Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 77 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:44
Rainesh schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:44:
[...]

front camera = grootlicht assistent, lane assist en verkeersbordenherkenning

front camera + acc = traffic jam assist (alleen voor de facelift golf, met uitzondering van de Golf van @Vissa66 )
:$ :> <3

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:08

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Rainesh schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:44:
[...]

front camera = grootlicht assistent, lane assist en verkeersbordenherkenning

front camera + acc = traffic jam assist (alleen voor de facelift golf, met uitzondering van de Golf van @Vissa66 )
Precies, een beperkt aantal functies. Is het dat allemaal waard? Mij in ieder geval niet want anders had ik het al geregeld. Maar goed, ook hier weer: beter te duur dan niet te koop. En ik weet bijna wel zeker dat wanneer die A3 van jou dat niet had gehad, je het vast en zeker geretrofit zou hebben.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:52
GerCor schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:03:
[...]

Precies, een beperkt aantal functies. Is het dat allemaal waard? Mij in ieder geval niet want anders had ik het al geregeld. Maar goed, ook hier weer: beter te duur dan niet te koop. En ik weet bijna wel zeker dat wanneer die A3 van jou dat niet had gehad, je het vast en zeker geretrofit zou hebben.
Mijn A3 heeft ook geen front camera.....gaat wel gebeuren :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:04:
[...]

Mijn A3 heeft ook geen front camera.....gaat wel gebeuren :)
Waaaaaaaaat? En wel ……. automatisch dimmende buitenspiegels?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
GerCor schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:08:
[...]

Waaaaaaaaat? En wel ……. automatisch dimmende buitenspiegels?
is dat zo bijzonder? mijn plat geslagen kevert uit 2006 heeft dat zelfs ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

KappeNou schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:23:
[...]

is dat zo bijzonder? mijn plat geslagen kevert uit 2006 heeft dat zelfs ;)
Tuurlijk …. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:22
Ik had een A3 met front camera, ACC, lane assist en traffic jam assist (werkt enkel voor automaat), was heerlijk. Auto kon bijna helemaal zelf rijden, van stilstand tot maximumsnelheid op de autostrade zonder problemen. Vooral in de file heerlijk relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 20:26
Huh waarom moet ik de vooruit wisselen voor front camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MakhouT schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:32:
Huh waarom moet ik de vooruit wisselen voor front camera?
Omdat er een soort van uitsparing op zit. Het stukje glas is daar ook anders, minder interventie etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MakhouT
Mmmm ook al niet meer de moeite lijkt me dan.
Gewoon genieten dan maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:31

Ravefiend

Carpe diem!

Na wat wikken en wegen heb ik toch weer gekozen voor de A3 Sportback als nieuwe leasebak (België) dus is het weer wachten tot midden maart 2019 wanneer de huidige lease afloopt. oOo

Exterieur en interieur is niet bijzonder veel verschil met de A3 Sportback van begin 2015, maar wel fijn dat ze nu bv. virtual cockpit als optie hebben. Qua keuzes voor wat betreft metaalkleuren (verplicht) is het toch wel wat te saai naar mijn gevoel, met enkel kosmosblauw en tangorood als échte kleuren. Ik heb ze beide IRL gezien en tangorood leek me té licht van tint, dus logisch gevolg dat ik kosmosblauw heb gekozen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Ravefiend op 31-10-2018 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobvdvalk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-01 11:42
MakhouT schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:57:
Extreem duur die Adaptive cruisecontrol. die laat ik dan links liggen... Wat zou enkel front camera mij kosten?
Wel grappig dat je er voor een Q5 uit 2018 flink voor moet betalen, en bij een Vw polo zit het er standaard op. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ravefiend schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:18:
Na wat wikken en wegen heb ik toch weer gekozen voor de A3 Sportback als nieuwe leasebak (België) dus is het weer wachten tot midden maart 2019 wanneer de huidige lease afloopt. oOo

Exterieur en interieur is niet bijzonder veel verschil met de A3 Sportback van begin 2015, maar wel fijn dat ze nu bv. virtual cockpit als optie hebben. Qua keuzes voor wat betreft metaalkleuren (verplicht) is het toch wel wat te saai naar mijn gevoel, met enkel kosmosblauw en tangorood als échte kleuren. Ik heb ze beide IRL gezien en tangorood leek me té licht van tint, dus logisch gevolg dat ik kosmosblauw heb gekozen. :+
Als het goed is, ik heb niet zoveel verstand van de stand van zaken van de A3, zag ik gisteren 2 nieuwe A3's rijden. Met in de bumper extra LED's (DRL?) naast de standaard DRL in de koplampen. Het zijn van die boemerangvormen. Onder de koplampen dus. Tsja, ik vind het niet mooi.

NB: om de een of andere reden loopt mijn computer steeds vast op die site van Audi. :(

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 01-11-2018 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
Over 2 weken mijn eerste kleine aanpassingen aan de A3 limousine:

- Auto iets lager zetten dmv Eibach veren
- Spacers ( voorzijde 12mm achterzijde 15mm )

Ook de winterwissel komt eraan, niet helemaal tevreden met het setje maar kon deze 18 inch + banden voor een goed prijsje kopen. Ik zal foto's delen van het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

GerCor schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:42:
[...]
Als het goed is, ik heb niet zoveel verstand van de stand van zaken van de A3, zag ik gisteren 2 nieuwe A3's rijden. Met in de bumper extra LED's (DRL?) naast de standaard DRL in de koplampen. Het zijn van die boemerangvormen. Onder de koplampen dus. Tsja, ik vind het niet mooi.
Dat zullen vermoed ik die nieuwe matrix LED-koplampen geweest. Standaard komt de A3 met Xenon, en als optie ofwel LED, of matrix LED. Voor die laatste vraagt Audi echter wel de hoofdprijs en qua styling is het een ietwat bijzonder ontwerp inderdaad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:27
Ik zal je vast verkeerd begrijpen, maar de A3 komt standaard met xenon? Kan me niet voorstellen. Ik zie met enige regelmaat Q2's rijden met halogeen en dan praten we over auto's boven de 35k. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

GioStyle schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:41:
Ik zal je vast verkeerd begrijpen, maar de A3 komt standaard met xeon? Kan me niet voorstellen. Ik zie met enige regelmaat Q2's rijden met halogeen en dan praten we over auto's boven de 35k. 8)7
Yup, daar was ik zelf ook ietwat verbaasd over maar effectief zelfs de meest basic A3 Sportback en Belline heeft Xenon Plus koplampen (25 W).

Afbeeldingslocatie: https://mediaservice.audi.com/media/cdb/data/1a1d6c14-4ae4-42ea-b263-a33368f38768.jpg

Vier jaar geleden met mijn huidige A3 SB was halogeen lampen nog standaard, met Xenon Plus als optie, en daarboven op Xenon Plus-koplampen met Adaptive light.

[ Voor 27% gewijzigd door Ravefiend op 01-11-2018 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik zal je vast verkeerd begrijpen, maar de A3 komt standaard met xeon? Kan me niet voorstellen. Ik zie met enige regelmaat Q2's rijden met halogeen en dan praten we over auto's boven de 35k. 8)7
Niet zo'n lange tijd geleden heeft Audi halogeen van een aantal modellen gegooid, waaronder de A3 en A4 maar ook andere modellen. De standaard is nu Xenon en wil je een upgrade dan kan dat naar LED. De overtreffende trap is Matrix LED.

Overigens doen ze het wel slim bij Audi, want bijvoorbeeld op de A4 is de DRL van de Xenon koplampen een beetje magertjes (gewoon 3 felle lampjes in een rij naast elkaar), wil je mooiere DRL's? Dan kan dat met de upgrade naar LED ;)
Buiten dat heb je ook de 'goedkopere' achterlichten bij Xenon, en de mooiere LED-achterlichten tevens bij de upgrade naar LED. De LED optie zit trouwens wel al standaard in veel pakketten en actiemodellen waaronder "Lease Edition".

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AmbroosV
GerCor schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:42:
[...]

NB: om de een of andere reden loopt mijn computer steeds vast op die site van Audi. :(
Dat was waarschijnlijk een A3 e-tron: https://i.imgur.com/P0UbaOs.jpg
Die extra DRLs onderaan zijn de e-tron 'signature', de Q7 e-tron heeft dezelfde extra DRLs en het design van de DRLs in de nieuwe 'Audi e-tron' is er ook op geïnspireerd.

VW doet hetzelfde voor e-Golf / Golf GTE / Passat GTE: https://i.imgur.com/ELWw8G5.jpg (die extra 'haakjes').

Je kan zo direct zien wat voor Audi/VW (deels) elektrisch is, en dan weet je ook ineens met wie je aan een rood licht best geen casual 0-tot-70-race doet.

[ Voor 8% gewijzigd door AmbroosV op 01-11-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

AmbroosV schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:23:

Die extra DRLs onderaan zijn de e-tron 'signature', de Q7 e-tron heeft dezelfde extra DRLs en het design van de DRLs in de nieuwe 'Audi e-tron' is er ook op geïnspireerd.
Die ja. Is dat nieuw? Ken het wel van VW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
GerCor schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:17:
[...]

Die ja. Is dat nieuw? Ken het wel van VW.
Alle A3 e-trons sinds de facelift. Ik heb begin 2017 een testrit gedaan met een wagen met deze DRLs, dus toch niet meer zo nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:19

User

S3

[...]

VW doet hetzelfde voor e-Golf / Golf GTE / Passat GTE: https://i.imgur.com/ELWw8G5.jpg (die extra 'haakjes').

Je kan zo direct zien wat voor Audi/VW (deels) elektrisch is, en dan weet je ook ineens met wie je aan een rood licht best geen casual 0-tot-70-race doet.
En tóch denk ik dat ik zo'n 0-70 wel win. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KappeNou
Ik zal je vast verkeerd begrijpen, maar de A3 komt standaard met xenon? Kan me niet voorstellen. Ik zie met enige regelmaat Q2's rijden met halogeen en dan praten we over auto's boven de 35k. 8)7
Zal wel te maken hebben met dat de A3 aan vervanging toe is en de Q2 net nieuw is.
Ik zie ze ook vaak super kaal rijden die Q2's. ziet er niet uit.
Gelukkig heb ik mijn ouders een volle S-line Q2 weten te strikken. :9

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Dat is al een tijdje zo, toen ik de A3 een jaar geleden overwoog, was dat al standaard.

Ieder premium merk zou dat anno 2018 wel moeten doen, vind ik. Halogeen ziet er zo goedkoop uit.
Ik zoek ze er juist op uit >:)
Maar ja een AWD PHEV is gewoon best snel naar de 100.

Trouwens blijven de EV’s ook leuk, Tesla even uitgezonderd, want die zijn een stuk sneller. Maar je hebt heel veel EV’s die tussen de 7-8 seconden erover doen en denken gelijk dat ze alle brandstofautos eruit rijden...

Ik snap het wel, het voelt ook zeker snel aan zo’n EV en ze zijn ook wel snel naar de 100. Maar ik kan het niet laten dat moment even de “power” knop in te drukken.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Juist wel. Daar rijd ik rondjes om. Altijd leuk die auto’s want ze denken dat ze snel zijn 😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappeNou
Tylen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:45:
[...]

Juist wel. Daar rijd ik rondjes om. Altijd leuk die auto’s want ze denken dat ze snel zijn 😂
Had ik van de week nog met een golf gte. Best rap hoor die phevs naar de 100! Verbaasde me nog.
Alleen pakte ik hem toch wel makkelijk met mijn handbakje ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:06:
[...]

Dat is al een tijdje zo, toen ik de A3 een jaar geleden overwoog, was dat al standaard.

Ieder premium merk zou dat anno 2018 wel moeten doen, vind ik. Halogeen ziet er zo goedkoop uit.

[...]

Ik zoek ze er juist op uit >:)
Maar ja een AWD PHEV is gewoon best snel naar de 100.

Trouwens blijven de EV’s ook leuk, Tesla even uitgezonderd, want die zijn een stuk sneller. Maar je hebt heel veel EV’s die tussen de 7-8 seconden erover doen en denken gelijk dat ze alle brandstofautos eruit rijden...

Ik snap het wel, het voelt ook zeker snel aan zo’n EV en ze zijn ook wel snel naar de 100. Maar ik kan het niet laten dat moment even de “power” knop in te drukken.
Jij moet toch ergens iets te kort komen?!
Ik kan geen topic open klikken waar je het niet hebt over je supersnelleturboknop auto. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:00:
[...]

Jij moet toch ergens iets te kort komen?!
Ik kan geen topic open klikken waar je het niet hebt over je supersnelleturboknop auto. :D
Gewoon het kleine kind in je wat wakker wordt.
Het is gewoon zo leuk 😏

Hiervoor altijd ecodieseltjes gehad met max 130pk, dus ja... Soms even lekker buiten spelen!

Maar ja, haters gonna hate 😬

Even ontopic, zit er in de nieuwe Audi A5 een andere dsg dan vroeger of oudere modellen?

Reed laatst een stukje in een A5 en dat schakelde een stuk soepeler dan ik gewend was.

[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk op 03-11-2018 12:22 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

dfrenner schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:18:
Het is gewoon zo leuk 😏
Wel jammer dat dit Audi topic niet foto's heeft van de auto's van de 'leden' van deze topic zoals bij het topic over Volkswagens.

Kun je mooi kieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
dfrenner schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:18:
[...]

Het is gewoon zo leuk 😏

Hiervoor altijd ecodieseltjes gehad met max 130pk, dus ja... Soms even lekker buiten spelen!

Maar ja, haters gonna hate 😬

Even ontopic, zit er in de nieuwe Audi A5 een andere dsg dan vroeger of oudere modellen?

Reed laatst een stukje in een A5 en dat schakelde een stuk soepeler dan ik gewend was.
Ja nieuwe versie als het goed is. DL501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

GerCor schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:25:
[...]

Wel jammer dat dit Audi topic niet foto's heeft van de auto's van de 'leden' van deze topic zoals bij het topic over Volkswagens.

Kun je mooi kieken.
Was in het vorige deel wel.

Als iemand zich geroepen voelt moet diegene even een topic report doen met het verzoek om mede topicstarter te worden. Dan kan de startpost aangepast worden, Jism is hier niet echt meer acrief.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

@GerCor Voel je je geroepen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niet echt. Ik ben een VW man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Er worden 150 RS6-en gebouwd met fabrieksaf 705PK, de RS6 Avant Performance Nogaro Edition.
https://www.autobahn.eu/1...gste-audi-rs6-tot-nu-toe/

Wat monsterlijk mooie auto is het! :9~

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af waarom iemand er 5k aan kilometers mee zou rijden en vervolgens ergens weer inruilt. Dat is toch een ontzettende droomauto waar je testikels zeiknat van worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Verwijderd schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:13:
Ik vraag me af waarom iemand er 5k aan kilometers mee zou rijden en vervolgens ergens weer inruilt. Dat is toch een ontzettende droomauto waar je testikels zeiknat van worden?
Belastingtechnisch... voor de BD is een auto met >5K km en ouder dan een half jaar (dacht ik) geen nieuwe meer en mag je hem importeren als gebruikt.

Uit ervaring weet ik dat Duitse dealers zulke auto's bijna meegeven als "leen-auto" om aan de gewenste km-stand te komen om hem dan te laten importeren naar Nederland.

Of dit ook de reden is van deze auto "waar je testikels nat van worden" weet ik natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een raar probleem mijn mijn Audi A4 b7. Het verwarmingsgedeelte van de climate control werkt niet. Ik kan handmatig bakken warme lucht uit alle roosters laten komen maar het systeem reageert niet op het verhogen van de temperatuur. Normaliter met dit koude weer blaast de ventilator wat harder zodra de auto op temperatuur komt maar al zet ik beide zone's op 25 graden de ventilator blijft rustig draaien en komt er geen enkele warme lucht uit de middelste roosters

dus
* warme lucht komt wel in cabine
* voorruitverwarming en voetverwarming op handmatig werkt prima
* middelste rooster werkt in geen van de gevallen.

wie heeft de tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Kaasplank schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:16:
Ik heb een raar probleem mijn mijn Audi A4 b7. Het verwarmingsgedeelte van de climate control werkt niet. Ik kan handmatig bakken warme lucht uit alle roosters laten komen maar het systeem reageert niet op het verhogen van de temperatuur. Normaliter met dit koude weer blaast de ventilator wat harder zodra de auto op temperatuur komt maar al zet ik beide zone's op 25 graden de ventilator blijft rustig draaien en komt er geen enkele warme lucht uit de middelste roosters

dus
* warme lucht komt wel in cabine
* voorruitverwarming en voetverwarming op handmatig werkt prima
* middelste rooster werkt in geen van de gevallen.

wie heeft de tip?
uitlezen, de stelmotortjes willen vaak stuk gaan in de B6/B7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User

User

S3

Ruim een maandje in de S3 gereden en ik moet zeggen, zonder achteruitrijcamera lukt het prima. Paar keer moeten fileparkeren en dat ging op zich prima. En de plek waar ik um niet in kon krijgen lukte mijn broer met Prius + camera het wel... Na 3 keer steken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

User schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:44:
Ruim een maandje in de S3 gereden en ik moet zeggen, zonder achteruitrijcamera lukt het prima. Paar keer moeten fileparkeren en dat ging op zich prima. En de plek waar ik um niet in kon krijgen lukte mijn broer met Prius + camera het wel... Na 3 keer steken. :P
Ik heb een SUPERGolf 7 met achteruitrijcamera maar ook 'automatisch parkeren'. Dus ja ….. totaal geen ervaring met ergens niet kunnen fileparkeren (kuch kuch). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:39
Waar kan ik ergens de optielijst opvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

baronruud schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:24:
Waar kan ik ergens de optielijst opvragen?
Waarvan? Configurator op de Audi website is volgens mij aardig compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Chaoss schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:47:
[...]

Waarvan? Configurator op de Audi website is volgens mij aardig compleet.
Om adhv chassisnr van een 2e hands auto de optielijst op te vragen.
https://my.audi.com/ geeft ook geen info na invoeren vin.

[ Voor 9% gewijzigd door DeBaroN op 08-11-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Niemand? Andere merken is dit simpel te vinden.... Maar met Audi helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

baronruud schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:57:
Niemand? Andere merken is dit simpel te vinden.... Maar met Audi helaas niet.
Sommige sites die ik vond lijken dit wel tegen betaling te doen (zoeken op audi vin decoder) maar toch ééntje gevonden die het ook gratis doet:
https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/audi

Als ik de VIN gebruik van mjin huidige A3 Sportback (WAUZZZ8V2FA096585) dan lijkt de info wel te correct te zijn.
https://carinfo.kiev.ua/c...vin_check?su=rlao3wq5dpue

Wat er niet in staat is de 'S -line' uitvoering (WQS) maar bijna al de overige opties die op mijn auto zitten staan in de lijst, incl. 2Z0 Zonder kentekens. Eéntje die er niet bij staat is Xenon Plus-koplampen met Adaptive light (PXA), en ook het Bang & Olufsen Sound System (9VS) is beschreven als 'Speaker installation: Sound package "branded"'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Xenon Plus met AFS is vrij zeldzaam op een 8V. Meedraaiende koplampen zijn dat als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

baronruud schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:45:
[...]

Om adhv chassisnr van een 2e hands auto de optielijst op te vragen.
https://my.audi.com/ geeft ook geen info na invoeren vin.
In de kofferbak onder het matje zit toch een stikker met alle opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Rainesh schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:54:
Xenon Plus met AFS is vrij zeldzaam op een 8V. Meedraaiende koplampen zijn dat als het goed is.
Klopt ja, de koplampen draaien mee als je een bocht in stuurt. :) An sich wel best een fijne optie en zeker in de wat scherpere bochten komt het van pas. Dan heb je al sneller een duidelijker zicht op de weg waar je naartoe rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Ik wil nog een keer uitzoeken welke koplampen ik heb, d'r komt echt een bak meer licht uit dan de lampen van de A1, maar volgens mij is het allebei Xenon. De S3 heeft echt een scherpe en heldere lichtbundel, die van de A1 vervaagde al heel snel naar iets wat niet echt nut meer had. Had in het stikdonker soms echt problemen om de lijnen goed op tijd te kunnen zien.

[ Voor 40% gewijzigd door User op 09-11-2018 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
User schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:13:
Ik wil nog een keer uitzoeken welke koplampen ik heb, d'r komt echt een bak meer licht uit dan de lampen van de A1, maar volgens mij is het allebei Xenon. De S3 heeft echt een scherpe en heldere lichtbundel, die van de A1 vervaagde al heel snel naar iets wat niet echt nut meer had. Had in het stikdonker soms echt problemen om de lijnen goed op tijd te kunnen zien.
Bewegen de lampen mee bij sturen? Dan heb je Xenon met AFS. Bewegen ze niet mee, dan heb je gewoon xenon en had de A1 slecht afgestelde koplampen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Rainesh schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:31:
[...]

Bewegen de lampen mee bij sturen? Dan heb je Xenon met AFS. Bewegen ze niet mee, dan heb je gewoon xenon en had de A1 slecht afgestelde koplampen :p
Bewegen niet mee. Ja ook dat, maar de lichtopbrengst was sowieso een stuk minder op de A1. Dit was echt wel een verademing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
Heren,

Jullie hebt vast wel (hopelijk) raad voor mij! Gisteravond reed ik namelijk over een rotonde die spekglad bleek te zijn, hierbij brak mijn achterkant uit en direct tegen een stoeprand..
Vervolgens doorgereden omdat het naar mijn gevoel mee viel (ik merkte en hoorde niks), eenmaal thuis de auto bekeken en ja hoor:
Rechter achterwiel steekt boven uit de wielkast, hij staat dus scheef.. Boven staat die naar buiten en onder naar binnen (waar dus vermoedelijk de klap van de stoeprand geweest is)

Aangezien mijn garage nu gesloten is hoop ik hier alvast informatie in te kunnen winnen?

Als het goed is heeft de B5 Avant een vaste achterbrug/ophanging wat bestaat uit 1 groot onderdeel.. Zou dit iets zijn wat weer recht gebogen kan worden of moet ik aan een totaal ander ''defect'' denken? Kan ik zelf ook al iets uitsluiten door hem op de krik te zetten?

Ik hoop namelijk niet dat er een compleet nieuwe (of van de sloop) achterbrug op moet want dat gaat lijkt mij behoorlijk in de papieren oplopen??

Wat is wel onlangs rechtsachter gebeurd:
Wiellager vervangen, ook tijdens het op de brug zetten en het remtest systeem hoorde ik de boel rechts achter flink kraken, ook na het vervangen van de wiellager. Nu zal het scheve wiel de oorzaak zijn van de tik tegen de stoeprand.. Maar dat die zo uitbrak, nooit gehad :(

Edit:
Ik ga nu even de auto op de krik zetten, kijken of er speling op het wiel zit (dat denk ik niet) en ik ga het wiel eens eraf halen om te kijken of ik iets kan zien wat gebroken/scheef is.

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 11-11-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

LopendeVogel schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:50:
Heren,

Jullie hebt vast wel (hopelijk) raad voor mij! Gisteravond reed ik namelijk over een rotonde die spekglad bleek te zijn, hierbij brak mijn achterkant uit en direct tegen een stoeprand..
Vervolgens doorgereden omdat het naar mijn gevoel mee viel (ik merkte en hoorde niks), eenmaal thuis de auto bekeken en ja hoor:
Rechter achterwiel steekt boven uit de wielkast, hij staat dus scheef.. Boven staat die naar buiten en onder naar binnen (waar dus vermoedelijk de klap van de stoeprand geweest is)

Aangezien mijn garage nu gesloten is hoop ik hier alvast informatie in te kunnen winnen?

Als het goed is heeft de B5 Avant een vaste achterbrug/ophanging wat bestaat uit 1 groot onderdeel.. Zou dit iets zijn wat weer recht gebogen kan worden of moet ik aan een totaal ander ''defect'' denken? Kan ik zelf ook al iets uitsluiten door hem op de krik te zetten?

Ik hoop namelijk niet dat er een compleet nieuwe (of van de sloop) achterbrug op moet want dat gaat lijkt mij behoorlijk in de papieren oplopen??

Wat is wel onlangs rechtsachter gebeurd:
Wiellager vervangen, ook tijdens het op de brug zetten en het remtest systeem hoorde ik de boel rechts achter flink kraken, ook na het vervangen van de wiellager. Nu zal het scheve wiel de oorzaak zijn van de tik tegen de stoeprand.. Maar dat die zo uitbrak, nooit gehad :(

Edit:
Ik ga nu even de auto op de krik zetten, kijken of er speling op het wiel zit (dat denk ik niet) en ik ga het wiel eens eraf halen om te kijken of ik iets kan zien wat gebroken/scheef is.
Voor 200-300 euro vind je al complete achterbrug met rotors en remklauwen. Gelijk alles vervangen want 100 percent recht krijg je toch niet meer plus die knik die er in zit zal altijd zwak punt blijven.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
azz_kikr schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:21:
[...]

Voor 200-300 euro vind je al complete achterbrug met rotors en remklauwen. Gelijk alles vervangen want 100 percent recht krijg je toch niet meer plus die knik die er in zit zal altijd zwak punt blijven.
Thanks voor de tip! Ook een tip waar ik deze kan vinden? Heb al een paar auto sloperijen gemaild met de vraag of ze het hebben (maar goed ook hun hebben zondag haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 17:33
LopendeVogel schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:14:
[...]

Thanks voor de tip! Ook een tip waar ik deze kan vinden? Heb al een paar auto sloperijen gemaild met de vraag of ze het hebben (maar goed ook hun hebben zondag haha).
Www.onderdelenlijn.nl
Www.bm-parts.nl

Probeer die 2 maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-08 16:29
Paul.H schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:22:
[...]

Belastingtechnisch... voor de BD is een auto met >5K km en ouder dan een half jaar (dacht ik) geen nieuwe meer en mag je hem importeren als gebruikt.

Uit ervaring weet ik dat Duitse dealers zulke auto's bijna meegeven als "leen-auto" om aan de gewenste km-stand te komen om hem dan te laten importeren naar Nederland.

Of dit ook de reden is van deze auto "waar je testikels nat van worden" weet ik natuurlijk niet.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat ze bij 2.000km ook niet moeilijk doen ;-) In mijn geval; 2 jaar oud, 2000km.
Toen ik m kocht eigenlijk nieuw, stond 91km op, maar heb er zelf 2.000 opgereden voor ik naar de RDW ging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• creapYYY
Van de week mijn eerste aanpassingen aan de auto gedaan, tevens het wintersetje onder de auto gezet waardoor het verschil nu ook goed te zien is! Kan niet wachten om de wissel van 18 naar 19 inch te maken in het voorjaar 8)

- Eibach pro veren
- Spacers (1,2 voor / 1,5 achter)

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2chku4o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1zqc0zp.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

creapYYY schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:49:
Van de week mijn eerste aanpassingen aan de auto gedaan, tevens het wintersetje onder de auto gezet waardoor het verschil nu ook goed te zien is! Kan niet wachten om de wissel van 18 naar 19 inch te maken in het voorjaar 8)

- Eibach pro veren

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoals ze hier zeggen: dondersmooi. Ook nog foto's van de zijkant genomen? Toch ook maar eens overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• creapYYY
GerCor schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:07:
[...]

Zoals ze hier zeggen: dondersmooi. Ook nog foto's van de zijkant genomen? Toch ook maar eens overwegen.
Thanks!! Maak van het weekend even betere foto's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
creapYYY schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:56:
[...]

Thanks!! Maak van het weekend even betere foto's :)
En hoe rijdt het? Ik twijfel ook over de spacers! En ik ken het gevoel, wil ook eigenlijk al de 19inch plaatsen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• creapYYY
Rainesh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:23:
[...]

En hoe rijdt het? Ik twijfel ook over de spacers! En ik ken het gevoel, wil ook eigenlijk al de 19inch plaatsen :(
Ik ben echt zeer positief verrast, de auto ligt een stuk strakker op de weg dan voorheen. Zelf zat ik ook nog wel te twijfelen over spacers, maar als ik kijk hoe vorig seizoen deze banden/velgen onder de auto stonden en hoe hij er nu bij staat ben ik er enorm blij mee!

• Rainesh
creapYYY schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:42:
[...]

Ik ben echt zeer positief verrast, de auto ligt een stuk strakker op de weg dan voorheen. Zelf zat ik ook nog wel te twijfelen over spacers, maar als ik kijk hoe vorig seizoen deze banden/velgen onder de auto stonden en hoe hij er nu bij staat ben ik er enorm blij mee!
hmm en de veren? Daar ben ik tot nu toe heel blij mee. Stukken fijner.

• creapYYY
Rainesh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:48:
[...]

hmm en de veren? Daar ben ik tot nu toe heel blij mee. Stukken fijner.
Mee eens, al weet ik niet wat voor effect alleen de spacers en/of veren hebben op de auto aangezien ik beide (veren/spacers) op dezelfde dag heb laten monteren. Hij stond sowieso vrij hoog op zijn wielen, waarschijnlijk dus geen s line onderstel denk ik?

• Rainesh
creapYYY schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:50:
[...]

Mee eens, al weet ik niet wat voor effect alleen de spacers en/of veren hebben op de auto aangezien ik beide (veren/spacers) op dezelfde dag heb laten monteren. Hij stond sowieso vrij hoog op zijn wielen, waarschijnlijk dus geen s line onderstel denk ik?
Mwa denk wel dat die een S-line onderstel had. Die van mij is 1,5cm gezakt en jouw rij hoogte ziet er ongeveer hetzelfde uit als die van mij. Binnenkort de winterbanden om de huidige velgen heen en dan laten uitlijnen.

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:43

royhoi

-

Chaoss schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 07:46:
@royhoi Je hebt concurentie gerkegen, de jongens van Gorter Racing hebben nu een S2 avant met 960Pk :D Zie facebook bericht
Hahaha ja ziek apparaat! Die ken ik wel super toffe gasten!

Weet alleen niet of ik hier nog wel welkom ben :'(

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cCEuPf/ffff.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Kkx3Hppb/ffff.png

[ Voor 5% gewijzigd door royhoi op 15-11-2018 22:29 ]

K

• Rainesh
royhoi schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:46:
[...]

[Afbeelding]
Pic doet het niet.

• royhoi

royhoi

-

Mmmm vaag. Nu wel?

K

• Rainesh
:| ;( :F ;w

Dikke bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De S2 heb je nog wel neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:59

Convoy

g44p

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie M3 en nu wegwezen hiero :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

creapYYY schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:49:

- Eibach pro veren

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat voor banden en velgen liggen er onder? Ik ben nog aan het kijken naar een mooi wintersetje namelijk. Heb je ook een foto van de zijkant trouwens? Kan ik wat beter inschatten hoe het staat op mijn auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Heeft een A3 g-tron uit 2014 een ketting of riem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
baronruud schreef op zondag 18 november 2018 @ 00:07:
Dacht ketting. 110pk blok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Niet zeker? Indien ketting, hoe zijn die bij audi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Chaoss schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 00:32:
De S2 heb je nog wel neem ik aan?
Uiteraard :9

K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb een TR aangemaakt. Dit is NSFW. :/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:26:
[...]

Ik heb een TR aangemaakt. Dit is NSFW. :/ :+
Ge*l he ;)

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:28

CasGas

.

Ik ben opzoek naar een nieuwe auto. Vorig jaar wel een Seat Leon uit 2012 (1.8 tsi, 160pk) gekocht, prima auto en ook heel blij mee, maar de financiële situatie is verandert, dus ik wil upgraden :)

Eerst gekeken in het Tesla topic voor een 2e hands versie, maar als ik dat allemaal lees ga ik daar niet aan beginnen, dat is out of my price range als je niet teveel gezeur wil. Dus dat laten we vallen en ga ik terug naar de hot hatches. De familiebak is er al, dus ik hoef alleen rekening te houden met mijzelf qua auto.

Shortlist:

- Mercedes A45 AMG
- BMW 135i
- Audi S3

BMW en Mercedes zijn mij te opzichtig, de Audi valt minder op en persoonlijk denk ik dat het zakelijker ook wat netter overkomt, de andere schreeuwen te veel. (afgezien van de 4 uitlaten bij de S3 :))

Ik ben al veel aan het opzoeken, autoblog heeft niks over de S3, wel over de RS3 als occasion aankoop, maar is toch weer anders. Zijn er echte mankementen bij een S3 uit 2014/2015 dat iemand zo weet? Of kwaaltjes waar ik op moet letten?

Iemand die hier een S3 heeft gekocht (zoals @User ), heb je ook nog gekeken naar andere modellen die een beetje in dezelfde klasse vallen? (ik wil mijn opties open houden)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• User

User

S3

CasGas schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:26:
Ik ben opzoek naar een nieuwe auto. Vorig jaar wel een Seat Leon uit 2012 (1.8 tsi, 160pk) gekocht, prima auto en ook heel blij mee, maar de financiële situatie is verandert, dus ik wil upgraden :)

Eerst gekeken in het Tesla topic voor een 2e hands versie, maar als ik dat allemaal lees ga ik daar niet aan beginnen, dat is out of my price range als je niet teveel gezeur wil. Dus dat laten we vallen en ga ik terug naar de hot hatches. De familiebak is er al, dus ik hoef alleen rekening te houden met mijzelf qua auto.

Shortlist:

- Mercedes A45 AMG
- BMW 135i
- Audi S3

BMW en Mercedes zijn mij te opzichtig, de Audi valt minder op en persoonlijk denk ik dat het zakelijker ook wat netter overkomt, de andere schreeuwen te veel. (afgezien van de 4 uitlaten bij de S3 :))

Ik ben al veel aan het opzoeken, autoblog heeft niks over de S3, wel over de RS3 als occasion aankoop, maar is toch weer anders. Zijn er echte mankementen bij een S3 uit 2014/2015 dat iemand zo weet? Of kwaaltjes waar ik op moet letten?

Iemand die hier een S3 heeft gekocht (zoals @User ), heb je ook nog gekeken naar andere modellen die een beetje in dezelfde klasse vallen? (ik wil mijn opties open houden)
Ik heb naar verschillende alternatieven gekeken, maar nergens in gereden. Ik ben behóórlijk rigoureus aan strepen gegaan in mijn shortlist met betrekking tot het interieur. Zo is het exterieur van de Mercedes best wel oké, maar het interieur vind ik echt oerlelijk. Interieur van de BMW is op zich niks mis mee, maar het exterieur is weer redelijk schreeuwerig inderdaad.

Ik zelf vind het interieur van de S3 het mooiste. De Golf R heeft ook wel een oké interieur, maar daar vind ik het exterieur weer echt super saai. S3 heeft in mijn ogen een mooie balans, strak interieur*, strak exterieur. Plus de S3 heeft de bedieningsknoppen lekker handig voor je armsteun zitten, is even wennen maar werkt prima. De knoppen die wél op het dashboard zitten zijn goed bereikbaar en het zijn knoppen die je meer naar beneden drukt dan echt indrukt. Geen gezeik met een knopje willen indrukken, over een hobbeltje rijden en per ongeluk de verkeerde indrukken. :)

Maargoed, je kwam hier niet voor mijn mening over het uiterlijk. :P

Bij het kijken naar een S3 heb ik een beetje gelet op de volgende dingen:
  • Verkoper:
    Waar staat ie uberhaupt te koop? Ik ben zelf met een redelijke boog om Almere heen gelopen zeg maar. ;)
  • Geschiedenis:
    Wat is de historie van de auto? Hoeveel eigenaren, geïmporteerd ja/nee? S3s zijn in Duitsland een stukkie goedkoper, dus importeren is best aantrekkelijk, maar natuurlijk ook een risico. Te veel eigenaren is meestal een teken dat er iets goed mis is met de auto, of dat ze zich allemaal hebben verkeken op de rijkosten
  • Haldex:
    De wat oudere S3s zijn geleverd met een Haldex die er op een gegeven moment de brui aan geeft, ik meen dat dit rond de 60-80.000 km gebeurt, maar dat zal ook afhankelijk van de rijstijl zijn. Bij lage km-standen kan het zijn dat de Haldex er dus een keer uitklapt. Voor zover ik heb gelezen zijn het vooral 2013-14 autos die hier last van hebben. Zoek bij een proefrit dus een stukje nat wegdek op en probeer daar vol gas weg te trekken. Als het ESP lampje gaat branden is waarschijnlijk de Haldex aan een revisie toe. Dit moet (binnen een respectabel aantal kms) binnen een coulanceregeling vallen.
  • DSG:
    DSGs hebben/hadden zo hun kwaaltjes, maar zijn nu prima versnellingsbakken. Ga bij de proefrit even wat filerijden. Laat hem wat naar voren rollen, beetje gas bij dat je net op de ~1100 toeren blijft hangen, gas los, beetje gas bij, etc. Als de DSG soms met een schok aangrijpt is niet helemaal lekker. Kan 'goedkoop' zijn om op te lossen (Voor de A1 was ik ~220 euro kwijt), maar kan ook een kostbaar geintje worden (~2000 euro). Let er dus op dat de DSG vloeiend schakelt. Als je met de S3 stil staat en je laat de rem opkomen moet je lekker vloeiend gaan rijden.
  • Banden:
    Ook een stukje geschiedenis. Welke banden zitten er op? Goedkope meuk of een premiummerk? Goedkope banden is een indicatie dat de vorige eigenaar niet echt geld had om de auto te onderhouden. Let ook een beetje op het profiel in combinatie met de leeftijd van de band.
  • Trillingen bij remmen:
    Bij mijn proefrit had de S3 last van trillingen als ik remde op snelwegsnelheden. Ik heb dit aangekaart bij de verkoper en die heeft het opgelost. Geen idee wat het uiteindelijk was, maar kaart het in ieder geval even aan.
  • Flippers:
    Check of de flippers altijd goed schakelen. Ik schakel er praktisch nooit mee, maar het kan zijn dat ze geen signaal geven terwijl je wel een klikje voelt bij het aantrekken. Schakel je dus niet over terwijl je verwacht van wel. Niet handig.
  • Meuk:
    Ik heb geen idee wat je budget is, maar schrijf gewoon alles wat te koop staat onder ~32.500 af. Het zijn praktisch alleen maar geïmporteerde bakken of dingen die too good to be true zijn.
  • 3-deurs:
    3-deurs S3s hebben niet alleen in totaal korter, ze hebben ook een kortere wielbasis. Je hebt wel meer ruimte naast je hoofd. De deuren van een 5-deurs zijn redelijk kort en ik zit met mijn 185cm tegen de B-stijl aan te koekeloeren. Goed, nu is de mobiliteit in mijn linker enkel ietsje minder dan gewenst dus staat mijn stoel wat verder naar achter dan normaal. Als ik wil zien wat er pal naast me rijdt, moet ik dus even voorover buigen om alles goed te zien. Maargoed, als je vroeger niet je enkel met een potje rugby hebt verkloot moet het wel meevallen. O-)
  • Panoramadak:
    Standaard dingetje, piept of kraakt ie bij het openen en sluiten? Vervangen schijnt een dure grap te zijn. Ik heb zelf geen panodak dus geen idee.
Persoonlijk heb ik alle S3s met rotors gemeden. Ik vind het niet alleen lelijk, ik ben ook nog eens van mening dat alleen sjonnies rotors onder een S3 zetten. :+

En kleur is natuurlijk een persoonlijk dingetje, maar Estoril Blue is gewoon een prachtkleur voor de S3. Word alleen niet meer gemaakt, dus kan problemen opleveren met schade. Het is ook een zeldzame kleur (6 maanden verkocht dacht ik) dus je hebt wel een 'unieke' S3. Van de ~55 op gaspedaal.nl zijn er 2-3 Estoril Blue ofzo.

En zoek niet alleen op "Audi S3", maar zoek ook naar A3s met 2-liter motoren. Sommige S3s staan alleen zo op gaspedaal (let wel op het aantal KWs dat je een echte S3 hebt).

* Behalve dan de ventilators die als een soort nageboorte nog op het dashboard zijn geflikkerd.

Edit:
Paar toevoegingen:
  • Voorvering/dempers:
    Eerlijk gezegd weet ik niet of het ook een S3 kwaaltje is, maar rij bij een proefrit even ietsje te hard een drempel over. Als je voorvering piept is zijn er een paar onderdelen aan vervanging/smering toe. Vervanging gaat zo richting de 600 euro.
  • Ruitenwissers:
    Als het regent tijdens een proefrit en de ruitenwissers stuiteren over de voorruit dan is dat een goed teken! Mijn nieuwe ruitenwissers stuiterden redelijk hard over een brandschone (en natte) voorruit heen. Na een paar keer regen waren ze ingewerkt en was er niks meer aan de hand. Maar dan weet je in ieder geval dat er nieuwe ruitenwissers op zitten. ;)
  • Stoelen:
    Let erg goed op de wang van de bestuurdersstoel aan de kant van de deur. De meeste personen gaan hier op zitten als ze instappen. Elke S3 zal in meer of mindere mate een gekreukte wang hebben. Dit is dus een redelijke indicator of de kilometerstand van een geïmporteerde auto klopt. Ter referentie: Deze stoel had 93.000 kilometers achter de rug. Ze staan onderhand al niet meer op gaspedaal, maar ik heb een paar exemplaren gezien met veel ergere kreukels in de wang en er werd ijskoud geclaimd dat ie <60.000 km achter de rug had of iets anders belachelijks. Aan leren bekleding kan je sowieso erg goed zien hoeveel mensen er vaak in de auto zaten.

[ Voor 13% gewijzigd door User op 19-11-2018 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Rotors zei je toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
CasGas schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:26:

Shortlist:

- Mercedes A45 AMG
- BMW 135i
- Audi S3

Een vriend van mij heeft een m135i. Ik treiter hem juist altijd dat het een 114i is. Dat is niet omdat een m135 opvalt ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Er rijdt hier in de buurt een S3 met rotors rond. Kwam hem laatst in het halfdonker tegen, maar meneer reed gewoon 70-80 in het centrum, waar je 30 mag. Malloot.
Auto staat nog te koop ook, kvermoed dat ie dus redelijk afgeragd is voor z'n km-stand.
KappeNou schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:50:
[...]

Een vriend van mij heeft een m135i. Ik treiter hem juist altijd dat het een 114i is. Dat is niet omdat een m135 opvalt ;)
Tis meer dat alle BMWs schreeuwauto's zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
Er rijdt hier in de buurt een S3 met rotors rond. Kwam hem laatst in het halfdonker tegen, maar meneer reed gewoon 70-80 in het centrum, waar je 30 mag. Malloot.
Auto staat nog te koop ook, kvermoed dat ie dus redelijk afgeragd is voor z'n km-stand.
Een S3 hoor je op zijn staart te trappen wel binnen de wettelijke snelheids advies weliswaar.
Zou het juist raar vinden als mensen met een S3 alleen maar rustig rijden, koop dan een andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

User schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:19:
[...]
Want van 70-80 gaat hij stuk? Of van 50 te hard (dus 180 op de snelweg) ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Tylen schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:03:
[...]

SpySeiko schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:52:
[...]

Een S3 hoor je op zijn staart te trappen wel binnen de wettelijke snelheids advies weliswaar.
Zou het juist raar vinden als mensen met een S3 alleen maar rustig rijden, koop dan een andere auto.
Klopt in principe, maar als iemand in zo'n situatie onverantwoordelijk rijdt, dan ga ik er vanuit dat ie op andere momenten ook onverantwoordelijk doet met z'n auto. Wie zegt mij dat hij z'n S3 niet gigantisch op de staart trapt als ie 's morgens met een koude motor wegrijdt? Of op volle snelheid over een drempel klapt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 20:23

InFamous

excommunicado

@User wie zegt dat hij dat wel doet? Ik rij soms ook een stuk harder dan toegestaan maar mij zie je met een koude motor echt niet trappen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

InFamous schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:15:
@User wie zegt dat hij dat wel doet? Ik rij soms ook een stuk harder dan toegestaan maar mij zie je met een koude motor echt niet trappen.
Precies, dat weet je dus niet. En dan blijf ik gezien het bedrag dat ik moet neertellen liever bij iets waar ik een beter gevoel bij heb. :)

Edit: En er zit wat mij betreft een flink verschil tussen "flink doortrappen op de snelweg" en "in het half-donker 80 rijden waar je 30 mag"

[ Voor 15% gewijzigd door User op 20-11-2018 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Assumptions are the mother of all fuckups ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Iemand die het zeker weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Waarschijnlijk de Dealer.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:37
Tylen schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:03:
[...]

Of zie het als 233-266% te hard rijden (299/338 km/h waar 130 mag)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Enige tips hier wat een beetje goeie aftermarket velgen zijn die niet 500 euro per stuk kosten?

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naif0n schreef op woensdag 21 november 2018 @ 01:42:
Enige tips hier wat een beetje goeie aftermarket velgen zijn die niet 500 euro per stuk kosten?
Ah, de ik wil gloednieuwe velgen onder m'n auto hebben maar niet een premium prijs betalen.

Niet om het e.a maar ik zou absoluut geen imitatie velgen onder mijn auto willen hebben. Meerdere redenen eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Wikipedia: Audi A3 8V – Wikipedia
--> Hier is te lezen dat de motorcodes van de g-tron CUKB, CXUA waren. In die table staat vermeld dat het een riem is, geen ketting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De nieuwe A6 valt mij niet mee zeg. Klinisch van binnen. Zelfs de lampbediening zijn een soort tiptoetsen. De touchscreens zijn soms na een minuut nog aan het initialiseren. Ook zijn ze zeer matig responsive. Even pinch to zoom betekent dat je vinger al van het scherm zijn op het moment dat de kaart nog aan het zoomen is. En wie heeft toch bedacht dat Climate Control in een apart menu op een touchscreen handiger werkt dan knoppen :?

Een duidelijk geval van vorm over functie hier. Het Audi A4 interieur vind ik veel mooier. Ik kan mij niet voorstellen dat mensen die kunnen kiezen tussen de 5 serie, E-Klasse of A6 voor die laatste gaan. Eens kijken of de verkoopcijfers mij volgend jaar gelijk gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Verwijderd aftermarket hoeft geen imitatie te zijn he ;)

Er zijn ook andere merk velgen leverbaar dan origineel of imitatie origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
Qua velgen hebben ze mij bij de bandencentrale gezegd dat rial dezelfde constructeur is van velgen als die van audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:11:
@Verwijderd aftermarket hoeft geen imitatie te zijn he ;)

Er zijn ook andere merk velgen leverbaar dan origineel of imitatie origineel.
Klopt, maar hij stelt een eis van minder dan 500 per stuk. Dan val je al gauw op imitatie ipv goede aftermarkets.

Zit te loeren naar een A8. V6 3.0 TDI of een V8 N/a.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2018 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Verwijderd dan heb je zelf ook met imitatie velgen gereden zeker? Wat een gelul toch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:36:
@Verwijderd dan heb je zelf ook met imitatie velgen gereden zeker? Wat een gelul toch weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FMMyNZsstf3RuI6AilJDFdbx/full.jpg

Audi RS6 C5 velgen origineel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GCq2uOXD905F14HWrZ6GEYpt/full.jpg

MTM velgen origineel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DNC7PW7B7VwtXjogsxrefGO6/full.jpg

Audi RS4 winterset origineel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IRcNI0TgfYsKDQt34Ukm4bE0/full.jpg

Dit was een uitzondering op de regel, borbet velgen. Hebben er minder dan een jaar ondergehangen alvorens ik ze vervangen had. Ben echt meer thuis met origineel dan imitatie.
Pagina: 1 ... 77 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.