Als je wilt graag wat foto's van de receiver instellingen betreft speaker configuratie en cross-over instellingen van de marantz als je denkt gereed te zijn.Highfeed schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:59:
Vaak kun je het beste de cross-over op je Subwoofer helemaal open draaien en de cross-over instellingen op je receiver in gaan stellen. (de cross-over draaiknop op een Subwoofer wordt vaak aangeduid met "Hz")
Gezien het een subwoofer systeem is met hele kleine speakers kun je het beste in de speaker instellingen van de marantz de instelling op "small/klein" zetten, omdat je kleine speakers geen breed scala aan tonen kunnen weergeven. En als je toch wat grotere speakers hebt, is de instelling "small" meestal toch de beste keuze, en kun je de speaker(s) instelling op Hz niveau op je marantz instellen op 80Hz (mooie beginpunt)
Ik weet verder niet wat je speakers qua lage tonen kunnen weergeven, dit dien je zelf even op de zoeken, maar ik denk dat je al aardig richting de 200Hz gaat, lager komen ze denk ik niet. Dus alles lager dan 200Hz gaat je subwoofer weergeven als je de speaker instelling op op de receiver op 200Hz zet.
Ok, ik denk dat ik deze nu wel begrijp. Ik heb dit inderdaad niet goed staan. Speakers heb ik idd op Small staan dat dan weer wel. Instellingen in de Marantz qua setup van speakers etc dat staat goed.
Ook zet er vaak een fase knop op om de speakers en subwoofer in fase te zetten, zodat de speakers en subwoofer in de lage regionen, sync lopen. Vaak is 0 is goed, maar het kan gebeuren date luisterruimte de boel verstoort dan kan het draaien een de fase knop uitkomst bieden. Maar gezien je subwoofer/sepaker systeem denk ik dat dat wel losloopt. Vaak is dit aan de orde bij grotere speakers de goed laag kunnen weergegeven.
Hmmm ok, dus deze gebruik je om de speakers synchroon te laten lopen. Ik zal deze terug op 0 zetten. ook deze staat dus niet goed. Nu snap ik ook wat beter wat die geluidsgolven bedoelen in de topicstart
Ook zit op een subwoofer een volume knop. Zet deze op 12 uur en ga de volume van de subwoofer op je receiver instellen. Is een stuk praktischer omdat je dan niets steeds achter je sub moet kruipen als hij net wat te hard of zacht staat. Omdat je deze op 12 uur zet heb je spelling om te plussen en te minnen via de receiver.
Handige tip, Ik ga deze ook nachecken. Bedankt voor de duw in de goede richting.@Audione0
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt