LTE / 4G sim kaartInFamous schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:04:
@Grolsch Welke eSim zit erin? Eind februari is bij Vodafone het 3G netwerk uitgeschakeld.
Daar doelde ik niet op, ik neem aan dat die eSim bij een wegvallend bereik wel overschakelde naar 3G. Mocht het dan een Vodafone sim zijn en hij net op een punt met te weinig bereik zit hij dus geen verbinding meer kan maken. Ook gezien zijn reactie dat hij wel 1 seconde LTE in zijn display zag verschijnen.
Formerly known as Ragdoll
Hoe je kan zien welke provider het is kan ik je niet vertellen. Maar een Esim is simpelweg een digitale simkaart die opgeslagen is in jouw systeem.Grolsch schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:18:
@Giesber en @InFamous wat is een E-Sim, en hoe kan ik zien wat erin zit
Edit:
Blijkbaar word de Esim geleverd door Cubic telecom een Ierse provider, ik weet echter niet op welk netwerk zij opereren.
Wel zit er 4G/3G ontvangst in de auto.
Edit2:Audi connect SIM is een vast in de auto ingebouwde simkaart. Dit wordt ook “embedded sim” genoemd. Deze simkaart is letterlijk en figuurlijk een vast onderdeel van Audi connect, net zoals de 4G-/3G-router aan boord met een downloadsnelheid van 100 Mbit/s. De databundel voor de meeste Audi connect-diensten is inbegrepen.
In de UK is Cubic Telecom een Virtuele provider van Vodafone.
Dus mogelijk ook in Nederland aangezien ik ook berichten tegenkom metEntrepreneur Pat Phelan’s Cubic Telecom low-cost call and data service has signed a mobile virtual network operator (MVNO) agreement with Vodafone in the UK to sell voice, text and data services as an operator in its own right.
Cubic Telecom’s Maxroam SIM service – sold around the world by airline and travel industry partners – allows people on the move to get better value rates.
Phelan started Cubic Telecom in 2007 originally to allow business travellers access SIMs that guaranteed low-cost roaming. Today, Maxroam SIMs are sold in more than 350,000 retail outlets around the world.
As part of the MVNO deal, Cubic customers living in the UK will benefit from the Vodafone network and local rates.
Audi werkt samen met Gemalto, Cubic Telecom en Vodafone.
[ Voor 82% gewijzigd door InFamous op 11-03-2020 12:31 ]
Kijk even of er iemand in de omgeving is met een Vodafone simkaart in z'n telefoon. Als diegene gewoon prima 4G bereik heeft, ligt het waarschijnlijk aan de auto.
[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Joker op 11-03-2020 12:47 ]
Dat gaat dan wel sneller dan zomer 2021
Nu alleen nog hopen dat DSG snel beschikbaar komtSquishie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:46:
[...]
Dat gaat dan wel sneller dan zomer 2021. April is namelijk al snel.
Als ik die afbeelding goed interpreteer betekent 6v 6bak manueel en A voor automaat..... dus dan zou dsg erbij zitten gok ik zo.Scrtz schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:49:
[...]
Nu alleen nog hopen dat DSG snel beschikbaar komt
Maargoed ik ben niet bekend met de afbeelding.
Zo, duizend km erop, kan moeilijk zeggen of het gewerkt heeft ofniet. Ik heb echt lange stukken 200+ gereden vanaf Algarve naar Lissabon. Geen issue at all. Hij kakt ook niet in halverwege ofzo, blijft een pittige dieseljadjong schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:59:
[...]
Handmatig cleanen, de rest werkt niet. Je hebt hele hoge temperaturen nodig om dat roet weg te branden en die bestaan niet binnen het EGR-circuit. Je wilt immers geen 500 graden op de inlaat hebben.Daarnaast gaat diezelfde EGR dicht als je gas geeft omdat de motor dan meer vermogen kan opbouwen. Flink gas geven kan de cilinderkamer een beetje schoonmaken(daar is het wel warm), maar verwacht geen wonderen. Het is niet voor niets dat een roetfilter extra brandstof ingespoten krijgt als die schoongebrandt wordt.
Wat wel helpt is bij een schone motor lekker doortrappen, dan blijft die EGR dicht en dus schoon.
Als je voor je gevoel constant 200 rijdt en dan vervolgens weer 50 dan stelt dat compleet niets meer voor nee. Enige wat wel nog moet is ff die voorbanden vervangen, deze lijken langzaam aan op te raken (en slipt hier en daar wel eens).
/f/image/Jn1nNyK26PiIzkmzAp4KK6YX.jpg?f=fotoalbum_large)
Algarve is echt een aanrader als je van zon / zee strand houdt. Laatste paar dagen 23 graden iedere dag geweest.
Ik heb de garage al gebeld dat ik ze zaterdag ga verblijden met een bezoekje.Mr.Joker schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:46:
Kijk even of er iemand in de omgeving is met een Vodafone simkaart in z'n telefoon. Als diegene gewoon prima 4G bereik heeft, ligt het waarschijnlijk aan de auto.
Ik vind dat ik zo langzamerhand al voldoende vooronderzoek heb verricht voor zo'n storing
Toch bedankt voor al jullie input!
[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 11-03-2020 17:40 ]
Zijn er mensen die GMP Italia Gunner velgen onder hun audi hebben? Ik vind ze echt bruut voor mijn audi a4 B8. Was wel even benieuwd of mensen ervaringen hebben met dit merk velgen en wellicht ook deze hebben.
https://www.gmpitalia.com/it/cerchi-in-lega/gunner
Ik heb een ander setje GMP gekocht voor mijn A3. Heb ze er nog niet onder zitten aangezien dit pas bij de winter/zomer wissel gaat gebeuren. De reden dat ik GMP heb aangeschaft is de ervaringen die gedeeld waren op het audiforum. Italiaans is goed, betaalbaar en vaak in bezit van de benodigde strenge certificering die in Duitsland wordt gehandhaafd. Zorg in ieder geval dat je Indiaase of Thaise (Aziatische) velgen vermeid.
harrybeuker schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:05:
Zijn er mensen die GMP Italia Gunner velgen onder hun audi hebben? Ik vind ze echt bruut voor mijn audi a4 B8. Was wel even benieuwd of mensen ervaringen hebben met dit merk velgen en wellicht ook deze hebben.
waar heb je ze gekocht? Zag dat ze in duitsland nog weer iets goedkoper zijn dan in NL. Bedankt voor je info.eippahc schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:52:
Ik heb een ander setje GMP gekocht voor mijn A3. Heb ze er nog niet onder zitten aangezien dit pas bij de winter/zomer wissel gaat gebeuren. De reden dat ik GMP heb aangeschaft is de ervaringen die gedeeld waren op het audiforum. Italiaans is goed, betaalbaar en vaak in bezit van de benodigde strenge certificering die in Duitsland wordt gehandhaafd. Zorg in ieder geval dat je Indiaase of Thaise (Aziatische) velgen vermeid.
[...]
ook de naaf is bij GMP netjes 66.5 ipv 66.6. Ik ga ook nog even op het audiforum snuffelen
Gekocht bij Reedijkgroep. Gratis centreerringen en bouten erbij. Super vriendelijke personeel. Op dit moment liggen de velgen klaar voor glascoating en ben daarom over aantal weken pas in staat om foto's te delen 
harrybeuker schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:54:
[...]
waar heb je ze gekocht? Zag dat ze in duitsland nog weer iets goedkoper zijn dan in NL. Bedankt voor je info.
ook de naaf is bij GMP netjes 66.5 ipv 66.6. Ik ga ook nog even op het audiforum snuffelen
Thx! Kost dat glascoating?eippahc schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:58:
Gekocht bij Reedijkgroep. Gratis centreerringen en bouten erbij. Super vriendelijke personeel. Op dit moment liggen de velgen klaar voor glascoating en ben daarom over aantal weken pas in staat om foto's te delen![]()
[...]
Misschien hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn met mijn A3 uit 1999/2000
Zojuist startte ik de auto en er kwam van onder het rempedaal een brommend geluid naar boven waarbij het rempedaal lichtelijk leek te trillen. Dit hield slechts een halve seconde aan en remmen ging gewoon prima. Ik maak mij toch lichtelijk zorgen wat dit precies kan zijn.
Dit brommende geluid hoor ik ook weleens vanuit de achterkant van de auto. Roetfilter misschien?
Zojuist startte ik de auto en er kwam van onder het rempedaal een brommend geluid naar boven waarbij het rempedaal lichtelijk leek te trillen. Dit hield slechts een halve seconde aan en remmen ging gewoon prima. Ik maak mij toch lichtelijk zorgen wat dit precies kan zijn.
Dit brommende geluid hoor ik ook weleens vanuit de achterkant van de auto. Roetfilter misschien?
Welke motor? Hoeveel km gelopen? Met zo'n oppervlakkig bericht is het ook lastig om advies te kunnen geven, al is dat uberhaupt lastig als we de auto niet gezien hebben maar dat terzijde.CryptoNL schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:43:
Misschien hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn met mijn A3 uit 1999/2000
250K gelopen automaat. 1.8 5V Attraction.Scrtz schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:13:
[...]
Welke motor? Hoeveel km gelopen? Met zo'n oppervlakkig bericht is het ook lastig om advies te kunnen geven, al is dat uberhaupt lastig als we de auto niet gezien hebben maar dat terzijde.
Check je fluidsCryptoNL schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:43:
Jij kunt gewoon echt geen foto's met een rechte horizon maken volgens mijVerwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:02:
[Afbeelding]
Algarve is echt een aanrader als je van zon / zee strand houdt. Laatste paar dagen 23 graden iedere dag geweest.
Dat is omdat de aarde rond isFastFred schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:18:
[...]
Jij kunt gewoon echt geen foto's met een rechte horizon maken volgens mij![]()
Gisteren de dealer aan de lijn met goed nieuws, de auto is al gearriveerd en kan aankomende maandag al opgehaald wordenTijntje schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:08:
Grrrr, net de fleet manager aan de lijn en rood is een te uitgesproken kleur.
Dan maar de blauwe.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie net dat er standaard FP1 FOD-functies online beschikbaar op zit dus DAB is misschien wel te ontsluiten

Dat is veel eerder dan gepland, eerste inschatting was dat de fabriek hem in week 14 zou bouwen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Kost je tussen de 100-200 euro. Het scheelt als je een locale car detailer kent die nog een beetje glascoating overhoudt van een auto behandeling en vervolgens je velgen meeneemt voor een vrienden prijs. Success ermee
@Rainesh moet je niet binnen zitten qua besmettingsgevaar daar? 
Leuk he, die projectie-dingetjes. Mijne doet dat ook alhoewel dat soms wel erg "pimp" eruit ziet.
Leuk he, die projectie-dingetjes. Mijne doet dat ook alhoewel dat soms wel erg "pimp" eruit ziet.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik heb serieus alle afspraken met auto's afgezegd. Afgelopen zaterdag voelde al niet zo goed aan, dus overleg gehad met de collega's en tot nader order ff alles afgezegd.MAX3400 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:16:
Ja gaaf ding, zit te denken om de achterste ook te vervangen voor de nieuwe S-line logo
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Zeker. Ziet er superstrak uit maar zelf vind ik het net te..... Je -ik dan- weet eigenlijk niet of je je nou wel of niet moet generen.MAX3400 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:16:
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dan is die van @Rainesh toch een stuk 'strakker'. Kan ook aan het omgevingslicht liggen. Maar dat rood en wit knallen er echt uit.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Yup. Mijn foto is een halfverlichte garage met een wit betonnen ondergrond.GerCor schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:15:
Dan is die van @Rainesh toch een stuk 'strakker'. Kan ook aan het omgevingslicht liggen. Maar dat rood en wit knallen er echt uit.

Afgelopen woensdag bij de garage geweest, auto uitgelezen maar ze kunnen geen foutmeldingen vinden, dus ze zouden een afspraak maken met de Audi dealer.Grolsch schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:40:
[...]
Ik heb de garage al gebeld dat ik ze zaterdag ga verblijden met een bezoekje.
Ik vind dat ik zo langzamerhand al voldoende vooronderzoek heb verricht voor zo'n storing
Toch bedankt voor al jullie input!
Ik start donderdagochtend de Audi, en je raadt het al, de internetverbinding is weer terug, internet werkt en ik zie het LTE icoontje weer in de rechterbovenhoek
Maar nu werkt nog steeds de MyAudi app niet.
Ik heb al een keer mijn myaudi account verwijderd en toegevoegd onder gebruikers. Dit gaat goed, hij geeft aan succesvol ingelogd te zijn, maar zowel de website als de app geven een foutmelding.
De website geeft de melding "Er is een technische fout opgetreden"
De app geeft de melding "Voertuigstatus kon niet worden opgeroepen, Oproepen niet mogelijk".
Het is niet alleen vandaag, donderdag en vrijdag kreeg ik dezelfde meldingen.
Iemand nog een idee wat ik hier aan kan doen
Wat leuk om te zien dat er een Audi topic is op tweakers! Gelijk maar toegevoegd aan mijn bookmarks.
Ik heb jaren lang zakelijk in diverse leaseauto’s gereden, maar door verandering van werk (reistijd is nu maar 15 min. vs 1,5-2 uur enkele reis) rij ik sinds een maand weer in een eigen auto. Na een aardige zoektocht is het een Audi A4 Avant Lease edition geworden, uit maart 2017, met als extra opties DAB+, parkeersensoren voor en 18 inch wielen (ipv 17 inch).
Op dit moment heb ik een tweetal vragen:
1. In het kleine raampje helemaal rechtsachter (in het ‘station’ gedeelte) zit één oranje streep. Deze streep ziet er hetzelfde uit als de strepen in de achteruit voor de verwarming. Is deze ene streep onderdeel van de achterruit verwarming? Klopt het dat deze streep aan de linkerkant niet zit? Dit vanwege de dode hoek over je rechterschouder?
2. De 18 inch wielen zijn originele Audi velgen. Echter het valt me nu pas op de wielen net niet (of net wel?) binnen de wielkast valt. Hoort een wiel niet wat ruimer (1 cm) binnen de wielkast te vallen? Welke gevolgen kan dit hebben? Kan het nu voorkomen dat het wiel de carrosserie raakt? Van vroeger kan ik me wel herinneren dat sommigen bij het keuren van een auto de schokbrekers testen door flink van bovenaf te duwen. Dit durf ik niet aan...
Ik heb jaren lang zakelijk in diverse leaseauto’s gereden, maar door verandering van werk (reistijd is nu maar 15 min. vs 1,5-2 uur enkele reis) rij ik sinds een maand weer in een eigen auto. Na een aardige zoektocht is het een Audi A4 Avant Lease edition geworden, uit maart 2017, met als extra opties DAB+, parkeersensoren voor en 18 inch wielen (ipv 17 inch).
1. In het kleine raampje helemaal rechtsachter (in het ‘station’ gedeelte) zit één oranje streep. Deze streep ziet er hetzelfde uit als de strepen in de achteruit voor de verwarming. Is deze ene streep onderdeel van de achterruit verwarming? Klopt het dat deze streep aan de linkerkant niet zit? Dit vanwege de dode hoek over je rechterschouder?
2. De 18 inch wielen zijn originele Audi velgen. Echter het valt me nu pas op de wielen net niet (of net wel?) binnen de wielkast valt. Hoort een wiel niet wat ruimer (1 cm) binnen de wielkast te vallen? Welke gevolgen kan dit hebben? Kan het nu voorkomen dat het wiel de carrosserie raakt? Van vroeger kan ik me wel herinneren dat sommigen bij het keuren van een auto de schokbrekers testen door flink van bovenaf te duwen. Dit durf ik niet aan...
1. Waarschijnlijk een antenne?meesje schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:14:
Wat leuk om te zien dat er een Audi topic is op tweakers! Gelijk maar toegevoegd aan mijn bookmarks.
2. Toevallig spacers gemonteerd?
Het betreft een ex lease auto (ponoaccasion.nl). Ik zal bij hun eens informeren wat betreft de spacers.GerCor schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:27:
[...]
1. Waarschijnlijk een antenne?
2. Toevallig spacers gemonteerd?
Voor de antenne zal ik de handleiding eens doorspitten. Google heeft nog niks opgeleverd.
Mooie bak hoor; maar beetje eenheidsworst. Eens?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2020 20:13 ]
Kan ik dat ook in mijn audi a4 avant 2xsline (b8) inbouwen? Heb jij originele of ali exemplaren? 100 euri voor een lichtje is me gekRainesh schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:11:
Kadootje van mn vrouw![]()
OEM nieuwe type instaplogo's
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door harrybeuker op 21-03-2020 23:51 ]
Heb je nu verlichting onder de deuren?harrybeuker schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:38:
[...]
Kan ik dat ook in mijn audi a4 avant 2xsline (b8) inbouwen? Heb jij originele of ali exemplaren? 100 euri voor een lichtje is me gek
Dit zijn de originele
yes heb verlichting onder de deuren. Waar heb je ze besteld?Rainesh schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:53:
[...]
Heb je nu verlichting onder de deuren?
Dit zijn de originele
edit: kan helaas niet op een B8.
https://shop.audi.nl/catalogue/242454/model-info
[ Voor 14% gewijzigd door harrybeuker op 22-03-2020 13:28 ]
Zegt degene die dacht een A6 gekocht te hebben maar het bleek een A4 te zijnVerwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:43:
[YouTube: Audi RS6 Avant | Test auf Autobahn und Heimstrecke | Matthias Malmedie]
Ik weet niet of het eenheidsworst is, ik vind wel dat die presentator een beetje teveel op die auto geilt.Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:43:
[YouTube: Audi RS6 Avant | Test auf Autobahn und Heimstrecke | Matthias Malmedie]
Stikseltjes op het stuurwiel. Nou. Heeft mijn Prius ook hoor.
Signatures zijn voor boomers.
Weet je dat ik de auto niet eens van binnen heb staan bekijken. Ik heb het gewoon impulsief gekocht en enorm veel geluk gehad.Scrtz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:21:
[...]
Zegt degene die dacht een A6 gekocht te hebben maar het bleek een A4 te zijnNiks nieuws dan toch?
Dat ding rijdt super. Ook zit er in de kofferbak een nieuwe poederblusser, een gevarendriehoek en hestje (dat is verplicht hier), een reservewiel met nieuwe band en eentje die ook matched met de velgen, benodigde gereedschap en toestanden erbij.
Het is geen power house; hoeft ook niet. Lissabon en omgeving kan je toch niet hard rijden. Das primair stadsverkeer en met een 1.9tdi zit je daar qua koppel in ieder geval wel goed. Enige stukken waar je wel snel rijden kunt is richting Porto of Algarve ofzo.
Maar hier in Portugal kan je de cel in belanden als je overtreding maar ernstig genoeg is. In NL koop je dat overigens af met een boete.
Dat bedoel ik een beetje. De geest is met die "RS" badge een beetje uit de fles heb ik het idee.Maasluip schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:45:
[...]
Ik weet niet of het eenheidsworst is, ik vind wel dat die presentator een beetje teveel op die auto geilt.
Je kunt ze plaatsen maar dan heb je verloop adapters nodig. Kun je zelf makenharrybeuker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:11:
[...]
yes heb verlichting onder de deuren. Waar heb je ze besteld?
edit: kan helaas niet op een B8.
https://shop.audi.nl/catalogue/242454/model-info
Stekker 4B0971832
Pinnen (2x) N90764701
Stekker 4B0971992
Pinnen (2x) N10318905
Stukje electradraad 0,35mm (dacht ik)
Ik blijf het eigenlijk zo’n rare keus vinden dat de rs6 dezelfde koplampen gebruikt als de (rs)a7 en niet dezelfde als een normale a6. Eigenlijk lijkt het daarom des te meer een facelift..Maasluip schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:45:
[...]
Ik weet niet of het eenheidsworst is, ik vind wel dat die presentator een beetje teveel op die auto geilt.
Dan ik benieuwd naar de mijne.Tijntje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:41:
[...]
Dat is omdat de aarde rond is
[...]
Gisteren de dealer aan de lijn met goed nieuws, de auto is al gearriveerd en kan aankomende maandag al opgehaald worden![]()
Dat is veel eerder dan gepland, eerste inschatting was dat de fabriek hem in week 14 zou bouwen.
Is wel de Berline ipv de A4 Avant maar was voorzien voor week 12 om te produceren en de lease had als datum 8 april naar me gecommuniceerd.
Nu zit België natuurlijk aardig op slot, dus heb al vrede genomen met de week na de paasvakantie ofzo..
Kan in deze rare tijd zomaar paasvakantie 2021 worden ....Lambo LP670 SV schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:38:
[...]
Dan ik benieuwd naar de mijne.
Is wel de Berline ipv de A4 Avant maar was voorzien voor week 12 om te produceren en de lease had als datum 8 april naar me gecommuniceerd.
Nu zit België natuurlijk aardig op slot, dus heb al vrede genomen met de week na de paasvakantie ofzo..
Gelukkig ging de levering vandaag nog wel door.

Het is wel enorm schakelen vanuit een Passat Variant naar de A4 Avant. Heb wel een hele hoop ruimte en opberg vakken moeten inleveren.
Ben benieuwd hoe ik er tegen aan kijk over een maandje.

Het is wel enorm schakelen vanuit een Passat Variant naar de A4 Avant. Heb wel een hele hoop ruimte en opberg vakken moeten inleveren.
Gefeliciteerd! Mooie bak!Tijntje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:19:
[Afbeelding]
Ik heb 2 jaar geleden dezelfde swap gedaan. Van mijn vertrouwde VW Passat naar een A4 Avant. De versie van voor de facelift die jij nu hebt.
Zelf vond ik de Audi veel dynamischer rijden in vergelijking met de Passat. De Passat is meer een no-nonsense auto en rijd heel voorspelbaar en relaxed.
De nieuwere generatie A4's zijn speelser geworden, niet op zo'n niveau als een BMW, maar qua afwerking wel beter en mooier dan de Passat of een BMW for that matter. Ik heb ook vroeger nog een A4 Avant B7 (2006) gehad, deze was alles behalve dynamisch, dus wat dat betreft wel echt een hele sprong gemaakt.
Uiteindelijk kan ik wel zeggen dat ik veel plezier van de Audi heb gehad (deze heb ik nu niet meer), maar ik denk dat ik de no-nonsense VW Passat uiteindelijk meer kon waarderen. Dat is zeker meer een persoonlijke mening, ben meer een "saaie" rijder. Waarschijnlijk zullen meer mensen de dynamiek van de Audi juist kunnen appreciëren.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Leuk speeltje, @Tijntje maar zie ik nou goed dat de letters op band wit zijn? Af fabriek of heb je zelf zitten verven?
Ben erg benieuwd hoe hij bevalt. Ik ben ook aan het kijken naar een A4 avant (vs 3-serie, A5, V60).Tijntje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:19:
[Afbeelding]
Welke pakketten / opties heb je?
Zelf met tippex in geschilderdMAX3400 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:20:
Leuk speeltje, @Tijntje maar zie ik nou goed dat de letters op band wit zijn? Af fabriek of heb je zelf zitten verven?
Is de licht inval, banden zijn ingevet voor de aflevering zodat ze mooi glimmen.
Nou ja, er zijn mensen / kitjes om idd die letters mooi te verven; vandaar... Maar grappige lichtinvalTijntje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:22:
[...]
Zelf met tippex in geschilderd
Is de licht inval, banden zijn ingevet voor de aflevering zodat ze mooi glimmen.
UitvoeringMaeslant schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:33:
[...]
Ben erg benieuwd hoe hij bevalt. Ik ben ook aan het kijken naar een A4 avant (vs 3-serie, A5, V60).
Welke pakketten / opties heb je?
- Launch Edition Sport S tronic
- Navarrablauw metallic
- Stoelbekleding, leder/alcantara met contrastnaden voor S line
- Stoelbekleding: zwart-zwart-rotsgrijs
- Dashboard: Zwart-Zwart
- Tapijt: Zwart
- Hemel: Zwart
- Achteruitrijcamera
- Akoestisch glas in de voorportieren
- Assistentiepakket Tour
- Brandstoftank (54 liter)
- Dakrails, zwart aluminium
- Geen model- en technologieaanduiding
- Getint glas vanaf de B-stijlen
- Grootlichtassistent
- Led-ambienteverlichting
- Multifunctioneel stuur plus, in leder, afgevlakt
- Parkeerhulp voor en achter
- Stoelverwarming véér
- Velgen, gegoten lichtmetaal 8J x 18 "10-spaak-V"-design
Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar als ik de Audi een tijdje rijd.RomeoJ schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:14:
[...]
Gefeliciteerd! Mooie bak!
Ik heb 2 jaar geleden dezelfde swap gedaan. Van mijn vertrouwde VW Passat naar een A4 Avant. De versie van voor de facelift die jij nu hebt.
Zelf vond ik de Audi veel dynamischer rijden in vergelijking met de Passat. De Passat is meer een no-nonsense auto en rijd heel voorspelbaar en relaxed.
De nieuwere generatie A4's zijn speelser geworden, niet op zo'n niveau als een BMW, maar qua afwerking wel beter en mooier dan de Passat of een BMW for that matter. Ik heb ook vroeger nog een A4 Avant B7 (2006) gehad, deze was alles behalve dynamisch, dus wat dat betreft wel echt een hele sprong gemaakt.
Uiteindelijk kan ik wel zeggen dat ik veel plezier van de Audi heb gehad (deze heb ik nu niet meer), maar ik denk dat ik de no-nonsense VW Passat uiteindelijk meer kon waarderen. Dat is zeker meer een persoonlijke mening, ben meer een "saaie" rijder. Waarschijnlijk zullen meer mensen de dynamiek van de Audi juist kunnen appreciëren.
Heb wel eerst bij VW gekeken voor de Passat en de Arteon echter hadden die beide weer exact het zelfde interieur waar ik al een jaar of 7 tegen aankijk. Toen ik bij de Audi dealer in de A4 ging zitten was het weer fris en nieuw.
[ Voor 35% gewijzigd door Tijntje op 24-03-2020 09:40 ]
Klopt, daar was ik ook wel op uitgekeken. De Audi is zeker qua interieur en exterieur wel een stuk spannender vormgegeven.Tijntje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:18:
[...]
Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar als ik de Audi een tijdje rijd.
Heb wel eerst bij VW gekeken voor de Passat en de Arteon echter hadden die beide weer exact het zelfde interieur waar ik al een jaar of 7 tegen aankijk. Toen ik bij de Audi dealer in de A4 ging zitten was het weer fris en nieuw.
Nogmaals veel plezier, je hebt wel veel mooie opties aangeklikt (zoals het Tour pakket, achteruitrijcamera, etc)!
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Dikke bak hoor! Vind de A4 ook lekker sportief rijden, maar idd stuk kleiner dan een Passat, waar toch wel veel mensen zich in vergissen heb ik het idee. A4=Golf variant grootte, Passat=A6 grootte, terwijl iedereen (ikzelf eigenlijk ook hoor) de A4 met een Passat vergelijk.Tijntje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:18:
[...]
UitvoeringExterieur
- Launch Edition Sport S tronic
Interieur
- Navarrablauw metallic
Meeruitvoering
- Stoelbekleding: zwart-zwart-rotsgrijs
- dashboard: Zwart-Zwart
- Tapijt: Zwart
- Hemel: Zwart
[...]
- Achteruitrijcamera
- Akoestisch glas in de voorportieren
- Assistentiepakket Tour
- Brandstoftank (54 liter)
- Dakrails, zwart aluminium
- Geen model- en technologieaanduiding
- Getint glas vanaf de B-stijlen
- Grootlichtassistent
- Led-ambienteverlichting
- Multifunctioneel stuur plus, in leder, afgevlakt
- Parkeerhulp voor en achter
- Stoelverwarming véér
- Velgen, gegoten lichtmetaal 8J x 18 "10-spaak-V"-design
Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar als ik de Audi een tijdje rijd.
Wat betreft de Arteon, blijf dat ook zo jammer vinden. Van buiten echt een gave bak om te zien, maar als je dan van een Passat af komt kijk je wéér tegen precies hetzelfde dashboard..
De buitenmaten van de A4 en de Passat zijn bijna identiek, het is door die ronde vormgeving dat je van binnen zo weinig overhoud.Scrtz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:31:
[...]
Dikke bak hoor! Vind de A4 ook lekker sportief rijden, maar idd stuk kleiner dan een Passat, waar toch wel veel mensen zich in vergissen heb ik het idee. A4=Golf variant grootte, Passat=A6 grootte, terwijl iedereen (ikzelf eigenlijk ook hoor) de A4 met een Passat vergelijk.
Wat betreft de Arteon, blijf dat ook zo jammer vinden. Van buiten echt een gave bak om te zien, maar als je dan van een Passat af komt kijk je wéér tegen precies hetzelfde dashboard..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| VW Golf Variant Lengte 4567 mm Breedte 1799 mm Hoogte 1481 mm VW Passat Variant Lengte 4767 mm Breedte 1832 mm Hoogte 1456 mm Audi A4 Avant Lengte 4762 mm Breedte 1847 mm Hoogte 1435 mm Audi A6 Avant Lengte 4939 mm Breedte 1886 mm Hoogte 1470 mm |
EDIT:
Het lijkt wel dat de snelheidsborden herkenning niet al te best is. Gisteren op de snelweg leek de ACC met name de snelheid van de navigatie over te nemen dan de daadwerkelijke borden. Hierdoor schoot de ACC steeds naar 130 terwijl dat nu uiteraard overal 100 is
[ Voor 33% gewijzigd door Tijntje op 24-03-2020 09:43 ]
De Audi A6 is inderdaad een hele andere klasse. Deze valt in het E-segment. De Passat en A4, maar ook BMW 3 en MB C vallen alle in het D-segment. Natuurlijk staan de premium merken niet bekend om het efficiënt inrichten van de binnenruimte.Tijntje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:14:
[...]
De buitenmaten van de A4 en de Passat zijn bijna identiek, het is door die ronde vormgeving dat je van binnen zo weinig overhoud.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 VW Golf Variant Lengte 4567 mm Breedte 1799 mm Hoogte 1481 mm VW Passat Variant Lengte 4767 mm Breedte 1832 mm Hoogte 1456 mm Audi A4 Avant Lengte 4762 mm Breedte 1847 mm Hoogte 1435 mm Audi A6 Avant Lengte 4939 mm Breedte 1886 mm Hoogte 1470 mm
EDIT:
Het lijkt wel dat de snelheidsborden herkenning niet al te best is. Gisteren op de snelweg leek de ACC met name de snelheid van de navigatie over te nemen dan de daadwerkelijke borden. Hierdoor schoot de ACC steeds naar 130 terwijl dat nu uiteraard overal 100 is
Oh geinig, wist niet dat dat zo dicht bij elkaar in de buurt lag. Toch wel bijzonder dat de A4 dan zo klein lijkt van binnen.Tijntje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:14:
[...]
De buitenmaten van de A4 en de Passat zijn bijna identiek, het is door die ronde vormgeving dat je van binnen zo weinig overhoud.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 VW Golf Variant Lengte 4567 mm Breedte 1799 mm Hoogte 1481 mm VW Passat Variant Lengte 4767 mm Breedte 1832 mm Hoogte 1456 mm Audi A4 Avant Lengte 4762 mm Breedte 1847 mm Hoogte 1435 mm Audi A6 Avant Lengte 4939 mm Breedte 1886 mm Hoogte 1470 mm
EDIT:
Mooie wagen!GeeMoney schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:55:
De oprit is eindelijk berijdbaar! (E-tron 55 in Manhattan Grey)
***members only***
Je kenteken is nog wel leesbaar...
Leuk @GeeMoney
Met die aandrijving heb je toch geen verharde oprit nodig?
@MAX3400 Voor het gewicht dan misschien weer wel
Er zit een Audi service-dealer (Heron) letterlijk om de hoek van waar je geparkeerd staatVR46 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:12:
Sinds afgelopen weekend ben ik blije eigenaar van deze A3 1.4 sedan van eind 2016Een flinke stap vooruit ten opzichte van mijn vorige Alfa GT, al zal die ook worden gemist.
Weet iemand een goede garage in Amsterdam aan te bevelen?
[Afbeelding]
Klopt ja, tegenwoordig onderdeel van Broekhuis. Het gaat me er vooral om dat het een betrouwbare zaak is die er niet primair op uit is mijn portemonnee leeg te trekken, daarvoor wil ik graag een eindje omrijden (ik woon ook niet in Noord). Voor goede, betrouwbare service betaal ik natuurlijk graag. Reviews van verschillende garages die ik op Google vind schommelen alle kanten op.
[ Voor 9% gewijzigd door VR46 op 26-03-2020 08:52 ]
Gefeliciteerd! Zo te zien een first editionVR46 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:12:
Sinds afgelopen weekend ben ik blije eigenaar van deze A3 1.4 sedan van eind 2016Een flinke stap vooruit ten opzichte van mijn vorige Alfa GT, al zal die ook worden gemist.
Weet iemand een goede garage in Amsterdam aan te bevelen?
[Afbeelding]
Die van mij zag er ook ooit zo uit haha
:strip_exif()/f/image/wtLorJnN49uCQPIRpOxKhkBe.jpg?f=fotoalbum_large)
In Alkmaar heb je Hartog zitten, goede garage voor onderhoud etc.
Ik rij sinds December ook in een A3 sedan (huidige). Is het jullie al eens gelukt om via de myaudi website de systeem/ navigatieupdate te downloaden?
Enige wat hij bij mij wil downloaden is een .jlnp bestand, maar nooit het download programma dat je daadwerkelijk nodig hebt.
Enige wat hij bij mij wil downloaden is een .jlnp bestand, maar nooit het download programma dat je daadwerkelijk nodig hebt.
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Dat is een java applicatie die gestart moet worden.KabalA! schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:08:
Ik rij sinds December ook in een A3 sedan (huidige). Is het jullie al eens gelukt om via de myaudi website de systeem/ navigatieupdate te downloaden?
Probeer het eens met een ouderwetse browser met Java ondersteuning? (Internet Explorer/Firefox en niet de nieuwste Edge/Chrome)
En controleer anders even of je Java runtime hebt geïnstalleerd.
Volgens mij heb ik de europese snelwegen nog nooit zo leeg gezien.
Ben vanuit Lissabon naar Enschede gereden, in ruim 30 uur als je het slapen er nog bij optelt. De lockdown geldt alleen als je als toerist door een land wil kruisen, zonder geldige reden kom je er niet in. Het was ongeveer 2700km, heb 3x getanked, die auto doet echt 1000km op een volle tank.
Enige landen waar ik een controle heb gehad was Spanje en Frankrijk. De rest passeerde ik tot aan duitsland aan toe zonder enige controle. Debiele was dat ik nergens fatsoenlijk eten kon, alle tankstations waren dicht; je kon alleen voorverpakte boterhammen verkrijgen en dat is 10x niks.
Zondag / maandag wil ik weer terug, was of ben hier in soort en ment van familie crisis, het was wel ff apart alles weer terug te zien na ruim een 1.5 jaar in portugal te verblijven. Veel veranderd, m'n vrienden en iedereen nog op het juiste hart. Enige nadeel van die auto is dat de boordcomputer met een totaal onlogisch maximaal bereik komt. 1/3de resterend in de tank en dan een radius van 600km opgeven. Hell no.
Ik hoor echt van tien mensen dat het niet mogelijk is terug te keren. De hele rit en met name in spanje vol met kapje op geweest. Echt ver contact van mensen gehouden. Niet in een hotel geslapen verder, ik zei al tegen m'n vriendin als het echt niet anders kan rij ik gewoon dwars door die afzetting heen ofzo
Landen zijn bizar groot; het valt me op hier dat niemand nog het corona gedoe serieus neemt, en mij nogal vreemd aan staat te kijken als ik de lokale appie ff bezoek met kapje op ofzo
In Duitsland nemen ze geen contant geld meer aan, alles moet met pas. In Spanje vindt je vooral veel Guardia Civil die momenteel vanalles in beweging aan het zetten is. Daarom voor zondag maar ff terug.
Maar goed, 2700km, ik pak in het vervolg wel een vliegtuig.
Rijdt prima hoor die Audi, geen enkele storing niets, ook geen pech gehad ofzo. Ben er ook niet zo bang voor. En anders heb ik de portugese ANWB er nog eens bij.
voor het geval men twijfelt over terugkeer door europa naar portugal: mijn auto heeft portugees kenteken met dat ding op mijn naam. Ook staat mijn inschrijving, onderneming en toestanden daar, goed lullen en je komt er echtwel doorheen. En anders zijn er tientallen sluiproutes wel te vinden.
Oh ja, het eerste dat je na 1.5 jaar in NL weer doet?
Enige landen waar ik een controle heb gehad was Spanje en Frankrijk. De rest passeerde ik tot aan duitsland aan toe zonder enige controle. Debiele was dat ik nergens fatsoenlijk eten kon, alle tankstations waren dicht; je kon alleen voorverpakte boterhammen verkrijgen en dat is 10x niks.
Zondag / maandag wil ik weer terug, was of ben hier in soort en ment van familie crisis, het was wel ff apart alles weer terug te zien na ruim een 1.5 jaar in portugal te verblijven. Veel veranderd, m'n vrienden en iedereen nog op het juiste hart. Enige nadeel van die auto is dat de boordcomputer met een totaal onlogisch maximaal bereik komt. 1/3de resterend in de tank en dan een radius van 600km opgeven. Hell no.
Ik hoor echt van tien mensen dat het niet mogelijk is terug te keren. De hele rit en met name in spanje vol met kapje op geweest. Echt ver contact van mensen gehouden. Niet in een hotel geslapen verder, ik zei al tegen m'n vriendin als het echt niet anders kan rij ik gewoon dwars door die afzetting heen ofzo
Landen zijn bizar groot; het valt me op hier dat niemand nog het corona gedoe serieus neemt, en mij nogal vreemd aan staat te kijken als ik de lokale appie ff bezoek met kapje op ofzo
Maar goed, 2700km, ik pak in het vervolg wel een vliegtuig.
voor het geval men twijfelt over terugkeer door europa naar portugal: mijn auto heeft portugees kenteken met dat ding op mijn naam. Ook staat mijn inschrijving, onderneming en toestanden daar, goed lullen en je komt er echtwel doorheen. En anders zijn er tientallen sluiproutes wel te vinden.
spoiler:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2020 18:46 ]
Nu kan ik me goed voorstellen waarom je rap weer terug naar Portugal wilVerwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:45:
spoiler:
Bedankt voor het reisverslag, interessant leesvoer in deze coronatijden.
@VR46 https://www.wwsmit.nl/ misschien? Komt wel vaker op de lijst als "niet VAG" garage maar met voldoende VAG kennis
java installeren en dan openen. Werkt prima.KabalA! schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:08:
Na afscheid te hebben genomen van mijn Tesla Model 3 mag ik me weer in het Audi topic begeven.
Sinds vorige week rijd ik een A5 Sportback 40 TFSI 190pk S-line Edition in het Navarra blauw. Ik moet zeggen dat het echt een giga verschil is met de Tesla qua afwerking, uitstraling en beleving. De virtual cockpit blijft ook prachtig
Volgens de dealer hoef ik niet in te rijden maar ik probeer toch de eerste 1000km rustig aan te doen.
Sinds vorige week rijd ik een A5 Sportback 40 TFSI 190pk S-line Edition in het Navarra blauw. Ik moet zeggen dat het echt een giga verschil is met de Tesla qua afwerking, uitstraling en beleving. De virtual cockpit blijft ook prachtig
Volgens de dealer hoef ik niet in te rijden maar ik probeer toch de eerste 1000km rustig aan te doen.
I.v.m. het krijgen van een nieuwe auto wil ik binnenkort mijn Audi a3 verkopen, hebben jullie nog tips om dat op een goede wijze te doen en welk platform daarvoor het best geschikt is?
Ik zie een beetje op tegen allerhande lowballers op bijvoorbeeld Marktplaats..
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Nog altijd prachtig zo'n A5. En één van de modellen waarbij de 4 deurs versie nog heel mooi is. Navarra blauw is ook een prima keuze.T7D_Sneezy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:45:
Na afscheid te hebben genomen van mijn Tesla Model 3 mag ik me weer in het Audi topic begeven.
Ik heb er 1 willen hebben vanaf de eerste foto in de krant vroeger, toen hij nog niet uit was. Het is er nooit van gekomen omdat hij toen enkel verkrijgbaar was met een 2.7 diesel (fiscaal dodelijk, en we moesten diesel nemen van de baas), 4 jaar later was de fiscaliteit net veranderd waardoor die redelijk duur werd in vergelijking met andere wagens, daarna even goedkoper gereden, en vorig jaar toen ik moest kiezen moest ik rekening houden met jonge kinderen. Dan is een lage dakrand niet ideaal om de kinderen in de auto te zetten en een hoop spullen mee te sleuren.
De meer exposure de beter. De hoger je de drempel overigens ook weerlegt met serieuze biedingen, geen inruil mogelijk, etc etc des te beter.hmr schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:58:
I.v.m. het krijgen van een nieuwe auto wil ik binnenkort mijn Audi a3 verkopen, hebben jullie nog tips om dat op een goede wijze te doen en welk platform daarvoor het best geschikt is?
Maar je kunt het wellicht ook gewoon ergens inruilen; heb je stukken minder hoofdpijn, afspraken maken en toestanden. Wat je maar net makkelijker vindt.
Ik ben terug na 2 dagen onafgebroken rijden vanuit NL naar Portugal weer. Duitsland? Geen controle. Belgie? Geen controle. Frankrijk? Ook geen controle. Wel halverwege in de nacht staande gehouden. Frappant, ze wouden me beboeten voor 135 euro omdat ik geen document bij me had in waarin stond wat het doel van mijn reis was. Duh portugees kenteken, ik ga naar portugal. Ik zei ik wil best betalen maar dan moeten we even naar de ATM. Vonden ze teveel moeite, lieten ze me gaan. Ik weet het nog steeds niet of het uit corruptie of luiheid was
Spaanse grens was ook geen issue; aangezien ik een papiertje van de heenreis had van Guardia civil lieten ze me zo door, portugese grens ook easy peasy. Uiteindelijk 2700km terugwaarts erop zitten, en amper 160 euro diesel getanked.
:strip_exif()/f/image/Ktdi5GUeNUq28v1NpL9T834e.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar in deze tijden dat gaan doen? Doe maar niet. Nergens kan je fatsoenlijk eten. Ieder restaurant is gesloten. Tankstations zijn vaak dicht, je kunt alleen via een luikje je dingen doen, de plekken waar je wel naar binnen kunt verkoopt alleen nog maar kant en klare broodjes, in amper 2 dagen de hele rit afgemaakt. Was wel mooi. Vooral in frankrijk zitten genieten van de lege snelwegen en toestanden.
Auto was de meest economische ooit in m'n leven qua aanschaf.
heb ik dat nog steeds nodig? heb hem er effe uitgewipt en dat ziet er zo uit:Rainesh schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:56:
[...]
Je kunt ze plaatsen maar dan heb je verloop adapters nodig. Kun je zelf maken
Stekker 4B0971832
Pinnen (2x) N90764701
Stekker 4B0971992
Pinnen (2x) N10318905
Stukje electradraad 0,35mm (dacht ik)

of gewoon uit de audi shop bestellen?
op het lichtje staat een nummer :PA6-MX30
[ Voor 21% gewijzigd door harrybeuker op 05-04-2020 16:43 ]
Dit zijn de oude brede stekkers voor halogeen lampjes. Voor led versies heb je de kleine nieuwe stekkersharrybeuker schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:37:
[...]
heb ik dat nog steeds nodig? heb hem er effe uitgewipt en dat ziet er zo uit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
of gewoon uit de audi shop bestellen?
op het lichtje staat een nummer :PA6-MX30
de vrienden van carsystems.eu adviseren mij dezeRainesh schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:51:
[...]
Dit zijn de oude brede stekkers voor halogeen lampjes. Voor led versies heb je de kleine nieuwe stekkers
https://www.carsystems.eu...1d-4g0052132d,id2975.html
deze moeten het doen op mijn auto en zijn ook origineel. Zodra ik ze heb dan horen jullie het even!
aanvulling: als je een ander led lichtje wil die niet halogeen aansluitingproof is dan kun je ook een adapter kopen hiervoor (ipv zelf maken)
https://www.ebay.nl/itm/401965707677
[ Voor 20% gewijzigd door harrybeuker op 06-04-2020 15:35 ]
Gewoon op zoveel mogelijk websites zetten die (gratis) zijn. MP is toch wel de meest bezochte, ofja daar kreeg ik altijd de meeste reacties op. Verder doe ik wel ook autowereld (zodat je auto op gaspedaal.nl komt), autotrack en FB marketplace (daar heb ik mijn laatste Golf via verkocht).hmr schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:58:
Of anders ergens inruilen, alhoewel het door corona niet echt de tijd is en meerdere garages wellicht niet echt te popelen staan om een auto in te kopen.
Via facebook groepen. Gratis en binnen een uur mijn polo verkocht. Had ook 25 betaald voor een weekje mp maar daar komen de meest exotische biedingen/ kopers voorbij die niet willen lezen of kansloos biedenScrtz schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:34:
[...]
Gewoon op zoveel mogelijk websites zetten die (gratis) zijn. MP is toch wel de meest bezochte, ofja daar kreeg ik altijd de meeste reacties op. Verder doe ik wel ook autowereld (zodat je auto op gaspedaal.nl komt), autotrack en FB marketplace (daar heb ik mijn laatste Golf via verkocht).
Of anders ergens inruilen, alhoewel het door corona niet echt de tijd is en meerdere garages wellicht niet echt te popelen staan om een auto in te kopen.
Omdat mijn trekhaak voor de E-tron eindelijk binnen was heb ik een leen auto voor 2 dagen gekregen. Een audi A4 TFSI 35 wel te verstaan.
2018 model met 150pk automaat met 15k op de teller. Wat mij opvalt is de gekke vermogens curve. Vanuit stilstand moet je niet teveel gas geven want de voorwielen spinnen erg snel, vervolgens is er een flinke dip voelbaar bij 2200 toeren en daarna rijdt hij zonder wielspin vlot verder.
Als je dit zachter doet dan verdwijnt de wielspin wel maar die dip blijft. Hij heeft het alleen in de 1ste versnelling. Ik zal het even doorgeven als ze hem weer komen ophalen. (Ook prima service trouwens! De E-tron werd opgehaald en morgen weer gebracht)
Oprit is bijna af
2018 model met 150pk automaat met 15k op de teller. Wat mij opvalt is de gekke vermogens curve. Vanuit stilstand moet je niet teveel gas geven want de voorwielen spinnen erg snel, vervolgens is er een flinke dip voelbaar bij 2200 toeren en daarna rijdt hij zonder wielspin vlot verder.
Als je dit zachter doet dan verdwijnt de wielspin wel maar die dip blijft. Hij heeft het alleen in de 1ste versnelling. Ik zal het even doorgeven als ze hem weer komen ophalen. (Ook prima service trouwens! De E-tron werd opgehaald en morgen weer gebracht)
Oprit is bijna af
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Met mijn timmermansoog zeg ik: die E-tron gaat nooit in die 'garage' passen.
Dan zit je timmermansoog er mooi naastGerCor schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:34:
[...]
Met mijn timmermansoog zeg ik: die E-tron gaat nooit in die 'garage' passen.
Garage is 5.20m bij 4.0m en de deur is 2.35m bij 2.35m.
Ik geef toe, sleutelen is lastig maar hij kan erin.
Al is het voornamelijk voor de fietsen, motor, partytent en ander spul en mijn vrouw haar autootje. Dat past gelukkig makkelijk. Voor de E-tron moet het meeste spul eruit
Spiegels uitgeklapt is de E-tron 2.05m bij 4.90m.
Ik heb de garage expres twee keer laten verlengen en laten verbreden
[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 07-04-2020 19:57 ]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ook voor het afvoeren van puin geschikt!
Voor het eerst sinds ik de S7 heb, een keer bijna 700km op 1 tank kunnen doen, best een prestatie. Normaal haal ik maar 550km gem. Zuinig rijden helpt toch best behoorlijk
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Je mag natuurlijk ook niet harder dan 100!Naif0n schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:47:
Voor het eerst sinds ik de S7 heb, een keer bijna 700km op 1 tank kunnen doen, best een prestatie. Normaal haal ik maar 550km gem. Zuinig rijden helpt toch best behoorlijk
Afgelopen weekend heb ik helaas zo'n stoepje tussen twee weghelften meegepakt, en niet zo'n beetje ook
Heel suffe inschattingsfout van me en nu dan ook flinke schade aan een velg en band. Hopelijk niet meer dan dat maar ik neem aan dat een schokdemper bijvoorbeeld wel tegen een stoot kan.
Denken jullie dat dit nog te herstellen valt of is een nieuwe velg waarschijnlijker? En kent iemand een goed adres voor velgen (herstel) in omgeving Amsterdam? De band zal ik sowieso moeten vervangen.
Denken jullie dat dit nog te herstellen valt of is een nieuwe velg waarschijnlijker? En kent iemand een goed adres voor velgen (herstel) in omgeving Amsterdam? De band zal ik sowieso moeten vervangen.
:strip_exif()/f/image/9hRWOkZaLZyMsoTyJi2aUUId.jpg?f=fotoalbum_large)
@VR46 dat is wel iets meer dan een schaaf actie geweest ja
. Die velg is niet meer te fixen, hooguit cosmetisch wat op te leuken. En die band is er ook niet best aan toe. Je ziet nog niet het karkas als het ware maar het lijkt mij geen prettig idee op de snelweg net warmte.
Hij trekt nu niet een kant op als je het stuur loslaat? Dan lijkt mij dat er weinig schade is (op ego na.
) al ben ik geen expert.
Maar dat wordt een compleet nieuwe velg met band.
Hij trekt nu niet een kant op als je het stuur loslaat? Dan lijkt mij dat er weinig schade is (op ego na.
Maar dat wordt een compleet nieuwe velg met band.
[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 13-04-2020 10:46 ]
Dat is einde van band en velg. Kijk maar naar de beschadigingen aan de binnenkant van de velg, vervorming die nooit meer goed komt.
Vorig jaar ben ik met een paar km/h tegen een stoeprand aangegleden (lag sneeuw, voet op de rem inclusief handrem). Zelfde schade, maar alles was nog okay, behalve de optische schade en mijn ego. 
Dusja, van een fotootje kan je moeilijk oordelen.
Dusja, van een fotootje kan je moeilijk oordelen.
Dank voor jullie reacties, ik ga eens kijken naar nieuwe velg + band dan. Volgens mij loopt hij gewoon nog recht bij loslaten van stuur, zal zo nog eens double checken. Ego heeft wel een klein beetje schade opgelopen ja
@GioStyle helaas was het wel meer dan een paar km/h..
De wang van zo'n band is vrij dik hoor. Heb ze erger gezien.

Gisteren naar het strand geweest; de route daar naar toe is via zo'n zandpaadje. Maar dat heeft gaten van enorme voetballen ook. Eerste en laatste keer. Ik was volop door de modder gereden, zou in de regel niet zo uit mogen maken maar toen ik de auto ging wassen zag ik pas waar die modder allemaal kwam. Eerste en laatste keer.

Gisteren naar het strand geweest; de route daar naar toe is via zo'n zandpaadje. Maar dat heeft gaten van enorme voetballen ook. Eerste en laatste keer. Ik was volop door de modder gereden, zou in de regel niet zo uit mogen maken maar toen ik de auto ging wassen zag ik pas waar die modder allemaal kwam. Eerste en laatste keer.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2020 19:46 ]
Kan iemand mij vertellen hoe je de ruitensproeiers kunt afstellen. Een straaltje van de linker staat veel te laag. Heb in de manual gezocht maar kon het niet vinden.
A4 B9 2018.
A4 B9 2018.
Op mijn B8 kan je de messing spuitkop afstellen door met een naald deze te bewegen.
Bij mij lijkt er een gaasje voor te zitten. Ik deed dat ook met een naald bij mijn vorige auto maar ik zie nu de sproeiers zelf niet (waar je de naald in steekt dus).InFamous schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:02:
Op mijn B8 kan je de messing spuitkop afstellen door met een naald deze te bewegen.
@Rainesh weet jij of het mogelijk is om de usb aansluitingen achter achteraf te monteren in een e-tron?
Ik heb daar nu (in wat lijkt een losse klep) alleen een 12v sigaretten aansteker zitten maar zou die graag vervangen voor de multimedia interface. (2x usb met 12V)
Geen idee of daarvoor ook iets gecodeerd moet worden? (Zal mij niets verbazen
)
Dit bedoel ik dus:
:strip_exif()/f/image/TH9QaBtVE9otAxKcqQ5LIRTo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb dus eenzelfde klepje maar mis de 2xUSB. Lijkt mij gewoon een onderdeel wat te bestellen is? Overigens heb ik al wel 2x USB in de middenconsole en een SD kaartslot en wireless carplay maar ik vind het er een beetje jammer uitzien
.
Ik heb daar nu (in wat lijkt een losse klep) alleen een 12v sigaretten aansteker zitten maar zou die graag vervangen voor de multimedia interface. (2x usb met 12V)
Geen idee of daarvoor ook iets gecodeerd moet worden? (Zal mij niets verbazen
Dit bedoel ik dus:
:strip_exif()/f/image/TH9QaBtVE9otAxKcqQ5LIRTo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb dus eenzelfde klepje maar mis de 2xUSB. Lijkt mij gewoon een onderdeel wat te bestellen is? Overigens heb ik al wel 2x USB in de middenconsole en een SD kaartslot en wireless carplay maar ik vind het er een beetje jammer uitzien
[ Voor 50% gewijzigd door GeeMoney op 14-04-2020 19:33 ]
Jazeker. Heb ik zelf ook gedaan. Gewoon ff loshalen, juiste onderdelen bestellen. Verloopadapter maken van 12v naar 12v + 2x USB.GeeMoney schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:27:
@Rainesh weet jij of het mogelijk is om de usb aansluitingen achter achteraf te monteren in een e-tron?
Geen idee of daarvoor ook iets gecodeerd moet worden? (Zal mij niets verbazen)
Dit bedoel ik dus:
[Afbeelding]
Ik heb dus eenzelfde klepje maar mis de 2xUSB. Lijkt mij gewoon een onderdeel wat te bestellen is? Overigens heb ik al wel 2x USB in de middenconsole en een SD kaartslot en wireless carplay maar ik vind het er een beetje jammer uitzien.
Ok, die krijgen dacht ik ook geen koppeling met de MMI toch? (Ook niet af-fabriek dacht ik)Rainesh schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:53:
[...]
Jazeker. Heb ik zelf ook gedaan. Gewoon ff loshalen, juiste onderdelen bestellen. Verloopadapter maken van 12v naar 12v + 2x USB.
Nee is bij mij puur voor opladen. Als je koppeling wilt moet je kabels doortrekken.GeeMoney schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:56:
[...]
Ok, die krijgen dacht ik ook geen koppeling met de MMI toch? (Ook niet af-fabriek dacht ik)
https://www.kufatec.com/e...-for-audi-e-tron-ge-44350
Kufatec prijzen...
[ Voor 16% gewijzigd door Rainesh op 14-04-2020 19:59 ]
Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.