SB of PB: besloten om toch voor een SB (gesloten) te gaan.Jag schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:13:
[...]
Series en muziek vereisen wat mij betreft minder output dan LFE bij film. En dan zou je denken dat je wellicht uitkomt met een enkele 12 inch in gesloten behuizing.
[...]
Referentie niveau is 0dB op de receiver na automatische calibratie van de speaker levels. Dat is heel hard. Zelf gebruik ik 2 dubbel 10inch subs (gesloten) en 1 dubbel 10inch sub in 4e orde bandpass. Daarmee haal ik nog nog geen referentie niveau LFE (in 90m2 ruimte), denk wel bijna. Denk dat -10 dB of misschien -6dB wel haalbaar zou moeten zijn. Zo hard zet ik het nooit, niet te doen zo hard. Harder dan -15 dB ga ik niet. Weet je zeker dat je richting de 0 dB wilt gaan?
[...]
Tot hoe diep je wilt spelen. Tot 20Hz extensie vereist veel meer driver oppervlakte/vermogen dan tot 30Hz, dat scheelt enorm.
Referentie: Aha, dan heb ik dat verkeerd begrepen. -15 db ga ik nu van uit.
Extentie: Duidelijk. Mag wat mij betreft wel diep gaan, maar volgens mij gaat dat wel goedkomen met een SB.
Bedankt!
Nu nog bepalen of we voor een SB-1000 Pro gaan of een SB-2000 Pro.
Update: zojuist de SB-2000 Pro besteld

Update 2: Toelichting waarom ik gekozen heb ik voor SB-2000 Pro. Dit kwam o.a. na het kijken van deze video.
[ Voor 8% gewijzigd door BigEagle op 23-01-2025 07:48 ]
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...