Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 102 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bedankt voor deze info!

Ik ben op dit moment aan het afwegen om van mijn Tiguan R-Line over te stappen naar een E-Tron 50 SB. Morgen een proefrit maken, maar neig er sterk naar om de Tiguan in te ruilen. Ik moet eigenlijk nog twee jaar maar kan zonder extra kosten de auto inleveren.

Het enige waar ik dus mee zit is de 250 kilometer. Ik rijd opzich niet heel veel, dus het hoeft niet heel erg te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:31
En B&O :( , geen keyless en geen automatisch inparkeren (gelukkig niet want die trechters aan de zijkanten zijn foeilelijk), geen vol lederen stoelen, geen supersport stoelen, geen massage, elektrische stoelen, achterbank in 3 delen etc

Mis er nog een hoop :)

[ Voor 22% gewijzigd door Rainesh op 04-08-2020 21:53 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40
WasBak schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:43:
[...]

Bedankt voor deze info!

Ik ben op dit moment aan het afwegen om van mijn Tiguan R-Line over te stappen naar een E-Tron 50 SB. Morgen een proefrit maken, maar neig er sterk naar om de Tiguan in te ruilen. Ik moet eigenlijk nog twee jaar maar kan zonder extra kosten de auto inleveren.

Het enige waar ik dus mee zit is de 250 kilometer. Ik rijd opzich niet heel veel, dus het hoeft niet heel erg te zijn.
Toevallig, ik kom ook uit een Tiguan R-line :).
De 50 heeft dus nu gemiddeld (voornamelijk warmer weer gezien de leeftijd van 6,5 maand) in onze groep netto 249km bereik (bij 100%). In de winter moet je dan dus rekenen met 210-225km mits dus 100% geladen. Bij een 80% lading in de winter zal je dus tussen de 180-195 km zitten. Zeker in NL kan je op 85% van de afspraken is mijn ervaring gewoon laden als je dat zou willen. Snelladen onderweg is er ook genoeg maar moet je geen gewoonte van maken, is lang/vaak niet goed voor de accu.

Resen waarom ik dus een 55 heb genomen is dat ik in de winter een reis moet kunnen maken (van mijzelf zonder laden) van 230km. Dat is te krap met de 50.

@Rainesh wat een schamele uitvoering heb je eigenlijk :p . Gave bak man, zeker met alles wat je erbij geklust hebt zijn er maar weinig denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 04-08-2020 22:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rainesh schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:50:
[...]

En B&O :( , geen keyless en geen automatisch inparkeren (gelukkig niet want die trechters aan de zijkanten zijn foeilelijk), geen vol lederen stoelen, geen supersport stoelen, geen massage, elektrische stoelen, achterbank in 3 delen etc

Tis wel armoe he... Kan je niet beter een goed uitgeruste Dacia zoeken? :P

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:38

MLLL

Palm Treo 650

[...]

Ik heb nog wel een slijptolletje te leen mocht je een schuifdak in je auto willen maken. :*)
Graag met fotorapportage erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:56:
[...]

Toevallig, ik kom ook uit een Tiguan R-line :).
De 50 heeft dus nu gemiddeld (voornamelijk warmer weer gezien de leeftijd van 6,5 maand) in onze groep netto 249km bereik (bij 100%). In de winter moet je dan dus rekenen met 210-225km mits dus 100% geladen. Bij een 80% lading in de winter zal je dus tussen de 180-195 km zitten. Zeker in NL kan je op 85% van de afspraken is mijn ervaring gewoon laden als je dat zou willen. Snelladen onderweg is er ook genoeg maar moet je geen gewoonte van maken, is lang/vaak niet goed voor de accu.

Resen waarom ik dus een 55 heb genomen is dat ik in de winter een reis moet kunnen maken (van mijzelf zonder laden) van 230km. Dat is te krap met de 50.
Aha! Ik dacht je naam al van +/- 3 jaar geleden te herkennen van het lease/vw topic.

Zijn er voor jou nog nadelen geweest tov de Tiguan?

Mijn meest verre klant is iets meer dan 100km maar daar kom ik niet eens maandelijks. Dat gaat meestal digitaal.

Ik vind de extra 12k daarom ook teveel voor die paar extra kilometers.

Bovendien zijn dit de laatste 50s, daarna worden ze als het goed is niet meer geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40
WasBak schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

Aha! Ik dacht je naam al van +/- 3 jaar geleden te herkennen van het lease/vw topic.

Zijn er voor jou nog nadelen geweest tov de Tiguan?

Mijn meest verre klant is iets meer dan 100km maar daar kom ik niet eens maandelijks. Dat gaat meestal digitaal.

Ik vind de extra 12k daarom ook teveel voor die paar extra kilometers.

Bovendien zijn dit de laatste 50s, daarna worden ze als het goed is niet meer geleverd.
Dat zou goed kunnen inderdaad ;).
Geen nadelen, het is een hele luxe mooie afgewerkte wagen die zeer comfortabel rijdt mede door de luchtvering maar ook sportief is.
Hij is wel een stuk langer dan de Tiguan maar je krijgt er niet meer kofferbak ruimte voor terug, die extra ruimte bevind zich voornamelijk op de achterbank en voorstoelen :).

Hij is nog groter dan een Tiguan en dat is op krappe parkeerplekken weleens lastig, vooral de lengte van de auto. Ik houd er niet van als ik uitsteek op een doorgaande weg dus daar zet ik hem dan niet neer en moet ik wellicht iets verder parkeren :+ . (2x gehad ofzo)

Het enige dat ik mis is mijn bakje in het hemel voor mijn zonnebril maar dat komt door mijn panorama dak denk ik. Verder heeft de software af en toe een bugje maar dat is bij mij eigenlijk vrij weinig maar er zijn mensen die regelmatig opnieuw in moeten loggen in de MMI bijvoorbeeld al komt er dit weekend een grote update/onderhoud aan die dat waarschijnlijk ook op gaat lossen.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 05-08-2020 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Spinez0r

At your service.

[...]

Je hebt nog even te gaan dus ;)

En als deze helemaal compleet is? verkopen en de nieuwe A3 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Spinez0r schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:18:
[...]

Je hebt nog even te gaan dus ;)

En als deze helemaal compleet is? verkopen en de nieuwe A3 kopen?
Nee ga denk ik niks meer aan doen. Opvolger wordt een A5 Sportback maar eerst verhuizen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@User Mooi bakkie. Al heb je er denk ik meer dan de helft al op afgeschreven tov nieuw :X Benieuwd wat je er straks voor vangt. Mrs. Eagle rijdt nu in een 207 diesel die wel vervangen zou mogen worden en houdt van sportief rijden, maar daar wordt een S3 toch wel iets te gortig. Bovendien zou ik hem dan denk ik meer rijden als zij :P

@Rainesh Gewetensvraag: zou je dan een compleet aangeklede A5 willen, of eentje waar je zelf uit hobby nog alles aan kunt tweaken?
Zal overigens voor je in de gaten houden mocht je dat willen, mijn zwager rijdt een full options A5 blackline in de lease en rijdt er niet heel veel mee. Kenteken KJ nog iets iirc dus ik denk dat die er over een jaartje ofzo uit mag.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
The Eagle schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:33:
@User Mooi bakkie. Al heb je er denk ik meer dan de helft al op afgeschreven tov nieuw :X Benieuwd wat je er straks voor vangt. Mrs. Eagle rijdt nu in een 207 diesel die wel vervangen zou mogen worden en houdt van sportief rijden, maar daar wordt een S3 toch wel iets te gortig. Bovendien zou ik hem dan denk ik meer rijden als zij :P

@Rainesh Gewetensvraag: zou je dan een compleet aangeklede A5 willen, of eentje waar je zelf uit hobby nog alles aan kunt tweaken?
Zal overigens voor je in de gaten houden mocht je dat willen, mijn zwager rijdt een full options A5 blackline in de lease en rijdt er niet heel veel mee. Kenteken KJ nog iets iirc dus ik denk dat die er over een jaartje ofzo uit mag.
Zo een compleet mogelijke A5 dan :) Ik heb wel bepaalde dingen die er specifiek op moet zitten zoals lane assist, acc, side assist, B&O, pano, matrix etc. Maar wat mist en te retrofitten valt.....ja dat maken we dan wel af ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

*kuch @Rainesh S6 kopuh jonguh? kuch* O-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:32
Is vakantie toch nog ergens goed voor, hij glimt weer als een keutel in de maneschijn, zowel van binnen als van buiten 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/abrp0eqb78zy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/iszqjuv6b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/270ju4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/k4bbh2zyhxtyt.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/2mrsoxgr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/db9sm0q8q0d.jpg

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Gaaf hoor! Wat een prachtige kar. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:50

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Mooie bak, wees er zuinig op :) kleine advies, gooi er spacers op. Maakt hem net wat dikker.

[ Voor 49% gewijzigd door Yzord op 05-08-2020 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@Grolsch

Wat een gave bak! Als je een keer in de buurt bent, kom dan een keer langs. Gaan we ff wat leuke dingetjes aan doen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rainesh schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:58:
@Grolsch

Wat een gave bak! Als je een keer in de buurt bent, kom dan een keer langs. Gaan we ff wat leuke dingetjes aan doen :p
Trekhaak monteren dus :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:50

User

S3

The Eagle schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:33:
Ja het gaat hard als je er veel in rijd. Van de 134.000 op de teller heb ik er 40.000 gereden. De kop was er dus al vanaf, maar ja, veel km = veel afschrijving.

Maar eerlijk is eerlijk, ik verbaas me er nog steeds over hoe veel vermogen je tegenwoordig kan krijgen voor 'relatief' weinig geld. Eigenlijk is 300 PK voor ~26.000 euro echt krankzinnig. Vroeger was je 10 keer zo veel kwijt voor dezelfde 0-100 tijd.
Wat ik er voor krijg hangt er van af hoe ik hem verkoop. Ik wacht nog op een inruilvoorstel, als die niet bevalt gaat ie op marktplaats. :)

Ik vind het op zich best jammer dat ie weg gaat, deze kleur is serieus één van de mooiste kleuren van Audi (in mijn ogen :+ ). Maar het is financieel gewoon niet handig om er in te blijven rijden. Maar ik weet dat ik hem anders over een jaar of 3 moet verkopen met 2 ton op de teller, en dan is de afschrijving helemaal om van te janken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C6oenPl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:18
User schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:46:
[...]
Ja het gaat hard als je er veel in rijd. Van de 134.000 op de teller heb ik er 40.000 gereden. De kop was er dus al vanaf, maar ja, veel km = veel afschrijving.

Maar eerlijk is eerlijk, ik verbaas me er nog steeds over hoe veel vermogen je tegenwoordig kan krijgen voor 'relatief' weinig geld. Eigenlijk is 300 PK voor ~26.000 euro echt krankzinnig. Vroeger was je 10 keer zo veel kwijt voor dezelfde 0-100 tijd.
Wat ik er voor krijg hangt er van af hoe ik hem verkoop. Ik wacht nog op een inruilvoorstel, als die niet bevalt gaat ie op marktplaats. :)

Ik vind het op zich best jammer dat ie weg gaat, deze kleur is serieus één van de mooiste kleuren van Audi (in mijn ogen :+ ). Maar het is financieel gewoon niet handig om er in te blijven rijden. Maar ik weet dat ik hem anders over een jaar of 3 moet verkopen met 2 ton op de teller, en dan is de afschrijving helemaal om van te janken.

[Afbeelding]
Je hebt er in ieder geval wel lekker veel in gereden in de relatief korte tijd dat je hem gehad hebt. Dat kan ik altijd wel waarderen. Zie ook veel mensen met 'snelle' (tja wat is snel voor sommigen :P) auto's maar die dan niet dagelijks gebruikt wordt vanwege kosten.. Dan vraag ik me ook altijd af waarom je dan in godsnaam zo'n auto koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Yzord schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:09:
Mooie bak, wees er zuinig op :) kleine advies, gooi er spacers op. Maakt hem net wat dikker.
Tnx, Wat zijn spacers? Ik hou er niet van om er een "turkenwagen" van te maken.
Rainesh schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:58:
@Grolsch

Tnx, wat is in de buurt, en wat vind je leuke dingen? Wat zijn de mogelijkheden?
Zit er al op (uitklapbaar :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User

User

S3

Scrtz schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:53:
[...]

Je hebt er in ieder geval wel lekker veel in gereden in de relatief korte tijd dat je hem gehad hebt. Dat kan ik altijd wel waarderen. Zie ook veel mensen met 'snelle' (tja wat is snel voor sommigen :P) auto's maar die dan niet dagelijks gebruikt wordt vanwege kosten.. Dan vraag ik me ook altijd af waarom je dan in godsnaam zo'n auto koopt.
Yep! Ding bevalt me verder prima, het is wel fijn om altijd wat extra vermogen over te hebben mocht de verkeerssituatie er om vragen. Maar ja, dat valt ook weer te misbruiken. O-)
Ik had van tevoren alle directe kosten goed op een rijtje gezet om te kijken of ik het kon betalen. Ik wou niet bij de grote groep sjonnies horen die wel een dikke auto kopen maar die niet kunnen onderhouden. :+

Nog zo'n ding waar ik me over heb verbaasd bij de S3, de verzekering. Ik betaal nu (all risk) minder voor mijn S3 dan voor de A1 die ik hiervoor had. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Grolsch schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:00:
[...]

Tnx, Wat zijn spacers? Ik hou er niet van om er een "turkenwagen" van te maken.
Ik gebruik spacers om de banden gelijk te laten komen met de wielkasten. Vind ik persoonlijk wat mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Yzord schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:35:
[...]

Ik gebruik spacers om de banden gelijk te laten komen met de wielkasten. Vind ik persoonlijk wat mooier :)
Aahh, ik dacht dat je 1 of andere vleugel of mega bumper spoiler bedoelde :)

Maar ik ben saai, ik vind hem zo mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:36
User schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:24:

Nog zo'n ding waar ik me over heb verbaasd bij de S3, de verzekering. Ik betaal nu (all risk) minder voor mijn S3 dan voor de A1 die ik hiervoor had. 8)7
Kan me dat niet voorstellen. De gedeelte WA is afhankelijk van het gewicht, dus hoe zwaarder hoe meer je betaalt en all risk is afhankelijk van de catalogusprijs. Denk dat de catalogusprijs van de S3 hoger ligt dan je voormalige A1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User

User

S3

GioStyle schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:58:
[...]

Kan me dat niet voorstellen. De gedeelte WA is afhankelijk van het gewicht, dus hoe zwaarder hoe meer je betaalt en all risk is afhankelijk van de catalogusprijs. Denk dat de catalogusprijs van de S3 hoger ligt dan je voormalige A1.
Voor de A1 betaalde ik iets van 80 euro in de maand, voor de S3 nu 67 euro. Enige verschil is het eigen risico en de schadevrije jaren. Met een vergelijkbaar eigen risico zou ik ongeveer hetzelfde betalen voor mijn S3 nu als voor mijn A1 2 jaar geleden.
Mijn vriendin heeft een A1 met driepitter uit 2015, die betaald met evenveel schade vrije jaren maar krap een tientje minder dan ik op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@Grolsch

- dagrijverlichting achteren
- dagrijverlichting menu
- acc rechts inhalen
- lane assist strakker tussen de lijnen (minder pingpongen)
- automatisch handrem erop bij contact uit
- wireless carplay
- autohold vloeiender
- alarmpiep
- video vrijgeven
- gordelpiep uit
- needlesweep
- laptimer
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Rainesh schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:48:
@Grolsch

- dagrijverlichting menu
- acc rechts inhalen
- wireless carplay
- autohold vloeiender
- alarmpiep
- video vrijgeven
- gordelpiep uit
- needlesweep
- laptimer
Klinkt goed, waar woon je >:) ?

Kofferbak dichtdoen met ab ook mogelijk?
Start stop altijd uit
Automatisch rijden zonder dat ik elke 30 sec. Aan het stuur hoef te zitten?
Wat is video vrijgeven?

[ Voor 15% gewijzigd door Grolsch op 05-08-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Grolsch schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:01:
[...]

Klinkt goed, waar woon je >:) ?

Kofferbak dichtdoen met ab ook mogelijk?
Start stop altijd uit
Automatisch rijden zonder dat ik elke 30 sec. Aan het stuur hoef te zitten?
Wat is video vrijgeven?
Voorburg 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Moet lukken, 3 x retour op 1 tank ;) (200km enkele reis) 8)

Ik moet zakelijk regelmatig in Leidschendam zijn ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Grolsch op 05-08-2020 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:33

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Grolsch schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:01:
[...]
........ Wat is video vrijgeven?
Dat je een film kunt kijken tijdens het rijden. Normaal kan dat niet. Zodra je gaat rijden gaat het beeld op zwart.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-10 08:13
@Rainesh Toevallig ook een manier om de olietemperatuur tevoorschijn te laten toveren in een 2013 S7? Is zo'n dingetje dat ik eigenlijk wel prettig zou vinden :9

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Naif0n schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:37:
@Rainesh Toevallig ook een manier om de olietemperatuur tevoorschijn te laten toveren in een 2013 S7? Is zo'n dingetje dat ik eigenlijk wel prettig zou vinden :9
Ja, als je geluk hebt dan wel. Want het kan vanaf eind 2013 modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
GerCor schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:42:
[...]

Dat je een film kunt kijken tijdens het rijden. Normaal kan dat niet. Zodra je gaat rijden gaat het beeld op zwart.
Kan ik dan een film kijken als ik niet rijdt :? Ik ben deze optie nog niet tegengekomen volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Grolsch schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:54:
[...]

Kan ik dan een film kijken als ik niet rijdt :? Ik ben deze optie nog niet tegengekomen volgens mij?
Gewoon een sd kaartje of usb stick erin met een mp4 bestand. 360p speelt ie op zn minst af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Rainesh schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Gewoon een sd kaartje of usb stick erin met een mp4 bestand. 360p speelt ie op zn minst af.
Weer wat geleerd :P Ga ik een keer proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
Rainesh schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:49:
[...]

Ja, als je geluk hebt dan wel. Want het kan vanaf eind 2013 modellen
Ah...dat word hem dan niet voor die van mijn, gemaakt in april 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Naif0n schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:05:
[...]

Ah...dat word hem dan niet voor die van mijn, gemaakt in april 2013.
Kunnen altijd proberen toch:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 16:44
Rainesh schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:48:
@Grolsch

- dagrijverlichting menu
- acc rechts inhalen
- wireless carplay
- autohold vloeiender
- alarmpiep
- video vrijgeven
- gordelpiep uit
- needlesweep
- laptimer
Weet je toevallig ook wat er mogelijk is op de nieuwe A4 Berline?
Heb wel geen 'assist' opties erop nu, dus waarschijnlijk beperkt qua mogelijkheden dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 18:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Leuk topic!

Ik heb zojuist de laatste ~250 reacties maar eens gelezen, omdat mijn nieuwe Q2 onderweg is O+
Nu ben ik helemaal enthousiast geworden over de mogelijke aanpassingen t.z.t.!

De afgelopen ~8 jaar reed ik al wel auto's van VAG, maar dan waren het SEATs Toledo / Ibiza van 7-12 jaar oud. Dit wordt mijn eerste Audi.

Sinds ik mijn rijbewijs 17 jaar geleden haalde, wilde ik altijd een A3 rijden. Dat was echt mijn droomauto.
Toen ik hem eindelijk (krapjes) kon betalen, vond ik hem toch te duur voor de specs. Uiteindelijk ben ik gewoon 2e-hands SEATs blijven rijden.
En nu? Nu wilde de vrouw des huizes graag een hogere auto en zijn we voor een verhoogde A3 gegaan. :+

Er bestaat ook een Nederlandstalig Audi-forum buiten GoT. Kennen jullie dat? Het Q2-subforum daar is extreem dood. Zou dat goed (geen probleem met de auto) of slecht nieuws zijn?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
Rainesh schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:10:
[...]

Kunnen altijd proberen toch:)
Dat zeker! Enige jammere dat je niet echt in de buurt woont of op de route terug naar Duitsland, anders was ik wel een keertje langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

PromWarMachine schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:38:

Er bestaat ook een Nederlandstalig Audi-forum buiten GoT. Kennen jullie dat? Het Q2-subforum daar is extreem dood. Zou dat goed (geen probleem met de auto) of slecht nieuws zijn?
Als je op straat kijkt zie je ze gewoon ook erg weinig. Denk dat de hoeveelheid eigenaren er gewoon niet zoveel zijn. Moeten de eigenaren van zo'n Q2 ook nog eens actief zijn op fora. Dat is ook nog eens niet zoals je merkt.

Maybe is er wel een Facebook pagina waar ze vaak wat actiever op zijn? :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PromWarMachine schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:38:

Er bestaat ook een Nederlandstalig Audi-forum buiten GoT. Kennen jullie dat?
Gewoon, audiforum toch? Ja, ken ik. En ja, niet elk subforum is even actief. En ja, daar zijn verschillende redenen voor (types, zowel auto als personen). Tis niet anders; ook op GoT zijn er forums waar bepaalde zaken & bepaalde mensen "net niet voldoende" populair zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanbanaan_
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-01 20:55
Ik ben aan 't kijken naar een vervanging voor mijn Golf (80pk, blegh). Een Audi A3 uit 2009 tot 2012 (1.8l) ziet er wel aantrekkelijk uit, ook vanwege mijn budget. Of zouden jullie dan wat meer uitgeven en voor een S3 gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

daanbanaan_ schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 03:10:
Ik ben aan 't kijken naar een vervanging voor mijn Golf (80pk, blegh). Een Audi A3 uit 2009 tot 2012 (1.8l) ziet er wel aantrekkelijk uit, ook vanwege mijn budget. Of zouden jullie dan wat meer uitgeven en voor een S3 gaan?
Meer uitgeven en voor een S3 gaan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

...zoekt hier iemand een S3? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanbanaan_
Show me your wares :P

Nee serieus, ik hoor dat ik door moet sparen voor een S3. Vertel, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

daanbanaan_ schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 02:07:
[...]

Mijn S3 is van een nieuwere generatie, ik denk dat die helemaal buiten je budget valt. ;)
1 of 2 paginas terug heb ik wel een foto geplaatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Omdat jezelf zegt dat je met doorsparen een S3 kan halen. Dan zou ik doorsparen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanbanaan_
User schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 08:23:
[...]
Mijn S3 is van een nieuwere generatie, ik denk dat die helemaal buiten je budget valt. ;)
1 of 2 paginas terug heb ik wel een foto geplaatst.
Oei, dat gaat lastig worden haha.

Ik zit nu ook naar een A5 te kijken, is ook niet verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-07 15:17
Iemand toevallig op de hoogte van de laatst bekende Fleetowneradvieskorting (FOAK) van PON?
Weet dat ie 6 maanden terug voor bijv. Audi Businessmodellen nog 4% was, maar wellicht dat de crisis ervoor heeft gezorgd dat ze ondertussen (naar boven) zijn bijgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-10 10:09
Beste forummers,
ik heb een Audi a4 2014 en ik heb bij een garage een prijs laten quoten voor het wrappen van de chromen sierlijst rond de frontgrill + 2 streepjes chrome boven de mistlampen (s-linebumper). Voor de duidelijkheid, dus enkel de omlijsting, niet de binnenkant van de grill (deze is gewoon glanzend zwart)

De garage besteedt dit extern uit aan een collegabedrijf in dezelfde woonplaats.

Ik keek op van de gequoteerde prijs: 215 euro!

De garage verkoopt jonge occassions (audi, bmw, merc) die vol zijn uitgevoerd, plus enkele exclusieve auto's.

Tevens betaal ik voor het vervangen van de chromen audilogo's naar glanzend zwart voor+achter 180 euro. Deze prijs vind ik iets meer te rechtvaardigen want als ik ze los bestel ben ik 90 euro kwijt en dan zou ik ze zelf nog moeten monteren, iets dat ik aan de achterzijde niet aan zou durven ivm lijmresten en moeten polijsten etc.

Wat vinden jullie van de prijs voor het wrappen? Ik hoef geen tips als 'je kunt beter zelf plastidippen' etc, wil wel dat het degelijk gebeurt en de komende 10 jaar blijft zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Waarom ga je niet zelf naar die/een wraptoko? Cut out the middleman.

[ Voor 3% gewijzigd door max op 12-08-2020 19:26 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Jemig, een setje donkere ringen voor en achter kost 30 euro op Ebay en voor is supermakkelijk te vervangen en achter is met visdraad los te snijden nadat je het gefohnd hebt, met een oplosmiddel haal je de resten eraf. Polijsten en plakken maar.

Sterker nog, mijn achterkant heb ik gedaan met plastidip. Uurtje werk en helemaal geen last snijden/polijsten. Dan kost de voorkant nog maar 20 euro. Zou het echt niet voor 180 euro laten doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:08
r0g3r schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:24:
Beste forummers,
ik heb een Audi a4 2014 en ik heb bij een garage een prijs laten quoten voor het wrappen van de chromen sierlijst rond de frontgrill + 2 streepjes chrome boven de mistlampen (s-linebumper). Voor de duidelijkheid, dus enkel de omlijsting, niet de binnenkant van de grill (deze is gewoon glanzend zwart)

De garage besteedt dit extern uit aan een collegabedrijf in dezelfde woonplaats.

Ik keek op van de gequoteerde prijs: 215 euro!

De garage verkoopt jonge occassions (audi, bmw, merc) die vol zijn uitgevoerd, plus enkele exclusieve auto's.

Tevens betaal ik voor het vervangen van de chromen audilogo's naar glanzend zwart voor+achter 180 euro. Deze prijs vind ik iets meer te rechtvaardigen want als ik ze los bestel ben ik 90 euro kwijt en dan zou ik ze zelf nog moeten monteren, iets dat ik aan de achterzijde niet aan zou durven ivm lijmresten en moeten polijsten etc.

Wat vinden jullie van de prijs voor het wrappen? Ik hoef geen tips als 'je kunt beter zelf plastidippen' etc, wil wel dat het degelijk gebeurt en de komende 10 jaar blijft zitten.
Als je in het Oosten woont, weet ik wel iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Yzord schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:34:
Jemig, een setje donkere ringen voor en achter kost 30 euro op Ebay en voor is supermakkelijk te vervangen en achter is met visdraad los te snijden nadat je het gefohnd hebt, met een oplosmiddel haal je de resten eraf. Polijsten en plakken maar.

Sterker nog, mijn achterkant heb ik gedaan met plastidip. Uurtje werk en helemaal geen last snijden/polijsten. Dan kost de voorkant nog maar 20 euro. Zou het echt niet voor 180 euro laten doen hoor.
ik zei nog expliciet dat ik geen plastidip-tips nodig had. Ik vind dat er goedkoop uitzien, is niet duurzaam en is bovendien mat. Verder ga ik niet zelf lopen kloten met visdraad, een föhn, oplosmiddel en polijstmiddelen. Ook ga ik niet lopen kloten met namaak-onderdelen van Ebay :')
baronruud schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:01:
[...]

Als je in het Oosten woont, weet ik wel iemand.
Ik ben ook afhankelijk van de leenauto-service van de betreffende garage; ik kan niet zomaar m'n auto ergens bij een bedrijf een dag afgooien. Ik woon omgeving nijmegen. Maar mijn vraag ging expliciet over de gequoteerde prijs en of deze te rechtvaardigen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

r0g3r schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

ik zei nog expliciet dat ik geen plastidip-tips nodig had. Ik vind dat er goedkoop uitzien, is niet duurzaam en is bovendien mat. Verder ga ik niet zelf lopen kloten met visdraad, een föhn, oplosmiddel en polijstmiddelen. Ook ga ik niet lopen kloten met namaak-onderdelen van Ebay :')
Je vindt wrappen niet goedkoop eruit zien? En hoezo is plastidip niet duurzaam? Je vindt het vervangen van plastic met nog meer plastic wel duurzaam? Komt allemaal uit dezelfde fabriek, alleen heeft het een ander prijskaartje.

[ Voor 30% gewijzigd door Yzord op 12-08-2020 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderen onderdelen 30 min: 30.-
Wegbrengen/ophalen bij detailer 30 min: 30.-
Wrappen door detailer: 60.-
Monteren onderdelen 60 min: 60.-
Marge voor garantie en consumentengezeur: 40
Leenauto: ......

Gemak dient de mens en kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
jadjong schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:07:
Verwijderen onderdelen 30 min: 30.-
Wegbrengen/ophalen bij detailer 30 min: 30.-
Wrappen door detailer: 60.-
Monteren onderdelen 60 min: 60.-
Marge voor garantie en consumentengezeur: 40
Leenauto: ......

Gemak dient de mens en kost geld.
Ik denk dat je met jouw schatting een heel eind in de buurt komt, echter voor een gewone consument zijn dit soort bedragen soms moeilijk te behappen...Maar nu ik dit gelezen heb kan ik het al wel iets meer in perspectief plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:39
[...]

Wil je een normale auto of een snelle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:39
r0g3r schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

[...]
Ik ben ook afhankelijk van de leenauto-service van de betreffende garage; ik kan niet zomaar m'n auto ergens bij een bedrijf een dag afgooien. Ik woon omgeving nijmegen. Maar mijn vraag ging expliciet over de gequoteerde prijs en of deze te rechtvaardigen is.
Weet je wel zeker dat die garage ze ook niet gewoon van Ebay haalt?

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 12-08-2020 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

r0g3r schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:32:
[...]
.Maar nu ik dit gelezen heb kan ik het al wel iets meer in perspectief plaatsen.
Want de offerte stond alleen op "Opgave: 215 Euro"?

Ik zal wel kritisch zijn op dit tijdstip maar het perspectief begint toch bij degene die jou de offerte geeft? En, allicht zit ik er nog meer naast; je zegt niet te willen kloten met nepspul (alsof je dat trouwens ziet om 30cm afstand maar oke). Ja, dan kom je snel in "het moet officieel" dus duur.

En to be fair; ik vind die 215 Euro schandalig duur. Andersom; als je een goede wrapper vraagt om je hele auto te wrappen, halen ze dus alle chroom en sierstrips eraf, er komt een factor 1000 aan oppervlak/materiaal bij kijken en voor 1800 Euro (ex BTW), heb je 'm weer terug?

Yup, dit advies heb je ook niks aan; ik snap dat je zeer specifiek maatwerk wil en originele onderdelen. Even zijdelings, maar als "bubbel idee"; als je over een jaar je auto verkoopt, ben ik bang dat als de mogelijke koper jouw mods niet mooi vindt, dat hij/zij meer probeert af te dingen dan wat je nu moet betalen. Of, als jij over 3 dagen met je gewrapte logo & grille tegen een paaltje rijdt, vergoed je verzekeraar dit soort maatwerk ook niet altijd.
daanbanaan_ schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:02:
[...]

Ik zit nu ook naar een A5 te kijken, is ook niet verkeerd..
Van een Golf 80pk naar een A5... Wat... 180pk benzine? Of een S3? Ik zeg doen! En ja, dat zeg ik wat kort / lollig maar doen! Natuurlijk aan jou om de goede uitvoering / prijs te vinden maar als jij dat mooi vindt en graag wil, je kan je er niet echt een buil aan vallen (anders dan de bekende defecten per bouwjaar / type).

Het is tegenwoordig lastig(er) vergelijken voor mij maar ik ben goed tien jaar geleden van 130pk diesel naar 320pk benzine gegaan (Evo). Sindsdien opgeklommen tot mijn huidige S6. En ondanks dat ik 44 ben en serieus zou moeten leven: weet je hoe ontzettend YOLO het is om gewoon een auto te hebben waar je lachend in kan genieten omdat het kan!

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 12-08-2020 23:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@daanbanaan_ let je wel even op de problemen met 1.8/2.0 TSI/TFSI blokken tussen 2008-2014.

Google maar eens op EA888 olieverbruik en Hartog Tuning.

Zou zonde zijn als je een bult geld uit geeft en na 2 maanden erachter komt dat je een kat in de zak hebt gekocht.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

r0g3r schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:32:
[...]
Ik denk dat je met jouw schatting een heel eind in de buurt komt, echter voor een gewone consument zijn dit soort bedragen soms moeilijk te behappen...Maar nu ik dit gelezen heb kan ik het al wel iets meer in perspectief plaatsen.
Je hoeft het niet te doen .
Persoonlijk vind ik die zwarte Audilogo's er altijd zeer goedkoop uitzien zelfs als het origineel is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MLLL schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 04:09:
[...]

Je hoeft het niet te doen .
Persoonlijk vind ik die zwarte Audilogo's er altijd zeer goedkoop uitzien zelfs als het origineel is.
Kijk eens naar je eigen avatar ;)

Ik heb ook originele zwarte logo’s omdat de “zilveren/chromen” er niet uit zien op mijn uitvoering.

Edit: Here you go @MLLL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eR8Dkjw0XdAsX_6vmBdM4ZMkX6A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Pryvs2sjT99ELSh1R4cKzYIi.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Tylen op 13-08-2020 08:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Tylen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:00:
[...]

Kijk eens naar je eigen avatar ;)

Ik heb ook originele zwarte logo’s omdat de “zilveren/chromen” er niet uit zien op mijn uitvoering.

Edit: Here you go @MLLL

[Afbeelding]
Dankjewel :9B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
max schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:17:
@daanbanaan_ let je wel even op de problemen met 1.8/2.0 TSI/TFSI blokken tussen 2008-2014.

Google maar eens op EA888 olieverbruik en Hartog Tuning.

Zou zonde zijn als je een bult geld uit geeft en na 2 maanden erachter komt dat je een kat in de zak hebt gekocht.
Alleen tot eind 2011/begin 2012 kunnen ze last hebben olieverbruik. De 2.0tfsi's na 2012 hebben er haast geen last van.

De 1.8tfsi vanaf 2012 (170pk blok) hebben ook hun kwaaltjes: nokkenasversteller, bobine, waterpomp, thermostaat huis etc.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Rainesh schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:13:
[...]

Alleen tot eind 2011/begin 2012 kunnen ze last hebben olieverbruik. De 2.0tfsi's na 2012 hebben er haast geen last van.

De 1.8tfsi vanaf 2012 (170pk blok) hebben ook hun kwaaltjes: nokkenasversteller, bobine, waterpomp, thermostaat huis etc.
Oftewel ik rijd nog even door met mijn Golf 4 :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Joopieboy schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:11:
[...]

Oftewel ik rijd nog even door met mijn Golf 4 :+
Het leven is te kort om geduld te hebben, of om een trage auto/motor te rijden
Je bent raaaaaar; maar wel liev

• DonJunior
  • Laatst online: 22:41
Rainesh schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:13:
[...]

Dank u! Dat is fijne informatie om te vinden daar ik aan het rondkijken ben naar een A5 Sportback vanaf 2012 (de facelift het liefst dus)
Dus naast de zuigermodificatie moet ik ook dergelijke kwaaltjes in de gaten houden.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
DonJunior schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:23:
[...]

Dank u! Dat is fijne informatie om te vinden daar ik aan het rondkijken ben naar een A5 Sportback vanaf 2012 (de facelift het liefst dus)
Dus naast de zuigermodificatie moet ik ook dergelijke kwaaltjes in de gaten houden.
Meeste modellen vanaf 2012 zijn met de 1.8t 170pk geleverd. Deze hebben geen olieverbruik problemen (volledig nieuw blok). De 2.0tfsi hebben vaak al de modificatie gehad, alleen een enkele van 2012 kunnen nog last van hebben.

• User

User

S3

@DonJunior wat is je budget ongeveer? M'n S3 zit op 135000 km, dus die bungelt redelijk onderaan de prijslijst. ;)

• jdiezrequejo
  • Nu online
Ik kan het niet vinden (ook niet op de Audi site zelf) maar is Apple CarPlay draadloos te gebruiken op de nieuwe Audi A1?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• DonJunior
  • Laatst online: 22:41
User schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:56:
@DonJunior wat is je budget ongeveer? M'n S3 zit op 135000 km, dus die bungelt redelijk onderaan de prijslijst. ;)
Ik zoek alleen geen S3 maar een A5.. heb namelijk iets meer ruimte nodig dan in een A3 met mijn gezinnetje.

*sowieso

• User

User

S3

Ah, ik dacht dat je ook naar A3/S3 zat te kijken. :)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:03

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Rainesh schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:25:
[...]

Meeste modellen vanaf 2012 zijn met de 1.8t 170pk geleverd. Deze hebben geen olieverbruik problemen (volledig nieuw blok). De 2.0tfsi hebben vaak al de modificatie gehad, alleen een enkele van 2012 kunnen nog last van hebben.
En de 1.8tfsi 180pk van 2016? :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Rainesh
1.8 180pk? is dat niet gewoon een 2.0?

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Rainesh
Oooh A3! Compleet ander blok :) zou eerder je mechatronic in de gaten houden als je een dsg hebt.

Ging even van uit dat je een A6 had :p

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 13-08-2020 21:12 ]

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Rainesh schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:11:
[...]

Oooh A3! Compleet ander blok :) zou eerder je mechatronic in de gaten houden als je een dsg hebt.

Ging even van uit dat je een A6 had :p
Foute link.. https://www.autoweek.nl/a...8-tfsi-ambiente-pro-line/, 5-deurs, wel A3 ja, klein verschil :P
Handgeschakeld dus geen dsg toch? :P

[ Voor 4% gewijzigd door FlipFluitketel op 13-08-2020 21:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
FlipFluitketel schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:13:
[...]

Foute link.. https://www.autoweek.nl/a...8-tfsi-ambiente-pro-line/, 5-deurs, wel A3 ja, klein verschil :P
Handgeschakeld dus geen dsg toch? :P
Dan lekker gas erop :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Stikstofterrorist O-) :(

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54
Afgelopen week mijn bolide mogen ophalen voor de komende 4 jaar oOo
Kom van een A3 (1.6 dsl, Business, S-line, Sport, enz enz enz en extra extra laag en stijf)

Launch Edition - Sport uitvoering
S-Line int/ext
Audi sound system
Afgevlakt S stuur met alle opties
Extra grote tankinhoud
Niet verlaagd (A3 met -3cm was in BE gewoon niet te doen)
Ik had de keuze uit 2.0 diesel of 2.0 diesel, dus het is de 2.0 diesel geworden (eis werkgever)

Paar ritjes gehad, erg te spreken over Android Auto en de goeie integratie met het virtual dashboard.
Misschien wennen, maar het touch paneel voor de radio voelt enorm lomp en niet doordacht. (zacht gezegd)
Online integratie nog niet kunnen instellen ivm update van myAudi platform.
Qua verbruik doet de A5 het ook wel aardig, eerste tankje er door gebrand met 1:16 waar de A3 het met 1:14 wel voor gezien hield.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gwpQION0jvwzfjC8otZyy7i9Ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/04WTN87rZpiCe6q3uFVC6Rc6.jpg?f=fotoalbum_large

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Feli @raymondw

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Had je niet liever een twee liter diesel gehad?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

:9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-10 22:15
raymondw schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:29:
Afgelopen week mijn bolide mogen ophalen voor de komende 4 jaar oOo
Kom van een A3 (1.6 dsl, Business, S-line, Sport, enz enz enz en extra extra laag en stijf)

Launch Edition - Sport uitvoering
S-Line int/ext
Audi sound system
Afgevlakt S stuur met alle opties
Extra grote tankinhoud
Niet verlaagd (A3 met -3cm was in BE gewoon niet te doen)
Ik had de keuze uit 2.0 diesel of 2.0 diesel, dus het is de 2.0 diesel geworden (eis werkgever)

Paar ritjes gehad, erg te spreken over Android Auto en de goeie integratie met het virtual dashboard.
Misschien wennen, maar het touch paneel voor de radio voelt enorm lomp en niet doordacht. (zacht gezegd)
Online integratie nog niet kunnen instellen ivm update van myAudi platform.
Qua verbruik doet de A5 het ook wel aardig, eerste tankje er door gebrand met 1:16 waar de A3 het met 1:14 wel voor gezien hield.

[Afbeelding]
Mooie bak! Persoonlijk ben ik alleen niet zo kapot van die lichtgrijze luchthappers in de voorbumper. Snel laten wrappen in de kleur van de auto :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:25
Heeft iemand hier een tip voor geen goede Audi/VAG-specialist in Nijmegen, Arnhem of daar tussen in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hans Sloot

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:34
Ik mag ook weer posten! Ongeveer 2 jaar geleden mijn TT weggedaan omdat ik voor werk een leasebak kreeg. Nu ik overstap naar een ander werkgever, waarbij ik geen auto van de zaak krijg, heb ik voor mezelf een Q2 1.4L uit dec-2016 met slechts 26k KM op de teller gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bMyE2mzmk4GKi7ll14IuQK7TjQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/StFaBgJo5OgQuOmDOFwrdiHE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkf42EE5nCCr5zod6XD_OBnM3jg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4oM4ykzpKjZpedduwRouslJU.jpg?f=fotoalbum_tile

Was opslag verliefd gewonden op de kleur en de auto had ook nog de gewenste opties (Automaat, Virtual Cockpit, leder bekleding, LED verlichting etc) :). Heb achteraf wel bij de dealer Apple CarPlay laten installeren, dat was wel een dure grap |:(.

[ Voor 29% gewijzigd door TZC-T1-FX op 18-08-2020 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 18:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

TZC-T1-FX schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:22:
Ik mag ook weer posten! Ongeveer 2 jaar geleden mijn TT weggedaan omdat ik voor werk een leasebak kreeg. Nu ik overstap naar een ander werkgever, waarbij ik geen auto van de zaak krijg, heb ik voor mezelf een Q2 1.4L uit dec-2016 met slechts 26k KM op de teller gekocht.

[Afbeelding][Afbeelding]

Was opslag verliefd gewonden op de kleur en de auto had ook nog de gewenste opties (Automaat, Virtual Cockpit, leder bekleding, LED verlichting etc) :). Heb achteraf wel bij de dealer Apple CarPlay laten installeren, dat was wel een dure grap |:(.
Wat gaaf! Een vergelijkbaar modelletje staat morgenochtend ook voor mij klaar.
Goede keus. Hoop dat wij er veel plezier aan gaan beleven!

Oh ja, ik kwam hier om wat te vragen over het inrijden..
Er zijn op internet veel verschillende meningen. Het gaat om een benzinemotor.

Waar iedereen het over eens lijkt: altijd de auto rustig warm laten worden (~15m) voor je boven de 3000 toeren gaat, dus ook na de inrijperiode is dit een belangrijk aspect.

Verder heb ik nu deze vuistregels
0-1000 km
Rustig remmen (anderen zeggen overigens dat je juist een paar keer hard moet remmen :?)
Verschillende toeren gebruiken, liefst eerst binnendoor in plaats van constante snelheid op de snelweg
Niet boven 75% van max snelheid
Niet boven 3000 rpm

1000-1500 km
Langzaam de snelheid en het max toerental opvoeren

Tot slot nog een opmerking op een ander forum uit 2008 waarbij geadviseerd wordt om de eerste 500km achter elkaar te rijden, dus zonder stoppen. Is dat nog nodig?

[ Voor 24% gewijzigd door PromWarMachine op 18-08-2020 17:20 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:34
@PromWarMachine Dank! Insgelijks :-). Vergeet niet even foto's te posten, ben benieuwd hoe jouw bak eruit ziet!

Met betrekking tot jouw vraag weet ik het niet zeker, maar heb je ook rekening mee gehouden met CoD? Weet niet of hierdoor iets met de inrijperiode veranderd. Wat ben je trouwens van plan om te tanken? Bij mijn eerste tankbeurt heb ik maar BP Ultimate (RON 98) getankt. Heb gelezen dat het voor turbomotoren beter is. Weet alleen niet of de 1.4 TFSI van mij dat überhaupt wel nodig heeft. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Ik tank altijd BP Ultimate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PromWarMachine schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:56:
[...]

Wat gaaf! Een vergelijkbaar modelletje staat morgenochtend ook voor mij klaar.
Goede keus. Hoop dat wij er veel plezier aan gaan beleven!

Waar iedereen het over eens lijkt: altijd de auto rustig warm laten worden (~15m) voor je boven de 3000 toeren gaat, dus ook na de inrijperiode is dit een belangrijk aspect.

0-1000 km
Rustig remmen (anderen zeggen overigens dat je juist een paar keer hard moet remmen :?)
Verschillende toeren gebruiken, liefst eerst binnendoor in plaats van constante snelheid op de snelweg
Niet boven 3000 rpm

1000-1500 km

Tot slot nog een opmerking op een ander forum uit 2008 waarbij geadviseerd wordt om de eerste 500km achter elkaar te rijden, dus zonder stoppen. Is dat nog nodig?
Inrijden is toch niet meer nodig. Gewoon wachten tot je olie op temperatuur is en dan lekker rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

@Rainesh klein vraagje aan jou. Ik heb een Audi A4 B9 op het oog met het een en ander aan opties. Oa ACC, side assist, lane assist, licht/regen sensor, etc. Het zit ook allemaal netjes op de auto, behalve de lane assist die niet aan gaat. Alleen staat een hele rits opties niet in de optie codelijst. Betekend dit dat alles een retrofit is, of kijk ik scheef?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nHwcnbH.png

Lijkt me namelijk nogal kostbaar om ACC, side assist, lane assist etc achteraf in te bouwen.

Ik heb helaas geen foto gemaakt van het serienummer...

Edit: Uitgebreid rapport gekregen via de garage, daarin staan wel alle opties. :)

[ Voor 6% gewijzigd door User op 19-08-2020 20:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• User

User

S3

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IAxoEQt.jpeg
M'n S3 is gegroeid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:33

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Aan de buitenkant zeker. Audi's hebben geen binnenruimte. >:)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Spinez0r

At your service.

jdiezrequejo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:34:
Ik kan het niet vinden (ook niet op de Audi site zelf) maar is Apple CarPlay draadloos te gebruiken op de nieuwe Audi A1?
Als je 'm laat aanpassen door @Rainesh wel :)

Heb 't zelf ook laten doen, werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:15
PromWarMachine schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:56:
[...]

0-1000 km
Niet boven 3000 rpm

1000-1500 km

Gewoon rijden zoals je nu met je huidige auto rijd.
Zelfs al zou je bij de dealer wegrijden en meteen naar duitsland gaan om de topsnelheid te testen zou er niks aan de hand mogen zijn.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-10 21:10
MaD_co schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:50:
[...]

Gewoon rijden zoals je nu met je huidige auto rijd.
Zelfs al zou je bij de dealer wegrijden en meteen naar duitsland gaan om de topsnelheid te testen zou er niks aan de hand mogen zijn.
Inderdaad. Misschien best niet de auto naar de maan trappen op een koude motor, maar eens de motor richting bedrijfstemperatuur gaat is er echt geen probleem om wat voor scenario dan ook te rijden.

Als je ooit een Ro-Ro in de haven ziet dan zul je zien dat er met nieuwe wagens gewoon een paar kilometer geplankt wordt met koude motor.

[ Voor 13% gewijzigd door AndRo555 op 21-08-2020 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

@Rainesh Ik wil ook graag wireless Carplay. Ik heb al standaard Carplay in mijn 2018 FY model, maar dat is dus met kabel en daar begin ik een beetje van te irriteren. Ik wil gewoon instappen en dat ie dan verbindt.

Kan dat wel of moet ik dan met Andream gaan werken?
Pagina: 1 ... 102 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.