Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:27

Mitchell

Ondertitel

theduke1989 schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:12:
[...]

Dat is al meerdere keren voorbij gekomen.

1-30 dagen, vaak is binnen 1 week al vrijgegeven.
En als je dan 1x hebt ge-unlockt kan je pas na 30 dagen weer unlocken. Dan is het niet dat je binnen een week al rechten hebt,... Maar alles is te vinden op het forum. Kijk ook eens op andere topics betreft Xiaomi phones want het unlocken is precies het zelfde en kan je makkelijker soms qua info vinden. Alleen de MiPad is beetje anders qua unlocken...
Ah ja, had even de zoek functie moeten gebruiken, mijn excuses. Weet precies wat ik hierna moet doen, maar dit stukje informatie miste ik, haha. Vind het trouwens wel een vervelende keuze van Xiaomi. Kan het ergens wel begrijpen, but still had het fijner gevonden als ik meteen root access zou hebben.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:12:
[...]

Dat is al meerdere keren voorbij gekomen.

1-30 dagen, vaak is binnen 1 week al vrijgegeven.
En als je dan 1x hebt ge-unlockt kan je pas na 30 dagen weer unlocken. Dan is het niet dat je binnen een week al rechten hebt,... Maar alles is te vinden op het forum. Kijk ook eens op andere topics betreft Xiaomi phones want het unlocken is precies het zelfde en kan je makkelijker soms qua info vinden. Alleen de MiPad is beetje anders qua unlocken...
Je kan natuurlijk ook gelijk 2 (of meerdere) accountjes aanmaken en daarop unlockrechten aanvragen... ;)
Mocht je plannen hebben voor meerdere foons.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2016 15:36 . Reden: zinnetje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Kiswum schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:37:
Geen hoax, het staat ook op de site van ibuygou. Ik heb echter nog geen contact gehad met de CEO van ibuygou. Ik ben vorige week ook druk geweest met mijn voorbereiding naar de IFA in Berlijn (en het was daar geweldig).
Dus er is inderdaad een mi5 met Europese 4g banden aangekondigd? Dan moet ik toch maar even wachten met aanschaffen (heb nu geen 4g, maar heb mn huidige telefoon ook al 3.5 jaar dus verwacht ook zo'n periode met de mi5 te gaan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Internationale versie is niet zozeer aangekondigd, maar wordt alleen op bestelling gemaakt. Degene die het bestellen moet er direct 300 afnemen.
Deze variant is voorzien van een CE keuring, EU stekker en band 20/800mhz.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:04
Mijn Mi5 wordt vanavond geleverd! :)

Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk waar het unlocken van bootloader en dergelijke voor dient.
Ik heb weinig ervaring met flashen van roms. Heb het eens met mijn Elephone P6000 geprobeerd maar dat was maar een hoop gedoe met drivers.
Telefoons met engelse taal lijkt me geen probleem in gebruik. Ik ben al lang blij als hij gewoon goed werkt en ik OTA updates kan downloaden en installeren.

Die hele stappenplannen die ik hier voorbij heb zien komen, zijn die alleen nodig als je een custom rom wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny110
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 17:58
Kiswum schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:48:
Internationale versie is niet zozeer aangekondigd, maar wordt alleen op bestelling gemaakt. Degene die het bestellen moet er direct 300 afnemen.
Op GoT doen we geen groupbuys

Ik ga er niet vanuit dat dit hem is?
http://www.geekbuying.com...ID-OTG--White-365329.html

Aangezien het haast lijkt alsof de band opsomming hier outdated is...

Of er wordt hier op gedoeld:
https://www.ibuygou.com/wholesale/

Maar is het dan eigenlijk wel mogelijk iets mee te doen voor consumenten :D
Noot: Er staat wel onder.. Mi5 does not support B20 (dan heb ik het over de global wholesale versie).. Dus dat werkt wel verwarring

[ Voor 47% gewijzigd door 13art op 06-09-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
ivo001 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:35:
Mijn Mi5 wordt vanavond geleverd! :)

Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk waar het unlocken van bootloader en dergelijke voor dient.
Ik heb weinig ervaring met flashen van roms. Heb het eens met mijn Elephone P6000 geprobeerd maar dat was maar een hoop gedoe met drivers.
Telefoons met engelse taal lijkt me geen probleem in gebruik. Ik ben al lang blij als hij gewoon goed werkt en ik OTA updates kan downloaden en installeren.

Die hele stappenplannen die ik hier voorbij heb zien komen, zijn die alleen nodig als je een custom rom wilt?
Mag je hopen dat er geen resellers rom op zit vol bloatware en ad- en spyware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Momus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:38:
[...]

Mag je hopen dat er geen resellers rom op zit vol bloatware en ad- en spyware.
Ik heb bij reseller Top-One besteld op Aliexpress, en daar gevraagd om een sealed box. Als het goed is zou ik dan geen reseller rom met bloatware moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivo001 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:43:
[...]

Ik heb bij reseller Top-One besteld op Aliexpress, en daar gevraagd om een sealed box. Als het goed is zou ik dan geen reseller rom met bloatware moeten hebben.
Dan hoop ik met jou mee dat het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:28:
[...]

Dan hoop ik met jou mee dat het goed is :)
Zojuist binnen en de box was nog geseald.
Nu eens uitzoeken hoe ik de play store erop krijg.

Edit: Gapps aan het installeren. Moest blijkbaar in de mi store nog op dat blauwe dingetje drukken om de juiste resultaten te krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door ivo001 op 06-09-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Gisteren xiaomi.eu erop gezet met MIUI8, enige probleem is dat het syncen niet helemaal lekker loopt. Facebookmeldingen komen pas 10 minuten later binnen en Whatsappnotificaties krijg ik zelden. Meestal stromen de berichten pas binnen zodra ik de app daadwerkelijk open.

Wat zou hier de oplossing voor kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Loekkiee schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:50:
Gisteren xiaomi.eu erop gezet met MIUI8, enige probleem is dat het syncen niet helemaal lekker loopt. Facebookmeldingen komen pas 10 minuten later binnen en Whatsappnotificaties krijg ik zelden. Meestal stromen de berichten pas binnen zodra ik de app daadwerkelijk open.

Miui batterijbespaarder helemaal uitzetten in je batterij opties en dan bij je linker knop, dat actieve apps overzicht ff naarbeneden slepen die facebook app en vergrendelen
Zelfde geldt voor whatsapp, signal etc
eventueel kan je m ook autostart rechten geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:20
Loekkiee schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:50:

Het topic eens goed doorlezen, het is volgens mij al voorbij gekomen. De Miui battery saver is de boosdoener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:00:
[...]

Het topic eens goed doorlezen, het is volgens mij al voorbij gekomen. De Miui battery saver is de boosdoener
Dat begint inmiddels wel een aardige opgaaf te worden met zoveel pagina's en de info over een half jaar verspreid...
Misschien een mooi moment om de startpost en een kleine f.a.q. te herschrijven, de info staat nu wel behoorlijk gefragmenteerd in dit topic.

Ook lopen bijna alle probleempjes nagenoeg synchroon met die in het Redmi Note 3 (Snapdragon) topic, de enige variabelen zijn zo'n beetje de downloadlocatie van de desbetreffende roms en hardwarematige verschillen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Inmiddels de telefoon redelijk aan de praat.
Denk dat ik morgen toch maar eens ga proberen om de EU rom met MIUI 8 te installeren.

Ik krijg mijn mi 5 niet zichtbaar op mijn windows 10 laptop. Transfer photos (PTP) krijg ik hem wel te zien maar als ik hem op Transfer files (MTP) zet dan verschijnt hij niet. Heb in apparaatbeheer gekeken op mijn laptop, maar als ik dan het stuurprogramma probeer bij te werken klaagt hij dat het niet gelukt is om MTP Device te installeren.

Hoe moet dit?

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/a/SfnWU

Heb op windows 10 al de speciale opstartoptie gedaan om unsigned drivers te installeren.

Ik heb ook de Xiaomi USB drivers zelf proberen te downloaden, maar geen idee hoe ik dit geinstalleerd krijg.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/a/LIBMq

Edit: Waarom krijg ik die afbeeldingen via imgur niet meer werkend?

[ Voor 26% gewijzigd door ivo001 op 06-09-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 19:27
ivo001 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:02:
Inmiddels de telefoon redelijk aan de praat.
Denk dat ik morgen toch maar eens ga proberen om de EU rom met MIUI 8 te installeren.

[afbeelding]
Waarom nu toch voor de EU rom?
Redelijk aan de praat, wat lukt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Kiswum schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:48:
Hmm 300 stuks zijn me er toch net te veel, past niet in mn binnenzak :p

Dan toch maar gewoon eentje bij top one bestellen binnenkort. Wil m dan toch gaan rooten etc en er cyanogenmod oid op gooien dus dan maakt het ook niet uit als ik het risico loop dat er troep op staat door de reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Fresno schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:18:
[...]

Waarom nu toch voor de EU rom?
Redelijk aan de praat, wat lukt niet?
Toch de EU rom om van die chinese bloatware/standaard apps af te komen.
En als ik naar updates zoek nu zegt hij dan 7.5.9.0 de laatste versie is, terwijl miui 8 toch al uit is?
En er zal wel een goede reden zijn als iedereen hier die roms van Xiaomi.eu wil installeren.

Wat ik dus nog niet werkend heb gekregen is het overzetten van muziek naar mijn telefoon.
Heb geprobeerd een windows service pack te installeren zoals hier omschreven staat:
http://superuser.com/ques...id-devices-as-mtp-devices maar dat heeft niets opgeleverd.

Edit: Heb het nu werkend gekregen door zelf uit een lijst van windows stuurprogramma's bij USB apparaten uit MTP USB Driver te kiezen :)

[ Voor 8% gewijzigd door ivo001 op 06-09-2016 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
ivo001 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:43:
[...]

Xiaomi sealed plaatst nooit verzegelingen op haar dozen. Dat doen alleen resellers, het zegt dus helemaal niets.

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 06-09-2016 23:31 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Kiswum schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:29:
[...]

Xiaomi sealed plaatst nooit verzegelingen op haar dozen. Dat doen alleen resellers, het zegt dus helemaal niets.
De doos zelf zat netjes in het cellofaan.
Dit is de omschrijving op hun pagina:
Please leave us message if you want a sealed box.Otherwise we will unseal the box to do "Quality Control",flash the Multi-language ROM and install Google play! The original box from Xiaomi,Meizu,Huawei(Honor),Lenovo(ZUK),ZTE(Nubia),Oneplus,OPPO,Letv are sealed.They are only with English and without google play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
ivo001 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:29:
[...]

Toch de EU rom om van die chinese bloatware/standaard apps af te komen.
En als ik naar updates zoek nu zegt hij dan 7.5.9.0 de laatste versie is, terwijl miui 8 toch al uit is?
En er zal wel een goede reden zijn als iedereen hier die roms van Xiaomi.eu wil installeren.
Hier kun je de laatste global vinden met instructie: http://en.miui.com/download-299.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Fresno schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:58:
[...]

Hier kun je de laatste global vinden met instructie: http://en.miui.com/download-299.html
Global is geen EU rom.
De EU roms staan op xiaomi.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Titus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:00:
[...]

Topic doorlezen is inderdaad een onbegonnen klus. In het begin wilde ik die nog wel eens doorlezen, maar daar waag ik me nu niet meer aan.

Overigens was dat niet de oplossing. Heb alle savers uitgezet, ook de apps waar het om gaat (Whatsapp, Facebook, Snapchat, Instagram) heb ik op 'slotje' gezet in het recente apps menu. Daar had resteter me al mee geholpen.

Maar dit blijkt allemaal niet te werken, krijg nog steeds vaak geen meldingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Het toch ook maar een unlock aangevraagd.

Welke TWRP moet er gebruikt worden?
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50678

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze: https://drive.google.com/...5Fv74n-TBpdzR3NjYzZGYxQk0
Wanneer je de xiaomi.eu rom wil installeren.

En lees dit topic ff door, daar staat alles duidelijk uitgelegd:
https://xiaomi.eu/community/threads/6-9-1-2.33907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
ivo001 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:48:

Ik zou gewoon de twrp van de officiële site pakken. Ik heb alleen maar gedoe gehad met die versies die rondzwerven op xiaomi.eu.
https://twrp.me/devices/xiaomimi5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Kun je trouwens al zo'n unlock code aanvragen voordat je je telefoon hebt? Want ik las dat dat meestal een week duurde, dus a;s ik die nu aanvraag en mn telefoon bestel heb ik ze allebei ongeveer tegelijk en kan ik meteen dat ding klaarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:52
mark-k schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:45:
Kun je trouwens al zo'n unlock code aanvragen voordat je je telefoon hebt? Want ik las dat dat meestal een week duurde, dus a;s ik die nu aanvraag en mn telefoon bestel heb ik ze allebei ongeveer tegelijk en kan ik meteen dat ding klaarmaken.
heb ik ook zo gedaan :-) dus kan perfect _/-\o_

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
mark-k schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:45:
Denk dat het wel moet kunnen.
Je hebt volgens mij alleen een mi account nodig en een telefoonnummer waarop je een verificatie code kan ontvangen.

OT:
Ik heb nu zelf de global MIUI 8 rom geinstalleerd. Gaat eenvoudig via de updater app. Geen nachtmerries over SP flashtools en dergelijke.
Nu eens kijken of dit bevalt, moet toch nog eventjes op mijn unlock code wachten.

[ Voor 18% gewijzigd door ivo001 op 07-09-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Top, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikdedinges schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:29:
[...]

Ik zou gewoon de twrp van de officiële site pakken. Ik heb alleen maar gedoe gehad met die versies die rondzwerven op xiaomi.eu.
https://twrp.me/devices/xiaomimi5.html
Die officiele zou ik in principe ook aanraden maar aangezien die bij veel Mi5 gebruikers nogal buggy blijkt te zijn (niet detecteren van touch) en deze specifiek in gebruik is bij xiaomi.eu lijkt mij dat een redelijk veilige keuze.
Wil je het zeker weten dan download je beide en probeer het gewoon.
Weigert de ene dan gebruik je de andere :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ook maar de stap gemaakt en net eentje besteld bij Top One, net geen 280 euro en nog iets van 16 terug via spaarwinkelen, dus dat is een prima prijs denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

ivo001 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:48:

Ikzelf heb de officiele TWRP-3.0.2-0 geflashed, gezien de TWRP-3.0.2-1 versie niet werkte op mijn telefoon. Handig om te weten en eventueel rekening mee te houden als het niet lukt. ;)

Had eerst ook een versie van Xiaomi.eu gebruikt maar degene die gepinned stond werkte niet en daarvoor moest ik een boot.img flashen welke bij mij ervoor zorgde dat me telefoon niet meer opstartte. |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Mitchell op 07-09-2016 17:08 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitch377 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:06:
[...]

Ikzelf heb de officiele TWRP-3.0.2-0 geflashed, gezien de TWRP-3.0.2-1 versie niet werkte op mijn telefoon. Handig om te weten en eventueel rekening mee te houden als het niet lukt. ;)

Had eerst ook een versie van Xiaomi.eu gebruikt maar degene die gepinned stond werkte niet en daarvoor moest ik een boot.img flashen welke bij mij ervoor zorgde dat me telefoon niet meer opstartte. |:(
Bij mij deed overigens na wat inlezen destijds die 3.0.2-0 het ook gewoon gelijk en is nog steeds prima gezien de laatste flash vorige week gewoon smooth als altijd ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:00:
[...]

Die officiele zou ik in principe ook aanraden maar aangezien die bij veel Mi5 gebruikers nogal buggy blijkt te zijn (niet detecteren van touch) en deze specifiek in gebruik is bij xiaomi.eu lijkt mij dat een redelijk veilige keuze.
Wil je het zeker weten dan download je beide en probeer het gewoon.
Weigert de ene dan gebruik je de andere :)
de 3.0.2.1 recovery werkt hier ook niet. maar de 3.0.2.0 versie wel perfect :)
ik had juist elke keer problemen met de recovery van xiaomi.eu.
oa elke keer opstarten in het chinees en kon niet flashen en niet bij het bestandssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

ikdedinges schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:13:
[...]

de 3.0.2.1 recovery werkt hier ook niet. maar de 3.0.2.0 versie wel perfect :)
ik had juist elke keer problemen met de recovery van xiaomi.eu.
oa elke keer opstarten in het chinees en kon niet flashen en niet bij het bestandssysteem.
Dat probleem heb ik ook gehad toen ik een andere probeerde voordat ik de officiele pakte. Echt heel irritant.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
ivo001 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:46:
[...]

Ik heb nu zelf de global MIUI 8 rom geinstalleerd. Gaat eenvoudig via de updater app. Geen nachtmerries over SP flashtools en dergelijke.
Nu eens kijken of dit bevalt, moet toch nog eventjes op mijn unlock code wachten.
Bevalt dit beter dan de 7 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Fresno schreef op woensdag 07 september 2016 @ 19:47:
[...]

Bevalt dit beter dan de 7 versie?
Er nog niet veel mee gespeeld sinds de update. Morgen weet ik meer.
Toen ik vannochtend wakker werd waren al mijn settings opeens verdwenen. Had weer de chinese keyboard en browser en alle apps moest ik opnieuw inloggen op accounts...
Hopen dat dat morgen dus niet zo is. Dit wordt toch niet veroorzaakt door de auto backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Hm beter, ik heb gewoon nu al mn unlock code ontvangen. Nu in spanning wachten op mn telefoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Lees alle stappen goed door en zorg dat je begrijpt wat de stappen zijn en waarom je dit moet doen. Bij onduidelijkheden is het beter om eerst om extra informatie te vragen voordat je begint.
Door deze stappen uit te voeren is er kans dat je in een bootloop terecht komt. Dit is in de meeste gevallen op te lossen. Bij problemen graag precies vermelden wat je hebt gedaan.
Je kan deze handleiding op eigen verantwoordelijkheid gebruiken.

Stap 1:Unlock rechten aanvragen op en.miui.com/unlock.
Klik dan op unlock now. Log in met je mi account en vul daarna het formulier in en druk op verzenden. Vervolgens moet je een code invullen die je per sms wordt toegestuurd. Als er staat request submitted, dan is je aanvraag ingediend.
Notities: Wees voorzichtig met het opnieuw verzenden van een code. Na een aantal keer wordt je account geblokkeerd en kun je het pas na 1 a 2 dagen opnieuw proberen.
Ik zelf heb een buitenlands nummer moeten gebruiken omdat mijn nl nummer de verificatie sms niet ontvangt. (www.receivesmsonline.info) Als je dus geen sms krijgt binnen 5 minuten, probeer het dan met een ander nummer (hou in de gaten dat je niet op resend sms drukt, want dan blokkeer je na een aantal keer).
Hierna kun je op en.miui.com/unlock je status van de aanvraag bekijken. (wel eerst op unlock now klikken). Zodra de aanvraag is goedgekeurd staat er een uitleg over hoe je dit moet doen en een grote knop waar je de unlockertool kan downloaden.

Stap 2: Installeer de dev ROM op je toestel.
Dit kan met de updater app en met computersoftware Mi pcsuite. Hier kun je de developer ROM downloaden. (CHINA of GLOBAL QUALCOMM)
Download dezelfde versie (china of global) als degeen die al op je telefoon staat!

Korte uitleg:
Updaterapp:
zet het gedownloade bestand in de map "downloaded_rom" van je telefoon (op intern geheugen, niet op sd kaart). Open vervolgens de updater app en selecteer "choose update package". Blader naar het gedownloade bestand en klik deze aan en volg de stappen.
Mi PC Suite:
Installeer de software en start deze op.
Zet je telefoon in fastboot door deze uit te schakelen en vervolgens tegelijkertijd vol- en de powerknop in te drukken.
Sluit de telefoon met de originele kabel aan op de pc (in fastboot modus).
Software geeft nu een pop up. Klik op beta en op "flash device".
Volg de stappen.
Uitgebreide uitleg updater app
uitgebreide uitleg Mi PC Suite (punt 7)

PROBLEMEN:
Couldn't verify update:
1: Zorg ervoor dat je telefoon volledig opgeladen is.
2: Zet het updatebestand in de root van je telefoon of in de root van je SD kaart.
3: Controleer of je de laatste versie van de rom probeert te flashen.
4: Gebruik dezelfde dev als de global die er al opstaat (global stable-->global dev of China stable --> china dev).
Geen officiele ROM of bootloop met bootlock : Flashen met miflash en EDL: lees dit goed door!!

Stap 3: Bootloader unlocken met de unlocktool.
Download hier de unlockertool en pak het .zip bestand uit. Open miflashunlock.exe, klik op agree en log in met HETZELFDE mi account waar je unlockrechten op hebt gekregen. Vervolgens zal het programma deze rechten verifieren en dan wordt er gevraagd om je telefoon in fastboot mode te zetten en aan de computer aan te sluiten. Je zet je telefoon in fastboot door deze uit te schakelen en vervolgens tegelijkertijd vol- en de powerknop in te drukken.
Druk hierna op unlock en wacht tot het programma klaar is.

PROBLEMEN:
Your device isn't supported by Mi Unlock: Dit houdt in dat je nog geen unlockrechten hebt voor een telefoon. Kan door meerdere dingen worden veroorzaakt.
1) Je hebt nog geen unlockrechten (ga naar stap 1)
2) Er zijn meerdere accounts aangemaakt. Probeer in te loggen bij de unlocktool en check of je acces krijgt met je telefoon nummer, je mailadres en je mi account nummer. Gebruik vervolgens dezelfde gegevens om in te loggen in je telefoon en de bootloader te unlocken.
Couldn't verify device: Dit is een foutmelding die veel voorkomt, probeer deze handleiding te volgen.
Ook kan het helpen om in de DEVELOPER SETTINGS: "ENABLE OEM UNLOCK" en "ENABLE USB DEBUGGING" aan te zetten.

Stap 4: TWRP (custom recovery) installeren.
Hiermee installeer je TWRP, waarmee je custom ROMS kunt flashen.

Er zijn verschillende methodes om TWRP te installeren.
Hier worden 2 methoden uitgelegd. De fastboot methode maakt gebruik van fastboot commandoscherm en de flashify methode van een app om te flashen.

FASTBOOT METHODE:
Voorbereiding:
Zet "USB debugging" en "enable OEM unlock" aan in developer options.
Download en installeer: minimal abd and fastboot
Download Cofface TWRP recovery, hernoem het bestand recovery.img en plaats het in de Minimal ADB and Fastboot map.

Boot en recovery flashen
Zet je telefoon in fastboot modus (Power + vol up en bij het herstarten van het toestel de power los laten en de up vast houden) en sluit deze met een usb kabel aan je pc.

Open een command window in de Minimal ADB and Fastboot map.

Controleer of je telefoon goed is aangesloten met het volgende commando:
Fastboot devices
Je krijgt een serie nummer van je telefoon te zien als je telefoon correct is aangesloten

Voer nu het volgende commando in om de recovery te flashen
fastboot flash recovery recovery.img

Start vervolgens de telefoon op in recovery modus (volumeknop omhoog en power knop)

FLASHIFY METHODE
Hier staat een volledige uitleg die TWRP installeerd met een app en zonder gebruik van fastboot.
Je hoeft op dit punt de binaries nog niet te installeren als je van plan bent om een custom rom te flashen (is volgende stap).
In het kort: Verkrijg root, installeer vervolgens flashify en flash de recovery en vervolg dan deze handleiding.

Stap 5: Custom ROM installeren.
Xiaomi.eu weekly multilang roms
Supersu

Download de GEMINI rom (voor MI5).
Zet de custom rom die je wilt gebruiken op je telefoon.
Als je root toegang wilt, zet dan de supersu zip ook op je telefoon.
Start je telefoon in recovery modus (vol+ en power) of via de updaterapp-->setting-->reboot to recovery of ga direct verder na het afronden van stap 4.
Wipe eerst de data en de cache partitie (je raakt al je bestanden en instellingen kwijt)
Flash vervolgens de custom rom zip.
Als je root toegang wilt moet je hierna de supersu zip flashen.
Reboot je telefoon.

Je MI5 draait nu op de multilang ROM en heeft root toegang.

PROBLEMEN
Als je telefoon hierna niet meer wil opstarten en blijft hangen op het mi logo is er sprake van een bootloop. Herstart opnieuw in recovery (vol+ en power) en flash de rom opnieuw. Wees er zeker van dat je de juiste (GEMINI) rom gebruikt.

Updates
OTA updates werken wel bij de xiaomi.eu builds. Het duurt echter lang voordat de update beschikbaar komt via de updater app. Het alternatief is om de update handmatig te downloaden en te installeren.

1: download de nieuwste rom van xiaomi.eu en zet deze op je telefoon
2: open de updater app, druk op de drie stippen en kies updatepakket selecteren. Blader naar de .zip en selecteer deze.
3: je telefoon start opnieuw op en installeert de laatste update.
4: OPTIONEEL: flash supersu.zip op dezelfde manier om weer root toegang te krijgen.

Vragen over of aanpassingen in deze handleiding: stuur mij een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:20
Meer mensen last van buitenlandse feestdagen (festival) in de agenda?
Zie http://i.imgur.com/2acEbXo.jpg
Zelfs met al mijn calendars uitgeschakeld staan ze er nog. Ook de setting show holidays staat uit. Als ik er op klik kan ik ze ook niet verwijderen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:22:
Lees alle stappen goed door en zorg dat je begrijpt wat de stappen zijn en waarom je dit moet doen. Bij onduidelijkheden is het beter om eerst om extra informatie te vragen voordat je begint.
.......
tepakket selecteren. Blader naar de .zip en selecteer deze.
3: je telefoon start opnieuw op en installeert de laatste update.
4: OPTIONEEL: flash supersu.zip op dezelfde manier om weer root toegang te krijgen.

Vragen over of aanpassingen in deze handleiding: stuur mij een bericht.
Helemaal top maar update je post graag ff met de voor dit topic meer geschikte woorden GEMINI ipv KENZO ;)
Geheid dat er iemand per ongeluk probeert een kenzo rom op een GEMINI Mi5 te frotten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Toen ik vanochtend wakker werd was mijn toetsenbord weer terug gegaan naar die chinese ipv google keyboard. Ook moest ik op apps zoals gmail en facebook opnieuw inloggen.
Iemand een idee waarom dit elke dag gebeurd? Mijn vermoeden is dat het iets te maken heeft met de auto back-up of sync opties.

Hoe kom ik er achter of mijn unlock request is goed gekeurd?
Op de unlock pagina kom ik alleen maar bij een link om een Mi Unlock aplicatie te downloaden.
Hoor je op je telefoon een SMS te krijgen of krijg je een notificatie binnen een MI app? Heb van alle chinese dingen de notifications uit gezet.

[ Voor 33% gewijzigd door ivo001 op 09-09-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ivo001 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:46:
Toen ik vanochtend wakker werd was mijn toetsenbord weer terug gegaan naar die chinese ipv google keyboard. Ook moest ik op apps zoals gmail en facebook opnieuw inloggen.
Iemand een idee waarom dit elke dag gebeurd? Mijn vermoeden is dat het iets te maken heeft met de auto back-up of sync opties.

Hoe kom ik er achter of mijn unlock request is goed gekeurd?
Op de unlock pagina kom ik alleen maar bij een link om een Mi Unlock aplicatie te downloaden.
Hoor je op je telefoon een SMS te krijgen of krijg je een notificatie binnen een MI app? Heb van alle chinese dingen de notifications uit gezet.
open de mi unlock tool, en login met je account je zult een melding zien je kan unlocken of je kan nog niet unlocken. Als je kan unlocken kan je meteen de proces in gang zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
theduke1989 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:58:
[...]

open de mi unlock tool, en login met je account je zult een melding zien je kan unlocken of je kan nog niet unlocken. Als je kan unlocken kan je meteen de proces in gang zetten.
Krijg helemaal geen melding.
Kom na inloggen in dit scherm:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9MJ1ZJc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ivo001 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:08:
[...]

Krijg helemaal geen melding.
Kom na inloggen in dit scherm:
[afbeelding]
dat is prima ga nu unlocken, je kan nu unlocken zodra je smartphone in fastboot gaat zul je unlock kunnen drukken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
theduke1989 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:12:
[...]

dat is prima ga nu unlocken, je kan nu unlocken zodra je smartphone in fastboot gaat zul je unlock kunnen drukken.. :)
Wat zijn ook alweer de voordelen van de EU rom ten opzichte van de MIUI 8 Global rom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
ivo001 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:13:
[...]

Wat zijn ook alweer de voordelen van de EU rom ten opzichte van de MIUI 8 Global rom?
waarom wordt er nooit gelezen:

Our ROMs features (Whats not in Global):
Blurred statusbar and notification shade (MIUI 7)
Enabled search in statusbar
Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
Enabled MiDrive in File Explorer
Added landscape mode for SMS app
Sunrise/Sunset in the weather app
Google apps support integrated
No useless Chinese bloatware apps
More free RAM due to less background processes
Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI)
Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases)
No any Chinese character under the full system
Mi Video, Mi Music, Mi Radio, Mi Browser: No any useless Chinese content
No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release
Added real 26 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
Added Phone swipe to the right gesture on the lockscreen
Added T9 dialer support
Added Screen-OFF animation
Optimized GPS settings for EU
Optimized Battery consumption
Optimized RAM consumption
Theme element edit mode
Deodexed
And more, and more made by our 5 years MIUI mods experience..

staat op de rom pagina van xiaomi.eu pagina,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kaboutertje fluisterde mij net in dat de kernel sources voor de Mi5 Gemini zijn vrijgegeven door Xiaomi
Dat belooft veel voor een officiele CM, AOSP en misschien wel voor .raw foto fetishisten ;)

https://github.com/MiCode...nSource/tree/gemini-m-oss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Ik heb een paar dagen terug de stable rom erop gezet.
Volgens de stappen moet ik dus eerst de developer rom installeren alvorens ik de installatie van de xiaomi.eu rom ga beginnen.
Echter als ik de developer rom wil installeren geeft de Mi5 aan:

Can't verify update
Couldn't verify update package.

Heb van beide de global gedownload. Weet iemand waar het mis gaat?

Edit:

Heb via fastboot hem nu unlocked met MI Flash

Edit 22:21:
Ben nu in de TWRP recovery gekomen, heb data en cache gewiped. edit hier krijg ik de melding: "Failed to mount '/data' (invalid argument)"
Echter als ik naar install zip ga, staat er helemaal niets in de map /sdcard
Daar zou ik toch een map genaamd downloaded_rom moeten vinden met daarin de xiaomi.eu zip?
Via Wipe > Data Format > Reboot is het me nu wel gelukt om de cache en data te wipen. Echter kan ik bij install weinig vinden in de mappen. Krijg nu bij /sdcard alleen nog een map TWRP te zien die leeg is. 8)7

Geen idee hoe ik het nu moet repareren.

[ Voor 80% gewijzigd door ivo001 op 10-09-2016 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Het is natuurlijk weer mis gegaan met dit gebeuren.
Heb via minimal and adb
fastboot flash recovery recovery.img
en
fastboot flash boot boot.img
gedaan.

Alleen krijg ik hem niet in de recovery mode (power en volume+). Hij blijft alleen maar een Mi logo laten zien.
Ik krijg hem alleen in fastboot mode (power en volume-).
Gewoon opstarten doet hij niet meer.

Open hiervoor even een nieuw topic, dan krijg je gerichte reacties voor je probleem en ga hier niet achter elkaar posten, nergens voor nodig. Gewoon je laatste post aanpassen als je als laatste hebt gepost. Succes!

[ Voor 23% gewijzigd door janvanduschoten op 09-09-2016 22:14 ]

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Als je de global ROM installeert, wordt volgens mij je bootloader weer gelocked. Succes!

• ivo001
Lord_Dain schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:38:
Als je de global ROM installeert, wordt volgens mij je bootloader weer gelocked. Succes!
Ik had dus eerst via de updater app de miui 8 global rom erop gezet, dat ging prima.
Daarna pas met de unlock tool aan de slag gegaan en die werkte gewoon.
Alleen nu zit ik dus vast in TWRP. Hij ziet helemaal geen files in de mappen. Ooo hebben de cache en data een grote van 0mb ofzo terwijl ze wel een size hebben

• Goofy073
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-12-2022
Ivo001: ik heb hetzelfde probleem als jij gehad, geen bestanden zichtbaar en schijfgrootes van 0mb.
Ik heb het opgelost met een wipe data in TWRP, er zijn meer mensen zonder toegang geweest tot sd *cant mount data". Mijn geheugen was daarna weer zichtbaar. Wipe cache en data ging daarna ook goed. Waarschijnlijk is je sd nog encrypted waardoor er weinig zichtbaar is voor TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Goofy073 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:11:
Ivo001: ik heb hetzelfde probleem als jij gehad, geen bestanden zichtbaar en schijfgrootes van 0mb.
Ik heb het opgelost met een wipe data in TWRP, er zijn meer mensen zonder toegang geweest tot sd *cant mount data". Mijn geheugen was daarna weer zichtbaar. Wipe cache en data ging daarna ook goed. Waarschijnlijk is je sd nog encrypted waardoor er weinig zichtbaar is voor TWRP.
Als ik naar Wipe -> Advanced Wipe -> Data -> Repair or Change FIle System ga, dan laat hij zien:
Size: 55110MB
Free: 55058MB
Used: 0MB
Backup size: 0MB

[ Voor 61% gewijzigd door ivo001 op 11-09-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Goofy073 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:11:
Ik heb het opgelost door een n officiële versie van twrp te flashen ipv de versie van xiaomi.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Yes, het is me eindelijk gelukt!
Had perongeluk data gewist in plaats van format, en daardoor stond de software zip er gewoon niet meer op 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door ivo001 op 11-09-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivo001 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:48:
Yes, het is me eindelijk gelukt!
Had perongeluk data gewist in plaats van format, en daardoor stond de software zip er gewoon niet meer op 8)7
Euh, wat bedoel je precies?
Ben blij voor je dat het gelukt is maar bovenstaand verhaal raakt kant noch wal.
Of je Data nou formatteert of wist, in beide gevallen is de inhoud van Data verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:38:
[...]

Euh, wat bedoel je precies?
Ben blij voor je dat het gelukt is maar bovenstaand verhaal raakt kant noch wal.
Of je Data nou formatteert of wist, in beide gevallen is de inhoud van Data verdwenen...
Ik zal wel ergens iets fout hebben gedaan. Maar had de software in een downloaded_rom map gezet, en die was dus weg.
Of ik had niet goed begrepen dat je na het installeren van TWRP dan pas de software erop moest zetten via PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobzT
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 08:29
Sinds de update naar MIUI8 werkt 4G bij mij niet meer. (gaat om de .eu ROM, OTA update). Bij de versies van 7 werkte alles nog perfect.

Zijn er hier nog andere personen met dat probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33

Wirehub

Blaat

BobzT schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:23:
Sinds de update naar MIUI8 werkt 4G bij mij niet meer. (gaat om de .eu ROM, OTA update). Bij de versies van 7 werkte alles nog perfect.

Zou niet moeten , ken het ook niet ook niet eigenlijk. Bij mij mi5 werkt 4g/4g+ met tmobile gewoon prima met miui8

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 19:45

Preffered network mode wel LTE?

Bij mij switcht hij soms naar 2G op de een of andere manier.

Settings>Sim cards > Sim X> Preferred network type > LTE (in plaats van 2G only (saves battery))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even via je updater app laten booten in TWRP, vervolgens bij advanced de opties Dalvik en Cache aanvinken en wipen en vervolgens rebooten.
Daarna duurt het opstarten een minuutje of 5 en gaat je foon zich ff opnieuw inregelen, paar minuutjes laten liggen en vervolgens eens kijken of het dan wel werkt.

Die upgrade van 7 naar 8 is nogal een flinke en het kan zijn dat er nog oude zut van Miui 7 het goed functioneren van Miui 8 in de weg zit.

Op deze manier verlies je geen data en hoef je ook verder niks te backuppen.

Indien dit je probleem niet oplost zijn er nog andere manieren maar probeer dit eerst maar eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSDharry
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-01-2021

Ja, en op eu forum vind je nog meer van dezelfde klacht. Ik zit op vodafone, en er was nog een ander die ook bij Vodafone zat, met zelfde probleem. Ik heb volledige schone installaties met alle versies Miui 8 gedaan, met steeds zelfde resultaat. Terug met een schone installatie naar laatste Miui 7 (eu ROM), en 4g gewoon weer werkend. Meedunkt toch een bug in die 8-roms. Overigens was iemand zijn sim kaart in de vodafone winkel gaan ruilen, en toen bleek het euvel ook verholpen. Ga ik nog doen zodra ik tijd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobzT
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 08:29
SSDharry schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 05:08:
[...]

Ja, en op eu forum vind je nog meer van dezelfde klacht. Ik zit op vodafone, en er was nog een ander die ook bij Vodafone zat, met zelfde probleem. Ik heb volledige schone installaties met alle versies Miui 8 gedaan, met steeds zelfde resultaat. Terug met een schone installatie naar laatste Miui 7 (eu ROM), en 4g gewoon weer werkend. Meedunkt toch een bug in die 8-roms. Overigens was iemand zijn sim kaart in de vodafone winkel gaan ruilen, en toen bleek het euvel ook verholpen. Ga ik nog doen zodra ik tijd heb
Ik zit ook op Vodafone. Beetje irritant dit, hopen dat het snel gefixt wordt. Thanks allen voor de info! En wanneer het kan ga ik denk ik over op CyanogenMod. Nu de kernel vrij is gegeven duurt dat hopelijk niet al te lang meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSDharry schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 05:08:
[...]

Had je dat probleem zowel bij de Stable als ook bij de Weekly versie met een schone installatie van die Miui 8 EU rom?
Hoop dat je simswitch het euvel oplost, dat geeft gelijk een wat helderder beeld over wie er verantwoordelijk is voor dat 4G probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 17:06 ]

Verwijderd

Hier nog een artikel over de Analytics app in de Xiaomi ROM: https://www.thijsbroenink...s-app-reverse-engineered/
Beste is om hem compleet te verwijderen.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:46:
Hier nog een artikel over de Analytics app in de Xiaomi ROM: https://www.thijsbroenink...s-app-reverse-engineered/
Bij dit soort zaken komt het toch voor het merendeel van de gebruikers neer op een stukje vertrouwen, omdat niet iedereen diep genoeg in Android en Miui kan duiken om precies te snappen waar de risico's nog meer kunnen zitten.

En heel eerlijk, op het moment dat je denkt dat Xiaomi via deze app allerlei gevoelige informatie van je verzamelt of een mogelijk beveiligingsrisico bewust door Xiaomi wordt ingebouwd, dan zou je wel goed gek zijn om het te laten bij alleen het verwijderen van 1 app. Dat betekent namelijk gewoon dat je te weinig vertrouwen (en ik zeg niet dat dat per definitie onterecht is) in Xiaomi hebt. Je kunt dan denk ik beter gewoon heel Miui er af gooien en een custom ROM installeren.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:46:
Het is onderdeel van de ad engine in miui ... beetje beter googlen en hij had het kunnen vinden.

Zoals Hoppa! zegt, dan kan je alles er wel uit gaan slopen als je het niet vertrouwd

en Xiaomi is the biggest smartphone manufacturer in China .. mochten ze willen, hangen ergens rond nr 5,6

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Zojuist mijn Mi5 binnen gekregen van Top One, prima levertijd. Heb alleen wel een klein probleempje, als ik op het midden van de achterkant duw kan ik hem ietsje induwen en krijg je een klikkend geluid. Is dit normaal/hebben meerdere dit? En is dit simpel op te lossen door gewoon een stickertje aan de binnenkant te plakken ofzo? (hoe moet hij open eigenlijk?)

Verwijderd

Hi!

Ik heb nog niet zolang geleden de Mi5 gekocht. Top toestel. Alleen vraag ik me af hoelang jullie met de accu doen, ik las al iets over dat de hele dag intensief gebruiken moet lukken. Ik haal hem om 09:00 uit de later en rond 17:00 is hij wel leeg met wat intensief gebruik, Fb/WhatsApp/ muziek luisteren.

Wellicht ergens een mankement of?

Tevens wil ik heel graag mijn Mi5 flashen, echter heb ik er 0 verstand van. Ik heb het volgens de uitleg van Xiaomi.eu geprobeerd. Maar kom met het unlocken al niet verder i.v.m. Chinese taal...

Iemand die me hier mee zou kunnen helpen? Ik hoor het graag

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:25:
Hi!

Ik heb nog niet zolang geleden de Mi5 gekocht. Top toestel. Alleen vraag ik me af hoelang jullie met de accu doen, ik las al iets over dat de hele dag intensief gebruiken moet lukken. Ik haal hem om 09:00 uit de later en rond 17:00 is hij wel leeg met wat intensief gebruik, Fb/WhatsApp/ muziek luisteren.

Wellicht ergens een mankement of?

Tevens wil ik heel graag mijn Mi5 flashen, echter heb ik er 0 verstand van. Ik heb het volgens de uitleg van Xiaomi.eu geprobeerd. Maar kom met het unlocken al niet verder i.v.m. Chinese taal...

Iemand die me hier mee zou kunnen helpen? Ik hoor het graag
Unlocken etc staat hier volgens mij wel prima beschreven: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/48275325

Zelf nog niet gedaan, gaat vrijdag gebeuren bij de mijne.

Verwijderd

Deze uitleg is wel wat beter, ik ga het proberen.

Verwijderd

mark-k schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:40:
Zojuist mijn Mi5 binnen gekregen van Top One, prima levertijd. Heb alleen wel een klein probleempje, als ik op het midden van de achterkant duw kan ik hem ietsje induwen en krijg je een klikkend geluid. Is dit normaal/hebben meerdere dit? En is dit simpel op te lossen door gewoon een stickertje aan de binnenkant te plakken ofzo? (hoe moet hij open eigenlijk?)
Openmaken doe je (voorzichtig) met een grote zuignap op de glazen achterkant.
Overigens is het niet echt de bedoeling om hem open te maken, het kan natuurlijk wel maar eigenlijk alleen om iets te repareren.
YouTube: "repair Mi5" of "Mi5 disassembly"

Dat klikken lijkt mij niet normaal, ik zou even een mailtje sturen naar je verkoper aangezien je hem nog maar net hebt.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:36:
[...]

Openmaken doe je (voorzichtig) met een grote zuignap op de glazen achterkant.
Overigens is het niet echt de bedoeling om hem open te maken, het kan natuurlijk wel maar eigenlijk alleen om iets te repareren.
YouTube: "repair Mi5" of "Mi5 disassembly"

Dat klikken lijkt mij niet normaal, ik zou even een mailtje sturen naar je verkoper aangezien je hem nog maar net hebt.
Heb al een berichtje gestuurd, maar Top One staat er niet echt om bekend goede garantie te leveren. dus als ik t kan oplossen met een schuimplakkertje ofzo is dat denk ik een stuk makkelijker.

Edit: heb m open, lijkt alsof het pinnetje dat in het midden zit gewoon niet goed grijpt ofzo. Eens kijken of hij met wat harder duwen blijft zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door mark-k op 14-09-2016 17:41 ]

Verwijderd

mark-k schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:38:
[...]

Heb al een berichtje gestuurd, maar Top One staat er niet echt om bekend goede garantie te leveren. dus als ik t kan oplossen met een schuimplakkertje ofzo is dat denk ik een stuk makkelijker.
Dat zou zeker makkelijker zijn, een opgevouwen papiertje wil ook nog weleens helpen, hoop niet dat er een haakje/plastic lipje gesneuveld is waarmee de glazen achterkant vastgeklikt zit want dan moet je behoorlijk gaan McGyveren met epoxy oid.

edit:
misschien een klontje flexibel blijvende kit of een silicone ringetje er tussen doen om te voorkomen dat je steeds een klik hoort en dat de achterglasplaat heel licht op spanning staat

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 17:45 ]

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:41:
[...]

Dat zou zeker makkelijker zijn, een opgevouwen papiertje wil ook nog weleens helpen, hoop niet dat er een haakje/plastic lipje gesneuveld is waarmee de glazen achterkant vastgeklikt zit want dan moet je behoorlijk gaan McGyveren met epoxy oid.
Nee haakjes zaten allemaal nog goed. Nu ik hem weer dichtgeduwd heb en wat geduwd heb op de plek van het haakje in het midden van de cover (hoort in te halen boven de accu) lijkt het tijdelijk ook al wat minder te zijn, maar het is echt die die niet blijft zitten voor mn gevoel. Denk dat ik daar een stukje dubbelzijdig tape rond ga doen zodat die blijft zitten (kleefkracht en net wat meer om achter te blijven hangen).

Loshalen gaat vrij simpel in elk geval (makkelijker dan terugduwen want daar was ik bang wat kapot te maken), zuignap van de navigatie erop en met 2 keer rustig trekken was hij los.

Verwijderd

mark-k schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:46:
[...]

Nee haakjes zaten allemaal nog goed. Nu ik hem weer dichtgeduwd heb en wat geduwd heb op de plek van het haakje in het midden van de cover (hoort in te halen boven de accu) lijkt het tijdelijk ook al wat minder te zijn, maar het is echt die die niet blijft zitten voor mn gevoel. Denk dat ik daar een stukje dubbelzijdig tape rond ga doen zodat die blijft zitten (kleefkracht en net wat meer om achter te blijven hangen).

Loshalen gaat vrij simpel in elk geval (makkelijker dan terugduwen want daar was ik bang wat kapot te maken), zuignap van de navigatie erop en met 2 keer rustig trekken was hij los.
Mooi :)

Dan zou ik idd gewoon een goede kwaliteit dubbelzijdige tape ertussen doen, dat vult wat op en geeft ook de nodige kleefkracht

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Nou, heb wat dubbelzijdig tape geplaatst die normaal gebruikt wordt om schermen in de behuizing vast te plakken en het is volgens mij opgelost :)

Net ook meteen mijn tempered glass screenprotector geinstalleerd. Helaas een klein beetje scheef (mm verschil tussen links en rechts bij de knop beneden), maar daar erger ik me dan toch weer aan dus dadelijk maar een paar nieuwe bestellen (iets meer dan 30 cent per stuk op AliExpress, goedkoper dan de plasticjes voor mn Nexus4), voelt verder wel prima en zit ook netjes.

Valt me wel op dat de achterkant echt mega glad is. In je hand valt het wel mee, maar op een tafel glijdt hij alle kanten op (vandaar de scheve protector). Zijn er trouwens nog iets van protectors voor de achterkant zodat deze niet krast ofzo? Ik haat hoesjes dus dat gaat m niet worden, maar had bij mn Nexus een screenprotector voor de glazen achterkant erop zitten.

• Weswyp
  • Laatst online: 11:27
mark-k schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:17:
Nou, heb wat dubbelzijdig tape geplaatst die normaal gebruikt wordt om schermen in de behuizing vast te plakken en het is volgens mij opgelost :)

Net ook meteen mijn tempered glass screenprotector geinstalleerd. Helaas een klein beetje scheef (mm verschil tussen links en rechts bij de knop beneden), maar daar erger ik me dan toch weer aan dus dadelijk maar een paar nieuwe bestellen (iets meer dan 30 cent per stuk op AliExpress, goedkoper dan de plasticjes voor mn Nexus4), voelt verder wel prima en zit ook netjes.

Valt me wel op dat de achterkant echt mega glad is. In je hand valt het wel mee, maar op een tafel glijdt hij alle kanten op (vandaar de scheve protector). Zijn er trouwens nog iets van protectors voor de achterkant zodat deze niet krast ofzo? Ik haat hoesjes dus dat gaat m niet worden, maar had bij mn Nexus een screenprotector voor de glazen achterkant erop zitten.
Ik vond hem ook ontzettend glad, heb daarom een skin van gadgetshieldz op de achterzijde geplakt.
linkje: http://www.gadgetshieldz....5-skins-decals-wraps.html

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

1voud schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:04:
[...]

Ik vond hem ook ontzettend glad, heb daarom een skin van gadgetshieldz op de achterzijde geplakt.
Hebben ze niks transparant?

Trouwens, ik zag hier iemand schrijven dat hij wacht tot CyanogenMod uitkomt, maar er is toch al een CM13 ROM?

• Poeles
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-07-2024
mark-k schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:07:
[...]

Hebben ze niks transparant?

Trouwens, ik zag hier iemand schrijven dat hij wacht tot CyanogenMod uitkomt, maar er is toch al een CM13 ROM?
Zal wel willen wachten tot er een officiële CyanogenMod is. Het is nu nog allemaal onofficieel omdat de sources nog niet vrij gegegeven waren. Deze zijn nu wel vrij gegeven maar ze zijn er nog mee bezig.

Mijn Mi 5 net binnen, unlocken was zo gepiept maar TWRP installeren gaf wat problemen. De officiële TWRP 3.0.2.1 bleef hangen op het logo en 3.0.2.0 leek goed te booten maar het touch screen deed het niet. Ook TWRP test, test2 en test3 accepteerden geen touch input. Uiteindelijk toch maar de miui.eu versie gepakt en die lijkt wel te werken. Nu even CM13 installeren en Gapps en dan kunnen we hem gaan gebruiken :9~

Overigens is eerst de dev rom flashen zoals in de uitleg staat beschreven zover ik heb gezien niet nodig. Gewoon bootloader unlocken met de tool en je kan je recovery flashen, net zoals met elke andere telefoon. Verder weinig aan, als je in ieder geval een werkende recovery hebt gevonden 8)7

Verwijderd

mark-k schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:17:

Volgende keer even met een stukje dubbelzijdig tape op een tafel vastplakken voor je de volgende screenprotector plaatst ;)
Zo'n tempered glass protector is toch nog wel heel voorzichtig zonder breken te verwijderen?(Desnoods met een pufje perslucht) Als het goed is zit deze hooguit vacuum op je toestel, ik heb helaas ook iets meer dan een halve millimeter verschil zichtbaar bij die knop maar voorlopig vind ik nog net gaan... hij steekt iig niet naast het toestel uit dat is het belangrijkste voor mij.

Het voordeel van een extreem dun silicone hoesje is dat wanneer je toestel met het scherm naar beneden op een tafel ligt dat het dan een fractie van een millimeter los ligt door het opstaande randje om je scherm om zodoende krassen op je scherm/protector voorkomt, en ook wegglijden.
Een grijs doorzichtig soft tpu over een zwarte telefoon is imho nagenoeg onzichtbaar maar heeft dus wel een aantal voordelen, maar ik geef ruiterlijk toe dat "naked" mooier is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 23:57 ]

Verwijderd

1voud schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:04:
[...]

Supermooie skins, tnx voor het linkje, bookmarked!
Hoe dik is dat spul eigenlijk? Echt een dun stickertje of blijvoorbeeld in het geval van hout/leer wat dikker omdat er ook blijkbaar wat structuur/nerf in verwerkt zit?
Merk je dat zoiets ook nog wat betere grip geeft of is het alleen maar tegen glijden en krasjes op het glas?

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:53:
[...]

Volgende keer even met een stukje dubbelzijdig tape op een tafel vastplakken voor je de volgende screenprotector plaatst ;)
Zo'n tempered glass protector is toch nog wel heel voorzichtig zonder breken te verwijderen?(Desnoods met een pufje perslucht) Als het goed is zit deze hooguit vacuum op je toestel, ik heb helaas ook iets meer dan een halve millimeter verschil zichtbaar bij die knop maar voorlopig vind ik nog net gaan... hij steekt iig niet naast het toestel uit dat is het belangrijkste voor mij.

Het voordeel van een extreem dun silicone hoesje is dat wanneer je toestel met het scherm naar beneden op een tafel ligt dat het dan een fractie van een millimeter los ligt door het opstaande randje om je scherm om zodoende krassen op je scherm/protector voorkomt, en ook wegglijden.
Een grijs doorzichtig soft tpu over een zwarte telefoon is imho nagenoeg onzichtbaar maar heeft dus wel een aantal voordelen, maar ik geef ruiterlijk toe dat "naked" mooier is.
Ja hij kan nog wel los, maar ben bang dat er dan stof onder komt ofzo of dat hij nog slechter gaat passen. Achja misschien toch maar proberen. Er zat een hoesje bij mn bestelling, maar als ik die gebruik duwt rechtsonder de hoek mn screenprotector los (vandaar dat ik weet dat hij nog los kan haha).

Rammelt bij jullie de power knop aan de zijkant ook een klein beetje?

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Op een of andere manier kan ik nooit een screenprotector op me telefoon aanbrengen. Heb 1 van de twee die ik bij me telefoon kreeg al verneukt. Misschien toch maar eens naar zo'n telefoon turk gaan. :D

Signature

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is er eigenlijk al nieuws over de vermeende Mi5S, of zijn het alleen nog de geruchten?
Komt deze telefoon er überhaupt?

[ Voor 66% gewijzigd door rens-br op 15-09-2016 09:28 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Mitch377 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:02:
Op een of andere manier kan ik nooit een screenprotector op me telefoon aanbrengen. Heb 1 van de twee die ik bij me telefoon kreeg al verneukt. Misschien toch maar eens naar zo'n telefoon turk gaan. :D
Gewoon rustig de stappen doorlopen. Eerst passen hoe hij zou moeten komen. Scherm schoonvegen met zo'n doekje, dan (bij zo'n plastic ding) het folietje voor de onderkant een stukje loshalen, dat plaatsen zoals je denkt dat hij moet uit je herinnering van het passen, en rustig op je scherm duwen waarbij het folie steeds verder los gaat. Mocht het scheef gaan kun je hem tenminste nog fatsoenlijk vastpakken en loshalen.
Een andere manier is om bij het passen hem aan een rand vast te plakken met wat plakband, waardoor hij op dezelfde plek zou moeten blijven als je de folie eraf haalt.

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

mark-k schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:12:
[...]

Gewoon rustig de stappen doorlopen. Eerst passen hoe hij zou moeten komen. Scherm schoonvegen met zo'n doekje, dan (bij zo'n plastic ding) het folietje voor de onderkant een stukje loshalen, dat plaatsen zoals je denkt dat hij moet uit je herinnering van het passen, en rustig op je scherm duwen waarbij het folie steeds verder los gaat. Mocht het scheef gaan kun je hem tenminste nog fatsoenlijk vastpakken en loshalen.
Een andere manier is om bij het passen hem aan een rand vast te plakken met wat plakband, waardoor hij op dezelfde plek zou moeten blijven als je de folie eraf haalt.
Dat zijn de stappen die ik normaal ook volg, maar bij mij komt er altijd lucht, stof, etc onder, maakt niet uit hoe vaak ik het scherm poets. 8)7

Signature

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Mitch377 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:19:
[...]

Dat zijn de stappen die ik normaal ook volg, maar bij mij komt er altijd lucht, stof, etc onder, maakt niet uit hoe vaak ik het scherm poets. 8)7
Eerst een keertje stofzuigen op je kamer? :p

• ivo001
Ik heb er een Nilkin glas screen protector opgedaan. Hij leek goed te zitten.
Echter toen ik de silicone TPU case om de Mi5 deed kwam er opeens lucht onder de screenprotector. Toen ik die verwijderde ging de lucht weer weg, behalve rondom de home button. Heb nu in het stukje onder de home button dus lucht zitten en kan de TPU case ook niet gebruiken :/

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:57
Mitch377 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:19:
[...]

Blijven vegen :P

Ik heb ooit nog een grappige tip gelezen: Ga eerst douchen, en doe bovengenoemde stappen in de bandkamer. Door de stoom valt het stof niet zo op je scherm.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Heb trouwens inderdaad maar even de protector opnieuw geplakt, nu bijna helemaal recht. Wel een klein vlekje waar ik m losgehaald heb, denk omdat ik daar de onderkant met mn vinger aangeraakt heb, maar valt nauwelijks op. Is eerder een probleem als hij daar nu niet goed meer blijft zitten, maar lijkt er niet op. Straks maar eens unlocken, je hoeft dus niet de dev rom te flashen zei iemand?

• theduke1989
Ik pak de zijkanten.

Dan strijk ik de glas/folie strak met de zijkant van de smartphone.
Zo heb je geen vette vingers onder je glas/folie en is het meteen recht.

Verwijderd

Klein rammeltje bij de volume en power button heb ik helaas ook, gelukkig valt de soft tpu case er overheen en heb er dus geen last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weswyp
  • Laatst online: 11:27
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 00:08:
[...]

Supermooie skins, tnx voor het linkje, bookmarked!
Hoe dik is dat spul eigenlijk? Echt een dun stickertje of blijvoorbeeld in het geval van hout/leer wat dikker omdat er ook blijkbaar wat structuur/nerf in verwerkt zit?
Merk je dat zoiets ook nog wat betere grip geeft of is het alleen maar tegen glijden en krasjes op het glas?
Het is een dun stickertje, het zorgt voor een miniem verschil in "dikte". Het geeft wel veel meer grip. Ik heb het houtpatroon op mijn achterzijde.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Net even mn bootloader unlocked, ging vrij soepel op het gedoe met mn Mi account na (password vergeten want stond opgeslagen en daarna had ik m eerst nog niet ingevuld op mn telefoon wat wel moest). Geen developer ROM nodig gehad, unlocked op MIUI 8.0.

Edit: vaag, net TWRP geflasht, ging prima, 3.2.0.1, maar als ik nu de recovery in wil krijg ik het 'download' scherm, een Mi telefoon met een USB stekker die er niet in zit, en als je dan een kabel in je pc en in de telefoon stopt gaat hij op t scherm erin. Vaag. Heb dit zowel met vol up+power, als met update app en dan kiezen voor reboot into recovery.

[ Voor 41% gewijzigd door mark-k op 15-09-2016 19:03 ]

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

mark-k schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:06:
Net even mn bootloader unlocked, ging vrij soepel op het gedoe met mn Mi account na (password vergeten want stond opgeslagen en daarna had ik m eerst nog niet ingevuld op mn telefoon wat wel moest). Geen developer ROM nodig gehad, unlocked op MIUI 8.0.

Edit: vaag, net TWRP geflasht, ging prima, 3.2.0.1, maar als ik nu de recovery in wil krijg ik het 'download' scherm, een Mi telefoon met een USB stekker die er niet in zit, en als je dan een kabel in je pc en in de telefoon stopt gaat hij op t scherm erin. Vaag. Heb dit zowel met vol up+power, als met update app en dan kiezen voor reboot into recovery.
Je moet de recovery flashen en dan ook direct naar de recovery booten (fastboot boot recovery.img) anders wordt deze door MIUI gewoon overschreven. :D

Signature

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Mitch377 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:02:
[...]

Je moet de recovery flashen en dan ook direct naar de recovery booten (fastboot boot recovery.img) anders wordt deze door MIUI gewoon overschreven. :D
Oowh, daar ging het mis, dus in fastboot eerst flash en daarna boot recovery.img? En daarna blijft hij wel voor altijd staan of moet je dit elke keer doen als je de recovery in wilt?

Edit: Zo, uiteindelijk toch maar MIUI international ROM geflasht, want soft touch zou niet werken op een unofficial rom oid. Wel een andere launcher eroverheen gemikt want geen app drawer vind ik maar irritant. Nu rustig verkennen wat hij allemaal kan.

Ik kwam wel ergens een "street-snap" optie tegen door de volumeknop in te houden. Geprobeerd, maar er gebeurt niks, dacht dat t iets met n foto maken zonder de camera app te openen was maar gebeurt niks. In de camera app zelf maakt hij een foto daarmee of je die optie nou aan hebt of niet dus dat is t niet.

[ Voor 37% gewijzigd door mark-k op 16-09-2016 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

mark-k schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:17:
[...]

Oowh, daar ging het mis, dus in fastboot eerst flash en daarna boot recovery.img? En daarna blijft hij wel voor altijd staan of moet je dit elke keer doen als je de recovery in wilt?
Ja, je moet eerst de recovery flashen en dan ernaartoe booten. TWRP zal je dan vragen of je wilt voorkomen dat de recovery overschreven wordt. Maar goed, ik gok dat je hier al achter was.

Signature

Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken