Kijk ook even hoe smerig marketeringtechnisch hier met 64 bit gegoocheld wordt om een 32Gb ondergeclockte standaardversie vol spyware te verkopen vanuit hun local HK warehouse (6)
Serieus, als je een reseller deze "service" toevertrouwt denk ik dat je beter de eerste de beste Phonehouse of MM in kan lopen en gewoon een Europees verkrijgbare telefoon kan kopen met 2 jaar garantie, alle locale banden en een instructieboekje in je eigen taal.
Zo moeilijk is het niet om het zelf en
goed te doen.
Lees ook de Tweakers "review" van de
Mi5 die precies laat zien waar "die lieve DealExtreme" het voor elkaar krijgt om de oorzaak te zijn van het vern**ken van de "out-of-the-box" gebruikservaring.
Behalve het, zoals beloofd door Xiaomi beperktere 4G bereik, is deze reseller verantwoordelijk voor nagenoeg alle onprettige bijwerkingen van zo'n Chinees toestel.
Jammer dat hier niet de "sealed box" ervaring besproken is.
Zoals een Mi5 de fabriek verlaat is het echt een prima toestel, let wel dat deze foons specifiek op de Aziatische en Indische markt gericht zijn maar zolang je je Android in het Engels durft te bedienen valt daar prima mee te leven. Wat ik waardeer van een reseller is dat er een verloopje voor je stroomadapter/lader bij zit zodat deze Europeese muurstroom kan eten. SIM er in, Engels kiezen en het werkt allemaal zoals beloofd met een updatebeleid waar menig groot telefoonmerk nog een flinke punt aan kan zuigen.
Zo heb je een redelijk high-end telefoon voor een mid-range prijs. Wanneer je bij bijvoorbeeld Sony gaat winkelen betaal je al snel 700+ (ok, waterdicht en nog wat dingetjes maartoch... best veel pegels)
Het leuke komt pas wanneer je dat toestel naar eigen hand kan tweaken met bijvoorbeeld een Cyanogen of Xiaomi.eu rom, dan kan je toestel in het Nederlands, Belgisch of Koeterwaals en heb je software die meer op de Europeese regionen is afgestemd, de GPS vermoedt bijvoorbeeld al dat je in Europa zit in plaats van ergens aan de andere kant van deze bol, wat aanmerkelijk scheelt met het vinden van een "fix". Ook heb je alle vertrouwde Google dingetjes en kom je geen verdwaalde Chinees meer tegen.
Zolang je ergens de beschikking hebt over een 64bit Windows PC is het na een beetje inlezen echt een simpel klusje om je Engelssprekende Mi5 om te toveren naar een Europees monstertje; unlocken, rom erop, booten, klaar.
Echter je moet het wel leuk vinden om er een beetje in te duiken maar dan heb je wel eer van je werk en heb je een mooie en prettig functionerende telefoon waar niet iedereen mee rondloopt
Overigens "goedkoop" is ook maar relatief... Ik heb mij flink ingelezen en daardoor verliep alles "smooth" maar wanneer ik die uren had berekend dan was een om de hoek gekochte 24 karaat gouden Samsung S7 stukken "goedkoper" geweest