Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tristan schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:50:
Ik vraag me af wat hij zocht of van plan was. Hij heeft de voordeur open maar haakt dan af, waarom?
Blijkbaar is de auto gestolen :P Dus liep die even een blokje om om vervolgens de auto op te komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:05
Ik heb al eens eerder carbon spiegels gezien, was wel op een A6, maar wel dezelfde carroseriekleur als mijn A4. Op de A6 zag het er iig niet fout uit :p.
En als het niet bevalt kan het er ook zo weer af.
Achterruit laat ik denk ik met 5% tint blinderen. Zijruiten 15% en voorruiten wat wettelijk is toegestaan.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:21:
[...]
Blijkbaar is de auto gestolen :P Dus liep die even een blokje om om vervolgens de auto op te komen halen.
"poging tot diefstal uit auto" is de titel van het filmpje en dan hier komen beweren dat de auto gestolen is ;w

Politie.nl : Poging diefstal uit auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hele artikel niet gelezen nee, excuus :>

Maar het had gekund. Hij was er toch al in zonder alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Je ziet hem volgens mij ook eerst kijken of er een alarm in zit, of hij ziet iets waardevols liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:21
PM_Petrol schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:52:
Ik heb al eens eerder carbon spiegels gezien, was wel op een A6, maar wel dezelfde carroseriekleur als mijn A4. Op de A6 zag het er iig niet fout uit :p.
En als het niet bevalt kan het er ook zo weer af.
Achterruit laat ik denk ik met 5% tint blinderen. Zijruiten 15% en voorruiten wat wettelijk is toegestaan.
De a1 heeft af-fabriek getinte ruiten, iets van 30% lichtdoorlatend dacht ik. De voorste twee zijruiten zijn meegetint wat wettelijk toegestaan is. Ik ben toch wel blij dat de voorste ruiten ook gedaan zijn, vind het wel een gemis op de a4.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Tristan schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:13:
Je ziet hem volgens mij ook eerst kijken of er een alarm in zit, of hij ziet iets waardevols liggen.
Je ziet dat de auto een alarmsysteem heeft, zie led bij de zijspiegel.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SalimRMAF schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:12:
[...]

U sure? Heb 100x op terugspoelen geklikt, maar zie geen led blinken.

Normaal moeten gevarenlichten ook aangaan.

Als ik dat filmpje kijk krijg ik zo'n enorme woede weer. Voor niks een ruit stukslaan, en kijken of er wat bruikbaars inligt, dikke zwerver dat het is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

SalimRMAF schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:12:
[...]

Die led zit in alle autos. Wil niet zeggen dat er alarm in zit.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik weet het ook niet zeker hoor, als bij mij het alarm afgaat gaan ook de knipperlichten knipperen. Dat zie ik hier niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zou het leuk helpen als je transparante folie aan de binnenkant van het zijruitje plaatst? Zodat het glas soort van bij elkaar blijft. Afschrik effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dat ziet er toch niet uit. Gewoon allrisk verzekeren. En de inbraken voor lief nemen.

Maar ik ben redelijk simpel daarin denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rainesh schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 08:55:
Zou het leuk helpen als je transparante folie aan de binnenkant van het zijruitje plaatst? Zodat het glas soort van bij elkaar blijft. Afschrik effect...
Ik had weer ergens gelezen dat het dan makkelijker voor ze is, want door de folie hoor je geen glas meer vallen.

Tja ik heb zelf gedaan wat ik kon door ervoor te zorgen dat ze m'n airbag niet meer gemakkelijk kunnen stelen en ook m'n stuur gaan ze nooit meer gemakkelijk mee krijgen.

Daarnaast heb ik m'n obd port laten verplaatsen. Het houdt ze allemaal niet tegen als ze echt willen maar over het algemeen hebben die boefjes geen tijd om uitgebreid te klussen en ondertussen gaat het alarm af en moeten ze eerst op zoek naar de obd port om het alarm uit te schakelen. Ik hoop dat de meeste daardoor afdruipen. :Y)

Kijk als z'n mn sleutel signaal weten te kopieeren en er daarna mee wegrijden, tja dan houdt het op hè }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Gewoon bepantserd glas er in laten zetten :+. Dan kunnen ze met hamers slaan, het glas zal niet breken. Je krijgt alleen barsten. Is alleen wat minder als je in een noodsituatie komt en de hulpdiensten je ruitje niet kunnen inslaan....
Al die figuren moeten gewoon van andermans spullen afblijven... Maarja dat is de ideale wereld, helaas dat zit er niet in.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Weten jullie trouwens of er iPad houders bestaan voor Audi Supersport (RS) stoelen zodat de kinderen op de achterbank een filmpje kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vast wel, even op Audi webshop kijken of anders een chinees ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:12
Rainesh schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:19:
[...]

De a1 heeft af-fabriek getinte ruiten, iets van 30% lichtdoorlatend dacht ik. De voorste twee zijruiten zijn meegetint wat wettelijk toegestaan is. Ik ben toch wel blij dat de voorste ruiten ook gedaan zijn, vind het wel een gemis op de a4.
De voorste twee zijruiten heb je denk ik achteraf laten doen toch?

Retrofit grootlichtassistent is even in de ijskast gezet, ik heb alleen de indexletter A, dus zonder grootlichassistent. Dan zou ik de hele binnenspiegel moeten vervangen voor een variant met grootlichtassistent. Hm, ik weet niet of ik dat het waard vind.

Er bestaan gewoon inbraakfolies, zijn gewoon zelfde folies net zoals als je ramen worden geblindeerd, maar deze zijn iets dikker en worden vaak aan de buitenkant geplakt in plaats van aan de binnenkant. Gevolg: je kan er met een honkbalknuppel op slaan, maar ruit blijft heel. De A3 hier heeft de voorste ramen met inbraakfolie nadat de 2e keer de RNS-E is gestolen. :'(

Ik ga sowieso nog mijn zijruiten blinderen tot wat maximaal toegestaan is. Ik zou ook graag inbraakfolie aan de buitenkant willen maar 90 euro per ruit is mij iets te gortig. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Inderdaad achteraf. Maar dat is door de dealer gedaan, heb de auto zo gekocht.

Als je index A hebt, dan moet dus AA hebben...dan heb je grootlichtassistent. Je ziet ook een camera in je spiegel. Ik dacht dat je de juiste gekocht had. Ik heb index F nodig, omdat ik nu E heb (alleen dimmend).

Anti inbraakfolie....maar zie je geen randjes of iets dergelijks? Tristan, misschien iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Afbeeldingslocatie: http://www.freeindex.co.uk/media/listingpics/89/453/AudiRS61.jpg is het enige plaatje wat ik kon vinden, maar dit is duidelijk after market werk geweest.

Ant-inbraak folie vond ik ook iets te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:12
Ik had nog helemaal niets gekocht. De auto heeft van zichzelf al een dimmende binnenspiegel. Ik was in de veronderstelling dat ik alleen maar 2 draadjes door hoefde te trekken en aan te sluiten. Maar ik zie nu dat die camera mist. Ik weet niet of ik dat ook ga retrofitten, eerst maar eens verlagen en verbreden.

De anti-inbraakfolie heeft als het goed is aangebracht geen randjes. De folie gaat gewoon mee de sponning in. Daardoor krijgt ie ook zijn kracht om klappen op te vangen.

[ Voor 21% gewijzigd door GioStyle op 30-04-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 15:34
Dat filmpje zet me aan het twijfelen. Ik dacht altijd dat als ik bij onze Peugeot 2x op vergrendelknop druk het hele systeem op slot gaat (je de deuren niet van binnenuit kan openmaken zoals hij dat doet). Dat in combinatie met gelamineerde zijruiten maakt het redelijk hufterproof.

Dit gaat wel heel makkelijk zo. Dacht dat onze SEAT ook zo een deadlock had. Morgen maar eens testen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij mijn A1 met alarm was 2x achter elkaar de vergrendelknop indrukken het uitzetten van het hellingshoekalarm, zou het toch even opzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Bij mijn A3 met alarm is 2x achter elkaar de vergrendelknop indrukken het uitzetten van de bewegingssensoren in de auto.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Zo dan, het valt me op dat met de iets warmere temperaturen de range van elektrisch rijden met zo'n 5km vergroot zijn. Laat het zonnetje maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Eindelijk verwachte leverdatum doorgekregen staat op week 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Tristan schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:07:
Zo dan, het valt me op dat met de iets warmere temperaturen de range van elektrisch rijden met zo'n 5km vergroot zijn. Laat het zonnetje maar komen!
En je airco moet meer gaan koelen :p
Komt waarschijnlijk op hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag onder de a4 vier nieuwe bandjes laten monteren, balanseren en uitlijnen. Heb gekozen voor Pirelli P7 Cinturato Blue. Vooral uitlijnen moest zeker gebeuren, had namelijk een scheve stuur haha. Totaal 615 euro...pff.

Daarna de a1 uit laten lijnen, maar dat is niet goed gedaan. Morgenochtend even teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Vanavond in de bocht van de A29 naar de A15 bij Barendrecht kort even achter een mat rode S3A3 gezeten met zwarte logo's en zwarte dakrails. Toevallig een bekende van hier? Zag er zeer strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/axn3oDOfM4KpN14BdertDEYE/full.jpg

Deze week even naar de garage... Dat gebonk onder het schakelen wordt nu wel 'behoorlijk'. Oftewel enkele rubbers zullen wel plat / geplet / kapotgedrukt zijn.

Net door de wasstraat getrokken... we gaan aankomende vrijdag naar Hannover (hardcore) een local meeting. Als je van supercars houdt dan is dat de plaats waar je zijn moet ! :)

Rijden zelf met een RS4 B5 + Nissan Skyline aan. Ongeveer 2.5 uur rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Net toch maar de bandenspanning van de a1 opnieuw gedaan. Was gewoon goed, maar wat me opviel is dat er scheurtjes zijn bij het profiel. Dus niet op de zijkanten, maar aan de uiteinden van de bovenkanten (loopvlak).

Dotcode gaf aan dat banden uit 2011 komen. Wat betreft profiel, zit nog ongeveer 4 a 5mm op.

Zal dit een probleem worden? Tijd om te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://www.bandenleader.nl/advies-banden/barst-in-de-band
Zolang de scheuren oppervlakkig blijven brengen ze uw veiligheid niet direkt in gevaar. Kleine scheurtjes in de banden getuigen daarintegen van aanzienlijke rubberslijtage. Het verlies van elasticiteit heeft invloed op het vermogen van de band. Het wordt dan ook noodzakelijk om de banden te vervangen.
Maar ja. Wat kosten banden nu tegenwoordig, 80 tot 150 per stuk? Neem gewoon een goede (nieuwe) set, heb je ook een stukje piece of mind als je iets harder dan 130 gaat rijden op de snelweg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Voor de a1 ben ik rond de 155 euro per band kwijt. Komt door de afwijkende maat, wil daarom overstappen naar 225-40-18. Veel meer keus en goedkoper. Denk dan Dunlop Sportmaxx RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zAwtQWUPuPyEbks1zae2Yt7J/full.jpg

De oude bose wel nog een plekje gegeven... woofer was identiek aan het originele, en klinkt een stuk dieper nu :) Moest draadjes wel solderen, maar het werkt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CldpnXn23NnTbQp6ptavATRg/full.jpg

Merendeels van de tijd speel ik m'n muziek af met headset.

Ik twijfel momenteel of ik de aanschaf van een RS6 verantwoorden kan.

- versnellingsbakken, 5 tot 9k reparatie(s)
- brandstofverbruik, 81 liter / 300 tot 350km gemiddeld :P :X
- onderhoud dat x2 duurder is dan m'n huidige auto momenteel

- Elke cent hierin is bijna een slechte investering.

RS6 is ook geen daily... Dat was de RS4 ook niet maar gebruik 'm bijna dagelijks. Ook qua WB is het geen optie om 2 zware auto's hier voor de deur te moeten hebben. Verzekeringskosten schieten ook de lucht in met All-risk.... Of er moet een echt mooi en goed onderhouden model m'n pad op komen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Als je denkt aan een C7 generatie zou ik geen moment twijfelen. Ik vind de RS6 C7 de mooiste en bruutste auto die er momenteel te krijgen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En tegen een enorme prijs ja :P

Ik laat het wel ff bezinken, kijk het een maandje aan, hou wat websites in de gaten... kijken of ik een RS6 C5 eigenaar kan vinden in hannover die me er wat meer over kan vertellen qua kosten.

Ik lees op verschillende fora's dat je los van je verbruik zo 5 tot 10k per jaar reserveren moet voor onderhoud. Dat DRC moet je eruit halen, zo heb ik begrepen, want het gaat lekken en het kost klauwen met geld. Hydrolisch stuurt ie je schokbrekers bij in bijv. helling / maken van een bocht.

Technisch gezien nu met de RS4 was ik in 2 jaar toch gauw 7500 per jaar kwijt, los van brandstof kosten. De A3 daarintegen had een keer een riem, een keer wat beurtjes, hoesjes enz en koste me nauwelijks 2500 per jaar, waarschijnlijk ook incl. brandstof ook nog.

Ik wil alleen niet voor weer een shitload aan suprises komen te staan, zoals op het begin met m'n auto nu. Ja hij heeft me na die sloot reparaties 'feilloos' bediend maar het moet ook anders kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tkulyMuRvNMoQ2pduv3tX1qp/full.jpg

Kapot wiellager links achter, in the middle van oost-duitsland.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JLzoXzILShsTE0i4o7pPKidg/full.jpg

Cardan die de geest gaf op de snelweg (zoemend geluid).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/99j0yS0LZYCDQfEYMb8YTM7Z/full.jpg

Defect brandstofpomp.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mAn6rpCg1IjSH9K5dCiNzTG6/full.jpg

Afsleep naar Coen donkers.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QwCthkwXDyvLQew8JrQci1JK/full.jpg

Voor de zoveelste keer ANWB moeten bellen ... :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9xNUraWP97pxFYtFDHYuXaRw/full.jpg

En o.a onderhoud.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:16

Emiel1984

Made in NL

Maar het blijft wel een mooie wagen hoor!
Als je met minder vermogen tevreden bent bespaar je nu eenmaal veel geld. Hoe leuker de auto is, hoe gekker de kosten worden. Persoonlijk vind ik het erg lastig als ik zo rondkijk naar een alternatief op mijn huidige auto. Ga ik voor iets kwalitatiefs of ga ik toch voor iets sportievers..

[ Voor 78% gewijzigd door Emiel1984 op 03-05-2016 04:01 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het de beste auto ooit gereden, serieus. Je kunt het afbeulen wat je wilt; de dag erna staat het gewoon voor je klaar weer zonder problemen. Ja je bent wat kwijt qua kosten, maar dat mag ook wel. En de kosten zijn niet eens zozeer omdat het een auto met meer dan 400PK is. Maar eerder omdat de leeftijd van de auto zelf tegen gaat zitten langzamerhand.

Ik wil iets groters, bruters, snellers, maar de (on)kosten die zo'n RS6 met zich mee gaat brengen is wat me tegenhoudt. 15k aan een RS4 in bijna 2 jaar tijd valt nog te overzien. Maar een RS6 kan zo het dubbele zijn. Das 15k per jaar aan onderhoud zonder je brandstof. En dat laatste hakt er echt op in. Zelfs een ritje door de stad riekt al naar 1 op 2. Zuingheid haal je alleen op de snelweg met max 10.5/1l. Das nog 1:9.

Ik heb 60k met de turbo's gereden inmiddels. Ik had verwacht dat deze er ook op korte termijn wel uit zouden vliegen. Geen fluit, geen rare geluidjes, helemaal niets.

Je ziet vaak van die filmpjes in waarin motorblokken worden opgeblazen, drijfstangen die het blok verlaten, turbo's die ermee uitscheiden, tune's die mislukken... Bij zo'n auto als dit is er qua ontwerp echt rekening mee gehouden ook dat het allemaal perfect op elkaar draait, zonder ten koste van reliability... Ik denk dat dat het mooiste is aan die hele (snelle) audi. :)

En het beste is is dat voor een auto van 15 jaar oud dat ding recente auto's gewoon van de weg af rijdt zonder problemen. Voor z'n tijd (2001) enorm vooruit. Ik ga morgen even bij de garage posten, en daar een afspraak maken voor o.a

- Controle rubbers bak / versnelling
- Grote beurt
- Napluizen wanneer distributie weer moet (om de 60k volgens mij)
- Downpipes bestellen en uitlaat monteren, incl sierstuk

Toch de oude velgen mogelijk laten recoaten, uitlijnen etc. Ik heb ze niet weten te verkopen, maar mensen willen er ook niks meer voor betalen tegenwoordig. Dan maar zelf houden, ze liggen nu mooi in de schuur en voor een #random iets kan ik ze er altijd onder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik vind 7,5k per jaar toch echt wel een post waar je u tegen zegt. Het verbaasd me dat een C7 nog zoveel aan onderhoudskosten vergt. Ik zou verwachten dat een nieuwe generatie auto weinig tot geen omkijken zou hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het over de RS6 C5. Die zijn verschrikkelijk duur. De automaat is 'gevoelig' wanneer je 'launches' doet. De automaat is ook gevoelig als je sportief gaat rijden, in de D stand, Er schijnen namelijk 3 koelers eronder te lopen, en 2 worden er normaal in D-stand gebruikt. De derde gaat pas open bij de S-stand.

Het DRC heeft euvels; het hydrolische gedeelte gaat lekken op ten duur en kan je compleet vervangen met een goede schokbreker/gasveer-set. De V8-bi-turbo is zo'n complexe motor dat alles net zoals de RS4 eraf / eronder vandaan moet voor onderhoud.

Ook hier spelen de bekende problemen als met de RS4 > N75 kleppen, kleppendekselpakkingen, sensoren en rubbers, onderhoud nog een slag duurder als de RS4, kortere intervals.. naja you name it.

Het verbruik is extreem - 1 op 2 stadsverkeer en 1 op 9 met snelwegen. De RS4 B5 doet 1 op 5 tot 1 op 11 en met volgas 1 op 3 (m.u.v airco).

Het is een verschikkelijk mooie auto, een heuse classic met vermogen dat gewoon richting de 330kmph gaat met een goede chip. Maar echt een auto waar je financieel beroerd van kunt worden. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:50

royhoi

-

Ik heb een RS6 C5. Mankeert inderdaad wel eens wat aan maar ja dat hoort er nou eenmaal bij. Karakter zullen we maar zeggen :Y

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 02:08:
En tegen een enorme prijs ja :P

Ik laat het wel ff bezinken, kijk het een maandje aan, hou wat websites in de gaten... kijken of ik een RS6 C5 eigenaar kan vinden in hannover die me er wat meer over kan vertellen qua kosten.

Ik lees op verschillende fora's dat je los van je verbruik zo 5 tot 10k per jaar reserveren moet voor onderhoud. Dat DRC moet je eruit halen, zo heb ik begrepen, want het gaat lekken en het kost klauwen met geld. Hydrolisch stuurt ie je schokbrekers bij in bijv. helling / maken van een bocht.

Technisch gezien nu met de RS4 was ik in 2 jaar toch gauw 7500 per jaar kwijt, los van brandstof kosten. De A3 daarintegen had een keer een riem, een keer wat beurtjes, hoesjes enz en koste me nauwelijks 2500 per jaar, waarschijnlijk ook incl. brandstof ook nog.

Ik wil alleen niet voor weer een shitload aan suprises komen te staan, zoals op het begin met m'n auto nu. Ja hij heeft me na die sloot reparaties 'feilloos' bediend maar het moet ook anders kunnen.

[afbeelding]

Kapot wiellager links achter, in the middle van oost-duitsland.

[afbeelding]

Cardan die de geest gaf op de snelweg (zoemend geluid).

[afbeelding]

Defect brandstofpomp.

[afbeelding]

Afsleep naar Coen donkers.

[afbeelding]

Voor de zoveelste keer ANWB moeten bellen ... :P

[afbeelding]

En o.a onderhoud.

:P
Kweenie hoor, maar volgens mij hebben al jouw auto's je tot nu toe een sloot geld gekost en is er meer in gaan zitten dan je lief was, wellicht zelfs meer dan de aanschafprijs. Misschien ter overweging om even door te sparen en een wat jonger model te kopen, met de zekerheid dat daar minder kosten aan komen (en de techniek betrouwbaarder is geworden)? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:05
The Eagle schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:47:
[...]

Kweenie hoor, maar volgens mij hebben al jouw auto's je tot nu toe een sloot geld gekost en is er meer in gaan zitten dan je lief was, wellicht zelfs meer dan de aanschafprijs. Misschien ter overweging om even door te sparen en een wat jonger model te kopen, met de zekerheid dat daar minder kosten aan komen (en de techniek betrouwbaarder is geworden)? :)
Dit topic valt dood als Jism in een betrouwbare auto gaat rijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
royhoi schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:31:
Ik heb een RS6 C5. Mankeert inderdaad wel eens wat aan maar ja dat hoort er nou eenmaal bij. Karakter zullen we maar zeggen :Y
Nice. Pics? :)
pacificocean schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:15:
[...]

Dit topic valt dood als Jism in een betrouwbare auto gaat rijden. :+
Was al lekker rustig de afgelopen tijd he ... :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:58
Jism, die oude velgen op je foto's hierboven staan imo echt veel beter onder je rs4, waarom heb je ze gewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schumi1986 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:53:
Jism, die oude velgen op je foto's hierboven staan imo echt veel beter onder je rs4, waarom heb je ze gewisseld?
Omdat ze stoeprandschade hadden, en de linkerachtervelg een 'ei' had.

Ik blijk dus de 'soft' versie te hebben ipv de later geintroduceerde 'harde'. Elke 'bump' in de weg kan voor een kromme velg zorgen. Velgen die ik echt met een fluwelen handschoentje behandelen moet en speciaal mijn wegen uit moet zoeken om ze niet kapot te beuken.

Omdat restauratie van die velgen meer dan 1000 euro kost, en die dingen een dag kwijt zijn, had ik zoiets ik koop een andere set, nieuwe en stal deze tijdelijk. Of verkocht ze, als er maar animo voor was.

Daarnaast... het was een bitch die dingen 'schoon' te houden, vooral met remstof voor.

Duidelijke vid met wat er 'precies' aan de hand is. Dit heeft mijn linkerachtervelg dus ook gehad en slaat 10x erger krom als op deze video. Het probleem is het zachte materiaal dat Audi in hun velgen toen had gebruikt. Het was designtechnisch zo ontwikkeld om de schokbrekers / chassis meer te beschermen bij een impact ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nice man! O+

Tinten die ruiten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Bizar dat van die velgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:28:
[...]

Omdat ze stoeprandschade hadden, en de linkerachtervelg een 'ei' had.
Bedankt voor de duidelijke uitleg,wat jammer dat deze mooie velg zulke issues heeft zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja. Ik kwam er al achter dat er iets niet goed zat bij bandenwissel vorig jaar. Pas toen ik ze hier thuis had en schoonmaakte kwam ik er al achter dat links-achter 'ernstig' krom was zelfs:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NkHusKH7YOQxDQE7Zc5H5NpL/full.jpg

Die rechtervelg is compleet uit balans :P Ik had helemaal geen schade gereden ofzo, geen stoeprand gepakt, helemaal niks. Is gewoon krom gaan staan na een 'bump' op een drempel of putje ofzo.

Later heeft audi een callback gedaan en gratis vervangen voor de harde versie, maar die actie is natuurlijk allang al voorbij. De eerste eigenaar had jaren zo op die velgen gereden ook. En gezien ik de derde eigenaar ben en het wiel alleen maar erger heb zien worden... dat ga ik er niet onder houden. Zeker niet als je boven de 200 rijden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 04:26:
Ik vind het de beste auto ooit gereden, serieus. Je kunt het afbeulen wat je wilt; de dag erna staat het gewoon voor je klaar weer zonder problemen. Ja je bent wat kwijt qua kosten, maar dat mag ook wel. En de kosten zijn niet eens zozeer omdat het een auto met meer dan 400PK is. Maar eerder omdat de leeftijd van de auto zelf tegen gaat zitten langzamerhand.

Ik wil iets groters, bruters, snellers, maar de (on)kosten die zo'n RS6 met zich mee gaat brengen is wat me tegenhoudt. 15k aan een RS4 in bijna 2 jaar tijd valt nog te overzien. Maar een RS6 kan zo het dubbele zijn. Das 15k per jaar aan onderhoud zonder je brandstof. En dat laatste hakt er echt op in. Zelfs een ritje door de stad riekt al naar 1 op 2. Zuingheid haal je alleen op de snelweg met max 10.5/1l. Das nog 1:9.

Ik heb 60k met de turbo's gereden inmiddels. Ik had verwacht dat deze er ook op korte termijn wel uit zouden vliegen. Geen fluit, geen rare geluidjes, helemaal niets.

Je ziet vaak van die filmpjes in waarin motorblokken worden opgeblazen, drijfstangen die het blok verlaten, turbo's die ermee uitscheiden, tune's die mislukken... Bij zo'n auto als dit is er qua ontwerp echt rekening mee gehouden ook dat het allemaal perfect op elkaar draait, zonder ten koste van reliability... Ik denk dat dat het mooiste is aan die hele (snelle) audi. :)

En het beste is is dat voor een auto van 15 jaar oud dat ding recente auto's gewoon van de weg af rijdt zonder problemen. Voor z'n tijd (2001) enorm vooruit. Ik ga morgen even bij de garage posten, en daar een afspraak maken voor o.a

- Controle rubbers bak / versnelling
- Grote beurt
- Napluizen wanneer distributie weer moet (om de 60k volgens mij)
- Downpipes bestellen en uitlaat monteren, incl sierstuk

Toch de oude velgen mogelijk laten recoaten, uitlijnen etc. Ik heb ze niet weten te verkopen, maar mensen willen er ook niks meer voor betalen tegenwoordig. Dan maar zelf houden, ze liggen nu mooi in de schuur en voor een #random iets kan ik ze er altijd onder doen.
Ik snap wel dat je dat ding rijd hoor, super vet maar "afbeulen wat je wilt en daarna staat ie voor je klaar zonder problemen" en dan wel een aantal keer stranden.. Tja dat vind ik niet zonder problemen..

Hell. In een aftandse 106 op LPG waarin ik uren achter elkaar volgas reed ben ik in 60k 1x gestrand.. Door mijn eigen schuld (offroaden en een ashoes kapot rijden)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De problemen die ik had stonden eigenlijk los van het rijgedrag met de motor :z Motorisch heb ik namelijk niks serieus gehad op onderhoud na. Het waren de dingen die de leeftijd van de auto niet goed deden.

Voor een kapotte ashoes hoef je niet te stranden lijkt mij, maar zsm naar een dichtsbijzijnste garage gaan. De olie zal eruit spatten en op ten duur je kineet droog lopen > kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:33:
De problemen die ik had stonden eigenlijk los van het rijgedrag met de motor :z Motorisch heb ik namelijk niks serieus gehad op onderhoud na. Het waren de dingen die de leeftijd van de auto niet goed deden.

Voor een kapotte ashoes hoef je niet te stranden lijkt mij, maar zsm naar een dichtsbijzijnste garage gaan. De olie zal eruit spatten en op ten duur je kineet droog lopen > kapot gaan.
Dat het enkel om de motor zou gaan vertelde je er niet bij. Verder heb je qua ashoes compleet gelijk. Echter dacht ik hem in Nederland te vervangen terwijl ik er in Bosnië achter kwam.

En ja das dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoldenSample schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:43:
[...]

Dat het enkel om de motor zou gaan vertelde je er niet bij. Verder heb je qua ashoes compleet gelijk. Echter dacht ik hem in Nederland te vervangen terwijl ik er in Bosnië achter kwam.

En ja das dom.
Als je zoiets constateert rij je toch gewoon gelijk langs een garage? Werkje van 15 minuten (mits de ashoes daadwerkelijk op voorraad).

Klopt het dat met gebruik van syntetische olie, de kans op 'aankoeken' zoals dat bij een hete turbo voorkomt met normale olie, nihil is?

Ik zit te denken om bij de volgende grote beurt volledig op syntetische olie over te stappen. Het heeft wat voordelen, maar ook nadelen, zoals dat normale / wat dikkere olie vaak ook 'dicht' en er met gebruik van syntetische olie er ineens verborgen lekkages kunnen ontstaan.

Ja de RS4 kwam standaard met syntetische olie maar er is altijd Castrol premium (5w/30) olie mee gebruikt. Gaf verder nooit problemen ofzo. Echter de zomer staat weer voor de deur en zie m'n olie-temperatuur-meter al wat meer stijgen.

Oliekoeler gaat aldus specsheet pas open bij 135 graden, en dat is met normale olie vaak al aan de hete kant. Mineralen enz breken af bij hoge temperaturen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Blijf het fascinerend vinden hoeveel je moet vervangen aan zo een wagen, iedere week zijn er wel meerdere posts over zaken die veranderd cq aangepast moeten worden. En dan ondanks dat vol blijven houden dat de auto zeer betrouwbaar is..

De Prius die we in het gezin hadden, die was betrouwbaar, 100k km zonder ook maar een vloeistof te vervangen. De enigste vloeistoffen die die auto ingingen waren benzine en ruitenvloeistof. Die auto werd altijd koud op z'n staart getrapt, dweilde door alle bochten heen, werd over drempels heen gerost. Auto heeft ons nooit in de steek gelaten, startte altijd en is een handvol keer naar de garage geweest voor een standaard onderhoudsbeurt waar werkelijk waar nooit een onderdeel is vervangen. En dan alles met een gemiddeld verbruik van 4.7l/100km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maar een Prius is niet cool en rijdt geen 250 km/h.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is "Ik zit te denken om..." iedere week iets te moeten veranderen aan de auto.

Hij rijdt perfect. Hij rijdt prima. Vergt alleen wat meer onderhoud dan een andere 'gemiddelde' auto. Echter gebruik van syntetische olie heeft voordelen t.o.v gewone olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Jism, als je toch al een grote beurt moet geven, doe dan gelijk een Forte Motor Flush. Zal je verbazen wat voor troep eruit komt. Binnenkort komt 60k beurt van de a1 en 120k beurt van de a4 eraan, dan worden beiden geflusht. De a1 door de dealer en de a4 door MP Carworks.

Wel volgens voorschriften doen he, dus 2 flesjes erin en dan ruim 45min tot 60min stationair laten draaien. Zorgen dat het goed heet wordt en dan het spul kan werken. Merkbaar stiller en pakt ook beter op. Wat mij ook opviel, maar ook logisch is is dat er veel meer olie erin gaat dan bij een non-flush. Bij de a1 ging er ook precies evenveel in als wat in het boekje stond, normaliter blijft er toch iets van 10% achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is forte er al in geknikkerd bij de eerste grote beurt na aanschaf. Weet het niet zeker. Het heeft in ieder geval geen problemen zoals bij een B7 V8 die op ten duur vol gaat zitten met troep in de inlaat en kleppen enz. :)

Zal het in gedachten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Koolafzetting bij tfsi motoren is echt dramatisch. HBT techniek heeft een super goede methode ontwikkeld om dit schoon te maken en je blok weer 100% vermogen krijgt.

http://www.hbttechniek.nl...uk-reinigen-blasting.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Gisteren Dealer gesproken auto was voor 99% zeker besteld :S
Nederland had geen productie slots meer bij audi, en dat toen mij auto besteld is dit eigenlijk niet meer mogelijk was.
Dus dealer heeft nu de auto rechtstreek bij audi besteld daarbij werd aangegeven dat het de laatste A3 limo Pre facelift wordt die gefabriceert is:D en dat ik de auto waarschijnlijk eerder ontvang omdat die niet via de importeur loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:37
Rainesh schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:38:
Jism, als je toch al een grote beurt moet geven, doe dan gelijk een Forte Motor Flush. Zal je verbazen wat voor troep eruit komt. Binnenkort komt 60k beurt van de a1 en 120k beurt van de a4 eraan, dan worden beiden geflusht. De a1 door de dealer en de a4 door MP Carworks.

Wel volgens voorschriften doen he, dus 2 flesjes erin en dan ruim 45min tot 60min stationair laten draaien. Zorgen dat het goed heet wordt en dan het spul kan werken. Merkbaar stiller en pakt ook beter op. Wat mij ook opviel, maar ook logisch is is dat er veel meer olie erin gaat dan bij een non-flush. Bij de a1 ging er ook precies evenveel in als wat in het boekje stond, normaliter blijft er toch iets van 10% achter.
Doet de dealer dit flushen zelf ook? Ik heb een A3 die bijna voor een 90K beurt moet, die naar mijn mening steeds minder pittig gaat rijden (ook geen verschil meer tussen comfort en dynamische instellingen). Wordt onderhand wel een irritatie gevalletje.

[edit] Het gaat om een 1.4 tfsi (cod 140pk). Geen idee hoe gevoelig deze motor is voor koolstof opbouw.

[ Voor 4% gewijzigd door BenJoep op 04-05-2016 13:00 ]

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
runner83 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:53:
Gisteren Dealer gesproken auto was voor 99% zeker besteld :S
Nederland had geen productie slots meer bij audi, en dat toen mij auto besteld is dit eigenlijk niet meer mogelijk was.
Dus dealer heeft nu de auto rechtstreek bij audi besteld daarbij werd aangegeven dat het de laatste A3 limo Pre facelift wordt die gefabriceert is:D en dat ik de auto waarschijnlijk eerder ontvang omdat die niet via de importeur loopt.
Maar waarom dan niet gaan voor een post facelift :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runner83
Tristan schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:52:
[...]

Maar waarom dan niet gaan voor een post facelift :?
ivm lease bedrag wist niet hoeveel de auto me ging kosten als nieuwe uitvoering.
en het voordeel van adrenaline sport uitvoering verviel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
royhoi schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:31:
Jij bent Roy van het audiforum? In dat geval staat jouw showroom topic ook alleen in mijn bookmarks. Wat een reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
BenJoep schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:35:
[...]

Doet de dealer dit flushen zelf ook? Ik heb een A3 die bijna voor een 90K beurt moet, die naar mijn mening steeds minder pittig gaat rijden (ook geen verschil meer tussen comfort en dynamische instellingen). Wordt onderhand wel een irritatie gevalletje.

[edit] Het gaat om een 1.4 tfsi (cod 140pk). Geen idee hoe gevoelig deze motor is voor koolstof opbouw.
Dit doet mijn dealer inderdaad. Gewoon even vragen en aangeven dat je een Forte Motorflush wilt bij je eerstvolgende beurt. Kost mij 25 euro extra.

Als het goed is heeft de 1.4cod minder last van omdat er voor de kleppen ook ingespoten wordt. Probeer anders een flesje Forte Fuel System Cleaner. Ook weleens de auto uit laten lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

runner83 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:37:
[...]

ivm lease bedrag wist niet hoeveel de auto me ging kosten als nieuwe uitvoering.
en het voordeel van adrenaline sport uitvoering verviel dan.
Vaak is het goedkoper als je een nieuw model krijgt. Dit ivm restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

erik23 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:35:
[...]

Jij bent Roy van het audiforum? In dat geval staat jouw showroom topic ook alleen in mijn bookmarks. Wat een reparatie!
Dat klopt ja! Was een leuke klus ja. Heb zelf heel veel sleutel ervaring maar de manier waarop zo een rs6 in elkaar zit kom je gelukkig niet vaak tegen :o De techniek is wel heel mooi om aan te werken.

Maar hij gaat tzt wel weer het veld ruimen hoor maar eerst nog even van genieten nu het mooie weer er aan komt.

Paar voor en na foto's :*)

voor
Afbeeldingslocatie: http://www.audiforum.nl/forum/attachment.php?attachmentid=215915&d=1441219092
na
Afbeeldingslocatie: http://www.audiforum.nl/forum/attachment.php?attachmentid=221269&d=1451158619

voor
Afbeeldingslocatie: http://www.audiforum.nl/forum/attachment.php?attachmentid=216049&d=1441557804
na
Afbeeldingslocatie: http://www.audiforum.nl/forum/attachment.php?attachmentid=220432&d=1449506252

voor
Afbeeldingslocatie: http://www.audiforum.nl/forum/attachment.php?attachmentid=216634&d=1442770227
na
Afbeeldingslocatie: http://www.audiforum.nl/forum/attachment.php?attachmentid=218923&d=1446663487

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Rainesh schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:48:
[...]

Dit doet mijn dealer inderdaad. Gewoon even vragen en aangeven dat je een Forte Motorflush wilt bij je eerstvolgende beurt. Kost mij 25 euro extra.

Als het goed is heeft de 1.4cod minder last van omdat er voor de kleppen ook ingespoten wordt. Probeer anders een flesje Forte Fuel System Cleaner. Ook weleens de auto uit laten lezen?
Ik zal bij de volgende beurt (binnen 1 a 2 maanden) eens navragen wat de opties zijn. Ze hebben de vorige keer nieuwe software ingeladen, dit ivm klachten van een onrustig koude motor (klachten zijn nu weg). Ik neem aan dat ze toen ook de auto wel hebben uitgelezen, maar 100% zeker weet ik het niet.

Forte Fuel System Cleaner is besteld, ik ben benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door BenJoep op 04-05-2016 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@royhoi

een beest van een wagen, niet te geloven! Heb je topic ook paar keer gelezen, waanzinnig!

@BenJoep

Wat voor benzine tank je? Ron95 of 98?

@Tristan

Heeft de dealer nog je parkeersensoren gefixt wat betreft instellen van toonhoogte etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
@Rainesh ik tank normaal gezien altijd BP ultimate (ron98) of Shell VPower (officieel ron 97 toch?), of het moet niet anders kunnen dan gaat er ron95 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rainesh schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:42:
@Tristan

Heeft de dealer nog je parkeersensoren gefixt wat betreft instellen van toonhoogte etc?
Nah, een of ander verhaal dat men niet wist welke type sensoren het waren en dat ze er dus niet aan wouden komen. Ook omdat ze niet snapte waarom het menu voor de camera in eens naar engels switchte als ze hem in de achteruit zette. (Dat komt omdat de camera een clone is van Ebay :8) vonden ze maar vreemd.

Maar ik begin me toch redelijk te storen aan de voor sensoren doordat ze continue onder de 20km/u aan gaan (en ik dus in de regel in de buurt ben van een stoeprand of andere auto waardoor ze ook af gaan). De dealer wist me te vertellen dat voor sensoren normaliter alleen handmatig via het knopje geactiveerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tristan schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:02:
[...]

Nah, een of ander verhaal dat men niet wist welke type sensoren het waren en dat ze er dus niet aan wouden komen. Ook omdat ze niet snapte waarom het menu voor de camera in eens naar engels switchte als ze hem in de achteruit zette. (Dat komt omdat de camera een clone is van Ebay :8) vonden ze maar vreemd.

Maar ik begin me toch redelijk te storen aan de voor sensoren doordat ze continue onder de 20km/u aan gaan (en ik dus in de regel in de buurt ben van een stoeprand of andere auto waardoor ze ook af gaan). De dealer wist me te vertellen dat voor sensoren normaliter alleen handmatig via het knopje geactiveerd moet worden.
lol, dus de dealer plaatst originele sensoren maar weet vervolgens niet welk type.....als het de verkeerde waren, dan zouden ze niet eens reageren en kon je ze ook niet coderen :) Ze moeten het gewoon aanzetten, want je hebt nu een incompleet systeem.

Je kunt met vcds dat gepiep uitschaken of veranderen, code had ik al eerder gepost :)
BenJoep schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:59:
@Rainesh ik tank normaal gezien altijd BP ultimate (ron98) of Shell VPower (officieel ron 97 toch?), of het moet niet anders kunnen dan gaat er ron95 in.
BP Ultimate is goed, dan haalt ie ook zn max vermogen mee. Wel vreemd dat je het verschil tussen comfort en dynamic niet meer voelt.....zelfs met de a4 die al 6jaar oud is, voel je het nog steeds erg goed.

[ Voor 17% gewijzigd door Rainesh op 04-05-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
royhoi schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:22:
[...]

Dat klopt ja! Was een leuke klus ja. Heb zelf heel veel sleutel ervaring maar de manier waarop zo een rs6 in elkaar zit kom je gelukkig niet vaak tegen :o De techniek is wel heel mooi om aan te werken.

Maar hij gaat tzt wel weer het veld ruimen hoor maar eerst nog even van genieten nu het mooie weer er aan komt.

voor
[afbeelding]
na
[afbeelding]

voor
[afbeelding]
na
[afbeelding]

voor
[afbeelding]
na
[afbeelding]
Nice man. Enorme klus die auto's. Bin there done that :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2I96LlNw1GEGrwmuqpzfp7cQ/full.jpg

Eigenlijk gewoon de N/A V6 of V8 van audi's en daar een bi-turbo op gepropt, met prachtig eindresultaat. :P

klopt het dat die C5's last hebben van heatsoak ? Langdurig 160 rijden en dan een slag minder vermogen hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2016 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Rainesh schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:20:
[...]

BP Ultimate is goed, dan haalt ie ook zn max vermogen mee. Wel vreemd dat je het verschil tussen comfort en dynamic niet meer voelt.....zelfs met de a4 die al 6jaar oud is, voel je het nog steeds erg goed.
Is VPower minder of maakt dat weinig verschil?

Het is inderdaad vreemd, want voorheen merkte je het verschil echt enorm. Ik zal binnenkort dat Forte spul eens proberen en het eventueel daarna aankaarten bij de dealer. Komt vast wel weer goed, maar in elk geval bedankt voor het meedenken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
VPower is minder, want het is geen echte Ron98. In Nederland mag het daarom geen label voeren van ron98, het is bijna ron97 maar dat komt meer door de additieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
5 tot 10 liter bio-ethanol & de rest met 98. Dan heb je de beste mix qua brandstof. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rainesh schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:20:
[...]

lol, dus de dealer plaatst originele sensoren maar weet vervolgens niet welk type.....als het de verkeerde waren, dan zouden ze niet eens reageren en kon je ze ook niet coderen :) Ze moeten het gewoon aanzetten, want je hebt nu een incompleet systeem.

Je kunt met vcds dat gepiep uitschaken of veranderen, code had ik al eerder gepost :)
Nee, dit was de Audi dealer om de hoek, de dealer die de sensoren heeft ingebouwd zit in Apeldoorn en ik kom zelf uit Zevenhuizen, ZH. Had geen zin om weer m'n auto een dag kwijt te zijn omdat hij naar Apeldoorn moet.

Blijkbaar moet dat nu dus alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Het maakt niet uit bij welke dealer je gaat.....iedere dealer zou je kunnen helpen en zijn het zelfs verplicht om te doen :) Scheelt je een rit naar Apeldoorn toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Meh we gaan vrijdag wel weer bellen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gewoon zeggen dat je menu voor tooninstellingen foetsie is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Snap ik niet? Die is niet weg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BenJoep schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:35:
[...]

Ik heb ook een 140pk cod. Met ondertussen 97K op de klok en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Benzine-motoren leiden allemaal aan dezelfde issues dat performance gaat kosten op langere duur. Soms is het beter iets eerder dan de voorschriften, onderhoud te doen aan je auto. Dus de normale dingen die invloed hebben op performance in het algemeen:

- Bougies
- Lucht / olie-filters
- Bekabeling, sensoren die vuil raken bijv.
- Herhaaldelijk tanken van de goedkoopste brandstof ( :P )
- Brandstof-filters die vol komen te zitten

Doe eens een goede en frisse beurt incl. motorflush / koolafzetting, en het zal een wereld van verschil zijn. Mijn auto is daar zeker gevoelig voor, vooral de bougies, gaan er nogal snel doorheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

M.a.w. een gebruikte RS4 kopen is 1 ding...... hem dagelijks op de weg houden, da's weer heel wat anders :)

Dat is ook de reden waarom wij toen geen Audi Allroad gekocht hebben. Als je ziet wat ze hier vragen voor vervangende turbo's of onderdelen van het dynamische veringssysteem, daar schieten de tranen je van in de ogen!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Turbo's gaan best lang mee, en het valt of staat met of de turbo's de juiste behandeling geeft. Ze gaan zeker snel stuk wanneer je hard gaat rijden op de snelweg, en direct bij het eerste de beste tankstation je motor al uitzet zonder dat het kans krijgt af te koelen. De turbo's in mijn auto zijn zowel water als olie-gekoeld, en hebben vaak genoeg aan een halve minuut stationair draaien om af te kunnen koelen (iig noodzakelijke).

En hier komt het volgende waar ik gisteren al over poste met Syntetisch vs normale olie; het is bij syntetische olie namelijk zo dat de temperatuursgrens een stuk hoger ligt dan bij normale olie. En wanneer je de motor uitzet met een roodgloeiende turbo, dit met gewone olie binnen de kortste keren gaat 'aankoeken' en op langere duur schade aan zal brengen aan je turbo's. Syntetische olie schijnt hier geen last (meer) van te hebben.

Materiaal zelf voor turbo's is niet zoveel, maar de arbeid die erbij komt kijken (Bij een RS4 / RS6 mag de hele motor eruit, 2 dagen werk ofzo :P ) tikt aan. Vooral als je dat via de dealer laat doen.

Je kunt net zo goed een midweek vakantie naar polen plannen, daar een afspraak maken met de dealer, een waslijst van dingen laten doen, en lachend naar huis terug rijden met de bespaarde kosten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tristan schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:55:
Ik ga maandag wel weer bellen..

Ik kan volgens mij wel switchen maar de settings optie doet niets.
Settings optie tijdens parkeren = menu voor toonhoogte etc toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:54
[...]

voor
[afbeelding]
na
[afbeelding]

voor
[afbeelding]
na
[afbeelding]

voor
[afbeelding]
na
[afbeelding]
Waarschijnlijk werken je plaatjes alleen voor degene die ook een account op dat forum hebben ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Tylen schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 06:48:
[...]

Ik heb ook een 140pk cod. Met ondertussen 97K op de klok en nergens last van.
Heb jij een handbak of automaat?

Volgens mij heb ik een maandagmiddag model, heb al best veel dingen gehad die ik niet van een 'premium' auto had verwacht:
1. Software problemen, crashen en navigatie die niet meer omhoog komt ed;
2. Niet starten (3x gehad);
3. Krakende voorlijn (schijnt veel voor te komen) en krakend interieur/stoelen;
4. Roestende naaf (geen gezicht);
5. Etc etc etc..

Maar goed, ik mag er nog iets langer dan een jaar in rijden. Hij bevalt verder opzich wel en vind het een super mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BenJoep schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 08:33:
[...]

Heb jij een handbak of automaat?

Volgens mij heb ik een maandagmiddag model, heb al best veel dingen gehad die ik niet van een 'premium' auto had verwacht:
1. Software problemen, crashen en navigatie die niet meer omhoog komt ed;
2. Niet starten (3x gehad);
3. Krakende voorlijn (schijnt veel voor te komen) en krakend interieur/stoelen;
4. Roestende naaf (geen gezicht);
5. Etc etc etc..

Maar goed, ik mag er nog iets langer dan een jaar in rijden. Hij bevalt verder opzich wel en vind het een super mooie auto.
Automaat.

Al die dingen nooit meegemaakt. Alleen die roestende naaf. Dealer wilde dit wel spuiten maar vertelde dat het dan later weer terug kwam (boeie, dan spuit je het gewoon weer). Meer leaseplan gaf hier geen akkoord voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik bedacht me gisteren een leuke poll voor dit topic.

Over welke optie die je op de je Audi heb zitten ben je het meest content mee?
Je mag er 1 kiezen. Denk aan bijvoorbeeld Lane Assist, de Led of Xeon headlights, Bang & Olufsen sound system, Full leather bekleding of misschien wel gewoon je chrome exhaust tips.

Ik zou zelf eigenlijk instant de S-Tronic bak zeggen want het rijd zo heerlijk maar gisteren zat ik heerlijk in de zon met het open panoramisch dak. Daar word ik dan nog blijer van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

B&O icm DAB. Daar ben in het meest blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De langere ratio in de 4de versnelling. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
A4 elektrisch opklapbare spiegels:D
A1 front+rear parkeer sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Bossie schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 08:20:
[...]

Waarschijnlijk werken je plaatjes alleen voor degene die ook een account op dat forum hebben ;)
Kak. Zal dat even fiksen. 8)7

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

[...]

voor
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/scdkqomukdmke.jpg
na
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/kk1d9qfxrfjhv.jpg

voor
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/dchlj3ftwlyef.jpg
na
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zgm5oalwphw1d.jpg

voor
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4ymegxhjnqz5k.jpg
na
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/bs57wawixw9gi.jpg
Zo

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Moeilijk. Strijd tussen luchtvering en mmi+ of high? Verder is de wegklapbare trekhaak wel erg fijn en bij donker de xenon verlichting. Mis soms de standkachel en ACC.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Beide te retrofitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z3mYjDmzhfkvXjp2DkF1y25y/full.jpg

Schrok me kapot vanochtend.... leek net alsof de lak losgelaten had op de velgen...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m1K32oO6cf34fhi3p9c8zgVi/full.jpg

Gelukkig was het zand :P Blazen en het was weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Audi gewassen
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pb4Ja24WQ7FH8EfXR9ODvXoE/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CHDMdWkxR4xvCRPmn1WmgZ0j/thumb.jpg

Vandaag mijn auto even laten detailen. Tenminste, lekker zelf meehelpen maar het polijsten etc. laten doen door iemand. Autootje staat er weer lekker bij; helaas komende week weinig rijden want cursus om de hoek dus lekker lopen elke ochtend. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1 ... 12 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.