Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 94 ... 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14:34

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Sinds vandaag heb ik een (voor mij) nieuwe A3 (uit 2016). Nog geen tijd gehad om er veel mee te doen, wel geprobeerd om de MyAudi-app te koppelen maar als ik de stappen volg en naar MyConnect ga dan krijg ik een melding dat er geen sim-kaart aanwezig is. Dat klopt. :P Is dat wel per se nodig om die app te koppelen of mis ik ergens iets?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Spinez0r
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:27

Spinez0r

They call me Mike.

FlipFluitketel schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:44:
Sinds vandaag heb ik een (voor mij) nieuwe A3 (uit 2016). Nog geen tijd gehad om er veel mee te doen, wel geprobeerd om de MyAudi-app te koppelen maar als ik de stappen volg en naar MyConnect ga dan krijg ik een melding dat er geen sim-kaart aanwezig is. Dat klopt. :P Is dat wel per se nodig om die app te koppelen of mis ik ergens iets?
Ik denk dat dat wel nodig is ja, aangezien de auto anders geen enkele manier heeft om met de server van Audi te verbinden. of er moet een e-Sim aanwezig zijn, maar weet niet of de A3's uit 2016 dat hebben.
GeeMoney schreef op maandag 20 januari 2020 @ 23:22:
Niet gewassen en een beetje somber weer maar dat mag de pret van het (tijdelijk) gratis snelladen niet drukken :p

***members only***
Nu nog wel, Lees overal in het nieuws dat de prijs per KWh naar 80 cent gaat?!? :'(

https://www.autoblog.nl/n...t-schreeuwend-duur-136782

https://www.dagelijksesta...-47-euro-per-oplaadbeurt/

[Voor 30% gewijzigd door Spinez0r op 22-01-2020 21:11]

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:57
Spinez0r schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:09:
[...]

Ik denk dat dat wel nodig is ja, aangezien de auto anders geen enkele manier heeft om met de server van Audi te verbinden. of er moet een e-Sim aanwezig zijn, maar weet niet of de A3's uit 2016 dat hebben.

[...]

Nu nog wel, Lees overal in het nieuws dat de prijs per KWh naar 80 cent gaat?!? :'(

https://www.autoblog.nl/n...t-schreeuwend-duur-136782

https://www.dagelijksesta...-47-euro-per-oplaadbeurt/
Daarom inderdaad tijdelijk tussen haakjes :) .
Als je een Audi recharge abonnement hebt dan kost het je €0,35 euro begreep ik maar het abonnement is dan weer 17 euro per maand 8)7 .
Ik heb 4 laadpassen dus ik kijk wel even welke de goedkoopste is. Op zich wel lekker vooruitzicht op lege palen denk ik. Ik heb een trip naar Polen staan eind Maart en zal dan toch echt van Ionity gebruik moeten maken om geen uren tijd te verspillen.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13:52
Gisteren nog ff 65 liter diesel getankt, over 1150km moet ik weer 3 minuten tanken :+

Ff zonder dollen, wat hierboven omschreven staat zag ik dus echt niet zitten, al dat gestekker etc.

Ik zal wel ouderwets zijn ;)

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• GeeMoney
Grolsch schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:14:
Gisteren nog ff 65 liter diesel getankt, over 1150km moet ik weer 3 minuten tanken :+

Ff zonder dollen, wat hierboven omschreven staat zag ik dus echt niet zitten, al dat gestekker etc.

Ik zal wel ouderwets zijn ;)
Het valt mij nog mee. Ik heb 6 ladingen nodig en had dus Ionity palen gepland oorspronkelijk.
Dit zou 2uur en 10 minuten toevoegen aan de reistijd van 12 uur en 35 minuten.
Oftewel ik ben een goede 14 uur onderweg ipv 12 en een half.
Normaliter zou je denk ik ook elke 3-4 uur toch wel even de benen strekken, drinken halen of een happie eten dus ook 12 uur en 35 zou dan al zeker 13 uur en 35 minuten zijn.
Door mijn 3 stops extra ben ik dus een uurtje langer onderweg. En het is natuurlijk niet zo dat ik dit elke week van plan ben >:) .

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
GeeMoney schreef op maandag 20 januari 2020 @ 23:22:
Niet gewassen en een beetje somber weer maar dat mag de pret van het (tijdelijk) gratis snelladen niet drukken :p

***members only***
A27 ten hoogte van Nieuwegein? 8)

• GeeMoney
GioStyle schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:25:
[...]

A27 ten hoogte van Nieuwegein? 8)
Jazeker :)

• GioStyle
  • Nu online
Mooie auto. Hoeveel kWh en hoeveel km rijd je op een lading?

• GeeMoney
GioStyle schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:30:
[...]

Mooie auto. Hoeveel kWh en hoeveel km rijd je op een lading?
Dank je.
Bruikbare capaciteit is 84kWh . Met de huidige weersomstandigheden op een 80% lading rijd ik gemiddeld 220km en kom dan thuis met 6 a 10% lading resterend. (2 tot 7 graden met wind en regen).
In de zomer zou dat rond de 300-310km moeten zijn op een 80% lading.

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
GeeMoney schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:32:
[...]

Dank je.
Bruikbare capaciteit is 84kWh . Met de huidige weersomstandigheden op een 80% lading rijd ik gemiddeld 220km en kom dan thuis met 6 a 10% lading resterend. (2 tot 7 graden met wind en regen).
In de zomer zou dat rond de 300-310km moeten zijn op een 80% lading.
En als je em verlaagd haal je net iets meer :p

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:01

Tijntje

Hello?!

En de bestelling is de deur uit *O*
Mogen we straks de VW inruilen voor de 4 ringen.

[Voor 40% gewijzigd door Tijntje op 29-01-2020 08:03]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• the-edge
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Nog geen Audi eigenaar, maar ik meld me vast. :w

Ik ben nu 1,5 jaar voor mezelf als ZZP'er aan de slag. Toen ik begon heb ik een VW Golf (benzine) uit 2016 gekocht. Nu maak ik steeds meer kilometers en gaat het 'comfort' van de Golf me tegenstaan. Uren in die auto zijn niet fijn.

Nu ben ik me aan het oriënteren op een Audi A6 diesel uit +/- 2017. Het is natuurlijk een flinke stap vooruit van een Golf naar een A6, maar wij (mrs. the-edge en ik) werken er hard voor en eisen meer ruimte en comfort voor mij en ons gezin.
Maar waar moet ik rekening mee houden qua stijgende kosten? Het is natuurlijk een zware auto. Dus wegenbelasting/verzekering etc. en onderhoud?!

• Rainesh
  • Nu online
the-edge schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:16:
Nog geen Audi eigenaar, maar ik meld me vast. :w

Ik ben nu 1,5 jaar voor mezelf als ZZP'er aan de slag. Toen ik begon heb ik een VW Golf (benzine) uit 2016 gekocht. Nu maak ik steeds meer kilometers en gaat het 'comfort' van de Golf me tegenstaan. Uren in die auto zijn niet fijn.

Nu ben ik me aan het oriënteren op een Audi A6 diesel uit +/- 2017. Het is natuurlijk een flinke stap vooruit van een Golf naar een A6, maar wij (mrs. the-edge en ik) werken er hard voor en eisen meer ruimte en comfort voor mij en ons gezin.
Maar waar moet ik rekening mee houden qua stijgende kosten? Het is natuurlijk een zware auto. Dus wegenbelasting/verzekering etc. en onderhoud?!
De a6 is aardig bullet proof, wat voor motor wil je erin?

• GeeMoney
@the-edge afhankelijk van hoe je hem gaat kopen (zakelijk/privé) en of je dus wel of niet gaat bijtellen/declareren zou ik ook even je boekhouder raadplegen :) .
Denk in ieder geval aan verzekering/wegenbelasting en verbruik die behoorlijk toe zullen nemen. Krijg je ook wat voor terug natuurlijk maar zeker verzekering zal afhangen van catalogus waarde, leeftijd en je historie op gebied van claims.

• the-edge
  • Nu online
Rainesh schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:11:
[...]

De a6 is aardig bullet proof, wat voor motor wil je erin?
Een 2.0 of 3.0 TDI automaat.
Ik heb niet zoveel (lees: bijna geen) verstand van auto's, ik weet vooral wat ik mooi en fijn vind :)
GeeMoney schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:36:
@the-edge afhankelijk van hoe je hem gaat kopen (zakelijk/privé) en of je dus wel of niet gaat bijtellen/declareren zou ik ook even je boekhouder raadplegen :) .
Denk in ieder geval aan verzekering/wegenbelasting en verbruik die behoorlijk toe zullen nemen. Krijg je ook wat voor terug natuurlijk maar zeker verzekering zal afhangen van catalogus waarde, leeftijd en je historie op gebied van claims.
Ik wil hem privé kopen zoals ik nu ook in mijn Golf rijd. Dus de zakelijke KM's ook zakelijk aftrekken.
Daarnaast wil ik in de nieuwe situatie het percentage zakelijk (dus een soort van km registratie bijhouden - automatisch?) bijhouden en dus ook onderhoud en alle andere kosten voor een deel aftrekbaar maken.

In dat geval hoef ik dus ook geen boekhouder te raadplegen en heb ik geen bijtelling. Historie op het gebied van claims zit wel goed. Maar verzekering en wegenbelasting gaan dus hoe dan ook flink stijgen. Daar moet ik me toch nog wat meer in verdiepen.

[Voor 63% gewijzigd door the-edge op 29-01-2020 11:39]

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Kijk wat je uit hebt gegeven aan die Golf de afgelopen jaren en verdubbel dat voor een A6. Zeker als je iets met 6 cilinders en een gewicht van ruim 1700kg rijdt..

• Logi
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 02-03 07:25
Sinds kort heb ik een nieuwe telefoon (Iphone 11), maar het lukt niet om de Bluetooth verbinding tot stand te brengen met een MMI 3G Basic (geen hdd en geen 3D maps in een A4 B8 Facelift 2012).
Zou een MMI update (nog nooit gedaan sinds aanschaf :$) voldoende zijn? Of moet de Bluetooth module worden vervangen (als die aanwezig is) oid?
In een andere oude topic schreef @GeeMoney over een box vervangen:
GeeMoney schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:34:
Ik ken niemand met een iPhone die problemen heeft met zijn recente BT carkit/Multimedia unit?
Er is in het verleden wel een serie Audi/VW's geweest die een verouderde BT standaard hanteerden waardoor veel funcites niet mogelijk waren (niet alleen iPhone's maar ook Samsungs). Dit was toen te verhelpen door een box van 75 euro te kopen en de oude te vervangen. (zat onder passagiers stoel in Golf6) .
Maar ook dat was dus feitelijk te wijten aan oude rommel in de auto dan de modems/chips in de iPhones.
Kan zijn dat ik in de verkeerde richting zit te zoeken, maar om wat voor box ging het?
Kortom, heeft iemand ervaring met de combi Iphone 11 (ios 13.3) en MMI 3G Basic?

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

Frontpage Admin / Global Moderator

excommunicado

MMI 3G gebruikt AFAIK voor alle types dezelfde bluetooth module, met uitzondering van de MMI 3G plus (vanwege audio streaming). Ik heb zelf een A4 B8 met MMI 3G high en geen problemen met koppelen.

Heb je al via het menu je bluetooth settings leeg gegooid en opnieuw proberen te koppelen?

• GeeMoney
Logi schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:28:
Sinds kort heb ik een nieuwe telefoon (Iphone 11), maar het lukt niet om de Bluetooth verbinding tot stand te brengen met een MMI 3G Basic (geen hdd en geen 3D maps in een A4 B8 Facelift 2012).
Zou een MMI update (nog nooit gedaan sinds aanschaf :$) voldoende zijn? Of moet de Bluetooth module worden vervangen (als die aanwezig is) oid?

[...]

Kan zijn dat ik in de verkeerde richting zit te zoeken, maar om wat voor box ging het?
Kortom, heeft iemand ervaring met de combi Iphone 11 (ios 13.3) en MMI 3G Basic?
In de Golf 6 destijds werd er bij productie voor datum X een bluetooth module gebruikt welke maximaal BT 3.0 ondersteunde oid. Mijn Golf 6 had de nieuwe box en die van mijn collega destijds niet. Dealer heeft toen het zwarte kastje onder de passagiers stoel vervangen voor een nieuwer exemplaar (gratis) maar had een waarde van +- €75,- destijds.
Heette het geen phone box ofzo?

• Rainesh
  • Nu online
Logi schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:28:

[...]

Welk mmi softwareversie heb je? Zou probleemloos moeten verbinden namelijk

• Logi
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 02-03 07:25
Ragdoll schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:39:
MMI 3G gebruikt AFAIK voor alle types dezelfde bluetooth module, met uitzondering van de MMI 3G plus (vanwege audio streaming). Ik heb zelf een A4 B8 met MMI 3G high en geen problemen met koppelen.

Heb je al via het menu je bluetooth settings leeg gegooid en opnieuw proberen te koppelen?
Het is gelukt om te koppelen! Lag aan de telefoon (omgeruild), kon ook geen verbinding maken met andere Bluetooth apparatuur...had ik eerder kunnen checken 8)7 ...
Ook @GeeMoney en @Rainesh bedankt voor het meedenken :)

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 29-03 16:51
Nou, nog een week wachten en dan kan ik eindelijk mijn SQ5 Mythosblack 2018 ophalen.

Exterieur:

Optiekpakket zwart
Audi Matrix LED
Koplampreinigingsinstallatie
Dynamische richtingaanwijzers voor & achter
Getint glas vanaf de B-stijlen inclusief akoestisch glas in voorportieren
Glazen panoramadak
22" velgen
Comfortsleutel met elek. achterklep en virtual pedal
Buitenspiegels elek. inklapbaar en aut. dimmend
Aluminium spiegelbehuizing

Interieur:

Leder fijnnappa met ruitenstiksel
Elek. verstelbare stoelen
Elek. verstelbare lendensteunen
Achterbank plus
Stoelverwarming
Binnenspiegel aut. dimmend
Comfortairconditioning 3-zone
Lichtpakket 2 (Ambienteverlichting)
Hemelbekleding van zwarte stof
Afgevlakt sportstuur met schakelpaddels
Decoratielijsten carbon
Opbergpakket
Verstelbare achterbank
Draadloos verwarmbare voorruit

Veiligheid & Techniek:

Interieurvoorverwarming (standkachel met afstandsbediening)
Instelbaar onderstel met demperregeling
Grootlichtassistent
Licht-/Regensensor
Dynamic Steering
Tour pakket:
Adaptive cruise control
Lane assist
Side assist dodehoekassistent
Assistentiepakket City
Parkeerhulp plus
Achteruitrijcamera
Head-up display
Reservewiel met opvouwbare band
Vierwielaandrijving
Verkeerstekenherkenning d.m.v. camera
Wegklapbare trekhaak (af-fabriek)
Audi drive select (instelbaarheid van het rijgedrag)
Extra zij-airbags voor de achterbank

Infotainment:

MMI Navigatie Plus
MMI Touch
Phone box met wireless charging
Audi smartphone interface
Audi virtual cockpit
Bang & Olufsen 3D sound system
CD-/DVD-speler en SD-geheugenkaartlezers
USB aansluiting
Audi connect diensten (3 jaar Google Maps etc.)
Bluetooth telefoonverbinding
Spraakbediening

Incl. verlengde fabrieksgarantie tot Maart 2023

https://i.postimg.cc/wRm4ZWNL/velg.jpg

https://i.postimg.cc/XpNQw7H9/interieur.jpg

https://i.postimg.cc/N2jmrLsM/voorkant.jpg

https://i.postimg.cc/bGfn9my4/achterkant.jpg

De bedoeling is dat hij richting ABT gaat voor in ieder geval een andere achterbumper/uitlaat.

• NyceNL
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 14:18
Yzord schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:57:
Nou, nog een week wachten en dan kan ik eindelijk mijn SQ5 Mythosblack 2018 ophalen.

Exterieur:

Optiekpakket zwart
Audi Matrix LED
Glazen panoramadak
22" velgen

Interieur:

Achterbank plus
Stoelverwarming
Decoratielijsten carbon
Opbergpakket
Verstelbare achterbank

Veiligheid & Techniek:

Grootlichtassistent
Licht-/Regensensor
Dynamic Steering
Tour pakket:
Adaptive cruise control
Lane assist
Assistentiepakket City
Parkeerhulp plus
Achteruitrijcamera
Head-up display
Vierwielaandrijving

Infotainment:

MMI Navigatie Plus
MMI Touch
Audi virtual cockpit
USB aansluiting
Spraakbediening

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De bedoeling is dat hij richting ABT gaat voor in ieder geval een andere achterbumper/uitlaat.
Wat doe ik mijzelf aan, altijd maar lopen kwijlen naar die mooie autos.. En vanmiddag maar weer in mn 206je stappen :'(

• Yzord
NyceNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:05:
[...]

Wat doe ik mijzelf aan, altijd maar lopen kwijlen naar die mooie autos.. En vanmiddag maar weer in mn 206je stappen :'(
Heb wel een RS5 te koop voor je ;) ik ben ook begonnen met Peugeot (205GTi's, 206RC), maar eenmaal in een Audi gereden te hebben wil je nooit meer terug naar iets Frans.

Ik zou zeggen, begin eerst met een A4 of A3.

• NyceNL
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 14:18
Yzord schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:13:
[...]

Heb wel een RS5 te koop voor je ;) ik ben ook begonnen met Peugeot (205GTi's, 206RC), maar eenmaal in een Audi gereden te hebben wil je nooit meer terug naar iets Frans.

Mijn aller eerste rijles in een A4 gehad. Daarna en paar keer een golfje en geeindigd in een Q2.

Doel is deze lekker op rijden en dan kijken naar een mooie A3. Aangezien mn vriendin ook Audi fan is moet dat goed komen :p Al gaan we dan wel naar een ander prijs klassetje 8)7

• Miesjh
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:11

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Exterieur:

Optiekpakket zwart
Audi Matrix LED
Glazen panoramadak
22" velgen

Interieur:

Achterbank plus
Stoelverwarming
Decoratielijsten carbon
Opbergpakket
Verstelbare achterbank

Veiligheid & Techniek:

Grootlichtassistent
Licht-/Regensensor
Dynamic Steering
Tour pakket:
Adaptive cruise control
Lane assist
Assistentiepakket City
Parkeerhulp plus
Achteruitrijcamera
Head-up display
Vierwielaandrijving

Infotainment:

MMI Navigatie Plus
MMI Touch
Audi virtual cockpit
USB aansluiting
Spraakbediening

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Schitterende wagen zeg. _/-\o_

Xbox Live: Miesjh NL

• GeeMoney
@Yzord werkt je pakket tour wel met je afgevlakt sportstuur met peddels?
Deze optie is namelijk op de nieuwe e-trons niet mogelijk.
Qua opties heb ik nagenoeg hetzelfde op mijn e-tron 55. Erg dikke bak hoor.
Voor wat betreft je Audio kan ik je aanraden in je MMI alles wat met 3-D te maken heeft heel snel uit te schakelen :+ . Dat klinkt voor geen meter namelijk. (laag is weg en hoge tonen zijn schel)

• Yzord
GeeMoney schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:42:
@Yzord werkt je pakket tour wel met je afgevlakt sportstuur met peddels?
Deze optie is namelijk op de nieuwe e-trons niet mogelijk.
Qua opties heb ik nagenoeg hetzelfde op mijn e-tron 55. Erg dikke bak hoor.
Voor wat betreft je Audio kan ik je aanraden in je MMI alles wat met 3-D te maken heeft heel snel uit te schakelen :+ . Dat klinkt voor geen meter namelijk. (laag is weg en hoge tonen zijn schel)
Waarom zou het niet werken met een afgevlakt stuur? Pakket tour heeft voornamelijk te maken met ACC, lane assist en side assist wat voornamelijk is weggewerkt in de knipperlicht/CC hendels. Ik zie niet in waarom dat niet zou werken met een afgevlakt stuur.

En bedankt voor de tip. Vroeg mij al af wat die 3D sound betekende....gaat mooi uit dus lol.

• GeeMoney
Yzord schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:53:
[...]

Waarom zou het niet werken met een afgevlakt stuur? Pakket tour heeft voornamelijk te maken met ACC, lane assist en side assist wat voornamelijk is weggewerkt in de knipperlicht/CC hendels. Ik zie niet in waarom dat niet zou werken met een afgevlakt stuur.

En bedankt voor de tip. Vroeg mij al af wat die 3D sound betekende....gaat mooi uit dus lol.
Er zit een mechanisme in het stuur om je in de baan te houden en dus bij te sturen (Lane-assist).
Dit zit in ieder geval niet in een afgevlakt stuur op de e-trons. Het stuur moet dan rond zijn namelijk.
Als je het afgevlakte stuur neemt op de e-tron dan heb je wel Lane-assist maar kan hij je dus niet in de baan houden...

• Rainesh
  • Nu online
GeeMoney schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:34:
[...]

Er zit een mechanisme in het stuur om je in de baan te houden en dus bij te sturen (Lane-assist).
Dit zit in ieder geval niet in een afgevlakt stuur op de e-trons. Het stuur moet dan rond zijn namelijk.
Als je het afgevlakte stuur neemt op de e-tron dan heb je wel Lane-assist maar kan hij je dus niet in de baan houden...
Huh echt? Nog nooit gehoord.

Bij @Yzord werkt in iedergeval wel pakket tour icm afgeplat stuurwiel.

• GeeMoney
Rainesh schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:39:
[...]

Huh echt? Nog nooit gehoord.

Bij @Yzord werkt in iedergeval wel pakket tour icm afgeplat stuurwiel.
Ik maak geen grappen :) Staat zelfs in de brochure:

Uit de brochure:
Opmerking: niet te bestellen i.c.m. een multifunctioneel stuurwiel 1XW, 1XP, 2PF) of verwarmbaar stuurwiel.
Opmerking: Adaptive Drive Assist werkt uitsluitend i.c.m. het standaard MF lederen 4-spaaksstuurwiel met paddels

De 1XW etc. zijn natuurlijk de niet ronde stuurtjes :)

[Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 30-01-2020 15:44]

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:01

Tijntje

Hello?!

GeeMoney schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:44:
[...]

Ik maak geen grappen :) Staat zelfs in de brochure:

Uit de brochure:
Opmerking: niet te bestellen i.c.m. een multifunctioneel stuurwiel 1XW, 1XP, 2PF) of verwarmbaar stuurwiel.
Opmerking: Adaptive Drive Assist werkt uitsluitend i.c.m. het standaard MF lederen 4-spaaksstuurwiel met paddels

De 1XW etc. zijn natuurlijk de niet ronde stuurtjes :)
Bij mijn A4 Avant waar de bestelling deze week de deur voor uitgegaan is kan het wel.
Ik heb Pakket Tour inclusief het afgevlakt stuurwiel.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• GeeMoney
Tijntje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:52:
[...]

Bij mijn A4 Avant waar de bestelling deze week de deur voor uitgegaan is kan het wel.
Ik heb Pakket Tour inclusief het afgevlakt stuurwiel.
Geen idee waar de beperking dan in zit.
Op een forum kwam ik iemand tegen die zelf het afgevlakte stuurwiel geplaatst had maar kreeg dus foutmeldingen en lane assist werkt niet. (Betrof wel een e-tron natuurlijk)

• Yzord
Heel apart dat het niet zou werken, maar goed, Audi zal het wel het best weten haha

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

Het lane-assist systeem van de e-tron heeft een touch stuurwiel waardoor je lane-assist alleen kan gebruiken met de handen aan het stuur. Bij oudere lane-assist systemen is het nodig af en toe een rukje aan het stuur te geven, zodat het systeem weet dat je er nog bent :+

[Voor 9% gewijzigd door Ragdoll op 30-01-2020 17:00]

• Yzord
Ragdoll schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:55:
Het lane-assist systeem van de e-tron heeft een touch stuurwiel waardoor je lane-assist alleen kan gebruiken met de handen aan het stuur. Bij oudere lane-assist systemen is het nodig af en toe een rukje aan het stuur te geven.
Kan me herinneren met testrit van de E-tron dat ik me wezenloos schrikte van de lane assist. Ik ben gewend om bochten heel scherp te nemen, maar Mr. Lane Assist dacht daar anders over.

Dus ik vermoed dat hij uit gaat bij mij, behalve met file rijden.

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 06:56

MLLL

My first Sony PSP 1

Yzord schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:13:
[...]

Grappig , ik het dat met Lexus,als je eenmaal Lexus hebt gereden wil je nooit terug meer naar iets Duits.
Feilloze techniek wat heerlijk rijdt, wel minimaal een 6 cilinder...

• GeeMoney
Yzord schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:01:
[...]

Kan me herinneren met testrit van de E-tron dat ik me wezenloos schrikte van de lane assist. Ik ben gewend om bochten heel scherp te nemen, maar Mr. Lane Assist dacht daar anders over.

Dus ik vermoed dat hij uit gaat bij mij, behalve met file rijden.
Waar het vooral heerlijk voor is: filerijden.
In de E-tron reageert het stuur sneller op aanrakingen inderdaad tov de Tiguan. Daar moest ik echt behoorlijk in knijpen.
De tijd die je van het stuur af kan zijn is hetzelfde als op de Tiguan. De stilstaan tijd en weer auto verder rijden is wel beduidend langer op de E-tron. (8 vs 3 seconden)

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Weet niet of deze al eerder is gepost:
YouTube: Audi Presents: An Avant Story
maar wat een prachtige reclame ;( en wat een beest die RS6 2020! Geweldige bak.

Ik blijf het wel jammer vinden dat ze de RS6 niet in Limousine uitvoering uitbrengen, niet dat ik er ooit geld voor zal hebben, maar toch :P

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, RTX 2070 Super, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

temp00 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:05:
Weet niet of deze al eerder is gepost:
YouTube: Audi Presents: An Avant Story
maar wat een prachtige reclame ;( en wat een beest die RS6 2020! Geweldige bak.

Ik blijf het wel jammer vinden dat ze de RS6 niet in Limousine uitvoering uitbrengen, niet dat ik er ooit geld voor zal hebben, maar toch :P
A8? :P

Ja de hele RS reeks heeft een verhaal, een begin, alles eigenlijk. Maar die prijzen gaan iedere generatie ook zwaar omhoog. Wat betaal je nu voor de 2020 variant, 250k? Dat was vroeger ergens 100k nog.

Zijn zwaar ideaale auto's voor het gezin. Alles packed het onboard, zelf ook een RS4 voor 3 jaar gehad, RS6 genoten, nja. Ik weet het wel.

Bedoel als je nu de kans nog krijgt zo'n auto te kunnen / mogen rijden, doen. Generaties na ons zullen alleen electrisch gedreven auto's met zero emissies nog mogen doen, zonder hoe het ooit te ervaren hoe het is een V6 / V8 / V10 (Bi)-Turbo te hebben.

We leven (nog) in mooie tijden.

M'n magische bol werken.

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

De A8 is net als de A6 ook alleen in 'S' variant te krijgen voor de limo uitvoering. Weliswaar een stuk krachtiger dan alle andere S's maar nog altijd geen RS :P

RS4 zou ik wel genoegen meenemen...RS3 ook....S ook :D

Yeps, denk ik ook wel eens over na. Misschien toch maar eens zo'n ding ergens huren om het nog een keer te kunnen ervaren.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, RTX 2070 Super, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:15

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Jism schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:31:
Ja de hele RS reeks heeft een verhaal, een begin, alles eigenlijk. Maar die prijzen gaan iedere generatie ook zwaar omhoog. Wat betaal je nu voor de 2020 variant, 250k? Dat was vroeger ergens 100k nog.
Nee man. Voor een lullige €185.000,-- mag jij er eentje (RS6) meenemen. Peanuts. Nou, doen? :+

Me.

Ik vindt het moeilijk. De oudere type RS'en blijven echt dat karakter behouden, maar zijn zo duur in onderhoud dat je economisch gezien net zo goed een nieuwere kunt kopen. Een nieuwere is ook leuk maar het is er een beetje vanaf allemaal.

Deze staat nog steeds tekoop. Prijs van onder de 15 wordt al genoemd als meeneem prijs. Ik weet precies het euvel, prachtig mooie auto's, maar het publiek is zo klein ook. Het kan een jaar, jaren duren voordat je zoiets verkopen kunt.

Zelf nog in gereden ook :9

Ik zou het wel weten. Maar de pest is import in portugal is onmogelijk. 33k. Dus ik zit of met nederlands kenteken of een auto hier. Maar ik ga geen 47k voor een 2001 type auto betalen, waar ik hier ook nog eens kamp met een extreme verzekeringspolicy. Oudere auto's krijg je niet all risk hier.

M'n magische bol werken.

• User
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:41
Mijn Haldex is kapot gegaan vandaag. Stond ineens te slippen bij het optrekken...
300 PK op alleen de voorwielen rijdt echt verschrikkelijk.

• Rainesh
  • Nu online
User schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:32:
Mijn Haldex is kapot gegaan vandaag. Stond ineens te slippen bij het optrekken...
300 PK op alleen de voorwielen rijdt echt verschrikkelijk.
Dat is snel...wanneer is er laatst onderhoud geweest aan je Haldex? Al uit laten lezen? Voor sommige is er namelijk een software update voor uit.

• User
Rainesh schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 00:22:
[...]

Dat is snel...wanneer is er laatst onderhoud geweest aan je Haldex? Al uit laten lezen? Voor sommige is er namelijk een software update voor uit.
2000 km geleden is de olie ververst, maar hij heeft er in totaal al 125k km op zitten en het schijnt dat de eerste versies van de S3 Haldex niet heel denderend waren en na ~90k km ook in de soep liepen.
Ik had het idee dat m'n verbruik ook steeds verder opliep. Gister zat ik met een goed warme motor op 1:14 bij 87 km/u en net wel/niet 1:10 bij 120. Normaal haal ik respectievelijk 1:16 en 1:12 bij die snelheden. Na een rit van een uurtje even met een warmtebeeld onder de auto gekeken en het leek er op dat de Haldex aan de buitenkant 100 graden was. Vind ik aan de hoge kant voor een koppeling die het niet doet.

Vandaag even bij Pouw langs, kben alleen niet in de buurt van mn standaard Pouw garage.

• Spinez0r
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:27

Spinez0r

They call me Mike.

Kort vraagje:

Ik heb een Audi A1 GB 2019 model met halogeen koplampen. (Ja i know ik had voor LED moeten gaan ;) )
Zit er een canbus systeem op mijn koplampen? Mocht ik ze vervangen door LED lampen (aftermarket), ga ik dan een melding ontvangen op mn dash?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Canbus had ik al op mijn 2007 seat altea en daar ging een lampje branden als er een lampje stuk was :+
Dus ga maar uit van ja en ja.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• the-edge
  • Nu online
Ik ben toch eens goed gaan tellen op een Audi A6. Toch lichtelijk vergist in de verzekerings- en belasting kosten. Het is wel te betalen, maar het ging knagen 'heb ik het er voor over'?

Dus vandaag naar de dealer geweest, en daar proefgereden in een A4 avant uit 2017 O+

We (mrs. the-edge en ik) gaan er dit weekend eens goed over nadenken, maar zijn eigenlijk beide verliefd geworden. Man, wat een fijne wagen. En eerlijk is eerlijk, groot genoeg voor mij ons :).
Daarnaast de kilometers (zakelijk en privé) nog eens goed naast elkaar gehouden, ik kom op een totaal van +/- 45.000. Twijfel, maar het zal benzine gaan worden. Ik heb namelijk ook geen idee wat de diesel belastingen over een paar jaar doen. En in welke binnensteden mag je dan nog wel komen?!

Anyway, deze auto hebben we dus op het oog:
https://i.imgur.com/tT2fCZh.jpg
https://i.imgur.com/ck6hXol.jpg
https://i.imgur.com/PZSeQp2.jpg
https://i.imgur.com/0bpTjGR.jpg
https://i.imgur.com/Ahn6jKJ.jpg
https://i.imgur.com/Au3QWZL.jpg

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Geen ervaring met een A4 verder, maar optisch een zeer fraaie auto. Velgen en kleuren combineren zeer fraai moet ik zeggen :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Met een 2017 model hoef je de komende jaren niet bang te zijn dat je de binnensteden niet in mag. Met 45dkm zou ik voor diesel gaan.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Yzord
Mooie auto, maar ik zou idd voor een diesel gaan gezien de km's die jullie willen gaan maken.

• jadjong
  • Nu online
Diesel scheelt hem op dit moment zo'n 2300.- op jaarbasis, incl extra wegenbelasting. Daarvoor kan je heel veel afschrijving voor lief nemen.

• Rainesh
  • Nu online
Mooie wagen!

Met deze moet je zeker een keer langs mij komen :) Kan er leuke dingen mee doen

Ik zou wel dan voor een 2.0 190pk gaan ipv een 1.4 150pk

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

jadjong schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:02:
Diesel scheelt hem op dit moment zo'n 2300.- op jaarbasis, incl extra wegenbelasting. Daarvoor kan je heel veel afschrijving voor lief nemen.
Tjah als je een benzine neemt en daar bijna 50k per jaar mee rijd dan zit je na een paar jaar met een benzine met een paar ton op de teller waar ook niemand op zit te wachten.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Jolly_Jumper
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 01-04 22:26
Rainesh schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:02:
Mooie wagen!

Met deze moet je zeker een keer langs mij komen :) Kan er leuke dingen mee doen

Ik zou wel dan voor een 2.0 190pk gaan ipv een 1.4 150pk
Alle A4 instapdiesels van die generatie zijn al 2.0, alleen het aantal pk’s kan verschillen: 122, 150 of 190. Jouw gegevens gaan over benzine ;).

• Rainesh
  • Nu online
Jolly_Jumper schreef op zondag 2 februari 2020 @ 08:29:
[...]

Alle A4 instapdiesels van die generatie zijn al 2.0, alleen het aantal pk’s kan verschillen: 122, 150 of 190. Jouw gegevens gaan over benzine ;).
Ah ja omdat ik las dat het misschien toch een benzine gaat worden.

• User
@Rainesh waarschijnlijk is de hydropomp van de Haldex kapot, morgen krijg ik hopelijk definitief bericht. Huidige model lijkt in een range te zitten van Haldexen die een fabrieksfout hadden maar dat gaan ze nog uitzoeken.

Edit: Belletje gehad, er zaten draden/slierten in de olie. Met verse olie doet alles weer. Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen is mij een raadsel...

[Voor 25% gewijzigd door User op 04-02-2020 12:42]

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01-04 22:59
Nieuwe mapupdate is beschikbaar:
AUDI MMI3G High (HNav) - MMI 3GP (HN+) 6.30.1 8R0060884GS 8R0051884GS (EUROPE 2020)

Vanavond of morgen maar eens installeren.

[Voor 12% gewijzigd door harrybeuker op 04-02-2020 16:18]

• Yzord

Exterieur:

Optiekpakket zwart
Audi Matrix LED
Glazen panoramadak
22" velgen

Interieur:

Achterbank plus
Stoelverwarming
Decoratielijsten carbon
Opbergpakket
Verstelbare achterbank

Veiligheid & Techniek:

Grootlichtassistent
Licht-/Regensensor
Dynamic Steering
Tour pakket:
Adaptive cruise control
Lane assist
Assistentiepakket City
Parkeerhulp plus
Achteruitrijcamera
Head-up display
Vierwielaandrijving

Infotainment:

MMI Navigatie Plus
MMI Touch
Audi virtual cockpit
USB aansluiting
Spraakbediening

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kenteken komt donderdag binnen...dan mag ik hem eindelijk ophalen na 2 weken wachten _/-\o_

• Naif0n
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 01-04 21:13
Ik zit een beetje te kijken naar een andere uitlaat voor mijn s7 in verband met dat er nog steeds een gat in zit (klinkt wel wat beter maar denk dat de TUV het niet leuk gaat vinden)

Alleen een aftermarket uitlaat gaat al snel naar rond de 4000 euro (Geen idee eigenlijk of dit full exhaust is). Ik kan wel een 2de hands stock uitlaat halen, alleen ja...geluid komt er nauwelijks uit. Wat wel een beetje jammer is want met een aftermarket uitlaatje komt er toch wel een veel mooier V8 geluid uit.

Opties waar ik naar heb gekeken zijn Milltek, HMS, Supersprint, Akrapovic etc. Nou vroeg ik me af of eigenlijk een rs6/rs7 uitlaat onder een S7 zou passen? Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft want ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar.

• Yzord
Naif0n schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 00:55:
Ik zit een beetje te kijken naar een andere uitlaat voor mijn s7 in verband met dat er nog steeds een gat in zit (klinkt wel wat beter maar denk dat de TUV het niet leuk gaat vinden)

Alleen een aftermarket uitlaat gaat al snel naar rond de 4000 euro (Geen idee eigenlijk of dit full exhaust is). Ik kan wel een 2de hands stock uitlaat halen, alleen ja...geluid komt er nauwelijks uit. Wat wel een beetje jammer is want met een aftermarket uitlaatje komt er toch wel een veel mooier V8 geluid uit.

Opties waar ik naar heb gekeken zijn Milltek, HMS, Supersprint, Akrapovic etc. Nou vroeg ik me af of eigenlijk een rs6/rs7 uitlaat onder een S7 zou passen? Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft want ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
Waarom laat je hem niet dichtlassen? Kost je 30 euro ofzo en kan je met gemak verder kijken. Voor TUV moet ie gasdicht zijn dus een las is prima.

• Naif0n
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 01-04 21:13
Yzord schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 01:06:
[...]

Waarom laat je hem niet dichtlassen? Kost je 30 euro ofzo en kan je met gemak verder kijken. Voor TUV moet ie gasdicht zijn dus een las is prima.
Dat is inderdaad wel de goedkoopste en snelste optie. Misschien niet wat het hart wil maar wel wat mijn portemonnee het liefste ziet. Moet ik dan even ergens gaan informeren waar dit gedaan kan worden.

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe aanwinst, veel rijplezier alvast ermee d:)b

• Yzord
Naif0n schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 01:26:
[...]

Dat is inderdaad wel de goedkoopste en snelste optie. Misschien niet wat het hart wil maar wel wat mijn portemonnee het liefste ziet. Moet ik dan even ergens gaan informeren waar dit gedaan kan worden.

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe aanwinst, veel rijplezier alvast ermee d:)b
Zoek naar een doe het zelf garage, vaak is daar een lasapparaat aanwezig en iemand die kan lassen. In mijn woonplaats hebben we een werkplaats met turken die uitzonderlijk werk leveren en waarbij je gewoon zonder afspraak langs kan gaan. Die vragen maar 30 euro om ff te lassen. Misschien zit er ook zo'n garage bij jou in de buurt?

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:18
the-edge schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:24:
Ik ben toch eens goed gaan tellen op een Audi A6. Toch lichtelijk vergist in de verzekerings- en belasting kosten. Het is wel te betalen, maar het ging knagen 'heb ik het er voor over'?

Dus vandaag naar de dealer geweest, en daar proefgereden in een A4 avant uit 2017 O+

We (mrs. the-edge en ik) gaan er dit weekend eens goed over nadenken, maar zijn eigenlijk beide verliefd geworden. Man, wat een fijne wagen. En eerlijk is eerlijk, groot genoeg voor mij ons :).
Daarnaast de kilometers (zakelijk en privé) nog eens goed naast elkaar gehouden, ik kom op een totaal van +/- 45.000. Twijfel, maar het zal benzine gaan worden. Ik heb namelijk ook geen idee wat de diesel belastingen over een paar jaar doen. En in welke binnensteden mag je dan nog wel komen?!

Anyway, deze auto hebben we dus op het oog:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen jammer dat er geen virtual cockpit in zit, maar zo hou je natuurlijk altijd wat bij een occasion.. Verder wel dikke bak hoor! Je komt uit omgeving Venlo waarschijnlijk :P?

• Yzord
Scrtz schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:18:
[...]

Alleen jammer dat er geen virtual cockpit in zit, maar zo hou je natuurlijk altijd wat bij een occasion.. Verder wel dikke bak hoor! Je komt uit omgeving Venlo waarschijnlijk :P?
Semi virtual cockpit zit er in. Ook mooi _/-\o_

• the-edge
  • Nu online
Scrtz schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:18:
[...]

:) klopt omgeving Venlo (nog net woonachtig in Brabant :P)

Wat virtual cockpit betreft, inderdaad jammer. De ruimte en het comfort wegen voor mij nu zwaarder dan een virtual cockpit. Achteraf inbouwen is geloof ik ontzettend duur.

[Voor 4% gewijzigd door the-edge op 05-02-2020 13:13]

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:18
the-edge schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:13:
[...]

:) klopt omgeving Venlo (nog net woonachtig in Brabant :P)

Wat virtual cockpit betreft, inderdaad jammer. De ruimte en het comfort wegen voor mij nu zwaarder dan een virtual cockpit. Achteraf inbouwen is geloof ik ontzettend duur.
Haha herkende de dealer al ja, ik werk daar vlak dichtbij bij de vw bedrijfswagens concurrent :D
Yzord schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:40:
[...]

Semi virtual cockpit zit er in. Ook mooi _/-\o_
Ohja zie het nu idd, dat ziet er ook al supergaaf uit idd!

• dnhelle
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:10

dnhelle

Singletrail Addict

Iemand ook ervaringen met de e-tron 50, MY'20? Dus niet de 55. Oriënteer me sterk op de launch plus edition, met normale spiegels. Zoek vooral (buiten ev-db.nl) ervaringen met laden en range.

Velozine.nl

• ThePsycho
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 29-03 10:19

ThePsycho

Biertje?

dnhelle schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:16:
Iemand ook ervaringen met de e-tron 50, MY'20? Dus niet de 55. Oriënteer me sterk op de launch plus edition, met normale spiegels. Zoek vooral (buiten ev-db.nl) ervaringen met laden en range.
Tot nu toe prima range, 80% geladen en 220km is wel te halen als je je rijgedrag van een benzineauto een beetje kwijt raakt. Dit is natuurlijk nog in de kou met verwarming e.d. aan. 130 rijden is killing.

Opladen met 11kW thuis is geweldig, volgende week staat er een rit gepland van Nederland naar Oostenrijk, dat wordt even spannend voor de eerste keer maar lijkt goed te lukken.

Gemiddeld verbruik van mijn zuiniger rijdende vader ligt rond de 22/24 kwh/100km, ik rij zelf meestal wel rond de 27/30.

Verder enorm tevreden, zeker binnen nederland hebben we nergens last van gehad tot nu toe.

Of toch kaas.

• GeeMoney
dnhelle schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:16:
De meesten (in een FB groep) halen inderdaad zo’n 180-200km op een 80% lading bij gewoon doorrijden en 130km/h. Als je “rustig” rijdt dan is dat uiteraard nog meer.
Die Plus Editions zijn echt goed aangekleed voor dat geld. Ik heb zelf een 55 (MY’20) en moest er dus voor in de buidel tasten :) .

Laden gaat op 11kW meer dan prima, met een snellader zit je helemaal goed.
De laadcurve is top van de E-tron, hij kan lang op vol vermogen laden.
Mijn 55 zit in een uurtje of 6,5 met 11kW op een 80% lading.

Ik heb in 6500km nu 2x een snellader moeten pakken omdat mijn dag anders verliep dan vooraf gepland/gedacht.
Ik heb de wagen nu 6 weken en rijd dus ongeveer 180-220km per dag. (Vandaar de 55)

[Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 05-02-2020 20:52]

• dnhelle
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:10

dnhelle

Singletrail Addict

GeeMoney schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:45:
[...]

De meesten (in een FB groep) halen inderdaad zo’n 180-200km op een 80% lading bij gewoon doorrijden en 130km/h. Als je “rustig” rijdt dan is dat uiteraard nog meer.
Als ik naar m'n gmaps timeline kijk, ga ik dat dus easy redden. Vooral "gewoon doorrijden" is voor mij essentieel. Wil best range inleveren, niet rijstijl.
[...]

Die plus editions zijn echt goed aangekleed voor dat geld. Ik heb zelf een 55 en moest er dus voor in de buidel tasten :) .
Ik was ook echt verbaasd!
[...]

Laden gaat op 11kW meer dan prima, met een snellader zit je helemaal goed. De laadcurve is top van de e-tron, hij kan lang op vol vermogen laden.
Mijn 55 zit in een uurtje of 6,5 met 11kW op 80% lading.
Da's je thuislaadpaal? Wat heb je laten aanleggen? 3-fase Huisaansluiting en dan een aparte groep voor de paal?

Velozine.nl

• GeeMoney
@dnhelle dat is inderdaad met mijn thuis laadpaal. Ik heb een Tesla Wall Connector :+ op een 3-fase krachtgroep.
Betrof een nieuwbouw woning dus krachtgroep en kabel had ik in de bouw mee laten nemen. De TWC heb ik van een kennis overgenomen voor weinig en installatie door een bevriende monteur laten doen. Ik was nog geen €650,- kwijt :).

Op een 80% lading met mijn 55 rijd ik (met het huidige weer) 220-230km en kom dan thuis met tussen de 6 en 10% resterend.

[Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 05-02-2020 21:06]

• User
Ik heb m'n auto weer terug. Ze hadden bij de oliewissel de helft vergeten, zat 300 ml olie in de Haldex in plaats van 600 ml... En waarschijnlijk ook nog DSG olie in plaats van Haldex olie.

• GioStyle
  • Nu online
:F

• Rainesh
  • Nu online
User schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:10:
Ik heb m'n auto weer terug. Ze hadden bij de oliewissel de helft vergeten, zat 300 ml oliein de Haldex in plaats van 600 ml... En waarschijnlijk ook nog DSG olie in plaats van Haldex olie.
Dealer??

• User
Jup! Ze zijn behoorlijk diep door het stof gegaan toen ik de auto kwam ophalen. Al met al wel goed opgelost weer, maar dit had niet moeten gebeuren. We hebben allebei flinke mazzel gehad dat ik er bij een stoplicht achter kwam dat ik geen vierwiel meer had, in plaats van midden in een bocht. :X

• Rainesh
  • Nu online
User schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:20:
[...]
Jup! Ze zijn behoorlijk diep door het stof gegaan toen ik de auto kwam ophalen. Al met al wel goed opgelost weer, maar dit had niet moeten gebeuren. We hebben allebei flinke mazzel gehad dat ik er bij een stoplicht achter kwam dat ik geen vierwiel meer had, in plaats van midden in een bocht. :X
Ik neem aan alles kosteloos?

• User
Rainesh schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:21:
[...]

Ik neem aan alles kosteloos?
Zekers. Ik had me al wel voorbereid op een gesteggel over de kosten, maar ze hebben het er met geen woord over gehad.

Dat ik een Q3 mee had als huur/leenauto ipv een goedkoop gebakje heb ik ze ook niet over horen klagen.
Niet dat ze dat lef hadden moeten hebben, maar dat hadden ze zelf denk ik ook wel door. :+

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:52
Nvt

[Voor 108% gewijzigd door Amaze86 op 06-02-2020 07:05. Reden: Nvt]

• Yzord
User schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:29:
[...]
Zekers. Ik had me al wel voorbereid op een gesteggel over de kosten, maar ze hebben het er met geen woord over gehad.

Dat ik een Q3 mee had als huur/leenauto ipv een goedkoop gebakje heb ik ze ook niet over horen klagen.
Niet dat ze dat lef hadden moeten hebben, maar dat hadden ze zelf denk ik ook wel door. :+
Ik had toch mooi een oliewissel beurt in de toekomst afgedwongen. Dit had serieuze schade aan kunnen richten.

• reputatio
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 12:36
HI @Rainesh,

Ik had volgens mij ooit gelezen dat je op een A6 aan kon zetten dat Apple CarPlay draadloos werkte.
Wij hebben een E-Tron 55 (Launch Edition, dus oa met virtual mirrors) en was vooral benieuwd of deze optie ook aangezet kon worden op de E-Tron en wat er evt nog meer mogelijk is?

Vooral draadloos Apple CarPlay is echt een gemist in de nieuwe Audi's.

• Yzord
reputatio schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:36:
HI @Rainesh,

Ik had volgens mij ooit gelezen dat je op een A6 aan kon zetten dat Apple CarPlay draadloos werkte.
Wij hebben een E-Tron 55 (Launch Edition, dus oa met virtual mirrors) en was vooral benieuwd of deze optie ook aangezet kon worden op de E-Tron en wat er evt nog meer mogelijk is?

Daar heb je een usb/BT kastje voor nodig.

https://nl.aliexpress.com...1602_1,searchweb201603_55

• GeeMoney
HI @Rainesh,

Op mijn 55 (niet launch edition) zit het wel. Het was ook een optie volgens mij.
Naar mijn weten kan dit in de meeste gevallen inderdaad geactiveerd worden maar @Rainesh kan het je zeker vertellen.

• reputatio
Oh ik dacht dat op de nieuwe MMI systemen dit er op zat / geactiveerd moest worden?
GeeMoney schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:55:
[...]

Op mijn 55 (niet launch edition) zit het wel. Het was ook een optie volgens mij.
Naar mijn weten kan dit in de meeste gevallen inderdaad geactiveerd worden maar @Rainesh kan het je zeker vertellen.
Ah, misschien niet goed gekeken dan tot nu toe. Zal er vanavond eens naar kijken of het out-of-the-box draadloos al werkt. Kan me niet voorstellen dat die optie er niet op zit als het een optie zou zijn geweest. Thanks!

• Rainesh
  • Nu online
HI @Rainesh,

Ja hoor, dat kan zeker aangezet worden. De eerste Etrons hadden geen wireless carplay, is pas later aangepast. Maar kan nog steeds wel achteraf geactiveerd worden.

Zijn wel een aantal dingen die interessant zijn voor een Etron, zoals autohold vloeiender, acc rechts inhalen, lane assist verbetering (rijdt rustiger) en wireless carplay etc :)

[Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 06-02-2020 08:59]

• reputatio
Rainesh schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:59:
[...]

Ja hoor, dat kan zeker aangezet worden. De eerste Etrons hadden geen wireless carplay, is pas later aangepast. Maar kan nog steeds wel achteraf geactiveerd worden.

Zijn wel een aantal dingen die interessant zijn voor een Etron, zoals autohold vloeiender, acc rechts inhalen, lane assist verbetering (rijdt rustiger) en wireless carplay etc :)
Ah vandaar dat ik het nog niet kon vinden. Dit is inderdaad ook één van de eerste E-Tron's.
Ben benieuwd wat er allemaal mogelijk is! Zal binnenkort een waarschijnlijk een PM sturen :)

• Rainesh
  • Nu online
reputatio schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:06:
[...]

Ah vandaar dat ik het nog niet kon vinden. Dit is inderdaad ook één van de eerste E-Tron's.
Ben benieuwd wat er allemaal mogelijk is! Zal binnenkort een waarschijnlijk een PM sturen :)
Geen probleem, even snel een lijstje uit mijn hoofd:
- dagrijverlichting achteren
- dagrijverlichting menu
- needlesweep
- laptimer
- gordelpiep uit
- pano dak volledig openen met sleutel
- acc rechts inhalen
- alarmpiepjes
- wireless carplay
- autohold vloeiender (minder bonkerig wegrijden)
- Lane assist verbetering (blijft strakker tussen de lijnen, rijdt net als een echte bestuurder)
- Video in motion activeren
- Luchtvering verlaging :) :*)

[Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 06-02-2020 09:50]

• Yzord
Ow mijn excuses...ik was in de veronderstelling dat dat nog niet mogelijk was @reputatio

Is dat bij mijn nieuwe auto (audi sq5 2018) ook mogelijk @Rainesh ? Wil ook graag Apple carplay wireless hebben :)

• Rainesh
  • Nu online
Yzord schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:23:
Ow mijn excuses...ik was in de veronderstelling dat dat nog niet mogelijk was @reputatio

Is dat bij mijn nieuwe auto (audi sq5 2018) ook mogelijk @Rainesh ? Wil ook graag Apple carplay wireless hebben :)
Zover ik weet niet mogelijk :(

• Yzord
Rainesh schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:23:
[...]

Zover ik weet niet mogelijk :(
Het zal ook eens niet lol.

• Yzord
Ok, zo...ik heb dus mijn nieuwe auto en wil natuurlijk lekker genieten van mijn 'nieuwe' speeltjes aanwezig in mijn MMI. Maar dat kan dus niet, want ik heb geen internetverbinding. De enige optie die ik heb is een absurd abonnement te nemen van Cubic Telecom welke ik (vooralsnog) vertik.

Ik heb 16GB voor 20 euro bij Simyo en ik wil graag mijn iPhone als hotspot gebruiken en de MMI als wifi client daarop connecten, maar je raadt het al...dat kan schijnbaar niet met een 2018 MMI. Tenminste, ik kan nergens de optie wifi client vinden in de connection manager.

Persoonlijk vind ik dit ronduit absurd van een vrij recent model. Is dit eventueel aan te zetten met VCDS?

Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat ik via de MyAudi app wel allerlei mogelijkheden heb om mijn auto te ontgrendelen en mijn standkachel aan te zetten, dus er is schijnbaar wel een dataverbinding aanwezig. Maar als ik Audi Connect wil verbinden zegt ie

https://i.postimg.cc/t7F0GnJ8/MMI.jpg

Ik word er hoorndol van en het heeft mijn plezier aardig vergald de afgelopen 24 uur. Iemand enig idee wat ik kan of moet?

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Yzord schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:35:
Ok, zo...ik heb dus mijn nieuwe auto en wil natuurlijk lekker genieten van mijn 'nieuwe' speeltjes aanwezig in mijn MMI. Maar dat kan dus niet, want ik heb geen internetverbinding. De enige optie die ik heb is een absurd abonnement te nemen van Cubic Telecom welke ik (vooralsnog) vertik.

Ik heb 16GB voor 20 euro bij Simyo en ik wil graag mijn iPhone als hotspot gebruiken en de MMI als wifi client daarop connecten, maar je raadt het al...dat kan schijnbaar niet met een 2018 MMI. Tenminste, ik kan nergens de optie wifi client vinden in de connection manager.

Persoonlijk vind ik dit ronduit absurd van een vrij recent model. Is dit eventueel aan te zetten met VCDS?

Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat ik via de MyAudi app wel allerlei mogelijkheden heb om mijn auto te ontgrendelen en mijn standkachel aan te zetten, dus er is schijnbaar wel een dataverbinding aanwezig. Maar als ik Audi Connect wil verbinden zegt ie

[Afbeelding]

Ik word er hoorndol van en het heeft mijn plezier aardig vergald de afgelopen 24 uur. Iemand enig idee wat ik kan of moet?
Heb je een actief Audi Connect abonnement?

• Yzord
Hulliee schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:17:
[...]

Heb je een actief Audi Connect abonnement?
Alles staat op groen (Send data: on) onder Functies van Audi Connect in MyAudi. Ik zie in ieder geval geen restricties. Maar ik begrijp dat dat meer te maken heeft met data wat het verstuurd. Toch gek als er geen internet is.

[Voor 15% gewijzigd door Yzord op 07-02-2020 19:39]

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Yzord
Kun je geen data only sim in de auto steken?

Ik heb bij Vodafone een data only sim gehaald (5 euro p/mnd) die op de databundel van mijn gsm/data sim mee gaat. Kwestie van in je auto steken en gaan met dat ding.

Wifi hotspot e.d. werkt ook via die sim.

Ik heb een 2018 Columbus met 9,2" scherm in een Skoda Kodiaq btw.

Los van mijn eigen data sim zit er ergens nog een module (niet toegankelijk voor berijder), daarover gaat info richting de MySkoda (of AudiConnect in jouw geval dus) app. Die module zat er al in en heb ik zelf niks mee gedaan. Na het 1e jaar moest ik betalen voor bepaalde diensten, heb ik niet gedaan. MySkoda app met uitlezen van auto status, ritregistratie e.d. werkt nog gewoon.

[Voor 47% gewijzigd door max op 07-02-2020 19:52]

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• Yzord
max schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:50:
@Yzord
Kun je geen data only sim in de auto steken?

Ik heb bij Vodafone een data only sim gehaald (5 euro p/mnd) die op de databundel van mijn gsm/data sim mee gaat. Kwestie van in je auto steken en gaan met dat ding.

Wifi hotspot e.d. werkt ook via die sim.

Ik heb een 2018 Columbus met 9,2" scherm in een Skoda Kodiaq btw.

Los van mijn eigen data sim zit er ergens nog een module (niet toegankelijk voor berijder), daarover gaat info richting de MySkoda (of AudiConnect in jouw geval dus) app. Die module zat er al in en heb ik zelf niks mee gedaan. Na het 1e jaar moest ik betalen voor bepaalde diensten, heb ik niet gedaan. MySkoda app met uitlezen van auto status, ritregistratie e.d. werkt nog gewoon.
Klopt, dat kan, maar dan gaan alle telefoongesprekken ook via die sim wat ik ervan begreep :( hoe gaat dat bij jou?

• jadjong
  • Nu online
Yzord schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:16:
[...]

Klopt, dat kan, maar dan gaan alle telefoongesprekken ook via die sim wat ik ervan begreep :( hoe gaat dat bij jou?
Dat is bij een duo-sim, je wilt een extra data-sim. Die is volledig uniek maar vreet wel uit dezelfde bundel.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

@Yzord inderdaad data only sim halen. Of data only abonnement afsluiten. Die nummers daarvan beginnen met 0970 en daar kan je ook niet heen bellen.

• Yzord
Maar kan ik dan nog wel mijn huidige phone connecten via BT en er gewoon mee bellen en genieten van Apple Carplay?

En waar haal ik zo'n 0970 sim?

[Voor 12% gewijzigd door Yzord op 07-02-2020 21:22]

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

Yzord schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:21:
Maar kan ik dan nog wel mijn huidige phone connecten via BT en er gewoon mee bellen en genieten van Apple Carplay?

En waar haal ik zo'n 0970 sim?
Ja zeker dat heeft niks met elkaar te maken, als jij op je telefoon gebeld word en je telefoon is verbonden met bluetooth dan werkt dat gewoon.

Als je KPN compleet heb kan je al vanaf 5 euro 1GB internet hebben en daarna afgekapt op snelheid.
https://shop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/

Mocht je al KPN hebben dan kan je ook MB’s delen naar die simkaart. Zo doe ik dat ook met de ipad van de kleine als we weg gaan.

[Voor 10% gewijzigd door Ragdoll op 07-02-2020 21:25]

Pagina: 1 ... 94 ... 97 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True