Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 90 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:20
jadjong schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:27:
[...]

Dan kan het signaal alleen opgevangen worden als jij op de knop drukt, de kans dat jij de auto vergeten bent op slot te zetten is nu wel erg groot. :+
Hoe het zit met sleutels dupliceren via de OBD poort kan Rainesh je meer over vertellen.
Kan prima.. Ze kunnen een aparaat in de buurt van je auto leggen die het signaal opvangt op het moment dat jij de auto opent en sluit. Dit aparaat neemt de waarde op en kan deze later opnieuw afspelen. Super simpel.
YouTube: High-tech car theft: How to hack a car (CBC Marketplace) (vanaf 4 minuut 30)

*sowieso

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
kevinl schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:15:
[...]

Wat is een kieslijst? Bij mij was gewoon het achterste kleinste zijruitje ingetikt om de A3 open te krijgen.
Autocorrect...bedoel sierlijsten.

Ja die methode gebruiken ze ook.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:00
InFamous schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:19:
@Rainesh er is nu ook een trend gaande met de decoder sleutels. Auto hebben ze daarmee binnen een minuut open zonder schade.
is er uberhaupt iets tegen te doen? of je nu keyless entry hebt of een normale sleutel? volgens mij verzinnen die ratten steeds wat nieuws om in te kunnen breken.

Verwijderd

Topicstarter
harrybeuker schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:12:
[...]

is er uberhaupt iets tegen te doen? of je nu keyless entry hebt of een normale sleutel? volgens mij verzinnen die ratten steeds wat nieuws om in te kunnen breken.
Ja, we dachten ooit eens een airbag onder de bestuurdersstoel te plaatsen, die remotely te triggeren was. Geheid dat de dief zijn nek breekt zodra dat ding afgaat. Maar dat is strafbaar enzo.

Zo jammer soms dat je je eigen goederen niet mag beschermen op de meest creatieve manier. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

DonJunior schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:31:
[...]

Kan prima.. Ze kunnen een aparaat in de buurt van je auto leggen die het signaal opvangt op het moment dat jij de auto opent en sluit. Dit aparaat neemt de waarde op en kan deze later opnieuw afspelen. Super simpel.
YouTube: High-tech car theft: How to hack a car (CBC Marketplace) (vanaf 4 minuut 30)
Gewoon MiBlock nemen van Moving Intelligence. Kunnen ze signaal opvangen wat ze willen, krijgen de auto toch niet gestart :z en uiteraard een Bearlock. Knappe jongens als je dan nog een auto meeneemt.

[ Voor 5% gewijzigd door Yzord op 29-08-2019 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:19
https://www.autoblog.nl/n...n-de-komende-jaren-129387

Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2019/Audi-planning-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2019/Audi-planning-2.jpg

Iemand een idee van de motor notaties qua toevoeging
-e (plugin?)
-6V (ipv de 48V?)

• Scrtz
  • Laatst online: 15-09 21:27
Lambo LP670 SV schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:37:
https://www.autoblog.nl/n...n-de-komende-jaren-129387

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand een idee van de motor notaties qua toevoeging
-e (plugin?)
-6V (ipv de 48V?)
-e is plugin hybrid
-6v is mild hybrid met 6volt

• Rainesh
Scrtz schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:55:
[...]

-e is plugin hybrid
- e is inderdaad plugin hybrid
- 6v is handgeschakelde

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Die e-tron GT is het wachten wel waard. Goddamn wat lekker.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:37

MLLL

Palm Treo 650

[...]

-e is plugin hybrid
6 volt? Mijn fietsdynamo levert nog meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 15-09 21:27
Rainesh schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:06:
[...]

- e is inderdaad plugin hybrid
- 6v is handgeschakelde
Oh echt? Dacht dat ze mild hybrid daarmee bedoelde haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

-e is plugin hybrid
Afbeeldingslocatie: https://i5.walmartimages.com/asr/36072c37-0ab1-4ae8-a0f1-458bf5fe7238_1.b6e38f3d784e42d120972d4a170ef550.jpeg

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

User

S3

@Rainesh weet jij toevallig of de binnenspiegel (automatisch dimmend) van een A3 8V FL ook past op een A3 8V?

Kzag vandaag bij de dealer dat de A3 facelift een frameloze binnenspiegel heeft, en ik vind mijn binnenspiegel een beetje te klein. De monteurs daar konden me niet direct een antwoord geven dus ik dacht "Dat weet Rainesh vast wel". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
User schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:40:
@Rainesh weet jij toevallig of de binnenspiegel (automatisch dimmend) van een A3 8V FL ook past op een A3 8V?

Kzag vandaag bij de dealer dat de A3 facelift een frameloze binnenspiegel heeft, en ik vind mijn binnenspiegel een beetje te klein. De monteurs daar konden me niet direct een antwoord geven dus ik dacht "Dat weet Rainesh vast wel". ;)
Als het goed is wel. Heb de frameloze versies ook in andere (oudere) modellen gezien.

Let op: dimfunctie kun je niet uitzetten op een frameloos versie. Althans ik heb het nog niet gevonden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:43:
[...]

Als het goed is wel. Heb de frameloze versies ook in andere (oudere) modellen gezien.

Let op: dimfunctie kun je niet uitzetten op een frameloos versie. Althans ik heb het nog niet gevonden haha
Binnenlichtje doen branden en op laagste stand zetten. Als binnenlicht brand, is autodim uitgeschakeld.

Beetje hacky. Maar idd geen andere mogelijk mogelijk (zonder hardware mod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
SadisticPanda schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:56:
[...]

Binnenlichtje doen branden en op laagste stand zetten. Als binnenlicht brand, is autodim uitgeschakeld.

Beetje hacky. Maar idd geen andere mogelijk mogelijk (zonder hardware mod).
Ik kan mn binnenlicht niet dimmen. Zodra ik binnenlicht aanzet dan gaat ie gelijk dimmen haha. Mn buitenspiegels worden dan ook gelijk donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
  • Nu online

User

S3

Rainesh schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:43:
[...]

Mooi! Vanmiddag moet ik er weer langs m'n auto ophalen, zal ik direct even vragen of ze dat voor me kunnen/willen doen. Volgens een monteur is het riskant om zo de binnenspiegel te vervangen omdat je de kans loopt dat de voorruit barst als je de hele spiegel los trekt.

In ander nieuws, kheb vanmiddag eindelijk nieuwe velgen op m'n auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

User schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:12:
[...]
Mooi! Vanmiddag moet ik er weer langs m'n auto ophalen, zal ik direct even vragen of ze dat voor me kunnen/willen doen. Volgens een monteur is het riskant om zo de binnenspiegel te vervangen omdat je de kans loopt dat de voorruit barst als je de hele spiegel los trekt.

In ander nieuws, kheb vanmiddag eindelijk nieuwe velgen op m'n auto. :)
O, dan zien we de foto's vanzelf wel, toch? :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
  • Nu online

User

S3

GerCor schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:22:
[...]

O, dan zien we de foto's vanzelf wel, toch? :+
Als ik zin heb om de auto nog even te poetsen wel ja. :+

Hij's van buiten best... ranzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

User schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:24:
[...]
Als ik zin heb om de auto nog even te poetsen wel ja. :+

Hij's van buiten best... ranzig.
50% kans dus. :Y

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:18
Rainesh schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:52:
[...]

Controleer eens je sierlijsten bij je portieren. Kans is groot dat ze dit gedemonteerd hebben om zo het slot te openen. Bekend truukje bij de A3. Daarom semi alarm erop coderen, zodat je toeter en alarmlichten af gaan op het moment dat dit gebeurd.
Geen schade aan de sierlijsten. Er zit volgens mij gewoon een alarm op. Het gaat om een leaseauto, dus wat mij betreft komen er geen ingewikkelde dure anti-inbraak locks etc. op. De LM vergoed dit niet en uiteindelijk is de auto van hen. Sleutels vervangen bijvoorbeeld was meer dan 1000,-. Daar wilden ze niet aan.

http://500px.com/Abd3licious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
harrybeuker schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:12:
[...]

De nieuwe keyless systemen zijn iets beter want de sleutel stuurt niet constant signaal meer uit tenzij hij in beweging is. Dus nu kunnen dieven niet meer gewoon je wagen op de oprit openen als je sleutel ietwat in de buurt ligt (tenzij je er mee in je broekzak loopt uiteraard :) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• User
  • Nu online

User

S3

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TsVVU7S.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkAudi1987
  • Laatst online: 11-02-2022
Goedenavond heren, gisteren heb ik in me audi a1 van einde 2011 cruisecontrol ingebouwd nieuwe hendel en kap eronder En in vcds alles aangezet de stuurkolommodule `5K0 953 569 H was al goed zoals ik in veel topics heb kunnen vinden nu blijft er een foutcode naar voren komen. En dat zijn deze:

6082 - Steering Column Control Module
U0212 00 [032] - No Communications
Intermittent

6118 - Cruise Control Switch (E45)
P0568 00 [037] - Implausible Signal
Not Confirmed

Nou heb ik even contact gehad met @Rainesh en hij zegt dat er nog een kabeltje getrokken moet worden. Klopt die? En is er iemand die mij kan vertellen van waar naar waar deze precies getrokken moet worden. Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MarkAudi1987 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:46:
Goedenavond heren, gisteren heb ik in me audi a1 van einde 2011 cruisecontrol ingebouwd nieuwe hendel en kap eronder En in vcds alles aangezet de stuurkolommodule `5K0 953 569 H was al goed zoals ik in veel topics heb kunnen vinden nu blijft er een foutcode naar voren komen. En dat zijn deze:

Intermittent

Not Confirmed

Nou heb ik even contact gehad met @Rainesh en hij zegt dat er nog een kabeltje getrokken moet worden. Klopt die? En is er iemand die mij kan vertellen van waar naar waar deze precies getrokken moet worden. Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Mark
@GioStyle kom er maar in. Jij hebt toch zelf geretrofit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heeft iemand ervaring met zo'n aftermarket android radio? Heb nu net zo'n Yatour ingebouwd voor bluetooth streaming, maar wellicht ga ik in de toekomst wel meer willen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:05:
Heeft iemand ervaring met zo'n aftermarket android radio? Heb nu net zo'n Yatour ingebouwd voor bluetooth streaming, maar wellicht ga ik in de toekomst wel meer willen.
Daar is een heel topic over.

Het Android Autoradio Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Op zich richtte ik mijn op Audi rijders, maar daar topic kan zeker behulpzaam zijn. Dank je.
Als ik daarin even gauw zoek lees ik weinig positieve verhalen, maar dat kan natuurlijk ook aan de gebruiker liggen. Maar eens gaan verdiepen.
Al die ik er al weinig die een beetje smoelen met mijn vooroorlogse dashboard. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:38
MarkAudi1987 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:46:

Intermittent

Not Confirmed

Groetjes Mark
Ja, kabel moet worden aangesloten en dat is best een tijdrovende klus, want je moet het een en ander demonteren in de motorruimte om het kabeltje van de binnenkant naar de motorruimte te krijgen. Uit mijn hoofd moet je de ruitenwissers uitbouwen, waterbord, schutbord, ruitenwisserarmen... En dat allemaal voor een kabeltje. :'(

Ik heb een mapje met documentatie voor het inbouwen van cruise control, wil het best naar je toezenden, maar geheel op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GioStyle schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:47:
[...]

Ja, kabel moet worden aangesloten en dat is best een tijdrovende klus, want je moet het een en ander demonteren in de motorruimte om het kabeltje van de binnenkant naar de motorruimte te krijgen. Uit mijn hoofd moet je de ruitenwissers uitbouwen, waterbord, schutbord, ruitenwisserarmen... En dat allemaal voor een kabeltje. :'(

Ik heb een mapje met documentatie voor het inbouwen van cruise control, wil het best naar je toezenden, maar geheel op eigen risico.
klopt, heb je poelietrekker nodig om de ruitewissers eraf te krijgen en vaak ook dremel op veiligheidbouten door te slijpen die de ECU vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkAudi1987
  • Laatst online: 11-02-2022
@GioStyle die zou ik heel graag van je willen ontvangen. Dat wordt weer een lekker klusje dus 😕 naja hij moet het toch gaan doen en ben niet bang om me handen vies te maken gelukkig. Zou je hem willen sturen naar mijn mail adres *knip

Thanks

[ Voor 6% gewijzigd door InFamous op 31-08-2019 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gonadan schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:05:
Wat voor wagen/model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 08:43

InFamous

excommunicado

@MarkAudi1987 tenzij je gigantisch veel spam wilt ontvangen is het niet verstandig je e-mailadres te plaatsen in een openbaar topic. Ik heb deze nu even voor je weggehaald, je kan dan beter even een DM sturen naar @GioStyle.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

A4B7 BNS5.0

Leon heeft die leeftijdscategorie al uitgefaseerd geloof ik, en Pedro is meer van de auto zelf, dus ben op Google aangewezen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gonadan schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:59:
[...]

A4B7 BNS5.0

Leon heeft die leeftijdscategorie al uitgefaseerd geloof ik, en Pedro is meer van de auto zelf, dus ben op Google aangewezen. :P
https://www.audiovolt.nl/...auto-navigatie-autoradio/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ja die site had ik gevonden, ze hebben meerdere modellen voor mijn type. Heb jij ervaring met die modellen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gonadan schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:07:
[...]

Ja die site had ik gevonden, ze hebben meerdere modellen voor mijn type. Heb jij ervaring met die modellen?
Helaas geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dan is het niet echt antwoord op m'n vraag, maar toch bedankt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
SadisticPanda schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:06:
[...]

klopt, heb je poelietrekker nodig om de ruitewissers eraf te krijgen en vaak ook dremel op veiligheidbouten door te slijpen die de ECU vasthouden.
Ruitenwissers loshalen hoeft echt niet met een poelietrekker. (Ik heb het met de hand gedaan, maar auto was nog geen 10 maanden oud). Gewoon het kapje die op de moer zit weghalen, moer wat losdraaien, met je linkerhand het uiteinde van je wisser vastpakken en met je rechterhand bij het scharnierpunt indrukken en voorzichtig trekken. Beetje heen en weer wiebelen en als je voelt dat ie loszit, kan je de moer weghalen.

Handig is ook om de moer en ruitenwisserarm met een stift te markeren, zodat je weet hoe je terug moet plaatsen.

En veiligheidsbouten slijpen die de ECU vasthouden? Nee, bij de A1 zitten geen veiligheidsbouten.

@MarkAudi1987 :

Maak vooral veel foto's voordat je de boel uit elkaar haalt. Zo kan je goed terugkijken als je niet meer weet hoe je een onderdeel terug moet plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door GioStyle op 01-09-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GioStyle schreef op zondag 1 september 2019 @ 09:19:
[...]

Ruitenwissers loshalen hoeft echt niet met een poelietrekker. (Ik heb het met de hand gedaan, maar auto was nog geen 10 maanden oud). Gewoon het kapje die op de moer zit weghalen, moer wat losdraaien, met je linkerhand het uiteinde van je wisser vastpakken en met je rechterhand bij het scharnierpunt indrukken en voorzichtig trekken. Beetje heen en weer wiebelen en als je voelt dat ie loszit, kan je de moer weghalen.

En veiligheidsbouten slijpen die de ECU vasthouden? Nee, bij de A1 zitten geen veiligheidsbouten.

@MarkAudi1987 :

Maak vooral veel foto's voordat je de boel uit elkaar haalt. Zo kan je goed terugkijken als je niet meer weet hoe je een onderdeel terug moet plaatsen.
Bij mijn Tiguan van 2011 wel. Veiligheidsbouten en poelietrekker nodig.
Was niet nodig voor cruise control. Geen extra draad nodig, wel extra draden nodig voor offroad mode in te schakelen :p

Dat schutbord enzo eraf krijgen is nog minste werk. Waar ik altijd langst zit mee te kutten is, van het interieur naar de motor te geraken. Dat is grootste prutswerk. Je wil geen originele kabels beschadigen en liefst ook geen extra gaten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ja, en die kabel met met die zwarte wollige tape intapen. Daar was ik ook wel even zoet mee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:04
Wat zijn de gedachtes van de experts hier bij een occasion A5 sportback 2.0 tfsi 211pk quattro uit 2010, maarrrrr met 240k op de teller? De auto is vol uitgevoerd, dubbel s-line, dealer onderhouden boekjes etc. maar 't kilometrage schrikt wel behoorlijk af.

Ik zal er hooguit 10-12k mee rijden per jaar schat ik zo, maar als je zo'n auto koopt dan krijg je er nadien bij inruil (na bijv 5 jaar gebruik) denk ik ook zeer weinig meer voor terug?

En valt er nog iets nuttigs te zeggen over grote kostenposten die je rond zo'n kmstand gaat tegenkomen?

M'n gevoel zegt: YES, maar m'n verstand zegt: koop een A4 sedan 1.8 tfsi 120pk uit 2011 met 98k op de teller en tevens ook zeer vol uitgevoerd etc voor ongeveer hetzelfde geld (14k euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@r0g3r definieer vol uitgevoerd?

Let overigens op, er worden veel A4 B8 aangeboden als zijnde S line die absoluut geen S line exterieur hebben.

Link anders even naar beide auto’s.

[ Voor 69% gewijzigd door InFamous op 03-09-2019 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
InFamous schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:36:
@r0g3r definieer vol uitgevoerd?

Let overigens op, er worden veel A4 B8 aangeboden als zijnde S line die absoluut geen S line exterieur hebben.

Link anders even naar beide auto’s.
Oh ik dacht dat 'vol' een redelijk gangbare term was voor een auto met veel extra opties.

Ben zelf gecharmeerd van het model van de A5 sportback, maar in de prijsklasse tot 15k vind je doorgaans kaal uitgevoerde modellen, dan wel hoge kmstanden, vaak beiden. Minimale eis is toch wel s-line interieur, ext. is dan mooi meegenomen. Hier mijn voorbeeld.

Bij de A4 B8 dus tot 15k ook modellen met lagere kmstanden, deze bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Nu online

User

S3

Op Gaspedaal staat die A5 nog met een prijs van 13.5k en "Nieuw binnen". Als een "Nieuw binnen" auto direct al een eind zakt in de prijs gaat bij mij al een lampje branden, maar dat even terzijde. :+

Ik zou even goed op een rijtje zetten welke opties je nu echt heel graag wil hebben. Ik heb zelf een auto die veel mensen links zullen laten liggen omdat er praktisch geen extra opties op zitten. Ik was van plan om er nog een achteruitrijcamera in te bouwen maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan, simpelweg omdat ik het niet nodig ben. Auto is klein zat om gewoon achteruit in een parkeervak te hoeken. :P

Zou jammer zijn als je een auto stampensvol met opties koopt waarvan driekwart niet gaat gebruiken. Had je beter voor dat zelfde geld een 'kalere' auto kunnen kopen met minder kms, dikkere motor, whatever. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@r0g3r
Vol is inderdaad vol met opties, ik moet eerlijk bekennen dat beide auto’s niet echt vol zijn. Maar jij kan hiervoor jezelf beter een beeld bij vormen bij wat jij belangrijk vind.

De A4 heeft alleen Sline interieur en geen exterieur.

[ Voor 12% gewijzigd door InFamous op 03-09-2019 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
@User Ik ben op de hoogte van de prijsdaling, de 'nieuw binnen'-banner hebben ze sinds het begin niet meer gewijzigd, auto staat inmiddels al een paar maandjes te koop en sinds vandaag 600 euro goedkoper, bovendien kan er bij een eventuele prijsonderhandeling nog wel wat vanaf mag ik aannemen.
Verder gaat 't me meer om de uiterlijke opties zoals sportstoelen/stuur etc, parkeersensoren etc vind ik zelf ook niet zo interessant.

@InFamous ik ben al een maandje bezig met research en kom zelden autos uit dat tijdperk tegen met meer opties, kun jij aangeven welke significante opties jij bijv. mist? Misschien even iets meer duiding van kant mbt mijn wensenlijstje:
bouwjaar >2010
benzine, handgeschakeld
S-line int/(event. ext)
liefst <150k
max 15k (maar dan wel uitonderhandeld inc. 6mnd garantie/apk/ext.aankoopkeuring)
sedan/hatchback

Verder ben ik dus ook benieuwd naar reacties op de kmstand.

[ Voor 8% gewijzigd door r0g3r op 03-09-2019 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik heb andere wensen dan jij hebt. Mijn A4 uit 2011 heeft dan ook:

S line interieur
S line exterieur
S line onderstel
Elektrisch inklapbare en verstelbare spiegels
Dimmende binnen en buiten spiegels
Electrische achterklep
Bang & Olufsen audio
Grootlicht assistent
Side assist
Ambience lichtpakket
Volleder interieur
Stoelverwarming voor en achter
Elektrisch verstelbare voorstoelen met memory functie
MMI 3G high met HDD opslag
Gescheiden climatronic voor en achter
Privacy glass
Achteruitrijcamera
Parkeersensoren voor en achter
Telefoonvoorbereiding met USB aansluiting
Standkachel

En dan mis ik eigenlijk nog
Lane assist
Adaptive cruisecontrol

Maar ik zit gemiddeld 40K in dat ding en luxe is dan geen overbodige. KM stand zoek ik dus ook altijd laag uit gezien de kilometers die ik rijd.

Echter ben ik niet bang voor hoge standen mits goed gedocumenteerd. Als een auto echt dealer onderhouden is kan je meestal met het kenteken een willekeurige dealer binnenstappen en vragen om de historie.

Waarom kijk je trouwens niet naar een A3 sedan daar zal wat meer haalbaar zijn in combinatie met het budget.

[ Voor 5% gewijzigd door InFamous op 03-09-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Bij beide is het wel belangrijk om te weten of motor revisie gehad heeft ivm olieverbruik.

De a5 kan wel een hoge km stand hebben, maar als alles goed onderhouden is dan moet dat geen probleem zijn. De a4 heeft geen s-line exterieur maar wel weer MMI Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Rainesh schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:56:
Bij beide is het wel belangrijk om te weten of motor revisie gehad heeft ivm olieverbruik.

De a5 kan wel een hoge km stand hebben, maar als alles goed onderhouden is dan moet dat geen probleem zijn. De a4 heeft geen s-line exterieur maar wel weer MMI Plus.
De a5 heeft hem gehad, de a4 weet ik niet. Hoe zou je dit dan in de onderhandeling mee moeten nemen? Vragen of zij die nog gaan doen of 1000-1500 minder bieden in de wetenschap dat die reparatie nog gaat komen?

Zijn er verder geen standaard onderdelen die het rond de 250k gaan begeven en dure reparaties opleveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:58
r0g3r schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:10:
[...]

De a5 heeft hem gehad, de a4 weet ik niet. Hoe zou je dit dan in de onderhandeling mee moeten nemen? Vragen of zij die nog gaan doen of 1000-1500 minder bieden in de wetenschap dat die reparatie nog gaat komen?

Zijn er verder geen standaard onderdelen die het rond de 250k gaan begeven en dure reparaties opleveren?
Bij die kilometerstanden moet je wel rekening gaan houden dat delen van het onderstel wel vervangen moeten gaan worden binnen 50k kilometer. Maar dat kost je ook geen duizenden euro’s bij elkaar.

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 15:16

GNML

applebuyguide.com

Paul.H schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:50:
[...]

Bij die kilometerstanden moet je wel rekening gaan houden dat delen van het onderstel wel vervangen moeten gaan worden binnen 50k kilometer. Maar dat kost je ook geen duizenden euro’s bij elkaar.
Bij de dealer moet je denk ik al wel gauw aan 1000 euro denken.
Kijk iig even of de schijven recentelijk vervangen zijn, dit is ook snel 400 euro (voorzijde) 300 euro (achterzijde). Die gaan tussen de 100k ~ 150k mee.

Standaard onderhoud kun je op elke willekeurige audi dealer zien, zijn standaard tarieven voor.

Als hij dealer onderhouden is zou de km-stand mij nog niet afschrikken.

Als je een kenteken heb, kijk ook even op ovi ivm terugroepacties.
Onze A4 heeft namelijk een nieuwe turbo gekregen door de tra.

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:45
Ik ben nieuw in dit topic, wie weet blijvend, en heb een semi-technische vraag.

Ik heb mogelijk interesse in een A1 1.2 TFSI uit 2012 met 165.000km. Research wees uit dat de 1.2 TFSI blokken van voor 2013 veelal een uitrekkende distributieketting als kwaal hebben. Zodoende heb ik aan de aanbieder (autbedrijf/VAG specialist) gevraagd of deze al eens vervangen is, deze gaf aan dat dit niet het geval is en dat de huidige ketting geluid maakt.

Sommige mensen hebben daar volgens hen geen problemen mee, maar mocht ik tot koop over willen gaan dan willen ze de ketting op hun kosten voor mij vervangen. Dat lijkt me opzich een prima deal aangezien dit ongetwijfeld ergens tussen de €1000-€1500 zou gaan kosten. Mijn vraag is, heeft de motor met deze ketting al mogelijk last gehad/schade opgelopen, of is daar pas sprake van als deze dusdanig ver heen is dat hij in de soep loopt? Wordt de levensduur van de motor met een nieuwe ketting zodanig verlengd dat dit de kilometerstand enigszins compenseert? Uitgaand van een volledige onderhoudshistorie en geen andere bijkomende factoren, uiteraard.

Zijn er eventueel nog andere zaken waar ik bij deze auto op zou moeten letten? Het betreft een handbak. (Geen idee of deze A1 met 1.2 TFSI met DSG is geleverd :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Als het een simpele ratel is is er nog weinig aan de hand en is het vervangen van de ketting en geleiders genoeg om voorlopig probleemloos rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Recrush schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:59:
Ik ben nieuw in dit topic, wie weet blijvend, en heb een semi-technische vraag.

Ik heb mogelijk interesse in een A1 1.2 TFSI uit 2012 met 165.000km. Research wees uit dat de 1.2 TFSI blokken van voor 2013 veelal een uitrekkende distributieketting als kwaal hebben. Zodoende heb ik aan de aanbieder (autbedrijf/VAG specialist) gevraagd of deze al eens vervangen is, deze gaf aan dat dit niet het geval is en dat de huidige ketting geluid maakt.

Sommige mensen hebben daar volgens hen geen problemen mee, maar mocht ik tot koop over willen gaan dan willen ze de ketting op hun kosten voor mij vervangen. Dat lijkt me opzich een prima deal aangezien dit ongetwijfeld ergens tussen de €1000-€1500 zou gaan kosten. Mijn vraag is, heeft de motor met deze ketting al mogelijk last gehad/schade opgelopen, of is daar pas sprake van als deze dusdanig ver heen is dat hij in de soep loopt? Wordt de levensduur van de motor met een nieuwe ketting zodanig verlengd dat dit de kilometerstand enigszins compenseert? Uitgaand van een volledige onderhoudshistorie en geen andere bijkomende factoren, uiteraard.

Zijn er eventueel nog andere zaken waar ik bij deze auto op zou moeten letten? Het betreft een handbak. (Geen idee of deze A1 met 1.2 TFSI met DSG is geleverd :+)
Als ie pas heel ver heen is en breekt dan pas is het te laat. Maar ketting + spanners vervangen kost lang geen 1k dacht ik. Eerder rond de 500 a 600 als het goed is. Informeer eens bij MP Carworks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:46

hmr

Ik merk bij mijn nieuwe auto (A3 Sportback 2015) dat ik toch wel wat banden geluid hoor bij snelheden over de 30 km. Meer dan in mijn mini. Hij staat op dit moment op Fulda banden (i know, niet mijn keuze), maar is dit denken jullie te verhelpen met een ander setje A-banden? Ik denk tenminste dat het bandengeluid is..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
hmr schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:56:
Ik merk bij mijn nieuwe auto (A3 Sportback 2015) dat ik toch wel wat banden geluid hoor bij snelheden over de 30 km. Meer dan in mijn mini. Hij staat op dit moment op Fulda banden (i know, niet mijn keuze), maar is dit denken jullie te verhelpen met een ander setje A-banden? Ik denk tenminste dat het bandengeluid is..
Waar stond de Mini op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Laatst online: 15-09 11:46

hmr

Een setje Michelin all seasons :>

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Nou gisteren letterlijk aan de andere kant van het land gestrand met een kapot termostaat :/. De dealer laat weten pas over 3 weken tijd te hebben om het te fixen en krijg geen vervangend vervoer noch korting op huur van vervangend vervoer. Geloof dat ik nu ook de klantvriendelijkheid zelf ervaar.

Weet niet of ze nog iets recht te zetten hebben. Kreeg vorig jaar na aflevering ineens gezeur dat ik 2000 euro zou moeten betalen omdat de ingeleverde auto geen extra set velgen had. Daar is expliciet over gesproken dat ik die zelf los zou verkopen en stond ook niet op het contract. Kreeg ik ineens een week na inleveren een factuur voor 2000 euro, verkoper erop gezet die me iedere dag moest bellen met precies hetzelfde verhaal wanneer ik de set kwam inleveren. Uiteindelijk belde de bmw dealer met de vraag of het klopt dat de Audi dealer mijn velgen kwam ophalen met een lulverhaal, je verzint het niet...

Hebben natuurlijk aan het korste eind getrokken en uiteindelijk hebben ze de set overgekocht voor 2000 euro omdat ze waarschijnlijk een leveringsplicht hadden met de opkoper op een of andere manier. Echt te belachelijk voor woorden, koop je een auto van 165k bij ze en nog een transporter bus en dan krijg je dit gezeur :|. Toen ik de bus afhaalde had de afleverman de opdracht gekregen om me "vast" te houden zodat de filiaalmanager met me kon spreken. Die had in een intern systeem gekeken want die vond het ook een vreemd verhaal en ook daar stond netjes zonder extra set velgen. Dus wat ze in godsnaam wilde bereiken is me tot vandaag onduidelijk.

Moest het even van me afschrijven. Maar weet iemand hoe ingewikkeld het is en hoeveel tijd het kost om een termostaat te vervangen op een b9 rs4? De dealer heeft pas over 3 weken tijd. Wordt ik nu genaaid of is de levertijd van zo'n ding problematisch of veel werk wat niet even tussendoor gedaan kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@xos lijkt mij nogal overdreven gezien de grote van dat ding: http://link.marktplaats.nl/m1443375182
Ik weet echter niet waar deze precies zit bij de 2.9TFSI blokken maar het ziet eruit dat ik dit zelf nog zou kunnen vervangen.

En waarom ga je niet gewoon naar een andere dealer toe? Of zijn er maar weinig RS dealers?

[ Voor 16% gewijzigd door InFamous op 07-09-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:54

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
xos schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:33:
Nou gisteren letterlijk aan de andere kant van het land gestrand met een kapot termostaat :/. De dealer laat weten pas over 3 weken tijd te hebben om het te fixen en krijg geen vervangend vervoer noch korting op huur van vervangend vervoer. Geloof dat ik nu ook de klantvriendelijkheid zelf ervaar.

Weet niet of ze nog iets recht te zetten hebben. Kreeg vorig jaar na aflevering ineens gezeur dat ik 2000 euro zou moeten betalen omdat de ingeleverde auto geen extra set velgen had. Daar is expliciet over gesproken dat ik die zelf los zou verkopen en stond ook niet op het contract. Kreeg ik ineens een week na inleveren een factuur voor 2000 euro, verkoper erop gezet die me iedere dag moest bellen met precies hetzelfde verhaal wanneer ik de set kwam inleveren. Uiteindelijk belde de bmw dealer met de vraag of het klopt dat de Audi dealer mijn velgen kwam ophalen met een lulverhaal, je verzint het niet...

Hebben natuurlijk aan het korste eind getrokken en uiteindelijk hebben ze de set overgekocht voor 2000 euro omdat ze waarschijnlijk een leveringsplicht hadden met de opkoper op een of andere manier. Echt te belachelijk voor woorden, koop je een auto van 165k bij ze en nog een transporter bus en dan krijg je dit gezeur :|. Toen ik de bus afhaalde had de afleverman de opdracht gekregen om me "vast" te houden zodat de filiaalmanager met me kon spreken. Die had in een intern systeem gekeken want die vond het ook een vreemd verhaal en ook daar stond netjes zonder extra set velgen. Dus wat ze in godsnaam wilde bereiken is me tot vandaag onduidelijk.

Moest het even van me afschrijven. Maar weet iemand hoe ingewikkeld het is en hoeveel tijd het kost om een termostaat te vervangen op een b9 rs4? De dealer heeft pas over 3 weken tijd. Wordt ik nu genaaid of is de levertijd van zo'n ding problematisch of veel werk wat niet even tussendoor gedaan kan worden?
Stel de dealer heeft het enorm druk en of het onderdeel kost veel tijd om geleverd te krijgen. Dan nog: je hebt 165k euro neergelegd voor een auto, er gaat iets stuk (neem aan binnen garantie) en ze willen geen deal maken voor vervangend vervoer? Wtf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

InFamous schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:51:
@xos lijkt mij nogal overdreven gezien de grote van dat ding: http://link.marktplaats.nl/m1443375182
Ik weet echter niet waar deze precies zit bij de 2.9TFSI blokken maar het ziet eruit dat ik dit zelf nog zou kunnen vervangen.

En waarom ga je niet gewoon naar een andere dealer toe? Of zijn er maar weinig RS dealers?
Heb geen ervaring met auto's maar bij een motor is het idd een klusje wat zelf te doen is. Heb 2 dealers gebeld en de audi dealer waar ik gestrand was maar allemaal geven ze hetzelfde aan, pas eind van de maand tijd. En ivm garantie moet ik naar een officiele dealer vrees ik. Heb zelf nog andere auto's maar die zijn niet echt handig voor dagelijks vervoer.

Dat ding van marktplaats is denk ik niet de degene die er bij mij inzit en ook gebruikt terwijl ik natuurlijk een nieuwe wil. Naja, het is wat het is maar heb wel het gevoel dat ik niet echt netjes wordt geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

De foto was ook ter voorbeeld, dat is namelijk een thermostaat van de B9 RS4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:42

Arfman

Drome!

xos: je wordt zeker niet netjes geholpen. Schokkend dat het gebeurt, en al helemaal bij zo'n dure auto. Ik heb ongeveer dezelfde ervaringen met het VAG concern, eens maar nooit weer :)

Overigens zou ik dit van geen enkele dealer accepteren, ongeacht welk merk.

[ Voor 18% gewijzigd door Arfman op 07-09-2019 10:26 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Nu online

User

S3

Is dit ook allemaal via de Audi Mobiliteitsgarantie gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Je hebt mobiliteitsgarantie. Dus inc vervangend vervoer etc. Bel die maar op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wel buiten kantoortijden doen, anders krijg je de dealer er weer tussen.

Thermostaat vervangen kan je zelf, tenzij het ding weer op een plek zit die je allen via de uitlaat bereikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Dit is exact het tegenovergestelde van Red Carpet Treatment.
Lijkt wel of Audi geen auto meer wil verkopen, na zulke acties ga je je afvragen of je serieus genomen voelt door dat bedrijf en dat kun je op twee manieren opvatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Beetje rare verhalen hoe je soms word behandeld in Nederland als je een Audi bezitter bent vanuit een Dealer. Heb hier in Duitsland niet echt van dit soort rare verhalen gehad. Met mijn service voor de Olie heeft de persoon zelfs het grootste gedeelte in Engels aan mij uitgelegd wat gedaan moest worden wat mij wel Positief bijstaat.

Zelf 2 kleine vraagjes waar iemand misschien een antwoord op weet.

Mijn S7 heeft een TV tuner erin zitten, alleen heb ik geen flauw idee waar ik (indien mogelijk) de kaart plaats om meerdere zenders te krijgen, heb hier nog niks over gevonden terwijl (naar mijn idee) dit wel mogelijk zou moeten zijn.

2de dingetje ik vraag mij af of 255/35 R20 ook passen op de originele 20inch Audi velgen, gezien ik aankomend jaar graag nieuwe velgen wil (BBS) en dit de het enige formaat op specifieke velgen waar ik ABE Freigabe op krijg.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Naif0n schreef op zondag 8 september 2019 @ 00:18:
Beetje rare verhalen hoe je soms word behandeld in Nederland als je een Audi bezitter bent vanuit een Dealer. Heb hier in Duitsland niet echt van dit soort rare verhalen gehad. Met mijn service voor de Olie heeft de persoon zelfs het grootste gedeelte in Engels aan mij uitgelegd wat gedaan moest worden wat mij wel Positief bijstaat.

Zelf 2 kleine vraagjes waar iemand misschien een antwoord op weet.

Mijn S7 heeft een TV tuner erin zitten, alleen heb ik geen flauw idee waar ik (indien mogelijk) de kaart plaats om meerdere zenders te krijgen, heb hier nog niks over gevonden terwijl (naar mijn idee) dit wel mogelijk zou moeten zijn.

2de dingetje ik vraag mij af of 255/35 R20 ook passen op de originele 20inch Audi velgen, gezien ik aankomend jaar graag nieuwe velgen wil (BBS) en dit de het enige formaat op specifieke velgen waar ik ABE Freigabe op krijg.
Is dat geen dvbt ontvanger. Volgens mij enkel de free to air kan je nemen. Vroeger had je in be canvas en vrt maar dat hebben ze ook afgeschaft. Geen idee hoe het in nl zit met dvbt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36

In Duitsland laten repareren geen optie, of woon je te ver van de duitse grens ??????????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:02
Hoppa:

[ Voor 46% gewijzigd door Nero22 op 09-09-2019 21:35 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Klinkt als Audi Amsterdam... heb je Audi Maas Uithoorn al gebeld?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 20:45
Hier nog een: https://www.autoweek.nl/a...back-eerste-kennismaking/

Niet mijn ding overigens deze RS7. Tikkie aso zelfs in mijn optiek. Maar goed, dat is ook maar een/mijn mening ;) .

[ Voor 9% gewijzigd door Theone098 op 10-09-2019 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Heb hem daar maar neergezet, gisteren nog even gebeld met Audi mobiliteitsgarantie maar ook die konden niks voor me doen. Heb gelukkig meerdere auto's, alleen die zijn niet zo representatief maar het moet maar even voor nu. Blijf het wel raar vinden dat ik nergens recht op heb noch de dealer iets mogelijk maakt als het zolang duurt voor er tijd is om het te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@xos Als je een beetje fatsoenlijk Duits kunt spreken en schrijven zou je nog een berichtje richting Audi DE of gezien je RS richting Audi Sport kunnen sturen. Die zijn meestal niet gediend van dergelijke geintjes weet ik uit ervaring van een vriend van me.

Hij kocht een nieuwe S5 en binnen 30K draaide heel de motor in de soep en dat zou minimaal 5 weken duren voordat de motor “gereviseerd” kon worden en er was geen vervangend vervoer mogelijk.

Hier in Nederland was niks mogelijk met een ruil of nieuwe motor en hij heeft vervolgens Audi of Audi sport/quattro gmbh (zou ik even na moeten vragen) in Duitsland bericht waarna er binnen 2 weken een nieuwe motor werd geleverd en hij kon op kosten van Audi DE een auto huren totdat de reparatie was afgerond.

Hij was het namelijk niet eens met het feit dat ze motor schade binnen 30K gingen reviseren ipv vervangen. Dit was overigens wel in 2013, geen idee hoe ze nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Door dit soort akkefietjes blijf ik het verwonderlijk vinden dat PON de garantie kan blijven afkopen van Audi en consorten, dit soort gezeik moet je als Audi Duitsland toch niet willen?!

Net zoals het verwisselen van banden van nieuwe auto's naar Continental waar Pon 'Toevallig" de importeur van is

• eippahc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:55
Met de A5 facelift die eraan komt https://www.autoblog.nl/n...5-dit-is-er-anders-129806 zat ik even met de configurator te spelen...

Op Audi.nl wordt ook de 35 TFSI aangeboden die verder niet goed vermeld wordt in de media. }:O

Weet één van jullie of de 35 TFSI precies dezelfde motor is als de 40 TFSI alleen een beetje afgeknepen?

https://www.audi.nl/nl/we...WFNWQS_2019.techdata.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:48
eippahc schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:59:

Weet één van jullie of de 35 TFSI precies dezelfde motor is als de 40 TFSI alleen een beetje afgeknepen?
Ja, volgens mij wel. De 1.5 uit de A3 (of de 1.4 TFSI uit de pre facelift A4) wordt niet (meer) geleverd ivm CO2 uitstoot te hoog is. Daarom teruggeschroefde 2.0. Diverse tuners bieden chips aan waarbij je naar +-250pk gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
De 2.0 150pk in de A4/5 rijdt overigens echt veel beter dan de 1.4 150pk. Amper het gevoel dat je maar 150pk hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
Fedde schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:34:
[...]

Ja, volgens mij wel. De 1.5 uit de A3 (of de 1.4 TFSI uit de pre facelift A4) wordt niet (meer) geleverd ivm CO2 uitstoot te hoog is. Daarom teruggeschroefde 2.0. Diverse tuners bieden chips aan waarbij je naar +-250pk gaat
Volgens mij ligt dat niet aan de CO2 maar aan het feit dat de 1.4TSI er niet meer is in niet hybride variant en het blijkbaar makkelijker was om de 2.0TFSI te knijpen naar 150pk dan de 1.5TSI klaar te stomen voor langse toepassingen (zoals A4 en A5 eigenlijk de enige zijn/waren voor die motor).

De 150pk varianten zijn sowieso op wereldwijde schaal maar een handvol verkopen ten opzichte van de 190pk+ motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Rainesh schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:17:
De 2.0 150pk in de A4/5 rijdt overigens echt veel beter dan de 1.4 150pk. Amper het gevoel dat je maar 150pk hebt.
"There's no substitute for cubic inches". Blijkt maar weer.
Vermogen heb je bijna nooit nodig, koppel wel.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Maasluip schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 22:10:
[...]

Ze zouden jouw eens in een auto moeten steken met bergen koppel bij enkel 0 rpm, je zou nog eens staan kijken. 8)7

De correctere comment is dat je koppel direct voelt en dat vermogen gewoon het resultaat is van koppel en toerental. Vermogen heb je uiteraard altijd nodig, anders ga je niet vooruit.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

AndRo555 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 22:32:
[...]

Ze zouden jouw eens in een auto moeten steken met bergen koppel bij enkel 0 rpm, je zou nog eens staan kijken. 8)7
Jemig wat een flauwe opmerking. Je kunt toch geen elektrische aandrijving met een verbrandingsmotor gaan vergelijken op die manier? Natuurlijk gaat het erom dat koppel bij een laag toerental beter is en natuurlijk heeft een elektromotor dat, maar we vergelijken hier twee verbrandingsmotoren.
Sorry hoor, maar wat een ongelofelijk flauwe opmerking.

* Maasluip rijdt een Prius.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:00
ik heb eigenlijk wat advies nodig. Ik ben op zoek naar een audi a4 station 2.0 diesel. Ik heb er 1 gezien met bouwjaar 2014 en veel opties (s-line of 2x s-line) en weinig KM. Ik heb er ook 1 gezien die minder mooi is van het bouwjaar 2015 of 2016 maar wel met wat meer km's op de teller. Wat zouden jullie in mijn geval doen? Is de audi a4 station uit 2014 bv bekend om kwaaltjes die in 2015 of 2016 zijn opgelost? Ik heb al even lopen zoeken en googlen maar ik kom er nog niet helemaal uit. Wellicht dat er hier enkele kenners zijn die hun mening willen geven :). Als dit bericht niet de bedoeling is hier dan verwijder ik hem weer!

[ Voor 5% gewijzigd door harrybeuker op 14-09-2019 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Maasluip schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 07:46:
[...]

Jemig wat een flauwe opmerking. Je kunt toch geen elektrische aandrijving met een verbrandingsmotor gaan vergelijken op die manier? Natuurlijk gaat het erom dat koppel bij een laag toerental beter is en natuurlijk heeft een elektromotor dat, maar we vergelijken hier twee verbrandingsmotoren.
Sorry hoor, maar wat een ongelofelijk flauwe opmerking.

* Maasluip rijdt een Prius.
Je reactie geeft al aan dat je niet door hebt waarover het gaat. Ik had het he-le-maal niet over elektromotoren, maar over basis fysica en het feit dat je de termen koppel en vermogen rondstrooit zonder echt blijk te geven dat je ze ook snapt en zo mensen one liners opdraagt die niet juist zijn.

Een motor die bergen koppel bij enkel 0 rpm levert, is totaal nutteloos want daar ga je niet mee vooruit. ;)

Het hele verhaal van beter aanvoelen van de 2.0 TFSI vs 1.4 TFSI gaat over zo veel meer dan enkel koppel. Dynamische respons, gewicht, automaatafstelling, etc. zijn daar zeker zo belangrijk in. Die effecten kan je niet samenvatten tot een oneliner van groter=beter en koppel=belangrijk maar vermogen dan weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

AndRo555 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:38:
[...]

Je reactie geeft al aan dat je niet door hebt waarover het gaat. Ik had het he-le-maal niet over elektromotoren, maar over basis fysica en het feit dat je de termen koppel en vermogen rondstrooit zonder echt blijk te geven dat je ze ook snapt en zo mensen one liners opdraagt die niet juist zijn.

Een motor die bergen koppel bij enkel 0 rpm levert, is totaal nutteloos want daar ga je niet mee vooruit. ;)

Het hele verhaal van beter aanvoelen van de 2.0 TFSI vs 1.4 TFSI gaat over zo veel meer dan enkel koppel. Dynamische respons, gewicht, automaatafstelling, etc. zijn daar zeker zo belangrijk in. Die effecten kan je niet samenvatten tot een oneliner van groter=beter en koppel=belangrijk maar vermogen dan weer niet.
Ach prius rijder......

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

AndRo555 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:38:
[...]

Je kunt natuurlijk een hele verhandeling over een theoretische situatie houden, maar een dergelijke motor bestaat dus niet. Die levert ook 0 pk. Het heeft geen enkel raakvlak met een praktijksituatie, en zeker niet bij een verbrandingsmotor.

Mijn hele reactie gaat erover dat een motor met meer inhoud en meer koppel een soepeler gedrag zal vertonen dan eentje met minder inhoud en hetzelfde vermogen. Al het andere wat je er bij verzint is jouw zaak.

[ Voor 11% gewijzigd door Maasluip op 14-09-2019 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Brake upgrade time oOo

Van 320 mm geventileerd voor naar 345 mm geventileerd voor en van 300 massief achter naar 330 mm geventileerd achter.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yHoMd5IODSeUmqVwJ9dVk7is/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0CRlIeaKiOZakTqd4v4idPGf/medium.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/119YYN8whPqrkV4YycPyQLlQ/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2uM9HiEm7Fbu6oOGxsJUKWlT/medium.jpg

• AndRo555
Maasluip schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:13:
[...]

Je kunt natuurlijk een hele verhandeling over een theoretische situatie houden, maar een dergelijke motor bestaat dus niet. Die levert ook 0 pk. Het heeft geen enkel raakvlak met een praktijksituatie, en zeker niet bij een verbrandingsmotor.
En hoe kan je een relevante en juiste comment maken zonder de theoretische kennis te hebben? Buikgevoel? Intuitie? Anekdotisch bewijs?
Mijn hele reactie gaat erover dat een motor met meer inhoud en meer koppel een soepeler gedrag zal vertonen dan eentje met minder inhoud en hetzelfde vermogen. Al het andere wat je er bij verzint is jouw zaak.
Is het zo simpel te herleiden? Volgens mij speelt er veel meer mee, zoals dynamic response, vermogensverdeling, gebruikte technologieen etc. Zoals ik al aanhaalde in mijn vorige comment.
Bv. Mazda’s 2.0 Skyactive, meer koppel als een 1.4 TSI maar heus niet soepeler. Vermogen is vergelijkbaar (Mazda zelfs iets meer).

Het hele gedrag van een motor is bepaald door zoveel elementen dan jij vermeld in jouw originele comment:
Maasluip schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 22:10:
[...]

niets meer is dan een ongenuanceerde comment die niets bijdraagt aan dit topic.

Wat wou je met die comment zelfs bereiken? Ik snap het niet. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

:z

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2019 20:58 ]

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ik mag vanaf februari 2020 een nieuwe company car hebben. Dit is de eerste keer dat ik een company car mag samenstellen dus ik heb hier wat vragen bij.

Ik rij momenteel met een overgenomen Mercedes A en zou willen gaan voor Audi, meerbepaald een (nieuwe itt overgenomen) Audi A3 of Audi Q2.

- Zijn er bepaalde periodes in het jaar waarbij Audi kortingen geeft? Bijvoorbeeld nieuwjaarskortingen? Gelden die ook voor leasingwagen? Wacht ik dan best hierop?
- Indien kortingen van toepassing: zouden die ook van toepassing zijn op een 2020 model? Dan heb ik het over de aankomende A3 2020.
- Voor de A3 reeks komt er een nieuw model aan. Voor de Q2 reeks niet. Hoe lang denken jullie dat ik zou moeten wachten op levering van een A3 2020? Zou dit langer zijn dan levering van een A3 2019 of, mits ik snel genoeg bestel, kan die toch nog relatief snel geleverd worden omdat ik dan in een van de eerste "batches" zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Asgaro schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:13:
Ik mag vanaf februari 2020 een nieuwe company car hebben. Dit is de eerste keer dat ik een company car mag samenstellen dus ik heb hier wat vragen bij.

Ik rij momenteel met een overgenomen Mercedes A en zou willen gaan voor Audi, meerbepaald een (nieuwe itt overgenomen) Audi A3 of Audi Q2.

- Zijn er bepaalde periodes in het jaar waarbij Audi kortingen geeft? Bijvoorbeeld nieuwjaarskortingen? Gelden die ook voor leasingwagen? Wacht ik dan best hierop?
- Indien kortingen van toepassing: zouden die ook van toepassing zijn op een 2020 model? Dan heb ik het over de aankomende A3 2020.
- Voor de A3 reeks komt er een nieuw model aan. Voor de Q2 reeks niet. Hoe lang denken jullie dat ik zou moeten wachten op levering van een A3 2020? Zou dit langer zijn dan levering van een A3 2019 of, mits ik snel genoeg bestel, kan die toch nog relatief snel geleverd worden omdat ik dan in een van de eerste "batches" zit?
Kortingen valt geen pijl op te trekken. Vaak is er wel iets mogelijk, vaak ook niet. Maar je moet bij je wagenparkbeheerder / leasemij zijn. Als er al korting is ivm een actie zie je dat in de prijs teriug, maar niet noodzakelijk in de leaseprijs. Die wordt op hele andere factoren bepaald. Het scheelt je hooguit wat bijtelling door een lagere fiscale waarde.
Levertijden zijn niet in te schatten maar en momentopname. 3 maanden wachten is een beetje standaard, 6 maanden als je een gewilde combinatie hebt (de 1.5 TSI was recentelijk niet aan te slepen). Voorraadauto's worden sneller geleverd.

Maar verder kun je je vragen beter in het leaseauto-uitzoek topic stellen. Je vragen zijn als particulier heel logisch, maar een leaseauto loopt net even iets anders. Is ook niet jouw auto straks ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Lambo LP670 SV
..
Wat bedoel je juist met A3 2020? In mijn ogen is dit puur en iets andere motorisatie/keuring/Co² maar voor de rest exact hetzelfde als met het '2019' model. Er komt wel een volledig nieuwe A3 aan maar dat is pas voor maart 2020.

• Asgaro
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:36:
[...]

Wat bedoel je juist met A3 2020? In mijn ogen is dit puur en iets andere motorisatie/keuring/Co² maar voor de rest exact hetzelfde als met het '2019' model. Er komt wel een volledig nieuwe A3 aan maar dat is pas voor maart 2020.
Ik had het over de wagen die hier wordt voorgesteld (met camouflage) : https://www.autoblog.com/...i-a3-s3-sedan-spy-photos/

Is dit de volledig nieuwe versie?

(Als dit de volledig nieuwe A3 versie is, ga ik hoogstwaarschijnlijk voor de Audi Q2. Zoveel exterieurverschil is er in mijn ogen niet. Interieur dan weer wel want dat zal de nieuwe versie zijn.
Maar ik verkies een auto met ouder interieur (Q2) maar een exterieur dat je minder ziet rijden, boven het omgekeerde... Daarnaast ljkt SUV style me ook leuk om eens te hebben!)

• Lambo LP670 SV
Asgaro schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:44:
[...]

Ik had het over de wagen die hier wordt voorgesteld (met camouflage) : https://www.autoblog.com/...i-a3-s3-sedan-spy-photos/

Is dit de volledig nieuwe versie?

(Als dit de volledig nieuwe A3 versie is, ga ik hoogstwaarschijnlijk voor de Audi Q2. Zoveel exterieurverschil is er in mijn ogen niet. Interieur dan weer wel want dat zal de nieuwe versie zijn.
Maar ik verkies een auto met ouder interieur (Q2) maar een exterieur dat je minder ziet rijden, boven het omgekeerde... Daarnaast ljkt SUV style me ook leuk om eens te hebben!)
Lijkt me wel dat die de nieuwste generatie wordt ja.

In de belgische configurator kan je het 2020 model al even bestellen, maar dat zijn gewoon de diesels in feite en is dus niet de nieuwe generatie.

http://prntscr.com/p7nkvr

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
De 'nieuwe' A3 die in het voorjaar van 2020 aangekondigd gaat worden gaat om de markt komen in Europa als de A3 2021 (en in de VS als A3 2020), als ik het goed begrepen heb.

[ Voor 9% gewijzigd door AmbroosV op 18-09-2019 15:37 ]

• Giesber
  • Laatst online: 16-09 11:02
Hier in België zijn er klassiek grotere kortingen tijdens het autosalon. Die condities gelden ook voor leasewagens.
De fleetkortingen (weer hier in België) zijn op elk model van toepassing, maar ze verschillen wel van model tot model. Toen ik een tiental jaar geleden bestelde waren de kortingen het grootst op de oude modellen. Je zou dus nog een zaak kunnen doen met een A3 oud model (volladen met opties).
Voor wat ik begrepen heb hangt dat voornamelijk van de populariteit van het model af. Als het enorm aanslaat kunnen er serieuze wachtrijen komen, als het halft flopt kan de levering rap zijn.

• Asgaro
Giesber schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:11:
[...]

Hier in België zijn er klassiek grotere kortingen tijdens het autosalon. Die condities gelden ook voor leasewagens.

[...]

De fleetkortingen (weer hier in België) zijn op elk model van toepassing, maar ze verschillen wel van model tot model. Toen ik een tiental jaar geleden bestelde waren de kortingen het grootst op de oude modellen. Je zou dus nog een zaak kunnen doen met een A3 oud model (volladen met opties).

[...]

Voor wat ik begrepen heb hangt dat voornamelijk van de populariteit van het model af. Als het enorm aanslaat kunnen er serieuze wachtrijen komen, als het halft flopt kan de levering rap zijn.
Thanks, zeker relevant want kom ook uit België :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik ben niet van de Audi's maar ik ben verlieft geworden op de nieuwe Audi A1 Citycarver.

Ik zie dat het alleen in Epic editie verkrijgbaar is.

Wat denken jullie hierover? Volgens de Audi configurator kom ik op maximaal 35 duizend terecht als paar kleine opties aantik.

Zit helaas geen panorama dak als optie bij :( en de kleuren vind ik niet zo mooi, maar dat kan misschien zo lijken vanuit mijn scherm.
Pagina: 1 ... 90 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.