Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 93 ... 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 21:29

MLLL

My first Sony PSP 1

Jism schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:15:
[...]

Het geeft niet. De halve community heeft in amper 6 uur tijd 100.000 bij elkaar gesprokkeld om voor hem een nieuwe RS4 limo te kunnen bouwen. :) Dat noem ik pas een hart onder de riem steken.

[mbr]knip, doe eens een beetje volwassen[/]
Misschien kan ie dan voor 5 tientjes de velgen terughalen bij Jetcars.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:43
AmbroosV schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:49:
[...]

:9~

[...]

Dit gevoel kan je hebben met Audi's B&O-software als je surround aan hebt staan. Zet alle surround-achtige opties volledig uit en het zou een stuk beter moeten zijn. Surround trekt de mids en hoge tonen ver omhoog, waardoor de bass (vooral sub) meer naar de achtergrond verdwijnt. Best is om highs op 0 te laten staan (midden), mids op +1/+2, subwoofer op +2/+3, en alle andere opties/'trucs' gewoon uit.

[...]

Ha, ik heb met allebei gereden en had een sterke voorkeur voor het systeem van Audi. Ik ben redelijk groot, met mijn linkerhand rustend op mijn knie kon ik het stuur vasthouden en tegelijk de ACC bedienen (vooral resume in de file, in een A3). De ACC-pook is ook wat intuïtiever dan een reeks knopjes naar mijn mening. Bij wagens met ACC-bediening op het stuur vind ik het altijd storend dat ik mijn hand van mijn knie moet halen. Plus, bij Audi is het altijd lekker simpel: links van het stuur bedien je de virtual cockpit, rechts van het stuur is media. Geef het nog een paar weken en ik denk dat je Audi's oplossing ook prefereert.
You nailed it. Die 3D rotzooi moet uit inderdaad. Surround ook naar beneden, mid en hoog +1 en sub heb ik nu op +2 en het klinkt nu voor mijn gevoel hetzelfde zo niet beter dan de DynAudio.
Het bereik van de sub lijkt iets groter dan bij de DynAudio, hij gaat wat "dieper" .
Wat wel jammer is, de tweeters bovenin de A stijl lijken alleen te werken als je 3D dus inschakelt.

Wat betreft de ACC kan ik je nu (nog) niet vinden ;) .

De myaudi app overigens kan af en toe geen voertuig gegevens ophalen, ik vermoed door drukte met de verkoop deze maand? Meer mensen last? Als ik het een uurtje later ofzo probeer lukt het spontaan wel weer terwijl zowel de auto als ikzelf niet verplaatst ben.

[Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 20-12-2019 20:14]

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Spinez0r
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:52

Spinez0r

They call me Mike.

GeeMoney schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:09:
[...]

You nailed it. Die 3D rotzooi moet uit inderdaad. Surround ook naar beneden, mid en hoog +1 en sub heb ik nu op +2 en het klinkt nu voor mijn gevoel hetzelfde zo niet beter dan de DynAudio.
Het bereik van de sub lijkt iets groter dan bij de DynAudio, hij gaat wat "dieper" .
Wat wel jammer is, de tweeters bovenin de A stijl lijken alleen te werken als je 3D dus inschakelt.

Wat betreft de ACC kan ik je nu (nog) niet vinden ;) .

De myaudi app overigens kan af en toe geen voertuig gegevens ophalen, ik vermoed door drukte met de verkoop deze maand? Meer mensen last? Als ik het een uurtje later ofzo probeer lukt het spontaan wel weer terwijl zowel de auto als ikzelf niet verplaatst ben.
Precies hetzelfde probleem hier, hij roept zelfs soms dat ik naar de dealer moet om mijn account te laten activeren, maar als ik dan een tijdje wacht doet hij het ineens weer.

In ander nieuws: Vandaag naar de dealer geweest, auto gaf 3 dagen op rij drukverlies-melding in band links-achter, elke keer na de melding banden op spanning gebracht en in MMI ge-reset.

Na bellen met Garage kon ik direct terecht, en binnen 30 minuten was hij weer klaar, er zat blijkbaar een spijker in de band :(

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:45
De myaudi app / account geeft bij mij ook wel eens problemen, rij pas 2,5 week audi , dus weet niet of het normaal is ;)

[Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 23-12-2019 22:51]

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Casejunkie
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10:50
Ik heb sinds een goed jaar een Audi A6 C7 uit 2011. Deze heeft een heerlijke standkachel maar ik heb geen bijpassende zender waardoor ik iedere keer keer de dag van te voren de standkachel moet programmeren voor de volgende dag.

Weet iemand de het onderdeelnummer van de betreffende zender?

Edit: gevonden: 4H0963511C

Nu nog iemand vinden die hem kan programmeren.

[Voor 12% gewijzigd door Casejunkie op 30-12-2019 12:44]

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:03
Casejunkie schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:05:
Ik heb sinds een goed jaar een Audi A6 C7 uit 2011. Deze heeft een heerlijke standkachel maar ik heb geen bijpassende zender waardoor ik iedere keer keer de dag van te voren de standkachel moet programmeren voor de volgende dag.

Weet iemand de het onderdeelnummer van de betreffende zender?

Edit: gevonden: 4H0963511C

Nu nog iemand vinden die hem kan programmeren.
Zekering eruit trekken van receiver, weer erin en dan op linksonder knopje van je remote drukken.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Casejunkie
Rainesh schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:03:
[...]

Zekering eruit trekken van receiver, weer erin en dan op linksonder knopje van je remote drukken.
Weet jij toevallig uit je hoofd waar ik die zekering kan vinden?

• Rainesh
Casejunkie schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:05:
[...]

Weet jij toevallig uit je hoofd waar ik die zekering kan vinden?
Oef nee gewoon in je boekje kijken.

• Grolsch
Weet iemand of (En hoe) ik het start stop systeem permanent kan uitschakelen (Audi A6 2019) ?

• Casejunkie
Rainesh schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:05:
[...]

Oef nee gewoon in je boekje kijken.
Dat gaat google'en worden. Het is een Duitse import bak dus boekje is ook mooi in het duits

Edit: Zekeringkast bestuurderskant, bruine zekeringshouder, zekering 10.

[Voor 13% gewijzigd door Casejunkie op 30-12-2019 15:25]

• GeeMoney
Zojuist blijkt Audi's Function-On-Demand online te zijn gekomen in mijn e-tron.
Helaas weinig meer info dan de zaken die ik blijkbaar af-fabriek al heb. (matrix-led met dynamische verlichting en richting aanwijzers etc.)
Nog geen andere functies om "te kopen" en voor de goudzoekers onder ons die nog een voorraad model e-tron zoeken maar die dan toevallig geen matrix-led heeft met dynamische lichten pakket, het lijkt erop dat dit dus inderdaad achteraf alsnog te activeren/te kopen is. Al staan er bij mij geen prijzen achter.
Ik kreeg zoiets al te horen van diverse verkopers van: Je kan ook gewoon LED kiezen want dat kan je straks alsnog kopen en activeren middels FoD. Ik geloofde daar weinig van want dat heb ik bij VAG nog nooit meegemaakt dat iets achteraf makkelijk te activeren was :p. (In alle vorige VAG auto's moesten dan fysiek de headlight units vervangen worden en in het slechtste geval kon het geeneens).

Iemand iets meer inside info wellicht over de mogelijkheden of het verder live gaan van FoD ?

[Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 30-12-2019 15:21]

• ThePsycho
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13:21

ThePsycho

Biertje?

GeeMoney schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:19:
Iemand iets meer inside info wellicht over de mogelijkheden of het verder live gaan van FoD ?
Geen Inside info, maar heb hier ook over gehoord van de verkoper. Binnenkort ontvangen wij een 50, ik ga waarschijnlijk even kijken hoe het loopt met één functie als test (indien dit niet te gek geprijsd is). Lijkt me interessant om te zien of hier meer beschikbaar gaat komen!

Of toch kaas.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Grolsch schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:09:
Weet iemand of (En hoe) ik het start stop systeem permanent kan uitschakelen (Audi A6 2019) ?
Via VCDS of OBDeleven. Zie het VCDS topic.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GeeMoney
ThePsycho schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:53:
[...]

Geen Inside info, maar heb hier ook over gehoord van de verkoper. Binnenkort ontvangen wij een 50, ik ga waarschijnlijk even kijken hoe het loopt met één functie als test (indien dit niet te gek geprijsd is). Lijkt me interessant om te zien of hier meer beschikbaar gaat komen!
Tot van de week kreeg ik eerst niets te zien op de MMI maar nu laat hij mijn licht pakketten zien als licentie: “onbepaalde tijd geldig”.
Ik heb vernomen dat DAB+ en smartphone interface als opties beschikbaar zouden komen maar ook die heb ik al af fabriek en zeker DAB+ zou mij verbazen gezien je daar altijd aangepaste hardware voor nodig had. (Maar goed, dat gold ook altijd voor de koplampen :p)

Welke kleur heb je gekozen? De 50 had al goed aangeklede versies in die Plus of Black editions. Iets wat Audi ook bij de 55 had moeten doen in mijn ogen.

Ik heb een Manhattan Grey 8)

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

GeeMoney schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:11:
[...]

Tot van de week kreeg ik eerst niets te zien op de MMI maar nu laat hij mijn licht pakketten zien als licentie: “onbepaalde tijd geldig”.
Ik heb vernomen dat DAB+ en smartphone interface als opties beschikbaar zouden komen maar ook die heb ik al fabriek en zeker DAB+ zou mij verbazen gezien je daar altijd aangepaste hardware voor nodig had. (Maar goed, dat gold ook altijd voor de koplampen :p)

Welke kleur heb je gekozen? De 50 had al goed aangeklede versies in die Plus of Black editions. Iets wat Audi ook bij de 55 had moeten doen in mijn ogen.

Ik heb een Manhattan Grey 8)
De koplampen leek mij ook meer een hardware ding dan een software upgrade, maar we zullen zien.
Helaas waren de black editions allemaal uitverkocht, dus we hebben een plus, ook manhattan gray!
We laten wel alles achteraf nog zwart spuiten/wrappen en blinderen (ook nog eens goedkoper voor de bijtelling)

Of toch kaas.

• GeeMoney
ThePsycho schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:15:
[...]

De koplampen leek mij ook meer een hardware ding dan een software upgrade, maar we zullen zien.
Helaas waren de black editions allemaal uitverkocht, dus we hebben een plus, ook manhattan gray!
We laten wel alles achteraf nog zwart spuiten/wrappen en blinderen (ook nog eens goedkoper voor de bijtelling)
Gaaf, ik heb zwart optiek pakket ook dus dan gaat die van jouw er ook zo uit zien straks:
etron-3

Het is werkelijk een fantastische wagen!

[Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 31-12-2019 17:21]

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

GeeMoney schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:20:
[...]

Gaaf, ik heb zwart optiek pakket ook dus dan gaat die van jouw er ook zo uit zien straks:
[Afbeelding: etron-3]

Het is werkelijk een fantastische wagen!
Blijft een mooie auto! Had stiekem al door je reacties even naar je foto's gekeken!
Wij waren met de proefrit ook enorm enthousiast!

Of toch kaas.

• Grolsch
Grolsch schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:12:
Dat de stand kachel via de app niet aan te zetten is blijkt een bekend probleem te zijn waar iedereen last van heeft?
Er is een update geweest voor de Myaudi app, en ondertussen kan ik de standkachel bedienen / programmeren via de app.

Ondertussen lijken de verbindingsproblemen met de app ook opgelost.

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-03 11:26
GeeMoney schreef op woensdag 11 december 2019 @ 22:01:
Vanochtend was het zover, ik kon de e-tron 55 ophalen!

***members only***

Wat een wagen, fantastisch afgewerkt en de ambiente verlichting is schitterend.
Verder voel je duidelijk dat de wagen 2,5ton weegt maar ondanks dat is verplaatsen geen enkel probleem :).
Ondanks het weer viel de range niet tegen. Voor mijn eigen gemoedsrust wel even een snellader gepakt voor 25min maar was eigenlijk niet nodig geweest.
Range zakt wel snel als je je rechtervoet gebruikt maar ik heb er zeker vandaag niet op gelet. Kachel gewoon aan, paar keer even de sporen gegeven en natuurlijk alle media dingetjes even bekeken en mee gerommeld.
Toch 249km gereden, 25min bijgeladen a 23kW en thuis gekomen met nog +-145km resterend.
Erg mooi, bij ons achter staat een nieuwe zwarte RS Q3, het zelfde gezin heeft ook een nieuwe RS6 Station 8)7

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:28
Mars18 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:17:
[...]

Erg mooi, bij ons achter staat een nieuwe zwarte RS Q3, het zelfde gezin heeft ook een nieuwe RS6 Station 8)7
Als het om bijtelling gaat stelt die e-tron niks voor maar een RSQ3 en/of RS6 natuurlijk wel :P

• Rainesh
@Grolsch voor nu is het nog onbekend hoe startstop uitgeschakeld moet worden op de nieuwe A6. Je zou het stekkertje op de accu los kunnen trekken.

@GeeMoney vandaag toch even wat dieper in het Etron systeem gedoken. Blijkbaar zit de hardware er dus wel in voor veel dingen zoals Matrix en Dab! Vroeger was het niet zo, maar kennelijk goedkoper om het zo te produceren en dan FoD te gebruiken.

[Voor 45% gewijzigd door Rainesh op 08-01-2020 20:56]

• Grolsch
Rainesh schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:55:
@Grolsch voor nu is het nog onbekend hoe startstop uitgeschakeld moet worden op de nieuwe A6. Je zou het stekkertje op de accu los kunnen trekken.

@GeeMoney vandaag toch even wat dieper in het Etron systeem gedoken. Blijkbaar zit de hardware er dus wel in voor veel dingen zoals Matrix en Dab! Vroeger was het niet zo, maar kennelijk goedkoper om het zo te produceren en dan FoD te gebruiken.
Kan het zijn dat men dit op afstand aanpast? Voor mijn gevoel slaat de motor de laatste tijd bijna niet meer af als ik voor een stoplicht stil sta :?

• Rainesh
Grolsch schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:59:
[...]

Kan het zijn dat men dit op afstand aanpast? Voor mijn gevoel slaat de motor de laatste tijd bijna niet meer af als ik voor een stoplicht stil sta :?
Nee, maar startstop is afhankelijk van meerdere factoren zoals climate control, olietemp, hellingshoek, stuurhoek, accuspanning, verbruikers etc.

• Grolsch
Rainesh schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:00:
[...]

Nee, maar startstop is afhankelijk van meerdere factoren zoals climate control, olietemp, hellingshoek, stuurhoek, accuspanning, verbruikers etc.
Dan Zal het daarmee te maken hebben. Ik zag hem laatst wel allerlei kaart updates binnen halen vandaar de gedachte.

Is er ergens een lijstje met wannahaves die eenvoudig met zo'n kabeltje zijn aan te passen voor mijn auto?

• Rainesh
Grolsch schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:03:
[...]

Dan Zal het daarmee te maken hebben. Ik zag hem laatst wel allerlei kaart updates binnen halen vandaar de gedachte.

Is er ergens een lijstje met wannahaves die eenvoudig met zo'n kabeltje zijn aan te passen voor mijn auto?
Voor jouw auto heb je de nieuwste originele(!) kabel nodig of een OBDEleven Next Gen.

https://www.stemei.de/pages/coding/audi-a6-4k.php

• Grolsch
Tnx, nog geen zaken die echt veel nut hebben volgens mij.

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Rainesh schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:55:
Dan is het dus wel interessant om die opties achteraf te doen nu. Scheelt weer op de catalogusprijs en dus de bijtelling. Op die manier halen we er toch nog wat features bij die we eerst lieten zitten. Slimme zet als je het mij vraagt, zal ook wel relatief snel een standaard worden voor midden/hogere klasse vermoed ik.

Of toch kaas.

• GeeMoney
ThePsycho schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:43:
[...]

Dan is het dus wel interessant om die opties achteraf te doen nu. Scheelt weer op de catalogusprijs en dus de bijtelling. Op die manier halen we er toch nog wat features bij die we eerst lieten zitten. Slimme zet als je het mij vraagt, zal ook wel relatief snel een standaard worden voor midden/hogere klasse vermoed ik.
Ben wel benieuwd wat de prijzen dan zullen zijn. Het lijkt mij dat achteraf activeren wel duurder gaat zijn anders “straf” je diegene die het wel af-fabriek bestellen. Ik heb geen risico genomen op mijn e-tron en dus af-fabriek voor dab en Matrix Led, Smartphone Interface gekozen. Ook heb ik het nu allemaal al actief net als dynamisch knipperen en zijn andere e-tron bezitters aan het klagen wanneer die FoD online komt :p

• ReneDx
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:06
ThePsycho schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:43:
[...]

Viel mij ook al op, BMW lijkt zoiets nu ook te doen. Achteraf Cruise control Stop&Go, Auto Highbeam, Driver Co-pilot in ConnectedDrive. Vraag me enorm af hoe zoiets als cruise control achteraf in te schakelen is, gezien dit bij alle BMWs fysieke knoppen zijn op het stuur.

Waar het ook goed is voor, het is fijn voor de mensen die tweedehands de auto kopen en toch een optie missen. Het is naar mijn mening zeer positief dat automakers dit nu aan het uitrollen en uitbreiden zijn!

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:20

GerCor

Zonder dalen geen pieken

ReneDx schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:39:
[...]

Viel mij ook al op, BMW lijkt zoiets nu ook te doen. Achteraf Cruise control Stop&Go, Auto Highbeam, Driver Co-pilot in ConnectedDrive. Vraag me enorm af hoe zoiets als cruise control achteraf in te schakelen is, gezien dit bij alle BMWs fysieke knoppen zijn op het stuur.

Waar het ook goed is voor, het is fijn voor de mensen die tweedehands de auto kopen en toch een optie missen. Het is naar mijn mening zeer positief dat automakers dit nu aan het uitrollen en uitbreiden zijn!
Bij de nieuwe Golf 8 is CC inderdaad ook achteraf te activeren. Je kunt die optie in de 'store' aanschaffen. Ook daar zijn de fysieke knoppen al aanwezig op het stuur. Overigens is opties achteraf activeren niet nieuw. We zagen dat al met Voice control, ook een fysieke knop op het stuur, en Android Auto en Apple Carplay. Kun je ook bij de dealer laten activeren. Maar ook als je Lane Assist hebt waar een A5 camera voor nodig is. Kun je Traffic Jam assist, grootlicht assistent en verkeersbordenherkenning met VCDS of OBDeleven vrijschakelen.

Me.

• Casejunkie
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn afstandsbediening voor mijn standkachel te koppelen.
Standkachel werkt overigens prima via het MMI menu.

Welke auto heb ik: Audi A6 C7 3.0 TDI Quattro uit 2011
Welke afstandsbediening heb ik: 4H0 963 511 C

Ik heb het volgende diagram gebruikt:
https://fusesdiagram.com/audi/fuses-and-relay-audi-a6-c7.html

Echter zitten al mijn zekeringen van "Fuse and relay box №1 in engine compartment." in omgekeerde volgorde.

Ik heb dus zekering 1 (op de tekening zekering 12) er uitgetrokken voor 5 seconden en er weer terug ingedaan. vervolgens op de linker onderknop van de afstandbediening gedrukt. Echter deze blijft geen verbinding maken. Vervolgens voor de zekerheid zekering 12 er uitgetrokken en na 5 seconden er weer ingedaan en weer op de knop van de afstandsbediening gedrukt. Helaas ook weer zonder resultaat.

Wie kan mij verder helpen? Heb ik de verkeerde afstandsbediening voor mijn auto? volg ik de verkeerde procedure? Zijn er nog andere manieren om de sleutel te laten connecten zoals via VAGcom? Mis ik misschien een module voor de ontvanger in de auto?

[Voor 7% gewijzigd door Casejunkie op 09-01-2020 13:48]

• menno3274
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 08-04 14:42
Casejunkie schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:40:
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn afstandsbediening voor mijn standkachel te koppelen.

Echter zitten al mijn zekeringen van "Fuse and relay box №1 in engine compartment." in omgekeerde volgorde.

Ik heb dus zekering 1 (op de tekening zekering 12) er uitgetrokken voor 5 seconden en er weer terug ingedaan. vervolgens op de linker onderknop van de afstandbediening gedrukt. Echter deze blijft geen verbinding maken. Vervolgens voor de zekerheid zekering 12 er uitgetrokken en na 5 seconden er weer ingedaan en weer op de knop van de afstandsbediening gedrukt. Helaas ook weer zonder resultaat.

Wie kan mij verder helpen? Heb ik de verkeerde afstandsbediening voor mijn auto? volg ik de verkeerde procedure? Zijn er nog andere manieren om de sleutel te laten connecten zoals via VAGcom? Mis ik misschien een module voor de ontvanger in de auto?
Na (kort) googlen kwam ik dit tegen. Wellicht de moeite waard om te proberen?

VCDS > Select > 18 - Aux. Heater > Basic Settings - 04 > Remote Matching > Follow the steps on the screen.
Komt hier vandaan

[Voor 4% gewijzigd door menno3274 op 09-01-2020 14:22]

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:38
Over een maand of 3 mag ik hier weer meedoen *O*

2.5 jaar geleden mijn geliefde A3 Berline moeten opgeven bij het wisselen van werkgever naar een V40 D2 die op de parking stond van een jaartje rond. 'Even oprijden'..

Nu mag ik eindelijk een nieuwe bestellen omdat de km naar de 160k gaat.
Is een A4 Berline geworden in volgende configuratie.
  • Navarrablauw
  • Pack Business
  • Stuurverwarming
  • Stoelverwarming
  • Sportstoelen (wel stof)
  • Vensteromlijsting in alu
  • Deurklinken met alu lijst
  • Audi sound system
  • Grotere AdBlue tank
  • Smartphone Interface
  • Hill assist
  • Akoestische beglazing portierruiten
  • Dakdragers
Voordeel alle aard zal wel even slikken zijn in vergelijking met mijn 82gr Co² sjoemelbak die ik nu rij.

• Rainesh
Casejunkie schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:40:

Stuur me een berichtje als je wilt, kan via Vagcom

• Casejunkie
Rainesh schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:57:
[...]

Stuur me een berichtje als je wilt, kan via Vagcom
Ik heb intussen al contact met @Remi_4 die woon een stukje meer in de buurt.

• Rainesh
Casejunkie schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:04:
[...]

Ik heb intussen al contact met @Remi_4 die woon een stukje meer in de buurt.
Bij hem zit je goed. Hij fixt het voor je:)

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online

Ragdoll

Frontpage Admin / Global Moderator

excommunicado

@Rainesh die niet werkende standkachel, zelfde probleem als bij die van mij, ook 2011? Jouw afstandsbediening werkte toen ook niet op mijn standkachel.

@Casejunkie is het display van die afstandsbediening gekleurd of rood?

[Voor 5% gewijzigd door Ragdoll op 10-01-2020 20:34]

• xos
  • Laatst online: 15:53
Heeft er iemand een tip voor een partij die een 2018 b9 rs4 in consignatie kan verkopen? Ivm de komst van een zakelijke auto moet er iets uit vanwege gebrek aan parkeerplaatsen. Omdat ik dus niet wil inruilen moet ik hem verkopen en prive zoiets doen zie ik niet echt zitten.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

@xos Germany Dealer misschien? Die heeft genoeg ervaring met dergelijke auto’s. Sponsoren aan mij mag ook hoor O-)

• Grolsch
Ik heb de Audi alweer een maandje, maar hierbij alsnog de foto's zoals beloofd :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 12% gewijzigd door Grolsch op 11-01-2020 16:54]

• Chromanin
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-01 09:58
Net de nieuwe Audi A5 gezien

Ben ik de enige die de nieuwe gril op de neus echt maar niks vind? Ziet er wat goedkoop uit.
https://www.nl.audi.be/content/dam/nemo/models/a5/a5-sportback/my-2020/1920x1080-feature-gallery/1920x1080_AA5_SB_D_191004.jpg
Ter vergelijking de vorige:
https://media2.autokopen.nl/afbeeldingen/audi-a5-sportback-2017-300419-1024.jpg

[Voor 28% gewijzigd door Chromanin op 11-01-2020 18:38]

• ReneDx
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:06
Chromanin schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:33:
Net de nieuwe Audi A5 gezien

Ben ik de enige die de nieuwe gril op de neus echt maar niks vind?
[Afbeelding]
Net zo’n Dell server. Leuk toch.

• Casejunkie
Ragdoll schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:29:
@Rainesh die niet werkende standkachel, zelfde probleem als bij die van mij, ook 2011? Jouw afstandsbediening werkte toen ook niet op mijn standkachel.

@Casejunkie is het display van die afstandsbediening gekleurd of rood?
Heeft een gele kleur als ik het goed heb.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

Weet je dan zeker dat dit de juiste afstandsbediening is? Ik heb namelijk dit model op een 2011 A4:
https://cdn.webshopapp.com/shops/121960/files/65740834/vw-t90-telestart-eberspaecher-auxiliary-heating-re.jpg

• Rainesh
Ragdoll schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:04:
Weet je dan zeker dat dit de juiste afstandsbediening is? Ik heb namelijk dit model op een 2011 A4:
[Afbeelding]
Voor de A6 is remote met display de juiste versie. Vorige week nog ingeleerd op een a6

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

@Rainesh Ja maar die heb je dus in meerdere varianten. Op mijn auto kon ook met display, maar die van jou werkte daar niet op.

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:41

Tijntje

Hello?!

Heeft er iemand ervaring of het de moeite waard is om in een A4 Avant de optie "Akoestisch glas in de voorportieren" te nemen?
Heb nog net de mogelijkheid in mijn lease budget om dat er bij te zetten.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Lambo LP670 SV
Tijntje schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:55:
Heeft er iemand ervaring of het de moeite waard is om in een A4 Avant de optie "Akoestisch glas in de voorportieren" te nemen?
Ik heb de optie aangevinkt maar is nog maar net besteld dus kan er nog niets over zeggen..
Mij lijkt een betere geluidsisolatie altijd wenselijk, ook al is het effect mogelijks beperkt.

• trinity999
  • Laatst online: 20:27
Het is denk ik erg afhankelijk van wat je nu voor een binnen geluid hebt in je huidige auto. De A4 is standaard al vrij stil van binnen
Ik heb akoestisch glas gehad in mijn A4. Het is stiller maar eerlijk gezegd is het minimaal. Mijn huidige auto heeft het niet en ik was bevreesd dat ik het zou gaan merken. In tegendeel zelfs, mijn huidige auto is zonder akoestisch glas stiller als de a4 met.
Met dit wetende zou ik het nu niet meer bestellen als ik er extra voor moet betalen.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Bedankt, heb hem zonder besteld, ik kom van een Passat Variant af dus ik vermoed dat het een stuk stiller al is.

• Miesjh
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17:13

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Ik rijd er al een tijdje mee, en de A4 is erg stil. Ik vond mijn vorige Passat GTE al stil, maar dit overklast dat zeker.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Miesjh schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:44:
[...]

Ik rijd er al een tijdje mee, en de A4 is erg stil. Ik vond mijn vorige Passat GTE al stil, maar dit overklast dat zeker.
Met of zonder Akoestisch glas?

• Miesjh

Miesjh

Tijntje schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:44:
[...]

Met of zonder Akoestisch glas?
Met Akoestisch glas!

Audi Sun

[Voor 21% gewijzigd door Miesjh op 14-01-2020 13:54]

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Crap, heb ik net op bestellen gedrukt zonder :)

• The Eagle

The Eagle

Ach, je weet toch niet wat je mist. Tenzij jullie ooit zouden meeten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• trinity999
  • Laatst online: 20:27
zoals ik al eerder schreef. Het verschil is minimaal. De A4 is van zichzelf al erg stil. ik zou het niet erbij nemen. Zou ik uitgeven aan andere opties.

• Wux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 31-03 15:26
Hallo,

In april zal ik mijn Q3 Sportback in ontvangst nemen. Nu heb ik wat schrik dat het touch screen met de jaren zijn gebruikssporen zal nalaten -> Krassen.

Bestaan er hiervoor screen protectors of is dat niet nodig ?

Voor de geïnteresseerden:
Q3 Sportback - Black metallic - 35 TFSI Stronic
Platinum packet
Donkere ruiten
Zonder emblemen
Rij assistent

Grtz
W

[Voor 23% gewijzigd door Wux op 15-01-2020 07:55]

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:36
Wux schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 07:51:
Hallo,

In april zal ik mijn Q3 Sportback in ontvangst nemen. Nu heb ik wat schrik dat het touch screen met de jaren zijn gebruikssporen zal nalaten -> Krassen.

Platinum packet
Donkere ruiten
Zonder emblemen
Rij assistent

Grtz
W
Als je alleen met je vingers aan het scherm zit zal het wel meevallen toch?

Je telefoon prop je in je broekzak, laat je eens vallen en leg je op tafel (sommigen met het scherm naar beneden).. dan komen er wel krassen op en is een screenprotector wel handig.. Een touchscreen in de auto.. daarvoor moet je wel heel raar doen wil je daar krassen op krijgen. Ik heb het in ieder geval nooit eerder gezien.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:35

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Wux schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 07:51:
Hallo,

Platinum packet
Donkere ruiten
Zonder emblemen
Rij assistent

Grtz
W
Daar komen echt geen krassen op. En zo’n protector ziet er toch ook niet uit?

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Wux
Oke dat stelt me gerust! Dan doen we het zonder.

Het heeft gewoon veel weg van bijvoorbeeld een tablet scherm, vandaar de "angst".

Bedankt voor jullie feedback.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

trinity999 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 17:52:
zoals ik al eerder schreef. Het verschil is minimaal. De A4 is van zichzelf al erg stil. ik zou het niet erbij nemen. Zou ik uitgeven aan andere opties.
Er waren geen andere opties die in de limiet paste behalve Akoestisch glas.
Voor de geïnteresseerde :)
https://i.imgur.com/ybagWmy.png
https://i.imgur.com/N5frArE.png

[Voor 15% gewijzigd door Tijntje op 15-01-2020 08:16]

• Miesjh

Miesjh

Tijntje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:08:
[...]

Er waren geen andere opties die in de limiet paste behalve Akoestisch glas.
Voor de geïnteresseerde :)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi hoor! Jammer dat het MMI nu alleen touch ondersteund.

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:12
@Miesjh mooie wielen!

@Tijntje gaaf in het rood. Jammer dat raamomlijsting alu is en dakdragers zwart.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

sham27 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:27:
@Miesjh mooie wielen!

@Tijntje gaaf in het rood. Jammer dat raamomlijsting alu is en dakdragers zwart.
Heb een tijd zitten dubben om de dakdragers zwart of alu kleur te doen.
Er zitten best veel zwart accenten in de auto, onder de spiegels, B stijl, op de achterruit onder de spoiler. Vandaar dat ik zwart heb gekozen.
https://i.imgur.com/KXNqnoE.png

Had graag het Optiekpakket zwart er bij willen nemen maar dat was weer 495 euro en dat paste er niet meer bij :)
Heb heel lang getwijfeld om hem in het Navarrablauw metallic te nemen, dat voelde als een veilige keuze. De laatste 20 jaar zijn al mijn lease auto's, zwart, blauw of grijs geweest.
Miesjh schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:22:
[...]
Mooi hoor! Jammer dat het MMI nu alleen touch ondersteund.
Is voor mij de eerste keer Audi dus ik weet niet wat ik mis maar ik zie bij veel reviews dat ze dat als min punt neerzetten.

[Voor 36% gewijzigd door Tijntje op 15-01-2020 09:52]

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:12
Tijntje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:48:
[...]

Had graag het Optiekpakket zwart er bij willen nemen maar dat was weer 495 euro en dat paste er niet meer bij :)
Tsja, als dat niet past houdt het op natuurlijk. Desalniettemin een mooie auto!

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Miesjh

Miesjh

Tijntje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:48:
[...]

Heb een tijd zitten dubben om de dakdragers zwart of alu kleur te doen.
Er zitten best veel zwart accenten in de auto, onder de spiegels, B stijl, op de achterruit onder de spoiler. Vandaar dat ik zwart heb gekozen.
[Afbeelding]

Heb heel lang getwijfeld om hem in het Navarrablauw metallic te nemen, dat voelde als een veilige keuze. De laatste 20 jaar zijn al mijn lease auto's, zwart, blauw of grijs geweest.

[...]

Is voor mij de eerste keer Audi dus ik weet niet wat ik mis maar ik zie bij veel reviews dat ze dat als min punt neerzetten.
Quattro? Wat voor Motor?

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

I wish :D Launch Edition Sport 35 TDI S tronic
Diesel is nog wat bij ons de klok slaat als lease.

• Lambo LP670 SV
sham27 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:51:
[...]

Tsja, als dat niet past houdt het op natuurlijk. Desalniettemin een mooie auto!
Eventueel had hij ook de chrome raamomlijsting niet kunnen nemen. Kan je weer een 220 euro ofzo ergens anders in steken. Heb je al bijna het optiepakket zwart, los van de bumpers.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Lambo LP670 SV schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:55:
[...]

Eventueel had hij ook de chrome raamomlijsting niet kunnen nemen. Kan je weer een 220 euro ofzo ergens anders in steken. Heb je al bijna het optiepakket zwart, los van de bumpers.
Chrome raamomlijsting zit er standaard in bij dit model, enige manier ze te veranderen was het Zwart optiekpakket

[Voor 7% gewijzigd door Tijntje op 15-01-2020 09:57]

• Lambo LP670 SV
Tijntje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:57:
[...]

Chrome raamomlijsting zit er standaard in bij dit model, enige manier ze te veranderen was het Zwart optiekpakket
Ah ok. Dan heb je inderdaad geen andere mogelijkheid.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ben altijd weer compleet verbaasd als ik weer eens een auto kan gaan uitzoeken.
De onmogelijkheden die ze voor je creëren.

Bij de A4 Avant bijvoorbeeld, als je het Tour Optie Pakket neemt kun je geen Matrix-Led koplampen nemen, en geen enkel ander optie pakket zoals City of Parking.
Waarom??

• Miesjh

Miesjh

Tijntje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:04:

Bij de A4 Avant bijvoorbeeld, als je het Tour Optie Pakket neemt kun je geen Matrix-Led koplampen nemen, en geen enkel ander optie pakket zoals City of Parking.
Waarom??
Dit doet PON voor je. Kan ook zijn omdat je een Launch Edition hebt. Op mijn Duitse A4 heb ik deze combinatie wel. :)

[Voor 4% gewijzigd door Miesjh op 18-01-2020 22:05]

• Wux
Ik heb ook alu omlijsting op men zwarte lease Q3. Dat wordt gewoon naar de garage gaan en een wrap er overzwieren :)

• Rainesh
Tijntje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:04:

Waarom??
Dat is serieus bizar. Beide opties/pakketten wil je juist hebben

• Wux
Soms werkt de online tool gewoon niet goed. Ik had in men Platinum pakket de optie lederen zetels, maar toch kont ik de bruine lederen zetels niet aanvinken.

De dealer zelf kon dit wel in hun samenstelling software.

• GeeMoney
@Tijntje je kan beter evennde papieren brochures halen, daar staat veel duidelijker in wat wel of niet te combineren is of welke afhankelijkheden er zijn.
Als je bijvoorbeeld een sport stuur hebt in 1 van je pakketten dan kan lane assyst dus niet etc.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ik vond de Tour pakket het belangrijkst.
Daar zit namelijk het volgende in:
adaptive cruise control (ACC) incl. stop & go-functie
De adaptive cruise control (ACC) houdt automatisch afstand in het regelbereik van 20 tot 250 km/h. Door remmen en accelereren blijft de vooraf ingestelde afstand vrijwel constant. Keuze uit vijf afstanden. Via Audi drive select is de gevoeligheid van het systeem in te stellen en hoe snel de auto moet afremmen/accelereren. In combinatie met S tronic of tiptronic transmissie laat de stop & go-functie de auto zelfstandig remmen, indien nodig tot stilstand, en naar wens automatisch verder rijden. In combinatie met handbak kan de auto met ingedrukt koppelingspedaal zelfstandig tot stilstand remmen. Als de auto stilstaat gaat ACC als het ware in de sluimerstand. De bestuurder moet zelf weer snelheid maken, waarna ACC weer volledig actief wordt. De ACC-bediening werkt via de cruisecontrol-stuurhendel.

Fileassistent
Ondersteunt de bestuurder van 0 tot 65 km/h bij het sturen. Het systeem herkent binnen de systeemgrenzen rijstrookmarkeringen, bebouwing direct langs de weg, voertuigen op aangrenzende rijstroken en vooruitrijdende voertuigen. Uit deze informatie leidt het systeem een virtuele rijrichting af. Dankzij de vele parameters rijdt de fileassistent comfortabel en op een vertrouwde manier. Boven 65 km/h ondersteunt Audi active lane assist de bestuurder bij het volgen van de rijstrook.

Predictive efficiency assist
In combinatie met MMI navigatie of MMI navigatie plus met MMI touch gebruikt de adaptive cruise control de informatie van predictive efficiency assist om te ondersteunen bij anticiperend en brandstofbesparend rijden. Daarvoor maakt het niet uit of er sprake is van directe voorliggers. De ondersteuning is mogelijk dankzij navigatiedata over bochten, bebouwde kommen en snelheidslimieten, aangevuld met de informatie van de verkeersbordherkenning. Met het oog op brandstofbesparing zorgt efficiency assist er ook voor dat de auto in neutraal kan doorrollen, ook als adaptive cruise control is ingeschakeld.

Audi pre sense front
Een aanvulling op Audi pre sense city (standaard) in de vorm van een ongevalwaarschuwing. De auto kan tot een snelheid van ca. 250 km/h zelf remmen of een noodstop uitvoeren. Instelbaar en uitschakelbaar in MMI.

Uitwijkassistent
Ondersteunt de bestuurder met extra stuurkracht tijdens een kritieke uitwijkmanoeuvre. Aan de hand van de afstand tot, breedte van en verspringing ten opzichte van de voorligger wordt een uitwijkroute berekend. De uitwijkassistent komt in actie als het systeem een dreigende botsing herkent en de bestuurder aan een uitwijkmanoeuvre begint.

Afbuigassistent links
Herkent binnen de systeemgrenzen tijdens afslaan naar links tegemoetkomend verkeer op de tegemoetkomende rijstrook. Als het systeem een kritieke situatie detecteert, volgt een automatische remingreep. Het systeem is actief als de bestuurder de richtingaanwijzer aanzet en de eigen auto maximaal 10 km/h rijdt.

Audi active lane assist
Ondersteunt de bestuurder (binnen de systeemgrenzen) van ongeveer 65 tot maximaal 250 km/h op een prettige manier bij het aanhouden van de eigen rijstrook. Als het systeem is ingeschakeld en geïnitialiseerd en de bestuurder zonder gebruik van de richtingaanwijzer een herkende wegmarkering dreigt te overschrijden, helpt Audi active lane assist met milde, corrigerende stuuringrepen om de auto binnen de belijning te houden. De bestuurder kan kiezen tussen continue ondersteuning en kort voor het overschrijden van de belijning (keuze uit vroeg/laat stuurmoment). Ook is apart instelbaar of het stuurwiel gaat trillen.

Grootlichtassistent
Voor zover technisch mogelijk herkent deze koplampen van tegemoetkomend verkeer, achterlichten van andere verkeersdeelnemers en lichtbronnen in bebouwde gebieden. Afhankelijk van de verkeerssituatie gaat het grootlicht automatisch aan of uit.

Verkeersbordherkenning
Met behulp van een camera herkenning en weergave van inhaalverboden en snelheidslimieten. Binnen de systeemgrenzen herkent het systeem bovendien het begin en einde van snelwegen, autowegen, bebouwde kommen en erven en toont het de bijbehorende snelheidslimieten. Het systeem houdt rekening met bijzondere omstandigheden zoals regen, snelheidsbeperkingen die alleen tussen bepaalde tijden gelden en een aangekoppelde aanhanger (als af fabriek een trekhaak is gemonteerd). Als de camera een verkeersbord niet kan zien, wordt de betreffende informatie indien mogelijk uit de MMI-navigatiekaarten gehaald. De verkeersborden worden automatisch getoond in het display op het instrumentenpaneel of in de ‘Audi virtual cockpit plus’ en deze weergave is met de knoppen op het stuurwiel te configureren. Het systeem toont maximaal drie verkeersborden tegelijk. Ook kan deze techniek een bord tonen als aanvulling op een andere weergave, bijvoorbeeld een snelheidslimiet als aanvulling op de digitale snelheidsmeter. De verkeersbordherkenning is alleen bestemd om u te informeren, dat wil zeggen de auto waarschuwt in principe niet bij het overschrijden van de getoonde snelheidslimiet. Wilt u dit laatste wel, dan is dat in MMI in te stellen.

Audi pre sense city
Reageert tot circa 85 km/h op een dreigende botsing met voertuigen en voetgangers. Als het systeem gevaar herkent, waarschuwt het de bestuurder optisch, akoestisch en met een korte en lichte remingreep. Indien nodig begint de techniek met een noodstop om de snelheid te verlagen of een botsing zelfs helemaal te voorkomen.
In City en Parking zitten met name zaken die ik niet nodig heb als automatisch inparkeren, 360 camera, etc
Heb zelf als losse opties de parkeersensoren voor en achter als ook de achteruitrijd camera er bij aan gezet.

@Rainesh is er al een beetje bekend wat er allemaal al aangezet kan worden via VCDS, ik zie namelijk hier nog niet al te veel staan
https://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html

Zo graag de DAB willen ontgrendelen (ja dat is bij Audi nog een optie in 2020) en de dynamische knipperlichten voor.

• GeeMoney
@Tijntje eens, die vond ik ook het belangrijkste. Wat wel jammer is: dode hoek detectie zit in City en is achteraf ook niet te activeren ivm ontbreken van het lichtje in de spiegels.
Ik heb alle andere zaken ook los zoals 360 view voor en achteruit camera’s etc. maar geen dode hoek detectie.
Krijgt de A4 ook FoD? Dan is mogelijk DAB+ daarmee te unlocken anders zit je ook daar met harde gemis en is achteraf zomaar activeren of inbouwen niet zomaar mogelijk.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Help me even, wat is FoD?

• GeeMoney
Functions On Demand. Zit in ieder geval op de nieuwe e-trons. Is een soort App/Play store waarin je straks aankopen kan doen om bepaalde functies vrij te kopen.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Grrrr, net de fleet manager aan de lijn en rood is een te uitgesproken kleur.
Dan maar de blauwe.
https://i.imgur.com/KuZMz65.png
https://i.imgur.com/hg6fLee.png

Ik zie net dat er standaard FP1 FOD-functies online beschikbaar op zit dus DAB is misschien wel te ontsluiten

[Voor 23% gewijzigd door Tijntje op 17-01-2020 13:28]

• NyceNL
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 10:20
Tijntje schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:08:
Dan maar de blauwe.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat jammer, die klaar was juist zo mooi..

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Serieus? Ik heb wel eens gehoord dat men liever geen Oranje had, maar een fleet manager die rood te uitgesproken vind, zal 's avonds wel echt om 17.30 aan de spruitjes zitten.

Anyway, zelf 3 weken gehuurd:

https://tweakers.net/ext/f/b49R8wLOz6CfnJ65HEy5xxvu/thumb.png

Q8 50TDI

Voor van de zomer. Kijken of die wat beter bevalt dan de A6 45TDI die ik vorig jaar had.

• Wom
  • Laatst online: 23:00
Misschien een stomme vraag, maar vanwaar het huren? Puur voor vakantie?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Lambo LP670 SV
Dan maar de blauwe.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik zie net dat er standaard FP1 FOD-functies online beschikbaar op zit dus DAB is misschien wel te ontsluiten
Bij mij deden ze zelfs eerst moeilijk over het blauw. Zou iets te fel zijn en geen 'business' kleur zijn..
Uiteindelijk wel goedgekeurd geraakt.

https://prnt.sc/qp1el6

• PWM
  • Niet online
Wom schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:43:
Misschien een stomme vraag, maar vanwaar het huren? Puur voor vakantie?
Vakantie inderdaad. We vliegen en dan pakken we de auto :)

• Grolsch
PWM schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:18:
[...]

Vakantie inderdaad. We vliegen en dan pakken we de auto :)
Vanwaar de behoefte om dan zo'n bak te huren ? Lijkt me niet de meest praktische en al helemaal niet de goedkoopste optie?

• PWM
  • Niet online
Grolsch schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:03:
[...]

Vanwaar de behoefte om dan zo'n bak te huren ? Lijkt me niet de meest praktische en al helemaal niet de goedkoopste optie?
Valt op zich best mee hoor. Kost 1000,- voor 3 weken vanaf Rome. Da's niet weinig, maar een Golf kost je daar in de zomer 700,-. Dan vind ik het niet erg om 100,- per week bij te lappen voor de Q8. Voor hetzelfde geld mag je een Q7 of XC90 nemen. Dan is deze het leukste denk ik :)

Dit is het goedkoopste aanbod:

https://tweakers.net/ext/f/B916SGr7zSBm3gufOfqW00Gp/thumb.png

Geef mij voor 275,- verschil maar 22 dagen de Audi ;)

[Voor 18% gewijzigd door PWM op 17-01-2020 20:30]

• Grolsch
PWM schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:28:
[...]

Valt op zich best mee hoor. Kost 1000,- voor 3 weken vanaf Rome. Da's niet weinig, maar een Golf kost je daar in de zomer 700,-. Dan vind ik het niet erg om 100,- per week bij te lappen voor de Q8. Voor hetzelfde geld mag je een Q7 of XC90 nemen. Dan is deze het leukste denk ik :)
Bij zulke bedragen komt het op de laatste 300 euro ook niet aan en ging ik ook niet in een golf zitten ;)

Grolsch schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:03:
[...]

Geloof me er is niets beter dan het huren van een nieuwe auto als je ver op reis gaat. Ik heb dat afgelopen zomer ook gedaan, een auto gehuurd om vervolgens vanuit lissabon naar denia te rijden (dik 1000km heen) en vanuit daar de boot naar formentera om daar een kleine 5 dagen te verblijven.

Het heeft wel iets om met een auto te rijden dat amper 5k op de klok heeft staan, technisch gewoon nieuw is en je randzaken zoals pech bij ongeval of wat dan ook allemaal ingedekt is. Daarnaast zijn tolwegen en toestanden ook ingedekt, zeker vanuit portugal naar spanje krijg je er nogal wat (electronische).

Had het in amper een nacht gereden overigens; formentera zelf het eiland is crap. Verwacht geen top restaurants daar. Het is allemaal gebaseerd voor toerisme, het enige coole is de eilandjes, het huren van een boot en dan de boel zelf verkennen.

Heel veel verhuurders hier van auto's adverteren wel met audi's en toestanden maar geven altijd een gelijkwaardig model mee. Ze hebben nooit zulke (nieuwe) auto's in hun 'fleet' staan. Lijers. :+

Audi, mercedes, BMW zijn allemaal dure merken hier, een cabrio uit '99 hier gaat nog voor 12k over de plank :+

M'n magische bol werken.

• The Eagle

The Eagle

Het gaat wel offtopic inmiddels, maar ik had afgelopen zomer voor twee volwassenen en twee kids plus bagage plus buggy's ook vervoer nodig. De MPV's waren vrij snel al niet meer beschikbaar, dus het werd een Renault Kangoo :+ En eerlijk gezegd: dat was helemaal prima. Kost geen kont en alle bagage pastte er ruim in, met nog plaats genoeg over ook. 450 euro voor twee weken autohuur, is echt geen geld.

• Grolsch
@Rainesh (of iemand anders) weet je of "Keyless Entry" ook achteraf is te "activeren" voor aan A6 2019 :?

Volgens mij is alle hardware aanwezig, maar blijkbaar heb ik dat er niet opzitten en lijkt mij wel handig :P

• Rainesh
Grolsch schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:36:
@Rainesh (of iemand anders) weet je of "Keyless Entry" ook achteraf is te "activeren" voor aan A6 2019 :?

Volgens mij is alle hardware aanwezig, maar blijkbaar heb ik dat er niet opzitten en lijkt mij wel handig :P
Twee verschillen:
Keyless entry heeft deursensoren. Keyless Go (standaard) is instappen, knopje drukken en gaan.

Dus je mist hardware bij Keyless entry

• GeeMoney
Niet gewassen en een beetje somber weer maar dat mag de pret van het (tijdelijk) gratis snelladen niet drukken :p

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Grolsch
Rainesh schreef op maandag 20 januari 2020 @ 23:16:
[...]

Twee verschillen:
Keyless entry heeft deursensoren. Keyless Go (standaard) is instappen, knopje drukken en gaan.

Dus je mist hardware bij Keyless entry
Ik heb wel van die knoppen op de deur hendel zitten, of bedoel je hardware onder de motor kap?

• NyceNL
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 10:20
GeeMoney schreef op maandag 20 januari 2020 @ 23:22:
Niet gewassen en een beetje somber weer maar dat mag de pret van het (tijdelijk) gratis snelladen niet drukken :p

***members only***
Die velgen zijn echt gigantisch :9~

• Rainesh
Grolsch schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 06:40:
[...]

Ik heb wel van die knoppen op de deur hendel zitten, of bedoel je hardware onder de motor kap?
Knoppen heb je altijd zitten. Maar achter die knoppen mis je hardware.

• GeeMoney
Rainesh schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:41:
[...]

Knoppen heb je altijd zitten. Maar achter die knoppen mis je hardware.
Is dat alsnog in te bouwen? Of moet je dan ook een andere sleutel en codering?

• The Eagle

The Eagle

Dan maar de blauwe.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Rood is te uitgesproken en dit mag wel? Vage vent.
Zou eens vragen of wrapping een aftermarket optie is en wat dat dan kost. En dan gewoon een serieuze vraag stellen, kijken waar ie mee terugkomt. Hij narren, jij narren >:)

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

The Eagle schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:25:
[...]

Rood is te uitgesproken en dit mag wel? Vage vent.
Zou eens vragen of wrapping een aftermarket optie is en wat dat dan kost. En dan gewoon een serieuze vraag stellen, kijken waar ie mee terugkomt. Hij narren, jij narren >:)
Ik had al bedacht hem lila te laten wrappen :)

Pagina: 1 ... 93 ... 97 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True