Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 100 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Tylen schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:19:
[...]

Hoe zit dat nou tegenwoordig?

Audi SmartPhone Interface is de Apple Carplay module?
En om dat te krijgen moet er iets "geactiveerd" worden?
Of moet er hardware geplaatst worden?

(Ik mis Apple Carplay in de A4, en wil die er dus ook in hebben (mmi+ a4 b9 2017)
Dat week ik niet, enkel dat het 950 euro kost om te activeren in de Q3 Sportback ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:52

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

SmokingSig schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:36:
[...]

Dat week ik niet, enkel dat het 950 euro kost om te activeren in de Q3 Sportback ;w
Even naar audiwereld.nl. Lijkt mij dat het veel goedkoper kan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Tylen schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:54:
[...]

Even naar audiwereld.nl. Lijkt mij dat het veel goedkoper kan.
Waarschijnlijk wel, maar weet niet of je dit zomaar mag aanpassen aan een Leasewagen ?

De wagen wordt immers beter uitgerust dan hij oorspronkelijk was besteld. Iemand ervaring ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:53
SmokingSig schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:58:
[...]

Waarschijnlijk wel, maar weet niet of je dit zomaar mag aanpassen aan een Leasewagen ?

De wagen wordt immers beter uitgerust dan hij oorspronkelijk was besteld. Iemand ervaring ?
Even bellen met de leasemaatschappij. :) De Smartphone Interface voor de A4 kost bij Audi overigens €795.

https://shop.audi.nl/auto...interface-a4-a5-q5?cid=18

[ Voor 21% gewijzigd door NotSoSteady op 24-06-2020 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:31
Vandaag bij @Rainesh geweest en hij heeft een paar mooie zaken bij mij aangezet. Werkt perfect. Nogmaals dank 😊.

[ Voor 3% gewijzigd door Theone098 op 27-06-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
Donderdag met high tack de spiegels gelijmd en alles zit muurvast en functioneert. Scheelt weer wat euro's. Kijken hoe lang het blijft zitten, maar alle vertrouwen in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TimmieVelthuis schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:48:
Donderdag met high tack de spiegels gelijmd en alles zit muurvast en functioneert. Scheelt weer wat euro's. Kijken hoe lang het blijft zitten, maar alle vertrouwen in
Ik had het ooit met hot glue gedaan, werkt net zo prettig :P

De b6 is verkocht. speurtocht naar een a6 3.0tdi gaat beginnen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wie heeft het antwoord 😂

Om audi connect te kunnen gebruiken moet de auto natuurlijk een actieve data sim hebben.

Nu heeft de auto iets standaards ingebouwd, kan deze gebruikt worden? En zoja, moet hier dan een actief abbo op zitten van cubic telecom? Of werkt audi connect ook via die sim zonder abbo?

Als ik zelf een simkaart plaats werkt het dan ook? (Lijkt mij het goedkoopst)

Ik krijg met geen mogelijkheid de login prompt van audi connect om daar de open gekrasde code in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Tylen schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:04:
Wie heeft het antwoord 😂

Om audi connect te kunnen gebruiken moet de auto natuurlijk een actieve data sim hebben.

Nu heeft de auto iets standaards ingebouwd, kan deze gebruikt worden? En zoja, moet hier dan een actief abbo op zitten van cubic telecom? Of werkt audi connect ook via die sim zonder abbo?

Als ik zelf een simkaart plaats werkt het dan ook? (Lijkt mij het goedkoopst)

Ik krijg met geen mogelijkheid de login prompt van audi connect om daar de open gekrasde code in te vullen.
Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring praten (A4 B9).
Als je Audi Connect aanschaft wordt de Sim van de auto gebruikt. Zit in de prijs. Alleen als je de WiFi hotspot wilt gebruiken, moet je data kopen bij Cubic.

Audi Connect wordt door Audi geactiveerd. Kun je zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Iemand enig idee hoe je een xenon lamp van een A7 kan vervangen? Die van mij is gisteren spontaan stuk gegaan xD. Als ik het een beetje opzoek zou ik mijn linkervoorwiel eraf moeten halen en dan het spul (even geen idee hoe dat heet) in de wielkas los halen om erbij te komen. Hebben het niet echt makkelijk gemaakt lijkt het op.

Ook meteen het probleem welke lampen gaan er precies in, Weet dat het een D3S is maar wat voor Xenon ik precies nodig zou hebben dat die gaat matchen met mijn andere is een beetje een vraag.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Naif0n normaliter moet je uitgaan van 4000K tot ongeveer 4500K als "standaard kleur" van je Xenon's. Dat komt neer op de grens van "lichtgelig tot normaal wittig". Hogere waarden gaan snel naar "blauwig wit" (5500K) tot "er komt een Super Star Destroyer uit hyperspace WIT" (7000K).

Ik weet dat Osram ooit een tooltje online had staan om snel de goede versies bij elkaar te vinden voor een auto maar 1-2-3 kan ik die tool niet meer vinden. Mijn A6 had, dacht ik, 35W Philips D3S erin zitten maar dan moet ik ergens in de bonnetjes gaan graven.

Let bij het vervangen op dat je het lampje (glas) absoluuut niet aanraakt met je vingers. Links en rechts voldoende verhalen te lezen dat je dan de levensduur aanzienlijk verkort.

/edit: Osram 66340HBI zou in jouw auto moeten passen; bouwjaar na 2010, neem ik aan?

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 28-06-2020 13:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:41:
@Naif0n normaliter moet je uitgaan van 4000K tot ongeveer 4500K als "standaard kleur" van je Xenon's. Dat komt neer op de grens van "lichtgelig tot normaal wittig". Hogere waarden gaan snel naar "blauwig wit" (5500K) tot "er komt een Super Star Destroyer uit hyperspace WIT" (7000K).

Ik weet dat Osram ooit een tooltje online had staan om snel de goede versies bij elkaar te vinden voor een auto maar 1-2-3 kan ik die tool niet meer vinden. Mijn A6 had, dacht ik, 35W Philips D3S erin zitten maar dan moet ik ergens in de bonnetjes gaan graven.

Let bij het vervangen op dat je het lampje (glas) absoluuut niet aanraakt met je vingers. Links en rechts voldoende verhalen te lezen dat je dan de levensduur aanzienlijk verkort.

/edit: Osram 66340HBI zou in jouw auto moeten passen; bouwjaar na 2010, neem ik aan?
Thanks voor je snelle antwoord! Het gaat om een 2013 S7 dus inderdaad na 2010. Lijkt ook op dat mijn Xenons precies de Lichtgelige kleur geven (Dacht daarom altijd dat ik ander soort lampen had 8)7 ) Als je wat meer wit zou willen moet je ze beide vervangen natuurlijk.

Voor het lampje die extra tip te geven zal wel goed werken. Waarschijnlijk katoenen handschoenen aandoen om zeker te zijn bij het vervangen (als ik zover weet te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Naif0n ik zal waarschijnlijk nu veel mensen "irriteren" maar heb toentertijd best wat gelezen. Heb ze nooit gemonteerd maar de Osram Nightbreaker lijkt me een zeer fijne lamp. 5000K+ intensiteit maar gewoon een erg "verre" bundel. Vaak in NL overbodig tenzij je in een omgeving woont met veel landelijke wegen / weinig verlichting.

En ja, als je een andere kleur wil, moet je inderdaad alle lampen tegelijk vervangen.

Nog een tip: controleer alsjeblieft of na het terugplaatsen van alles er geen enkele mogelijkheid is dat spatwater (van banden) richting "het gat" van de lamp kan komen. Anders zit je over 2 weken hier te klagen dat je condens aan de binnenkant van je koplampen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Theone098 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:16:
[...]

Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring praten (A4 B9).
Als je Audi Connect aanschaft wordt de Sim van de auto gebruikt. Zit in de prijs. Alleen als je de WiFi hotspot wilt gebruiken, moet je data kopen bij Cubic.

Audi Connect wordt door Audi geactiveerd. Kun je zelf niet.
Thanks. Ben ondertussen wat verder en moet nu idd langs de dealer om mij als eigenaar te koppelen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:06:
[...]

Ik had het ooit met hot glue gedaan, werkt net zo prettig :P

De b6 is verkocht. speurtocht naar een a6 3.0tdi gaat beginnen. :Y)
Weet je dit keer zeker dat je met een A6 thuiskomt ipv een A4? _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MLLL schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:14:
[...]

Weet je dit keer zeker dat je met een A6 thuiskomt ipv een A4? _/-\o_
En daar ging de koffie... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
@MAX3400 Misschien dat ik de Osram nightbreakers ga installeren, gezien ze in Duitsland gewoon 100 euro per stuk duurder zijn op de grotere autoparts websites. Kan ik ze net zo goed hier in NL kopen en vervangen, neem ik voor de zekerheid mijn andere kant ook maar even mee.

Dat extra licht zo niet verkeerd zijn in Duitsland waar ze bijna nooit lampen hebben op de snelweg of ergens anders dan ook. Dank nogmaals voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hoe kan ik die irritante piepjes uitzetten bij het instappen van de auto?

1. Bijrijdersairbag in paraatheid. piep piep... Why? Tuurlijk is die in paraatheid. Kan nergens vinden om dat uit te zetten. (ja de hele airbag, maar dat is niet de bedoeling)
2. Auto starten met deur open..... piep piep.... Gast houd je klep :P

@Rainesh jij kan dit anders vast wegtoveren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik zie trouwens nergens een A1 "CityCarver". Is daar een reden voor? Ik vind deze erg mooi. Een hatchback SUV mixje.

Ik heb maar 1 occasion hiervan bij 1 dealer kunnen vinden. Nergens anders kan je het vinden vaag.

Meestal staan de nieuwste auto's al te koop bij dealers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 21:22
Hallo Allen,

Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met TS8 motoren van Audi in hun V6 lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Tylen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:22:
Hoe kan ik die irritante piepjes uitzetten bij het instappen van de auto?

1. Bijrijdersairbag in paraatheid. piep piep... Why? Tuurlijk is die in paraatheid. Kan nergens vinden om dat uit te zetten. (ja de hele airbag, maar dat is niet de bedoeling)
2. Auto starten met deur open..... piep piep.... Gast houd je klep :P

@Rainesh jij kan dit anders vast wegtoveren? ;)
Druk eens op het ok knopje op je stuur, dan stopt ie met piepen 8)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ThaddeusX schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:58:
Ik zie trouwens nergens een A1 "CityCarver". Is daar een reden voor? Ik vind deze erg mooi. Een hatchback SUV mixje.

Ik heb maar 1 occasion hiervan bij 1 dealer kunnen vinden. Nergens anders kan je het vinden vaag.

Meestal staan de nieuwste auto's al te koop bij dealers etc.
Er staan er 26 te koop. Bij Audi nederland kun je gewoon de gehele voorraad inzien: https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/a1/a1-citycarver.html

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
The Eagle schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:59:
[...]

Er staan er 26 te koop. Bij Audi nederland kun je gewoon de gehele voorraad inzien: https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/a1/a1-citycarver.html
Ik filterde op automaat. Dan blijven er 3 over.

Ik had niet verwacht dat bij splinternieuwe auto's ook handschakel heerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BoltYes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:47:
[...]

Druk eens op het ok knopje op je stuur, dan stopt ie met piepen 8)
Nee helaas. Elke keer auto starten is pieeeeeep "Bijrijders airbag in paraatheid"....

Andere A4 B9 rijders hier die hetzelfde hebben???

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 01-07-2020 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
Tylen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:17:
[...]

Nee helaas. Elke keer auto starten is pieeeeeep "Bijrijders airbag in paraatheid"....

Ja, alle A4 B9 rijders :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:44
Sinds gisteren de leaseauto van een collega over genomen. Een A3 Limousine 2019 met MMI.

Iemand een idee of het mogelijk is om een hele bovenliggende folder met subfolders aan mp3's te starten?
Ik zie alleen de mogelijkheid om een mp3 in een onderliggende folder te starten.

Of kan dit alleen met een afspeellijst?

Folderstructuur is Genre/Artiest/Album/.mp3

Bijv. Ik wil het gehele Genre afspelen. In deze folder staan alleen subfolders, geen mp3's direct.

[ Voor 14% gewijzigd door Digitair op 01-07-2020 14:20 . Reden: verduidelijking vh scenario ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:39

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ik mag me hier binnenkort waarschijnlijk melden, vanmiddag 2e bezichtiging van een mooie A3 8V uit 2013 (1.6 TDI).
Audi is voor mij als eigenaar nieuw, dus vast genoeg te ontdekken (kom van een Golf 5).
Ook maar eens ontdekken welke functies erop zitten, en wat er verder nog aangezet kan worden via VCDS.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:21
@Digitair ff naar links drukken en dan genre kiezen en dan helemaal bovenaan staat alles afspelen

@Sjoerdfoto er kan heel wat gedaan worden aan de A3 :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:33
Weet iemand een goede Audi monteur in Rotterdam of directe omgeving , die mijn Audi TT een onderhoudsbeurt zou kunnen geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:39

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Rainesh schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:22:

@Sjoerdfoto er kan heel wat gedaan worden aan de A3 :)
Dat idee heb ik ook, dus ik denk dat ik iemand maar eens een bezoekje moet brengen. Verder zou een chip van JD of Hartog (naar 150PK) en een setje S-line velgen altijd een mooie upgrade.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/QtAAAOSwlyBeUUQZ/$_84.JPG
Dit setje 16" ligt er nu onder.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjoerdfoto schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 06:40:
Ik mag me hier binnenkort waarschijnlijk melden, vanmiddag 2e bezichtiging van een mooie A3 8V uit 2013 (1.6 TDI).
Audi is voor mij als eigenaar nieuw, dus vast genoeg te ontdekken (kom van een Golf 5).
Ook maar eens ontdekken welke functies erop zitten, en wat er verder nog aangezet kan worden via VCDS.
Audi is een verademing. stuk luxer dan het plastic golf. Ik kwam ook van een Golf 3 VR6 af, net ff wat anders, maar het was direct Audi voor mij toen ik een A3 gereden had. Sindsdien gebleven bij Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21

Spinez0r

At your service.

Tylen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:17:
[...]

MIjn A1 doet dat ook, enige oplossing is Bijrijders airbag uitzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ramrodwillem schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:46:
Weet iemand een goede Audi monteur in Rotterdam of directe omgeving , die mijn Audi TT een onderhoudsbeurt zou kunnen geven ?
Waarom moet het een Audi monteur zijn? Mijn A6 & S6 gaan naar een (voor mij zeer) betrouwbare BOVAG-garage waar ook mijn Evo's in onderhoud zijn geweest; krijg daar alle aandacht tegen een goede prijs.

LOL @Sjoerdfoto jouw setje 16" is bijna even groot als mijn remschijven; persoonlijk vind ik het heel stijlvol om velgen te hebben met zo min mogelijk spaken; dan is het allemaal minder druk en bij "rechte spaken", lijkt je velg ook een slag groter.

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 03-07-2020 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
ramrodwillem schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:46:
Vagcarservice in Bergschenhoek, behoort tot de top van NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:33
Ok bedankt ga er eens even langs .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:06
Nee hoor, helemaal geen last van. Eigenlijk nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
@Digitair ff naar links drukken en dan genre kiezen en dan helemaal bovenaan staat alles afspelen
@Rainesh thx, achteraf is het allemaal simpel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:14
Deze melding heb ik nog niet eerder gezien in mijn A6 (2019), ik zal zo eens een momentsleutel opzoeken en ff nadraaien....

Zo op het oog lijkt alles vast te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/sp8zf0wq8.jpg

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Grolsch schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:23:
Deze melding heb ik nog niet eerder gezien in mijn A6 (2019), ik zal zo eens een momentsleutel opzoeken en ff nadraaien....

[Afbeelding]
Dat is geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Zo geinig vind ik dat anders niet :) als de wielbout echt los zit is dat nogal gevaarlijk lijkt mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Grolsch schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:53:
Zo geinig vind ik dat anders niet :) als de wielbout echt los zit is dat nogal gevaarlijk lijkt mij...
Dus goed dat hij het even zegt tegen je ;) Maar heel gevaarlijk is het niet hoor, er zitten er nog meer in :P

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 07-07-2020 09:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 15:38
Maar wel even de tijd nemen om met 100km/uur een foto te schieten met je mob.. :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
Volgens mij is dat niet wat ik bedoel @Rainesh . Zo kan ik wel alle soorten genres afspelen, maar ik zou graag een hele folder met subfolders ineens af kunnen spelen. Enig idee of dat mogelijk is?

EDIT: Voor nu maar de tags aangepast per 'Genre' folder.

[ Voor 6% gewijzigd door Digitair op 07-07-2020 19:48 . Reden: workaround ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ja dat mogelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
Gonadan schreef op donderdag 9 juni 2016 @ 16:25:
[...]

Alles wat op kampeervakantie onhandelbaar en/of lomp groot is om achterin te proppen. Waar ik aan denk is: klapstoelen, kinderwagen, opblaasmatjes, kindermatrasje, kussens, slaapzakken, dekens, binnentent, tentvloerkleed, etc. Veel ruimte, relatief weinig gewicht. Er mag 75 op het dak dus laten we zeggen dat na aftrek van box en dragers er zo'n 50 kg mee kan. Daar blijf ik qua weggedrag graag een eind van weg maar dan nog kan ik veel van die meuk er in kwijt wat mij betreft.

Op een of andere manier heb ik het idee gekregen dat als je toch zo'n koffer erop schroeft kan je beter een flinke nemen. Qua weerstand maakt dat niet meer uit en je rijdt toch al voor lul, dan maar zorgen dat je er zoveel mogelijk in kwijt kunt. :+
ik ben ook op zoek naar een dakkoffer en dan voor dezelfde spullen als jij. Heb jij er 1 gekocht? en hoeveel liter en welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
harrybeuker schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:52:
ik ben ook op zoek naar een dakkoffer en dan voor dezelfde spullen als jij. Heb jij er 1 gekocht? en hoeveel liter en welk merk?
Da's vier jaar terug joh. :D
Uit m'n hoofd een Thule Motion, één na grootste, XL of L of zo.
Zal onderhand vast weer een opvolger hebben maar bevalt goed en ziet er strak uit (voor een dakkoffer).

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
baronruud schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:31:
[...]

Maar wel even de tijd nemen om met 100km/uur een foto te schieten met je mob.. :o ;)
Tsjah, ik hoor niets geks, een wiel heeft 5 bouten, ik rij op de snelweg, khad niet het gevoel dat ik "spontaan" moest stoppen.

Vervolgens op het werk eens gevoeld en gekeken, maar alles lijkt vast te zitten. Ik had al een momentsleutel gepakt maar er zitten alleen van die ellendige plastic afdekkapjes over de wielbouten, en volgens mijn collega heb je daar een speciaal "pincetje" voor nodig die ik natuurlijk nergens kon vinden.

Dus maar ff de garage gebeld dat ik er aan kwam. Bij het opnieuw starten kreeg ik een waarschuwing "Let op, wielbevestiging gecontroleerd, rustig rijden" zoiets. (vergeten foto te maken, maar was duidelijk een andere melding als vanochtend, alarm was ook oranje terwijl het vanochtend rood was).

Na +- 20KM ging die melding weg, en na 25KM was ik bij de garage.

Volgens hun moest dat pincetje toch echt ergens in de auto liggen, en waarachtig, achter de EHBO koffer zat een plastic zakje met daarin zo'n "plasticwieldoppincetding" :+

Als ze me gisteren hadden gevraagd waar dat pincetje voor was geweest zou ik denken van de lokale chinees ofzo :P

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/nq9jongce.16.54.jpeg

Vervolgens heeft de monteur van de garage met een momentsleutel de bouten nagetrokken, maar ik kreeg niet het gevoel dat er iets los zat, dus ik hou het op een "vals alarm".

Ik vraag me toch af hoe de Audi dit monitort / meet :? Er zit toch niet achter elke bout een sensor mag ik hopen?

Wel grappig trouwens, er is ook een sensor die bungelt aan een draadje onderin de kofferbak waar het reservewiel normaal zit, die meet of er water in dat compartiment staat :? Had ik ook nog niet eerder gezien.

En blijkbaar heb ik geen reservewiel maar een compressor en zo'n potje met "vulling"? Wist ik ook niet.

En op de plek waar normaal het reservewiel hoort te zitten zat een subwoofer? Die had ik ook nog nooit gezien.

Al met al vanmiddag aardig wat nieuwe "functies" van mijn Audi leren kennen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bin there done that :+

Velg kwam onder mijn Golf 3 VR6 vandaan nadat ik een tankstation verliet.

Ik moest erachter aan rennen ook, want het ding rolde de complete straat door. Als dat iets raakt, schampt of ergens in inbeukt ben je aansprakelijk. In de regel blijft een auto redelijk gebalanceerd staan totdat je gaat remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Gonadan schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:01:
[...]

Da's vier jaar terug joh. :D
Uit m'n hoofd een Thule Motion, één na grootste, XL of L of zo.
Zal onderhand vast weer een opvolger hebben maar bevalt goed en ziet er strak uit (voor een dakkoffer).
haha jah ik ging even zoeken.Heb je toevallig nog een foto ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:17
Grolsch schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:14:
[...]

Als ze me gisteren hadden gevraagd waar dat pincetje voor was geweest zou ik denken van de lokale chinees ofzo :P

[Afbeelding]
Zaten die dopjes er af fabriek af op joh?
Exact dezelfde heb ik namelijk ook gehad, besteld op AliExpress, en op m'n Kia Picanto gezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
GeertH schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:20:
[...]

Zaten die dopjes er af fabriek af op joh?
Exact dezelfde heb ik namelijk ook gehad, besteld op AliExpress, en op m'n Kia Picanto gezet :+
Dat denk ik wel ja, normaal zie je ze ook niet, liggen aardig verdiept in de velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Grolsch schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:23:

[Afbeelding]
Fijn dat het goed is afgelopen. Klinkt als een dooie sensor iig, ik wist niet eens dat zoiets bestond :D
En ook fijn dat ie een heldere melding geeft. Ik kreeg met een Astra ooit eens de waarschuwing "pakking vloeistof controleren!", en dat met 120 per uur op de ring Amsterdam. Schrok me wezenloos. Doorgereden naar het werk, daar opgezocht, blijkt het een hele slechte vertaling te zijn van het feit dat de ruitenwisservloeistof bijna op was :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
harrybeuker schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:17:
[...]

haha jah ik ging even zoeken.Heb je toevallig nog een foto ? :)
Even vers gemaakt, hij zit er toch op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AE34Og0Yz6dsDkSlA4sOaKyGXK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NfE865fsv8DhOVvI459oziSA.jpg?f=fotoalbum_large

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Gonadan schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Even vers gemaakt, hij zit er toch op.

[Afbeelding]
bruut! zou je nog kunnen achterhalen hoeveel liter of welk type? (geen haast mee hoor) dan weet ik welke ik online kan bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

The Eagle schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:38:
[...]

Fijn dat het goed is afgelopen. Klinkt als een dooie sensor iig, ik wist niet eens dat zoiets bestond :D
En ook fijn dat ie een heldere melding geeft. Ik kreeg met een Astra ooit eens de waarschuwing "pakking vloeistof controleren!", en dat met 120 per uur op de ring Amsterdam. Schrok me wezenloos. Doorgereden naar het werk, daar opgezocht, blijkt het een hele slechte vertaling te zijn van het feit dat de ruitenwisservloeistof bijna op was :X
Tja... Opel....

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Ach de elektrische Audi E-tron geeft aan als het olieniveau te laag is , tja Audi.

https://www.ad.nl/auto/wa...-soms-brandt-br~abba25a8/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MLLL schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:09:
[...]

Ach de elektrische Audi E-tron geeft aan als het olieniveau te laag is , tja Audi.

Frituurolie voor de airfryer? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MLLL schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:09:
[...]

Ik geloof nooit dat een etron helemaal olie vrij is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
Nieuwe remmen plus tüv op de auto, ik heb nog niet echt goed kunnen testen hoe groot het verschil is, maar de remmen voelen tot nu toe wel beter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3mi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 13:47
Hi guys!

Even een introductie, Remi, heb een Audi A3 8V.
Laten chiptunen en wat andere visuele aanpassingen gedaan (zwart logo, metalen pedalen e.d.).

Nu mis ik een achteruitkijk camera en heb het gecheckt bij de Audi Dealer maar is rond de €1000... beetje duur. Ben zelf redelijk handig dus inbouwen kan ik wel.
Hebben mensen hier ervaring mee, waar hebben jullie het onderdeel gekocht enz?
Later check ik wel het VCDS subforum om het te laten activeren.

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

In my defense: het was een voorloper, niet (nooit) mijn eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
r3mi schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:46:
Hi guys!

Even een introductie, Remi, heb een Audi A3 8V.
Laten chiptunen en wat andere visuele aanpassingen gedaan (zwart logo, metalen pedalen e.d.).

Nu mis ik een achteruitkijk camera en heb het gecheckt bij de Audi Dealer maar is rond de €1000... beetje duur. Ben zelf redelijk handig dus inbouwen kan ik wel.
Hebben mensen hier ervaring mee, waar hebben jullie het onderdeel gekocht enz?
Later check ik wel het VCDS subforum om het te laten activeren.

Cheers!
bouwjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
Denk dat ik de jackpot heb getrokken met lampjes, linker voorlamp is alweer stuk, 2de keer binnen 3 weken. Dan toch maar even langs de dealer brengen want dit klopt niet helemaal.

Enige wat me opvalt is dat dit weer gebeurd is bij snelheden boven de 200 voor wat langere periode :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3mi
2017, facelift model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naif0n schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:53:
Denk dat ik de jackpot heb getrokken met lampjes, linker voorlamp is alweer stuk, 2de keer binnen 3 weken. Dan toch maar even langs de dealer brengen want dit klopt niet helemaal.

Enige wat me opvalt is dat dit weer gebeurd is bij snelheden boven de 200 voor wat langere periode :/
Wellicht is er iets met je dynamo of een randonderdeel daarvan. Heb dat probleem ooit ook gehad. Heel gek gedrag:

[YouTube: RS4 B5 Acceleration blinking batterylight]

De B6 die ik de deur uit gedaan had had corrosie bij de aansluitingen van het lampje rechtsvoor. Heb het 1x goed opgeschuurd en toen was het verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Spanningsregelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
5Q0980556B

complete set kun je ook op ali vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3mi
Rainesh schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:40:
[...]

5Q0980556B

complete set kun je ook op ali vinden
Thanks! Ik ga eens kijken, zie ze op Ali voor rong de €160 staan dus dat is wel het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
@Rainesh even een vraag aan jou.
Ik heb een MY 2020 A5 sportback 40 TFSI launch edition sport. Deze heeft het lichtpakket maar niet het ambient verlichting pakket. Echter als ik de auto ontgrendel dan kleuren de strips boven de handgrepen in de deurpanelen rood. Na het ontgrendelen geeft alleen de oppervlakteverlichting nog wit licht en doen die strips niets meer. In mijn ogen zit de hardware van de ambient verlichting er dus in maar is dus niet ontgrendeld.
Is er een manier om deze te unlocken?
Hiervoor had ik een MY 2019 A5 sportback met ambient verlichting en dat was echt prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32
T7D_Sneezy schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:15:
Ik heb een MY 2020 A5 sportback 40 TFSI launch edition sport. Deze heeft het lichtpakket maar niet het ambient verlichting pakket. Echter als ik de auto ontgrendel dan kleuren de strips boven de handgrepen in de deurpanelen rood. Na het ontgrendelen geeft alleen de oppervlakteverlichting nog wit licht en doen die strips niets meer. In mijn ogen zit de hardware van de ambient verlichting er dus in maar is dus niet ontgrendeld.
Hiervoor had ik een MY 2019 A5 sportback met ambient verlichting en dat was echt prachtig.
Geen idee of het bij de A5 anders is dan bij de E-tron maar ook bij de E-tron zijn er 2 ambient lichtpakketten, een standaard en een plus. Die plus heeft echter ook meerdere LED strippen op plekken die de standaard dus niet heeft (middenconsole bijvoorbeeld) en bij de plus zijn ze dus in kleur instelbaar.
Had je oude A5 op exact dezelfde plekken licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
T7D_Sneezy schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:15:
Heb jij side assist? Want dat zijn de exit warning lichtstrips.

Voor volledig multi kleuren ambiente verlichting moet je andere lichtstrips hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
Rainesh schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:55:
[...]

Heb jij side assist? Want dat zijn de exit warning lichtstrips.

Voor volledig multi kleuren ambiente verlichting moet je andere lichtstrips hebben.
Ik heb inderdaad side assist, dan zal dat het vast zijn. Thanks ;) .
Op dit filmpje wordt dat ook zo uitgelegd:
[YouTube: Audi A4 - Exit warning assist]
GeeMoney schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:21:
[...]

Geen idee of het bij de A5 anders is dan bij de E-tron maar ook bij de E-tron zijn er 2 ambient lichtpakketten, een standaard en een plus. Die plus heeft echter ook meerdere LED strippen op plekken die de standaard dus niet heeft (middenconsole bijvoorbeeld) en bij de plus zijn ze dus in kleur instelbaar.
Had je oude A5 op exact dezelfde plekken licht?
De vorige A5 had de strips in de deuren, bekerhouders en zijkant middenconsole en daarbij kon ook de oppervlakteverlichting in kleur veranderen.

Ik doe het nu wel gewoon met het witte licht :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Ik heb met mijn 2012 Audi A6 C7 (Pre Fl) een paaltje geraakt, helaas... Paaltje was lager dan motorkap, had het nooit gezien, heel pijnlijk maar gelukkig enkel schade aan carroserie. In elk geval moet de bumper vervangen worden. Ik heb geen S-line pakket, maar vroeg me af of er eventueel een S-Line bumper zou oppassen, en hoeveel het prijs verschil is tussen een normale en S-Line bumper. Ik heb wel niets van rij assistentie (op parkeer sensoren na), ik weet niet of dat een probleem is, mits ik bij veel S-line modellen radars van de ACC zie zitten?

Is er ergens online een goede shop of catalogus voor originele Audi onderdelen, om beetje prijzen op te zoeken?

Bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21

Spinez0r

At your service.

Matsooh schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:03:
Ik heb met mijn 2012 Audi A6 C7 (Pre Fl) een paaltje geraakt, helaas... Paaltje was lager dan motorkap, had het nooit gezien, heel pijnlijk maar gelukkig enkel schade aan carroserie. In elk geval moet de bumper vervangen worden. Ik heb geen S-line pakket, maar vroeg me af of er eventueel een S-Line bumper zou oppassen, en hoeveel het prijs verschil is tussen een normale en S-Line bumper. Ik heb wel niets van rij assistentie (op parkeer sensoren na), ik weet niet of dat een probleem is, mits ik bij veel S-line modellen radars van de ACC zie zitten?

Is er ergens online een goede shop of catalogus voor originele Audi onderdelen, om beetje prijzen op te zoeken?

Je zou de audi dealer kunnen bellen, mogelijk kunnen zij je van een prijs voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Matsooh schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:03:

S-line bumper past gewoon erop. Je moet alleen wel ff andere roosters kopen die op de plekken bij de mistlampen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Hier ervaring met chiptuning op een A3 g-tron (8v)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JEJc2L_C5aN_NXRlejl8FFZrfSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrrvDAgnCEWlCWKe7408RppU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCN2yV2pLSS5VLroXlvNcPeCC6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VRpKZa6RpPUboOIzN9r9sOqm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik bezit sinds anderhalfjaar deze A4 B8 Avant 1.8 TFSi 160pk S-line uit December 2010 (bekende kwaal mbt olie lekkage al verholpen door vorige eigenaar).

De S stand van de multitronic automaat is :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

BalusC schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:02:
:w

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik bezit sinds anderhalfjaar deze A4 B8 Avant 1.8 TFSi 160pk S-line uit December 2010 (bekende kwaal mbt olie lekkage al verholpen door vorige eigenaar).

De S stand van de multitronic automaat is :9~
Verrek, @BalusC je leeft nog :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Curaçao, het land waar je dronken rond mag rijden als je de alarmlichten aan zet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
baronruud schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:06:
Hier ervaring met chiptuning op een A3 g-tron (8v)?
Niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

https://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-g-tron-81kw-110pk/
Afbeeldingslocatie: https://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2014/09/1.4-TFSI-Gtron-110pk-JDEngineering.jpg
Het kan dus wel :)

En ja, flauw dat ik een linkje naar JD post maar in NL zijn er dus waarschijnlijk meer tuners die het doen.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 20-07-2020 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
MAX3400 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:45:
[...]

https://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-g-tron-81kw-110pk/
[Afbeelding]
Het kan dus wel :)

En ja, flauw dat ik een linkje naar JD post maar in NL zijn er dus waarschijnlijk meer tuners die het doen.
Die zijn er genoeg inderdaad en JD zit hier om de hoek. Ging mij vooral om de ervaring en of dit veel effect heeft op de levensduur van de motor + s-tronic automaat.
Die van mij heeft nu 187k gelopen en wil er eigenlijk nog minimaal 100k mee door.
Mag wel iets meer pit in zitten (vooral) onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

baronruud schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:59:
[...]

Ging mij vooral om de ervaring en of dit veel effect heeft op de levensduur van de motor + s-tronic automaat.
Oh, zo begreep ik je vorige vraag niet :)

Ik zou me er niet heel druk over maken; de winst die je pakt is dusdanig "smal" dat zowel je blok als automaat dat moeten kunnen hebben. Neem aan dat dezelfde S-tronic ook in andere 8V's geleverd is maar met een zwaarder blok af fabriek @Rainesh ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 14:09
Ondertussen is het weer tijd voor een nieuwe wagen te kiezen vanuit het bedrijf.
Momenteel kijk ik naar de Audi A4 Avant.

Configuratie die ik al had gemaakt; http://www.nl.audi.be?audicode=AAQRWA44 heeft iemand tips/opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32
baronruud schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:59:
[...]

Die zijn er genoeg inderdaad en JD zit hier om de hoek. Ging mij vooral om de ervaring en of dit veel effect heeft op de levensduur van de motor + s-tronic automaat.
Die van mij heeft nu 187k gelopen en wil er eigenlijk nog minimaal 100k mee door.
Mag wel iets meer pit in zitten (vooral) onderin.
Ik heb een Tiguan gereden en langs JD geweest. In 2 jaar en 3 maanden 150k op de teller gezet en geen centje pijn. (Tuning gedaan na 2k kilometers destijds oftewel, 3 weken na aanschaf :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Chest3r aardige config; ik heb zeker opmerkingen maar die zijn voor jou & mij persoonlijk. De kleurcombi van het interieur is iets wat ik nooit zou kiezen maar jij wel erg mooi vindt; heb er dus ook geen kritiek op :)

En het zal een stukje OCD / symmetrie zijn; die velgen zijn voor mij ook niet van toepassing. Aan de ene kant van de auto zie je vaak velgen die "voorover buigen" qua spaak en aan de andere kant van de auto dan "naar achteren buigen". Brrrr.

Wel een praktische vraag; moet je diesel? Zo ja. waarom dan niet de 35TDI? Op basis van de cijfertjes zuiniger, lagere uitstoot maar krachtiger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chest3r
MAX3400 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:45:
@Chest3r aardige config; ik heb zeker opmerkingen maar die zijn voor jou & mij persoonlijk. De kleurcombi van het interieur is iets wat ik nooit zou kiezen maar jij wel erg mooi vindt; heb er dus ook geen kritiek op :)

En het zal een stukje OCD / symmetrie zijn; die velgen zijn voor mij ook niet van toepassing. Aan de ene kant van de auto zie je vaak velgen die "voorover buigen" qua spaak en aan de andere kant van de auto dan "naar achteren buigen". Brrrr.

Wel een praktische vraag; moet je diesel? Zo ja. waarom dan niet de 35TDI? Op basis van de cijfertjes zuiniger, lagere uitstoot maar krachtiger?
Over smaak en kleur valt inderdaad niet te discussiëren..

Omtrent de motor, de 35TDI is nog eens €1760 duurder, is misschien een optie als er nog budget over is wacht nog op het antwoord van de leasemaatschappij.

Heb een testrit gedaan met 30TDI (136PK) en an sich was ik hier wel tevreden over :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
jadjong schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:48:
Curaçao, het land waar je dronken rond mag rijden als je de alarmlichten aan zet. :P
grapje hoop ik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:47
Officieel niet maar het wordt er wel (vaak) gedoogd. Als je er daar een half op de weg met 20-30km/h ziet rijden dan weet je dat ie strontbezopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
MAX3400 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:01:
[...]

Oh, zo begreep ik je vorige vraag niet :)

Ik zou me er niet heel druk over maken; de winst die je pakt is dusdanig "smal" dat zowel je blok als automaat dat moeten kunnen hebben. Neem aan dat dezelfde S-tronic ook in andere 8V's geleverd is maar met een zwaarder blok af fabriek @Rainesh ?
@Rainesh klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Gtron S-tronic is gewoon een dq200. Bak kan max 330nm aan. Wordt ook gekoppeld aan de 1.0/1.2/1.4/1.5/1.6

Overigens is het wel verstandig om je bak te laten updaten naar de laatste versie, dan wordt het probleempje bonkje van 3 naar 2 ook opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 21-07-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Rainesh schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:54:
Gtron S-tronic is gewoon een dq200. Bak kan max 330nm aan. Wordt ook gekoppeld aan de 1.0/1.2/1.4/1.5/1.6

Overigens is het wel verstandig om je bak te laten updaten naar de laatste versie, dan wordt het probleempje bonkje van 3 naar 2 ook opgelost.
Bedankt voor de info. En de bak updaten kan bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
baronruud schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Bedankt voor de info. En de bak updaten kan bij?
Kan bij JD of bijv iemand Odis en verstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

De RS4 Limo V2 is volop in aanbouw. Echt ik volg dat al een tijdje, daar gaat tienduizenden euro's in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:30
Chest3r schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:02:
Ondertussen is het weer tijd voor een nieuwe wagen te kiezen vanuit het bedrijf.
Momenteel kijk ik naar de Audi A4 Avant.

Configuratie die ik al had gemaakt; http://www.nl.audi.be?audicode=AAQRWA44 heeft iemand tips/opmerkingen?
Imho een dief van je eigen portemonnee om geen plug in te kiezen (tenzij het expliciet verboden is). Voor de rest een prima combi.

Er is geen A4 plug-in, maar een BMW 330e touring (vloeken in dit topic :+ ) is een pak goedkoper. Een A6 plug-in zal niet veel duurder zijn (TCO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

AndRo555 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:50:
[...]

Imho een dief van je eigen portemonnee om geen plug in te kiezen (tenzij het expliciet verboden is). Voor de rest een prima combi.

Er is geen A4 plug-in, maar een BMW 330e touring (vloeken in dit topic :+ ) is een pak goedkoper. Een A6 plug-in zal niet veel duurder zijn (TCO).
Een BMW is niet te vergelijken met Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:30
Tylen schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:03:
[...]

Een BMW is niet te vergelijken met Audi.
Wel ja, de Audi A4 is vele malen kostelijker dan een stekker 3 serie. Voor dat geld kan je al eens ergens over kijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heeft iemand hier in zijn a4 b9 een origineel af fabriek alarm klasse 3?

Ik heb een originele in laten bouwen inclusief voertuigvolgsysteem maar ik heb niet zo’n knop op de kopse kant Van de bestuurdersdeur. Hebben jullie die er wel in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chest3r
AndRo555 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:50:
[...]

Plug-in, is inderdaad verboden. Dus kan deze vlieger al helemaal niet op O-)
Verder Audi > BMW _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Is het verstandig/aan te raden om euro 98 / V-power etc. te tanken met een G-tron aangezien ik bijna nooit op benzine rij?
Pagina: 1 ... 100 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.