Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Dan moet je een nieuwe rs nemen lijkt mij, de auto van jism heeft meer dan dik 200 d km gelopen en dan is het vrij logisch dat onderdelen aan vervanging toe zijn.
Still, geweldige bak maar als je de kosten niet kunt/wilt opbrengen blijf je er ver van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:21
Dat slijtage van onderdelen sneller stuk gaan ligt ook een beetje aan je rijstijl en hoe je met de auto omgaat. Planken terwijl blok niet goed warm is, is ook niet goed. Clutch dumps of blijven raggen met de auto is ook weer niet goed. Ik denk dat je met een S/RS best flink wat km's kunt maken zolang je maar netjes mee omgaat en op tijd alle servicebeurtjes doet.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist het. Keyword bougies en BAM! Gelijk een reactie. :+

Ik ga hier geen antwoord op geven. We zijn het er over eens dat met zo'n auto de boel gewoon een stuk sneller slijt. Vooral als je wat harder rijdt ermee. En nee het heeft niets met trappen te maken, ik behandel de auto best strict, maar aarzel ook niet om m een keer te gebruiken waarvoor die is gemaakt. Dingen zijn net 20k meegegaan, en blijkbaar nu al versleten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:01:
Punt was dat ik stelde dat het makkelijk was, een willekeurige audi te rijden. Vervolgens wordt ik hier aangevallen met dat ik uit m'n nek zit te lullen.

Nou bewijs maar eens het tegendeel dan, dat het rijden van een audi juist niet makkelijk zou zijn. Ik ben juist verkocht na een proefrit in een A3, heb een 2.0TDI ~ iets langer dan een jaar in bezit gehad en de RS4 nu bijna 2 jaar. Ik wil geen ander merk meer, geen auto kan tippen aan wat ik nu bijv. rij.
Ik denk dat het de manier waarop jij altijd je verhaal doet :) Iets te overtuigt van jezelf en je weet alles wat krom is recht te lullen. Je zoekt nogal de confrontatie op en ik quote bovenstaand omdat het een mooi voorbeeld is.

Wat bedoel je met dat er geen auto kan tippen aan wat je nu rijdt? Lees altijd weer vol verbazing hoeveel geld je erin stopt, zou het hebben gesnapt als hij in geweldige staat was maar nu komt het op iedere 'niet-fanboy' over als een bodemloze put.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

"Geen auto kan tippen aan wat ik nu rij."

Euh Jism zet je RS4 bril even af. Je rijd (niet lullig bedoeld) in een best ouwe bak. Hij kan natuurlijk wel snel zijn. Maar ik denk (en met mij vele) dat een nieuwe A3/A4/A5/A6/A7/A8/BMW/MB/etc etc etc veel lekkerder zal rijden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:26:
[...]

Gast... bewijs het tegenovergestelde maar eens.

Iedere bestuurder kan een audi rijden. Wat is daar lastig / moeilijk / complex aan? Je zit me gewoon te ranten en kunt zelf niks verzinnen.
Er zijn veel meer auto's die iedereen kan rijden.

En ik vind (lees dat zinnetje even een aantal keer goed na) dat audi's niet de makkelijkste auto's zijn, ook niet voor hard rijden.

Begrijp me niet verkeerd, de RS en S series van Audi zijn geweldige auto's, maar ik heb zeker in betere gereden.

Je moet je mening niet zo stellig als waarheid presenteren. Het is een mening, niet meer dan dat. En dan ook nog eens een zeer bevooroordeelde mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
FF wat quotes van de autoweektest vd RS4 B5:

Als je maar een béétje gas geeft voel je al stoten in de aandrijflijn wanneer je gas of koppeling niet zorgvuldig gedoseerd gebruikt.

Rijdend valt het geluid buiten de stad al gauw weg tussen een vleugje windruis en redelijk wat bandengeluid. We betrappen de RS4 er zelfs op dat hij gevoelig is voor resonantie, en neigt tot dreunen op zijn straffe vering.

Ook hadden we liever wat meer gevoel in het stuur gewild.

Hij wil over zijn volle lengte naar de buitenkant van de bocht schuiven, laat je wat geschrokken gas los dan duikt het eerst de neus weer naar binnen in de bocht. Ga je echt veel te hard een bocht in dan is een forse dosis onderstuur je deel: de auto wil vooral rechtdoor.

Zonder meer geschikt voor dagelijks gebruik, maar plezier heb je er pas van als je hem ’erbij’ hebt, voor gebruik op zon- en feestdagen.

Niet echt de perfecte auto wat mij betreft. Zou m overigens wel willen hebben, want ben al sinds hij uit is enorm fan. Overal conclusie van autoweek is overigens niet negatief hoor :)

[ Voor 12% gewijzigd door Malt007 op 11-05-2016 15:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/meme/0lF-fk_t1vmpwzzTu32S3d.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Doe mij maar een E46 M3 als ik dan toch een oud barrel mag uitzoeken :)

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merendeels van die 'issues' zijn ook gewoon te ondervangen. Met powerflex mounts kom je namelijk al een heel eind: https://www.powerflex.co....000+-+2001%29-2712/1.html

En dan heb je nog strutbars om bijv. de aandrijflijn te stabiliseren. Het is namelijk zo dat bij op laten komen van de koppeling, de bak eronder nogal bonken wil. Een probleem dat bekend is bij die modellen. Vooral als de rubbers oud gaan raken dan wordt je knettergek van dat gebonk.

Het is best een leuke auto, geloof me maar. Ik rij er dagelijks in. En het hoeft geen circuit-princes te zijn, ik neem al genoegen met straight-forward whopping 440PK.

Echter met snel en veel vermogen, komt onderhoud. Elke snelle auto is daar onderhevig aan. Wel eens gezien wat een gemiddelde grote beurt bij een supercar kost? Koop je zowat een RS6 van.

Mijn punt was; de stelling dat audi's moeilijke voertuigen zouden zijn om te rijden, wat helemaal niet waar hoeft te zijn. Vooral de DSG / automaten is instappen, starten en wegrijden. Besturing is doodeenvoudig en qua MMI of ander exotisch navigatieproduct vind ik niet dat je een auto daarop beoordelen mag. Voor mijn gevoel is de wegligging en besturing van een audi stukken beter dan het gemiddelde.

Electrische stuurbekrachting kan je met je pink af, een hydrolische gaat wat zwaarder. Beide hebben hun voor & nadelen. En money-pit of niet, ik kan het betalen. En ik lig er eerlijk gezegd ook niet wakker van dat de auto me iets meer kost dan een gemiddelde 2006 of nieuwer type auto.

En ja, een nieuwkomer behoort vaak beter te zijn dan het vorige model. Maar toch is de B7 ter voorbeeld langzamer, hoger verbruik en heeft limitaties als je die kietelen wilt ter vergelijking met de B5. De C5 RS6 daarintegen is een extreem mooie auto voor mijn gevoel, maar verantwoord de verbruiks & onderhoudskosten gewoon niet. En ik trek me echt niks aan van wat jij of jullie gezamelijk van mijn auto vinden. :+ Jullie rijden het niet, jullie betalen het niet, en een eenzijdige mening op internet trek ik me ook echt niks van aan. Dus stop ermee, vertellen wat wel / niet goed eraan is.....

Regelmatig op de wegen krijg ik een dikke duim zodra men mijn auto ziet. Streelt toch tegen de mening van sommige hier keer op keer in :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:37
Ah, nieuwe aflevering van GTST (Audi RS4 editie) :+

Ik blijf erbij, geef dat hok een eigen topic, want 90% van dit topic gaat daar over

Audi premium, laat me niet lachen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:52:
Regelmatig op de wegen krijg ik een dikke duim zodra men mijn auto ziet. Streelt toch tegen de mening van sommige hier mijn ego keer op keer in :+
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:52:

Regelmatig op de wegen krijg ik een dikke duim zodra men mijn auto ziet. Streelt toch tegen de mening van sommige hier keer op keer in :+
_O- _O- _O- 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
FabianGTI schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:55:
Ah, nieuwe aflevering van GTST (Audi RS4 editie) :+

Ik blijf erbij, geef dat hok een eigen topic, want 90% van dit topic gaat daar over
Dat gaaat niets veranderen aan het feit dat hij denkt dat wij een mening over zijn auto hebben in plaats van over de manier van posten. :+
-O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
FabianGTI schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:55:

Welk merk is dan wel premium? BMW / MB? Maar eigenlijk ben ik eerder benieuwd waarom Audi niet premium is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Rainesh schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:37:
[...]

Welk merk is dan wel premium? BMW / MB? Maar eigenlijk ben ik eerder benieuwd waarom Audi niet premium is? :)
Op het moment kan ik maar weinig merken bedenken die nog premium zijn

Eerder was het voornamelijk 'premium' vanwege de goed afgewerkte en betrouwbare auto's
Inmiddels kennen we bij de verschillende merken enorme lijsten met punten die ronduit belachelijk zijn, zoals het olie verbruik, kettingen en andere onbetrouwbare dingen (We zitten immers in het Audi topic)

Dit zal mede te danken zijn aan de milieu eisen, waardoor ze met het minste liter inhoud, het meeste vermogen willen krijgen, en dat gaat niet echt samen

Helaas prijzen de Audi rijders hun auto's nog steeds aan, ze zitten kennelijk nog op die roze wolk waardoor ze de problemen van het merk niet onder ogen durven te zien

Nee, in mijn ogen zijn de oudere Audi's meer premium dan die plastic meuk die ze tegenwoordig verkopen, en zo gaat het ook bij Mercedes en BMW
Ik hoop dat de VAG groep en de andere merken eindelijk eens het licht gaan zien en weer betrouwbare auto's gaan maken, ze durven immers nog wel het geld te vragen voor een betrouwbare auto

Ik zal nu waarschijnlijk een hele shit storm over me heen krijgen, maar dat is mijn mening en daar blijf ik bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:29
En dan vooral inderdaad de keer op keer herhalende -reparatie x en vervanging onderdeel y, maar daarna is de auto wel weer top en hoeft er niks meer aan te gebeuren- posts.

Maar misschien moet ik ook maar eens Audi overwegen.
Was altijd al naar de oorzaak aan het zoeken waarom ik altijd te laat op mijn werk en weer laat thuis kwam.
Het was dat elke keer puzzelen hoe ik ook alweer moest starten en rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
FabianGTI schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:50:
[...]

Eerder was het voornamelijk 'premium' vanwege de goed afgewerkte en betrouwbare auto's
Inmiddels kennen we bij de verschillende merken enorme lijsten met punten die ronduit belachelijk zijn, zoals het olie verbruik, kettingen en andere onbetrouwbare dingen (We zitten immers in het Audi topic)

Dit zal mede te danken zijn aan de milieu eisen, waardoor ze met het minste liter inhoud, het meeste vermogen willen krijgen, en dat gaat niet echt samen

Helaas prijzen de Audi rijders hun auto's nog steeds aan, ze zitten kennelijk nog op die roze wolk waardoor ze de problemen van het merk niet onder ogen durven te zien

Nee, in mijn ogen zijn de oudere Audi's meer premium dan die plastic meuk die ze tegenwoordig verkopen, en zo gaat het ook bij Mercedes en BMW
Ik hoop dat de VAG groep en de andere merken eindelijk eens het licht gaan zien en weer betrouwbare auto's gaan maken, ze durven immers nog wel het geld te vragen voor een betrouwbare auto

Ik zal nu waarschijnlijk een hele shit storm over me heen krijgen, maar dat is mijn mening en daar blijf ik bij
Wat ook niet echt helpt, of eigenlijk helemaal niet, is dat men dezelfde onderdelen gebruikt in vw, skoda, seat en audi. Waar ik niet echt tegen kan is als ik een Audi zou rijden en daarna in een Skoda stap. Ik dezelfde knopjes voor raambediening bijvoorbeeld tegenkom als in de Audi. Of andere knopjes of onderdelen...

Zorg eerst maar weer voor een unieke auto, dan zijn we stukje dichter bij premium ;-)

Stap eens in een nieuwe XC90, ondanks dat de achterkant niets voor mij is, is het interieur, de zit en de hele ambiance heel premium. Lastig uit te leggen, maar als je gaat zitten, snap je het direct. Iets wat andere Volvo's ook missen...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
dfrenner schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:24:
[...]

Wat ook niet echt helpt, of eigenlijk helemaal niet, is dat men dezelfde onderdelen gebruikt in vw, skoda, seat en audi. Waar ik niet echt tegen kan is als ik een Audi zou rijden en daarna in een Skoda stap. Ik dezelfde knopjes voor raambediening bijvoorbeeld tegenkom als in de Audi. Of andere knopjes of onderdelen...

Zorg eerst maar weer voor een unieke auto, dan zijn we stukje dichter bij premium ;-)

Stap eens in een nieuwe XC90, ondanks dat de achterkant niets voor mij is, is het interieur, de zit en de hele ambiance heel premium. Lastig uit te leggen, maar als je gaat zitten, snap je het direct. Iets wat andere Volvo's ook missen...
Niet alle onderdelen worden in heel VAG gebruikt. Zo zijn er echt specifieke Audi onderdelen die niet eens in de Vw's / Skoda's gebruikt worden en andersom. Maar Audi heeft ook compleet andere software, ondanks dat er wel bijv dezelfde deurmodules gebruikt worden. Zo kun je in audi's veel meer coderen dan in een volkswagen, seat of skoda.

Alle VAG merken hebben hun eigen kwaliteit / sterktepunten, maar het verschil tussen een Golf en een A3 vind ik zelf toch duidelijk te merken.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuke vraag dan: wat gebeurt er als je een BC van een Audi in een Octavia met het zelfde 1.6 TDI blok hangt? Gaat dat werken en heb je ineens een full options Skoda?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:41:
Leuke vraag dan: wat gebeurt er als je een BC van een Audi in een Octavia met het zelfde 1.6 TDI blok hangt? Gaat dat werken en heb je ineens een full options Skoda?
Can matrix moet het ook toe laten. Het kan zomaar zijn dat je een kessy module nodig hebt. En dat ding blijft schreeuwen dan ;(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
The Eagle schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:41:
Lijkt mij van niet ;) Want het BC is maar 1 regelapparaat van de zovelen in een wagen....Canbus moet het ook bijv accepteren.

Als je de regelapparaten van Audi uitleest dan zie je ook andere aanpassingswaarden dan die in een VW. Voorbeeld: Bij de a1 kun je aardig wat instellen / vagcommen vergeleken met een Polo....terwijl veel mensen de A1 een veredelde Polo vinden/noemen.

Kijk maar eens op stemei.de naar de vagcom mogelijkheden van de verschillende modellen. Bij Audi is het lijstje vaak veel langer dan VW/Seat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Rainesh schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:49:
Voorbeeld: Bij de a1 kun je aardig wat instellen / vagcommen vergeleken met een Polo....terwijl veel mensen de A1 een veredelde Polo vinden/noemen.

Kijk maar eens op stemei.de naar de vagcom mogelijkheden van de verschillende modellen. Bij Audi is het lijstje vaak veel langer dan VW/Seat.
Een sluit het ander natuurlijk niet uit hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Dus als je kan vagcommen dan is het premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Geinig. Ik vraag of er een auto in de pool staat als vervanger. Staat er maar 1. Een A5 PLS SB 1.8 Tfsi handbak in moonlight blaauw. Erg kale uitvoering en lelijke kleur. MAar ach het is maar voor een half jaartje. (Of korter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik vind merken als Audi, BMW, Mercedes toch echt meer premium dan een Opel, Peugeot of Volkswagen. Je heb vaak eerder de nieuwste technieken beschikbaar en de materialen en keuzes zijn van een hogere standaard. De vraag is echter wat men onder premium verstaat. Ik bedoel je heb ook Oranjeboom Premium lager, niet te zuipen en er zijn zoveel betere bieren. Zo ook in auto's. Porsche, Bentley, Aston Martin om er maar een paar te noemen staan toch wel boven de Audi's en BMWs in mijn ogen, maar daar is de prijs ook naar. Daarom denk ik dat in dit geval Premium betekend de bovenkant van het segment in een betaalbare prijsklasse voor iemand met een modaal inkomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004

royhoi

-

Premium is de beschikking hebben over een dikke v8 twinturbo. Daar kan geen vagcom instelling of zacht dashboard tegenop :9

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/rp5ec87kx/IMG_2331.jpg

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Malt007 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:37:
Dus als je kan vagcommen dan is het premium?
Nee zeker niet, maar het is wel een duidelijk verschil tussen de VAG wagens onderling. Waar Audi dan als premium merk gepositioneerd wordt.

Wees eerlijk, zou jij ook niet liever in een Audi, BMW, Lexus of MB rijden ipv een Opel, Peugot of Skoda? Afwerking, isolatie, interieur, materiaalgebruik en opties zijn toch een klasse hoger.

De drie grote duitsers zijn ook innovatiever dan bijv Opel. Audi met led techniek, BMW met aandrijflijnen, MB met veiligheidsmaatregelen. Overigens is Volvo (naar mijn mening) ook een premium merk, supermooie wagens.

@Tylen een a5 SB PLS is toch geen straf vergeleken met je A3 limo? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:05
A4 is getint. Ik plaats misschien morgen wat foto's, auto moet eerst weer eens gewassen worden. Al dat stuifmeel van de afgelopen dagen....
Maandag heb ik m weg gebracht om te laten blinderen. Na ruim 3 uurtjes was die weer klaar. Ik kreeg een gratis leenauto mee, een Seat Mii. Dat is toch weer even wennen als je daar in zit. Het gaspedaal reageert zeg maar wat minder haha. Opzich wel een grappige auto. Ook daarvan waren de ruiten geblindeerd, en dat gaf de Mii wel een leuke uitstraling.

Ik heb trouwens vanaf de B-stijl de ruiten met een tint van 15% lichtdoorlaatbaarheid laten tinten. Ik zat nog te twijfelen tussen 5% en 15%, maar 5% raadde de blindeerder me af. Omdat je s'avonds dan bijna niets meer door de ruiten ziet. Koplampen van andere auto's zijn kleine vlekjes. Dus toch maar voor de 15% gegaan. De A-stijl is met 70% getint, wettelijk maximum. Ook hebben zij de ruiten met een tintman doorgemeten en de waardes in een certificaat vast gelegd.
Folie is van Suntek, en ze geven 5 jaar garantie op montage en 10 jaar garantie op verkleuring van de folie. En dat alles voor €350. Niet duur vergeleken met andere zaken in de buurt.
Morgen foto's...

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zal zo'n "certificaat" nou echt wat doen bij oom agent? Als hij met zijn tintman een illegale waarde meet krijg je denk ik gewoon een bon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ja dat denk ik ook, maar de tinter heeft ook een meting gedaan om de klant misschien gerust te stellen ;).

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
royhoi schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:34:
Premium is de beschikking hebben over een dikke v8 twinturbo. Daar kan geen vagcom instelling of zacht dashboard tegenop :9

[afbeelding]
Tel daarbij op dat Premium rijden ook premium de portemonnee trekken is :'( Nice man. /me jaloers is ;)

afwerking in audi is gewoon op vele fronten net wat beter van vw, skoda en dergelijk :> Mercedes is daarintegen weer veels te druk met honderd knoppen, toeters en bellen. Onmogelijke handremmen in de vorm van een intrapbaar pedaal enzo.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2016 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Rainesh: Ach het is niet echt een mooie kleur en volgens mij heeft hij ook lelijke velgen eronder (heb geen foto gezien). En het is een PLS zonder opties. Oke de basis dingen zitten er gelukkig wel op. We zien het wel ;). 1 juni rijden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Nu kwam ik deze A3 tegen (2010, S), maar ik vertrouw het op de een of andere manier niet.

Te mooi om waar te zijn? De 300K op de teller is voor mij geen enkel probleem; hij is net ingereden. ;)

(300K op de teller in een paar jaar=snelwegkilometers, beter dan 100K in 10 jaar imho)

http://ww3.autoscout24.nl/classified/289065347?asrc=st|as

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 22-09 18:00
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 23:04:
[...]

Tel daarbij op dat Premium rijden ook premium de portemonnee trekken is :'( Nice man. /me jaloers is ;)

afwerking in audi is gewoon op vele fronten net wat beter van vw, skoda en dergelijk :> Mercedes is daarintegen weer veels te druk met honderd knoppen, toeters en bellen. Onmogelijke handremmen in de vorm van een intrapbaar pedaal enzo.
Mwa ik vind de afwerking van VW's ook meer dan prima hoor, het interieur/dashboard van Audi is wat stoerder en spannender maar niet zozeer beter afgewerkt imo.

Wat ik wel vreselijk vind is dat gebruik van hoogglans zoals bijvoorbeeld in de golf 7 highline, Mercedes heeft er ook een handje van, eerste 3 seconden is dat prachtig, totdat de eerste vingervlekken erop zetten en een laag stof..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SalimRMAF schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 00:13:
Nu kwam ik deze A3 tegen (2010, S), maar ik vertrouw het op de een of andere manier niet.

Te mooi om waar te zijn? De 300K op de teller is voor mij geen enkel probleem; hij is net ingereden. ;)

(300K op de teller in een paar jaar=snelwegkilometers, beter dan 100K in 10 jaar imho)

Wat vertrouw je niet? Volgens mij 3 eigenaren gehad, waarvan vermoedelijk 1 lease. A3's gaan voor een gemiddelde prijs van 4 tot 8k weg afhankelijk van opties. 6k voor een 1.4 lijkt me redelijk, toch?

Handelaar zal een handelaar zijn, willen altijd geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Premium heeft ook wel wat te maken met uitstraling imho. Er rijden hier enorm veel Audi's rond, A4L / A5L (de verlengde versies omdat Chinezen zo lang zijn), 99% in het zwart, meestal afgeragd omdat onderhoud niet hun ding is. Die ene blauwe VW Phaeton heeft dan toch een stuk meer bekijks op de parkeerplaats dan de Audi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zat laatst in een vrij nieuwe Jaguar XJ-L(bj2013). Dat voelde nog wel heel premium aan, kwa afwerking, design en bouwkwaliteit.

Ik heb vroeger echter ook een X-Type en een S-Type gehad. Dat voelde een heel stuk minder premium, voornamelijk de X. Hele leuke rijdersautos (de 4wd v6 modellen dan) maar geen "Jaguar".

Om het maar even op Audi te betrekken, ik vond mijn A8 van 2004 destijds ook erg premium aanvoelen. En dat model is nog steeds geweldig. Die zou ik wel terug willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Premium is natuurlijk relatief en subjectief. Natuurlijk is Audi een "premium brand", net zoals BMW, Mercedes en Lexus enz. En ik vind Audi een geweldig merk (voormalig C4 Avant bezitter hier).

Maar welk merk nu "meer premium" is dan het andere, dat is erg persoonlijk. Zelf vind ik Jaguar "meer premium" dan Audi en zou ik een XF verkiezen boven een A4/A5/A6. Dat wil niet zeggen dat een XF beter is - ik wil best geloven dat een A5/A6 bijvoorbeeld veel beter rijdt dan een XF, betrouwbaarder is, etc.

Maar daar gaat het niet om bij "premium". Het is puur het gevoel wat je krijgt, het imago van een merk en de marketing daarom heen.

Voorbeeldje:

Nu heb ik zelf jarenlang in VW Golf (Mk IV en V) en Passat lease auto's gereden - Highline TDI's met 110 tot 150 pk, bouwjaren 2001-2004. Daarvoor moest ik veel kilometers maken in Renaultjes (best okay) en Mazda's (please take it awaaay... please!!!) en toen ik mijn eerste Highline Golf IV kreeg met 110pk TDI vond ik VW best wel "premium". Dat heeft ook te maken met het feit dat Volkswagen in Nederland zeker als een meer premium merk wordt neergezet qua marketing en imago dan Opel, Renault, etc. In Duitsland is VW een stuk "normaler" terwijl hier in NZ VW nog "meer premium" is dan bijvoorbeeld in Nederland.

Mijn Golfjes en Passat werden onderhouden door de Audi dealer in Houten (geen VW verkoop, wel service) en ik kreeg daar steenvast een Audi A4 Avant mee als vervangende auto. Meestal voor een dagje ofzo maar ik heb bijna 3 maanden in dezelfde A4 Avant gereden toen mijn 150pk Golf IV zichzelf electronisch omzeep geholpen had.

Ik zat natuurlijk als een schooljochie te grinneken toen ik de A4 meekreeg ... heerlijke auto. Fantastisch. "Super premium". Maar na een paar weken kon ik iets van 30 onderdelen in het interieur aanwezen die gewoon direct uit mijn Golf Highline kwamen en dat is natuurlijk logisch, waarom zou VAG voor Audi het wiel opnieuw moeten uitvinden en de produktie kosten verdubbelen?

Maar dat doet voor mij wel een beetje afbreuk aan het "premium" gevoel. Ja, "mijn" A4 Avant van 2002 was een fantastische auto en zeker beter dan mijn Golfje maar toch, wetende dat dit knopje, dat display, die climate control, etc gewoon "uit mijn Golfje" kwamen, dat maakte het toch wel iets minder bijzonder voor mij.

Maar dat is puur subjectief en iemand die niet vanuit een VW overstapt naar een Audi van exact dezelfde generatie zou dingen gaan herkennen die ook in andere VW modellen gebruikt worden. Dat wil niet zeggen dat een Audi A3 of A4 een "opgedirkte Golf is" want voor mij reden die auto's toch heel anders (en niet in het voordeel van mijn Golf en Passat).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tristan schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:18:
Ik vind merken als Audi, BMW, Mercedes toch echt meer premium dan een Opel, Peugeot of Volkswagen. Je heb vaak eerder de nieuwste technieken beschikbaar en de materialen en keuzes zijn van een hogere standaard.
Premium lijkt mij vooral een mooi interieur maar mechanisch niet zo geweldig. Als je de betrouwbaarheidsstatistieken bekijkt staan daar toch altijd de Japanse merken bovenaan. Die hebben dan wel een plastic interieur, maar het blijft maar rijden.
Heel wat anders dan Mercedes die een periode roestbakken heeft gemaakt en VW met hun DSG en TFSI-problemen.

En ook nog een jaar stilgestaan. Hij is maar 4 jaar en 8 maanden gereden. Je hebt wel de kans dat hij in dat jaar "stilstand" als uitleenslet is gebruikt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Jism momentje. Auto net kapot gegaan, staat in de garage, maar is top :*) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 14:37

Een benzine met 300K op de teller? Ik zou hem overslaan en doorsparen. Zit ook nog eens een turbo in dat ding dus mag je ook gaan vervangen binnenkort. Tevens hebben alle onderdelen 300k gereden dus denk aan ophanging, motorsteunen, uitlaat etc. Ik zou het persoonlijk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Rainesh schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:28:
Niet alle onderdelen worden in heel VAG gebruikt. Zo zijn er echt specifieke Audi onderdelen die niet eens in de Vw's / Skoda's gebruikt worden en andersom. Maar Audi heeft ook compleet andere software, ondanks dat er wel bijv dezelfde deurmodules gebruikt worden. Zo kun je in audi's veel meer coderen dan in een volkswagen, seat of skoda.

Alle VAG merken hebben hun eigen kwaliteit / sterktepunten, maar het verschil tussen een Golf en een A3 vind ik zelf toch duidelijk te merken.... ;)
Nou de nieuwe heb ik nooit overwogen, maar de vorige A3 wel. Sterker nog ik was er eigenlijk al uit... Ik wilde de A3 hebben. Maar de dealer heeft het volledig verprutst, de arrogantie, liever koffie drinken met een collega dan mij helpen, een afspraak voor proefrit niet nakomen, geen kopje koffie aanbieden. Een wereld van verschil tussen Wittebrug forepark en de Volvo dealer ernaast, waar ik uit pure tijddoding naar binnen liep, omdat Wittebrug de proefrit afspraak niet nakwam.

Je raadt het al, ik heb daarna naar volle tevredenheid een Volvo gereden ;)

Ook dat droeg bij aan het premium gevoel van een Volvo, het feit dat ik toetaal niet opdringerig als koning werd behandeld en in plaats van de standaard koffie en thee ook kon kiezen uit blikjes frisdrank en er volledig werd meegedacht met mijn wensen en eisen. Deze man had echt plezier in zijn vak en ging alles helemaal uitpluizen met opties en accesoires. Het feit dat ik er 9 jaar na data nog vol lof over praat, zegt m.i. genoeg.

Ik snap ook wel dat niet alle onderdelen uitgewisseld worden, maar ik kan me persoonlijk aan de details ergeren. Dus de raambedieningsknopjes die in een A3 gewoon 100% overeen komen met de knopjes in een Skoda. Geen idee of het bij de nieuwe ook nog is, maar bij de oude was dat bijvoorbeeld wel zo. Op dat moment doet dat gigantisch af aan het premium gevoel. Daar moeten ze naar mijn mening volledig mee kappen! Afwerking draait om details, dit is een detail waar je klasse verschil moet kunnen merken en niet het gevoel hebben dat men kosten wil besparen. Kostenbesparingen doen af aan een premium gevoel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:34:
Ik heb een Jism momentje. Auto net kapot gegaan, staat in de garage, maar is top :*) >:)
Ik hoop voor je dat je geen renault meekrijgt als leenauto want die zijn toch lastig om te rijden. Ik heb er een keer in moeten rijden maar heb eerst 15 minuten stilgestaan op de parkeerplaats voordat ik het door had.

[ Voor 4% gewijzigd door Kaasplank op 12-05-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
dfrenner schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:15:
[...]

Nou de nieuwe heb ik nooit overwogen, maar de vorige A3 wel. Sterker nog ik was er eigenlijk al uit... Ik wilde de A3 hebben. Maar de dealer heeft het volledig verprutst, de arrogantie, liever koffie drinken met een collega dan mij helpen, een afspraak voor proefrit niet nakomen, geen kopje koffie aanbieden. Een wereld van verschil tussen Wittebrug forepark en de Volvo dealer ernaast, waar ik uit pure tijddoding naar binnen liep, omdat Wittebrug de proefrit afspraak niet nakwam.

Je raadt het al, ik heb daarna naar volle tevredenheid een Volvo gereden ;)

Ook dat droeg bij aan het premium gevoel van een Volvo, het feit dat ik toetaal niet opdringerig als koning werd behandeld en in plaats van de standaard koffie en thee ook kon kiezen uit blikjes frisdrank en er volledig werd meegedacht met mijn wensen en eisen. Deze man had echt plezier in zijn vak en ging alles helemaal uitpluizen met opties en accesoires. Het feit dat ik er 9 jaar na data nog vol lof over praat, zegt m.i. genoeg.

Ik snap ook wel dat niet alle onderdelen uitgewisseld worden, maar ik kan me persoonlijk aan de details ergeren. Dus de raambedieningsknopjes die in een A3 gewoon 100% overeen komen met de knopjes in een Skoda. Geen idee of het bij de nieuwe ook nog is, maar bij de oude was dat bijvoorbeeld wel zo. Op dat moment doet dat gigantisch af aan het premium gevoel. Daar moeten ze naar mijn mening volledig mee kappen! Afwerking draait om details, dit is een detail waar je klasse verschil moet kunnen merken en niet het gevoel hebben dat men kosten wil besparen. Kostenbesparingen doen af aan een premium gevoel.
Wittebrug is ook de allerslechtste Audi dealer ooit als het gaat om verkoop....toen ik de a4 ging kopen maakte ik het zelfde mee. Had 1 dag bedenktijd voor een auto van 46k 8)7 Toen naar Kamsteeg gegaan, perfect geholpen....maand bedenktijd en daar uiteindelijk gekocht. Dito met Auto Flevo, geweldige dealert. Wittebrug...brr....ik heb vaak genoeg discussies gehad met Wittebrug service afdeling, ontzettende knuppels daar.

Vorige a3 was inderdaad zo, maar huidige niet. Vind alleen 1 ding bizar.........dat standaard MMI in de a3 zo verschrikkelijk lelijk is. Zelfs in de A1 is het MMI gedeelte luxer en beter uitgevoerd dan in de a3. 8)7 Afwerking daar integen is nu wel stukken beter.

En terecht dat je dan naar Volvo toe gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Jism, je hoeft geen RS4 te hebben voor onderhoudsproblemen bewijst mijn auto weer vandaag. Levertijd op de kapotte olieleiding van de automaatbakolie: minimaal 1 maand d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:11:
Nou Jism, je hoeft geen RS4 te hebben voor onderhoudsproblemen bewijst mijn auto weer vandaag. Levertijd op de kapotte olieleiding van de automaatbakolie: minimaal 1 maand d:)b
Wel een premium maand hè 8)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Wat bij premium hoort: een maand lang een gratis huurauto krijgen voor het ongemak...
Maand levertijd 8)7 Kom op zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:11:
klinkt als "Het probleem is zo vaak voorgekomen dat de onderdelen niet meer op voorraad zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redbullet schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:29:
[...]

klinkt als "Het probleem is zo vaak voorgekomen dat de onderdelen niet meer op voorraad zijn"
Maar in werkelijkheid is het geen audi maar een "merk bestaat niet meer onderdelen moeten uit Amerika komen" premium gevoel :+

(Ik gluur mee in het Audi topic, ik rijd er momenteel niet in)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:33:
[...]

Maar in werkelijkheid is het geen audi maar een "merk bestaat niet meer onderdelen moeten uit Amerika komen" premium gevoel :+

(Ik gluur mee in het Audi topic, ik rijd er momenteel niet in)
Dat heeft minder met Saab te maken dan met GM - het is en blijft immers een rebadged GMC Envoy, Buick Rainier, Oldsmobile Bravada, Isuzu Ascender en/of Chevrolet TrailBlazer ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:04

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/654nFKOjd3l4n41zakx8rQ6D/full.jpg

Yes!!!

[ Voor 48% gewijzigd door Jazzy op 12-05-2016 11:30 ]

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Ik zou die foto verwijderen, met al die gegevens kunnen mensen nieuwe platen aanvragen bijvoorbeeld, iets dat je niet wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Beetje data weggehaald, de rest is publieke info. :)
Eindelijk een Nederlands kenteken voor mijn Audi 90 uit Japan.

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzy op 12-05-2016 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De naam van die vent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Jazzy schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:28:
Meldcode weggehaald, de rest is publieke info. :)
En je adres dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Je wilt mijn adres weten? Klik dan even op de link in mijn sig. Dat adres in de brief is van de RDW, zelf woon ik niet in Veendam. :)

O ja, adres staat op het pasje. Maar dat maakt me niet uit, mijn naam en adres zijn makkelijk te vinden omdat ik een bedrijf aan huis heb.

[ Voor 35% gewijzigd door Jazzy op 12-05-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 19:07

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Adres is van zn bedrijf, lijkt me publiekelijk inderdaad.

Maar die naam, voorletters van de brief. S.P.A.M. haha :+
Zijn ouders moeten dit geweten hebben, danwel verwijzing naar het vlees uit blik of het elektronische gedeelte... 8)7

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 16:01
Waarom eigenlijk een Audi 90 uit Japan gehaald? Voorliefde voor dit model en geen aanbod in de buurt? Of kwam je hem toevallig tegen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Nog een leuke: Je kan veel dingen doen met VAGcom bij een audi omdat audi graag elke optie als verkoop argument heeft. Denk bv aan de mistlampen bij een bocht: Vw is standaard aan kost nada bij audi hoppa 178 Euri :)

Dus ja je krijgt veel opties in vagcom maar daar mag je bij audi voor dokken (als je niet zelf kan coderen)

(Ps ik heb een audi en nieuwe a4 komt in Oktober :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Audi biedt volgens mij bochtverlichting via mistlampen niet eens aan als optie.......................althans niet in Nederland. Wel meedraaiende koplampen.

Veel Vagcom opties zijn niet eens betaalde opties bij Audi. Slechts een aantal zijn wel betaalde opties (zoals Audi Drive Select). Dus als je je auto laat vagcommen, dan schakel je eigenlijk opties vrij die standaard erop hadden moeten zitten maar je ook niet erbij kunt nemen als je de auto nieuw koopt ;)

Nieuwe a4! Nice! Specs?

2 Juni wordt de nieuwe a5 en A5 Sportback gepresenteerd. Schijnt een supermooie wagen te zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door Rainesh op 12-05-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

jakob558 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:35:
Waarom eigenlijk een Audi 90 uit Japan gehaald? Voorliefde voor dit model en geen aanbod in de buurt? Of kwam je hem toevallig tegen oid?
Ik wilde altijd al eens een auto uit Japan halen omdat ze daar een enorm overschot aan gebruikte auto's hebben en daar linksgestuurde Duitsers het ultieme statussymbool zijn. Tijdje geleden verveelde ik me en vond ik daar een Mercedes 190 uit 1993, vol met opties en maar 66.000 km gelopen. Met die lui onderhandeld, tot een deal gekomen en laten verschepen naar Amsterdam. Daarna zat ik nog een beetje te browsen en kwam ik deze Audi 90 tegen met maar 16.000 km op de teller en een prijs die nog eens 1000 dollar goedkoper dan de Mercedes was. Dus deze ook maar gekocht. :)

Ik ben toen begonnen met de Benz omdat die een ernstig lak probleem had en nu die verkocht is weer doorgegaan met de Audi. Koplampen voor rechts rijden vinden was lastiger dan ik verwachtte maar ook dat is gelukt en nu heb ik dus het kenteken binnen. Het is de bedoeling om hem te gaan verkopen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Doe eens fotos van die bakken? :)

En bel wel benieuwd wat je netto winst is per auto ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Tylen op 12-05-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Dat heeft minder met Saab te maken dan met GM - het is en blijft immers een rebadged GMC Envoy, Buick Rainier, Oldsmobile Bravada, Isuzu Ascender en/of Chevrolet TrailBlazer ;)
Mijn olieleiding wordt nu custom made. Als dat geen premium gevoel geeft weet ik het ook niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

De Mercedes heb ik break-even gehaald, dat kwam door dat lakprobleem waar de verkoper mij $ 1000 gecompenseerd heeft en ik de auto relatief goedkoop te koop kon zetten. Al met al een prima resultaat voor ongezien een auto kopen waar een ernstig probleem mee blijkt te zijn. :)

Van de 90 maak ik dit weekend nieuwe foto's als de kentekenplaten er op zitten maar dit waren ze toen ik ze net kreeg:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8cw54xIa1yOYKtSMqWjstvlA/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dYrczZXGnGbs5jcqUFQ2k8Zl/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Cool, die Audi ziet er nog netjes uit zeg. (Maarja ook weinig gelopen nartuurlijk).

Ach het zal vast je hobby zijn, en hobbies mogen geld kosten zeg ik altijd maar ;) Dus ook al maak je verlies, het is leuk tijd verdrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nee, ik ben het wel met je eens. Door het samen gaan van grote fabrieken en de trucjes die alle fabrikanten uithalen om normen te halen is kwaliteit en uitstraling secundair geworden. Ze proberen nu gewoon de Europese KPI's te halen, maakt niet uit hoe, bijna alles is toch lease dus hoeft maar vier jaar te rijden. Daarnaast wordt niet meer geadverteerd met premiumship of gevoel van een wagen, maar meer met bijtelling en hoeveel je voor weinig geld zou krijgen.

Onderhand ben ik heel erg blij met mijn zelf bij elkaar gespaarde A4 die nog wel het onverwoestbare blok had van voor de bijtellinghype. Die geeft echt nog het premium gevoel ten opzichte van generatiegenoten, dat verschil merk je echt. Helaas zijn nieuwere auto's op sommige vlakken natuurlijk wel gewoon beter geworden, dus premium of niet, je gaat sowieso achter lopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:34:
Wat een ongelofelijke miskoop heb je daar. Wat een moneypit. Hoort niet kapot te gaan. Dat ding is nu al bewezen rijp voor de sloop. Jij en auto's gaan echt niet samen. Is audi, is premium!! oh wacht... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Tylen schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:42:
Cool, die Audi ziet er nog netjes uit zeg. (Maarja ook weinig gelopen nartuurlijk).

Ach het zal vast je hobby zijn, en hobbies mogen geld kosten zeg ik altijd maar ;) Dus ook al maak je verlies, het is leuk tijd verdrijf.
Zo is het! maar ik heb deze Audi wel voor zo'n prijs kunnen kopen dat ik er zeker winst op ga maken. En dan hebben we het dus over ((aankoopprijs + verschepen + verzekering) x 1,1 want invoerkosten) x 1,21 want BTW) + koplampen + APK voorkeuring + RDW keuring. :)

En dan heb je natuurlijk het voordeel dat Audi rijden op zich vrij makkelijk is en heel niet duur is als je geen RS hebt.
Gonadan schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:21:
[...]

Nee, ik ben het wel met je eens. Door het samen gaan van grote fabrieken en de trucjes die alle fabrikanten uithalen om normen te halen is kwaliteit en uitstraling secundair geworden. Ze proberen nu gewoon de Europese KPI's te halen, maakt niet uit hoe, bijna alles is toch lease dus hoeft maar vier jaar te rijden.
Pardon? Keer een stukje sturen in mijn Mercedes bijtellingsknaller?

[ Voor 34% gewijzigd door Jazzy op 12-05-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jazzy schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:43:
Pardon? Keer een stukje sturen in mijn Mercedes bijtellingsknaller?
Ook MB doet concessies aan kwaliteit, duurzaamheid of anderzijds om de Europese normen te halen, maak je maar geen illusies hoor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Natuurlijk, maar het is nog steeds een Premium auto van hoge kwaliteit waarbij uitstraling zeer belangrijk is. Het tweede deel van je quote, dat het maar vier jaar hoeft te rijden, is zo onzinnig dat ik er niets eens op ingegaan was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Iemand nog wat geld waar ie perse van af wil ?

http://www.autoblog.nl/ni...de-rs6-van-afrojack-87131

Persoonlijk zou ik de rode accenten eraf halen, want dat vind ik afbreuk aan de auto.

Wel bizar afgeschreven zeg, in 3 jaar tijd ruim een ton, en dan komt de tuning, remmen en auspuff daar nog even bij. + het feit dat hij van de 98K nog een percentage voor de verkoop achter moet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
shameete schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:22:

Persoonlijk zou ik de rode accenten eraf halen, want dat vind ik afbreuk aan de auto.

Wel bizar afgeschreven zeg, in 3 jaar tijd ruim een ton, en dan komt de tuning, remmen en auspuff daar nog even bij. + het feit dat hij van de 98K nog een percentage voor de verkoop achter moet laten.
Das vrij normaal voor auto's die 200k nieuw kosten, daar schrijf je gewoon heel veel op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vind hem niet eens mooi. :(

(Maar zeg er geen nee tegen hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jazzy schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:16:
Natuurlijk, maar het is nog steeds een Premium auto van hoge kwaliteit waarbij uitstraling zeer belangrijk is. Het tweede deel van je quote, dat het maar vier jaar hoeft te rijden, is zo onzinnig dat ik er niets eens op ingegaan was. :)
Onzinnig? Denk je dat de consument het nog ook maar iets interesseert of een auto lang mee kan? De markt van particulier eigenschap is gewoon relatief afgenomen, dat zie je ook terug in de werkwijze van de fabrikanten.

Nu breng ik het uiteraard wat gechargeerd, geen enkele fabrikant wil een onbetrouwbare auto op de markt zetten. Maar er worden wel concessies gedaan ten koste van de duurzaamheid waarbij ze hopen dat ze net aan de goede kant van het randje zitten. Zo zat Audi met zijn schraapveren dus net over de grens.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Fabrikanten zoeken altijd naar een balans tussen prijs/kwaliteit en allerlei andere factoren. De laatste 15 jaar is uitstoot opeens weer belangrijker gevonden, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat al het andere opeens niet meer belangrijk is.

Misschien moet je het wat minder gechargeerd brengen zodat je punt duidelijker is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shameete schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:22:

Jezus die comments... Afgereden, koud, afgetrapt, iedereen zou eens een baan moeten nemen bij astrotv daar met die voorspellende en inzichtelijke gaves. :')

Beetje DJ maakt ieder weekend wel wat km's lijkt mij. Ik vind het model persoonlijk niet zo geweldig. Wel leuke tune met 700PS.

Wacht al 2 dagen op m'n premium bougies. Audi only exclusives, nergens anders te verkrijgen en mijn auto slikt ook niks anders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
runner83 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:37:
[...]

ivm lease bedrag wist niet hoeveel de auto me ging kosten als nieuwe uitvoering.
en het voordeel van adrenaline sport uitvoering verviel dan.
http://www.autoblog.nl/ni...-twee-tientjes-meer-87142 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jazzy schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:40:
Fabrikanten zoeken altijd naar een balans tussen prijs/kwaliteit en allerlei andere factoren. De laatste 15 jaar is uitstoot opeens weer belangrijker gevonden, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat al het andere opeens niet meer belangrijk is.

Misschien moet je het wat minder gechargeerd brengen zodat je punt duidelijker is. :)
Waarom? Om te voorkomen dat een eigenaar van een premium merk zich op zijn motorkap getrapt voelt?;)

Als je de gehele post in zijn context leest zie je dat ik gewoon stel dat de andere factoren secundair zijn geworden. Dat betekent niet dat ze niet belangrijk zijn, maar ze zijn niet meer het belangrijkst. En dat maakt een groot verschil.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Maar kun je dan een voorbeeld geven van een periode waar uitstraling het allerbelangrijkst was? Of toen kwaliteit het belangrijkst was en andere factoren secundair waren? Ik denk het niet, net zo min als je objectief kunt vaststellen dat uitstoot nu het allerbelangrijkst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:45:
[...]

Jezus die comments... Afgereden, koud, afgetrapt, iedereen zou eens een baan moeten nemen bij astrotv daar met die voorspellende en inzichtelijke gaves. :')
Als je genoeg geld hebt, Ferrari na Ferrari koopt en er meerdere crasht dan hoef je geen helderziende te zijn om te weten hoe hij met zijn auto's omgaat.
Wordt toch eens wakker man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:55:
[...]

Als je genoeg geld hebt, Ferrari na Ferrari koopt en er meerdere crasht dan hoef je geen helderziende te zijn om te weten hoe hij met zijn auto's omgaat.
Wordt toch eens wakker man.
Leven en laten leven gast...

Alsof iemand met geld, opzettelijk, of om internet-heldjes te stangen, keer op keer auto's crasht. Jij en die andere die er een mening op nahouden hebben helemaal niets in RS6 territorium te zoeken man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:05:
[...]

Alsof iemand met geld, opzettelijk, of om internet-heldjes te stangen, keer op keer auto's crasht.
Dus afrojack kan niet rijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
redbullet schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:12:
[...]

Dus afrojack kan niet rijden :+
Geen idee. Maar hij heeft wel paris hilton op de achterbank in z'n premium audi gebanged! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 15:50
Toevallig woon ik bij de eigenaar van JD Customs in de buurt, en dat is tevens een goeie vriend van Afrojack. Zie/zag daar de auto regelmatig voor de deur staan (= hele periodes dagelijks) dus vermoedt dat 'ie die auto flink uitgeleend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:05:
[...]
Jij en die andere die er een mening op nahouden hebben helemaal niets in RS6 territorium te zoeken man.
Jij wel zeker?
Ik zal ook eens een populaire post starten om te vragen of een RS6 iets voor mij is. En vervolgens zelf al afsluiten met de conclusie dat het toch te duur is. :N

En dat heet iets met teveel geld en niks geven om je auto's. Dus ga er maar vanuit dat er niks warm gereden is. En zeker niet om die "enkele" keren dat die 700pk geshowed zijn aan vrienden etc. Je weet zelf hoe dat gaat. Maar omdat het Audi is zal die dat wel aankunnen, toch.

[ Voor 25% gewijzigd door NeutraleTeun op 12-05-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jazzy schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:53:
Maar kun je dan een voorbeeld geven van een periode waar uitstraling het allerbelangrijkst was? Of toen kwaliteit het belangrijkst was en andere factoren secundair waren? Ik denk het niet, net zo min als je objectief kunt vaststellen dat uitstoot nu het allerbelangrijkst is.
Jazeker, in de periode voordat regelgeving en subsidies een zware incentive voor de autofabrikanten moest worden waren kwaliteit en uitstraling belangrijker dan uitstoot. Dat is objectief prima te stellen.

Niet voor niets is ben begonnen om de autobranche die zo vast zat te stimuleren met labels, klassen en subsidies om te zorgen dat men weer meer uit de techniek zou gaan halen. De laatste jaren zie je dan ook meer merken slecht in het nieuws komen omdat ze keuzes gemaakt hebben die de doelstellingen nastreven maar op ander vlak nadelig zijn.

Nu is uitstraling an sich natuurlijk zeer subjectief. Wat de één als premium ervaart vindt de ander wellicht niet bijzonder. Uitstraling is meer het resultaat van een verzameling van eigenschappen van een merk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:25:
[...]

Jij wel zeker?
Ik zal ook eens een populaire post starten om te vragen of een RS6 iets voor mij is. En vervolgens zelf al afsluiten met de conclusie dat het toch te duur is. :N

En dat heet iets met teveel geld en niks geven om je auto's. Dus ga er maar vanuit dat er niks warm gereden is. En zeker niet om die "enkele" keren dat die 700pk geshowed zijn aan vrienden etc. Je weet zelf hoe dat gaat. Maar omdat het Audi is zal die dat wel aankunnen, toch.
http://www.astrotv.nl/info/vacatures/

Werkelijk knap van je dat je op afstand al in kunt schatten hoe de auto behandeld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:40:
[...]

Werkelijk knap van je dat je op afstand al in kunt schatten hoe de auto behandeld is.
Hij zal vast niet zo afgetrapt zijn als die van jou :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:09

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:40:
[...]

Ook knap dat jij het tegendeel beweerd terwijl jij er net zoveel vanaf weet ;) Misschien wil je zelf solliciteren voor die functie?

Maar die auto heeft wel de nodige klappen gehad, ik heb die auto vaak zat zien rijden en dat ging er niet zachtjes aan toe. Ook reed hij vaak in mijn straat en dan was het toch altijd even een showtje geven door veel gas te geven.

Wat Prinspils al zegt dat ding werd echt aan jan en alleman uitgeleend. Vooral als hij in het buitenland zat dan reed zijn voormalig manager er vaak in.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
The show continues :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou en. Daar zijn zulke auto's voor gebouwd. Ik snap werkelijk niet waar jullie je druk over zitten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Jij bent degene die hier zich druk maakt, en doet er alles aan om het tegendeel te bewijzen. Gast relax, als je je er aan ergert laat het dan lekker gaan. Iets met FWP enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

InFamous schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:48:
Jij bent degene die hier zich druk maakt, en doet er alles aan om het tegendeel te bewijzen. Gast relax, als je je er aan ergert laat het dan lekker gaan. Iets met FWP enzo
Ho ho, FWPP: First World Premium Problem :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Atlas schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:49:
[...]

Ho ho, FWPP: First World Premium Problem :P
I stand corrected :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:47:
Nou en. Daar zijn zulke auto's voor gebouwd. Ik snap werkelijk niet waar jullie je druk over zitten te maken.
Blijkbaar niet als je ziet hoeveel onderhoud je nodig hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Malt007 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:44:
[...]

Hij zal vast niet zo afgetrapt zijn als die van jou :9
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:48:
:>

Ik maak me niet druk... Ik vind dat je geen recht van spreken hebt op een afstandje. Iets met kortzichtige mensen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Dat is twee richtingsverkeer hé ;) Maar goed ik heb verder dan ook geen oordeel over de auto.

Pagina: 1 ... 14 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.