http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Da zit het dus goed. Thnx.
Net ook gelijk alles even gestest en het werkt goed. Werd gelijk gebeld door de alarmcentrale 😂😂
Helaas zit de gps te diep ingebouwd in de auto dus heeft deze geen goed ontvangst. De monteur komt weer opnieuw langs
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Voor het volg systeem betaal je ook xx in de maand.
Ik had er blijkbaar al een goed alarm inzitten, moest alleen scm certificaat bij, maar dat kostte 20 euro.
Ja helaas bij mij niet. Elke verzekeraar eist klasse 3 en 4. (Dus klasse 5). Komt omdat hij nogal diefstal gevoelig is met een hoge catalogus waarde.Grolsch schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:05:
Ik heb een verzekeraar die 10 euro duurder was per maand maar geen voertuig volg systeem vereiste, alleen scm klasse xxx vereiste.
Voor het volg systeem betaal je ook xx in de maand.
Ik had er blijkbaar al een goed alarm inzitten, moest alleen scm certificaat bij, maar dat kostte 20 euro.
Welke audi heb je ook alweer?Tylen schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:40:
[...]
Ja helaas bij mij niet. Elke verzekeraar eist klasse 3 en 4. (Dus klasse 5). Komt omdat hij nogal diefstal gevoelig is met een hoge catalogus waarde.
Hier een A6 bij Turien verzekerd, SCM klasse 3
A4 3.0 TDI Quattro (nardo grijs) met catalogus waarde van 90K. Overal moest klasse 5 erin.Grolsch schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:56:
[...]
Welke audi heb je ook alweer?
Hier een A6 bij Turien verzekerd, SCM klasse 3
[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 23-07-2020 06:45 ]
Misschien dat het dan specifiek aan dat type ligt ofzoTylen schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 06:43:
[...]
A4 3.0 TDI Quattro (nardo grijs) met catalogus waarde van 90K. Overal moest klasse 5 erin.
Wel mooie auto, met een dik blok
Ik was eigenlijk ook op zoek naar een A4 maar qua ruimte achterin vond ik hem niet erg groot, ik rij nog wel eens met klanten of collega's achterin.
Mijn A3 heeft dan een wat lagere cataloguswaarde (51K) en bij ongeveer alle verzekeringen werd een alarm met hellingshoekdetectie vereist maar via Audi Car Insurance hadden ze die eis niet. Via die verzekering betaal ik ook nog eens minder premie dan bij een andere terwijl de voorwaarden vrijwel hetzelfde zijn (enige echt grote verschil wat ik kon vinden was dat ik bij schade dit bij een officiële Audi-garage moet laten repareren ipv bij een willekeurige).Tylen schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 06:43:
[...]
A4 3.0 TDI Quattro (nardo grijs) met catalogus waarde van 90K. Overal moest klasse 5 erin.
Ondanks dat het voor de verzekering niet per se nodig is wil ik wel nog een alarm laten inbouwen. Geeft mijzelf toch ook een wat veiliger gevoel (misschien enigszins onterecht maar ja
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Het schrikt de kleine jongens af, de grote jongens krijgen alles mee ongeacht welk alarm dan ook.FlipFluitketel schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:01:
[...]
Ondanks dat het voor de verzekering niet per se nodig is wil ik wel nog een alarm laten inbouwen. Geeft mijzelf toch ook een wat veiliger gevoel (misschien enigszins onterecht maar ja).
Verzekeringstechnisch sta je echter wel een heel stuk sterker. Ook zakt vaak je premie behoorlijk.Theone098 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:19:
[...]
Het schrikt de kleine jongens af, de grote jongens krijgen alles mee ongeacht welk alarm dan ook.
Mijn E-tron van 110k is met klasse 5 en volgsysteem te verzekeren voor €1600,- per jaar/130 per maand.
Zonder die alarmen knalt hij naar de €250,- per maand en sommige verzekeringen wilden hem niet eens accepteren. Ondanks 8+ schadevrije jaren en al 16 jaar een rijbewijs.
Snap ik, ik reageer echter op het plaatsen van een alarm als de verzekering dit niet eist.GeeMoney schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:25:
[...]
Verzekeringstechnisch sta je echter wel een heel stuk sterker. Ook zakt vaak je premie behoorlijk.
Mijn E-tron van 110k is met klasse 5 en volgsysteem te verzekeren voor €1600,- per jaar/130 per maand.
Zonder die alarmen knalt hij naar de €250,- per maand en sommige verzekeringen wilden hem niet eens accepteren. Ondanks 8+ schadevrije jaren en al 16 jaar een rijbewijs.
Buiten dat ik stik jaloers ben dat je zo'n auto mag samenstellen..Chest3r schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:02:
Ondertussen is het weer tijd voor een nieuwe wagen te kiezen vanuit het bedrijf.
Momenteel kijk ik naar de Audi A4 Avant.
Configuratie die ik al had gemaakt; http://www.nl.audi.be?audicode=AAQRWA44 heeft iemand tips/opmerkingen?
Waarom grijs?? Kom op.. zoveel leasauto's op de weg.. allemaal grijs, zwart of wit. Kies nou eens een ander kleurtje uit.
Verder 13k aan opties.. holy smokes!
*sowieso
Haha thanks!DonJunior schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:38:
[...]
Buiten dat ik stik jaloers ben dat je zo'n auto mag samenstellen..
Waarom grijs?? Kom op.. zoveel leasauto's op de weg.. allemaal grijs, zwart of wit. Kies nou eens een ander kleurtje uit.
Verder 13k aan opties.. holy smokes!
Helaas is de company policy -> Zwart of grijstinten
Saai bedrijf dan zeg.. Sowieso krijg ik altijd jeuk als bedrijven zulke 'regeltjes' afdwingen. Heb ik bij een oude werkgever ook gehad.. "We moeten representatief zijn".. ja leuk.. maar hoezo is donkerblauw of donkergroen (om maar een voorbeeld te noemen) niet representatief? Ik snap (en zelfs dan nog niet) dat felroze een ding kan zijn. Maar als jij daar graag in wilt rijden.. waarom zou de baas daar dan op tegen zijn.. Heel het leasepark is zo saai met die 50 tinten grijs..Chest3r schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:06:
[...]
Haha thanks!
Helaas is de company policy -> Zwart of grijstinten
/rant
*sowieso
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Vaak is het ook een policy in samenspraak met leasebedrijf die hem na de periode wat makkelijker verkocht krijgen. Niet veel mensen willen een roze, gouden of groene auto als tweedehands leaseauto.DonJunior schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:15:
[...]
Saai bedrijf dan zeg.. Sowieso krijg ik altijd jeuk als bedrijven zulke 'regeltjes' afdwingen. Heb ik bij een oude werkgever ook gehad.. "We moeten representatief zijn".. ja leuk.. maar hoezo is donkerblauw of donkergroen (om maar een voorbeeld te noemen) niet representatief? Ik snap (en zelfs dan nog niet) dat felroze een ding kan zijn. Maar als jij daar graag in wilt rijden.. waarom zou de baas daar dan op tegen zijn.. Heel het leasepark is zo saai met die 50 tinten grijs..
/rant
Goed punt.. maar toch saaiYzord schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:34:
[...]
Vaak is het ook een policy in samenspraak met leasebedrijf die hem na de periode wat makkelijker verkocht krijgen. Niet veel mensen willen een roze, gouden of groene auto als tweedehands leaseauto.
Ben zelf blij dat ik wel gewoon een kleurtje mocht leasen
*sowieso
Ik zit stiekem al wat te kijken naar een opvolger, maar met mijn eisenpakket is het aanbod bijna niet te doen: Opvallende kleur, geen diesel, automaat, station/SUV en quattro.
Hier hetzelfde 'probleem'.. mijn leaseauto gaat er binnenkort uit dus nu al aan het rondsnuffelen op de tweedehands markt. Het is 50-tinten grijs wat de klok slaat.. bijzonder sneu. Je moet al bijna in Duitsland gaan kijken wil je iets met een kleur.. maar dan krijg je weer een 'import' label op je auto en dat schrikt kopers dan weer af.. da's niet handig als ik er weer vanaf wil.User schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:12:
Helaas 'verzieken' saai gekleurde lease auto's de occasion markt ook redelijk. Als je voor jezelf een beetje een in het oog springend kleurtje wil wordt de keuze behoorlijk beperkt.
Ik zit stiekem al wat te kijken naar een opvolger, maar met mijn eisenpakket is het aanbod bijna niet te doen: Opvallende kleur, geen diesel, automaat, station/SUV en quattro.
*sowieso
Is dit gangbaar?
Ach. Je moet maar zo denken: nog geen schroefje van de leaseauto is van jou. Waarom zou je er, vanuit de werkgever gezien, dan iets over te zeggen hebben?DonJunior schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:15:
[...]
Saai bedrijf dan zeg.. Sowieso krijg ik altijd jeuk als bedrijven zulke 'regeltjes' afdwingen. Heb ik bij een oude werkgever ook gehad.. "We moeten representatief zijn".. ja leuk.. maar hoezo is donkerblauw of donkergroen (om maar een voorbeeld te noemen) niet representatief? Ik snap (en zelfs dan nog niet) dat felroze een ding kan zijn. Maar als jij daar graag in wilt rijden.. waarom zou de baas daar dan op tegen zijn.. Heel het leasepark is zo saai met die 50 tinten grijs..
/rant
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Estorilblauwe Nederlandse S3 kopen? Maar 134.000 km op de teller!DonJunior schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:05:
[...]
Hier hetzelfde 'probleem'.. mijn leaseauto gaat er binnenkort uit dus nu al aan het rondsnuffelen op de tweedehands markt. Het is 50-tinten grijs wat de klok slaat.. bijzonder sneu. Je moet al bijna in Duitsland gaan kijken wil je iets met een kleur.. maar dan krijg je weer een 'import' label op je auto en dat schrikt kopers dan weer af.. da's niet handig als ik er weer vanaf wil.
Je hebt een punt hoor, aan de andere kant kies ik er zelf voor om meer te betalen voor een leuk kleurtje en leuke wielen. Waarom zou een werkgever mij daar in tegenhouden. Ik zou ook kunnen zeggen "dan lease ik wel niet, doe maar km vergoeding.. dan koop ik mooi een 20 jaar oude auto met een fel kleurtje en rijd ik daarmee naar de klant" (om maar een voorbeeld te noemen).. al wijken we nu wel erg af van het Audi topic (waarvoor excuses)GerCor schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:06:
[...]
Ach. Je moet maar zo denken: nog geen schroefje van de leaseauto is van jou. Waarom zou je er, vanuit de werkgever gezien, dan iets over te zeggen hebben?
*sowieso
Ik ga geen andere bedrijven afvallen of ophemelen; maar afhankelijk van de reputatie en werkwijze en garanties, zou inderdaad 700 tot 1100 een aardige marge zijn qua kosten voor stage 1 + DSG.baronruud schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:37:
Even contact gehad met JD ivm chiptuning van mn A3 g-tron. En die gaven aan om sowieso de dsg aan te laten passen. Eerder dan vermogenstuning ivm slijtage. Dsg icm chiptuning zou dan 899,- kosten.
Is dit gangbaar?
Omgekeerd; als ik stage 2 bij JD wil doen, staat er daar 2499 voor (ECU + bak) en dat is excl. extra onderdelen. Dus die 9 meier valt best mee
@User @DonJunior dan laat je 'm toch wrappen? Je koopt al ex-lease; vaak tegen een concurrende prijs (beter dan dealerprijzen); gooi er 1500 Euro tegenaan voor het kleurtje dat je wel wil?
[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 23-07-2020 23:19 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Neerslag van E10 is al vrij snel, dus ja, of een premium 95 benzine waar ook maar E5 in zit.baronruud schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:41:
Is het verstandig/aan te raden om euro 98 / V-power etc. te tanken met een G-tron aangezien ik bijna nooit op benzine rij?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Klinkt als een Tiguan Allspace 4motionUser schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:12:
Helaas 'verzieken' saai gekleurde lease auto's de occasion markt ook redelijk. Als je voor jezelf een beetje een in het oog springend kleurtje wil wordt de keuze behoorlijk beperkt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zie die maar eens in een opvallend kleurtje te krijgen als occasion.
Waarom niet de Euro 95 met 5% ethanol in Duitsland tanken? Merk je een verschil met 98?Yzord schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:54:
Sinds dat E10 hier de standaard is gooi ik alleen nog maar 98 in mijn auto’s. Ik heb dan ook het voordeel aan de Duitse grens te wonen dus voor mij is de beslissing allang gemaakt. 98 is daar 25 cent per liter goedkoper dan E10 in NL.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Een hoger octaangehalte is altijd beter voor een V8. En ik wil zo min mogelijk ethanol in mijn auto hebben. Mijn R8 rijdt niet dagelijks, soms een maand niet en dan wil ik die zooi niet in mijn tank.PM_Petrol schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:24:
[...]
Waarom niet de Euro 95 met 5% ethanol in Duitsland tanken? Merk je een verschil met 98?
Wil je de S3 nu alweer kwijt?User schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:11:
[...]
Estorilblauwe Nederlandse S3 kopen? Maar 134.000 km op de teller!
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Het is altijd nog goedkoper dan de goedkoopste rommel hier in NLNaif0n schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:01:
Ik tank eigenlijk ook nu alleen maar 98 in mijn S7, prijs verschil van een paar cent per liter in duitsland voor betere brandstof vind ik niet erg. E95 voor 1.22 of E98 voor 1.28, dan word de keuze makkelijk gemaakt
[ Voor 5% gewijzigd door Yzord op 25-07-2020 16:35 ]
Ieder z'n keuze natuurlijk.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Weet niet waar jij in Duitsland tankt, maar hier is een liter 98 1.30euro (kleve). Waar die 1.55 vandaan komtGrolsch schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:55:
Ik was in dld 1,55 ltr kwijt gisteren terwijl ik in nl 1,45 betaalde vandaag. Dus DLD is niet zoveel goedkoper volgens mij
Niet direct, maar ik ga binnenkort een huis kopen en dan moet er naar prios gekeken worden.
Als ik hem voor een leuke prijs weg kan doen, wie weet...
Met een 90L tank ga je dat verschil wel snel merken ja, wist niet dat de R8's zulke enorme tanks hadden. Vond de 75L van mijn S7 al pittig.Yzord schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:34:
[...]
Het is altijd nog goedkoper dan de goedkoopste rommel hier in NLmet een 90L tank scheelt het me 30 euro per tank.
Ik moet aankomende week 2 weken in NL zijn voor werk, en kijk er al beetje tegenop om (Indien het nodig is) mijn auto vol te gooien met E98 in NL. Misschien dat ik mijn vaders Leasebak kan lenen gezien die thuis werkt, scheelt toch even wat kosten dan
Is ook een upgrade geweest bij aanschaf.Naif0n schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:10:
[...]
Met een 90L tank ga je dat verschil wel snel merken ja, wist niet dat de R8's zulke enorme tanks hadden. Vond de 75L van mijn S7 al pittig.
Was aan de snelweg bij botrop, dan zal ik wel de hoofdprijs betaald hebben vermoed ikYzord schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:07:
[...]
Weet niet waar jij in Duitsland tankt, maar hier is een liter 98 1.30euro (kleve). Waar die 1.55 vandaan komt
Pak zoiets https://www.lederhandel.e...de-lederlijm/#description
Leer lijm is alleen voor leer op leer toch , ik moet leer op plastic plakken of alleen het gedeelte hard plastic op hard plastic maar dit is een klein oppervlakte , dus als het zou kunnen het liefst leer op plastic .
De dealer zelf vraagt 550 euro om het te vervangen, heb geen prijsopgave gehad maar ben eigenlijk wel benieuwd wat het dure eraan is
Het dure er aan is simpel. De naam S7 en je betaald maar voor onze achterlijke service. Maar goed, goed kans dat ze volgens het boekje werken en dat de voorbumper eraf moet (weet ik niet zeker hoor, maar tegenwoordig is het vervangen van een lampje al een dagtaak zowat).Naif0n schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:29:
Mijn S7 naar de dealer gebracht om de lamp even verder te bekijken, de Regelapparaat voor de Xenon lamp is dus defect. Nou heb ik een OEM nummer gekregen, alleen zie ik de prijzen voor de lamp nogal uiteen lopen (8K0941597E). Van 48 euro tot 140/150 euro. https://www.lichtex.de/xe...rschaltgeraet_322071_1242 Ik zou zeggen dat deze wel zou moeten passen aangezien het nummer natuurlijk overeen komt.
De dealer zelf vraagt 550 euro om het te vervangen, heb geen prijsopgave gehad maar ben eigenlijk wel benieuwd wat het dure eraan is.
Tip: bel Hans Sloot eens. Goed kans dat je daar gewoon een normale prijs betaald. Helemaal als je zelf je onderdeel meeneemt.
Ja dat heb ik gemerkt, dit zijn dan de kosten in Duitsland (woon er ook, vergeet het steeds te melden). Natuurlijk verwacht ik wel dat het wat hoger is dan een normale A7 bijvoorbeeld, maar voor sommige dingen vragen ze wel de hoofdprijs (logisch, dit is hun grootste verdien model). Als ik zelf mijn onderdelen meeneem zal het me ong 150 euro kosten om het in te bouwen. Dit was niet echt een probleem dat ik zelf zou kunnen achterhalen denk ik.Yzord schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:02:
[...]
Het dure er aan is simpel. De naam S7 en je betaald maar voor onze achterlijke service. Maar goed, goed kans dat ze volgens het boekje werken en dat de voorbumper eraf moet (weet ik niet zeker hoor, maar tegenwoordig is het vervangen van een lampje al een dagtaak zowat).
Tip: bel Hans Sloot eens. Goed kans dat je daar gewoon een normale prijs betaald. Helemaal als je zelf je onderdeel meeneemt.
Over het lampje vervangen....ja dat was niet echt een logisch iets, wiel eraf en de binnenkant loshalen (even de naam kwijt) om dat net aan bij het lampje te kunnen komen. Niet echt iets wat voor de hand ligt.
Het nadeel is eerder dat zij altijd de prijzen van de catalogus hanteren, terwijl dezelfde onderdelen online heel veel goedkoper zijn te verkrijgen.Yzord schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:02:
[...]
Het dure er aan is simpel. De naam S7 en je betaald maar voor onze achterlijke service. Maar goed, goed kans dat ze volgens het boekje werken en dat de voorbumper eraf moet (weet ik niet zeker hoor, maar tegenwoordig is het vervangen van een lampje al een dagtaak zowat).
Dan zorgde ik gewoon zelf voor het onderdeel. Voor 150 euro in laten bouwen is nog te doen. Maar 400 euro voor een onderdeel terwijl je die zelf voor stukken goedkoper hebt gezien, dan wist ik het wel.Naif0n schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:33:
[...]
Ja dat heb ik gemerkt, dit zijn dan de kosten in Duitsland (woon er ook, vergeet het steeds te melden). Natuurlijk verwacht ik wel dat het wat hoger is dan een normale A7 bijvoorbeeld, maar voor sommige dingen vragen ze wel de hoofdprijs (logisch, dit is hun grootste verdien model). Als ik zelf mijn onderdelen meeneem zal het me ong 150 euro kosten om het in te bouwen. Dit was niet echt een probleem dat ik zelf zou kunnen achterhalen denk ik.
Over het lampje vervangen....ja dat was niet echt een logisch iets, wiel eraf en de binnenkant loshalen (even de naam kwijt) om dat net aan bij het lampje te kunnen komen. Niet echt iets wat voor de hand ligt.
Onder andere olie(filter)wissel, interieurfilter, K&N luchtfilter schoonmaken en opnieuw inoliën en bougies vervangen.
Ik heb het geluk dat ik bij een hobbyclub terecht kan, al het gereedschap en bruggen zijn aanwezig.
De olie wordt 5W30 Castrol LL en een Mann oliefilter, zelfde type wat er nu ook in zit. Nieuwe carterplug er bij, dat wordt aangeraden omdat het allemaal van aluminium is en dat wat zachter is, kans op beschadigingen.
Alleen zit ik nog voor bougies te kijken, ik weet niet welke ik nu heb.
NGK of Bosch. Het grootte verschil wat ik kan zien is de warmtegraad.
7 vs 5. Ik zie verder op de site dat er voor LPG een 9 wordt gebruikt.
https://www.winparts.nl/m...pp332s-bosch/p178690.html
https://www.winparts.nl/m...r7s8eg-ngk/p182494.html#0
Zit er veel verschil tussen de 2 bougies? Of maakt het niet zoveel uit.
Totaal kom ik bij Winparts uit op €145 aan onderdelen.
Normaal is de oliewissel al bijna zo duur bij de dealer/specialist
Een paar wensen (op den duur):
- mooi setje 18" velgen (combineren met de aanschaf van winterbanden straks)
- iets verlagen (3cm lijkt een mooie maat te zijn)
- kentekenplaathouder voor verwijderen en de kenteken direct op de uitsparing in de grill plaatsen (kan dat gekit worden?)
- Chippen naar 150PK en evt wat DSG-aanpassing. In de 'D' stand vind ik dat die maar laag in toeren blijft/schakelt vroeg over.
Eerst maar lekker rijden
:strip_exif()/f/image/LtTP9UgyfirDg46eaqYQmNxb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dyuuV5kRL9pBPsvJo9pHiZJc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ba3WFGJZtfaJJ14DX9rGTAjM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja ik moet hem zeker wassen binnenkort, vooral de voorvelgen worden erg snel zwart van de remstof...
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Qua verlagen, ik lees en hoor veel goeie ervaringen over Eibach, zeker icm standaard dempers.
En met de remstof, als je standaard/goedkope/organische remblokken heb dan zal dat altijd meer stuiven en rommel geven. Neem je bv. de 'standaard' Brembo blokken of iets vergelijkbaars die wel wat kostbaarder zijn, dan heb je dat een heel stuk minder.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Klopt; ik heb onder mijn vorige A6 een setje Eibach Pro laten zetten; dat scheelde ongeveer 25mm rondom maar het stuurgedrag en het "overhellen" was echt stukken beter. Echter, dat was wel een setje van 627 ex. BTW/montage maar heb er 4 jaar veel plezier van gehad.Joopieboy schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:45:
Qua verlagen, ik lees en hoor veel goeie ervaringen over Eibach, zeker icm standaard dempers.
Als het het geld hebt, zou ik eerder voor een Bilstein set gaan (dempers & veren) maar dat gaat snel richting de 1500 inc BTW ex montage.
Als je je wensen weet te realiseren, vooral exterieur, dan gaat 'ie echt wel shinen denk ik ook wel ja.Sjoerdfoto schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:39:
Zoals een paar weken geleden al gemeld, sinds kort eigenaar van deze mooie A3 SB in de kleur Scubablauw Metallic. 1.6TDI S-tronic![]()
Een paar wensen (op den duur):
- mooi setje 18" velgen (combineren met de aanschaf van winterbanden straks)![]()
- iets verlagen (3cm lijkt een mooie maat te zijn)
- kentekenplaathouder voor verwijderen en de kenteken direct op de uitsparing in de grill plaatsen (kan dat gekit worden?)![]()
- Chippen naar 150PK en evt wat DSG-aanpassing. In de 'D' stand vind ik dat die maar laag in toeren blijft/schakelt vroeg over.
Eerst maar lekker rijden![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja ik moet hem zeker wassen binnenkort, vooral de voorvelgen worden erg snel zwart van de remstof...
Edit: dat schakelen in D(rive) stand is nogal wat ja, daar ben ik ook geen fan van. In S stand is dat wel beter (houdt ie meestal één versneller lager aan) maar echt responsive zijn die automaten toch niet naar mijn mening.
[ Voor 5% gewijzigd door Ravefiend op 28-07-2020 09:37 ]
Hij schakelt later door in de S-stand (maar eigenlijk weer te laat, hij is over z'n optimale koppel heen als die gaat schakelen...) maar reageert niet vlotter.Scrtz schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:53:
Ik vind diesels juist beter en vlotter rijden in D stand dan in de S stand. In de S stand maakt die inderdaad meer toeren maar daar heb je juist vrij weinig aan met een diesel gezien het koppel juist onderin beschikbaar is.
Stel je rijdt 50 en je trapt dan het gas vol in dan zit er altijd een kleine vertraging in voor er echt beweging in komt.
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Huidige auto:
A3 263.000km (5-deurs). Inlaatspruitstuk vervangen, kogelhoes vervangen, accu vervangen, lampjes vervangen. Heeft nog wel wat kleine kinderziektes, maar 1000-1500 euro zou moeten lukken qua inruil.
1 op 10 (reiskosten kom ik net aan uit vanuit werkgever) Op dit moment €300,- per maand aan benzine.
wegenbelasting €50,- per maand
verzekering €43,- per maand
Nieuwe auto:
1 op 14-15 (reiskosten daar zou ik dan ongeveer de helft van overhouden is een besparing van €150,-)
wegenbelasting €35,- per maand
verzekering €43,- per maand
lease €200,- per maand (op basis van 5 jaar)
Nu is de hamvraag;
Wat zou een e-tron hybride over 5 jaar nog waard zijn met - naar schatting - 180.000 op de teller en net geen 10 jaar oud? De slotsom van de lease zit rond de €4.000,- en naar mijn idee moet dit pareltje makkelijk voor dat bedrag te verkopen zijn tegen die tijd.
Waar heeft je vrouw deze vandaan? Ik wil ze ookRainesh schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:11:
Kadootje van mn vrouw![]()
OEM nieuwe type instaplogo's
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Www.ahw-shop.deTylen schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:02:
[...]
Waar heeft je vrouw deze vandaan? Ik wil ze ook
Muchos Gracias. Leuke webshop trouwens. Even kijken naar meer leuk spul.
Ik heb ook geen problemen meer gehad. 2 weken wel enkele spontane reboots gehad, zonder enige melding, van mijn MMI systeem. Dus misschien hebben ze toen wat updates liggen pushen ofzo.Tijntje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:19:
Afgelopen week is mijn A4 Avant weer terug geweest voor een update om het Audi Connect probleem op te lossen, dit was denk ik de vijfde keer. Het lijkt er nu op dat het probleem is opgelost en dat Audi Connect verbonden blijft en mijn account ingelogd blijft.
Dat precies inderdaad ja, en dus dan ben ik toch niet de enigste die dat opgemerkt heeft.Sjoerdfoto schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:05:
[...]
Hij schakelt later door in de S-stand (maar eigenlijk weer te laat, hij is over z'n optimale koppel heen als die gaat schakelen...) maar reageert niet vlotter.
Stel je rijdt 50 en je trapt dan het gas vol in dan zit er altijd een kleine vertraging in voor er echt beweging in komt.
Ik had verwacht dat het een trage diesel zou zijn, maar ik kon met dat ding even rap optrekken als ik met mijn S3 doe (en ja, die trap ik aardig door
Nu wachten tot er een aantrekkelijke B9 Allroad benzine te koop komt.
Nu het meer dan 2 weken goed gaat, ga ik mijn vergoeding claimen bij het socialmediateamLambo LP670 SV schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:33:
[...]
Ik heb ook geen problemen meer gehad. 2 weken wel enkele spontane reboots gehad, zonder enige melding, van mijn MMI systeem. Dus misschien hebben ze toen wat updates liggen pushen ofzo.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Is een S3 zo traag dan? 😂User schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:44:
Net een stukje gereden in een A4 Allroad met de 2 liter diesel. Rijd super relaxt!
Ik had verwacht dat het een trage diesel zou zijn, maar ik kon met dat ding even rap optrekken als ik met mijn S3 doe (en ja, die trap ik aardig door). Alleen jammer dat het trillen van de motor door de halve auto te voelen was, had ik niet verwacht.
Nu wachten tot er een aantrekkelijke B9 Allroad benzine te koop komt.
Nee, maar ik stamp dat ding dan ook niet bij elk stoplicht met plankgas weg.
De hoeveelheid gas die ik wel geef kan ik met een 'trage' diesel ook nog wel halen, moet alleen het gaspedaal een stuk verder naar beneden dan in de S3.
Van 0 naar 60-70 blijven ze met mijn rechtervoet redelijk gelijk, daarboven blijft de diesel wel merkbaar achter. Was alleen niet goed te checken omdat er geen geschikte oprit naar een snelweg was.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Front camera retrofit! Dus heb nu gelijk 4 functies erbij
- Lane Assist
- Traffic Jam Assist
- Emergency Assist
- Verkeersbordenherkenning
Dealer heeft voorruit vervangen voor de juiste, collega's hebben de kabels aangelegd, daarna was het mijn beurt om alles te coden en kalibreren etc.
:strip_exif()/f/image/8AnPpjisdmyYIZyT3IT0PKKq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qUK1v7lbax5Ll8oH16nz4hKv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OVtQ0hOCqF8fIKntrHVOUOJ8.jpg?f=fotoalbum_large)
Grootlichtassistent? Of was daar iets mee en had je dat al eens uitgelegd?Rainesh schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:29:
Lang niks meer gepost, maar vorige week een retrofit afgemaakt
Front camera retrofit! Dus heb nu gelijk 4 functies erbij
- Lane Assist
- Traffic Jam Assist
- Emergency Assist
- Verkeersbordenherkenning
Had ik alGerCor schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:27:
[...]
Grootlichtassistent? Of was daar iets mee en had je dat al eens uitgelegd?
Nope die was af fabriek. Dito met AccNaif0n schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:41:
@Rainesh Had je de Virtual cockpit nou ook geretrofit? Wel lekker volgestampt zo met de opties!
Thnx!
Ik heb vaak mijn bandendruk in het midden. Het liefst heb ik het RS teller display, dat zou voor mij perfect zijn. Links hulpsystemen, midden snelheid/toerental, rechts bandendruk temperaturen.Grolsch schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:11:
Dat krijg je als je de tellers klein zet, persoonlijk vind ik dat te druk, ik heb meestal grote tellers en de audio er tussen.
Ik heb (helaasRainesh schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:58:
[...]
Ik heb vaak mijn bandendruk in het midden. Het liefst heb ik het RS teller display, dat zou voor mij perfect zijn. Links hulpsystemen, midden snelheid/toerental, rechts bandendruk temperaturen.
Ik heb het liefst een zo rustig mogelijk dashboard zonder teveel toeters en bellen.
Jij hebt links ook dat verbruiksmetertje in je toerenteller staan, wordt ik ook altijd zenuwachtig van
Soms in een wilde bui (of als ik me verveel) klik ik wel eens door de opties heen
Ik had trouwens voorlaatst weer de "controleer wielbout rechtsachter melding".
Gezien de laatste keer maar geen aandacht aangegeven, en toen ik weer wegreed was de melding weg en ging hij "iets" controleren.
De vorige keer nagetrokken met momentsleutel, dus dat is het probleem echt niet. Zal wel een sensor niet lekker zijn, kzal de garage informeren zodat ze op de hoogte zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Grolsch op 03-08-2020 18:58 ]
Same. Word al nerveus van km/h in beeld
Nee, ik kan de olietemperatuur op de voorruit projecteren; ook een veelgebruikte feature.
Die feature heb ik dan weer niet, kan wel zijn dat de olie op een gegeven moment op de voorruit zit, maar dan ben ik te laat verwacht ikMAX3400 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:57:
[...]
Same. Word al nerveus van km/h in beeld![]()
Nee, ik kan de olietemperatuur op de voorruit projecteren; ook een veelgebruikte feature.
Ik heb geen RS:p maar wel het bandendruk systeem geretrofit:)Grolsch schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:55:
[...]
Ik heb (helaas) geen RS, kheb er volgens mij wel een bandendrukcontrole systeem opzitten, maar ik kan niet de druk van de banden aflezen zo ver ik weet.
Ik heb het liefst een zo rustig mogelijk dashboard zonder teveel toeters en bellen.
Jij hebt links ook dat verbruiksmetertje in je toerenteller staan, wordt ik ook altijd zenuwachtig vanBij mij staat er heel groot in welke versnelling ik zit en in welke "stand" ik rij, thats it
Soms in een wilde bui (of als ik me verveel) klik ik wel eens door de opties heen
Ik had trouwens voorlaatst weer de "controleer wielbout rechtsachter melding".
Gezien de laatste keer maar geen aandacht aangegeven, en toen ik weer wegreed was de melding weg en ging hij "iets" controleren.
De vorige keer nagetrokken met momentsleutel, dus dat is het probleem echt niet. Zal wel een sensor niet lekker zijn, kzal de garage informeren zodat ze op de hoogte zijn.
Soms wou ik dat jij mijn buurman wasRainesh schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:04:
[...]
Ik heb geen RS:p maar wel het bandendruk systeem geretrofit:)
Allemaal erg leuk natuurlijk dat gesleutel en geprogrammeer aan je auto als het je hobby is, maar helaas heb ik zelf de middelen / kennis niet
Mja voor mij is het qua kosten toch wel ff anders. Maar reken op 1k+.MLLL schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:23:
War kost zoń ombouw? Een nieuwe voorruit zal niet goedkoop zijn. Wel gaaf.
- camera
- voorruit
- stuurhendels
- verwarmingselement
- kapjes
- bekabeling
Jonge, zo hou je nooit een paar centen over voor de opvolger van de A3 limo. (die had je een tijdje geleden al gevonden maar je was net te laat, of ben je toch verhuisd?)Rainesh schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:09:
[...]
Mja voor mij is het qua kosten toch wel ff anders. Maar reken op 1k+.
- camera
- voorruit
- stuurhendels
- verwarmingselement
- kapjes
- bekabeling
Nog niet verhuisd, nog op zoekGerCor schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:15:
[...]
Jonge, zo hou je nooit een paar centen over voor de opvolger van de A3 limo. (die had je een tijdje geleden al gevonden maar je was net te laat, of ben je toch verhuisd?)
Best veel gedaan eigenlijk aan de A3.
OEM:
- alarm
- standkachel
- reverse camera
- lock schakelaar rechts
- autohold
- side assist + Rear cross traffic
- dimmende buitenspiegels
- elektrisch inklapbare buitenspiegels
- S3 kofferbak spoiler
- S3 velgen
- Front Camera voor LA/VZE/TJA/EA
- Direct tpms
Het scheelt enorm dat ik het codeerwerk zelf kan doen.
Ik heb side en rear assist en 365 graden camera’s. Geen idee of er dan nog andere zaken nodig zijn?
En de active display “plus” variant komt wellicht met functions-on-demand beschikbaar volgens de dealer maar dit is niet ook toevallig met vcds te doen?
Trailer assist? Nog niks over bekend bij de Etron.GeeMoney schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:49:
@Rainesh weet je of het ook mogelijk is de aanhanger modus te activeren? Ik zie een filmpje dat je dan met de spiegelknoppen de positie van de aanhanger kan bepalen en hij dus zelf gaat bijsturen.
Ik heb side en rear assist en 365 graden camera’s. Geen idee of er dan nog andere zaken nodig zijn?
En de active display “plus” variant komt wellicht met functions-on-demand beschikbaar volgens de dealer maar dit is niet ook toevallig met vcds te doen?
Nee FoD opties zijn helaas geen vcds dingen
Trailer Assist inderdaad, zag er grappig uit en volgens mij heb ik alle radars en sensoren ervoor. Time will tellRainesh schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:51:
[...]
Trailer assist? Nog niks over bekend bij de Etron.
Nee FoD opties zijn helaas geen vcds dingen
Ik vermoed dat eindelijk FoD gelanceerd gaat worden. Niet dat ik nog veel opties erbij kan hebben maar toch, dat active display plus en trailer assist zijn grappig zaken.
2 ton.Grolsch schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 01:44:
@GeeMoney Wat mag jij eigenlijk aan gewicht trekken met je etron?
Dat valt me mee voor een elektrische auto
Gebruik je de trekhaak veel dan? De actieradius zal dan wel snel minder worden verwacht ik?
Beroepsmatig geen trekhaak nodig maar af en toe heb ik eens een kar erachter of mijn sloepje. Altijd makkelijk in ieder geval.Grolsch schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:24:
[...]
Dat valt me mee voor een elektrische auto![]()
Gebruik je de trekhaak veel dan? De actieradius zal dan wel snel minder worden verwacht ik?
Het verbruik is dan natuurlijk wel hoger afhankelijk van hoeveel wind de kar vangt die je erachter hangt. Gewicht speelt eigenlijk een stuk minder mee. Laatst een diesel aggregaat erachter op een kar en nog wat spul in de achterbak dus ik gok zo'n 800kg erachter maar de auto gaf geen krimp.
Nu je een aantal maanden rijdt in deze auto, wat is zo de actieradius van de etron?
Ik heb in het elektrisch topic toevallig een aardig overzichtje gepost uit de facebook groep van E-tron rijders. Ik plak hem hier ook even:Grolsch schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:44:
Zelfde hier, ik gebruik de trekhaak heel af en toe.
Nu je een aantal maanden rijdt in deze auto, wat is zo de actieradius van de etron?
De Audi E-tron 55 over 23 gebruikers welke hem gemiddeld 10 maanden in bezit hebben en ruim 470k kilometers hebben afgelegd is het gemiddelde verbruik 27.5kWh/100km en gemiddeld 301km (daadwerkelijk) bereik.
De Audi E-tron 50 over 16 gebruikers welke hem gemiddeld 6,3 maanden in bezit hebben en ruim 180k kilometers hebben afgelegd is het gemiddelde verbruik 26kWh/100km en gemiddeld 249km (daadwerkelijk) bereik.
Mijn verbruik op 20k kilometers en 7 maanden bezit is gemiddeld 27.7kWh/100km geweest. (wat neerkomt op gemiddeld 300km netto bereik)
Langste rit gemaakt op een lading is 324km geweest en ik had destijds nog 20km resterend.
Ik heb totaal nu 4x een snellader gepakt in 20k kilometers. 2x had ik eventueel zonder gekunt als ik tot het randje was gegaan
Mijn E-tron 55 heeft de normale spiegels en 21” velgen.
Het valt mij eerlijk gezegd reuze mee, je mindset moet er even aan wennen.
Ik doe het als volgt: Elke nacht plug ik de lader in en laadt hij automatisch op tot 80%. Als ik weet dat ik echt een lange rit heb de volgende dag dan zet ik hem via de app op 100% laden dan kan ik met dit weer en gewoon doorrijden zeker 300km afleggen (zeker 265km met 80% lading).
In de winter is dat op een 80% lading zo'n 220-230km.
Als je veel kilometers maakt (corona niet gerekend rijdt ik zeker 45k per jaar) dan is het mits je kan opladen op eigen terrein/paal dus gewoon goed te doen.
[ Voor 70% gewijzigd door GeeMoney op 04-08-2020 10:56 ]

Nou het is weer zover hoor. Iemand heeft weer eens tegen mijn auto aangezeten en wonderbaarlijk dit keer zich maar eens niet gemeld.
Is dit makkelijk weg te krijgen? Of kan ik beter naar een schadebedrijf gaan?
Ik ben van plan om een A4 Allroad te kopen, helaas niet met een kek kleurtje omdat die een tikje te duur worden.

PM voor meer info
Potverdorie, we hebben, op de laatste 2 cijfers na, hetzelfde nummerbord.User schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:25:
Ok, de kogel is door de kerk! Ik ga mijn S3 verkopen (op voorwaarde dat de auto die ik wil importeren niet binnen nu en een paar dagen wordt verkocht). Het wordt tijd voor wat rustigers.
Ik ben van plan om een A4 Allroad te kopen, helaas niet met een kek kleurtje omdat die een tikje te duur worden.![]()
[Afbeelding]
PM voor meer info
zou bijna zeggen: welke opties heb je niet?!?
Schuifdakkie.Spinez0r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:33:
[...]
zou bijna zeggen: welke opties heb je niet?!?
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.