Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 93 94 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 06:43
`@Yzord als je auto gekoppeld in MyAudi account? Ook laten toewijzen door de dealer aan je account? Gebruik de MyAudi pin. Het is exact hetzelfde als in je R8 namelijk :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:47
Rainesh schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:27:
`@Yzord als je auto gekoppeld in MyAudi account? Ook laten toewijzen door de dealer aan je account? Gebruik de MyAudi pin. Het is exact hetzelfde als in je R8 namelijk :)
Mijn VIN is toegevoegd aan MyAudi, maar ik heb niks laten toevoegen door de dealert (misschien morgen maar eens langs gaan). De pin heb ik tig keer gebruikt, maar krijg dus elke keer de melding dat de dienst niet beschikbaar is.

• Rainesh
Yzord schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:41:
[...]

Mijn VIN is toegevoegd aan MyAudi, maar ik heb niks laten toevoegen door de dealert (misschien morgen maar eens langs gaan). De pin heb ik tig keer gebruikt, maar krijg dus elke keer de melding dat de dienst niet beschikbaar is.
Dan kan het echt zo zijn dat er toevallig een storing is. Probeer eens met username en ww ipv pin

• Yzord
Rainesh schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:41:
[...]

Dan kan het echt zo zijn dat er toevallig een storing is. Probeer eens met username en ww ipv pin
Ook geprobeerd. En ik ben al 24 uur aant proberen wat ik kan. Als de storing zo lang duurt, dan is het maar een waardeloze service. Want met de kaartupdate die ik via de MyAudi website heb proberen te downloaden had ik ook tig keer timeouts. Uiteindelijk wel gelukt en via usb maar de kaart geupdate. En nu krijg ik een storing bij de voertuig status op de website, maar in de app doet hij het wel gewoon.

Het is een en al storingen |:( en aan de helpdesk heb je ook niks. Die sturen me de hele tijd handleidingen van de nieuwe A8 die een geheel andere interface heeft 8)7 wel 8 keer gebeld en 8 keer hebben ze me een verkeerde handleiding gestuurd of iets geheel anders dan wat ik bedoel.

• Yzord
Dus een KPN sim besteld zojuist en nu lees ik dit:

https://nieuws.audi.nl/de...t-sim--grenzeloos-online/

Ik heb dus een kosteloze LTE verbinding er inzitten. En dat klopt ook, want als ik de verbindingsstatus bekijk in de MMI dan zegt hij dat de verbinding zeer goed is en dat er 11Mb is opgehaald en 500Kb is geupload.

Nieuwsbericht is van 2016, dus ik heb de tweede generatie infotainment system er in zitten. Denk dat ik morgen maar naar de dealer rijd.

• Rainesh
Yzord schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 02:21:
Dus een KPN sim besteld zojuist en nu lees ik dit:

https://nieuws.audi.nl/de...t-sim--grenzeloos-online/

Ik heb dus een kosteloze LTE verbinding er inzitten. En dat klopt ook, want als ik de verbindingsstatus bekijk in de MMI dan zegt hij dat de verbinding zeer goed is en dat er 11Mb is opgehaald en 500Kb is geupload.

Nieuwsbericht is van 2016, dus ik heb de tweede generatie infotainment system er in zitten. Denk dat ik morgen maar naar de dealer rijd.
Waarom had je ookal weer een KPN simkaart gekocht?

Zit inderdaad een E-sim in, daar lopen alle diensten overheen. Staat ook in je connectie manager en dan licentie.

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 06:45
Bij mijn A6 is er ook constant internet aanwezig, alleen dat wifi verhaal begrijp ik nog niet helemaal.

Wat heb ik daar aan om mijn telefoon via WiFi met de auto te verbinden, en dit is volgens mij niet gratis :? Hij vraagt dan om een databundel te kopen :?

Voor de rest is er wel internet aanwezig, ik kan namelijk via de Myaudi app allerlei dingen doen, en google maps etc. werkt ook gewoon. Licentie is volgens mij 3 jaar "gratis", dus ik kan er nog ruim 2 jaar gebruik van maken :P

Dan maar eens kijken wat dat kost, en of het me dat waard is tzt :)

Grolsch wijzigde deze reactie 08-02-2020 08:13 (36%)

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Yzord
Rainesh schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 07:59:
[...]

Waarom had je ookal weer een KPN simkaart gekocht?

Zit inderdaad een E-sim in, daar lopen alle diensten overheen. Staat ook in je connectie manager en dan licentie.
In de hoop dat ik dan kan connecten met Audi Connect. Niet om een wifi hotspot te maken. Maar blijkbaar zit er een werkende connectie in (helpdesk en dealer kunnen mij dat niet bevestigen), maar die kan geen verbinding krijgen met AC.

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:53
Ik krijg waarschijnlijk een Audi Q2 als lease. Auto is van 2018. Is er een manier om te zien of er CarPlay opzit @Rainesh ?

Helaas zit er geen MMI plus in, dus geen virtual cockpit. Verder is de auto volgens mij prima (zeker voor mijn doel wat 50 km per dag pendelen is).

Motor is een 1.4 TFSI mes automaat. Auto in Nanogrijs.

- Klimaatpakket
- Businesspakket (wat dat ook mag inhouden)
- parkeersensoren voor/achter plus Kamera
- adaptieve cruise control businesspakke
- elektrische achterklep
- audi sound system (klinkt dit nog een beetje?)
- connectiepakket business
- elektrische lendeverstelling stoel
- LED koplampen
- sportstoelen en sportstuur mes MLF
- trekhaak afneembaar
- c-stijl in de kleur van de auto
- Winterbanden

• Yzord
Nou, ben dus tot 6 uur in de morgen bezig geweest op zoek naar een oplossing. En vlak voordat ik mijzelf me bed in wilde trekken vond ik in de donkere kelders van het internet de volgende posting:
"Thank you for your patience while I got the information about the workaround for the Audi connect services not working, showing a server error and to please try again later message.

We are working on communicating with Germany, the academy and everyone to get this turned off and a TSB out to cover how to repair any that are turned on. of course, like all things. It’s taking a bit of time. in the meantime, we have been able to get the services to go live through a work around. Please complete the following steps with the customer.

with the Vehicle turned on

check the MMI in the glove box to ensure that there is NO SIM card inserted.
Press the “MENU” button
Select “Audi Connect” from the main MMI menu
Use the right drawer Sub-menu (more the main MMI knob to the right) and select “Privacy”
Select “Activate Privacy”
The MMI will now show a message of “the data connection was restricted”
Select “Audi connect” and select “activate data connection” this will turn on the LTE data module
Wait briefly (about 15 seconds) until you see a message “data module is on”
Roll up all the windows, turn the Vehicle off and lock the door
Wait 3-4 minutes.
Return to Vehicle, turn on, go back into “Audi connect”

Select “ google earth” and then “ activate and display google earth map”
If the google earth loads, go back into the Audi connect services and confirm the Weather, fuel prices and all other features load.

If the google earth does NOT load and if the weather and fuel prices do not display after this process. Repeat the process and wait a minimum of 30 minutes before returning the car once turned off and locked. If concern still presents. Have Vehicle brought in for service.

We have had great success with this process with almost all customers getting their services live, resolving the concern.
Dus vanmorgen na een powernap maar eens proberen en ja hoor, alles werkt nu. Het is gewoon een verkeerde fabrieksinstelling. Dat bericht is van Augustus 2017 en van een Audi Technicus. Nu 2.5 jaar later is het probleem dus nog steeds aanwezig bij in ieder geval 2018 modellen.

Dus mocht je ooit Audi Connect problemen hebben, voer dan bovenstaande uit, wacht een 30 minuten en meldt jezelf aan en de hele boel werkt weer. Ik heb die "wait 3-4 minutes" niet afgewacht, heb hem even 30min afgesloten en toen weer geprobeerd.

Nu hoeft de buurt in ieder geval niet meer te denken of ik in mijn auto woon ;(

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:09

GerCor

Zonder dalen geen pieken

@Yzord Mooiste is. Straks ga je dat aan mede Audibezitters vertellen op een verjaardag o.i.d. en die zeggen dan: dan moet je dit even doen en dan 30 minuten wachten.

Makkie. :(:)

Me.

• Yzord
GerCor schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:58:
@Yzord Mooiste is. Straks ga je dat aan mede Audibezitters vertellen op een verjaardag o.i.d. en die zeggen dan: dan moet je dit even doen en dan 30 minuten wachten.

Makkie. :(:)
Haha, nou dan draai ik om en ga lekker met hun vrouw praten :+

Maar deze workaround is niet bekend bij Audi Helpdesk en bij de dealert. Dus ik ga er vanuit dat ik hun vrouwen met rust kan laten O-)

Ik ben in ieder geval zo blij als een kind, want kan nu eindelijk genieten van de auto. Wie wil er nu niet de RSS feed van T.net op zijn scherm? Of Twittert 8)7

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:09

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Yzord schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:11:
[...]

Haha, nou dan draai ik om en ga lekker met hun vrouw praten :+

Maar deze workaround is niet bekend bij Audi Helpdesk en bij de dealert. Dus ik ga er vanuit dat ik hun vrouwen met rust kan laten O-)

Ik ben in ieder geval zo blij als een kind, want kan nu eindelijk genieten van de auto. Wie wil er nu niet de RSS feed van T.net op zijn scherm? Of Twittert 8)7
Het zou mij niet verbazen als je na een weekje of 2 niet eens meer gebruikt. : :)

Me.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:42
GerCor schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:33:
[...]

Het zou mij niet verbazen als je na een weekje of 2 niet eens meer gebruikt. : :)
Voornamelijk voor navi is het natuurlijk top.
Mooie 3D kaarten en up-to-date file informatie vanuit Google. Werkt echt top.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Yzord
GerCor schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:33:
[...]

Dat zou heel erg goed kunnen haha...maar goed, het moet gewoon werken klaar

• Theone098
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22-02 11:18

Theone098

BFV GoT addict

Ik heb Audi connect donderdag besteld, vrijdag morgen geprobeerd en meteen werken :+.
A4 uit 2018 :).

Overigens kon ik al op afstand autogegevens ophalen en ver/ontgrendelen. Ben ik destijds ook wel een paar uurtjes mee bezig geweest.

Theone098 wijzigde deze reactie 10-02-2020 08:33 (40%)

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:56
Ik heb nu de nieuwe dynamische achterlichten van de A3 toegevoegd aan mijn model uit 2015, maar nu wil ook graag de koplampen doen. Weet iemand hier misschien de nummers van de koplampen en regelapparaten?

• eippahc
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-02 12:18
Rene schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:02:
Ik krijg waarschijnlijk een Audi Q2 als lease. Auto is van 2018. Is er een manier om te zien of er CarPlay opzit @Rainesh ?

Helaas zit er geen MMI plus in, dus geen virtual cockpit. Verder is de auto volgens mij prima (zeker voor mijn doel wat 50 km per dag pendelen is).

Motor is een 1.4 TFSI mes automaat. Auto in Nanogrijs.

- Klimaatpakket
- Businesspakket (wat dat ook mag inhouden)
- parkeersensoren voor/achter plus Kamera
- adaptieve cruise control businesspakke
- elektrische achterklep
- audi sound system (klinkt dit nog een beetje?)
- connectiepakket business
- elektrische lendeverstelling stoel
- LED koplampen
- sportstoelen en sportstuur mes MLF
- trekhaak afneembaar
- c-stijl in de kleur van de auto
- Winterbanden
Misschien geeft dit je antwoord :) https://docplayer.nl/4112...t-vanaf-januari-2017.html

"Audi smartphone interface inclusief Audi music interface - Opm.: alleen te bestellen i.c.m. MMI navigatie of MMI navigatie plus; is onderdeel van connectivity pakket"

eippahc wijzigde deze reactie 11-02-2020 08:32 (11%)

• Rainesh
NotSoSteady schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:03:
Ik heb nu de nieuwe dynamische achterlichten van de A3 toegevoegd aan mijn model uit 2015, maar nu wil ook graag de koplampen doen. Weet iemand hier misschien de nummers van de koplampen en regelapparaten?
facelift koplampen op een prefacelift? Dan moet je ook gelijk je volledige voorkant aanpassen. Vorm is namelijk anders.

• NotSoSteady
Rainesh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:18:
[...]

facelift koplampen op een prefacelift? Dan moet je ook gelijk je volledige voorkant aanpassen. Vorm is namelijk anders.
Weet je dat zeker? Deze is zelfs nog van halogeen naar volledige led gegaan. Momenteel heb ik bi-xenon met LDR, maar ik vind dat knipperlicht lelijk.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 11-02-2020 10:09 (14%)

• Rainesh
NotSoSteady schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:08:
[...]

Weet je dat zeker? Deze is zelfs nog van halogeen naar volledige led gegaan. Momenteel heb ik bi-xenon met LDR, maar ik vind dat knipperlicht lelijk.

[YouTube: Retrofit fari Audi A3 8V da alogeni a FULL LED]
Dit is een prefacelift full led koplamp. Dat past zonder wijzigingen in de bumper, maar als je de facelift koplampen wilt dan heb je een nieuw voorkop nodig.

• NotSoSteady
Rainesh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:13:
[...]

Dit is een prefacelift full led koplamp. Dat past zonder wijzigingen in de bumper, maar als je de facelift koplampen wilt dan heb je een nieuw voorkop nodig.
Ah duidelijk, dat wist ik niet. Die bedoelde ik in ieder geval, ik zie nu ook dat de vorm anders is. Heb de onderdeelnummers gevonden, nu eens kijken of ik ze voor een acceptabele prijs kan krijgen.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 11-02-2020 10:29 (16%)

• Yzord
Zou graag de volgende vcds/vcp instellingen willen...is dat mogelijk?

- ViM
- MMI Welkomsgeluid
- Mogelijkheid om de automatische vergrendeling tijdens het rijden in de MMI / Virtual Cockpit te deactiveren
- ACC afstandsinstelling in de MMI
- Elektronische voertuigverlaging met ingebouwde AAS (Adaptive Air Suspension) - luchtvering
- Aanpassing van de deactiveringsdrempel voor inactiviteit van de bestuurder wanneer Lane Assist is geactiveerd
- De intensiteit van de stuurhulp aanpassen wanneer Lane Assist is geactiveerd
- Pas de fijnafstelling van de stoelverwarming aan (+5gr)
- Mogelijkheid om de dagrijverlichting in de MMI / Virtual Cockpit te deactiveren
- Activering van de parkeerlichten van de achterlichten voor de led-dagrijlichten
- Activering van de rondetimer / rondeteller in het FIS
- Activeer needle sweep

• hmr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22-02 15:06
Twee weken terug is mijn stuur gejat uit mijn auto... Stond gewoon voor de deur. Nu maar aan het stuurslot... :'(

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Yzord
hmr schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:46:
Twee weken terug is mijn stuur gejat uit mijn auto... Stond gewoon voor de deur. Nu maar aan het stuurslot... :'(
Wtf, was dat een multifunctioneel sportstuur ofzo?

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:38
Sportstuur met vlakke onderkant gok ik. Die zijn 'zeldzaam' en leveren dus geld op.

• hmr
Yzord schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:48:
[...]

Wtf, was dat een multifunctioneel sportstuur ofzo?
Jup, afgevlakte onderkant. Inmiddels een nieuwe erop hoor, maar toch best klote.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Yzord
hmr schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:50:
[...]

Jup, afgevlakte onderkant. Inmiddels een nieuwe erop hoor, maar toch best klote.
Vergoed gekregen van de verzekering? En wat heb je betaald voor je nieuwe?

• hmr
Yzord schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:02:
[...]

Vergoed gekregen van de verzekering? En wat heb je betaald voor je nieuwe?
Alles vergoed door de verzekering, geen idee wat het heeft gekost. Was alleen eigen risico kwijt.

Ben nu aan het kijken of ik mijn autootje wil chippen... Het is een 1.4 TFSI COD 150pk A3.

hmr wijzigde deze reactie 11-02-2020 16:05 (13%)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Yzord
hmr schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:03:
[...]

Alles vergoed door de verzekering, geen idee wat het heeft gekost. Was alleen eigen risico kwijt.

Ben nu aan het kijken of ik mijn autootje wil chippen... Het is een 1.4 TFSI COD 150pk A3.
Had je geen alarm erin? Sorry voor alle vragen, maar wil weten wat ik er tegen kan doen lol

• hmr
Yzord schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:05:
[...]

Had je geen alarm erin? Sorry voor alle vragen, maar wil weten wat ik er tegen kan doen lol
Wel alarm, maar het kleine ruitje aan de achterdeur laat dat niet afgaan.... Wat je eraan kan doen is een stuurslot en het kinderslot aandoen... Afschrikken en kinderslot zorgt ervoor dat ze niet de achterdeur open kunnen maken na het ruitje te hebben geforceerd.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Yzord
hmr schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:08:
[...]

Wel alarm, maar het kleine ruitje aan de achterdeur laat dat niet afgaan.... Wat je eraan kan doen is een stuurslot en het kinderslot aandoen... Afschrikken en kinderslot zorgt ervoor dat ze niet de achterdeur open kunnen maken na het ruitje te hebben geforceerd.
Kinderslot is een goeie...maar wat ik mij afvraag is waarom het alarm niet afgaat als ze de achterste deuren gebruiken. Zo komen dan toch in de auto en dan moet het bewegingsalarm toch afgaan? Oftewel, er is bewegings gedetecteerd binnen het voertuig dus alarm.

• hmr
Yzord schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:11:
[...]

Kinderslot is een goeie...maar wat ik mij afvraag is waarom het alarm niet afgaat als ze de achterste deuren gebruiken. Zo komen dan toch in de auto en dan moet het bewegingsalarm toch afgaan? Oftewel, er is bewegings gedetecteerd binnen het voertuig dus alarm.
Waarschijnlijk een iets meer basaal alarm dan een alarm wat op een dikker sportmodel zit..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• NotSoSteady
hmr schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:03:
[...]

Ik heb dezelfde motor, maar is het ook eigenlijk makkelijk om alles weer origineel te maken. Als ik de auto nog een keer wil verkopen helpt dat niet echt. Persoonlijk zou ik in ieder geval niet snel een auto kiezen die getuned is.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

hmr schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:17:
[...]

Waarschijnlijk een iets meer basaal alarm dan een alarm wat op een dikker sportmodel zit..
Dat lijkt me inderdaad het geval, want mijn A4 gaat A. vanaf binnen niet open als de auto op slot zit (geen enkele deur) en B. gaat het alarm af als er binnen in de auto word bewogen.

Ragdoll wijzigde deze reactie 11-02-2020 18:25 (4%)

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 00:05
Ik heb nogal een eigenaardigheid met mijn A3 uit 2000 (automaat). Als ik de auto start en weg ga rijden dan gaat mijn dashboard niet aan, waardoor ik dus niet zie hoe hard ik rijd _/-\o_ Dit duurt zo'n 15 tot 20 minuten en na wat getik achter het dashboard springt alles aan.

Is dit met een fluitje van een cent te verhelpen of moet er echt een compleet nieuw dashboard in (a 300-350 euro)? De reden waarom ik het vraag is dat de ene garagist A zegt en de andere B en ik kom er niet aan uit wat nu wijs is. Lijkt mij 1 zekering ofzo te zijn toch?

https://alletop5lijstjes.nl

• Yzord
CryptoNL schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:46:
Ik heb nogal een eigenaardigheid met mijn A3 uit 2000 (automaat). Als ik de auto start en weg ga rijden dan gaat mijn dashboard niet aan, waardoor ik dus niet zie hoe hard ik rijd _/-\o_ Dit duurt zo'n 15 tot 20 minuten en na wat getik achter het dashboard springt alles aan.

Is dit met een fluitje van een cent te verhelpen of moet er echt een compleet nieuw dashboard in (a 300-350 euro)? De reden waarom ik het vraag is dat de ene garagist A zegt en de andere B en ik kom er niet aan uit wat nu wijs is. Lijkt mij 1 zekering ofzo te zijn toch?
Schadeauto geweest (ooit)? Wellicht vocht. Ik had een auto die dat deed wanneer het koud en vochtig was, maar in de zomer nergens last van totdat er weer een stortbui was geweest.

Een zekering zou kunnen (corrosie), maar in principe doet een zekering het, of helemaal niet. Maar zekering vervangen zijn de kosten niet, dus zou ik dat eerst proberen.
Yzord schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:11:
[...]

Zo'n ruit moet natuurlijk wel de nodige detectie hebben wat betreft het inslaan ervan:

Zo was het in mijn RS. Die bruine strepen die je ziet waren gewoon draadjes. Knapt de ruit knappen de draadjes en ging het alarm af. Bewegingsdetector in de auto kan ook.

Een auto met weinig opties zal dat fabrieksaf niet hebben nee. Meestal zit er een klasse 3 alarm in (meest basis). Wil je meer moet je bijbetalen.

M'n magische bol werken.

• CryptoNL
Yzord schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:43:
[...]

Schadeauto geweest (ooit)? Wellicht vocht. Ik had een auto die dat deed wanneer het koud en vochtig was, maar in de zomer nergens last van totdat er weer een stortbui was geweest.

Een zekering zou kunnen (corrosie), maar in principe doet een zekering het, of helemaal niet. Maar zekering vervangen zijn de kosten niet, dus zou ik dat eerst proberen.
Niet dat ik weet. Hij doet het altijd ook in de zomer lol. Nu een betrouwbare garagist vinden, mission impossible lol

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23-02 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jism schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:52:
[...]

Zo was het in mijn RS. Die bruine strepen die je ziet waren gewoon draadjes. Knapt de ruit knappen de draadjes en ging het alarm af. Bewegingsdetector in de auto kan ook.
Serieus? Ik dacht dat dat ruitverwarming was. :X

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Maasluip schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:07:
[...]

Serieus? Ik dacht dat dat ruitverwarming was. :X
Ik kon de ruiten ook niet zomaar vervangen. Er zat een klasse 4 alarm in met o.a ruit inbraak detectie en bewegingsdetectie. Ik heb dat toen nog uitvoerig zitten testen en idd 1x je hand in de auto of het minst geringste aan stof erin laat het al afgaan.

M'n magische bol werken.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

[...]

Zo'n ruit moet natuurlijk wel de nodige detectie hebben wat betreft het inslaan ervan:

[Afbeelding]

Een auto met weinig opties zal dat fabrieksaf niet hebben nee. Meestal zit er een klasse 3 alarm in (meest basis). Wil je meer moet je bijbetalen.
AFAIK hebben die strepen niks met het alarm te maken maar is dat de antenne voor AM en FM of GPS.
Correct me if im wrong @Rainesh
Ragdoll schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:43:
[...]

AFAIK hebben die strepen niks met het alarm te maken maar is dat de antenne voor AM en FM of GPS.
Leek me stug. Auto had gewoon een antenne achterop, en GPS was middels een kleine module op het dak zoiets als dit:

M'n magische bol werken.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

Jism schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:46:
[...]

Leek me stug. Auto had gewoon een antenne achterop, en GPS was middels een kleine module op het dak zoiets als dit:

[Afbeelding]
Er zit meer dan 1 antenne in de auto. Uit mijn hoofd 3 stuks, linker- rechter zijruit en dak.
Zie ook de "verdeler"

Edit zelfs 4 waarschijnlijk, linker- rechter zijruit, achterruit en dak.

Ragdoll wijzigde deze reactie 12-02-2020 16:52 (5%)

Ragdoll schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:50:
[...]

Er zit meer dan 1 antenne in de auto. Uit mijn hoofd 3 stuks, linker- rechter zijruit en dak.
Zie ook de "verdeler"

[Afbeelding]

Edit zelfs 4 waarschijnlijk, linker- rechter zijruit, achterruit en dak.
Zo'n verdeler zat inderdaad in de auto, maar waarom 4 antenne's?

Ik had begrepen dat de ruiten die ik had enigzins beveiliging hadden tegen inslaan. Iets zou triggeren op waarop het alarm af zou gaan.

M'n magische bol werken.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

Zie ook:
https://www.audi-sport.ne...erial-in-b8-avant.276147/

Maar tegen inslaan is gewoon een bewegingsalarm i guess, heb ik bij mij auto ook. Als je je hand door een open raam steekt als de auto op slot staat dan gaat het alarm ook af.

• Yzord
[...]

[Afbeelding]

Dat is de AM/FM antenne lol. Dat heeft niets te maken met het alarm.

En over het alarm gesproken. Ik zei niet dat als de ruit breekt dat dan het alarm af zou gaan. Waar ik op doel is dat ze de ruit breken zodat ze van binnenuit de deur open kunnen maken. Alleen de bewegingsmelder (die ik wel in mijn RS5 heb zitten) detecteert dan een arm (of druk verschil) en laat dan het alarm afgaan.

Yzord wijzigde deze reactie 12-02-2020 17:01 (18%)

• Yzord
CryptoNL schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:56:
[...]

Niet dat ik weet. Hij doet het altijd ook in de zomer lol. Nu een betrouwbare garagist vinden, mission impossible lol
https://www.actronics.nl/...elen/audi-a3-8l-1996-2003

Yzord wijzigde deze reactie 12-02-2020 17:07 (3%)

• CryptoNL
Thanks. Nieuw paneel 300 euro. Dus eigenlijk moet ik een garagist vinden die even achter het paneel wil kijken. Het lijkt mij niet DEFECT, want hij springt nog steeds aan na een tijdje. Er zal wel iets loszitten ofzo, maar alle garagisten die ik spreek zeggen; Stop er maar een nieuw dashboard in. Ja leuk, maar als dat niet nodig is dan ga ik dat niet doen natuurlijk.

• Yzord
CryptoNL schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:07:
Thanks. Nieuw paneel 300 euro. Dus eigenlijk moet ik een garagist vinden die even achter het paneel wil kijken. Het lijkt mij niet DEFECT, want hij springt nog steeds aan na een tijdje. Er zal wel iets loszitten ofzo, maar alle garagisten die ik spreek zeggen; Stop er maar een nieuw dashboard in. Ja leuk, maar als dat niet nodig is dan ga ik dat niet doen natuurlijk.
Dat bedrijf reviseert ook, maar dan zal je toch ook snel richting de 200 euro gaan

• Rainesh
Ragdoll schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:43:
[...]

Dat zijn de antennes, niet de glasbreuk sensoren haha. Sensor is een klein stukje dat vast zit aan je ruit, is amper te zien.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

Ja toch hé

• Rainesh

• Galaxis
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:26
Misschien een domme vraag, maar ik kan het echt niet vinden. Heeft mijn a3 limo 2018 1.5tfsi een distributie riem of ketting?

• Yzord
Galaxis schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:42:
Misschien een domme vraag, maar ik kan het echt niet vinden. Heeft mijn a3 limo 2018 1.5tfsi een distributie riem of ketting?
Ketting

• Galaxis
Dan wordt het rondje dealer. Ding tikt als een malle met starten en als hij naar stationair valt dipt het toerental even en tikt hij ook even een paar tellen.

• Yzord
Galaxis schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:47:
[...]

Dan wordt het rondje dealer. Ding tikt als een malle met starten en als hij naar stationair valt dipt het toerental even en tikt hij ook even een paar tellen.
Wat heeft ie gelopen dan?

• Galaxis
66K

Edit: net ook eens olie gepeild, hij heeft bij 60k nog een beurt gehad, oliepijl zit op de helft ...

Ik heb de wagen bij 50k in ontvangst genomen, poolauto, de vorige eigenaar is er niet heel zuinig opgeweest , dat is aan alles te zien, velgen schade, plaatwerk veel krassen. Eeuwig zonde.

Galaxis wijzigde deze reactie 12-02-2020 19:06 (49%)

• royhoi
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 02:46
Galaxis schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:42:
Riem

Ik ben dyslectisch dus let niet op mijn spelfouten.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

Wat @royhoi zegt, die heeft inderdaad een riem.

• Yzord
Ragdoll schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:37:
Wat @royhoi zegt, die heeft inderdaad een riem.
Huh, weet je dat zeker? Dan is het een overgangsjaar ofzo, want er zijn ook 1.5 tfsi's met een ketting.

• Galaxis
Voor de volledigheid, hij is 12.01.2018 Op kenteken gegaan, het is een 1.5tfsi COD s-line automaat

• Yzord
Galaxis schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:57:
Voor de volledigheid, hij is 12.01.2018 Op kenteken gegaan, het is een 1.5tfsi COD s-line automaat
https://www.car.info/en-s...5-tfsi-cod-16420144/specs

Ketting

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

Het is toch een EA211 Evo motor?
the drive of the two overhead camshafts (DOHC valve control) via a maintenance-free timing belt

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:42
https://procarmanuals.com/vag-ssp-557-the-arteon/

Riem.
Camshafts driven via a toothed belt.
VW SSP data >>> random internet spec aggregator site.

• Yzord
Beste is gewoon maar ff de Audi dealer bellen.

• Galaxis
Haha, ik zal morgen wel even bellen. Maar aan de ratel te horen met koudstart zet ik mijn geld in op een ketting.

• Rainesh
Volgens mij is het ook een riem.

Rainesh schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:10:
[...]

Dat zijn de antennes, niet de glasbreuk sensoren haha. Sensor is een klein stukje dat vast zit aan je ruit, is amper te zien.
:>

Ik was altijd in de veronderstelling dat die bruine dingen te maken hadden met inbraak detectie. In ieder geval het glas kon ik niet zomaar laten vervangen, daar zit wat electronica in verwerkt enzo.

Als een vlieg achterbleef in je auto kon dat zo het alarm laten triggeren. Zo gevoelig waren die sensoren in de auto ook.

M'n magische bol werken.

• Yzord
Jism schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:58:
[...]

:>

Ik was altijd in de veronderstelling dat die bruine dingen te maken hadden met inbraak detectie. In ieder geval het glas kon ik niet zomaar laten vervangen, daar zit wat electronica in verwerkt enzo.

Als een vlieg achterbleef in je auto kon dat zo het alarm laten triggeren. Zo gevoelig waren die sensoren in de auto ook.
Nee, toentertijd was de antenne op het dak een optie voor satelliet radio en waren die strepen op de raam voor een beter ontvangst voor AM/FM

• Galaxis
Galaxis schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:54:
Haha, ik zal morgen wel even bellen. Maar aan de ratel te horen met koudstart zet ik mijn geld in op een ketting.
Contact gehad met de dealer, de wagen gaat binnenkort naar binnen toe. Het is inderdaad een ketting trouwens :P

• Yzord
Galaxis schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:58:
[...]

Contact gehad met de dealer, de wagen gaat binnenkort naar binnen toe. Het is inderdaad een ketting trouwens :P
Dacht al 8)7

• PH Yaris
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:58
volgens https://de.wikipedia.org/wiki/VW_EA211_evo:

Ventiltrieb
Alle Varianten verfügen über vier Ventile pro Zylinder, die über Rollenschlepphebel von den beiden obenliegenden Nockenwellen (DOHC-Ventilsteuerung) betätigt werden. Die Nockenwellen werden über einen wartungsfreien Zahnriemen von der Kurbelwelle angetrieben.

Dus tandriem en geen ketting volgens mij en de Duitse WIKI !! :)

dat wartungsfrei betekent 240000km volgens voetnoot 1

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:53
En opeens was de kogel door de kerk. De e-Up wordt ingeruild voor een (zakelijke) Q2!

Volgende week op vakantie in Nederland en daarna hopelijk ophalen 👍👍👍

• Naif0n
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 02:54
Heb zo te merken me maat aangestoken met het Audi virus. Is aan het zoeken nu naar een A6/A4 of S3 voor rond de 15k. Nou vraag ik me af of iemand beetje idee heeft wat het importeren zou kosten? Gezien de meeste wagens hier in Duitsland wel wat goedkoper zijn.

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Naif0n schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:40:
Heb zo te merken me maat aangestoken met het Audi virus. Is aan het zoeken nu naar een A6/A4 of S3 voor rond de 15k. Nou vraag ik me af of iemand beetje idee heeft wat het importeren zou kosten? Gezien de meeste wagens hier in Duitsland wel wat goedkoper zijn.
Als je het zelf doet, niet veel! Het meeste geld gaat zitten in bpm afdracht.

• Yzord
Een tip die ik heb geleerd van een bevriende importeur: er zijn veel paardenhandelaren op mobile.de en dat soort sites.

Wat hij daar mee bedoelde moest ik zelf uitvinden, maar hij stond er op dat hij de final check deed voor me. Ok, zo gezegd zo gedaan. Dus ik op zoek naar een full option SQ5 in Duitsland. Wat kan er fout gaan toch?

Eentje gevonden. Was 55k en deze man bleek goudeerlijk. Vertelde me erbij dat de auto schade heeft gehad aan de achterkant (bumper was ingedeukt na kop staart botsing) en had er ook foto's bij van de staat ervan. En inderdaad netjes opgelost. Maar vooruit, omdat ik zo geïnteresseerd was mocht ik hem voor 53k op komen halen. Niks aant handje toch?

Dus ik ermee naar mijn vriend en de hele boel voorgelegd. Zag er op zich netjes uit zei hij, maar vraag maar eens even of er Duitse papieren bij zitten. Normaliter stuurde de verkoper vrij snel zijn antwoord, maar ditmaal zat er een etmaal tussen, maar het antwoord was bevredigend. Geen probleem zei hij, Duitse papieren krijg ik vandaag binnen. Mooi toch?

Dus ik weer naar mijn vriend ermee en die begon zich al te roeren. Hij vroeg me om het VIN nummer op te vragen. Dus ok, zo gedaan en whoppa, kreeg meteen VIN nummer doorgestuurd. Niks aant handje toch? Dus wij VIN nummer in database gegooid, blijkt de auto een Canadees te zijn. Tja, dat is ook geen probleem toch? Gasten hebben ook stuur aan de linkerkant en met beetje geluk heb je zelfs de hot package in je auto zitten. Hoe mooier wil je het hebben?

En daar zit nou net de clue. Een Europese SQ5 hoeft door de RDW niet gekeurd te worden in Lelystad omdat er al Europese papieren bij zitten. Dan is het gewoon naar een RDW bij jou in de buurt te gaan, standaard keuren en BPM betalen en wachten op je kenteken. Maar bij auto's buiten de EU kom je voor nare verrassingen te staan. Allereerst moet je met de auto naar Lelystad waar hij volledig opnieuw gekeurd gaat worden om zijn Europese papieren te mogen krijgen. Kosten 1000 euro. Maar het echte lolletje komt nog. De CO emissies in landen buiten Europa zijn heel anders. Deze auto's stoten VEEL meer co uit dan de europese versies. Hoef ik bij een Europese SQ5 maar rond de 18k BPM te betalen, voor een Canadese moet je minimaal 40k BPM betalen, omdat deze 2 keer zoveel uitstoten dan een Europese versie.

Dus wat doen deze paardehandelaren. Ze kopen dus salvage cars op via biedingensite's van verzekeraars in de US, Canada of Mexico. Laten de auto's naar Duitsland overkomen, repareren deze, maar betalen niet de BPM, omdat deze auto bedoelt zijn voor de export naar...juist bijv. Nederland of Polen. Vertellen er niet bij dat het geen Europese auto is, maar hebben wel TUV papieren en dergelijke erbij. De prijs die je ziet op mobile.de is voor Duitse standaarden te duur, maar voor ons dus goedkoop. Jij tikt zo'n auto af, rijdt ermee naar Nederland en bij de normale RDW keuring krijg je dan vervolgens te horen dat ze hem niet kunnen keuren, want je hebt de Europese papieren er niet bij. Ze sturen je dus door naar lelystad en dan begint alle ellende.

Dus na een ellenlang verhaal neergeplempt te hebben heb ik dus een tip voor iedereen. Vraag altijd het VIN nummer op en als dit geen Europese auto betreft, LAAT HEM STAAN! Hoe geil en vol opties hij ook mag zijn. Tevens google ook op de VIN, want de biedingsite's van verzekeraars zetten altijd bij de veiling het VIN nummer online. Zoek maar eens op WA1C4BFYXJ2178055

Dus zelf importeren klinkt niet alleen spannend, het is het ook en als je niet goed uitkijkt ben je zo tiental duizenden euro's lichter want de BPM moet je toch betalen.

veel succes

Ps, uiteindelijk heb ik een SQ5 bij een Nederlandse verkoper gekocht die hem ook had geïmporteerd.
Pagina: 1 ... 93 94 95 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True