Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 88 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbekker83
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-01-2022
precies dat, kon het geluid niet echt goed omschrijven maar een bak knikkers idd dat komt aardig in de buurt.. is volgens mij ook de DQ200

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dbekker83
even een korte update, gister is de auto naar Audi geweest en hebben ze de hele dag onderzoek gedaan. ze hebben met een stethoscoop motor en bak na gekeken en de conclusie is dat de piep toon duidelijk uit de bak komt, de monteur omschreef de bak zelfs als "klinkt niet gezond". er is een nieuwe bak in back order zodra binnen gaan ze de hele bak vervangen voor een nieuwe. al met al netjes geholpen gister, en ze nemen mijn klacht in ieder geval serieus. hopelijk is de piep / fluit toon helemaal weg als de nieuwe bak geplaatst is. afspraak staat over 3 weken ingepland gezien de lange levertijd van een nieuwe bak. zodra de bak geplaatst is tegen die tijd geef ik zeker nog een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dbekker83 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:29:
even een korte update, gister is de auto naar Audi geweest en hebben ze de hele dag onderzoek gedaan. ze hebben met een stethoscoop motor en bak na gekeken en de conclusie is dat de piep toon duidelijk uit de bak komt, de monteur omschreef de bak zelfs als "klinkt niet gezond". er is een nieuwe bak in back order zodra binnen gaan ze de hele bak vervangen voor een nieuwe. al met al netjes geholpen gister, en ze nemen mijn klacht in ieder geval serieus. hopelijk is de piep / fluit toon helemaal weg als de nieuwe bak geplaatst is. afspraak staat over 3 weken ingepland gezien de lange levertijd van een nieuwe bak. zodra de bak geplaatst is tegen die tijd geef ik zeker nog een update.
Top. Goed nieuws. Komt dus wel weer goed. Nu snel deze bak nog even afraggen dus >:)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbekker83
hahahahaha goed plan ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:59
Tijdje terug aangegeven dat ik Audi Connect ging afsluiten, nu weekje mee gereden en werkt top. Dus aanrader. Overigens is me alleen de Realtime Traffic Info al 140 euro in 't jaar waard.. De rest gebruik ik wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:04
Fedde schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:20:
Tijdje terug aangegeven dat ik Audi Connect ging afsluiten, nu weekje mee gereden en werkt top. Dus aanrader. Overigens is me alleen de Realtime Traffic Info al 140 euro in 't jaar waard.. De rest gebruik ik wat minder.
Ik vind het een drama. Audi besluit regelmatig mijn hoofdgebruikerscontract te laten verdwijnen.
Kan niks met de app en zelfs de Audi dealer krijgt de auto niet meer verbonden met de app.
Die app is nogal handig om de stand airco/verwarming te activeren en om te kijken of de auto klaar is met opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
T7D_Sneezy schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:29:
[...]

Ik vind het een drama. Audi besluit regelmatig mijn hoofdgebruikerscontract te laten verdwijnen.
Kan niks met de app en zelfs de Audi dealer krijgt de auto niet meer verbonden met de app.
Die app is nogal handig om de stand airco/verwarming te activeren en om te kijken of de auto klaar is met opladen.
Ik heb niet zo'n slimme Audi dus mijne heeft geen standkachel of opladen want ik moet gewoon tanken. de MyAudi App gebruik ik eigenlijk niet. De andere opmerking van ontkoppelen contract heb ik gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-08 16:29
@Rainesh Ik heb het je al eens gevraagd, maar kan het niet terug vinden haha. Wat is er nodig om Android Auto werkend te krijgen in een Audi R8 V10+ uit 2016 (laatste model dus).

Ik dacht dat dit een kwestie was van iets flashen of een vinkje. De auto was voor een MMI update bij de dealer, en daar zeiden ze dat er wat aangepast moest worden aan de USB poort. Ik geloof jou eerder dan de dealer 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
Flipside22 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:53:
@Rainesh Ik heb het je al eens gevraagd, maar kan het niet terug vinden haha. Wat is er nodig om Android Auto werkend te krijgen in een Audi R8 V10+ uit 2016 (laatste model dus).

Ik dacht dat dit een kwestie was van iets flashen of een vinkje. De auto was voor een MMI update bij de dealer, en daar zeiden ze dat er wat aangepast moest worden aan de USB poort. Ik geloof jou eerder dan de dealer 😂
svm license key inladen via Odis Online. Usb poort moet wel data ondersteunen ja.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Rainesh schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:55:
[...]

svm license key inladen via Odis Online. Usb poort moet wel data ondersteunen ja.
Ok, en hoe kom ik er achter of die dat doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Flipside22 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:57:
[...]

Ok, en hoe kom ik er achter of die dat doet?
Staat er charge only erop? of speelt ie ook muziek files etc erop

@Flipside22
https://shop.ahw-shop.de/...mi-media-4m0051472?c=7099

[ Voor 21% gewijzigd door Rainesh op 11-07-2019 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Dat is een goede, er staat geen 'charge only' bij. Heb nog nooit geprobeerd muziek ermee af te spelen (altijd Bluetooth), maar ik vermoed dat het wel kan. Ga het morgen eens proberen.

@Rainesh Het is volgens mij wel modeljaar 2017. Ook al is die vroeg in 2016 gebouwd.

[ Voor 19% gewijzigd door Flipside22 op 11-07-2019 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Flipside22 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 00:00:
Dat is een goede, er staat geen 'charge only' bij. Heb nog nooit geprobeerd muziek ermee af te spelen (altijd Bluetooth), maar ik vermoed dat het wel kan. Ga het morgen eens proberen.
Je zou na kunnen vragen of je een modeljaar 2017 hebt (in 2016 kun je al een MY17 hebben). Zo ja, dan is het linkje in mijn vorige post geldig voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Volgens diverse VIN decoders heb ik een 2WD Audi R8 uit 2016 ... dus die geloven we maar niet 😜
Kun jij die svm license key installeren of moet ik daarvoor naar de dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Flipside22 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 00:12:
Volgens diverse VIN decoders heb ik een 2WD Audi R8 uit 2016 ... dus die geloven we maar niet 😜
Kun jij die svm license key installeren of moet ik daarvoor naar de dealer?
Dealer. Die moet dit invoeren. Of je rijdt gewoon even de grens over naar een RS dealer, die zou dit prima moeten kunnen en ook goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Rainesh schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 00:15:
[...]

Dealer. Die moet dit invoeren. Of je rijdt gewoon even de grens over naar een RS dealer, die zou dit prima moeten kunnen en ook goedkoper.
Voor 99% van de dingen kom ik ook bij Audi Senger in Lingen (DE). Toevallig stond de auto bij van Udenhout in Eindhoven voor de MMI update. Ik zal het de volgende keer eens in Duitsland vragen. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dbekker83
Update: afgelopen dinsdag heeft de bak zo veel kuren gekregen kon amper nog vooruit komen dat ik weer bij audi ben geweest, op de brug gezet de auto en lekte al olie uit de bak. Mocht geen meter meer rijden en een leen auto gehad. gezien de leeftijd van de auto net nieuw, moet ik audi nageven dat ze het perfect opgelost hebben. de nieuwe bak gepland voor eind juli was al binnen waarna ze gister alles hebben laten vallen zoals ze zelf zeiden en in 1 dag een nieuwe bak er onder hebben gezet. De hoofdmonteur heeft de auto mee genomen gisteravond voor testen etc, en net de auto opgehaald. De auto loopt weer perfect, geen pieptoon of rare geluiden meer alles is opgelost. En nu genieten van de auto weer 😊 nogmaals thanks iedereen voor meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhofman
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 13:18
toe mah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:18

User

S3

Uitlaatkleppen van mn S3 permanent open gezet en de soundaktor op 70%, morgen even kijken hoe het allemaal klinkt. :)

Binnenkort hopelijk ook nieuwe velgen, ben ik eindelijk van deze meuk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Stekkertje losgekoppeld? Kan vermogensverlies opleveren (is bij de RS3 wel zo). Auto gaat dan in beschermingmode omdat hij niet zeker weet dat de klep open staat.
Zou het wel even controleren 😉

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:53
Bizar hoe groot het verschil in herrie is tussen Dynamic en Comfort.

We reden laatst dwars door Duitsland en ik was dat "sportieve" nepgeluid van de TT op een gegeven moment helemaal zat... Leuk bij het optrekken door de stad, maar bij langdurig 180 km/u+ word je er knettergek van.

En omdat er te weinig plaatjes gepost worden hier :+
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yWEvpYH.png

[ Voor 18% gewijzigd door Nero22 op 17-07-2019 21:02 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Flipside22 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:19:
Stekkertje losgekoppeld? Kan vermogensverlies opleveren (is bij de RS3 wel zo). Auto gaat dan in beschermingmode omdat hij niet zeker weet dat de klep open staat.
Zou het wel even controleren 😉
Met OBDEleven permanent open gezet, met foutcodes moet het dus wel goed zitten. :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Flipside22
Worden er te weinig foto's gepost? Zal ik dan ook maar even mee doen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ToI4qQ9.jpg?1

[ Voor 45% gewijzigd door Flipside22 op 20-07-2019 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:53
Goeie kleur ook!

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbekker83
Hallo allemaal, korte update auto is weer stuk.. :-(. Gezien ik er helemaal klaar mee ben voorstel gehad. Audi koopt auto terug (met verlies helaas).voorstel: Audi gaat nu een audi a3 limousine quattro 190 pk bestellen voor ons, ik betaal bij maar krijg ook een zeer nette korting op de auto. Nu heb ik afgelopen vrijdag getekend. Maar nu zie ik op audi dat de kofferbak van 425 liter naar 390 gaat. Iemand enig idee waar dat in zit? Google levert op dat de bodem hoger is door de quattro optie, ik kan alleen nergens een auto vinden in de winkels in deze uitvoering. Nu is de auto 1000x951 en gemeten 53 hoog. Sommige op andere forums zeggen dat het 10 cm minder is naar 43, dat zou heel fors zijn. Ik had berekend lengte x breedte x hoogte dus 1000x951x40= 38 liter verschil dat is acceptabel en zou dus 4 cm zijn minder on hoogte. Hopelijk beetje duidelijk uitgelegd. Heb ook al de dealer gebeld maar die had geen echt goed antwoord. Ergens tussen 4 en 10 cm.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dbekker83 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:37:
Hallo allemaal, korte update auto is weer stuk.. :-(. Gezien ik er helemaal klaar mee ben voorstel gehad. Audi koopt auto terug (met verlies helaas).voorstel: Audi gaat nu een audi a3 limousine quattro 190 pk bestellen voor ons, ik betaal bij maar krijg ook een zeer nette korting op de auto. Nu heb ik afgelopen vrijdag getekend. Maar nu zie ik op audi dat de kofferbak van 425 liter naar 390 gaat. Iemand enig idee waar dat in zit? Google levert op dat de bodem hoger is door de quattro optie, ik kan alleen nergens een auto vinden in de winkels in deze uitvoering. Nu is de auto 1000x951 en gemeten 53 hoog. Sommige op andere forums zeggen dat het 10 cm minder is naar 43, dat zou heel fors zijn. Ik had berekend lengte x breedte x hoogte dus 1000x951x40= 38 liter verschil dat is acceptabel en zou dus 4 cm zijn minder on hoogte. Hopelijk beetje duidelijk uitgelegd. Heb ook al de dealer gebeld maar die had geen echt goed antwoord. Ergens tussen 4 en 10 cm.....
Hoogte is inderdaad wat lager omdat je vaste hoedenplank hebt. Quattro zorgt er alleen voor dat je geen wielkuip hebt dacht ik. Maargoed ik heb een limo en kan prima een kinderwagen (Buggaboo Chameleon 3), tassen en een grote koffer in kwijt. Het is even goed puzzelen maar past prima. Met 2 kinderwagens wordt het wel lastig.

De 2.0tfsi met quattro heeft een andere bak, DQ382 (of 381) als het goed is en die is veel sterker en beter. De 190pk rijdt erg goed, kan ook zuinig zijn maar door de quattro wel weer veel minder zuinig dan een 1.5 FWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:08
Niet lullig bedoeld ofzo, maar je weet dat de dealer nu twee keer flink aan jou verdient?... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbekker83
Rainesh schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:52:
[...]

Hoogte is inderdaad wat lager omdat je vaste hoedenplank hebt. Quattro zorgt er alleen voor dat je geen wielkuip hebt dacht ik. Maargoed ik heb een limo en kan prima een kinderwagen (Buggaboo Chameleon 3), tassen en een grote koffer in kwijt. Het is even goed puzzelen maar past prima. Met 2 kinderwagens wordt het wel lastig.

De 2.0tfsi met quattro heeft een andere bak, DQ382 (of 381) als het goed is en die is veel sterker en beter. De 190pk rijdt erg goed, kan ook zuinig zijn maar door de quattro wel weer veel minder zuinig dan een 1.5 FWD.
Kijk dat is goed nieuws :-) heb nu ook een limo die 1.5, die is idd goed te doen 425 liter, maar dat wordt dus 390 liter, begrijp ik dan goed dat ik dat niet merk omdat dit alleen de wielkuip betreft dat zou perfect zijn. Was bang dat de auto nog lager zou worden als nu 53.. lastig meten.. had van JD gehoord die had ik gebeld die gasten weten veel, dat het een dq381 is en die idd heel betrouwbaar is. Dan maar minder zuinig ;-) heel benieuwd hoe zo 190 pk rijdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbekker83
GioStyle schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:58:
[...]

Niet lullig bedoeld ofzo, maar je weet dat de dealer nu twee keer flink aan jou verdient?... :X
Zo vat ik het ook niet op :-), en klopt ze verdienen goed aan me idd doodziek van, maar voorstel was nog een nieuwe bak, en dan geen oplossing nog een bak, en dan niet goed naar pon.. weken kwijt. Moest dan zelf vervangend vervoer betalen.. en piepen van bak was nu acceptabel volgens audi... |:( wil gewoon plezier hebben weer en vertrouwen in die auto en dat is helemaal weg. heb ook een Mercedes cla gereden zo van dan maar ander merk, maar vindt de audi zo prettig rijden los van piepen van bak.. maar dat ze op me verdienen dat is een feit goed buikpijn van allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dbekker83 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:13:
[...]

Zo vat ik het ook niet op :-), en klopt ze verdienen goed aan me idd doodziek van, maar voorstel was nog een nieuwe bak, en dan geen oplossing nog een bak, en dan niet goed naar pon.. weken kwijt. Moest dan zelf vervangend vervoer betalen.. en piepen van bak was nu acceptabel volgens audi... |:( wil gewoon plezier hebben weer en vertrouwen in die auto en dat is helemaal weg. heb ook een Mercedes cla gereden zo van dan maar ander merk, maar vindt de audi zo prettig rijden los van piepen van bak.. maar dat ze op me verdienen dat is een feit goed buikpijn van allemaal.
Slechte dealer als je zelf vervangend vervoer moet betalen. Wilde mijn dealer ook bij mij flikken.....hebben ze geweten ook:) zou dat echt niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbekker83
Rainesh schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:43:
[...]

Slechte dealer als je zelf vervangend vervoer moet betalen. Wilde mijn dealer ook bij mij flikken.....hebben ze geweten ook:) zou dat echt niet accepteren.
Eens, service was niet best.. behoorlijk ruzie gemaakt maar werdt er niet beter op zeg maar.. morgen nog eens opzoek of ik ergens die auto config kan vinden voor de achterbak, kan nu nog annuleren. Thanks weer!

Zou mooi zijn als ik het hoofdstuk kan sluiten straks met nieuwe auto , maar duur grapje geworden allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Dbekker83 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:52:
[...]

Eens, service was niet best.. behoorlijk ruzie gemaakt maar werdt er niet beter op zeg maar.. morgen nog eens opzoek of ik ergens die auto config kan vinden voor de achterbak, kan nu nog annuleren. Thanks weer!

Zou mooi zijn als ik het hoofdstuk kan sluiten straks met nieuwe auto , maar duur grapje geworden allemaal.
Kofferbak word inderdaad een stuk minder laag, mijn 'load lip' is maar een paar cm, maar bij een normale A3 is het een cm of 10:

(Vanaf 2:16)

Ok, tis een sportback, maar een sedan zal niet veel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbekker83
User schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:12:
[...]
Kofferbak word inderdaad een stuk minder laag, mijn 'load lip' is maar een paar cm, maar bij een normale A3 is het een cm of 10:
[YouTube: Audi A3 Sportback 2018 in-depth review | Mat Watson Reviews]
(Vanaf 2:16)

Ok, tis een sportback, maar een sedan zal niet veel anders zijn.
Goed filmpje, thanks!

Vanmiddag een s3 sedan gevonden occasion, gemeten vanaf bodem tot metaal dak van kofferbak kom ik op 50 cm. Mijn auto nu A3 sedan is 54 cm precies. 4 cm omhoog dus. S3 is altijd Quattro volgens mij dus hoop dat de normale A3 2.0 Quattro ook 4 cm minder heeft. Dan zou aardig in de buurt van de 35 liter verlies komen en dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dbekker83 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:35:
[...]

Goed filmpje, thanks!

Vanmiddag een s3 sedan gevonden occasion, gemeten vanaf bodem tot metaal dak van kofferbak kom ik op 50 cm. Mijn auto nu A3 sedan is 54 cm precies. 4 cm omhoog dus. S3 is altijd Quattro volgens mij dus hoop dat de normale A3 2.0 Quattro ook 4 cm minder heeft. Dan zou aardig in de buurt van de 35 liter verlies komen en dat is prima.
Zal niet anders zijn dan een S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbekker83
Rainesh schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:09:
[...]

Zal niet anders zijn dan een S3.
Dat zou top zijn! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat schreef ik jaren terug ? :>

nieuws: Naw-gegevens uit RDW-database worden te koop aangeboden op internet

Ze hadden of hebben insiders die o.a de audi bende voorzag van kenteken gegevens. Ze konden zo uitzoeken waar RS4 / RS6´s en andere modellen stonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/A5/A5-44.jpg

Gisteren de hoedenplank maar eens gedempt zodat de subwoofer wat strakker blijft.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
In de straat staat sinds deze week een Audi RS6 Station, gloednieuw, en kenteken is ook nieuw.
Wat een bak zeg, niet normaal. Zoveel klasse dat het uitstraalt.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Goed naar kijken, over twee weken is hij weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Kan iemand een Audi dealer aanraden voor onderhoud? In de dealer waar ik mijn Audi heb gekocht heb ik geen vertrouwen in en die heeft nog een "appeltje" te schillen met me nadat ze na aflevering ineens met additionele clausules komen die me flink geld zouden gaan kosten maar nooit zijn besproken noch op papier stonden. Dus die hebben bot gevangen, sterker nog ze hebben zelf moeten betalen omdat ze opties die wel op papier stonden niet konden leveren. Hoe kan je een klant wegjagen die net 2 auto's bij je gekocht heeft, tot op de dag van vandaag snap ik er niks van.

Gaat om een b9 rs4, dus ivm garantie moet het een merkdealer zijn. Volgens mij kan niet iedere Audi dealer daar het onderhoud voor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
xos schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:47:
Kan iemand een Audi dealer aanraden voor onderhoud? In de dealer waar ik mijn Audi heb gekocht heb ik geen vertrouwen in en die heeft nog een "appeltje" te schillen met me nadat ze na aflevering ineens met additionele clausules komen die me flink geld zouden gaan kosten maar nooit zijn besproken noch op papier stonden. Dus die hebben bot gevangen, sterker nog ze hebben zelf moeten betalen omdat ze opties die wel op papier stonden niet konden leveren. Hoe kan je een klant wegjagen die net 2 auto's bij je gekocht heeft, tot op de dag van vandaag snap ik er niks van.

Gaat om een b9 rs4, dus ivm garantie moet het een merkdealer zijn. Volgens mij kan niet iedere Audi dealer daar het onderhoud voor doen?
Welke regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22

Udenhout in Eindhoven, Muntstad Utrecht, of Senger in Lingen en Rheine (DE).
Dat zijn de dealers waar ik goede ervaringen mee heb.

Een absolute no-go is van Mossel in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

En anders naar VAG Techniek in Nuenen, stukken beter uurtarief, zoeken wel naar oplossing en zijn wel service gericht (of je moet een lease contract hebben, dan is de dealer prima). Of KC Performance trouwens...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Joopieboy schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:07:
En anders naar VAG Techniek in Nuenen, stukken beter uurtarief, zoeken wel naar oplossing en zijn wel service gericht (of je moet een lease contract hebben, dan is de dealer prima). Of KC Performance trouwens...
En dan verlies je wel je garantie, en je Audi mobiliteitsgarantie ...
Met een (nieuwe) Audi RS wil je gewoon alleen maar bij Audi Sport dealers komen.
Overigens mogen niet-Sport dealers ook gewoon onderhoud doen aan een RS! Alleen niet aan een R8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Flipside22 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:17:
[...]

Een absolute no-go is van Mossel in Tilburg.
Ben wel benieuwd, why? Ik ben tot nu toe niet ontevreden over 't onderhoud en service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

Dank voor de reacties. Regio is midden van het land maar heb geen probleem om een stukje te reizen voor een goed adres. Kom regelmatig in de meeste uithoeken van het land voor afspraken dus met wat vervangend vervoer is een adres iets verder weg geen probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou qua dealer zelf zeggen van den Akker in Best. Maar dan heb je wel een premium dealer te pakken die ook Bentley, Porsche en Maserati doet. Met vermoedelijk dito onderhoudsprijzen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbekker83

Los van mijn ervaring met de aankoop zelf de auto dan, wel heel netjes geholpen door Muntstad Utrecht bij de werkplaats, doen echt alles om je te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie is bij een Audi is meestal een wassen neus, als iets niet goed functioneert wordt het afgedaan als producteigenschap. Ik zou een duitse Audidealer zoeken, heb je niets met die leden uit Leusden te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:35
Shit, wat een drama met dat ding man. De limousine is imho wel gaver dan de Sportback, das een plus :).

Was nu weer de bak stuk? Ik rij ook met een A3 1.5 automaat (lease gelukkig 😇) en herken de herrie bij 0-20/u, het schokkerige langzaam wegrijden.. daarnaast maakt die van mij regelmatig een hard schurend geluid bij terugschakelen van 7 naar 4, vooral als ik een langere tijd rustig heb gereden op de snelweg (dus constant in 7). Dealer kan niks vinden, want ja, het gebeurt eigenlijk alleen maar bij langere ritten. Staat intussen al wel 46k op de teller, maar ik vrees dat die bak een keer eronderuit klapt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:17:
Garantie is bij een Audi is meestal een wassen neus, als iets niet goed functioneert wordt het afgedaan als producteigenschap. Ik zou een duitse Audidealer zoeken, heb je niets met die leden uit Leusden te maken. :)
Kan je uitleggen waarom je naar Duitsland zou gaan voor een standaard beurt met een auto waar niks mis mee is? Klinkt nogal omslachtig om niks te maken te hoeven hebben met die mensen uit Leusden.

Maar ben iig wijzer geworden dat het RS dealerschap alleen slaat op de r8 en dus overal terecht kan. Zal na de vakantie met Muntstad contact opnemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@xos audi flevo in Harderwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Goede ervaringen met Audi Maas Uithoorn. Zou zeer zeker niet Audi Amsterdam doen.

[ Voor 11% gewijzigd door wimpie op 24-07-2019 23:59 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipside22
Fedde schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:40:
[...]

Ben wel benieuwd, why? Ik ben tot nu toe niet ontevreden over 't onderhoud en service.
Ik heb daar mijn RS3 gekocht, en is er 10+ keer terug geweest voor garantie gevallen... en wat daar op de dashcam te zien was stemt je niet vrolijk.
Lekker revven in de werkplaats met een koude motor. Hangen op de motorkap terwijl die open staat (en dus doorbuigt), etc etc... en na al dat, nog steeds niet het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
xos schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:15:
[...]

Kan je uitleggen waarom je naar Duitsland zou gaan voor een standaard beurt met een auto waar niks mis mee is? Klinkt nogal omslachtig om niks te maken te hoeven hebben met die mensen uit Leusden.

Maar ben iig wijzer geworden dat het RS dealerschap alleen slaat op de r8 en dus overal terecht kan. Zal na de vakantie met Muntstad contact opnemen :).
Desnoods ff vragen naar Rutger, en zeggen dat je Patrick kent, en als die je niet goed helpt dat ik boos op m word :P

Edit:
Per ongeluk 2 reacties onder elkaar geplaatst |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Flipside22 op 25-07-2019 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mn oude garage kreeg het in de winter voor elkaar om mijn oude VR6 buiten te starten nadat die 2 dagen in de vrieskou stond, met z´n werkschoen vast te zitten tussen koppeling en pedaal, om vervolgens de motor te starten en het ding DIRECT in de revlimiter vliegt. :')

Het is dat er goede olie in zat, dat maakt een hoop verschil. Dat laat altijd een beschermend laagje achter waardoor een keer in de revlimiter echt geen ramp is. Het wordt pas gevaarlijk als je 10 minuten lang constant in het rood blijft hangen op de snelweg ofzo. Dan kan je wel serieuze schade krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Flipside22 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 01:07:
[...]

Ik heb daar mijn RS3 gekocht, en is er 10+ keer terug geweest voor garantie gevallen... en wat daar op de dashcam te zien was stemt je niet vrolijk.
Lekker revven in de werkplaats met een koude motor. Hangen op de motorkap terwijl die open staat (en dus doorbuigt), etc etc... en na al dat, nog steeds niet het probleem opgelost.
Gebeurt volgens mij bijna overal waar je met een aparte uitvoering aankomt, merkdealer of niet.
Vaak mis je meer inhoud van je brandstoftank en zijn er veel meer km's op de teller erbij wanneer je je auto gaat ophalen... Testritje kan, maar 30+ km's vind ik wel erg veel voor een testritje na onderhoud. Heb weleens drie dagen na onderhoud met een kapotte versnellingsbak ergens in het land stilgestaan, dan mag jij blijven raden wat ermee is gedaan. Helaas alles mogen ervaren bij mogelijk dezelfde dealer waar @xos ook niet meer naartoe zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Logi schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:39:
[...]

Gebeurt volgens mij bijna overal waar je met een aparte uitvoering aankomt, merkdealer of niet.
Vaak mis je meer inhoud van je brandstoftank en zijn er veel meer km's op de teller erbij wanneer je je auto gaat ophalen... Testritje kan, maar 30+ km's vind ik wel erg veel voor een testritje na onderhoud. Heb weleens drie dagen na onderhoud met een kapotte versnellingsbak ergens in het land stilgestaan, dan mag jij blijven raden wat ermee is gedaan. Helaas alles mogen ervaren bij mogelijk dezelfde dealer waar @xos ook niet meer naartoe zal gaan.
Ik had dat met mijn A3 e-tron ook, volgens mij is daar ook gewoon 30km meegereden. Tank was dacht ik ook stuk leger maar auto was wel ineens een stuk meer opgeladen elektrisch. Wist het echter niet 100% zeker maar wel 90% zeker (je verwacht het eigenlijk niet en denkt er vantevoren niet echt over na). Volgende keer als ik na de dealer moet schrijf ik gewoon eens de km stand op voor mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbekker83
chup5528 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:11:
[...]

Shit, wat een drama met dat ding man. De limousine is imho wel gaver dan de Sportback, das een plus :).

Was nu weer de bak stuk? Ik rij ook met een A3 1.5 automaat (lease gelukkig 😇) en herken de herrie bij 0-20/u, het schokkerige langzaam wegrijden.. daarnaast maakt die van mij regelmatig een hard schurend geluid bij terugschakelen van 7 naar 4, vooral als ik een langere tijd rustig heb gereden op de snelweg (dus constant in 7). Dealer kan niks vinden, want ja, het gebeurt eigenlijk alleen maar bij langere ritten. Staat intussen al wel 46k op de teller, maar ik vrees dat die bak een keer eronderuit klapt :+
precies dat! korte ritten valt het niet op, je moet idd echt effe goed gereden hebben.. maar de bak was weer stuk idd, bak nummer 3 ;-). nieuwe auto wordt ergens oktober geleverd dus heb er vrede mee verder is niet anders. de nieuwe is een 2.0 quattro 190 hp. we gaan er maar van uit dat het nu een succes wordt. (positief denken) heb er een paar gereden nu de 190 pk versie en geen enkele had de klachten die ik nu heb, de klachten wat jou ook opvalt bij de 1,5, dus dat geeft een positief gevoel. daar in tegen hoor ik ook zat collega,s met een 1.5 die nergens last van hebben, dus ja... ik vindt de limo ook mooier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Ik vind het niet erg als ze m goed proefrijden na een reparatie of om de klacht te bevestigen. Maar zinloos revven voor de pops&bangs, je collega erbij roepen zodat die het nog even kan filmen etc.
Daarnaast was gewoon de hele service daar om te huilen. Kan er een boek over schrijven.

Maarja, ik had met hun een koopovereenkomst, dus zij zaten net zo vast aan mij als ik aan hun. Ze hebben geluk gehad dat een andere dealer uiteindelijk een bod deed op mijn auto waardoor het hoofdstuk was afgesloten na 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:46

Hier zou ik ook voor gaan. Ik had mijn A3 daar in onderhoud. Tegenwoordig bij VW Flevo dat ernaast zit. Ik word altijd goed geholpen en hoor ook goede verhalen van andere die er komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

@Tylen dat was toch die dealer die een rs6 op de rolbank zette zonder dit met de eigenaar af te stemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Iemand hier interesse in een set voorste draagarmen met Powerflex bussen en camberverstelling voor een A4/A5 B8? Zitten er nu 6 maanden op en het rijdt geweldig, maar ik vind het net iets te veel rijgeluiden doorgeven op slecht wegdek.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

xos schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:46:
@Tylen dat was toch die dealer die een rs6 op de rolbank zette zonder dit met de eigenaar af te stemmen?
Ahh check. Idd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
User schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:29:
Uitlaatkleppen van mn S3 permanent open gezet en de soundaktor op 70%, morgen even kijken hoe het allemaal klinkt. :)

Binnenkort hopelijk ook nieuwe velgen, ben ik eindelijk van deze meuk af.
Heb je een S3 8V of een 8P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

SpySeiko schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:39:
[...]

@User heeft een 8V pre-facelift.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
Is zeker niet mogelijk met een 8P ?
Zie wel dat er een klep in 1 van de uitlaten zit.
Enig idee wat daar mee mogelijk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

SpySeiko schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:39:
[...]

Kheb inderdaad een 8V pre-facelift (2014)

Ik moet zeggen, de kleppen open bevalt wel, in de D-stand heb ik nu laag in de toeren ook een redelijke roffel als ik het gas ietsje intrap. Anders heb je dat alleen in de S-stand als je hem flink op de staart trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Een flinke *kloenk* tijdens het rijden en dan achteraf als je thuis kijkt één spatbord achter wat veel meer over het wiel zakt (lees: auto staat lager) is vast iets van een veer die kaduuk is hè?
Vast ook weer iets om niet teveel mee te rijden tot het weer gefixt is? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Schokkenbreker of veer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gonadan schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:40:
Een flinke *kloenk* tijdens het rijden en dan achteraf als je thuis kijkt één spatbord achter wat veel meer over het wiel zakt (lees: auto staat lager) is vast iets van een veer die kaduuk is hè?
Vast ook weer iets om niet teveel mee te rijden tot het weer gefixt is? :P
Ik heb het een keer gehad met een 308, en toen was de modderkuip losgekomen. Lijkt of ie lager staat, maar feitelijk gewoon horizontaal. Staat ie dat niet dan zou ik er idd niet teveel mee rijden. ANWB woonplaatsservice even laten kijken? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
The Eagle schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:36:
Ik heb het een keer gehad met een 308, en toen was de modderkuip losgekomen. Lijkt of ie lager staat, maar feitelijk gewoon horizontaal. Staat ie dat niet dan zou ik er idd niet teveel mee rijden. ANWB woonplaatsservice even laten kijken? :)
Bij een Audi is dat gewoon carrosserie en dat zakt niet zomaar. :P
Daarnaast zag ik wel iets ronds in de veerkolom zitten wat ik aan de 'goede' kant niet zag. Heb alleen geen zin om het wiel eraf te halen, daar heb ik een garageboer voor. Die maar eens een mailtje sturen denk ik. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
User schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:20:
[...]

[...]
Kheb inderdaad een 8V pre-facelift (2014)

Ik moet zeggen, de kleppen open bevalt wel, in de D-stand heb ik nu laag in de toeren ook een redelijke roffel als ik het gas ietsje intrap. Anders heb je dat alleen in de S-stand als je hem flink op de staart trapt.
Nice.

Heb als ik de auto start even een gebrom uit mijn uitlaat, wat vervolgens na een minuutje weer minder wordt.
Vermoed dat de klep daarna dicht gaat als hij warm genoeg is( heb overigens een S3 8P).
Hoe wordt die klep permanent opengezet bij mij lijkt deze mechanisch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 jaar in het bezit te zijn van een VW Scirocco, ben ik een mooie Audi A5 tegengekomen.
Audi heeft toch altijd wel mijn voorkeur boven VW, al heb ik wel zo m'n twijfels over de A5.

De A5 komt uit 2009, is een 2.0 TFSI en dus bekend als olieslurper. Nu weet ik wel dat dit in oktober 2015 is aangepakt, er zitten nieuwe zuigers in. Maar ik vraag me af of dit uiteindelijk de klacht heeft opgelost, of zou het slechts een tijdelijke oplossing zijn?
Zou het verstandig zijn om mijn Scirocco hierop in te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
Verwijderd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 01:09:
Na 2 jaar in het bezit te zijn van een VW Scirocco, ben ik een mooie Audi A5 tegengekomen.
Audi heeft toch altijd wel mijn voorkeur boven VW, al heb ik wel zo m'n twijfels over de A5.

De A5 komt uit 2009, is een 2.0 TFSI en dus bekend als olieslurper. Nu weet ik wel dat dit in oktober 2015 is aangepakt, er zitten nieuwe zuigers in. Maar ik vraag me af of dit uiteindelijk de klacht heeft opgelost, of zou het slechts een tijdelijke oplossing zijn?
Mijn broer heeft n audi A4 met hetzelfde probleem gehad. 1 liter op 1100km. Heeft flink moeten knokken maar is aangepakt door garage, probleem verholpen. Het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 01:09:

Als het aangepakt is dan zou het weg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:04:
[...]

Als het aangepakt is dan zou het weg moeten zijn.
De vraag is alleen, welke zuigers zijn er voor in de plaats terug in gegaan? Dezelfde slechte zuigers als die eruit gehaald zijn? De iets betere versie die minder snel, maar uiteindelijk toch ook problemen gaan geven? Of toch de goeie zuigers die ze tegenwoordig gebruiken?
Nu verwacht ik niet dat jullie daar een antwoord op weten, maar dit is dus het dilemma waar ik mee zit.
Ik moet ook nog even het contact afwachten, en heel misschien dat ik daarna eens bij de auto ga kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Afgelopen weken naar Hans Sloot geweest voor het onderhoud van mijn wagens. Allereerst met de R8 waarbij ik eerst versteld stond over het feit dat me werd gevraagd hoe de achterklep geopend kon worden. Met daarna de verontschuldiging dat dit de eerste R8 was die ze binnen kregen. Persoonlijk vond ik het dus toch wel spannend.

Maar gelang het onderhoud, maar vooral ook dat ik er bij mocht staan gedurende de gehele tijd kreeg ik er meer vertrouwen in dat het allemaal goed zou komen. Naar een uur of 4 (interieurfilter duurde ff) was ze dan toch eindelijk klaar. En ik moet zeggen, nice job.

Het mooiste vond ik nog dat ik als klant ook meteen het vertrouwen kreeg om pas bij de volgende auto de rekening te betalen. Dus de week erop was de RS aan de beurt. En die beurt ging wat soepeler. Omdat ik er ook kwam voor een second opinion omdat mijn nieuwbakken remschijven/blokken achter een vervelend geluid maakten bij het remmen en CD door de telefoon mij wist te vertellen dat het de remklauw zou zijn die vervangen moest worden. De waarheid ligt geheel anders. De monteur van Hans Sloot kwam er achter dat bij de montage van de onderdelen bij CD helemaal geen kopervet is gebruikt en dat daardoor de remklauw (of een onderdeel daarvan) een vervelend geluid maakte bij het remmen. Wel wisten ze me te vertellen dat er op het vet na geen montagefouten zijn gedaan. Dus de klauwen zijn beide uit elkaar gehaald, opnieuw ingevet en het geluid is verdwenen.

Zelfs na beide beurten stond Hans er op dat ik niet hoefde te betalen op dat moment, maar dat de rekening via de post werd verstuurd. Ik heb toch aangestuurd om alles te betalen en zo geschiede.

Overall ben ik zeer tevreden over Hans Sloot en zijn monteurs. Hans zelf is een zeer schappelijke en vriendelijke man en zijn monteurs zijn imo kundig genoeg. Zelfs de history van de laatste monteur (sorry, ben zijn naam vergeten) was indrukwekkend. Hij had zijn ervaring opgedaan als monteur bij de Paris Dakar. Respect...!

Dus bij deze heb ik CD ingeruild voor HS. Bij CD kreeg ik de laatste tijd alleen maar het gevoel een wandelende portemonnee te zijn en voelde ik me als klant niet weer gewaardeerd. Dat ze me (alleen al) via de telefoon wisten te vertellen dat het mijn remklauw zou zijn wekte mijn achterdochtigheid alleen maar meer op. Mijn second opinion pakte gelukkig alleen maar goed uit in deze.

Hans, en monteurs, bedankt voor de goede zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij welke garage heb je je remmen laten doen die geen kopervet gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:10:
Bij welke garage heb je je remmen laten doen die geen kopervet gebruikte?
CD dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 : Compact Disc
2: Coen Donkers
3: Centraal Democraten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:32:
[...]

1 : Compact Disc
2: Coen Donkers
3: Centraal Democraten
En wat denk je zelf? Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, dat bedrijf waar ik ooit eens geperforeerde schijfremmen besteld had en die mij de niet geperforeerde leverde. Wisten ze ook niet hoe dat kwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xX8JqUU2qecZaDF7XI5EGQvY/full.jpg

Sindsdien staat het bij mij als Coen Bonkers in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:09:
Oh ja, dat bedrijf waar ik ooit eens geperforeerde schijfremmen besteld had en die mij de niet geperforeerde leverde. Wisten ze ook niet hoe dat kwam.

[Afbeelding]

Sindsdien staat het bij mij als Coen Bonkers in de lijst.
Hmm, lekkere professionele aktie weer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Yzord schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:55:
Afgelopen weken naar Hans Sloot geweest voor het onderhoud van mijn wagens. Allereerst met de R8 waarbij ik eerst versteld stond over het feit dat me werd gevraagd hoe de achterklep geopend kon worden. Met daarna de verontschuldiging dat dit de eerste R8 was die ze binnen kregen. Persoonlijk vond ik het dus toch wel spannend.

Maar gelang het onderhoud, maar vooral ook dat ik er bij mocht staan gedurende de gehele tijd kreeg ik er meer vertrouwen in dat het allemaal goed zou komen. Naar een uur of 4 (interieurfilter duurde ff) was ze dan toch eindelijk klaar. En ik moet zeggen, nice job.

Het mooiste vond ik nog dat ik als klant ook meteen het vertrouwen kreeg om pas bij de volgende auto de rekening te betalen. Dus de week erop was de RS aan de beurt. En die beurt ging wat soepeler. Omdat ik er ook kwam voor een second opinion omdat mijn nieuwbakken remschijven/blokken achter een vervelend geluid maakten bij het remmen en CD door de telefoon mij wist te vertellen dat het de remklauw zou zijn die vervangen moest worden. De waarheid ligt geheel anders. De monteur van Hans Sloot kwam er achter dat bij de montage van de onderdelen bij CD helemaal geen kopervet is gebruikt en dat daardoor de remklauw (of een onderdeel daarvan) een vervelend geluid maakte bij het remmen. Wel wisten ze me te vertellen dat er op het vet na geen montagefouten zijn gedaan. Dus de klauwen zijn beide uit elkaar gehaald, opnieuw ingevet en het geluid is verdwenen.

Zelfs na beide beurten stond Hans er op dat ik niet hoefde te betalen op dat moment, maar dat de rekening via de post werd verstuurd. Ik heb toch aangestuurd om alles te betalen en zo geschiede.

Overall ben ik zeer tevreden over Hans Sloot en zijn monteurs. Hans zelf is een zeer schappelijke en vriendelijke man en zijn monteurs zijn imo kundig genoeg. Zelfs de history van de laatste monteur (sorry, ben zijn naam vergeten) was indrukwekkend. Hij had zijn ervaring opgedaan als monteur bij de Paris Dakar. Respect...!

Dus bij deze heb ik CD ingeruild voor HS. Bij CD kreeg ik de laatste tijd alleen maar het gevoel een wandelende portemonnee te zijn en voelde ik me als klant niet weer gewaardeerd. Dat ze me (alleen al) via de telefoon wisten te vertellen dat het mijn remklauw zou zijn wekte mijn achterdochtigheid alleen maar meer op. Mijn second opinion pakte gelukkig alleen maar goed uit in deze.

Hans, en monteurs, bedankt voor de goede zorgen.
Gelukkig is mn tip goed bevallen :D

CD is niet meer wat het was.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Rainesh schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:19:
[...]

Gelukkig is mn tip goed bevallen :D

CD is niet meer wat het was.....
Mijn dank daar voor. Sinds CD niet meer geheel door Coen zelf wordt gerund is het maar achteruit gegaan. De prijzen zijn skyrocket gegaan en de kwaliteit achteruit.

Ik vind het niet erg om te betalen voor kwaliteit, maar als beide uit balans zijn dan ben ik er weer snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Omdat mn S3 af-fabriek geleverd is met 18 inch passen 19 inch velgen blijkbaar net niet, dat wordt dus maar 18 inch. Vind ik wel wat minder mooi staan, maar zal vast beter rijden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 22:12

InFamous

excommunicado

@User onzin, alleen je diameter van de band is relevant. Inch maat van je velg speelt geen rol.

Als jij 235/40R18 (645mm) heb dan kan jij prima een 235/35R19 (647mm) kwijt. Uiteraard als je dezelfde ET en breedte maat aanhoud.

[ Voor 17% gewijzigd door InFamous op 05-08-2019 17:37 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

InFamous schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:35:
@User onzin, alleen je diameter van de band is relevant. Inch maat van je velg speelt geen rol.

Als jij 235/40R18 (645mm) heb dan kan jij prima een 235/35R19 (647mm) kwijt. Uiteraard als je dezelfde ET en breedte maat aanhoud.
Standaard was ie dan ook geleverd met 225, niet met 235. Ik wil dus best geloven dat 235/35/R19 net niet gaat passen. Ik heb nu dan ook 19 inch, maar met een andere ET waarde dan originele velgen.

Dit stuurde de dealer mee:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8tx98CR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@User nog nooit van gehoord, maar dan nog, zolang de ET en J maat hetzelfde blijven maakt het geen fluit uit als je er maar een bijpassende band bij pakt.

Wat heb je origineel? 225/40 R18? Dan kan je dus gewoon een 225/35 R19 band kwijt op een velg met de juiste ET waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

InFamous schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 18:39:
@User nog nooit van gehoord, maar dan nog, zolang de ET en J maat hetzelfde blijven maakt het geen fluit uit als je er maar een bijpassende band bij pakt.

Wat heb je origineel? 225/40 R18? Dan kan je dus gewoon een 225/35 R19 band kwijt op een velg met de juiste ET waarde.
Standaard is 225/40R18 op een 7,5Jx18 ET51, upgrade is 235/35R19 op 8Jx19 ET49.
D'r zit dus overal wel wat verschil in, en dan blijf ik liever veilig. D'r zijn genoeg gasten die 19 inch of zelfs 20 inch onder een S3 hebben liggen, maar die hebben inderdaad een andere ET waarde. Met originele velgen zit ik voor zover ik weet vast aan de bovenstaande maten voor een S3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Het is maar net waar je je druk over maakt.

Mijn auto werd standaard geleverd met 245/40 R18 op 8J velgen met ET 43.

Ik heb nu voor 235/35 R19 op 8,5J ET40 en achter 265/30 R19 op 9,5J ET40. Rij er nu een jaar mee en ongeveer 35K kilometer en heb echt nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2 milimeter verschil in die ETwaarde gaat geen verschil maken, da's verwaarloosbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
User schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:32:
Omdat mn S3 af-fabriek geleverd is met 18 inch passen 19 inch velgen blijkbaar net niet, dat wordt dus maar 18 inch. Vind ik wel wat minder mooi staan, maar zal vast beter rijden. :P
Dikke onzin! Ik rij met origineel 19inch in 235-35-19 en zelfs eibach pro veren. Auto staat lager dan met s-line onderstel. Gaat prima en rijdt ook nog eens beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lkiY5R1flc7WtIDQTtVBLGFq/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Rainesh kijk ook die opmerking in zijn dealer sheet, werkelijk waar nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
InFamous schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:46:
@Rainesh kijk ook die opmerking in zijn dealer sheet, werkelijk waar nog nooit van gehoord.
Komt mij ook totaal niet bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:26
InFamous schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:37:
Het is maar net waar je je druk over maakt.

Mijn auto werd standaard geleverd met 245/40 R18 op 8J velgen met ET 43.

Ik heb nu voor 235/35 R19 op 8,5J ET40 en achter 265/30 R19 op 9,5J ET40. Rij er nu een jaar mee en ongeveer 35K kilometer en heb echt nergens problemen mee.
Check anders even https://www.willtheyfit.com/, als je alles invoert daar dan zie je dat het verschil verwaarloosbaar klein is. Ideale website om verschillende setups te vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Paul.H schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:30:
[...]

Check anders even https://www.willtheyfit.com/, als je alles invoert daar dan zie je dat het verschil verwaarloosbaar klein is. Ideale website om verschillende setups te vergelijken :)
Ik weet niet waarom je mij quote, maar ik ben juist diegene die zegt dat het zonder problemen gaat passen :+

@Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:14
Ik ben pas bij pagina 60 van 352, maar ik ben de clean caps nog niet tegen gekomen. Deze bedoel ik. Ideaal om rotzooi onder de motorkap te beperken. Uitstekende pasvorm voor mijn A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Vandaag een beetje rare constatering gedaan. Een tijdje terug heb ik hier gevraagd naar de ervaringen van Audi Connect op de Audi A3 8V vanaf 2017 (Facelift). Vandaag had mijn Audi Connect kuren en merkte ik ook dat mijn Audi de bass van de via de Bluetooth gestreamde muziek dempte/beperkte. (Mijn audi is uitgerust met Audi Sound System dus de subwoofer achterin).

Na herconnecten met Audi Connect had ik weer verbinding en viel het me op dat mijn muziek ook opeens weer de diepe bassen afspeelde. Dit verbaasde me, en wat blijkt na wat uit/aan zetten van Audi Connect: tijdens ONLINE heb ik betere diepe bassen / geluid dan zonder verbinding? Iemand die dit ook heeft meegemaakt/eerder heeft gehoord? Ik was erg verbaasd, dacht eerst dat ik het maar verbeelde maar volgens mij is dit toch echt zo.
Pagina: 1 ... 88 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.