Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 91 ... 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:16

GerCor

Zonder dalen geen pieken

ThaddeusX schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:22:
Ik ben niet van de Audi's maar ik ben verlieft geworden op de nieuwe Audi A1 Citycarver.

Ik zie dat het alleen in Epic editie verkrijgbaar is.

Wat denken jullie hierover? Volgens de Audi configurator kom ik op maximaal 35 duizend terecht als paar kleine opties aantik.

Zit helaas geen panorama dak als optie bij :( en de kleuren vind ik niet zo mooi, maar dat kan misschien zo lijken vanuit mijn scherm.
Staat een beetje hoog op de wielen. :-(

Me.

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 11:53
GerCor schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:28:
[...]

Staat een beetje hoog op de wielen. :-(
In het begin dacht ik huh? wat is het verschil nou tussen dit en de Q2...word complex 8)7 haha

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:50
ThaddeusX schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:29:
[...]

In het begin dacht ik huh? wat is het verschil nou tussen dit en de Q2...word complex 8)7 haha
Q2 lijkt me een stukje groter.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:48

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Ik ben niet van de Audi's maar ik ben verlieft geworden op de nieuwe Audi A1 Citycarver.

Wat denken jullie hierover? Volgens de Audi configurator kom ik op maximaal 35 duizend terecht als paar kleine opties aantik.

Zit helaas geen panorama dak als optie bij :( en de kleuren vind ik niet zo mooi, maar dat kan misschien zo lijken vanuit mijn scherm.
Wat is je vraag? Wat wij ervan vinden? Wat als ik zeg dat ik een A1 een lelijk hok vindt, ga je hem dan niet meer aanschaffen?

A wise man once said: 'Work is not a place."

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 11:53
Tylen schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:51:
[...]

Wat is je vraag? Wat wij ervan vinden? Wat als ik zeg dat ik een A1 een lelijk hok vindt, ga je hem dan niet meer aanschaffen?
Ik zou het alsnog aanschaffen. Ik ben benieuwd alleen wat anderen ervan vinden. Qua hoe het eruit ziet, prijs en opties etc etc

en met welk ander merk/type wagen ze willen concurreren hiermee.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:08
ThaddeusX schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:53:
[...]

Ik zou het alsnog aanschaffen. Ik ben benieuwd alleen wat anderen ervan vinden. Qua hoe het eruit ziet, prijs en opties etc etc

en met welk ander merk/type wagen ze willen concurreren hiermee.
Vooral de Mini en de kale versies van de A3, 1 serie, A klasse, etc.

Ik vind het wel echt een specifieke niche markt, zeker een vol aangeklede A1, maar ik zou niet weten waarom je iets anders zou nemen als het én B segment én premium moet zijn. Zijn die eisen er niet dan heb je voor dat geld ook een leuke Focus, Golf of andere C segment auto.

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 19:06

MLLL

My first Sony PSP 1

Voor 35 rooitjes is er echt wel iets leukers te vinden dan een omgebouwde VW Polo met een amechtig klinkende 3 cilinder onder de motorkap.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:36
MLLL schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:24:
Voor 35 rooitjes is er echt wel iets leukers te vinden dan een omgebouwde VW Polo met een amechtig klinkende 3 cilinder onder de motorkap.
Valt vies tegen hoor als je een premium auto wilt (en dus van de Duitse 3). Met 35k ben je zo klaar.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, de Crosspolo / Arona / Kamiq van Audi. Die mistte idd nog in het gamma.
Goed dat ie er maar in 1 uitvoering is. Als ik die foto's zie moet ik er niet aan denken dat dat model in simpel zilvergrijs met 14" steelies en wieldoppen geleverd wordt. Een kek kleirtje en die velgen heeft ie echt wel nodig. Heck, haal alleen de velgen weg en het wordt al meteen een heel andere auto.

Maar 35k voor een beetje doorsnee? Nee dank u, voor dat geld heb je onderhand ook een leuk aangeklede Ateca voor de deur staan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MLLL

MLLL

My first Sony PSP 1

Scrtz schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:20:
[...]

Valt vies tegen hoor als je een premium auto wilt (en dus van de Duitse 3). Met 35k ben je zo klaar.
Er is weinig premium (vreselijk woord overigens) aan zo'n verbouwde Polo.

Pas vanaf de A4 zijn de modellen Audiwaardig, daaronder zijn het aangepaste VW's
Vanaf de A4 is het echte quattrosysteem gemonteerd, daaronder het haldexsysteem dat ook op Volkswagens zit.
Vanaf de A4 zijn de motoren in de lengterichting gemonteerd ( niet dat dat veel meerwaarde biedt, motor ligt voorbij de vooras gemonteerd zodat ze zo heerlijk onderstuurd zijn. Da's overigens wel een echte Audi=eigenschap lekker premium.

• AndRo555
MLLL schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:34:
[...]

Vanaf de A4 is het echte quattrosysteem gemonteerd, daaronder het haldexsysteem dat ook op Volkswagens zit.
De Quattro Ultra onder de meeste A4's is nochtans eerder te vergelijken met een haldex opstelling dan een "echte" (lees: torsen/full time) Quattro.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Scrtz schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:20:
[...]

Mercedes a45, bmw 135, vw r. Minder dan 2 jaar oud en rond de 30k kilometer.

Panda is tijdje aan het twijfelen :p
AndRo555 schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:56:
[...]

De Quattro Ultra onder de meeste A4's is nochtans eerder te vergelijken met een haldex opstelling dan een "echte" (lees: torsen/full time) Quattro.
A5/q5 ook. Uitstoot dingetje :D

SadisticPanda wijzigde deze reactie 22-09-2019 17:17 (35%)

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:12
Hier ook een audi aangeschaft. Zijn er mensen met kinderstoeltjes en een volleder achterbank? plaatsen jullie de stoeltjes gewoon op het leer en isofix of leg je er nog een deketje of iets dergelijks onder ter bescherming van het leer?

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:25
Hmmm... Aangezien die E10 troep eraan zit te komen, ik dacht ik check het toch eens voor mijn auto: Audi A3 2.0 TFSI uit 2004:

Alle Audi-benzinemodellen vanaf modeljaar 1992 zijn geschikt voor E10, behalve de Audi A2 1.6 FSI (modeljaren 2003 – 2005), Audi A3 1.6 FSI (modeljaar 2004), Audi A3 2.0 FSI (modeljaar 2004), de Audi A4 2.0 FSI (modeljaren 2003-2004), Audi A4-modellen (modeljaren 2001-2008 voorzien van een standverwarming/standkachel als levering af-fabriek) en de Audi A4 Avant (modeljaren 2002-2008 voorzien van een standverwarming/standkachel als levering af-fabriek).

Is mijn auto nu wel of niet geschikt voor E10 brandstof?

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

(jarig!)
Beetje vreemd lijstje ja, ook omdat de 2.0 FSI van 2003-2005 geleverd is.
Audi zegt zelf:
De volgende Audi-modellen zijn echter níet geschikt voor het gebruik van E10:

• Audi A2 1.6 FSI (81 kW/110 pk) uit de productieperiode april 2002 - juli 2005.
• Audi A3 1.6 FSI (85 kW/115 pk) uit de productieperiode september 2003- mei 2004.
• Audi A3 2.0 FSI (110 kW/150 pk) uit de productieperiode maart 2003 - mei 2004.
• Audi A4 2.0 FSI (110 kW/150 pk) uit de productieperiode augustus 2002- november 2004
• Audi A4 Limousine met standkachel: alle benzinemotoriseringen uit de productieperiode oktober 2000 – oktober 2007 (uitsluitend bij gebruik standkachel).
• Audi A4 Avant met standkachel: alle benzinemotoriseringen uit de productieperiode juli 2001 – mei 2008 (uitsluitend bij gebruik van de standkachel).
Daar staat de TFSI ook heel duidelijk niet bij en lijken het echt alleen de 1.6 en 2.0 FSI te zijn die niet met E10 overweg kunnen. Er zullen wel wat meer verschillen tussen de FSI en TFSI zijn dan alleen een turbo.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• tacmulder
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16:12
harrybeuker schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:11:
Hier ook een audi aangeschaft. Zijn er mensen met kinderstoeltjes en een volleder achterbank? plaatsen jullie de stoeltjes gewoon op het leer en isofix of leg je er nog een deketje of iets dergelijks onder ter bescherming van het leer?
Ik heb weliswaar geen vol leder (maar leder/alcantara), maar ik kwam in mijn zoektocht op de Audi webshop het volgende tegen:
https://shop.audi.nl/search/?q=onderlegger

Ik vind een fijne gedachte dat de bekleding zo (hopelijk) een stuk langer netjes blijft.

• Giesber
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:02
Gewoon een oud dekentje eronder voldoet prima hier.

En een zetel organizer (zoiets, gewoon ter illustratie) op de zetel ervoor tegen de vuile voetjes. Veel goedkoper dan een originele Audi beschermhoes, en nog leuker voor de kinderen ook.

• harrybeuker
bedankt mannen! heb ze inmiddels binnen. Ziet er gaaf uit!!

harrybeuker wijzigde deze reactie 03-10-2019 14:48 (59%)

• harrybeuker
hallo,

Ik heb een audi a4 avant met een AUDI MMI 3G Plus (HN+. Firmware heb ik HN+_EU_AU3G_K09000.
Nu wil ik heel graag een usb poort in de auto hebben om muziek te kunnen streamen. Ik doe het nu vanaf een sdkaartje maar dat bevalt mij toch niet helemaal. Er zit een ook harddisk in dit apparaat maar mijn voorkeur heeft toch een USB poort. Ik heb in het handschoenenkastje\opbergvak gekeken maar daar zie ik geen AMI poort. Deze is helemaal leeg. Er zit wel een aux poort onder de middensteun maar daar heb ik niets aan. Kan iemand mij adviseren welke onderdelen ik moet kopen om een usb poort te creëren in dit vakje? Is dit simpel zelf te doen? Ik hoop dat iemand mij kan adviseren\helpen

• Baytep
  • Registratie: november 2017
  • Niet online
Beste Audi kenners!

Ik overweeg sterk om een Audi A3 uit eind 2014 te kopen.
De auto voldoet aan al mijn wensen op 1 ding na. Het is een heel onbeduidend dingetje, maar het stoort me wel.
Als je achter het stuur zit is er geen goede steun voor je linker elleboog. De richel in de zijdeur zit te laag om je elleboog op te rusten en tegerlijkertijd te sturen (dit is overigens bij veel auto's zo).
Het liefst rijdt ik als oude Opel Manta rijders, dat is bij lange afstanden het minst vermoeiend.
De vraag is of iemand weer of er oplossingen zijn.
Bestaat er een custom deur bekleding waarbij de armsteun hoger zit?
Is er misschien een aftermarket armsteun verhoger?

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:30
harrybeuker schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:47:
hallo,

Ik heb een audi a4 avant met een AUDI MMI 3G Plus (HN+. Firmware heb ik HN+_EU_AU3G_K09000.
Nu wil ik heel graag een usb poort in de auto hebben om muziek te kunnen streamen. Ik doe het nu vanaf een sdkaartje maar dat bevalt mij toch niet helemaal. Er zit een ook harddisk in dit apparaat maar mijn voorkeur heeft toch een USB poort. Ik heb in het handschoenenkastje\opbergvak gekeken maar daar zie ik geen AMI poort. Deze is helemaal leeg. Er zit wel een aux poort onder de middensteun maar daar heb ik niets aan. Kan iemand mij adviseren welke onderdelen ik moet kopen om een usb poort te creëren in dit vakje? Is dit simpel zelf te doen? Ik hoop dat iemand mij kan adviseren\helpen
Je hebt nu toch ook BT streaming? Anders toch een AMI setje via Ali express kopen en aansluiten. Dan kun je makkelijk een AMI USB kabel aan hangen.

Trouwens je firmware loopt achter, 942_3 is de laatste versie.

@Baytep ik heb daar geen last van. En anders vast wel iets op Ali ofzo te krijgen ervoor.

Rainesh wijzigde deze reactie 04-10-2019 10:08 (4%)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• EPICOSAURUS
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 26-02 12:04
Danielson schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:12:
Hmmm... Aangezien die E10 troep eraan zit te komen, ik dacht ik check het toch eens voor mijn auto: Audi A3 2.0 TFSI uit 2004:

Alle Audi-benzinemodellen vanaf modeljaar 1992 zijn geschikt voor E10, behalve de Audi A2 1.6 FSI (modeljaren 2003 – 2005), Audi A3 1.6 FSI (modeljaar 2004), Audi A3 2.0 FSI (modeljaar 2004), de Audi A4 2.0 FSI (modeljaren 2003-2004), Audi A4-modellen (modeljaren 2001-2008 voorzien van een standverwarming/standkachel als levering af-fabriek) en de Audi A4 Avant (modeljaren 2002-2008 voorzien van een standverwarming/standkachel als levering af-fabriek).

Is mijn auto nu wel of niet geschikt voor E10 brandstof?
Ik zou het in ieder geval niet doen, 2.0 TFSI motoren vervuilen al snel. Als je dan nóg slechtere brandstof gaat gebruiken wordt het alleen maar erger. Heb zelf ook een 2.0 TFSI en het verschil tussen op 95 en 98 rijden is al gigantisch.

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Baytep
Je stoel wat naar voren zetten en dan je arm op de rand van de deur?

Werkte in mijn laatste 4 auto’s, waaronder een Golf 1 uit ‘83, prima.

Zit je ook gewoon achter het stuur i.p.v. er achter te liggen.

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:25
EPICOSAURUS schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:30:
[...]

Ik zou het in ieder geval niet doen, 2.0 TFSI motoren vervuilen al snel. Als je dan nóg slechtere brandstof gaat gebruiken wordt het alleen maar erger. Heb zelf ook een 2.0 TFSI en het verschil tussen op 95 en 98 rijden is al gigantisch.
Ik rij ook alleen op 98, maar vroeg het voor het geval ik ergens geen 98 kan tanken!

• harrybeuker
Rainesh schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:07:
[...]

Je hebt nu toch ook BT streaming? Anders toch een AMI setje via Ali express kopen en aansluiten. Dan kun je makkelijk een AMI USB kabel aan hangen.

Trouwens je firmware loopt achter, 942_3 is de laatste versie.

@Baytep ik heb daar geen last van. En anders vast wel iets op Ali ofzo te krijgen ervoor.
heb je een alilinkje voor mij toevallig? ik heb die firmware gekozen op advies van een andere gebruiker. Deze zou stabieler zijn dan de 942_3. Er zijn daar geen releasenotes van he? Net wel de nieuwste kaart er op kunnen zetten a 8R0051884GH. Duurt even maar dan heb je ook wat :)

harrybeuker wijzigde deze reactie 04-10-2019 17:26 (11%)

• Rainesh
harrybeuker schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:24:
[...]

heb je een alilinkje voor mij toevallig? ik heb die firmware gekozen op advies van een andere gebruiker. Deze zou stabieler zijn dan de 942_3. Er zijn daar geen releasenotes van he? Net wel de nieuwste kaart er op kunnen zetten a 8R0051884GH. Duurt even maar dan heb je ook wat :)
942 is juist stabieler dan 900. In 900 zit black screen bug.

Zal later even kijken.

• GA!S
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als iemand interesse heeft, ik heb een setje draagarmen met powerflex rubbers en camber- en casterverstelling over: 4x bovenste draagarmen en 2x onder voor Audi A4/A5 B8

oem nummers:
8K0407694
8K0407693
2x powerflex PF3-802G

8K0407505
8K0407506
8K0407509
8K0407510
4x powerflex PF3-203G

Werkt het beste met een S onderstel, heb besloten de auto niet te gaan verlagen en dan heeft dit te weinig toegevoegde waarde.

de betaler vervuilt

• harrybeuker
Rainesh schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:08:
[...]

942 is juist stabieler dan 900. In 900 zit black screen bug.

Zal later even kijken.
dit setje zou moeten werken?
https://www.carsystems.eu...pter-retrofit,id2539.html
€109 is nog dikke prima vind ik

heb jij wel die nieuwste firmware geinstalleerd? wellicht update ik hem morgen effe

• Rainesh
harrybeuker schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:47:
[...]

dit setje zou moeten werken?
https://www.carsystems.eu...pter-retrofit,id2539.html
€109 is nog dikke prima vind ik

heb jij wel die nieuwste firmware geinstalleerd? wellicht update ik hem morgen effe
Ik update ze dagelijks;)

Wel even je kaarten opnieuw activeren na je firmware update

• harrybeuker
Rainesh schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:48:
[...]

Ik update ze dagelijks;)

Wel even je kaarten opnieuw activeren na je firmware update
haha lekker hoor. Weet jij ook of het setje van het linkje de juiste is voor mijn auto? wil hem dan in het dashboardkastje inbouwen.

• Rainesh
harrybeuker schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:05:
[...]

haha lekker hoor. Weet jij ook of het setje van het linkje de juiste is voor mijn auto? wil hem dan in het dashboardkastje inbouwen.
Is geschikt ja.

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 23-02 22:00
Wij hebben 2 stoelen. De Isofix stoel gaat direct op het leer.
Onze 'oude' stoel welke met een riem bevestigd wordt gaat een deken onder

• harrybeuker
heeft iemand nog een mooi adresje om een achterruit te vervangen van een a4 avant (2014). Garage wil er 600 voor hebben inc montage. Ik heb er namelijk een aardige kras op van een ruitenwisser.

harrybeuker wijzigde deze reactie 07-10-2019 12:55 (18%)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Autotaalglas? Lokale glasboer? Pick one :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rainesh
harrybeuker schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:38:
heeft iemand nog een mooi adresje om een achterruit te vervangen van een a4 avant (2014). Garage wil er 600 voor hebben inc montage. Ik heb er namelijk een aardige kras op van een ruitenwisser.
Suggesties doen tot aanzetten van (verzekerings)fraude is niet de bedoeling.

deepbass909 wijzigde deze reactie 07-10-2019 14:12 (13%)

• Rainesh
Rainesh schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:40:
[...]

[mbr]Suggesties doen tot aanzetten van (verzekerings)fraude is niet de bedoeling.[/]
Oeps sorry 8)7 :$

• harrybeuker
Ik heb enkele adresjes een mail gedaan met foto's. Gaat vast goed komen. Laat eventueel het resultaat hier nog wel zien zodat anderen er wellicht wat aan hebben.

Ik heb nu 18 inch s-line velgen met zomerbanden onder de a4 avant liggen. Ik zit een beetje in een dubio met betrekking tot de winter. Hoeveel inch winterbanden hebben jullie onder je a4?
optie1=18 inch banden verkopen en winterbanden op de huidige sline velgen zetten. Volgend zomer nieuwe set 19/20 inch banden aanschaffen

optie2=huidige set 18inch houden en een setje 17/8 inch winterbanden bijkopen.

What should i do? :)

• TimmieVelthuis
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21:21
Ik heb zelf ook 18 inch S-line velgen, 245 breed. Juist voor de winter 17 inch velgen gekocht met 225 breed rubber eronder. Wilde smallere banden, omdat je dan meer grip houdt. Wist ik zelf ook niet totdat ik er op werd geattendeerd. Zie bv: https://www.anwb.nl/auto/...en/winterbanden-en-velgen

Is even investering, maar werkt voor mij goed.
harrybeuker schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:07:
[...]

Ik heb enkele adresjes een mail gedaan met foto's. Gaat vast goed komen. Laat eventueel het resultaat hier nog wel zien zodat anderen er wellicht wat aan hebben.

Ik heb nu 18 inch s-line velgen met zomerbanden onder de a4 avant liggen. Ik zit een beetje in een dubio met betrekking tot de winter. Hoeveel inch winterbanden hebben jullie onder je a4?
optie1=18 inch banden verkopen en winterbanden op de huidige sline velgen zetten. Volgend zomer nieuwe set 19/20 inch banden aanschaffen

optie2=huidige set 18inch houden en een setje 17/8 inch winterbanden bijkopen.

What should i do? :)

• Naif0n
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:10
Jammer genoeg afgelopen Dinsdag over iets heen gereden op de autobahn, lijkt erop dat dit mijn Katalysator heeft opengescheurd. Nou ben ik benieuwd hoeveel het vervangen van dit zou kunnen gaan kosten, breng hem morgen sowieso naar de garage om te laten checken of er niet meer mis is (geen disco in mijn dashboard dus gelukkig lijkt er niet veel mis).

Baal er wel van gezien ik het helemaal niet zag liggen op de snelweg door veel regen + spray van auto's voor mij. Was niet de enige dit zat van "What the f*ck was that".

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Naif0n

Ik ben zo enkele maanden geleden over een ladder geknalt. Ik kon ze nog net tussen de wielen nemen maar lag de dansen en dus dikke bluts in achterste pot en ophangpunt afgebroken. Bij tiguan zie je die goed zitten dus geen zicht. Heeft ook hier en daar wat barsten in het onderste plastiek geslagen.

De aanhanger had minder geluk. Vol erover, 2 van de 6 banden stuk. 1 velg.

Nuja was goed excuus voor projectje... zelf volledige uitlaat plooien/lassen. Resultaat mag er zijn :D

• Naif0n
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:10
Schade valt gelukkig dus mee, alleen dus scheur in stuk van de uitlaat, komen geen uitlaat gassen direct uit dus is het niet zo'n probleem. Ook is er wat demping beschadigd onder de auto. Kan goed zijn dat het wat was van metaal want zat ook best wel diepe kras op stuk metaal van het chassis.

Kan de uitlaat laten vervangen maar dat gaat minimaal 1500 euro kosten... ouch

• Coenen
  • Laatst online: 13:16

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Zo, sinds 2.5 week de gelukkige eigenaar van een A6 1.8 TFSI uit 2016.
Voorheen reed ik een 5 serie, dus best een overstap. Nu heb ik op de A6 Audi Connected drive geactiveerd.
Ik kan met de Audi App adressen naar de auto sturen, ik heb ze alleen nog niet gevonden in de auto.
Wat ik me afvraag, wat zou je allemaal moeten kunnen zien met de audi app?
Een collega liet net zien dat hij vanalles en nog wat kan zien van z'n Volkswagen. Kan dat bij Audi ook?
Moet ik nog langs een Audi dealer om eea in te stellen? De app lijkt te suggeren dat ik als eigenaar ingesteld moet worden.

• Giesber
Coenen schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:56:
Moet ik nog langs een Audi dealer om eea in te stellen? De app lijkt te suggeren dat ik als eigenaar ingesteld moet worden.
Toen ik mijn wagen met Audi connect heb afgehaald moest er inderdaad nog wat door de dealer ingesteld worden op een of andere website.

• BoltYes
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22-02 11:31

BoltYes

This is the Way

Kan je prima zelf doen via de myaudi website, wijst zich vanzelf.

Zie net wel dat de myaudi site is veranderd en je inderdaad door de dealer heea moet laten instellen :P

¯\_(ツ)_/¯

• Coenen
  • Laatst online: 13:16

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Binnenkort maar even naar een dealer. Ben er vandaag niet aan toegekomen.

• Matsooh
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 26-02 12:14
Iemand die toevallig weet wat de technische verschillen zijn tussen de 3.0 TDI's bij de Audi A6 C7 (Pre FL)? Ik weet dat het overal gaat om een VW EA897 motor, maar dat er verschillende turbo's zijn, standaard de Honeywell GT 2256 en bij de 240pk+ versies de GT 2260, maar zijn er verder nog verschillen? Worden er verschillende versnellingsbakken gebruikt, zo ja dewelke en wat is het max koppel van deze bak?

Zijn er verder trouwens verschillen tussen de VW EA897 & VW EA897 EVO buiten op het vlak van emissies?

Heb specifiek deze vraag omdat ik wil bekijken of ik eventueel mijn 204PK/150KW 3.0 Quattro ga laten chippen. Hoewel dit al heel fijn is heb ik altijd het gevoel alsof hij een beetje inhoudt, en dat er echt wel meer uit te halen valt, wat ook zo is want 204PK & 400NM is vrij beperkt voor een 3.0 TDI. Reden dat ik twijfel is dat ik heel tevreden ben over de betrouwbaarheid en echt niet zit te wachten op problemen. Ik heb nog niets van problemen aan de auto gehad, en wil dat liefst zo houden. Indien ik het zou doen gaat het dus ook puur over Stage 1 bij een goede tuner (JD etc). Ik rijd meestal rustig, zeker niet altijd plankgas, voor mij gaat het vooral om wat extra NM's wat het gevoel van rijden wat relaxter maakt en wat extra power bij het voorbijsteken of voor die keer dat ik hem wel eens op zijn staart trap. Heb graag ook het gevoel dat ik nog wat reserve heb, dus ik zal niet altijd het volledige vermogen aanspreken, juist eens bij het voorbijsteken of eens bij het oprijden van de snelweg. Natuurlijk moet hij een dagje Duitse Autobahn ook nog aankunnen, dus versnellingsbak/turbo moet zeker wel eens een dag doorblazen aankunnen... Ik bespaar nooit op onderhoud, maar wil absoluut geen schade toebrengen aan de auto. Voornamelijk dan de vraag of de S-tronic & turbo's het aan kunnen?

Mijn neef heeft ooit zijn turbo erdoor gereden op zijn B8 A4, wat hij afschuift op chippen, maar het betreft daar een 2.0 tdi en ik vermoed dat zijn rijstijl ook wel anders is als de mijne. Hij raad het mij daarom af, maar ik kan me wel inbeelden dat een 3.0 meer gebouwd is voor deze vermogens, we spreken hier tenslotte over 270-280PK & 580-600nm, en deze waardes zijn standaard geleverd door Audi op de 270pk versies, vandaar de vraag ter vergelijking.

Iemand ervaring met het chippen van de 204 PK versie, of meer informatie over de technische achtergrond van deze motoren? :)

Thanks! _/-\o_

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:23
Als je een S-tronic bak hebt zal het wel los lopen, bij een multi-tronic zou ik alles standaard laten en niet boven de 400nm komen.

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

Matsooh schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:19:
Iemand die toevallig weet wat de technische verschillen zijn tussen de 3.0 TDI's bij de Audi A6 C7 (Pre FL)? Ik weet dat het overal gaat om een VW EA897 motor, maar dat er verschillende turbo's zijn, standaard de Honeywell GT 2256 en bij de 240pk+ versies de GT 2260, maar zijn er verder nog verschillen? Worden er verschillende versnellingsbakken gebruikt, zo ja dewelke en wat is het max koppel van deze bak?

Zijn er verder trouwens verschillen tussen de VW EA897 & VW EA897 EVO buiten op het vlak van emissies?

Heb specifiek deze vraag omdat ik wil bekijken of ik eventueel mijn 204PK/150KW 3.0 Quattro ga laten chippen. Hoewel dit al heel fijn is heb ik altijd het gevoel alsof hij een beetje inhoudt, en dat er echt wel meer uit te halen valt, wat ook zo is want 204PK & 400NM is vrij beperkt voor een 3.0 TDI. Reden dat ik twijfel is dat ik heel tevreden ben over de betrouwbaarheid en echt niet zit te wachten op problemen. Ik heb nog niets van problemen aan de auto gehad, en wil dat liefst zo houden. Indien ik het zou doen gaat het dus ook puur over Stage 1 bij een goede tuner (JD etc). Ik rijd meestal rustig, zeker niet altijd plankgas, voor mij gaat het vooral om wat extra NM's wat het gevoel van rijden wat relaxter maakt en wat extra power bij het voorbijsteken of voor die keer dat ik hem wel eens op zijn staart trap. Heb graag ook het gevoel dat ik nog wat reserve heb, dus ik zal niet altijd het volledige vermogen aanspreken, juist eens bij het voorbijsteken of eens bij het oprijden van de snelweg. Natuurlijk moet hij een dagje Duitse Autobahn ook nog aankunnen, dus versnellingsbak/turbo moet zeker wel eens een dag doorblazen aankunnen... Ik bespaar nooit op onderhoud, maar wil absoluut geen schade toebrengen aan de auto. Voornamelijk dan de vraag of de S-tronic & turbo's het aan kunnen?

Mijn neef heeft ooit zijn turbo erdoor gereden op zijn B8 A4, wat hij afschuift op chippen, maar het betreft daar een 2.0 tdi en ik vermoed dat zijn rijstijl ook wel anders is als de mijne. Hij raad het mij daarom af, maar ik kan me wel inbeelden dat een 3.0 meer gebouwd is voor deze vermogens, we spreken hier tenslotte over 270-280PK & 580-600nm, en deze waardes zijn standaard geleverd door Audi op de 270pk versies, vandaar de vraag ter vergelijking.

Iemand ervaring met het chippen van de 204 PK versie, of meer informatie over de technische achtergrond van deze motoren? :)

Thanks! _/-\o_
Ik heb een A4 met 3.0TDI CCWA met origineel 240PK (Met de Garret GTB2260VK), deze is in Duitsland stage 1 gechipt naar 300PK en 650NM koppel. Deze auto is gekocht met 125K kilometers en zit nu op 215K kilometers zonder problemen. Heb alleen een gescheurde krukaspoelie gehad bij 140K maar ik betwijfel of dat door het vermogen komt.

Overigens rijd ik niet als een brave opa en gaat bij mij het gaspedaal regelmatig naar de bodem :+

Het verschil met de CLAB of CLAA is turbo en inlaat, volgens mij gebruikt de 204PK variant de Garret GTB2056VK. Waarbij de compressor zijde 56 mm in diameter is ten opzichte van de GTB2260VK die 60 mm is.

Dit zie je ook terug bij chiptuning dat de 204pk meestal blijft steken rond de 285PK max.

Wat hierboven al gezegd is, multitronic of Stronic?

• Rainesh
Als je een S-tronic hebt, dan zou ik me eerder daar zorgen om maken. De S-tronic in de C7 is kent problemen. Niet zo zeer om koppel maar veel kwaaltjes zoals defecte mechatronic, koelvoeistof lekkage op de stekker (kabelboom vervangen), defecte printplaten etc. Veel reparatie setjes voor uitgebracht door Audi.

• Matsooh
Het is een Quattro, dus S-tronic. Ben toen ik deze kocht specifiek opzoek gegaan naar S-tronic vanwege de betrouwbaarheid (of beter gezegd minder onbetrouwbaarheid) tov Multitronic bakken. Daarnaast wou ik graag een Quattro, dus dan zat je bij mijn modeljaar A6 + diesel sowieso een 3.0 TDI S-tronic (Betreft A6 Avant uit 2012 met 3.0 TDI 150 KW Quattro) of BiTDI maar dat is deze helaas niet. Moest het een Multitronic geweest zijn had ik het ook niet gedaan, omdat ik weet dat deze een stuk fragieler zijn, plus ik niet goed weet of ik het nog fijn zou vinden om met zoveel vermogen enkel op de voorwiel aandrijving te rijden. Dat is ook net een grote reden om voor mij de chip wel te doen, dat Quattro systeem is gewoon zo heerlijk en kan zoveel op de weg kwijt qua vermogen, en denk dat een beetje extra vermogen (zeker wat extra NM) gaat in mijn ogen zorgen voor een positieve bijdragen aan het rijden, zowel gewoon relaxt rustig rijden op koppel, als eens een keer extra doorgeven.

Mijn auto heeft intussen 140k gelopen, en er gaan altijd dingen stuk. Je hebt altijd slijtage, zowel aan 204pk, als aan 280pk. Dus dat er altijd zaken vervangen of gerepareerd zullen moeten worden dat staat als een kerk boven water, ik wil gewoon niet na een maand stilstaan naast de baan en een nieuwe versnellingsbak moeten steken. Vandaar dat ik eens graag wou vergelijken wat de technische verschillen nu zijn tussen de verschillende 3.0 versies in de C7 (204 vs 245 vs 272 pk).

@Rainesh, ik weet dat versnellingsbaken in het algemeen niet het beste zijn wat in de C7 zit (misschien op de Tiptronic van de BiTDI na), maar ik wist niet dat er zo'n grote problemen zijn met de S-Tronic. Ik heb in elk geval nog nooit problemen gehad, de bak is wat schokkerig in stadverkeer maar dat heeft elke DSG/S-tronic van VW/Audi, dus dat is niet echt iets waar ik ooit van heb wakker gelegen. Ook steeds bij Audi zelf in onderhoud geweest, en daar is nooit iets bovengekomen. Olie wordt mooi elke 60K vervangen (vorig jaar nog gebeurd), en heb niet echt klachten. Heb ooit wel eens melding van versnellingsbak stoornis gehad, maar dat was na het uit/aan zetten van de wagen weer opgelost, en in totaal maar 2 keer voor gehad. Zijn deze problemen die gemakkelijk na een bepaald KM voorkomen, of is het gewoon kwestie van pech/geluk te hebben? Weet jij welke versie van de S-tronic dat juist is in de C7 150 KW 3.0 TDI?

Bedankt allen voor de info alvast! :)

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

Dan lekker chippen zou ik zeggen :) aan het blok ligt het niet.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:50
Heeft een Audi A3 (8V) ook rembloksensoren? Niet dat ik problemen heb met het remmen, maar ik zal het wel fijn vinden dat de auto mij een seintje geeft wanneer het zover is.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

NotSoSteady schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 01:16:
Heeft een Audi A3 (8V) ook rembloksensoren? Niet dat ik problemen heb met het remmen, maar ik zal het wel fijn vinden dat de auto mij een seintje geeft wanneer het zover is.
Mijn bora van 2000 had ze al, dus normaal je audi zal er ook wel eentje hebben. Links vooraan. Al kan kan het geen kwaad om je remmen soms eens manueel,te,checken, duurt minuutje voor alle,4 :D

• Matsooh
Ragdoll schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:19:
Dan lekker chippen zou ik zeggen :) aan het blok ligt het niet.
Thanks voor de info! :)

Na de info van Rainesh ga ik nog even wachten tot het onderhoud begin december, ik verwacht geen problemen met de S-tronic, omdat ik er zelf ook niet direct klachten over heb. Moest er toch nog iets mechanisch zijn dan hoor ik het dan wel. Moest het goed zijn dan laat ik het gewoon doen, blok moet het inderdaad zeker wel aankunnen en een beetje extra reserve is altijd wel leuk :)

• Hetisookwat
  • Laatst online: 27-02 17:09
Vraagje voor de experts hier, is het de moeite een a3** E-tron als particulier te kopen, tweedehands?

Ik werk voornamelijk op kantoor, 20km heen, 20 terug elke dag met de mogelijkheid om op werk op te laden. Buiten dat rij ik natuurlijk nog naar familie etc, maar dat doe ik ook met elke andere auto.
Is zo'n e-tron een juiste keus voor mij in dit geval, of is de batterij al wel behoorlijk afgetakeld na de eerste 150k? Meeste ex-leasers staan rond dit km aantal te koop.

• DonJunior
  • Laatst online: 26-02 12:40
*knip*

Als je niets toe te voegen hebt, reageer dan niet.

Orion84 wijzigde deze reactie 28-10-2019 12:36 (89%)

• Orion84
  • Laatst online: 22:18

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Hetisookwat schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:56:
Vraagje voor de experts hier, is het de moeite een E-tron als particulier te kopen, tweedehands?
Even voor de duidelijkheid, heb je het nu over een Audi E-Tron, of over een Audi A3 e-tron?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Scrtz
Orion84 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:39:
[...]
Even voor de duidelijkheid, heb je het nu over een Audi E-Tron, of over een Audi A3 e-tron?
Als ik zijn verhaal zo lees dan moet het wel om de A3 gaan, gezien hij over een actieradius van 20km praat.
Hetisookwat schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:56:
Vraagje voor de experts hier, is het de moeite een E-tron als particulier te kopen, tweedehands?

Ik werk voornamelijk op kantoor, 20km heen, 20 terug elke dag met de mogelijkheid om op werk op te laden. Buiten dat rij ik natuurlijk nog naar familie etc, maar dat doe ik ook met elke andere auto.
Is zo'n e-tron een juiste keus voor mij in dit geval, of is de batterij al wel behoorlijk afgetakeld na de eerste 150k? Meeste ex-leasers staan rond dit km aantal te koop.
Ik heb een enkele rijs van ~15km naar mijn werk maar met een redelijk zware voet (alhoewel dat amper kan in de ochtendspits) en haalde dat al geeneens volledig elektrisch. Je moet echt een fluwelen voet hebben wil je 30-40km halen. Zeker met de meerprijs voor zo'n tweedehands e-tron (en dan nog niet eens te spreken over het potentieel risico als je er iets aan krijgt > hoge reparatiekosten door hybridetechniek) zou ik veel eerder gewoon voor een 1.4/1.5tfsi 140-150pk met dsg kijken.

Scrtz wijzigde deze reactie 28-10-2019 13:12 (62%)

• Hetisookwat
  • Laatst online: 27-02 17:09
Scrtz schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:09:
[...]

Als ik zijn verhaal zo lees dan moet het wel om de A3 gaan, gezien hij over een actieradius van 20km praat.

[...]

Ik heb een enkele rijs van ~15km naar mijn werk maar met een redelijk zware voet (alhoewel dat amper kan in de ochtendspits) en haalde dat al geeneens volledig elektrisch. Je moet echt een fluwelen voet hebben wil je 30-40km halen. Zeker met de meerprijs voor zo'n tweedehands e-tron (en dan nog niet eens te spreken over het potentieel risico als je er iets aan krijgt > hoge reparatiekosten door hybridetechniek) zou ik veel eerder gewoon voor een 1.4/1.5tfsi 140-150pk met dsg kijken.
Duidelijke taal, dank je! Ging inderdaad over een A3.

• Scrtz
Hetisookwat schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:42:
[...]

Duidelijke taal, dank je! Ging inderdaad over een A3.
Jezus heb ik echt reis als rijs getypt zie ik nu, wat erg :P

Komt er dus op neer dat het niet rendabel is qua meerprijs nee, maar het rijdt wel lekker. Enige nadeel vond ik dat sportonderstel niet mogelijk was waardoor zo'n e-tron best hoog op de poten staat af-fabriek.

• MLLL

MLLL

My first Sony PSP 1

Mijn inziens kun je beter een Lexus CT200 op de kop tikken.

• Paul.H
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 27-02 19:30
MLLL schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:06:
Mijn inziens kun je beter een Lexus CT200 op de kop tikken.
Vind je?

Misschien wel qua prijs, maar niet qua rijden. Een CT200h is een CVT waar de A3 e-tron wel gewoon versnellingen heeft en dus een stuk sportiever rijd, mijns insziens dan ;)

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:52
Om daar even op in te haken, ik ken beiden en heb met beiden wel eens vaker gereden, de Lexus is heel anders maar ergens ook wel heel prettig te rijden. Mits je van de sport of eco stand af blijft. Of het is zenuwachtig of rijden met een stel elastieken. Je kunt ze ook amper vergelijken.

Qua uitvoering, model en rijden is de Lexus echt heel tof en niet verkeerd. De Audi is echt een hele andere auto. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• MLLL

MLLL

My first Sony PSP 1

Paul.H schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:21:
[...]

Vind je?

Misschien wel qua prijs, maar niet qua rijden. Een CT200h is een CVT waar de A3 e-tron wel gewoon versnellingen heeft en dus een stuk sportiever rijd, mijns insziens dan ;)
Sportief rijden kan met een Alfa 4C, een Audi A3 is geen sportieve auto, mijn inziens dan.
Bij nader inzien heb je wel gelijk ,bij de gemiddelde Audirijder heeft het gaspedaal 2 standen, aan en uit. Dat werkt bij een CVT-automaat niet zo lekker, ben ik volkomen met je eens.
Maar als je er weet mee om te gaan heb je aan de CT200 een dijk van een auto die je nooit laat staan.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

Is een dergelijke flame, nota bene in het Audi topic, nou echt nodig?

• Galaxis
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:06
Audi fanaten,

Sinds kort heb ik een wagen van de zaak, momenteel een auto die stil stond in de pool. Een Audi a3 limousine, uit 2018. Een 1.5tfsi automaat , s-line van binnen en buiten (denk ik, ik ben geen audi kenner ) .

Mijn woon werk verkeer is 79KM enkele reis, enkel provinciale weg waarvan 80% a 80km wegen de rest 100km/per uur wegen. Toen ik vanavond thuis kwam van het werk en achteruit inparkeerde viel het mij op dat er " damp" uit de uitlaat kwam, doorzichtig wit, geurloos. Ik rij als een oude lul met de a3 , kom eigenlijk niet boven de 2500rpm. Is dit nu condens omdat omdat de uitlaatlijn niet goed warm wordt of is er wat meer aan de hand ? Kilometerstand is nu 55K.

• Rainesh
Galaxis schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:18:
Audi fanaten,

Sinds kort heb ik een wagen van de zaak, momenteel een auto die stil stond in de pool. Een Audi a3 limousine, uit 2018. Een 1.5tfsi automaat , s-line van binnen en buiten (denk ik, ik ben geen audi kenner ) .

Mijn woon werk verkeer is 79KM enkele reis, enkel provinciale weg waarvan 80% a 80km wegen de rest 100km/per uur wegen. Toen ik vanavond thuis kwam van het werk en achteruit inparkeerde viel het mij op dat er " damp" uit de uitlaat kwam, doorzichtig wit, geurloos. Ik rij als een oude lul met de a3 , kom eigenlijk niet boven de 2500rpm. Is dit nu condens omdat omdat de uitlaatlijn niet goed warm wordt of is er wat meer aan de hand ? Kilometerstand is nu 55K.
Niks bijzonders. Heeft ook met het weer te maken, begint weer wat kouder te worden.

• Galaxis
Rainesh schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:29:
[...]

Niks bijzonders. Heeft ook met het weer te maken, begint weer wat kouder te worden.
Goed om te horen, het bevreemden mij toch wel enigszins omdat ik er van uit ga dat na 79km alles wel op temperatuur is, echter kan ik mij ook voorstellen dat met mijn rijstijl alles net niet op temperatuur komt met 84KM per uur op de cruise haha.

• Rainesh
Galaxis schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:37:
[...]

Goed om te horen, het bevreemden mij toch wel enigszins omdat ik er van uit ga dat na 79km alles wel op temperatuur is, echter kan ik mij ook voorstellen dat met mijn rijstijl alles net niet op temperatuur komt met 84KM per uur op de cruise haha.
Dat komt wel op temperatuur hoor :)

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:45

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Los daar van is het wel goed voor je blok om dat ding af en toe tot richting de toeren begrenzen te jagen.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• AndRo555
Galaxis schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:37:
[...]

Naast CO2 kont er vooral water uit je uitlaat, meestal is die volledig opgelost in de lucht. Als het echter koud is condenseert het water uit de lucht (koude lucht kan minder water bevatten). Vergelijk het met uitademen in de winter.

• Galaxis
Omdat jullie zo vriendelijk zijn om snel te antwoorden op mijn vraag trakteer ik jullie op een paar plaatjes van mijn Audi A3.

• Scrtz
Galaxis schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:12:
Omdat jullie zo vriendelijk zijn om snel te antwoorden op mijn vraag trakteer ik jullie op een paar plaatjes van mijn Audi A3.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sjieke bak, wel heel erg zonde dat er geen digital cockpit in zit, dat werkt zo fantastisch bij Audi.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Het is een kwestie van smaak en ik vind a3 geweldig mooie wagen, maar alleen die ronde roosters binnenin vind ik verschrikkelijk :l

Stukken mooier in een a4 of een golf. :/

Daar hebben ze imho toch een steekje laten vallen bij audi...

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11:26
De vorm van het dashboard in de A3 is geïnspireerd op de vleugels van een vliegtuig (en de ventilatie op de vliegtuigmotoren). Dat zou je moeten inspireren om te willen reizen! Persoonlijk vond ik dat altijd best leuk. De Golf daarentegen is enorm basic. De A4 is OK.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

AmbroosV schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:13:
De vorm van het dashboard in de A3 is geïnspireerd op de vleugels van een vliegtuig (en de ventilatie op de vliegtuigmotoren). Dat zou je moeten inspireren om te willen reizen! Persoonlijk vond ik dat altijd best leuk. De Golf daarentegen is enorm basic. De A4 is OK.
Smaak, gaan we niet over discussiëren. :D

In de a45 zitten ze ook, mooi vind ik ze daar ook niet maar wel beter geïntegreerd.

• Maasluip
  • Laatst online: 16:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

(jarig!)
AmbroosV schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:13:
De vorm van het dashboard in de A3 is geïnspireerd op de vleugels van een vliegtuig (en de ventilatie op de vliegtuigmotoren). Dat zou je moeten inspireren om te willen reizen!
Wat een verschrikkelijk stukje marktinglulkoek om een ontwerpkeuze te verklaren. :D Ik blijf me verbazen dat ontwerpers blijkbaar vinden dat iedereen hun mening deelt.
Een beetje netzoals een SAAB op een vliegtuig lijkt.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Galaxis schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:12:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die B&O set is goed he ;).

• Galaxis
@Tylen

Dat valt zeker niet tegen, echter had ik in mijn vorige wagen een affabriek infinty set zitten, en dat was toch wat geraffineerder in mijn persoonlijke beleving.

Desalniettemin is de b&O setup zeker een leuke upgrade en plezierig om naar te luisteren.

• harrybeuker
hoe is jullie ervaring met lichtmetalen velgen in de wintermaanden? en dan vooral met strooizout etc?
ik wil een set 17 inch kopen (liefst zwarte velgen) maar twijfel om nu stalen te halen of juist lichtmetalen. Lichtmetalen zwart zijn wel weer dikker natuurlijk dan die stalen velgen. Maar als ze na 1 winter naar de kloten zijn door zout dan is dat ook weer zonde geld. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 26-02 22:23
Nooit problemen gehad.
Na 10 jaar zag de lm set er nog net zo uit als de 10 jaar ervoor.
Wel voor de winter in de wax gezet, maar betwijfel of dat de reden is.

• harrybeuker
Emielvanputten schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:58:
Nooit problemen gehad.
Na 10 jaar zag de lm set er nog net zo uit als de 10 jaar ervoor.
Wel voor de winter in de wax gezet, maar betwijfel of dat de reden is.
wat voor merk velgen heb je? wellicht hebben die extra bescherming tegen zout?

• Emielvanputten
Had,. Maar vag groep velgen van een Lupo fsi. Onder een Lupo 3l.

• Fasterinside
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:10
Geen problemen na 2 winters met mijn lichtmetaal. Merk Audi.

Creating my own hero.

• Giesber
harrybeuker schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:42:
hoe is jullie ervaring met lichtmetalen velgen in de wintermaanden? en dan vooral met strooizout etc?
ik wil een set 17 inch kopen (liefst zwarte velgen) maar twijfel om nu stalen te halen of juist lichtmetalen. Lichtmetalen zwart zijn wel weer dikker natuurlijk dan die stalen velgen. Maar als ze na 1 winter naar de kloten zijn door zout dan is dat ook weer zonde geld. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
Er zijn lichtmetalen velgen die gemaakt zijn om tegen strooizout te kunnen (zoals waarschijnlijk zowat alle standaard gemonteerde lichtmetalen velgen). Mijn bandenmarchant zei van zeker weg te blijven van gepolijste velgen: die gaan er na verloop van tijd slechter uitzien door strooizout.

• Scrtz
Al die leasewagens krijgen ook zowat winterbanden op de originele LMV gemonteerd en daar zie je ook nooit wat van.

• eippahc
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:27
Maak je maar geen zorgen over strooien dit jaar https://www.autoblog.nl/n...ooiautos-op-de-weg-132366

• Emielvanputten
Giesber schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:00:
[...]

). Mijn bandenmarchant zei van zeker weg te blijven van gepolijste velgen: die gaan er na verloop van tijd slechter uitzien door strooizout.
Goed punt. Idd hoog gepolijste velgrandjes zonder verder coating zijn idd wel gevoelig.

• Scrtz
Emielvanputten schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:47:
[...]

Goed punt. Idd hoog gepolijste velgrandjes zonder verder coating zijn idd wel gevoelig.
Bij die 18" Detroit GTI velgen van Golfjes zie je dat veel inderdaad.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

Zo de A4 vandaag weer APK gekeurd met 218K op de teller en dat zonder een enkele opmerking. Alle rubbers en hoezen zijn nog origineel en nog in zeer goede staat volgens de keurmeester. RDW heeft zelfs nog een steekproef gedaan en ook daar zonder op of aanmerking doorheen gekomen.

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 27-02 23:51

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• harrybeuker
Emielvanputten schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:47:
[...]

Nog een vraag.
Ik heb nu velgen met zomerbanden 245/40 R18. Hoe kan ik de etwaarde achterhalen?

Ik wil eigenlijk 17 inch velgen kopen met 225/50 R17 banden erop. Ik zat te denken aan deze velgen:
https://www.hoogendoornve...XEa5eNwp6tmX8RcvGt2AwfsiE
Alleen welke etwaarde moet ik nu nemen zodat het ook nog beetje fatsoenlijk eruit ziet. 35 of 45? volgens de site steekmaat is de originele ETwaarde 47 voor een audi a4 avant uit 2014.

Wie kan mij adviseren in deze? 35 of 45 et pakken en kan ik wellicht ergens achterhalen wat voor etwaarde ik nu heb op mijn huidige 18 inch velgen?

alvast bedankt!

• Rainesh
harrybeuker schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:15:
[...]

Nog een vraag.
Ik heb nu velgen met zomerbanden 245/40 R18. Hoe kan ik de etwaarde achterhalen?

Ik wil eigenlijk 17 inch velgen kopen met 225/50 R17 banden erop. Ik zat te denken aan deze velgen:
https://www.hoogendoornve...XEa5eNwp6tmX8RcvGt2AwfsiE
Alleen welke etwaarde moet ik nu nemen zodat het ook nog beetje fatsoenlijk eruit ziet. 35 of 45? volgens de site steekmaat is de originele ETwaarde 47 voor een audi a4 avant uit 2014.

Wie kan mij adviseren in deze? 35 of 45 et pakken en kan ik wellicht ergens achterhalen wat voor etwaarde ik nu heb op mijn huidige 18 inch velgen?

alvast bedankt!
Www.steekmaat.nl

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

@harrybeuker ET43 was bij mijn S line velgen standaard op mijn A4 B8 (8J). Ik heb nu ET40 met 8,5J velgen en dat valt precies netjes in de wielkast.

Overigens staat de ET waarde in 99,9% van de gevallen aan de binnenkant van de velg.

Ragdoll wijzigde deze reactie 18-11-2019 22:22 (23%)

• aex351
  • Nu online

aex351

I am the one

De 2019 A3 e-tron heeft "camera's rondom". Weet iemand wat hiermee bedoeld wordt? Want er zit bijvoorbeeld geen achteruit rij camera op.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Giesber
aex351 schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:39:
De 2019 A3 e-tron heeft "camera's rondom". Weet iemand wat hiermee bedoeld wordt? Want er zit bijvoorbeeld geen achteruit rij camera op.
Gaat het misschien om dit systeem?
YouTube: Audi: 360 degree cameras system. Audi A6, A7, A8, Q8 :: [1001cars]

• aex351
  • Nu online

aex351

I am the one

< dit stukje webruimte is te huur >

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Dit heb ik nu ook in mijn beamer. Is echt super makkelijk met inparkeren.

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:52
Tylen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:24:
[...]

Dit heb ik nu ook in mijn beamer. Is echt super makkelijk met inparkeren.
Hoe groot is jouw beamer dan wel niet?

I7 9700K 5,1Ghz

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Joopieboy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:41:
[...]

Hoe groot is jouw beamer dan wel niet?
Klein. Maar is gewoon echt makkelijk.

Pagina: 1 ... 91 ... 96 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True