Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 78 79 80 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:38

Ragdoll

Frontpage Admin / Moderator Witgoed
MTM velgen zijn ook geen originele velgen en die zijn ook voor minder dan €500 per velg te krijgen, dus jouw hele statement dat velgen voor onder de €500 per stuk imitatie zijn en geen “premium” is complete bullshit.

Hell zelfs originele velgen zijn voor onder de €500 per stuk te krijgen.

Ragdoll wijzigde deze reactie 21-11-2018 11:07 (6%)

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:04
PWM schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:59:
De nieuwe A6 valt mij niet mee zeg. Klinisch van binnen. Zelfs de lampbediening zijn een soort tiptoetsen. De touchscreens zijn soms na een minuut nog aan het initialiseren. Ook zijn ze zeer matig responsive. Even pinch to zoom betekent dat je vinger al van het scherm zijn op het moment dat de kaart nog aan het zoomen is. En wie heeft toch bedacht dat Climate Control in een apart menu op een touchscreen handiger werkt dan knoppen :?

Een duidelijk geval van vorm over functie hier. Het Audi A4 interieur vind ik veel mooier. Ik kan mij niet voorstellen dat mensen die kunnen kiezen tussen de 5 serie, E-Klasse of A6 voor die laatste gaan. Eens kijken of de verkoopcijfers mij volgend jaar gelijk gaan geven.
Audi heeft altijd heel honkvaste klanten, die gaan niet eens bij BMW en MB proefrijden.
Dus ik denk dat het wel goed zit met de verkoopcijfers.

Youtube: DashcamNL

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Jism schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:32:
[...]

Klopt, maar hij stelt een eis van minder dan 500 per stuk. Dan val je al gauw op imitatie ipv goede aftermarkets.
Er zijn genoeg A-merk aftermarket velgen die gewoon kwalitatief goed spul maken voor 200 euro per velg of lager.

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:29
Jism schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:32:
[...]

Klopt, maar hij stelt een eis van minder dan 500 per stuk. Dan val je al gauw op imitatie ipv goede aftermarkets.

Zit te loeren naar een A8. V6 3.0 TDI of een V8 N/a.
8)7 _O-

Verdiep je eens in de after market velgenwereld. Genoeg fabrikanten die echt top kwaliteit velgen maken met hun eigen design (en dus geen imitatie). Belgen zijn hier dol op.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• dfrenner
Serieus, moet je bij een S3 nog een sleutel omdraaien 8)7
Dat viel mij even op... Ik had wel verwacht dat keyless entry standaard zou zijn op zo'n dure bak...

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23-01 20:58

Ravefiend

Carpe diem!

dfrenner schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:20:
[...]
Serieus, moet je bij een S3 nog een sleutel omdraaien 8)7
Dat viel mij even op... Ik had wel verwacht dat keyless entry standaard zou zijn op zo'n dure bak...
Comfortsleutel met volumetrisch en perimetrisch alarm, 490,05 EUR. (Audi.be) :P

[ MyRig! - http://specs.tweak.to/17494 ] || [ MyNAS - http://specs.tweak.to/18118 ]

• Naif0n
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:03
Hele idee van aftermarket velgen is dat ze wat goedkoper zijn dan de standaard audi (vragen ze zo 600 euro per stuk voor, nieuw natuurlijk) en heb altijd het idee gehad dat er niks mis mee is zolang het gewoon een goed merk is. Ik zou nooit nep velgen kopen met een audi logo erop.

Wat ik op het oog heb zijn Brock B32 velgen, alleen heb ik dus enkel benul hoe goed het merk is etc. Iemand ooit van hun gehoord?

• dfrenner
Ravefiend schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:16:
[...]

Comfortsleutel met volumetrisch en perimetrisch alarm, 490,05 EUR. (Audi.be) :P
Ja, maar die auto kost hier €75.500... Dan vind ik een sleutel omdraaien redelijk armoedig voor dat geld.

Het viel mij gewoon op in die video.

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 23-01 20:58
@User Tering wat een uitgebreid verhaal, dank je wel zeg, die info ga ik zeker gebruiken :)

Je hebt mij nu wel aan het denken gezet, want de Golf R had ik zelf ook nog niet bedacht, ook maar eens wat onderzoek naar gedaan. Juist de "saaie" buitenkant doet het bij mij goed, hoe meer sleeper hoe beter :)

De Golf R geeft wel iets meer bang for the buck aan de binnenkant qua opties, die ga ik ook nog overwegen :) Ik zoek namelijk ook nog wel een BTW auto, aangezien ik het zakelijk koop dus de BTW ook wil kunnen aftrekken, dan zijn (beide) nog niet heel veel aanwezig.

Laatste optie is om de Leon langs JD te brengen (woon zelf ook in Lochem) om hem daar flink onder hand te nemen, maar dan zonder uiterlijke aanpassingen of (heel) veel meer geluid..

A7III | 5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• Scrtz
  • Laatst online: 14:34
dfrenner schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:41:
[...]

Ja, maar die auto kost hier €75.500... Dan vind ik een sleutel omdraaien redelijk armoedig voor dat geld.

Het viel mij gewoon op in die video.
Maar goed ook dat het niet standaard is, want dan is je auto ook standaard net zo snel weer weg ;)

Snap btw ook niet waarom jou v60 plugin hybrid van 60k standaard nog met halogeenverlichting wordt :D

Scrtz wijzigde deze reactie 21-11-2018 21:29 (12%)

• User
  • Registratie: juli 2006
CasGas schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:06:
@User Tering wat een uitgebreid verhaal, dank je wel zeg, die info ga ik zeker gebruiken :)

Je hebt mij nu wel aan het denken gezet, want de Golf R had ik zelf ook nog niet bedacht, ook maar eens wat onderzoek naar gedaan. Juist de "saaie" buitenkant doet het bij mij goed, hoe meer sleeper hoe beter :)

De Golf R geeft wel iets meer bang for the buck aan de binnenkant qua opties, die ga ik ook nog overwegen :) Ik zoek namelijk ook nog wel een BTW auto, aangezien ik het zakelijk koop dus de BTW ook wil kunnen aftrekken, dan zijn (beide) nog niet heel veel aanwezig.

Laatste optie is om de Leon langs JD te brengen (woon zelf ook in Lochem) om hem daar flink onder hand te nemen, maar dan zonder uiterlijke aanpassingen of (heel) veel meer geluid..
Hoewel de S3 en Golf R hetzelfde chassis hebben, is die van de Golf R blijkbaar net iets sportiever afgesteld. Ik heb zelf de Golf R niet bekeken omdat ik hem dus oersaai vind, maar in veel reviews worden beide auto's met elkaar vergeleken en de meesten noemen dat de Golf R net wat sportiever rijdt.

Je kan de S3 of Golf R natuurlijk ook naar JD brengen he. ;)
Ragdoll schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:59:
MTM velgen zijn ook geen originele velgen en die zijn ook voor minder dan €500 per velg te krijgen, dus jouw hele statement dat velgen voor onder de €500 per stuk imitatie zijn en geen “premium” is complete bullshit.

Hell zelfs originele velgen zijn voor onder de €500 per stuk te krijgen.
MTM bakt imitatievelgen? :'( Dacht dat die een geheel eigen brand hadden van velgen.

In ieder geval ik vond ze de mooiste onder de RS4 zover.

Ze zitten nu onder een RS4 van een zwitsenaar. Die hebben nog een boete gehad ook bij de grens omdat ze niet aan konden tonen dat die velgen 'eerlijk' waren gekocht. Dat is nogal een probleem daar bij de zwitserse authoriteiten. Ik had de velgen van een Hollander uit het zuiden van het land weer voor een mooie prijs. 5 stuks in doos. :9

M'n magische bol werken.

• Scrtz
quote: User
Banden:
Ook een stukje geschiedenis. Welke banden zitten er op? Goedkope meuk of een premiummerk? Goedkope banden is een indicatie dat de vorige eigenaar niet echt geld had om de auto te onderhouden. Let ook een beetje op het profiel in combinatie met de leeftijd van de band.
Je kunt de week en het jaartal van de banden ook zien, als er bijv al 2 banden zijn vervangen die dus een afwijkende week en jaartal hebben dan is er wellicht ook al het een en ander mee geraced.

Verder wel een erg gedetailleerde post, waarvan het gros van je adviezen zo in een algemene 'waar op te letten tijdens de aanschaf van een auto' kunnen.
Racen hoeft niet eens zozeer. Je hebt auto's waar de voorbanden sneller slijten dan de achterbanden, ondanks quattro. Heeft gewoon met gewichtsverdeling van het voertuig te maken (denk aan RS4 B5 / RS6 C5) waarbij het gros van het gewicht helemaal voorin ligt. Audi doet dat expres bij zulke auto's heb ik het idee.

Maar goed het is echt maar een mm of 2 verschil met achter / voor ofzo. Heb de banden altijd in complete sets vervangen en nooit per 2.

M'n magische bol werken.

• dfrenner
Scrtz schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:28:
[...]

Maar goed ook dat het niet standaard is, want dan is je auto ook standaard net zo snel weer weg ;)

Snap btw ook niet waarom jou v60 plugin hybrid van 60k standaard nog met halogeenverlichting wordt :D
Ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt, want ie klopt van geen kant.

https://www.autokallen.nl...ID-MY2014-13-mei-2013.pdf

Die is juist heel uitgebreid standaard, zoals je ziet.

- Dual Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting

Dan gebruikt Volvo nog op al hun modellen lenskappen voor de halogeen lampen, dat ziet er al een stuk mooier uit dan ouderwetse reflectors... Wat zij standaard doen is halogeen in een soort Xenon behuizing.

Maar anno 2018 zou iedere premium auto standaard Xenon moeten voeren en als meerprijs LED. Dat ben ik helemaal met je eens. Halogeen in een premium auto ziet er niet uit.

Audi doet dat tegenwoordig sowieso bij de A3 en dat is top! Zouden meer merken een voorbeeld aan moeten nemen.

dfrenner wijzigde deze reactie 22-11-2018 09:30 (28%)

• Scrtz
dfrenner schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:23:
[...]

Ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt, want ie klopt van geen kant.

https://www.autokallen.nl...ID-MY2014-13-mei-2013.pdf

Die is juist heel uitgebreid standaard, zoals je ziet.

- Dual Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting

Dan gebruikt Volvo nog op al hun modellen lenskappen voor de halogeen lampen, dat ziet er al een stuk mooier uit dan ouderwetse reflectors... Wat zij standaard doen is halogeen in een soort Xenon behuizing.

Maar anno 2018 zou iedere premium auto standaard Xenon moeten voeren en als meerprijs LED. Dat ben ik helemaal met je eens. Halogeen in een premium auto ziet er niet uit.

Audi doet dat tegenwoordig sowieso bij de A3 en dat is top! Zouden meer merken een voorbeeld aan moeten nemen.
Hmm das raar want de V60 plugin hybrid waar ik wel eens in rij van 10-2014 heeft toch echt halogeenverlichting..

Ja standaard xenon of misschien zelfs standaard led, ik vraag me af wat led überhaupt nog kost voor zo'n fabrikant tegenwoordig? Kan toch niet meer zo spectaculair veel zijn..

• User
Scrtz schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:41:
[...]

Je kunt de week en het jaartal van de banden ook zien, als er bijv al 2 banden zijn vervangen die dus een afwijkende week en jaartal hebben dan is er wellicht ook al het een en ander mee geraced.

Verder wel een erg gedetailleerde post, waarvan het gros van je adviezen zo in een algemene 'waar op te letten tijdens de aanschaf van een auto' kunnen.
Klopt, maar ach, ik was toch al bezig. ;)

Kleine toevoeging nog, de elektronisch handrem van de S3 blijft soms hangen. Maar volgens mij is dat sowieso een standaard A3 kwaaltje.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

User schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:26:
[...]
Klopt, maar ach, ik was toch al bezig. ;)

Kleine toevoeging nog, de elektronisch handrem van de S3 blijft soms hangen. Maar volgens mij is dat sowieso een standaard A3 kwaaltje.
Is dat bij achteruitrijden alleen of ook bij vooruitrijden?

• User
GerCor schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:34:
[...]

Is dat bij achteruitrijden alleen of ook bij vooruitrijden?
Ik had het een keer bij het achteruitrijden, maar ik gebruik de handrem praktisch niet, dus geen idee eigenlijk.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

User schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:47:
[...]
Ik had het een keer bij het achteruitrijden, maar ik gebruik de handrem praktisch niet, dus geen idee eigenlijk.
Heb ik dus ook op mijn Golf 7. Alleen bij het achteruitrijden. Ik heb een handbak en elektronische handrem staat standaard aan.

• dfrenner
Scrtz schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:51:
Hmm das raar want de V60 plugin hybrid waar ik wel eens in rij van 10-2014 heeft toch echt halogeenverlichting..
Kijk je hebt gelijk:
https://www.henkscholten....Volvo-V60-Twin-Engine.pdf

De momentum had geen xenon... Geleverd van 2014-2017
Maar ook dat vind ik onbegrijpelijk goedkoop ogen ja!
Ja standaard xenon of misschien zelfs standaard led, ik vraag me af wat led überhaupt nog kost voor zo'n fabrikant tegenwoordig? Kan toch niet meer zo spectaculair veel zijn..
Als ik dit zo lees snijden ze zich met Xenon in eigen vingers:

"Het is niet voor niets dat wij onze klanten dan ook altijd LED-werklampen aanraden. Hoewel de aanschafprijs vaak hoger ligt dan die van halogeenlampen (maar weer lager dan xenonlampen), betalen de voordelen van LED-verlichting zich heel snel terug."

Gaat om werklampen, maar idee blijft gelijk. Veel licht nodig:
https://www.grootjebbink....n--en-halogeenverlichting

Als ik dat doortrek tot de Audi A3, is het voor audi voordeliger standaard LED te leveren, tenzij heel veel mensen de optie LED kiezen, dan is het dubbel verdienen. Hogere prijs voor lagere kostprijs.

Jammer dat het zo in elkaar steekt....

• Scrtz
dfrenner schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:21:
[...]

Kijk je hebt gelijk:
https://www.henkscholten....Volvo-V60-Twin-Engine.pdf

De momentum had geen xenon... Geleverd van 2014-2017
Maar ook dat vind ik onbegrijpelijk goedkoop ogen ja!

[...]

Als ik dit zo lees snijden ze zich met Xenon in eigen vingers:

"Het is niet voor niets dat wij onze klanten dan ook altijd LED-werklampen aanraden. Hoewel de aanschafprijs vaak hoger ligt dan die van halogeenlampen (maar weer lager dan xenonlampen), betalen de voordelen van LED-verlichting zich heel snel terug."

Gaat om werklampen, maar idee blijft gelijk. Veel licht nodig:
https://www.grootjebbink....n--en-halogeenverlichting

Als ik dat doortrek tot de Audi A3, is het voor audi voordeliger standaard LED te leveren, tenzij heel veel mensen de optie LED kiezen, dan is het dubbel verdienen. Hogere prijs voor lagere kostprijs.

Jammer dat het zo in elkaar steekt....
Ja precies, maar dat is bijv met navigatie/multimediasystemen ook, ze blijven duizenden euro's daarvoor vragen terwijl tegenwoordig elke simpele smartphone van 200-300 euro genoeg kracht heeft om zo'n heel systeem in je auto van de benodigde rekenkracht te voorzien.. Maar zolang ze lekker veel geld voor (nutteloze) opties kunnen blijven die eigenlijk 10 jaar geleden al standaard hadden moeten zijn dan blijven ze dat natuurlijk nog even lekker doen..

Ja ik zou ook zeggen dat dat omslagpunt van LED al jaren geleden geweest is en zo goedkoop is dat het een veel beter alternatief is dan halogeen en xenon, alleen al om de kosten laat staan de performance.

Ja halogeen in een V60 ziet al niet uit maar in een plugin hybrid snap ik het nog minder, halogeen gebruikt een stuk meer stroom dan bijv LED doet wat dus weer tot een mindere actieradius zorgt, wat juist het hele verkoopargument is bij een plugin hybrid?

• GioStyle
  • Nu online
Een plugin hybrid is natuurlijk sowieso een farce. Een Mitsubishi Outlander PHEV zou bijvoorbeeld nooit hebben bestaan zonder de gunstige fiscale voordelen van afgelopen jaren.

• dfrenner
GioStyle schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:54:
Een plugin hybrid is natuurlijk sowieso een farce. Een Mitsubishi Outerlander PHEV zou bijvoorbeeld nooit hebben bestaan zonder de gunstige fiscale voordelen van afgelopen jaren.
Ik vind dit echt onzin...
Ik rijd zo'n 1200-2000km op 45l diesel.

Hangt maar net van je woon werk afstand af en of je hem actief aan een laadpaal hangt.

Oh en hoe vaak ik zijn heb in een stoplichtsprintje... :+
Af en toe moeten de 295 paardjes even naar buiten :X

Oh ja en ik heb gewoon een tankpas van de baas, dus voor mijn eigen centen hoef ik het niet te doen.

• GioStyle
  • Nu online
Als je de verkoopcijfers en de fiscale regelingen naast elkaar op een tijdlijn zet, begrijp je toch wel dat de overheid er voor gezorgd dat de verkoop van de Outlander PHEV van een lullige paar 100 per jaar naar een kleine 10.000 per jaar is gestegen en vervolgens weer terug naar een paar 100. Dus zonder de overheid was de Outlander PHEV totaal niet relevant geweest.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

dfrenner schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:59:
Oh ja en ik heb gewoon een tankpas van de baas, dus voor mijn eigen centen hoef ik het niet te doen.
Dat is precies ook het probleem. Niemand wordt gestimuleerd om dat ding op te laden want ook de belastingdienst controleert niets en laat iedereen gewoon lekker genieten van een lage bijtelling.

Zoals @GioStyle zegt; dat hele hybride verhaal is een grote ramp (voor de overheid dan) gebleken. Niemand rijdt een Outlander voor z'n plezier hoor. In mijn wijk zie ik zat van die hybrides maar echt een heeeeel klein gedeelte zie je af en toe aan een stekker. En als particulier mag ik lekker die torenhoge BPM aftikken voor een auto die per saldo een stuk minder uitstoot :r Nou ja, dat doe ik vrijwillig natuurlijk en ik kan het best leijen maar toch.. in principe klopt er geen kont van.

Iemand de nieuwe A1 gezien? De vanafprijs is 26.000 voor de crisis-uitvoering. Je bent bijna verplicht om het pakketje van maar liefst 8500 euro erbij te doen om het nog een beetje toonbaar te maken. Voor een auto uit het B-segment. Je moet wel heel graag die 4 ringen op de grill willen als je dat vrijwillig aftikt toch.

Gunner wijzigde deze reactie 22-11-2018 12:35 (36%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:39

Arfman

Drome!

Scrtz schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:34:

Ja ik zou ook zeggen dat dat omslagpunt van LED al jaren geleden geweest is en zo goedkoop is dat het een veel beter alternatief is dan halogeen en xenon, alleen al om de kosten laat staan de performance.
Zelfs mijn Prius van het een na laagste uitrustingsniveau heeft al LED koplampen ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Scrtz
Gunner schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:31:
[...]

Dat is precies ook het probleem. Niemand wordt gestimuleerd om dat ding op te laden want ook de belastingdienst controleert niets en laat iedereen gewoon lekker genieten van een lage bijtelling.

Zoals @GioStyle zegt; dat hele hybride verhaal is een grote ramp (voor de overheid dan) gebleken. Niemand rijdt een Outlander voor z'n plezier hoor. In mijn wijk zie ik zat van die hybrides maar echt een heeeeel klein gedeelte zie je af en toe aan een stekker. En als particulier mag ik lekker die torenhoge BPM aftikken voor een auto die per saldo een stuk minder uitstoot :r Nou ja, dat doe ik vrijwillig natuurlijk en ik kan het best leijen maar toch.. in principe klopt er geen kont van.

Iemand de nieuwe A1 gezien? De vanafprijs is 26.000 voor de crisis-uitvoering. Je bent bijna verplicht om het pakketje van maar liefst 8500 euro erbij te doen om het nog een beetje toonbaar te maken. Voor een auto uit het B-segment. Je moet wel heel graag die 4 ringen op de grill willen als je dat vrijwillig aftikt toch.
Ja goed de discussie over het nut van hybride is weer een heel andere, maar halogeen verlichting leveren op een hybride of elektrische auto dat is echt geen combinatie..

Ja bizar dat je 30k+ verder bent en dan een A1tje rijdt.. zo'n auto hoort met 30k vol in de opties te zitten en bij 20k ook al het hoogst nodige te hebben.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Net wat filmpjes van gezien op YouTube. Het is net een Volkswagen nieuwe generatie. Interieur: alles keihard plastic. Mag niks meer kosten maar wel opleveren.

Kleine schermpje dat omhoog komt is verdwenen en er zit nu een scherm in op de plaats waar de Golf die in 2013 ook al had. _/-\o_

GerCor wijzigde deze reactie 22-11-2018 16:15 (10%)

• GioStyle
  • Nu online
Prijzen vallen wel mee, voor die 26k rij je wel met een 1.5 tfsi. De meest basale A1 op dit moment kost ook al rustig 22k.

Iedereen weet hier dat als je in een Audi wil rijden, je portemonnee moet trekken.

• KappeNou
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 04:25
[...]

Dat was bij de eerste A1 ook het geval toen die uitkwam. De 1.4tsi 122pk vol aangekleed tikte ook 50K aan.
Het is natuurlijk wachten tot de eerste actie modelletjes. Maar dat zal het eerste jaar niet nodig zijn.
Bij audi betaal je altijd meer, dat is een deel van de aantrekking dat niet iedereen ze kan betalen en daarbij ook een mooi product krijgt.

>PC specs<

• Gunner
  • Niet online

Gunner

GioStyle schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:52:
Prijzen vallen wel mee, voor die 26k rij je wel met een 1.5 tfsi. De meest basale A1 op dit moment kost ook al rustig 22k.
Was dat maar zo. De instapper is gewoon een 3-cilinder 1.0 handbak. De 1.5 staat nog niet eens in de prijslijst.

Heb bij mijn nieuwe auto dit jaar naar een Q2 gekeken, en zonder gek te doen met de (bizarre) configuratiekeuzes die je moet maken, zit je al aan de 45K en dan heb je nog steeds de eerder genoemde 1.0 liter 3-pitter en niet eens gek gedaan met de rest van de opties.

Ik zeg niet dat dat een slechte motor is maar voor bijna 50K verwacht ik wel wat meer eerlijk gezegd. Dan maar geen ringen op de grill en dat is geen kwestie van kunnen betalen, maar 'willen' betalen. Dat is een groot verschil.

Gunner wijzigde deze reactie 23-11-2018 08:06 (51%)

• GioStyle
  • Nu online
De Q2 is inderdaad een beetje vreemd qua prijs. Voor 40k+ zou ik gaan voor een leuke aangeklede A3 limo.

Vreemd, ik heb diverse YouTube videos bekeken en er werd volgens mij verteld dat de A1 in het begin alleen met een 1.5 werd geleverd en dat de vanaf prijs 26k was. Daaruit maakte ik op dat het dan een 1.5 motor zou zijn.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

GioStyle schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:12:
De Q2 is inderdaad een beetje vreemd qua prijs. Voor 40k+ zou ik gaan voor een leuke aangeklede A3 limo.
Mjah bij Audi haak ik niet alleen vanwege de prijs af maar ook vanwege de bizarre configuratieopties. Zo kan je in Nederland op de Q2 geen combinatie maken tussen Virtual Cockpit en een afgeplat sportstuur. Duitse import heeft dat wel gewoon dus dan vraag ik me echt af waarom Audi NL je op die manier beperkt.

Ander voorbeeld; ben je lekker aan het configgen en kom je er achter dat je bij de 45K nog de automatische airco bent vergeten. Of je nog even 771 euro extra wil betalen omdat je de Pro Line S en niet de Pro Line Plus hebt gekozen.

Je zou dat maar niet zien en na aflevering erachter komen dat je dure premium auto je gewoon aan een knopje mag draaien :D :')

Ik verzin dit echt niet.

• GioStyle
  • Nu online
Zo’n voorbeeld ken ik ook wel...

Ik heb mijn A1 uit Duitsland gehaald. Het hele plaatje klopte voor mij, 3deurs, kleur, velgen, opties, noem maar op... Dus auto naar Nederland gehaald.

Rijd ik voor de eerste keer naar huis, ik wilde mijn cruise control aan doen... Verdomme, zat er niet op. :D

Geïnformeerd bij de dealer wat het kost om cruise control in te bouwen... Het antwoord was €500. :D

Uiteindelijk maar zelf gedaan. Stuur eraf, onderkap eraf. Hendels eraf. Draad doortrekken naar boordcomputer, hendels erop, kap erop, stuur terug. Even coderen en klaar. Was €200 aan onderdelen (nieuw, bij dealer) kwijt.

Terwijl cruise control in Nederland standaard is.

Maar dat is puur marketing:

Je hebt bij de meeste modellen altijd keuze tussen sport of luxe, nooit beiden. Daarom moet ik altijd lachen als iemand zijn Audi verkoopt met de tekst ‘full options’. Dat kan misschien bij andere merken, maar bij Audi is dat bijna onmogelijk. Ook omdat de opties eindeloos zijn.

GioStyle wijzigde deze reactie 23-11-2018 09:41 (19%)

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:38

azz_kikr

Heet patatje :o

dfrenner schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:59:
[...]

Ik vind dit echt onzin...
Ik rijd zo'n 1200-2000km op 45l diesel.

Hangt maar net van je woon werk afstand af en of je hem actief aan een laadpaal hangt.

Oh en hoe vaak ik zijn heb in een stoplichtsprintje... :+
Af en toe moeten de 295 paardjes even naar buiten :X

die Exrta pk-tjes hadden ze ze better omgewisseld in wat minder gewicht en een minder zwalponderstel. Wat een lompe bakken die V60 hybrids.. Tuurlijk leuk voor een autostrade ofso of stoplicht sprintje voor de kindjes onder ons.. Geef mij toch maar 800 kilo lichten en 100 pk minder. 0.0 beleving.
Wat ben je met 295 paardjes als je elke bocht tegen 5 per uur moet nemen omdat je er anders uitzwalpt.

Je rijd geen 2000km op diesel, als je hem elke 5 kilometer aan de laadpaal hangt, dan rij je op electricieit.

Op diesel verbruik je meer en stamp je meer vuiligheid buiten dan de gemiddelde gewone dieselwagen. Zelfde Zinloosheid als een PHEV

• FastFred
  • Nu online
KappeNou schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:16:
[...]

Dat was bij de eerste A1 ook het geval toen die uitkwam. De 1.4tsi 122pk vol aangekleed tikte ook 50K aan.
Het is natuurlijk wachten tot de eerste actie modelletjes. Maar dat zal het eerste jaar niet nodig zijn.
Bij audi betaal je altijd meer, dat is een deel van de aantrekking dat niet iedereen ze kan betalen en daarbij ook een mooi product krijgt.
En at the end of the day rij je nog steeds, hoe leuk aangekleed ook, een A1, voor 50.000 fucking euro's. Maar dat is dan wel premium hoor :')

• dfrenner
azz_kikr schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:10:
die Exrta pk-tjes hadden ze ze better omgewisseld in wat minder gewicht en een minder zwalponderstel. Wat een lompe bakken die V60 hybrids.. Tuurlijk leuk voor een autostrade ofso of stoplicht sprintje voor de kindjes onder ons.. Geef mij toch maar 800 kilo lichten en 100 pk minder. 0.0 beleving.
Wat ben je met 295 paardjes als je elke bocht tegen 5 per uur moet nemen omdat je er anders uitzwalpt.

Je rijd geen 2000km op diesel, als je hem elke 5 kilometer aan de laadpaal hangt, dan rij je op electricieit.

Op diesel verbruik je meer en stamp je meer vuiligheid buiten dan de gemiddelde gewone dieselwagen. Zelfde Zinloosheid als een PHEV
Volgens mij hebben we die discussie al eerder gehad, ik vind het reuze meevallen. Okee het is geen Focus, maar hij stuurt prima de bocht door.

Wel R-Design, die zijn verlaagd en met sportonderstel. Daarnaast 19" met weinig demping in de wangen 235/40.

Juist in de stad en woonwijken stoot ik nauwelijks vuiligheid uit. Wat dat betreft gewoon een groot voordeel boven een normale diesel.
FastFred schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:24:
En at the end of the day rij je nog steeds, hoe leuk aangekleed ook, een A1, voor 50.000 fucking euro's. Maar dat is dan wel premium hoor :')
Maar 50k red je toch niet zonder een motorisering omhoog te gaan!?

Ik klik ook even, krijg je dit:

Benodigde configuratie-aanpassing
Uw keuze
Bang & Olufsen Premium Sound System
+ € 1.051,00
leidt tot de onderstaande aanpassingen:
Toevoegen Bagageruimtepakket
+ € 71,00
Overzicht van uw aanpassingen: + € 1.122,00

Waarom!?

Ik kwam overigens tot €47k
Maar dan heb ik wel heel veel geklikt.

https://www.audi.nl/A2LJGU62

Edit:

Ik zou het wel weten, voor dat geld rijd je ook een A4:
http://special.audi.nl/Editions/audi/a4/sline/a4-limousine/

dfrenner wijzigde deze reactie 23-11-2018 10:52 (3%)

• FastFred
  • Nu online
Komt dat nou ook niet vooral omdat je pakket x alleen kunt nemen als je optie y hebt of andersom?

Het enige wat ik wil in een auto is fatsoenlijk kunnen zitten, beetje vlot door het verkeer komen (geen grasmaaierblok met haardroger), cruise control, climate control, iets van een carkit en minimaal parkeersensoren achter, maar ik zou ook prima helemaal zonder kunnen.

Wil je parkeersensoren achter dan moet je al pakket X hebben, dan zit je al weer aan allerlei andere opties vast die voor mij niet hoeven...

De rest geef ik eigenlijk niks om, LED verlichting vind ik spuuglelijk, die goedkope variant van bochtenverlichting waarbij er een mistlamp gaat branden hoef ik ook niet.

FastFred wijzigde deze reactie 23-11-2018 11:13 (19%)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

FastFred schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:06:
De rest geef ik eigenlijk niks om, LED verlichting vind ik spuuglelijk, die goedkope variant van bochtenverlichting waarbij er een mistlamp gaat branden hoef ik ook niet.
LED verlichting spuuglelijk? _O-

Ik kreeg even hetzelfde gevoel als wanneer ik tegen iemand zeg dat ik bier niet te zuipen vind. Ik noem het dan ook altijd 'Paardenzeik'.

Overigens, mistlamp die gaat branden als bochtenverlichting? Kan het niet zo zijn dat die lamp 2 functies heeft: 1. mistlamp
2. bochtenverlichting

Kleine nuance.

• FastFred
  • Nu online
Dan gaat er nog steeds een mistlamp branden als je richting aangeeft of een bocht om gaat.

Halogeen of xenon anders niks. LED waarbij ze hele patronen in de grill verwerken of waarbij je de afzonderlijke lampjes kunt zien zitten? Nee dank je, dan nog liever zo'n stripje van de Halfords.

FastFred wijzigde deze reactie 23-11-2018 11:42 (52%)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

GerCor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:37:
[...]

LED verlichting spuuglelijk? _O-

Ik kreeg even hetzelfde gevoel als wanneer ik tegen iemand zeg dat ik bier niet te zuipen vind. Ik noem het dan ook altijd 'Paardenzeik'.
Begrijp de opmerking niet zo goed inderdaad. Het heeft wel wat toelichting nodig @FastFred ?

Toevallig genoot ik vanmorgen nog enorm van m'n LED-verlichting. Dan valt het toch elke keer weer op hoe matig halogeen toch is als je weer in zo'n auto moet rijden.

• FastFred
  • Nu online
Oh, ik heb vanmorgen ook genoten van mijn xenon verlichting met lenzen die meedraaien in bochten.

Dit is natuurlijk geen Audi, maar een Seat, maar geeft wel aan waarom ik bij veel auto's LED echt geen gezicht vind, drukke bende :r

FastFred wijzigde deze reactie 23-11-2018 11:47 (53%)

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:39

Arfman

Drome!

FastFred bedoelt DRL denk ik. Dat is inderdaad 1 grote kermis aan het worden bij zowat elke auto tegenwoordig.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Gunner
  • Niet online

Gunner

FastFred schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:45:
Oh, ik heb vanmorgen ook genoten van mijn xenon verlichting met lenzen die meedraaien in bochten.

Dit is natuurlijk geen Audi, maar een Seat, maar geeft wel aan waarom ik bij veel auto's LED echt geen gezicht vind, drukke bende :r
Ah ok. het gaat dus puur om het esthetische van de lichtunits. Is dat zo belangrijk? Goed zicht vind ik belangrijker.

• FastFred
  • Nu online
Esthetisch en goed zicht kan ook gecombineerd worden

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

[Afbeelding]
Ja, 'drukke bende' maar dat heeft een functie. Ik vind het wel mooi.

Trouwens, heb je het over de mistlamp onder de koplamp die ook een bochtenverlichtingsfunctie heeft? Want dat vind ik ook zo 2010. Mijn zwager heeft een Audi TT 8S. LED verlichting zonder die extra mistlamp onder de koplamp. En daar heeft de LED een mistlampfunctie maar dezelfde lamp is ook bochtenverlichting.

• FastFred
  • Nu online
Ik bedoel die 2 lampen onderin de bumper die je aan mag zetten als het zicht door omstandigheden minder dan 50 meter is... Heeft Audi andere lampen die dienst kunnen doen als mistlamp ofzo?

FastFred wijzigde deze reactie 23-11-2018 12:34 (28%)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

FastFred schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:32:
Ik bedoel die 2 lampen onderin de bumper die je aan mag zetten als het zicht door omstandigheden minder dan 50 meter is...
Die mistlampen vóór mag je gebruiken bij een zicht minder dan 200 meter. Voor de mistlamp achter geldt de 'minder dan 50 meter zicht' en mag niet gevoerd worden bij regen.
Heeft Audi andere lampen die dienst kunnen doen als mistlamp ofzo?
Ja.

• FastFred
  • Nu online
GerCor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:40:
[...]

Die mistlampen vóór mag je gebruiken bij een zicht minder dan 200 meter. Voor de mistlamp achter geldt de 'minder dan 50 meter zicht' en mag niet gevoerd worden bij regen.
Whoops, andersom, nog maar een kop koffie dan...

• Ragdoll
  • Laatst online: 13:38

Ragdoll

Frontpage Admin / Moderator Witgoed
Ik heb beide, mistlampen in de bumper en meedraaiende lenzen in mijn koplamp unit.

Overigens is de A4 weer goedgekeurd tot 2019 en had twee reparatie puntjes
1. Dimlicht verkeerd afgesteld
2. Bandenspanning te laag

:+

Ragdoll wijzigde deze reactie 23-11-2018 18:34 (47%)

• BoltYes
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22-01 23:02

[Afbeelding]
De LED die jij bedoelt, de dagrij verlchting (DRL) is sinds een aantal jaar verplicht en de invulling van diverse fabrikanten soms treurig te noemen. Op de foto heeft de Seat LED verlichting als hoofdverlichting en ik gok dat dat wel de toekomst is. Elke led is ook afzonderlijk gericht, wat een heel mooi lichtbeeld geeft.

Ik heb deze koplampen in m'n A6 zitten en zou niet meer terug willen naar xenon. Je hebt meer licht, zoveel zelfs dat grootlicht eigenlijk nog weinig meerwaarde geeft. Ook blijft de lichtintensiteit gelijk :)

¯\_(ツ)_/¯

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

BoltYes schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:07:
[...]

De LED die jij bedoelt, de dagrij verlchting (DRL) is sinds een aantal jaar verplicht en de invulling van diverse fabrikanten soms treurig te noemen. Op de foto heeft de Seat LED verlichting als hoofdverlichting en ik gok dat dat wel de toekomst is. Elke led is ook afzonderlijk gericht, wat een heel mooi lichtbeeld geeft.

Ik heb deze koplampen in m'n A6 zitten en zou niet meer terug willen naar xenon. Je hebt meer licht, zoveel zelfs dat grootlicht eigenlijk nog weinig meerwaarde geeft. Ook blijft de lichtintensiteit gelijk :)

[Afbeelding]
Ontzettend mooie verlichting vind ik dat op een A6, en je ziet het eigenlijk vrijwel nooit, best een unieke optie!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

FastFred schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:06:

Het enige wat ik wil in een auto is fatsoenlijk kunnen zitten, beetje vlot door het verkeer komen (geen grasmaaierblok met haardroger), cruise control, climate control, iets van een carkit en minimaal parkeersensoren achter, maar ik zou ook prima helemaal zonder kunnen.
Jij zoekt inderdaad geen Audi maar een vervoersmiddel en dan is een Opel of zelfs een Frans hok ook voldoende.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Paul.H
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12:50
Chaoss schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:05:
[...]

Jij zoekt inderdaad geen Audi maar een vervoersmiddel en dan is een Opel of zelfs een Frans hok ook voldoende.
Nadat PSA opel gekocht heeft is dat ook een Frans hok geworden.

Al zijn de Franse hot-hatches altijd wel weer leuk :)

• wheeler
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 13:04
Weer een fijne update aan mijn A3 SB uit 2006: De linkervoorveer was gebroken, waarschijnlijk door oxidatie. Was het perfecte moment om alles rondom te vervangen door Eibach Pro-Line en wat een verschil! Auto veert iets strakker af maar het bocht en remgedrag is echt 2 klappen beter. Het was een hele reparatie (vastzittende schroeven in aluminium draagarm :X) maar fijn dat het gelukt is.

Bijkomend voordeel is dat auto ook nog eens 1cm lager stand tov wat ik eerst had en zelfs 3cm tov stock A3. Zal binnenkort foto maken. Nu sparen voor (zwarte) 18 inch velgen.

Flickr PSN

• FastFred
  • Nu online
Chaoss schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:05:
[...]

Euh, zélfs een Frans 'hok'? :/ Dit is niet alleen maar een vervoersmiddel voor mij, zulke auto's hebben ook liefhebbers en hobbyisten, dat is niet alleen maar voorbehouden aan de premium :') merken hoor.

FastFred wijzigde deze reactie 27-11-2018 14:35 (3%)

• GioStyle
  • Nu online
Foto’s posten van een niet-Audi merk in een Audi topic. Goed bezig. :D

• toeschouwer
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12-01 15:35
FastFred schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:30:
[...]

zulke auto's hebben ook liefhebbers en hobbyisten

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vooral dat laatste, hobbyist, moet je wel zijn met een franse auto.
Ze rijden fijn maar als je zelf niks kan zou ik er niet aan beginnen.

toeschouwer wijzigde deze reactie 27-11-2018 14:47 (9%)

• BoltYes
We dwalen een beetje af met die Franse slag.

Weer on-topic :+

Afgelopen weekend was het weer poetstijd met een hoop andere Audi liefhebbers :p

De auto is volledig gepolijst en heb de A6 voorzien van een laag Soft99 Fusso Dark coat, waar we de winter wel door moeten kunnen komen.

BoltYes wijzigde deze reactie 27-11-2018 17:03 (25%)

¯\_(ツ)_/¯

• Paul.H
BoltYes schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:01:
We dwalen een beetje af met die Franse slag.

Weer on-topic :+

Afgelopen weekend was het weer poetstijd met een hoop andere Audi liefhebbers :p

[Afbeelding]

De auto is volledig gepolijst en heb de A6 voorzien van een laag Soft99 Fusso Dark coat, waar we de winter wel door moeten kunnen komen.
Lekker bezig!

En die b7 op de achtergrond is ook niet verkeerd :)

• User
Kijk eens wat voor prachtig exemplaar Audi er bij Pouw te koop staat!

...wacht

• BoltYes
Paul.H schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:41:
[...]

Lekker bezig!

En die b7 op de achtergrond is ook niet verkeerd :)
Ja, die RS4 had een erg mooie kleur :9~

¯\_(ツ)_/¯

• Tylen
  • Registratie: september 2000

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

A wise man once said: 'Work is not a place."

Kikker, porsche, A5, beetje mix van die drie in een futuristisch concept. :P

Begrenst op 240kmph > 400Km radius. Voor duitsland leuk te doen.

M'n magische bol werken.

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:33

DerOllie

PSN = DerOllie

Jism schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:25:
Kikker, porsche, A5, beetje mix van die drie in een futuristisch concept. :P

Begrenst op 240kmph > 400Km radius. Voor duitsland leuk te doen.
Grappig, die combinatie moest ik ook aan denken.
Het is dan ook wel het zusje van de Taycan, dus dat Porsche klopt.

https://www.autoblog.nl/n...sijpelt-het-web-op-117582
Wat we al wel weten is dat de auto het Ingolstadtse zusje wordt van de Porsche Taycan.

www.youtube.com/DerOllie

• Paul.H
DerOllie schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:45:
[...]

Grappig, die combinatie moest ik ook aan denken.
Het is dan ook wel het zusje van de Taycan, dus dat Porsche klopt.

https://www.autoblog.nl/n...sijpelt-het-web-op-117582

[...]
Ik denk dat iedereen daar aan moet denken, en profil is het echt een Taycan met een Audi grille.

Aangezien Porsche echt een Tesla-killer wilde bouwen met de Taycan denk ik dat je qua specs niet bang hoeft te zijn met deze e-tron GT.

Waarschijnlijk zal de productieversie iets minder scherp zijn dan deze concept

• Flipside22
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 01:34
Retrofitters; ik heb een auto met VC (geen los scherm in het midden), maar zonder Android Auto. Is het mogelijk dit te retrofitten en zou het dan mogelijk zijn Waze te gebruiken in mijn Virtual Cockpit?

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Flipside22 schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:07:
Retrofitters; ik heb een auto met VC (geen los scherm in het midden), maar zonder Android Auto. Is het mogelijk dit te retrofitten en zou het dan mogelijk zijn Waze te gebruiken in mijn Virtual Cockpit?
Ik zal even een voorschot nemen op de betere antwoorden: Android auto stelt geen reet voor. Daarnaast is Android auto nog niet vrijgegeven voor Nederland, moet je dus een APK downloaden op je telefoon. Ik heb nog geen Android auto gezien met Waze. Wat je zou kunnen proberen maar heb dat ook nog nooit op een Audi gezien: Mirrorlink. Dan heb je alles wat je op je Android telefoon hebt staan ook op het display van de auto. Of je het ook in een VC kan krijgen, kans lijkt mij nul.

Je hebt meer kans met Apple Carplay.

EDIT: het beste zoek je op YouTube naar filmpjes hoe e.e.a. wel en niet kan. Doe ik ook altijd. d:)b

GerCor wijzigde deze reactie 03-12-2018 16:15 (12%)

TANK! Dat ding komt superclean. Amper 190k op de klok.

Als ik de RS4 met de RS6 mag vergelijken dan is de RS6 in 3 van de 5 opzichten beter. De punten waar het niet beter is is natuurlijk verbruik en running costs. Asociaal dure remmen die enorm snel slijten enzo. Maar man dat koppel onder die dingen O+

M'n magische bol werken.

• Rainesh
Flipside22 schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:07:
Ja kan op jouw wagen..moet je ff Audiparts Veghel benaderen. Die kunnen het activeren of anders gewoon de dealer. Gaat met een SVM code.

Rainesh wijzigde deze reactie 03-12-2018 22:56 (17%)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:56

Canaria

4313-3581-4704

KappeNou schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:16:
[...]

Ik had in 2010 een van de eerste A1's, inderdaad een 1.4 TFSI met 122 pk. Reden was niet dat ik zo graag een Audi wilde, maar ik had een paar specifieke eisen: xenon, automaat, sportstoelen, goede audio, navigatie en bluetooth. Zaken die toen nog niet standaard waren op kleinere auto's. Het formaat maakte me niet uit.
Mijn A1 kostte €32.000 euro.

Het enige nadeel was de 'vergelijkbare' voorloopauto van de leasemaatschappij. 'Vergelijkbaar' betekende daar: uit dezelfde categorie, dus ik kreeg een Honda Insight met een cataloguswaarde van €16.000. Nu is dat op zich geen reden om moeilijk te doen, maar wel het feit dat ik voor die Insight alvast het leasetarief van de A1 betaalde. Gelukkig werd de A1 sneller geleverd dan verwacht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Flipside22
Rainesh schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:55:
[...]

Ja kan op jouw wagen..moet je ff Audiparts Veghel benaderen. Die kunnen het activeren of anders gewoon de dealer. Gaat met een SVM code.
Top thanks! Ik zag het op een soort gelijk model van een zuster merk, vandaar dat ik dacht, dit moet kunnen ;)

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-01 15:51
GerCor schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:49:
[...]

Ik zal even een voorschot nemen op de betere antwoorden: Android auto stelt geen reet voor. Daarnaast is Android auto nog niet vrijgegeven voor Nederland, moet je dus een APK downloaden op je telefoon. Ik heb nog geen Android auto gezien met Waze. Wat je zou kunnen proberen maar heb dat ook nog nooit op een Audi gezien: Mirrorlink. Dan heb je alles wat je op je Android telefoon hebt staan ook op het display van de auto. Of je het ook in een VC kan krijgen, kans lijkt mij nul.

[YouTube: Audi CarPlay Waze & Youtubedemo]

EDIT: het beste zoek je op YouTube naar filmpjes hoe e.e.a. wel en niet kan. Doe ik ook altijd. d:)b
Excuuuuuuse me. Android Auto is een stuk functioneler dan Apple CarPlay. Zowel Google Maps als Waze hebben veel meer functionaliteit op Android Auto dan in CarPlay, en Google Assistant is een stuk slimmer dan Siri. Ik vond op mijn A3 (en alle andere auto's waar ik beiden heb gebruikt) Android Auto altijd véél aangenamer.

MirrorLink is een beetje dood sinds Android Auto en CarPlay.

Als je telefoon met Android Auto of CarPlay aan het navigeren is heb je geen kaartweergave meer in virtual cockpit (enkel een kompas). Behalve op de Audi TT, daar heb je wel Android Auto / CarPlay op VC, maar het ziet er vreemd uit. Is wel functioneel uiteindelijk.

Voor vrijwel elk model is er een officiële retrofit beschikbaar voor Smartphone Interface: https://shop.audi.nl/auto...tie/smartphone-interface/

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

AmbroosV schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 01:34:
Voor vrijwel elk model is er een officiële retrofit beschikbaar voor Smartphone Interface: https://shop.audi.nl/auto...tie/smartphone-interface/
Alllememaggies, zou Bassie zeggen. Wat een geld. Schaamteloos. En dan, helemaal onderaan, met een sterretje vermelden dat Android Auto nog niet beschikbaar is in Nederland. :-(

Ook mooi: 'Navigatie, telefonie, muziek en specifiek geselecteerde apps kunnen gemakkelijk via de MMI-controller en via spraakbediening gestuurd worden.

Zeg dan gewoon: vrijwel geen enkele app maar toch een paar voor die centen. _O-

MirrorLink en Audi. Ik heb ze nog nooit samen gezien. Maar met MirrorLink, ik schreef het al, geen specifiek geselecteerde apps voor een godsvermogen maar alle apps die je op jouw telefoon ook hebt, gratis. Alleen moet je om de zoveel tijd goed YouTube in de gaten houden hoe je MirrorLink aan de praat kunt blijven houden.

Iets of iemand wil niet dat MirrorLink wordt gebruikt. >:)

• Flipside22
AmbroosV schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 01:34:
[...]

Mijn model staat er niet tussen :P Maar neem binnenkort ff contact op met eerder genoemde bedrijven :9

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-01 15:51
Flipside22 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:58:
[...]

Mijn model staat er niet tussen :P Maar neem binnenkort ff contact op met eerder genoemde bedrijven :9
Het achteraf inschakelen is ondertussen mogelijk voor elke Audi waarbij het vanaf fabriek ook mogelijk was met hetzelfde MMI. Ik denk dat de A6/A7/Q7-variant dan meestal de juiste is, het staat gewoon niet geweldig goed aangegeven op de Nederlandse site.

De Britse site heeft per part number een veel uitgebreider overzicht van de relevante modellen: https://shops.audi.com/en...ry=8047:904_ASOS:Category

AmbroosV wijzigde deze reactie 05-12-2018 23:06 (18%)

In die auto zit dikke 2 tot 3 ton ongeveer. Hij heeft dus ooit een S4 limo + RS4 B5 gehad. Meer dan de helft van de RS4 omgebouwd in de S4 en daar een RS4 van gemaakt. Interieur nog gelaten zoals het was, het moest dan wel een auto blijven zeg maar.

Gewichtsbesparing van een paar honderd kg inmiddels. Ook de deuren gaan volledig in carbon over (van 9kg per deur naar 2kg). Das een besparing van 4x 28kg rondom.

Ah wat baal ik dat ik mijn RS4 weggedaan heb. :)

Jism wijzigde deze reactie 08-12-2018 03:22 (70%)

M'n magische bol werken.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:24
Jism schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 03:07:

Gewichtsbesparing van een paar honderd kg inmiddels. Ook de deuren gaan volledig in carbon over (van 9kg per deur naar 2kg). Das een besparing van 4x 28kg rondom.
1x 28kg rondom.
Leuk en aardig, leuk voor de bragging rights (numbers & carbon), maar echt merken ga je dat toch niet (los van wat meer geluid waarschijnlijk).

Het blijft afgeveerd gewicht. Die 28kg is als een kind op de achterbank of een bestuurder van 85kg ipv 60kg, daar ga je qua acceleratie echt niets van merken.

TK: Lenzers LEW102 horloge

ToyotaMR2 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 07:56:
[...]

1x 28kg rondom.
Leuk en aardig, leuk voor de bragging rights (numbers & carbon), maar echt merken ga je dat toch niet (los van wat meer geluid waarschijnlijk).

Het blijft afgeveerd gewicht. Die 28kg is als een kind op de achterbank of een bestuurder van 85kg ipv 60kg, daar ga je qua acceleratie echt niets van merken.
Neem dan even de tijd en neem de rest ook mee..

Carbon dak, motorklep, kofferklep, titanium schroeven ipv staal in de hele auto (700 stuks). Z'n doel is 1300kg. 1200PK op 1300KG is behoorlijk ziek.

M'n magische bol werken.

• Fjeze
  • Laatst online: 13:20
GerCor schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:49:
[...]

[YouTube: Audi CarPlay Waze & Youtubedemo]

Ik zie hier wel veel apps op Apple CarPlay incl. YouTube. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Fly or Die

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Fjeze schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 08:59:
[...]

Ik zie hier wel veel apps op Apple CarPlay incl. YouTube. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
Jailbreaking. :+

• dbzfan
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23-01 21:52

dbzfan

Nee.

Jism schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 03:07:
[YouTube: JP Performance - Ein neues Projekt! | Audi RS4 Limo]

In die auto zit dikke 2 tot 3 ton ongeveer. Hij heeft dus ooit een S4 limo + RS4 B5 gehad. Meer dan de helft van de RS4 omgebouwd in de S4 en daar een RS4 van gemaakt. Interieur nog gelaten zoals het was, het moest dan wel een auto blijven zeg maar.

Ah wat baal ik dat ik mijn RS4 weggedaan heb. :)
Voor 3 ton zou ik een Ferrari kopen oid.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

dbzfan schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:31:
[...]

Ik snap dat idd ook niet. 2 a 3 ton en dan rijd je nog zo’n oud lelijk hok.

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Een filmpje van bijna 32 minuten over een RS4! 8) 8)

Oh wacht....het merendeel van de tijd staan er 2 gasten te ouwehoeren en is er geen auto te zien. Fail, wat een egotrippers zeg. :/

max wijzigde deze reactie 08-12-2018 17:59 (7%)

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:38
[...]

Als ik nu 3 ton had zou ik waarschijnlijk ook een Ferrari kopen inderdaad. Of een BMW M3 of iets anders uit die categorie en geld overhouden. Maar als je toch zat hebt kun je dit soort rare dingen doen.
Ik heb overigens een beetje random door het filmpje geskipt maar heb geen auto gezien?

• GZFan
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:22
Nou, toen ik dit vanochtend las, kreeg ik meteen flashback's naar al die mooie verhalen van @Jism . Alleen... dit is nog wel een tandje erger... ;(

Een gast van 24 die een AUDI RS6 C6 koopt.
Import; datum eerste afgifte Nederland: 02-05-2016. Aantal eigenaren: 5.
Verzekerd op de naam van zijn vader, en is van plan het onderhoud door een monteur 'na zijn dienst te doen, want bij de dealer wordt je daar niet vrolijk van wat het dan kost'.
En dan hebben we het over het eerste onderhoud wat hij heeft; aan de voorkant de remschijven en -blokken, voor €1500.

Anyway... Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat deze weer bij de dealer staat :X

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1

• GioStyle
  • Nu online
Die reacties... Wat een afgunst allemaal. :D
4 nullen op de grille en 1 achter het stuur
Jemig.. Als je het niet kan betalen moet je zo’n auto niet kopen. Thuiswonend, sabbelen aan de tiet van mama en teren op de portemonnee van papa.
_O-

GioStyle wijzigde deze reactie 10-12-2018 10:09 (43%)

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13:59

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Jism schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 08:53:
[...]

Neem dan even de tijd en neem de rest ook mee..

Carbon dak, motorklep, kofferklep, titanium schroeven ipv staal in de hele auto (700 stuks). Z'n doel is 1300kg. 1200PK op 1300KG is behoorlijk ziek.
Mooi, maar om nu iedere maand de garage in te gaan en elk moertje weer aan te draaien is dan ook maar weer net waar je zin in moet hebben. En dan tel ik de rest van het onderhoud niet mee qua slijtage en de enorme kosten die deze auto met zich meebrengt.
[...]

Ik zat zo eens te denken wat ik voor drie ton zou kopen.... Ik kwam uit bij bij RWB en hun dikke fuckvinger naar alles en iedereen met hun Rauh Welt Porsches. Ik kocht dan een 964 en haalde die rokende Japanner naar hier voor de ombouw. En dan houd je nog centen over ook :) Eerlijk is eerlijk je moet er van houden maar nog altijd beter dan een oud hok voor twee tot drie ton verbouwen.

Tylen schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:39:
[...]

Ik snap dat idd ook niet. 2 a 3 ton en dan rijd je nog zo’n oud lelijk hok.
Al geef je een aap een gouden ring....
GioStyle schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:05:
Die reacties... Wat een afgunst allemaal. :D

[...]
_O-
Ik lees weinig afgunst hoor. Wel iemand die misschien fraudeert met de verzekering, de auto eigenlijk niet kan betalen en een auto heeft gekocht die om het half jaar een andere eigenaar heeft gehad, en gebrekkiger Nederlands typt dan iemand van de basisschool.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• Scrtz
Tuintje schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:13:
[...]

Mooi, maar om nu iedere maand de garage in te gaan en elk moertje weer aan te draaien is dan ook maar weer net waar je zin in moet hebben. En dan tel ik de rest van het onderhoud niet mee qua slijtage en de enorme kosten die deze auto met zich meebrengt.

[...]

Ik zat zo eens te denken wat ik voor drie ton zou kopen.... Ik kwam uit bij bij RWB en hun dikke fuckvinger naar alles en iedereen met hun Rauh Welt Porsches. Ik kocht dan een 964 en haalde die rokende Japanner naar hier voor de ombouw. En dan houd je nog centen over ook :) Eerlijk is eerlijk je moet er van houden maar nog altijd beter dan een oud hok voor twee tot drie ton verbouwen.

[Afbeelding]

[...]

Al geef je een aap een gouden ring....

[...]

Ik lees weinig afgunst hoor. Wel iemand die misschien fraudeert met de verzekering, de auto eigenlijk niet kan betalen en een auto heeft gekocht die om het half jaar een andere eigenaar heeft gehad, en gebrekkiger Nederlands typt dan iemand van de basisschool.
Poeh zo'n RWB is zo ongelooflijk vet inderdaad, je moet er wel echt van houden ja :P

Als ik nu veel geld had werd het wss een Porsche Panamera hybrid, wat een kanon is dat zeg.

Wat ik nog het minst begrijp is van die mensen die dan een snelle maar luxe auto kopen en die dan alleen voor in het weekend gebruiken, bijv zo'n panamera, m5, S63/S65 AMG, zoiets koop je toch juist voor doordeweeks vanwege de luxe? Als weekend auto zou ik dan juist een Ferrari/Lamborghini/Porsche nemen.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

GZFan schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:57:
Nou, toen ik dit vanochtend las, kreeg ik meteen flashback's naar al die mooie verhalen van @Jism . Alleen... dit is nog wel een tandje erger... ;(

Een gast van 24 die een AUDI RS6 C6 koopt.
Import; datum eerste afgifte Nederland: 02-05-2016. Aantal eigenaren: 5.
Verzekerd op de naam van zijn vader, en is van plan het onderhoud door een monteur 'na zijn dienst te doen, want bij de dealer wordt je daar niet vrolijk van wat het dan kost'.
En dan hebben we het over het eerste onderhoud wat hij heeft; aan de voorkant de remschijven en -blokken, voor €1500.

Anyway... Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we deze weer bij de dealer staat :X
Wel je RDW linkje goed plaatsen he ;) Dit is de juiste: https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=JL365B
Even vastleggen voor als hij de foto's verwijderd en we het kenteken vergeten :P Dan kunnen we niet meer zien wanneer de teller van 5 naar 6 gaat ;)

Ik spreek uit ervaring omdat ik een RS4 B5 voor 3 jaar in bezit heb gehad. Ik ben naar schatting en alleen aan onderhoud 3.5 keer de aanschafsprijs moeten betalen. Dat is nog los van enige upgrades en alle andere gekte, zoals brandstofkosten, verzekering, wegenbelasting en troep. Ik rij 10 jaar schadevrij, dat scheelt op jaarbasis wel een paar tientjes. Maar ik kan je vertellen, dat je soms niet blij wordt van de rekeningen die je ontvangen gaat.

Zo'n auto nodigt ook gewoon uit dat je sneller gaat rijden, en automatisch meer brandstof zult gaan verbruiken. Nu is een V6 Bi-turbo nog relatief te doen ten opzichte van een V8 Biturbo. Maar een V10 doet daar een schepje bovenop:
Fuel consumption (economy) - extra urban 10.2 l/100 km.
Fuel consumption (economy) - combined 13.9 l/100 km.
Ga er maar vanuit 1:5 als je zuinig aan doet en 1:1 of zelfs erger als je 'm es goed in de toeren jaagt. Kameraad van mij in deze RS6 C5:

Heeft zijn RS6 C5 onlangs geruild voor een AMG met wat schade. In het kort is hij het er ook over eens dat het bloedmooie auto's zijn (je moet er van houden) maar dat ze onbetaalbaar worden als je geen eigen garage bent en nergens wegen hebt om onderdelen tegen acceptabele prijzen te kunnen verkrijgen. Dat ding is ontzettend mooi 'getuned' maar heeft meer dan een half jaar tekoop gestaan. De doelgroep is gewoon te klein. Hij kreeg zelfs bedreigingen van criminelen, mensen die met vage afspraken ergens wouden meeten, geheid dat dat pogingen waren om 'm van z'n auto te berooien op klaarlichte dag ook.

De AMG raakt ie sneller kwijt als de RS6. En het wordt overal aangeraden om teminste 10k voor een RS6 C5 apart te gaan zetten. Voor een V10 denk ik dat dat nog richting de 12 tot 15k kan oplopen ook.

Dus ja, leuke auto's. Maar dit is een auto die straks hoogstwaarschijnlijk te koop staat omdat ie het onderhoud niet meer betalen kan. Deze koop je niet af met 1500 euro op jaarbasis. Ga er maar vanuit dat het in het ergste geval het 10 voudige kan gaan kosten.

Maar ja. Ik heb wel plezier gehad voor meer dan 120.000km. Heb er vanalles mee gedaan. Prive veel km's gemaakt, zakelijk ook, compleet naar belgie rijden (frans gedeelte) en weer terug richting het oosten. Soms gewoon 1000km op een dag gereden. Het gaf nooit een kick. Ja 1 keer. Brandstofpomp naar de klote terwijl ik een afspraak met SBS had staan. Dat soort debiele dingen.

Maar ja dat hou je altijd met auto's van meer dan 15 jaar oud. Er is altijd wel ergens een kwaaltje te vinden. Aandacht trekken met iedere RS ga je doen. Hetzij goede aandacht of slechte. Vooral in Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, trok ik met regelmaat de KLPD bovenop me omdat het puur een RS uitvoering is. Dan val je blijkbaar op bij ANPR's en komen ze je automatisch volgen.

In Utrecht houden ze je altijd staande, en in Amsterdam polsen ze nog wel eens naast je om te kijken wie er achter het stuur zit. Ik heb een typisch nederlandse voornaam / achternaam, en die verwachten dan ook geen ander type persoon. Jammer dan.

Voor mij persoonlijk een winnaar van een auto. Stance. Betrouwbaar. Robuust. Rijdt als een tank. Supervlot en dan net nog dat optimalere brandstofverbruik ten opzichte van een V8. Ik zou het zo weer doen. :)
Tuintje schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:13:
[...]

Voor de een is het een gebruiksvoorwerp, voor de ander zit er bloed zweet en tranen in. Hij is wereldwijd bekend geworden met die auto. En het zou me niets verbazen als hij bloedsnel een 1/4de mile af kan leggen ermee. Dat ding kan in theorie 400kmph halen.

Beste upgrade onder heel die RS4 van mij waren de bilstein schokbrekers en powerflex rubbers. De stugheid was zo enorm verbeterd van die auto. Audi levert z'n auto's met iets teveel comfort af als je het mij vraagt. Heb er vandaag de dag nog steeds spijt van dat ik die auto weggedaan had.

Maar ja. Cilinderkoppen waren aan het scheuren. Dat is een bekende kwaal zo rond de 4 ton. Er komen haarscheurtjes waar de kleppen zitten en dat verklaarde de jaarlijks stijgende CO2 gasmeting. Dat ding kwam amper door de gastest op het laatst. 3 flesjes injectorreiniger erin, loeiheet rijden, en dan net nog maar de gastest kunnen halen. Motorisch zat ie aan z'n eind. We keken tegen revisie a 10k aan (motorisch) en als je de koets nog wou spuiten nog een paar k.

Tja. Ik vond het na meer dan dertig wel welletjes.
GZFan schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:57:

Anyway... Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat deze weer bij de dealer staat :X
Remmerij van de RS4 B5 (origineel) koste meer dan 4000 euro. Dan heb je het over schijven & blokken. Maar als je voor een ander merk gaat dan zit je ongeveer op 1000 tot 1500 euro afhankelijk van het type dat je neemt. Maar ik kon wel degelijk verschil merken tussen origineel en een set zoals brembo. Er is ook verschil te waarnemen in geventileerd vs ongeventileerd.

Dit waren de pannekoeken van een RS4 B5.... En dan kijk je tegen een halve ochtend arbeid aan. Nou ja. Succes ermee. ;) :P

Jism wijzigde deze reactie 10-12-2018 11:42 (30%)

M'n magische bol werken.

• Tuintje

Tuintje

Scrtz schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:16:
[...]

Poeh zo'n RWB is zo ongelooflijk vet inderdaad, je moet er wel echt van houden ja :P

Als ik nu veel geld had werd het wss een Porsche Panamera hybrid, wat een kanon is dat zeg.

Wat ik nog het minst begrijp is van die mensen die dan een snelle maar luxe auto kopen en die dan alleen voor in het weekend gebruiken, bijv zo'n panamera, m5, S63/S65 AMG, zoiets koop je toch juist voor doordeweeks vanwege de luxe? Als weekend auto zou ik dan juist een Ferrari/Lamborghini/Porsche nemen.
Je moet het kostenplaatje erin meenemen. Als je een normale, S/RS Audi hebt, om ontopic te blijven, dan zitten daar gewoon kosten aan die zeer hoog zijn. Een setje banden 18 inch of groter kost je als snel 1200 Euro. Remmerij gaat naar de 1000 Euro en dan misschien een keer een turbo kapot of iets anders mechanisch. Die kosten zijn gewoon heel erg hoog. Ook voor mensen die het breder hebben dan het gros voor de mensen.
Voor de een is het een gebruiksvoorwerp, voor de ander zit er bloed zweet en tranen in. Hij is wereldwijd bekend geworden met die auto. En het zou me niets verbazen als hij bloedsnel een 1/4de mile af kan leggen ermee. Dat ding kan in theorie 400kmph halen.
Mooi een kwart mile maar nu tientallen kilometers vol gas en het blok is binnen de kortste keren aan stront. Sta je met een oude Audi welke duurder is dan een huis langs de kant van de weg. "Ja, hij haalde wel 400 km/p.u....'.

Tuintje wijzigde deze reactie 10-12-2018 11:20 (19%)

Dat is toch precies wat er in de dragracerij gebeurd? Revisie na 'iedere' drag? Jonge wat een niveau heb jij.

M'n magische bol werken.

• Tuintje

Tuintje

Jism schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:23:
Dat is toch precies wat er in de dragracerij gebeurd? Revisie na 'iedere' drag? Jonge wat een niveau heb jij.
Je hoeft niet over mijn niveau te beginnen @Jism of probeer je je verhaal kracht bij te zetten op deze manier. Ik noem dat zwakte.

De door jou aangehaalde Audi uit het filmpje rijdt ook op de openbare weg zoals ik dat lees/zie. Of neem je eigen verhaal maar ter voorbeeld dat je er zoveel geld inpompt dat het volledig zinloos is want aan het einde van de maand kan je opnieuw beginnen. Voor dat geld had je dus ook een oerdegelijke Japanner kunnen kunnen kopen met een snel blok erin wat je met het grootste gemak kan voorzien van pk's zonder al te veel onderhoud en kosten.

Kijk, Audi maakt leuke auto's. Niet helemaal mijn favoriet maar voor een dagelijkse auto is het prima te doen bij normaal gebruik. De stations/RS'en zijn zwaar en lomp, ja snel zijn ze allemaal de bocht omgaan is een ander verhaal. Wil je ook de bocht omgaan met een lompe station/auto (om het even welk merk) dan zal je aanpassingen moeten doen. Dat kost geld en onderhoud en dus hogere kosten.

Maar nee. Wat doet jong Nederland? Men neme een oude Audo S of RS, want dan blijft er geld over, gaat aan het verbouwen, pompt er een lieve duit in en verwacht dat het verder wel okay zal zijn. Twee maanden later staat het ding weer op Marktplaats of bij de plaatselijke Turk omdat de kosten van het onderhoud en dergelijke te hoog zijn.
Of je bent zo gek als jij en pompt er complete maandsalarissen in om dat geld als damp te zien verdwijnen zodra je ook maar iets aan je Audi versleutelt. En wat heb je er mee bereikt? Petje achterstevoren en je wint een stoplichtsprintje. Jeuh! Om vervolgens je auto niet in ene kwijt te raken maar in delen te verkopen over half Europa, hele verhalen en alsnog is het blok verrot. Mooi man die extra pk's.

Zoals ik al zei: voor een ton heb je een RWB. Dan rijd je pas iets speciaals. Of koop een GTR, Supra, NSX (geil) voor dat geld of iets meer.

En die zijn probleemloos wou je zeggen? Iedere auto vergt onderhoud. Bij Audi is het gewoon (kunstmatig naar mijn mening) een slag duurder dan de rest. De sneller de meer je gaat betalen. Bedoel olie-wissel van een bugatti kost je ook ruim 15k bij de officieele dealer. Als je jong bent wil je gewoon snel rijden, iets moois voor de deur hebben of voor de dag mee komen in welke scene je dan ook begeeft. Dat je je meteen aan een RS6 V10 gaat wagen; ballen.

Maar ik spreek uit ervaring dat zulke auto's gewoon geld (gaan) kosten. Tenzij je 'm voor de rest van z'n leven in een showroom zet, iedere dag poetst en met nacht in een geconditioneerde ruimte laat en af en toe de accu even streelt. Het verschil tussen mij, mijn kameraden en zo'n jochie dat zo'n RS6 wel even koopt, is dat wij de klappen van de zweep kennen en hij ze nog gaat ontdekken.

Nou ja; leven en laten leven. Ik kan 'm geen ongelijk geven maar de kosten zullen 'm zo goed als gaan nekken. Een monteur zwart betalen maakt een beetje uit maar je betaald nog steeds flinke prijzen voor onderdelen. Grote beurt? 10 bougie's kerel... :X Waarschijnlijk ook nog meer dan 6 liter aan olie en ook nog eens syntetisch.

Wij gingen altijd voor de duurdere, castrol, en bleven weg van goedkope olie'en. Ik ken mensen die het weghalen van Aldi, maar ik weet wel beter. Uiteindelijk is het mijn auto en daar wil ik een peace of mind in hebben als ik ermee rij. Jouw of de mening van een ander hoe ik ermee omga doet me helemaal niets.

de auto rijdt niet meer op de openbare wegen... het is puur voor drag nu.

M'n magische bol werken.

• Tuintje

Tuintje

Ik zeg nergens dat Japanners probleemloos zijn, ik zeg heel wat anders. Graag bij datgene blijven wat ik zeg. Maar een oliewissel bij een Veyron vergelijken met een oliewissel van een doorsnee Audi is appels en peren vergelijken. De oliewissel bij een Veyron kost trouwens een kleine 18.000 Euro en 16 liter olie en 16 oliepluggen aftappen. Maar dit kan je ook zelf heel goed op een brug doen. Pure afzetterij dus.
Jouw of de mening van een ander hoe ik ermee omga doet me helemaal niets.
Je hapt anders wel aardig moet ik constateren. Zeker weten dat mijn mening er bij jou niet toe doet?

• Flipside22
Jism schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:01:

Remmerij van de RS4 B5 (origineel) koste meer dan 4000 euro. Dan heb je het over schijven & blokken.
Gelukkig overdrijf je ook niet een klein beetje:

Schijf lv: 8D0615301P € 461
Schijf rv: 8D0615302B € 427
Blokkenset voor: 8D0698151D € 297

Schijf la: 8D0615601E € 418
Schijf ra: 8D0615602 € 418
Blokkenset achter: 8D0698451B: € 142

BTW: 454,23
Totaal: 2617,23

|:(

Dus € 2.617,23 is meer dan € 4.000,-? Of rekent je garage zoveel 'RS Premium' over de onderdelen die die jou verkocht.
Remmerij van Quattro gmbh. Zoek die eens op? ;)

M'n magische bol werken.

• Flipside22
Wat een onzin, dit is wat er origineel op een RS4 B5 zit.
Pagina: 1 ... 78 79 80 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True