Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:21
Ben je bij Leon geweest? Terrein komt bekend voor :) alleen polijsten of ook gelijk glascoating overheen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rainesh schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:29:
Ben je bij Leon geweest? Terrein komt bekend voor :) alleen polijsten of ook gelijk glascoating overheen?
Goed geraden! Inderdaad kleien, polijsten (2-staps) en glascoat. Heb nu wel een redelijk stijf lichaam (niks gewend / kantoorbaantje) en moet/ga waarschijnlijk eerste weekend van juni met de wagen van mijn vriendin erheen. Het viel me nog mee voor 5 meter Audi; al met al 6 uurtjes continu bezig geweest.

Even crosspost-fotootje van de achterklep:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JMyfEr0An3CUFewlJdkNIFWG/full.jpg

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Paar meier... En wat bloed, zweet & tranen want zelf meegeholpen :)

Ach, hij staat er weer netjes bij en met een beetje aandacht, is de coating over anderhalf/twee jaar nog steeds netjes als ik tussenduur even een sopje & detailer eroverheen gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MAX3400 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:18:
[...]

Goed geraden! Inderdaad kleien, polijsten (2-staps) en glascoat. Heb nu wel een redelijk stijf lichaam (niks gewend / kantoorbaantje) en moet/ga waarschijnlijk eerste weekend van juni met de wagen van mijn vriendin erheen. Het viel me nog mee voor 5 meter Audi; al met al 6 uurtjes continu bezig geweest.

Even crosspost-fotootje van de achterklep:
[afbeelding]
Heb je nog meer pics? Want het ziet er echt super mooi uit!

Geweldige kerel he die Leon. Zat ie ook steeds te vloeken als je auto meer glans kreeg? :P Mijn a4 is ook door hem gedaan, dat was inmiddels bijna 3 jaar geleden en glascoating zit er nog steeds op. Echt geweldig, water vliegt er zo van af en glans is nog steeds super na 3 jaar. Ik was wel de auto's met de hand en om de 6 maanden een nieuwe topcoat erop (verschillende soorten, waar ik net zin in heb). Op de a4 zit nu C-Quartz UK glascoating met Sonax Polymer Netshield erop. De a1 heeft nu gewoon 2 laagjes Soft99 Fuzzo Black erop (zeker een aanrader qua wax).

Binnenkort ook de a1 door hem laten doen, maar stel het iedere keer uit.

Maarre 6 uurtjes?! Dat vind ik nog erg rap voor zo een grote auto...wij waren met de a4 toch wel gauw 8uurtjes bezig :/

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 07-05-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Ondertussen ik zelf nog droom over een Audi, gisteren de mogelijkheid gehad om met een A6 C7 All road 3.0 Bi-Turbo te rijden. Wat een wagen :9~ De motor, het geluid, de performance, de afwerking van de wagen, en zelfs gewoon het rijden, zalig _/-\o_

Blijft echt gewoon een droom die hopelijk ooit uitkomt! Misschien als de A4 B8 wat betaalbaar wordt, dat een optie is. Maar die 3.0 Bi-T blijft geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
De BiT is inderdaad echt een waanzinnig blok....stage3 JD = 450pk en 900nm! Daar rij je menig S/RS/M en AMG-tjes wel zoek hehe.

Met VCDS kun je motorgeluid nog eens aanpassen, staat standaard op 48%.....als je het op 100% zet dan klinkt het nog beter!

[ Voor 36% gewijzigd door Rainesh op 07-05-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Dit exemplaar was niet getuned, omdat de eigenaar bij zijn vorige wagen daarmee veel problemen heeft gehad. Had al wel een paar keer gehoord dat het een enorm fijn blok is, maar dit was gewoon boven elke verwachting! Rijd heerlijk, klinkt heerlijk en past gewoon heerlijk bij zo'n auto :)

Dat blok in een dikke A7, dat moet toch wel mijn ultieme droomwagen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tbtRr6Wb1pNV71b2dImlOu3o/full.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:55
rofl

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even op bezoek bij een klant.. was in de buurt namelijk. De foto was wel episch :P Meer dan 800km gemaakt. Bleek maar weer dat ik echt die fancontroller erin moet zetten met 27 graden en stilstaande file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Rainesh schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:48:
[...]

Heb je nog meer pics? Want het ziet er echt super mooi uit!
Mijn GSM was nogal kieskeurig dus daar heb ik weinig mooie foto's van; op het Poets-topic op Audiforum staan er nog wel een aantal.
Geweldige kerel he die Leon. Zat ie ook steeds te vloeken als je auto meer glans kreeg?
Het was inderdaad wel een uitbarsting elke keer als de volgende stap gedaan was. Maar vloeken, niet echt; wel ontzettend aanstekelijk om mee te helpen want elke keer zie je weer een extra dingetje wat net niet goed is gegaan.
Maarre 6 uurtjes?! Dat vind ik nog erg rap voor zo een grote auto...wij waren met de a4 toch wel gauw 8uurtjes bezig :/
Het was aanpoten achter elkaar door. Eetpauze pas genomen toen het glas moest inwerken/uitharden. Vond het een produktieve 6 uur; heb nu overal spierpijn maar ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Misschien een hele domme vraag, maar ik lees op internet tientallen verschillende dingen over hoe je MMI model te achterhalen, maar ik zou toch graag zekerheid hebben.

Kan iemand van de volgende foto afleiden welk model MMI dit betreft? Een 2G / 3G basic / 3G+ ?
Het gaat hier om een Audi Q3 uit 2012 die wij afgelopen week gekocht hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1Tpd5xxl.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Tylen schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:47:
[...]

Vaak is het goedkoper als je een nieuw model krijgt. Dit ivm restwaarde.
Och ja denk dat ik de auto overneem over 4jaar voor mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
robcoenen schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:25:
Misschien een hele domme vraag, maar ik lees op internet tientallen verschillende dingen over hoe je MMI model te achterhalen, maar ik zou toch graag zekerheid hebben.

Kan iemand van de volgende foto afleiden welk model MMI dit betreft? Een 2G / 3G basic / 3G+ ?
Het gaat hier om een Audi Q3 uit 2012 die wij afgelopen week gekocht hebben.

[afbeelding]
Dat is Audi RMC MMI 3G+, is te herkennen aan zilveren rand om de knoppen heen.

Hier gelijk een link met mogelijke VCDS coderingen voor de q3. Vooral handig als je enkel parkeersensoren achter hebt.

http://www.stemei.de/pages/coding/audi-q3-8u.php

Maar proficiat met je Q3! Wij houden hier van foto's :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 08-05-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rainesh schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:13:
[...]

Dat is MMI+, is te herkennen aan zilveren rand om de knoppen heen.

Hier gelijk een link met mogelijke VCDS coderingen voor de q3. Vooral handig als je enkel parkeersensoren achter hebt.

http://www.stemei.de/pages/coding/audi-q3-8u.php
Volgens mij is dat gewoon MMI. ;)

Die zilveren randen heb ik ook en heb ook geen MMI+.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:15:
[...]

Volgens mij is dat gewoon MMI. ;)

Die zilveren randen heb ik ook en heb ook geen MMI+.
Bij de Q3 heb je als het goed is enkel Audi RMC (soort van MMI) en MMI+. Is namelijk hetzelfde systeem als in de A1. Praktisch complete interieur is hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@RobCoenen maak eens een foto van het scherm als je navigatie aanstaat? Dan weten we het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Lol fail...

Staat gewoon duidelijk in het scherm RMC...

Kennelijk heeft RMC in de Q3 ook een zilveren rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Morgen even naar de audi dealer... teminste, afspraak maken.

- Airco
- Fancontroller
- en een grote beurt

Kost wat, maar dan heb je ook wat. Airco is namelijk lek ter hoogte van de vulaansluiting. Die verliest z'n gas op ten duur en dan werkt het zaakje niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gelukkige kan je wel weglaten.

Jet Cars 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, idd. Al staat het voor 5000 te koop, dan nog mijd ik jet cars.
En dat ja. Ik had 'm al eerder gezien. Hij stond al wat langer op marktplaats, maar 10 eigenaren en 'maar' een km-stand van 218k klopt geen reet van. En tussen die 10 eigenaren zat vast niemand die de auto alleen in het weekend gebruikte en er rustig mee ging toeren ...

Nee, ga er maar vanuit dat dat ding op bijna 400k of zelfs meer loopt. Opzich is dat geen ramp.. Mijn RS steek ik ook mijn handen in het vuur voor.... maar het is niet netjes, en je kan met zo'n auto voor zulke verassingen te komen te staan dat het 3x de vraagprijs kosten gaat om het 'goed' te krijgen ...

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

10 mensen die geen idee hadden dat de auto niet geschikt is om op budget met 4 vrienden op kampeervakantie te gaan naar Zuid-Frankrijk.

Oh well; voor het geld hoef je het niet te laten. Het klinkt als vloeken in de kerk maar als je die RS uit elkaar sleutelt en de onderdelen verkoopt, heb je je 11K er wel weer uit, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
het was inderdaad de Kurbelgehäuseentlüftung. Nieuwe gekocht op internet en met moeite langs de dynamo gedrukt en met wat extra vingers van de buurman op z'n plek weten te krijgen.

Toch weer een paar werkplaatsuurtjes bespaard :Y)

de oude brokkelde compleet uit elkaar

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/j2qaL4Oy4eSxTj5ZX3GOnoyL/full.png

[ Voor 15% gewijzigd door Kaasplank op 09-05-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MAX3400 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:42:
[...]

10 mensen die geen idee hadden dat de auto niet geschikt is om op budget met 4 vrienden op kampeervakantie te gaan naar Zuid-Frankrijk.

Oh well; voor het geld hoef je het niet te laten. Het klinkt als vloeken in de kerk maar als je die RS uit elkaar sleutelt en de onderdelen verkoopt, heb je je 11K er wel weer uit, denk ik zo.
9 mensen die geen idee hadden...

De eerste heeft natuurlijk gewoon die 140K neergelegd ;) Die kon het wel betalen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tylen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:57:
[...]

De eerste heeft natuurlijk gewoon die 140K neergelegd ;) Die kon het wel betalen. :P
Nieuwe auto's zijn de eerste periode toch vaak probleemloos... Daar heb je zelfs het eerste jaar niks aan qua reparaties of onderhoud.

De auto nu heeft gewoon die leeftijd in waarin alles z'n beste tijd heeft gehad of gaat krijgen ...

En daar ga je op stuklopen. Dat kost je met een RS6 C5 zo het 3 voudige van de vraagprijs.

Met wat slim rekenwerk kan jetcars inderdaad de km-stand zo terugdraaien, en dat hebben ze vermoedelijk ook gedaan. De auto is denk ik net weggedaan op het moment dat die kuren c.q reparaties nodig had.

En bij audi's is het zo als je even de boel reset, er bij een proefrit op het terrein in ieder geval geen foutcodes voorbij gaan komen.

Automaat revisie? Staat geen reet over in de advertentie... Maar zo'n grap kan je zo 5k kosten. Garantie tot aan de oprit ja. Staat ook niets bij over conditie van de motor, terwijl die dingen toch echt kwalen hebben (pakkingen, sensoren, regelaars en dergelijk). Zulke sensoren zijn tevens ook niet goedkoop, zeker omdat het voor een RS is.

Dat bedrijf met zulke auto's moet je mijden. 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tylen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:57:
[...]

De eerste drie "eigenaren" (en ook eerste 3 jaar) was lease. Daarna een ratjetoe. Bijna 6 jaar in eigendom bij een rechtspersoon (bedrijf?) en ook een paar die er wel even mee op vakantie zijn geweest. 10 dagen particulier, 20 dagen particulier.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Maasluip schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:04:
[...]

De eerste drie "eigenaren" (en ook eerste 3 jaar) was lease. Daarna een ratjetoe. Bijna 6 jaar in eigendom bij een rechtspersoon (bedrijf?) en ook een paar die er wel even mee op vakantie zijn geweest. 10 dagen particulier, 20 dagen particulier.
Hoe kan je die info opvragen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:00
Tylen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:17:
[...]

bijvoorbeeld via ikenteken of rdw, kun je een rapportje kopen voor een paar cent.

Ik ben een beetje aan het orienteren voor een audi a1 1.2 tfsi, rij momenteel een golf 6 highline executive 1.2 tsi 105pk, vraag me af hoeveel ik de 1.2 tfsi verschil zou gaan merken aangezien ditzelfde blok weliswaar maar 86 pk levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tylen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:17:
[...]

zomoto.nl is een leuke site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ah dat zijn die rapportjes dus. Ikenteken gebruik ik vaak maar heb nog nooit zo'n rapportje gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:12
Scrtz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:19:
[...]

bijvoorbeeld via ikenteken of rdw, kun je een rapportje kopen voor een paar cent.

Ik ben een beetje aan het orienteren voor een audi a1 1.2 tfsi, rij momenteel een golf 6 highline executive 1.2 tsi 105pk, vraag me af hoeveel ik de 1.2 tfsi verschil zou gaan merken aangezien ditzelfde blok weliswaar maar 86 pk levert?
Ik heb zelf een A1, mijn ouders een A3, beiden een 1.2 TFSI blok. De A3 is gekieteld naar 130pk. De mijne nog niet, maar ik heb absoluut niet het gevoel dat ik pk/koppel mis en dat komt vooral omdat de A1 200kg lichter weegt ten opzichte van de A3 (1000kg vs 1200kg) en dat scheelt een flinke slok op de borrel.

En qua verbruik valt de A1 me ook ontzettend mee, ondanks dat ie geen 6e versnelling heeft. Sterker nog: ik ben er gewoon blij mee. Afgelopen week paar dagen naar België (voor mij een relatief lange rit) geweest en gewoon overal Vmax gereden: 180km stadsverkeer, 480km snelweg, gemiddeld verbruik van 1:18.

Maar ik vraag me serieus af: van een Golf naar een A1 is volgens mij behoorlijk inleveren qua ruimte. Is dat geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GioStyle schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:43:
[...]

Ik heb zelf een A1, mijn ouders een A3, beiden een 1.2 TFSI blok. De A3 is gekieteld naar 130pk. De mijne nog niet, maar ik heb absoluut niet het gevoel dat ik pk/koppel mis en dat komt vooral omdat de A1 200kg lichter weegt ten opzichte van de A3 (1000kg vs 1200kg) en dat scheelt een flinke slok op de borrel.

En qua verbruik valt de A1 me ook ontzettend mee, ondanks dat ie geen 6e versnelling heeft. Sterker nog: ik ben er gewoon blij mee. Afgelopen week paar dagen naar België (voor mij een relatief lange rit) geweest en gewoon overal Vmax gereden: 180km stadsverkeer, 480km snelweg, gemiddeld verbruik van 1:18.

Maar ik vraag me serieus af: van een Golf naar een A1 is volgens mij behoorlijk inleveren qua ruimte. Is dat geen probleem?
Vermogen zeker niet te kort, die van mij heeft een JD chip met 143pk. Alleen mijn verbruik is wel stuk hoger...gemiddeld rond de 1:13. Komt denk ik serieus door de 18inch velgen. Ik ben een relatief rustige rijder.

Maar de 105pk golf heeft wel een 6e versnelling toch? Ik vind dat juist een gemis bij de 1.2, vind het altijd fijn om op de snelweg in lage toeren te rijden. Beetje cruisen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:01:
[...]

Vermogen zeker niet te kort, die van mij heeft een JD chip met 143pk. Alleen mijn verbruik is wel stuk hoger...gemiddeld rond de 1:13. Komt denk ik serieus door de 18inch velgen. Ik ben een relatief rustige rijder.

Maar de 105pk golf heeft wel een 6e versnelling toch? Ik vind dat juist een gemis bij de 1.2, vind het altijd fijn om op de snelweg in lage toeren te rijden. Beetje cruisen :9
Ja klopt, de golf heeft een 6e versnelling, vind ik ook heerlijk op de snelweg, vandaar dat ik eigenlijk naar een 1.4 tfsi wou kijken maar het aanbod daarvan is vrij gering icm xenon/s-line etc en de prijzen stijgen al snel naar hoogtes die ik niet over heb voor een a1 :P
GioStyle schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:43:
[...]

Het scheelt inderdaad wel ruimte, maar ik ben nog student dus ga vooral met mijn vriendin op pad :P

Mij leek de 86 pk ook wel meevallen idd omdat het gewicht lager is, vraag me alleen af wat de toeren een beetje zijn op de snelweg bij 120/130 en 150 bijv? Rij zelf namelijk altijd stevig door 150/160, dat gaat in de Golf iig vrij prima.

Maar vind de Audi toch wel heel erg stoer, zeker met xenon en s-line pakket, vandaar dat ik er nu voor rond aan het kijken ben, maar geen haast en weet ook nog niet zeker wat ik wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
120 = rond de 2900rpm dacht ik. 180 is max met 86pk, als je naar vermogenscurve kijkt dan zie je duidelijk dat het softwarematig afgeknepen is. Met chip rijdt het wel stukken vlotter en vooral op de snelweg is inhalen of stevig doorrijden makkelijker.

De 6bak in de 1.4tfsi is gewoon een verlengde 5bak. 120 is zelfde aantal toeren in zn 5 met de 6bak.

Auto is ook heel erg stoer, vind het toch een gavere bak dan mijn a4. Vooral met een setje spacers en eventueel verlagingsveren ziet het er dik uit. Rijdt wel heel stug, vooral met de 18inch rotors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb twee dagen een (nieuwe!) A1 s-line meegekregen toen mijn A3 bij de dealer stond, maar ik vond het niet bepaald relaxed rijden. Ik vond de wegligging en feedback van het stuur echt slecht en bij een beetje gas geven trok het stuur zo leek het. Totaal niet te vergelijken met de A3. Onze vorige Aygo en Fiesta reden beter. Het viel me zo erg tegen dat ik hem op die basis nooit zou kopen maar ik kan haast niet voorstellen dat een A1 zo slecht zou rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Toevallig hier iemand die een RS4 heeft en gisteren op de A73 rondreed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Iemand hier intresse in mijn audi? Hij gaat volgende week (of weekje later) terug naar leaseplan. HEt overname bedrag is 23,1K en 500 meer als je er garantie op wilt. Ik dacht misschien kan ik er hier iemand mee blij maken ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

- ProLine S uitvoering dus standaard al heel compleet
- Van Mei 2014
- Kilometer stand zal rond de 99.000 zijn over 1 a 2 weken
- Daytona Grijs
- Met winterbanden (ook gewoon 18")
- Afneembare trekhaak
- B&O Sound System
- Aluminium optiek in het interieur
- Zonder type en motoraanduiding
- Luxe kentekenplaten
- Chrome uitlaat sierstukken (dubbele pijp aan de linkerkant)
- Licht en Regensensor incllusief dimmende binnenspiegel
- Digitale radio-ontvangst (DAB)
- Sportstuurwiel, multifunctioneel in leder, driespaaks afgevlakt met flippers
- Verwarmde voorstoelen
- Privacy Glass
- Niet rokers uitvoering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Luxe kentekenplaten? :P

Kenteken-plaat met D&G erop ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
hehe, nee dat zijn opgelegde letters ipv geponst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:57:
Luxe kentekenplaten? :P

Kenteken-plaat met D&G erop ofzo?
Dat is actually a thing in de autobranche. Ga maar eens platen bestellen - normale platen zijn metaal met doordruk letters/cijfers, luxe platen hebben plastic opleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Tegenwoordig worden Audi's standaard afgeleverd met een luxe plaat, dus als je een import gebakje hebt gekocht bij een handelaar dan zie je dat meteen aan het soort plaat (en natuurlijk aan het kenteken zelf). Een handelaar zal meestal de goedkope ponsplaat erop hangen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nooit geweten dat er een verschil zat tussen kentekenplaat A & B. Dacht ze kwamen van 1 en hetzelfde bedrijf af dat op bestelling platen afdrukt.

Weet wel dat het in is om voor garages kentekenhouders te plaatsen met daarom reclame van hun garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Dat is nog erger ja, gewoon een naamloze of een Audi sport of Vorsprung durch technik plaat erop plakken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:04

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Een 'luxe' kentekenplaat kost 7 euro meer dan een gewone, als je dat mooi vind dan is het prima natuurlijk maar om dit nou in je optielijst te zetten vind ik persoonlijk een beetje overdreven.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Lol, is gewoon overgetikt van de originele offerte ;)

O er zit nog een Audi Flevo kentekenplaat houder op :P Dat is ook de enigste dealer waar ik dat van accepteer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
@Tylen, kan je wat foto's plaatsen voor diegene die geinteresseerd zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tristan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:41:
@Tylen, kan je wat foto's plaatsen voor diegene die geinteresseerd zijn?
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1400256296.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1400256309.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1400256320.jpg

Van binnen heb ik eigenlijk geen foto's maar het is 100% identiek aan deze (met extra stoelverwarmingsknopjes ;)):

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1462877248.jpg

En deze stoelen:

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1462877293.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Geen verkoop van losse onderdelen, verwacht ik zo... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dat zal leaseplan niet leuk vinden nee ;) Maar ik dacht misschien kan ik er hier iemand mee blij maken want vond de vraagprijs erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Zo'n limousine is best een knappe bak hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
drool drool kan nu echt niet meer wachten :D

(Maar even de dealer bellen voor de status)

[ Voor 34% gewijzigd door runner83 op 10-05-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tristan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:08:
Verreweg de mooiste in zijn klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:08:
120 = rond de 2900rpm dacht ik. 180 is max met 86pk, als je naar vermogenscurve kijkt dan zie je duidelijk dat het softwarematig afgeknepen is. Met chip rijdt het wel stukken vlotter en vooral op de snelweg is inhalen of stevig doorrijden makkelijker.

De 6bak in de 1.4tfsi is gewoon een verlengde 5bak. 120 is zelfde aantal toeren in zn 5 met de 6bak.

Auto is ook heel erg stoer, vind het toch een gavere bak dan mijn a4. Vooral met een setje spacers en eventueel verlagingsveren ziet het er dik uit. Rijdt wel heel stug, vooral met de 18inch rotors.
In de A1 1.4 tfsi die ik had was 120 in z'n 6 zo'n 1600rpm. 130 was 1800 en 160 zat je rond de 2500. Bij 210 km/h zat ik op 3500.
En daar gaat je motor dus van in de soep ivm onvolledige verbranding.

Mbt het sturen, de eerste serie A1'tjes had een "normaal" stuur, de huidige serie stuurt heel direct. ik vond het zelf nogal een verschil. in de A3 heb ik dynamic drive select en dan zet ik 'm altijd op dynamic, oftewel het stugst. Ik vind dat hele directe ook totaal niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tristan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:08:
Vind hem nog steeds erg mooi. Veel mooier dan de A4 Avant die ik hiervoor had.
runner83 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:10:
drool drool kan nu echt niet meer wachten :D

(Maar even de dealer bellen voor de status)
En? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Frieda schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:31:
[...]

Mbt het sturen, de eerste serie A1'tjes had een "normaal" stuur, de huidige serie stuurt heel direct. ik vond het zelf nogal een verschil. in de A3 heb ik dynamic drive select en dan zet ik 'm altijd op dynamic, oftewel het stugst. Ik vind dat hele directe ook totaal niet prettig.
Dan wil je de A4/A5 modellen vanaf 2012 niet sturen...dat rijdt helemaal dramatisch. Ik codeer altijd drive select bij deze modellen en dan vooral het stuur gedeelte. Dan rijden ze stukken fijner en niet zo zweverig/direct. Vind dat een stuur zwaarder moet worden naarmate je harder rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Tylen schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:40:
[...]

Vind hem nog steeds erg mooi. Veel mooier dan de A4 Avant die ik hiervoor had.

[...]

En? :P
was helaas niet bereikbaar maar bellen zometeen terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:42:
[...]

Dan wil je de A4/A5 modellen vanaf 2012 niet sturen...dat rijdt helemaal dramatisch. Ik codeer altijd drive select bij deze modellen en dan vooral het stuur gedeelte. Dan rijden ze stukken fijner en niet zo zweverig/direct. Vind dat een stuur zwaarder moet worden naarmate je harder rijdt.
Ja precies! Bij het in- en uitparkeren is het wel handig maar op de snelweg wil ik niet bij de eerste de beste windvlaag een halve meter opzij wapperen. Bij een klaverblad op vrij hoge snelheid vind ik het ook doodeng, zo'n direct stuur. Goed om te weten dat je dat kan coderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:42:
[...]

Mijn maat heeft een A4 avant uit 2013. Als ik daar gas mee geef blijft het stuur een soort van hangen. Dat voelt zo raar aan. Weet je hier iets van om dit weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:48:
[...]

Mijn maat heeft een A4 avant uit 2013. Als ik daar gas mee geef blijft het stuur een soort van hangen. Dat voelt zo raar aan. Weet je hier iets van om dit weg te krijgen?
Ja daar is een software update voor / nieuw stuurhuis, maar bij sommige heeft het alsnog geen effect. Dat is een van de grote problemen bij de A4/A5 modellen:) Maar met drive select op dynamic stuurt het al sowieso stuk beter, want dan wordt het ook zwaarder en blijft ie minder hangen als het ware. :)
Frieda schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:47:
[...]

Ja precies! Bij het in- en uitparkeren is het wel handig maar op de snelweg wil ik niet bij de eerste de beste windvlaag een halve meter opzij wapperen. Bij een klaverblad op vrij hoge snelheid vind ik het ook doodeng, zo'n direct stuur. Goed om te weten dat je dat kan coderen!
Paar weken terug een a5 sportback FL gedaan, zijn vrouw wilde niet meer met de auto rijden. Vond het heel eng om op de snelweg te rijden. Kwam bij mij langs, wat coderingen gedaan inc ADS. Paar dagen later belde hij mij dat zijn vrouw het nu heerlijk vindt om in de a5 te rijden en dat hij super blij mee is :*)

Belangrijkste van FL modellen coderen is dat je ook in je stuurmodule wat moet aanvinken en een extra bit moet omzetten op een andere plek vergeleken met prefacelift.

[ Voor 42% gewijzigd door Rainesh op 10-05-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:58:
[...]

Ja daar is een software update voor / nieuw stuurhuis, maar bij sommige heeft het alsnog geen effect. Dat is een van de grote problemen bij de A4/A5 modellen:) Maar met drive select op dynamic stuurt het al sowieso stuk beter, want dan wordt het ook zwaarder en blijft ie minder hangen als het ware. :)
En dit is gratis (soort van terugroep actie) bij de dealer te laten maken? Want dan kan ik hem erg blij maken denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Audi's zijn verreuit de makkelijkste auto's om te rijden, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:27

-tom-562

Oliesjeik

Waarom lijkt jou dat

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Je hoeft geen richting aan te geven en voorrangsregels zijn er vooral voor de niet-Audi paupers. Dat lijken mij zo uit m'n hoofd de 2 belangrijkste redenen :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:22:
Audi's zijn verreuit de makkelijkste auto's om te rijden, lijkt mij.
Heb jij nou zelf nooit het idee dat je gigantisch uit je nek lult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:48:
[...]

Maar je snapt het niet.
Hij heeft een RS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Herkenbaar?
Afbeeldingslocatie: http://www.lovethispic.com/uploaded_images/189366-How-I-See-Most-Cars-In-My-Mirror-Vs.-Hose-I-See-Audis.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:00:
[...]

Maar je snapt het niet.
Hij heeft een RS4.
Afbeeldingslocatie: http://www.hartvoorautos.nl/wp-content/uploads/2015/03/Audi-RS4-Crash-4.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Hoezo dit nou weer?

Audi A6 starten: voet op rem, startknop indrukken, in D zetten, rem los en gaan.

Evo VIII starten: contact aan, olie & benzine op druk krijgen, starten, waterdruk opbouwen, eerste kilometers zeeeer rustig rijden want bak & turbo nog opwarmen.

Om nog maar even te zwijgen over het bizarre verschil waarmee een Quattro wel de bocht door wil/kan terwijl in de Evo je 3 settings hebt voor de differentielen en ook nog eens 3 settings voor droog/gravel/sneeuw. Als je weet hoe het moet; ben je sneller de bocht door dan de Audi. Weet je niet hoe het moet, hang je aan je achtervleugel in een boom op de tegenovergestelde baan.

Ben ik lui? Zeker; dat is ook precies de reden dat ik na 20 jaar weer terug ben bij Audi... Begonnen met een 80 2.3E, nu een A6 3.0TFSI. In de tussentijd veel leuk speelgoed gehad waaronder meerdere Evo's en een M5 maar ook standaard lease-Golfjes. Ook gereden in STI's, XC90, Fiesta/Focus/Mondeo (met veel vermogen).

En ja, een Audi is het simpelst om mee weg te rijden en het simpelst te bedienen onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:18:
[...]

En dit is gratis (soort van terugroep actie) bij de dealer te laten maken? Want dan kan ik hem erg blij maken denk ik ;)
Flink heisa maken en dan stuurprobleem topic op Audiforum laten zien. Er is een verzameltopic erover. Post zo wel een link.

Maar heeft hij nog (verlengde) garantie erop? Dat blijven haken voelt als een tandwiel, je moet meer sturen dan normaal om uit zijn middenstand te krijgen.

Stuur hem anders langs mij, kan ik even coderen en dan kijken of hij het beter vindt sturen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:27:
[...]

Hoezo dit nou weer?

Audi A6 starten: voet op rem, startknop indrukken, in D zetten, rem los en gaan.

Evo VIII starten: contact aan, olie & benzine op druk krijgen, starten, waterdruk opbouwen, eerste kilometers zeeeer rustig rijden want bak & turbo nog opwarmen.

Om nog maar even te zwijgen over het bizarre verschil waarmee een Quattro wel de bocht door wil/kan terwijl in de Evo je 3 settings hebt voor de differentielen en ook nog eens 3 settings voor droog/gravel/sneeuw. Als je weet hoe het moet; ben je sneller de bocht door dan de Audi. Weet je niet hoe het moet, hang je aan je achtervleugel in een boom op de tegenovergestelde baan.

Ben ik lui? Zeker; dat is ook precies de reden dat ik na 20 jaar weer terug ben bij Audi... Begonnen met een 80 2.3E, nu een A6 3.0TFSI. In de tussentijd veel leuk speelgoed gehad waaronder meerdere Evo's en een M5 maar ook standaard lease-Golfjes. Ook gereden in STI's, XC90, Fiesta/Focus/Mondeo (met veel vermogen).

En ja, een Audi is het simpelst om mee weg te rijden en het simpelst te bedienen onderweg.
Een Evo en een A6 zakensedan danwel combi zijn inderdaad prima te vergelijken. Iets met appels en peren.

Het gaat hier om de volledig on-onderbouwde manier van Jism statements. Dit is er slechts een van velen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2016 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:35:
[...]

Een Evo en een A6 zakensedan danwel combi zijn inderdaad prima te vergelijken. Iets met appels en peren.

Het gaat hier om de volledig on-onderbouwde manier van Jism statements. Dit is er slechts een van velen.
Gelukkig was jouw statement wel onderbouwd t.o.v. Jism? Of appels vs. peren voor mij?

Ennuh, mijn Evo X vs. A6?
- beiden 300pk
- beiden 4x4 met eigen intelligentie/computer
- beiden schelen minder dan 100kg gewicht
- 40 cm lengteverschil
- wielbasis 20cm verschil
- 0-100km/h minder dan 0.2s verschil
- afgeregelde top van 250km/h
- automaat met kickdown 6 vs 7 versnellingen

Dus afgezien van hoe luxe je zit of welke vet dure navi/radio erin zit, denk ik wel dat ze te vergelijken zijn. Maar wie ben ik; waarschijnlijk de enige Tweaker in NL die erover kan oordelen. Met mijn A6 ga ik net zo om als met mijn Evo's; het kan en het wil. Ik mis er geen centje plezier van ondanks dat de ene een rally-achtergrond heeft en de andere op de markt is gezet voor het middensegment patjepeers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 16:01
[...]

Hoezo dit nou weer?

Wacht even, volgens mij is dit de kromste vergelijking die ik in tijden ben tegengekomen..
Een nieuwe BMW (welke dan ook) met automaat en start/stop systeem werkt toch exact hetzelfde? Zelfde geld voor elke nieuwe auto neem ik aan. Renault Espace uit 2004 doet dit ook exact zo.

Rijgedrag daargelaten, daar verschillen auto's natuurlijk in. Maar puur je eerste punt: starten is makkelijker. Wat een complete bullshit zeg. Je laatste opmerking is dan weer puur mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Absoluut. Ik heb pas een oude Mercedes en een Audi uit Japan geïmporteerd. In het Mercedes-topic volop interesse naar de auto, het importeren, hoe je een auto uit Japan haalt, etc. In het Audi-topic plaats ik af en toe een update maar die sneeuwt compleet onder in discussies over tuning, RS modellen en grote velgen. Precies dezelfde ervaring op http://www.mercedesforum.nl/ en http://www.audiforum.nl. Ik kan alleen maar vaststellen dat Audi-rijders inderdaad een apart slag zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Ach ja soort zoekt soort, maar moet inderdaad bekennen dat er op AF een bovengemiddelde interesse is voor tuning en retrofitten, zolang er maar veel geld mee gemoeid is. Andere onderwerpen willen nog weleens genegeerd worden en bij een standaard vraag zal de mod het er lekker bot inwrijven waarom je zo stom kan zijn om niet de zoekfunctie te gebruiken. Verder is het een topforum :P

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
BoltYes schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:21:
Ach ja soort zoekt soort, maar moet inderdaad bekennen dat er op AF een bovengemiddelde interesse is voor tuning en retrofitten, zolang er maar veel geld mee gemoeid is. Andere onderwerpen willen nog weleens genegeerd worden en bij een standaard vraag zal de mod het er lekker bot inwrijven waarom je zo stom kan zijn om niet de zoekfunctie te gebruiken. Verder is het een topforum :P
Haha perfecte omschrijving :P Vooral ook het stukje over de moderator............. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Gast... bewijs het tegenovergestelde maar eens.

Iedere bestuurder kan een audi rijden. Wat is daar lastig / moeilijk / complex aan? Je zit me gewoon te ranten en kunt zelf niks verzinnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Maar ook dit geneuzel dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:26:
[...]

Iedere bestuurder kan een audi rijden. Wat is daar lastig / moeilijk / complex aan? Je zit me gewoon te ranten en kunt zelf niks verzinnen.
YouTube: Mercedes c63 amg crash at the gumball get together manchester 28/09/2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:26:
[...]

Een Fiat, Renault, Chevrolet, Dacia etc, werken anders :? ? Het blijft nog steeds sturen, gas geven, remmen en schakelen. Of het een Audi is of een VW, dat maakt niets uit. Dat je in een Audi misschien beter zit of meer luxe hebt is een ander verhaal. Maar de werking van de auto's zijn hetzelfde. Iedere bestuurder kan ook een willekeurig ander merk rijden.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Punt was dat ik stelde dat het makkelijk was, een willekeurige audi te rijden. Vervolgens wordt ik hier aangevallen met dat ik uit m'n nek zit te lullen.

Nou bewijs maar eens het tegendeel dan, dat het rijden van een audi juist niet makkelijk zou zijn. Ik ben juist verkocht na een proefrit in een A3, heb een 2.0TDI ~ iets langer dan een jaar in bezit gehad en de RS4 nu bijna 2 jaar. Ik wil geen ander merk meer, geen auto kan tippen aan wat ik nu bijv. rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:05
Dat een andere auto niet kan tippen aan je RS4 is ook weer een ander verhaal.....
Wat maakt het rijden in een Audi makkelijker dan in een ander merk?
Ik rij af en toe in een Fiat Panda of een Toyota Auris, ook die zijn makkelijk te besturen. Er zit geen 300 pk in maar ze starten makkelijk, geven makkelijk gas, sturen makkelijk. Net zoals in m'n A4. De A4 is wel luxer en rijdt comfortabeler, maar dat is iets anders.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

[...]

Hoezo dit nou weer?

Toyota Yaris uit 2006: koppeling in, voet op rem, startknop indrukken en gaan.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:01:
Punt was dat ik stelde dat het makkelijk was, een willekeurige audi te rijden. Vervolgens wordt ik hier aangevallen met dat ik uit m'n nek zit te lullen.

Nou bewijs maar eens het tegendeel dan, dat het rijden van een audi juist niet makkelijk zou zijn. Ik ben juist verkocht na een proefrit in een A3, heb een 2.0TDI ~ iets langer dan een jaar in bezit gehad en de RS4 nu bijna 2 jaar. Ik wil geen ander merk meer, geen auto kan tippen aan wat ik nu bijv. rij.
Kleine tegenwerping omdat je er om vraagt :+
Dat gedrocht van een navigatie in bijv de a3. Zelfs idrive zit logischer in elkaar. En dan die pieletjes links en rechts boven dat muis achtige onding (en dan nog wat knopppen eromheen). Niet mee te werken zonder een halve cursus. Stap ik in een merc of bmw dan kan ik direct foutloos werken ook al ken ik het model nog niet.

Overigens adviseer ik je eens met een potente 3serie te gaan sturen. Er is geen auto die kan tippen aan me laatste 3 serie. Maar daar komen we samen niet uit, iets met kolen op het vuur >:) >:) >:) >:) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:27

-tom-562

Oliesjeik

Lekker makkelijk.
Bewijs eens het tegendeel dat er met mijn Volvo S80 voor een vreemdeling niet in te rijdne is :z

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558

Je schreef dat het veruit de makkelijkst te rijden auto's zouden zijn. En dan dus alle Audi's. Wat maakt een doodsimpele a3/a4 makkelijker rijden dan een normale 3-serie? Of VW/Renault voor mijn part.. Het is gewoon pure onzin om te roepen dat Audi's veruit de makkelijkste auto's zijn om te rijden.. Je stelt niet zomaar dat het makkelijk is een Audi te rijden, nee, volgens jou is het gelijk veruit het makkelijkste merk. Dat stoort de meesten denk ik. Want je hebt gelijk, het is simpel een willekeurige Audi te rijden. Maar niet veruit het makkelijkst te rijden merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Doet me denken aan Apple vs Android, laten we hier maar gewoon een punt achter zetten want het slaat kant noch wal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
thefox154 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:25:
[...]

Kleine tegenwerping omdat je er om vraagt :+
Dat gedrocht van een navigatie in bijv de a3. Zelfs idrive zit logischer in elkaar. En dan die pieletjes links en rechts boven dat muis achtige onding (en dan nog wat knopppen eromheen). Niet mee te werken zonder een halve cursus. Stap ik in een merc of bmw dan kan ik direct foutloos werken ook al ken ik het model nog niet.
Als Audi A3 rijder moet ik dit toch echt even verdedigen :) Als men de MMI interface en besturing niet snapt zonder een cursus is het misschien ook maar goed dat deze mensen geen Audi rijden want komop het spreekt toch allemaal voor zich :? Daar heb je echt geen cursus voor nodig joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
Scrtz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:49:
Doet me denken aan Apple vs Android, laten we hier maar gewoon een punt achter zetten want het slaat kant noch wal.
Zit wat in, haha. Toch kan ik ook die discussie heel goed voeren, zolang men maar geen pure onzin gaat verkondigen, daar kan ik slecht tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Elke moderne auto is zo maar te rijden. Dus ja, ik snap ook niet waarom je daar zoveel flak voor krijgt.

Ik daag iedereen uit om zomaar in mijn 1965 Peugeot te stappen en weg te rijden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tristan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:52:
[...]

Als Audi A3 rijder moet ik dit toch echt even verdedigen :) Als men de MMI interface en besturing niet snapt zonder een cursus is het misschien ook maar goed dat deze mensen geen Audi rijden want komop het spreekt toch allemaal voor zich :? Daar heb je echt geen cursus voor nodig joh.
Besturing van alle Duitse wagens is eigenlijk meer dan prima, alleen Opel heb ik geen ervaring mee :P

Je moet eens voor de grap de navigatie zien van toyota, iig de prius dan, daar snapt niemand geen ene fuck van, ongelooflijk hoe fabrikanten toch een stuk rotzooi in hun auto kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maasluip schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:56:
[...]

Elke moderne auto is zo maar te rijden. Dus ja, ik snap ook niet waarom je daar zoveel flak voor krijgt.

Ik daag iedereen uit om zomaar in mijn 1965 Peugeot te stappen en weg te rijden O-)
Geen idee wat dat er exact voor eentje is, maar ik gok dat het best zou lukken maar het jou wel je koppeling zou kosten :+

Om on topic te blijven: die MMI is best een mooi systeem, maar mijn pa zou er niet mee kunnen werken, laat staan mijn ma. Beide compleet digibeet. Voor hen moet een auto vier wielen en een stuur hebben, en bij voorkeur ook een motor, remmen en andere noodzakelijkheden. Een electronisch scherm is er daar niet een van. Heck, ze hebben al moeite om een TomTom in te stellen :P
Persoonlijk zou ik MMI zo in mijn Peugeot 308SW willen. Daar is touchscreen wel erg ver doorgevoerd, imho te ver, en het ding is bij vlagen traag ook :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:56:
[...]

Wat, een fransbak met choke ? :+

Auto is weg naar garage, wordt ie morgen onder handen genomen. 4 belangrijke dingen, en mischien nog wel meer verborgen verassingen.

Grote beurt, alles nieuw, vers, fris, ook bougies waren vrij snel versleten, ik weet niet maar met een RS gaat het allemaal wat harder dan normaal. Ik heb ook een offerte gevraagd voor het deurklinkje, en een B7 RS4 remmenset. Best kostenplaatje weer maar de remmen zijn onderhand aan vervanging toe.

edit: Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13165909_761694537298585_1159653672378800627_n.jpg?oh=15501c4e3b71c58aee2403e9ae062b74&oe=579C1720

:9~

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2016 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:42:
[...]

Grote beurt, alles nieuw, vers, fris, ook bougies waren vrij snel versleten, ik weet niet maar met een RS gaat het allemaal wat harder dan normaal.
Hoezo weet je dat niet?
Ik kan je zo 10 posts tevoorschijn toveren waar je continue blijft zeggen dat het met (jouw) RS allemaal sneller gaat dan met de "normale auto's".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:42:
[...]

Wat, een fransbak met choke ? :+
En dog-leg versnellingsbak, helaas geen stuurversnelling. Geen synchromesh op de 1 en niet vriendelijk voor mensen die snel willen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
NeutraleTeun schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 06:46:
Hoezo weet je dat niet?
Ik kan je zo 10 posts tevoorschijn toveren waar je continue blijft zeggen dat het met (jouw) RS allemaal sneller gaat dan met de "normale auto's".
Zou dat niet meer te maken hebben met de binaire voet van Jism in plaats van de RS? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
NeutraleTeun schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 06:46:
[...]

Hoezo weet je dat niet?
Dat is wat ik mij ook afvraag.

Bij Audi zouden ze de RS-modellen toch hebben uitgerust met (slijt-)onderdelen die dat kunnen hebben?
Pagina: 1 ... 13 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.