http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Formerly known as Ragdoll
http://www.viseeo.com/ugC...dShowCatID=0&hidShowID=22
Anders neem je ff contact op met Leon van Audiwereld. Hij bouwt vaker dit soort dingen in.
http://www.dension.com/pr...solutions/gateway-500s-bt
FEATURES
The perfect solution for MOST™ fiber optics systems
Menu based control and browsing – full integration
Hands free calling with phonebook browsing, caller ID display, call lists – all shown on the display(s)
Bluetooth audio streaming (A2DP) with text display
Music playback from various sources with text display (ID3 tags)
Control through steering wheel buttons (if available) or the head unit buttons
Multilanguage menu support (EN, DE, FR, IT, NL, ES, PT, TR, HU, PL, CZ, SK, RO)
Available in Single-FOT and Dual-FOT versions (for CD-changer retention)
Android devices can be connected via USB if 'Mass Storage Mode' is available
[ Voor 62% gewijzigd door Rainesh op 19-05-2016 22:37 ]
Beste optie is op eBay een AMI scoren en even laten coderen, daarna een viseeo tune2air (WMA1000) erin en gaan met die handel!InFamous schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:15:
Maar geen bluetooth, ik zoek juist bluetooth streaming.
Werkt echt perfect, heb het al meerdere malen geïnstalleerd alleen vervalt dan wel de wisselaar (afhankelijk van het model).
It's All In The "Mix"
Plug & play. Hoe ze werken weet ik niet precies maar ik kan zoiets aansluiten op m'n premium antieke RNS-D en gebruiken naast m'n CD-wisselaar. Hoewel ik de charmes van een good old cd-wisselaar ook wel waarderen kan. Zo nu en dan een reeks nieuwe tracks branden en luisteren maar.InFamous schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:38:
Heeft iemand ervaring met deze / dergelijke module(s)?
Zoja, moeten deze nog aangezet worden via VCDS?
[afbeelding]
Ik mis het streamen van muziek best wel en de RNS eruit slopen voor een normale HU zie ik absoluut niet zitten.
Hele kofferbak vol met cd's inmiddels.
Verwijderd
Ik had exact dat kastje in mijn Alfa 159 zitten. Werkt uitstekend, is plug en play, maar wat betreft de bluetooth functie:InFamous schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:38:
Heeft iemand ervaring met deze / dergelijke module(s)?
Zoja, moeten deze nog aangezet worden via VCDS?
[afbeelding]
Ik mis het streamen van muziek best wel en de RNS eruit slopen voor een normale HU zie ik absoluut niet zitten.
Muziekstreaming: top. Bellen... Meh. Werkt prima hoor, maar alleen als je radio op Cdchanger functie staat. Ben je gewoon naar FM radio aan het luisteren dan kaapt het bluetoothsysteem je audio niet.
Daarover gesproken, de meeste "nieuwe" A4's die ik onlangs heb gezien, daar vond ik de achterlichten echt niet mooi van. Inderdaad, met reflectors, etc…HyperBart schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:15:
[...]
Ik vind dat de Mondeo het mooi voor elkaar heeft. Als je dan kijkt dat je bij de A4 altijd reflector achterlichten hebt tenzij LED koplampen, dat vind ik pas jammer.![]()
Nu weet ik niet of dit achterlichten waren van de 'basis' versie, hopelijk zijn daar ook andere versies van te vinden. Eigenlijk net als standaard Xenon op de A4 gooien (wat overigens een goed ding is) maar dan de dagrijverlichting weer zo vreemd in mijn ogen.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
* Gonadan moet het gewoon met halogeen doen, bakkie is wat ouder.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat zijn inderdaad de basislichten ja, basislichten bij de A4 zijn nu wel standaard al xenon, maar de DRL daarvan zijn inderdaad echt gewoon belachelijk goedkoop en hatseflats er op gezet, combineer dat met die reflectorlichten en je hebt een lelijk hoopje.RomeoJ schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 07:44:
[...]
Daarover gesproken, de meeste "nieuwe" A4's die ik onlangs heb gezien, daar vond ik de achterlichten echt niet mooi van. Inderdaad, met reflectors, etc…
Nu weet ik niet of dit achterlichten waren van de 'basis' versie, hopelijk zijn daar ook andere versies van te vinden. Eigenlijk net als standaard Xenon op de A4 gooien (wat overigens een goed ding is) maar dan de dagrijverlichting weer zo vreemd in mijn ogen.
Bij de A3 Berline kreeg je ten minste met de Xenon lampen (ok, dat was daar dan de optie en uplift voor lampen) nog de de mooie LED achterlichten in een vloeiende lijn.
Bellen hoef ik er niet mee, dat doe ik via de RNS zelf. Het gaat puur om audio streaming.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 07:00:
[...]
Ik had exact dat kastje in mijn Alfa 159 zitten. Werkt uitstekend, is plug en play, maar wat betreft de bluetooth functie:
Muziekstreaming: top. Bellen... Meh. Werkt prima hoor, maar alleen als je radio op Cdchanger functie staat. Ben je gewoon naar FM radio aan het luisteren dan kaapt het bluetoothsysteem je audio niet.
Formerly known as Ragdoll
Verwijderd
In dat geval is het een prima oplossing, ik was er op dat belgedeelte na, altijd erg tevreden overInFamous schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:09:
[...]
Bellen hoef ik er niet mee, dat doe ik via de RNS zelf. Het gaat puur om audio streaming.
Ik zit in wat mailings van Autoscout omdat ik kijk naar wat A4/A5jes, maar standaard staat mijn zoekfilter toch altijd met xenon, het doet zo'n afbreuk aan de auto... Wouter van Autoblog zegt het ook altijd in zijn occasion videos over Audi dat je toch wat geld in je xenon potje moet steken
Op de nieuwe A4 krijg je inderdaad xenon en standaard al een led stripje, maar het is niet mooi natuurlijk samen met de lelijk achterlichten. Met de led krijg je de mooie DRL rondom en de ledstrips vanachter + dynamic indiactors. Ik heb nog geen enkele A4 met LED gezien, maar ik zou het persoonlijk toch zo bestellen en misschien een lane assist ofzo laten
Om nog even terug te komen op de dynamic indicators, je krijgt zo ook niet op elke mondeo, ook pas met bepaalde lichten, maar moest ik met een A7/A8 met dynamic indicators rijden zou ik het toch liever zien op een andere Audi dan ene mondeo, maar ach. Vindt het gewoon zielig dat ze het identiek copy-pasten.
[ Voor 3% gewijzigd door Matsooh op 20-05-2016 11:21 ]
Ja echt sneu hoe dat niet-Audi plebs nu ook dat soort features kan gebruiken.Matsooh schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:23:
Kwam daarstraks op de autostrade een Ford Mondeo tegen, blijkbaar heeft Ford letterlijk het concept dynamic indicators gestolen? Een 1-op-1 kopie net zoals Audi het had geïmplementeerd. Zelfs de manier hoe de dagrijverlichting terug infade is letterlijk gekopieerd van A4/A5 FL. Jammer dat het zomaar "gestolen" wordt, maar dat zat er aan te komen natuurlijk. Het was iets leuk van een premium merk, waarbinnen het zelfs was weggelegd voor de (topversies) van de A6/A7/A8, rijd binnenkort iedereen ermee
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
/me Smurfje rent
Ik vind het gebruik van richtingaanwijzers bij audi over het algemeen niet slecht hoor
[ Voor 5% gewijzigd door Matsooh op 20-05-2016 12:38 ]
Druk die bril nog maar eens aanBrilsmurfffje schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:28:
Dus richtingaanwijzers zijn en optie op Audi's?
/me Smurfje rent
Ik heb succes behaald met het olieprobleem bij de dealer. Vorig jaar in september een A4 2.0 TFSI uit 2010 gekocht. Bij M. de Koning te Capalle. Na een week kwam ik er al achter dat het blok flink olie verbruikte. Dus een aantal metingen laten doen en dan elke keer 1000 km rijden. Na 2 metingen was het wel duidelijk en het werd allemaal onder coulance gerepareerd. De kosten voor de onderdelen waren al 4k liet ik me vertellen. Dus het kan wel degelijk. Het ligt aan de dealer. En gewoon door blijven drukken als ze moeilijk gaan doen. Als het echt niks wordt kan je bij Hartog Tuning het blok laten reviseren 3k incl nieuwe distributieset. http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84wimpie schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:57:
[...]
Jouw model heeft nog geen elektrische stuurbekrachtiging dus geen last van rastersturen en 'dood' midden gevoel. Multitronic en 2.0 TFSI (180pk) olieverbruikprobleem zijn beide wel potentieel aanwezig.
Dat laatste kan gefixed worden door dealer, niet heel goedkoop (€1.000-2.000 als ik het goed heb). Zou proberen coulance te halen bij dealer, maar ken zelf geen succesverhalen.
Verder gefeliciteerd met je keuze! Veruit de mooiste auto in het betaalbare segment. Heb de A5 facelift gereden en de nieuwe A5 staat hoog op mijn lijstje om te bestellen volgend jaar.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Tuurlijk, welkom! Heb je zelf een Audi? Je mag altijd info en foto's delen, hebben we graagLoeven schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:57:
Mag ik me hier ook melden? Toch wel leuk om mee te lezen met mede audi'ers.
Zal eens kijken voor een foto'tje. Een audi a3 uit 96 met een 98 blok, 125pk. Het is onze eerste echte eigen auto, omdat mijn vriend dus zijn lease heeft moeten opgeven.
Verkoopfoto:

Het is niet erg om een basis versie standaard met hallogeen uit te rusten, maar doe dan geen refelctor unit, gewoon lenskap unit, zoals Volvo al jaren toepast...Matsooh schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:09:
Het is natuurlijk ook puur marketing om hun opties te laten verkopen, vroeger moest xenon verkopen, nu led lampen. Audi weet dat heel veel kopers juist kijken naar de DRL en de lampjes vanachter. Voor veel gaat het dan ook niet over extra betrouwbaarheid of beter licht wanneer ze zo'n optie bestellen, toch is het nooit slecht zoiets bij te bestellen zeker als je je auto later wilt herverkopen, er wordt namelijk enorm hard naar gekeken. Een A3 met gewoon halogenen kan ik best nog wel verstaan, maar A6 heb ik toch wel liever met xenon, het doet zo hard af als je het niet hebt, het maakt de auto zoveel mooier met.
Ik zit in wat mailings van Autoscout omdat ik kijk naar wat A4/A5jes, maar standaard staat mijn zoekfilter toch altijd met xenon, het doet zo'n afbreuk aan de auto... Wouter van Autoblog zegt het ook altijd in zijn occasion videos over Audi dat je toch wat geld in je xenon potje moet steken
Op de nieuwe A4 krijg je inderdaad xenon en standaard al een led stripje, maar het is niet mooi natuurlijk samen met de lelijk achterlichten. Met de led krijg je de mooie DRL rondom en de ledstrips vanachter + dynamic indiactors. Ik heb nog geen enkele A4 met LED gezien, maar ik zou het persoonlijk toch zo bestellen en misschien een lane assist ofzo laten![]()
Om nog even terug te komen op de dynamic indicators, je krijgt zo ook niet op elke mondeo, ook pas met bepaalde lichten, maar moest ik met een A7/A8 met dynamic indicators rijden zou ik het toch liever zien op een andere Audi dan ene mondeo, maar ach. Vindt het gewoon zielig dat ze het identiek copy-pasten.
Wil je nu een primium lijkende auto of niet? Want reflector units kan dan echt niet...
Volvo heeft idd en periode gehad waarbij halogeen koplampen werd uitgerust met een projector (C30/S40/V50 generatie).dfrenner schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:41:
[...]
Het is niet erg om een basis versie standaard met hallogeen uit te rusten, maar doe dan geen refelctor unit, gewoon lenskap unit, zoals Volvo al jaren toepast...
Wil je nu een primium lijkende auto of niet? Want reflector units kan dan echt niet...
De huidige V40/S60/V60/V70/XC60 en zelfs de S80 heeft weer gewoon reflectoren in combinatie met halogeen verlichting
Verder staat wel of niet premium (wat is premium lijkend??) compleet los van projector vs. reflector imho.
www.google.nl
[ Voor 6% gewijzigd door Matsooh op 20-05-2016 13:52 ]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ja die had ik destijds. Ziet er gewoon strak uit, degelijk, elegant...MisteRMeesteR schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:46:
Volvo heeft idd en periode gehad waarbij halogeen koplampen werd uitgerust met een projector (C30/S40/V50 generatie).
Gemiste kans!De huidige V40/S60/V60/V70/XC60 en zelfs de S80 heeft weer gewoon reflectoren in combinatie met halogeen verlichting
Dat is echt een management misstap om maar te bezuinigen...
Reflector koplampen zijn verre van premium en ziet er erg basic uit. Beetje Aldi/Leenbakker gevoel krijg ik erbij... Lekker goedkoop... Dat is dus het tegenovergestelde van wat Volvo, Audi, BMW en MB willen bereiken.Verder staat wel of niet premium (wat is premium lijkend??) compleet los van projector vs. reflector imho.
Sorry, maar dat ziet er helemaal tokkie uit, alsof je zelf achteraf een xenonlamp hebt ingebouwd. Grootste misser van VW inderdaad om bij LED verlichting weer een refelctor toe te passen... Bij mijn weten is dit alleen bij de GTE versies zo van Golf en Passat... Bij de rest dachten ze wel na (hoop ik).iichel schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:50:
Je ziet wel Passats (Passatten?) en Polos met LED koplampen met uitsluitend een reflector zonder lens.

De Golf GTE heeft idd LED koplampen i.c.m. reflectoren.dfrenner schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:55:
Sorry, maar dat ziet er helemaal tokkie uit, alsof je zelf achteraf een xenonlamp hebt ingebouwd. Grootste misser van VW inderdaad om bij LED verlichting weer een refelctor toe te passen... Bij mijn weten is dit alleen bij de GTE versies zo van Golf en Passat... Bij de rest dachten ze wel na (hoop ik).
Bij de Passat kun je kiezen uit LED koplampen, met reflectoren of uit LED Plus verlichting, met projectoren. Bij de Passat staat deze keuze los van wel of geen GTE.
www.google.nl
In mijn Polo helaas alleen een reflector. Lenzen zijn alleen te bestellen met xenon.dfrenner schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:55:
[...]
Sorry, maar dat ziet er helemaal tokkie uit, alsof je zelf achteraf een xenonlamp hebt ingebouwd. Grootste misser van VW inderdaad om bij LED verlichting weer een refelctor toe te passen... Bij mijn weten is dit alleen bij de GTE versies zo van Golf en Passat... Bij de rest dachten ze wel na (hoop ik).
Ik vind het nog steeds vaak lelijk en soms zelfs kerstverlichting. Die eerste generatie DRL op de A4 was toch ook net een kerstboomslangetje?Logi schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:56:
Zoiets was ook met de dagrijverlichting. Vroegah hoor je wel eens "lelijk" of "kerstverlichting" etc.. Maar nu worden die dingen door veel fabrikanten toegepast op verschillende modellen. Bijna niemand roept er nu iets naar / nemen het voor lief omdat het er standaard op zit.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
En toen hadden ze die lelijke versie op de A4 gefixed voor de nieuwe, en de A6 leverde ze nog stug uit met kerst slangetje...Arfman schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:19:
Ik vind het nog steeds vaak lelijk en soms zelfs kerstverlichting. Die eerste generatie DRL op de A4 was toch ook net een kerstboomslangetje?Ook Hyundai maakt er een potje van met hun Droopy DRL, ziet er niet uit imo.

Gelukkig nu niet meer!
Persoonlijk vind ik de mooiste DRL van audi de A4 B8 / A5 FL
[ Voor 5% gewijzigd door Matsooh op 20-05-2016 14:28 ]
Ja toyota etc anders ook, paar van die losse ledjes langs elkaar in een lijntje, alsof jan met de pet dat in zijn weekend zelf gemonteerd heeft, vreselijk..Arfman schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:19:
[...]
Ik vind het nog steeds vaak lelijk en soms zelfs kerstverlichting. Die eerste generatie DRL op de A4 was toch ook net een kerstboomslangetje?Ook Hyundai maakt er een potje van met hun Droopy DRL, ziet er niet uit imo.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ja, verkopen.Matsooh schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:27:
Mooie wagen Jazzy! Ziet er heel net uit, ziet er in goede staat uitHeb je er veel plannen mee?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Oh dat vind ik juist het mooistScrtz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:41:
[...]
Ja toyota etc anders ook, paar van die losse ledjes langs elkaar in een lijntje, alsof jan met de pet dat in zijn weekend zelf gemonteerd heeft, vreselijk..
Je weet me te vinden voor de mods
Matsooh schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:37:
Ik heb niets gezegd over "plebs", ik heb gezegd dat ik het jammer vindt dat een merk gewoon bij gebrek aan originaliteit iets klakkeloos kopieertAls een ander merk dat had gedaan had ik dat even jammer gevonden.... Wel is een feit dat het vroeger een "optie" was om de dynamic indicators te krijgen, en enkel op de "duurdere" modellen kwam, nu komt het op elke auto in de straat
![]()
Ik vind het gebruik van richtingaanwijzers bij audi over het algemeen niet slecht hoor
Beide erg mooie wagens! Shameete met een volle Golf 7! Verlichting onder buitenspiegels is toch erg fancy....heeft Audi zoiets op de nieuwe a4?
RRCreations met zijn mooie A5. Wel een heel aparte wagen, hoort oorspronkelijk een MMI2G systeem in maar hij heeft gewoon een MMI3G+!!! Alleen geen vierpunts toets op zn mmi knop, want die was kwijt

Het valt mij ook op dat geimporteerde Audi's haast nooit een af-fabriek alarm hebben. Terwijl de nederlandse modellen (vooral a4/a5) wel een alarm hebben.
[ Voor 30% gewijzigd door Rainesh op 20-05-2016 21:37 ]
shameete in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"Scrtz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:56:
Drop die foto's, ook van de golf (evt in het vw topic haha)
Ja was gezellig inderdaad, mooie wagen inderdaad van RRCreations!Rainesh schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:35:
Net mini-tweakers meeting met RRCreations en Shameete![]()
Beide erg mooie wagens! Shameete met een volle Golf 7! Verlichting onder buitenspiegels is toch erg fancy....heeft Audi zoiets op de nieuwe a4?
RRCreations met zijn mooie A5. Wel een heel aparte wagen, hoort oorspronkelijk een MMI2G systeem in maar hij heeft gewoon een MMI3G+!!! Alleen geen vierpunts toets op zn mmi knop, want die was kwijt)
Het valt mij ook op dat geimporteerde Audi's haast nooit een af-fabriek alarm hebben. Terwijl de nederlandse modellen (vooral a4/a5) wel een alarm hebben.
Nog bedankt voor al het codeerwerk, eindelijk weer een MFD in kleur
was wel apart om te zien dat de achterlichten in gedeeltes aan/ uit te zetten is
Dat laatste is vermoedelijk te wijten aan de koper van de A4 en A5. Meer specifiek: leasemij's die hun investering willen houden en het als optie vereisen. Dat weet PON ook en dus zetten ze het er standaard op.Rainesh schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:35:
Net mini-tweakers meeting met RRCreations en Shameete![]()
RRCreations met zijn mooie A5. Wel een heel aparte wagen, hoort oorspronkelijk een MMI2G systeem in maar hij heeft gewoon een MMI3G+!!! Alleen geen vierpunts toets op zn mmi knop, want die was kwijt)
In het buitenland boeit dat kennelijk niet zo. Maar daar zijn die modellen ook 20% goedkoper
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik had tevens op de "normale" manier gekeken of ik een alarm had. Ramen dicht, auto op slot en dan beetje bewegen. Toen ging er wel een alarm af. Waarschijnlijk dan aftermarket. Jammer geen OEM maar tenminste een alarm zodat ik rustig kan slapen met de relatief meest gestolen auto.The Eagle schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:29:
[...]
Dat laatste is vermoedelijk te wijten aan de koper van de A4 en A5. Meer specifiek: leasemij's die hun investering willen houden en het als optie vereisen. Dat weet PON ook en dus zetten ze het er standaard op.
In het buitenland boeit dat kennelijk niet zo. Maar daar zijn die modellen ook 20% goedkoper
Wilde nog 3 cruciale dingen doen;
- 19 inch Rotor velgen (20 werd afgeraden door bijna iedereen inclusief Rainesh)
- Elektrisch en verwarmd (half leder) interieur
- Led interieur en extérieur
Heb zelf een setje lederen interieur gevonden maar hijzelf kan het niet inbouwen. Kennen jullie toevallig een adresje in de buurt van Rotterdam?
Ik vind het maar een beetje onzin wat je vertelt. Dat is altijd het geval geweest bij alle opties, denk maar aan xenon, bi-xenon, navigatie zelfs, adaptieve cruise control, lane assist, parkeersensoren.Matsooh schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:37:
Ik heb niets gezegd over "plebs", ik heb gezegd dat ik het jammer vindt dat een merk gewoon bij gebrek aan originaliteit iets klakkeloos kopieertAls een ander merk dat had gedaan had ik dat even jammer gevonden.... Wel is een feit dat het vroeger een "optie" was om de dynamic indicators te krijgen, en enkel op de "duurdere" modellen kwam, nu komt het op elke auto in de straat
![]()
Dat zijn allemaal dingen die doorgaans van de Duitse klasse merken komen en dan langzaam doortrickelen naar de goedkopere merken.
Onder jouw vergelijking moet iemand die 8 jaar geleden zijn A4 kocht ook best pissig zijn, want toen had je nog standaard halogeen lampen terwijl het er nu standaard op zit. De tijd gaat nu eenmaal vooruit en ik vind het best prima dat Ford het doet, want zo wordt dat gedrag van Audi (BMW ook for that matter hoor) waarbij ze bewust heel strak segmenteren in looks tussen de technologische oplossingen een beetje ontmoedigd.
"Ja we zijn aan het kijken voor een A3 of een Mondeo, maar die Mondeo heeft wel die chique richtingaanwijzers, en jullie hebben dat niet op de A3?1!!1?" x 10000 en het zal wel tot bij Audi komen dat ze stilletjes aan dat mogen doortrekken over al hun modellen.
Ik snap wat je bedoelt, maar het lijkt precies of iedereen denkt dat ik Ford (of niet Audi in het algemeen) plebs vindt en zij deze functies niet mogen hebben, wat natuurlijk helemaal niet waar isHyperBart schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:29:
[...]
Ik vind het maar een beetje onzin wat je vertelt. Dat is altijd het geval geweest bij alle opties, denk maar aan xenon, bi-xenon, navigatie zelfs, adaptieve cruise control, lane assist, parkeersensoren.
Dat zijn allemaal dingen die doorgaans van de Duitse klasse merken komen en dan langzaam doortrickelen naar de goedkopere merken.
Onder jouw vergelijking moet iemand die 8 jaar geleden zijn A4 kocht ook best pissig zijn, want toen had je nog standaard halogeen lampen terwijl het er nu standaard op zit. De tijd gaat nu eenmaal vooruit en ik vind het best prima dat Ford het doet, want zo wordt dat gedrag van Audi (BMW ook for that matter hoor) waarbij ze bewust heel strak segmenteren in looks tussen de technologische oplossingen een beetje ontmoedigd.
"Ja we zijn aan het kijken voor een A3 of een Mondeo, maar die Mondeo heeft wel die chique richtingaanwijzers, en jullie hebben dat niet op de A3?1!!1?" x 10000 en het zal wel tot bij Audi komen dat ze stilletjes aan dat mogen doortrekken over al hun modellen.
Jammer dat je er zelf niet eerst wat avonturen in gaat belevenJazzy schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:55:
[...]
Ja, verkopen.Het hele importeren uit Japan enzo was leuk maar nu mag hij op zoek naar een nieuw baasje.

Mooie wagen RRCreations! Veel plezier ermee
Ik heb de auto midden oktober besteld en hij is eind november op de boot gegaan vanuit Osaka, Japan. Op 20 januari heb ik hem thuis gekregen, na het inklaren en afdragen van de invoerkosten en BTW. Daarna ben ik eerst druk geweest met een andere auto die ik tegelijk geïmporteerd had en eigenlijk pas met de 90 verder gegaan toen die verkocht was. Vorige week dus bij de RDW geweest en nu het kenteken er opgeschroefd.Matsooh schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:40:
Jammer dat je er zelf niet eerst wat avonturen in gaat belevenHoelang heeft de import geduurd?
Jammer dat je er eerst niet zelf wat trips mee maakt, importeer je vaker om nadien te verkopen?Jazzy schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:05:
[...]
Ik heb de auto midden oktober besteld en hij is eind november op de boot gegaan vanuit Osaka, Japan. Op 20 januari heb ik hem thuis gekregen, na het inklaren en afdragen van de invoerkosten en BTW. Daarna ben ik eerst druk geweest met een andere auto die ik tegelijk geïmporteerd had en eigenlijk pas met de 90 verder gegaan toen die verkocht was. Vorige week dus bij de RDW geweest en nu het kenteken er opgeschroefd.
Wat voor A5 neem je?Tylen schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:55:
Kogel is door de kerk. 1 Juni ruil ik de A3 om voor de A5. Ga wel achteruit op comfort en looks.
Contract loopt nog tot november dus kan nog even een paar maanden nadenken wat ik nou echt wil
(Ja het is er 1 die in de pool stond).
Hopelijk stuurt ie prima, anders kom je bij mij langs
Zit er wel 18" onder die config standaard?
En heeft die aan elke kant een pijpje? Of aan 1 kant twee pijpjes?
Hahaha en ja het sturen laat ik eerst bij de dealer oplossen als hij dat heeft.
En nee niet proficiat. Ik lever te veel in op comfort (automaat, stoelverwarming, dab, b&o efc etc). Maar nu heb ik wat lucht gekregen en kan mijn manager proberen om het lease budget in nederland in verhouding te krijgen met de rest van de wereld. (Zelfde functies in andere landen rijden A5, 320, C180, efc en ik kan er bu een golfje 1,0 3cilinder van halen).
En nee zeggen was geen optie? Of dat ie nog een paar maanden door geleased wordt ?Tylen schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:57:
Heb hem nog niet in het echt gezien.
Zit er wel 18" onder die config standaard?
En heeft die aan elke kant een pijpje? Of aan 1 kant twee pijpjes?
Hahaha en ja het sturen laat ik eerst bij de dealer oplossen als hij dat heeft.
En nee niet proficiat. Ik lever te veel in op comfort (automaat, stoelverwarming, dab, b&o efc etc). Maar nu heb ik wat lucht gekregen en kan mijn manager proberen om het lease budget in nederland in verhouding te krijgen met de rest van de wereld. (Zelfde functies in andere landen rijden A5, 320, C180, efc en ik kan er bu een golfje 1,0 3cilinder van halen).
PLS is toch over het algemeen wel prima uitgerust met de meest essentiële opties?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Typisch first world problem inderdaadRomeoJ schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:23:
Een paar maanden in een poolauto rijden – in dit geval een A5 – zou niet per definitie een straf hoeven zijn, ook al zitten er een aantal opties niet op die je wel graag wilt hebben.
PLS is toch over het algemeen wel prima uitgerust met de meest essentiële opties?
Boehoe ik moet in een Audi A5 rijden.. Waar kunnen we geld storten kerel?
Nu je hebt gekozen om de a5 te nemen moet je gewoon je mond houden en beseffen dat 3 kwart van Nederland in een oudere/slechter uitgeruste auto rijd!
Wel een beetje waar inderdaad. Mijn 9 jaar oude A4 voelt niet minder premium omdat men nu wél LED en weet ik wat heeft. Ik heb hem met mijn zuurverdiende centen bij elkaar gespaard en ga hem niet ineens vervangen omdat ze nieuwe koplampen hebben uitgevonden.HyperBart schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:29:
Onder jouw vergelijking moet iemand die 8 jaar geleden zijn A4 kocht ook best pissig zijn, want toen had je nog standaard halogeen lampen terwijl het er nu standaard op zit.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Zondag gebruikt om te kleien. Echt een heel ander resultaat dan dat ik had verwacht.

En m'n RNS-D die geblokkeerd stond na het eruit trekken van de accu + invoeren verkeerde code (je moet een uur wachten / de auto op contact houden / de RNS aanlaten, anders 'reset' de timer zichzelf weer)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 12:36 ]
Gebruik je een cockpitspray?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 06:33 ]
NeutraleTeun schreef op maandag 23 mei 2016 @ 05:58:
Jakkie, al die vlekken.
Well, that came out wrong.Jism
Signatures zijn voor boomers.
https://www.carclean.nl/p...sing_473ml_PB_NL16_100729
Tip: gebruik code AFBedankt voor 15% korting

Het is gewoon spiegelbeeld wat je nu hebt wat voorheen nooit bij een wasstraat is gehaald verder
Ja interieur behandel ik op de zondag altijd thuis achter met stofzuiger, wat cockpitspray en lederspul om het leer mee in de was te zetten.
Ik heb trouwens een vreemd probleem. Ik heb de draden NAAR de kleine versterker toe uitgevogeld en kom uit op 1x 12V, 1x REM & 1x audio.
Wanneer ik de 12V aansluit op de versterker gaat alles goed, hij gaat niet aan zolang die geen REM krijgt. Sluit ik REM erop aan (deze schakelt wanneer ik de RNS aan / uitzet met 0 / 12V) dan komt er rook uit de versterker...

De polariteit klopt verder... De rook betrof een spoel dat nogal warm werd. Er is verder geen schade (gelukkig) want dat blokje kost 275 euro en ik scheet 'm eerlijk gezegd), ik heb 'm nog weten te testen op m'n lab-voeding en daar werkt alles prima.
Gebruikt bose een ander soort systeem dan normaal dat er rook optreedt ?

Het is de bedoeling dat ik een 12V + direct vanaf de accu straks doortrek maar wil de boel testen voordat ik daar aan begin. Ik moet namelijk boren en plaatsen van rubbers van voor af aan om het draad er doorheen te krijgen.
Ben bezig met een wire diagram, want volgens mij komt er vanaf de RNS-D naar de grote versterker een REM-draadje. De bose versterker schakelt blijkbaar z'n eigen REM signaal.
Mijn weten was als je een versterker aan wou zetten je een draadje vanaf de 12V doorbrugde naar de REM. Ik heb alle draadjes uitgemeten, er komt netjes 12V uit. Polariteit klopt ook. Versterker gaat overigens gewoon AAN zodra deze aangesloten is, echter lijkt ie gewoon een shitload aan amps te krijgen ofzo.
ohw ja en sales van powerflex gecontacteerd voor het bestellen van rubbers.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 08:51 ]
O het is ook zeker geen straf en het is ook maar voor een paar maandjes.RomeoJ schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:23:
Een paar maanden in een poolauto rijden – in dit geval een A5 – zou niet per definitie een straf hoeven zijn, ook al zitten er een aantal opties niet op die je wel graag wilt hebben.
+Arfman schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:38:
[...]
Typisch first world problem inderdaad
Boehoe ik moet in een Audi A5 rijden.. Waar kunnen we geld storten kerel?
Ik heb niks te maken met 3/4 van de NL bevolking. Iedereen heeft zijn eigen referentie kader. Daarnaast had ik zeker een A6 avant gehaald met die opties idd (Hij staat nog steeds te koop namelijk). Misschien moeten jullie je iets minder aantrekken van de Audi rijders en je lekker met je eigen doelgroep gaan bezig houden.schumi1986 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:58:
Je had pas mogen klagen over de A5 als je deze geweigerd zou hebben en zelf van je eigen geld een Audi had gekocht met automaat, stoelverwarming, dab , bno, efc etc.
Nu je hebt gekozen om de a5 te nemen moet je gewoon je mond houden en beseffen dat 3 kwart van Nederland in een oudere/slechter uitgeruste auto rijd!
For me, case closed.
40 euro?! welk merk was dat? Dat is hopelijk inc klei.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:39:
Geen idee, het was op iniatief van garage om zondag even te poetsen / kleien. Ik merk nu ook het verschil wanneer je met je hand over de lak gaat, het oppervlak na kleien veel gladder aanvoelt, water ook niet meer 'hecht' op de lak en het er veel beter uitziet. flaconnetje koste wel dik 40 euro![]()
Het is gewoon spiegelbeeld wat je nu hebt wat voorheen nooit bij een wasstraat is gehaald verder
Ja interieur behandel ik op de zondag altijd thuis achter met stofzuiger, wat cockpitspray en lederspul om het leer mee in de was te zetten.
Dit is misschien iets voor jou:
https://forum.carclean.nl...15-update-geplaatst.4266/
Kijk of je via Elsawin een stroomschema vandaan kunt halen met betrekking tot je (rokende) amp
Dit x 1000! Alsof ik mijn broer met afgunst over mij hoor praten idd 'want MM heeft altijd $random_luxe_blabla'Tylen schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:17:
[...]
+
[...]
Ik heb niks te maken met 3/4 van de NL bevolking. Iedereen heeft zijn eigen referentie kader.

Heb je al meer info over de A5? Uitvoering? Motorisatie? Pics?
Je A3 was altijd een plaatje, ben benieuwd hoe de A5 er uit ziet.
www.google.nl
Sommige mensen moeten nu eenmaal af en toe met de neus op de feiten worden gedrukt en zich beseffen dat ze tot de lucky few behoren. Daar ben jij er ook 1 van, en dat geeft niks. Dat is het mooie van een forum, af en toe wordt je een spiegel voorgehouden.Tylen schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:17:
[...]
O het is ook zeker geen straf en het is ook maar voor een paar maandjes.
[...]
+
[...]
Ik heb niks te maken met 3/4 van de NL bevolking. Iedereen heeft zijn eigen referentie kader. Daarnaast had ik zeker een A6 avant gehaald met die opties idd (Hij staat nog steeds te koop namelijk). Misschien moeten jullie je iets minder aantrekken van de Audi rijders en je lekker met je eigen doelgroep gaan bezig houden.
For me, case closed.
Dat doe ik met quads wel eens maar dit met deze auto's uit Japan was in principe eenmalig. De 90 rijdt echt heerlijk maar is nu onze derde auto, dus ik heb echt geen excuus om hem er bij te houden. En verder ben ik zo veel mogelijk projectjes aan het afronden omdat ik een kitcar wil gaan bouwen. Heb het geld dus ook gewoon weer nodig.Matsooh schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:13:
[...]
Jammer dat je er eerst niet zelf wat trips mee maakt, importeer je vaker om nadien te verkopen?
Het is zeker geen afgunst, maar openlijk klagen over een leaseauto beter gezegd huurauto die je zelf geaccepteerd hebt is not done.MisteRMeesteR schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:38:
[...]
Dit x 1000! Alsof ik mijn broer met afgunst over mij hoor praten idd 'want MM heeft altijd $random_luxe_blabla'![]()
.
Assumptions....schumi1986 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:45:
[...]
Het is zeker geen afgunst, maar openlijk klagen over een leaseauto beter gezegd huurauto die je zelf geaccepteerd hebt is not done.
Ik kom hier over een paar maanden wel op terug als ik meer naar buiten kan treden waarom.. Maar er zitten meer kanten aan het verhaal.
Ben benieuwdTylen schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:32:
[...]
Assumptions....
Ik kom hier over een paar maanden wel op terug als ik meer naar buiten kan treden waarom.. Maar er zitten meer kanten aan het verhaal.
Ik snap dat het voor jou een downgrade is tov je mooiere A3, ik wil alleen met mijn reactie aangeven dat je met een a5 nog steeds niets te klagen hebt
Weten jullie uberhaubt wel wat Tylen zijn functie is? zo nee, dan snap je zijn verontwaardiging ook niet. Ik ken Tylen een aantal jaar (zo'n tien jaar nu (oke, laatste 5 jaar niet meer gezien haha) En nog nooit heeft hij zich als een yup/snob gedragen. Zijn opmerking mag dan wel een beetje raar overkomen. Maar dat is het totaal niet.schumi1986 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:01:
[...]
Ben benieuwd
Ik snap dat het voor jou een downgrade is tov je mooiere A3, ik wil alleen met mijn reactie aangeven dat je met een a5 nog steeds niets te klagen hebt
Ik zie iig niet elke 3 posts van hem zijn auto voorbijkomen en claimen dat het de beste/snelste/grootste/premium/betrouwbaarste is. En nu smeer ik hem weer hier want ik rij een Fiat

Jeroen(tje) hehe
Sommige mensen klagen al als hun auto niet leverbaar is in roze... Of dat er geen cassette-deck meer inzit... Andersom is er natuurlijk ook een zekere gewenning op bepaalde vlakken; denk aan de grootte van je TV, de smaak van je favoriete drankje etc.schumi1986 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:01:
[...]
Ben benieuwd
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Trek het dan niet uit de context, en stel gewoon dat het mijn mening over mijn auto was. Mijn mening telt niet als de universele waarheid van veel rijders hier. Ik ben gewoon erg tevreden met mijn auto die ondanks de kosten me wel elke dag voorziet met enorm veel plezier.Meulugar schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:08:
[...]
Ik zie iig niet elke 3 posts van hem zijn auto voorbijkomen en claimen dat het de beste/snelste/grootste/premium/betrouwbaarste is. En nu smeer ik hem weer hier want ik rij een Fiat![]()
![]()
Jeroen(tje) hehe
Op internet een berg commentaar op iemand z'n auto geven is altijd makkelijker dan zelf zo'n auto bezitten, onderhouden en rekeningen betalen. Daar hoor je mensen toevalliger gewijs dan ook nooit over.
Je weet dat als je een bose systeem hebt dat de versterker vervangen geen zin heeft he?Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:39:
Geen idee, het was op iniatief van garage om zondag even te poetsen / kleien. Ik merk nu ook het verschil wanneer je met je hand over de lak gaat, het oppervlak na kleien veel gladder aanvoelt, water ook niet meer 'hecht' op de lak en het er veel beter uitziet. flaconnetje koste wel dik 40 euro![]()
Ik heb trouwens een vreemd probleem. Ik heb de draden NAAR de kleine versterker toe uitgevogeld en kom uit op 1x 12V, 1x REM & 1x audio.
Wanneer ik de 12V aansluit op de versterker gaat alles goed, hij gaat niet aan zolang die geen REM krijgt. Sluit ik REM erop aan (deze schakelt wanneer ik de RNS aan / uitzet met 0 / 12V) dan komt er rook uit de versterker...
De polariteit klopt verder... De rook betrof een spoel dat nogal warm werd. Er is verder geen schade (gelukkig) want dat blokje kost 275 euro en ik scheet 'm eerlijk gezegd), ik heb 'm nog weten te testen op m'n lab-voeding en daar werkt alles prima.
Gebruikt bose een ander soort systeem dan normaal dat er rook optreedt ?Wanneer ik de 12V+ doorbrug naar de REM dan klapt er een zekering in het dash ...
Het is de bedoeling dat ik een 12V + direct vanaf de accu straks doortrek maar wil de boel testen voordat ik daar aan begin. Ik moet namelijk boren en plaatsen van rubbers van voor af aan om het draad er doorheen te krijgen.
Ben bezig met een wire diagram, want volgens mij komt er vanaf de RNS-D naar de grote versterker een REM-draadje. De bose versterker schakelt blijkbaar z'n eigen REM signaal.
Mijn weten was als je een versterker aan wou zetten je een draadje vanaf de 12V doorbrugde naar de REM. Ik heb alle draadjes uitgemeten, er komt netjes 12V uit. Polariteit klopt ook. Versterker gaat overigens gewoon AAN zodra deze aangesloten is, echter lijkt ie gewoon een shitload aan amps te krijgen ofzo.
Enigste optie is het hele systeem vervangen voor aftermarket en een nieuwe ISO stekker halen.
http://www.audizine.com/f...eplacing-stock-sub-woofer
Je kan ook deze route gaan maar dan moet je de bose amp laten zitten en een amp ernaast plaatsen voor een sub, een autosensing amp is de beste optie aangezien je dan alleen maar power nodig hebt en geen contact draad.
[ Voor 9% gewijzigd door Mixpower op 23-05-2016 14:56 ]
It's All In The "Mix"
Ja daar kwam ik dus vrij snel achter... dat het allemaal propetary is en je er alleen omheen komt door alles te vervangen.Mixpower schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:52:
[...]
Je weet dat als je een bose systeem hebt dat de versterker vervangen geen zin heeft he?
Enigste optie is het hele systeem vervangen voor aftermarket.
Maar ik lees her en der dat het wel mogelijk is, een aparte versterker te gebruiken voor alleen de sub. Trek een draad vanaf de accu naar achteren voor de versterker, tap in op het remote draadje dat de bose versterker ingaat vanaf de RNS (en niet de rem dat naar de subwoofer-versterker gaat) en that's it.
Wat ik probeerde gisteren was toch inhaken op het gedeelte van Bose wat ze afgeschermd hebben helaas. Ik ben bij Zijlstra in Borne geweest en die vond het geluid afschuwelijk. Gewoon de treble & bass op neutraal gezet, hij had gelijk, het klonk voor geen meter.
Hij zei me wel dat het geluid goed krijgen in een auto absoluut niet met 1000 euro gaat, en dat je voor een serieuze ingreep zo richting de 10k gaat.
Premium spul, A klasse apparatuur, gebruik van de beste isolatie in deuren enzo om het beste uit speakers te kunnen halen... Zei 'm ik neem genoeg met wat meer bass alleen als dat niet teveel gevraagd was
Bose is niet zo geweldig als dat het doet klinken. Het schijnt dat ze gewoon heel veel electronische signalen nog eens over het geluid knallen om het geluid zo een bepaalde (extra) klank te geven (denk aan gala effect).
Nou ja tot een beperkt volume klinkt het redelijk .. maar alles daarboven is gewoon kut. Speakers zijn 15 jaar oud, isolatie-foam zal ook wel z'n beste tijd hebben gehad enz.
Ja dat kan dus ookhttp://www.audizine.com/f...eplacing-stock-sub-woofer
Je kan ook deze route gaan maar dan moet je de bose amp laten zitten en een amp ernaast plaatsen voor een sub, een autosensing amp is de beste optie aangezien je dan alleen maar power nodig hebt en geen contact draad.
Echter zolang ik nog geen pinout heb kom ik niet ver. Ik gebruikte nu de remote die vanaf de versterker kwam. En ik denk dat bose daar een hele andere standaard gebruikt dan normaal het geval is.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 14:58 ]
Klopt, heb in mijn SL hetzelfde probleem maar daar klinkt het nog wel goed maar dat verschilt ook per auto!Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:57:
[...]
Ja daar kwam ik dus vrij snel achter... dat het allemaal propetary is en je er alleen omheen komt door alles te vervangen.
Maar ik lees her en der dat het wel mogelijk is, een aparte versterker te gebruiken voor alleen de sub. Trek een draad vanaf de accu naar achteren voor de versterker, tap in op het remote draadje dat de bose versterker ingaat vanaf de RNS (en niet de rem dat naar de subwoofer-versterker gaat) en that's it.
Wat ik probeerde gisteren was toch inhaken op het gedeelte van Bose wat ze afgeschermd hebben helaas. Ik ben bij Zijlstra in Borne geweest en die vond het geluid afschuwelijk. Gewoon de treble & bass op neutraal gezet, hij had gelijk, het klonk voor geen meter.
Hij zei me wel dat het geluid goed krijgen in een auto absoluut niet met 1000 euro gaat, en dat je voor een serieuze ingreep zo richting de 10k gaat.
Premium spul, A klasse apparatuur, gebruik van de beste isolatie in deuren enzo om het beste uit speakers te kunnen halen... Zei 'm ik neem genoeg met wat meer bass alleen als dat niet teveel gevraagd was![]()
Bose is niet zo geweldig als dat het doet klinken. Het schijnt dat ze gewoon heel veel electronische signalen nog eens over het geluid knallen om het geluid zo een bepaalde (extra) klank te geven (denk aan gala effect).
Nou ja tot een beperkt volume klinkt het redelijk .. maar alles daarboven is gewoon kut. Speakers zijn 15 jaar oud, isolatie-foam zal ook wel z'n beste tijd hebben gehad enz.
In mijn TT destijds vond ik het Bose systeem altijd top klinken mits je een upgrade dead naar de RNS-E, die had gewoon veel meer power dan de standaard radio!
En ik durf je te wedden dat al je een upgrade doet naar de RNS-E en dan een sub plaatst met eigen amp dat het een wereld van verschil maakt, heb het vaker gezien dat de af-fabriek unit gewoon niet genoeg power heeft om het bose systeem fatsoenlijk te laten klinken ondanks de eigen bose amp.
En in het geval van de TT in ieder geval (weet niet of de B5 dat ook heeft) altijd de GALA mic uitschakelen middels coderen!
EDIT:
Pinout Bose Amp

[ Voor 8% gewijzigd door Mixpower op 23-05-2016 15:10 ]
It's All In The "Mix"
Er zat overigens wel een verschil in in het geluid (positief) toen ik de RNS-D vervangen had met een ander model. Echter kwam ik erachter dat ik een RNS-D C uitvoering erin heb gezet ipv RNS-D DX uitvoering. Hij leest de navigatie-maps ineens niet meer en het blijkt dus te gaan om een andere type dan dat ik dacht.
Blijkbaar stuwt Audi allerlei verschillende revisies met modellen in hun A4 / A6's, maar qua functionaliteit precies hetzelfde.
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 15:09 ]
Voor zover ik kan zien is dit exact de Bose Amp die jij in de RS4 hebt zitten, dus die pinout zou correct moeten zijn.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:07:
Dat is die van een Bose symphony in een B5 avant?
Er zat overigens wel een verschil in in het geluid (positief) toen ik de RNS-D vervangen had met een ander model. Echter kwam ik erachter dat ik een RNS-D C uitvoering erin heb gezet ipv RNS-D DX uitvoering. Hij leest de navigatie-maps ineens niet meer en het blijkt dus te gaan om een andere type dan dat ik dacht.
Blijkbaar stuwt Audi allerlei verschillende revisies met modellen in hun A4 / A6's, maar qua functionaliteit precies hetzelfde.
Maar een upgrade naar de RNS-E zou ik altijd aanraden, zeker om meer power uit je bose systeem te krijgen.
It's All In The "Mix"
Ja de RNS-E is een ding dat al langer op de todo lijst stond, maar je moet hiervoor een inbouw-plaat op maat maken, want de plastic covers die in omloop zijn hebben een kier zo groot als een twee-euromunt en dat vind ik niet zo netjes:

Zo verschrikkelijk zonde... maar het zal wel aan mij liggen dat ik het zo perfect mogelijk hebben wil
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 15:14 ]
Dat lijkt mij wel de juiste te zijn ja!Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:13:
Dan zou het witte draadje rechts op de hoek het draadje moeten zijn dat ik zoek. Even uitmeten wanneer ik wat tijd weer heb.
Ja de RNS-E is een ding dat al langer op de todo lijst stond, maar je moet hiervoor een inbouw-plaat op maat maken, want de plastic covers die in omloop zijn hebben een kier zo groot als een twee-euromunt en dat vind ik niet zo netjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo verschrikkelijk zonde... maar het zal wel aan mij liggen dat ik het zo perfect mogelijk hebben wil
Haha, ja dat klopt ja dat is een beetje jammer!
Gewoon even contact opnemen met Virdee die woont in de UK,
super goedkoop is het niet maar hij levert wel echt top werk af en ziet er OEM uit!

http://audisrs.com/viewtopic.php?t=4913&start=0
It's All In The "Mix"
Ik probeer het te verkrijgen bij iemand die z'n RS4 in onderdelen wegdoet, ebay duitsland bijv.
Kan ik beamen. In mijn auto (RX-8, weliswaar geen Audi, wel Bose systeem) klonk het wel "ok-isch" met de standaard headunit. Sinds ik een parrot heb met bleutooth koppeling is het geluid in één keer van "ok" naar dikke prima gegaan. Toch vreemd als je bedenkt dat je losse Bose versterkers hebt, maar blijkbaar is het standaard input signaal dusdanig slecht dat daar veel te halen valt.Mixpower schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:01:
[...]
Klopt, heb in mijn SL hetzelfde probleem maar daar klinkt het nog wel goed maar dat verschilt ook per auto!
In mijn TT destijds vond ik het Bose systeem altijd top klinken mits je een upgrade dead naar de RNS-E, die had gewoon veel meer power dan de standaard radio!
En ik durf je te wedden dat al je een upgrade doet naar de RNS-E en dan een sub plaatst met eigen amp dat het een wereld van verschil maakt, heb het vaker gezien dat de af-fabriek unit gewoon niet genoeg power heeft om het bose systeem fatsoenlijk te laten klinken ondanks de eigen bose amp.
En in het geval van de TT in ieder geval (weet niet of de B5 dat ook heeft) altijd de GALA mic uitschakelen middels coderen!
EDIT:
Pinout Bose Amp
[afbeelding]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Yep, maar dan is het wel netjes! En ach die RS4 heeft nu al zoveel gekost kan dat er ook nog wel bij.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:46:
Nice... 320 euro voor een stuk plastic.
Ik probeer het te verkrijgen bij iemand die z'n RS4 in onderdelen wegdoet, ebay duitsland bijv.
Inderdaad heel vreemd maar heb het vaker gezien bij bose systemen, maar de headunit moet ook een bepaalde power output hebben en als die inderdaad slecht is heb je aan die bose amp ook niks.wesleytjuh schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:49:
[...]
Kan ik beamen. In mijn auto (RX-8, weliswaar geen Audi, wel Bose systeem) klonk het wel "ok-isch" met de standaard headunit. Sinds ik een parrot heb met bleutooth koppeling is het geluid in één keer van "ok" naar dikke prima gegaan. Toch vreemd als je bedenkt dat je losse Bose versterkers hebt, maar blijkbaar is het standaard input signaal dusdanig slecht dat daar veel te halen valt.
It's All In The "Mix"
http://www.mbcaraudio.nl/...frame-mazda-rx-8-002.html
Maar dat zal vast door het Bose-gedoe komen?
Vriend van me heeft ook een a1 maar dan met Bose. Na 1 week had hij gelijk zijn complete Bose systeem eruit gesloopt en een custom install erin gedaan. Pioneer Reference speakers, Pioneer Reference amps, Mosconi DSP, deuren gedempt etc. Klinkt echt veeeeeeeeel beter....alleen het bedrag: 4kwesleytjuh schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:49:
[...]
Kan ik beamen. In mijn auto (RX-8, weliswaar geen Audi, wel Bose systeem) klonk het wel "ok-isch" met de standaard headunit. Sinds ik een parrot heb met bleutooth koppeling is het geluid in één keer van "ok" naar dikke prima gegaan. Toch vreemd als je bedenkt dat je losse Bose versterkers hebt, maar blijkbaar is het standaard input signaal dusdanig slecht dat daar veel te halen valt.

Man ....NeutraleTeun schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:14:
Over veel geld, andere headunit/paneel en RX8 gesproken:
http://www.mbcaraudio.nl/...frame-mazda-rx-8-002.html
Maar dat zal vast door het Bose-gedoe komen?
Het probleem van nederlandse webshops is is dat ze altijd hun (fikse) marges erbovenop rekenen.
http://www.ebay.de/sch/i....A+RX-8+%28002%29&_sacat=0
http://www.ebay.de/itm/2D...9ae202:g:QxMAAOSwQItT6fzF
Complete kit, helft van het geld. Kijk op ebay polen en het is nog goedkoper.
http://www.ebay.pl/sch/i....A+RX-8+%28002%29&_sacat=0
72 euro
Ik schrok van de kostprijs van ongeveer 10k voor mijn auto, om de gehele audio te upgraden. Ik vraag 'm als ik naar de media markt ga, en zelf een zaterdag ga klussen, ben ik denk ik klaar voor net 500 a 750 euro? Hij lacht en verteld me dat het spul van MM totaal niet vergelijkbaar is met professionele audio dat in een auto gestopt wordt.Rainesh schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:19:
[...]
Vriend van me heeft ook een a1 maar dan met Bose. Na 1 week had hij gelijk zijn complete Bose systeem eruit gesloopt en een custom install erin gedaan. Pioneer Reference speakers, Pioneer Reference amps, Mosconi DSP, deuren gedempt etc. Klinkt echt veeeeeeeeel beter....alleen het bedrag: 4kEn dan heeft hij het ook nog eens zelf ingebouwd.
Het komt neer op gebruik van A-merken, kwaliteitsspul voor o.a bedrading, besturing, materialen zoals demping en flink wat manuren want alles moet natuurlijk uit elkaar.
Ik heb ook ooit een jaartje met een sub + versterker van de MM gereden in m'n golf. Qua bass HARD! Maar qua duurzaamheid was het met een jaar naar de klote. Hout van de kist was gaan rotten, en dat werd er op ten duur ook echt uitgesput met hard spelen. De amp had op alle contactpunten gewoon roest en dat hoorde je op langere duur. Stroomtoevoer was niet goed meer, ding werd gloeiend heet want de impedantie veranderde met rotte connectoren enz.
Toen ik in zo'n demo voertuig zat liet ie me een track horen dat gewoon ontzettend goed klonk. Zelfs beter dan bij mij thuis. En dat nog zonder subwoofer een beste kick eruit krijgen.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 16:31 ]
Maar zit die hoge prijs dan puur in de Bose connector?
Want als ze zo'n lijst kunnen maken voor een andere type Mazda (of merk auto) à paar tientjes. Dan waarom komt de RX8 op een aantal honderd.
Zelfde dus bv met die lijst voor jouw auto.
Of is dat omdat dat echt totale custom is. Als in: Geen normale upgrade.
Van een 1din naar 2din is namelijk vrij "normaal", maar in jouw geval zou het dus gaan om een "niet logische/standaard" vervanging?
Het feit dat er al rook uit m'n 275 euro kostende versterker moet komen via een onschuldig REM-draadje zegt al genoeg ... Ze gebruiken een hele andere standaard dan dat je normaal in auto's vind.
De RNS is geen wereldvreemd apparaat ofzo, je kunt prima je eigen setup erachter knallen. Deze heeft gewoon een din met daarop uitgangen voor speakers.
Waarom zo'n plaat voor de RS4 B5 320 euro moet kosten, geen idee, maar gewoon omdat hij de enige is die specifiek voor die auto en dat type RNS zo'n plaat maakt hij z'n prijs ook kan rekenen. De hele RS markt is een markt apart. Ja S4's en RS4's zijn gewild, en ze zullen over 3 a 5 jaar mischien wel 20 tot 40k waard zijn, maar de doelgroep erachter is heel klein.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.