@
stevens20
Als ik je zo lees wil je je lenzen vernieuwen voor snellere versies.
Dus kijk eerst naar wat je nodig hebt in snellere , f2.8, lenzen.
Dichtbij en binnen?
Of juist meer afstand?
35-100mm is een bereik waar je wat meer afstand nodig hebt dus een short range is ook nodig.
Je zou kunnen kiezen voor de pl12-60mm f2.8-4.0 daarmee pak je de pancake en je 40-60mm range.
De 45-200mm is bekend als een wat softe lens. En de pl50-200mm is zo'n stuk duurder, groter, zwaarder dat dat nu niet meteen een vervanging zou zijn.
Dus als je vooral de eerste 45-100mm van je zoom gebruikte dan is de 35-100mm f2.8ii een mooi alternatief. Hij word gereviewed als optisch goede lens en is met f2.8 de snelste zoom lens. (sneller dan de 12-60mm f2.8-4.0 die vrijsnel de f2.8 verlaat.)
En met de 12-40mm f2.8 zal je moeten wisselen met de 35-100mm f2.8 maar misschien minder dan je nu doet.
Ik wil maar zeggen zoek als eerste uit welk zoom bereik je vermoedelijk als eerste op je camera zou schroeven. Koop die eerst en bouw vanuit daar verder.
Probeer een plan te maken wat je wilt bouwen als lens kit.
Sommigen nemen de oly 12-100mm f4, lomp groot maar erg goed. Je verliest je f2.8 maar wint op wat je nu hebt in f3.5-5.6 qua snelheid en scherpte. Pak je alles in één tot 100mm. Geen gewissel. (je 45-200mm begint op f4.0)
Ik lees dat je een olympus body hebt dus de dual is2 van pany werkt toch niet net als de dfd.
Als je voor de 35-100mm gaat kan je net zogoed een mk1 kopen. Optisch het zelfde.
Je ziet er zijn meer opties beschikbaar, dus kijk naar je huidige gemis in je meeste gebruikte zoomrange.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....