Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 86 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Rainesh schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:37:
[...]

En als je je ventilatie helemaal uitzet?
Hier op terugkomend. Ik heb het 3 dagen terug even geprobeerd en dit lijkt niet te gebeuren als ik wat normalere snelheden rij (niet harder dan 180kmph zonder pieken naar de 270, op de Autobahn natuurlijk) De vorige keer dat ik het had was het vooral als ik erg hard had gereden.

Zou denk ik dan nog een keer moeten proberen als ik goede nieuwe zomerbandjes erop heb zitten (ga denk ik voor Pilot sport 4S)

Dan heb je wel weer 3 verschillende soorten van de 4S waarvan ik niet weet wat de verschillen nou zijn behalve de prijs:

Pilot Sport 4S MO1 XL FSL
Pilot Sport 4S N0 XL FSL
Pilot Sport 4S XL FSL

Ik snap niet echt het verschil tussen deze 3 behalve de namen en de prijs... Iemand enig idee?

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:53
Die MO1 en N0 zijn typisch kenmerken dat die band specifiek voor fabrikant/model x/y is gemaakt. Geen idee of het echt veel uitmaakt, Pilot Sport 4S is sowieso al een erg goede band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Ik heb de XL FSL eronder. Rijdt lekker

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Na total loss verklaring van onze vorige A1 (8x) heb ik de navigatie SD met de kaarten van 2018 uit de auto genomen. Inmiddels hebben wij een andere A1 aangeschaft, waar weer oud kaartmateriaal in verwerkt zit in de MMI.
Volgens de dealer worden de activatiecodes slechts 1 maal uitgegeven en op voertuig geregistreerd. Hetgeen betekend dat ik weer minimaal €99,- uit zou moeten trekken voor een nieuwe update.

Nu vraag ik mij af of 1 van jullie misschien nog een mogelijkheid kent om deze toch te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Weet iemand een plek waar je die adapters voor de dynamische achterlichten relatief goedkoop kan krijgen. Ik zie ze alleen op eBay staan voor 400 euro, dat vind ik best duur. Geen interesse overigens in die semi-dynamische oplossing. De dynamische achterlichten kan ik zelf wel regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@F41R Nee kan helaas niet.

@NotSoSteady wat voor auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Rainesh schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:21:
@F41R Nee kan helaas niet.

@NotSoSteady wat voor auto?
Oh sorry, A3 (2015) Sportback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Sorry voor mijn 'dommigheid', maar waar staat "bis Bj.2011" voor? Ik heb een auto van 2010, dus is deze voor mij van toepassing of is het vanaf 2011?

Wil ook de dynamische achterlichten haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Yzord schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:13:
Sorry voor mijn 'dommigheid', maar waar staat "bis Bj.2011" voor? Ik heb een auto van 2010, dus is deze voor mij van toepassing of is het vanaf 2011?

Wil ook de dynamische achterlichten haha
BIS is Duits voor TOT.

Von = van
Bis = tot

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 23-05-2019 15:38 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QoARV2VMcgG7HQ1RvVtT85RQ/full.jpg

A.s vrijdag staat ie hier bij mij voor de deur in Lissabon. Eindelijk. *O*

Ik was de laatste paar dagen aan het kijken voor verschillende S5's / A5's. Eentje van ruim 24k die echt de dag ervoor verkocht was. Vandaag helemaal naar porto gereden, om deze te bekijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4PR9bKVPlc44aBCJaLCo88Bo/full.jpg

Alles leek zoverre in orde, totdat ik dit zag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LIG9C9TDjYgR7nQ9nEyvu9qp/full.jpg

-O-

Hoe groot is de kans dat je een teller van een auto op exact, 181750km ziet staan? Mijn eerste gedachte was: daar is een flash in gezet, en er is geen moeite genomen op een niet zo'n rond stand te zetten, laat staan het ding een paar km te hebben gereden. Toen ik de verkoper vroeg hoe groot de kans was dat die km-stand exact zo zou zijn, voelde die zich aangevallen. Heel verhaal over VIN controleren bij audi, terwijl iedereen wel weet dat dat geen heilige graal is.

Hier in portugal is men als de dood dat hun zaak afgeschilderd wordt als auto's met aangepaste km-standen. Voor een A5 uit 2008 (11 jaar oud) en een stand van 181k lijkt me erg stug. Een diesel ga je pas rijden als je meer dan 20k per jaar gaat doen. Anders is het economisch niet haalbaar.

Auto was mooi hoor, daar niet van, maar dat was de reden waarom ik afzag van de koop. Welnu terug naar de RS6:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FXc9XIEmOQzSqIyRehSxNKQp/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0j60E5R91KNOySD7uaTqbJQj/full.jpg

Hij is echt in mint conditie. Motor compleet uit elkaar gehaald, alles gereviseerd, versterkt, gevlakt, enz enz enz. Ergens in dit topic staan wat eerdere foto's. Gaat woensdag de auto-ambulance op, een rit van ruim 2600km maken om vervolgens bij mij afgeleverd te worden met een strikje erom heen en alles :+

Dan naar de locale mercedes dealer, om deze in te gaan voeren op Portugees kenteken. Qua BPM val ik in een gunstig tarief, het is dus geen duizenden euro's ofzo. Eerste wat ik laat doen is glascoating. Ik heb geleerd na een jaar wonen in Portugal dat men geen reet om auto's geeft en het gewoon ziet als gebruiksvoorwerp. Dus de kans dat iemand tegen je auto aanrijdt, schade maakt en geen notitie achterlaat ofzo, aanzienlijk is.

Ik wil de RNS-D gaan vervangen met een Apple Carplay capable ding. Maar het zal geen eenvoudige opgave worden *want* de RNS-D heeft weer een afwijkend front, formaat en niet universeel. Qua audio moet ik echt ff luisteren hoe het exact allemaal klinkt, er zit volgens mij standaard een dubbele subwoofer ipv een enkele bij de RS4 het geval was.

Motorisch onder de 140k. Net gereviseerd. Rij ik er zuinig mee dan heb ik het eerste jaar *hopelijk* nul problemen ermee. Qua verzekering ga ik natuurlijk zo hoog mogelijk inzetten. Qua parkeren is het een huis met eigen garage. Nooit op de straat laten staan.

Er zijn wat tweaks toegepast om diefstal te voorkomen. Qua uiterlijk blijft ie gewoon lekker stock. Hier ga ik echt plezier van beleven weer. :+ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Verwijderd je hebt 10% kan wil je je auto op een rond getal parkeren. WT is er zo raar aan 181750???

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 03:14:
Hier in portugal is men als de dood dat hun zaak afgeschilderd wordt als auto's met aangepaste km-standen. Voor een A5 uit 2008 (11 jaar oud) en een stand van 181k lijkt me erg stug. Een diesel ga je pas rijden als je meer dan 20k per jaar gaat doen. Anders is het economisch niet haalbaar.
Heb mijn A5 3.0 TDI uit 2008 vorig jaar in Duitsland gekocht met 105.000 km. Ik heb toen ca. 5 vergelijkbare auto's op één dag bekeken, allemaal met ca. 100k op de klok. Er zijn meer redenen om een diesel te rijden dan puur kilometers. Zeker die V6 TDI...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[Afbeelding]

A.s vrijdag staat ie hier bij mij voor de deur in Lissabon. Eindelijk. *O*

_
Lol, een kilometerstand die op een 0 eindigt vind je verdacht. Een diesel die minder dan 20.000 km op een jaar doet ook. En dan een wagen kopen waarvan blok der vanonder moet op 160.000 vind je wel normaal. 8)7

Hier v10 tdi die minder dan 15k op jaar doet. Perfect economisch haalbaar. Mijn 2.0tdi doet er ook minder, geen probleem.

Niet iedereen bijt elke frank in 2 om te zien of het economisch haalbaar is...er zijn wel meerdere reden om diesel te rijden dan veel kilometer te vreten....

Lage dieselstanden zijn de normaalste zaak ter wereld in DE, BE, en andere landen....

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 26-05-2019 07:17 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Er zijn mensen die gewoon een diesel rijden omdat het een diesel is. Ik had vroeger een buurjongen met een Golf 1.9Tdi en die reed nog geen 10k per jaar, maar hij wou persee een diesel.

Zat er geen boekje bij? Je had op zijn minst ff naar de kmstanden bij de beurten etc kunnen kijken.
SadisticPanda schreef op zondag 26 mei 2019 @ 07:15:
En dan een wagen kopen waarvan blok der vanonder moet op 160.000 vind je wel normaal. 8)7
Tzijn niet de meest betrouwbare blokken, althans ze hebben veel vermogen en zijn onderhouds gevoelig. Die van mijn broertje was ook al compleet gereviseerd bij 170dkm.

Wat me ook opviel bij zijn C5 RS6 was de slechte kwaliteit plastic/kunstof in het interieur, bijna elk knopje of afdekplaatje had wel gebruiksschade. Als ik dat vergelijk met mijn 30 jaar oude Audi 200 dan ziet die er op dat gebied een stuk beter uit.

[ Voor 73% gewijzigd door Chaoss op 26-05-2019 07:37 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

OMX2000

By any means necessary...

Lambo LP670 SV schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:05:
https://www.audi.de/de/br...ie-neue-a4-limousine.html

Vind de A4 er een stuk beter uitzien. De lijnen kloppen veel meer. Hopen dat de facelift snel te bestellen is gezien ik rond oktober-november voor een nieuwe lease mag gaan shoppen.
Ik hoop voor Audi PON dat ze een beetje fatsoenlijke prijsstelling gaan hanteren. Ik rij in een Audi B9 avant sinds 2015. De catalogusprijs en pakketten was om te huilen bij introductie. Dat icm het zeeer behoudende ontwerp heeft er in mijn ogen denk ik voor gezorgd dat mensen massaal bij de concurrenten zijn gaan shoppen.

Laat Audi eens een keer echt iets innovatiefs doen met hun dashboard. Een echte eyecatcher. De buitenkant hoeft wat mij betreft niet super hip te zijn, wel stijlvol. Maar in het interieus wil ik gewoon gave nieuwe bruikbare tech.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik heb mijn A5 puur op de motor uitgezocht. De V6 TDI is een beest van een motor met een prachtig karakter dat perfect past bij een GT coupé. Het soepele lopen van een 6 cilinder gecombineerd met het surplus aan koppel bij lage toeren. Als je dat vergelijkt met de ellende van die generatie TFSI dan snap ik best dat deze uitvoering ook veel aan particulieren is verkocht.

In Nederland is het zoeken naar een speld in een hooiberg door BPM en belasting op diesel, maar in België en Duitsland zijn ze prima te vinden.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SadisticPanda schreef op zondag 26 mei 2019 @ 07:15:
[...]

Lol, een kilometerstand die op een 0 eindigt vind je verdacht. Een diesel die minder dan 20.000 km op een jaar doet ook. En dan een wagen kopen waarvan blok der vanonder moet op 160.000 vind je wel normaal. 8)7

Hier v10 tdi die minder dan 15k op jaar doet. Perfect economisch haalbaar. Mijn 2.0tdi doet er ook minder, geen probleem.

Niet iedereen bijt elke frank in 2 om te zien of het economisch haalbaar is...er zijn wel meerdere reden om diesel te rijden dan veel kilometer te vreten....

Lage dieselstanden zijn de normaalste zaak ter wereld in DE, BE, en andere landen....
Nee, dat de KM-stand uitgerekend "181750" is. Alsof iemand dat uit alle eenvoud intikte op z'n notebook en vervolgens de ECU ermee ging flashen. Ik denk eerlijk gezegd dat ze nul moeite hebben uitgehaald wat betreft de standen laat staan het ding voor een proefrit hebben geboden. Ik kreeg er gewoon een vreemd gevoel bij.

Zal best dat het allemaal prima kan zijn; ik wou ook niet voor een 2.0TDI gaan maar iets met wat meer koppel / meer cilinders omdat in Portugal je aardig nog wat bergen kunt hebben. Terug blijven schakelen in een 1.6 ofzo is echt snotirritant. :P

Ze gaven 12 maanden oftewel 15.000 kilometers met garantie, maar dat is waarschijnlijk ook ingecalculeerd. Na zo'n 20.000km gaan de problemen komen. Het V6 3.0 TDI blok is ook niet vrij van enige problemen lees ik her en der...

Hier is een opsomming van fixes aan de RS6, schrik niet. xD
-cilinder koppen gereviseerd
-bak gespoeld
-nokken as versteller links
-nokkenas versteller rechts
-nokkenas keerringen links en rechts
-originele Audi koppakking links en rechts
-2 Terugslag kleppen olie reservoir
-Inlaatspruitstukpakking 2x
-Uitlaatspruitstukpakking L+R
-koelvloeistof pijpje warmte wisselaar/oliefilter huis
-krukaskeerring
-oliepomp ketting spanner
-kleppendeksel pakkingen
-dynamo nieuw
- startmotor nieuw
-aircopomp gereviseerd
-remschijven voor nieuw van Audi
-remblokken voor nieuw Audi
-terugslagklep onder inlaat spruitstuk nieuw
-turbo’s gereviseerd
-nieuwe turbo pakkingen
-uitlaatspruitstukken doorgelast(zwak punt van de rs6)
-nieuwe bouten uitlaatspruitstuk
-6x olie wissel+ filter
-motorflush
-distributie vervangen, spanner, geleiders, riem, waterpomp
-multiriem vervangen met spanner en rol spanner nieuw
-vacuüm slangen vervangen
-koelvloeistof systeem gespoeld en vervangen
-stuurbekrachtigings systeem gespoeld
-carterpan automaatbak schoon gemaakt en nieuwe pakking
-nieuwe accu
-lak behandeling nano tech.
Als dat ding hier is, wil ik zelf nog een paar dingen laten doen:

- Glascoating
- Vervangende unit voor RNS-D, liefst met Apple Carplay
- Wellicht speakers, maar dat is afwachten hoe het allemaal klinkt
- All-risk verzekering

Ben met 4 auto's hier nu in een jaar tijd in de weer geweest, en hoe goed ik ook dacht te kunnen rijden, echt een ongeluk zit in een klein hoekje. Heb je de hele rit netjes gedaan, denk je nou top en knal je vervolgens met je bumper tegen een paal en hangt je parkingsensor eruit. :') Het mooiste is richting Porto overigens; heb je echt hele brede snelwegen waar ruimte is, en nul flitspalen.

Wil volgend weekend ook naar Spanje toe, daar een lang weekend met mijn vriendin verblijven. Wellicht kan dat nog met de RS6, maar dat zal qua brandstof geen goedkope reis worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 16:47
Wat is er zo raar aan 181750 dan? Ik snap het niet.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Nu ben ik ook wel nieuwsgierig waarom je getriggerd wordt op "uitgerekend" 181750?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb of had het idee, dat dat ding daar gewoon in de showroom teruggezet is naar een lagere waarde, en dat ze weinig moeite hebben gedaan het op een wat realistischere km-stand te laten lijken. 181750 is aardig generiek, dat tik je zo af met een notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Die 2.0tdi trekt regelmatig 2.5 ton. Enkele stomme bergjes gaat die echt geen moeite mee hebben.
De v10 tdi, ja. Die ook niet :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Verwijderd

181750 tik je zo af met een notebook ja.

132879 ook.
108464 ook.
118743 ook.
125570 ook.

8)7

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het zal aan mij liggen. Ik denk dat de auto opgekocht / ingeruild is, ff snel naar Audi laatst bekende km-standen gekeken is en de boel zo dicht mogelijk opnieuw geflashed. Dat kan prima en ik blijf het een heel raar nummer vinden voor een auto dat in de showroom staat. Precies op de 181750 afgerond. Hoe groot is die kans? :P

Bedoel dit gebeurd veel / vaak hoor, iedere handelaar wil geld verdienen. Maar ik wens gewoon een zo eerlijk mogelijke auto. Mag best een hogere stand zijn als het maar goed in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:23:
Ik heb of had het idee, dat dat ding daar gewoon in de showroom teruggezet is naar een lagere waarde, en dat ze weinig moeite hebben gedaan het op een wat realistischere km-stand te laten lijken. 181750 is aardig generiek, dat tik je zo af met een notebook.
Mij lijkt de panel gap van de voorbumper eerder verdacht dan de km stand ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
AndRo555 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:05:
[...]

Mij lijkt de panel gap van de voorbumper eerder verdacht dan de km stand ...
Panelgap? Dat ziet er normaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:06

InFamous

excommunicado

Dat is inderdaad normaal, heeft mijn A4 ook.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Rainesh schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:07:
[...]

Panelgap? Dat ziet er normaal uit.
Ik vind de ruimte tussen motorkap en bumper+grill toch wel vrij groot. Alsof de motorkap lichtjes openstaat, maar dat rijmt dan weer niet met de paneel boven het wiel, wat wel mooi aansluit.

Vergelijking met hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://img2.carmax.com/img/vehicles/17393100/1.jpg?&width=1920

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4PR9bKVPlc44aBCJaLCo88Bo/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schade is echt niet ongewoon hier hoor. Mensen rijden soms als debielen hier. Snijden je gewoon af op rotondes enzo. Bin there Done that. Caralho!! 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:21:
Ja, het zal aan mij liggen. Ik denk dat de auto opgekocht / ingeruild is, ff snel naar Audi laatst bekende km-standen gekeken is en de boel zo dicht mogelijk opnieuw geflashed. Dat kan prima en ik blijf het een heel raar nummer vinden voor een auto dat in de showroom staat. Precies op de 181750 afgerond. Hoe groot is die kans? :P
Ik ben het helemaal met je eens dat dit gebeurt, maar om die stand daar nu als bewijs voor aan te voeren zie ik ook niet.
Mijn auto heeft ook al eens op 181750 gestaan hoor.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook bij een dealer? :P blijf het apart vinden.

Ik weet hoe ze die dingen flashen, keuze uit welke roms ze hebben en troep, ik vertrouwde het gewoon niet. Ach ja vrijdag staat papas droomauto voor de deur met een bescheiden 600pk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Dus 181749 was wel goed geweest? Wat een onzin zeg. En nu rij je weer in zo'n ouwe bak...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

181750 raar vinden, en dan wel een RS6 uit NL laten komen die ook alweer helemaal uit elkaar heeft gelegen. Ik pak de popcorn alvast weer ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Ik heb meteen even contact opgenomen met de verkopende partij met de vraag of ze even een kilometer willen rijden omdat het nu wel erg verdacht zou overkomen, is @Verwijderd ook weer blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Pff me = pissed! :(

Had de opvolger van mijn A3 gezien, voor vanmiddag een afspraak. Was echt voor mij de ideale auto qua opties en looks..........is ie om 12u verkocht! |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arfman schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:08:
181750 raar vinden, en dan wel een RS6 uit NL laten komen die ook alweer helemaal uit elkaar heeft gelegen. Ik pak de popcorn alvast weer ...
Ik hoop dat je erin stikt. ;)

Ik koop de auto omdat het 1, mijn eigen geld is, 2, ik een voorliefde heb voor de oudere type RS4's / RS6's, de historie ook bekend is en het om een op nederlands kenteken voertuig gaat, 3, de onderhoud er het laatste half jaar uitvoerig aan gedaan is.

Ik zie jou geen auto direct contant af kunnen rekenen inclusief de invoer / BPM die portugal rekent voor een buitenlandse auto. Dus ja, blijf maar lekker roeren in die negativiteit van je, onderhandse opmerkingen maakt op posts van mij, het zal me echt een worst wezen wat je denkt.

De toekomst zal langzamerhand uit steeds meer EV's gaan ontstaan en omdat je maar 1 keer leeft, doe ik gewoon waar ik zin in heb. De RS6 is inmiddels redelijk waardevast, die gaan dezelfde kant op als de RS4's. Je vindt er echt geen meer voor 9000 euro ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 13:32
Wat een discussies over een km stand :+
Als je je niet goed voelt over een auto, zou ik het vooral niet doen. Je verdient je geld met hard werken en omdat je het dan "toch maar doet", ben je straks een hoop geld kwijt doordat de auto misschien wel 300.000km heeft gelopen. Misschien kost het je geen geld en klopte alles. Maar de sfeer, de indruk die de verkoper maakt, locatie, alles kan ermee te maken hebben dat @Verwijderd zoiets had van: "Ergens klopt iets niet". Sowieso, als je tegen de verkoper zegt dat je twijfels hebt en hij is gelijk op z'n teentjes getrapt, 1 en 1 is 2 :)

Nu ben ik geen fan van dat type RS6, en heb ik zelf ook een A5 met het 3.0 TDI blok gehad (welke overigens fantastisch reed en weinig/geen problemen mee heb gehad), snap ik het wel. De RS6 is een hobby auto en de A5 een cruiser. Dus de ene veel geld in steken is lachen, want het is je hobby. En de andere weinig geld in willen steken, want ja, je wilt alleen cruisen/rijden van A naar B. Lijkt mij een logische keuze :)

Maar dat zijn mijn two cents. Ben volkomen Audi fan, dus een liefhebber die geld en tijd steekt in zijn droomauto/audi klinkt voor mij altijd als muziek in de oren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:38:
Pff me = pissed! :(

Had de opvolger van mijn A3 gezien, voor vanmiddag een afspraak. Was echt voor mij de ideale auto qua opties en looks..........is ie om 12u verkocht! |:( |:( |:( |:(
Oei wat voor een, de Q3 waar je het over had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:36:
[...]

Oei wat voor een, de Q3 waar je het over had?
Nee was een uber dikke a5 sportback met 20inch, matrix, pano, B&O, lane assist, acc, standkachel etc.

Keihard door m'n neus heen geboord! M'n vrouw zei nog zaterdag tegen me van ga vandaag langs. Had ze een keer gelijk..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:45:
[...]

Nee was een uber dikke a5 sportback met 20inch, matrix, pano, B&O, lane assist, acc, standkachel etc.

Keihard door m'n neus heen geboord! M'n vrouw zei nog zaterdag tegen me van ga vandaag langs. Had ze een keer gelijk..............
Oh damn nice hoor, balen zeg. Nieuwste model? Super mooi ding pfoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
reputatio schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:33:
Wat een discussies over een km stand :+
Als je je niet goed voelt over een auto, zou ik het vooral niet doen. Je verdient je geld met hard werken en omdat je het dan "toch maar doet", ben je straks een hoop geld kwijt doordat de auto misschien wel 300.000km heeft gelopen. Misschien kost het je geen geld en klopte alles. Maar de sfeer, de indruk die de verkoper maakt, locatie, alles kan ermee te maken hebben dat @Verwijderd zoiets had van: "Ergens klopt iets niet". Sowieso, als je tegen de verkoper zegt dat je twijfels hebt en hij is gelijk op z'n teentjes getrapt, 1 en 1 is 2 :)

Nu ben ik geen fan van dat type RS6, en heb ik zelf ook een A5 met het 3.0 TDI blok gehad (welke overigens fantastisch reed en weinig/geen problemen mee heb gehad), snap ik het wel. De RS6 is een hobby auto en de A5 een cruiser. Dus de ene veel geld in steken is lachen, want het is je hobby. En de andere weinig geld in willen steken, want ja, je wilt alleen cruisen/rijden van A naar B. Lijkt mij een logische keuze :)

Maar dat zijn mijn two cents. Ben volkomen Audi fan, dus een liefhebber die geld en tijd steekt in zijn droomauto/audi klinkt voor mij altijd als muziek in de oren _/-\o_
Ik keek ook niet naar de auto als in het model, maar naar bepaalde details zoals afwerking, bouten onder de kap (als dat afwijkt heeft het ooit eens uit elkaar gelegen), de speling tussen de motorkap, de km-stand en dode accu dat dat ding had. Het merkwaardige is, is dat ie 'm on te spot op ging laden, me vertelde met een paar minuten te willen starten voor mij, doorkreeg dat ik mijn telefoon in de hand had, en pas snel starte toen ik bij een andere auto elders aan het kijken was.

Ik heb dit moment nog op video staan trouwens.

Het starten ging met flink wat gehok, kan zijn omdat ie natuurlijk al even stond, of omdat er dingen aan gaan komen, maar stationair liep die verder wel mooi. Ik zeg al de auto klopte voor m'n gevoel niet, de deuren horen bijv strak open te gaan. Deze voelde aan dat wanneer je de deur open deed de deur uit zichzelf een mm ofzo naar onderen zakte. Ik deed dat een paar keer en bevestigde dat ook. Er is gewoon goed gesmeten met die deur in z'n levensloop.

Sorry ik mag dan een zeikerd zijn bij aankoop maar ik heb het recht de auto gewoon te checken hoe ik dat wil. En wil een goede auto hebben. Ik heb een enorm goede financieel meevaller gehad, dus kan de koop van een RS6 uit NL en met invoer easy peasy permitteren richting portugal toe. Er zijn wat zaakjes die ik wil gaan doen als de auto hier vrijdag staat (de platen worden op het moment al gemaakt) waaronder glascoating, een andere navi unit met het liefst Apple Carplay en meteen een all-risk verzekering.

Het is mooi hoe men hier schrijft dat het uit elkaar is geweest; klopt; maar dat is een complete revisie geweest. Koppen gevlakt, kleppen gedaan, bewerkte turbo's, versnellingsbak met een nieuwe koppelomvormer geschikt voor 800PK, alle befaamde plastic dingen van audi die bekend staan te scheuren vervangen met stevigere, hier kan ik de komende tijd echt probleemloos mee rondrijden en daar ging het mij om.

Ja ik heb 3 jaar een RS4 gehad en kwam daar financieel wat ruk vanaf ( :P ) maar ik heb er wel de volle 120.000 km plezier van gehad. En er redelijk nog wat aan overgehouden gezien het feit dat ik de auto gestript had en niet als 1 los voertuig heb weten te verkopen. Dus ja ook hier weet ik waar ik aan begin, wat ik zoal verwachten kan, en dat er een budget voor opzij ligt om enige reparatie op te kunnen vangen, laat staan het brandstofverbruik wat met zo'n auto gewoon vies hoog zal gaan zijn.

Tweede auto erbij zou nog zelfs beter zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:48:
[...]

Oh damn nice hoor, balen zeg. Nieuwste model? Super mooi ding pfoe
Ja huidig model. Was serieus de perfecte opvolger! :( stond bij Auto Flevo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 19:58

Convoy

g44p

[...]

pics or it didnt happen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Convoy schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:51:
[...]

pics or it didnt happen ;)
Is er al af :( ook op Audi.nl staat er niet meer op. Kopers hebben een kut CLA als inruil aangeboden......

Verkoper: ja we hebben voornamelijk unieke auto's en verkopen ook alleen unieke auto's.

Ja dan hadden ze mijn auto zeker willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 19:58

Convoy

g44p

Rainesh schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:53:
[...]

Is er al af :( ook op Audi.nl staat er niet meer op. Kopers hebben een kut CLA als inruil aangeboden......

Verkoper: ja we hebben voornamelijk unieke auto's en verkopen ook alleen unieke auto's.

jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 13:32
Rainesh schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:53:
[...]

Auto Flevo hebben wij ook een aantal auto's gekocht. Hebben inderdaad erg mooie auto's staan en kun je vaak goed zaken mee doen! Hebben tijden gekeken voor een SQ5, en zij hadden net een SQ5+ staan met alles erop en eraan en zochten voor volleder (iedere had alcantara), en deze had volleder met een diamantpatroon, net wat leuker dan de rest dus ook :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de rs6 weer van de kaart....

Advocaat: 38000 euro BPM.

Bedrijf gespecialiseerd in invoer van buitenlandse auto's binnen & buiten de EU: 37000 euro BPM.

Reden: Belachelijk hoge CO2 uitstoot a 350gr de km, het valt in de hoogste categorie en de 4200cc / V8 helpt ook niet echt mee.

Er is een manier nog, maar ik zie er vanaf, omdat dat enige risico's met zich mee zal brengen, en ik jaarlijks naar spanje toch moet ivm APK.

Had al de helft vooruit betaald per bank, dus dat komt ook weer retour.

/me gaat nu in een hoekje liggen huilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:55:
Bedrijf gespecialiseerd in invoer van buitenlandse auto's binnen & buiten de EU: 37000 euro BPM.
eerder:
Qua BPM val ik in een gunstig tarief, het is dus geen duizenden euro's ofzo.
Wat missen we dan? Hoe kom je eerder tot die eerdere conclusie dat het gunstig is en nu net vlak voor import/export is het niet gunstig? (geen verwijt, maar ik vind het verschil zo groot.)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:53
Rainesh schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:49:
[...]

Ja huidig model. Was serieus de perfecte opvolger! :( stond bij Auto Flevo
Prima dealer. Kom ik al jaren. Eerst bij Audi, later en nu nog bij VW ernaast.

Ze hebben vaak leuke modellen staan. Evers van (vroeger) 538 haalde zijn auto daar ook. Geen idee of dat nu nog zo is.
Arfman schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:08:
En

Reden: Belachelijk hoge CO2 uitstoot a 350gr de km, het valt in de hoogste categorie en de 4200cc / V8 helpt ook niet echt mee.

Er is een manier nog, maar ik zie er vanaf, omdat dat enige risico's met zich mee zal brengen, en ik jaarlijks naar spanje toch moet ivm APK.

O-)

Uiteraard wel jammer voor je. Hopelijk snel weer iets anders :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:59:
[...]

Ik hoop dat je erin stikt. ;)

Ik zie jou geen auto direct contant af kunnen rekenen inclusief de invoer / BPM die portugal rekent voor een buitenlandse auto.
Naja... Jij blijkbaar dus ook niet ;w

Deze snap ik btw ook niet:

Eerste wat ik laat doen is glascoating. Ik heb geleerd na een jaar wonen in Portugal dat men geen reet om auto's geeft en het gewoon ziet als gebruiksvoorwerp. Dus de kans dat iemand tegen je auto aanrijdt, schade maakt en geen notitie achterlaat ofzo, aanzienlijk is.
Glascoating beschermt tegen schade?

Naja, maakt verder ook niet uit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:14:
[...]

Als je emmigreert, en een auto in bezit hebt in NL in dit geval, dan kan je die binnen 90 dagen, zonder BPM en toestanden invoeren in Portugal. Echter bezit ik de auto niet, ben ik die 90 dagen allang al voorbij. Ik woon reeds meer dan een jaar nu in Portugal.

Ik had gedacht, dat ergens tussen de mazen van de wet, de leeftijd van de auto (2003) mee zou spelen, en dat het belastingvoordeel daardoor juist positief uit zou vallen (tussen de 4 en 8k ingecalculeerd). Echter ze komen met zo'n bizar rekenstelsel dat alles met een hoge cilinderinhoud (V8, 4200cc) en vooral CO2 (350gr/km) kapotbelast wordt.

Het heeft te maken met dat de EU wil dat de emissie's de komende jaren flink omlaag gaan. Ieder land mag dan ook zijn / haar regels bepalen omtrend invoer van auto's in dit geval. Portugal kiest ervoor om alles met een hoger CO2 kapot te belasten terwijl dezelfde invoer van DE naar NL amper 1500 kost als je het goed aanpakt.

Ze houden ook niet rekening ermee, met dat een RS6 C5 nooit als fatsoenlijke daily kan worden gebruikt, gezien de brandstof en onderhoudskosten. Ze houden er ook niet rekening mee, dat de auto 16 jaar oud is inmiddels. Dat maakt allemaal niets uit. Op papier staat het, zo hoort het en niet anders, ofzo.

Ik had eigenlijk gehoopt dat beide advocate en een agent een oplossing kon bieden voor het probleem, maar die zeiden beide, 37, 38k. Waarom wil je in godsnaam zo'n grote motor erin hebben. Die hebben dus echt geen weet van het rijden van een classic RS6. Hier in Portugal geeft men weinig om auto's, het is allemaal een gebruiksobject en als het op is weg ermee.

Dus bovenop de aanschafsprijs ( :D ) a 26k, keek ik tegen opnieuw 38k aan wat een totaalbedrag van 60k voor een 2003 RS6 C5 zou worden. Ik ben af en toe impulsief, maar dit gaat wat tever. Ik koop dus maar weer braafjes een auto hier. Er moet echt wel iets leuks te vinden zijn voor het bedrag dat ik in gedachten had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Glascoating beschermt tegen schade?

Naja, maakt verder ook niet uit eigenlijk.
Snapte ik ook al niet . je zou denken om juist geen glascoating te doen als je weet dat er schade op gaat komen, weggegooid geld.

Buiten dat , er zijn zoveel leukere auto's dan een Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Klopt het dat dit de onderdeelnummers zijn van de dynamische achterlichten:

8V4945094C (rechts),
8V4945092 (rechts)
8V4945093C (links),
8V4945091 (links)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
[...]

Klinkt als een mooie upgrade zeg, ben benieuwd wat voor uitvoering uiteindelijk gaat worden voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
NotSoSteady schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:57:
[...]

Klopt het dat dit de onderdeelnummers zijn van de dynamische achterlichten:

8V4945094C (rechts),
8V4945092 (rechts)
8V4945093C (links),
8V4945091 (links)
Zo te zien wel maar dat kunnen ze bij de dealer checken of het past op jouw model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:04
Scrtz schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:10:
Ik heb meteen even contact opgenomen met de verkopende partij met de vraag of ze even een kilometer willen rijden omdat het nu wel erg verdacht zou overkomen, is @Verwijderd ook weer blij.
Om er 181751 van te maken? Nee, erg verdacht, want dat is een priemgetal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

creapYYY schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:07:
[...]

Klinkt als een mooie upgrade zeg, ben benieuwd wat voor uitvoering uiteindelijk gaat worden voor je :)
Ik denk dat @Rainesh uiteindelijk voor zoiets gaat: https://www.autotrader.nl...ionwagen&fuelType=benzine

Hè, een auto die toch net die extra ruimte biedt voor zijn laptops. :Y

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dure koffietafel heb je nu. Zit je met rs6 die je in. Portugal wss nooit kwijtgeraakt :D

Haha, hier net geen 5000 voor v10 diesel (49xx cc) van 2005... :)B

Beetje voorbereiding is leuk als je zulke,dingen doet..... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 07:31:
[...]

Ik denk dat @Rainesh uiteindelijk voor zoiets gaat: https://www.autotrader.nl...ionwagen&fuelType=benzine

Hè, een auto die toch net die extra ruimte biedt voor zijn laptops. :Y
Haha nee geen A6. Mega groot dat ding. Zoveel kinderen heb ik nog niet om een A6 te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heb de knoop doorgehakt. Zodra de e-tron GT te bestellen is gaat de bestelling de deur uit. Weet iemand of er ergens in NL de concept te bekijken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Yzord schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:10:
Heb de knoop doorgehakt. Zodra de e-tron GT te bestellen is gaat de bestelling de deur uit. Weet iemand of er ergens in NL de concept te bekijken is?
Is begreep iets van 2021 leverbaar dus die knop had wel kunnen blijven zitten. :+
Rainesh schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:32:
Haha nee geen A6. Mega groot dat ding. Zoveel kinderen heb ik nog niet om een A6 te rijden.
Mijn zwager rijdt er voornamelijk alleen in. :+

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 30-05-2019 15:33 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 23:44
Ah, heerlijk. Zoals vanouds. Na een hele lange tijd niet in het Audi topic geweest te zijn (al heb ik nog een A3 8P voor de deur staan); Kom ik heerlijk binnen met een verhaal van Jism die een RS6 wilt kopen en het alsnog niet doorgaat. Lovely Deja Vu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 18:02

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Yzord schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:10:
Staat ook op mijn verlanglijstje! 😎

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

GerCor schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:31:
[...]

Is begreep iets van 2021 leverbaar dus die knop had wel kunnen blijven zitten. :+
Nee hoor, want ik moest kiezen tussen de GT en de GTR (opvolger R8 in 2022).

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is binnen! De A5 Sportback met S-line is staat voor de deur!

A5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:06:
Hij is binnen! De A5 Sportback met S-line is staat voor de deur!

[Afbeelding: A5]
Supergaaf man, veel plezier ermee! Doe ons ook een plezier, maak wat meer foto's van binnen en buiten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

....

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Beste Audi fanaten.

Bij een Audi A7 heb je twee tal diesel motoren. Eentje met 220pk. En dan nog eentje met 330pk. Qua Motoren (Type) moet je nog ergens nog op letten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
theduke1989 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:53:
Beste Audi fanaten.

Bij een Audi A7 heb je twee tal diesel motoren. Eentje met 220pk. En dan nog eentje met 330pk. Qua Motoren (Type) moet je nog ergens nog op letten??
Wikipedia: Audi A7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
@jadjong is niet echt wat ik bedoel.
Er zijn motoren in omloop afhankelijk van waar ze gebouwd zijn, en hoe ze gebouwd zijn dat niet elke 320pk motor het zelfde is qua veiligheid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

De 330 pk variant is een bi-turbo. Weet niet wel modeljaar je bedoelt, maar in het algemeen geven de BiT turbos van de afgelopen 7 jaar problemen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede tip. Ik zal dat es uit laten zoeken. Maar dan nog ben ik bang dat in de toekomst het hebben van zo'n auto ongewenst is hier in een land zoals dit. :P 350 gr CO2 is bijna gelijk aan 4 stadsauto's bij elkaar, en dan de koude start nog buitengelaten ook. :P

Ik heb de verkoper van die A5 toch ff bericht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xhQKEjgrSnBEQOPsDqict5HE/full.jpg

Gevraagd of ie 'm nog staan had, had ie, gevraagd of ie ff een servicebeurt wil doen, het ding van binnen en buiten uitvoerig wil wassen, en alle details toe wil sturen. Zojuist betaald en waarschijnlijk pas volgende week ophalen omdat ik aankomend weekend op vakantie ga. :P

12 maanden garantie / 15.000km erop, ik neem het risico maar. Ik had liever die RS6 voor de deur gehad, maar ja. Ik kan ook niemand 1-2-3 vinden die bereid is een RS6 op naam te gaan willen hebben, plus zich in te gaan schrijven in portugal en alle (formele) toestanden te willen gaan doen.

Heel veel verzekeraars hier overigens, die moeite hebben met all risk en alles wat ouder dan 8 jaar is. Ook zoiets. Die RS6 gaat me meer issues opleveren dan dat ik in eerste instantie dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

A5 is toch ook mooi. Gefeliciteerd en fijne vakantie.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ik mag me ook eindelijk A3-eigenaar (eind 2015, Sportback Amibition Pro Ultra) noemen. Weet iemand wat de kosten zijn om MIB2 met CarPlay in te bouwen, want dat low-res navigatiesysteem is het grootste nadeel.

A3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
NotSoSteady schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:51:
Ik mag me ook eindelijk A3-eigenaar (eind 2015, Sportback Amibition Pro Ultra) noemen. Weet iemand wat de kosten zijn om MIB2 met CarPlay in te bouwen, want dat low-res navigatiesysteem is het grootste nadeel.

[Afbeelding: A3]
Gefeliciteerd :)

Reken op 1 a 1,5k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 12:55
Iemand die mij kan vertellen hoe de GPS / Navigatie / boordcomputer is in de laatste generatie A3's (aangezien die binnenkort vernieuwd worden)? Is die wat mee met zijn tijd - of eerder een ramp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:22
ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:22:
Iemand die mij kan vertellen hoe de GPS / Navigatie / boordcomputer is in de laatste generatie A3's (aangezien die binnenkort vernieuwd worden)? Is die wat mee met zijn tijd - of eerder een ramp?
Met Android Auto / Apple CarPlay: best nice! Standaard navigatie is ook wel OK, maar zoals alle ingebouwde systemen aan de trage kant.

Grootste verschil met de nieuwe versie is dat de huidige generatie A3 nog een MMI controller heeft (rond ding waaraan je kan draaien, mee kan klikken en dat omhoog/omlaag/links/rechts kan doen). Naar mijn mening is dat een groot voordeel, je kan veel makkelijker dingen blind doen en na een tijdje weet je exact hoeveel clicks je moet doen om de juiste optie te vinden, en dan kan het blind. De nieuwe generatie is 100% touchscreen, en heeft bijgevolg ook grotere schermen etc.

Virtual Cockpit is vrijwel identiek aan de nieuwe versie (en ziet er naar mijn mening net wat beter uit op de huidige generatie A3, met net iets meer mogelijkheden dan op de nieuwe).

Als je 't ziet zitten om je telefoon er altijd aan te hangen via USB: gewoon goed. Als je dat liever niet doet en graag een groot ingebouwd touchscreen hebt met best veel mogelijkheden is de nieuwe generatie beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
AmbroosV schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:41:
[...]

Met Android Auto / Apple CarPlay: best nice! Standaard navigatie is ook wel OK, maar zoals alle ingebouwde systemen aan de trage kant.

Grootste verschil met de nieuwe versie is dat de huidige generatie A3 nog een MMI controller heeft (rond ding waaraan je kan draaien, mee kan klikken en dat omhoog/omlaag/links/rechts kan doen). Naar mijn mening is dat een groot voordeel, je kan veel makkelijker dingen blind doen en na een tijdje weet je exact hoeveel clicks je moet doen om de juiste optie te vinden, en dan kan het blind. De nieuwe generatie is 100% touchscreen, en heeft bijgevolg ook grotere schermen etc.

Virtual Cockpit is vrijwel identiek aan de nieuwe versie (en ziet er naar mijn mening net wat beter uit op de huidige generatie A3, met net iets meer mogelijkheden dan op de nieuwe).

Als je 't ziet zitten om je telefoon er altijd aan te hangen via USB: gewoon goed. Als je dat liever niet doet en graag een groot ingebouwd touchscreen hebt met best veel mogelijkheden is de nieuwe generatie beter.
Bedankt, voor een A3 met Smartphone Interface gaan is dus de boodschap!

Aangezien jullie hier wel wat expertise hebben: ik zie in de optielijst ook "Audi Sound System" staan, is dat een (kleine) upgrade tegenover de standaarduitvoering, of is ASS de standaarduitvoering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:22
ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:06:
[...]

Bedankt, voor een A3 met Smartphone Interface gaan is dus de boodschap!

Aangezien jullie hier wel wat expertise hebben: ik zie in de optielijst ook "Audi Sound System" staan, is dat een (kleine) upgrade tegenover de standaarduitvoering, of is ASS de standaarduitvoering?
Audi Sound System = subwoofer (in de koffer, best effectief) en een paar extra speakers
B&O = Audi Sound System + dedicated versterker + center speaker en nog een paar extra speakers + een vage extra "surround"-optie in de sound settings die je best uit laat staan want die knoeit hard met de balans.

Audi Sound System is best de moeite als je fan bent van wat bass, en B&O is de moeite als je graag muziek luid genoeg hebt staan zodat je jezelf niet hoort meezingen. Ik had B&O en vond het geweldig voor de eerder vermelde reden. Ik denk dat Audi Sound System altijd wel de moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een gekut. Alles ouder dan 8 jaar krijg je bijna niet all-risk verzekerd hier :')

Heb de auto zojuist verzekerd, in ieder geval zo maximaal mogelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
AmbroosV schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:15:
[...]

Audi Sound System = subwoofer (in de koffer, best effectief) en een paar extra speakers
B&O = Audi Sound System + dedicated versterker + center speaker en nog een paar extra speakers + een vage extra "surround"-optie in de sound settings die je best uit laat staan want die knoeit hard met de balans.

Audi Sound System is best de moeite als je fan bent van wat bass, en B&O is de moeite als je graag muziek luid genoeg hebt staan zodat je jezelf niet hoort meezingen. Ik had B&O en vond het geweldig voor de eerder vermelde reden. Ik denk dat Audi Sound System altijd wel de moeite is.
Bedankt, ik ben nu al een beetje verliefd dan *; Heb 'n nieuwe Audi A3 Sportback 35TDi S-tronic op het oog met S-line binnen & buiten, ASS, Smartphone Interface, ... zit alleen nog een beetje te twijfelen ivm kofferruimte, want het initiële plan was om een A4 of BMW3 te kopen.

Alle input welkom, zowel van mensen die 'm niet hebben als van mensen die hem wel hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:21:
[...]

Bedankt, ik ben nu al een beetje verliefd dan *; Heb 'n nieuwe Audi A3 Sportback 35TDi S-tronic op het oog met S-line binnen & buiten, ASS, Smartphone Interface, ... zit alleen nog een beetje te twijfelen ivm kofferruimte, want het initiële plan was om een A4 of BMW3 te kopen.

Alle input welkom, zowel van mensen die 'm niet hebben als van mensen die hem wel hebben ;)
Lease of privé? Tijdje terug op TV gezien dat autohandelaren geen diesels meer willen inruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand voor mij uitzoeken aan de hand van een VIN of dat ding nu een multitronic of DSG heeft?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Er is nogal een verschil tussen de twee. Om een multitronic nu als best te illustreren:

Er zit gewoon geen versnellingsovergang in zoals je kunt zien. Houdt de motor blijkbaar op ideaal toerental met best mogelijke koppel enzo. bovenstaande illustreert werking van multitronic van een andere auto.

Monteur riep al: gelijk bak laten spoelen als het om een MT gaat. Alhoewel ik natuurlijk 15k km's probleemloos zou moeten hebben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zit alleen op FWD modellen, misschien helpt dat al iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Verwijderd daar heb je geen vin voor nodig, overigens geeft dat vin een foutmelding in de diverse decoders.

Wat voor blok ligt erin en hoeveel PK?
Is dit de auto: Audi A5?

Dat is dus een 240pk met Tiptronic gezien het bouwjaar. Dat is een CAPA blok met Quattro.
Mits de informatie op die website klopt.

Dat is echter wel de vorige generatie 3.0TDI waarbij het kettingprobleem echt aan de orde is. Zeker met die tellerstand zou ik even goed informeren of de ketting en de spanners al vervangen zijn. Anders ben je zo €1500 tot €2000 verder. Geen idee wat ze daarvoor rekenen in Portugal.

Als het een Quattro is is het altijd Tiptronic of Stronic, afhankelijk van bouwjaar. Voorwiel aangedreven is Multitronic.

Ik heb een Multitronic gereden en een heb momenteel een Stronic, voor beide is wat te zeggen. De Multitronic is behoorlijk storingsgevoelig maar rijd zalig. De Stronic kan veel meer hebben maar is daarbij ook veel schokkender, merk je voornamelijk als je veel in de stad rijd. Daarentegen is de Stronic wel vele malen sneller.

[ Voor 69% gewijzigd door InFamous op 04-06-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, tiptronic is dus gewoon een automaat, waarbij de benaming tip-tronic de mogelijkheid geeft zelf te kunnen schakelen middels het pookje (+/-). Maar niet met flippers zoals DSG dat heeft.

Ja het is die auto. Maar de prijs is wat duurder geweest omdat ik wat wensen heb voorgelegd voordat ik 'm weghaal daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Verwijderd dat heeft een stronic ook ;) maar tot 2009 is Tiptronic met 6V en vanaf 2009 is het Stronic met 7V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay.

Nou ja ik moest gewoon ff een auto hebben voor hier, gezien ik steeds vaker aan het reizen ben, en nu is dat meteen ook goed voor de dag ook. Ik vind het 2008 model eerlijk gezegd mooier (visueel) dan de recente A5's. Mijn mening hoor. :>

Hier in lissabon gebruikt men (en ik ook dus) enorm veel uber. Is goedkoop, rap en kwalitatief veel beter dan een reguliere taxi. De kosten haal je er al uit met amper 2 uber ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Ik heb testgereden met een A6 met multitronic, en opzich als je vertrekt en rustig optrekt is het best fijn, omdat het heel comfortabel is, maar als je er even meer door stampt dan gaat het zo irriteren. Ik vind dat je veel minder het gevoel van acceleratie hebt, plus ik had heel de tijd het idee dat er iets mis was met de bak "omdat ie niet schakelde". Uiteindelijk heb ik nu een S-Tronic, en dat is gewoon heerlijk. Acceleratie gaat geweldig, en schakelen gaat zo vloeiend dat je er niets van merkt. Soms kan ie vrij bokkig zijn in de stad, maar ach dat neem ik er graag bij :) Beide zijn niet storingsvrij, maar ik denk dat je beter zit met S-tronic dan met Multi. Heb zelf nog maar 1x met tiptronic gereden, en ik vind die vrij vergelijkbaar rijden met de S-tronic, misschien net iets minder bokerig, maar ik weet niet hoe het met betrouwbaarheid zit (Voor zover ik weet is dat meestal een 8 bak van ZF, en hebben die een goede reputatie).

Lissabon is inderdaad wel heerlijk met Uber, deze winter nog geweest, en hoewel ons Hotel vrij ingesloten lag tussen 2 drukke banen/ringwegen, nooit een probleem gehad en altijd snel en goedkoop weggeraakt met Uber :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uber zit overal hier. Als je nu een boeking plaatst is de kans aanzienlijk dat ie er al met een minuut kan zijn. Ik ging wel eens richting almada met de taxi, dat kost normaal 25 euro + kosten tolweg, soms had je chauffeurs die je gewoon een poot uit probeerde te draaien, door 2x tol a 2,50 te rekenen terwijl het 1x 1.80 is. Alleen de terugweg betaal je namelijk. Nou reis 5x met de taxi heen en weer en je zit al gauw op 110 tot 120 euro.

Met een uber doe je hetzelfde voor amper 65 a 75 euro. En dan zit de tolweg er al bij inbegrepen. Het gaat vaak om nieuwe auto's, sommige hebben ook flesjes water op de achterbank, snoepjes en toestanden. Altijd makkelijk praatje maken met sommige lui, met sommige chauffeurs ben ik ook vrienden mee geworden.

Ik verkies nog steeds uber boven met een eigen auto naar de stad gaan. Je hebt parkeerproblemen niet. Je stapt gewoon uit waar je wilt zijn en voila. Afrekenen gaat allemaal middels credit card. Ik heb maar 1 aanvaring gehad waar ik in hartje lissabon eruit werd gezet :') Dat had te maken met dat een meisje voor mij een uber boekte vanuit Cascais omdat een gewone taxi dan tegen de 45 euro aanliep.

De chauffeur (vrouwelijk) week compleet af van de route, was vermoeid en ging binnen 'onze tijd' gewoon even stoppen bij het tankstation en een broodje eten. Het meisje dat voor mij de uber had geboekt werd furieus. Uiteindelijk annuleerde ze de rit, en had ze voor mij een ander geboekt, ik kwam dus vanuit Cascais naar lissabon voor amper 6 euro thuis en de chauffeuze was de dag erna ontslagen.

Over moreel zijn enzo dat iemand zijn of haar geld verdiend, doe dat aub op een verantwoorde wijze, uitgerust en goed gegeten. Niet in de tijd van de klant ff je pauze gaan houden. Over het algemeen is uber heel strict qua eisen die het stelt aan de chauffeurs. Je hebt er geen schumachers tussen zitten, gewoon nette normale ritten. Uber eats is nog ideaaler. Er is ZOVEEEL keus hier in Lissabon qua eettenten, en het bezorgen is ook nog rap & warm ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH Yaris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 21:29
Enige vragen over 2de generatie Audi A1 (GB):
1. Audi side assist: is dit leverbaar op deze Audi A1? (kan het niet vinden in brochures !)
is “Audi side assist” naderhand in te bouwen? (in Polo VI wel leverbaar)
2. Zelfde vraag over ACC (adaptiv cruise control). is ACC later in te bouwen? (wel leverbaar)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/A5/A5-42.jpg

Best leuk de OV staking, lege parking onder Utrecht CS. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 10:08

Spinez0r

At your service.

PH Yaris schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:50:
Enige vragen over 2de generatie Audi A1 (GB):
1. Audi side assist: is dit leverbaar op deze Audi A1? (kan het niet vinden in brochures !)
is “Audi side assist” naderhand in te bouwen? (in Polo VI wel leverbaar)
2. Zelfde vraag over ACC (adaptiv cruise control). is ACC later in te bouwen? (wel leverbaar)
Ik heb zelf ook de A1 GB, maar kon side assist inderdaad niet vinden, ik geloof niet dat 't gemaakt word voor de A1.

Wat betreft het inbouwen van ACC, volgens mij alles wast bestelbaar is in de fabriek is achteraf in te bouwen, de vraag is alleen hoeveel het gaat kosten.....zowel in geld als tijd/moeite.

Zo zat ik te kijken wat het zou kosten als ik alsnog led-koplampen in zou bouwen.....schrik niet....2500€ voor alleen de koplampunits, en dan nog iemand bereid vinden/betalen om het te programmeren in VCDS. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

ACC zal rond de 900 kosten voor de onderdelen, dan nog inbouwen en programmeren.

Koplampen is nieuw inderdaad een duur geintje, zeker in led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Spinez0r schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:01:
[...]

Ik heb zelf ook de A1 GB, maar kon side assist inderdaad niet vinden, ik geloof niet dat 't gemaakt word voor de A1.

Wat betreft het inbouwen van ACC, volgens mij alles wast bestelbaar is in de fabriek is achteraf in te bouwen, de vraag is alleen hoeveel het gaat kosten.....zowel in geld als tijd/moeite.

Zo zat ik te kijken wat het zou kosten als ik alsnog led-koplampen in zou bouwen.....schrik niet....2500€ voor alleen de koplampunits, en dan nog iemand bereid vinden/betalen om het te programmeren in VCDS. :'(
Dat programmeren/coderen kost geen drol. Je kunt bijna alle opties in één keer laten programmeren voor € 30. Zijn wat uitzonderingen die per stuk iets duurder zijn. Maar het is tientjeswerk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09 16:03
Begrijpt iemand iets van de nieuwe type-aanduidingen? Een A1 30 TFSI klinkt als heel wat, maar er ligt gewoon een 115 pk torretje voorin.

Ik vermoed dat het bedoeld is als dikdoenerij; na de nep uitlaatmonden, het nepgeluid uit de speakers en de nep spoilersets gaan we nu naar nep type-aanduidingen. Alles om je maar dikker voor te kunnen doen dan je bent. Ik walg ervan, maar volgens mij ben ik eerder een uitzondering dan gemiddeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Godver, met je huurauto vast komen te staan in het zand. Leuke fwd waarvan het rechterwiel zich alleen maar dieper in het zand boorde dankzij ecs/ABS en troep. Het nam 6 man in beslag en 1 auto die met touw en al de auto eruit trok. :’)

Als 1 wiel slipt bij het oude Quattro (eerste) dan heb je een toch dezelfde situatie? En bij de wat nieuwere modellen (a5 bijv) gaat het toch meer onafhankelijk?

Wat een zooitje man: :P was gewoon braakterrein op het strand, dacht kon daar wel doorheen, maar rechtsvoor groef zich compleet in de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dieken Taffert schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:30:
Begrijpt iemand iets van de nieuwe type-aanduidingen? Een A1 30 TFSI klinkt als heel wat, maar er ligt gewoon een 115 pk torretje voorin.
30 = 109-128 hp (81-96 kW)
35 = 147-160 hp (110-120 kW)
40 = 167-201 hp (125-150 kW)
45 = 226-248 hp (169-185 kW)
50 = 281-308 hp (210-230 kW)
55 = 328-368 hp (245-275 kW)
60 = 429-455 hp (320-340 kW)
70 = 536+ hp (400+ kW)
Ik vermoed dat het bedoeld is als dikdoenerij; na de nep uitlaatmonden, het nepgeluid uit de speakers en de nep spoilersets gaan we nu naar nep type-aanduidingen. Alles om je maar dikker voor te kunnen doen dan je bent. Ik walg ervan, maar volgens mij ben ik eerder een uitzondering dan gemiddeld...
Eens. Je kunt het niet maken om 1.4 achterop een A4 te zetten. Van de andere kant zegt motorinhoud tegenwoordig ook niet veel meer. En een beetje vreemd: de vorige A4 had 150 pk met een 1.4, de huidige heeft 150 pk met een (heel erg geknepen) 2.0.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:18

Ravefiend

Carpe diem!

ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:21:
[...]

Bedenk even wat je de afgelopen jaren zoal vervoerd hebt en wat je eventueel verwacht te vervoeren de komende jaren. Als het de bedoeling is om met 2 volwassen en 3 kinderen op de achterbank 14 dagen naar het zuiden wil dan zal de kofferriumte niet groot genoeg zijn, maar over het algemeen vind ik het zelf een zaligheid. De achterklep gaat hoog open en met de zetels plat heb je best veel ruimte om ook grotere zaken te vervoeren.

* Ravefiend zit ondertussen al aan zijn 4de Audi A3 Sportback S-line (lease), momenteel de Sport 40 TDI quattro S tronic (zie eerder in dit topic). Zeker met dat B&O systeem erbij is het een genot om mee te rijden. ;)

Edit: Heb ff de bestelbon opgezocht van het model van 2010 die ik had, daar zat enkel maar een 'Radio Concert met 8 luidsprekers' in. Daar had me destijds écht 4 jaar lang aan geërgerd want op een beetje een hoger volume was die klank alvast *niet* om aan te horen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ravefiend op 17-06-2019 18:00 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.