Ik rij nu even 2 dagen in een A1. Wat een wereld van verschil in audio kwaliteit zeg. De B&O set in m'n etron is zooo veel beter. Het klinkt echt veel voller. Nee nooit meer een standaard audio setje voor mij
Wat zit erin? Audi Sound System of gewoon standaard 4 speakers? Bose klinkt wel ok in een a1, maar niet heel bijzonder.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Post ....

Alleen... die kleur stof ...
Zwart op grijs, zal wel lekker opvallen als je de klep losdoet .. maar toch. Het weekend weer wat te doen. Ik kan de antenneversterker en alle toebehoren die nu op de plek zitten verplaatsen naar achteren. De CD wisselaar is het enige dat naar voren moet (Onder bestuurdersstoel).

Alleen... die kleur stof ...

Het Audi Sound System heeft 6 speakers voor?Rainesh schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:51:
Wat zit erin? Audi Sound System of gewoon standaard 4 speakers? Bose klinkt wel ok in een a1, maar niet heel bijzonder.
Weet jij of ik op mijn etron een front camera kan retrofitten?
ASS heeft 5 (center included) voor en 4 achterin en dan nog een sub. Dus 10 speakers totaal.Tristan schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:27:
[...]
Het Audi Sound System heeft 6 speakers voor?
Weet jij of ik op mijn etron een front camera kan retrofitten?
Als de a3 af-fabriek met een front camera geleverd kan worden, dan kan het geretrofit worden. Maar volgens mij heeft de a3 geen optie voor een frontcam. Wel een achteruit camera, maar die heb je al.
Hmm ik heb er vóór per kant 2 in de deur en één in de A-style. Is dat dan een ASS?Rainesh schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:32:
[...]
ASS heeft 5 (center included) voor en 4 achterin en dan nog een sub. Dus 10 speakers totaal.
Als de a3 af-fabriek met een front camera geleverd kan worden, dan kan het geretrofit worden. Maar volgens mij heeft de a3 geen optie voor een frontcam. Wel een achteruit camera, maar die heb je al.
Jammer zeg, volgens mij is inderdaad een front camera niet te selecteren af fabriek.
Bovenste speakerplaatje in de deur is een blindplaatTristan schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:55:
[...]
Hmm ik heb er vóór per kant 2 in de deur en één in de A-style. Is dat dan een ASS?
Jammer zeg, volgens mij is inderdaad een front camera niet te selecteren af fabriek.
A-stijl, daar zit je tweeter. In je MMI kun je onder tone ook "Subwoofer" instellen, dan heb je ASS dacht ik.
Is het nou uiteindelijk gelukt met je rear-camera of niet meer geplaatst? Want parkeersensoren weergave had je al geactiveerd met vcds toch.
[ Voor 21% gewijzigd door Rainesh op 13-04-2016 21:11 ]
De rear camera werkt perfect. Heerlijk betaalbare retrofit en makkelijk zelf in elkaar te knutselen. Enige wat nog mist is de APS overlay weergaven in de rear view camera. Dit moet apart nog geactiveerd worden via VCDS. Maar nu ik ook APS vóór geretrofit krijg door de dealer en waarbij ze de weergave toch moeten activeren is het ook met de camera gelijk geregeld.
Kreeg vandaag te horen dat de auto nog niet besteld is persoon die het behandelt is ziek zou nu binnen 1 week geregeld moeten worden. kan niet wachten wil de leverdatum weten!!
Beter toch? Steeds meer kans dat je het facelift model gaat krijgenrunner83 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:28:
Kreeg vandaag te horen dat de auto nog niet besteld is persoon die het behandelt is ziek zou nu binnen 1 week geregeld moeten worden. kan niet wachten wil de leverdatum weten!!
Dat zou wel super mooi zijn als je ook overlay hebt. Alleen er zal wel een kleine kans zijn dat de dealer moeilijk zal doen wbt je rear-camera......want het is geen origineel audi product (toch?).Tristan schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:23:
De rear camera werkt perfect. Heerlijk betaalbare retrofit en makkelijk zelf in elkaar te knutselen. Enige wat nog mist is de APS overlay weergaven in de rear view camera. Dit moet apart nog geactiveerd worden via VCDS. Maar nu ik ook APS vóór geretrofit krijg door de dealer en waarbij ze de weergave toch moeten activeren is het ook met de camera gelijk geregeld.
Ik zou een gat in de lucht springen als het mijn auto was....want dan zou ik blijven zeuren voor een facelift model + virtual cockpitrunner83 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:28:
Nope, komt zo van Ebay uit China. Ik heb ze nog niet gehoordRainesh schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:45:
[...]
Dat zou wel super mooi zijn als je ook overlay hebt. Alleen er zal wel een kleine kans zijn dat de dealer moeilijk zal doen wbt je rear-camera......want het is geen origineel audi product (toch?).
Even een offtopic vraag
Jij poste laatst iets over dempingsmatten voor in de deurpanelen enz. Heb je daar nog een link van?
Second; hoe fix ik een rubber dat gaat 'suizen' bij hogere snelheid dan 160? Mijn auto kan 310 ... het is behoorlijk irritant als je 200 rijden gaat (waar toegestaan) en zeker als je boven de 250 aantikt. Ik dacht zelf aan vaseline maar dat is iets dat je in de winterperiode erin smeert om te voorkomen dat je deur vastvriest tegen het rubber aan.
Kan je overigens met VCDS de RNS-D nog iets mee doen qua volume voor alleen het bass-kanaal? De RNS-D wil ik eruit hebben voor een RNS-E, maar daar gaat nog wat tijd over zitten want de conversie is wat lastiger dan eerst gedacht werd (draden wisselen, apart frontje ergens bestellen etc)
Morgen even naar de lokale electroboer voor een zooi plugjes en dergelijk. De versterker van de subwoofer wil ik toch buiten en niet binnen de behuizing proppen. Anders moet ik gaten gaan maken waarmee ik de kist afdoe.
Toch handig zo'n zoekfunctie...
http://www.turbotuners.nl...vant-2-0tdi-16v?start=620
Staat ook je reactie dat je eerst andere prio's hebt.
En, nieuw rubber plaatsen.
Heb je als je 250km/h rijdt überhaupt wel de tijd om je te irriteren aan een geluid?
Je zit/rijdt dan sowieso al niet relax/comfortabel. Een geluid zou het minste zijn waar ik me dan mee bezig zou houden.
En laat de reactie in de trant van 'ja maar RS dus goed en degelijk op de weg, 200 makkelijk etc' maar even achterwege.
http://www.turbotuners.nl...vant-2-0tdi-16v?start=620
Staat ook je reactie dat je eerst andere prio's hebt.
En, nieuw rubber plaatsen.
Heb je als je 250km/h rijdt überhaupt wel de tijd om je te irriteren aan een geluid?
Je zit/rijdt dan sowieso al niet relax/comfortabel. Een geluid zou het minste zijn waar ik me dan mee bezig zou houden.
En laat de reactie in de trant van 'ja maar RS dus goed en degelijk op de weg, 200 makkelijk etc' maar even achterwege.
Ik weet niet, 220 in een RS is niet zo spannend hoor. Auto is er voor gemaakt, het wordt er niet anders op. 220 in een A3 is een heel ander verhaal.
Natuurlijk.
Want jij rijdt die 220 altijd op niemandsweggetjes zeker. Lekker relaxed meefluitend op je muziekje.
Want jij rijdt die 220 altijd op niemandsweggetjes zeker. Lekker relaxed meefluitend op je muziekje.

Pijlaudio.nl en de link van ToyotaMR2. Neem Silent Coat, werkt lekker en niet duur.
Wel goed volgen hoe je je deuren moet dempen. Dus ook de binnenkanten van je deurpanelen doen.
En fluitend geluid....rubber vervangen lijkt me toch beter aangezien je RS wat ouder is.
Ik kan me nog herinneren dat je voor de a3 8p een vcds instelling hebt voor als je Bose hebt en leren bekleding. Je kon dan instelling wijzigen naar "stoffen" bekleding en je sub ging ineens stuk harder omdat stof meer dempte. Of het was andersom...anyway iets in die richting. Ik zal dat even moeten zoeken.
Sowieso altijd versterker buiten je kist plaatsen, lijkt mij ook niet goed voor je versterker. Je hebt verloopstekkers voor je originele kabels, hoef je niet te knippen etc.
Wel goed volgen hoe je je deuren moet dempen. Dus ook de binnenkanten van je deurpanelen doen.
En fluitend geluid....rubber vervangen lijkt me toch beter aangezien je RS wat ouder is.
Ik kan me nog herinneren dat je voor de a3 8p een vcds instelling hebt voor als je Bose hebt en leren bekleding. Je kon dan instelling wijzigen naar "stoffen" bekleding en je sub ging ineens stuk harder omdat stof meer dempte. Of het was andersom...anyway iets in die richting. Ik zal dat even moeten zoeken.
Sowieso altijd versterker buiten je kist plaatsen, lijkt mij ook niet goed voor je versterker. Je hebt verloopstekkers voor je originele kabels, hoef je niet te knippen etc.
Ik rijd elke vrijdag +220 en dat rijd zelfs in de A3 heel relaxed en comfortabel.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
220+ in een A3 (laatste model iig) is inderdaad relaxed, daar lijkt de auto voor gemaakt. Niks geen dramatisch gedoe met lichte neus, trillingen of wat dan ook, de auto is vollgasfest. Ik begin juist van die aandrukbewegingen te maken omdat het naar mijn gevoel allemaal wel sneller mag.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Waar haal je vandaan dat 250 sowieso niet relaxed/ comfortabel rijdt?NeutraleTeun schreef op donderdag 14 april 2016 @ 05:17:
Misschien dat jij daar moeite mee hebt, maar volgensmij moet die auto daar wel op gebouwd zijn.
Heck, mijn A3 uit '98 rijdt nog (redelijk) comfortabel met 230.
Ik ga mijn audi over 2 weken weer is in Deutschland testen. Ben benieuwd hoeveel harder hij loopt.
Standaard met 102 Aral en perfecte omstandigheden liep hij 265 teller 258gps.
Nu 80pk erbij. Dit loopt ook nog eens mooi door tot einde van de toeren. Zou leuk zijn 280 teller aan te tikken, verder gaat hij niet
Nieuwere auto's zijn zeker wel een stuk comfortabeler op hoge snelheden. Als ik vroeger met mijn golf 4 240 aan tikje zat ik wel wat meer gespannen ook al bleef hij stabiel en trilde niets.
Standaard met 102 Aral en perfecte omstandigheden liep hij 265 teller 258gps.
Nu 80pk erbij. Dit loopt ook nog eens mooi door tot einde van de toeren. Zou leuk zijn 280 teller aan te tikken, verder gaat hij niet
Nieuwere auto's zijn zeker wel een stuk comfortabeler op hoge snelheden. Als ik vroeger met mijn golf 4 240 aan tikje zat ik wel wat meer gespannen ook al bleef hij stabiel en trilde niets.
@Jism
Heb je bose in je auto?
Heb je bose in je auto?
Het is dus aan te passenSo my VAG-COM arrived today and I had a little play with stuff - got the horn beep with alarm activated, then I came upon an odd setting:
The Sound System (J525) coding. Bit 7 00xxxx? allows setting according to the interior of the car. Mine was 00xxxx7 which is for Right-Hand-Drive/Leather/Gasoline. I changed it to 00xxxx5 which is for RHD/Cloth/Gasoline and the bass tone came booming out. It's now too much to have the bass on full. If you set 00xxxx1 which is for RHD/Cloth/Diesel then, for me the bass is too much.
At last, my sound system is perfect.
Bose ja. Maar de bass Clipt bij hard volume en gaat automatisch zachter. Dat is de reden dat ik het hele ding ook vervang
Probeer anders eerst de setting een stoffen bekleding en dan even luisteren. Want hoe staan je bass instellingen? Je kunt ook je meet microfoon van je Bose systeem uitschakelen.
Enne.....andere woofer betekent niet automatisch beter
Enne.....andere woofer betekent niet automatisch beter
Die zijn er niet. De bass in equalizer is voornamelijk voor deur speakers, je hebt geen optie voor apart aansturen. Het klinkt ook niet echt denderend ofzo.
Overname prijs is binnen van de A3
Ik ga hem hier niet neer plempen omdat ik ook nog een inruilprijs ga opvragen zodat ik misschien nog wat eraan kan verdienen
Je gaat toch niet de Limo wegdoen ?Tylen schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:23:
Overname prijs is binnen van de A3Ik ga hem hier niet neer plempen omdat ik ook nog een inruilprijs ga opvragen zodat ik misschien nog wat eraan kan verdienen
Jezeker wel
Einde contract 
De limo was een lease auto en ga nu prive rijden
Hehe en ik maar de laatste dagen dromen dat onze limo's naast elkaar zouden staanTylen schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:32:
Jezeker welEinde contract
16 Mei is inlever datum
Nice! Hoop dat je er wat aan kunt verdienen, zou helemaal mooi zijn.
Maar heb je al andere auto's op het oog gehad? Ook naar een import gekeken? Audi.de?
Maar heb je al andere auto's op het oog gehad? Ook naar een import gekeken? Audi.de?
Heb naar import gekeken maar uit eigenlijk vind ik het niet veel schelen omdat ik niet echt naar hele oude auto's kijk. Bij een Audi dealer geeft mij de voorkeur vanwege eventuele garantie
Misschien dat ik daar moeite mee heb...stefspee schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:35:
[...]
Waar haal je vandaan dat 250 sowieso niet relaxed/ comfortabel rijdt?
Misschien dat jij daar moeite mee hebt, maar volgensmij moet die auto daar wel op gebouwd zijn.
Heck, mijn A3 uit '98 rijdt nog (redelijk) comfortabel met 230.
Misschien moet jij eens verder lezen/denken dan je neus lang is.
Ik doel niet eens op de kwaliteit van de auto en dat de auto het wel aan kan.
250 rijden is gewoonweg niet relax rijden.
Je kunt niet eventjes iets anders doen, je kunt je ogen/gedachten niet even laten wegdwalen naar iets anders om je heen. Het is pure focus op het rijden.
Niet relax dus.
Mensen die nu gaan suggereren dat het allemaal wel mee valt mogen wat mij betreft nog eens nadenken.
Dat kan met 50 km/h ook niet.NeutraleTeun schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:16:
Je kunt niet eventjes iets anders doen, je kunt je ogen/gedachten niet even laten wegdwalen naar iets anders om je heen. Het is pure focus op het rijden.
/advocaatvandeduivel
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als jij zo'n bestuurder bent dan hoop ik je niet ooit tegen te komen.NeutraleTeun schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:16:
[...]
Misschien dat ik daar moeite mee heb...
Niet relax dus.
Mensen die nu gaan suggereren dat het allemaal wel mee valt mogen wat mij betreft nog eens nadenken.
Volgensmij is dat namelijk sowieso al niet de bedoeling, maar dat kan aan mij liggen hoor.

Uiteraard... Daar komen de 'beste chauffeurs' uitspraken al.
Want jij kijkt zeker wel altijd 100% voor je uit of in je spiegels.
Radio, knopjes, verwarming allemaal automatisch.
Inhalen/gehaald worden en je kijkt nooit even naar de auto naast je.
Ga alsjeblieft ergens anders heen met je onzin.
Laten we het daar maar op houden dan.Tylen schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:00:
Verschillende mensen, verschillende gedachtes.
[ Voor 24% gewijzigd door NeutraleTeun op 14-04-2016 16:02 ]
Grappig dat jij dat vind ToyotaMR2, ik vind van niet. Ik ben wel wat snelheid gewend in de jaren.
Wel grappig om op in te haken, maar voor beide is wat te zeggen. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik ook al eens gehad heb door even een berichtje te kijken en dan weer rondom je controleren dat er 'ineens' een auto langs mij zat.
Maar met 30-40dkm op jaarbasis hoef je niet meer super zwaar geconcentreerd te rijden. En let even op hoe ik het zeg. In het begin let je op alles, naderhand zie en merk je veel merk en weet je ook waar je op moet letten en sla je sommige dingen (onbewust) veel sneller over. Niet dat je slechter rijdt, maar wel dat je een aardige rugzak aan ervaring hebt dat je niet overal van schrikt of voor hoeft te remmen. Dan kun je in principe 8 uur rijden zonder moe uit te stappen.
Maar met 30-40dkm op jaarbasis hoef je niet meer super zwaar geconcentreerd te rijden. En let even op hoe ik het zeg. In het begin let je op alles, naderhand zie en merk je veel merk en weet je ook waar je op moet letten en sla je sommige dingen (onbewust) veel sneller over. Niet dat je slechter rijdt, maar wel dat je een aardige rugzak aan ervaring hebt dat je niet overal van schrikt of voor hoeft te remmen. Dan kun je in principe 8 uur rijden zonder moe uit te stappen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik zie tegenwoordig meer mensen bezig met anderen zaken dan met autorijden. En dan is het vooral de telefoon die dat veroorzaakt. Maar ook make up op doen heb ik al een paar keer gezien. Slingerend over de weg alsof het allemaal niet uitmaakt, want de andere bestuurders moeten dan maar beter uitkijken als je een aanrijding hebt. Er zijn zat kansloze filmpjes over dat soort gedrag en wat voor figuren het meestal zijn. Als je 250 rijdt zit je toch wel met twee handen aan het stuur, bij 50 hoeft dat niet per sé. Ik heb in de A4 tot nu toe 220 gereden en dan heb je het stuur ook wel wat vaster vast merk ik zelf. Na een tijdje voelt +200 hetzelfde als 130, aan de auto merk je het iig niet zo. Ik word alleen wat alerter bij zo'n hoge snelheid. Adrenaline is de oorzaak
.
In NL op de snelweg gaat de CC op 100 en dan zit ik idd wat relaxter.
In NL op de snelweg gaat de CC op 100 en dan zit ik idd wat relaxter.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |
Precies, 100-110 op de cruise, rechterbaan. Als het drukker is met het verkeer mee op rechts. Links gaat vaak toch niet harder en lekkere kans op een kop/staart botsing.
Maar je maakt veel mee, van de krant tot een laptop op schoot, echt van alles.
Maar je maakt veel mee, van de krant tot een laptop op schoot, echt van alles.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Je hebt in feite helemaal gelijk, in zoverre dat dit niet alleen voor zulke hoge snelheden geldt maar voor alle snelheden. Als ik rij ben ik nagenoeg altijd 100% gefocussed op het autorijden. Dat is inspannend, maar rijden is voor mij net een groot 'Tetrisspel' op de weg en daardoor tegelijk erg relaxed omdat het m'n hoofd leegmaakt van andere zaken (en het geeft me ook een veiliger gevoel).NeutraleTeun schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:16:
[...]
Misschien dat ik daar moeite mee heb...
Niet relax dus.
Ik stap na een lange rit 100% geconcentreerd vast iets vermoeider uit dan iemand die niet telkens 100% bij de les was en wat langzamer reed, maar ik vind dat wel een prettig gevoel eerlijk gezegd
Overigens moet ik daar aan toevoegen dat ik, misschien mede doordat ik altijd zo gefocussed ben(?), bizar slecht ben in iets anders te doen naast het autorijden. Ik hoef bij wijze van spreken maar naar mijn telefoon te wijzen en ik zit half op de andere rijbaan, ik spreek met een medepassagier en mis bijkans een afslag

Afgelopen zondag een a5 cabrio van net een week oud en net een A5 sportback facelift model gecodeerd. Bij beide Audi Drive Select geactiveerd en gelijk stuurinrichting op dynamic gezet. Beide heren ontzettend blij en geen zweverig gevoel meer bij hoge snelheid.
Audi heeft standaard een optie aan staan wat "Steering recomondations" (ofzo) heet, dat zorgt voor continue stuurcorrecties.....zwaar irritant. Gelijk uitgezet. Snap niet waarom Audi dit doet......
Audi heeft standaard een optie aan staan wat "Steering recomondations" (ofzo) heet, dat zorgt voor continue stuurcorrecties.....zwaar irritant. Gelijk uitgezet. Snap niet waarom Audi dit doet......

Als je de tijd niet kunt vinden om even je ogen van de weg af te halen, of het nu is voor het bedienen van je radio of om even goed in je spiegel te kijken dan rijd je te hard en/of je houdt te weinig afstand.Arfman schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:25:
Dat kan met 50 km/h ook niet.
/advocaatvandeduivel
/advocaatvandeduivel
Alle gekheid op een stokje, 100% gefocust bestaat niet, al is het maar om op je dashboard te kijken. Maar bij 250 is het rustig in je spiegel kijken ook al wat spannend.
Dat is wel wat anders dan niet bezig zijn met het verkeer en gewoon andere dingen doen. Dat is inderdaad bij alle snelheden gevaarlijk.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nog een keer... als de condities het toelaten, zoals weersomstandigheden, drukte, dan kan je prima 250kmph of harder rijden. Ga AUB in duitsland op de ruimere snelwegen eens kijken... Echter is het verschil hier dat je in een veel eerder stadium moet anticiperen, omdat er bestuurders kunnen zijn die geen idee hebben dat je links aan komt knallen, omdat je remweg een stuk langer is of omdat er iets anders kan gebeuren zoals een ree op de snelweg, die je beter kunt ontwijken op zo'n snelheid dan aanrijden.
Je auto moet technisch gewoon goed zijn, wil je zoiets kunnen doen. Geen trillerij, geen goedkope banden, geen remmen die underpowered zijn, verlichting in orde, jezelf ook goed voelend achter het stuur. Belangrijker is zeker zijn van je zaak en weten wat je doet ook 'kan'. Snelheidspiloten zijn diegene die vaak zichzelf overschatten, en fouten gaan maken.
Het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik echt de grens van 300 durfde te passeren, maar ik neem er liever mijn tijd voor, dan dat er iets gebeurd waarmee je anderen of jezelf meeneemt.
Bij mijn A3 was de rijervaring met 220 een stuiterende, en met mijn huidige auto is dat het gevoel hebben alsof de auto ervoor gemaakt is. De wegligging klopt en waar het kan kan je gerust wat harder rijden.
Bedoel het zegt ook wel wat dat ondanks een snelle auto ik 2 jaar (!) schadevrij & boetevrij met dat ding heb gereden. Er zijn mensen die net bij de gratie van hun rijbewijs 'm dezelfde dag alweer in kunnen leveren.
Ja ik had me een partij boetes met m'n vorige auto's, niet normaal meer.
Typisch als het hier over snelheid gaat, komen er gelijk een stel moraalridders uit de kast. Kap daar eens mee. We worden al ingegoten bij rijles waarom een hogere snelheid niet verantwoord zou zijn. Echter is op z'n tijd snel rijden gewoon 'lekker' en tegelijkertijd ook een rush. Het is wat autorijden weer leuk maakt. Wereldwijd een biljoenenbusiness alles op gebied van racerij in zowel auto of motor, en hier gaan staan zeiken over hogere snelheid. Please, blijf gewoon aan de rechterkant met netjes 120 en laat ons met rust
Je auto moet technisch gewoon goed zijn, wil je zoiets kunnen doen. Geen trillerij, geen goedkope banden, geen remmen die underpowered zijn, verlichting in orde, jezelf ook goed voelend achter het stuur. Belangrijker is zeker zijn van je zaak en weten wat je doet ook 'kan'. Snelheidspiloten zijn diegene die vaak zichzelf overschatten, en fouten gaan maken.
Het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik echt de grens van 300 durfde te passeren, maar ik neem er liever mijn tijd voor, dan dat er iets gebeurd waarmee je anderen of jezelf meeneemt.
Bij mijn A3 was de rijervaring met 220 een stuiterende, en met mijn huidige auto is dat het gevoel hebben alsof de auto ervoor gemaakt is. De wegligging klopt en waar het kan kan je gerust wat harder rijden.
Bedoel het zegt ook wel wat dat ondanks een snelle auto ik 2 jaar (!) schadevrij & boetevrij met dat ding heb gereden. Er zijn mensen die net bij de gratie van hun rijbewijs 'm dezelfde dag alweer in kunnen leveren.
Ja ik had me een partij boetes met m'n vorige auto's, niet normaal meer.
Typisch als het hier over snelheid gaat, komen er gelijk een stel moraalridders uit de kast. Kap daar eens mee. We worden al ingegoten bij rijles waarom een hogere snelheid niet verantwoord zou zijn. Echter is op z'n tijd snel rijden gewoon 'lekker' en tegelijkertijd ook een rush. Het is wat autorijden weer leuk maakt. Wereldwijd een biljoenenbusiness alles op gebied van racerij in zowel auto of motor, en hier gaan staan zeiken over hogere snelheid. Please, blijf gewoon aan de rechterkant met netjes 120 en laat ons met rust
Daarbovenop we rijden allemaal Audi, we zijn het aan het merk verplicht om toch net even wat harder te rijden en meer de linkerbaan te bezetten.
Andere weggebruikers verwachten het ook en maken ruimte, dat is mijn ervaring tenminste. Kan ook aan het model liggen natuurlijk
Andere weggebruikers verwachten het ook en maken ruimte, dat is mijn ervaring tenminste. Kan ook aan het model liggen natuurlijk
¯\_(ツ)_/¯
Kerel. Maximumsnelheden zijn met een reden vastgesteld. Leuk om een patserige bak te hebben en daar veel te veel geld aan uit te geven (mijn mening), maar dat is nog geen reden om te hard te rijden. Nu gaat het steeds goed, maar wat als het fout gaat? 20 km te hard kan het verschil zijn tussen op tijd remmen of bij iemand in de kofferbak zitten.
Schade- en boetevrij rijden is trouwens geen kunst, elke normale bestuurder kan dat.
Schade- en boetevrij rijden is trouwens geen kunst, elke normale bestuurder kan dat.
[ Voor 11% gewijzigd door Uffeltje op 14-04-2016 21:03 ]
Jism, ga een cursus begrijpend lezen volgen. 
Je zegt exact hetzelfde. Als je al ziet hoeveel voorwaarden jij op noemt, dan is de opmerking dat 250 minder relaxed is volkomen terecht. Als de omstandigheden er naar zijn kan elke snelheid prima, dat lijkt me nogal een inkopper.
Ik rijd ik graag te hard, want dat gaat zo fijn met een Audi, maar ik ben niet gelijk op mijn pik getrapt als iemand hard rijden niet relaxed vindt. Wat boeit mij dat nou?
Je zegt exact hetzelfde. Als je al ziet hoeveel voorwaarden jij op noemt, dan is de opmerking dat 250 minder relaxed is volkomen terecht. Als de omstandigheden er naar zijn kan elke snelheid prima, dat lijkt me nogal een inkopper.
Ik rijd ik graag te hard, want dat gaat zo fijn met een Audi, maar ik ben niet gelijk op mijn pik getrapt als iemand hard rijden niet relaxed vindt. Wat boeit mij dat nou?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als ik hem heb denk ik dat ik ook even langskomRainesh schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:57:
Afgelopen zondag een a5 cabrio van net een week oud en net een A5 sportback facelift model gecodeerd. Bij beide Audi Drive Select geactiveerd en gelijk stuurinrichting op dynamic gezet. Beide heren ontzettend blij en geen zweverig gevoel meer bij hoge snelheid.
Natuurlijk kijk ik wel eens op de snelheidsmeter of in de achterruit. Alleen als ik 120km/h rij op de snelweg leg ik in 2 seconde 40 meter af (even uit mijn duim gezogen) terwijl als ik 200 rijd ik wel 75 meter (wederom duim) afleg. Nogal een verschil, niet?NeutraleTeun schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:59:
Uiteraard... Daar komen de 'beste chauffeurs' uitspraken al.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je bent welkom:)runner83 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:08:
[...]
Als ik hem heb denk ik dat ik ook even langskom
voor de a3 codeer ik meestal kantelen van zijspiegel, bochtverlichting via mistlampen, led achter overdag ook aan, needle sweep.
Kan eventueel de mistlampen voor je vervangen door witte exemplaren, ook van beide a5-jes gedaan. Ziet er strakker uit in de avond
Parkeersensoren weergave kan ook, maar jij hebt voor+achter sensoren toch? Dan is het al geactiveerd.
Toch jammer dat ik nu 4 jaar mag wachten voordat ik virtual cockpit mag bestellen 
Oef dat ziet er toch wel erg goed uit.
Kun je ook nog wat coderen aan een A3 sportback van 2011?Rainesh schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:48:
[...]
Je bent welkom:)
voor de a3 codeer ik meestal kantelen van zijspiegel, bochtverlichting via mistlampen, led achter overdag ook aan, needle sweep.
Kan eventueel de mistlampen voor je vervangen door witte exemplaren, ook van beide a5-jes gedaan. Ziet er strakker uit in de avond
Parkeersensoren weergave kan ook, maar jij hebt voor+achter sensoren toch? Dan is het al geactiveerd.
Ryzen 7 9800x3D / 4080 SUPER / 64 GB G.Skill DDR5-6000 / ASUS Rog Strix 650E-F Gaming Wifi
http://www.gerritspeek.nl...passingen_audi-a3-8p.htmlyosh1 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:09:
[...]
Kun je ook nog wat coderen aan een A3 sportback van 2011?
Nee.Anoniem: 58485 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:34:
Typisch als het hier over snelheid gaat, komen er gelijk een stel moraalridders uit de kast. Kap daar eens mee.
Ik vind snelheid echt wel leuk maar zo hard rijden is gewoon gevaarlijk, dat doe je maar lekker op een circuit. Je hoeft mij er niet van te overtuigen dat je een superieure automobilist bent met dito auto maar een groot deel van je medeweggebruikers is dat niet. Er zijn te veel mensen op de weg die minder verkeersinzicht en reactievermogen hebben. Daarnaast zijn er mensen die op een andere manier stom bezig zijn en die net als jij vinden dat zij dat wel kunnen. Onderweg een berichtje lezen op de telefoon, iets van de achterbank pakken, etc.We worden al ingegoten bij rijles waarom een hogere snelheid niet verantwoord zou zijn. Echter is op z'n tijd snel rijden gewoon 'lekker' en tegelijkertijd ook een rush. Het is wat autorijden weer leuk maakt. Wereldwijd een biljoenenbusiness alles op gebied van racerij in zowel auto of motor, en hier gaan staan zeiken over hogere snelheid. Please, blijf gewoon aan de rechterkant met netjes 120 en laat ons met rust
Het zou zomaar kunnen gebeuren dat iemand anders plotseling zonder te kijken naar links gaat, of per ongeluk remt. Het zou zonde zijn als jij dat daar toevallig aan kwam rijden en je een wel heel stille getuige wordt van een dodelijk ongeluk.
Ja, het stoort mij mateloos dat mensen voor hun plezier anderen in gevaar brengen. Aan de andere kant doet het me dan weer helemaal niets dat ik "moraalridder" genoemd word.
Groei gewoon eens op, in plaats van een beetje stoer anderen terechtwijzen

Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik werd waarschijnlijk raar aangekeken door de vrachtwagenchauffeur die me ooit inhaalde. Even daarvoor had ik hem ingehaald met 135 en toen reed ik ineens 90 op de rechterbaan. Tussendoor was ik erachter gekomen dat het nog vóór 19:00 uur was en probeerde ik de paar honderd meter dat ik 135 had gereden waar 100 toegestaan was te compenseren.BoltYes schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:58:
Daarbovenop we rijden allemaal Audi, we zijn het aan het merk verplicht om toch net even wat harder te rijden en meer de linkerbaan te bezetten.
Mijn plezier in autorijden haal ik overigens uit andere dingen dan snelheid. Muziek luisteren en om me heen kijken vooral (wel beperkt tot de weg). Van mij mag de ontwikkeling van zelfrijdende auto's snel gaan, ik zie mezelf wel early adopter worden. Heb nu ook al een automaat met voor alles sensoren, waaronder voor ACC. Bij maximaal 160 km/uur kan die zelfstandig tot stilstand afremmen en hij houdt ook automatisch een veilige afstand tot de auto voor me. Vind ik een geruststellend idee.
Je vergeet even een belangrijk punt. Jism (en ik) rijden zo hard in Duitsland op de autobahn daar waar het is toegestaan. De medeweggebruikers daar zijn hierop voorbereid en anticiperen erop. Daarnaast rijd iedereen er gemiddeld al 160.Canaria schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 01:04:
[...]
Nee.
[...]
Ik vind snelheid echt wel leuk maar zo hard rijden is gewoon gevaarlijk, dat doe je maar lekker op een circuit. Je hoeft mij er niet van te overtuigen dat je een superieure automobilist bent met dito auto maar een groot deel van je medeweggebruikers is dat niet. Er zijn te veel mensen op de weg die minder verkeersinzicht en reactievermogen hebben. Daarnaast zijn er mensen die op een andere manier stom bezig zijn en die net als jij vinden dat zij dat wel kunnen. Onderweg een berichtje lezen op de telefoon, iets van de achterbank pakken, etc.
Het zou zomaar kunnen gebeuren dat iemand anders plotseling zonder te kijken naar links gaat, of per ongeluk remt. Het zou zonde zijn als jij dat daar toevallig aan kwam rijden en je een wel heel stille getuige wordt van een dodelijk ongeluk.
Ja, het stoort mij mateloos dat mensen voor hun plezier anderen in gevaar brengen. Aan de andere kant doet het me dan weer helemaal niets dat ik "moraalridder" genoemd word.
Groei gewoon eens op, in plaats van een beetje stoer anderen terechtwijzen
Mag ik vragen wat je van je eigen rijstijl vind? Je compenseert de gereden afstand door een vrachtwagen in te gaan halen, en vervolgens weer haaks met 90 te gaan rijden waarmee je de vrachtwagen gaat staan blokkeren met jouw langzamere snelheid. Waarom blijf je dan niet gewoon achter de vrachtwagen als die gereden afstand zo belangrijk voor je is?Canaria schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 01:42:
[...]
Ik werd waarschijnlijk raar aangekeken door de vrachtwagenchauffeur die me ooit inhaalde. Even daarvoor had ik hem ingehaald met 135 en toen reed ik ineens 90 op de rechterbaan. Tussendoor was ik erachter gekomen dat het nog vóór 19:00 uur was en probeerde ik de paar honderd meter dat ik 135 had gereden waar 100 toegestaan was te compenseren.
Tip, installeer eens flitsmeister. Ik zeg niet dat je hard moet gaan rijden, maar het geeft mischien iets meer inzage in de angst die je hebt voor flitspalen, traject of mobiele controles, en dat je niet zo haaks op alle regeltjes en wetten op de snelweg moet gaan letten...
Want het zijn juist dit soort a-relaxte beslissingen die zorgen voor frustraties en in het aller-ergste-ergste geval ongelukken op de snelweg. Waaorm moet een vrachtwagen in eerste instantie zich aan jouw snelheid houden? Een vrachtwagen zal merendeels van de tijd de rechterbaan aanhouden met vaak een vaste snelheid. Het is een beetje lullig als je dat gaat staan blokkeren, zet de CC dan gewoon aan op een gelijke of iets hogere snelheid. Met wat spiegelwerk kan je dat namelijk heel goed inschatten
Autorijden komt neer op anticipatie. De ene heeft wat meer stamina op dat gebied dan de ander. En Tylen verwoord het namelijk goed. In Duitsland is gros van 85% van de bestuurders al defensief en anticiperend genoeg. Het gros rijdt daar gemiddeld al 160. En je hebt stukken waar mensen 220 tot 250 rijden.
Als je spiegelt en ziet hee er komt iemand met een noodgang aan op mijn rijstrook, en je rijdt niet gelijk of harder, dan moet je gewoon zodra het moment dat toelaat gewoon opzij. Zo'n beslissing van zien, kijken en invoegen is gebeurd binnen 2 seconden. Het is de normaalste zaak in Duitsland op de snelweg.
Ja, dat is waar. Ik rijd in Duitsland ook wel eens 200+ als het kan, had ik al gezegd dat ik snelheid leuk vind?Tylen schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 06:08:
[...]
Je vergeet even een belangrijk punt. Jism (en ik) rijden zo hard in Duitsland op de autobahn daar waar het is toegestaan. De medeweggebruikers daar zijn hierop voorbereid en anticiperen erop. Daarnaast rijd iedereen er gemiddeld al 160.
Mijn reactie was hier misschien niet helemaal op z'n plaats, maar als ik eerdere verhalen meeneem ook niet helemaal onterecht.
Mijn rijstijl is wel prima. Ik rijd in ieder geval nooit haaksAnoniem: 58485 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 07:22:
[...]
Mag ik vragen wat je van je eigen rijstijl vind? Je compenseert de gereden afstand door een vrachtwagen in te gaan halen, en vervolgens weer haaks met 90 te gaan rijden waarmee je de vrachtwagen gaat staan blokkeren met jouw langzamere snelheid. Waarom blijf je dan niet gewoon achter de vrachtwagen als die gereden afstand zo belangrijk voor je is?
Ik heb ook niet specifiek op de vrachtwagen gelet, het is meer dat ik in een Audi door een vrachtwagen werd ingehaald, iets wat me niet vaak overkomt op de snelweg.
Ik vind Flitsmeister niet nodig (mogelijk zelfs gevaarlijk) en ik ben niet bang voor flitspalen. MMI geeft overal de maximumsnelheid weer. Mijn laatste bekeuring was in 2008 en zeker de afgelopen jaren houd ik me gewoon aan de snelheid. In de jaren daarvóór heb ik wel behoorlijk vaak boetes gekregen doordat ik structureel te hard reed. Totdat zo'n zeikerd net als ik de gevaren daarvan beschreef. Verder vind ik dat het verkeer in Nederland onvoorspelbaarder is geworden. Ik merk dat meer dan vroeger mensen niet opletten, onder meer door de invloed van smartphones. Verder heeft de invoering van allemaal tijdgebonden snelheidslimieten het er niet eenvoudiger op gemaakt voor mensen die er niet dagelijks rijden. Allemaal zaken waar je rekening mee kunt houden, is ook anticipatieTip, installeer eens flitsmeister. Ik zeg niet dat je hard moet gaan rijden, maar het geeft mischien iets meer inzage in de angst die je hebt voor flitspalen, traject of mobiele controles, en dat je niet zo haaks op alle regeltjes en wetten op de snelweg moet gaan letten...
Tip: zoek het woord 'haaks' eens op in het woordenboek
There!BoltYes schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:58:
Jup, linkje wat gestuurd is heeft een paar coderingen maar heb een eigen pdf.yosh1 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:09:
[...]
Kun je ook nog wat coderen aan een A3 sportback van 2011?
Hier vind je nog wel een wat uitgebreidere lijst.
http://www.stemei.de/pages/coding/audi-a3-8p.php
Meestal voor de 8p:
- achterlichten overdag ook aan
- Mistlamp achter ook als remlicht laten meebranden (werkt ook gewoon als zelfstandig mistlamp)
- Bochtverlichting via mistlampen
- Alarmpiep (als je af-fabriek alarm hebt)
- Hill hold (vooral handig als je handbak hebt, voorkomt dat je auto direct naar achteren rolt als je vanaf een helling weg wilt rijden)
- Komfort menu, maar werkt niet op alle modellen.
Wat voor uitvoering + opties heb je op je 8p?
Stuur maar een PM als je interesse hebt
ik denk dat ik maar een topic report ga maken ...
Volgens mij moet dit topic heten "Kijk ik rij in een audi en ik rij te hard"
Nu kappen met die onzinnige discussie en weer praten over autos
Volgens mij moet dit topic heten "Kijk ik rij in een audi en ik rij te hard"
Nu kappen met die onzinnige discussie en weer praten over autos
Bij mijn werkgever is Audi uit het merkbeleid gehaald, dus mijn volgende wordt geen Audi. Dat is ^%$# want ik zou anders absoluut weer een A3 nemen, met zo'n helemaal te gekke virtual cockpit. Alle andere auto's in deze klasse voelen van binnen in vergelijking armieterig aan, en nu met die virtual cockpit ook nog eens hopeloos ouderwets.Tristan schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:55:
Toch jammer dat ik nu 4 jaar mag wachten voordat ik virtual cockpit mag bestellen
[video]
Rij nu sinds december 2012 de 8V en wat vind ik het een heerlijke auto! Enig punt van kritiek is dat de naden in het uitschuifbare deel van de stoel (heb de sportstoelen) los beginnen te raken, dat is Audi-onwaardig.
Tijd voor een andere werkgever?Abbadon schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:12:
[...]
Bij mijn werkgever is Audi uit het merkbeleid gehaald, dus mijn volgende wordt geen Audi. Dat is ^%$# want ik zou anders absoluut weer een A3 nemen, met zo'n helemaal te gekke virtual cockpit. Alle andere auto's in deze klasse voelen van binnen in vergelijking armieterig aan, en nu met die virtual cockpit ook nog eens hopeloos ouderwets.
Rij nu sinds december 2012 de 8V en wat vind ik het een heerlijke auto! Enig punt van kritiek is dat de naden in het uitschuifbare deel van de stoel (heb de sportstoelen) los beginnen te raken, dat is Audi-onwaardig.
nou volgende week maar dealer bellen of ik toch nog virtual cockpit erop kan krijgen
Bij ons is het ook ruk. Enige merken zijn Audi/BMW/VW/MB/Volvo. Daarnaast is het budget bepaald op de prijzen vanuit duitsland. Dus nu is het niet eens meer mogelijk op dezelfde A3 te leasen en enige mogelijkheid is een Golf 1.0 Liter 3 cilinder. ...... Dus vandaar de switch naar een prive auto
Prima toch een golf om naar werk te kachelen, geen bijtelling. Vervolgens de S/RS / M voor in het weekend
Ik rijd tussen de 55K en 60K Km per jaarKappeNou schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:55:
Prima toch een golf om naar werk te kachelen, geen bijtelling. Vervolgens de S/RS / M voor in het weekend
Een normale auto loopt niet op 3 cilinders
De 1.0tfsi met chip erop = 145pk en 250nm......dat gaat wel aardig vooruit in een lichte auto:)
Maar ik heb wel spijt dat toen ik de a1 kocht geen 1.4l genomen had, dat rijdt toch iets beter dan de 1.2. Met name door de 6e versnelling is het op de snelweg wat fijner.
De a4 heeft sinds kort een irritant geluid als ik rij, klinkt als een wiellager maar hoop ergens dat het een gecupte band is. Moet toch binnenkort alle 4 banden vervangen.
Maar ik heb wel spijt dat toen ik de a1 kocht geen 1.4l genomen had, dat rijdt toch iets beter dan de 1.2. Met name door de 6e versnelling is het op de snelweg wat fijner.
De a4 heeft sinds kort een irritant geluid als ik rij, klinkt als een wiellager maar hoop ergens dat het een gecupte band is. Moet toch binnenkort alle 4 banden vervangen.
AMEN.redbullet schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:02:
[...]
Een normale auto loopt niet op 3 cilinders
Mwoah, 150-160 is wel een beetje standaard inderdaad, maar die 250 is toch echt wel meer uitzondering dan regel. Als je de juiste stukken pakt geen probleem, maar dan moet je dat wel doen.Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 07:22:
Autorijden komt neer op anticipatie. De ene heeft wat meer stamina op dat gebied dan de ander. En Tylen verwoord het namelijk goed. In Duitsland is gros van 85% van de bestuurders al defensief en anticiperend genoeg. Het gros rijdt daar gemiddeld al 160. En je hebt stukken waar mensen 220 tot 250 rijden.
Als je spiegelt en ziet hee er komt iemand met een noodgang aan op mijn rijstrook, en je rijdt niet gelijk of harder, dan moet je gewoon zodra het moment dat toelaat gewoon opzij. Zo'n beslissing van zien, kijken en invoegen is gebeurd binnen 2 seconden. Het is de normaalste zaak in Duitsland op de snelweg.
Volgens mij kan die van mij niet eens 250

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Abbadon schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:12:
[...]
Bij mijn werkgever is Audi uit het merkbeleid gehaald, dus mijn volgende wordt geen Audi. Dat is ^%$# want ik zou anders absoluut weer een A3 nemen, met zo'n helemaal te gekke virtual cockpit. Alle andere auto's in deze klasse voelen van binnen in vergelijking armieterig aan, en nu met die virtual cockpit ook nog eens hopeloos ouderwets.
Ik dacht precies hetzelfde
In een golf 7 makkelijk.Tylen schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:59:
[...]
Ik rijd tussen de 55K en 60K Km per jaarWaarvan zakelijk zo'n 43K. Misschien wil jij dat erin doen
Maar ik wil liever een beetje betere motor in de auto om dat te doen
In een Up! of polo zou dit te veel zijn. Een golf 7 is toch een goede auto voor zulke afstanden?
Qua vermogen is het net aan, maar een stuk beter dan vroeger de atmosferische 1.4 welke ze als instap haddden.
Het verotte aan een audi is is dat je het niet merkt 160 of harder te rijden. De S4 limo in Duitsland van hannover hardcore heeft in de 6de versnelling, een andere overbrenging. Daardoor rijdt dat ding gewoon 330 op GPSGonadan schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:33:
[...]
Mwoah, 150-160 is wel een beetje standaard inderdaad, maar die 250 is toch echt wel meer uitzondering dan regel. Als je de juiste stukken pakt geen probleem, maar dan moet je dat wel doen.
Volgens mij kan die van mij niet eens 250

Zo.... Alles uit elkaar getrokken. Ik liep tegen wat dingen aan geloof ik.. De kabel van de CD wisselaar zat verwikkeld met een ander. Ik kon deze niet doortrekken tot onder de bestuurdersstoel. Er moest dus een andere oplossing komen. De TV-tuner (oid) heb ik eruit gestript. Wordt niet gebruikt, geen parkingsensor en echte vent parkeert zonder
Dat gezegd,

Die had ik beide nodig van dat stuk plastic in waarin die sub van Bose verwerkt zat. De rest in de schuur geflikkerd

De versterker ligt nu inderdaad in het wielcompartiment... maar das voor tijdelijk. Ik moet een verlengstuk hebben voor de CD-wisselaar. Die zit nu achter het schot, maar daar kan je natuurlijk van je leven niet fatsoenlijk bij zo.

Alles in elkaar gedrukt, alleen weet ik bij god niet hoe ik het bevestig

Kleur stof klopt niet, maar dat boeit niet
Nu een keertje met VCDS eventueel de toon van de subwoofer aan kunnen passen, dan is het compleet.
Hartstikke netjes gedaan man. Als je dat zilveren steunplaatje van je Bose amp los maakt en dan je Bose amp tegen je sub-behuizing vastschroeft ziet het er volgens mij ook best netjes uit. En omdat het ook zwart is valt het niet echt op.Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:43:
[...]
Het verotte aan een audi is is dat je het niet merkt 160 of harder te rijden. De S4 limo in Duitsland van hannover hardcore heeft in de 6de versnelling, een andere overbrenging. Daardoor rijdt dat ding gewoon 330 op GPS![]()
Opzich niet eens zo slecht, hoef je je auto met 300+ ook niet in de revlimiter te jagen.
[afbeelding]
Zo.... Alles uit elkaar getrokken. Ik liep tegen wat dingen aan geloof ik.. De kabel van de CD wisselaar zat verwikkeld met een ander. Ik kon deze niet doortrekken tot onder de bestuurdersstoel. Er moest dus een andere oplossing komen. De TV-tuner (oid) heb ik eruit gestript. Wordt niet gebruikt, geen parkingsensor en echte vent parkeert zonderen de RNS-D blijft gewoon werken, maar heeft sporadisch de hele optie "TV" ook niet meer.
Dat gezegd,
[afbeelding]
Die had ik beide nodig van dat stuk plastic in waarin die sub van Bose verwerkt zat. De rest in de schuur geflikkerd
[afbeelding]
De versterker ligt nu inderdaad in het wielcompartiment... maar das voor tijdelijk. Ik moet een verlengstuk hebben voor de CD-wisselaar. Die zit nu achter het schot, maar daar kan je natuurlijk van je leven niet fatsoenlijk bij zo.
[afbeelding]
Alles in elkaar gedrukt, alleen weet ik bij god niet hoe ik het bevestigHelemaal geen schroefgaten, klemmen of iets anders waarmee je het vastzet. Even naar de garage maar weer dan. Tijdelijk een stukje piepschuim eronder gezet zodat het op z'n plek blijft.
[afbeelding]
Kleur stof klopt niet, maar dat boeit nietHet zit erin, het past en ik behou de ruimte zoals die is. Morgen even naar de garage ermee, stofzuigen en good to go. Qua geluid een enorme verbetering. Het gaat ook ineens harder zonder te storen enzo.
Nu een keertje met VCDS eventueel de toon van de subwoofer aan kunnen passen, dan is het compleet.
Edit: nog een keer goed bekeken, hij zat oorspronkelijk achter je subwoofer toch? Dan zou je daar alsnog je Bose amp kwijt kunnen, want ik denk niet dat uitslag van je sub zo groot is dat hij tegenaan komt.
Je zou met velcostrips je nieuwe sub behuizing vast kunnen maken aan je zijwand, dan is het nog wel makkelijk te demonteren zonder te schroeven etc.
Laten we het wel een beetje normaal houden, aub...
[ Voor 75% gewijzigd door deepbass909 op 15-04-2016 14:55 ]
Ik weet niet of dat steunplaatje indirect ook koeling voor moet stellen. Het zit wel metaal op metaal vast zeg maar. Ik kreeg het er niet 1-2-3 af dus heb ik het maar zo gedaan. De ruimte achter het schot, is heel beperkt. Ik heb de TV-tuner eruit moeten strippen, omdat ik anders de CD wisselaar er niet in kreeg. De kist neemt alle ruimte in beslag zodra die erin gaat, meer dan de zijkant heb je ook niet.
Ik was van plan een verlengstuk voor de CD-wisselaar te halen, en deze uiteindelijk tegen de achterbank aan te monteren op een niet onhandige plek
Zo kan ik er nog bij, zit het niet in de weg en staat het ook 'netjes' zeg maar.
De TV-tuner zie ik nog wel heil in, merendeels een aftermarket parking-sensor, of een PS3 slim ofzo... Beetje op je RNS-D Gran turismo spelen.
Maar dat kan ik pas gebruiken zodra dat schot weer vrij is, en de sub ook echt vastzit. Nu steekt het nog een klein stukje uit wat niet netjes is.
Even ter verduiding, dit is de kist:

Dat loopt dus door naar achteren. Je kunt er niks op draaien, want het zit meteen tegen het schot aan.
cd-wisselaar zou ook nog eens badass achter het skiluik kunnen...
Kan je het vanaf 2 kanten notabene benaderen.
Ik was van plan een verlengstuk voor de CD-wisselaar te halen, en deze uiteindelijk tegen de achterbank aan te monteren op een niet onhandige plek
De TV-tuner zie ik nog wel heil in, merendeels een aftermarket parking-sensor, of een PS3 slim ofzo... Beetje op je RNS-D Gran turismo spelen.
Maar dat kan ik pas gebruiken zodra dat schot weer vrij is, en de sub ook echt vastzit. Nu steekt het nog een klein stukje uit wat niet netjes is.
Even ter verduiding, dit is de kist:

Dat loopt dus door naar achteren. Je kunt er niks op draaien, want het zit meteen tegen het schot aan.
cd-wisselaar zou ook nog eens badass achter het skiluik kunnen...
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 15-04-2016 13:15 ]
Meh net de etron terug gekregen, maar ik ben niet helemaal tevreden. De parkeersensoren gemonteerd en zijn verzonken. Hebben ze alleen zwarte ringen gebruikt ipv de witte die er standaard op zitten en ook zijn de sensoren niet Majestic White maar Ibis White zo lijkt het. In ieder geval een tint anders dan de auto kleur.
En als klap op de vuurpijl hebben ze de knop van de laadunit niet aangesloten. Ledjes werken dus niet meer en ik kan niet zien of hij aan het laden is. Van het weekend maar eens kijken of ik dat zelf kan fixen en anders mag hij weer terug naar de dealert.
En als klap op de vuurpijl hebben ze de knop van de laadunit niet aangesloten. Ledjes werken dus niet meer en ik kan niet zien of hij aan het laden is. Van het weekend maar eens kijken of ik dat zelf kan fixen en anders mag hij weer terug naar de dealert.
Heb je pics ervan? Dat is wel heel slecht, want ze horen dezelfde kleur te zijn. Misschien is je bumper niet schoongemaakt waardoor het lijkt dat er kleurverschil is.Tristan schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:30:
Meh net de etron terug gekregen, maar ik ben niet helemaal tevreden. De parkeersensoren gemonteerd en zijn verzonken. Hebben ze alleen zwarte ringen gebruikt ipv de witte die er standaard op zitten en ook zijn de sensoren niet Majestic White maar Ibis White zo lijkt het. In ieder geval een tint anders dan de auto kleur.
Maar heb je wel optische weergave in je MMI scherm? Knopje in je dashboard?
Zeg het maar..
Achter:

Voor:

Ik heb wel optische weergave in m'n MMI en er is ook een knopje aanwezig
Achter:

Voor:

Ik heb wel optische weergave in m'n MMI en er is ook een knopje aanwezig
Ik vind 't met die zwarte ringen mooier... Kleurverschil zie ik niet, maar kan aan de foto liggen.
En je mag je auto wel eens wassen
En je mag je auto wel eens wassen

Kleurverschil lijkt mij doordat je auto vies is. Je sensoren hebben verse lak, dus geen imperfecties erin etc. Je bumper is wel vies, blanke laklaag vervuild etc.
Was het even met de hand, niet te hard boenen in de buurt van je sensoren (lak op je sensoren moet nog uitharden). Wil je echt weten of je kleurverschil hebt, dan zou je je bumper moeten wassen, kleien en cleanen/polijsten.
Ze hebben gewoon een andere type sensor gebruikt, je hebt dus sensoren met wit/grijze ring en sensoren met zwarte ring. Maar is niet geheel storend, op een gegeven moment merk je er niks van.
Overlay van je achteruit camera werkend?
Was het even met de hand, niet te hard boenen in de buurt van je sensoren (lak op je sensoren moet nog uitharden). Wil je echt weten of je kleurverschil hebt, dan zou je je bumper moeten wassen, kleien en cleanen/polijsten.
Ze hebben gewoon een andere type sensor gebruikt, je hebt dus sensoren met wit/grijze ring en sensoren met zwarte ring. Maar is niet geheel storend, op een gegeven moment merk je er niks van.
[ Voor 21% gewijzigd door Rainesh op 15-04-2016 14:11 ]
Toch stom? Kan ik die ringen zelf niet los bestellen? Monteur ik het zelf wel goed.Rainesh schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:09:
Kleurverschil lijkt mij doordat je auto vies is. Je sensoren hebben verse lak, dus geen imperfecties erin etc. Je bumper is wel vies, blanke laklaag vervuild etc.
Overlay in de camera werkt perfect
Ohja, en ik heb 4 nieuwe velgen gekregen

Volgens mij niet, maar je kunt het navragen bij de dealert.
Nice! Gewoon 4 nieuwe velgen....
Kun je ook switchen tussen cam en grafische weergave? Je had al een dikke bak, nu is ie extra vol. Trouwens je kunt ook verkeersborden herkenning vrijschakelen he als je lane assist hebt:)
Nice! Gewoon 4 nieuwe velgen....
Kun je ook switchen tussen cam en grafische weergave? Je had al een dikke bak, nu is ie extra vol. Trouwens je kunt ook verkeersborden herkenning vrijschakelen he als je lane assist hebt:)
Ik ga maandag wel weer bellen..
Ik kan volgens mij wel switchen maar de settings optie doet niets.
Ik heb geen Lane Assist. Ik moest kiezen tussen een etron met DAB en Audi Phonebox of een etron met Lane Assist. De rest aan opties waren gelijk. Heb gekozen voor die met DAB en Phonebox. Je kan niet alles hebben hè
Is het trouwens een bekend probleem dat tanken soms moeilijk gaat? Stond net weer bij het tankstation en na een paar liter slaat de slang af. Ik krijg er vervolgens geen liter meer in en als ik de slang dan half inknijp zodat hij toch gaat lopen stroomt uiteindelijk m'n tankgat over
Ik snap niet wat ik fout doe maar dit is nu de tweede keer dat het gebeurd.
Ik heb geen Lane Assist. Ik moest kiezen tussen een etron met DAB en Audi Phonebox of een etron met Lane Assist. De rest aan opties waren gelijk. Heb gekozen voor die met DAB en Phonebox. Je kan niet alles hebben hè
Is het trouwens een bekend probleem dat tanken soms moeilijk gaat? Stond net weer bij het tankstation en na een paar liter slaat de slang af. Ik krijg er vervolgens geen liter meer in en als ik de slang dan half inknijp zodat hij toch gaat lopen stroomt uiteindelijk m'n tankgat over

Settings optie moet het wel doen. Dan hebben ze niet volledig gecodeerd. Want in settings kun je toonhoogte etc instellen. Dat had je voorheen wel....dus wel slordig van ze dat ze het weggecodeerd hebben. Gewoon eisen dat ze het fixenTristan schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:55:
Ik ga maandag wel weer bellen..
Is het trouwens een bekend probleem dat tanken soms moeilijk gaat? Stond net weer bij het tankstation en na een paar liter slaat de slang af. Ik krijg er vervolgens geen liter meer in en als ik de slang dan half inknijp zodat hij toch gaat lopen stroomt uiteindelijk m'n tankgat overIk snap niet wat ik fout doe maar dit is nu de tweede keer dat het gebeurd.
Je hebt in je tankgat een ontluchtingsnippel wat je naar achteren kunt duwen met je vulslang, zit volgens mij aan de rechterzijde. Duw dat even naar achteren als je gaat tanken, dan gaat er behoorlijk wat in
die audi phonebox wat is dat nu precies ?
runner83 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:59:
die audi phonebox wat is dat nu precies ?

Audi “Phone Box” in the center console. At the base of the bin is a near-field contact point that passes the signal from the phone’s antenna through to the car’s more powerful exterior antenna. The result is that the driver leaves the phone in the box for less distraction and benefits from better reception.
dus in de werkelijkheid alleen maar een oplader en antenne versterker.
Zelfs geen oplader, wel een beter bereik door de versterker en minder straling voor de mensen in de cabine doordat de box ook afschermt.
Het is ook beter voor de straling. In een auto (heeft kenmerken van een kooi van Faraday) zal een telefoon een sterker signaal moeten zenden, dat zou schadelijk kunnen zijn voor de gezondheid.
Ik heb de optie niet gekozen, mijn telefoon ligt altijd in het opbergvak van de middenarmsteun, aangesloten aan de MMI-kabel. Ontvangst is prima zonder externe antenne.
DAB vind ik niet zo interessant omdat ik weinig radio luister, dus ik zou in dat geval lane assist hebben gekozen. Dat soort keuzes vind ik het nadeel van voorraadauto's, maar als het een paar duizend euro scheelt is het toch iets anders.
Rainesh: ik heb er nog nooit meer dan 40 liter in gekregen, vind ik eigenlijk behoorlijk weinig
Het waarschuwingslampje gaat al branden op het moment dat er 33 liter getankt kan worden. Dat betekent een actieradius van ongeveer 550 km wanneer ik niet tussendoor kan opladen.
Ik heb de optie niet gekozen, mijn telefoon ligt altijd in het opbergvak van de middenarmsteun, aangesloten aan de MMI-kabel. Ontvangst is prima zonder externe antenne.
DAB vind ik niet zo interessant omdat ik weinig radio luister, dus ik zou in dat geval lane assist hebben gekozen. Dat soort keuzes vind ik het nadeel van voorraadauto's, maar als het een paar duizend euro scheelt is het toch iets anders.
Rainesh: ik heb er nog nooit meer dan 40 liter in gekregen, vind ik eigenlijk behoorlijk weinig
Hoeveel liter staat er in je boekje? In de a1 staat er dat ik een 45liter tank heb....heb al paar keer meer getankt, zonder dat het naar buiten komt. Zelfs 1x 50+L....toen scheet ik wel beetje in mijn broek, dacht dat het zou ontploffen ofzo haha. Dito met de a4. Mede door het ontluchtingsnippel.
Als je tanked en dat ding stopt, dan zit je tank vol. Als je doorgaat of de hals zelfs iets terugtrekt om er meer in te kunnen gieten dan ben je verkeerd bezig 
Trouwens voor montage had ik het volgende in gedachten.... En mischien wel het meest stevige ook ipv strips. We draaien wat tapdraad in het schot, en zorgen dat deze door de casing van de subwoofer heenkomt. Met een moer draaien we deze aan, en drukken we de subwoofer er weer in terug.
Het zit retevast, denk ik zo.
Trouwens voor montage had ik het volgende in gedachten.... En mischien wel het meest stevige ook ipv strips. We draaien wat tapdraad in het schot, en zorgen dat deze door de casing van de subwoofer heenkomt. Met een moer draaien we deze aan, en drukken we de subwoofer er weer in terug.
Het zit retevast, denk ik zo.
Ja, sherlock ik weet dat dat normaliter het geval isAnoniem: 58485 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 00:54:
Als je tanked en dat ding stopt, dan zit je tank vol. Als je doorgaat of de hals zelfs iets terugtrekt om er meer in te kunnen gieten dan ben je verkeerd bezig
Als mijn tankmeter helemaal op leeg staat,dan kan ik alsnog iets van 30km doorrijden......tankmeter klopt nooit bij Audi. Tot nu toe geen enkele audi meegemaakt waar het wel klopte.
Als ik soms met een volle tank op de snelweg rij, dan beweegt mijn meter pas na 125km.......echt bizar maar inmiddels weet ik ook heel goed hoeveel liter ik kan tanken als mijn meter op bijv 3/4 leeg staat.
Als ik soms met een volle tank op de snelweg rij, dan beweegt mijn meter pas na 125km.......echt bizar maar inmiddels weet ik ook heel goed hoeveel liter ik kan tanken als mijn meter op bijv 3/4 leeg staat.
[ Voor 36% gewijzigd door Rainesh op 16-04-2016 09:21 ]
Ik reed met de diesels uit de VAG groep altijd tot wel 100Km onder 0. (Dus als de boardcomputer 0 aangeeft dan nog 100Km doorrijden). Bij de benzine van de A3 ging dit 1 keer niet goed. Nu doe ik het niet meer hahahaha. Zal wel verschil in diesel/benzine zijn
Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.