Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 96 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:12
Zit je ook weleens in De Meern @Rainesh ?
Dat zou voor mij een aardige rit schelen :)

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
MAX3400 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:59:
[...]

Tis toch nooit snel genoeg?

[...]

Kweenie? De Meern of Rijswijk?
Voorburg :)

Luchtvering erin?

@GeeMoney

zelden :(

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1 pot nat qua aanrijden ;)
Luchtvering erin?
Yup... En nog wel wat meer grappige dingetjes.

Als je nog hetzelfde telefoonnummer hebt, app ik binnenkort wel ff.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:26:
[...]

Nee joh, we hebben te maken met een kenner, jwz.

[...]
Zet mij voor een B5/C5 neer en ik quizz je eruit. :)

Wat een project. Crowdfund van 100k bij elkaar en vervolgens een RS4 combi volledig opnieuw opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 22:44
Weet iemand of het mogelijk is om verbruiksgegevens op de MMI te laten zien. (Beetje ala Skoda, golf). Gaat om een q2 met mmi navigation (het kleine scherm)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:06
Was gister ochtend even schrikken. Zaterdag einde middag de auto geparkeerd alles op slot gedaan.
Bleek de volgende ochtend alle ramen open te staan.

Waarschijnlijk onze dochter aan de afstandbediening gezeten, als je de ontgrendel knop lang indrukt gaan alle ramen open.

Wat is het nu van deze functie?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:31

Tijntje

Hello?!

Mars18 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:47:
Was gister ochtend even schrikken. Zaterdag einde middag de auto geparkeerd alles op slot gedaan.
Bleek de volgende ochtend alle ramen open te staan.

Waarschijnlijk onze dochter aan de afstandbediening gezeten, als je de ontgrendel knop lang indrukt gaan alle ramen open.

Wat is het nu van deze functie?
Dat je op een hete dag als je komt aanlopen al vast je ramen omlaag kan doen zodat de eerste hitte er uit is :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Rene schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:03:
Weet iemand of het mogelijk is om verbruiksgegevens op de MMI te laten zien. (Beetje ala Skoda, golf). Gaat om een q2 met mmi navigation (het kleine scherm)
Nope, Audi heeft dat niet.

@Mars18 functie uitzetten via je mmi menu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:31

Tijntje

Hello?!

Of als je toch besluit in de wasstraat ook de binnenkant een sopje mee te geven :P

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:38
Tijntje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:07:
Of als je toch besluit in de wasstraat ook de binnenkant een sopje mee te geven :P
Doet me hier aan denken:

YouTube: INSIDE CAR WASH ??? PRESSURE WASHER COMPILATION - STUPID PEOPLE FAIL...

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik heb een vraagje over de cruise control van mijn in april gekochte Audi A4 B8 uit 2014.

Sinds een paar maanden heb ik af en toe dat mijn cruise control niet werkt. Dit gebeurt gemiddeld één op de vier keer dat ik de auto gebruik en is dan vanaf het moment dat ik de auto start onbruikbaar. Het heeft daarbij geen zin om de CC-hendel naar achter en naar voren te schakelen om de cruise control uit en weer in te schakelen. Ook wanneer ik met de hendel naar boven of naar beneden beweeg om de gewenste km/h te wijzigen is dit niet zichtbaar op mijn dashboard, wat normaal gesproken wel zichtbaar is, ook wanneer de auto stilstaat.

Het lijkt er daarom op dat af en toe op de één of andere manier bij het starten van de auto 'iets' ervoor zorgt dat het hele cruise control systeem uitgeschakeld wordt. Indien de cruise control niet werkt, dan heb ik redelijke kans dat de cruise control weer werkende krijg wanneer ik de auto uitschakel, de sleutel er uit haal om vervolgens opnieuw de auto te starten.

Overigens is het wel zo dat wanneer bij het starten en wegrijden de cruise control wél werkt, dat deze ook de volledige rit blijft werken.

Ik ben al bij mijn garage geweest om te kijken of er storingen zichtbaar zijn in de boordcomputer, helaas is hier niets te zien. Voordat ik ga beginnen met een trial and error feestje bij mijn garage, wil ik vragen of iemand dit probleem vaker heeft gezien en wat daarbij het probleem was. Als jullie tips hebben, dan hoor ik die graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:42
MAX3400 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:40:
Ik meld me maar weer eens zijdelings, half afwezig, erg drukjes... Rij sinds een week een 2013 C7 S6 Limo en dat bevalt best goed eigenlijk...

[Afbeelding]
Nette wagen!, S6 kan dat chroom wel hebben al is volledig black pakket wel mooier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JPM85 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:31:
[...]

Nette wagen!, S6 kan dat chroom wel hebben al is volledig black pakket wel mooier :+
Ja, dat ben ik met je eens... Iets met budget & goede tent vinden die dat kan.

Zou het niet erg vinden om e.e.a. nog te laten dippen / wrappen.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 03-03-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Het accentueert de auto ook wel weer, zeker met die velgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
MAX3400 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Ja, dat ben ik met je eens... Iets met budget & goede tent vinden die dat kan.

Zou het niet erg vinden om e.e.a. nog te laten dippen / wrappen.
Goede tent vinden is inderdaad nog het lastigste. Had zelf het geluk vorig jaar 1 te vinden in uitvoering die ik zocht. Mis alleen 200pk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8w3gNpspo5GZkECV6dpfyyBW/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Rainesh schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Nope, Audi heeft dat niet.

@Mars18 functie uitzetten via je mmi menu :)
Gedaan, dank je.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kriss0r
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58
JeroenTheStig schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:23:
Ik heb een vraagje over de cruise control van mijn in april gekochte Audi A4 B8 uit 2014.

Sinds een paar maanden heb ik af en toe dat mijn cruise control niet werkt. Dit gebeurt gemiddeld één op de vier keer dat ik de auto gebruik en is dan vanaf het moment dat ik de auto start onbruikbaar. Het heeft daarbij geen zin om de CC-hendel naar achter en naar voren te schakelen om de cruise control uit en weer in te schakelen. Ook wanneer ik met de hendel naar boven of naar beneden beweeg om de gewenste km/h te wijzigen is dit niet zichtbaar op mijn dashboard, wat normaal gesproken wel zichtbaar is, ook wanneer de auto stilstaat.

Het lijkt er daarom op dat af en toe op de één of andere manier bij het starten van de auto 'iets' ervoor zorgt dat het hele cruise control systeem uitgeschakeld wordt. Indien de cruise control niet werkt, dan heb ik redelijke kans dat de cruise control weer werkende krijg wanneer ik de auto uitschakel, de sleutel er uit haal om vervolgens opnieuw de auto te starten.

Overigens is het wel zo dat wanneer bij het starten en wegrijden de cruise control wél werkt, dat deze ook de volledige rit blijft werken.

Ik ben al bij mijn garage geweest om te kijken of er storingen zichtbaar zijn in de boordcomputer, helaas is hier niets te zien. Voordat ik ga beginnen met een trial and error feestje bij mijn garage, wil ik vragen of iemand dit probleem vaker heeft gezien en wat daarbij het probleem was. Als jullie tips hebben, dan hoor ik die graag :)
Heb dit ook gehad in een (weliswaar veel oudere) Skoda Fabia - na een hele hoop troubleshooten bleek boordcomputer stuk. Liet af een toe een byteje vallen en foutcode liet zich toevallig pas na 5 uur zoeken en voor de 100e keer starten zien. Succes :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
JeroenTheStig schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:23:

Wat voor motorblok? Even uitlezen met vcds en alle meetwaarden controleren. Kan van alles zijn.

Laatst eentje gehad waarbij de nokkenassen vervangen moesten worden, cruise control deed het daardoor ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Nu online
Kriss0r schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:48:
[...]

Heb dit ook gehad in een (weliswaar veel oudere) Skoda Fabia - na een hele hoop troubleshooten bleek boordcomputer stuk. Liet af een toe een byteje vallen en foutcode liet zich toevallig pas na 5 uur zoeken en voor de 100e keer starten zien. Succes :/
Bedankt voor je reactie, het zijn inderdaad vervelende problemen om uit te zoeken, zeker omdat het probleem maar af en toe optreedt. Is ook wel een duur geintje om een boordcomputer te vervangen :o
Rainesh schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:01:
[...]

Wat voor motorblok? Even uitlezen met vcds en alle meetwaarden controleren. Kan van alles zijn.

Laatst eentje gehad waarbij de nokkenassen vervangen moesten worden, cruise control deed het daardoor ook niet goed.
Bedankt voor je reactie. Het is een 1.8 TFSI blok. Voor de volledigheid, het gaat om dit type auto: https://www.autoweek.nl/a...i-170pk-business-edition/

Ik heb verder geen idee of het er iets mee te maken heeft hoor, maar de problemen begonnen op te spelen toen het buiten een stuk kouder werd.

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenTheStig op 03-03-2020 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
JeroenTheStig schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Bedankt voor je reactie, het zijn inderdaad vervelende problemen om uit te zoeken, zeker omdat het probleem maar af en toe optreedt. Is ook wel een duur geintje om een boordcomputer te vervangen :o

[...]

Het is een 1.8 TFSI blok. Voor de volledigheid, het gaat om dit type auto: https://www.autoweek.nl/a...i-170pk-business-edition/
Toevallig was het een A5 met hetzelfde motorblok :) Dus even uit laten lezen met vcds en dan kijken wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Nu online
Rainesh schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:00:
[...]

Toevallig was het een A5 met hetzelfde motorblok :) Dus even uit laten lezen met vcds en dan kijken wat eruit komt.
Ik zal eens even bij mijn garage langsrijden, ik heb zelf geen apparaat om de auto uit te lezen. Heb er ook weinig verstand van trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Had dit toch niet van Audi verwacht. Verschrikkelijk design van het interieur, zeker de ventilatieroosters rond de cockpit
Extrieur is wel netjes, maar veel te veel lijntjes, zoals de 2 lijnen over de motorkap.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/mgl/z2wlb/s3/2020-audi-a3-sportback.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/mgl/7MG4o/s1/2020-audi-a3-sportback.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Iemand van Seat had wat tijd over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:54

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@JPM85 helemaal eens. Die roosters lijkt echter een nabrander en dan plakken we het maar hier op het dashboard. En die pook: zit ook in de Q3 volgens mij en ziet er uit als een product wat ze nog ergens achter in het magazijn hadden gevonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen maandag de auto opgehaald. Die vrouw kwam tranend uit de auto stappen, serious? seriously?!? :P Ik ben ergens ook wel blij dat de cabrio niet uitvoerig aan een inspectie onderworpen was, want dat ding was echt echt gaar. De prijs die ik ervoor kreeg was nog aardig (4500) ivm een gasinstallatie. Maar daar hebben ze echt nog wat werk aan geloof ik de komende dagen.

Alle papierwerk voldaan, overgeschreven, betaald en weggereden. Jezus wat rijdt dat ding super fijn voor een auto van die leeftijd! :) Hij is ECHT goed onderhouden. Het kleurverschil op de zijpaneel zie je niet met het blote oog; hij verklaarde dat daar een politieagent op ingereden was een paar jaar terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/87bAKKfUQ0K5SGIO9yynmOhi.jpg

We hebben 'm door de diagnose heengehaald, storingsvrij, alles loopt en draait ook mooi. Aangezien een kameraad van mij hier was en de apparatuur ook bij zich had, konden we het niet laten om een tune erin te knallen. Maar zover kwam het niet, extracten van file / uploaden ging niet zonder slag of stoot. Dus maar gelaten voor wat het was en met een maandje weer proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/GzvAWT58BXhoIy3vl5vSBqoS.jpg

De man trok nog 2 dozen met daarin hollow point bullets uit de auto, god weet wat voor nog meer verassingen eronder schuilen :') Maar het rijdt super voor in de stad, compleet andere beleving. Deze auto blijft dan even voorlopig. Onderhoud reeds ook al gefixed met een goed adresje. Typisch handelaar ook; alles is tekoop voor de juiste prijs. :P

Toegegeven, een 1.9TDI op papier klinkt niet zo spannend als een 2.7 V6, maar dat diesel is power man. Bergen op met 4 man in de auto, no sweat. Wil alleen de standaard audi symphony ff vervangen met iets dat bluetooth heeft. Geluid is goed. Mooi fabrieksaf setje incl subwoofer en het gaat ook lekker hard. :) Helemaal compleet ook; reservewiel, spul om banden te vervangen, reparatie kitje, gevarendriehoek (verplicht hier), reflecterend hesje (ook verplicht). En een berg ruimte achterin.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2020 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JPM85 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:07:
Had dit toch niet van Audi verwacht. Verschrikkelijk design van het interieur, zeker de ventilatieroosters rond de cockpit
Extrieur is wel netjes, maar veel te veel lijntjes, zoals de 2 lijnen over de motorkap.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verschrikkelijk mooi. 👍🏻👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die roosters rond de cockpit zijn wel een beetje apart inderdaad, alsof het allemaal niet helemaal uit kwam en ze die maar bovenop hebben achtergelaten wantja 'ze moeten er toch op komen. Voor de rest nog even wennen maar vind het wel wat hebben. Exterieur vind ik eigenlijk niet zo heel spannend tov de vorige generatie maar wellicht komt het ook wel doordat het precies in het verwachtingspatroon viel als je kijkt naar de andere nieuwste Audi modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Nu online
Rainesh schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:00:
[...]

Ik heb inmiddels de auto uit laten lezen en daarbij is één permanente storing gevonden:
Foutcode: 15447 / Foutcode-org.: P19A200

Afsluitklep voor transmissiekoelvloeistof
Onderbreking in stroomcircuit.
Nu heb ik verder geen flauw idee of dit een oorzaak kan zijn van mijn cruise control problemen of dat dit een losstaand issue is. Een vriend die automonteur is was enigszins verbaasd over de code. Volgens hem lijkt dat meer een storing voor een automaat, terwijl ik een handbak heb.

Het lijkt me sowieso goed om dit probleem op te lossen, maar of ik daarmee ook de problemen met mijn CC op ga lossen is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Ravefiend

Carpe diem!

Zekers die ventilatieroosters langs het stuurwiel passen ook mijn inziens helemaal niet bij het idee van een luxe afwerking, al helemaal met die hoogte ziet het er niet. Zo lijkt het er net op alsof men er in combinatie met het vereiste touchscreen geen andere plaatsing voor konden bedenken dus ja, dan zetten we die maar zo hoog op het dashboard met een paar flapperen oren als risico wanneer de ventilatie op volle kracht blaast. |:( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik zou de nieuwe A3, overigens prachtige auto, een facelift willen noemen. Een leek ziet het verschil met de huidige niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Blij dat ik de Audi A3 2019 heb genomen vorig jaar. Van binnen niet mooi zeg, Lijkt meer een volkswagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:42

Arfman

Drome!

GerCor schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:07:
Ik zou de nieuwe A3, overigens prachtige auto, een facelift willen noemen. Een leek ziet het verschil met de huidige niet.
Dat is toch met bijna elk model Audi zo :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Achja daar zit ook juist de kracht in bij VAG. Daarom zijn occasions ook zo waardevast, omdat ze nog relatief 'veel' lijken op de nieuwere generatie(s).

Dashboard vind ik eigenlijk wel heel erg mooi, op die 2 ventilatieroosters om de cockpit heen na, dat doet echt finaal afbreuk. Maar vaak is het wel weer kwestie van zien in het echt.. Overigens als je de middenconsole ziet met het nieuwe kleine automaatpookje zoals in de Golf 8 ook geïntroduceerd is, oogt het ook al 10x beter dan met die 'ouderwetse' grote schakelpook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Arfman schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:07:
[...]

Dat is toch met bijna elk model Audi zo :?
Vind je? Mijn collega heeft het vorige model A3. Dat is toch even heel iets anders dan de huidige. Ik moet wel zeggen dat ik, als autoliefhebber, op een afstandje, geen verschil zie tussen een A4 Avant en A6 Avant. Dan moet ik toch even heel goed kijken.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:30
Vind het nieuwe interieur sterk verbeterd tov het simpele/kale/cleane interieur van de huidige. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rivanov schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:21:
Vind het nieuwe interieur sterk verbeterd tov het simpele/kale/cleane interieur van de huidige. :)
Agree. En uh, wie zit er nou uren te turen naar ventilatieroosters? Die zie je toch niet eens na gewenning? En zeker niet als het donker is. Wat ik altijd afbreuk vind doen aan dat lullige schermpje dat omhoog komt, is dat dramatisch slechte (VGA) beeld van het navigatiesysteem. Zo ouderwets t.o.v. het digitale dashboard (Virtual Cockpit).

Maar goed, de nieuwe RS3 -mijn droomauto- komt er bij mij pas als ik de Staatsloterij gewonnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:31:
[...]

Agree. En uh, wie zit er nou uren te turen naar ventilatieroosters? Die zie je toch niet eens na gewenning? En zeker niet als het donker is. Wat ik altijd afbreuk vind doen aan dat lullige schermpje dat omhoog komt, is dat dramatisch slechte (VGA) beeld van het navigatiesysteem. Zo ouderwets t.o.v. het digitale dashboard (Virtual Cockpit).

Maar goed, de nieuwe RS3 -mijn droomauto- komt er bij mij pas als ik de Staatsloterij gewonnen heb.
Haha zelfs dan zou ik het denk ik niet doen, Betaal je bijna een ton en dan rij je nog steeds 'maar een A3'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Scrtz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:00:
[...]

Haha zelfs dan zou ik het denk ik niet doen, Betaal je bijna een ton en dan rij je nog steeds 'maar een A3'.
Tja, je kan ook 2 ton neerleggen en dan rij je 'maar een A6 Avant' ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:00:
[...]

Een RS3. Maar je moet keuzes maken als je 25 miljoen hebt bijgeschreven gekregen. Ik werd zwetend wakker toen ik droomde dat ik de Staatsloterij had gewonnen, de nieuwste en duurste uitvoering RS6 had besteld en mijn vriendin vroeg of ze een KIP-caravan mocht kopen.

Overigens, die RS3 staat in mijn ondergrondse garage netjes naast de Porsche 911 Turbo S Cabriolet. Nu nog bedenken welke auto ik nog meer moet aanschaffen, want een mens moet ook boodschappen kunnen doen.

Wat een doffe ellende, 25 miljoen op de bank. En de regering doet weer eens niks. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:05

BoltYes

This is the Way

Als ik veel geld zou hebben zou ik lekker een A6 kopen :+

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Boodschappen binnen het dorp doe je elektrisch met de Taycan of Q7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
jadjong schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:37:
De E-tron bedoel je natuurlijk :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Nee man, die is lelijk. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

jadjong schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:37:
Dat doet je butler in zijn SQ8 :)

@GerCor koop lekker een Golf R voor de Kip... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Als eigenaar van 1 ben ik het niet met je eens :p

Kijk nog eens goed :+
etron-3

[ Voor 43% gewijzigd door GeeMoney op 05-03-2020 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
GerCor schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:07:
Ik noem mezelf geen "pro", maar ook zeker geen leek. Ik zie het verschil al minstens een jaar of 5 niet meer. Niet tussen nieuwe modellen/facelifts, maar ook niet tussen verschillende types (A4 sedan > A5 5 deurs bijv.).

Hetzelfde is waar voor modellen van BMW trouwens. Verschil tussen een 3-serie en 5-serie? Ja, de een is groter enz. Maar zet me achter een model zonder type-aanduiding en ik kan je echt niet zeggen wat het is. 5 serie > 6 serie 5 deurs is ook zo'n fantastisch verschil.

Wat Mercedes aan het doen is met al die verschillende uitvoeringen (hatchback/coupe/sedan/suv) van hun modellen (A/B/C/E/S/G) en bijbehorende lettercombinaties snap ik helemaal niet meer. Daar heeft iemand nog een restantje letters uit een letterbak gevonden en gedacht "laten we die eens op een hoop gooien".

8)7

Less (modellen) = more

/edit

Mercedes levert gewoon 30 verschillende carrosserie-vormen. En dan heb ik de Maybach versies van bepaalde types (die worden ook apart genoemd op de website), de pickup (X-serie) en de busjes nog niet meegeteld.

8)7 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door max op 05-03-2020 21:14 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

GeeMoney schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:33:
[...]

[Afbeelding: etron-3]
En nu een foto van de andere kant van de auto?

Call me stupid maar in 99% van de gevallen is de "velg richting" aan de andere kant anders. Als je me ergens mee de kast op kan krijgen, is dat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:32
Die nieuwe A3 is er niet goedkoper op geworden of ligt dat aan mij? Begint bij 37k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
MAX3400 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:27:
[...]

En nu een foto van de andere kant van de auto?

Call me stupid maar in 99% van de gevallen is de "velg richting" aan de andere kant anders. Als je me ergens mee de kast op kan krijgen, is dat het wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdUXVZl_prnpob8F9V8dQBaJ4Oo=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/BjyXuLGtQh010h1T06kCUGHH.jpg?f=fotoalbum_medium

Als er iets niet goed is hoor ik het graag, zo is hij geleverd :)
Er zit geen duidelijke richting in de velg als je het mij vraagt?

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 05-03-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
GeeMoney schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:33:
[...]

[Afbeelding: etron-3]
Drool :9~

Ik ben een gigantische Tesla-fanboy, qua tech loopt Tesla gewoon ver voor. Puur rationeel kies ik altijd Tesla.

Maar op emotioneel niveau, een elektrische Audi, hngngngng... Het design van recente Audi's is zo 100% mijn ding! Helpt ook dat ze in België gemaakt worden :)B Een e-tron Sportback zou ik best graag voor mijn deur hebben staan.

[ Voor 5% gewijzigd door AmbroosV op 05-03-2020 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GeeMoney schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:42:
[...]

[Afbeelding]

Als er iets niet goed is hoor ik het graag, zo is hij geleverd :)
Er zit geen duidelijke richting in de velg als je het mij vraagt?
Wow ja die velgen zijn verkeerd. Links “hakt” hij als het waren. En rechts niet ;). Als je snapt wat ik bedoel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

AmbroosV schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:17:
[...]

Drool :9~

Ik ben een gigantische Tesla-fanboy, qua tech loopt Tesla gewoon ver voor. Puur rationeel kies ik altijd Tesla.

Maar op emotioneel niveau, een elektrische Audi, hngngngng... Het design van recente Audi's is zo 100% mijn ding! Helpt ook dat ze in België gemaakt worden :)B Een e-tron Sportback zou ik best graag voor mijn deur hebben staan.
Ik vind de Tesla's juist vreselijk lelijk. Zien er allemaal zo gedateerd uit. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Hebben meer mensen hier problemen met de myaudi app? Sinds de laatste update werkt het bij mij niet meer (week nu).

Niet dat ik het vaak gebruik, maar als het bestaat moet het werken vind ik.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBrands
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:24
NotSoSteady schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:41:
Die nieuwe A3 is er niet goedkoper op geworden of ligt dat aan mij? Begint bij 37k.
Plus ik mis een automaat. Geen enkele optie in de configurator betreft een automaat. Via de chat is mij verteld dat ze niet weten of deze zal worden toegevoegd. Zou vreemd zijn als Audi niet met een automaat komt. Verklaart wel weer waarom de releasefotos een pook laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
RobBrands schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:52:
[...]

Plus ik mis een automaat. Geen enkele optie in de configurator betreft een automaat. Via de chat is mij verteld dat ze niet weten of deze zal worden toegevoegd. Zou vreemd zijn als Audi niet met een automaat komt. Verklaart wel weer waarom de releasefotos een pook laten zien.
Op de duitse website staan gewoon de foto's met automaat erop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Gros neemt toch wel automaat tegenwoordig, zal nog wel WLTP vrijgegeven moeten worden ofzo in NL. Prijzen zijn echter niet mals voor een 150pk handbak al rond 40k als je s-line in- en exterieur wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 11:02
Gisteren nog eens in de menu's van mijn e-tron zitten neuzen, en daar staat een optie tussen (net onder of boven de servicestand voor de ruitenwissers) ivm de hydraulische ophanging en het wisselen van wielen. Heeft iemand een idee wat die doet?

Die doet waarschijnlijk niet wat ik hoop dat die doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Giesber schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:30:
Gisteren nog eens in de menu's van mijn e-tron zitten neuzen, en daar staat een optie tussen (net onder of boven de servicestand voor de ruitenwissers) ivm de hydraulische ophanging en het wisselen van wielen. Heeft iemand een idee wat die doet?

Foto ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:19
Ik vind de 92 gram van de 30 tdi wel netjes. Qua voordeel alle aard scheelt dat toch wel wat in België. Benieuwd of dit ook met zo'n 48V batterij wordt gedaan. Hetzelfde blok in de A4 Berline zit aan 106 gram (122pk, manueel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:17
De nieuwe A3 valt me gezien de prijzen van de A1 nog redelijk mee. Business pro (hoezo heeft die dezelfde prijs als de pro-line?) met adaptive cc, pano, en een geluidssysteempje gaat mijn voorkeur naar uit. Vind em verder wel redelijk compleet met led,DAB+,carplay, virtual cockpit, en automatische airco. Gok zo'n 37k fiscaal voor de 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Giesber schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:30:

Ja, die instelling zorgt ervoor dat de balgen "ontluchten" als de auto in de lucht hangt.

I know, zeg maar... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
MAX3400 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:45:
[...]

Ja, die instelling zorgt ervoor dat de balgen "ontluchten" als de auto in de lucht hangt.

I know, zeg maar... :+
Ik vroeg wat die doet, niet hoe die iets doet :P . Kan je nu steunen onder de auto zetten en dan die optie activeren om de wielen te vervangen?

Voor de volledigheid: deze dus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diPaSKDawe6fyNQVvbXTpseWqaU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/S6kFu0UXfC6p4sI7nbFRtV3E.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ben ik meteen ook benieuwd wat die van aanhangwagen doet. Mag ik gokken op de hoogte vastzetten of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:17:
Ik vind de 92 gram van de 30 tdi wel netjes. Qua voordeel alle aard scheelt dat toch wel wat in België. Benieuwd of dit ook met zo'n 48V batterij wordt gedaan. Hetzelfde blok in de A4 Berline zit aan 106 gram (122pk, manueel).
Is niet het zelfde blok, maar een grondig vernieuwde versie. Zit al wel in de facelift Passat en Superb. En fiscaal gezien pak je best de stekker variant in 2020 in Belgie.

[ Voor 7% gewijzigd door AndRo555 op 06-03-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:19
AndRo555 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:01:
[...]

Is niet het zelfde blok, maar een grondig vernieuwde versie. Zit al wel in de facelift Passat en Superb. En fiscaal gezien pak je best de stekker variant in 2020 in Belgie.
Aha kijk, dat wist ik niet. Ben benieuwd naar de meerprijs van zo'n stekker variant tov de simpele diesel/benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Aha kijk, dat wist ik niet. Ben benieuwd naar de meerprijs van zo'n stekker variant tov de simpele diesel/benzine.
Afhankelijk van welke motorisatie je vergelijkt is de totale kost voor de werkgever vaak lager. Fiscale aftrekbaarheid ligt dit jaar een pak anders en in het voordeel van plug in hybride en volledig elektrisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Giesber schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:56:
[...]

Nu ben ik meteen ook benieuwd wat die van aanhangwagen doet. Mag ik gokken op de hoogte vastzetten of zo?
Ja en nee; de werking wordt "beperkt" oftewel je kan je auto minder "hoog / laag" zetten handmatig.

Als je trouwens een trekhaak af fabriek hebt, zal bij aankoppelen van een aanhanger deze setting zelf al geactiveerd / vergrendeld worden. De optie in je menu is alleen voor niet standaard trekhaken; blijkbaar heeft Audi een smart-trekhaak ofzo (mag ook wel voor die prijs af fabriek).
Ik vroeg wat die doet, niet hoe die iets doet :P . Kan je nu steunen onder de auto zetten en dan die optie activeren om de wielen te vervangen?
Ik was wat onvolledig; als de auto op 4 punten ondersteund is en in de lucht hangt, hoeft (nadruk) de setting niet geactiveerd te worden want alle wielen hangen al los en hebben geen gewicht erop van de auto. Pas als je een krik op 1 draagpunt zet (vluchtstrook, lekke band), dan is de setting belangrijk(er) want dan voorkom je dat je de auto bij opkrikken zichzelf weer gaat levellen.

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 07-03-2020 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEZcefguvMUkOb3AkjqgNerfTcI=/f/image/6xueIEYyklLFRO3OneUTTn2m.jpg

Ben er erg tevreden mee. Maandag naar Algarve voor een paar nachtjes samen met het vrouwtje. Intussen een bluetooth kitje erbij bestellen; rijden zonder spotify is wel een gemis. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

max schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:04:
[...]

Wat Mercedes aan het doen is met al die verschillende uitvoeringen (hatchback/coupe/sedan/suv) van hun modellen (A/B/C/E/S/G) en bijbehorende lettercombinaties snap ik helemaal niet meer. Daar heeft iemand nog een restantje letters uit een letterbak gevonden en gedacht "laten we die eens op een hoop gooien".
Je merkt vooral dat de A zo populair is dat alles dan maar CLA/GLA/A/Axx moet zijn. Dat merk je nu ook in het Mercedes topic - dat gaat eigenlijk alleen nog maar over de A en zijn MBUX. Ik zie zelf ook niet meer in waarom iemand een C zou kopen. De CLA is praktisch even groot en met een E krijg je een pak meer functies en comfort voor bijna hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Grolsch schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 06:43:
Hebben meer mensen hier problemen met de myaudi app? Sinds de laatste update werkt het bij mij niet meer (week nu).

Niet dat ik het vaak gebruik, maar als het bestaat moet het werken vind ik.
Toevallig meer Myaudi app gebruikers? Ook via de website via m'n laptop krijg ik geen verbinding, dus het ligt naar mijn idee niet aan de app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Grolsch schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:06:
[...]

Toevallig meer Myaudi app gebruikers? Ook via de website via m'n laptop krijg ik geen verbinding, dus het ligt naar mijn idee niet aan de app zelf.
Gezien de reacties (geen), heeft niemand connectie problemen. Ik ook niet. Heb je nog wel een geldige licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Nog 2 jaar als het goed is , ik zal eens kijken wat de auto ervan zegt.

EDIT

Alle licenties lopen tot 22 03 2022, dus dat is het probleem niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Grolsch op 08-03-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:37

MLLL

Palm Treo 650

Verwijderd schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:09:
[Afbeelding]

Ben er erg tevreden mee. Maandag naar Algarve voor een paar nachtjes samen met het vrouwtje. Intussen een bluetooth kitje erbij bestellen; rijden zonder spotify is wel een gemis. :>
Heb je ook een foto van de rechterzijde van de auto?
Ben wel benieuwd naar het kleurverschil van het achterpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Grolsch hier werkt de MyAudi app prima en ook de website. Al eens uitgelogd in je auto op je MMI en opnieuw geregistreerd/ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:44

Aight!

'A toy robot...'

Ik ben mijzelf aan het oriënteren voor andere auto (ga nog maar 15.000 km per jaar rijden) en zoek iets rond de 4000/5000 euro. Kwam eerst op een Honda Civic hybrid uit, maar dezelfde garage heeft ook een A4 2.0 automaat staan met 250.000 km voor dezelfde prijs. Zo een A4 is natuurlijk mooier en rijdt veel beter dan een Civic.

Maar dat zijn wel vaker de 2.0 blokken en nu heb ik gelezen op internet dat probleem blokken zijn omdat ze veel olie verbruiken. Dat verklaart ook de prijs.

Is het vragen om problemen om een oude Audi te kopen? Die bekent staan om hoog olie verbruik? Als ze kunnen aantonen dat het probleem is verholpen dan is het toch in orde, of denk ik verkeerd? Onderhoudskosten zullen wel hetzelfde zijn of iets hoger dan mijn V70 uit 2003 (maar daar reed ik ook 55.000 km per jaar mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Aight! schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:04:
Ik ben mijzelf aan het oriënteren voor andere auto (ga nog maar 15.000 km per jaar rijden) en zoek iets rond de 4000/5000 euro. Kwam eerst op een Honda Civic hybrid uit, maar dezelfde garage heeft ook een A4 2.0 automaat staan met 250.000 km voor dezelfde prijs. Zo een A4 is natuurlijk mooier en rijdt veel beter dan een Civic.

Maar dat zijn wel vaker de 2.0 blokken en nu heb ik gelezen op internet dat probleem blokken zijn omdat ze veel olie verbruiken. Dat verklaart ook de prijs.

Is het vragen om problemen om een oude Audi te kopen? Die bekent staan om hoog olie verbruik? Als ze kunnen aantonen dat het probleem is verholpen dan is het toch in orde, of denk ik verkeerd? Onderhoudskosten zullen wel hetzelfde zijn of iets hoger dan mijn V70 uit 2003 (maar daar reed ik ook 55.000 km per jaar mee).
Ligt er aan of ze de bypass hebben doorgevoerd in de carter. Maar goed, hij heeft niet voor niks 250k gelopen, dus 50k erbij zie ik hem dan ook wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:44

Aight!

'A toy robot...'

Yzord schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:17:
[...]

Ligt er aan of ze de bypass hebben doorgevoerd in de carter. Maar goed, hij heeft niet voor niks 250k gelopen, dus 50k erbij zie ik hem dan ook wel doen.
Ja voor hoge kilometerstanden ben ik niet meer zo bang (heb mijn Volvo met 330.000 km gekocht en staat nu 57X.XXX km op in 5 jaar). Goed om te weten van die bypass, dat is natuurlijk wel te vinden in onderhoudshistorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Aight! schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Ja voor hoge kilometerstanden ben ik niet meer zo bang (heb mijn Volvo met 330.000 km gekocht en staat nu 57X.XXX km op in 5 jaar). Goed om te weten van die bypass, dat is natuurlijk wel te vinden in onderhoudshistorie.
Weet niet zeker of dat wel bijgehouden wordt in het boekje. Toen ik het bij mijn 2.0 TFSi liet installeren kan ik mij niet herinneren dat dit in het onderhoudsboekje is neergezet. Toen zijn gewoon de standaard vinkjes gezet zonder toevoeging (liet het samen met een beurt doen).

Beste manier is om de carterpan er af te halen en te zien of er een bypass is geïnstalleerd bij de filter. Zo niet, alsnog laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

AndRo555 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:01:
[...]

Klopt, bij ons op kantoor zie je eigenlijk alleen nog maar stekker wagens. Scheelt enorm want je mag a) een duurdere wagen nemen en b) betaald zelf minder per maand. Wij hebben wel dat er een limiet het aantal litel diesel gezet wordt als je een stekker hebt om te zorgen dat je hem ook effectief zo gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Check engine light vandaag aangegaan in mijn Auto...morgen maar meteen naar de dealer en het uit laten lezen, hoop dat het niet iets dat meteen vervangen moet worden.

De auto zelf reed nog goed, geen gekke geluidjes etc. Ik heb de afgelopen dagen wel steeds waarschuwingen gehad dat er wat aan de hand was met start/stop systeem (wat ik altijd uitzet), mogelijk dat het hierdoor komt.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Naif0n schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:49:
Check engine light vandaag aangegaan in mijn Auto...morgen maar meteen naar de dealer en het uit laten lezen, hoop dat het niet iets dat meteen vervangen moet worden.

De auto zelf reed nog goed, geen gekke geluidjes etc. Ik heb de afgelopen dagen wel steeds waarschuwingen gehad dat er wat aan de hand was met start/stop systeem (wat ik altijd uitzet), mogelijk dat het hierdoor komt.
Waar woon je? Ik heb VCDS mocht je in de buurt van nijmegen wonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn rijinstructeur vertelde mij ooit dat bij een Diesel eens in de zoveel tijd eens goed vlammen de boel redelijk op orde houdt. Zeker met die EGR en toestanden. Is het het waard of moet je 'm eens in de zoveel tijd gewoon even handmatig cleanen, de gehele inlaat? Ik rij morgen aan richting algarve; aan afstanden is er geen gebrek.

Hij is niet sloom verder; in tegendeel. Maar toch een volgepropte inlaat met roetdeeltjes enzo is ook niet echt bevorderlijk voor sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
GeeMoney schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:39:
@Grolsch hier werkt de MyAudi app prima en ook de website. Al eens uitgelogd in je auto op je MMI en opnieuw geregistreerd/ingelogd?
Het lijkt wel of mijn Audi geen verbinding heeft met het internet.

Ook appjes als weer en nieuws openen niet.......

Kan ik daar zelf nog iets aan doen of wordt het een ritje naar de dealer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Grolsch schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:16:
[...]

heb je LTE logo op je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Grolsch schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:16:
[...]

Zet eens je datamodule uit, auto uit, op slot, 30min wachten en dan weer aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 00:31:
Mijn rijinstructeur vertelde mij ooit dat bij een Diesel eens in de zoveel tijd eens goed vlammen de boel redelijk op orde houdt. Zeker met die EGR en toestanden. Is het het waard of moet je 'm eens in de zoveel tijd gewoon even handmatig cleanen, de gehele inlaat? Ik rij morgen aan richting algarve; aan afstanden is er geen gebrek.

Hij is niet sloom verder; in tegendeel. Maar toch een volgepropte inlaat met roetdeeltjes enzo is ook niet echt bevorderlijk voor sensoren.
Handmatig cleanen, de rest werkt niet. Je hebt hele hoge temperaturen nodig om dat roet weg te branden en die bestaan niet binnen het EGR-circuit. Je wilt immers geen 500 graden op de inlaat hebben. :+ Daarnaast gaat diezelfde EGR dicht als je gas geeft omdat de motor dan meer vermogen kan opbouwen. Flink gas geven kan de cilinderkamer een beetje schoonmaken(daar is het wel warm), maar verwacht geen wonderen. Het is niet voor niets dat een roetfilter extra brandstof ingespoten krijgt als die schoongebrandt wordt.
Wat wel helpt is bij een schone motor lekker doortrappen, dan blijft die EGR dicht en dus schoon. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Yzord schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:37:
[...]

heb je LTE logo op je scherm?
Nee, volgens mij hoort dat icoontje rechtsbovenin te verschijnen rechts naast m'n telefoon info en links naast het klokje.

Hieronder 2 foto's die ik afgelopen weekend gemaakt heb voor die licentie info.

Bij de eerste foto, dat "bereikbalkje" is volgens mij voor internet van de auto, maar zoals je op de 2e foto kunt zien zie ik dat balkje meestal niet.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zga7a6uy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ww5s3y6ccv.jpg
Rainesh schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:57:
[...]

Zet eens je datamodule uit, auto uit, op slot, 30min wachten en dan weer aanvinken.
Tnx voor de tip, maar hoe zet ik de datamodule uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Grolsch schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:11:
[...]

Nee, volgens mij hoort dat icoontje rechtsbovenin te verschijnen rechts naast m'n telefoon info en links naast het klokje.

Hieronder 2 foto's die ik afgelopen weekend gemaakt heb voor die licentie info.

Bij de eerste foto, dat "bereikbalkje" is volgens mij voor internet van de auto, maar zoals je op de 2e foto kunt zien zie ik dat balkje meestal niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Tnx voor de tip, maar hoe zet ik de datamodule uit ?
Staat ergens in je mmi verstopt. Goed zoeken:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Rainesh schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:13:
[...]

Staat ergens in je mmi verstopt. Goed zoeken:p
Ik dacht dat je ergens een verborgen schakelaar onder de motorkap bedoelde, maar het moet dus ergens in de MMI staan :P

Tnx, ik ga zoeken.

Volgens mij is die melding links bovenin iets met een gewijzigde privacy statement ofzoiets, maar zodra ik daar op klik krijg ik de melding dat ik geen internet heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Grolsch schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:15:
[...]

Ik dacht dat je ergens een verborgen schakelaar onder de motorkap bedoelde, maar het moet dus ergens in de MMI staan :P

Tnx, ik ga zoeken.
Volgens mij bij je telefooninstellingen en dan bij de eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
Yzord schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:50:
[...]

Waar woon je? Ik heb VCDS mocht je in de buurt van nijmegen wonen
Ik woon jammer genoeg niet echt in de buurt (Duitsland). Wel bedankt dat je het aanbood!

Ga zo meteen naar de dealer, dus ik zal gaan horen wat er precies aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 00:31:

Carbon cleaning, ik hoor er alleen maar positieve berichten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
Naif0n schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:47:
[...]
Ga zo meteen naar de dealer, dus ik zal gaan horen wat er precies aan de hand is.
Lijkt erop dat een temperatuur sensor voor de Koeling (dacht intercooler misschien, verstond het niet heel goed) een hick-up had of iets dergelijks. Als nog een keer de check engine aankomt moet ik een afspraak maken om het verder te laten checken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FFbJT5ZG/ringetjes.jpg

Vandaag maar eens de carbon fibre ringen erop gezet, knipperlicht vervangen in zijspiegel en mijn dashcam hardwired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Yzord schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:25:
[...]

Volgens mij bij je telefooninstellingen en dan bij de eigenschappen.
Stond inderdaad ergens in de instellingen, datamodule de hele nacht uit gehad en vanmorgen weer aangezet maar geen resultaat.

Gisteren maar eens gebeld met Audi, en toen kreeg ik onderstaande mail
Om u verder te kunnen helpen, wil ik u vriendelijk verzoeken mij de volgende gegevens toe te sturen in een antwoord op deze e-mail:

- het e-mailadres waarmee het account is aangemaakt;
- het kenteken van uw auto en het chassisnummer;
- een duidelijke, bondige omschrijving van het probleem;
- een screenshot van de foutmelding PC: bij voorkeur in Google Chrome en altijd met datum en tijd;
- een screenshot van de foutmelding telefoon/app: volledige weergave inclusief tijd, datum erbij vermelden;
- een foto van het navigatiesysteem met de melding, met vermelding van datum en exact tijdstip;
- een foto van het navigatiescherm van de WLAN instellingen; waaruit blijkt dat er daadwerkelijk een internet verbinding actief is;
- de actuele kilometerstand van uw auto
- type telefoon;
- software versie;
- app versie.

Zodra ik deze gegevens van u heb ontvangen, kan ik u verdere ondersteuning bieden.
Met vriendelijke groet,
Overal maar foto's van gemaakt en screenshots.

Ik zie heel af en toe dat signaalbalkje en dan flitst er voor 1 seconde "LTE" langs om daarna weer weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Lijkt op een defecte module. Of zit je ergens helemaal afgelegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Yzord schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:09:
Lijkt op een defecte module. Of zit je ergens helemaal afgelegen?
Nee, het heeft gewoon altijd gewerkt (vanaf 06-12-2019 t/m 24-02-2020).

Waar zit die SIM kaart trouwens ergens :? Toch niet onder de armsteun :? Volgens mij is dat "slot" leeg.

[ Voor 17% gewijzigd door Grolsch op 10-03-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
Er zit een eSim in. Het SIM slot is voor als je je eigen SIM kaart wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Zijn er hier mensen die wat meer weten over de nieuwe audi a3 limousine? Er is nog erg weinig bekend over de release datum. Ik lees aankomende zomer, maar ook volgend jaar zomer.

Ik weet het, voor veel is het vloeken in de kerk, maar lijkt me namelijk een goed alternatief voor de a4 sedan.

[ Voor 24% gewijzigd door Squishie op 10-03-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eippahc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:55
https://static.autoblog.nl/images/wp2019/Audi-planning-2.jpg
Squishie schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:29:
Zijn er hier mensen die wat meer weten over de nieuwe audi a3 limousine? Er is nog erg weinig bekend over de release datum. Ik lees aankomende zomer, maar ook volgend jaar zomer.

Ik weet het, voor veel is het vloeken in de kerk, maar lijkt me namelijk een goed alternatief voor de a4 sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:43

InFamous

excommunicado

@Grolsch Welke eSim zit erin? Eind februari is bij Vodafone het 3G netwerk uitgeschakeld.

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1 ... 96 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.