Tsjah, ik hoor niets geks, een wiel heeft 5 bouten, ik rij op de snelweg, khad niet het gevoel dat ik "spontaan" moest stoppen.
Vervolgens op het werk eens gevoeld en gekeken, maar alles lijkt vast te zitten. Ik had al een momentsleutel gepakt maar er zitten alleen van die ellendige plastic afdekkapjes over de wielbouten, en volgens mijn collega heb je daar een speciaal "pincetje" voor nodig die ik natuurlijk nergens kon vinden.
Dus maar ff de garage gebeld dat ik er aan kwam. Bij het opnieuw starten kreeg ik een waarschuwing "Let op, wielbevestiging gecontroleerd, rustig rijden" zoiets. (vergeten foto te maken, maar was duidelijk een andere melding als vanochtend, alarm was ook oranje terwijl het vanochtend rood was).
Na +- 20KM ging die melding weg, en na 25KM was ik bij de garage.
Volgens hun moest dat pincetje toch echt ergens in de auto liggen, en waarachtig, achter de EHBO koffer zat een plastic zakje met daarin zo'n "plasticwieldoppincetding"
Als ze me gisteren hadden gevraagd waar dat pincetje voor was geweest zou ik denken van de lokale chinees ofzo
Vervolgens heeft de monteur van de garage met een momentsleutel de bouten nagetrokken, maar ik kreeg niet het gevoel dat er iets los zat, dus ik hou het op een "vals alarm".
Ik vraag me toch af hoe de Audi dit monitort / meet

Er zit toch niet achter elke bout een sensor mag ik hopen?
Wel grappig trouwens, er is ook een sensor die bungelt aan een draadje onderin de kofferbak waar het reservewiel normaal zit, die meet of er water in dat compartiment staat

Had ik ook nog niet eerder gezien.
En blijkbaar heb ik geen reservewiel maar een compressor en zo'n potje met "vulling"? Wist ik ook niet.
En op de plek waar normaal het reservewiel hoort te zitten zat een subwoofer? Die had ik ook nog nooit gezien.
Al met al vanmiddag aardig wat nieuwe "functies" van mijn Audi leren kennen