Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 22:22

InFamous

excommunicado

Jammer, ik heb liever die elektromotor die het zelf regelt dan launchcontrol :p

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Rainesh schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:32:
[...]

Proficiat! Ziet er lekker compleet uit, maar stel als het een facelift model wordt, wil je dan geen virtual cockpit? :)
Geen idee eigenlijk.

Heb op het laatste moment toch nog andere velgen gepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
runner83 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:08:
[...]

Geen idee eigenlijk.

Heb op het laatste moment toch nog andere velgen gepakt :)
Iets om te informeren? Zou wel een super mooie aanvulling zijn op al een vette configuratie.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Rainesh schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:28:
[...]

Iets om te informeren? Zou wel een super mooie aanvulling zijn op al een vette configuratie.
nou het probleem is dat de dealer niet zeker durfde te zeggen of het een facelift model wordt omdat het mogelijk is dat productie vooruit wordt geschoven.
ipv van 18 inc heb ik nu ook 17 inch velgen gepakt.de volgende: Velgen, lichtmetaal 7,5J x 17 "10-spaak dynamic"-design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Net het setje inklapbare zijspiegels opgehaald. Compleet met deurmodules, armsteun met juiste knopje en deurmodules. Vanmiddag even de kappen demonteren. Heb zilveren kappen gekregen, maar wil wel mijn eigen daytona kappen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:11
Is dat alleen met de arm knop te activeren of gaan ze automatisch naar binnen bij het op slot zetten?

Ben wel blij met dat laatste bij mijn A3, altijd fijn in een parkeergarage.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
automatisch naar binnen bij het op slot zetten en automatisch uitklappen bij contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Zoals het hoort dus, nice!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Uiteraard, we gaan voor OEM! :)

Als ik het ingebouwd heb, dan wil ik later parkeersensoren aan de voorzijde hebben, een s-line diffusor en de sideskirts. Dan is het wel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik laat volgende week parkeersensoren aan de voorzijde plaatsen. Daarna zou ik alleen nog een chipje en een verlaging willen, maar omdat het een leasebak is en ik hem over 4 jaar gewoon weer mag inleveren houdt dat me tegen om er serieus geld tegenaan te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben ik toch verkocht. RNS-E met Spotify. Ik ga shoppen dit weekend :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Tristan schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:15:
Ik laat volgende week parkeersensoren aan de voorzijde plaatsen. Daarna zou ik alleen nog een chipje en een verlaging willen, maar omdat het een leasebak is en ik hem over 4 jaar gewoon weer mag inleveren houdt dat me tegen om er serieus geld tegenaan te gooien.
Ik hoop wel originele parkeersensoren met weergave op je mmi.........ben de laatste tijd paar wagens tegengekomen met aftermarket sensoren die niet eens verzonken waren. Laatstaan weergave op je mmi scherm.

*@!&$@(*$!! Ik krijg die stomme zijspiegel kappen niet eraf, iets van 5 klikjes...tywraps erin gestopt en nog steeds krijg ik het er niet af. :(

Edit:

Met veel bruut geweld en geduld heb ik beide kappen kunnen demonteren! :D

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 08-04-2016 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rainesh schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:11:
[...]

Ik hoop wel originele parkeersensoren met weergave op je mmi.........ben de laatste tijd paar wagens tegengekomen met aftermarket sensoren die niet eens verzonken waren. Laatstaan weergave op je mmi scherm.
Jazeker, ik had nog ruimte in m'n leasebudget dus de dealer mag aan de slag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tristan schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:23:
[...]

Jazeker, ik had nog ruimte in m'n leasebudget dus de dealer mag aan de slag :+
Ah beter. Een tip, goed in de gaten houden / afspreken over hoe en wat voor sensoren geplaatst worden. Ik ken dealers die claimen dat het niet mogelijk is om achteraf erbij te plaatsen.

Klant van mij had 1200 (!!) euro betaald voor sensoren aan de voorzijde op een a4 b8 zonder optische weergave en niet eens op de originele plekken/verzonken. Herstellen was gelijk nieuwe bumper.

Terwijl het normaal originele rond de 500 a 600 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rainesh schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:10:
[...]

Ah beter. Een tip, goed in de gaten houden / afspreken over hoe en wat voor sensoren geplaatst worden. Ik ken dealers die claimen dat het niet mogelijk is om achteraf erbij te plaatsen.

Klant van mij had 1200 (!!) euro betaald voor sensoren aan de voorzijde op een a4 b8 zonder optische weergave en niet eens op de originele plekken/verzonken. Herstellen was gelijk nieuwe bumper.

Terwijl het normaal originele rond de 500 a 600 kost.
De dealer is Audi Autohaas Apeldoorn, officiele distributeur en installateur van ABT. Ik hoop dat ze daardoor dus weten wat ze doen, maar bedankt voor de tip. Ik zal maandag dus even contact met ze opnemen om te instrueren :)

Overigens kost het mijn werkgever (want ik betaal niets extra) € 990,-. Ik laat ook gelijk mijn OBD stekker verplaatsen. Dit kost €195,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tristan schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:17:
[...]

De dealer is Audi Autohaas Apeldoorn, officiele distributeur en installateur van ABT. Ik hoop dat ze daardoor dus weten wat ze doen, maar bedankt voor de tip. Ik zal maandag dus even contact met ze opnemen om te instrueren :)

Overigens kost het mijn werkgever (want ik betaal niets extra) € 990,-. Ik laat ook gelijk mijn OBD stekker verplaatsen. Dit kost €195,-.
Werkt PON nog met ABT? Ik dacht dat ze juist mee gestopt waren.

Maar zeker even navragen en expliciet naar volledige weergave in je MMI oftewel Audi Parking System Plus (APS+) en vergeet niet het "Park" knopje in je dashboard naast je gevarenlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/p8Nwg5GmCJxcPuycb2sJiVvA/full.jpg

Nu de kist nog :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 14:17

roger is here

duss..

Tijdje geleden.. maar heb nog steeds mijn audi..
En er nog plezier van!

Van 16" 205 naar 17" 225 vandaag.

Afbeeldingslocatie: http://cheapsonofabitch.com/wp-content/uploads/2016/04/oude-wintervelgen-1-1024x576.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cheapsonofabitch.com/wp-content/uploads/2016/04/zijkant-schuin-ok1-1024x683.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cheapsonofabitch.com/wp-content/uploads/2016/04/achterkant-dik-1-1024x683.jpg

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb gisteren bijna de etron kunnen afschrijven.. Ik heb de bocht iets te ruim ingeschat en raakte uiteindelijk met 2 wielen het gras aan de linkerkant en toen was het klaar. Gleed 10m naar beneden en kwam op 10cm van de sloot kant tot stilstand. Echt een geluk bij een ongeluk. Ik heb niets en de auto heeft geen schade. Een berger moest er wel aan te pas komen om hem weer op de weg te takelen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iWfp9tBl.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 11-04-2016 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Niks aan de hand dus. Mooi verhaal voor in de kroeg ;)

Mazzelkont ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
wtf, kantje boord dus!

Tijd om te verlagen voor een betere wegligging? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Gelukkig is het goed afgelopen. Je zou verwachten dat de auto door zijn gewicht als een blok op de weg zou liggen maaruh...met twee wielen aan linkerkant het gras raken? Iets te enthousiast op een polderweg of zo?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rainesh schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:08:
wtf, kantje boord dus!

Quatro? B-)
vhal schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:11:
Gelukkig is het goed afgelopen. Je zou verwachten dat de auto door zijn gewicht als een blok op de weg zou liggen maaruh...met twee wielen aan linkerkant het gras raken? Iets te enthousiast op een polderweg of zo?
Precies, te hard en te ruim de bocht ingestuurd en hem daardoor niet kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runner83
Altijd weer die Audi bestuurders :P
Nu even geen gekkigheid gelukkig heb je de auto geen diep clean gegeven.
En is jezelf niks overkomen

[ Voor 12% gewijzigd door runner83 op 11-04-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Rainesh schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:08:
wtf, kantje boord dus!

En dan gaat hij rustiger door de bochten denk je? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:52
Datzelfde gewicht moet natuurlijk ook wel de bocht door willen :P .

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Heb het lokale nieuws gehaald -O- http://www.omroepzuidplas...en-aan-dijkje-zevenhuizen

Verbazingwekkend hoe snel die spotters ter plekke waren. Ik denk zo'n 10min nadat de politie was gearriveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19

Arfman

Drome!

Ah, de standaard Audi bestuurder :Y)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tristan schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:00:
Heb het lokale nieuws gehaald -O- http://www.omroepzuidplas...en-aan-dijkje-zevenhuizen

Verbazingwekkend hoe snel die spotters ter plekke waren. Ik denk zo'n 10min nadat de politie was gearriveerd.
Dit is je 112-melding ;) weet je meteen hoe die spotters zo snel ter plaatse zijn.
De man minderde vaart, maar gaf op het verkeerde moment tijdens het inrijden van de bocht weer wat gas bij, waardoor de auto met de wielen in het natte gras van de berm terechtkwam.
Serieus? Heb je met die mensen lopen praten?

Lag je daar? Sorry dat ik het zeg, maar haakse bocht, sportief rijden, nieuwe auto met onbekende wegligging :X :N

[ Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 11-04-2016 12:15 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Buiten wind en enorme onevenwichtige verdeling van het gewicht is meer belading/een zwaardere auto altijd negatief. Daardoor wil dat ding juist moeilijker door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zijn je rotors niet beschadigd door het takelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom slepen ze hem niet met een lier omhoog? Dit lijkt me nodeloos veel risico met zich meebrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:03
Tristan schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:00:

Die 'spotters' hebben ook een pager bij zich, die zien de melding dan tegelijk met de hulpdiensten
Brilsmurfffje schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:37:
Waarom slepen ze hem niet met een lier omhoog? Dit lijkt me nodeloos veel risico met zich meebrengen
Ik ga er vanuit dat de berger wel weet wat hij doet, en het risico met slepen dan groter was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rainesh schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:35:
Zijn je rotors niet beschadigd door het takelen?
Nee, die spanbanden zijn van nylon/stof.
Brilsmurfffje schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:37:
Omdat takelen onmogelijk zonder schade zou gaan, het is daar zo stijl dat hij gegarandeerd de bumper eraf zou trekken. Ik had zelf al moeite om omhoog de heuvel op te klimmen (mede ook omdat het zo glad en modderig was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

GoldenSample schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:27:
[...]

Buiten wind en enorme onevenwichtige verdeling van het gewicht is meer belading/een zwaardere auto altijd negatief. Daardoor wil dat ding juist moeilijker door de bocht.
Misschien wel voor een standaard auto maar de accupacks van deze etron liggen toch vrij laag. Je zou kunnen stellen dat de Tesla Model S dan ook een probleem heeft met zijn wegligging.

Maar tegen deze driver-error (denk ik) is helaas weinig aan te doen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen met Tristan en de Etron :)

Heb je al wat gehoord van de dealer over je parkeersensoren, knopje in je dashboard en inbouw etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

vhal schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:31:
[...]

Misschien wel voor een standaard auto maar de accupacks van deze etron liggen toch vrij laag. Je zou kunnen stellen dat de Tesla Model S dan ook een probleem heeft met zijn wegligging.
Zwaartepunt heeft maar heel weinig te maken met of je een bocht wel of niet om komt. Het is heel simpel: hoe lichter, hoe beter bochtengedrag. Met een zware auto kun je nog veel oplossen met veel grip (brede banden), maar als je geen grip meer hebt dan ben je met een zware auto altijd in het nadeel t.o.v. een lichte auto.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Dat het een driver-error is staat buiten kijf. Ik heb mijzelf en het kunnen van de auto overschat en had geen tijd en ruimte meer om het enorme onderstuur op te vangen.

@Rainesh, ik heb een terugbel verzoek bij de dealer achter gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Maasluip schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:13:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar haakse bocht, sportief rijden, nieuwe auto met onbekende wegligging :X :N
?? Auto is maand oud. Dan weet je de wegligging wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
[...]

Dit is je 112-melding ;) weet je meteen hoe die spotters zo snel ter plaatse zijn.

[...]

Serieus? Heb je met die mensen lopen praten?
Mja, ik heb uiteindelijk 2 uur in de kou gestaan en drie kwartier op de berger moeten wachten. Naast de politie waren alleen zij ter plekke dus dan raak je aan de praat hè.
Lag je daar? Sorry dat ik het zeg, maar haakse bocht, sportief rijden, nieuwe auto met onbekende wegligging :X :N
Geef niet, je heb helemaal gelijk. De actie was achteraf ook gewoon onbezonnen en ik ben blij dat ik niets mankeer. 10cm meer doorschuiven het water in en het had heel anders kunnen aflopen of 5m verderop eraf duiken en ik had gegarandeerd gekanteld omdat het daar nog schuiner afloopt.
Rainesh schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:36:
Heb je al wat gehoord van de dealer over je parkeersensoren, knopje in je dashboard en inbouw etc?
Dealer gesproken. Set komt met knopje voor het dashboard en het zijn de officiele verzonken sensoren en worden gemonteerd zoals af-fabriek. Hij noemde specifiek dat het niet om de set ging die PON levert waarbij de sensoren 2-3mm uitsteken. Ze leren ook de auto in. Dus dat komt goed neem ik aan :)

[ Voor 20% gewijzigd door Tristan op 11-04-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ah perfect. Heb je gelijk volledige parkeersysteem, altijd prettig. Heb het op de a1, binnenkort ook op de a4.

@roger is here

De 17inch staat het behoorlijk goed, blijven super mooie oem velgen. Vind het wel jammer dat de onderste helft van de b6 niet altijd meegespoten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Tristan schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:47:
Dat het een driver-error is staat buiten kijf. Ik heb mijzelf en het kunnen van de auto overschat en had geen tijd en ruimte meer om het enorme onderstuur op te vangen.

@Rainesh, ik heb een terugbel verzoek bij de dealer achter gelaten.
Over de dealer gesproken, wordt je auto nog gecontroleerd op schade?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
vhal schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:49:
[...]

Over de dealer gesproken, wordt je auto nog gecontroleerd op schade?
Jep, ze gaan hem gelijk even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Tylen schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:48:
[...]

?? Auto is maand oud. Dan weet je de wegligging wel.
Hoeveel mensen kennen hun auto op het limiet?
Ik wist ook niet precies wat mijn auto deed met gas uit een bocht acceleren (moet ik dus niet doen met 420Nm en geen sperr) Daarbij gaat mijn achterkant ook fijn dansen als de bandjes koud zijn. Dus eerder overstuur dan onderstuur. Van het pendaal af hard door een bocht heen.

Die huidige auto's laten door hun isolatie, elektrische besturing, etc weinig ruimte voor gewenning wat de banden en onderstel aan kunnen.
Zo'n E-tron wordt zeker niet geleverd op de beste sport banden? Maar eco banden welke een stuk minder grip hebben.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

KappeNou schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:27:
[...]

Hoeveel mensen kennen hun auto op het limiet?
Ik wist ook niet precies wat mijn auto deed met gas uit een bocht acceleren (moet ik dus niet doen met 420Nm en geen sperr) Daarbij gaat mijn achterkant ook fijn dansen als de bandjes koud zijn. Dus eerder overstuur dan onderstuur. Van het pendaal af hard door een bocht heen.

Die huidige auto's laten door hun isolatie, elektrische besturing, etc weinig ruimte voor gewenning wat de banden en onderstel aan kunnen.
Zo'n E-tron wordt zeker niet geleverd op de beste sport banden? Maar eco banden welke een stuk minder grip hebben.
Als je auto een slechte wegligging heeft weet je dat toch wel na een maand? Ik persoonlijk test dat altijd wel eventjes uit iig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Tylen schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:32:
[...]

Als je auto een slechte wegligging heeft weet je dat toch wel na een maand? Ik persoonlijk test dat altijd wel eventjes uit iig. ;)
Meeste mensen doen dit denk ik niet ;) Ik test het ook wel uit. Wel handig voordat je een circuit pakt.

Zo'n nieuwe A3 voelt voor veel mensen aan alsof die een stuk betere wegligging heeft dan een 20 jaar oude civic met volledig aangepast onderstel en warme semi's. Jij en ik weten wel beter

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
omdat ik naderhand kreeg te horen dat de 18 inch rotors te opvallend waren heb ik nu toch weer voor 18 inc gekozen het volgende 5-parallespaak s-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

runner83 schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:40:
omdat ik naderhand kreeg te horen dat de 18 inch rotors te opvallend waren heb ik nu toch weer voor 18 inc gekozen het volgende 5-parallespaak s-line
Zo dus ;)

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1400256296.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@Tylen

Heb je al wat te horen gekregen van je leasemaatschappij over eventuele verkoop van je a3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Yes :)
is dat die van jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Yuup ;) is de "mijne" (van leaseplan officieel)

@Rainesh 1: Ze zijn ermee bezig. Kreeg van de verkoper van de A6 Avant nog de tip om dit op te vragen om de A3 als inruiler te gebuiken. Stel ik moet 30K betalen voor de A3 en bij inruil levert hij 32K op heb ik er 2 verdient ;) (Fictieve getallen).

@Rainesh 2: Hij belde nog op (Die van de A6) dat ze de schade zouden maken en stoelverwarmig konden inbouwen. Helaas zouden de knopjes op de zijkant van de stoelen komen. Dat was jammer. Ik denk er overigens nog steeds aan of ik het stiekem toch nog moet doen hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Tylen schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:32:
[...]

Ik heb de eerste maand op winterbanden gereden (Michelin Pilot Alpin), die hadden naar mijn idee meer grip dan de zomerbanden waarop de auto nu staat (Continental Sport Contact 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk eco-banden ja. Economisch 'voordeliger' in een lager verbruik, maar qua contact op de weg iets minder dan goede sport-banden. Ja je levert wat in met sportbanden qua verbruik en geluid, maar goede banden is nooit weg qua investering. Een keer een noodstop maken en je snapt wel waarom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tristan schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:24:
Ik heb de eerste maand op winterbanden gereden (Michelin Pilot Alpin), die hadden naar mijn idee meer grip dan de zomerbanden waarop de auto nu staat (Continental Sport Contact 5).
Dat lijkt mij heel sterk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ach uiteindelijk is dit natuurlijk heel veel geluk bij een ongeluk. Daar kunnen we alleen maar blij mee zijn. :)
Gonadan schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:16:
[...]

Dat lijkt mij heel sterk.
Wat natuurlijk wel kan is dat de winter bandjes toch wat voorspelbaarder waren. Zo had ik erg slechte Chinese banden onder mijn autotje toen ik hem kocht. Die voelde toch voorspelbaarder aan dan de knappe banden die ik er nu onder heb. Waarom? Met de Chinese meuk greeg ik snel onderstuur. Met mijn nieuwe banden krijg ik ook onderstuur maar pas als ik een stuk sneller de bocht in duik. Als ik iets langzamer ga dan voel ik echter dat niet alleen de voorkant wat moeite met de grip heeft maar ook de achterkant richting de grens gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
He bah, dit verhaal gaat toch nog een staartje krijgen. Vanmorgen m'n velgen schoongespoten en waren ze nat. De schade viel daardoor ook niet op. Nu zijn ze droog blijken er serieuze strepen van het bergen op te zitten :s

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X9tzt0Zl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r8MiWCOl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5cP96mol.jpg

Ik heb de leasemij toch nog even gemailed.

[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 11-04-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Eigenrisico als leermoment beschouwen en doorrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:20:
Yuup ;) is de "mijne" (van leaseplan officieel)

@Rainesh 1: Ze zijn ermee bezig. Kreeg van de verkoper van de A6 Avant nog de tip om dit op te vragen om de A3 als inruiler te gebuiken. Stel ik moet 30K betalen voor de A3 en bij inruil levert hij 32K op heb ik er 2 verdient ;) (Fictieve getallen).

@Rainesh 2: Hij belde nog op (Die van de A6) dat ze de schade zouden maken en stoelverwarmig konden inbouwen. Helaas zouden de knopjes op de zijkant van de stoelen komen. Dat was jammer. Ik denk er overigens nog steeds aan of ik het stiekem toch nog moet doen hahaha.
Als ze originele stoelverwarming in laten bouwen door Audiwereld.nl of Audi Parts Veghel (Coen Donkers) dan heb je geen knopjes aan de zijkant van je stoel :) Ook netjes knopjes erbij in je middelconsole, zal waarschijnlijk ook goedkoper zijn. Misschien een suggestie naar ze toe om contact op te nemen met Coen Donkers of Audiwereld. Voor jou ook gelijk een completere auto met meer OEM parts. :P
Tristan schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:16:
He bah, dit verhaal gaat toch nog een staartje krijgen. Vanmorgen m'n velgen schoongespoten en waren ze nat. De schade viel daardoor ook niet op. Nu zijn ze droog blijken er serieuze strepen van het bergen op te zitten :s

Mocht leasemij moeilijk doen, koop een witte monello handpad en een cleaner met een lichte korrel erin zoals Auto Finesse Prewax Cleanser of Scholl S40 Swirl remover. Je zou eventueel ook een oranje handpad kunnen nemen voor meer cut. Kans is er dat ze krassen hiermee weg gaan.

https://www.carclean.nl/p...and_Pad_White_MHPW_101176
https://www.carclean.nl/p...ver_250_gram_10466_102821

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

GoldenSample schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:02:
Wat natuurlijk wel kan is dat de winter bandjes toch wat voorspelbaarder waren. Zo had ik erg slechte Chinese banden onder mijn autotje toen ik hem kocht. Die voelde toch voorspelbaarder aan dan de knappe banden die ik er nu onder heb. Waarom? Met de Chinese meuk greeg ik snel onderstuur. Met mijn nieuwe banden krijg ik ook onderstuur maar pas als ik een stuk sneller de bocht in duik. Als ik iets langzamer ga dan voel ik echter dat niet alleen de voorkant wat moeite met de grip heeft maar ook de achterkant richting de grens gaat.
Dat zou kunnen, winterbanden zijn toch wat minder strak en voel je de grenzen dus beter aan komen. Wel even aangenomen dat het dezelfde maat was uiteraard. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tristan schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:16:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat was er gebeurd oorspronkelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Tristan schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:46:

Omdat takelen onmogelijk zonder schade zou gaan, het is daar zo stijl dat hij gegarandeerd de bumper eraf zou trekken. Ik had zelf al moeite om omhoog de heuvel op te klimmen (mede ook omdat het zo glad en modderig was).
Achteruit slepen, zelfde weg terug... Op de heenweg bleef je bumper ook zitten :)

Balen, en goed leermoment. Succes met je velgen!

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Mijn Audi update had ik volgens nog niet gepost. Deze: wimpie in "Het grote Audi topic - Deel 4" is dus vorig jaar gestolen en ben me eigenlijk nog aan het beraden op de opvolger. Nieuwe A5 volgend jaar of toch even wachten op de Tesla (Model S of 3) :o

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ah dat is klote!

Las vandaag dat er een facelift van de Model S aan komt........ben wel benieuwd. Nieuwe Model 3 trekt me ergens nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nasty man. Maar je kon de heuvel niet oprijden? Lang leve quattro 8) :+

De enige keer dat ik echt in m'n broek scheet was de snelweg vanaf haarlem richting schiphol, die enorm haakse bocht met toenadering van de snelweg. Iets teveel km's gereden die avond en dacht dat ik daar wel met ~ 120 in kon :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:21:
[...]

Nasty man. Maar je kon de heuvel niet oprijden? Lang leve quattro 8) :+

De enige keer dat ik echt in m'n broek scheet was de snelweg vanaf haarlem richting schiphol, die enorm haakse bocht met toenadering van de snelweg. Iets teveel km's gereden die avond en dacht dat ik daar wel met ~ 120 in kon :+
Een beetje terug lezen is te veel gevraagd? :+
Heb je een eigen grote Audi topic lees je hem niet eens door 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Rainesh schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:32:
[...]

Proficiat! Ziet er lekker compleet uit, maar stel als het een facelift model wordt, wil je dan geen virtual cockpit? :)
Heb toch nog eens naar gekeken zou wel erg mooi uit zou het dan meteen willen :D
vraag mij af of dit nog zou kunnen na aflevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Lijkt me geen fijne ervaring Tristan, die paar seconden dat je naar beneden duikt vooral.

Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen. De e-tron is echt log en vooral in de bochten en op drempels merk ik dat. Vóór de e-tron heb ik twee A1's gehad, een met een sportonderstel en een met een S-onderstel. Die waren natuurlijk ook veel lichter en daarmee kon ik heerlijk door bochten. Zelfs met de A3 2.0 TDI (ook sportonderstel) van vóór de A1'tjes ging het soepeler.

De e-tron is vooral fijn op lange rechte stukken. Op wegen met veel stoplichten en ten slotte in de file.

Mijn A3 is nu bijna een jaar oud en heeft heel wat minder km's gereden dan gepland en dus ook begroot in het leasecontract. Maar ik heb in ieder geval nog geen km spijt gehad van m'n keuze. Nog steeds rijd ik af en toe met een omweg of gewoon via een binnendoor-route naar m'n bestemming. Gewoon omdat het kan. Met de B&O audio vind ik het soms echt jammer dat ik moet uitstappen. En zolang ik geen afspraken mis, vind ik zelfs files onderweg helemaal niet vervelend.

[ Voor 15% gewijzigd door Canaria op 11-04-2016 22:37 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses, verkeerde reactie onder verkeer topic.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Verbazingwekkend vind ik als je je als bloedzuiger registreert om iemand nog even een trap na te geven op een forum.

Had dat lekker gisteren gedaan, voor zijn neus, in plaats van hier.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:25:
Verbazingwekkend vind ik als je je als bloedzuiger registreert om iemand nog even een trap na te geven op een forum.

Had dat lekker gisteren gedaan, voor zijn neus, in plaats van hier.
Mijn reactie was op verkeerd topic. Excuus.
Maar even in zijn algemeenheid: waarom bloedzuiger? Ik breng niet meer dan nieuws, is dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Je registreert je op een forum om even uit te leggen dat iemand "gevaarlijk" bezig is en je de "nonchalante" reacties niet begrijpt.

Dan ben je een bloedzuiger in mijn ogen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hij vertelt gewoon zijn verhaal, wij (dus ook jij) kennen alleen het verhaal zoals Tristan dat schetst. Dat is natuurlijk nooit een 100% objectieve weergave ('reed misschien iets te hard' vs. 'scheurde als een gek over de dijk' bijv.) Niet mis met een andere kijk dus. Nou gaat het topic niet er over tot in detail de totale waarheid te achterhalen, maar mensen verketteren omdat ze iets negatiefs zeggen over 'een van ons' is ook wel triest.

Uiteindelijk blijkt het dus een grote mix-up te zijn :+

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 11-04-2016 23:37 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:32:
Je registreert je op een forum om even uit te leggen dat iemand "gevaarlijk" bezig is en je de "nonchalante" reacties niet begrijpt.

Dan ben je een bloedzuiger in mijn ogen.
Nogmaals: ik heb gereageerd op verkeerd nieuwsbericht, dat spijt me. Ik verwarde ander nieuwsbericht met dit voorval.

Als brenger van (slecht) nieuws maakt me geen bloedzuiger toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dan ben je net zo slecht in begrijpend lezen als in automerken spotten ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:40:
Dan ben je net zo slecht in begrijpend lezen als in automerken spotten ;)
Begrijpend lezen lukt me doorgaans wel goed, maar automerken spotten lukt me sinds mijn 12e niet meer zo goed ;-) Teveel merken, teveel types, teveel ongelukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Relaxt! Als het goed is, hoef ik geen andere deurmodules in de a4 te plaatsen. Ik heb af-fabriek lichtpakket en een dimmende binnenspiegel, dus heb een uitgebreidere deurmodule. Ook kan ik mijn spiegelglazen later omruilen voor dimmende glazen! Heb ik gelijk elektrisch verwarmbaar, verstelbaar, inklapbaar en dimmend! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
De Audi A3 krijgt een facelift. Zal nu ook het virtuele dashboard hebben van de A4 alsook venieuwde LED voor en achter lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb nog geen reactie van de leasmij gehad vwb de schade op de velgen, maar dat zal vandaag wel komen. De etron wordt vandaag ook opgehaald voor een kuurtje parkeersensoren voor en omdat de batterij van een van mijn sleutels leeg is mogen ze die ook maar gelijk vervangen ;)

Ik vind het overigens terecht als jullie commentaar hebben op mijn actie. Het was ook gewoon onbezonnen en ik realiseer me maar al te goed dat ik door het oog van de naald ben gekropen. Ik reed alleen, maar mijn vriendin - die in verwachting is - vroeg geheel terecht "Had je ook zo gereden als de maxi-cosi achterin zou staan?" Dat zet je echt wel aan het denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

SmokingSig schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:57:
De Audi A3 krijgt een facelift. Zal nu ook het virtuele dashboard hebben van de A4 alsook venieuwde LED voor en achter lampen.
Dat stond hier al. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Tristan schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:47:

Ik vind het overigens terecht als jullie commentaar hebben op mijn actie. Het was ook gewoon onbezonnen
af en toe sportief rijden moet kunnen mits de gelegenheid ervoor is.
Een dijk noem ik niet echt een gelegenheid ervoor :P

Waarom zou je een sportieve/snelle auto kopen/leasen als je als een oma moet rijden?
Natuurlijk rij je rustiger en voorzichtiger met een kind achterin.

Je hebt gewoon met je domme kop de verkeerde locatie gekozen om sportief te rijden verder is er niks aan het handje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Volgens mij heeft iedereen weleens een stunt met de auto uitgehaald wat maar net goed afgelopen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Moet ook soms even limiet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zojuist de winterbanden wissel gehad. Gelijk weer even kijken wat het limiet ook alweer was met deze. :P

Oooo en wat is de auto weer stil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

De limiet testen is leuk ja, tot het mis gaat. Heb met de A6 splinternieuwe banden weleens getest na 100 meter rijden op de rotonde. Ging er zijwaards overheen. Moet er gaaf uitgezien hebben en kon de controle wel houden, maar niet echt de bedoeling :X

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
BoltYes schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:21:
De limiet testen is leuk ja, tot het mis gaat. Heb met de A6 splinternieuwe banden weleens getest na 100 meter rijden op de rotonde. Ging er zijwaards overheen. Moet er gaaf uitgezien hebben en kon de controle wel houden, maar niet echt de bedoeling :X
Haha dat had ik willen zien!
ben benieuwd hoe mijn auditje aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BoltYes schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:21:
Wel waar het kan he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runner83
En anders heb je nog altijd de kans dat je een deep clean in de sloot krijgt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:54
Splinternieuwe banden lijken mij altijd super glad. Zou ze eerst even inrijden voordat je de limiet gaat opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Ha oei ik had wat trg gebladerd maar zag het niet meteen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

maxoss schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:27:
Splinternieuwe banden lijken mij altijd super glad. Zou ze eerst even inrijden voordat je de limiet gaat opzoeken.
Dat was inderdaad een duidelijke memo aan mezelf, voortaan eerst het siliconenlaagje eraf rijden 8)7

Je zou zo maar een stoeprandje tegenkomen waar je zijwaards even je velgen en ophanging op afschrijft :F

Vandaag een nieuwe set schijven+blokken voor en een nieuwe luchtbalg achter laten monteren.

De luchtvering achter was lek, kan gebeuren en wilde weten wat er mogelijk is, dus heb de oude balg mee genomen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6CVjbnL.jpg?1

Het rubber is alleen te ruw om bijvoorbeeld te plakken. Hij kan nu de container in, maar wilde het toch even checken :P

[ Voor 31% gewijzigd door BoltYes op 12-04-2016 21:04 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BoltYes schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:33:
[...]

Dat was inderdaad een duidelijke memo aan mezelf, voortaan eerst het siliconenlaagje eraf rijden 8)7

Je zou zo maar een stoeprandje tegenkomen waar je zijwaards even je velgen en ophanging op afschrijft :F

Vandaag een nieuwe set schijven+blokken voor en een nieuwe luchtbalg achter laten monteren.

De luchtvering achter was lek, kan gebeuren en wilde weten wat er mogelijk is, dus heb de oude balg mee genomen.

[afbeelding]

Het rubber is alleen te ruw om bijvoorbeeld te plakken. Hij kan nu de container in, maar wilde het toch even checken :P
Kan onze vriend Rooske er niks mee ;) lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik zit nog steeds te twijfelen over de A6.

Maar er staan nu nog een paar Daytona Grijze varianten te koop:

3.0 TDI BiT http://www.autotrader.nl/...kilometerstand-tot-120000

2.0 TDI http://www.autotrader.nl/...kilometerstand-tot-120000

Of deze mooie zwarte helaas wel een import: http://www.autotrader.nl/...kilometerstand-tot-120000

Ik heb nog 1 maand en 2 dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:43
Wilde je geen mmi+ hebben? :p
Tylen schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:41:
Die had ik ook gevonden op marktplaats maar geen mmi+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Een handbak BiT, die zijn schaars.....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Eerste link is geen BiT

Die zijn volgens mij niet eens met handbak geleverd, daarnaast staat dit in de tekst.

204 pk 6-cilinder, oersterke en soepele motor met het mooie V6 geluid

204pk = Normale 3L tdi

Import auto is het meest interessante, lage kmstand, lekker uitgebreid en MMI+ etc. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Rainesh op 13-04-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Oh lol, fijne titel dan, zal een hoop kijkers trekken :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Yuup, absoluut. Maar toch is het leuk om naar te kijken en als de auto gunstig geprijsd is kan ik er misschien nog over nadanken.
KillaZ schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:13:
Een handbak BiT, die zijn schaars.....
Hij komt ook tevoorschijn als je een automaat selecteert ;)
Rainesh schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:16:
Eerste link is geen BiT

Die zijn volgens mij niet eens met handbak geleverd, daarnaast staat dit in de tekst.

204 pk 6-cilinder, oersterke en soepele motor met het mooie V6 geluid

204pk = Normale 3L tdi

Import auto is het meest interessante, lage kmstand, lekker uitgebreid en MMI+ etc. :)
O serieus? De 3.0TDI wil ik eigenlijk niet omdat dat (denk ik) teveel zuipt, dan worden de runningcosts te hoog en verdien ik er niks meer aan om prive te gaan rijden. 8) Maar hij is wel mooi _/-\o_

Ja die import he... Die is wel ok. Maar geen gescheiden clima en geen BOSE en DAB. Valt vast ook niet te retrofitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:25:
[...]

O serieus? De 3.0TDI wil ik eigenlijk niet omdat dat (denk ik) teveel zuipt, dan worden de runningcosts te hoog en verdien ik er niks meer aan om prive te gaan rijden. 8) Maar hij is wel mooi _/-\o_

Ja die import he... Die is wel ok. Maar geen gescheiden clima en geen BOSE en DAB. Valt vast ook niet te retrofitten. ;)
Bose en DAB zijn wel te retrofitten, kijk maar op fb pagina van Audi Parts Veghel. Die hebben het al paar keer gedaan, sterker nog....zelfs B&O hebben ze geretrofit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zo die A6 ligt eventjes uitelkaar zeg hahaha. MMI+ van +2014 model er ook gelijk in.

Pagina: 1 ... 9 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.