Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 103 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
Yzord schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:12:
@Rainesh Ik wil ook graag wireless Carplay. Ik heb al standaard Carplay in mijn 2018 FY model, maar dat is dus met kabel en daar begin ik een beetje van te irriteren. Ik wil gewoon instappen en dat ie dan verbindt.

Kan dat wel of moet ik dan met Andream gaan werken?
Wireless carplay alleen mogelijk op mib3 systemen. Jij hebt mib2. Dus je moet een wireless dongle gebruiken.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:50

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Rainesh schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:14:
[...]

Wireless carplay alleen mogelijk op mib3 systemen. Jij hebt mib2. Dus je moet een wireless dongle gebruiken.
Thanks, toevallig een tip welke ok werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 19:25

User

S3

GerCor schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:55:
[...]

Aan de buitenkant zeker. Audi's hebben geen binnenruimte. >:)
Meer dan zat ruimte in verhouding met de S3. :)
Vergeleken met een Octavia ofzo valt het dan weer tegen. :+

Ding rijd echt heerlijk! Nu even kijken wat voor VCDS aanpassingen ik allemaal ga doen. Gedeelte was al gedaan, needle sweep, start-stop uit, mirror dip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:32
Heb je de auto net, is er iemand er tegen aan geschraaft terwijl we geparkeerd stonden in de garage. Weet iemand of we dit met de bekende scratch removers kunnen verwijderen en welke merk hiervoor het beste is? Of kan iemand een bedrijf aanraden in de buurt van Nijmegen-en omgeving die dit wellicht weg kan polijsten #nietblij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UA5XZMRystV5-r0SgWiIeshMlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0iNKutepRThpa02dKIUKeRC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door TZC-T1-FX op 22-08-2020 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:42
TZC-T1-FX schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:55:
Heb je de auto net, is er iemand er tegen aan geschraaft terwijl we geparkeerd stonden in de garage. Weet iemand of we dit met de bekende scratch removers kunnen verwijderen en welke merk hiervoor het beste is? Of kan iemand een bedrijf aanraden in de buurt van Nijmegen-en omgeving die dit wellicht weg kan polijsten #nietblij

[Afbeelding]
Dit ga je met polijsten helaas niet redden. Lakstift en serieus polijsten wellicht.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[Afbeelding]
Altijd zo ver mogelijk parkeren. Met iig 1 kant waar niemand naast kan komen en het liefst gewoon twee plekken claimen 😉

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:13

MLLL

Palm Treo 650

Tylen schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:07:
[...]

Altijd zo ver mogelijk parkeren. Met iig 1 kant waar niemand naast kan komen en het liefst gewoon twee plekken claimen 😉
Twee plekken claimen is asociaal . Zeker in een drukke parkeergarage.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• User

User

S3

MLLL schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:27:
[...]

Twee plekken claimen is asociaal . Zeker in een drukke parkeergarage.
Mwoach, je zit hier wel in het Audi topic he. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

User schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:32:
[...]
Een poging tot heropvoeding.... :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-10 14:34
User schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:32:
[...]
Gelukkig zijn er veel verschillende Audi bestuurders 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
@VidaR-9 Dat dacht ik al, heb maar even via fixico offertes aangevraagd voor herstel.

@Tylen haha, zal het de volgende keer overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-10 21:56

Spinez0r

At your service.

[Afbeelding]
Oooo wat ontzettend K*t zeg :(

Ik kan er ook echt niet met m'n hoofd bij dat mensen niet ff een papiertje onder je wisser achterlaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-10 14:06
Mag volgende maand mij dan ook een Audi rijder noemen. Vanmiddag getekend voor een 55 etron uit 2018 met oplevering volgende maand. Ben hele benieuwd hoe die ons gaat bevallen in het dagelijks leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

syntesia schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:26:
Mag volgende maand mij dan ook een Audi rijder noemen. Vanmiddag getekend voor een 55 etron uit 2018 met oplevering volgende maand. Ben hele benieuwd hoe die ons gaat bevallen in het dagelijks leven!
Nice. Gefeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
syntesia schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:26:
Welke opties en kleur heb je?
Hier een Manhattan Grey !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[YouTube: E63 AMG V8 Biturbo 730PK / 1200+NM]

Kameraad van mij kwam ff met een E69 AMG 5.5liter V8-Biturbo naar portugal ruim 1250 brandstofkosten de heenweg alleen al 8)7 ff mee gespeeld hier op de portugese wegen, jezus christus wat een snelheid.

Dat ding trekt trekt trekt tot de 280 easily en de top op ruim 340kmph. 8)7 Levensgevaarlijk voertuig haha. Sprintstand in amper 3 seconden naar de 100 ofzo. Discussie gehad dat zo'n oudere type RS6 weliswaar vet/gaaf/mooi is maar totaal niet geschikt voor rijgedrag zoals dit. Hogere klasse mercedes heeft toch bouwkwaliteit. Gaat gewoon niet kapot lijkt het wel.

maar blijf voorstander van audi, rustig maar :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:55:
[...]

Aan de buitenkant zeker. Audi's hebben geen binnenruimte. >:)
????? A6 avant is groot hoor. Daar kan jou golfje rondjes inrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
GeeMoney schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 08:51:
[...]

Welke opties en kleur heb je?
Hier een Manhattan Grey !
Het is een witte geworden met zwart optiek pakket + 22 inch nieuwe rs6 wielen :)
Had eigenlijk een zwarte gewild maarja het 2018 verhaal maakt deze zo interessant dat de kleur me niet heel erg uitmaakte zolang het geen gekke kleur is.
Tnx !!

[ Voor 18% gewijzigd door syntesia op 23-08-2020 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
syntesia schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:09:
[...]

Het is een witte geworden met zwart optiek pakket + 22 inch nieuwe rs6 wielen :)
Had eigenlijk een zwarte gewild maarja het 2018 verhaal maakt deze zo interessant dat de kleur me niet heel erg uitmaakte zolang het geen gekke kleur is.

[...]

Tnx !!
Ik ben benieuwd hoe de 22” gaan bevallen. Houd er wel rekening mee dat je daardoor aardig wat range inboet. Ik heb zelf 21” en onder andere de volgende opties:
B&O premium audio
Zwart optiek
Keyless entry
Audi Smartphone
Panoramadak
360 graden top view
Rear-traffic en front assist
City en Tour pakket (acc, lane departure etc.)
MMI +
Ambiente verlichting plus
Matrix LED
Privacy glass
Parkeersensoren en camera’s voor en achter
Sportstoelen elektrisch verstelbaar met geheugen en verwarming
Proline S
S line interieur

By far de meest comfortabele auto die ik tot nu toe gereden heb. Heerlijk ruim, mooie materialen en zowel comfortabel als sportief met een hoge zit.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 23-08-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
GeeMoney schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:22:
[...]

Ik ben benieuwd hoe de 22” gaan bevallen. Houd er wel rekening mee dat je daardoor aardig wat range inboet. Ik heb zelf 21” en onder andere de volgende opties:
B&O premium audio
Zwart optiek
Keyless entry
Audi Smartphone
Panoramadak
360 graden top view
Rear-traffic en front assist (City en Tour pakket)
MMI +
Ambiente verlichting plus
Matrix LED
Privacy glass
Sportstoelen elektrisch verstelbaar met geheugen en verwarming
Proline S
S line interieur

By far de meest comfortabele auto die ik tot nu toe gereden heb. Heerlijk ruim, mooie materialen en zowel comfortabel als sportief met een hoge zit.
Zo ongeveer de zelfde specs als mijne.
Ik zat ook te twijfelen over de 22 inch echter dealer zegt dat zij altijd de 22 eronder leveren en dat het qua range niet heel veel scheeld. Als ik echt merk dat de range ruk is dan ga ik hem waarschijnlijk wel gewoon omwisslen naar een 21 inch. Maarja 22 inch is zo mooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
syntesia schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Zo ongeveer de zelfde specs als mijne.
Ik zat ook te twijfelen over de 22 inch echter dealer zegt dat zij altijd de 22 eronder leveren en dat het qua range niet heel veel scheeld. Als ik echt merk dat de range ruk is dan ga ik hem waarschijnlijk wel gewoon omwisslen naar een 21 inch. Maarja 22 inch is zo mooi !
Per inch groter lever je 20-25km range in.
De WLTP is met 19” gezet op 408km en virtuele spiegels. (Wederom 20-25km verschil).
Ik rijd “normaal” en kan op een 100% lading in de zomer 330-350km rijden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 18:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Q2
Nieuwe Audi Q2 per 19-08-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZPmUSfSycP2fU2iKV-XhEqd-XY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYIriyCBTtUQ9NIaOXvy42oS.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgX4N8hDqxUtRHhRYaVP1SqcFbU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUM9YoMNRHdYCWDGtNI0w9sV.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnxNRZuDl8U0Kj0m_y_xwfinAHU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOoRqtXMRMY8E5BuxW0IaAJj.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o092WW-e9r1Rsx-P9Dldx_MqUaE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBP4krAJgkn9I06OUhrF1G3A.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKB9Us-k6oaBB3vxXalIQcUINRI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNlsr1sxEh2FjdNdOa96MWNV.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWJ62GOeWVExB7oqdUnQCSR27Jw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2mxSAtGWOskMm1Frv5zrRX4.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzvJI85JpdTLoBVJ_LbJZzDU7lU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11v9auLz8h0Y5B0ZUi6W8sHr.jpg?f=fotoalbum_small

Mijn Q2 is binnen! Het is een epic 35 TFSI (150pk type), met deze opties:
* MMI Navigatie Plus
* Virtual Cockpit
* Audi soundsystem
* Assitentiepakket met o.a. active lane assist en adaptive cc
* Parkeerassistent (geen idee of ik dit nodig heb / ga gebruiken, maar dit is wel m'n grootste auto tot nu toe :+)
* Decoratielijsten met Ambiente lichtpakket
* Opbergpakket
* Zelfdimmende binnenspiegel
* Blade in carrosseriekleur
* Tangorood stof

Toen ik 17 jaar geleden m'n rijbewijs haalde, was een A3 eigenlijk mijn droomauto. Dit voelt erg als een verhoogde A3..

Hele fijne auto tot nu toe. Zeer tevreden (first time) Audi-rijder hier! :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nice, wees er zuinig op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:12

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Tylen schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:47:
[...]

????? A6 avant is groot hoor. Daar kan jou golfje rondjes inrijden.
Nope. Mijn zwager heeft een A6. Van de buitenkant lijkt het wel een tank. Ga je erin zitten dan vraag je je af waar alle ruimte is gebleven. Je kunt op de achterbank niet fatsoenlijk zitten met 3 personen. :N

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:32
GerCor schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

Nope. Mijn zwager heeft een A6. Van de buitenkant lijkt het wel een tank. Ga je erin zitten dan vraag je je af waar alle ruimte is gebleven. Je kunt op de achterbank niet fatsoenlijk zitten met 3 personen. :N
Ik heb veel auto's bekeken maar juist een A6 avant staat bekend om de hoeveelheid ruimte achterin. Een A4 daarintegen vind ik zeer krap achterin.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
@PromWarMachine Congratz, vette bak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grolsch schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Ik heb veel auto's bekeken maar juist een A6 avant staat bekend om de hoeveelheid ruimte achterin. Een A4 daarintegen vind ik zeer krap achterin.
Correct. A6 is de enige auto waar je achterin wel nog beenruimte hebt. Bij de RS4 zat je superkrap achterin.

Maar de grootste ruimte gaat op in de kofferbak. Ik vervoerde toendertijd nog een compleet drumstel in de RS4. Past prima. Je kunt er zelfs 2 matrassen in kwijt en in de zomer ergens gaan camperen ofzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Grolsch schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Ik kan met mijn 183 cm achterin net niet rechtop zitten, mn broer met z'n 195 cm dan weer wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Tijdens mijn zoektocht vond ik dat echt een positief punt van de A6, de ruimte achterin.

Een andere optie was een VW passat of een Skoda SuperB, maar laten we eerlijk zijn, beide modellen kun/mag je niet vergelijken met een A6 naar mijn bescheiden mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wie had er hier ook alweer een blauwe RS4?
* The Eagle een dergelijke auto van de week op een bungalowpark op de Veluwe tegengekomen en benieuwd of ie een tweaker had kunnen spotten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-10 18:46
Wij hebben hier een Audi A3 uit 2012 staan met led achterlampen. Nu is 1 van de ledlampjes stuk. Het gaat om de achterlampen die in de kofferbakklep zitten. Weet iemand of deze te vervangen zijn of moet je een totaal nieuw unit plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GioStyle schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 17:03:
Wij hebben hier een Audi A3 uit 2012 staan met led achterlampen. Nu is 1 van de ledlampjes stuk. Het gaat om de achterlampen die in de kofferbakklep zitten. Weet iemand of deze te vervangen zijn of moet je een totaal nieuw unit plaatsen?
Los te vervangen. Kijk eerst of er geen vocht in de stekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 24-10 18:46
@Rainesh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HTn77GHuwiqZ7ZAdumMUON3zWE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/me1Ey7mLidsO9DDKNjNDGqC5.jpg?f=fotoalbum_small

Het gaat om 1 ledje wat op de pcb zit. Die is dus los te vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GioStyle schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 17:26:
@Rainesh

[Afbeelding]

Het gaat om 1 ledje wat op de pcb zit. Die is dus los te vervangen?
Te snel gelezen. Nee hele unit moet vervangen worden

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Vandaag besloten een E Tron Sportback te nemen. :)

Levering is 1 oktober, aftellen nu dus. Kan nu al niet wachten!

Het wordt een Daytona grijze S edition met nog wat extra opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
WasBak schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 17:35:

Mooie wagen, 50 of 55? Ik heb de “normale” E-tron 55. Lijstje pagina terug nog gepost :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:07:
[...]

Mooie wagen, 50 of 55? Ik heb de “normale” E-tron 55. Lijstje pagina terug nog gepost :).
Het is een van de laatste 50's, daarom is de levering vrij snel.
Deze hadden ze al in bestelling staan, ik kon nog wel wat kleine wijzigingen doen maar daar hield het wel mee op.

De extra kosten voor de kilometers vond ik het niet helemaal waard. Ik ga niet zo heel vaak naar klanten dus heb in principe genoeg aan de 50. Op vakantie zal ik even moeten puzzelen, maar ik zag al in de FB groep dat er genoeg tips te vinden zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:12

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Grolsch schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:41:
Tijdens mijn zoektocht vond ik dat echt een positief punt van de A6, de ruimte achterin.

Een andere optie was een VW passat of een Skoda SuperB, maar laten we eerlijk zijn, beide modellen kun/mag je niet vergelijken met een A6 naar mijn bescheiden mening ;)
Maar ga nou eens met 3 volwassenen achterin zitten.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
GerCor schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:54:
[...]

Maar ga nou eens met 3 volwassenen achterin zitten.
Dat is nog niet voorgekomen, en zal ook niet snel voorkomen.

Als 3 personen achterin vervoeren dagelijkse kost is kun je wellicht beter op zoek naar een andere auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

WasBak schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 17:35:

Nice, ben benieuwd naar de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10 15:57
Zijn er hier ook mensen die momenteel issues hebben met Audi Connect / myAudi? Probeer al sinds zaterdag de nieuwe A1 van mijn broer toe te voegen maar krijg het niet voor elkaar, steeds dezelfde foutmelding: "Bij het versturen van de gegevens is een fout opgetreden. Controleer uw ingevoerde gegevens en probeer het opnieuw." via de website en vanuit de auto zelf gebeurd er na lang wachten helemaal niks. Diensten zijn nog geldig/actueel volgens de auto zelf. Audi mobiliteit gebeld, "ja, storing is bekend". Termijn voor een oplossing: niet bekend.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
marccom schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:38:
Zijn er hier ook mensen die momenteel issues hebben met Audi Connect / myAudi? Probeer al sinds zaterdag de nieuwe A1 van mijn broer toe te voegen maar krijg het niet voor elkaar, steeds dezelfde foutmelding: "Bij het versturen van de gegevens is een fout opgetreden. Controleer uw ingevoerde gegevens en probeer het opnieuw." via de website en vanuit de auto zelf gebeurd er na lang wachten helemaal niks. Diensten zijn nog geldig/actueel volgens de auto zelf. Audi mobiliteit gebeld, "ja, storing is bekend". Termijn voor een oplossing: niet bekend.
Hier werkt hij gewoon prima, ook afgelopen zaterdag.
Even je dealer bellen, de hoofd monteur kan geloof ik iets meer dan wij en ook bepaalde zaken gewoon pushen.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 25-08-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dat app / audi connect is echt ruk, ik heb al een keer 3 á 4 maand zonder verbinding gezeten, toen bleek er 1 of andere storing in de gateway te zitten die uiteindelijk vervangen is.

Heeft de dealer je broer wel als eigenaar toegevoegd?

Bij mij werkt het de laatste weken wel gewoon goed (*knock on the wood") :+

Ook afgelopen zaterdag en vandaag bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 25-08-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 18:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Daar klaagde de dealer ook over idd. Uiteindelijk heb ik het hem gewoon laten fixen. Gelukkig lukte het bij aflevering (19-08) even, maar er zijn idd problemen op dat vlak.

Overigens vind ik het maar een matig bruikbare app. Je kunt alleen kijken waar je auto staat en de specs inzien? Ik had gehoopt dat je hem bv kon starten of openen ermee :P

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
PromWarMachine schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:39:
[...]

Daar klaagde de dealer ook over idd. Uiteindelijk heb ik het hem gewoon laten fixen. Gelukkig lukte het bij aflevering (19-08) even, maar er zijn idd problemen op dat vlak.

Overigens vind ik het maar een matig bruikbare app. Je kunt alleen kijken waar je auto staat en de specs inzien? Ik had gehoopt dat je hem bv kon starten of openen ermee :P
Ik kan hem niet starten, maar wel openen.

Ook kan ik de standkachel aanzetten, en dat is voor mij de meest gebruikte functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

[...]

Klopt, ze waren met een groot onderhoud bezig deze maand. Is inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10 15:57
GeeMoney schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Hier werkt hij gewoon prima, ook afgelopen zaterdag.
Even je dealer bellen, de hoofd monteur kan geloof ik iets meer dan wij en ook bepaalde zaken gewoon pushen.
Die waren er niet op zaterdag. Zal eens kijken of dat iets kan veranderen. Thx voor de tip
Grolsch schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:28:
[...]

Dat app / audi connect is echt ruk, ik heb al een keer 3 á 4 maand zonder verbinding gezeten, toen bleek er 1 of andere storing in de gateway te zitten die uiteindelijk vervangen is.

Heeft de dealer je broer wel als eigenaar toegevoegd?

Bij mij werkt het de laatste weken wel gewoon goed (*knock on the wood") :+

Ook afgelopen zaterdag en vandaag bijvoorbeeld.
Er is volgens mobiliteit geen actieve registratie op dit moment.
[...]

Wat ik wil is de navigatie/kaarten en diensten updaten, zag dat hij flink achter loopt (ergens begin 2019). Geeft aan dat er een update is, maar die kun je dus niet downloaden zonder registratie...
Yzord schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Klopt, ze waren met een groot onderhoud bezig deze maand. Is inmiddels opgelost.
Fijn, die mededeling op de myAudi pagina ;-) Even stond er dat er een storing was oid afgelopen zaterdag, maar die opmerking is weer weg en ik krijg nog steeds de foutmelding als ik het VIN invul.

Whoop!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-10 18:44
PromWarMachine schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:48:
Q2
Nieuwe Audi Q2 per 19-08-2020
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Mijn Q2 is binnen! Het is een epic 35 TFSI (150pk type), met deze opties:
* MMI Navigatie Plus
* Virtual Cockpit
* Audi soundsystem
* Assitentiepakket met o.a. active lane assist en adaptive cc
* Parkeerassistent (geen idee of ik dit nodig heb / ga gebruiken, maar dit is wel m'n grootste auto tot nu toe :+)
* Decoratielijsten met Ambiente lichtpakket
* Opbergpakket
* Zelfdimmende binnenspiegel
* Blade in carrosseriekleur
* Tangorood stof

Toen ik 17 jaar geleden m'n rijbewijs haalde, was een A3 eigenlijk mijn droomauto. Dit voelt erg als een verhoogde A3..

Hele fijne auto tot nu toe. Zeer tevreden (first time) Audi-rijder hier! :)
Mooie auto hoor!!! Ook fraai met die virtual cockpit.

Mijn Q2 zegt gedag ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfWwg1u8WwcVvvHhbHiEXNfkwFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Niq1yCj8BNUtxohFhwDd5rL2.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-10 21:26
.

[ Voor 99% gewijzigd door hollabizack12 op 30-04-2024 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@PromWarMachine je kunt gewoon de Discover Pro kaarten van VW website downloaden, dit op een sd kaartje plaatsen en daarmee je systeem updaten. Zijn exact dezelfde kaarten, zo update ik mijn Audi ook altijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 13-10 14:53
Eiríkr schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:24:
[...]

Leverdatum (onder voorbehoud) bekend; laatste week augustus. Valt mee!
Dat was dus afgelopen week. Helaas te horen gekregen dat het 7 weken langer gaat duren.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Rainesh schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:50:
@PromWarMachine je kunt gewoon de Discover Pro kaarten van VW website downloaden, dit op een sd kaartje plaatsen en daarmee je systeem updaten. Zijn exact dezelfde kaarten, zo update ik mijn Audi ook altijd :)
Werkt dat ook voor de "kleine" navigatie?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Theone098 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:07:
[...]

Werkt dat ook voor de "kleine" navigatie?

8)7
Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 08:14
Eiríkr schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:25:
[...]

Dat was dus afgelopen week. Helaas te horen gekregen dat het 7 weken langer gaat duren.
Enig idee wat de reden is voor de vertraging?

Ikzelf heb op 5 augustus de A1 sportback pro line S besteld! Dus ben benieuwd of dat ook bij mij dan van invloed is.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Sjonny tuning incommingggggg 😂

Voordeuren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OX2hk0GC42zh8IG3WKz97X7wZKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YaLt4OPhzCPCvYlNRb2BiGij.jpg?f=fotoalbum_large

Achterdeuren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fb6dvt3MM0Mok9CRqQxe54c4hek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S58SQOa57JcINkN9COQYETDt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3 euro op ebay? :') Zulk soort optische mods was leuk in 2009 ofzo.

Als je nu een partij powerflex onder je auto drukt dan zou ik zeggen hee daar heb je iets aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:10:
3 euro op ebay? :') Zulk soort optische mods was leuk in 2009 ofzo.

Als je nu een partij powerflex onder je auto drukt dan zou ik zeggen hee daar heb je iets aan.
Ik race wel op het circuit op mijn volledig omgebouwde Yamaha R1M race motor. Op straat gedraag ik mij. Ik vind dit geinig. En met 1 minuut zitten de originele er weer in als ze mij gaan vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yes, zal wel ongekende indruk maken op de vrouwtjes dat audi en Quattro embleem.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:27:
Yes, zal wel ongekende indruk maken op de vrouwtjes dat audi en Quattro embleem.
Ben getrouwd met twee kinderen. Hoef geen indruk meer te maken. 😘

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theone098
Als jij dat leuk vindt, prima toch. Leven en laten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:27:
Ik zit in een FB groep waar mensen ze op auto’s (E-tron’s) van 100k plaatsen :). Al zie ik dit soort details ook liever dan een taartschep op een 1.6 benzine of uitgeklopte wielkasten bijvoorbeeld.
Iedereen maakt gelukkig zijn eigen keuzes en deze lampjes zijn gewoon grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
jdiezrequejo schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:18:
[...]

Enig idee wat de reden is voor de vertraging?

Ikzelf heb op 5 augustus de A1 sportback pro line S besteld! Dus ben benieuwd of dat ook bij mij dan van invloed is.
Vertraging fabriek werd opgegeven. Welke config heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:50:
Werkt dat ook met een mmi plus (a4 b9 2017) ???

Ff morgen proberen haha 👍🏻👍🏻👍🏻

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Grolsch
Tylen schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:34:
[...]

Ben getrouwd met twee kinderen. Hoef geen indruk meer te maken. 😘
Ik dacht dat dat strafbaar was in NL :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Niet als je een kelder hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:04

BoltYes

This is the Way

En goed kunt metselen :+ K rij trouwens weer motor ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BoltYes schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:18:
[...]

En goed kunt metselen :+ K rij trouwens weer motor ;)
;)

Ik zag het op mototmaf ja. Kickuh ding hoor. Wanneer weer assen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:04

BoltYes

This is the Way

Tylen schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 07:07:
[...]

;)

Ik zag het op mototmaf ja. Kickuh ding hoor. Wanneer weer assen?
Komend jaar, alles is vol nu en moet toch weer wat km's maken om het vertrouwen te krijgen met de fiets.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:08:
[...]

Werkt dat ook met een mmi plus (a4 b9 2017) ???

Ff morgen proberen haha 👍🏻👍🏻👍🏻
Het is afhankelijk van je licentie :) Dus als je kaart licentie het toelaat dat je 2020-2021 mag installeren dan werkt de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Rainesh schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:25:
[...]

Het is afhankelijk van je licentie :) Dus als je kaart licentie het toelaat dat je 2020-2021 mag installeren dan werkt de update.
En hoe check ik dat? Ik heb volgens mij ook redelijk oude kaarten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:25:
[...]

OTA kan ik alleen nog 2018/2019 installeren ;) Dus denk niet dat ik de juiste licentie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:18

hmr

Oef, een Audi te koop zetten op Marktplaats levert veel ellende op.

Wat zijn er toch veel mensen die schandalige bedragen bieden dan en vervolgens leuk vermelden dat ze hem dan vandaag nog komen ophalen. :p

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 08:14
Eiríkr schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:53:
[...]

Vertraging fabriek werd opgegeven. Welke config heb je besteld?
Aah oké.. ben benieuwd of er niet nog meer vertraging komt. Ze worden in de regio van Barcelona gemaakt.

Maar mijn config:
Audi A1 Sportback Pro Line S 25 TFSI S tronic
Chronogrijs metallic
Phone box
Parkeer hulp achter
Airconditioning 2 zones

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iThYcOlmrZjiN97i5TdtzgUJ6Ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XsfEC5ubJn2VUa6gYiGo9JC2.jpg?f=fotoalbum_large

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
jdiezrequejo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:20:
[...]

Aah oké.. ben benieuwd of er niet nog meer vertraging komt. Ze worden in de regio van Barcelona gemaakt.

Maar mijn config:
Audi A1 Sportback Pro Line S 25 TFSI S tronic
Chronogrijs metallic
Phone box
Parkeer hulp achter
Airconditioning 2 zones

[Afbeelding]
Mooi!

Laten we hopen dat het bij deze vertraging blijft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmr schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:03:
Oef, een Audi te koop zetten op Marktplaats levert veel ellende op.

Wat zijn er toch veel mensen die schandalige bedragen bieden dan en vervolgens leuk vermelden dat ze hem dan vandaag nog komen ophalen. :p
Ik heb 3 tot 6 maanden de RS4 erop gehad. Mijn ervaring:

- Wil je het ruilen tegen een BMW motorblok en een BMW?

- Kan ik het op afbetaling doen?

- Contract mogelijk?

- Kijkers maar niet willen kopen (want 16k is te duur etc)

- Of iemand het achterkant kon op komen halen, tuulk, betaal je wel eerst ff ? :) Dan mag je zagen.

Uiteindelijk ervoor gekozen om de auto in delen te verkopen. Zo hield ik er bijna 19.000 euro aan over met aftrek van het werk van de garage. Alles dat "RS4" exclusive was ging als brood de deur uit. Het had meer gekunt als ik 6 maanden langer gewacht had, de prijs van alle delen iets had opgevoerd, maar we wouden er gewoon vrij snel vanaf allemaal.

Toen ik de RS4 gekocht had (9000 + inruil A3 toendertijd) was de prijs van die dingen ongeveer 9000 euro in Duitsland. En toen had je ze echt nog voor het oprapen. Als we hadden geweten dat 3 jaar later die dingen voor zoveel geld weg zouden gaan, hadden we er gewoon 3 gekocht ofzo

De doelgroep achter de eerste generatie RS4's is klein; het kan soms een jaar duren voordat je het verkopen kunt. De RS6 C5 van een kameraad van mij heeft een jaar lang via akker te koop gestaan, prijs is zelfs gezakt naar een asociale meeneemprijs van 13.000 euro.

Het is zo ruk dat hier in Portugal geen auto geimporteerd kan worden vanuit een ander land zonder 3 voudig BPM te moeten betalen (33k bovenop verkoopsprijs). De regeling ligt wel op de schop, maar het kan nog even duren. Daarnaast; ik ken mezelf; ik ga er iedere dag mee rijden, en dat is gewoon niet goed voor zo'n ding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/979yoDy47Em1-W-bvgoSYs4DyhI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QoARV2VMcgG7HQ1RvVtT85RQ.jpg?f=user_large

Blijft gewoon zo mooi, classic, ontwerp gewoon ver z'n tijd vooruit. Maar 1.5x meer qua onderhoud dan mijn RS4 was, en daar trapte ik echt hard mee. Bij 280k gekocht, weggedaan bij de 400.000 ofzo. 120k mee gereden in 3 jaar tijd 8)7 Ding woonde ik zowat prive/zakelijk in ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:01:
[...]

Toen ik de RS4 gekocht had (9000 + inruil A3 toendertijd) was de prijs van die dingen ongeveer 9000 euro in Duitsland. En toen had je ze echt nog voor het oprapen. Als we hadden geweten dat 3 jaar later die dingen voor zoveel geld weg zouden gaan, hadden we er gewoon 3 gekocht ofzo
Dan had ik 10.000 aandelen Tesla gekocht en een Audi A6 B6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:18

hmr

Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:01:
[...]

Ik heb 3 tot 6 maanden de RS4 erop gehad. Mijn ervaring:

- Wil je het ruilen tegen een BMW motorblok en een BMW?

- Kan ik het op afbetaling doen?

- Contract mogelijk?

- Kijkers maar niet willen kopen (want 16k is te duur etc)

- Of iemand het achterkant kon op komen halen, tuulk, betaal je wel eerst ff ? :) Dan mag je zagen.

j de 400.000 ofzo. 120k mee gereden in 3 jaar tijd 8)7 Ding woonde ik zowat prive/zakelijk in ofzo.
In ruil gehad op veel Golfjes.

Minder dan de helft geboden.

Mensen die ronduit onbeschoft waren als ik niet binnen een uurtje een reactie stuurde.

Handelaren die mij beloofde het allerbeste bod te doen dat ik ooit zou krijgen.

Noem het maar op.

|:(

Misschien maar inruilen op een auto dan.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-10 08:13
Niet auto gerelateerd, maar Ik had precies hetzelfde met het verkopen van mijn motor toen ik naar Duitsland ging verhuizen, personen die 8000 euro bieden omdat "ze hem naar België gaan exporteren", ja dat boeit mij ook echt geen ene bal dat je hem gaat exporteren, ik ga je niet 30% korting geven om die reden.

Verder viel het eigenlijk wel mee, niemand die hem met een afbetaling deal zou willen kopen of iets in die richting. Uiteindelijk is een Belg met zijn vader hem op komen halen omdat het de enige 35kw was zo'n beetje in de hele Benelux.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Daarom heb ik de BMW ook gewoon ingeruild op de A4. Ik wil dat gezeik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Tylen schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:49:
Daarom heb ik de BMW ook gewoon ingeruild op de A4. Ik wil dat gezeik niet.
Dat gezeik van een BMW wil je niet hebben inderdaad >:) :P :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:57

dbzfan

Nee.

GeeMoney schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:55:
[...]

Dat gezeik van een BMW wil je niet hebben inderdaad >:) :P :P
Audi staat toch voor Always Under Diagnostic Inspection? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

dbzfan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:43:
[...]

Audi staat toch voor Always Under Diagnostic Inspection? >:)
Als U Duwen Interessert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:15
Voor een "oude" auto blijft dit model inderdaad echt mooi :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stelletje zeikers; accepteer gewoon die BMW als je die Audi te koop hebt staan voor de deur! d:)b

En dat is dus precies de reden dat ik liever een paar K minder inruil pak maar meteen 0 gezeik heb als ik mijn auto kwijt wil.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

@Verwijderd is de RS6 nog te koop?

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
royhoi schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:49:
@Verwijderd is de RS6 nog te koop?
Welke van de 2? :P

Die met die pops & bangs > kijk even bij akker. Hoorde in de volksmond iets van 13 meeneemprijs. De andere RS6 is ook te koop. Iets duurder.

Ik wou ze beide kopen, maar kan het niet omdat Portugal 33k rekent invoer BPM. Die wet ligt op de agenda om 'gewijzigd' te worden maar dat gaat nog wel even duren.

De enige (andere) mogelijkheid is de auto op Nederlands kenteken houden, en hier in Portugal rijden. Onderhoud hier laten doen, en een mannetje maar wat extra betalen voor een remote APK keuring ofzo :+

De enige RS6 die hier staat vragen ze 33k voor. En dat is nog een bone stock en zonder echt historie van onderhoud enzo. Laat maar zitten. Ben met een A6 bezig, V6 Bi-turbo.

Probleem hier is wanneer je ook maar 1 wijziging doet aan je auto > meteen voor herkeuring opmoet. Zelfs blinderen van je ruiten kost je een herkeuring. Of je kentekenbewijs die zegt speciaal die maat velgen.

Als je daar vanaf wijkt en de politie vindt het krijg je boete. En waarschijnlijk ook herkeuring. Ieder europees land hanteert zijn of haar eigen regels. Nederland is relatief makkelijk in alles.

Je auto moet echt shit zijn wil je een WOK status in NL krijgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 24-10 20:31

InFamous

excommunicado

Nu ineens een vaag probleem met mn electrische achterklep op mn A4. De klep gaat open op alle manieren maar de binnen schakelaar in de klep doet het niet als de klep volledig open is.

Als de klep halverwege open is doet de schakelaar het wel en kan ik klep stoppen en dicht doen, maar zodra de klep geheel open gaat doet de schakelaar helemaal niks meer. Het licht in de schakelaar brand wel, het is echter willekeurig wel/niet. Soms doet de schakelaar helemaal niks en soms doet deze het wel.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Klinkt als een slecht contact ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Grolsch schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:25:
Klinkt als een slecht contact ergens...
Dat dacht ik ook, maar de schakelaar doet het halverwege altijd, alleen volledig open niet of zelden.

Meteen even wat metingen verricht,

De schakelaar heeft de kleuren:
Wit continue 12V (verlichting in de knop)
Grijs/zwart klep halverwege 12V en de knop werkt knop volledig open geen spanning meer en knop werkt niet meer.
Bruin massa
Bruin massa

Lijkt wel alsof er een beveiliging inschakeld

[ Voor 37% gewijzigd door InFamous op 07-09-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Geen spatje te zien en geen oxidatie ook, maar zelfs op de motor meer ik op de grijs/zwarte draad geen spanning bij volledig open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

*dubbel

Like WTF, nu ineens doet de klep het weer normaal en gaat volledig open en dicht en kan ook de positie weer instellen....

[ Voor 185% gewijzigd door InFamous op 07-09-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met Vtune? Ik zou wel mijn A5 willen upgraden (150 -> 240 pk en 270 -> 380 nm), maar ben op zoek naar iemand met ervaring met het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:53:
Heeft iemand hier ervaring met Vtune? Ik zou wel mijn A5 willen upgraden (150 -> 240 pk en 270 -> 380 nm), maar ben op zoek naar iemand met ervaring met het bedrijf.
Geen idee van de kosten en wat ze ervoor doen maar 90pk erbij is geen kwestie van alleen een stage1 tuning. (Rewrite/remap)
Ik ben toendertijd naar JDEngineering geweest. Zijn lui die goed weten waar ze mee bezig zijn in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:31:
[...]

Geen idee van de kosten en wat ze ervoor doen maar 90pk erbij is geen kwestie van alleen een stage1 tuning. (Rewrite/remap)
Ik ben toendertijd naar JDEngineering geweest. Zijn lui die goed weten waar ze mee bezig zijn in ieder geval.
Dat is het wel (stage 1) - puur software + map. Het is toevallig de gunstigste (meest geknepen) motorvariant die ik heb, vandaar de grote winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 00:18:
[...]

Dat is het wel (stage 1) - puur software + map. Het is toevallig de gunstigste (meest geknepen) motorvariant die ik heb, vandaar de grote winst.
Ik heb er verder niet veel verstand van maar iets zegt mij dat je moet uitkijken met (turbo)druk, dsg bakken en andere zaken. Die krijgen behoorlijk meer voor hun kiezen met zo’n groot verschil. Je zou JD eens op kunnen bellen vrijblijvend wat ze voor je auto kunnen betekenen en welke aanpassingen dan gedaan/geadviseerd worden.

Mijn Tiguan destijds had ook de DSG bak die in de Macan ligt welke het grotere koppel aan kon, ik had geluk volgens JD want 9 van de 10x ligt er toch een andere versie in en ondanks dat de rest van de motor dus ook de geknepen versie is zullen zij hem niet tot het uiterste knijpen zonder ook daar aanpassingen te adviseren.

[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 09-09-2020 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is het aantal nm's dat je bak kapot doet gaan. Niet zozeer het aantal pk's. PK's is er voor de topsnelheid. Koppel is hoe snel je van je plek afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 9 september 2020 @ 00:25:
[...]

Ik heb er verder niet veel verstand van maar iets zegt mij dat je moet uitkijken met (turbo)druk, dsg bakken en andere zaken. Die krijgen behoorlijk meer voor hun kiezen met zo’n groot verschil. Je zou JD eens op kunnen bellen vrijblijvend wat ze voor je auto kunnen betekenen en welke aanpassingen dan gedaan/geadviseerd worden.

Mijn Tiguan destijds had ook de DSG bak die in de Macan ligt welke het grotere koppel aan kon, ik had geluk volgens JD want 9 van de 10x ligt er toch een andere versie in en ondanks dat de rest van de motor dus ook de geknepen versie is zullen zij hem niet tot het uiterste knijpen zonder ook daar aanpassingen te adviseren.
JD maakt standaard 255/420 van dit 2.0 150TFSI blok. Dan zit Vtune nog veiliger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 06:02:
Het is het aantal nm's dat je bak kapot doet gaan. Niet zozeer het aantal pk's. PK's is er voor de topsnelheid. Koppel is hoe snel je van je plek afkomt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGl18XXe3QroZ_tFRG71y3KW9BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKJ2CEebeIVYUyQ3dnZRNwwW.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1 ... 103 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.