Lol hij woonde in buurt bij mij. Die gozer heeft ook echt iets van 10 auto's volgensmijshameete schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:22:
Iemand nog wat geld waar ie perse van af wil ?
http://www.autoblog.nl/ni...de-rs6-van-afrojack-87131
Persoonlijk zou ik de rode accenten eraf halen, want dat vind ik afbreuk aan de auto.
Wel bizar afgeschreven zeg, in 3 jaar tijd ruim een ton, en dan komt de tuning, remmen en auspuff daar nog even bij. + het feit dat hij van de 98K nog een percentage voor de verkoop achter moet laten.
Ik denk niet dat je instaat bent een rs6 compleet de vernieling in te rijden hier in Nederland zonder jezelf of anderen dood te rijden eigenlijk.
Dingen!
Zo wat een hoop Jism bash en premium bash reply's. Laat die vent lekker z'n hobby tentoon stellen, het mag wat geld kosten, maar dat heb je met alle mannen hobby's. En het levert nooit iets op en rationeel is het al helemaal niet.
Verder heb ik zelf een A4 b5 (facelift) gehad en het is een auto waar qua interieur alles aan klopt en de buitenkant voor die tijd een behoorlijke uitstraling had. Dus het gevoel van Jism kan ik wel begrijpen.
Zelf heb ik al mijn motoren en auto's vaak weggedaan voordat er echte grote kosten aan zaten te komen. Onderhoud van €2000 maakt de auto namelijk nooit €2000 meer waard. Aan de andere kant, een nieuwere RS4/RS6 schrijft meer af dan wat het onderhoud van het ouwe gebakkie van Jism kost. De auto wegdoen na alle investeringen is dan ook gewoon zonde van je geld.
Premium is inderdaad een gevoel en Audi heeft bij het grote publiek nou eenmaal dat imago. Rijden in andere merken (Mazda, Renault, Saab, Volvo) geeft me over het algemeen ook het gevoel dat ik in een mindere auto rij (het oog wil ook wat).
Het beste voorbeeld daarvan is deze bak;

Zonder WRX is het gewoon een saaie familiauto en zo werkt het ook met een interieur van bijvoorbeeld een audi.
Just my 2 cents
Verder heb ik zelf een A4 b5 (facelift) gehad en het is een auto waar qua interieur alles aan klopt en de buitenkant voor die tijd een behoorlijke uitstraling had. Dus het gevoel van Jism kan ik wel begrijpen.
Zelf heb ik al mijn motoren en auto's vaak weggedaan voordat er echte grote kosten aan zaten te komen. Onderhoud van €2000 maakt de auto namelijk nooit €2000 meer waard. Aan de andere kant, een nieuwere RS4/RS6 schrijft meer af dan wat het onderhoud van het ouwe gebakkie van Jism kost. De auto wegdoen na alle investeringen is dan ook gewoon zonde van je geld.
Premium is inderdaad een gevoel en Audi heeft bij het grote publiek nou eenmaal dat imago. Rijden in andere merken (Mazda, Renault, Saab, Volvo) geeft me over het algemeen ook het gevoel dat ik in een mindere auto rij (het oog wil ook wat).
Het beste voorbeeld daarvan is deze bak;

Zonder WRX is het gewoon een saaie familiauto en zo werkt het ook met een interieur van bijvoorbeeld een audi.
Just my 2 cents

¯\_(ツ)_/¯
Hebben ze een paar jaar geleden ook nog zelf toegegeven. Dat men de kwaliteit bewust flink achteruit heeft laten gaan en dat ze meer hierin willen investeren.Gonadan schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:14:
[...]
Ook MB doet concessies aan kwaliteit, duurzaamheid of anderzijds om de Europese normen te halen, maak je maar geen illusies hoor.
En het is meer de centen dan de Europese normen halen denk ik zelf. Want dat de kwaliteit minder is en ze regelmatig bij de garage staan doet weinig af aan de verkoop cijfers zolang er een bepaald logo op zit.
En het woordje Premium word tegenwoordig zo flink misbruikt, omdat er een bepaald logo op de auto zit maakt hem echt nog geen premium.
edit:
Trouwens, sinds wanneer is het iets om trots op te zijn dat iemand met Parijs Hilton heeft zitten flikflooien?
Want dat is toch dat lelijke wijf met vrij weinig hersencellen, of zit ik nu aan de verkeerde miep met geld te denken?
[ Voor 23% gewijzigd door Deadsy op 12-05-2016 21:22 ]
Nee maar zo probeert Opel te doen alsof ze premium zijn vanwege de opties, dan heb je het echt niet begrepen. 
Europese normen halen betekent centen, da's een beetje de manier van werken tegenwoordig.
Europese normen halen betekent centen, da's een beetje de manier van werken tegenwoordig.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het niveau hier in het topic daalt hier met de dag. Ik lurk hier een beetje mee maar het gaat imho helemaal nergens meer over.
Je helpt in ieder geval niet mee het omhoog te krijgen zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Aye, ik ken ze.Gonadan schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:22:
Nee maar zo probeert Opel te doen alsof ze premium zijn vanwege de opties, dan heb je het echt niet begrepen.
Dan doen ze bij elke scheet alsof het iets bijzonders is terwijl dit bij bijna elk merk als optie te krijgen is.
En de meeste Opels die verkocht worden hebben deze opties geeneens.
De nieuwe modellen vind ik leuk uitzien maar Premium? Neh, net zo premium als een leuke Hyundai.
Ik denk dat het ook deels afhankelijk is van wat men onder Premium verstaat. Ik zelf versta onder Premium de afwerking, luxe en comfort. En niet de betrouwbaarheid.
Ziet er goed uit, maar is 15% achter toegestaan? Origineel is 30% achter. Hoe zit het met belletjes, randjes etc? Zit nu gelijk te twijfelen om het ook bij mijn a4 te doen, staat toch erg vet.PM_Petrol schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:28:
Niet gewassen, het was te mooi weer vandaag. Maar toch wat foto's van de geblindeerde A4.
Voor 70% lichtdoorlaatbaarheid, achter 15%.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dikke pimp bak
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Achter maakt het niet uit mits je een rechter buitenspiegel hebt. En die heb ikRainesh schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:44:
[...]
Ziet er goed uit, maar is 15% achter toegestaan? Origineel is 30% achter. Hoe zit het met belletjes, randjes etc? Zit nu gelijk te twijfelen om het ook bij mijn a4 te doen, staat toch erg vet.
Dikke pimp bakwanneer komt de volgende mod/retrofit?
Alleen de voorruiten hebben een wettelijk maximum.
Ik denk dat dit het wel was qua mods. Hij is gereviseerd, gechipt, geblindeerd. Meer wil ik er denk ik niet aan doen. Volgend jaar nieuwe zomerbanden, maar dat is meer onderhoud. En eventueel nog een navi-update in de zomer als er weer een actie is. Ik heb nog geen belletjes oid gezien. Na het aanbrengen moest het nog allemaal goed drogen zei de meneer. Dat is inmiddels alweer 3 dagen geleden. Ik zal morgen nog eens goed kijken overal. Maar toen ik 'm opging halen zag ik ook al niks.
[ Voor 13% gewijzigd door OneTimer op 12-05-2016 22:54 ]
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
De belletjes zie je heel goed op de fotos. Achterraam heeft zelfs er heeel veel en kleine zijkantraampje zie je ze ook. Heb nog nooit folie gezien zonder. Dus daarom altijd af fabriek.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja dat was nog nat. Na een paar dagen moest dat weg zijn.
Op het grote achterzijraam zie ik helemaal niks op de foto's.
Op het grote achterzijraam zie ik helemaal niks op de foto's.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Omdat op het grote achter zijraam ook geen oneffenheden zitten. Zoals de verwarmingsdraden op achterruit. En die zwarte randjes/stipjes op het kleine raampje. Die blijf je altijd zien helaas.
Een paar weken geleden zag ik hier een filmpje voorbij komen van een inbraak in een A3. Hierbij werd het achterste zijruitje ingetikt en de deur open gedaan.
Is dit pas sinds de nieuwere modellen dat dit mogelijk is? Bij de B7 gaat dit namelijk niet.
Is dit pas sinds de nieuwere modellen dat dit mogelijk is? Bij de B7 gaat dit namelijk niet.
Formerly known as Ragdoll
Ja, dat viel me vandaag ook op. In mijn achterruiten zit gewoon draad verwerkt wat 'detecteert' of de ruit ingeslagen is ofniet, en daarop het alarm triggert.
Ik heb de auto terug. Alles in orde, rijdt heel erg mooi, alle vloeistoffen weer 'vers' en fris.. Enige nadeel is dat de airco weigert dienst te doen. Hij was namelijk lek ter hoogte van de vulaansluiting. Dat is gisteren gefixed.. Hij is vandaag bijgevuld en zou het op moeten vallen als ie opnieuw lek raakt (Groen goedje wat meekomt met airco gas). Echter zie je nergens sporen van lekkage verder.
We vermoeden of een sensor of iets anders dat momenteel roet in het eten gooit. Na het weekend even opnieuw ernaar kijken. Er zit een sensor linksvoor achter de koplamp die wel eens defect kan zijn geraakt. Airco deedt het op het begin toen ik de auto kocht namelijk wel, maar ik heb 'm nooit gebruikt omdat het verbruik van de auto explosief omhoog ging. Iets met 60l/100 met het pedaal ingetrapt
Oh ja, en de K&N inlegfilter eruit gegooid, en een papieren filter erin gezet. Iets meer piece of mind. Die K&N maakte de motor iets responsiever, maar qua vermogen mis je niets.
Ik heb de auto terug. Alles in orde, rijdt heel erg mooi, alle vloeistoffen weer 'vers' en fris.. Enige nadeel is dat de airco weigert dienst te doen. Hij was namelijk lek ter hoogte van de vulaansluiting. Dat is gisteren gefixed.. Hij is vandaag bijgevuld en zou het op moeten vallen als ie opnieuw lek raakt (Groen goedje wat meekomt met airco gas). Echter zie je nergens sporen van lekkage verder.
We vermoeden of een sensor of iets anders dat momenteel roet in het eten gooit. Na het weekend even opnieuw ernaar kijken. Er zit een sensor linksvoor achter de koplamp die wel eens defect kan zijn geraakt. Airco deedt het op het begin toen ik de auto kocht namelijk wel, maar ik heb 'm nooit gebruikt omdat het verbruik van de auto explosief omhoog ging. Iets met 60l/100 met het pedaal ingetrapt
Oh ja, en de K&N inlegfilter eruit gegooid, en een papieren filter erin gezet. Iets meer piece of mind. Die K&N maakte de motor iets responsiever, maar qua vermogen mis je niets.
Bij mij zitten er ook draden in die zij ruit (avant dingetje misschien?), maar ik kan, zodra de auto op slot is, de deur niet eens vanuit binnenuit openen.
Plus dat juist het standaard aanbieden van opties (zijn dus geen opties) alles behalve premium is. Bij premium betaal je veel voor de auto, én loop je leeg op de opties.Deadsy schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:30:
Aye, ik ken ze.
Dan doen ze bij elke scheet alsof het iets bijzonders is terwijl dit bij bijna elk merk als optie te krijgen is.
En de meeste Opels die verkocht worden hebben deze opties geeneens.
De nieuwe modellen vind ik leuk uitzien maar Premium? Neh, net zo premium als een leuke Hyundai.
Ik denk dat het ook deels afhankelijk is van wat men onder Premium verstaat. Ik zelf versta onder Premium de afwerking, luxe en comfort. En niet de betrouwbaarheid.
Premium is inderdaad erg subjectief, het is soms meer een gevoel. De manier waarop hij aanvoelt bij rijden, hoe de deuren dicht vallen, dashboard niet van hard plastic, etc. Niet iedereen herkent die dingen en dus zal ook niet iedereen meerwaarde hechten aan premium, of zelfs erkennen dat het bestaat.
Net zoals de één graag koffie van versgemalen bonen trekt en de ander geen verschil ziet met zijn bakkie pleur met melk en suiker. Of wijn, eten, elektronica, feitelijk zie je het overal.
Een tijd geleden was er nog een heel discussietopic over. Één tweaker was bij hoog en laag aan het beweren dat premium niet bestond, want hij merkte geen verschil met zijn eigen favoriete Franse grote middenklasser. Was een mooi topic.
Is dat niet de radio antenne?Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:25:
Ja, dat viel me vandaag ook op. In mijn achterruiten zit gewoon draad verwerkt wat 'detecteert' of de ruit ingeslagen is ofniet, en daarop het alarm triggert.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ook mooi. Ik ken meerdere mensen die toentertijd bij de dealer hebben gestaan omdat de zijruitverwarming niet werkte.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik dacht dat ook eerstGonadan schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:29:
[...]
Ook mooi. Ik ken meerdere mensen die toentertijd bij de dealer hebben gestaan omdat de zijruitverwarming niet werkte.![]()
Het is niet lelijk, maar ik vind het wat te donker. Het contrast met de voorruiten is nu te groot in mijn ogen.PM_Petrol schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:28:
Niet gewassen, het was te mooi weer vandaag. Maar toch wat foto's van de geblindeerde A4.
Voor 70% lichtdoorlaatbaarheid, achter 15%.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verder gafe bak!
Het valt me wel op dat degene die Audi rijden het hardst roepen dat Audi meer premium is dan de ander.. Ik rij een fl A5 Sportback Quattro Pro-Line S en eerlijk is eerlijk, dat rijdt heel erg prima. Beter dan de gemiddelde Opel ja. Maar als je als leenauto een standaard A4 meekrijgt met weinig tot geen opties valt de hele luxe en comfort wat bij een "premium" auto hoort weg.. Hij voelt heel gewoontjes aan en die gemiddelde Opel met meer opties lijkt dan ineens wat meer "premium" dan daarvoor.
Maargoed, FWPP idd
Maargoed, FWPP idd
Mwoah, ik heb niet het gevoel dat het af hangt van wélk premium merk hoe hard men roept. Zelf heb ik eigenlijk nog nooit iemand horen roepen dat Audi meer premium is dan BMW of MB.
Vergelijk die uitgeklede Audi dan wel met een uitgeklede Opel, wedden dat je alsnog verschil merkt? Maar ik ben het wel met je eens, als je een premium merk uit zoekt moet je dat met overgave doen, dus ook met leuke opties. Anders is het net alsof je al je geld in een snelle en mooie wagen steekt en dan bezuinigt door hem op hatsieflatsiebanden te zetten en bij de beun om de hoek af en toe APK te laten checken en meer niet.
Vergelijk die uitgeklede Audi dan wel met een uitgeklede Opel, wedden dat je alsnog verschil merkt? Maar ik ben het wel met je eens, als je een premium merk uit zoekt moet je dat met overgave doen, dus ook met leuke opties. Anders is het net alsof je al je geld in een snelle en mooie wagen steekt en dan bezuinigt door hem op hatsieflatsiebanden te zetten en bij de beun om de hoek af en toe APK te laten checken en meer niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
WIj houden hier van foto'sleonvw schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:49:
Het valt me wel op dat degene die Audi rijden het hardst roepen dat Audi meer premium is dan de ander.. Ik rij een fl A5 Sportback Quattro Pro-Line S en eerlijk is eerlijk, dat rijdt heel erg prima. Beter dan de gemiddelde Opel ja. Maar als je als leenauto een standaard A4 meekrijgt met weinig tot geen opties valt de hele luxe en comfort wat bij een "premium" auto hoort weg.. Hij voelt heel gewoontjes aan en die gemiddelde Opel met meer opties lijkt dan ineens wat meer "premium" dan daarvoor.
Maargoed, FWPP idd
In de A3 (en A4/A5 B8 dacht ik) hadden ze achter zijruit detectie eruit gelaten als er af fabriek een alarm in zat, maar in de nieuwe a4 en q7 zit het er weer in. Maar ik kom echt zelden een A3 met af fabriek alarm tegen.........misschien slechts 2 of 3 tegengekomen.
Wij moeten toch maar eens afspreken, dan kom je er 1 tegenRainesh schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:04:
[...]
WIj houden hier van foto's![]()
In de A3 (en A4/A5 B8 dacht ik) hadden ze achter zijruit detectie eruit gelaten als er af fabriek een alarm in zat, maar in de nieuwe a4 en q7 zit het er weer in. Maar ik kom echt zelden een A3 met af fabriek alarm tegen.........misschien slechts 2 of 3 tegengekomen.
Heeft mijn Citroën ook, dat heet achterruit verwarmingVerwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:25:
Dan is dat ook direct de reden dat de airco het niet meer doet. Zo nu en dan gewoon aanzetten die airco. Als ie maanden achtereen niet gedraaid heeft gaat de pomp vastzitten, of koeken de leidingen dicht, of beide.Airco deedt het op het begin toen ik de auto kocht namelijk wel, maar ik heb 'm nooit gebruikt omdat het verbruik van de auto explosief omhoog ging. Iets met 60l/100 met het pedaal ingetrapt
[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 13-05-2016 09:16 ]
Hehe, eentje ervan was een E-tron. Hebben die standaard een alarm?Tristan schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:14:
[...]
Wij moeten toch maar eens afspreken, dan kom je er 1 tegenEn dan kan je gelijk die hatelijke voor sensoren uitschakelen zodat ze niet meer automatisch aan gaan maar alleen manueel bediend via het knopje.
Gisteren een A3 SB PLS gedaan, weekje oud...geen alarm. De nederlandse A4/A5 hebben standaard wel een alarm, maar geimporteerde modellen haast niet. Heck zelfs paar keer een dikke a7 gedaan.......geen af fabriek alarm

@Jism Aircopomp moet inderdaad van tijd tot tijd blijven draaien, als je je climate control op "auto" zet dan staat je airco standaard aan maar hij hoeft niet perse voluit te werken. Is voor smering en werking van de pomp. Als je wilt dat airco niet teveel benzine verbruikt, dan zet je je temperatuur toch wat hoger dan hoeft de airco minder hard te werken
Draad in je achterruit of zijruitjes? Achterruit is verwarming toch?
[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 13-05-2016 09:21 ]
Zeker niet. Heb de prijslijst gechecked.Rainesh schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:19:
[...]
Hehe, eentje ervan was een E-tron. Hebben die standaard een alarm?

[ Voor 12% gewijzigd door Tristan op 13-05-2016 09:27 ]
Ho ho! Mijn mazda 6 2.5 GT-M uit 2008 is qua onderhoudskosten zeker wel premiumBoltYes schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:06:
Oh dat absoluut! Maar ik zet ze ook niet in een directe vergelijking, ik zeg enkel dat als je die opties waar Opel mee adverteert van je Audi (of welke auto dan ook) weglaat deze ineens ook niet meer zo premium aanvoelt. Veel premium auto's zijn niet zomaar "premium" omdat dat gezegd wordt, de gekozen opties maken (los van de materiaalkeuze wat ook een rol speelt) vaak de auto tot wat hij isGonadan schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:53:
Vergelijk die uitgeklede Audi dan wel met een uitgeklede Opel, wedden dat je alsnog verschil merkt?? Maar ik ben het wel met je eens, als je een premium merk uit zoekt moet je dat met overgave doen, dus ook met leuke opties. Anders is het net alsof je al je geld in een snelle en mooie wagen steekt en dan bezuinigt door hem op hatsieflatsiebanden te zetten en bij de beun om de hoek af en toe APK te laten checken en meer niet.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.... Een Bentley zonder opties is nog steeds een Bentley met meer opties dan een goedgevulde Opel
Haha, zal vanmiddag eens een foto maken. Valt verder weinig aan te zien, standaard zwart lederen interieur en zwarte buitenkant
Toch heb ik dat ook in mijn Focus en zit de antenne gewoon op het dak...
Vraag me nog steeds af wat die "draden" in de zijruiten zijn..
Daar ben ik het wel mee eens.leonvw schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:49:
Maargoed, FWPP idd
Vaker een A4 gereden en heel eerlijk, ik merk geen enkel verschil met een Passat, Talisman of Insignia... De A4 vind ik echt veel te saai en standaard. Daarnaast valt de ruimte dik tegen.
A5 nooit gereden... A3 vond ik ook totaal niet "premium". Ik zet de A3 dan ook persoonlijk bij de rest neer.
Toch zit ik stiekum weer een beetje te kijken naar een nieuwe leaseauto om de Focus te gaan vervangen. Een A3 Limousine uitvoering vind ik eigenlijk de enige A3 die wél "iets" heeft. Maar met de nieuwe Astra sports tourer, heeft Opel ook een leuke wagen neergezet. Even kijken of de bi-turbo wordt goedgekeurd
Zo zie je maar, bij mij persoonlijk concurreert Audi met Renault en Opel. Een ander kiest tussen BMW, Mercedes en Audi.
Nu ben ik sowieso geen groot fan van Duitse auto's (doe mij maar PSA, liever Frans karakter dan Duitse "degelijkheid"), maar om Renault en Audi in het zelfde lijstje te noemen? Nee, dat zou zelfs ik Audi niet aan kunnen doen
Bij mijn B7 A4 is dat de gps antenne volgens mijdfrenner schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:19:
[...]
Toch heb ik dat ook in mijn Focus en zit de antenne gewoon op het dak...
Vraag me nog steeds af wat die "draden" in de zijruiten zijn..
Oh dat zeker hoor en ook leeftijd maakt veel uit. Toch is het zo dat als ik zo'n 15 jaar oude Audi zonder opties mee krijg hij als meer auto voelt dan de Jap die ik altijd had uit hetzelfde bouwjaar en die veel meer opties had. Hij gedraagt zich anders, de deuren zijn gewoon lekker zwaar, hij stuurt fijn, etc. Maar inderdaad _echt premium_ voelt het dan ook niet meer..leonvw schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:07:
Oh dat absoluut! Maar ik zet ze ook niet in een directe vergelijking, ik zeg enkel dat als je die opties waar Opel mee adverteert van je Audi (of welke auto dan ook) weglaat deze ineens ook niet meer zo premium aanvoelt. Veel premium auto's zijn niet zomaar "premium" omdat dat gezegd wordt, de gekozen opties maken (los van de materiaalkeuze wat ook een rol speelt) vaak de auto tot wat hij is
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.... Een Bentley zonder opties is nog steeds een Bentley met meer opties dan een goedgevulde Opel
Yup. Op het dak is GPS, in de ruiten radio.Kaasplank schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:25:
Bij mijn B7 A4 is dat de gps antenne volgens mij
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Uiteraard is het zeer subjectief, en dat het een vrij vaag begrip is is weer iets waar de fabrikanten op in spelen.Gonadan schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:19:
[...]
Plus dat juist het standaard aanbieden van opties (zijn dus geen opties) alles behalve premium is. Bij premium betaal je veel voor de auto, én loop je leeg op de opties.
Premium is inderdaad erg subjectief, het is soms meer een gevoel.
Zo vind ik het bv pas Premium wanneer alle luxe/comfort dingen er standaard op zitten.
Zodat er dus niet een zelfde model te krijgen is welke volledig kaal is.
Dan is de Opel Astra dus premium.
[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 13-05-2016 13:33 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En zo maak ik ook weer een keer mee dat de dealer soms gigantische knuppels zijn......
Net een A4 B8 bw 2010 moeten coderen, vrijwel exact dezelfde uitvoering als wat ik heb. Voordat ik begon met coderen kreeg ik al te horen dat de dealer al wat aanpassingen had geprobeerd te doen. Ben ik in het systeem, zie ik dat ze veel dingen uitgeschakeld hebben! Audio instellingen voor parkeersensoren....foetsie...service interval menu...greyed out...4 regelapparaten niet goed gecodeerd en gelockt! Hidden menu stond al aan en sliders stonden ook heel raar.
Echt bizar! Auto gaat nu naar een collega voor volledige reflash van alle apparaten en dan ga ik alles opnieuw coderen. Zelfs meest simpele vagcom optie; weergave van parkeersensoren. Kon niet eens.
Edit:
Wat vinden jullie van dit? Persfoto's zagen er op zich wel goed uit, maar toch liever even in het echt zien.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5555870,page=2
Net een A4 B8 bw 2010 moeten coderen, vrijwel exact dezelfde uitvoering als wat ik heb. Voordat ik begon met coderen kreeg ik al te horen dat de dealer al wat aanpassingen had geprobeerd te doen. Ben ik in het systeem, zie ik dat ze veel dingen uitgeschakeld hebben! Audio instellingen voor parkeersensoren....foetsie...service interval menu...greyed out...4 regelapparaten niet goed gecodeerd en gelockt! Hidden menu stond al aan en sliders stonden ook heel raar.
Echt bizar! Auto gaat nu naar een collega voor volledige reflash van alle apparaten en dan ga ik alles opnieuw coderen. Zelfs meest simpele vagcom optie; weergave van parkeersensoren. Kon niet eens.
Edit:
Wat vinden jullie van dit? Persfoto's zagen er op zich wel goed uit, maar toch liever even in het echt zien.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5555870,page=2
[ Voor 11% gewijzigd door Rainesh op 13-05-2016 14:17 ]
He, welk petje heeft daar zijn Citroën Cactus als een Audi willen laten uitzien? Meestal doen ze dat alleen met Golfjes, zo'n nep-Audi grille.
Oh wacht, het is serieus een Audi?
Maar goed, ik heb geen liefde voor SUV-achtigen.
Oh wacht, het is serieus een Audi?

Maar goed, ik heb geen liefde voor SUV-achtigen.
[ Voor 51% gewijzigd door Maasluip op 13-05-2016 14:41 ]
Signatures zijn voor boomers.
Ik vind het een leuke auto, maar bovenstaande kwam bij mij ook heel even op idd.
GPS zit op dak, precies naast de antenne van de autoradio. De zijrijten bevat wel degelijk detectie-spul ter inbraak.. toen ik de sub en toebehoren lostrok ontdekte ik al gauw dat daar bedrading van o.a het alarm (door)heen liep. Ook bewegingsmelders in de auto zelf...
Zijruitverwarming? Waarom wil je in een Avant je achter-zijruiten verwarmd hebben? Met indraaien / inparkeren kijk je alleen over je schouders heen en gebruik je je spiegels. Gebruik ze in ieder geval niet om er doorheen te kunnen kijken.
Nou ja... Maakt verder niet veel uit. Airco doet gewoon niks, zit ook geen verschil in toerental als je 'm aan / uit zet, ik denk dat het een sensor is, die gaan helaas stuk. Zonder die sensor doet het het natuurlijk niet.
oh ja, en de eerste stoeprand gepakt.. viel pas op toen de auto gewassen was.
http://www.autowereld.nl/...aro-18540114/details.html
Damn. 44k vraagprijs. Moet zeggen dat ze inderdaad classics beginnen te worden. De zilveren is de mooiste.
Zijruitverwarming? Waarom wil je in een Avant je achter-zijruiten verwarmd hebben? Met indraaien / inparkeren kijk je alleen over je schouders heen en gebruik je je spiegels. Gebruik ze in ieder geval niet om er doorheen te kunnen kijken.
Nou ja... Maakt verder niet veel uit. Airco doet gewoon niks, zit ook geen verschil in toerental als je 'm aan / uit zet, ik denk dat het een sensor is, die gaan helaas stuk. Zonder die sensor doet het het natuurlijk niet.
oh ja, en de eerste stoeprand gepakt.. viel pas op toen de auto gewassen was.
http://www.autowereld.nl/...aro-18540114/details.html
Damn. 44k vraagprijs. Moet zeggen dat ze inderdaad classics beginnen te worden. De zilveren is de mooiste.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2016 16:13 ]
Q2 ziet er niet slecht uit, althans in S-line trim. Interieur is gewoon weer een kopie van de a3. Ook met Virtual Cockpit:D. Ben benieuwd hoe groot de Q2 nou in het echt is.
laat ook maar. het is de shitstorm niet waard.
[ Voor 150% gewijzigd door Kaasplank op 13-05-2016 16:21 ]
Achterruit....achter ZIJ ruit....jullie hebben beide gelijk. Achterruit heeft draadjes voor verwarming en radio, maar de achterste zijruiten hebben weer draden voor alarm bij sommige modellen
Volgens Audi.de (ook op Audi.nl) zijn de afmetingen voor de Q2, 4191 millimeter lang, 1508 millimeter hoog en 2009 millimeter breed.
Ben benieuwd hoe de nieuwe A5 eruit zal zien. Er zijn wat spyshots, maar die zeggen nog niet hoe het er werkelijk uit komt te zien. De design van de koplampen zoals nu met de nieuwe A3 en A4 vind ik niet zo mooi.
Ben benieuwd hoe de nieuwe A5 eruit zal zien. Er zijn wat spyshots, maar die zeggen nog niet hoe het er werkelijk uit komt te zien. De design van de koplampen zoals nu met de nieuwe A3 en A4 vind ik niet zo mooi.
[ Voor 2% gewijzigd door Logi op 13-05-2016 18:04 . Reden: Ook op Audi.nl zijn afmetingen te zien. ]
Ik ben ervan overtuigd dat ze dat design met die hap eruit niet gedaan hebben omdat het zo prachtig is, maar puur en alleen om de verandering. Anders is er geen hond die een nieuwe van een oude A4 kan onderscheiden.Logi schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:00:
... De design van de koplampen zoals nu met de nieuwe A3 en A4 vind ik niet zo mooi.
En wat de A5 betreft, ik ga ervan uit dat die heel erg veel op de huidge gaat lijken (beetje bijscherpen, nieuw interieur en klaar). Wat ik helemaal niet erg zou vinden want imo een meesterwerk van de'Silva.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Van een S4?
De RS4 avant is mooier dan de S4 hoor. Nou ja we zijn bezig met o.a 3.5inch hms uitlaat, sierstuk, fixen van kleine plekjes rondom de auto, komen er wel.
Zag laatst iemand die met 300k miles nog even een stage 3 toepast op z'n S4 B5 motor. En dat gaat gewoon goed. Die blokken zijn oersterk.
En ja, de tunability in die 2.7 motoren is gewoon sick. 730PK op blok, 600PK op wielen.
De voorliefde van amerikanen voor de B5 S4 / RS4 avant is 'huge' daar. Er zijn niet zoveel auto's daar uiteindelijk gekomen en import van een europees S4 / RS4 avant is onbetaalbaar (zeg maar 10 tot 20k bovenop de vraagprijs van de auto) want het moet voldoen aan allerlei US dingen. Zoals het starten met koppeling ingetrapt, emissie-eisen (behoorlijk strikt daar) en bepaalde mods mogen gewoon niet eens met wat wij wel hier hebben.
Ik liep al een tijdje tegen de Frankenstein Turbo's aan, om deze erin te zetten met een goede remap. Dan zit je op ongeveer 600PK en dat is de limit van een standaard RS4 blok.
Veel mensen bouwen zo'n S4 om naar RS4 specs, maar 'vergeten' dat zo'n RS4 motor op veel meer fronten aangepast is dan de optische mods zoals intake, intercoolers, turbo's en meer. Je kunt namelijk ernstige hitte-problemen met een S4 krijgen als je daar geen fatsoenlijke koeling onder hangt zoals een oliekoeler, aangepaste water & olie-kananel in het blok en dergelijk. En dat vergeten mensen vaak.
Mijn auto kan je gerust ook een volle 20 minuten op 200 blijven rijden, niks aan de hand. Een S4 zal constant in afterrun / aftercool blijven draaien, die gaat daar toch net wat anders mee om.
Blijft een mooie auto hoor. Maar de RS4 Avant is qua wegligging en feeling net iets beter. Ik heb een S4 Avant gereden met 400PK, verschil is er zeker tussen beide auto's. Onderstel van een RS4 is in vele opzichten ook beter. En qua motorisch heeft de RS4 gewoon net wat langere adem door aangepaste ratio's in de versnellingsbak en een andere intake wat zorgt voor meer vermogen in upperlimit van de motor.
De S4 kan wel explosiever zijn qua koppel, daar kan je met een RS4 bijna niet aan tippen nee.
Zag laatst iemand die met 300k miles nog even een stage 3 toepast op z'n S4 B5 motor. En dat gaat gewoon goed. Die blokken zijn oersterk.
En ja, de tunability in die 2.7 motoren is gewoon sick. 730PK op blok, 600PK op wielen.
De voorliefde van amerikanen voor de B5 S4 / RS4 avant is 'huge' daar. Er zijn niet zoveel auto's daar uiteindelijk gekomen en import van een europees S4 / RS4 avant is onbetaalbaar (zeg maar 10 tot 20k bovenop de vraagprijs van de auto) want het moet voldoen aan allerlei US dingen. Zoals het starten met koppeling ingetrapt, emissie-eisen (behoorlijk strikt daar) en bepaalde mods mogen gewoon niet eens met wat wij wel hier hebben.
Ik liep al een tijdje tegen de Frankenstein Turbo's aan, om deze erin te zetten met een goede remap. Dan zit je op ongeveer 600PK en dat is de limit van een standaard RS4 blok.
Veel mensen bouwen zo'n S4 om naar RS4 specs, maar 'vergeten' dat zo'n RS4 motor op veel meer fronten aangepast is dan de optische mods zoals intake, intercoolers, turbo's en meer. Je kunt namelijk ernstige hitte-problemen met een S4 krijgen als je daar geen fatsoenlijke koeling onder hangt zoals een oliekoeler, aangepaste water & olie-kananel in het blok en dergelijk. En dat vergeten mensen vaak.
Mijn auto kan je gerust ook een volle 20 minuten op 200 blijven rijden, niks aan de hand. Een S4 zal constant in afterrun / aftercool blijven draaien, die gaat daar toch net wat anders mee om.
Blijft een mooie auto hoor. Maar de RS4 Avant is qua wegligging en feeling net iets beter. Ik heb een S4 Avant gereden met 400PK, verschil is er zeker tussen beide auto's. Onderstel van een RS4 is in vele opzichten ook beter. En qua motorisch heeft de RS4 gewoon net wat langere adem door aangepaste ratio's in de versnellingsbak en een andere intake wat zorgt voor meer vermogen in upperlimit van de motor.
De S4 kan wel explosiever zijn qua koppel, daar kan je met een RS4 bijna niet aan tippen nee.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2016 19:25 ]
Tijdje terug nog een filmpje gemaakt van 0-200. Stond afgelopen weekend trouwens nog mooi voor l*l in amsterdam-oost. Krukas sensor defect. Sta je dan om 22:00 met je dikke RS
K
Bruut!!! 500HP? Is ie gechipt?
Jism, jij had toch ook zo een soort filmpje?
Hij is gechipt ja. Zal ergens rond de 515pk zitten ja. Maar dit is niet mijn snelste audi. Heb nog een S2 uit 1994. Alleen schakel ik in dit filmpje te vroeg naar de 2e versnelling waardoor hij tot 80kmh een beetje dood valt.Rainesh schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:07:
Bruut!!! 500HP? Is ie gechipt?
K
De RS6 C5 heeft een beperking in het koppel dat de automatische bak verwerken kan. Daarom zie je in dat filmpje heel mooi dat de auto beperkt optrekt. Ja hij is snel maar echt dondersveel koppel komt er niet vrij. Dat is bewust ook gedaan want je rijdt de bak zo naar de klote. In S-stand gaat er overigens een derde koelleiding open om de automaatbak te kunnen koelen. Daarom nooit ook in D-stand gaan sprinten enzo.
Ik durf te wedden dat mijn auto sneller zal zijn in een nul naar 200 sprint, maar het af mag leggen tegen topsnelheid. Ik zal later eens een filmpje maken, even m'n iphone ductapen aan het stuur ofzo.
Ik heb de originele RS4 koppeling al verglaasd binnen 30k. Mijn auto doet namelijk meer dan 580nm aan koppel en de koppeling / drukgroep die er nu in zit doet het ook veel beter.
@hierboven, nice!
Ik durf te wedden dat mijn auto sneller zal zijn in een nul naar 200 sprint, maar het af mag leggen tegen topsnelheid. Ik zal later eens een filmpje maken, even m'n iphone ductapen aan het stuur ofzo.
Ik heb de originele RS4 koppeling al verglaasd binnen 30k. Mijn auto doet namelijk meer dan 580nm aan koppel en de koppeling / drukgroep die er nu in zit doet het ook veel beter.
@hierboven, nice!
In dat rs6 filmpje gaf ik vrij rustig gas bij het wegrijden. Je zou eigenlijk met de rem in gas moeten geven en dan de rem los laten. Mja heb met de S2 al voldoende versnellingsbakken stuk gehad dus dat doen we met de rs6 nietVerwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:32:
De RS6 C5 heeft een beperking in het koppel dat de automatische bak verwerken kan. Daarom zie je in dat filmpje heel mooi dat de auto beperkt optrekt. Ja hij is snel maar echt dondersveel koppel komt er niet vrij. Dat is bewust ook gedaan want je rijdt de bak zo naar de klote. In S-stand gaat er overigens een derde koelleiding open om de automaatbak te kunnen koelen. Daarom nooit ook in D-stand gaan sprinten enzo.
@hierboven, nice!

En dat filmpje is trouwens gewoon met de camera in de hand gemaakt hoor.
K
Dat soort sprints gaan je je bak kosten, je kunt beter in S-stand gewoon lekker rustig wegrijden. Daarmee bespaar je je automaat.
Let niet op de kwaliteit van het filmpje... Telefoon zat vastgeplakt aan het stuur.. en elke trilling lijkt veel erger dan dat het is (Zo'n soort X met doorzichtige tape kats over het stuur).
Versnelling 2 > 3 > 4 > 6
en ja, check engine-light maar das om de secundaire luchtpomp. En een reserve nog in de tank
En ja de km-stand is legitiem. 
YouTube: Der 1.000-PS-Club - GRIP - Folge 319 - RTL 2
1080PK S4, met een top van 365 kmph (GPS!). Legt het net af tegen een 1200PK porsche.
Let niet op de kwaliteit van het filmpje... Telefoon zat vastgeplakt aan het stuur.. en elke trilling lijkt veel erger dan dat het is (Zo'n soort X met doorzichtige tape kats over het stuur).
Versnelling 2 > 3 > 4 > 6
en ja, check engine-light maar das om de secundaire luchtpomp. En een reserve nog in de tank
YouTube: Der 1.000-PS-Club - GRIP - Folge 319 - RTL 2
1080PK S4, met een top van 365 kmph (GPS!). Legt het net af tegen een 1200PK porsche.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2016 00:35 ]
200?royhoi schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:39:
[video]
Tijdje terug nog een filmpje gemaakt van 0-200. Stond afgelopen weekend trouwens nog mooi voor l*l in amsterdam-oost. Krukas sensor defect. Sta je dan om 22:00 met je dikke RS![]()
Heb even een vraagje over het navigatiesysteem.
Ik ben sinds 3 weken trotse eigenaar van een A3 1.4TFSI Ambition Pro line (2013 model).
Auto is net 3 jaar oud en ik wil voor de vakantie de navigatie upgraden.
Via Audi zie ik echter voor het MMI systeem 2 type kaarten staan als ik mijn auto selecteer.
-Navigatie Update MMI Plus (MIB High) A3, Europa 2016
-Navigatie Update MMI Plus (MIB Standard) A3, Europa.
Beide kosten 199 euro (hopelijk binnenkort een zomeractie voor 99,-) maar welke moet ik hebben?
Ik heb volgens mij gewoon een standaard MMI systeem (geen touch) waarbij de kaarten op een SD kaart staan.
Ik ben sinds 3 weken trotse eigenaar van een A3 1.4TFSI Ambition Pro line (2013 model).
Via Audi zie ik echter voor het MMI systeem 2 type kaarten staan als ik mijn auto selecteer.
Beide kosten 199 euro (hopelijk binnenkort een zomeractie voor 99,-) maar welke moet ik hebben?
Ik heb volgens mij gewoon een standaard MMI systeem (geen touch) waarbij de kaarten op een SD kaart staan.
Denk dat je de standard hebben moet. Maar waarom 199 euro voor een update? Wat duur man. Denk dat ik voor een update bij Tomtom net 5 tientjes betaal?
Premium merk, premium prijsVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:55:
Denk dat je de standard hebben moet. Maar waarom 199 euro voor een update?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Proficiat! Veel veilige km's!Tmaster schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:50:
Heb even een vraagje over het navigatiesysteem.
Als je geen Touch hebt, dan moet je MIB Standard hebben. Wat ik begrepen heb is dat dit jaar geen zomeractie komt. Ergens hoop ik wel dat deze komt, want die van de A1 moet ook geupdate worden.
Wij houden van foto's
Vergeet niet dat leuke vcds opties voor de A3. Deze kan ik eventueel voor je coderen
http://www.stemei.de/pages/coding/audi-a3-8v.php
@Jism
De A1, A3 en FL A6 kun je geen illegale kaarten voor kopen. Anders systeem, nog niet gekraakt
Heb die dingen nog nooit geupgrade. Nog nooit ergens niet gekomen.
Reed laatste ergens in utrecht, man 5x fout gereden bij zo'n 'Arnhem" rotonde... (bij Kanaleneiland in de buurt)
Er klopte geen zak meer van routeplanner..
Er klopte geen zak meer van routeplanner..
Ja niet normaal, bij de nieuwere navigatiesystemen van VAG heb je gewoon een SD kaart die je zelf gratis kunt updaten, bij de oudere systemen (heb zelf rns310 in golf vi) betaal je dus 99 euro, 2 jaar later zit je weer met hetzelfde probleem en dien je weer 99 euro neer te tellen.Rainesh schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:13:
[...]
Proficiat! Veel veilige km's!
Als je geen Touch hebt, dan moet je MIB Standard hebben. Wat ik begrepen heb is dat dit jaar geen zomeractie komt. Ergens hoop ik wel dat deze komt, want die van de A1 moet ook geupdate worden.
Wij houden van foto's![]()
Vergeet niet dat leuke vcds opties voor de A3. Deze kan ik eventueel voor je coderen![]()
http://www.stemei.de/pages/coding/audi-a3-8v.php
@Jism
De A1, A3 en FL A6 kun je geen illegale kaarten voor kopen. Anders systeem, nog niet gekraaktEn anders wil je toch geen lelijke tomtom op je dash hebben.......
Ik heb zelf nog een kaart van 2012 oid, je komt wel waar je moet zijn uiteindelijk, maar je moet zelf ook wel blijven opletten.
Klopt, heb ook een golf6 gehad en kwam 'minder legaal' niet verder dan 2012.Scrtz schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:38:
[...]
Ja niet normaal, bij de nieuwere navigatiesystemen van VAG heb je gewoon een SD kaart die je zelf gratis kunt updaten, bij de oudere systemen (heb zelf rns310 in golf vi) betaal je dus 99 euro, 2 jaar later zit je weer met hetzelfde probleem en dien je weer 99 euro neer te tellen.
Ik heb zelf nog een kaart van 2012 oid, je komt wel waar je moet zijn uiteindelijk, maar je moet zelf ook wel blijven opletten.
inmiddels een golf7 en elk half jaar staat er een update klaar op de site van VW,
Zitten overigens nog wel missers in want de nieuwe A4 tussen Delft en Schiedam staat er mooi nog niet op (kaart is van Nov '15) maar dat ligt denk ik eerder aan here dan aan VW.
Bij de oudere systemen kun je nog wel via omwegen een kaartje bemachtigen...alleen is het wel riskant.
De nieuwe A4 zal zeker pas over paar maanden of zelfs volgend jaar (mmi3g in de a1/a4/a5) op de kaarten staan.
Lees net dat BMW een quad-turbo diesel uitgebracht heeft.....dat zal wel een dure grap worden als je turbo's stuk gaan
De nieuwe A4 zal zeker pas over paar maanden of zelfs volgend jaar (mmi3g in de a1/a4/a5) op de kaarten staan.
Lees net dat BMW een quad-turbo diesel uitgebracht heeft.....dat zal wel een dure grap worden als je turbo's stuk gaan
Audi heeft nu aanbieding voor navi update. 99,- in combinatie met onderhoudsbeurt. Geldig t/m 31 december 2016.
Ja en nee. De betrouwbaarheid van turbo's wordt ook beter. En BMW kennende zal het 4 turbo's gebruiken die qua turbo-druk mischien op de helft van de opgegeven specs draaien.Rainesh schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:23:
Verbaasd me nog steeds dat m'n turbo's het uitgehouden hebben en nog steeds vrolijk druk leveren. Geen rare fluit of andere trekjes. Zal ook wel een rol meespelen dat ze beide olie & watergekoeld zijn. Turbo's die lijden aan hoge stress zoals roodgloeiende hitte enzo zullen veel sneller slijten.
Bepaalde onderdelen in (sport)auto's zullen echt niet opeens stoppen met rood gloeien alleen maar omdat je een "speciale extra waterkoeling" hebt hoor.

Ja bij VW ook al tijden navi update voor 99 euro, maar vind het nog steeds bakken geld, 50 zou al wat meer realistischer worden. Zeker aangezien de nieuwere systemen gewoon gratis zijn als je het zelf doet..Logi schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:21:
Audi heeft nu aanbieding voor navi update. 99,- in combinatie met onderhoudsbeurt. Geldig t/m 31 december 2016.
Jawel hoor. Speciaal water voor de rs4 ontwikkeldNeutraleTeun schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:38:
Bepaalde onderdelen in (sport)auto's zullen echt niet opeens stoppen met rood gloeien alleen maar omdat je een "speciale extra waterkoeling" hebt hoor.
Beetje latere reactie was voor werk paar dagen in het buitenland.Rainesh schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:42:
Nieuwe a4! Nice! Specs?
2 Juni wordt de nieuwe a5 en A5 Sportback gepresenteerd. Schijnt een supermooie wagen te zijn.
Hmmm audi code werkt niet meer dan maar knip en plak uit de offerte
Audi A4 Avant 2.0 TDI 110(150) kW(PS) S tronic
Audi connect EUR 0,00
Audi virtual cockpit EUR 420,17
Bang & Olufsen Sound System mit 3D-Klang EUR 957,98
Bordwerkzeug und Wagenheber EUR 0,00
Businesspaket Großkunden Deutschland EUR 3.252,10
Audi phone box
Audi pre sense basic
Einparkhilfe hinten
Fahrerinformationssystem mit Farbdisplay
Geschwindigkeitsregelanlage plus Speed-Limiter
Komfortmittelarmlehne vorn
Licht-/Regensensor
Sitzheizung vorn
Einparkhilfe vorn und hinten EUR 319,33
Entfall Modellbezeichnung und Technologie-Schriftzug EUR 0,00
Gepäckraumauskleidung (Ausf.2) EUR 0,00
Innenspiegel rahmenlos, automatisch abblendend EUR 0,00
Komfortschlüssel inkl.sensorgesteuerter Gepäckraumentriegelung
inkl.Gepäckraum klappe elektrisch öffnend und schließend EUR 478,99
Gepäckraumklappe elektrisch öffnend und schließend
Komfortschlüssel
Kraftstoffbehälter (54 Liter) EUR 0,00
Lederlenkrad im 3-Speichen-Design mit Multifunktion plus EUR 285,71
MMI® Navigation plus mit MMI® touch EUR 798,32
MMI Navigation plus
MMI Navigation plus
Online-Dienst, ohne OCU, mit Head Unit Codierung, ohne
WFS-Verbund
Scheiben abgedunkelt (Privacy Verglasung) EUR 277,31
SCR-Tank (24 Liter) EUR 0,00
Sonnenschutzrollo manuell für die Türscheiben hinten EUR 126,0
126 Euro voor 2 zonneschermpjes...Pinky-H9 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:53:
[...]
Beetje latere reactie was voor werk paar dagen in het buitenland
Sonnenschutzrollo manuell für die Türscheiben hinten EUR 126,0
Bestellijstje ziet er netjes uit; wanneer wordt de bende afgeleverd?
Beter als die lelijke op plak dingen deze rollen netjes in de deur opMAX3400 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:57:
[...]
126 Euro voor 2 zonneschermpjes...![]()
![]()
Bestellijstje ziet er netjes uit; wanneer wordt de bende afgeleverd?
Gebakkie moet 1 Oktober komen want moet het contract van de huidige A4 laten uitlopen eerst.
Nice! Mooie lijst! Heb je ook lichtpakket genomen of zit dat al in een van de business pakketten?
Zit standaard in het business pakket:Rainesh schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:31:
Nice! Mooie lijst! Heb je ook lichtpakket genomen of zit dat al in een van de business pakketten?
Die Serienausstattung:
Wärmeschutzverglasung
Xenon plus
Zierleisten Schwarz
Ah maar ik bedoel met lichtpakket je interieurverlichting. Je kunt ze dan ook qua kleur instellen, disco in je wagen
Edit: kan even geen plaatje van vinden.
Edit: kan even geen plaatje van vinden.
[ Voor 16% gewijzigd door Rainesh op 18-05-2016 15:48 ]
Ik ga zelf morgen (vrijdag) een tweedehandse Audi A5 kopen. Het betreft een Audi A5 Multitronic 132KW.
Na veel onderzoek bleek er 2 grote problemen te zijn; Multitronic en olie, niet de minste problemen. Ik heb er al in proefgereden en was gelijk verliefd. Gezien ik 5 jaar geen auto heb gehad, was ik vrij gretig. De dealer bij mij de hoek beloofde dat ik onder coulance kan vallen als er toch teveel olie wordt verbruikt. Dat maakte mijn keuze een stuk makkelijker.
Vrijdag ophalen, hebben jullie nog tips op waar ik moet letten? Het is namelijk van een particulier.
Tevens zie ik precies dezelfde motor ook 210 en 211 pk hebben en zo ver ik weet was dit op te lossen door een software update, weten jullie misschien een plekje waar ik dat kan doen? Ik wil niet boven dit vermogen gaan (chiptunen) aangezien de multitronic moeite heeft met meer koppel.
Na veel onderzoek bleek er 2 grote problemen te zijn; Multitronic en olie, niet de minste problemen. Ik heb er al in proefgereden en was gelijk verliefd. Gezien ik 5 jaar geen auto heb gehad, was ik vrij gretig. De dealer bij mij de hoek beloofde dat ik onder coulance kan vallen als er toch teveel olie wordt verbruikt. Dat maakte mijn keuze een stuk makkelijker.
Vrijdag ophalen, hebben jullie nog tips op waar ik moet letten? Het is namelijk van een particulier.
Tevens zie ik precies dezelfde motor ook 210 en 211 pk hebben en zo ver ik weet was dit op te lossen door een software update, weten jullie misschien een plekje waar ik dat kan doen? Ik wil niet boven dit vermogen gaan (chiptunen) aangezien de multitronic moeite heeft met meer koppel.
Feli, foto's zien we morgen dan wel!RRCreations schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 01:04:
Ik ga zelf morgen (vrijdag) een tweedehandse Audi A5 kopen. Het betreft een Audi A5 Multitronic 132KW.
Coulance en schriftelijke afspraken maken een wereld van verschil. Denk dat het er ook een beetje vanaf hangt hoe oud de auto is (ivm allerlei garanties af fabriek).Na veel onderzoek bleek er 2 grote problemen te zijn; Multitronic en olie, niet de minste problemen. Ik heb er al in proefgereden en was gelijk verliefd. Gezien ik 5 jaar geen auto heb gehad, was ik vrij gretig. De dealer bij mij de hoek beloofde dat ik onder coulance kan vallen als er toch teveel olie wordt verbruikt. Dat maakte mijn keuze een stuk makkelijker.
Dat gezegd hebbende; de auto is van een particulier en de dealer wil mogelijk best wat handjes toesteken? Klinkt meer als dat er meer aan de hand is dan de verkoper laat doorschemeren. Geen idee welk probleem je precies met de multitronic hebt gehoord/gemerkt maar dat kan nog wel eens een slepend verhaal worden als 'ie "defect" blijkt te zijn.
Welk bouwjaar is het?RRCreations schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 01:04:
Inderdaad multitronic problemen en als het een facelift model is, even voelen hoe het stuurt. Zogenaamd rastersturen of zweverig gevoel op hoge snelheid is ook op te lossen.
Welke dealer heeft jou dat beloofd??? Sowieso wel dan op schrift vast laten leggen. Waarschijnlijk is de auto daar in onderhoud en kennen ze de auto goed.
Als je wilt tunen, dan bij JD, Vagtechniek of Hartog. Deze tunen veilig binnen de marges van een multitronic.
Thanks, zal gelijk foto's maken!
Het betreft een Audi A5 uit 2009. Er is alleen coulance voor de olielekkage, geen multitronic. De dealer is Hoogenboom in Rotterdam en de verkoper komt zelf uit de noorden dus ze hebben niks met elkaar te maken. De auto zelf is vorig jaar geïmporteerd uit Duitsland. Ben vergeten de belofte op schrift te zetten, zal vandaag weer even langs gaan voor de zekerheid.
Toen ik vorig week ging, nam ik een bevriende automonteur mee en zei dat alles goed was.
Het betreft een Audi A5 uit 2009. Er is alleen coulance voor de olielekkage, geen multitronic. De dealer is Hoogenboom in Rotterdam en de verkoper komt zelf uit de noorden dus ze hebben niks met elkaar te maken. De auto zelf is vorig jaar geïmporteerd uit Duitsland. Ben vergeten de belofte op schrift te zetten, zal vandaag weer even langs gaan voor de zekerheid.
Toen ik vorig week ging, nam ik een bevriende automonteur mee en zei dat alles goed was.
Hoe dan? Bedoel je dan ook oplossen = oplossen of is het tijdelijk? Tot nu toe heb ik alleen "zoethoudertjes" mogen ervaren en Audi of importeur (Pon?) hoopt dat het in stilte doodbloed (wat ook aardig is gelukt volgens mij).Rainesh schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 07:26:
[...]
...
... Zogenaamd rastersturen of zweverig gevoel op hoge snelheid is ook op te lossen.
...
[ Voor 22% gewijzigd door Logi op 19-05-2016 08:55 ]
Staat je auto er zo bij na een nachtje regen...

Grappig verhaal; auto starten en al bij de eerste keer remmen 7km/h, kwam er een vloedgolf van water naar voren gekieperd. Glas-coating werkt als een zonnetje dus

Grappig verhaal; auto starten en al bij de eerste keer remmen 7km/h, kwam er een vloedgolf van water naar voren gekieperd. Glas-coating werkt als een zonnetje dus
Hehe vet is dat he, ff snelwegje of 50km/u rijden en je auto is zo goed als droog.MAX3400 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:01:
[afbeelding]
Met wat is het afgetopt? Ik heb laatst de mijne afgetopt met SPN. Want Reflect blijft maar paar weken zitten.
Rastersturen is met nieuw stuurhuis + software update op te lossen. Zwevend stuurgedrag is met vcds op te lossen. Vooral het zwevend sturen oplossen doe ik de laatste tijd vaak.Logi schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:04:
[...]
Hoe dan? Bedoel je dan ook oplossen = oplossen of is het tijdelijk? Tot nu toe heb ik alleen "zoethoudertjes" mogen ervaren en Audi of importeur (Pon?) hoopt dat het in stilte doodbloed (wat ook aardig is gelukt volgens mij).
Heb je er last van? Wat voor model rij je?
Ah 2009 modellen hebben er geen last van. Vergeet niet dat je met vcds leuke opties aan kunt zetten. Maar eerst de auto kopen, hier showen en dan moddenRRCreations schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:02:
Thanks, zal gelijk foto's maken!
[ Voor 18% gewijzigd door Rainesh op 19-05-2016 10:33 ]
Als ik dat zou zien dan is het tijd voor een nieuwe laag.MAX3400 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:01:
[afbeelding]
Zo ziet mijn lak eruit na een regenbui;

¯\_(ツ)_/¯
Gaat om een B8 FL. Het rastersturen lijkt minder te zijn geworden na vervangen (2x) van stuurhuis + software update. Komt sporadisch een keer zeer kort voor (nog mee te leven...). Alleen zwevend sturen is er dan nog. Vraag me alleen af of dat niet te maken heeft met een relatief kleine motor (1.8) dat erin zit.Rainesh schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:50:
...
Rastersturen is met nieuw stuurhuis + software update op te lossen. Zwevend stuurgedrag is met vcds op te lossen. Vooral het zwevend sturen oplossen doe ik de laatste tijd vaak.
Heb je er last van? Wat voor model rij je?
...
Zwevend sturen is onafhankelijk van je motor. Het komt door de nieuwe elektrische stuurbekrachtiging wat zogenaamd een direct stuurgevoel moet geven...ja erg leuk maar bij 120km/u moet mijn stuur lekker zwaar zijn en niet licht
Overigens gisteren een a4 b8 FL met 20inch RS6 matte velgen gedaan....zag er erg dik uit! Hij komt vanavond weer voor wat witte mistlampjes,vragen of ik dan een foto mag posten )
Edit: heb whatsapp foto ontvangen

Overigens gisteren een a4 b8 FL met 20inch RS6 matte velgen gedaan....zag er erg dik uit! Hij komt vanavond weer voor wat witte mistlampjes,vragen of ik dan een foto mag posten )
Edit: heb whatsapp foto ontvangen

[ Voor 42% gewijzigd door Rainesh op 19-05-2016 12:02 ]
Geen last van multitronic bedoel je? Dat zou mijn nachtrust zeker helpen! Dus gewoon bij JD tunen is mogelijk? VCDs, heb er van gehoord maar ken niet echt iemand/ een bedrijf die dat kan doen. Ken je misschien iemand die het voor een schappelijk prijs kan doen?Rainesh schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:50:
[...]
Ah 2009 modellen hebben er geen last van. Vergeet niet dat je met vcds leuke opties aan kunt zetten. Maar eerst de auto kopen, hier showen en dan modden
Kan niet wachten tot morgen, lijk wel een klein kind!
En we noemen 'm Audi QA4... Voor de offroad-liefhebber met de dure velgen
Strak bakkie maar niet helemaal mijn kleur
Ik bedoelde het rastersturen, sorry Multitronic problemen zijn er zelfs met de FL modellen.RRCreations schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:22:
[...]
Geen last van multitronic bedoel je? Dat zou mijn nachtrust zeker helpen! Dus gewoon bij JD tunen is mogelijk? VCDs, heb er van gehoord maar ken niet echt iemand/ een bedrijf die dat kan doen. Ken je misschien iemand die het voor een schappelijk prijs kan doen?
Bij JD tunen is gewoon mogelijk, zij hebben er zeker ervaring in en weten ook wat ze doen. Vagtechniek en hartog anders ook.
Ja hoor, als je vcds aanpassingen wilt doen stuur me maar een PM
Lol, ik ben wel vaak in Zuid-LimburgScrtz schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:38:
Als je keer in omgeving Noord limburg bent voel ik me aanbevolen Rainesh
Tijd om een tweakers vcdsAudi-meeting te houden haha
[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 19-05-2016 13:40 ]
Als Jism komt, kunnen we barbecuen op zijn roodgloeiende turbo'sRainesh schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:40:
[...]
Om sommige bashers hier een pak slaag te geven ja. 
Nee meetings doe ik niet aan. Met een besloten vriendengroepje rijden we ieder weekend bestemming onbekend. Leuk genoeg zo.
Nee meetings doe ik niet aan. Met een besloten vriendengroepje rijden we ieder weekend bestemming onbekend. Leuk genoeg zo.
Jouw model heeft nog geen elektrische stuurbekrachtiging dus geen last van rastersturen en 'dood' midden gevoel. Multitronic en 2.0 TFSI (180pk) olieverbruikprobleem zijn beide wel potentieel aanwezig.RRCreations schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:22:
[...]
Geen last van multitronic bedoel je? Dat zou mijn nachtrust zeker helpen! Dus gewoon bij JD tunen is mogelijk? VCDs, heb er van gehoord maar ken niet echt iemand/ een bedrijf die dat kan doen. Ken je misschien iemand die het voor een schappelijk prijs kan doen?
Dat laatste kan gefixed worden door dealer, niet heel goedkoop (€1.000-2.000 als ik het goed heb). Zou proberen coulance te halen bij dealer, maar ken zelf geen succesverhalen.
Verder gefeliciteerd met je keuze! Veruit de mooiste auto in het betaalbare segment. Heb de A5 facelift gereden en de nieuwe A5 staat hoog op mijn lijstje om te bestellen volgend jaar.
Divide and conquer.
Kwam daarstraks op de autostrade een Ford Mondeo tegen, blijkbaar heeft Ford letterlijk het concept dynamic indicators gestolen? Een 1-op-1 kopie net zoals Audi het had geïmplementeerd. Zelfs de manier hoe de dagrijverlichting terug infade is letterlijk gekopieerd van A4/A5 FL. Jammer dat het zomaar "gestolen" wordt, maar dat zat er aan te komen natuurlijk. Het was iets leuk van een premium merk, waarbinnen het zelfs was weggelegd voor de (topversies) van de A6/A7/A8, rijd binnenkort iedereen ermee rond, best wel zielig....
Alvast veel plezier & veilige km's met je A5 RRCreations! Echt topwagen, vergeet ons niet te bevoraden met genoeg foto's!
Alvast veel plezier & veilige km's met je A5 RRCreations! Echt topwagen, vergeet ons niet te bevoraden met genoeg foto's!
Als ik de auto eindelijk in ontvangst heb kom je maar langs als je in het zuiden bentRainesh schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:40:
[...]
Lol, ik ben wel vaak in Zuid-Limburg![]()
Tja dat zal de eerste A8 eigenaar ook gezegd hebben toen hij nu de A4 voor het plebs dat ook zag krijgen.Matsooh schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:23:
Kwam daarstraks op de autostrade een Ford Mondeo tegen, blijkbaar heeft Ford letterlijk het concept dynamic indicators gestolen? Een 1-op-1 kopie net zoals Audi het had geïmplementeerd. Zelfs de manier hoe de dagrijverlichting terug infade is letterlijk gekopieerd van A4/A5 FL. Jammer dat het zomaar "gestolen" wordt, maar dat zat er aan te komen natuurlijk. Het was iets leuk van een premium merk, waarbinnen het zelfs was weggelegd voor de (topversies) van de A6/A7/A8, rijd binnenkort iedereen ermee rond, best wel zielig....
Ik vind dat de Mondeo het mooi voor elkaar heeft. Als je dan kijkt dat je bij de A4 altijd reflector achterlichten hebt tenzij LED koplampen, dat vind ik pas jammer.
True, zie je zo'n 'dikke' audi rijden, heeft ie voor en/of achter halogeen verlichting, dat kan mijn tere hartje nooit zo goed verdragen, vreselijk.HyperBart schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:15:
[...]
Tja dat zal de eerste A8 eigenaar ook gezegd hebben toen hij nu de A4 voor het plebs dat ook zag krijgen.
Ik vind dat de Mondeo het mooi voor elkaar heeft. Als je dan kijkt dat je bij de A4 altijd reflector achterlichten hebt tenzij LED koplampen, dat vind ik pas jammer.![]()
Heeft iemand ervaring met deze / dergelijke module(s)?
Zoja, moeten deze nog aangezet worden via VCDS?

Ik mis het streamen van muziek best wel en de RNS eruit slopen voor een normale HU zie ik absoluut niet zitten.
Zoja, moeten deze nog aangezet worden via VCDS?

Ik mis het streamen van muziek best wel en de RNS eruit slopen voor een normale HU zie ik absoluut niet zitten.
[ Voor 11% gewijzigd door InFamous op 19-05-2016 21:41 ]
Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.