niks op aan te merken, met de gebruikelijke testen en benchmarks alleen waarom kijk je niet eventjes in de openingspost van dit topic?
Behalve dat dit een behoorlijke anti-reclame is voor DX geeft dit natuurlijk wel een goed beeld van wat een normale te goeder trouw zijnde consument krijgt voorgeschoteld.
Dit geldt overigens voor wel meer chinaphones vrees ik, daarom zou het ook wel aardig zijn om de wat officielere resellers in europa te benoemen en de tip om bij anderen om een sealed-box te vragen.
Ik vraag ik mij ook af wat het effect van de diverse bloatware en deze rom is op de uitslag van de diverse benchmarks, simpel gezegd lijkt mij een officiele Xiaomi rom of eentje van xiaomi.eu minder resources gebruiken en dus hogere scores opleveren.
Kortom een uiterst incomplete en slordige review, ik hoop wel dat er nog het een en ander aan verbeterd gaat worden want fouten maken is niet erg maar verbeter ze dan wel in een geupdate versie van je verhaal en trek dit offline.
Review 1.1 online zetten en gelijk een mooie toevoeging/special maken over het bloatgedrag van diverse resellers.
**edit**
Precies wat je zegt onder de review
lijkt wel of je de drivers niet geladen hebt , of zie je de Mi5 wel op je laptop ?Faraz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:21:
[...]
Dat wist en deed ik uiteraard al. Echter gebeurt er niets nadat ik MTP heb gekozen... Dat is juist het probleem.
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Moet thuis even kijken op een (andere) laptop of hij de MTP functie en telefoon wel herkent. Op werk herkent de pc mijn telefoon alleen m.b.v. de foto optie..Wirehub schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:23:
[...]
lijkt wel of je de drivers niet geladen hebt , of zie je de Mi5 wel op je laptop ?
Welke oplader & kabel gebruiken jullie trouwens? Alleen de stock?
[ Voor 8% gewijzigd door Faraz op 01-07-2016 10:27 ]
Omdat de kabel weleens defect zou kunnen zijn.Faraz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:20:
[...]
Waarom zou het aan de kabel liggen? Hij verstuurt bepaalde bestandtypes wel (foto/video), en het is de originele accessoire van xiaomi.
Probeert het eens gewoon.
Ik moest ook 2 keer kijken, verwachtte hem al schijfstation, stond hij ergens anders met een mobiel tekentje.Faraz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:21:
[...]
Dat wist en deed ik uiteraard al. Echter gebeurt er niets nadat ik MTP heb gekozen... Dat is juist het probleem.
Ik snap wat je bedoelt, maar dat is het probleem helaas ook niet.Titus schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:47:
[...]
Ik moest ook 2 keer kijken, verwachtte hem al schijfstation, stond hij ergens anders met een mobiel tekentje.
Ik denk dat het mogelijk met de drivers op werk te maken heeft, die de tel met FTP wel herkennen, en niet met MTP.
Verwijderd
Zonder drivers ziet een doorsnee apparaat een telefoon meestal als een media apparaat inderdaad. Wanneer je hem bijvoorbeeld op een tv aansluit hoeft deze ook alleen maar de media bestanden te zien niet de rest van het OS.
Andere bestanden die op je telefoon staan zijn gelukkig alleen benaderbaar na installatie van de (ADB/telefoon) drivers.
Andere bestanden die op je telefoon staan zijn gelukkig alleen benaderbaar na installatie van de (ADB/telefoon) drivers.
Verwijderd
Een tip voor mensen die op miui8 zitten en cm13 willen installeren. Dat gaat niet rechtstreeks. Je blijft op het mi opstart logo steken. Je moet dan eerst terug naar miui7 en dan lukt het wel om cm13 of een andere rom te installeren.
Het heeft een hele dag geduurd om hier met uitproberen achter te komen. Zelfs nandroid restores bleven in een bootloop. Info op forums is versnipperd. Miui7, Miui8, chinese, global, eu, stable, weekly, cm13. Men is heel zuinig op changelogs en flash instructies. Je moet een die-hard zijn om alle info te vinden die je nodig hebt.
Het heeft een hele dag geduurd om hier met uitproberen achter te komen. Zelfs nandroid restores bleven in een bootloop. Info op forums is versnipperd. Miui7, Miui8, chinese, global, eu, stable, weekly, cm13. Men is heel zuinig op changelogs en flash instructies. Je moet een die-hard zijn om alle info te vinden die je nodig hebt.
Verwijderd
Hoe zit het trouwens met full device encryption? Ik neem aan dat dat in CM13 wel goed zit maar in Miui ?
Verwijderd
Ik zag deze quote van de maker van resurrection remix:
"Device Encryption isn't working on any custom rom for mi5
"Device Encryption isn't working on any custom rom for mi5
https://www.frequencychec...omi-libra/kpn-netherlands
Als ik de bovenstaande link bekijk, en deze map:
https://www.google.com/ma...yuxJ-XVu-YfPpsmHW7rfMGtgA
...dan lijkt het er op dat KPN tot op zekere hoogte ook gewoon een deel van de Mi5 banden ondersteunt? Is er hier iemand met ervaring die hier wat zinnigs over kan zeggen? Dit zou me zowaar over de streep kunnen trekken namelijk.
...dan lijkt het er op dat KPN tot op zekere hoogte ook gewoon een deel van de Mi5 banden ondersteunt? Is er hier iemand met ervaring die hier wat zinnigs over kan zeggen? Dit zou me zowaar over de streep kunnen trekken namelijk.
ze hebben vrijwel allemaal de 4G mast. Alleen de lagere banden zijn uitgesloten bij de Xiaomi toestellennst6ldr schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:47:
Juist, dus ik begrijp dat er niet 100% 4g dekking is door het land als je een Mi5 hebt, maar toch wel in een aanzienlijk deel (67% ish). Dat lijkt me niet zo dramatisch als de recente review mij doet geloven. Al had ik er sowieso twijfels bij toen ik zag dat er overduidelijk sprake was van een onofficiele ROM.theduke1989 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:54:
[...]
ze hebben vrijwel allemaal de 4G mast. Alleen de lagere banden zijn uitgesloten bij de Xiaomi toestellenHogere banden worden vaak ondersteunt....
Neemt niet weg dat je gewoon 4G zult hebben. Alleen op de hogere frequentiebanden ipv de lagere.
In veel gevallen zijn de lagere banden gewoon wat beter/stabieler. Maar goed ik zelf gebruik al jaren Xiaomi toestellen en nooit problemen mee! Gewoon altijd wel 4G dekking..! Gewoon kopen als ik jou was.
In veel gevallen zijn de lagere banden gewoon wat beter/stabieler. Maar goed ik zelf gebruik al jaren Xiaomi toestellen en nooit problemen mee! Gewoon altijd wel 4G dekking..! Gewoon kopen als ik jou was.
ik gebruik ook al een jaar of 2 Xiaomi toestellen en icm tmobile altijd snel internet en goed bereik!
on another note,
afgelopen donderdag unlock rechten aangevraagd voor de MI5 voor mn vriendin.
check ik net via miflashunlock tool, en tot mn grote verbazing heeft haar account al unlock rechten!
dus gelukkig niet meer 3 weken wachten
on another note,
check ik net via miflashunlock tool, en tot mn grote verbazing heeft haar account al unlock rechten!
Ik heb echter KPN (Simyo), vandaar dat ik boven water probeer te krijgen hoe de Mi5 het daar op doet wat betreft 4g. (momenteel ben ik tevreden gebruiker van een Mi3, daarvoor Redmi, daarvoor een Nexus S met de eerste MIUI ROMs nog voordat Xiaomi zich aan daadwerkelijke toestellen ging wagen)ikdedinges schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:01:
ik gebruik ook al een jaar of 2 Xiaomi toestellen en icm tmobile altijd snel internet en goed bereik!
on another note,
Verwijderd
Zal hetzelfde zoniet beter zijn dan je nu al op je Mi3 hebtnst6ldr schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:15:
[...]
Ik heb echter KPN (Simyo), vandaar dat ik boven water probeer te krijgen hoe de Mi5 het daar op doet wat betreft 4g. (momenteel ben ik tevreden gebruiker van een Mi3, daarvoor Redmi, daarvoor een Nexus S met de eerste MIUI ROMs nog voordat Xiaomi zich aan daadwerkelijke toestellen ging wagen)
Mooi overzicht, echter ik heb 1 probleem: ik binnen TWRP de ROM-zip niet te zien. Lijkt of ik geen toegang heb tot de juiste partitie. Kan het te maken hebben met het feit dat TWRP in eerste instantie om een wachtwoord vraagt? Ik heb geen idee welk wachtwoord dat zou moeten zijn.Liber8 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:08:
[...]
Als dit niet duidelijk genoeg is had je geen xiaomi telefoon moeten aanschaffen. Er staan genoeg guides online die heel erg makkelijk te volgen zijn.
[...]
Wat doet iedereen toch moeilijk met MiFlash etc, heb nog nooit drivers of MiFlash geinstalleerd en binnen een x aantal minuten gewoon elke rom kunnen flashen. Je hebt alleen Fastboot nodig + de Miflash Unlock tool.
Hier de stappen die je moet volgen:
1. Unlock your Bootloader! http://en.miui.com/unlock/
2. Download ROM for TWRP https://www.androidfilehost.com/?fid=24533103863141818
3. Download TWRP and install via Fastboot https://www.androidfilehost.com/?fid=24533103863138514
4. Rom (.zip) naar je telefoon kopieren
5. Telefoon uitzetten en opstarten in fastboot modus (aan/uit knop & volume +)
6. Usb kabel aansluiten Pc + Telefoon
6. Fastboot openen op je pc (als je niet weet hoe dit moet had je beter een samsung kunnen kopen)
7. Dit in fastboot (CMD) kopieren fastboot flash recovery recovery.img
8. Dit in fastboot (CMD) kopieren fastboot boot recovery.img
9. Telefoon start opnieuw op in TWRP
10. Wipe data, cache and dalvik/ART in TWRP
11. Reboot, Done (first reboot takes longer 10-20min)
12. Checken of je gedownloade rom van stap 2 nog op je telefoon staat
13. Telefoon uitzetten en opnieuw opstarten in recovery TWRP (aan/uit knop & Volume -)
14. Wipe data, cache and dalvik/ART in TWRP
15. Installeer de gedownload rom.zip
16. Wipe data, cache and dalvik/ART in TWRP
17. Reboot
18. Done
Hint: Mag best geliked worden![]()
EDIT: Als je kijkt naar je afbeelding zie je staan dat je telefoon LOCKED is, waarschijnlijk niet je telefoon geunlocked, met de MiFlash tool in windows? Of heb je nog helemaal geen unlock rechten opgevraagd via de sms van stap 1.?
http://xiaomitips.com/download/mi-flash-unlock-tool/
Hebben jullie ideeën wat ik fout doe? Heel veel dank vast!
EDIT: opgelost; data eraf geveegd, reboot, klaar. Nu flashen...
Nou, de EU-ROM draait. Als een zonnetje. 1 probleem: mijn applicatie voor werk-mail, Good for Enterprise, meldt dat er sprake is van een jailbreak. En knalt me vervolgens eruit. ENig idee hoe ik dat kan oplossen?
rootcloack of een andere tool die apps voor de gek kan houden.tomvdpoel schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:12:
Nou, de EU-ROM draait. Als een zonnetje. 1 probleem: mijn applicatie voor werk-mail, Good for Enterprise, meldt dat er sprake is van een jailbreak. En knalt me vervolgens eruit. ENig idee hoe ik dat kan oplossen?
Ik heb gisteren eindelijk mijn zwarte 64gb besteld. Hopelijk is hij er nu snel!
Dank voor de tip! Rootcloack getest, maar werkt niet. Andere suggesties? Dit is best een pain in the ass...imdos schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:40:
[...]
rootcloack of een andere tool die apps voor de gek kan houden.
Ik heb gisteren eindelijk mijn zwarte 64gb besteld. Hopelijk is hij er nu snel!

Zo, er zijn wel een paar waaghalzen bezig in china met de Mi5. Ze bouwen er zo even 6 gb ram in. Ik meen me te herinneren dat een poosje terug iemand dat ook met een Nexus 5 had gedaan maar dat die het extra geheugen toen niet detecteerde? In ieder geval, voor 35-40 euro kan je in China het ram geheugen dus verdubbelen.
http://www.gizmochina.com...b-ram-upgrade-xiaomi-mi5/
http://www.gizmochina.com...b-ram-upgrade-xiaomi-mi5/
En nog even een newbie-vraag:
Wat is het verschil tussen weekly updates en Stable ROMs, in de dagelijkse praktijk? Ik heb nu gekozen voor Stable omdat het lekker stabiel klonk :-) maar misschien was dat wel verkeerde keuze?
En nu ik die Stable heb, komen er dan automatisch OTA-updates?
PS Please don't say "Als je dat vraagt, had je beter een Samsung kunnen kopen!" ;-)
Wat is het verschil tussen weekly updates en Stable ROMs, in de dagelijkse praktijk? Ik heb nu gekozen voor Stable omdat het lekker stabiel klonk :-) maar misschien was dat wel verkeerde keuze?
En nu ik die Stable heb, komen er dan automatisch OTA-updates?
PS Please don't say "Als je dat vraagt, had je beter een Samsung kunnen kopen!" ;-)
Afgelopen weekend de Mi5 goed kunnen uittesten.
YouTube: VID 20160701 231427
YouTube: VID 20160704 202235
Druk wel even op 720p zodat youtube hem goed buffert. Als je dit niet doet heb je kans dat het eerste gedeelte gewoon op 360p wordt afgespeeld terwijl het logo'je toch 720p aangeeft.
Video's zijn gemaakt op basisinstellingen op de mi5 (720p)
YouTube: VID 20160701 231427
YouTube: VID 20160704 202235
Druk wel even op 720p zodat youtube hem goed buffert. Als je dit niet doet heb je kans dat het eerste gedeelte gewoon op 360p wordt afgespeeld terwijl het logo'je toch 720p aangeeft.
Video's zijn gemaakt op basisinstellingen op de mi5 (720p)
Na veel op dit forum gelezen te hebben heb ik half juni de Mi5 (64gb zwart) )besteld bij ibuygou. Na een kleine 2 weken had ik 'm binnen en inmiddels ruim een week in gebruik.
Telefoon bevalt erg goed, het is gewoon een top toestel voor deze prijs. Het toch nog compacte formaat was de voornaamste reden om voor deze telefoon te gaan. Maar toch; heerlijk snel, goede foto's en prettig beelscherm.
De telefoon is wel erg glad, dat kan ik als enige nadeel melden. Daarom wil ik toch nog op zoek naar een hoes, case o.i.d. Bescherming is niet mijn grootste zorg, ik wil vooral meer grip. Dus geen dikke bumper, maar een lekker dunne variant. Iemand tips?
Tussendoor nog veel meer gelezen op o.a. dit forum omdat het flashen etc. nieuw was voor mij, maar dat maakt het extra leuk
.
In eerste instantie de EU rom erop gezet en afgelopen weekend ben ik naar MIUI 8 (6.6.30) over gegaan. Die bevalt mij wat beter dan MIUI 7. Met name vanwege het notificatie scherm, dat meer lijkt op het scherm dat ik bij mijn Moto G had. Verder merk ik eigenlijk niet zo heel veel verschil, maar ik heb met V7 ook niet heel veel gespeeld.
Niet werkende gyroscoop na installeren MIUI 8
Na het installeren van MIUI 8 deed mijn gyroscoop het in eerste instantie niet; daardoor dus geen auto rotate, kompas etc. Deze klacht kwam ik veel tegen om internet. Vaak geen reactie, of mensen krijgen het niet opgelost door de aangedragen oplossingen als factory reset, caliberen en "diverse codes via toetsenbord".
Uiteindelijk kwam ik blije reacties tegen nadat ze Dalvik gewist hadden. Dat heb ik gisteravond ook gedaan en nu werkt de gyroscoop gelukkig wel!
Ter info; persoonlijk weet ik niet wat Dalvik is (wie kan uitleggen?). Ik dacht, ik ga het proberen, heb toch nog geen belangrijke data erop staan. Na het wissen van Dalvik is je telefoon een hele tijd bezig met opstarten, het lijkt wel een herinstallatie. Eenmaal klaar bleek alles te werken en al mijn geïnstalleerde apps waren nog aanwezig.
MIUI vs. andere roms?
Ik heb dit topic aardig nageplozen, maar ik kom weinig informatie tegen over ervaringen met andere ROM's. Zelf moet ik wel wennen aan MIUI t.o.v. mijn oude Moto G met nagenoeg stock android. Niet dat het heel veel anders is, maar tot op heden ondervind ik enkele nadelen en eigenlijk geen voordelen.
Nadelen, zo even uit de losse pols
- Notificatie scherm werkt minder fijn, al is het beter dan in MIUI 7. Zo zie je geen preview van Whatsapp berichten als er meerdere berichten binnen zijn gekomen.
- Waar ik bij de Moto G terug kon naar een op de achtergrond draaiende app via het notificatie scherm, krijg ik nu een instellingen menu van die app...
- Mijn favoriete wekker (Timely) komt niet voor de schermvergrendeling als deze afgaat. Eerst unlocken met je gare knar, dan nog de app openen en dan pas kan ik voor de zoveelste keer snoozen (of uit zetten).
Uiteraard wat gegoogled naar de voordelen;
- "het is een optimale mix tussen iOs en stock Android" (ik vind de app drawer eigenlijk wel fijn...)
- ik lees wat zaken over veiligheid
Dus ik denk dat ik naar een andere ROM ga, tenzij mensen me toch nog andere voordelen kunnen vertellen. Wellicht ken ik MIUI nog niet goed genoeg.
Wie heeft er ervaringen met andere ROM's?
Ik kom recentelijk alleen een bericht van The Source tegen over Resurrection Remix. Daarna meld hij nog dat hij de Bliss ROM wil gaan testen. Heb je dat, of iemand anders, al gedaan?
Telefoon bevalt erg goed, het is gewoon een top toestel voor deze prijs. Het toch nog compacte formaat was de voornaamste reden om voor deze telefoon te gaan. Maar toch; heerlijk snel, goede foto's en prettig beelscherm.
De telefoon is wel erg glad, dat kan ik als enige nadeel melden. Daarom wil ik toch nog op zoek naar een hoes, case o.i.d. Bescherming is niet mijn grootste zorg, ik wil vooral meer grip. Dus geen dikke bumper, maar een lekker dunne variant. Iemand tips?
Tussendoor nog veel meer gelezen op o.a. dit forum omdat het flashen etc. nieuw was voor mij, maar dat maakt het extra leuk
In eerste instantie de EU rom erop gezet en afgelopen weekend ben ik naar MIUI 8 (6.6.30) over gegaan. Die bevalt mij wat beter dan MIUI 7. Met name vanwege het notificatie scherm, dat meer lijkt op het scherm dat ik bij mijn Moto G had. Verder merk ik eigenlijk niet zo heel veel verschil, maar ik heb met V7 ook niet heel veel gespeeld.
Na het installeren van MIUI 8 deed mijn gyroscoop het in eerste instantie niet; daardoor dus geen auto rotate, kompas etc. Deze klacht kwam ik veel tegen om internet. Vaak geen reactie, of mensen krijgen het niet opgelost door de aangedragen oplossingen als factory reset, caliberen en "diverse codes via toetsenbord".
Uiteindelijk kwam ik blije reacties tegen nadat ze Dalvik gewist hadden. Dat heb ik gisteravond ook gedaan en nu werkt de gyroscoop gelukkig wel!
Ter info; persoonlijk weet ik niet wat Dalvik is (wie kan uitleggen?). Ik dacht, ik ga het proberen, heb toch nog geen belangrijke data erop staan. Na het wissen van Dalvik is je telefoon een hele tijd bezig met opstarten, het lijkt wel een herinstallatie. Eenmaal klaar bleek alles te werken en al mijn geïnstalleerde apps waren nog aanwezig.
MIUI vs. andere roms?
Ik heb dit topic aardig nageplozen, maar ik kom weinig informatie tegen over ervaringen met andere ROM's. Zelf moet ik wel wennen aan MIUI t.o.v. mijn oude Moto G met nagenoeg stock android. Niet dat het heel veel anders is, maar tot op heden ondervind ik enkele nadelen en eigenlijk geen voordelen.
Nadelen, zo even uit de losse pols
- Notificatie scherm werkt minder fijn, al is het beter dan in MIUI 7. Zo zie je geen preview van Whatsapp berichten als er meerdere berichten binnen zijn gekomen.
- Waar ik bij de Moto G terug kon naar een op de achtergrond draaiende app via het notificatie scherm, krijg ik nu een instellingen menu van die app...
- Mijn favoriete wekker (Timely) komt niet voor de schermvergrendeling als deze afgaat. Eerst unlocken met je gare knar, dan nog de app openen en dan pas kan ik voor de zoveelste keer snoozen (of uit zetten).
Uiteraard wat gegoogled naar de voordelen;
- "het is een optimale mix tussen iOs en stock Android" (ik vind de app drawer eigenlijk wel fijn...)
- ik lees wat zaken over veiligheid
Dus ik denk dat ik naar een andere ROM ga, tenzij mensen me toch nog andere voordelen kunnen vertellen. Wellicht ken ik MIUI nog niet goed genoeg.
Wie heeft er ervaringen met andere ROM's?
Ik kom recentelijk alleen een bericht van The Source tegen over Resurrection Remix. Daarna meld hij nog dat hij de Bliss ROM wil gaan testen. Heb je dat, of iemand anders, al gedaan?
[ Voor 7% gewijzigd door raoel op 05-07-2016 22:19 ]
Ik heb deze cover: http://item.mi.com/1160800022.html?cfrom=list
Heel dun en transparant. Goed om beschadigingen aan de achterkant te voorkomen, maar het vangt zeker geen val op.
Mui8 is nog alfa / beta, dus het kan zeer zeker zijn dat dingen nog niet werken. Die komt over een maandje uit.
Ivm werk heb ik nog geen tijd gehad om Bliss te testen
Maar dat komt zeker nog
Heel dun en transparant. Goed om beschadigingen aan de achterkant te voorkomen, maar het vangt zeker geen val op.
Mui8 is nog alfa / beta, dus het kan zeer zeker zijn dat dingen nog niet werken. Die komt over een maandje uit.
Ivm werk heb ik nog geen tijd gehad om Bliss te testen
[ Voor 64% gewijzigd door The Source op 05-07-2016 23:11 ]
Ik heb de iPaky case: erg blij mee, redelijk compact en ziet er goed uit (goud/zwart met gouden mi5 prime).
Google link: https://www.google.nl/sea...chrome&es_sm=122&ie=UTF-8
Krijg net een sms van dhl dat hij vanavond bezorgd word.
Morgen maar even de bootloader unlocken en een xiaomi.eu rom erop zetten
Hoe zijn de usb-poorten daar?Faraz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:16:
Ik heb de iPaky case: erg blij mee, redelijk compact en ziet er goed uit (goud/zwart met gouden mi5 prime).
Want bij mijn ipaky voor mijn mi4 passen niet alle usb-kabels omdat de connector te kort is.
Waardoor je dus afhankelijk bent voor wat je koopt...
Uhm, de stock type-c kabel die ik gebruik past gewoon prima.theduke1989 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:29:
[...]
Hoe zijn de usb-poorten daar?
Want bij mijn ipaky voor mijn mi4 passen niet alle usb-kabels omdat de connector te kort is.
Waardoor je dus afhankelijk bent voor wat je koopt...
Iemand enig idee waar ik het best (qua prijs/voorraad) een goede 2e charger incl. kabel kan kopen? Bijv. de stock charger.
Blitzwolf kabel past niet in de ipak, maar stock wel.
Aukey is een goede charger, maar beter dan stock bij mij. Kabel zoek ik ook nog steeds.
Aukey is een goede charger, maar beter dan stock bij mij. Kabel zoek ik ook nog steeds.
Heb je alleen een charger gekocht, zonder goede of bijbehorende kabel?Titus schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:26:
Blitzwolf kabel past niet in de ipak, maar stock wel.
Dan moet je dus alsnog de (stock) kabel meeslepen?
De kabel die bij de charger zit is USB mini -_-. Zelf kon ik geen aukey usb C kabel vinden(anders dan in een pak met 4/5 USB minis erbij waar ik niets aan heb).Faraz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:59:
[...]
Heb je alleen een charger gekocht, zonder goede of bijbehorende kabel?
Dan moet je dus alsnog de (stock) kabel meeslepen?
Ik heb dus nog wel die BW kabel, van toen ik BW lader ook gekocht had om te testen. Maar daarvoor moet ik het hoesje dus eraf halen.
Ik draai op een stable miui v7 versie van Xiaomi.eu
Klopt het nu dat ik zelf updates moet installeren via TWRP?
Of kan dit ook via OTA of de update app?
Ik heb ook de Mi5 icm KPN. Er hikt wel eens wat aan het netwerk, maar ik heb niet het gevoel dat het beter of slechter is dan met mijn vorige telefoons.nst6ldr schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:47:
Ik ben fan van Nillkin Frosted. Strak, sterk, vrij dun. Had hem al om mijn Sony Xperia Z3 Compact, en nu ook weer om mijn Mi5.raoel schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:12:
. Lees even het kopje rom download door bij een rom bij xiaomi.eu want daar staat het haarfijn uitgelegduser_tweakers schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:24:
Ik draai op een stable miui v7 versie van Xiaomi.eu
https://xiaomi.eu/community/threads/6-6-30.32496/
Als ik op de kaart kijk dan zit in mijn omgeving binnen 2000 meter een 800/1800 mast. Maar 4G/LTE heb ik meer niet als wel. Afgelopen weekend was ik een weekend in Zeeland, maar ook daar had ik vrijwel alleen 3G. Ik zit wel beide keren in een dorp en geen grote stad.nst6ldr schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:47:
Geen probleem want daarmee kan ik ook gewoon nog Youtube kijken etc.
Met KPN (Hi) simonly is nu verlopen en over +- 10 dagen wordt mijn nummer overgezet naar mijn nieuwe BEN simonly (T-Mobile). Ik zal dan nog eens een bericht achterlaten als je me er aan herinnert.
Zelf heb ik zowel ervaringen met T-mobile als KPN en beide is met netwerk gewoon prima. Elke twee jaar leg in ze naast elkaar en stap ik over wanneer dit voor mij gunstig is. Alleen Vodafone heb ik geen ervaring mee.
voorheen KPN(HI) €12 voor 1gb, 200 min 1000 sms en 4G,
straks T-mobile(BEN) €15 voor 2gb, 600 min onbeperkt sms en 4G
Bedankt!Wirehub schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:30:
[...]
. Lees even het kopje rom download door bij een rom bij xiaomi.eu want daar staat het haarfijn uitgelegd
https://xiaomi.eu/community/threads/6-6-30.32496/
[ Voor 9% gewijzigd door user_tweakers op 06-07-2016 21:32 ]
Ik kreeg 2 uurtjes geleden ook een sms dat hij vandaag bezorgd wordt. terwijl hij gisteren nog in china lag en maandag of dinsdag besteld was. Echt snel!ikdedinges schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:19:
Krijg net een sms van dhl dat hij vanavond bezorgd word.
Gelukkig had ik vorige week al de unlock rechten gekregen. Heb alleen weinig tijd voor instellen

toestel vandaag in ontvangst genomen en er gelijk mee aan de slag gegaan.
jammergenoeg heeft de verkoper (Top One) toch een niet originele rom geinstalleerd!.
dus proberen de devrom te installeren,
lukte niet met de updater app, lukte niet met miflash (2 pcs geprobeerd) en het lukte niet met mi pc suite (iets met drivers oid).
dus toen nog maar eens goed gekeken naar de rom die erop stond...
staat de global erop terwijl ik de china probeerde te flashen via de updater app.
dus global beta gedownload... en ja hoor! hij werkte.
hierna geunlockt zonder problemen.
en toen het volgende gedoe.
het vinden van een goede werkende TWRP.
eerst die van xiaomi.eu geflasht, no luck.
kwam recovery niet in en toestel startte niet meer op.
gereboot en weer opgestart in fastboot en de officiele TWRP geflasht.
hoppa werkte zonder problemen.
gelukkig had ik er aan gedacht om de xiaomi.eu rom van te voren op de telefoon te zetten dus die gelijk geflasht.
ben ik vergeten een system wipe te doen waardoor alles crashte.
dus weer terug naar TWRP, zit er in de xiaomi.eu rom een recovery ingebakken die niet werkt!.
kon niks wipen en had ook geen toegang tot het opslag geheugen.
weer terug naar fastboot
werkende TWRP weer geflasht, alles gewiped en nu werkt ie eindelijk
https://dl.twrp.me/gemini/twrp-3.0.2-0-gemini.img
deze recovery werkt goed
Fantastisch toestel btw!
jammergenoeg heeft de verkoper (Top One) toch een niet originele rom geinstalleerd!.
dus proberen de devrom te installeren,
lukte niet met de updater app, lukte niet met miflash (2 pcs geprobeerd) en het lukte niet met mi pc suite (iets met drivers oid).
dus toen nog maar eens goed gekeken naar de rom die erop stond...
staat de global erop terwijl ik de china probeerde te flashen via de updater app.
dus global beta gedownload... en ja hoor! hij werkte.
hierna geunlockt zonder problemen.
en toen het volgende gedoe.
het vinden van een goede werkende TWRP.
eerst die van xiaomi.eu geflasht, no luck.
kwam recovery niet in en toestel startte niet meer op.
gereboot en weer opgestart in fastboot en de officiele TWRP geflasht.
hoppa werkte zonder problemen.
gelukkig had ik er aan gedacht om de xiaomi.eu rom van te voren op de telefoon te zetten dus die gelijk geflasht.
ben ik vergeten een system wipe te doen waardoor alles crashte.
dus weer terug naar TWRP, zit er in de xiaomi.eu rom een recovery ingebakken die niet werkt!.
kon niks wipen en had ook geen toegang tot het opslag geheugen.
weer terug naar fastboot
werkende TWRP weer geflasht, alles gewiped en nu werkt ie eindelijk
https://dl.twrp.me/gemini/twrp-3.0.2-0-gemini.img
deze recovery werkt goed
[ Voor 4% gewijzigd door ikdedinges op 07-07-2016 19:38 ]
Verwijderd
Dat prijsbeleid van die Chinese shops snap ik werkelijk geen hout van, momenteel is de Mi5 weer in prijs aan het stijgen bij IBG
check even de waarschuwing, voor prijzen is er een ander topic:Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:33:
Dat prijsbeleid van die Chinese shops snap ik werkelijk geen hout van, momenteel is de Mi5 weer in prijs aan het stijgen bij IBG
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Is toch niet of topic gaat over de Mi5 waarover gediscussieerd wordt 
Prulleman schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:55:
[...]
[mbr] check even de waarschuwing, voor prijzen is er een ander topic:
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
[/mbr]
Verwijderd
Ik vond dat andere topic ook nogal rustig/dooiig en aangezien opmerkingen/vragen over cases voor de Mi5 ook niet gelijk naar het acessoire topic gebonjourd worden leek mij deze locatie gepaster. Maargoed ik ga niet in discussie met een mod dus heb mijn opmerking ook in dat andere topic geponeerd.Struktron schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:33:
Is toch niet of topic gaat over de Mi5 waarover gediscussieerd wordt![]()
[...]
Helaas bleek bovenstaande niet helemaal te werken. Het werkt, tot je een keer reboot. Althans, bij mij. Daarna werkt de gyroscoop weer niet! Iemand bekent met een andere oplossing? Vreemd genoeg heeft volgens mij niet iedereen dit probleem.raoel schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:12:
Inmiddels is er weer een nieuwere ROM, die wil ik misschien in de loop van de week gaan proberen. Ik twijfel echter of ik overstap naar de RR of Bliss rom.
Iemand al ervaring met de Bliss ROM? Op XDA zie ik veel meer reacties op de RR ROM.
Ik heb enkele reacties gelezen, morgen wil ik er eens verder induiken.
Helaas las ik bij de RR ROM dat je home button dan niet meer capacitief werkt. Is dat bij alle op CM gebaseerde ROM's? Vind ik wel een groot nadeel!
Ja; totdat Xiaomi de kernel sources vrijgeeft is dit nog niet op te lossen.raoel schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:54:
[...]
Helaas las ik bij de RR ROM dat je home button dan niet meer capacitief werkt. Is dat bij alle op CM gebaseerde ROM's? Vind ik wel een groot nadeel!
Ik draai zelf de Bliss rom maar zag wel dat de RR recentelijke was geupdate en ook zonder display bug sinds met de laatste versie. Wellicht dat ik van het weekend ga kijken voor een andere rom maar zou zelf het liefst naar de normale cm13 willen gaan zodat je daarvan ook normaal de updates kan installerenraoel schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:54:
[...]
Helaas bleek bovenstaande niet helemaal te werken. Het werkt, tot je een keer reboot. Althans, bij mij. Daarna werkt de gyroscoop weer niet! Iemand bekent met een andere oplossing? Vreemd genoeg heeft volgens mij niet iedereen dit probleem.
Inmiddels is er weer een nieuwere ROM, die wil ik misschien in de loop van de week gaan proberen. Ik twijfel echter of ik overstap naar de RR of Bliss rom.
Iemand al ervaring met de Bliss ROM? Op XDA zie ik veel meer reacties op de RR ROM.
Ik heb enkele reacties gelezen, morgen wil ik er eens verder induiken.
RR en Bliss schelen elkaar qua features niet zo gek veel. Bij Bliss zit wel Root ingebakken in de rom maar of je dat wilt/ nodig hebt is aan jezelf.
Mee eens, beste cover die er is.tomvdpoel schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:25:
[...]
Ik ben fan van Nillkin Frosted. Strak, sterk, vrij dun. Had hem al om mijn Sony Xperia Z3 Compact, en nu ook weer om mijn Mi5.
Wie kan mij verder helpen ben echt aan het twijfelen tussen Mi5 64 Gb en de Oneplus 3?
Ik wil een futureproof telefoon die in mijn broekzak past.
Plus-punten
Mi5
-Klein
-iets goedkoper
-goede specs
Oneplus3
-Betere specs 6Gb ram
-Sterke behuizing
-Geen import en verzendkosten
Min-punten
Mi5
-Breekt snel/kwetsbaar
-Met verzenden en import bijna net zo duur als 1+3
-Iets mindere specs
-Flashen, bootloader, unlocken etc
-4G ontvangst slechter
Oneplus3
-Te groot?
-Duurder (budget eigenlijk rond de €350)
Wat is jullie mening?
Plus-punten
Mi5
-Klein
-iets goedkoper
-goede specs
Oneplus3
-Betere specs 6Gb ram
-Sterke behuizing
Min-punten
Mi5
-Breekt snel/kwetsbaar
-Iets mindere specs
-4G ontvangst slechter
Oneplus3
-Te groot?
Wat is jullie mening?
Verwijderd
Lijkt mij meer iets voor aankoopadvies 
Maar bij mij heeft de doorslag gegeven het handzamere formaat, de Xiaomi fanbase en hun .eu rom.
Ook het uiterlijk speelde mee, vind die Mi5 gewoon een erg mooie telefoon, en die O+3 niet wegens het vrij lompe ontwerp met uitstekende camera.
Qua performance denk ik niet dat je wereldschokkende verschillen gaat ervaren tussen beide.
Dat snelle breken is ook nogal dubieus, zolang er niet met apparatuur gemeten wordt maar een gewone pipo een aantal telefoons gaat lopen buigen op een manier die je bij normaal gebruik nooit gaat evenaren om clicks te krijgen op zijn Youtube filmpjes is dat gewoon geen relevante test.
Je hebt altijd mensen die met hun telefoon diep in hun achterzak gaan zitten maar ik hoop dat jij wel wat slimmer bent.
Geloof mij maar dat ik de meeste telefoons echt wel stuk krijg wanneer ik ermee ga lopen buigen en draaien, hoe groter en dunner telefoons worden hoe makkelijker dat gaat, wanneer je een Nokia 3310 probeert te torderen gaat dat je niet lukken, bij iets wat de 1/3 zo dik en 2x zo breed is gaat dat al stukken makkelijker.
Mijn zwarte Mi5 64Gb versie is momenteel op reis naar het baasje, unlockrechten aangevraagd en flashen heb ik zo vaak gedaan op eerdere Xperia telefoons dus verwacht daar geen wereldschokkende problemen mee. Er staan hier en op de diverse fora duidelijke handleidingen om dat tot een goed einde te brengen en anders zijn er op Tweakers genoeg behulpzame en vriendelijke mensen te vinden die het wiel al eerder uitgevonden hebben.
Maar bij mij heeft de doorslag gegeven het handzamere formaat, de Xiaomi fanbase en hun .eu rom.
Ook het uiterlijk speelde mee, vind die Mi5 gewoon een erg mooie telefoon, en die O+3 niet wegens het vrij lompe ontwerp met uitstekende camera.
Qua performance denk ik niet dat je wereldschokkende verschillen gaat ervaren tussen beide.
Dat snelle breken is ook nogal dubieus, zolang er niet met apparatuur gemeten wordt maar een gewone pipo een aantal telefoons gaat lopen buigen op een manier die je bij normaal gebruik nooit gaat evenaren om clicks te krijgen op zijn Youtube filmpjes is dat gewoon geen relevante test.
Je hebt altijd mensen die met hun telefoon diep in hun achterzak gaan zitten maar ik hoop dat jij wel wat slimmer bent.
Geloof mij maar dat ik de meeste telefoons echt wel stuk krijg wanneer ik ermee ga lopen buigen en draaien, hoe groter en dunner telefoons worden hoe makkelijker dat gaat, wanneer je een Nokia 3310 probeert te torderen gaat dat je niet lukken, bij iets wat de 1/3 zo dik en 2x zo breed is gaat dat al stukken makkelijker.
Mijn zwarte Mi5 64Gb versie is momenteel op reis naar het baasje, unlockrechten aangevraagd en flashen heb ik zo vaak gedaan op eerdere Xperia telefoons dus verwacht daar geen wereldschokkende problemen mee. Er staan hier en op de diverse fora duidelijke handleidingen om dat tot een goed einde te brengen en anders zijn er op Tweakers genoeg behulpzame en vriendelijke mensen te vinden die het wiel al eerder uitgevonden hebben.
Ik denk dat het vooral aan je voorkeur ligt. Ik had de OPO en nu een MI5. Het 5.15" formaat is voor mijn kleine handen veel fijner, maar dat is persoonlijk uiteraard.Struktron schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:12:
Wie kan mij verder helpen ben echt aan het twijfelen tussen Mi5 64 Gb en de Oneplus 3?
Plus-punten
Mi5
-Klein
-iets goedkoper
-goede specs
Oneplus3
-Betere specs 6Gb ram
-Sterke behuizing
Min-punten
Mi5
-Breekt snel/kwetsbaar
-Iets mindere specs
-4G ontvangst slechter
Oneplus3
-Te groot?
Wat is jullie mening?
Qua standaard ROM zit je bij Mi5 ook veel beter, want OP kan echt geen Rom maken. Als je NL wilt of Cynogen dan moet je op beide toestellen flashen. Unlocken is eenmalig. Ik denk dat OP een grotere community heeft, dit aangezien er voor de OP veel meer cynogen ROM waren dan voor de MI5, echter is deze nog relatief nieuw.
4G ontvangst heb je op de OP3 EU versie een groot voordeel bij, echter als je voornamelijk op WiFi zit of in een gebied met goed dekking woont dan maakt dit niet echt.
Breekbaar is naar mijn mening onzin. Hij zit altijd net als de OP in mijn broekzak en nog zo recht als toen ik m kocht.
Ik heb geen ervaring met de OP3, maar kan me wel aansluiten bij wat hierboven gezegd wordt.
Voor mij is het grote voordeel dat dit nog een enigszins handzaam formaat is. Al had het nog wel een tikkeltje kleiner gemogen.
Ook het flashen heb ik bij deze telefoon voor het eerst gedaan, maar met de handleiding erbij was dit een fluitje van een cent. (De goede developer rom (Global/China) installeren was het lastigste).
Voor mij is het grote voordeel dat dit nog een enigszins handzaam formaat is. Al had het nog wel een tikkeltje kleiner gemogen.
Ook het flashen heb ik bij deze telefoon voor het eerst gedaan, maar met de handleiding erbij was dit een fluitje van een cent. (De goede developer rom (Global/China) installeren was het lastigste).
Verwijderd
Ha 
Unlockrechten verkrijgen duurde welgeteld 2 werkdagen voor ik ze toegewezen kreeg, da's dus enorm vlot
Nu die foon nog, wacht nog op een DHL mailtje met de "trek een Trees" code, volgens IBG is ie "underway"
Zal van de week mij nog even inlezen welke .eu rom het fijnst is om er op te zetten en ga pas in mijn simkaart lopen knippen wanneer die foon daadwerkelijk binnen is, zit bij Telfort nog met een kleine sim ipv een nano die in de Mi5 gaat.
Al mensen ervaring met Miui 8 ? Of voorlopig eerst maar 7 kiezen?
Unlockrechten verkrijgen duurde welgeteld 2 werkdagen voor ik ze toegewezen kreeg, da's dus enorm vlot
Nu die foon nog, wacht nog op een DHL mailtje met de "trek een Trees" code, volgens IBG is ie "underway"
Zal van de week mij nog even inlezen welke .eu rom het fijnst is om er op te zetten en ga pas in mijn simkaart lopen knippen wanneer die foon daadwerkelijk binnen is, zit bij Telfort nog met een kleine sim ipv een nano die in de Mi5 gaat.
Ik wacht persoonlijk nog op de officiële MIUI 8.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:42:
Ha
V7 werkt prima.
Ik sluit mij aan bij resteter, mijn OPO begon wat te verslijten en heb dan ook maar gebruik gemaakt van de Weekly deals bij IBG en heb mij een Mi5 32GB aangeschaft; wat mij vooral aansprak was de camera.
Ja je kan vallen over de low light fotos dat ze niet super zijn maar het is en blijft een telefoon... en de 4g band ga ik niet echt missen want mijn OPO heeft deze ook niet dacht ik...
Ivm dat snel breken heb ik ook zo mijn twijfels of dat in normaal gebruik wel zal voorvallen; uiteindelijk hoe dunner een telefoon hoe sneller het kan gebeuren uiteindelijk... maar heb een nilkin besteld er voor dus vermoed dat ik daar niet te veel problemen mee ga hebben...
Heb zelf ook de unlock rechten aangevraagd omdat Xiaomi.eu zoveel fijner werkt dan de global / dev rom uit China... zal wel zien hoe dat afloopt maar verwacht ook geen onoverkombare problemen...
Ja je kan vallen over de low light fotos dat ze niet super zijn maar het is en blijft een telefoon... en de 4g band ga ik niet echt missen want mijn OPO heeft deze ook niet dacht ik...
Ivm dat snel breken heb ik ook zo mijn twijfels of dat in normaal gebruik wel zal voorvallen; uiteindelijk hoe dunner een telefoon hoe sneller het kan gebeuren uiteindelijk... maar heb een nilkin besteld er voor dus vermoed dat ik daar niet te veel problemen mee ga hebben...
Heb zelf ook de unlock rechten aangevraagd omdat Xiaomi.eu zoveel fijner werkt dan de global / dev rom uit China... zal wel zien hoe dat afloopt maar verwacht ook geen onoverkombare problemen...
K49 '17
Het is ma het doorlezen van dit topic nog steeds niet helemaal duidelijk welke ROM ik het beste kan nemen als ik een MIUI 8 (global of EU, dat is me om het even) wil die OTA updates geeft. Ik draai nu MIUI 7 global stable welke geen OTA updates geeft. Anyone?
Bedankt voor jullie reacties
Nu wachten op een goede aanbieding voor een 64Gb toestel
Nu wachten op een goede aanbieding voor een 64Gb toestel
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken