Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 87 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:02
Weet iemand of er bekende problemen zijn met de 1.4TFSI 150pk COD (uit 2015)?

En wat zijn de ervaringen met adaptieve cruise control in de A3 8V uit dit jaar?

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11 19:22
Persoonlijk ben ik een grote fan van de adaptive cruise control op de huidige generatie A3. Werkt erg betrouwbaar. Er zijn wat beperkingen natuurlijk, maar die leer je snel genoeg kennen. Ik reed in mijn A3 90% van de tijd op adaptive cruise control, was heerlijk!

(In een automaat toch. Met een manuele bak is adaptive cruise control logischerwijs een stuk minder nuttig.)

[ Voor 33% gewijzigd door AmbroosV op 19-06-2019 14:48 ]

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:57

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ascension schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:41:
Weet iemand of er bekende problemen zijn met de 1.4TFSI 150pk COD (uit 2015)?
Als ze bekend zijn dan weet iemand dat. :9

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04

TMV

Gisteren even met mijn A3 8V (SB 2.0 TDI) langs @Remi_4 geweest voor het aanpassen van de gasrespons. Dat is wel echt merkbaar, het gaspedaal voelt een stukje directer met wat minder van die irritante vertraging.

Verder heb ik een tijdje geleden zo'n "multituning" chip op proef gehad. Mijn garagehouder had die dingen liggen en mocht er kostenloos een paar weken mee rondrijden om eens te kijken wat het is. In eerste instantie had ik het gevoel dat het echt wel hielp, vooral lager in de toeren merkbaar meer koppel etc.. Maar na een week te hebben gereden met dat ding (hij moet een aantal honderd kilometer "inleren" schijnbaar) heb ik het kastje van de OBD poort gehaald, 60km gereden om zeker te zijn dat het effect uit het motormanagement was, en toen weer teruggeplaatst.. Conclusie: het effect zit toch hoofdzakelijk tussen de oren. Het effect van het kastje is alleen een marginaal betere trekkracht die vooral lager in de toeren merkbaar is. Ik twijfel of ik het effect echt opgemerkt zou hebben als ik niet wist dat het kastje in de auto zat. Daarnaast vind ik het idee van zo'n "black box" die een beetje in je motormanagement zit te prutsen zonder dat je precies weet wat er gebeurt ook niet heel fijn. Al met al geen aanrader, en zéker geen €300 waard. Ik had er sowieso al grote twijfels bij en die zijn nu bevestigd dus heb ik het kastje mooi weer ingeleverd.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 13:26

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik wil voor mijn R8 nieuwe type knipperlicht erin...die zeg maar faden als ze aan staan. Weet iemand een adres in NL waar ik deze kan laten doen?

Tevens zoek ik een adres die mijn auto's een (kleine) beurt kan geven incl. afstempelen. Ik kan eventueel naar Donkers, maar wellicht zijn er nog andere adresjes waar men goede ervaringen mee heeft. Ik zit zelf in het Oosten dus Amsterdam/Rotterdam en omstreken is niet echt een optie :)

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 14:24
Yzord schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:08:
Ik wil voor mijn R8 nieuwe type knipperlicht erin...die zeg maar faden als ze aan staan. Weet iemand een adres in NL waar ik deze kan laten doen?

Tevens zoek ik een adres die mijn auto's een (kleine) beurt kan geven incl. afstempelen. Ik kan eventueel naar Donkers, maar wellicht zijn er nog andere adresjes waar men goede ervaringen mee heeft. Ik zit zelf in het Oosten dus Amsterdam/Rotterdam en omstreken is niet echt een optie :)
Hans Sloot in Lochem voor onderhoud. Voor de dynamische achterlichten moet je bij Cornel donkers wezen.

@Ascension blok is prima. Wel even ecu software laten updaten voor betere werking van CoD. Heb zelf ook een 1.4 150pk

ACC werkt heel goed en fijn. Niks bijzonders aan.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

TMV schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:39:
Gisteren even met mijn A3 8V (SB 2.0 TDI) langs @Remi_4 geweest voor het aanpassen van de gasrespons. Dat is wel echt merkbaar, het gaspedaal voelt een stukje directer met wat minder van die irritante vertraging.

*knip
Gasrespons, wel grappig want ik heb nu een tijdje een A4 uit 2018 bij, en die vind ik vooral te schokkerig met de 7 DSG bak, veel te scherp en gevoelig. Jij hebt zeker een handbak?

[ Voor 0% gewijzigd door Joopieboy op 20-06-2019 19:37 . Reden: Verkeerde jaartal ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maasluip schreef op zondag 16 juni 2019 @ 08:16:
[...]

30 = 109-128 hp (81-96 kW)
35 = 147-160 hp (110-120 kW)
40 = 167-201 hp (125-150 kW)
45 = 226-248 hp (169-185 kW)
50 = 281-308 hp (210-230 kW)
55 = 328-368 hp (245-275 kW)
60 = 429-455 hp (320-340 kW)
70 = 536+ hp (400+ kW)

[...]

Eens. Je kunt het niet maken om 1.4 achterop een A4 te zetten. Van de andere kant zegt motorinhoud tegenwoordig ook niet veel meer. En een beetje vreemd: de vorige A4 had 150 pk met een 1.4, de huidige heeft 150 pk met een (heel erg geknepen) 2.0.
A440. Dat klinkt als een Audi die niet weet of ie nou een BMW of een Mercedes wil zijn, maar sowieso een identiteitscrisis heeft :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04

TMV

Joopieboy schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:01:
[...]

Gasrespons, wel grappig want ik heb nu een tijdje een A4 uit 2008 bij, en die vind ik vooral te schokkerig met de 7 DSG bak, veel te scherp en gevoelig. Jij hebt zeker een handbak?
Yup, gewoon ouderwets handwerk in mijn wagen :P

• Rainesh
Joopieboy schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:01:
[...]

Gasrespons, wel grappig want ik heb nu een tijdje een A4 uit 2008 bij, en die vind ik vooral te schokkerig met de 7 DSG bak, veel te scherp en gevoelig. Jij hebt zeker een handbak?
Wat voor blok heb je erin?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Correctie, 2018 model, CBAB motor afaik. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Rainesh
Joopieboy schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:38:
Correctie, 2018 model, CBAB motor afaik. :)
Even navragen of er een bakupdate voor is. Overigens rijdt de auto net wat soepeler als je drive select op auto zet (iig je aandrijving)

Heb je anders een vcds scan van je auto? Of obd11

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 20-06-2019 20:24 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 17:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

The Eagle schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:15:
[...]

A440. Dat klinkt als een Audi die niet weet of ie nou een BMW of een Mercedes wil zijn, maar sowieso een identiteitscrisis heeft :+
Wat zou je zeggen van de A330, A340 en A350?

Signatures zijn voor boomers.

• The Eagle

The Eagle

Dat ze bij bmw niet verder gaan dan 330 vziw ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-11 21:23

InFamous

excommunicado

@The Eagle 340 kuch kuch..

Formerly known as Ragdoll

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-11 17:10
Iemand hier al ervaringen met de 1.5 CoD 150pk irt (externe) chiptuning? Bedrijven als JD geven aan dat hij nog niet gekraakt is maar er zijn al wel wat (louchere ogende) externe ECU's beschikbaar die claimen 180-190pk uit het blok te halen. De boel moet niet kapot, maar ben wel benieuwd wat mogelijk is en of het echt een meerwaarde heeft.

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:23

Spinez0r

At your service.

Maasluip schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:33:
[...]

Wat zou je zeggen van de A330, A340 en A350?
Er komt sowieso TFSI achter te staan.

Zo is mijn A1 een A1 25TFSI (ja i know, downsize motortje ;) )

• Fedde
Spinez0r schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:32:
[...]

Er komt sowieso TFSI achter te staan.

Zo is mijn A1 een A1 25TFSI (ja i know, downsize motortje ;) )
Ik vind persoonlijk dat, zeker op de kleinere modellen), echt lelijk staan. Audi A1 25 TFSI en soms nog Ultra. Toen ik dat zag de dealer gevraagd de tekst eraf te halen op mijn "A3 35 TFSI Ultra".

25 TFSI klinkt natuurlijk wel beter dan 1.0.

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:23

Spinez0r

At your service.

Fedde schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:51:
[...]

Ik vind persoonlijk dat, zeker op de kleinere modellen), echt lelijk staan. Audi A1 25 TFSI en soms nog Ultra. Toen ik dat zag de dealer gevraagd de tekst eraf te halen op mijn "A3 35 TFSI Ultra".

25 TFSI klinkt natuurlijk wel beter dan 1.0.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IEpWPWrDVinWkuQEnEHsy9Ha/thumb.jpg

Heb de auto dan ook heel bewust zonder enige badges laten leveren :)

[ Voor 14% gewijzigd door Spinez0r op 22-06-2019 18:57 ]

• Fedde
Ah, ik stond gisteren in de McDrive achter een soortgelijke uitvoering. Ik dacht eigenlijk dat die auto met S-line exterieur ed. En de dikke (nep) uitlaten wel wat meer vermogen zou hebben dan 95pk. Gelukkig kan je net als bij de A3 aan dubbele pijp links zien dat ie snel is zie ik nu in de configurator :-)

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:31
Fedde schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:04:
Ah, ik stond gisteren in de McDrive achter een soortgelijke uitvoering. Ik dacht eigenlijk dat die auto met S-line exterieur ed. En de dikke (nep) uitlaten wel wat meer vermogen zou hebben dan 95pk. Gelukkig kan je net als bij de A3 aan dubbele pijp links zien dat ie snel is zie ik nu in de configurator :-)
Nog wel ja, tot ook de nieuwe A3 komt dit jaar en dan is dat geintje ook voorbij :-)

Mijn A3 etron had ook geen uitlaatpijpjes maar die trok een 1.5 tfsi 150pk toch makkelijk eruit :D

• Fedde
Scrtz schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:18:
[...]

Nog wel ja, tot ook de nieuwe A3 komt dit jaar en dan is dat geintje ook voorbij :-)

Mijn A3 etron had ook geen uitlaatpijpjes maar die trok een 1.5 tfsi 150pk toch makkelijk eruit :D
Etron is valsspelen :+ . En te snel haha. Overigens heb ik die bewuste 1.5 150pk en vind ik hem wel echt vlot. Mijn vorige 170pk E46 BMW was nauwelijks sneller. Ook de door Audi aangegeven topsnelheid haal ik ruimschoots. :9~

• antonboonstra
  • Laatst online: 18-11 08:31

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Mag ik mijn Audi showen? Aangezien ik een nieuwe auto heb, staat deze te koop.

Audi A1 1.4 TFSI Ambition Pro Line Business (2011)

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:57

GerCor

Zonder dallen geen pieken

antonboonstra schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:44:
Mag ik mijn Audi showen? Aangezien ik een nieuwe auto heb, staat deze te koop.
Ik wil wel even voor je op het knopje 'rapporteer' drukken. Dan hoor je het wel van de moderator of dit in Vraag & Aanbod moet of dat het hier mag staan.

Zeg het maar....... >:)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Scrtz
Fedde schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:20:
[...]

Etron is valsspelen :+ . En te snel haha. Overigens heb ik die bewuste 1.5 150pk en vind ik hem wel echt vlot. Mijn vorige 170pk E46 BMW was nauwelijks sneller. Ook de door Audi aangegeven topsnelheid haal ik ruimschoots. :9~
Ja klopt, 150pk is ook zeker meer dan snel genoeg, over half jaar mag ik zelf auto uitzoeken, dan wordt het ook sowieso een 150pk dsg :)

• Fedde
Scrtz schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:32:
[...]

Ja klopt, 150pk is ook zeker meer dan snel genoeg, over half jaar mag ik zelf auto uitzoeken, dan wordt het ook sowieso een 150pk dsg :)
Ik heb de HB, samen met de S-Edition echt een heerlijke auto. De S-line Edition heeft 'standaard' al de S-line, LED rondom (wát een licht, en die dynamische knipperlichten achter... _/-\o_ ), MMI en standaard benodigdheden zoals Cruise en Climate control, prima uitvoering. Zelf voor aflevering nog een trekhaak laten monteren (voor de fietsen) en de Logo's (a3/TFSI Ultra) laten verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/eq9e1j.png

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2yx10y9.png

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/20kdvkn.jpg

• Scrtz
Fedde schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:36:
[...]

Ik heb de HB, samen met de S-Edition echt een heerlijke auto. De S-line Edition heeft 'standaard' al de S-line, LED rondom (wát een licht, en die dynamische knipperlichten achter... _/-\o_ ), MMI en standaard benodigdheden zoals Cruise en Climate control, prima uitvoering. Zelf voor aflevering nog een trekhaak laten monteren (voor de fietsen) en de Logo's (a3/TFSI Ultra) laten verwijderen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sjiek hoor! Waarom geen automaatje gepakt? Dit was mijn etron:
Scrtz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:03:
Audi is binnen! Het is een e-tron Lease edition dus best wel vol:

- Pro Line Plus pakket
- Virtual cockpit
- Sportstoelen
- 18" velgen
- MMI navigatie plus
- parkeerhulp plus
- LED koplampen
- Lichtpakket
- Audi sound system
- Audi smartphone interface

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Helaas maar 1,5 maand van kunnen genieten omdat wij binnenkort gaan privatiseren (nu nog onderdeel van PON, dus ook alle regels van PON) en ze van alle operational lease afwillen, wordt in de toekomst financial lease zodat auto's die over zijn vanwege mensen die vertrekken oid niet blijven staan maar verkocht kunnen worden.

• Fedde
@Scrtz Een Automaat valt buiten mijn leasecategorie en zou me omgerekend 20 euro per maand meer kosten volgens de LM. Vind een HB ook wel leuk dus was niet zo'n issue, maar inmiddels met de dagelijkse Woonwerk (Tilburg-Amsterdam) wel besloten dat de volgende (deze loopt nog 2 jaar) een Automaatje wordt. Hopelijk een nieuwe model A3.

• Scrtz
Fedde schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:44:
@Scrtz Een Automaat valt buiten mijn leasecategorie en zou me omgerekend 20 euro per maand meer kosten volgens de LM. Vind een HB ook wel leuk dus was niet zo'n issue, maar inmiddels met de dagelijkse Woonwerk (Tilburg-Amsterdam) wel besloten dat de volgende (deze loopt nog 2 jaar) een Automaatje wordt. Hopelijk een nieuwe model A3.
Ja als je eenmaal DSG gewend bent wil je niet anders (scrtz rijdt nu 6 maanden golf 7.5 R-line 110pk handbak). Hopelijk is over 6 maanden de nieuwe A3 uit aangezien die dit jaar zou komen..

• Fedde
Scrtz schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:50:
[...]

Ja als je eenmaal DSG gewend bent wil je niet anders (scrtz rijdt nu 6 maanden golf 7.5 R-line 110pk handbak). Hopelijk is over 6 maanden de nieuwe A3 uit aangezien die dit jaar zou komen..
En als je zou moeten kiezen, een 110pk DSG of de 150pk HB? ;-). Want die keuze heb ik dus gemaakt en dan werd het dus de 150pk HB.

Overigens hoor ik van collega's dat de 1.5 zeer slecht te leveren is, een collega die deze in zijn nieuwe Q2 wilde moest hierop tot Mei 2020 wachten.. Dus hopelijk lossen ze dat wat op.

Daarnaast, de nieuwe A3 verwacht ik eigenlijk pas echt eind dit jaar op de beurs en vanaf volgend jaar te bestellen. Maar dat is gevoel :P

• Scrtz
Fedde schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:51:
[...]

En als je zou moeten kiezen, een 110pk DSG of de 150pk HB? ;-). Want die keuze heb ik dus gemaakt en dan werd het dus de 150pk HB.

Overigens hoor ik van collega's dat de 1.5 zeer slecht te leveren is, een collega die deze in zijn nieuwe Q2 wilde moest hierop tot Mei 2020 wachten.. Dus hopelijk lossen ze dat wat op.

Daarnaast, de nieuwe A3 verwacht ik eigenlijk pas echt eind dit jaar op de beurs en vanaf volgend jaar te bestellen. Maar dat is gevoel :P
Haha lastig, denk dan toch ook wel de pk’s :P

Hoop het niet, maar anderzijds heb je nu wel mooie actie op de A3 met de advance sport. Maar dan baal je volgend jaar alweer dat je alweer een ‘verouderd’ model hebt..

• Fedde
Scrtz schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:23:
[...]

Haha lastig, denk dan toch ook wel de pk’s :P

Hoop het niet, maar anderzijds heb je nu wel mooie actie op de A3 met de advance sport. Maar dan baal je volgend jaar alweer dat je alweer een ‘verouderd’ model hebt..
Dat was dus ook mijn keuze.

Ik vind persoonlijk de deal van de Advanced Sport echt niet verkeerd! S-Edition met technlogy package én wat extra shit zoals stoelverwarming voor een prijs lager dan mijn MY17 S-Edition. Liever een 'tutti optioni' A3 8V dan een kale MY20 A3 persoonlijk, want ik verwacht wel dat die wat duurder worden, ook als je kijkt hoe de A1 en de A4 nu geprijst worden. Tevens vind ik dit model echt mooi.

• The Eagle

The Eagle

Fedde schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:51:
[...]

Bij mij werd die keuze voor me gemaakt (tiguan 150pk vs passat 110pk, het werd de passat met dsg). Zij beide zware auto's, maar ik mis die extra pk's niet. Meer is beter maar de DSG in de sportstand scheelt al. Met veel km's en file: hell no dat ik de combi automaat en ACC nog ooit inlever :)

De vraag is denk ik met name wat die nieuwe A3 dan gaat kosten en hoeveel dat aantikt met 22% bijtelling. al ongetwijfeld weer duurder worden dan de vorige. De vraagis of het dan nog leuk blijft.

• Fedde
The Eagle schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:50:

[...]

De vraag is denk ik met name wat die nieuwe A3 dan gaat kosten en hoeveel dat aantikt met 22% bijtelling. al ongetwijfeld weer duurder worden dan de vorige. De vraagis of het dan nog leuk blijft.
Ben ik ook benieuwd naar. Mijn A3 kost 38k, een vriend van mij heeft een A4 170pk Pro Line uit 2015 en die is qa nieuwwaarde goedkoper. Absurde bedragen. Nieuwe A4 gaat moeiteloos de 50k over. Pro line, kleurtje en wat opties? 60k.

Dan maar de mobiliteitsregeling in en zelf wat aanschaffen..

• Scrtz
Fedde schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:27:
[...]

Dat was dus ook mijn keuze.

Ik vind persoonlijk de deal van de Advanced Sport echt niet verkeerd! S-Edition met technlogy package én wat extra shit zoals stoelverwarming voor een prijs lager dan mijn MY17 S-Edition. Liever een 'tutti optioni' A3 8V dan een kale MY20 A3 persoonlijk, want ik verwacht wel dat die wat duurder worden, ook als je kijkt hoe de A1 en de A4 nu geprijst worden. Tevens vind ik dit model echt mooi.
Ja ik had dus precies dezelfde gedachte, volgende A3 wordt wss schrikken qua prijs.. mijn leasebudget is echter niet mager (collega’s rijden bijna allemaal full option Passat’s a 50k) maar de vraag is eerder of je er zoveel per maand voor over hebt..met de trend van de A1 denk je dan al snel aan tegen de 50k voor een volle A3..

• Rainesh
Kijk eens op audi.de naar de huidige prijzen. Verschil tussen MY19 en MY20 is paar K!

• antonboonstra
  • Laatst online: 18-11 08:31

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

GerCor schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:16:
[...]
Ik wil wel even voor je op het knopje 'rapporteer' drukken. Dan hoor je het wel van de moderator of dit in Vraag & Aanbod moet of dat het hier mag staan.

Zeg het maar....... >:)
Alleen staat er bij https://tweakers.net/aanbod/ geen sectie voor auto's... Of zie ik een speciaal forum topic over het hoofd?

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Scrtz
Rainesh schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:47:
Kijk eens op audi.de naar de huidige prijzen. Verschil tussen MY19 en MY20 is paar K!
Wtf ruim 3k verschil? Krijg je hopelijk toch wel wat voor terug, straks eens vergelijken..

Verwijderd

antonboonstra schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:21:
[...]

Alleen staat er bij https://tweakers.net/aanbod/ geen sectie voor auto's... Of zie ik een speciaal forum topic over het hoofd?
Klopt, maar dat betekent niet dat je het dan maar in topic mag verkopen.

Lees de voorwaarden eens?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:16

FlipFluitketel

Frontpage Admin
antonboonstra schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:21:
[...]

Vraag & Aanbod overig ;)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 00:47
Op mijn Audi A3 (2007) zit Xenon verlichting met bijbehorende sproeiers.
Deze komen bij een aantal keer sproeien naar buiten en maken de Xenon lampen schoon. Nu vraag ik mij alleen af hoe ze weer inklappen. Ik kan geen hendel vinden en bij het uitzetten van de auto blijven ze naar buiten staan (geactiveerd)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

SmoothTweaker schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:24:
Op mijn Audi A3 (2007) zit Xenon verlichting met bijbehorende sproeiers.
Deze komen bij een aantal keer sproeien naar buiten en maken de Xenon lampen schoon. Nu vraag ik mij alleen af hoe ze weer inklappen. Ik kan geen hendel vinden en bij het uitzetten van de auto blijven ze naar buiten staan (geactiveerd)
Naar mijn weten gaan ze naar buiten door de opgebouwde waterdruk.. @Rainesh heeft vast wel een vermoeden :P

www.google.nl

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:25:
[...]

Naar mijn weten gaan ze naar buiten door de opgebouwde waterdruk.. @Rainesh heeft vast wel een vermoeden :P
Inderdaad druk. Maak eens de scharnieren etc schoon, desnoods wat kruipolie ofzo.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:01
Fedde schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:36:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is die trekhaak verwijderbaar? 8)

• SmoothTweaker
Rainesh schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:29:
[...]

Inderdaad druk. Maak eens de scharnieren etc schoon, desnoods wat kruipolie ofzo.
Naar buiten gaan ze nu wel soepel, maar hoe gaan ze terug? 8)7

• Rainesh
SmoothTweaker schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:37:
[...]

Naar buiten gaan ze nu wel soepel, maar hoe gaan ze terug? 8)7
blijven de kappen naar buiten staan of de sproeikoppen?

• SmoothTweaker
Rainesh schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:48:
[...]

blijven de kappen naar buiten staan of de sproeikoppen?
De kappen, als ik erin kijk zie ik ook de sproeikoppen direct zitten.
Kan morgen wel even een foto maken anders.

Moet ik gewoon geduld hebben dat ze weer ingaan? of gebeurt dat als de druk eraf is?

• Fedde
NotSoSteady schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:32:
[...]

Is die trekhaak verwijderbaar? 8)
Nee :( . Is een achteraf gemonteerde en kreeg de keus, of een vaste, of een losse, waarbij de losse prijsfactor 2 had. Dus de vaste maar geaccepteerd.

Bij de volgende auto even anders doen 8)7

• Fedde
Hi all,

de Audi Connect op mijn Audi is verlopen en ik ben in dubio of ik deze ga aanschaffen. Met name de RTTI (realtime Traffic Info) vraag ik me af of dit het waard is. Wat is jullie mening hierin? Meerwaarde tov de normale info via radio. En verdere opties voor de connect? Nb. Ik heb dit nooit gehad, was al verlopen, vandaar de vraag.

• The Eagle

The Eagle

Als dat inmiddels verlopen is is het ws al wat ouder. Dan zou ik lekker Waze op je telefoon gebruiken. Telefoonhoudertje kost je max 5 euro ofzo :)

• Fedde
The Eagle schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:09:
Als dat inmiddels verlopen is is het ws al wat ouder. Dan zou ik lekker Waze op je telefoon gebruiken. Telefoonhoudertje kost je max 5 euro ofzo :)
Was maar een jaar ivm niet MMI Plus maar reguliere MMI. Waze ben ik niet zo kapot van persoonlijk. Vooral benieuwd of die RTTI ook echt om files heenrijdt binnendoor.

• Rainesh
Fedde schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:11:
[...]

Was maar een jaar ivm niet MMI Plus maar reguliere MMI. Waze ben ik niet zo kapot van persoonlijk. Vooral benieuwd of die RTTI ook echt om files heenrijdt binnendoor.
ik ga die van mij verlengen, ben er zeer blij mee.

• Fedde
Rainesh schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:49:
[...]

ik ga die van mij verlengen, ben er zeer blij mee.
Welke MMI heb jij? Normaal of Plus? Meen dat jij ook een A3 had. Wat zijn zoal de voorwaarden waarvoor jij het het waard vind?

• Rainesh
Fedde schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:55:
[...]

Welke MMI heb jij? Normaal of Plus? Meen dat jij ook een A3 had. Wat zijn zoal de voorwaarden waarvoor jij het het waard vind?
A3 facelift met mmi plus.

Wat ik vaak gebruik:
- online traffic
- search
- aanvullende data zoals tankstations etc (als ik ergens ben waar ik niet bekend ben)

Alleen voor de eerste twee ga ik het een jaartje verlengen...kost alsnog 136 euro ofzo. Had eerste 3 jaar gratis.

• Fedde
Nou, net maar besteld. 1 jaar verlenging want de Audi gaat het niet 2 jaar volhouden met de KM's die ik maak. Ofja, de Audi wel maar contract niet :-).

Zou binnen 2 werkdagen geactiveerd worden, dus ben benieuwd.

• Ascension
Hoe is de kwaliteit van de online verkeersinformatie, is dit vergelijkbaar met Google Maps of Waze?

• Scrtz
Ascension schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:22:
Hoe is de kwaliteit van de online verkeersinformatie, is dit vergelijkbaar met Google Maps of Waze?
Ik vond het erg goed iig. Maar zou er persoonlijk niet betalen om het te verlengen ofzo, kleine moeite om flitsmeister oid aan te zetten.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ascension schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:22:
De informatie komt van TomTom en is dus zeker vergelijkbaar met Google Maps of Waze.

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:46
vraagje..

Gisteren zijn m'n vriendin en ik wezen proefrijden in een A3 sportback advance sport. We hebben samen met de dealer een leuke configuratie gemaakt en overwegen deze te kopen, een paar vragen aan de kenners:

Er staan zeer veel A3tjes op de occasion markt met wisselende prijzen. Nu hebben wij een redelijk volledige uitrusting geconfigureerd. (advance sport + panorama/schuifdak + wegklapbare trekhaak, automaat, benzine, 110KW uitvoering)
- Wat is een reële prijs qua waarde over 4 jaar? (teller zal dan ongeveer op 140.000 staan)
- Heeft iemand ervaring met een kinderwagen in een A3 sportback? Past dat makkelijk?

Ons dilemma is eigenlijk of we niet beter een meer op de toekomst berichtte auto kunnen kopen omdat we beide een kinderwens hebben, we zijn echter net ook aan een volledige verbouwing van ons nieuwe huis begonnen en voordat dat af is (we verwachten minimaal 1 tot 2 jaar bezig te zijn) beginnen we nog niet aan een gezinnetje te werken.

Ons alternatief is een occasion A4 avant, 1,5 jaar oud met ongeveer 25K op de teller. Maar hiermee gaan alle lasten ook veel omhoog.
Of een nieuwe octavia (combi), ik rij momenteel een fabia combi en an sich is dat best een fijne auto alleen is mijn woon-werkverkeer sinds kort van 30 naar 70km enkele reis gegaan. Dus harde eis is automaat, genoeg vermogen om vlot mee te komen en veel comfort

• The Eagle

The Eagle

Qua waarde: zoek een vergelijkbare occasion, haal die door de koerslijst en je weet het :?

Verder hangt het uiteraard van een evt kinderwagen af. Stelregel is dat je met kleine kinderen nooit te weinig ruimte kunt hebben. Het is niet alleen die kinderwagen namelijk ;)

• Fedde
@MisterEagle Mooie auto! Realiseer je dat eind dit jaar de nieuwe A3 komt, vandaar dat ook de Advanced Sport nu in de aanbieding is met een mooi aantal opties. De auto die jij beschrijft is erg goed qua opties. Over vier jaar is het het oude model, ik verwacht dan rond de 17k-20k, is mijn schatting. Gebaseerd op modellen van 2015 nu.

De 1.5 in de Audi vind je ook in de Octavia terug. Fijne blokken, zeker met de Automaat. Kinderwagen in de A3 lijkt me gevoelsmatig wat krap overigens, dan is een A4 of Octavia praktischer. De Octavia is wel van een ander kaliber dan een Fabia (beter). Realiseer je wel dat als jij een 2e hands A4 koopt de kop eraf is en je daarmee weer kosten bespaard. Ook kijkende naar je verbouwingsplannen en kinderwens zou ik zelf voor een Avant/Station gaan.

Edit: mocht je in omgeving Tilburg wonen mag je evt. wel even je toekomstige kinderwagen in mijn A3 SB passen / opmeten. :P

Edit2: De Advanced Sport is overigens écht heel straf afgeveerd. Met kinderen erin zou ik persoonlijk of het sportonderstel deselecteren of de adaptieve kiezen. Ik vind zelf met 2 passagiers op een wat slechter wegdek de auto oncomfortabel. Sommige mensen vervangen dan ook direct na aanschaf de veren voor aftermarket.

[ Voor 24% gewijzigd door Fedde op 29-06-2019 10:52 ]

• MisterEagle
Ja dat is ook echt wat het verrotte moeilijk maakt haha. We kunnen ons (eindelijk) de luxe permiteren, en door nu weer een station te kopen voelt dat een beetje als verstandig maar ook saai. Terwijl zeker de eerste 2 jaar er geen kleintjes zullen zijn.

En ik had het gelezen van het nieuwe model ja, dat maakt me op zich niet zoveel uit. En het klopt van de kop eraf bij de occasion, dat was ook de enige reden waarom we er naar hadden gekeken, we willen maximaal 40k uitgeven. En de a4 avant stond voor 35 meen ik. Maar qua kosten bedoelde ik hierin de verzekering, verbruik en wegenbelasting wat toch allemaal wel een stuk meer is dan voor de A3.

• Fedde
MisterEagle schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:57:
Ja dat is ook echt wat het verrotte moeilijk maakt haha. We kunnen ons (eindelijk) de luxe permiteren, en door nu weer een station te kopen voelt dat een beetje als verstandig maar ook saai. Terwijl zeker de eerste 2 jaar er geen kleintjes zullen zijn.

En ik had het gelezen van het nieuwe model ja, dat maakt me op zich niet zoveel uit. En het klopt van de kop eraf bij de occasion, dat was ook de enige reden waarom we er naar hadden gekeken, we willen maximaal 40k uitgeven. En de a4 avant stond voor 35 meen ik. Maar qua kosten bedoelde ik hierin de verzekering, verbruik en wegenbelasting wat toch allemaal wel een stuk meer is dan voor de A3.
Ik snap de overweging! Maar een leuke goedgevulde A4 of Octavia is óók leuk. Tuurlijk, als je het kan permiteren en je wilt het graag, de A3 doen. Top auto en ik rij er iedere dag met veel plezier in. Maar tijdens verbouwen? No thanks. Dan wil je een auto waar je A spullen achterin kan gooien en B niet bang hoeft te zijn voor je mooie halflederen/alcantara stoelen + zwarte hemel. De A3 is dan gewoon denk ik niet praktisch genoeg.

Als je echt wat leuks wilt wat ook nog praktisch is en ik hier even mag vloeken in de kerk zou ik persoonlijk zoiets halen.

• MisterEagle
Fedde schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 11:08:
[...]

Ik snap de overweging! Maar een leuke goedgevulde A4 of Octavia is óók leuk. Tuurlijk, als je het kan permiteren en je wilt het graag, de A3 doen. Top auto en ik rij er iedere dag met veel plezier in. Maar tijdens verbouwen? No thanks. Dan wil je een auto waar je A spullen achterin kan gooien en B niet bang hoeft te zijn voor je mooie halflederen/alcantara stoelen + zwarte hemel. De A3 is dan gewoon denk ik niet praktisch genoeg.

Als je echt wat leuks wilt wat ook nog praktisch is en ik hier even mag vloeken in de kerk zou ik persoonlijk zoiets halen.
ja dat is ook de enige reden voor de trekhaak haha, aanhanger erachter i.p.v. zooi in de auto zelf, naar verwachting gaan er inderdaad nog wel wat ritjes naar de vuilstort plaats vinden komende tijd. (al hebben we voorlopig containers in de voortuin en is de eerste 18 kuub al afgevoerd)

Dankjewel voor je feedback! :)

• Fedde
MisterEagle schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 11:14:
[...]

ja dat is ook de enige reden voor de trekhaak haha, aanhanger erachter i.p.v. zooi in de auto zelf, naar verwachting gaan er inderdaad nog wel wat ritjes naar de vuilstort plaats vinden komende tijd. (al hebben we voorlopig containers in de voortuin en is de eerste 18 kuub al afgevoerd)

Dankjewel voor je feedback! :)
Bedacht me opeens dat ik dit filmpje zelf had bekeken! Wellicht voor jou ook wat inzicht.

• PH Yaris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:45
Edit2: De Advanced Sport is overigens écht heel straf afgeveerd. Met kinderen erin zou ik persoonlijk of het sportonderstel deselecteren of de adaptieve kiezen. Ik vind zelf met 2 passagiers op een wat slechter wegdek de auto oncomfortabel. Sommige mensen vervangen dan ook direct na aanschaf de veren voor aftermarket.
Interessante opmerking. Hoe veert het Adaptief demping systeem indien gekozen wordt voor de comfort-stand? Is dit vergelijkbaar met het "normale" dynamisch onderstel? Het Adaptief demping systeem is wat in de folder Audi magnetic ride wordt genoemd neem ik aan.

[ Voor 5% gewijzigd door PH Yaris op 29-06-2019 14:11 ]

• The Eagle

The Eagle

MisterEagle schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:57:

Koop je toch een sportieve station? Genoeg mogelijkheden lijkt me, van verlagingssets tot aan grote velgen en spoilers van het racemodel. Al eens een Octavia RS bekeken bijvoorbeeld?

• Scrtz
Of een A4 station S-line met 18-19” is imo ook sportief genoeg hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ElTkhk0P0R6dZgwz2bd5tew6/full.jpg

Ik haal 'm a.s woensdag op, ben echt knetterdruk met vanalles geweest, maar, horen die velgen zo binnen de wielkast te zitten? Alsof men dolgraag rotorvelgen wou en maar de eerste de beste set eronder prikte.

Als ik het vergelijk, lijkt het redelijk normaal te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://junkmailimages.blob.core.windows.net/large/cdbe951eb83648f0b31eb47a7ac06378.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/I204692435/1280x0/audi-a5-coupe-3-2-fsi-quattro-pro-line-3-2-v6-fsi-quattro-in-topconditie.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/LCmD_JZ63r0/maxresdefault.jpg

Ter vergelijking, mijn RS4 toen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g56dpDaZKwqdfA096B2BUK4E/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5hdxxwD9MmMcHfeI2ZEVYr4C/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DNC7PW7B7VwtXjogsxrefGO6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TcoVYuQmN5F5uPmrv2rAhVC2/full.jpg

De wielkasten waren in ieder geval opgevuld ten opzichte van die A5.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/A5/A5-07.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/A5/A5-43.jpg

Zowel origineel 17 als 18 zit redelijk verstopt. ET nagekeken voor ik ze kocht en dit hoort echt zo.

de betaler vervuilt

• Rainesh
@MisterEagle kinderwagen + koffer + tassen passen prima. Met een tweede op komst kan ik voorlopig nog wel uit de voeten maar ik ben ook aan het kijken naar een A5 Sportback.

Vering is inderdaad vrij hard. Ik heb daarom mijn veren vervangen foor Eibach Pro veren en het rijdt stukken beter en comfortabeler.

• The Eagle

The Eagle

@Verwijderd jij bent de laatste jaren high performance auto's gewend geweest, die hadden die brede banden ook echt nodig anders kregen ze hun vermogen niet goed op de weg en was de top niet haalbaar.
Wat je nu hebt kan met minder toe en daar is breder alleen voor de sier. Kost ook een stukje minder aan rubber en velgen enzo, maakt de auto bij de (nieuw)verkoop wat interessanter. Bovendien heb je zo wielkasten / spatschermen waar je ook echt iets aan hebt :P

Verwijderd

Spacers van 50 mm doen wonderen.
Qua rijden zal het ruk zijn maar daar koop je toch geen Audi voor (-;

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft Quattro aandrijving, met een 40/60 verhouding (v/a). Er is iemand bezig met een eindeloos project om een 3.0 TDI naar 550 pk te trekken, echt complete build log. Maar in Portugal is een dpf removal al een boete waard, iets dat ze bij apk inspecteren. :P

Er zijn maar een paar wegen waar je lekker hard kunt (richting porto of Algarve bijv) maar dan houdt het ook op. Vindt het zo raar staan wielen in de wielkast en niet naar buiten toe.

• Dbekker83
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-01-2022
Hallo allemaal, twee dagen geleden nieuwe A3 opgehaald advance sport edition 150 pk, lang voor gespaard dus helemaal blij. Nu heb ik een hele vreemde piep toon met accelereren , heb er een filmpje van kan ik dat hier posten of moet ik dan op een andere forum terecht ? Dealer gaat dinsdag de auto op de brug zetten vermoed lagers van de s tronic bak.... ,piep toon is er ook Na uit zetten motor heel vaag allemaal misschien dat iemand het herkent.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 15:14
Ik snap het niet.
Als je zoveel vragen hebt, dan zoek je die toch uit voordat je dat ding koopt (of aanbetaald)?

Net zo'n vreselijke 12 in een dozijn Marktplaats "geïnteresseerde", 20 emails, extra foto's maken, dit en dat nog eens extra uitzoeken voor de ander (wat gewoon in je eigen vooronderzoek hoort) om dan om het eind maar te horen te krijgen "ah nee sorry dit is toch niks voor mij".

Ja ik heb interesse, ah nee toch geen interesse meer.
Ah toch wel, maar dan moet je eerst wel zus dit en zus zo maken en doen.
En vervolgens nog met allerlei vragen aan komen zetten. Vreselijke mensen.

[ Voor 20% gewijzigd door NeutraleTeun op 30-06-2019 07:41 ]

• Rainesh
Dbekker83 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 00:06:
Hallo allemaal, twee dagen geleden nieuwe A3 opgehaald advance sport edition 150 pk, lang voor gespaard dus helemaal blij. Nu heb ik een hele vreemde piep toon met accelereren , heb er een filmpje van kan ik dat hier posten of moet ik dan op een andere forum terecht ? Dealer gaat dinsdag de auto op de brug zetten vermoed lagers van de s tronic bak.... ,piep toon is er ook Na uit zetten motor heel vaag allemaal misschien dat iemand het herkent.
'
Kun je het filmpje van posten? Is het alleen bij acceleren of ook bij constante snelheid?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:49
Brandstofpomp? Die piept bij mij ook na het uitzetten van de motor...

• The Eagle

The Eagle

Net opgehaald dus rij met dat filmpje nar de dealer. Hoort niet, go fix. Het is geen derdehandsje he, het is een nieuwe. Dus hoef je niet te zoeken en heb je volledige garantie.

• Dbekker83
Dank voor het reageren! Eens is een nieuwe auto maar dealer begon al met is een product eigenschap.. dus had al zo iets van daar gaan we. Ik post het filmpje gelijk zo is alleen met gas geven idd, zodra ik gas los laat weg piep. Piepje motor uit brandstof pomp dat klinkt logisch :-)

• Dbekker83
hierbij het filmpje even gedeeld via onedrive. https://1drv.ms/v/s!AhMTGyN77Uqtwnqe2g00i4-0bwrB begint vanaf 10 sec, weet niet of het goed te horen is maar is zeg maar een piep toon vergelijkbaar met te lang geluisterd te hebben naar harde muziek, lastig uit te leggen. auto gaat zo ie zo naar de dealer maar wil voorkomen weg gestuurd te worden met de reden product eigenschap dus hoop dat iemand het juist niet herkent bij zijn audi.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Rainesh heeft hetzelfde blok en ik had hem ook. Bij mij zat die fluit/piep er niet in.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Dbekker83
Goed om te weten, dank voor je reactie! dan is het geen product eigenschap ;-) ik wacht het onderzoek van de dealer dan even af. Nogmaals dank allemaal

Verwijderd

Als het wordt gegooid op producteigenschap krijg je gelijk het gevoel dat je afgewimpeld wordt , vind dat een rare gang van zaken . Zeker voor een merk dat zich 'Premium' voor wil doen.

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Als ze blijven aangeven dat het een producteigenschap is zullen ze vast wel een demo of een een in de verkoop hebben met hetzelfde blok wat hetzelfde geluid geeft. Zou daar spontaan om vragen als je hem afhaalt en te horen krijgt dat het een eigenschap van het product is.

• Scrtz
NeutraleTeun schreef op zondag 30 juni 2019 @ 07:37:
Ik snap het niet.
Als je zoveel vragen hebt, dan zoek je die toch uit voordat je dat ding koopt (of aanbetaald)?

Net zo'n vreselijke 12 in een dozijn Marktplaats "geïnteresseerde", 20 emails, extra foto's maken, dit en dat nog eens extra uitzoeken voor de ander (wat gewoon in je eigen vooronderzoek hoort) om dan om het eind maar te horen te krijgen "ah nee sorry dit is toch niks voor mij".

Ja ik heb interesse, ah nee toch geen interesse meer.
Ah toch wel, maar dan moet je eerst wel zus dit en zus zo maken en doen.
En vervolgens nog met allerlei vragen aan komen zetten. Vreselijke mensen.
Dat ze uberhaupt nog reageren dat het toch niks is na tig extra vragen maakt het al tot een ‘speciale’ marktplaats geïnteresseerde ^^

• Dbekker83
idd, net bij een andere dealer proef gereden in een A3 1.5 Benzine automaat onder de kop interesse nieuwe auto ;-) en idd geen piep te horen... als ik meer weet na dinsdag post ik dat nog op dit forum, benieuwd wat het is. Maar product eigenschap ga ik toch echt niet accepteren

• Rainesh
Dbekker83 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:01:
hierbij het filmpje even gedeeld via onedrive. https://1drv.ms/v/s!AhMTGyN77Uqtwnqe2g00i4-0bwrB begint vanaf 10 sec, weet niet of het goed te horen is maar is zeg maar een piep toon vergelijkbaar met te lang geluisterd te hebben naar harde muziek, lastig uit te leggen. auto gaat zo ie zo naar de dealer maar wil voorkomen weg gestuurd te worden met de reden product eigenschap dus hoop dat iemand het juist niet herkent bij zijn audi.
Net beluisterd. Hoort niet. Teruggaan. Heb je dit bij een specifieke snelheid? Gas los ook?

• Dbekker83
Vanaf ongeveer 20 km hoor ik het piepje heel zacht en neemt toe hoe harder ik rij. Ben tot 170 gegaan harder nog niet gereden, gebeurt alleen bij gas geven, zodra je gas los laat is piep toon gelijk weg. Op het filmpje reed ik 140 en je hoort de piep toon dan ook alleen bij gas geven eerste stukje reed ik stabiel 120 km per uur voor ik versnelde naar 140. Merkte net ook op bij weg rijden dat bak overslaat en stottert van 0 naar 20 bij langzaam wegrijden.. hoop gedoe nieuwe auto. Maar ja kan er weinig aan veranderen behalve naar dealer brengen. Ik laat het nog even weten wat er uit komt, vermoed toch echt steeds meer de versnellingsbak, fijn dat je ook nog even reageerde laat me nu zeker niet afwimpelen met “product eigenschap” Wordt vervolgd.

• Rainesh
Dbekker83 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:06:
Vanaf ongeveer 20 km hoor ik het piepje heel zacht en neemt toe hoe harder ik rij. Ben tot 170 gegaan harder nog niet gereden, gebeurt alleen bij gas geven, zodra je gas los laat is piep toon gelijk weg. Op het filmpje reed ik 140 en je hoort de piep toon dan ook alleen bij gas geven eerste stukje reed ik stabiel 120 km per uur voor ik versnelde naar 140. Merkte net ook op bij weg rijden dat bak overslaat en stottert van 0 naar 20 bij langzaam wegrijden.. hoop gedoe nieuwe auto. Maar ja kan er weinig aan veranderen behalve naar dealer brengen. Ik laat het nog even weten wat er uit komt, vermoed toch echt steeds meer de versnellingsbak, fijn dat je ook nog even reageerde laat me nu zeker niet afwimpelen met “product eigenschap” Wordt vervolgd.
Bak overslaat? Van 1 naar 3 bijv?

• Dbekker83
Correct, reed weg vanaf 0 naar 20 rustig en voelde de auto schokken als of hij de juiste versnelling niet kon vinden, beetje metaal rammelend geluid onder auto vandaan, raam stond open hoorde je ook. Denk een fabrieks fout die bak, erg teleurstellend maar ja ook een nieuwe auto kan kapot. 45 km op de teller nu.. komt vast goed ga er vanuit dat Audi dit netjes oplost.

• The Eagle

The Eagle

Dbekker83 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:49:
idd, net bij een andere dealer proef gereden in een A3 1.5 Benzine automaat onder de kop interesse nieuwe auto ;-) en idd geen piep te horen... als ik meer weet na dinsdag post ik dat nog op dit forum, benieuwd wat het is. Maar product eigenschap ga ik toch echt niet accepteren
Als die dealer zijn poot stijf houdt, confronteren met de situatie. Alle dealers mogen garantie fixen en als hij het niet doet ga je naar een ander. Die bij Pon mag claimen, en die gaat bij de leverende dealer klagen. Hij krijgt 1 kans om zijn fout te herstellen en anders is het vervolgonderhoud ook boor een ander ( die andere dealer gaan waar je die proefrit maakte).

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
The Eagle schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:21:
[...]

Als die dealer zijn poot stijf houdt, confronteren met de situatie. Alle dealers mogen garantie fixen en als hij het niet doet ga je naar een ander. Die bij Pon mag claimen, en die gaat bij de leverende dealer klagen. Hij krijgt 1 kans om zijn fout te herstellen en anders is het vervolgonderhoud ook boor een ander ( die andere dealer gaan waar je die proefrit maakte).
Als de dealer het niet regelt, dan zou ik de koop ontbinden. We praten hier niet over een broodje. :X

• The Eagle

The Eagle

Dat eigenlijk ook ja :X
Is ie nog wettelijk verplicht ook.

• Dbekker83
En zo is het idd wat jullie beide zeggen, als de dealer het ook niet regelt dan is de vriendelijke manier ook wel echt voorbij.. en zoek ik het hoger op idd. Maar wil nog niet op de zaken vooruitlopen is wel erg prettig door alle reacties en proefrit dat ik nu wel echt zeker weet dat dit echt niet hoort. Alleen het leuke gevoel van een nieuwe auto is effe weg.

• Rainesh
Dbekker83 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:40:
En zo is het idd wat jullie beide zeggen, als de dealer het ook niet regelt dan is de vriendelijke manier ook wel echt voorbij.. en zoek ik het hoger op idd. Maar wil nog niet op de zaken vooruitlopen is wel erg prettig door alle reacties en proefrit dat ik nu wel echt zeker weet dat dit echt niet hoort. Alleen het leuke gevoel van een nieuwe auto is effe weg.
Tot je weer in je auto zit en contact aanzet en Virtual Cockpit ziet ;)

• Dbekker83
Hahaha dat is waar! En de b&o speakers dat was echt wow de eerste keer horen :-) , voor de rest ook echt dik tevreden hoor los van het piepen rijdt het fantastisch.

• Ascension
Ik heb net een A3 uit 2015 gekocht met MMI Basic en AMI. Klopt het dat AMI feitelijk nutteloos is geworden omdat het alleen de "iPod" mode ondersteund? Ik krijg het in ieder geval niet werkend met mijn iPhone in combinatie met Apple Music of Spotify. MMI zegt dat er geen afspeellijst beschikbaar is. Op mijn telefoon kan ik als audio output "dock connector" kiezen maar dan hoor ik niks.

Is allemaal niet heel erg omdat ik toch ga upgraden naar MIB2 maar toch apart.

• Scrtz
Rainesh schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:25:
[...]

Tot je weer in je auto zit en contact aanzet en Virtual Cockpit ziet ;)
VC in een Audi is ook zoveel leuker en mooier dan in een VW. Daar vind ik het maar wat simpel, snap ook niet dat je de tellers niet net zo klein kan maken als bij Audi, je kan alleen ietsje kleiner oftewel een cm ofzo, nou wat een feest..

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Dbekker83 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:55:
beetje metaal rammelend geluid onder auto vandaan, raam stond open hoorde je ook.
Dat vind ik van de DSG in mijn Passat 1.4 TSI ook (is zelfde bak volgens mij, DQ200).

Als het raam openstaat en je rijdt vanaf stilstand tot 20km/h langs een muur dan komt er toch een bak knikkers voorbij rijden, zelfde als je met je raam open wilt parkeren en je gaat van D1 naar R of überhaupt aan het manouvreren bent, puur mechanische geluiden welke je er eigenlijk niet bij zoekt.

www.google.nl

Pagina: 1 ... 87 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.