Het Grote Subwoofer Topic

Pagina: 1 ... 16 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 62 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 15:47
brtkpr schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:02:
Ik twijfel tussen de xtz10.17 en de pb-1000, beide ported subs, beide goed aangeschreven. Zoals eerder beschreven zal die meer gaan dienen voor films dan voor muziek. Beide zijn ook ongeveer even duur.

De sub wil ik achter de bank zetten zodat die vrij naar rechts kan "ademen".
Welke van die 2 kan ik 't nu beste nemen, vind zo lastig
Beide goed denk ik. Weinig verschil zal er zijn, voldoen allebei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
brtkpr schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:02:
Ik twijfel tussen de xtz10.17 en de pb-1000, beide ported subs, beide goed aangeschreven. Zoals eerder beschreven zal die meer gaan dienen voor films dan voor muziek. Beide zijn ook ongeveer even duur.

De sub wil ik achter de bank zetten zodat die vrij naar rechts kan "ademen".
Welke van die 2 kan ik 't nu beste nemen, vind zo lastig
Wie die ademen analogie toch heeft bedacht....

In de basis is nabijheid van wanden gunstig voor subwoofers. Dan verhoogt de efficientie van het geheel enorm. Van de orde grootte van het verdubbelen van het aantal subs (als je hoek plaatsing vergelijkt, 1/8 space, met vrije plaatsing, 1/2 space loading). Het effect op de bass reflex afstemming is nihil tenzij je de poort binnen pak hem beet 10cm van de muur hebt, dan verlaagt het de tuning frequentie iets.

Hoe het in praktijk uitpakt is op voorhand niet exact te voorspellen, daarvoor is het geheel van kamer resonanties gewoon veel te complex voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Jag schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:40:
[...]

Wie die ademen analogie toch heeft bedacht....
Daarom ga ik zelf ook nooit te dicht bij een muur staan. Stel je voor dat je geen lucht krijgt en niet meer kunt ademen ... ;)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 15:47
M14 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 08:35:
[...]

Daarom ga ik zelf ook nooit te dicht bij een muur staan. Stel je voor dat je geen lucht krijgt en niet meer kunt ademen ... ;)
Niezen doe ik dan weer niet kort bij de muur.

YouTube: Sneezing In Ultra Slow Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Sinds ongeveer 1 jaar geleden heb ik als desktop speakers de Audioengine A2+. Deze speakers bevallen mij prima op het middel/hoge stuk maar met de lage tonen heb ik het idee dat ze wat missen. Dat is natuurlijk niet zo raar aangezien het maar kleine speakertjes zijn. Recent heb ik getwijfeld om een Audioengine S8 aan te schaffen, na wat "onderzoek" ben ik tegengekomen dat die best wel "overpriced" is voor de prestaties die hij levert. Ondertussen komt deze sub ook uit 2008 (?) en lijkt dus wel wat verouderd.

Vervolgens ben ik wat verder gaan zoeken naar eventuele alternatieven en kwam ik dit topic tegen. In de start post de tabel met aanbevelingen per kamer formaat staan. Aangezien het om mijn "man cave" gaat dit nét iets groter dan een kleine ruimte is heb ik naar die subwoofers gekeken. Die zijn nog steeds best wel prijzig (boven de prijs van de Audioengine S8) en de meeste zijn al wat ouder. Vervolgens vond ik de Klipsch R-8SW, deze is in mijn mening iets schappelijker geprijsd en lijkt (voor zover ik aan de hand van de startpost kan beoordelen) prima specificaties te hebben.

Nu heb ik 3 vragen:
- Kan ik de genoemde Klipsch zonder meer combineren met de Audioengine A2+ speakers? Volgens mij kan ik de audio out poorten van de A2+ gebruiken en zo de subwoofer aansluiten (op dezelfde manier als de S8?)
- Is de Klipsch in combinatie met de A2+ het waard? Is het een verbetering? Kan ik toch beter voor een ander gaan? Budget ligt (als max) rond de 500 euro maar minder is zeker beter, vandaar dat ik een beetje rond de 250 euro kijk.
- Kan ik beter de hele set vervangen? Enige probleem is wel dat de desktop speakers niet hoger dan 18cm mogen/kunnen zijn i.v.m. de plaatsing.

Dit leek mij een redelijke plek om deze vraag te stellen aangezien het voornamelijk om een subwoofer gaat en het vervangen van de hele set-up niet echt mijn voorkeur heeft. Deze set-up word voornamelijk voor gaming & een muziekje tussendoor gebruikt. Heel accidenteel wil ik er wel eens een film (1 of 2x per maand) op kijken maar meeste van de tijd zal ik daarvoor toch naar de woonkamer gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door xh3adshotx op 17-03-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Ik ben aan het prutsen met MSO nadat ik een aantal metingen heb gedaan. Een minidsp met een 4way advanced plugin gaat wat doen met de MSO berekeningen. Nu heb ik een paar vragen:

In het topic heb ik een paar plaatjes met ontzettend mooie output voorbij zien komen (een paar dB verschil tussen de luisterposities). In hoeverre is het realistisch om dit te verwachten met 2 subwoofers?

Ik heb op 6 posities gemeten (10Hz - 200Hz). 2 posities hiervan zijn niet zozeer een luisterpositie, maar een positie in de ruimte. Dit met het idee dat ik vaak door de ruimte loop ipv op de luisterpositie te zitten. Is het zinvol om dit te doen? Is het uberhaubt zinvol om metingen van 6 posities te gebruiken?

Eerder in het topic las ik dat het goed is om met minder PEQ's te beginnen omdat het elkaar kon tegenwerken. Wat is dan een goede werkwijze? Met 3 per kanaal beginnen, laten rekenen, 'Optimization allowed' voor deze 3 uitzetten, nog 3 toevoegen en opnieuw laten rekenen?

Bij 'Optimization Options':
Wat is een zinvolle frequentie range voor optimalisatie? Als crossover / lowpass ga ik waarschijnlijk 80Hz pakken. Heeft het dan zin om de max freq op 80Hz te houden? Of toch wat hoger, 100Hz of 120Hz?
Deze frequentie ook aanhouden als max frequentie voor de PEQ's?

Ook bij 'Optimization Options':
Wat voor waarde moet ik kiezen bij 'Reference Level Computation - Fixed Reference level'?
Ik ga er nu van uit dat MSO de combined response naar deze waarde probeert te rekenen en dat ik deze waarde aan de onderkant van de metingen moet houden, zodat de PEQ's gaan verzwakken ipv versterken. Is dat een juiste aanname?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
M14 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:09:
Ik ben aan het prutsen met MSO nadat ik een aantal metingen heb gedaan. Een minidsp met een 4way advanced plugin gaat wat doen met de MSO berekeningen. Nu heb ik een paar vragen:

In het topic heb ik een paar plaatjes met ontzettend mooie output voorbij zien komen (een paar dB verschil tussen de luisterposities). In hoeverre is het realistisch om dit te verwachten met 2 subwoofers?

Ik heb op 6 posities gemeten (10Hz - 200Hz). 2 posities hiervan zijn niet zozeer een luisterpositie, maar een positie in de ruimte. Dit met het idee dat ik vaak door de ruimte loop ipv op de luisterpositie te zitten. Is het zinvol om dit te doen? Is het uberhaubt zinvol om metingen van 6 posities te gebruiken?

Eerder in het topic las ik dat het goed is om met minder PEQ's te beginnen omdat het elkaar kon tegenwerken. Wat is dan een goede werkwijze? Met 3 per kanaal beginnen, laten rekenen, 'Optimization allowed' voor deze 3 uitzetten, nog 3 toevoegen en opnieuw laten rekenen?

Bij 'Optimization Options':
Wat is een zinvolle frequentie range voor optimalisatie? Als crossover / lowpass ga ik waarschijnlijk 80Hz pakken. Heeft het dan zin om de max freq op 80Hz te houden? Of toch wat hoger, 100Hz of 120Hz?
Deze frequentie ook aanhouden als max frequentie voor de PEQ's?

Ook bij 'Optimization Options':
Wat voor waarde moet ik kiezen bij 'Reference Level Computation - Fixed Reference level'?
Ik ga er nu van uit dat MSO de combined response naar deze waarde probeert te rekenen en dat ik deze waarde aan de onderkant van de metingen moet houden, zodat de PEQ's gaan verzwakken ipv versterken. Is dat een juiste aanname?
Nou allemaal goede vragen die je stelt :).

Ff 1 vraag voordat je je eindeloos op de simulatie stort: heb je gecontroleerd dat simulatie en werkelijkheid overéénkomen? Zo nee, dan weet je niet of alles goed gegaan is (oa naamgeving van metingen).

- met 2 subs zal er uiteraard meer variatie bestaan. Maar wat wellicht nog een grotere factor is, is hoeveel de luisterposities verschillen. Als je 4 posities gebruikt langs 1 wand, dan is de variatie uberhaupt al veel lager. Veel maakt het niet uit, je moet het gewoon zo goed mogelijk krijgen voor jouw situatie.

- posities in de ruimte gebruiken is nuttig als je de algehele variatie in de ruimte wilt verkleinen. Ik heb dit persoonlijk niet gedaan, ik heb liever de overdracht naar de luisterpositie zo groot mogelijk om overlast naar buren toe te minimaliseren. Dit zijn tegengestelde belangen.

- het optimale aantal PEQs per kanaal is niet te geven. Wel is het zo dat ie PEQs gaat stacken (overlappen) waardoor je dan idiote EQ curves krijgt. Daarom begin ik met 2 PEQs per kanaal en voeg ik uiteindelijk nog PEQs toe aan de shared filters (dat wordt de input EQ in je miniDSP) om het eindresultaat glad te maken.

- wbt optimisation range: deze kies ik altijd handmatig. Ik kies het gebied waar ik invloed op heb, voor mij 20 - 200Hz omdat ik ook mijn mains meeneem (doe ik allemaal met één 4x in 8x uit miniDSP). Als je alleen je subs EQ-ed. dan zou ik de range kiezen tot net boven passband, dus tot 100Hz in jouw geval.

- Reference level kies ik ook handmatig, omdat MSO een wat krap niveau uitzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De laatste tijd had ik plots het euvel van de subwoofer hum. Soms bij het aanzetten begon 1 van de 2 subs (altijd dezelfde) te zoemen op een vaste frequentie. Vaak was dit weer verholpen door het even uit en aan te zetten (zoals we 95% van de issues met electronica oplossen).

Vorige week werd ik echter 's nachts een keer wakker en hoorde ik een vage elektronische zoem. Na wat rond het huis lopen, bleek het diezelfde sub weer te zijn. :S Uit frustratie alles maar uitgezet en Google erbij gehaald op zoek naar oplossingen. De meest eenvoudige was het omdraaien van de stekker.

Zo gezegd zo gedaan, de stekker van de master-slave gaf geen resultaat. Toen de stekker van de sub (in master input) omgedraaid en warempel, de zoem was weg! Kon ik weer rustig slapen. Verder die week heb ik vooral tv (series) gekeken, dus er viel me niet direct iets op, buiten dan dat de zoem niet meer teruggekomen was.

Tot ik afgelopen weekend een film ging kijken en merkte dat het laag toch wel erg magertjes was. Ook een serie die bekend staat om het laag in de audio track gaf geen dreunende bass. Toen maar een bass test van YouTube gestreamed; niets. De Minidsp maar eens losgekoppeld en de betreffende sub direct op de receiver aangesloten; wel bass.

Vandaag de Minidsp aan de pc gehangen en de instellingen lijken ongewijzigd. Ik heb toch maar een reset gedaan en moet de gegevens weer inladen/invoeren. En toen sloeg een van de eerste opmerkingen van @Jag bij mij in als een bom. "Zorg dat je alles goed ordend als je aan de slag gaat met mso". Was ik maar niet zo eigenwijs :F Gelukkig heb ik geen eindeloze sessies bewaard en blijft het beperkt tot 4 sessies met elk 5 resultaten, maar het is wel even een zoekwerkje ;(

Voor mij is dit nu de tweede keer dat ik een issue heb met die Minidsp. De eerste keer waren de instellingen ineens verdwenen volgens mij, en nu lijkt ie plots geen signaal meer door te geven. Gek genoeg lijkt het met het omdraaien van die sub stekker te maken te hebben, maar dat klinkt onlogisch. Er kan toch niet iets stuk gegaan zijn?

Ik heb beide subs en de Minidsp op een master/slave doos van Brennenstuhl zitten. Het opvallendste is nog dat de kabel van de sub met zoem slechts 1 electro kabel kruist, terwijl die van de andere sub over de gehele lengte parallel loopt aan een electro kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
LA-384 schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:15:
De laatste tijd had ik plots het euvel van de subwoofer hum. Soms bij het aanzetten begon 1 van de 2 subs (altijd dezelfde) te zoemen op een vaste frequentie. Vaak was dit weer verholpen door het even uit en aan te zetten (zoals we 95% van de issues met electronica oplossen).

Vorige week werd ik echter 's nachts een keer wakker en hoorde ik een vage elektronische zoem. Na wat rond het huis lopen, bleek het diezelfde sub weer te zijn. :S Uit frustratie alles maar uitgezet en Google erbij gehaald op zoek naar oplossingen. De meest eenvoudige was het omdraaien van de stekker.

Zo gezegd zo gedaan, de stekker van de master-slave gaf geen resultaat. Toen de stekker van de sub (in master input) omgedraaid en warempel, de zoem was weg! Kon ik weer rustig slapen. Verder die week heb ik vooral tv (series) gekeken, dus er viel me niet direct iets op, buiten dan dat de zoem niet meer teruggekomen was.

Tot ik afgelopen weekend een film ging kijken en merkte dat het laag toch wel erg magertjes was. Ook een serie die bekend staat om het laag in de audio track gaf geen dreunende bass. Toen maar een bass test van YouTube gestreamed; niets. De Minidsp maar eens losgekoppeld en de betreffende sub direct op de receiver aangesloten; wel bass.

Vandaag de Minidsp aan de pc gehangen en de instellingen lijken ongewijzigd. Ik heb toch maar een reset gedaan en moet de gegevens weer inladen/invoeren. En toen sloeg een van de eerste opmerkingen van @Jag bij mij in als een bom. "Zorg dat je alles goed ordend als je aan de slag gaat met mso". Was ik maar niet zo eigenwijs :F Gelukkig heb ik geen eindeloze sessies bewaard en blijft het beperkt tot 4 sessies met elk 5 resultaten, maar het is wel even een zoekwerkje ;(

Voor mij is dit nu de tweede keer dat ik een issue heb met die Minidsp. De eerste keer waren de instellingen ineens verdwenen volgens mij, en nu lijkt ie plots geen signaal meer door te geven. Gek genoeg lijkt het met het omdraaien van die sub stekker te maken te hebben, maar dat klinkt onlogisch. Er kan toch niet iets stuk gegaan zijn?

Ik heb beide subs en de Minidsp op een master/slave doos van Brennenstuhl zitten. Het opvallendste is nog dat de kabel van de sub met zoem slechts 1 electro kabel kruist, terwijl die van de andere sub over de gehele lengte parallel loopt aan een electro kabel.
-Schakel je de subs uitsluitend met de master slave stekkerdoos?
-Hoe is je mini dsp gevoed?

Ik zou het niet in inductie zoeken, dan krijg je eerder een brom als hij voedingskabels kruist dan een zoem. Als je een multimeter hebt zou je eens moeten meten of er spanningsverschil is tussen de ground van de voeding van je mini dsp en de ground van de rca kabels naar je sub.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
LA-384 schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:15:
Dat probleem heb ik de laatste tijd ook af en toe met mijn MiniDSP 2x4 uit 2012. Het ene kanaal laat dan niks meer door en bij het andere kanaal klinkt het alsof de filters uit staan. Geen idee hoe / waarom. Als ik de filters opnieuw inlaad werkt hij weer.

[ Voor 18% gewijzigd door TBTL op 02-04-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DjaRoel schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:50:
[...]

-Schakel je de subs uitsluitend met de master slave stekkerdoos?
-Hoe is je mini dsp gevoed?

Ik zou het niet in inductie zoeken, dan krijg je eerder een brom als hij voedingskabels kruist dan een zoem. Als je een multimeter hebt zou je eens moeten meten of er spanningsverschil is tussen de ground van de voeding van je mini dsp en de ground van de rca kabels naar je sub.
Brom, zoem, van hetzelfde laken een pak denk ik dan ;) Het is een monotoon geluid op 1 frequentie.
De betreffende sub zit op de master en de andere sub en de minidsp op de slave aansluitingen. Dit zodat ik slechts 1 knopje om hoef te zetten.

Als jij aan de aarde denkt, dan zou de oorzaak misschien nog kunnen liggen in het feit dat het geheel op een niet-geaard stopcontact zit aangesloten.

@TBTL Laat ik daar dan ook maar op hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@LA-384 @TBTL
Het klinkt als een...
Warmte issue

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Lip Dat is toch redelijk onwaarschijnlijk. Het kastje staat in de vrije lucht, heeft het altijd gedaan, ook in de zomer toen het 25+ graden was in de woonkamer en dan zou het nu met een kamertemperatuur van amper 20 graden te warm zijn? Er zit geen actieve koeling in en het kastje is verder dicht, dus stof zou het ook niet kunnen zijn.

Ik heb het iig weer aan de praat, de subs werken, maar lijken op een lager niveau hun werk te doen dan voorheen. vreemd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@LA-384 Heb je een multimeter?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Lip kan er wel aan komen, zelf niet in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Lip schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:12:
Het klinkt als een...
Warmte issue
Bij mij zit de DSP ook niet in een warme omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij mij zitten de twee miniDSP's tegen een eindversterker aan, die in een gesloten kast staat. Wordt best lekker warm, maar geen brom of zoem of wat dan ook

@Lip waarop baseer je dat dit een warmteprobleem is?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Puur een gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

LA-384 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:37:
[...]

Brom, zoem, van hetzelfde laken een pak denk ik dan ;) Het is een monotoon geluid op 1 frequentie.
De betreffende sub zit op de master en de andere sub en de minidsp op de slave aansluitingen. Dit zodat ik slechts 1 knopje om hoef te zetten.

Als jij aan de aarde denkt, dan zou de oorzaak misschien nog kunnen liggen in het feit dat het geheel op een niet-geaard stopcontact zit aangesloten.

@TBTL Laat ik daar dan ook maar op hopen.
Had je al geprobeerd met een stomme stekkerdoos, misschien dat de aansturing van het relais achter de 'master' poort iets van storing veroorzaakt? Versleten potmeter bijvoorbeeld?

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MDKlapwijk Dat kan ik eens proberen. Hoewel ik de stekkerdoos een jaar geleden nieuw gekocht heb, puur voor de subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@LA-384, je zou ook de subs op de brennestuhl kunnen omwisselen, kijken of het probleem zich verplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LA-384 Bromt het nog steeds zonder de miniDSP ertussen?
Je kan evt deze er tussen zetten, die creeert een galvanische scheiding en voorkomt daarmee ground loops.

Ik zou ook even de miniDSP even controleren: instellingen resetten en crossovers disablen zodat ie helemaal neutraal staat. En dan ergens tussen steken. Los van een klein volume verschil zou het met en zonder hetzelfde moeten klinken met alle in en outputs even hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MDKlapwijk schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:58:
@LA-384, je zou ook de subs op de brennestuhl kunnen omwisselen, kijken of het probleem zich verplaatst...
Goeie, dat heb ik nu even gedaan. Eens kijken wat het doet.

@Jag Ik hoorde zonder de mini-dsp geen brom. Ook niet toen de mini-dsp het niet meer deed. Nu ik de EQ weer ingeladen heb, had ik wel een brom. Althans gisteren 1x, na uit-aan geen brom meer.

Stom ook dat ik de settings in dat programma gereset heb. Ik was vergeten dat je de minidsp nog moest connecten voordat gegevens overgedragen werden. Mijn frustratie was gisteren dan ook groot toen er nog steeds geen geluid uitkwam nadat ik (naar ik dacht) de instellingen opnieuw had "geupload". Toen zag ik het "connect" knopje in de bovenhoek van het programma |:(
Achteraf had ik niets opnieuw in het programma hoeven invoeren en had ik na resetten van de minidsp, gewoon de bestaande settings kunnen "uploaden", dan was het 100% zeker exact gelijk geweest aan voorheen.

Ik ga eens kijken of een "lege" minidsp dezelfde bass produceert als zonder minidsp. Goeie tip. Crossovers had ik al niet ingesteld op de minidsp (is enkel voor de subs bedoeld), dus daar hoef ik niet naar te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 03-04-2019 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@LA-384 Ik zou sowieso ook een blik werpen op de DCin spanning. En geen USB voeding gebruiken maar bijvoorbeeld oude adapter van een scanner of laptop er aan knopen (of solderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor de tips allemaal. Ik heb het nu weer aan de praat zo lijkt het, gelijk de firmware geüpdate. Tot op heden wel bass en geen brom. Ik hou het even in de gaten.

Enige wat ik gedaan heb is stekkers van subs omgewisseld in de master-slave doos en de Minidsp opnieuw ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wonderlijk :)
Fijn dat het weer werkt. Heb je je config kunnen herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jag Ja, ik heb aan de hand van mijn plaatjes in dit topic de juiste config kunnen vinden. Ik heb deze toegekend aan alle 4 de presets, dus mocht de Minidsp ooit uit zichzelf besluiten dat er ineens een andere preset gebruikt moet worden, dan zou het nog goed moeten zijn :D

Blijft toch vreemd, ik zal nog eens dezelfde mediabestanden testen die ik voorheen (toen ik de bass wat magertjes vond) ook gebruikt heb. Gisteren wat afleveringen van daredevil gezien en die intro is zoals vanouds bass-rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas, de zoem is terug.

Het lijkt dus los te staan van de stekkerdoos, daar ook na switchen van de stekkers, de problemen bij dezelfde sub blijven.

Ik heb er een spectrometer app naar laten luisteren en het lijkt geen zuivere enkele frequentie te zijn, maar een frequentieband van +/- 100 - 1100hz met de sterkste piek op 199hz. Het lichtnet als oorzaak lijkt me dan ook uitgesloten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/auuGgAaREKGHOOSiUcN7JMl6/medium.png

Ik heb het ook even opgenomen:
[YouTube: Subwoofer hum]

Het lijkt te fluctueren in volume. Na uit en aanzetten nog eens getest en het blijft aanwezig, hetzij op een zeer laag volume (niet hoorbaar vanaf de bank).

Ik heb de aansluitingen van beide subs op de Minidsp nu omgedraaid. Qua bassweergave niet wat het moet zijn natuurlijk, maar zo kan ik de Minidsp wellicht uitsluiten, aangezien ik zonder niet direct deze kwaal had, dat wordt iig de volgende stap als nu weer dezelfde sub gaat zoemen.

[ Voor 18% gewijzigd door LA-384 op 08-04-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@LA-384 Die humm komt toch denk ik van je voeding af.

Ik zou bijna zeggen, dat ik het direct herken

Edit: https://www.euro-index.nl/netvervuiling_harmonischen

[ Voor 181% gewijzigd door Lip op 08-04-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LA-384 ik heb thuis ook rommel van de voeding op de audio bij mijn minidsp. Ik heb er daarom de minidc isolator tussen gezet en dat werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar is het dan niet vreemd dat het slechts op 1 sub effect heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Staat er ergens een lamp met dimmer of een regelbare soldeerbout o.i.d. in de kamer? Die kunnen flink storen als de afscherming van de kabel tussen receiver en subwoofer niet goed is.

Vreemd dat de sterkste piek op 200 Hz zit. Bij de meeste stoorbronnen verwacht je dat vooral de oneven harmonischen van de netfrequentie (150, 250, 350 Hz ...) sterk zijn en dat de even (100, 200, 300 Hz ...) bijna nul zijn, omdat de stoorbronnen hetzelfde omgaan met de positieve en negatieve helft van de netspanning.

Zoemt de subwoofer nog steeds als je de signaalkabel eruit trekt? Zo nee, dan kan je de subwoofer als oorzaak uitsluiten.

[ Voor 95% gewijzigd door TBTL op 09-04-2019 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@LA-384 , had je nou allemaal dezelfde subs staan, of verschillende? In het eerste geval, zou je ook de subs zelf fysiek eens om kunnen wisselen. Misschien is het de amp van de sub zelf wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LA-384 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 06:19:
Maar is het dan niet vreemd dat het slechts op 1 sub effect heeft?
Nou het ground path is niet gelijk voor beide subs he?

Ik zou graag even een miniDC isolator aan je uitlenen om te proberen, maar dat gaat niet zo makkelijk. Ze zijn gelukkig niet duur.

[ Voor 22% gewijzigd door Jag op 09-04-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TBTL schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:00:
Staat er ergens een lamp met dimmer of een regelbare soldeerbout o.i.d. in de kamer? Die kunnen flink storen als de afscherming van de kabel tussen receiver en subwoofer niet goed is.

Vreemd dat de sterkste piek op 200 Hz zit. Bij de meeste stoorbronnen verwacht je dat vooral de oneven harmonischen van de netfrequentie (150, 250, 350 Hz ...) sterk zijn en dat de even (100, 200, 300 Hz ...) bijna nul zijn, omdat de stoorbronnen hetzelfde omgaan met de positieve en negatieve helft van de netspanning.

Zoemt de subwoofer nog steeds als je de signaalkabel eruit trekt? Zo nee, dan kan je de subwoofer als oorzaak uitsluiten.
Zonder signaalkabel in de sub geen last nee. Correctie, zonder signaal kabel hoor ik op dit moment een zeer lichte brom. Zelfde frequenties, maar dus minder luid.

Ik heb er een lamp met dimmer in de buurt staan, maar als ik daar de stekker van uit trek, blijft de brom aanwezig. Ook heb ik af en toe een strijkbout in gebruik, maar dat is dus niet 24/7 en die staat dichterbij de sub die niet bromt.
MDKlapwijk schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:37:
@LA-384 , had je nou allemaal dezelfde subs staan, of verschillende? In het eerste geval, zou je ook de subs zelf fysiek eens om kunnen wisselen. Misschien is het de amp van de sub zelf wel?
Het zijn dezelfde subs, maar ze zitten ook in dezelfde stekkerdoos op hetzelfde stopcontact. Ik zie eigenlijk niet direct de meerwaarde van het fysiek omruilen.
Jag schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:49:
[...]

Nou het ground path is niet gelijk voor beide subs he?

Ik zou graag even een miniDC isolator aan je uitlenen om te proberen, maar dat gaat niet zo makkelijk. Ze zijn gelukkig niet duur.
Ik heb er geen verstand van, maar het leek mij logischer dat beide subs problemen zouden moeten hebben als het probleem in de voeding van de Minidsp zou zitten. Het zijn idd de kosten niet.

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 09-04-2019 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:42
Ik ben erg benieuwd, ik heb exact hetzelfde probleem met een 115sw, uitwisselen met de andere sub gaf nog steeds dezelfde problemen met dezelfde sub.

Evenals stroom van een ander punt als de subwoofer kabel omwisselen...

Zonder kabel is het gebrom een stuk zachter, draaien van de crossover knop van lfe naar 100 hrz laat alles verdwijnen

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ground loops zijn ondoorgrondelijk....... tenminste voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

LA-384 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:09:
Het zijn dezelfde subs, maar ze zitten ook in dezelfde stekkerdoos op hetzelfde stopcontact. Ik zie eigenlijk niet direct de meerwaarde van het fysiek omruilen.
Om de invloed van locatie op de amps of de amps zelf uit te sluiten. Als het gebrom op dezelfde positie blijft is het een extern iets, verhuist het mee, dan zit het in de sub zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verhaal van de zoem is nog niet afgesloten. Ik heb inmiddels de sub eens op een ander stopcontact aangesloten (ook andere groep), zonder signaalkabel, maar de zoem blijft en verdwijnt inmiddels ook niet meer.

Het lijkt me dus echt intern te zitten en verwacht dan ook niet dat het op te lossen is met zo'n miniDC.

Ik ga een mailtje sturen aan BK, wellicht weten zij wat het kan zijn en hoe het op te lossen is.

Ik sta nu in de garage en hoor dezelfde zoem uit de tl lampen komen. Ook met de piek op 199hz.
Kan dat samenhangen?

Ook de omvormer van de zonnepanelen heeft een duidelijke zoem met meerdere pieken waaronder 199hz.
Dat begint toch opvallend te worden.

[ Voor 23% gewijzigd door LA-384 op 13-04-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Trek de TL balken er uit en je weet het? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha @The Eagle, ik bedoel dus dat de zoem van de sub, van de tl en de omvormer misschien wel eens met elkaar te maken kunnen hebben en dat ze dezelfde oorzaak hebben. Ik heb er wel eens vaker over gehoord iig een zoem op een bepaalde frequentie, waarvan de oorzaak in het elektriciteitsnet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb reactie gekregen van BK. Ze verdenken de mega grote elco's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/44diSh6ZPYbofScINduWp25H/medium.jpg

Hebben jullie daar ervaring mee?
@Jag Het klopt toch dat ik de oplossing niet langer bij een minidc moet zoeken wanneer die zoem er ook is wanneer de sub enkel op het lichtnet is aangesloten? Die minidc moet toch aan de Minidsp?
Kan het een wel weer uit het ander voortkomen?
* LA-384 heeft nooit iets van electronica gehad op school.

[ Voor 11% gewijzigd door LA-384 op 16-04-2019 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

LA-384 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:04:

Maar wel logica toch :P. Als het bromt zonder dat er iets anders aangesloten ligt, dan ligt dat in elk geval niet aan hetgeen dat niet is aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:53
[Afbeelding]

Ja ik. Bij een nieuwe P12-200SB-PR, een soortgelijke brom. Na het opsturen van de versterker kreeg ik een nieuwe en een tijdje daarna de reden van de brom. Inderdaad die twee grote elco's. Kwam niet vaak voor volgens BK, nieuw en gelijk defect, maar het kan dus wel...
sonsan in "Het Grote Subwoofer Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Ik heb zelf de 500/1000 watt Monolith+ versterker (staat nu op v&a ivm beeindigen hobby :'( ) Ik ken daardoor de opbouw van die machines.

Heb jij de mogelijkheid om electronica door te meten? Zo ja, zoek naar de X-condensator die tussen de - pool naar de driver en de aarde zit. Is die ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JvS Jawel, maar aangezien groundloops ondoorgrondelijk zijn, wilde ik het zeker weten ;)

@sonsan @Verwijderd Bedankt voor je ervaring. Ik kan zelf niet goed overweg met een multimeter, maar ik kan eens aan vriend vragen om te helpen. Mocht dat nergens toe leiden, dan zijn het die grote condensators die vernieuwd worden, hoewel je dat ook moet kunnen meten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee, maar het falen van die condensatoren geeft denk ik een ander effect. Het zijn er 2 parallel, als 1 fout is, blijft de andere functioneren. De totale waarde van de opstelling halveert dan. Je mist dan de helft vd piekpower. niets anders.

De kans (dmv kansberekening) dat ze beide falen ik erg klein. 1 stuk is al raar.

het is eerder die 220uf. maar dan nog 2 falen tegelijk is qua kans erg klein.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2019 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

LA-384 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:40:
@JvS Jawel, maar aangezien groundloops ondoorgrondelijk zijn, wilde ik het zeker weten ;)

@sonsan @Verwijderd Bedankt voor je ervaring. Ik kan zelf niet goed overweg met een multimeter, maar ik kan eens aan vriend vragen om te helpen. Mocht dat nergens toe leiden, dan zijn het die grote condensators die vernieuwd worden, hoewel je dat ook moet kunnen meten lijkt mij.
Had je nog garantie? Want ik dacht dat BK redelijk makkelijk de AMP wisselde bij problemen? Of was dat SVS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

@Jag Het klopt toch dat ik de oplossing niet langer bij een minidc moet zoeken wanneer die zoem er ook is wanneer de sub enkel op het lichtnet is aangesloten? Die minidc moet toch aan de Minidsp?
Kan het een wel weer uit het ander voortkomen?
Dus 1 sub zoemt wel en de ander niet bij alleen aansluiten op 230?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MDKlapwijk De betreffende sub is ongeveer zo oud als dit topic, dus de twee jaar garantie is verstreken. BK zit in Engeland en opsturen is dan ook minder praktisch, het is ook niet ter sprake gekomen in het contact. Wellicht dat ik met doormeten wat wijzer word.

@Jag Daar lijkt het idd wel op. Ik merkte dat de zoem constant aanwezig was, hetzij niet altijd op hetzelfde volume. Deze is dus ook aanwezig wanneer de betreffende sub enkel op 230 is aangesloten. Bij de andere sub hoor ik geheel geen zoem. In het begin leek de zoem luider te worden naarmate er bass weergegeven moest worden, maar de laatste dagen gebeurde dit ook uit zichzelf en zeer onregelmatig. Het probleem is de laatste weken dus toegenomen. Ik heb em nu alweer een week uit gehad, ik zal zo weer eens aansluiten om te luisteren wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:16
Is het een slecht idee om mijn subwoofer (SVS SB-2000) achter de bank te plaatsen, tussen de muur en de bank? Het voordeel is denk ik dat de sub direct achter me staat, maar hij staat wel volledig ingesloten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Klinkt niet als perse de beste plek, maar dat weet je pas als je het hebt uitgeprobeerd. Dit kan in de praktijk nog best goed uitpakken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@LA-384, ik zou ze toch eens vragen wat ze voor je kunnen betekenen, want als ze nog net zo'n 3 jaar oud zijn vind ik het best nog wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LA-384 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:12:
@MDKlapwijk De betreffende sub is ongeveer zo oud als dit topic, dus de twee jaar garantie is verstreken. BK zit in Engeland en opsturen is dan ook minder praktisch, het is ook niet ter sprake gekomen in het contact. Wellicht dat ik met doormeten wat wijzer word.

@Jag Daar lijkt het idd wel op. Ik merkte dat de zoem constant aanwezig was, hetzij niet altijd op hetzelfde volume. Deze is dus ook aanwezig wanneer de betreffende sub enkel op 230 is aangesloten. Bij de andere sub hoor ik geheel geen zoem. In het begin leek de zoem luider te worden naarmate er bass weergegeven moest worden, maar de laatste dagen gebeurde dit ook uit zichzelf en zeer onregelmatig. Het probleem is de laatste weken dus toegenomen. Ik heb em nu alweer een week uit gehad, ik zal zo weer eens aansluiten om te luisteren wat het doet.
Strikt genomen heb je recht op garantie voor een redelijkerwijs te verwachten levensduur. Misschien idd dat ze je nog wel willen matsen als je aangeeft dat je het wat teleurstellend vindt dat ie toch wat snel stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27
Hi,

Ik heb een tijd geleden via het htforum een BK XXLS400 FF overgenomen. Veel plezier van alleen merkte ik gisteren op dat er een kraak in zit. Hij doet bij bepaalde frequenties "kgggrrrrkgrrrr" Dit bijvoorbeeld rond seconde 30 van het intro van Mad Men. Maar bij het begin van de film van mad max merk je niks. Toch lijkt het niet iets in de woofer te zijn, die heb ik van buiten helemaal nagekeken en het is ook niet altijd hetzelfde als je hetzelfde intro 2x speelt kan het de ene keer erger zijn dan de andere keer. Het is zowel via de highlevel input als via de lowlevel. Het is wel echt de woofer waar het geluid uit komt, niet iets anders wat ratelt.

Iemand een idee? En iemand een idee waar ik eventueel een BK sub kan laten nakijken in nederland?

Groetjes en bedankt!

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 05:53:
Hi,

Ik heb een tijd geleden via het htforum een BK XXLS400 FF overgenomen. Veel plezier van alleen merkte ik gisteren op dat er een kraak in zit. Hij doet bij bepaalde frequenties "kgggrrrrkgrrrr" Dit bijvoorbeeld rond seconde 30 van het intro van Mad Men. Maar bij het begin van de film van mad max merk je niks. Toch lijkt het niet iets in de woofer te zijn, die heb ik van buiten helemaal nagekeken en het is ook niet altijd hetzelfde als je hetzelfde intro 2x speelt kan het de ene keer erger zijn dan de andere keer. Het is zowel via de highlevel input als via de lowlevel. Het is wel echt de woofer waar het geluid uit komt, niet iets anders wat ratelt.

Iemand een idee? En iemand een idee waar ik eventueel een BK sub kan laten nakijken in nederland?

Groetjes en bedankt!
Zit alles nog goed vast? schroeven ed?
Zeker weten dat het niet een vaad of stapel borden in een kastje is :P
(FWP als je subwoofer zo krachtig is dat dingen meerammelen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:55:
[...]

Zit alles nog goed vast? schroeven ed?
Zeker weten dat het niet een vaad of stapel borden in een kastje is :P
(FWP als je subwoofer zo krachtig is dat dingen meerammelen :+ )
Nee het komt echt uit de subwoofer en alles zit vast. Het is ook geen geratel maar echt gekraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Greetoz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 05:53:
Hi,

Groetjes en bedankt!
Probeer gewoon eens zo'n (dolby) 5.1 test video, waarbij het hele bereik van de speakers wordt doorlopen. Misschien zit het wel in een brakke codec/compressie van de video die je gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
MDKlapwijk schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:06:
[...]

Probeer gewoon eens zo'n (dolby) 5.1 test video, waarbij het hele bereik van de speakers wordt doorlopen. Misschien zit het wel in een brakke codec/compressie van de video die je gebruikt....
Meerdere sources al geprobeerd. Ook via highlevel wat de subwoofer poort op de versterker uitsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 15-09 16:33
had je eerder ook al een subwoofer? weet je zeker dat het niet uit je versterker komt? brakke kabel ergens, of iets dat clipt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
borft schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:50:
had je eerder ook al een subwoofer? weet je zeker dat het niet uit je versterker komt? brakke kabel ergens, of iets dat clipt....
Het is geen nieuwe subwoofer. Hij doet dit gewoon opeens. Aan de versterker heb ik gedacht. Maar mijn vloerstaanders doen het niet en via de highlevel input heb ik hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:51
Greetoz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:25:
[...]

Nee het komt echt uit de subwoofer en alles zit vast. Het is ook geen geratel maar echt gekraak.
Is de woofer niet gewoon een beetje gaan hangen in zijn centrering en dat daardoor soms de spreekspoel de magneet 'aait"? Al geprobeerd de woofer los te schroeven en een halve slag gedraaid weer vast te zetten?

Lijkt mij zelf ook irritant als je gekraak hoort maar niet weet wat het veroorzaakt. Hoop dat je de oplossing vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Greetoz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:33:
[...]

Het is geen nieuwe subwoofer. Hij doet dit gewoon opeens. Aan de versterker heb ik gedacht. Maar mijn vloerstaanders doen het niet en via de highlevel input heb ik hetzelfde probleem...
mjah, de reden dat ik het vroeg, allicht dat er iets mis is met de sub uitgang van je versterker, maar dat lijkt me wel een redelijk longshot als andere uitgangen het wel doen.

Wat hier boven gezegd wordt kan natuurlijk ook. bij een front-firing sub hangt de conus als het ware a-symetrisch, dus dan kan de spreekspoel wat naar onder zakken. Als je de sub een slag draait, of op de kop zet kan je makkelijk testen of dat het geval is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
@borft @EricDH

Dat kan ik inderdaad nog even proberen, de subwoofer is nog geen 3 jaar oud, dus op zich zou je niet verwachten dat dat het probleem is. Maar ik kan hem natuurlijk gewoon even op zijn kant zetten, dat zal ik vanavond even proberen. Ik heb ook even gemaild met BK zelf, kijken waar zij mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Greetoz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:16:
@borft @EricDH

Dat kan ik inderdaad nog even proberen, de subwoofer is nog geen 3 jaar oud, dus op zich zou je niet verwachten dat dat het probleem is. Maar ik kan hem natuurlijk gewoon even op zijn kant zetten, dat zal ik vanavond even proberen. Ik heb ook even gemaild met BK zelf, kijken waar zij mee komen.
Ben benieuwd, meestal zijn ze wel redelijk behulpzaam. Ik heb overigens dezelfde sub, alleen dan de DF variant (met custom auto-off feature), bevalt tot nu toe prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
borft schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:04:
[...]

Ben benieuwd, meestal zijn ze wel redelijk behulpzaam. Ik heb overigens dezelfde sub, alleen dan de DF variant (met custom auto-off feature), bevalt tot nu toe prima ;)
Deze heeft ook de custom auto-off feature. Nou ik wilde het geluid gisteren opnemen. Niet meer te reproduceren. Enige wat ik gedaan heb is de sub wat verplaatsen omdat ik voor BK het serienummer nodig had. Daarbij gleed één pootje van de Auralex plaat die eronder staat, misschien is er binnenin iets weer "los/vast" geschoten... Vanmiddag nog maar even kijken of het toch weer te reproduceren is.

edit: De sub is er nu helemaal mee opgehouden. De kraak was niet verdwenen na het draaien van de woofer. Alles weer terug gehangen en nu gaat de sub wel aan maar geen geluid. Hij moet dus ergens gerepareerd worden.

edit2: Vandaag bij iemand via het htforum.nl geweest. Sub afgeleverd, ik was nog geen 10 minuten onderweg naar huis of de reparateur belde dat hij het probleem al had gevonden en of ik nog kon omkeren. Wat bleek, de aansluiting op de woofer zelf had een breukje.. Gerepareerd, gelijk meegenomen en alles draait weer als een zonnetje!

[ Voor 28% gewijzigd door Greetoz op 29-04-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
  • Laatst online: 14-09 14:45
Vraagje: heb een Onkyo set (pricewatch: Onkyo HT-S3800 deze heeft de HT-R395 5.1-Channel Home Cinema Receiver. De subwoofer is aangesloten zoals alle andere speakers en ik heb begrepen dat Subs meestal een andere aansluiting hebben. Foto van aansluitingen: https://www.eu.onkyo.com/...HT-R395_Rear_R640x320.png

Is het mogelijk om een andere Sub aan te sluiten aan deze receiver d.m.v. een converter of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:35
Powrot schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:40:
Vraagje: heb een Onkyo set (pricewatch: Onkyo HT-S3800 deze heeft de HT-R395 5.1-Channel Home Cinema Receiver. De subwoofer is aangesloten zoals alle andere speakers en ik heb begrepen dat Subs meestal een andere aansluiting hebben. Foto van aansluitingen: https://www.eu.onkyo.com/...HT-R395_Rear_R640x320.png

Is het mogelijk om een andere Sub aan te sluiten aan deze receiver d.m.v. een converter of iets dergelijks?
Ongeveer dezelfde vraag:
https://www.avsforum.com/...ed-passive-subwoofer.html

Samenvattend kan je niet 1 op 1 een actieve subwoofer aansluiten op je subwoofer-out aansluiting. Je zal hiervoor een adapter moeten toevoegen die je high-level audio signaal omzet naar een low-level signaal.
Iets in deze richting dus: https://www.kabeldirect.n...L8WXD1nvy1FRoC3msQAvD_BwE

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
DonJunior schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:50:
[...]

Ongeveer dezelfde vraag:
https://www.avsforum.com/...ed-passive-subwoofer.html

Samenvattend kan je niet 1 op 1 een actieve subwoofer aansluiten op je subwoofer-out aansluiting. Je zal hiervoor een adapter moeten toevoegen die je high-level audio signaal omzet naar een low-level signaal.
Iets in deze richting dus: https://www.kabeldirect.n...L8WXD1nvy1FRoC3msQAvD_BwE
Heel erg bedankt voor het meedenken! Nou heb ik helaas geen actieve sub liggen om het zo 123 te testen, wellicht in de toekomst nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Powrot schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Heel erg bedankt voor het meedenken! Nou heb ik helaas geen actieve sub liggen om het zo 123 te testen, wellicht in de toekomst nog.
Weet niet wat precies je plan is, maar je kan dus wel altijd de bestaande sub vervangen (mocht deze defect raken) voor een andere passieve subwoofer. Je moet dan alleen goed op de receiver waarden letten voor de subwoofer aansluiting. (hoeveel weerstand en vermogen deze kan leveren)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
DonJunior schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:06:
[...]

Weet niet wat precies je plan is, maar je kan dus wel altijd de bestaande sub vervangen (mocht deze defect raken) voor een andere passieve subwoofer. Je moet dan alleen goed op de receiver waarden letten voor de subwoofer aansluiting. (hoeveel weerstand en vermogen deze kan leveren)
Naja, plan is om betere bassweergave bij muziek te kunnen tonen, vind deze erg ''muddy'' klinken - het hoeft niet per se heel hard, maar wel helder en strak. Ben heel erg nieuw met wat dit betreft, maar had even op de PW gekeken en kon niet zoveel passieve subs vinden. Weet jij iets aan te raden voor <250e die aan deze eisen voldoet?

Heb overigens hier gekeken voor het vermogen/weerstand van de receiver: https://www.eu.onkyo.com/en/products/ht-s3800-131920.html

Is het dan 100 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 0.7% THD, 1 Channel Driven)?

Nogmaals bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Powrot schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:14:
[...]

Naja, plan is om betere bassweergave bij muziek te kunnen tonen, vind deze erg ''muddy'' klinken - het hoeft niet per se heel hard, maar wel helder en strak. Ben heel erg nieuw met wat dit betreft, maar had even op de PW gekeken en kon niet zoveel passieve subs vinden. Weet jij iets aan te raden voor <250e die aan deze eisen voldoet?

Heb overigens hier gekeken voor het vermogen/weerstand van de receiver: https://www.eu.onkyo.com/en/products/ht-s3800-131920.html

Is het dan 100 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 0.7% THD, 1 Channel Driven)?

Nogmaals bedankt! :)
"Is het dan 100 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 0.7% THD, 1 Channel Driven)? "
Correct..

Qua qubwoofer aanraden kan ik je helaas niet helpen.. dat is nogal persoonlijk natuurlijk. Daar ga ik mijn vingers niet aan branden. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
DonJunior schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:31:
[...]

"Is het dan 100 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 0.7% THD, 1 Channel Driven)? "
Correct..

Qua qubwoofer aanraden kan ik je helaas niet helpen.. dat is nogal persoonlijk natuurlijk. Daar ga ik mijn vingers niet aan branden. ;)
Top, thanks! Haha snap ik, ik zal wel een kijkje nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20
Powrot schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:41:
[...]
Top, thanks! Haha snap ik, ik zal wel een kijkje nemen.
Mijn advies zou eerder zijn om helemaal geen passieve subwoofer te kopen. Simpele converter er tussen en je bent er. Maakt je keuze ook een stuk breder en een actieve subwoofer neem je makkelijker mee naar een volgende receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
FeaR schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:46:
[...]

Mijn advies zou eerder zijn om helemaal geen passieve subwoofer te kopen. Simpele converter er tussen en je bent er. Maakt je keuze ook een stuk breder en een actieve subwoofer neem je makkelijker mee naar een volgende receiver.
Dank voor je bericht, de voorheen genoemde converter voldoet hiervoor: https://www.kabeldirect.n...converter-lf-adapter.html ? Just making sure :)

Is het ook zo dat ik bij een actieve sub geen zorgen hoef te maken dat de versterker niet genoeg power heeft omdat dit dan intern geregeld wordt? Dus dat het niet uitmaakt welke ik uitkies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Powrot schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:51:
[...]

Dank voor je bericht, de voorheen genoemde converter voldoet hiervoor: https://www.kabeldirect.n...converter-lf-adapter.html ? Just making sure :)

Is het ook zo dat ik bij een actieve sub geen zorgen hoef te maken dat de versterker niet genoeg power heeft omdat dit dan intern geregeld wordt? Dus dat het niet uitmaakt welke ik uitkies?
Een actieve subwoofer heeft een eigen versterker dus de receiver MAG niet eens vermogen leveren op de subwoofer out. (tenzij je actieve subwoofer een High-Level-Input heeft natuurlijk)

Lees tip: Hulp gezocht bij kiezen subwoofer

[ Voor 5% gewijzigd door DonJunior op 23-05-2019 12:15 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
DonJunior schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:11:
[...]

Een actieve subwoofer heeft een eigen versterker dus de receiver MAG niet eens vermogen leveren op de subwoofer out. (tenzij je actieve subwoofer een High-Level-Input heeft natuurlijk)

Lees tip: Hulp gezocht bij kiezen subwoofer
Duidelijk, dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 15:13
Ik heb een Klipsch R-120SW Subwoofer.
Maar mijn versterker regelt hem niet in met autoEQ(Versterker: OnkyoTX-NR 686)
Hij ziet alleen of hij aan staat of niet, Ik heb hem op het gehoor afgesteld met de gain knop, maar dat is niet wat het moet zijn: op muziek was het goed maar met zware bas in films was het weer te zwaar, de bas klonk echt rommelig..Zo van: ik heb bas maar klinkt totaal niet mooi.
Nu heb ik gehoord van een:
MiniDSP 2x4 - stereo in, 4 kanaals uit digitale audioprocessor om de subwoofer goed af te stellen.
Maar ook van een UMIK-1, stelt die ook de subwoofer in?(naast mijn andere speakers)

Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 0% gewijzigd door Arjantje72 op 15-06-2019 20:30 . Reden: Taalfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Arjantje72 Niks gaat vanzelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:06:
Hij ziet alleen of hij aan staat of niet, Ik heb hem op het gehoor afgesteld met de gain knop, maar dat is niet wat het moet zijn: op muziek was het goed maar met zware bas in films was het weer te zwaar, de bas klonk echt rommelig..Zo van: ik heb bas maar klinkt totaal niet mooi.
MiniDSP 2x4 - stereo in, 4 kanaals uit digitale audioprocessor om de subwoofer goed af te stellen.
Maar ook van een UMIK-1, stelt die ook de subwoofer in?(naast mijn andere speakers)

Iemand ervaring hiermee?
Ja miniDSP maakt allemaal prima spul, heb zelf veel spul van ze in gebruik. Waar je hoogstwaarschijnlijk last van hebt, zijn de staande golven van de ruimte. Heb geen zin om dit verhaal weer helemaal uit te schrijven, zie eerste post van dit topic. Maar een miniDSP icm een UMIK icm REW is een uitstekende manier om iig op 1 plek goed sublaag te bewerkstelligen. En dit is redelijk makkelijk zelf te leren ook en bovendien goed op afstand te begeleiden (als je je metingen hier post wil ik met alle liefde meekijken). Voor goed sublaag op meerdere plekken tegelijk zijn nog iets geavanceerdere oplossingen nodig met meerdere subs en software voor het inregelen, niet for the faint hearted :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
krijg binnenkort mijn UMIK-1 binnen. 1 Sub is klaar met fineer. Best ok voor de eerste keer fineren. De andere zal veel mooier worden.

Enfin. Nu ga ik kijken wat ik met REW + Rephase en EQ-APO kan gaan doen. Ik heb 2 subwoofers, maar apart inregelen zou via de Hypex DSP moeten. Is het slim om een 2 laags dsp toe te passen? (1 met de Hypex DSP en 2 met de EQ-APO op windows)

Kwa subwoofer plaatsing heb ik niet heel veel keuze. en roomtreatment is ook niet echt aan de orde. (misschien kan ik een cinemascreen maken met geluidsabsorberende foam, maar dat is nog wel even een tijdje weg).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe goed ik het zal gaan krijgen met de umik-1

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geluidsabsorberend foam heeft geen invloed op het laag, tenzij het een meter dik is natuurlijk.

Ik zou geen 2 eqs over elkaar zetten in de basis, wordt het verwarrend van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Jag schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:53:
Geluidsabsorberend foam heeft geen invloed op het laag, tenzij het een meter dik is natuurlijk.

Ik zou geen 2 eqs over elkaar zetten in de basis, wordt het verwarrend van :)
Ik ben het in beginsel met je eens over 2 DSP's. Maar, ik kan de twee subwoofers dan niet afzonderlijk inregelen (aangezien er maar 1 input is naar de Hypex amp). Ik zou dan iets met de gain moeten doen en er verder van afblijven... maar eigenlijk wil ik wel de lowpass op de subs instellen. Ik vind het maar een beetje vreemd als de sub tot in de 5000hz meewerkt aan het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@justice strike de hypex heeft een dsp kanaal voor beide ouputs, dus dag Jan zeker alleen met de hypex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Jag schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:44:
@justice strike de hypex heeft een dsp kanaal voor beide ouputs, dus dag Jan zeker alleen met de hypex
volgens mij praten we langs elkaar heen.

ik wil DSP op mijn hele set (main speakers + Subwoofers) hebben. Nu stereo en straks 5.1.

Doe ik het alleen met REW en EQ-APO dan kan ik de subwoofers niet apart inregelen (1 input naar de Hypex). Doe ik het via de DSP van de Hypex dan kan ik de main speakers niet inregelen (of de satelieten).

Dus vandaar de vraag. Wat is het beste. Subs goed inregelen met hypex dsp en daarna de rest met EQ-APO?
of Subs alleen kwa gain op elkaar afstemmen en echte EQ via EQ-APO regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Verkeerde woordkeuze :) ik bedoelde of ik daarmee ook een subwoofer kan afstellen, maar dat kan dus. Mooi.
Jag schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:59:
[...]

Ja miniDSP maakt allemaal prima spul, heb zelf veel spul van ze in gebruik. Waar je hoogstwaarschijnlijk last van hebt, zijn de staande golven van de ruimte. Heb geen zin om dit verhaal weer helemaal uit te schrijven, zie eerste post van dit topic. Maar een miniDSP icm een UMIK icm REW is een uitstekende manier om iig op 1 plek goed sublaag te bewerkstelligen. En dit is redelijk makkelijk zelf te leren ook en bovendien goed op afstand te begeleiden (als je je metingen hier post wil ik met alle liefde meekijken). Voor goed sublaag op meerdere plekken tegelijk zijn nog iets geavanceerdere oplossingen nodig met meerdere subs en software voor het inregelen, niet for the faint hearted :).
Bedankt voor je reactie.
Ik zal er binnenkort zeker mee aan de slag gaan, ik heb tot nu toe maar 1 subwoofer, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

justice strike schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:54:
[...]

volgens mij praten we langs elkaar heen.

ik wil DSP op mijn hele set (main speakers + Subwoofers) hebben. Nu stereo en straks 5.1.

Doe ik het alleen met REW en EQ-APO dan kan ik de subwoofers niet apart inregelen (1 input naar de Hypex). Doe ik het via de DSP van de Hypex dan kan ik de main speakers niet inregelen (of de satelieten).

Dus vandaar de vraag. Wat is het beste. Subs goed inregelen met hypex dsp en daarna de rest met EQ-APO?
of Subs alleen kwa gain op elkaar afstemmen en echte EQ via EQ-APO regelen.
Eerst de subs goed inregelen met hypex dsp en daarna de rest met EQ-APO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Na lang wikken en wegen + vakantiegeld heb ik besloten om de SVS PB2000 met garantie te bestellen.
Kan ik mijn Klipsch r-120SW erbij houden of
verkopen omdat de SVS mans genoeg is, of is 2 beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

2 is beter, welke receiver heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
De Onkyo TX-NR 686

[ Voor 20% gewijzigd door Arjantje72 op 23-06-2019 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gcroos
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-07-2022
Goedemorgen,

Ik twijfel om een subwoofer te gaan kopen.

Ik gebruik nu een Samsung q65r950 tv
Sennheiser Ambeo bar

De subwoofer zou dan op de Ambeo bar worden aangesloten.

Dali E12F
Argon Bas15

Welke zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:38:
Na lang wikken en wegen + vakantiegeld heb ik besloten om de SVS PB2000 met garantie te bestellen.
Kan ik mijn Klipsch r-120SW erbij houden of
verkopen omdat de SVS mans genoeg is, of is 2 beter?
Arjantje72 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:06:

Iemand ervaring hiermee?
Waarom stelt de onkyo de subwoofer niet in? Is dat een gebrek van accuEQ? Hoewel beperkt, zou zo'n calibrate software toch wat moeten doen met het sub signaal.

Als er daadwerkelijk niets mee gedaan wordt, vraag ik me sterk af of het wel echt beter gaat worden met een SVS PB2000. Die Klipsch is al een degelijke sub. De SVS kan dan misschien wel beter presteren op papier, maar in een gesloten ruimte neemt de akoestiek het over en is bepalend voor het geluidsbeeld. Daar verander je met een andere sub niets aan.

De onkyo heeft 2 sub uitgangen, maar als ik in de handleiding kijk, wordt er steeds over 1 sub gesproken. Dan vermoed ik dat het subkanaal intern gesplitst wordt en beide uitgangen exact hetzelfde signaal uitsturen. Dan win je weinig tot niets met een dubbele subwoofer opstelling. En zeker niet wanneer accuEQ er dus niets mee kan.

Het is natuurlijk gewoon even afwachten wat het gaat doen, maar ik ben bang dat het je probleem niet oplost. Daar is equalizing voor nodig.

gcroos schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:25:
Goedemorgen,

Ik twijfel om een subwoofer te gaan kopen.

Ik gebruik nu een Samsung q65r950 tv
Sennheiser Ambeo bar

De subwoofer zou dan op de Ambeo bar worden aangesloten.

Dali E12F
Argon Bas15

Welke zouden jullie aanraden?
Je zit al snel goed in die prijsklasse. Je kunt Klipsch, BK en SVS ook nog toevoegen aan je shortlist. Voor mijn gevoel zal je bij dali meer voor de naam betalen. Het zal geen slechte sub zijn, maar relatief duurder dan de anderen.

[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 23-06-2019 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
LA-384 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:45:
[...]

[...]

Waarom stelt de onkyo de subwoofer niet in? Is dat een gebrek van accuEQ? Hoewel beperkt, zou zo'n calibrate software toch wat moeten doen met het sub signaal.

Als er daadwerkelijk niets mee gedaan wordt, vraag ik me sterk af of het wel echt beter gaat worden met een SVS PB2000. Die Klipsch is al een degelijke sub. De SVS kan dan misschien wel beter presteren op papier, maar in een gesloten ruimte neemt de akoestiek het over en is bepalend voor het geluidsbeeld. Daar verander je met een andere sub niets aan.

De onkyo heeft 2 sub uitgangen, maar als ik in de handleiding kijk, wordt er steeds over 1 sub gesproken. Dan vermoed ik dat het subkanaal intern gesplitst wordt en beide uitgangen exact hetzelfde signaal uitsturen. Dan win je weinig tot niets met een dubbele subwoofer opstelling. En zeker niet wanneer accuEQ er dus niets mee kan.

Het is natuurlijk gewoon even afwachten wat het gaat doen, maar ik ben bang dat het je probleem niet oplost. Daar is equalizing voor nodig.

[...]

Je zit al snel goed in die prijsklasse. Je kunt Klipsch, BK en SVS ook nog toevoegen aan je shortlist. Voor mijn gevoel zal je bij dali meer voor de naam betalen. Het zal geen slechte sub zijn, maar relatief duurder dan de anderen.
Wel accueq kijkt alleen of er een subwoofer aangesloten is(aanstaat) Hoe hoog de gain staat maakt niks uit , de waarde van de bas in de Onkyo blijft altijd op -6DB staan.
In de gebruiksaanwijzing staat dat je de gain op de helft moet zetten(Als u een subwoofer verbindt, controleer dan het vermogen en het volume van de subwoofer. Zet het volume van de subwoofer op iets meer dan de helft.) maar dat is veel te veel.
Je hebt trouwens gelijk met de twee subwoofers, het signaal is exact hetzelfde dus daar zal ik inderdaad niet veel mee winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan met experimenteren met plaatsing met twee subs nog best wel wat winnen, maar het is wel trial and error en geen garantie dat het goed wordt. ALs je echt gericht goed sublaag wilt, dan zal je met extreme akoestische maatregelen of multi-sub-optimizer (en 3+ subs) aan de slag moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:57:
[...]

Wel accueq kijkt alleen of er een subwoofer aangesloten is(aanstaat) Hoe hoog de gain staat maakt niks uit , de waarde van de bas in de Onkyo blijft altijd op -6DB staan.
In de gebruiksaanwijzing staat dat je de gain op de helft moet zetten(Als u een subwoofer verbindt, controleer dan het vermogen en het volume van de subwoofer. Zet het volume van de subwoofer op iets meer dan de helft.) maar dat is veel te veel.
Je hebt trouwens gelijk met de twee subwoofers, het signaal is exact hetzelfde dus daar zal ik inderdaad niet veel mee winnen.
Dat is een bekend fenomeen. Je onkyo kan maar tot 6db corrigeren, vandaar dat ie daar op blijft staan. In principe staat je sub te hard en kan de onkyo er niet genoeg voor compenseren. Het beste negeer je de handleiding op dat punt en zet je de gain op de sub wat lager. Idealiter kom je rond 0db uit na inmeten. Ik moest mijn sub gain op 30% zetten om dat te bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
LA-384 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:35:
[...]

Dat is een bekend fenomeen. Je onkyo kan maar tot 6db corrigeren, vandaar dat ie daar op blijft staan. In principe staat je sub te hard en kan de onkyo er niet genoeg voor compenseren. Het beste negeer je de handleiding op dat punt en zet je de gain op de sub wat lager. Idealiter kom je rond 0db uit na inmeten. Ik moest mijn sub gain op 30% zetten om dat te bewerkstelligen.
Bij mij staat de gain op ongeveer een kwart. Maar ik zal het nog eens proberen met minder gain :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Korte vraag hier. Ik heb mijn umik-1 binnen en vroeg mij af of iemand een verlengkabel heeft gebruikt voor dit ding. Er zit nu een 4.5 meter kabel bij maar moet eigenlijk naar 8 meter toe.

Zat zelf te denken aan cat5 converter omdat ik die makkelijk kan verlengen en verkorten, mocht dat niet lukken een active repeater. Iemand ervaringen?

USB to Cat5 extender - https://nl.aliexpress.com...b3f7a&transAbTest=ae803_5
USB Active Repeater - https://nl.aliexpress.com...29ff9&transAbTest=ae803_5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@justice strike die linkjes werken niet, maar ik heb gewoon een goedkoop verlengkabeltje gebruikt van een paar euro (<€10,- voor 5meter) en dat werkte prima. Signaal is digitaal, dus als ik het goed heb geen verliezen.

Bij nader inzien was het de hdmi die ik heb verlengt, niet de usb. Die kabel was voor mij net aan lang genoeg.

[ Voor 20% gewijzigd door LA-384 op 24-06-2019 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee maar USB stopt gewoon met werken vaak. Vaak zat gehad dat met verlengkabel eraan niet werkte. In principe is het bedoeld tot 3 meter. Repeater lijkt me het meest kosten effectief als een verlengkabel problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik heb net een usbhub gevonden waar ik een 5v adapter aan kan hangen. Accepteerd ook gewoon microusb. dus lijkt me dat ik kan gaan met die banaan.

Kan ik overigens met de umik-1 en de hypex filter design wel iets van eq filters maken? ik weet dat temporal distortion hier niet mee gemeten kunnen worden, maar als ik alleen de basis correctie kan doen dan kan ik de rest met rew en rephase inmeten.

Pagina: 1 ... 16 ... 39 Laatste