Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waar zit dan dat ontluchtingsnippel Rainesh? Ik kon hem niet vinden.

Overigens kwam ook dit keer weer wat benzine terug omhoog toen ik even naar de getankte liters keek. Dat is te zien op de foto. De slang sloeg daarna wel dicht maar toen liep er al wat over het randje. Zie ook het plasje bij m'n velg.
[ Voor 6% gewijzigd door Tristan op 16-04-2016 13:07 ]
Hoe krijg je het voor elkaar om het te laten overstromen? Je vulpistool slaat toch telkens af?
Zo herkenbaar. In het begin denk je: "Oh ik rijd lekker zuinig." En na 100km+ beweegt de naald relatief snel naar de nul, waardoor je vervolgens denkt: "Dat zuinig rijden valt wel een beetje tegen."Rainesh schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:19:
Als mijn tankmeter helemaal op leeg staat,dan kan ik alsnog iets van 30km doorrijden......tankmeter klopt nooit bij Audi. Tot nu toe geen enkele audi meegemaakt waar het wel klopte.
Als ik soms met een volle tank op de snelweg rij, dan beweegt mijn meter pas na 125km.......echt bizar maar inmiddels weet ik ook heel goed hoeveel liter ik kan tanken als mijn meter op bijv 3/4 leeg staat.

Hoeveel kilometers haal je met de A1 uit 1 tank? Ik zag dat jij op een gemiddelde van 1L op 12,8km uitkomt? 600km met 45 liter is bij mij het minimale, ik gok dat ik 50% stadsverkeer heb en 50% snelweg. Woon-werkverkeer is voor mij 10km.
De retrofit bestuurdersopbergbox en mod passagiersopbergbox zijn gelukt. Zelfs met geduld zonder de stoelen los te halen.
- Alarmschakelaar al in de deur gebouwd plus bedrading geplaatst en weggewerkt.
- Bewegingsmelder geplaatst plus bedrading naar voeteneind (maar nog niet aangesloten).
- Gelijk een extra kabelbundel geplaatst voor grootlichtassistent.
Nu moet ik nog de alarmhoorn gaat plaatsen, bedrading netjes wegwerken en aansluiten, en in VCDS coderen en dan zijn de retrofits fabrieksalarm en grootlichtassistent ook al klaar.
Heb je jouw A1 al verlaagd? Ik ga denk ik voor H&R veren 35mm. Niet te laag, maar wel beter/goed de wielkasten gevuld.
[ Voor 3% gewijzigd door GioStyle op 16-04-2016 13:53 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ja, als je een Nederlandse A1 hebt wel.. Ik heb 'helaas' een Duitse en daar is het nog echt een optie.Canaria schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:55:
Cruise control is toch standaard in alle A1's?
Maakt voor de rest niets uit, maar ik wil wel graag cruise control hebben, ik mis het stiekem ergens wel. Vooral als je langere afstanden rijdt.
Als ik het zelf doe kost het iets van 200 euro aan onderdelen en een paar uurtjes werk. Laten doen door de dealer dik over de 500 euro.
Held!!!GioStyle schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:42:
@hierboven:
Hoe krijg je het voor elkaar om het te laten overstromen? Je vulpistool slaat toch telkens af?
[...]
Zo herkenbaar. In het begin denk je: "Oh ik rijd lekker zuinig." En na 100km+ beweegt de naald relatief snel naar de nul, waardoor je vervolgens denkt: "Dat zuinig rijden valt wel een beetje tegen."
Hoeveel kilometers haal je met de A1 uit 1 tank? Ik zag dat jij op een gemiddelde van 1L op 12,8km uitkomt? 600km met 45 liter is bij mij het minimale, ik gok dat ik 50% stadsverkeer heb en 50% snelweg. Woon-werkverkeer is voor mij 10km.
De retrofit bestuurdersopbergbox en mod passagiersopbergbox zijn gelukt. Zelfs met geduld zonder de stoelen los te halen.Ik heb helaas geen spline bits, ik ga ze binnenkort wel aanschaffen, want ik heb er 1 nodig voor het stuur geloof ik (ik wil nog cruise control inbouwen).
- Alarmschakelaar al in de deur gebouwd plus bedrading geplaatst en weggewerkt.
- Bewegingsmelder geplaatst plus bedrading naar voeteneind (maar nog niet aangesloten).
- Gelijk een extra kabelbundel geplaatst voor grootlichtassistent.
Nu moet ik nog de alarmhoorn gaat plaatsen, bedrading netjes wegwerken en aansluiten, en in VCDS coderen en dan zijn de retrofits fabrieksalarm en grootlichtassistent ook al klaar.![]()
Heb je jouw A1 al verlaagd? Ik ga denk ik voor H&R veren 35mm. Niet te laag, maar wel beter/goed de wielkasten gevuld.
Origineel alarm wil ik ook nog. Wat was je kwijt voor parts/tijd etc?
Ik heb de a1 nog niet verlaagd want wij rijden erg veel stadsverkeer ermee. Het is soms al knetterhard en binnenkort nieuwe banden. Dan ga ik 225-40-18 nemen ipv 35, dus iets meer comfort en ook beter gevuld.
min 600km?! Ik rij echt never nooit zo zuinig ermee...afentoe met de a1 Voorburg-Margraten en dan rij ik gemiddeld 1:14.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik denk dat het ook deels door je 18" komt, ik heb 17". En ik moet zeggen ik heb ook nooit haast: snel optrekken in de stad is behoorlijk zinloos, want je staat alleen maar langer stil bij de volgende verkeerslicht.Rainesh schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:30:
[...]
Held!!!![]()
Origineel alarm wil ik ook nog. Wat was je kwijt voor parts/tijd etc?
Ik heb de a1 nog niet verlaagd want wij rijden erg veel stadsverkeer ermee. Het is soms al knetterhard en binnenkort nieuwe banden. Dan ga ik 225-40-18 nemen ipv 35, dus iets meer comfort en ook beter gevuld.
min 600km?! Ik rij echt never nooit zo zuinig ermee...afentoe met de a1 Voorburg-Margraten en dan rij ik gemiddeld 1:14.
Wat betreft onderdelen van het alarm:
- Alarmhoorn (sloop): €25,-
- Bewegingsmelder (sloop): €45,-
- Schakelaar interieurbeveiliging: €7,50
- Draad 0,35mm2 en 0,5mm2 (online webshop): €10,-
- Stekkers en pinnen (dealer): €30,-
Totaal: €117,50
Ook voor de grap gevraagd wat de alarmhoorn en bewegingsmelder nieuw kosten: de prijzen liggen rond de 170/180 euro per stuk. De schakelaar kost rond de 30 euro nieuw.
Bovenstaande prijzen zijn wel exclusief verzendkosten, maar ik heb bijvoorbeeld van de sloop nog meer onderdelen gekocht:
- Asbakbeker. Ik heb een niet rokersuitvoering, maar ik wilde graag de asbakbeker om gewoon wat kleingeld in kwijt te kunnen. €10,- voor betaald, nieuwprijs rond de €35,-
- Tweede laadvloer: ik heb nu een laadvloer in de onderste stand, vervolgens een laadvloer in de hoge stand. Zo kan ik weer wat meer spullen kwijt in de tussenlaag: denk aan verhuisdeken, plastic bak met microvezeldoeken en dat soort dingen. Prijs: €45,-, nieuwprijs: €120,-
Qua tijd is het lastig te zeggen: iedereen komt buurten, iedereen vraagt zich af waarom GioStyle zijn relatief nieuwe auto uit elkaar aan het halen is en zelfs gaten in de interieurdelen aan het maken is. Ook ben ik erg voorzichtig met het loshalen, omdat ik bang ben dat ik iets breek of beschadig. Ik denk dat als je weet hoe je alles los moet halen je en je bereidt de kabelboompjes voor dat je het makkelijk in een weekend kan doen.
Ik wil oh zo graag de a1 en a4 wegdoen en een a3 sedan halen. Heb mijn budget op kunnen rekken naar 40k. Ik heb een vette import wagen gezien.
http://vtp.audi.com/adegw...U2810051187/controller.do
Maar nu komt het.....
Een heerlijk volle wagen met maar 1 ding wat ik zou retrofitten en dat is elektrisch inklapbare zijspiegels. Dat is makkelijk zelf te doen. Maar dan heb je sinds kort het facelift model..............virtual cockpit is gewoon ubervet, punt uit. Maar ik verwacht dat alle prijzen flink zullen stijgen en dan zal een net zo volle uitvoering behoorlijk meer kosten.
1) wachten sparen totdat ik een facelift model tegenkom die mij aanspreekt. Heeft geen haast, ben bereid om net zo lang te wachten totdat ik eentje tegenkom.
2) Beide auto's wegdoen en dan gewoon deze halen. Alleen geen FL model en geen virtual cockpit....ook geen dynamische knipperlichten/nieuwe mmi etc.
Ik vind dit ruk haha
btw: met import/bpm etc....blijf ik dan onder de 40k met bovenstaande auto?
Signatures zijn voor boomers.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zag net op de weg een aparte A1. Ik vond hem wat overdreven gespoilered en dacht dat eerlijk gezegd dat het een 1.0TFSI'tje was van iemand die hem sneller wilde laten lijken.
Kenteken check liet echter het volgende zien:

Het was ook exact dezelfde zoals op de foto. Kleur, velgen, spoiler.
WTF? Een A1 met 256PK twv €65.000 (?!?)
Maar wat is dit nu voor type? Bij autoweek zie ik geen A1 met >250PK en de duurste A1 die ik daar zie zit rond de €45K?
http://www.autoblog.nl/audi-a1-quattro-is-realiteit
http://www.topgear.nl/autotests/audi-a1-quattro-test-drives/
Is een beest van een wagen, belachelijk veel vermogen in zo een kleine auto. Er zijn ook een aantal eigenaren die het ook nog eens gechipt hebben.....300+pk in een a1

[ Voor 21% gewijzigd door Rainesh op 18-04-2016 10:05 ]
K to the KillaZ
Maar 65K voor een A1 pfff.... Zo te zien meer voor diegene die al een S8 op de oprit hebben staan en (als ik hierboven mag geloven) iets erbij hebben voor 'het vrouwtje/dochterlief'. Of gewoon om zelf even te knallen.
Ik blijf al die hothatches toch altijd maar vreemd vinden. Wanneer haal je nou echt het potentieel uit zo'n auto?
Zou zoiets nou ook in waarde kunnen stijgen trouwens?
[ Voor 19% gewijzigd door readytoflow op 18-04-2016 10:38 ]
Zoiets zou wel in waarde kunnen stijgen, maar pas over behoorlijk wat jaren denk ik. Vooral als er minder dan 333 stuks van over zijn.
Er verdwijnen binnen 15 jaar toch een aanzienlijk aantal auto's in een type / merk ivm schade, crashes of 'afschrijving'. Het moet een bijzondere auto zijn wil je dat zoiets in waarde blijft, wellicht is een eigen conversie van een A1 naar zo'n model ook prima zelf te realiseren. 2.0 TFSI motorombouw is ook niet zo lastig.
Wel bijna 20K goedkoper.
Maar blijft een beperkte doelgroep.
Toch zie je z'n grotere broers S3 en RS3 regelmatig rijden.
Virtual cockpit vind ik persoonlijk zwaar overrated. Ok het is leuk, maar ik had wat meer innovatie van Audi verwacht en alles naar HUD willen zien gaan. Wat heb je aan zo een groot scherm als je je ogen van de weg moet halen en naar onder kijken? Dan kijk je even goed toch naar je midden console?
En het ziet er vreselijk cool uit, alleen daar al om
Maar zoals ik laatst tegen iemand zei: geef gratis geld weg en dan nog zijn er mensen die ontevredenheid uiten.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
[ Voor 88% gewijzigd door PWM op 19-04-2016 22:23 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In iedergeval kijken of ik volgende week de spiegels op de a4 kan monteren en coderen.
Doe dan een bod op die van mijRainesh schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:36:
Dus we gaan wachten totdat we een leuke FL model tegenkomen, maar hoe lang dat zal duren.......pff
In iedergeval kijken of ik volgende week de spiegels op de a4 kan monteren en coderen.
Afstand houden tot je voorganger?Tristan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:42:
Leuk hoor die parkeersensoren voor, maar nu gaan ze elke keer automatisch aan en dus af als ik in de file rijhoe zet ik dat uit?
Precies. Dus moeten ze ook niet piepenVerwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:02:
Euh, tis een audi. Dat ding weet niet beter.![]()
*Rent het topic weer uit.
Ik heb het in de file nooit meegemaakt ook al is de afstand tot m'n voorganger heel klein, zoals in druk stadsverkeer waarbij iedereen staat ingedikt omdat de zijstraten groen licht krijgen en iemand achter je vond dat hij wel door kon rijden tot midden op de kruising.
Alleen als er dan een voetganger tussendoor loopt gaan de parkeersensoren af.
Wel vind ik ook dat ze vroeg beginnen te piepen, vooral achter. Bij inparkeren is dat superirritant.
[ Voor 23% gewijzigd door Canaria op 19-04-2016 20:29 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
[ Voor 8% gewijzigd door RomeoJ op 19-04-2016 20:35 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ok dat is dus nieuw voor mij..........Tristan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:42:
Leuk hoor die parkeersensoren voor, maar nu gaan ze elke keer automatisch aan en dus af als ik in de file rijhoe zet ik dat uit?
Nog nooit zijn de parkeersensoren van de a1 (of welke audi ik ooit gedaan heb) de voorste sensoren automatisch aangegaan. Noch bij filerijden of stilstaand..... ik moet altijd handmatig het knopje indrukken maar zodra ik rij dan gaan ze weer boven een bepaalde snelheid uit.
Snelheid staat waarschijnlijk laag ingesteld of op 0. Snelheid verhogen zou het moeten oplossen of helemaal uitschakelen.
Edit: dit is dus een a3 8v gimmick. Je kunt het via vcds uitschakelen.
http://www.stemei.de/page...nschaltung-aktivieren.php
[ Voor 20% gewijzigd door Rainesh op 19-04-2016 21:23 ]
Dan via vcds ff "abstandschwelle" wijzigen naar minimaal 20km/u. Dan heb je er het minst last van, standaard is 15km/u dacht ik.Tristan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:43:
Van mij mag hij gewoon uit blijven boven de 10km/h!
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Kwestie van even uitproberen en kijken wat je fijn vindt.
De internals zijn vaak iets groffer, wat bij geblazen motoren vooral gunstiger is (velocity) en de kracht van die ding ook verklaart. De eerste 500 tot 700 modellen die door cosworth waren gemaakt produceerde stock meer dan 400 tot 450PK gewoon.
Cosworth bouwde de RS4 motoren vanaf 1999 tot 2000, maar mocht Audi niet het castingproces overnemen en moest zelf de boel in elkaar gaan draaien. Dat verklaart waarom 'liefhebbers' ook specifiek de koppen van een Cosworth uitvoering zoekt en niet die van Audi later.
Denk dat m'n auto helaas net na begin 2000 is.All COSCAST heads during that time period were cast using a proprietary casting process they mastered.
– There were only 500-700 sets of heads manufactured by Cosworth for the RS4. They also were responsible for assembling the heads and the completed engine.
– RS4 heads are the most desired heads because they have larger coolant passages and help keep the heat down in the combustion cha
– They also have slightly smaller exhaust ports to help with low end spooling
– One of the alleged qualities of the ‘COSCAST’ head is its inherent resistance to porosity; this was
achieved by eliminating the presence of tiny air bubbles during the casting process.
– The Cosworth process is a precision sand casting process, which was developed in 1978 for non-ferrous casting, initially aluminium alloys, to engineer the Cosworth engine. The mould and core-making stages are similar to conventional sand casting, although zircon sand is used instead of silicon, due to its greater expansion predictability. The main feature of this process is that the metal is pumped into the mould through the base using pressure assisted feeding through a simplified gating system.

Wat is het? kan ik het zelf repareren op m'n oprit en waar kan ik het halen?
Het gaat om een B7 A4. 2.0 liter. Het onderdeel zit onder het afdekplaatje met audi logo bij de injectierail
Verwijderd
Duct tapeKaasplank schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:25:
[afbeelding]
Wat is het? kan ik het zelf repareren op m'n oprit en waar kan ik het halen?
Het gaat om een B7 A4. 2.0 liter. Het onderdeel zit onder het afdekplaatje met audi logo bij de injectierail
maar serieus, even een foto van wat verder weg en met een rood pijltje aanwijzen waar we naar kijken zou wel helpen, ik kan nu niet precies opmaken waar we naar kijken.
Vriend van me heeft een sepangblauwe (erg mooie kleur) a4 b8 met allerlei "vliegtuig-achtige" bodykit dingen erop. Toen zei ik tegen hem om de s-line sideskirts erop te plaatsen om het toch ergens een OEM look te geven. Ook duidelijke instructies met waar hij ze precies op moet monteren/plakken etc.
Kwam hij net langs.......sideskirts hebben zijn spuiter en hij op dat steenslagfolie (volgens mij is dat het toch?) geplakt in plaats van net erboven. Dus de skirts wijzen nu schuins naar beneden toe ipv naar de zijkant!

Nu gaan ze proberen de skirts eraf te halen en op de juiste plek te plakken.....

Als je goed kijkt, dan zie een zwarte sideskirt die schuins naar beneden wijst. Het moest net een stukje erboven gemonteerd worden, net onder de deuren.

Origineel:
Signatures zijn voor boomers.
De Audi dealer vraagt ruim 500 euro voor het verwisselen van veren en uitlijnen...

Op zich staat het wel erg goed, net als de originele Competition modellen van Audi. Die hebben ook hoogglans zwarte exterieur onderdelen.Tristan schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:57:
Ja haha, ik snap sowieso de kleur zwart op blauw niet..
Tuningparts in Zoetermeer. Bedoel je verlagingsveren? Anders heb je ook Audiparts Veghel, zijn ook erg goed in allerlei Audi dingen.GioStyle schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:48:
Weet iemand nog een leuk adresje met verstand van zaken voor het vervangen van veren?
De Audi dealer vraagt ruim 500 euro voor het verwisselen van veren en uitlijnen...
Bedankt voor je suggesties. Ik ga daar binnenkort eens informeren.Rainesh schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:58:
[...]
Op zich staat het wel erg goed, net als de originele Competition modellen van Audi. Die hebben ook hoogglans zwarte exterieur onderdelen.
[...]
Tuningparts in Zoetermeer. Bedoel je verlagingsveren? Anders heb je ook Audiparts Veghel, zijn ook erg goed in allerlei Audi dingen.
Ja, ik ga de OEM veren vervangen door H&R veren, dat levert een verlaging van 30/35mm op. Daarnaast ga ik ook gelijk voor spoorverbreders. Ik weet alleen nog niet wat voor dikte, momenteel denk ik aan 20mm per wiel.
Retrofit fabrieksalarm is nu definitief klaar en het werkt! Morgen nog paar pinnen bestellen voor de grootlichtassistent en dat ook afronden.
Als je het nu weer zou retrofitten, hoe lang zou je ermee bezig zijn?
Vergeet je niet langere bouten te plaatsen als je spoorverbreders neemt? Tuningparts levert ook spoorverbreders, zijn wel goede gasten.
Als ik het nu opnieuw zou moeten doen, dan denk ik dat het wel in 1,5 dag kan. Als je het met zijn tweeën zou doen dan kan het makkelijk in 1 dag. Dan kan de ene persoon zich bezighouden met de schakelaar in de deur en de andere persoon kan de bewegingsmelder en alarmhoorn installeren. Ik heb het zelf rustig aan gedaan en heb eigenlijk niet bijgehouden hoe lang ik er over heb gedaan. Ik had geen haast en vaak zat het weer ook niet mee, dus ik heb het vaak in etappes gedaan.
't Enige probleem dat ik tegenkwam is dat ik de ruitenwisserarmen niet los kreeg. Ik wilde daarvoor al bijna een ruitenwisserarmtrekker kopen, maar ben eerst even langs de dealer/onderhoudsgarage geweest en zij kregen het binnen 10 seconden los zonder gereedschap. Het vereist een manier van vasthouden die je maar net moet weten.
Goed punt over de bouten, maar daar heb ik al over nagedacht. Ik heb namelijk momenteel wielslotbouten die ik graag zou willen blijven gebruiken. H&R heeft een DRA systeem die bij spoorverbreders vanaf 20mm verkrijgbaar zijn. Dat systeem houdt in dat je de spoorverbreder met korte (bijgeleverde) bouten aan de auto vastmaakt en de originele bouten van je velgen maak je vast aan de spoorverbreder. Voor mijn gevoel lijkt me dat ook de meest sterke/stabiele oplossing.
Trouwens heb jij een partnummer voor je grootlichtassistent? Indexletter F of AA? Ik kan mijn oude dimmende spiegel zo verkopen, dus is eigenlijk meer een swap.
Kan het moeilijk zien maar, zijn z'n spiegelkappen ook zwart? Dan kan het nog wel.Rainesh schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:58:
[...]
Op zich staat het wel erg goed, net als de originele Competition modellen van Audi. Die hebben ook hoogglans zwarte exterieur onderdelen.

Hoogglans zwarte RS4 grill, mistlamp roosters, onderlip, skirts, zijspiegelkappen en diffuser (non s-line).
[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 27-04-2016 16:25 ]
Een RS4 B8 ziet er heel anders uit...en die is daarnaast ook nog eens alleen in de facelift uitgekomen
Moet op en naar naar Zwolle dus op de terugweg zal de teller de 16.000 km aantikken.

Dan nog is een RS4 embleem op een 1.8 wel heel erg lame.Rainesh schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:45:
[...]
Een RS4 B8 ziet er heel anders uit...en die is daarnaast ook nog eens alleen in de facelift uitgekomen
It's All In The "Mix"
Die dingen passen toch nooit op dat smalle randje?Rainesh schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:19:
[afbeelding]
Als je goed kijkt, dan zie een zwarte sideskirt die schuins naar beneden wijst. Het moest net een stukje erboven gemonteerd worden, net onder de deuren.
Die dorpels lijken een heel andere vorm te hebben, daar mist die vouw waar in je eerste foto de skirts onder geplakt zijn. Of verkijk ik me nu enorm?Origineel:
[afbeelding]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160426_02258870
Let op als je een auto hebt met een keyless-go-systeem, waarbij je je auto start zonder dat je een sleutel in het contact moet stoppen. Autodieven hebben immers een truc bedacht om het signaal van zo'n sleutel te kopiëren en vervolgens met je auto weg te rijden. Volgens de politie is er maar één manier om dat te voorkomen: aluminiumfolie.
Elk radiosignaal dat de lucht in kan kan ook worden onderschept, en worden gecloned. Ik denk dat dat het is wat er exact gebeurd. Of aluminium beschermd geen idee. Aluminium gebruik je juist als je bijv. je wireless signaal ergens wilt versterken.
Ik kijk de laatste tijd heel veel uit naar een RS6 C5. De zilveren variant. Echter een model vinden dat niet:
- Geimporteerd is
- Geen 291 eigenaren heeft gehad, en 'maar' 160k op de teller heeft
- Afgetrapt is, achterstallig onderhoud heeft gehad
is een beste klus.
Ik heb nu 60k gereden met mijn RS4. De teller staat op iets van bijna 340k. Ik heb vertrouwen erin dat ik de 450k ermee haal. Maar het is tijd voor wat anders, denk ik. Iets volwasseners, nog sneller, nog bruter.
Nadeel is met de RS6 dat het verbruik behoorlijk achteruit gaat. Ook automaat-revisies enzo, peperduur kunnen zijn. Of wat dacht je van de V8-Bi-turbo met alleen al klein of groot onderhoud...

Random pics:

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2016 22:07 ]
Vind het ook lame, ben niet zo van de RS / S badges op een standaard model.Mixpower schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:23:
[...]
Dan nog is een RS4 embleem op een 1.8 wel heel erg lame.
Gelukkig is het geen 88kw meer, volgens mij heeft het ongeveer 220pk. Getuned, maar weet niet meer door wie.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:35:
Lekker... wordt je auto gestolen omdat men denkt dat het een RS4 is, zit er 'maar' 88kw onder
Skirts lijken heel breed/dik te zijn, maar zijn ze niet. Dorpels zijn wel origineel, althans dat zei hij tegen mij. Vind het zelf niet echt mooi hoe ze geplakt zijn.Orion84 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:47:
[...]
Die dingen passen toch nooit op dat smalle randje?
[...]
Die dorpels lijken een heel andere vorm te hebben, daar mist die vouw waar in je eerste foto de skirts onder geplakt zijn. Of verkijk ik me nu enorm?
Dit doen ze al heel lang, ook bij non key-less entry gebeurd dit. Ze plaatsen een soort van ontvanger ergens en dan hopen dat ie een signaal oppakt als je in de buurt bent.Tristan schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:50:
Wat vinden jullie hier van?
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160426_02258870
[...]
Maar of ze nou nu makkelijker je wagen meenemen omdat je key-less entry hebt of wat meer moeite (lees:geweld) doen blijft eindstand hetzelfde....namelijk je wagen weg
Op de nieuwe A4 B9 en Q7 zijn de af-fabriek alarmsystemen veel uitgebreider. Sensoren nu voor de achterste zijruitjes EN obd/Can/bcm sensor voor als de auto uitgelezen wordt terwijl alarm actief is. Bij de B8 Avant nemen ze je auto zo mee als ze in je kofferbak komen.
Echt ubervet zo een RS6! Ik zeg gewoon doen.........Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:03:
Keyless gewoon uitschakelen, lijkt mij.
Elk radiosignaal dat de lucht in kan kan ook worden onderschept, en worden gecloned. Ik denk dat dat het is wat er exact gebeurd. Of aluminium beschermd geen idee. Aluminium gebruik je juist als je bijv. je wireless signaal ergens wilt versterken.
Ik kijk de laatste tijd heel veel uit naar een RS6 C5. De zilveren variant. Echter een model vinden dat niet:
- Geimporteerd is
- Geen 291 eigenaren heeft gehad, en 'maar' 160k op de teller heeft
- Afgetrapt is, achterstallig onderhoud heeft gehad
is een beste klus.
Ik heb nu 60k gereden met mijn RS4. De teller staat op iets van bijna 340k. Ik heb vertrouwen erin dat ik de 450k ermee haal. Maar het is tijd voor wat anders, denk ik. Iets volwasseners, nog sneller, nog bruter.
Nadeel is met de RS6 dat het verbruik behoorlijk achteruit gaat. Ook automaat-revisies enzo, peperduur kunnen zijn. Of wat dacht je van de V8-Bi-turbo met alleen al klein of groot onderhoud...![]()

Zeiss Distagon 21 f/2.8
http://jalopnik.com/why-t...-future-classic-759640980
Leest heerlijk weg
Gewoon, het is een uitgebouwde A6, toch net even iets meer dan een opgepompte A4.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2016 23:29 ]
Aangezien er geen enkele RS6 in Nederland gebouwd is maakt die eis het wel heel lastig jaVerwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:03:
- Geimporteerd is
De markt voor zulke auto's is in Nederland gewoon super klein, over de grens heb je veel meer keus omdat er daar simpelweg meer van verkocht worden. Daar zijn ze ook goedkoper, wat natuurlijk wel weer het tokkie-eigenaar-risico nog sterker verhoogt
[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 27-04-2016 23:46 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Nederland kent genoeg eerste RS4 rijders..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2016 23:56 ]
http://ww3.autoscout24.de/classified/288489857?asrc=st|as
Bijna 600ps

En nog best te doen qua prijs. Wat kost import van een duitse auto naar NL gemiddeld? Ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan.
Ongeveer 1500 euro aan BPM volgens autotelex.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 00:30:
Klopt. Daar keek ik ook naar.
Bijna 600ps![]()
[afbeelding]
En nog best te doen qua prijs. Wat kost import van een duitse auto naar NL gemiddeld? Ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan.
En hoe moet ik dan mijn auto starten? Ik heb geen sleutelgat waar ik mijn sleutel in kan stoppen om mijn auto te starten..Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:03:
Keyless gewoon uitschakelen, lijkt mij.
Overigens net met een collega getest. Je kan uiteraard de auto starten met de sleutel in de buurt maar daarna ook wegrijden en blijven rijden zonder dat de sleutel in de buurt is.. echt bizar

[ Voor 26% gewijzigd door Tristan op 28-04-2016 13:38 ]
Btw auto is nog steeds niet besteld
is het niet te verwachten dat je kosten voor onderhoud bij zo'n auto krankzinnig zijn gezien de leeftijd/km/staat? Met andere woorden, voor je het weet heb je de aanschafprijs aan onderhoud betaald of valt dat wel mee? Zit ook te kijken naar station met power en liefst Duits(audi, mercedes, bmw) gezien prijzen hier en toekomstig onderhoud.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 00:30:
Bijna 600ps![]()
[afbeelding]
Zie er ook vaak 1 hier bij mij(is in dit geval Berlijn) in de straat staan, schitterend ding en een geluid! Lichtelijk gekieteld vermoed ik. Zal eens proberen foto te maken.
Klopt, zo is ook de RS6 van ex-Jon olsson aan z'n einde gekomenTristan schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:35:
[...]
Overigens net met een collega getest. Je kan uiteraard de auto starten met de sleutel in de buurt maar daarna ook wegrijden en blijven rijden zonder dat de sleutel in de buurt is.. echt bizar
zal wel een beveiligingsdingetje zijn, stel dat onderweg je sleutel defect zou gaan dan kom je niet ineens tot stilstand omdat het systeem denkt dat de sleutel er niet meer is.
Die RS6 draaide reeds tijdens een filmopname en was al gestart, ze zijn er gewoon mee kunnen wegrijden. Je krijgt natuurlijk wel heel de tijd meldingen maar de motor blijft wel gewoon lopen.shameete schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:50:
[...]
Klopt, zo is ook de RS6 van ex-Jon olsson aan z'n einde gekomen![]()
zal wel een beveiligingsdingetje zijn, stel dat onderweg je sleutel defect zou gaan dan kom je niet ineens tot stilstand omdat het systeem denkt dat de sleutel er niet meer is.
Doe het dan meteen goed en neem een RS6 plus, dan heb je echt iets aparts en dat blijft geld waard!Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 00:30:
Bijna 600ps![]()
[afbeelding]
En dan gewoon zelf even langs MTM gaan
http://suchen.mobile.de/f...ription=plus&pageNumber=1
Staat ook één met een cognac interieur, ziet er ook goed uit!
It's All In The "Mix"
Ja je kunt voor verassingen komen te staan. Qua onderhoud voor mijn RS meer dan aanschafsprijs betaald. Maar wel 2 jaar plezier aan gehad, 60k mee gereden, en ontelbaar keren het pedaal ingetrapt. Die dingen zijn onverwoestbaar.Juke! schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:22:
[...]
is het niet te verwachten dat je kosten voor onderhoud bij zo'n auto krankzinnig zijn gezien de leeftijd/km/staat? Met andere woorden, voor je het weet heb je de aanschafprijs aan onderhoud betaald of valt dat wel mee? Zit ook te kijken naar station met power en liefst Duits(audi, mercedes, bmw) gezien prijzen hier en toekomstig onderhoud.
Zie er ook vaak 1 hier bij mij(is in dit geval Berlijn) in de straat staan, schitterend ding en een geluid! Lichtelijk gekieteld vermoed ik. Zal eens proberen foto te maken.
Op internet vind je veelvoorkomende problemen met zulke auto's, en de helft qua aanschafsprijs reserveren voor onderhoud per jaar is geen grap.
RS6 Plus ja. Ook naar zitten kijken. Autoscout had er maar eentje. Dat cognac kleur vind ik niet zo... dan liever alles wit. Hier een wikiMixpower schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:48:
[...]
Doe het dan meteen goed en neem een RS6 plus, dan heb je echt iets aparts en dat blijft geld waard!
En dan gewoon zelf even langs MTM gaan
[afbeelding]
Staat ook één met een cognac interieur, ziet er ook goed uit!
Dat verbruik joh.Kraftstoffverbr. komb.:ca. 14,5 l/100 km
Kraftstoffverbr. innerorts: ca. 21,7 l/100 km
Kraftstoffverbr. außerorts: ca. 10,3 l/100 km

Die 21.7 krijg ik alleen in dash als ik echt volgas ga... Tot zelfs 60l/100km met airco aan.
Fixed!Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 23:28:
Gewoon, het is een uitgebouwde A6, toch net even iets meer dan een opgepompte Passat B5
Binnen een uur a anderhalf hadden we alles geplaatst, gecodeerd en waren we verder aan het beppen.
De a4 is ooit hersteld geweest door Audi Wittebrug Schadeservice.....blijkt dus dat ze mijn rechterdeurpaneel gesloopt hadden! Deurdrukkers kapot...beetje kit en hoppa zit er weer op
Heb het gelijk netjes geplaatst en met wat knutselwerk ziet het er prima uit.
Ook gelijk goed moment om mijn kofferklep schakelaar te vervangen door een chromen schakelaar. Derest had ik al vervangen maar voor kofferklep moet je paneel eraf.
Toen ik thuis kwam gelijk kofferbaklampje vervangen door een ledje. Had het al een tijdje liggen. Interieur was al led, maar alsnog vervangen door een ander setje wat ik altijd bij anderen plaats. Deze zijn wat witter en niet zo fel als de vorige. Staat gelijk stukken beter en geen gezeur meer van mijn vrouw...zij noemde het stadion verlichting
[YouTube: https://youtu.be/evyooBF04uA]

[ Voor 9% gewijzigd door Rainesh op 28-04-2016 18:55 ]
Tja, Mobile is de autosite van DE Autoscout vind ik maar niks! Ja smaken verschillen ik vind het prachtigVerwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:25:
[...]
RS6 Plus ja. Ook naar zitten kijken. Autoscout had er maar eentje. Dat cognac kleur vind ik niet zo... dan liever alles wit. Hier een wiki
It's All In The "Mix"
Van de week in België geweest, helaas weer zo eentje tegengekomen die de wagen zo naar links gooit zonder in de spiegels of over de schouder te kijken. Merkte wel het verschil tussen de A1 en de A3, de A3 dook helemaal in bij de uitwijkmanoeuvre. Ik heb hetzelfde ook al een paar keer met de A1 gehad (ik kom vaker in België) en die reed gewoon weer direct rechtuit na een slinger aan het stuur. Was echt kantje boord trouwens, deze keer. Moet er toch niet aan denken dat zo'n knuppel mij de vangrail indrukt en m'n auto aan gort rijdt, of nog erger
Een beetje goed alarm monitort ook de ruiten. Daar zitten van die draadjes doorheen, en zodra het doorgeslagen wordt dan maken die geen verbinding meer > alarm.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Nice! Ben benieuwd! Dat staat ook op het lijstje voor de a4, maar wil toch liever de s-line skirts eronder en een s-line diffusor.PM_Petrol schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:05:
Volgende week laat ik m'n ruiten blinderen. Heb nu eindelijk iemand gevonden die goede recensies heeft en niet de hoofdprijs vraagt. €350 voor alle ruiten vind ik niet duur. En de draairuiten worden eruit gehaald om de folie te plakken. Misschien laat ik ook de spiegelkappen wrappen in carbon look. Carbon spiegelkappen vind ik er wel netjes uitzien. De prijs daarvoor moet ik nog krijgen.
Carbon look is wel vet, maar kan soms ook erg fout zijn. De a1 had origineel een carbon gewrapte dak.....voor aflevering van de auto eraf laten halen. Stond voor geen meter
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.