Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ik heb een vage headset microfoon bug in die 7.5.7.0 stable EU die ik nu draai, heb ook de systeemtest voor de headset ff gedaan en hoor mezelf niet terug met die pistons er in, wel een helehoop geruis en gekraak :(
Vervolgens even met een random over-ear headset met 1 button geprobeert en dan hoor ik mezelf wel...

Denk dat ik dan maar vroegtijdig over ga naar Miui 8 EU beta, het spannende is dat ik voorlopig niet in de buurt ben van een Windows bak :(

Ik neem aan dat het gewoon een kwestie is van de boel backuppen in TWRP en dan de gedownloade laatste officiele 6.8.12 weekly EU via TWRP installen, Dalv/Art en cache wipen en de zooi booten?
Of loop ik een groot risico dat TWRP het niet meer doet en ik zonder pc de boel niet meer aan de praat krijg?
Klein detail is dat die Mi5 dus de internettoegang verzorgt momenteel en verder ligt hier een erg oud brak Linux netbookje zonder internet wanneer de tethering er niet meer is....

Wat is wijsheid? dit is vervelend maar een week zonder internet/foon in de bushbush is nog veel irritanter...
--update--
Livin' on the edge, gewoon gedaan en 8 beta draait als een tierelier :)
Leefde nog een beetje met het spannende flashen van Xperia roms in mijn hoofd maar dit gaat een partij easy... helemaal happy met zo'n Xiaomi!
backup in TWRP, updater de update laten doen, booten, toen geen sim gevonden... ff terug in TWRP dalvik en cache geleegd, SU geflashed, weer Dalvik en cache voor de zekerheid nog eens weggemikt, booten, voila :)

-update-
Ik blijk waarschijnlijk gewoon een dode microfoon in mijn headset te hebben zitten :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51
Hee, zijn er mi5 global versies nu met B200 800mhz 4G??

https://www.ibuygou.com/wholesale/

*edit
Oud nieuws, is maar de vraag of dit waar is.

[ Voor 22% gewijzigd door Whiskey48 op 17-08-2016 07:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:59
maurits82 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 07:46:
Hee, zijn er mi5 global versies nu met B200 800mhz 4G??

https://www.ibuygou.com/wholesale/

*edit
Oud nieuws, is maar de vraag of dit waar is.
Het is waar:
Redmi Note 3
Redmi 3
Mi5
MiMax.

Deze smartphones worden met een Engelse handleiding + beschrijving, EU stekker, CE certificering op telefoon + doos en Band 20/800MHz geleverd.
Morgen heb ik even contact met de CEO van iBuygou en hij zal een telefoon voor me meenemen om te laten testen. Ik ben namelijk benieuwd of deze telefoons interessant zijn voor de EU markt.

De telefoons hebben zich bewezen, maar ik zit met de volgende vragen
- Is het netwerk echt geschikt.
- Moeten de resellers zelf ook 500 stuks aanschaffen of mogen het er ook 100 zijn (voor NL webshops bijvoorbeeld).
- Welke rom staat er op de telefoon, is dat de Chinese Dev of Stable build of de Global build.
- Werken de Xiaomi.eu rom's ook op deze telefoons, zo niet, kunnen zij dan de Stable of Dev rom van Xiaomi.eu erop zetten.
- Wat zijn uiteindelijk de prijzen
- Hoelang mag ik het test exemplaar gebruiken die ze morgen voor me meebrengen.

- Test die ik sowieso probeer uit te voeren met diverse nieuwe Xiaomi smartphones: Hoe eenvoudig/moeilijk is het om de meegeleverde rom om te zetten.

Het is jammer dat ik niet mag crossposten, want ik kan dit ook wel 1:1 in de Redmi 3 en Note 3 topic kunnen plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 17-08-2016 12:08 . Reden: rom omzetten ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... En welke variant?
De 32, 64 of 128Gb versie... en dan nog welke kleur?

Zo krijg je wel vrij veel variabelen ;) Al denk ik dat je met 64Gb zwart wel redelijk goed zit (heb nog steeds geen spijt van mijne, alhoewel dit toch nog net wat lekkerder was geweest... zucht... nouja je kan niet alles hebben maar vind een daadwerkelijke EU adapter wel prettiger dan met verloopjes klooien die ik nog wel eens ergens in een stopkontakt laat hangen)
Kleine aanvulling nog... Nederlanders/Europeanen verwachten ook 2 jaar garantie, hoe verhoud dat zich tot de Chinese prijzen? En sowieso wat gaat de meerprijs van deze variant zijn?
Ingebakken EU rom zou velen imho gelijk over de streep trekken, Stable Miui 8 EU erop en al je klanten zijn blij ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Xiaomi biedt voor €3,- extra al 2 jaar garantie, bij iBuygou kun je dat voor 2 jaar extra bijkopen als je het toestel vanuit China laat versturen. Als je een toestel via de iBuygou EU warehouse besteld, dan zit er 2 jaar garantie, BTW afdracht en dus de hogere prijs er al bij (dit hebben ze vorig jaar zo officieel mogelijk gedaan).

Inmiddels zit de CE certificatie er ook bij vanuit Xiaomi. Hierdoor kunnen NL webwinkels zoals Coolblue, Bol.com en 4Launch dit ook kunnen gaan verkopen zonder dat zij problemen krijgen met verzekeringskwesties.

Dit is wat ik heb doorgekregen, maar ik weet niet of meer combinaties al mogelijk zijn:

Redmi Note 3 Grey, 2+16GB
Redmi 3 Gold, 3+32GB
Mi5 Black, 3+32GB
Mi Max Gold, 3+32GB

Vooral de meegeleverde rom, zou ervoor kunnen zorgen dat het wel of juist geen interessante telefoon is voor de standaard consument. Die verwachten niet met TWRP of root aan de gang te moeten voor een stabiele telefoon met Google Play.
Op dit moment vind ik Xiaomi telefoons niet echt meer geschikt om direct te importeren, tenzij er een handig neefje is die de xiaomi.eu rom erop kan zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door Kiswum op 17-08-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meh.... 32 ;)

Maar desondanks denk ik wel dat dit gaat lopen, het grootste bezwaar wat overal in de westerse wereld opdook was het ontbreken van die LTE band...
Wat Xiaomi in India aanbiedt is pas een mooie pakket, een soort totaalverzekering waarbij het ook gedekt is als je 'm per ongeluk meeneemt in het zwembad of op de grond laat kletteren, maar ook daar verkopen ze slechts de 32Gb variant, naar ik begrepen heb tenminste.

Mwah, zolang je engels spreekt is er niks aan de hand... Mijn Mi5 had gewoon keurig een play store er in zitten via IBG. (global rom) en kon hem gewoon gebruiken zonder root of TWRP, maar wanneer die stap overgeslagen kan worden met Xiaomi.eu rom gelijk erop zou het wel fijner zijn dat geef ik gelijk toe.
Er was toch in het verleden ooit iets gebeurt toen Xiaomi opeens .eu roms mee ging verkopen? Dacht dat er toen wat mensen boos geworden waren...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:16:
Meh.... 32 ;)

Maar desondanks denk ik wel dat dit gaat lopen, het grootste bezwaar wat overal in de westerse wereld opdook was het ontbreken van die LTE band...
Wat Xiaomi in India aanbiedt is pas een mooie pakket, een soort totaalverzekering waarbij het ook gedekt is als je 'm per ongeluk meeneemt in het zwembad of op de grond laat kletteren, maar ook daar verkopen ze slechts de 32Gb variant, naar ik begrepen heb tenminste.
Die service heet Safe en kun je ook in China bestellen, maar volgens mij niet in bijv. Hong Kong (maar goed daar staat de Mi2s zelfs nog op de site :D):
(Chinees) http://www.mi.com/service/safe
http://www.mi.com/service/safe/mi5/

De vertaling van de dekking is niet helemaal duidelijk, maar de plaatjes zeggen: waterschade en valschade. Het is in ieder geval niet gedekt tegen diefstal.

edit:
Mwah, zolang je engels spreekt is er niks aan de hand... Mijn Mi5 had gewoon keurig een play store er in zitten via IBG. (global rom) en kon hem gewoon gebruiken zonder root of TWRP, maar wanneer die stap overgeslagen kan worden met Xiaomi.eu rom gelijk erop zou het wel fijner zijn dat geef ik gelijk toe.
Er was toch in het verleden ooit iets gebeurt toen Xiaomi opeens .eu roms mee ging verkopen? Dacht dat er toen wat mensen boos geworden waren...
De Global rom van de Mi4s vond ik nogal buggy en was erg oud. Op dat moment was de Android patchlevel al 3 maanden oud. De telefoon kwam van iBuygou.
De Xiaomi.eu rom is nooit via Xiaomi op telefoons terecht gekomen. Ze hebben wel het succes + talen van Xiaomi.eu afgenomen, terwijl ze er nooit interesse in leken te hebben. Dit heb ik besproken met Mark Lee Hedley (MarkH), oprichter van Xiaomi.eu/MiuiAndroid. Hij was best wel pissed off, dat hij het een aantal keren had aangeboden en een samenwerking wilde aangaan, maar dat Xiaomi hem (digitaal) wegstuurde of niet te woord stond. Na enkele maanden had Xiaomi zoiets van: Hé, die internationale talen willen we wel gebruiken, laten we die gewoon in de Global rom plaatsen. Verder zeggen we niets tegen Mark.
(dit was het verhaal die ik toen van Mark had ontvangen)
nieuws: Bekendste fansite Xiaomi met custom roms sluit vanwege conflict met f...

Dat was voor hem een beetje het moment dat hij Xiaomi.eu verliet en bij iBuygou ging werken. Inmiddels is hij de COO van het bedrijf.

[ Voor 47% gewijzigd door Kiswum op 17-08-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Die service heet Safe en kun je ook in China bestellen, maar volgens mij niet in bijv. Hong Kong (maar goed daar staat de Mi2s zelfs nog op de site :D):

De vertaling van de dekking is niet helemaal duidelijk, maar de plaatjes zeggen: waterschade en valschade. Het is in ieder geval niet gedekt tegen diefstal.
Lijkt mij op zich ook logisch, je moet wel ff laten zien dat ie stuk is ;)
Diefstal dekt je verzekering als het goed is die service is duidelijk voor schade aan het produkt.

:D Die plaatjes had ik nog niet gezien maar zijn echt heel erg grappig :D Van meekoken met de noedels via overreden worden door een wiel tot uit een flatgebouw vallen hahaha, dat zou zo'n beetje alle schade wel moeten dekken die je redelijkerwijs aan je telefoon kan hebben :)
Enig idee wat dat daar kost?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:14
Is de charger die bij de mi5 meegeleverd wordt qc 2.0/3.0? Of dien je zelf een quickcharger te kopen als je daar gebruik van wilt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lader is QC2 en de foon kan QC3 aan volgens de opgave, dat QC2 is overigens al erg erg prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

edit:

[...]

De Global rom van de Mi4s vond ik nogal buggy en was erg oud. Op dat moment was de Android patchlevel al 3 maanden oud. De telefoon kwam van iBuygou.
De Xiaomi.eu rom is nooit via Xiaomi op telefoons terecht gekomen. Ze hebben wel het succes + talen van Xiaomi.eu afgenomen, terwijl ze er nooit interesse in leken te hebben. Dit heb ik besproken met Mark Lee Hedley (MarkH), oprichter van Xiaomi.eu/MiuiAndroid. Hij was best wel pissed off, dat hij het een aantal keren had aangeboden en een samenwerking wilde aangaan, maar dat Xiaomi hem (digitaal) wegstuurde of niet te woord stond. Na enkele maanden had Xiaomi zoiets van: Hé, die internationale talen willen we wel gebruiken, laten we die gewoon in de Global rom plaatsen. Verder zeggen we niets tegen Mark.
(dit was het verhaal die ik toen van Mark had ontvangen)
nieuws: Bekendste fansite Xiaomi met custom roms sluit vanwege conflict met f...

Dat was voor hem een beetje het moment dat hij Xiaomi.eu verliet en bij iBuygou ging werken. Inmiddels is hij de COO van het bedrijf.
Ah, dank voor de verduidelijking, dat je ff uitlegt waar de klepel hangt :)
Maargoed aan een verhaal zitten 2 kanten en je hebt nu de visie daarop van de ene partij gehoord...

Dat oude patchlevel (april, dus nagenoeg het begin) was trouwens voor mij ook reden om maar ff aan de slag te gaan, prima te doen overigens maar t kost wel ff wat meer moeite dan gewoon een telefoon kopen op de hoek.
Wat mij opgevallen was struinend over de fora van xiaomi.eu dat IBG toch wel een beetje gezien werd als een van de preferred resellers, na jou verhaal is het wat duidelijker waar de link vandaan komt.

Wel vreemd trouwens dat IBG nu wanneer ze een (aantal) grote order(s) plaatsen zij blijkbaar voorrang krijgen op de (stille) introduktie van de band 20 toestellen door Xiaomi.
De Redmi Note3 Snapdragon dook een tijdje terug ook opeens op voorzien van die band. gerucht ging toen dat die toestellen alleen voor Taiwan gemaakt zouden worden, weekje later dook dat min500orders bericht op IBG op.
Zou dat zijn omdat ze eerst de oude voorraad leeg willen verkopen en zodra er eentje is die wel alle banden doet niemand in de westelijke wereld nog eentje zonder die band besteld en ze die dus moeten gaan dumpen.
Kortom ik verwacht binnenkort wel dat de Mi5 (Pro/S/c) variant zal opduiken.
...en daarna waarschijnlijk eentje met een sd slot er in whehe

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:45
Vanmorgen de MIUI8 stable update OTA mogen ontvangen voor mijn MI5.

Probleemloos geupdate (inclusief gegevens) in ongeveer 10 minuten?

Verwijderd

tokko1 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:30:
Vanmorgen de MIUI8 stable update OTA mogen ontvangen voor mijn MI5.

Probleemloos geupdate (inclusief gegevens) in ongeveer 10 minuten?
Dat klinkt goed :)

De global of de eu versie?
Ik hoop dat de stable eu snel beschikbaar komt iig, merk dat bij de weekly mijn telefoon minder slaapt dan ik wanneer wij beide horen te slapen, geen dramatische drain maar het lijntje van het batterijverbruik loopt duidelijk naar beneden gedurende de nacht in tegenstelling tot bij 7 stable waarbij het bijna horizontaal bleef.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:45
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:12:
[...]

Dat klinkt goed :)

De global of de eu versie?
Ik hoop dat de stable eu snel beschikbaar komt iig, merk dat bij de weekly mijn telefoon minder slaapt dan ik wanneer wij beide horen te slapen, geen dramatische drain maar het lijntje van het batterijverbruik loopt duidelijk naar beneden gedurende de nacht in tegenstelling tot bij 7 stable waarbij het bijna horizontaal bleef.
Weet 't niet precies, heb nu versie "MIUI 8.0.3.0 | Stable" (MIUI-V8.0.3.0.MAACHDH).

Battery drain lijkt stabiel te zijn ten opzichte van 7. Merk niet significant beter/slechtere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struktron
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-07 00:03
Kan iemand de prijsdaling van de mi5 verklaren?
De 32Gb variant is vanaf E252,- en de 64 gb variant is nu vanaf E311 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Struktron schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:58:
Kan iemand de prijsdaling van de mi5 verklaren?
De 32Gb variant is vanaf E252,- en de 64 gb variant is nu vanaf E311 te krijgen.
Zie mijn bovenstaande post en dan specifiek de laatste regels:

Zou dat zijn omdat ze eerst de oude voorraad leeg willen verkopen en zodra er eentje is die wel alle banden doet niemand in de westelijke wereld nog eentje zonder die band besteld en ze die dus moeten gaan dumpen.
Kortom ik verwacht binnenkort wel dat de Mi5 (Pro/S/c) variant zal opduiken.
...en daarna waarschijnlijk eentje met een sd slot er in whehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat op de Funkausstellung (I.F.A.) in Berlijn binnenkort een allband LTE variant aangekondigd gaat worden door Xiaomi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
Na weken van lezen, wikken en wegen de MI5 64gb zwart via IBG besteld en ontvangen. Vanuit verpakking meteen een automatische update gedraaid naar Global 7.5 Stable 7.5.2.0 MAAMIDE. Unlock rechten aangevraagd en vorige week gekregen per sms (You've been granted the permission to unlock your device) Mi Account op telefoon ingesteld met zelfde gegevens. Mi Unlock V1.1 kunnen downloaden en als administrator op Windows 10 Pro 64bit opgestart. Inloggegevens, welke overeen komen op telefoon, ingevoerd. Telefoon in fastboot modus aan USB 2.0 ingang gehangen om vervolgens te unlocken. Ik zou graag de EU rom willen draaien. Tientallen keren een poging gedaan maar het proces blijft steken op 50% en geeft de melding..
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/20k7xfp.png

Daarna getracht om verschillende China en Global stable en dev roms via de updater app te installeren. Je leest verschillende verhalen dat je van Global naar China dev rom moet om te unlocken. Daarnaast lees ik dat dit voor sommigen hier niet eens nodig was. In Windows kom ik gewoon in de telefoonmappen, hij ziet hem dus wel. Minimal ADB en Fastboot staan op pc. Oem device info zijn alle 4 false, dus locked.

Als ik de telefoon in fastboot opstart en aan de pc hang zie ik onder apparaat beheer Marshall London Device met daaronder Marshall London Bootloader Interface staan. Geen geel uitroepteken. Onder eigenschappen werkt het correct. Hij vindt geen update voor stuurprogramma's online.

Enkele vragen:
1. De sms met bevestiging voor unlock toestemming heb ik ontvangen op mijn oude Samsung toestel (zelfde nummer en provider) omdat de MI5 nog niet in bezit was. Dit kan toch niet het probleem zijn?

2. Zou het een probleem kunnen zijn met drivers? Zoals hier ook een driver probleem wordt beschreven? http://en.miui.com/forum....t&ptid=291278&pid=5604327

2. Zou een factory reset mij weer terug brengen naar out of the IBG box rom (dus zonder die update) En zou ik hierdoor wel kunnen unlocken?

3. Heeft iemand een idee hoe ik alsnog een dev rom kan installeren via de updater app om het unlock proces op deze manier te proberen?

4. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
hannez80 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 22:34:
Na weken van lezen, wikken en wegen de MI5 64gb zwart via IBG besteld en ontvangen. Vanuit verpakking meteen een automatische update gedraaid naar Global 7.5 Stable 7.5.2.0 MAAMIDE. Unlock rechten aangevraagd en vorige week gekregen per sms (You've been granted the permission to unlock your device) Mi Account op telefoon ingesteld met zelfde gegevens. Mi Unlock V1.1 kunnen downloaden en als administrator op Windows 10 Pro 64bit opgestart. Inloggegevens, welke overeen komen op telefoon, ingevoerd. Telefoon in fastboot modus aan USB 2.0 ingang gehangen om vervolgens te unlocken. Ik zou graag de EU rom willen draaien. Tientallen keren een poging gedaan maar het proces blijft steken op 50% en geeft de melding..
[afbeelding]

Daarna getracht om verschillende China en Global stable en dev roms via de updater app te installeren. Je leest verschillende verhalen dat je van Global naar China dev rom moet om te unlocken. Daarnaast lees ik dat dit voor sommigen hier niet eens nodig was. In Windows kom ik gewoon in de telefoonmappen, hij ziet hem dus wel. Minimal ADB en Fastboot staan op pc. Oem device info zijn alle 4 false, dus locked.

Als ik de telefoon in fastboot opstart en aan de pc hang zie ik onder apparaat beheer Marshall London Device met daaronder Marshall London Bootloader Interface staan. Geen geel uitroepteken. Onder eigenschappen werkt het correct. Hij vindt geen update voor stuurprogramma's online.

Enkele vragen:
1. De sms met bevestiging voor unlock toestemming heb ik ontvangen op mijn oude Samsung toestel (zelfde nummer en provider) omdat de MI5 nog niet in bezit was. Dit kan toch niet het probleem zijn?

2. Zou het een probleem kunnen zijn met drivers? Zoals hier ook een driver probleem wordt beschreven? http://en.miui.com/forum....t&ptid=291278&pid=5604327

2. Zou een factory reset mij weer terug brengen naar out of the IBG box rom (dus zonder die update) En zou ik hierdoor wel kunnen unlocken?

3. Heeft iemand een idee hoe ik alsnog een dev rom kan installeren via de updater app om het unlock proces op deze manier te proberen?

4. Zie ik iets over het hoofd?
Probeer via EDL modus te installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulpantwoorden :

1. Nee

2. Dunno link niet bekeken, heb je developer options geactiveerd op je Mi5 en staat in die options usb debugging aan ? In je Mi5 ingelogd met je mi account nummer en password? Pas in de dev rom gaan unlocken <--

2e 2. Nope, wel als je even een china dev rom flasht en daarna bovenstaande doet

3. Miflash tool al geprobeerd? en daarmee vanaf je pc via adb de dev rom er op gooien?en anders de china dev rom downloaden op je pc, kopieren naar je foon en vanuit de updater tool die rom selecteren, daarna unlocken en daarna zelfde truukje toepassen voor de eu rom.

4. waarschijnlijk wel en is het iets kleins wat de boel stopt

Doe dit alles zonder sim in je telefoon.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2016 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit werkte voor mij prima, wel je telefoon in fastboot mode aansluiten...
user_tweakers schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:36:
[...]

Dat is toch helemaal niet nodig?

Kort de stappen die ik deed: Dev rom installeren via update app --> Unlock tool gebruiken (fastboot) --> EU rom er op flashen via MiFlash (fastboot) --> Klaar.

In de EU rom zit TWRP.

Gebruikte EU rom: MiFlash_xiaomi.eu_gemini_V7.2.13.0.MAACNDB_6.0
https://www.androidfilehost.com/?fid=24499762636006350

Daarna kan je nog via twrp supersu flashen voor root toegang.

Het MiFlash programma is wel wat vreemd op mijn computer. Wanneer ik via Browse...--> Advanced de FastBoot Script wilde instellen kreeg ik dat niet opgeslagen, omdat in dat menu de OK of Opslaan knop niet zichtbaar is. Dus ik heb door een aantal keren TAP te drukken blijkbaar de onzichtbare Opslaan knop geselecteerd en door op Enter te drukken kreeg ik de 'Advanced' instellingen opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
Probeer via EDL modus te installeren..
Kom ik niet in via ADB methode (adb reboot edl) EDL functie zou zijn uitgeschakeld sinds MIUI 7.3.x.x lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon uit en al een andere USB poort geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:26:
2. heb je developer options geactiveerd op je Mi5. Ja en staat in die options usb debugging aan?Ja In je Mi5 ingelogd met je mi account nummer en password?Ja Pas in de dev rom gaan unlocken <--

2e 2. Nope, wel als je even een china dev rom flasht en daarna bovenstaande doet het lukt me niet om een China dev rom te flashen, zie hieronder.

3. Miflash tool al geprobeerd? en daarmee vanaf je pc via adb de dev rom er op gooien? Zal Miflash en adb nog eens proberen, #zoekteveneentutorial-->en anders de china dev rom downloaden op je pc, kopieren naar je foon en vanuit de updater tool die rom selecteren Reeds geprobeerd met verschillende roms maar werkt niet via de updater app. Geeft melding Can't verify update (package) , daarna unlocken en daarna zelfde truukje toepassen voor de eu rom.
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:48:
Telefoon uit en al een andere USB poort geprobeerd? USB 2.0 en 3.0. Zal nog eens een USB 2.0 ingang aan achterkant pc proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien zou ik de mi flash tool gebruiken om de dev rom die je op de pc hebt staan op je foon te flashen, wipe opties allemaal aanvinken in die tool daarna booten, mi account inloggen dev opties etc als bovenstaand, heb momenteel geen windows pc hier dus kan niet live met je meelopen.

btw ik hoop dat je gewoon win10pro hebt en nog niet de anniversary toestand want die geeft op de meest vreemde manieren problemen hoor ik overal,
Heb het zelf gewoon op een oude win7 bak gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Kiswum schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:06:
[...]

Het is waar:
Redmi Note 3
Redmi 3
Mi5
MiMax.

Deze smartphones worden met een Engelse handleiding + beschrijving, EU stekker, CE certificering op telefoon + doos en Band 20/800MHz geleverd.
Morgen heb ik even contact met de CEO van iBuygou en hij zal een telefoon voor me meenemen om te laten testen. Ik ben namelijk benieuwd of deze telefoons interessant zijn voor de EU markt.
Alright, hier baal ik dus aardig van. Twee weken geleden overstag gegaan en een zwart 128GB model gekocht bij honorbuy (EU), gebeurt er dit. Had ik beter kunnen wachten.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eu stekker en de LTE band, vraag mij af wat de prijs gaat worden en wanneer de eerste afgeleverd word, de huidige zal ook wel in prijs omlaag gaan, maargoed je kan altijd wachten tot je een ons weegt, Xiaomi heeft inmiddels een behoorlijke reputatie opgebouwd door druppelsgewijs features toe te voegen...
Tegen de tijd dat alles er op zit wat je wil hebben presenteren ze het volgende model en begint het riedeltje weer van voren af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
Krijg het unlocken nog niet voor elkaar. Wat heb ik gedaan.

- Via Windows 7 (64bit) de unlocktool gedraaid maar stopt na 50% met zelfde melding.
- Via MiFlash http://en.miui.com/a-234.html Gemini fastboot ROM geprobeerd te flashen. Krijg foutmelding remote device is locked, cannot erase. Ook in Windows 7.
- MiFlash versies met datum 18-05-2016, 21-04-2016 en 28-10-2015 geprobeerd.
- Chinese MI PC Suite geïnstalleerd. Dan ziet hij de China dev rom die in de telefoon map staat (voor updater app) wel. Ik kan hem ook aanvinken om geïnstalleerd te krijgen maar MI PC Suite geeft bij 0% voortgang al een foutmelding in het Chinees.
- Zie geen "Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 of "QHSUSB_BULK" staan in apparaatbeheer. Ws omdat ik niet in EDL kom.
- Toch middels https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/edl geprobeerd (alle 3) om in EDL te komen. Krijg onderstaand beeld op telefoon ipv EDL modus.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/xoqhx3.jpg

:O

*Update
Telefoon is unlocked. Heb de laatste Global dev via updater app er op gekregen waarna ik hem kon unlocken (simkaart in telefoon). Via https://xiaomi.eu/communi...d-bl-only-released.31231/ TWRP geïnstalleerd middels fastboot. De EU rom stond niet in deze fastboot map. Na commando flash boot image.img startte hij niet opnieuw op. Toen heb ik 8)7 het commando fastboot boot recovery.img getypt, zie screenshot van cmd http://nl.tinypic.com/r/346rkw6/9
Ik kijk al een flinke poos tegen het MI logo. Opnieuw opstarten resulteert in zelfde MI logo. Volume down en power knop resulteert in zelfde MI logo. Volume up en power knop resulteert ook in MI logo. I'm stuck. Bricked?

*Update
Blijf MI logo zien. Als ik power, volume down en home button tegelijk indruk kom ik wel in Fastboot modus. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik nu kan / moet doen?

*Update
Heb in Fastboot modus TWRP kunnen installeren. Voor mij was dat twrp-3.0.2-0-gemini.img. Ik kom in TWRP. Daarna deze uitleg http://tinyurl.com/h7fhrh7 gevolgd en de EU Stable 7.2.13.0 for TWRP geïnstalleerd. Telefoon is aan het herstarten, ik voel hem warm worden. Morgenochtend kijken wat het geworden is.

*Update
Telefoon lijkt wel aan te staan. Scherm is en blijft zwart. Led gaat aan bij opladen en ik zie ook de 2 puntjes (back en openstaande apps openen) oplichten. Als ik back tik voel ik de telefoon even trillen. Ook maakt hij soms geluid als ik op het scherm tik. Het lijkt erop dat er wel een systeem draait maar ik hem niet kan zien.
Als ik weer terug keer in TWRP en wil vegen om te ontgrendelen werkt het touchscreen in TWRP niet.

Ik draaide op de laatste Global dev. Eerste poging gedaan om TWRP te installeren. Laatste commando fastboot boot recovery.img getypt (zie update hierboven) waarna hij op MI logo bleef hangen. Nu dus wel een "werkende" TWRP (zonder touchscreen) Toch andere versie TWRP proberen? Moet ik een volledige wipe doen om EU rom werkende te kunnen krijgen?

*Final update
Het is gelukt.
Ik heb een andere versie van TWRP geïnstalleerd, nl de TWRP_gemini_MIUIv8.zip. Daarna factory reset. Herstart in recovery om daarna de zojuist gereleasde Miui 8 Stable EU te flashen en voilà..!

@resteter dank voor je hulp in deze _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door hannez80 op 23-08-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
nst6ldr schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:47:
[...]

Alright, hier baal ik dus aardig van. Twee weken geleden overstag gegaan en een zwart 128GB model gekocht bij honorbuy (EU), gebeurt er dit. Had ik beter kunnen wachten.
Ik denk dat ze bij de instap versies beginnen en na een half jaar pas met de overige varianten verder gaan. Ik heb geleerd dat je bij Xiaomi niet hoeft te wachten, want na 2-3 maanden komt er vaak alsnog een betere variant.
Dit weekend is ook het nieuws naar buiten gekomen, dat ze de Amerikaanse markt binnenkort willen betreden met smartphones. Wellicht hebben die internationale versies daar ook iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Miui 8 stable (xiaomi.eu ROM) staat online;
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=96564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je op de weekly 8 zit moet je wel eerst een factory reset doen voordat je de stable flasht dus het gebruikelijke Dalvik en cache wissen is in dit geval niet voldoende!
Van 7 stable naar 8 stable gaat gewoon op de normale manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Laatst online: 31-08 12:02
Vandaag mijn Mi5 in ontvangst mogen nemen van Geekbuying ($289,99 betaald). Zoals ik al vreesde was het geen sealed verpakking meer en stond er "MIUI Global 7.5 | Stable 7.5.2.0.0(MAAMIDE)" op. Ik had me op voorhand al wat geïnformeerd en ik had al meteen door dat dit geen officiële rom was. Heel kort mee gespeeld en dan maar het toestel geflashed naar de echte Global Stable (7.5.2.0).

Dat flashen was nogal een gedoe om klaar te krijgen (iets met ADB drivers, Fastboot drivers, EDL drivers, MiFlash, rom downloaden, ...) en het lukte dan nog niet van de eerste keer ook niet. :) Uiteindelijk toch gelukt mits wat Google-werk maar het verbaast me eigenlijk wel dat er in de Global rom bijna geen EU-landen te kiezen zijn. Het dichtsbijzijnde dat ik heb gevonden is Polen. BE/NL/DE/FR/UK/... staan er allemaal niet in.

Niet dat het zo belangrijk is, maar ik overweeg nu toch om hem te unlocken (de rechten hiervoor had ik eergisteren al, ook vrijdag aangevraagd) en de xiaomi.eu rom te installeren. Ik heb gelezen dat die ook goed up to date wordt gehouden en dat daar nog extra performance fixes inzitten?

Morgen nog 1 dagje werken en dan ben ik thuis tot 05/09, dan zal ik er eens rustig mijn tijd voor nemen om de unlock te doen. Het was me vandaag iets te spannend om op het werk de officiële Global te flashen, vooral omdat het dus niet meteen lukte. Gelukkig was de baas niet in de buurt. ;)

De voornaamste reden dat ik hem eigenlijk niet wou unlocken is dat de Xiaomi 'find my device' niet meer zou werken, maar ik neem aan dat Google dat zelf ook heeft? (Ik kan wel een beetje overweg met Android maar ik heb er bijna geen ervaring mee als trouwe iPhone gebruiker. :p) Ik had ook gezien dat je hem opnieuw kan locken, maar ik vermoed dat met een locked bootloader het toestel de EU-rom niet meer zal willen opstarten. Iemand daar toevallig ervaring mee? ;)

Ohja, nog 1 ding: Ik probeerde vanmiddag op de Xiaomi Verify-pagina mijn device te valideren, maar ik blijf de foutmelding krijgen dat mijn IMEI niet herkend wordt. Ik heb zowel die van SIM1 als SIM2 geprobeerd, maar helaas. Hebben jullie dat ook of hebben jullie daar nooit moeite voor gedaan?

[ Voor 8% gewijzigd door bibi2205 op 24-08-2016 20:07 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Global developer flashen - daarmee unlocken - juiste TWRP er op zetten - eu rom Miui 8(stable of weekly beide zijn prima) da's de juiste volgorde en lees vooral de afgelopen paar posts ff goed door dan heb je de hele handel z.s.m. volledig in het Nederlands draaiend.

Wat betreft je laatste vraag, dunno nooit de moeite gedaan, ik heb een foon, zij de cash en volgens mij zijn we daar allebei blij mee ;)

Nog ff ter info: de xiaomi servers hebben het de laatste dagen een beetje zwaar dus hier en daar kan het voorkomen dat je misschien niet gelijk in 1 keer verbinding krijgt, don 't panic.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Dat de servers het zwaar hebben heb ik mogen ondervinden bij het downloaden vanmiddag.. Dat ging best traag. :)

Voor diegene met een xiaomi.eu rom: zit de wallpaper carousel er nog in? Ik vind die foto met die vogel (papegaai?) wel mooi en die wil ik eigenlijk niet verliezen. :p Of mocht er iemand zijn device geroot hebben en de foto ergens willen uploaden, in deze map zouden ze moeten staan: "sdcard > android >data >com.mfashiongallery.emag > files > pictures > Defaultimage".

Ik had net een APK gedownload van de Wallpaper Carousel maar daar zitten andere afbeeldingen in, helaas. :p

*edit*
Blijkbaar kan ik die foto vanuit het lockscreen gewoon delen.. *zucht*
Weer wat geleerd. :)

[ Voor 8% gewijzigd door bibi2205 op 24-08-2016 23:09 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntdrukker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 08:27
Wie weet waar je kan vragen om opties toe te voegen aan Miui ROM. Ik dacht dat er een site was om je verbeter punten/ extra opties kan aangeven aan de developers. Ik zou graag mijn ICE contacten op mijn lock screen willen zetten (in de trend van Samsung).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Puntdrukker schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:04:
Wie weet waar je kan vragen om opties toe te voegen aan Miui ROM. Ik dacht dat er een site was om je verbeter punten/ extra opties kan aangeven aan de developers. Ik zou graag mijn ICE contacten op mijn lock screen willen zetten (in de trend van Samsung).
en.miui.com ?
Ok en nu de exacte locatie: Feature request:
http://en.miui.com/type-4-370.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvdpoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02 13:49
Dank voor de tip! Inmiddels geïnstalleerd. Like a charm. Heb nog geen grote functionele veranderingen gezien. Jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Is de dialer app in MIUI8 veranderd ten opzichte van 7?

Ik stoor me een beetje aan deze views / manier van het opzoeken van een contact en ben die van KK op mijn Zopo gewend.

Het enige wat ik wel fijn vind is dat deze onthoudt met welke SIM je een contact hebt gebeld en die dus ook na 8 seconden belt (handig voor in de auto met Bluetooth carkit).

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Is er toevallig al wat meer bekend over wanneer die International versie zou moeten komen (en wat het prijsverschil wordt tov de huidige versie)? Ik wil ook een MI5 gaan aanschaffen (gewoon de goedkoopste versie van 3/32GB), maar zou een beetje jammer zijn als niet veel later een internationale versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
mark-k schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:24:
Is er toevallig al wat meer bekend over wanneer die International versie zou moeten komen (en wat het prijsverschil wordt tov de huidige versie)? Ik wil ook een MI5 gaan aanschaffen (gewoon de goedkoopste versie van 3/32GB), maar zou een beetje jammer zijn als niet veel later een internationale versie komt.
Waarschijnlijk niet, ik heb het vermoeden dat de redmi note serie alleen zo'n internationale versie krijgt.
Zo krijg ik het alleen door als ik de verkopen bekijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Laatst online: 20:19

silverball

De wagen voor moderne mensen

Vandaag de hele dag zitten emmeren met custom firmware. Geen enkele rom die ik vond beviel. Bij "RESURRECTION REMIX" had ik allerhande camera problemen, en bij "Beanstalk" had ik last van vastlopers tijdens het bellen. Met "PAC-ROM" had ik last van battery drain.

Toen toch maar de hoogst gewaardeerde CM builds van het miui forum geprobeerd. Tot nu toe perfect. De camera kwaliteit is redelijk (bij donker veel meer ruis als bij MIUI camera) , de nieuwe CM camera app is top (wel 'ff opletten dat de gapps installatie 'm niet overschrijft met de IMHO inferieure Google camera), bellen werkt en het complete systeem voelt stabiel aan. Ik ben blij :)

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

theduke1989 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:18:
[...]

Waarschijnlijk niet, ik heb het vermoeden dat de redmi note serie alleen zo'n internationale versie krijgt.
Zo krijg ik het alleen door als ik de verkopen bekijk...
Dacht dat de Mi5 ook "aangekondigd" was qua internationale versie, dat wil zeggen, dat er foto's oid waren waar hij wel volledige 4G dekking etc had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de I.F.A. in Berlijn even afwachten en dan weet je over het algemeen redelijk wat er de komende maanden aan telefoons beschikbaar komt op de op Europa gerichte markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
worden er op de i.f.a ook de andere series aangekondigd? Namelijk de Redmi series de mi note series mi max ??

ik ben benieuwd naar de redmi4 dan want er zijn al geruchten maar of het waar is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kristallen bol zit in een bootloop dus ik weet net zo veel als jij ;)
Ik zou dat weekje nog ff rustig afwachten voor de zekerheid, geruchtenmolens draaien meestal 2 weken vantevoren al volop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
er staat toch echt op https://www.ibuygou.com/wholesale/ "Mi5 does not support B20", alleen de Redmi series.. waar komt die info vandaan dat Mi5 ook B20 gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestel er 500 en er schijnt meer mogelijk te zijn ;)
Misschien is dat het minimale aantal dat je nodig hebt om een "batch" te bestellen, wanneer ik er eentje wil in een blauwe variant zal dat ook wel kunnen, maar dan zal je toch echt een minimale afname van zus en zoveel stuks moeten beloven dan maken ze hem voor je.
Produktieproces aanpassen zal vast wel kunnen maar dat gaan ze echt niet allemaal lopen doen voor 10 telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvdpoel
Maar goed. Na lang zoeken heb ik nog steeds geen oplossing om Good for Enterprise werkend te krijgen op de EU-ROM. Dus ik gooi de handdoek in de ring en ga terug naar Global, zonder TWRP. De vraag is nu even: hoe bereik ik dat? Ik heb geprobeerd de Global ROM te flashen (zowel stable als dev), maar kom alleen maar in bootloops terecht. Iemand een idee? Ik heb het idee dat ik ook iets moet flashen om TWRP te vervangen, maar weet eigenlijk niet hoe.

Uw hulp wordt zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
tomvdpoel schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 14:43:
Maar goed. Na lang zoeken heb ik nog steeds geen oplossing om Good for Enterprise werkend te krijgen op de EU-ROM. Dus ik gooi de handdoek in de ring en ga terug naar Global, zonder TWRP. De vraag is nu even: hoe bereik ik dat? Ik heb geprobeerd de Global ROM te flashen (zowel stable als dev), maar kom alleen maar in bootloops terecht. Iemand een idee? Ik heb het idee dat ik ook iets moet flashen om TWRP te vervangen, maar weet eigenlijk niet hoe.

Uw hulp wordt zeer gewaardeerd!
De Mi5 booten in EDL en dan met MiFlash de officiele rom installeren. Hiermee wordt automatisch ook TWRP verwijderd en vervangen door de Xiaomi Recovery. Daarna kan je eventueel ook je bootloader terug locken. :)

Booten in EDL vond ik het makkelijste via Fastboot (Vol Down + Power) en dan volgend commando in cmd: "fastboot oem edl". Hierna blijft je scherm zwart en zou het toestel door Windows gevonden moeten worden als een "Qualcomm xxxxxxx EDL". Nu kan je in MiFlash de rom flashen.

Mocht je hierna je bootloader terug willen locken kan je in Fastboot: "fastboot oem lock" intypen (en daarna herstarten met "fastboot reboot"). Zo is hij weer helemaal origineel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvdpoel
bibi2205 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:35:
[...]

De Mi5 booten in EDL en dan met MiFlash de officiele rom installeren. Hiermee wordt automatisch ook TWRP verwijderd en vervangen door de Xiaomi Recovery. Daarna kan je eventueel ook je bootloader terug locken. :)

Booten in EDL vond ik het makkelijste via Fastboot (Vol Down + Power) en dan volgend commando in cmd: "fastboot oem edl". Hierna blijft je scherm zwart en zou het toestel door Windows gevonden moeten worden als een "Qualcomm xxxxxxx EDL". Nu kan je in MiFlash de rom flashen.

Mocht je hierna je bootloader terug willen locken kan je in Fastboot: "fastboot oem lock" intypen (en daarna herstarten met "fastboot reboot"). Zo is hij weer helemaal origineel. ;)
Tnx! Ik zit sowieso enorm te klooien met MiFlash. Hij ziet de device keurig, maar roept steeds dat het bestand niet kan openen. Dus flashen lukt niet. Wat doe ik fout?

UPDATE. Bleek een probleem met het programma te zijn dat de .tgz uitpakt... Nu druk aan het flashen

[ Voor 4% gewijzigd door tomvdpoel op 28-08-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy073
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-12-2022
Mijn ervaringen met flashen van Mi 5 waar na levering Global stable 7.5.2.0 op stond.

1. Unlock code aangevraagd (zie diverse forums voor procedure), binnen 3 dagen na aanvraag had ik permission ontvangen.
2. Unlocken lukte echter niet, iedere keer bleef het unlocken op 50% hangen. Daarom Global developer 6.8.25 (miui8) op de telefoon gezet via de update app (rom eerst downloaden vanaf http://en.miui.com/download-299.html) daarna via updater app de juiste rom kiezen. Met de developer rom lukte het wel om de telefoon te unlocken met de unlock software.
3. Enable USB debugging op je toestel, te vinden onder Developer options in je telefoon.
4. Kopieer de EU stable 8 rom (.zip) op je telefoon https://www.androidfilehost.com/?fid=24591000424958679
5. Na unlocken installeer je minimal adb & fastboot https://www.androidfilehost.com/?fid=24521665358595410 op je pc, reboot je pc.
6. Daarna download je TWRP https://www.androidfilehost.com/?fid=24572330218881549 Dit bestand plaats je in de minimal adb + fastboot map. Bij mij is dat C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot
Dit bestand rename je naar twrp ipv twrp_gemini_v8. Je verandert niets aan de extensie, deze blijft .img
7. Als je de map C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot geopend hebt druk je tegelijk op SHIFT + rechter muisknop. Dan selecteer je opdracht venster hier openen. Je komt dan in cmd.
Je zet je telefoon in fastbootmodus (volume down + power) en hangt hem aan je pc (bij voorkeur usb 2.0 ingang maar usb 3.0 werkte ook prima bij mij)
In je geopende venster (cmd) op je pc type je: fastboot devices en drukt op enter.
Als het goed is zie je dan iets als 8 cijfers en getallen en rechts daarvan fastboot staan. Dan heeft je pc je telefoon in fastboot gedetecteerd.
8. Dan type je in cmd: fastboot flash recovery twrp.img (vergeet de .img niet).
9. ls dat gedaan is kun je cmd afsluiten, kabel uit je telefoon en volume up + power indrukken en ingedrukt houden totdat je de telefoon voelt trillen, dan los laten. duurt even, (je ziet eerst het MI logo). Al snel zul je dan in TWRP (recovery) komen. Soms duurt het eventjes alvorens het touchscreen reageert maar bij mij werkte het altijd direct. Zorg ervoor dat je mobiele telefoon voldoende is opgeladen >75%
10. TWRP startte in het chinees op, klik op het vakje rechts midden-onderin en selecteer de nederlandse of engelse taal
11. Mijn sdcard (32gb geheugen van de mi 5) was echter niet zichtbaar in TWRP net als de rom die bij optie 4 erop gezet was (in TWRP zie je staan: TWRP 0 MB), waarschijnlijk omdat de sdcard nog encrypted was. Daarom format data onder het menu WIPE moeten uitvoeren en voor de zekerheid onder de optie Wipe, advanced wipe, ook het dalvik-art cache + cache geheugen gewist.
12. De telefoon na 11 gereboot en daarna door de format data miui-android opnieuw instellen (taal selecteren, wifi netwerk selecteren e.d.). Daarna nogmaals voor de zekerheid via de windows verkenner de EU rom erop gezet (zie 4). Voor alle zekerheid ook USB debugging aangezet onder developer options. Telefoon uitgezet.
13. Daarna weer volume up + power ingedrukt totdat je de telefoon voelt trillen, dan los laten. Duurt even, (je ziet eerst het MI logo). Al snel kom je dan in TWRP.
14. Factory reset gedaan in TWRP onder menu Wipe (dit doet niets met je unlock en TWRP blijft keurig werken) vanwege bootloop bij eerdere pogingen.
15. Onder de optie Wipe, advanced wipe, nogmaals het dalvik-art cache + cache geheugen gewist.
16. Via Install n TWRP de EU 8 stable rom opgezocht die eerder via windows naar de telefoon is gekopieerd. Selecteer het, vinkje ´Reboot after installation´ niet aan en swipe to confirm flash.
17. Na het flashen van de de EU rom nogmaals Wipe, advanced wipe, het dalvik-art cache + cache geheugen gewist (zie optie14)
18. Daarna gereboot en eindelijk kon de vlag uit!

Waarschijnlijk zitten er enkele stappen in bovenstaand proces die er tussenuit kunnen omdat het niet vlekkeloos verliep, maar het leek me goed om mijn ervaringen zo compleet mogelijk weer te geven.

Met veel dank aan Hannez80 & Resteter voor de ondersteuning, een deel van hun uitleg is opgenomen in bovenstaande procedure _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
tomvdpoel schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 16:24:
[...]

Tnx! Ik zit sowieso enorm te klooien met MiFlash. Hij ziet de device keurig, maar roept steeds dat het bestand niet kan openen. Dus flashen lukt niet. Wat doe ik fout?

UPDATE. Bleek een probleem met het programma te zijn dat de .tgz uitpakt... Nu druk aan het flashen
MiFlash kan inderdaad even lastig zijn om aan de praat te krijgen.. Je moet ook de juiste (MiFlash-compatibele) firmware hebben anders doet hij het niet. Ik kreeg in het begin vaak de "Hello packet missed, retrying"-error (ofzoiets), waarbij de enige tip was "blijven proberen". :)

Fijn dat het toch gelukt is. :)

Ik heb hem trouwens kunnen unlocken vanop de Global Stable, developer rom is hier niet voor nodig. (Intussen zit ik wel weer op de officiële rom met locked bootloader, die doet het eigenlijk goed genoeg.)

*edit*
@Goofy073: in TWRP is je Mi5 ook in Windows zichtbaar en kan je er nog steeds bestanden naartoe sturen. Het wordt afgeraden om, van zodra TWRP erop staat, opnieuw naar de officiële roms te booten omdat die je toestel in een bootloop kan laten gaan. Waarschijnlijk heb je geluk gehad, maar ik zou het niet te vaak proberen. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door bibi2205 op 28-08-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvdpoel
bibi2205 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:57:
[...]

MiFlash kan inderdaad even lastig zijn om aan de praat te krijgen.. Je moet ook de juiste (MiFlash-compatibele) firmware hebben anders doet hij het niet. Ik kreeg in het begin vaak de "Hello packet missed, retrying"-error (ofzoiets), waarbij de enige tip was "blijven proberen". :)

Fijn dat het toch gelukt is. :)

Ik heb hem trouwens kunnen unlocken vanop de Global Stable, developer rom is hier niet voor nodig. (Intussen zit ik wel weer op de officiële rom met locked bootloader, die doet het eigenlijk goed genoeg.)
Heb inmiddels wat stapjes gezet. Stable bleef in de bootloop komen. Developer lukt wel. Daarna nog een keer Stable geprobeerd. Deze keer geen bootloop, maar "process x has stopped", "process y has stopped", enz enz. Compeet instabiel. Dus nu maar naar de Dev versie. Tips en trucs hoe ik vandaar alsnog op de Stable kom?

UPDATE: beetje zoeken, factory reset vanaf de Developer, nog een keer Stable geflashed en ja hoor! Terug in de veilige haven ;)

[ Voor 6% gewijzigd door tomvdpoel op 28-08-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
Goofy073 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:01:
Mijn ervaringen met flashen van Mi 5 waar na levering Global stable 7.5.2.0 op stond.

1. Unlock code aangevraagd (zie diverse forums voor procedure), binnen 3 dagen na aanvraag had ik permission ontvangen.
2. Unlocken lukte echter niet, iedere keer bleef het unlocken op 50% hangen. Daarom Global developer 6.8.25 (miui8) op de telefoon gezet via de update app (rom eerst downloaden vanaf http://en.miui.com/download-299.html) daarna via updater app de juiste rom kiezen. Met de developer rom lukte het wel om de telefoon te unlocken met de unlock software.
3. Enable USB debugging op je toestel, te vinden onder Developer options in je telefoon.
4. Kopieer de EU stable 8 rom (.zip) op je telefoon https://www.androidfilehost.com/?fid=24591000424958679
5. Na unlocken installeer je minimal adb & fastboot https://www.androidfilehost.com/?fid=24521665358595410 op je pc, reboot je pc.
6. Daarna download je TWRP https://www.androidfilehost.com/?fid=24572330218881549 Dit bestand plaats je in de minimal adb + fastboot map. Bij mij is dat C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot
Dit bestand rename je naar twrp ipv twrp_gemini_v8. Je verandert niets aan de extensie, deze blijft .img
7. Als je de map C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot geopend hebt druk je tegelijk op SHIFT + rechter muisknop. Dan selecteer je opdracht venster hier openen. Je komt dan in cmd.
Je zet je telefoon in fastbootmodus (volume down + power) en hangt hem aan je pc (bij voorkeur usb 2.0 ingang maar usb 3.0 werkte ook prima bij mij)
In je geopende venster (cmd) op je pc type je: fastboot devices en drukt op enter.
Als het goed is zie je dan iets als 8 cijfers en getallen en rechts daarvan fastboot staan. Dan heeft je pc je telefoon in fastboot gedetecteerd.
8. Dan type je in cmd: fastboot flash recovery twrp.img (vergeet de .img niet).
9. ls dat gedaan is kun je cmd afsluiten, kabel uit je telefoon en volume up + power indrukken en ingedrukt houden totdat je de telefoon voelt trillen, dan los laten. duurt even, (je ziet eerst het MI logo). Al snel zul je dan in TWRP (recovery) komen. Soms duurt het eventjes alvorens het touchscreen reageert maar bij mij werkte het altijd direct. Zorg ervoor dat je mobiele telefoon voldoende is opgeladen >75%
10. TWRP startte in het chinees op, klik op het vakje rechts midden-onderin en selecteer de nederlandse of engelse taal
11. Mijn sdcard (32gb geheugen van de mi 5) was echter niet zichtbaar in TWRP net als de rom die bij optie 4 erop gezet was (in TWRP zie je staan: TWRP 0 MB), waarschijnlijk omdat de sdcard nog encrypted was. Daarom format data onder het menu WIPE moeten uitvoeren en voor de zekerheid onder de optie Wipe, advanced wipe, ook het dalvik-art cache + cache geheugen gewist.
12. De telefoon na 11 gereboot en daarna door de format data miui-android opnieuw instellen (taal selecteren, wifi netwerk selecteren e.d.). Daarna nogmaals voor de zekerheid via de windows verkenner de EU rom erop gezet (zie 4). Voor alle zekerheid ook USB debugging aangezet onder developer options. Telefoon uitgezet.
13. Daarna weer volume up + power ingedrukt totdat je de telefoon voelt trillen, dan los laten. Duurt even, (je ziet eerst het MI logo). Al snel kom je dan in TWRP.
14. Factory reset gedaan in TWRP onder menu Wipe (dit doet niets met je unlock en TWRP blijft keurig werken) vanwege bootloop bij eerdere pogingen.
15. Onder de optie Wipe, advanced wipe, nogmaals het dalvik-art cache + cache geheugen gewist.
16. Via Install n TWRP de EU 8 stable rom opgezocht die eerder via windows naar de telefoon is gekopieerd. Selecteer het, vinkje ´Reboot after installation´ niet aan en swipe to confirm flash.
17. Na het flashen van de de EU rom nogmaals Wipe, advanced wipe, het dalvik-art cache + cache geheugen gewist (zie optie14)
18. Daarna gereboot en eindelijk kon de vlag uit!

Waarschijnlijk zitten er enkele stappen in bovenstaand proces die er tussenuit kunnen omdat het niet vlekkeloos verliep, maar het leek me goed om mijn ervaringen zo compleet mogelijk weer te geven.

Met veel dank aan Hannez80 & Resteter voor de ondersteuning, een deel van hun uitleg is opgenomen in bovenstaande procedure _/-\o_
Enige toevoeging is dat je bij stap 9 ook "fastboot boot twrp.img" kunt intypen in CMD dan ga je zonder knoppen naar twrp toe volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik ook Xposed werkend op de Mi5 en is mijn volumeregeling voor multimedia in 30 stapjes instelbaar wat ik erg aangenaam vind om op een minimaal volume podcasts te luisteren tijdens het in slaap vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 13:46
Zojuist via auto-update de nieuwe versie van MIUI gedownload. Na een herstart komt mijn device nu aan met de melding: To start Android, enter your password.

Ik heb standaard een pattern als 'lockscreen', en weet uit eerdere ervaringen (2/3 weken geleden) dat je onderstaande methode kunt gebruiken:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.xiaomitips.com/media/2016/08/miui-pattern-lock.png
Cijfers in volgorde van het patroon invoeren

Dat heeft tot nu toe altijd gewerkt. Tot nu toe ja, want momenteel geeft hij gewoon aan: Wrong Password!
Ik heb het tot ergernis toe gecheckt of ik wel de juiste combinatie ingeef, maar wat ik ook doe, het wilt niet werken. Nu ben ik al zover dat ik dan maar een factory reset wil doen, official ROM erop flashen via TWRP, maar ook daar loop ik tegen dit probleem. TWRP vraagt ook naar dit password. Is er een manier dat ik hem gewoon kan flashen, zonder dat ik dit 'password' hoef in te voeren?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Sjnieboon schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:22:
Zojuist via auto-update de nieuwe versie van MIUI gedownload. Na een herstart komt mijn device nu aan met de melding: To start Android, enter your password.

Ik heb standaard een pattern als 'lockscreen', en weet uit eerdere ervaringen (2/3 weken geleden) dat je onderstaande methode kunt gebruiken:

[afbeelding]
Cijfers in volgorde van het patroon invoeren

Dat heeft tot nu toe altijd gewerkt. Tot nu toe ja, want momenteel geeft hij gewoon aan: Wrong Password!
Ik heb het tot ergernis toe gecheckt of ik wel de juiste combinatie ingeef, maar wat ik ook doe, het wilt niet werken. Nu ben ik al zover dat ik dan maar een factory reset wil doen, official ROM erop flashen via TWRP, maar ook daar loop ik tegen dit probleem. TWRP vraagt ook naar dit password. Is er een manier dat ik hem gewoon kan flashen, zonder dat ik dit 'password' hoef in te voeren?...
Met miflash? en dan erase(ALL) proberen. Moet je wel de fastboot rom hebben van de rom....

Komt vanuit xiaomi.eu: https://www.androidfilehost.com/?fid=24499762636006350

[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 30-08-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 13:46
theduke1989 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:50:
[...]

Met miflash? en dan erase(ALL) proberen. Moet je wel de fastboot rom hebben van de rom....

Komt vanuit xiaomi.eu: https://www.androidfilehost.com/?fid=24499762636006350
Het is me gelukt. TWRP vraagt wel om het password, maar je kunt deze 'negeren' door een aantal keren op Cancel te drukken. Één keer is niet genoeg, vandaar dat ik het niet direct zag. Daarna gewoon een factory reset kunnen uitvoeren. Ik ben inmiddels weer up en running. Snap alleen nog steeds niet waarom opeens dat password gevraagd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvdpoel
Wat zijn jullie ervaringen met Dual Apps en Second Space in MIUI8? Ik ben voorlopig onder de indruk van het concept, maar ben benieuwd of het in de praktijk ook stabiel en prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet gebruikt maar wanneer je werk en prive strikt gescheiden hebt lijkt mij dat een prima oplossing om te voorkomen dat je steeds met 2 telefoons loopt te sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvdpoel
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:32:
Nog niet gebruikt maar wanneer je werk en prive strikt gescheiden hebt lijkt mij dat een prima oplossing om te voorkomen dat je steeds met 2 telefoons loopt te sjouwen.
Dat is exact de reden dat ik dit toestel heb gekocht. Ik twijfel nu of ik alleen een paar apps ga klonen (zoals WhatsApp, zodat ik Disa niet meer hoef te gebruiken), of de hele werk-handel in een andere space gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Wat zijn de ervaringen m.b.t. de krasbestendigheid van de Mi5? Is het slim om voor $6 een nilkin glass h+ screenprotector mee te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig mis met dat glas van de Mi5, heb hem een weekje zonder screenprotector gebruikt.
Na dat weekje toch maar zo'n Nillkin glazen screenprotector er opgeplakt mede om de goede resultaten die een extra laag glas oplevert bij een val, niet tegen krassen o.i.d.

Verder heb ik de Mi5 ook in een Nillkin soft TPU case, dat is echt een aanrader voor grip op zo'n gladglazen telefoon.

Die screenprotector zit onzichtbaar op de telefoon, het enige waar je aan ziet dat er eentje op zit is een extra rondje bij de proximity sensor.

Zonder dat extra glaslaagje stak de fingerprint sensor wat boven het scherm uit, vreemdgenoeg vond ik dat prettiger dan nu aangezien hij nu helemaal flush met het scherm zit en ik op de tast lastiger kan voelen of ik mijn vinger boven de sensor of boven de speakeropening heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Zo'n TPU case doet natuurlijk wel afbreuk aan het mooie uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah zie je weinig van, zit er echt als een condoom omheen, zonder durf ik hem echt niet te gebruiken.

Die foon is echt belachelijk glad, als een tafel 1 graad helling heeft glijdt ie er vanaf...
Ik heb vrij droge handen waardoor gewoon gladde plastic telefoons soms al uit mijn handen glijden, dat tpu is doorzichtig en zacht plastic dus dat geeft prima grip.
Doordat dat tpu er omheen zit raakt het scherm ook de ondergrond niet wanneer je hem op zijn schermkant op tafel legt.
Ik zou, zeker bij deze telefoon eerder een hoesje/case nemen dan een screenprotector.

Een paar barsten er in is namelijk nog veel minder mooi qua uiterlijk ;)
(Heb een grijs doorzichtig tpu hoesje om een zwarte telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
tomvdpoel schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:36:
Wat zijn jullie ervaringen met Dual Apps en Second Space in MIUI8? Ik ben voorlopig onder de indruk van het concept, maar ben benieuwd of het in de praktijk ook stabiel en prettig werkt.
Apps clonen werkt perfect! En ik ben ook een beetje aan het kloten met second space en dat werkt ook goed.
Met mn wijsvinger ga ik naar mn normale "account" en met mn middelvinger naar de tweede. Je merkt wel iets een vertraging als je van de eerste naar de tweede gaat en andersom(ongeveer een seconde denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:08:
Mwah zie je weinig van, zit er echt als een condoom omheen, zonder durf ik hem echt niet te gebruiken.

Die foon is echt belachelijk glad, als een tafel 1 graad helling heeft glijdt ie er vanaf...
Ik heb vrij droge handen waardoor gewoon gladde plastic telefoons soms al uit mijn handen glijden, dat tpu is doorzichtig en zacht plastic dus dat geeft prima grip.
Doordat dat tpu er omheen zit raakt het scherm ook de ondergrond niet wanneer je hem op zijn schermkant op tafel legt.
Ik zou, zeker bij deze telefoon eerder een hoesje/case nemen dan een screenprotector.

Een paar barsten er in is namelijk nog veel minder mooi qua uiterlijk ;)
(Heb een grijs doorzichtig tpu hoesje om een zwarte telefoon)
Vandaag eentje besteld, en volgens mij zit een transparante TPU case bij de free gifts, dus zal hem wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Laatst online: 05-07 17:48
Cm 13 voor 1 dag getest maar is mij te buggy Random reboots volume gaat bij muziek luisteren ineens omhoog de telefoon is wel bloedsnel ze wow maar hopen dat ze snel mwt een goede versie komen

Dus miui 8proberen ben heel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivo001 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:57:
[...]

Vandaag eentje besteld, en volgens mij zit een transparante TPU case bij de free gifts, dus zal hem wel proberen.
Ik had begrepen dat diegene bij Top One nogal een "bulky" variant was, die van Xiaomi zelf is het strakste/neurtaalst, gevolgd door die van Nillkin, deze heeft aan de onderste zijkanten een klein mat gedeelte, maar je hebt nu gelukkig iig iets erbij waardoor je telefoon niet uit je handen glijdt :)

Mocht je een iets "onzichtbaardere" variant willen of deze nog wat te opvallend vinden dan bestel je op je gemak voor een paar euro een ander erbij maar ondertussen is je foon al wel beschermd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paperbag24 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:40:
Cm 13 voor 1 dag getest maar is mij te buggy Random reboots volume gaat bij muziek luisteren ineens omhoog de telefoon is wel bloedsnel ze wow maar hopen dat ze snel mwt een goede versie komen

Dus miui 8proberen ben heel benieuwd
Da's een vage bug :(
Verder nog dingen ontdekt aan de CM? Wanneer er een officiele CM voor de Mi5 uitkomt ben ik ook wel nieuwsgierig naar die rom, niet dat ik geheugen te kort kom maar CM vreet wat minder van de ingebouwde 3Gb dan Miui doet.

Mocht je de EU miui 8 variant proberen dan kan ik je alvast vertellen dat de "weekly" bijna net zo stabiel/bugfree is als de "stable", ik had wel het idee dat de "weekly" nog net iets meer getweakt is en misschien daardoor nog zelfs een klein beetje vlotter

• Paperbag24
Heb miui 8 Global stable erop staan
Bevalt prima wat een snel toestel
Kom van een iPhone 6 wil nu al niet meer terug haha

Verwijderd

Paperbag24 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:45:
Heb miui 8 Global stable erop staan
Bevalt prima wat een snel toestel
Kom van een iPhone 6 wil nu al niet meer terug haha
:) Hier ook tot volle tevredenheid de stable 8 eu.
Ga je nog een flash doen om hem te rooten en adfree te maken met AdAway ?

Daarmee maak je het feest helemaal compleet :)

• Struktron
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-07 00:03
Iemand een idee Wanneer er een nieuwe mi telefoon wordt verwacht, of upgrade van de mi5 met Band 20 800mhz? (release datum) Ik bedoel niet de redmi note 4 die net nieuw is?

[ Voor 13% gewijzigd door Struktron op 01-09-2016 08:40 ]

• Paperbag24
Dat is inderdaad een goeie die wist ik niet.
Alles ging lekker vlot met twrp erop en na zo'n 15minuten was ik unlocked uit de doos.😀

Is er een tutorial voor de root en de reclame ?

• theduke1989
Struktron schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:33:
Iemand een idee Wanneer er een nieuwe mi telefoon wordt verwacht? (release datum) Ik bedoel niet de de redmi note 4 die net nieuw is?
Het duurt wel even voordat ze een nieuwe Mi uitbrengen die serie gaat altijd wat trager omdat er nu ook nog de Redmi moet uitkomen een 4 en dan volgen de rest en dan weer op het einde de Mi...

Verwijderd

Paperbag24 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:39:
Dat is inderdaad een goeie die wist ik niet.
Alles ging lekker vlot met twrp erop en na zo'n 15minuten was ik unlocked uit de doos.😀

Is er een tutorial voor de root en de reclame ?
SuperSU flashen (hierover is genoeg te vinden op het xiaomi.eu forum of hier op Tweakers bijvoorbeeld, zoeken op "SuperSU" of "root")
Dat zipje flash je in TWRP (Dalvik en cache gelijk ff cleanen)
Dan heb je "root" (is als "admin" op een pc)
Vervolgens installeer je f-droid.
Dat is een appstore met veel opensource software er in, van daaruit installeer je het appje "AdAway"
Herstarten en reclamevrij :)

• Paperbag24
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:55:
[...]

SuperSU flashen (hierover is genoeg te vinden op het xiaomi.eu forum of hier op Tweakers bijvoorbeeld, zoeken op "SuperSU" of "root")
Dat is een appstore met veel opensource software er in, van daaruit installeer je het appje "AdAway"
Ow dat is alles prima te doen dus als ik dat zo lees.
Ga ik na m'n werk even doen.
Bedankt voor de tip en uitleg.
😀

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:55:
[...]

Ik kon dus totaal niet wennen aan het installeren van een extra app (f-droid) en vond die AdAway maar niets. Ik was dan ook AdFree gewend op mijn Zopo. Kwam er na een zoektocht achter dat ik op de oude versie zat van adfree (bigtincan). Maar dit is de nieuwe werkende URL.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

imdos schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:01:
[...]

Ik kon dus totaal niet wennen aan het installeren van een extra app (f-droid) en vond die AdAway maar niets. Ik was dan ook AdFree gewend op mijn Zopo. Kwam er na een zoektocht achter dat ik op de oude versie zat van adfree (bigtincan). Maar dit is de nieuwe werkende URL.
Zo lastig is het downloaden en installen van f-droid toch niet? je gaat naar de site en je krijgt het voorstel om hem te installeren :?

Sterker nog, ik vind de club waar jij dat adfree vandaan hebt nou niet echt betrouwbaar over komen, een site die op bijna iedere pagina 404 geeft straalt niet de betrouwbaarheid uit die ik verwacht van iets wat met root rechten aan mijn hosts file mag gaan klooien...

Adfree staat trouwens ook in de repository van f-droid dus je kan daar beide proberen. blijkbaar niet.

Het grote voordeel van dit alles via f-droid te doen is dat het de wat veiliger optie is dan random apps sideloaden, ik had blijkbaar ook een versie van adaway er op staan die ik van het net geplukt had en die werd door de veiligheids app op de foon als "dubieus" aangeduid, die er dus afgemikt en een nieuwe via f-droid binnengehaald en die was wel safe.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2016 09:49 . Reden: Verouderde en incompatible software tips verwijderd ]

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:07:
[...]

Zo lastig is het downloaden en installen van f-droid toch niet? je gaat naar de site en je krijgt het voorstel om hem te installeren :?

Sterker nog, ik vind de club waar jij dat adfree vandaan hebt nou niet echt betrouwbaar over komen, een site die op bijna iedere pagina 404 geeft straalt niet de betrouwbaarheid uit die ik verwacht van iets wat met root rechten aan mijn hosts file mag gaan klooien...

Adfree staat trouwens ook in de repository van f-droid dus je kan daar beide proberen. blijkbaar niet.

Het grote voordeel van dit alles via f-droid te doen is dat het de wat veiliger optie is dan random apps sideloaden, ik had blijkbaar ook een versie van adaway er op staan die ik van het net geplukt had en die werd door de veiligheids app op de foon als "dubieus" aangeduid, die er dus afgemikt en een nieuwe via f-droid binnengehaald en die was wel safe.
ik vind datzelfde wanneer ik een app moet installeren om een app te installeren. 8)7 |:(
Daar hou ik niet van en heb ik misschien niet voldoende uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

imdos schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:28:
[...]

ik vind datzelfde wanneer ik een app moet installeren om een app te installeren. 8)7 |:(
Daar hou ik niet van en heb ik misschien niet voldoende uitgelegd.
Snap ik maar het is eerder een alternatieve Playstore dan een app voor een app.
In het geval van f-droid vind ik dat wat betrouwbaarder, of in ieder geval minder riskant dan zomaar van een vage site een app sideloaden.
Dat Google gaat lopen censureren om hun verdienmodel niet aan te tasten is hun goed recht, maar dan is het mijn goed recht om add blockende apps op een zo veilig mogelijke manier te installeren en die manier is dus via f-droid.
Zo is er ook een Amazon market en nog een aantal alternatieve app markets die ook niet onder de Google dictatuur vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Draai nu sinds mei CM13 op mijn Mi5 maar hij is de laatste tijd echt retetraag en gaat snel leeg... Wil een andere ROM er opzetten nu.

Welke (originele) ROM raden jullie aan als ik batterijduur en snelheid van reageren belangrijk vind? Ik bedoel, hij heeft 3GB RAM dus ik mag wel van deze telefoon verwachten dat hij niet vast blijft hangen, apps crashen omdat hij het niet gehandeld krijgt of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Ik heb hem nog niet zo lang, maar ik ben tevreden met de Xiaomi Global Stable rom.. Zelfs zonder apps te sluiten na gebruik blijft hij vlot reageren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich kan het natuurlijk geen kwaad om eens een andere rom te flashen maar het feit dat je foon de laatste tijd erg traag is en snel leegloopt lijkt mij meer met een slechte/dubieuze app te maken hebben dan met de rom.

In principe behoort je rom namelijk nagenoeg hetzelfde te blijven, daar veranderd niet spontaan iets aan.
De variabelen zijn cache bestanden en logfiles die in de loop van de tijd in omvang toenemen.
Een app die bijvoorbeeld niet afsluit en (op de achtergrond) actief blijft kan er wel voor zorgen dat je telefoon volgas blijft draaien in plaats van terug te schakelen richting zijn ruststand.
Ook spyware kan dat veroorzaken en zo je batterij leegtrekken.
Probeer eens op spyware te scannen met iets als Malwarebytes Anti-Malware, ben wel benieuwd wat daaruit te voorschijn komt.

Miui 8 stable is is al prettig vlot en stabiel, ik heb zelf net de weekly rom van xiaomi.eu er op gezet en die is voor mijn gevoel net een klein tikje sneller.
https://xiaomi.eu/community/threads/6-9-1-2.33907
Ik merk wel dat de foon wat warmer is dan bij de 8.0.3.0 eu stable die er eerst op stond.
Hoe deze rom in de praktijk bevalt qua batterijduur en stabiliteit kan ik pas na een dag of 2 wat over zeggen, maar snel is ie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:57:
Op zich kan het natuurlijk geen kwaad om eens een andere rom te flashen maar het feit dat je foon de laatste tijd erg traag is en snel leegloopt lijkt mij meer met een slechte/dubieuze app te maken hebben dan met de rom.

In principe behoort je rom namelijk nagenoeg hetzelfde te blijven, daar veranderd niet spontaan iets aan.
De variabelen zijn cache bestanden en logfiles die in de loop van de tijd in omvang toenemen.
Een app die bijvoorbeeld niet afsluit en (op de achtergrond) actief blijft kan er wel voor zorgen dat je telefoon volgas blijft draaien in plaats van terug te schakelen richting zijn ruststand.
Probeer eens op spyware te scannen met iets als Malwarebytes Anti-Malware, ben wel benieuwd wat daaruit te voorschijn komt.

Miui 8 stable is is al prettig vlot en stabiel, ik heb zelf net de weekly rom van xiaomi.eu er op gezet en die is voor mijn gevoel net een klein tikje sneller.
Ik merk wel dat de foon wat warmer is dan bij de 8.0.3.0 eu stable die er eerst op stond.
Hoe deze rom in de praktijk bevalt qua batterijduur en stabiliteit kan ik pas na een dag of 2 wat over zeggen, maar snel is ie wel :)
Idd heel en heel snel ben onder de indruk van deze mi 5super stabiel is goed met de accu duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:57:

Heb Malwarebytes al laten draaien, niks bedreigends gevonden.

Eat dacht ik dus in principe ook al, dat een ROM hetzelfde zou moeten blijven. Ook een dubieuze app was me al te binnen geschoten, maar ik heb echt al in geen maanden meer een nieuwe app gedownload eigenlijk.

Flashen naar xiaomi.eu was al een van mijn opties. Benieuwd hoe die gaat werken. Vind het wel oprecht klote om van CM af te moeten stapen. Heb dat nu al 3 jaar en bepaalde features of layout van dingen ga ik echt missen. Maarja, daar moet ik dan maar aan wennen.

Als ik xiaomi.eu wil flashen, is het dan gewoon:

1) De ROM naar je intern geheugen slepen op je laptop
2) gapps ook erop zetten
3) opstarten in TWRP
4) cache+dalvik+wat nog meer wissen?
5) en dan ROM+gapps flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:24
Gapps zitten al in de xiaomi.eu roms gebakken, dus die kan je skippen. Let er even op dat je de goede TWRP pakt voor MIUI 7 of 8.

Ik heb sommige dagen enorm last van battery drain andere niet. Greenify draait gewoon altijd met ROOT, maar verschillende google play services worden echt heel vaak aangeroepen volgens WakeLockDetector.
De laatste tijd ook issues dat hij niet meer trilt als ik gebeld wordt(geluid staat uit, tril aan). Heel maf. Misschien maar eens naar MIUI 8 binnenkort, kijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Loekkiee schreef op zondag 04 september 2016 @ 22:38:
[...]

Heb Malwarebytes al laten draaien, niks bedreigends gevonden.

Eat dacht ik dus in principe ook al, dat een ROM hetzelfde zou moeten blijven. Ook een dubieuze app was me al te binnen geschoten, maar ik heb echt al in geen maanden meer een nieuwe app gedownload eigenlijk.

Flashen naar xiaomi.eu was al een van mijn opties. Benieuwd hoe die gaat werken. Vind het wel oprecht klote om van CM af te moeten stapen. Heb dat nu al 3 jaar en bepaalde features of layout van dingen ga ik echt missen. Maarja, daar moet ik dan maar aan wennen.

Als ik xiaomi.eu wil flashen, is het dan gewoon:

1) De ROM naar je intern geheugen slepen op je laptop
2) gapps ook erop zetten
3) opstarten in TWRP
4) cache+dalvik+wat nog meer wissen?
5) en dan ROM+gapps flashen?
Dat gaat wel ff wennen worden maar Miui is best prettig, al zoek ik soms ook nog na jaren CM gebruikt te hebben ;)

1 klopt, ik zou ook supersu (root) zipje er even bij op zetten (en een titanium backup maken)
2 niet nodig
3 klopt
4 data dalvik en cache wissen
5 eu rom (en daarna evt root) flashen
6 reboot to system (dit kan wel ff duren voor hij doorstart, don't panic!)

Het blijft dus ff afwachten tot Xiaomi de kernel sources vrijgeeft voor er een officiele CM gemaakt kan worden.
Voorlopig zetten ze nog flink in op Miui 8 en zeker die eu variant daarvan (gebaseerd op de china developer rom) wordt behoorlijk actief doorontwikkeld.
Of je voor de stable of de weekly gaat is aan jou, beide zijn prima alhoewel de weekly de meest recente optimalisaties heeft.
Je kan straffeloos de weekly over de stable flashen/updaten(alleen dalvik/cache wissen), andersom zou je de data ook moeten wissen aangezien de stable "ouder" is.

Zorg er wel voor dat je de juiste versie van TWRP hebt, die kan je vinden/downloaden in de startpost van onderstaande link.

https://xiaomi.eu/community/threads/6-9-1-2.33907/

Sommige instellingen zitten in het normale instellingen menu maar andere zoals bijvoorbeeld de settings van de dialer app zitten dan weer in die dialer app zelf, wat dat betreft vind ik CM wat overzichtelijker waar alles op 1 plaats te regelen valt.
Op het gebied van de totale looks wint Miui het dan wel weer, zo'n uitgebreide rekenmachine app met omrekentools voor van alles en nog wat in Miui 8 is wel erg fraai en wanneer je bijvoorbeeld Whatsapp autostart rechten geeft en een beetje speelt met het geheugenbeheer is alles prima werkend te krijgen al moet je er wel ff induiken.
Ben benieuwd na je ervaringen als je er ff een weekje mee gestoeid hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2016 05:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Loekkiee schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 18:08:
Draai nu sinds mei CM13 op mijn Mi5 maar hij is de laatste tijd echt retetraag en gaat snel leeg... Wil een andere ROM er opzetten nu.

Welke (originele) ROM raden jullie aan als ik batterijduur en snelheid van reageren belangrijk vind? Ik bedoel, hij heeft 3GB RAM dus ik mag wel van deze telefoon verwachten dat hij niet vast blijft hangen, apps crashen omdat hij het niet gehandeld krijgt of wat dan ook.
Zelf heb ik geen Mi5, maar een Mi4c. Maar mocht je Miui willen vermijden dan zou je ook nog eens naar Mokee (www.mokeedev.com) kunnen kijken. Ligt veel dichter bij stock Android dan Miui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:38

Mitchell

Ondertitel

Dit weekend mijn Xiaomi 5 ontvangen en meteen een bootloader unlock request gestuurd. Ik moet en zal root rechten krijgen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 03:46:
[...]

Dat gaat wel ff wennen worden maar Miui is best prettig, al zoek ik soms ook nog na jaren CM gebruikt te hebben ;)

1 klopt, ik zou ook supersu (root) zipje er even bij op zetten (en een titanium backup maken)
2 niet nodig
3 klopt
4 data dalvik en cache wissen
5 eu rom (en daarna evt root) flashen
6 reboot to system (dit kan wel ff duren voor hij doorstart, don't panic!)

Het blijft dus ff afwachten tot Xiaomi de kernel sources vrijgeeft voor er een officiele CM gemaakt kan worden.
Voorlopig zetten ze nog flink in op Miui 8 en zeker die eu variant daarvan (gebaseerd op de china developer rom) wordt behoorlijk actief doorontwikkeld.
Of je voor de stable of de weekly gaat is aan jou, beide zijn prima alhoewel de weekly de meest recente optimalisaties heeft.
Je kan straffeloos de weekly over de stable flashen/updaten(alleen dalvik/cache wissen), andersom zou je de data ook moeten wissen aangezien de stable "ouder" is.

Zorg er wel voor dat je de juiste versie van TWRP hebt, die kan je vinden/downloaden in de startpost van onderstaande link.

https://xiaomi.eu/community/threads/6-9-1-2.33907/

Sommige instellingen zitten in het normale instellingen menu maar andere zoals bijvoorbeeld de settings van de dialer app zitten dan weer in die dialer app zelf, wat dat betreft vind ik CM wat overzichtelijker waar alles op 1 plaats te regelen valt.
Op het gebied van de totale looks wint Miui het dan wel weer, zo'n uitgebreide rekenmachine app met omrekentools voor van alles en nog wat in Miui 8 is wel erg fraai en wanneer je bijvoorbeeld Whatsapp autostart rechten geeft en een beetje speelt met het geheugenbeheer is alles prima werkend te krijgen al moet je er wel ff induiken.
Ben benieuwd na je ervaringen als je er ff een weekje mee gestoeid hebt.
Thanks voor de uitgebreide reactie! Ik zal me er vanavond eens voor gaan zitten en dan laat ik wel weten hoe het me bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!mpix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-07 20:48
Kiswum schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:06:
[...]

Het is waar:
Redmi Note 3
Redmi 3
Mi5
MiMax.

De telefoons hebben zich bewezen, maar ik zit met de volgende vragen
- Is het netwerk echt geschikt.
- Moeten de resellers zelf ook 500 stuks aanschaffen of mogen het er ook 100 zijn (voor NL webshops bijvoorbeeld).
- Welke rom staat er op de telefoon, is dat de Chinese Dev of Stable build of de Global build.
- Werken de Xiaomi.eu rom's ook op deze telefoons, zo niet, kunnen zij dan de Stable of Dev rom van Xiaomi.eu erop zetten.
- Wat zijn uiteindelijk de prijzen
- Hoelang mag ik het test exemplaar gebruiken die ze morgen voor me meebrengen.

- Test die ik sowieso probeer uit te voeren met diverse nieuwe Xiaomi smartphones: Hoe eenvoudig/moeilijk is het om de meegeleverde rom om te zetten.

Het is jammer dat ik niet mag crossposten, want ik kan dit ook wel 1:1 in de Redmi 3 en Note 3 topic kunnen plaatsen.
Dit was dus een hoax / andere rom? Ik vertrek zaterdag naar Hong Kong + Taiwan, en als er effectief een internationale versie bestaat dan moet ik wel zeker kijken dat ik de juiste telefoon koop :)

PS: iemand enig idee of deze goedkoper zal zijn in Hong Kong vs Taiwan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Geen hoax, het staat ook op de site van ibuygou. Ik heb echter nog geen contact gehad met de CEO van ibuygou. Ik ben vorige week ook druk geweest met mijn voorbereiding naar de IFA in Berlijn (en het was daar geweldig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

W!mpix schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:33:
[...]

Dit was dus een hoax / andere rom? Ik vertrek zaterdag naar Hong Kong + Taiwan, en als er effectief een internationale versie bestaat dan moet ik wel zeker kijken dat ik de juiste telefoon koop :)

PS: iemand enig idee of deze goedkoper zal zijn in Hong Kong vs Taiwan? :p
de versies van de Mi5 die officieel in HK en Taiwan verkocht worden hebben geen Band 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!mpix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-07 20:48
Beide bedankt, dan wordt het gewoon de versie zonder Band 20. Zal updaten hoe de ervaringen zijn :)

(Tenzij ik de Zuk Z2 pro in de aanbieding zou vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Oh, als er echt een EU versie uitkomt dan moet ik misschien mijn huidige maar even verkopen en de EU versie halen. :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Mitch377 schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:42:
Oh, als er echt een EU versie uitkomt dan moet ik misschien mijn huidige maar even verkopen en de EU versie halen. :P
Mis je nu dan ook de 800/900 band dan? Ik denk van niet maar goed!
Het is jou product ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:37:
Geen hoax, het staat ook op de site van ibuygou. Ik heb echter nog geen contact gehad met de CEO van ibuygou. Ik ben vorige week ook druk geweest met mijn voorbereiding naar de IFA in Berlijn (en het was daar geweldig).
Berlijn is sowieso altijd geweldig, niet alleen met de I.F.A. .. ;)

Blij dat je je daar lekker vermaakt hebt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

theduke1989 schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:56:
[...]

Mis je nu dan ook de 800/900 band dan? Ik denk van niet maar goed!
Het is jou product ;)
Niet echt, maar de CE certificating en de 800/900 band zou wel fijn zijn om te hebben. Ach, ik kijk wel wat de toekomst brengt. :P

Weet trouwens iemand hoelang het ongeveer duurt om een bootloader unlock request goedgekeurd te krijgen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Mitch377 schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:10:
[...]

Niet echt, maar de CE certificating en de 800/900 band zou wel fijn zijn om te hebben. Ach, ik kijk wel wat de toekomst brengt. :P

Weet trouwens iemand hoelang het ongeveer duurt om een bootloader unlock request goedgekeurd te krijgen?
Dat is al meerdere keren voorbij gekomen.

1-30 dagen, vaak is binnen 1 week al vrijgegeven.
En als je dan 1x hebt ge-unlockt kan je pas na 30 dagen weer unlocken. Dan is het niet dat je binnen een week al rechten hebt,... Maar alles is te vinden op het forum. Kijk ook eens op andere topics betreft Xiaomi phones want het unlocken is precies het zelfde en kan je makkelijker soms qua info vinden. Alleen de MiPad is beetje anders qua unlocken...
Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken