Als je meet met je fronts op large, dan kan je een ander crossover punt simuleren met MSO door een 2e order filter toe te voegen en dat filter niet naar de minidsp te doenLA-384 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:35:
[...]
Je bedoelt dat ik dan een Low-pass filter van 12db/oct op 80hz toevoeg aan de shared filters en deze lock? Ik heb ook nog de keuze uit 4 soorten; Butterworth, Bessel, Linkwitz-Riley en Variable Q. Deze filter zet ik vervolgens niet in de minidsp. Wat voegt het dan toe? want volgens mij streeft MSO nog altijd een vlak resultaat na, zonder de LPF zou dat dan alsnog een rechte lijn zijn.
Als je meet met je fronts op small, dan kan je gewoon direct met MSO aan de slag.
Ik neem hierbij aan dat je L+R en de subs apart hebt gemeten en dat je een simulatie doet van L+R+Subs.
Sja, we weten niet precies wat de AVR doet maar wat je liet zien al het nodige boosten. En dan heb je in je miniDSP ook al flinke gain in de 10-25 hz regio. Ik kan me wel voorstellen dat de subs al bij lage levels aan hun max komen. Zelf zou ik voor de gemoedsrust proberen dat wat te temperen. Wel enigszins lastig aangezien een high pass filter op de subs ook van invloed is op je fronts maar je kan het wel mee simuleren.Ik ben niet zo bekend met MSO, dus weet niet wat je precies bedoelt met dit alles en hoe ik dat voor elkaar krijg. Ik laat MSO z'n ding doen voor de frequenties 18-160hz. Ik heb op dit moment zelf een roomcurve toegevoegd aan de minisdp, door handmatig een Low-Shelf-filter toe te voegen met de volgende kenmerken: Freq. 50hz, Gain 7,5dB, Q 0,7.
Ik heb geen idee hoe ik de EQ curve van de AVR moet laten zien, zover ik weet kan mijn AVR dat niet tonen.
Dit is volgens mij wat de filters welke door MSO zijn bepaald doen met het signaal:
[Afbeelding]
Nou, dat is sowieso winnen dan.Ok, ik moet zeggen dat het nu al best netjes klinkt. Ik heb Dynamic Volume en Dynamic EQ uit staan op de AVR.
Ik ga volgende week zelf weer aan de slag met MSO. Bank iets verplaatst en het klinkt iets minder nu, en het moet natuurlijk perfect. Als je wilt kan ik met jouw MSO sessie meekijken al je alles opstuurt. Weet niet helemaal zeker of ik eraan toe kom, beetje afhankelijk van hoe veel tijd ik eraan kwijt ben (en heb de neiging dit altijd te onderschatten
MiniDSP C DSP, 4in 8uit. Eigenlijk voor car audio in de markt gezet, maar ook goed thuis te gebruiken.ShittyOldMan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:10:
[...]
Wat voor dsp gebruik je hier voor? En doe je nog iets om de phaseshift van de crossover op L+R te compenseren voordat het wordt samengevoegd met het LFE kanaal? (bijv. een all-pass filter met eenzelfde phaseshift op de LFE)
Het signaal van de LFE loopt door dezelfde crossovers heen in de DSP. Dus denk niet dat het nodig is daar nog een all pass aan toe te voegen.
[ Voor 3% gewijzigd door Jag op 27-06-2024 16:47 ]