Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:40:
[...]

Ja en nee. De dealer heeft ongetwijfeld een eigen backdoor ingebouwd, die criminelen ook ontdekt hebben.

OBD poort blokkeren (ik voorzie handel in blokkades voor OBD poorten :P ) lost 90% van alle inbraken dan ook op.
Ik heb al gezocht. Sloten voor OBD poorten zijn niet zo gemakkelijk te verkrijgen, dat viel even tegen.
[...]
[afbeelding]

Wel of niet de remklauwen rood spuiten?
Dat zou best eens mooi kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
[...]

Ja en nee. De dealer heeft ongetwijfeld een eigen backdoor ingebouwd, die criminelen ook ontdekt hebben.

OBD poort blokkeren (ik voorzie handel in blokkades voor OBD poorten :P ) lost 90% van alle inbraken dan ook op.

[afbeelding]

Wel of niet de remklauwen rood spuiten?
Eerst even die logo naar audi veranderen en die tjoening gepolijsten rande spuiten ;)
Standaard klauwen rood maken doet denk ik niet ten goede. Zijn niet zo groot en modern. Dan zou ik eerder een upgrade setje zoeken en die mooi rood met rs stickers onder de blanke lak. B7 rs4 of cayenne klauwen zijn wel te vinden

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb audi embleempjes nog in de auto liggen, maar dat is van latere zorg. De brembo-kits gaan overigens niet door. Het schijnt dat die dingen belachelijk snel slijten, en dat de kwaliteit daarvan niet zo goed is dan wat men denkt. Tenzij iemand anders mij enlighten kan waarom wel brembo te moeten nemen (big brake kits). Die dingen schijnen met 10 tot 15k al versleten te zijn ofzo. Gaat fucking hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:03
[...]
Is er een bedrijf die dit doet?

Wat is de beste manier?

- 12v aansluiting obd onderbreken met schakelaar
- dummy obd plaatsen (waar laat je de werkende obd)
- slotje erop (lijkt me niet handig ivm slopen)
- iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:58:
Ik heb audi embleempjes nog in de auto liggen, maar dat is van latere zorg. De brembo-kits gaan overigens niet door. Het schijnt dat die dingen belachelijk snel slijten, en dat de kwaliteit daarvan niet zo goed is dan wat men denkt. Tenzij iemand anders mij enlighten kan waarom wel brembo te moeten nemen (big brake kits). Die dingen schijnen met 10 tot 15k al versleten te zijn ofzo. Gaat fucking hard.
OEM RS is ook vaak brembo. Standaard A4 heeft eerder iets van ATE.

Slijten heeft te maken met samenstelling van de blokken en materiaal kwaliteit van de schijven.
Als jij circuit blokken neemt en ze flink gebruikt dan zal het snel slijten ja. Alleen niet slim als je het circuit niet op gaat, aangezien ze koud minder goed remmen.
Ik hoor ook goede verhalen over de V-maxx big brake kits. Die natuurlijk wel even opnieuw spuiten zodat het vmaxx logo weg is. Dan heb je vaak tussen de €1000 en €1500 een big brake kit waarvan de blokken maat ook nog is vrij goedkoop zijn.

Ik vind voor straat gebruik sportieve straat blokken goed genoeg. Daarbij rem ik veel op de motor af, anticipeer ik goed en neem ik waar nodig lekker sportief de bocht ;)

[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 21-03-2016 13:15 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maxoss schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:12:
[...]

Is er een bedrijf die dit doet?

Wat is de beste manier?

- 12v aansluiting obd onderbreken met schakelaar
- dummy obd plaatsen (waar laat je de werkende obd)
- slotje erop (lijkt me niet handig ivm slopen)
- iets anders?
Op een Golf 5 ofzo waar de OBD linksonder de auto zit, heb ik mensen gezien die er gewoon een dik abus slot omheen hingen... Dus de LOCK letterlijk om de OBD heen (Van voor naar achteren) zodat je onmogelijk daar een OBD stekker erop plaatsen kon.

Sommige auto's zijn weer anders, de mijne bijv zit achterin de sigaretten asbak en niet voor. Ik ga niet vertellen wat ik toegepast heb ( :P ) maar voor alles is een oplossing te bedenken. De meest hardcore oplossing is de Datapoort met 12V te voorzien, dan blaas je gelijk elk apparaat wat erop aan gesloten wordt op, maar je berokkent garages schade op deze manier als je ze niet verteld dat je OBD poort 'getriggerd' is.

Ik zou dat laatste echt niet zomaar doen, je weet maar nooit of je een keer de ANWB nodig hebt en hij z'n vrolijke apparaat erin plugt ofzo.

Bekijk zelf je OBD poort, het verschilt per auto, maar je kunt met wat handige sloten, gereedschap, andere tools iets eenvoudigs bedenken waarop je toegang blokkeert. En als je dat niet wilt, dan moet je gewoon draadjes bruggen, waarvan jij alleen weet hoe je ze weer aanzet (denk aan een schakelaar net voor de ECU ofzo).

Een dief gaat vaak de moeite al niet meer nemen uit te zoeken waarom zijn OBD apparaat niet meer werkt.
KappeNou schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:12:
[...]

OEM RS is ook vaak brembo. Standaard A4 heeft eerder iets van ATE.

Slijten heeft te maken met samenstelling van de blokken en materiaal kwaliteit van de schijven.
Als jij circuit blokken neemt en ze flink gebruikt dan zal het snel slijten ja. Alleen niet slim als je het circuit niet op gaat, aangezien ze koud minder goed remmen.
Ik hoor ook goede verhalen over de V-maxx big brake kits. Die natuurlijk wel even opnieuw spuiten zodat het vmaxx logo weg is. Dan heb je vaak tussen de €1000 en €1500 een big brake kit waarvan de blokken maat ook nog is vrij goedkoop zijn.

Ik vind voor straat gebruik sportieve straat blokken goed genoeg. Daarbij rem ik veel op de motor af, anticipeer ik goed en neem ik waar nodig lekker sportief de bocht ;)
Ben niet echt thuis in de wereld van remmen, maar 'wil' gewoon een 'goede' kit dat slijtvast is (deze zitten er al onder sinds aanschaf auto bijna 2 jaar terug) en niet zo snel gaat faden als je het ook even gebruikt. Wil best betalen ervoor maar dan moet het ook goed zijn, en niet een wilde gok omdat het 3500 euro kost en denkende dat het wel goed is ofzo. Keramisch moet opwarmen geloof ik en is knetterduur. Je roept er ook wat mee af als je met keramisch rijden gaat, van die schooiers die je remmen onder je auto vandaan schroeven ofzo.

Moet wel zeggen nu met deze open velgen, de remmen ook iets beter gekoeld worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Gewoon lekker een 2e hands nieuwer type audi RS setje halen. Des noods laten reviseren. Je gaat toch niet het circuit op.
Anders gewoon laten hoe het is ;-)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:39
Ik rij een A4 B7 en heb last van het alarm van de gordel dat steeds af gaat ook al heb ik de gordel gewoon om. Ik kan het verhelpen door hem iets steviger aan te drukken maar als ik beweeg dat gaat het alarm weer af. Weet iemand of je dit eenvoudig kan verhelpen of simpelweg het alarm uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:23:
[...]

Op een Golf 5 ofzo waar de OBD linksonder de auto zit, heb ik mensen gezien die er gewoon een dik abus slot omheen hingen... Dus de LOCK letterlijk om de OBD heen (Van voor naar achteren) zodat je onmogelijk daar een OBD stekker erop plaatsen kon.
[...]
Toevallig dacht ik gisteren aan deze oplossing maar ik zie niet voor me hoe dat gaat werken..
Je schuift die Abus er toch zo weer af, ik bedoel de OBD port schuif je toch zo door het slot :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt de stekker als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://i1085.photobucket.com/albums/j431/John_Nevett/DSCN0015.jpg

En je hebt een abus slot als volgt (de achterste)

Afbeeldingslocatie: https://securitysnobs.com/item_images/026001b14c7decccac7bbed5def8ef22_2.jpg

In het midden van de draden doe je de U insteken, en aan de andere kant klik je het slot erop. Het slot kan er niet tussen uit zonder de draden te moeten verknippen. Bij de meeste auto's zijn het een stuk dikkere kabels dan bovenstaande afbeelding, maar you get the picture :)

Er zijn andere oplossingen hiervoor, je moet gewoon wat creatief zijn met een goed slot. Dan kom je er wel. Ja voor iemand die echt de auto stelen wil is dit een te bypassen oplossing, maar ik zie gemiddelde inbreker niet met een draadstripper, kniptang en dergelijk de auto instappen.

Iemand met een OBD ding wil alleen snel bij de aansluiting komen.

met het juiste slot past het precies en kan je het er ook niet eens afkrijgen zonder de OBD stekker te moeten verknippen ofzo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Het idee is duidelijk, ik zal eens kijken of ik er iets van kan maken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Malt007 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:52:
Ik rij een A4 B7 en heb last van het alarm van de gordel dat steeds af gaat ook al heb ik de gordel gewoon om. Ik kan het verhelpen door hem iets steviger aan te drukken maar als ik beweeg dat gaat het alarm weer af. Weet iemand of je dit eenvoudig kan verhelpen of simpelweg het alarm uit kan zetten?
Laten uitlezen, lijkt mij een sensor wat stuk is. Anders kun je het door middel van vcds ook gewoon uit zetten.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:39
Rainesh schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:52:
[...]

Laten uitlezen, lijkt mij een sensor wat stuk is. Anders kun je het door middel van vcds ook gewoon uit zetten.
Het lijkt me een kapotte of overgevoelige sensor. Is er iemand op het forum die het uit zou kunnen zetten, of zijn er bedrijven die dit doen?

Als ze dan toch bezig zijn, zijn er nog meer tweaks mogelijk voor een B7? Kan me namelijk voorstellen dat de mogelijkheden wat beperkter zijn voor een ouder model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Malt007 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:55:
[...]

Het lijkt me een kapotte of overgevoelige sensor. Is er iemand op het forum die het uit zou kunnen zetten, of zijn er bedrijven die dit doen?

Als ze dan toch bezig zijn, zijn er nog meer tweaks mogelijk voor een B7? Kan me namelijk voorstellen dat de mogelijkheden wat beperkter zijn voor een ouder model.
Als je in de Randstad woont, dan kan ik het wel voor je doen. Er zijn wel een paar tweaks, maar afhankelijk van je uitvoering. Zoals een alarmpiep als je auto op slot doet of ramen openen met je afstandsbediening. Automatisch deuren vergrendelen bij het rijden. Veel dingen zijn al standaard actief op europese modellen.

Stuur maar een PM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat ook voor een RS4 Avant uit 2001, automatische deurvergrendeling bij het rijden? :P

Ik moet dat knopje steeds handmatig indrukken. Vond die feature wel handig, vooral in de A3. het kan dus wel

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:07:
Kan dat ook voor een RS4 Avant uit 2001, automatische deurvergrendeling bij het rijden? :P

Ik moet dat knopje steeds handmatig indrukken. Vond die feature wel handig, vooral in de A3. het kan dus wel
Jap het kan dus. Daarnaast ook remote open/close van je ramen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zit er al op, met je sleutel enzo. In de zomer vooral handig, als je auto knetterheet is van het staan in de zon. :)

Cool. keertje vag-kabel bestellen, ik heb zo'n afwijkende plug weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:27:
Dat zit er al op, met je sleutel enzo. In de zomer vooral handig, als je auto knetterheet is van het staan in de zon. :)

Cool. keertje vag-kabel bestellen, ik heb zo'n afwijkende plug weer.
Kan je beter rondom je ramen licht blinderen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Weet iemand trouwens een manier hoe ik het telefoonboek in de auto op voornaam gesorteerd krijg? Op m'n iPhone is de sortering op voornaam, in de Bluetooth instelling kan ik niets daarvan aanpassen en in de MMI instellingen vind ik ook niets..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Kun je via je mmi instellen. Staat erin, kan me alleen even niet goed voor me halen hoe je het aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Nadat m'n A5 vervreemd is rij ik nu en tijdje in een Polo (nieuw model). Weet iemand of je hierbij de start-stop met vagcom kan uitschakelen of de knop 'andersom' kan programmeren?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wimpie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:31:
Nadat m'n A5 vervreemd is rij ik nu en tijdje in een Polo (nieuw model). Weet iemand of je hierbij de start-stop met vagcom kan uitschakelen of de knop 'andersom' kan programmeren?
Niet met vcds, maar wel met VCP (Vagcan Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rainesh schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:13:
Kun je via je mmi instellen. Staat erin, kan me alleen even niet goed voor me halen hoe je het aanpast.
Dus toch! Ik heb nog een poging gewaagd om de instelling te vinden en ik heb hem gevonden hoor :) Alleen het adresboek binnen de optie Phone heeft blijkbaar een apart instellingen menu:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xJmJoPHl.jpg

Bedankt weer!

ps. Jammer dat ik m'n favorieten niet gesynchroniseerd worden. Ik heb deze nu maar handmatig in de MMI ingesteld. Ook jammer dat je de favorieten ook niet in de FIS kan opvragen zoals je het met het adresboek en oproeplijst wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KappeNou schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:20:
[...]

Kan je beter rondom je ramen licht blinderen ;)
Dat maakt niets uit, de hele auto is zwart, en trekt zonlicht aan als een malle. :'(

Moet vandaag nog even terug naar de garage, iets meer dan 1700km in anderhalve week tijd gereden ermee, de wielbouten moeten de laatste draai nog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 06:23:
[...]

Dat maakt niets uit, de hele auto is zwart, en trekt zonlicht aan als een malle. :'(

Moet vandaag nog even terug naar de garage, iets meer dan 1700km in anderhalve week tijd gereden ermee, de wielbouten moeten de laatste draai nog krijgen.
Helaas voor jou maakt het wel veell uit :)
Je auto mag dan wel zwart zijn, maar zonlicht direct op je interieur is toch echt een grote boosdoener

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Vandaag ook de winterbanden voor de zomerbanden verwisseld. De zomerset heb ik nog met Auto Finesse velgenwax behandeld. Dat apil ruikt naar mint haha. Maar even kijken of het vuil er nu makkelijker afgaat. Als het weer wat warmer wordt ga ik de auto polijsten met een DAP en goed in de wax zetten. Deze winter heb ik met Wolfs shampoo & wax in 1 gewassen. Maar een echte wax is natuurlijk altijd beter en geeft een mooier resultaat.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
PM_Petrol schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:21:
Vandaag ook de winterbanden voor de zomerbanden verwisseld. De zomerset heb ik nog met Auto Finesse velgenwax behandeld. Dat apil ruikt naar mint haha. Maar even kijken of het vuil er nu makkelijker afgaat. Als het weer wat warmer wordt ga ik de auto polijsten met een DAP en goed in de wax zetten. Deze winter heb ik met Wolfs shampoo & wax in 1 gewassen. Maar een echte wax is natuurlijk altijd beter en geeft een mooier resultaat.
Velgenwax is leuk voor 1 a 2 maanden.
Ik heb bij aanschaf van mijn huidige velgen een glas coating gebruikt.

Voor de lak een snelle makkelijke en goedkope oplossing zou ik gaan voor Gyeon cancoat

Vervolgens af en toe na het wassen Wetcoat gebruiken.

Ik heb na 1,5 jaar tijd nog steeds super goede beeding en gladde lak.
Dan krijg je dus dit effect 8)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Glascoating _/-\o_

Heb het nog steeds op de a4, na 3jaar nog steeds een perfecte sheeting/beading. Wil in de zomer de a1 in de glascoating zetten, echt een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Zo en ik mag ook weer wachten op een nieuwe :)

De baas heeft besloten dat we toch bij Audi gaan blijven omdat we een large volume account hebben bij Audi (we zijn klein bedrijf maar doen redelijk veel voor audi dus standaard 25% korting :))

Wordt weer een A4 Avant Diesel 150 Pk S tronicnu in brillant zwart ipv wit :)
Gelijk wat leuke speeltjes erin laten zetten:
Virtual cockpit
B&O audio
Sensoren voor / achter
Keyless
MMI plus
Donkere ramen

Kwam net iets boven budget uit maar baas ff lief aangekeken :)
Nu wachten op leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ja naar Gyeon heb ik ook al gekeken. Is idd goed spul en lees er alleen maar goede dingen over. De shampoo van Gyeon is ook goed, Bathe heet dat. Als het potje velgenwax op is, stap ik waarschijnlijk over op Gyeon.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

Ik zag vandaag rond 15:45 een zwarte RS4 B5 met zwarte velgen in Eindhoven Strijp-S rijden, Jism toevallig?

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rainesh weet jij toevallig of het op de A3 8V mogelijk is om het panodak dicht te laten gaan als het regent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tristan schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:39:
Rainesh weet jij toevallig of het op de A3 8V mogelijk is om het panodak dicht te laten gaan als het regent?
Rainclose is mogelijk, maar voor pano-dak volgens mij nog niet. Maar het zou net zo goed kunnen, want bij de volkswagens gaat het panodak wel dicht. Dus wellicht kwestie van afwachten. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 24-03-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
audi-80 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:09:
Ik zag vandaag rond 15:45 een zwarte RS4 B5 met zwarte velgen in Eindhoven Strijp-S rijden, Jism toevallig?
Nee, was niet in eindhoven vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rainesh schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:10:
[...]

Rainclose is mogelijk, maar voor pano-dak volgens mij nog niet. Maar het zou net zo goed kunnen, want bij de volkswagens gaat het panodak wel dicht. Dus wellicht kwestie van afwachten. :)
Afwachten waarop? Moet zoiets reversed engineered worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:24
Tristan schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:13:
[...]

Volgens wat ik er van vind moet dit wel mogelijk zijn

http://www.stemei.de/page...schliessen-aktivieren.php

[ Voor 41% gewijzigd door HyperBart op 25-03-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tristan schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:13:
[...]

Rainclose van je ruiten gaat op dit moment wel, maar het pano-dak wilt niet mee dichtgaan. Het is een kwestie van afwachten totdat de juiste coderingen gevonden zijn :) Op het AF forum is iemand er druk mee bezig.

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 25-03-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:24
Rainesh schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:53:
[...]

Rainclose van je ruiten gaat op dit moment wel, maar het pano-dak wilt niet mee dichtgaan. Het is een kwestie van afwachten totdat de juiste coderingen gevonden zijn :) Op het AF forum is iemand er druk mee bezig.
De coding die ik postte is dan niet correct of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Volgens de beschrijving zou het panoramadak daarmee ook gesloten worden, maar het filmpje laat alleen de ramen zien. Misschien dat Rainesh wat meer inzicht over de code zelf kan geven?

[ Voor 112% gewijzigd door KillaZ op 25-03-2016 10:59 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/22Uqx9zPG3WI0U3EPg3jeW0n/full.jpg

Op AF hebben meerdere dit getest en pano-dak sluit niet mee.

Was net bezig met een a6 c6, daar had een of een andere prutser rare coderingen gedaan. Comfort-sluiten van ramen deed het niet meer, panodak deed het ook niet meer. Was 45min bezig, veel rekenwerk. Bij de vorige modellen werkt het niet met vinkjes maar met optelsommetjes.

Eindstand: ramen doen het weer, zowel openen als sluiten met remote. Panodak sluit met remote, open helaas niet. Optische weergave in mmi, alarmpiep, sfeerverlichting, accu weergave, highway light etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wc9q91FRwbsZDr8kcH911vTS/full.jpg

Eindelijk, een seller gevonden die een kant en klare kist verkoopt voor de B5 Avant. Enige nadeel is dat waarin die sub gaat nu de versterker, wisselaar en toebehoren hangt. Dat moet dus verplaatst worden. De wisselaar zou onder de bestuurdersstoel kunnen, de versterker ter hoogte van waar nu de oude subwoofer hangt.

Gaat wel weer wat tijd in zitten om het een beetje uit te kunnen vogelen. Verkoper ook voor een leuke sub erbij gevraagd. Moet er zo uit komen te zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/033X8gPevlaPmeRl5Z6yL0iq/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ohhh maar dat ziet er toch netjes uit! Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RyFRoiRp8XsWTywncGHeMvKc/full.jpg

Dit is de subwoofer, en 2 ingebouwde versterkers voor heel de auto :P Cute ding hoor :+

Ik kan er een andere woofer in plaatsen, en gebruik te maken van de huidige setup zonder alles overhoop te hoeven trekken. Verbazingwekkend hoeveel techniek er in een audi steekt voor alleen de audio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
En hoe verbazingwekkend marginaal het juist is..........

Demp je vier deuren met een setje Silent Coat starter kit en je haalt veel meer uit je speakers. Voller geluid, meer bass, veel minder resonantie. Kost geen drol, leuk om te doen en zeker effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
PM_Petrol schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:21:
Had ik bij jou Audi Drive Select en efficiency display aangezet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Rainesh schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:33:
[...]

Had ik bij jou Audi Drive Select en efficiency display aangezet? :)
ADS niet en Efficiency stond al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wtf.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q8w6Vnvpck7xSJpwmoPrr4A5/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Trof je hem zo aan? Dan hebben ze geprobeerd je platen te jatten. RS4 is natuurlijk ultimate getaway car, dus een ndere RS4 jatten, jouw platen en op en gaan.
Ik zou hem gauw verkopen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
PM_Petrol schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:28:
[...]

ADS niet en Efficiency stond al aan.
Ik kom binnenkort naar Spijk toe, dan zet ik even ADS voor je aan. Heel stom dat ik het niet aangezet had, rijdt op dynamic wel heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

The Eagle schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:19:
Trof je hem zo aan? Dan hebben ze geprobeerd je platen te jatten. RS4 is natuurlijk ultimate getaway car, dus een ndere RS4 jatten, jouw platen en op en gaan.
Zijn er sporen op de bumper of kentekenplaathouder te zien? Hij kan er natuurlijk ook gewoon van af gevallen zijn he? Audi en montagekwaliteit :/

Maar ja, ik zou iig een alarm op de kentekenplaten zetten. Iig iets van een proximity alert.
"Step away from this vehicle" Had K.I.T.T. niet een keer zo'n uitspraak?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk eraf gevallen, maar wel heel vreemd zo... Zo heb ik 'm niet achtergelaten natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/943852_835048063307815_7642351165619149136_n.jpg?oh=e90284a7fc99554b6f83bb6b37401565&oe=578EE1C2

Zelf maar even een DIY in elkaar gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

The Eagle schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:19:
Misschien de beruchtte audi bende. Alhoewel er daar al een paar dood van zijn ondertussen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Misschien heeft dit er iets mee te maken? http://nos.nl/artikel/209...en-op-tweede-paasdag.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:05
Het is vandaag pas eerste Paasdag, dus dat zal wel niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Trouwens, wees consequent met het blurren van je kenteken ;) De ene keer wel en de andere keer niet helpt niet zo veel ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja kenteken zal me een roest wezen. :P

Mischien maar eens zo'n ding monteren wat ze ook in de wei gebruiken, om koeien mee af te schrikken ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Rainesh schreef op zondag 27 maart 2016 @ 04:38:
En hoe verbazingwekkend marginaal het juist is..........

Demp je vier deuren met een setje Silent Coat starter kit en je haalt veel meer uit je speakers. Voller geluid, meer bass, veel minder resonantie. Kost geen drol, leuk om te doen en zeker effectief.
Hoe en waar pas je dat toe dan? Tutorial?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Google maar eens, Silent coat starter kit, zijn gewoon dempingsmatjes die je achter je speaker(s) propt.

Ik betwijfel of er bij mij voldoende ruimte voor is. Die speakers zijn ook meer dan 15 jaar oud, ik denk dat er meer winst in het vervangen van alle speakers voor mijn auto te behalen is dan met een dempingssetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:58
Hebben zu nu alle letters en cijfers van je kentekenplaat gejat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
KappeNou schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:50:
[...]

Hoe en waar pas je dat toe dan? Tutorial?
Aan de binnenzijde van de buitenwand van je deur en op alle resonerende/hol klinkende plaatwerk.

http://www.akoestiekwinke...tiek-car-audio-verbeteren
http://www.concept4cars.nl/deuren-dempen-hoe-werkt-dat-2/

Het is op zich heel makkelijk zelf te doen. Je haalt je deurpaneel en speaker eraf. Vervolgens plak je paar platen aan het binnenste gedeelte van je buitenwand. Noise isolator achter je speaker en dat foam gedeelte rondom je speaker.
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:57:
Google maar eens, Silent coat starter kit, zijn gewoon dempingsmatjes die je achter je speaker(s) propt.

Ik betwijfel of er bij mij voldoende ruimte voor is. Die speakers zijn ook meer dan 15 jaar oud, ik denk dat er meer winst in het vervangen van alle speakers voor mijn auto te behalen is dan met een dempingssetje.
Ruimte heb je genoeg, als je beetje handig bent dan krijg je wel 2 a 3 platen naar binnen.

Als je zwaardere speakers plaatst dan is het juist verstandig om alsnog te dempen, anders trilt alles juist harder mee. Vrijwel iedere auto heeft baat bij demping, zelfs een a6 van 100k. Het af-fabriek ontdreunen is echt minimaal, meestal maar een simpel strookje bitumen en een isolatiedeken tegen geluid.

In het filmpje gebruiken ze Vibraflex, dat is wat lastiger om mee te werken omdat het stug is. Silent coat is soepel en makkelijk te snijden. Bitumen is ook vervelend om mee te werken omdat je het eerst moet verwarmen om soepel te krijgen.

Ik ga in de zomer de achterste twee deuren van de a1 nog dempen, dan kan ik ook wat foto's van maken. Je deuren worden ook wat zwaarder van, voelt ook gelijk wat degelijker. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rainesh op 27-03-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Rainesh schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:30:
[...]

Ik kom binnenkort naar Spijk toe, dan zet ik even ADS voor je aan. Heel stom dat ik het niet aangezet had, rijdt op dynamic wel heel fijn.
Dan zou alleen het gaspedaal daar mee werken? Ik heb geen snelheid corrigerende stuurbekrachtiging, geen verstelbare ophanging of S-Tronic. Dan heeft het weinig zin toch?

Ik laat ook de ramen blinderen op mn A4. Achter laat ik denk ik 5% transparant doen en voorin wat wettelijk is toegestaan. Heb een offerte aangevraagd bij de lokale stickeraar, ruitenblinderaar :p.

[ Voor 18% gewijzigd door OneTimer op 27-03-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Rainesh schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:26:
[...]

Aan de binnenzijde van de buitenwand van je deur en op alle resonerende/hol klinkende plaatwerk.

[video]

http://www.akoestiekwinke...tiek-car-audio-verbeteren
http://www.concept4cars.nl/deuren-dempen-hoe-werkt-dat-2/

Het is op zich heel makkelijk zelf te doen. Je haalt je deurpaneel en speaker eraf. Vervolgens plak je paar platen aan het binnenste gedeelte van je buitenwand. Noise isolator achter je speaker en dat foam gedeelte rondom je speaker.

[...]

Ruimte heb je genoeg, als je beetje handig bent dan krijg je wel 2 a 3 platen naar binnen.

Als je zwaardere speakers plaatst dan is het juist verstandig om alsnog te dempen, anders trilt alles juist harder mee. Vrijwel iedere auto heeft baat bij demping, zelfs een a6 van 100k. Het af-fabriek ontdreunen is echt minimaal, meestal maar een simpel strookje bitumen en een isolatiedeken tegen geluid.

In het filmpje gebruiken ze Vibraflex, dat is wat lastiger om mee te werken omdat het stug is. Silent coat is soepel en makkelijk te snijden. Bitumen is ook vervelend om mee te werken omdat je het eerst moet verwarmen om soepel te krijgen.

Ik ga in de zomer de achterste twee deuren van de a1 nog dempen, dan kan ik ook wat foto's van maken. Je deuren worden ook wat zwaarder van, voelt ook gelijk wat degelijker. :)
Nice!
Ik heb bij de TT niet echt het idee dat de isolatie slecht is. De deuren en het isolatie gevoel is prima in orde.
Bij de polo van me vriendin merk je zelf al dat hier nog winst te behalen valt. Maar ik ben benieuwd!

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
PM_Petrol schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:47:
[...]

Dan zou alleen het gaspedaal daar mee werken? Ik heb geen snelheid corrigerende stuurbekrachtiging, geen verstelbare ophanging of S-Tronic. Dan heeft het weinig zin toch?

Ik laat ook de ramen blinderen op mn A4. Achter laat ik denk ik 5% transparant doen en voorin wat wettelijk is toegestaan. Heb een offerte aangevraagd bij de lokale stickeraar, ruitenblinderaar :p.
Gasrespons is duidelijk merkbaar met ADS. Vooral Dynamic vs Comfort.
KappeNou schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:52:
[...]

Nice!
Ik heb bij de TT niet echt het idee dat de isolatie slecht is. De deuren en het isolatie gevoel is prima in orde.
Bij de polo van me vriendin merk je zelf al dat hier nog winst te behalen valt. Maar ik ben benieuwd!
Moet je even op je deur kloppen, zodra je hoort dat het blikkerig klinkt dan kan er winst behaald worden. Ontdreunen (demping) is niet alleen isolatie, maar ook geluidsverbetering. De a4 heeft aardig goed geluidsisolatie, maar met de deuren erbij gedempt is het helemaal top :)

[ Voor 19% gewijzigd door Rainesh op 27-03-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
Rainesh schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:25:
[...]

Gasrespons is duidelijk merkbaar met ADS. Vooral Dynamic vs Comfort.

[...]

Moet je even op je deur kloppen, zodra je hoort dat het blikkerig klinkt dan kan er winst behaald worden. Ontdreunen (demping) is niet alleen isolatie, maar ook geluidsverbetering. De a4 heeft aardig goed geluidsisolatie, maar met de deuren erbij gedempt is het helemaal top :)
Merk je bij de A1 goed verschil? Ik vind de ASS op zich al redelijk goed klinken, maar als het beter kan klinken daardoor en de deuren gaan wat massiever aanvoelen, dan is dat natuurlijk nooit weg.

Ik heb afgelopen weken al een aantal mods/retrofits uitgevoerd.

Wat betreft VCDS aanpassingen:

VCDS aanpassingen (voltooid):
  • Bochtenverlichting met behulp van mistlampen
  • Buitenspiegel rechts, zakken bij achteruit rijden
  • CD/DVD uitwerpen blokkeren (niet toegepast)
  • Coming home tijd aanpassen
  • Hellingassistentie vrijschakelen
  • Leaving home tijd aanpassen
  • MMI Radio Concert, verborgen menu vrijschakelen
  • Noodstop
  • Parkeerhulp, weergave in MMI
  • Tellertest
De belangrijkste kan ik helaas niet veranderen, waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat ik verouderde software en kabel heb:

VCDS aanpassingen:
  • Autobaanlicht
  • Dagrijverlichting, achterlichten mee laten branden
  • Dagrijverlichting, aan/uit activeren in MMI
Vooral de achterlichten laten branden vind ik belangrijk.

Mods (voltooid):
  • Mistlampen halogeen -> xenon look halogeen om het verschil qua kleur met de dagrijverlichting en xenon lampen te verkleinen.
  • Kentekenplaathouder achter vervangen, ik wil geen onbetaalde reclame maken voor anderen. :P
  • Dashboardkastlamp vervangen door led. De hele interieurverlichting is van led behalve die van de dashboardkast. Dat past niet. Omdat ik zo min mogelijk wil aanpassen aan de bedrading heb ik eerst een verloopje gemaakt en daarna de ledlamp.
Retrofits (voltooid):
  • Kofferbakmat hoog, originele kofferbakmat.
  • MMI hoogglans zwarte omlijsting om de scherm. Het kijkt rustiger en het matcht beter met mijn ventilatieroosters en ring van mijn stuur, die zijn allemaal hoogglanzend zwart.
  • Tweede kofferbaklamp plus tweede tashaak.
Komende weken/maanden ga ik me nog bezighouden met het volgende:

Mods:
  • Kentekenplaathouder voor vervangen
  • Lakverzegeling
  • Laadvloer laag
  • Ramen aan de binnenkant blinderen, beschermfolie aan de buitenkant
  • Spoorverbreders
  • Chiptuning
  • Verlaging
Retrofit:
  • Motorkapisolatie
  • Bestuurdersopbergbox
  • Fabrieksalarm
  • Grootlichtassistent
  • Cruise control
  • Buitenspiegels verwarmbaar, elektrisch inklapbaar
  • Trekhaak*
  • Digitale radio-ontvangst**
Motorkapisolatie en bestuurdersopbergbox ga ik gewoon bij de dealer bestellen. De meeste onderdelen voor de fabrieksalarm ga ik bestellen bij een schadebedrijf. Grootlichtassistent is een kwestie van 2 draden doortrekken. Cruise control andere hendels, onderkap en inleren, moet te doen zijn. Spiegels wil ik het liefst gaan voor de elektrisch inklapbare, maar dat wordt een duur grapje. Ga ik alleen voor verwarmbare spiegels, dan ben ik zo klaar.

* Trekhaak gaat waarschijnlijk niet lukken. Trekhaak zelf en de module kan ik vrij goedkoop aan komen, echter is de S line diffusor met trekhaakvoorbereiding niet los te bestellen bij de dealer. Ik moet dan de hele bumper bestellen. Ik ben toch niet gek. :+

** Nog niet in verdiept qua mogelijkheden.

Ik heb de auto nu 3 maanden en ik ben bijna 3000 km verder, maar wat is het nog steeds elke keer weer een genot om in te rijden. Ik vind hem echt al snel zat met zijn 86pk met 160Nm koppel, maar als ik hem bij 10000km laten chippen naar 135pk met 220Nm koppel, dan wordt ie toch vrij vlot :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Aardig wat aanpassingen die je al gedaan hebt en nog wilt doen :).
Autobaanlicht kan alleen met lichtsensor, maar die heb je zo te zien omdat je ook Coming/Leaving Home aan hebt gezet.
Ga je 'm bij JD chippen? Aardig wat vermogen voor zo'n auto, zal je zeker gaan merken :).
Foto's? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Zo jij heb er zin in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GioStyle schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:49:
[...]

Merk je bij de A1 goed verschil? Ik vind de ASS op zich al redelijk goed klinken, maar als het beter kan klinken daardoor en de deuren gaan wat massiever aanvoelen, dan is dat natuurlijk nooit weg.

Ik heb afgelopen weken al een aantal mods/retrofits uitgevoerd.

Wat betreft VCDS aanpassingen:

VCDS aanpassingen (voltooid):
  • Bochtenverlichting met behulp van mistlampen
  • Buitenspiegel rechts, zakken bij achteruit rijden
  • CD/DVD uitwerpen blokkeren (niet toegepast)
  • Coming home tijd aanpassen
  • Hellingassistentie vrijschakelen
  • Leaving home tijd aanpassen
  • MMI Radio Concert, verborgen menu vrijschakelen
  • Noodstop
  • Parkeerhulp, weergave in MMI
  • Tellertest
De belangrijkste kan ik helaas niet veranderen, waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat ik verouderde software en kabel heb:

VCDS aanpassingen:
  • Autobaanlicht
  • Dagrijverlichting, achterlichten mee laten branden
  • Dagrijverlichting, aan/uit activeren in MMI
Vooral de achterlichten laten branden vind ik belangrijk.

Mods (voltooid):
  • Mistlampen halogeen -> xenon look halogeen om het verschil qua kleur met de dagrijverlichting en xenon lampen te verkleinen.
  • Kentekenplaathouder achter vervangen, ik wil geen onbetaalde reclame maken voor anderen. :P
  • Dashboardkastlamp vervangen door led. De hele interieurverlichting is van led behalve die van de dashboardkast. Dat past niet. Omdat ik zo min mogelijk wil aanpassen aan de bedrading heb ik eerst een verloopje gemaakt en daarna de ledlamp.
Retrofits (voltooid):
  • Kofferbakmat hoog, originele kofferbakmat.
  • MMI hoogglans zwarte omlijsting om de scherm. Het kijkt rustiger en het matcht beter met mijn ventilatieroosters en ring van mijn stuur, die zijn allemaal hoogglanzend zwart.
  • Tweede kofferbaklamp plus tweede tashaak.
Komende weken/maanden ga ik me nog bezighouden met het volgende:

Mods:
  • Kentekenplaathouder voor vervangen
  • Lakverzegeling
  • Laadvloer laag
  • Ramen aan de binnenkant blinderen, beschermfolie aan de buitenkant
  • Spoorverbreders
  • Chiptuning
  • Verlaging
Retrofit:
  • Motorkapisolatie
  • Bestuurdersopbergbox
  • Fabrieksalarm
  • Grootlichtassistent
  • Cruise control
  • Buitenspiegels verwarmbaar, elektrisch inklapbaar
  • Trekhaak*
  • Digitale radio-ontvangst**
Motorkapisolatie en bestuurdersopbergbox ga ik gewoon bij de dealer bestellen. De meeste onderdelen voor de fabrieksalarm ga ik bestellen bij een schadebedrijf. Grootlichtassistent is een kwestie van 2 draden doortrekken. Cruise control andere hendels, onderkap en inleren, moet te doen zijn. Spiegels wil ik het liefst gaan voor de elektrisch inklapbare, maar dat wordt een duur grapje. Ga ik alleen voor verwarmbare spiegels, dan ben ik zo klaar.

Ik heb de auto nu 3 maanden en ik ben bijna 3000 km verder, maar wat is het nog steeds elke keer weer een genot om in te rijden. Ik vind hem echt al snel zat met zijn 86pk met 160Nm koppel, maar als ik hem bij 10000km laten chippen naar 135pk met 220Nm koppel, dan wordt ie toch vrij vlot :9~
Verschil merk je zeker bij de a1. Deur voelt ook gelijk stuk degelijker (zwaarder).

Welk bouwjaar is je auto? Want Autobaanlicht moet prima lukken, heb je al geprobeerd met enkel contact aan en niet met startende motor? Dito met achterlichten aan. Als je in de randstad woont, rij dan even langs dan kan ik er even naar kijken. Tot nu toe bij alle auto's die ik gedaan heb (zijn er behoorlijk wat) altijd gelukt.

Je hebt zo te zien mijn topic op AF gevonden :*)
- Motorkapisolatie is wel fijn, geen hete motorkap meer na een flinke rit.
- Opbergbox voor passagierszijde moet een seat of skoda onderdeel zijn he. Audi heeft zelf geen opbergbox voor je rechterstoel.
- lakverzegeling = glascoating? :)
- Grootlichtassistent wil ik ook nog inbouwen, heb wel dimmende binnenspiegel. Is wel vrij simpel.
- Elektrisch inklapbare spiegels ben je rond de 300 voor kwijt, kijk wel naar de juiste deurmodules. Vanaf bouwjaar 2013 heb je H modules nodig. Jammer, ik heb mijn complete set verwarmbare spiegels met modules etc voor 50 euro weggedaan.......
- DAB....hmmm daar heb ik wel interesse in!

Chip, zeker JD. Heb het ook gedaan, 143pk en 225nm. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
of bij vagtechniek ;)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/12719337_955523571201409_6878863386063556722_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/t31.0-8/12628506_940711359349297_3484963808996077498_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/12374976_920994191321014_2927342713403264155_o.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Vagtechniek en JD zijn idd beide goed. Vagtechniek is wel wat goedkoper en het ligt er ook een beetje aan waar je woont. JD zit in Lochem en Vagtechniek ergens in Brabant in de buurt van Tilburg als ik me niet vergis.
Zelf ben ik bij JD geweest aan het begin van de maand. Leuke ervaring en ze leveren goed werk af. Dat is ook wel te zien aan al die vermogenskrommes die je van hun ziet. Ze doen niet anders dan tunen.

Bij Vagtechniek kan je ook een beurt laten doen, of distributiewissel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Beide zijn even goed, ik zou alleen dit keer naar Tuningparts in zoetermeer gaan. Werken met JD samen, scheelt een flinke rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Het is jammer dat ik met mijn etron maar 30pk erbij krijg voor dik €600,-.
204pk vs 234pk, ik weet niet of het m'n geld waard is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Of je gaat naar Hartog, die kan ook erg goed tunen.
@tristan: gaat het alleen om piekvermogen of om de hele ervaring?
Sowieso wel lastig met al die bijtellingblokjes van tegenwoordig, die worden natuurkundig gezien al uitgeknepen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Wat is de hele ervaring? Je bedoelt je auto op de rollerbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Piekervaring zal die doelen op alleen kroegpraat 300pk bij een x toerental. Meeste bruikbare vermogen zit onderin en kan een auto snel of lui aan doen laten voelen. :)

Mijn auto is iig custom gemapt op koppel en onderin de dip er zoveel mogelijk uit. Daar zit je 90% van de tijd te rijden en dat merk je dus ook. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Rainesh schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:56:
Beide zijn even goed, ik zou alleen dit keer naar Tuningparts in zoetermeer gaan. Werken met JD samen, scheelt een flinke rit.
als je een standaard chip wil wel.
Ik wilde sowieso op maat aangezien ik wat hardware aanpassingen had gedaan (downpipe en luchtfilter)
Als daily is koppel onderin zeker fijn! Je hoeft amper terug te schakelen, tenzij je het maximale wil. Mijn piek koppel zit al rond de 2500rpm, wat 420Nm is op 1230kg :9~
Als voorbeeld, ik kom af en toe een vrij jonge gast in een panamera S v8 tegen. Aantal keer tot zo'n 200km/h getest, gaat exact gelijk op. Dan merk je dat gewicht belangrijk is ;)

Als het goed is hebben ze deze week bij tuning parts weer de Go Fast Bits diverter valve+ binnen. Schijnt een erg goede goedkope mod te zijn welke je bij gechipte auto's zeker moet merken. De dumpvalve zou sneller moeten reageren en beter de boost moeten kunnen vast houden. Ben benieuwd!
Kan ik hem van het weekend goed uit testen als de nieuwe koppeling eronder zit.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
KappeNou schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:24:
[...]

als je een standaard chip wil wel.
Ik wilde sowieso op maat aangezien ik wat hardware aanpassingen had gedaan (downpipe en luchtfilter)
Als daily is koppel onderin zeker fijn! Je hoeft amper terug te schakelen, tenzij je het maximale wil. Mijn piek koppel zit al rond de 2500rpm, wat 420Nm is op 1230kg :9~
Als voorbeeld, ik kom af en toe een vrij jonge gast in een panamera S v8 tegen. Aantal keer tot zo'n 200km/h getest, gaat exact gelijk op. Dan merk je dat gewicht belangrijk is ;)

Als het goed is hebben ze deze week bij tuning parts weer de Go Fast Bits diverter valve+ binnen. Schijnt een erg goede goedkope mod te zijn welke je bij gechipte auto's zeker moet merken. De dumpvalve zou sneller moeten reageren en beter de boost moeten kunnen vast houden. Ben benieuwd!
Kan ik hem van het weekend goed uit testen als de nieuwe koppeling eronder zit.

[video]
Ziet er goed uit man! Maar is dit een diverter valve met blow off sound of een stille? Vriend van me heeft diverter valve vervangen van zn 1.4t, maar vind het een te hard geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Rainesh schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:41:
[...]

Ziet er goed uit man! Maar is dit een diverter valve met blow off sound of een stille? Vriend van me heeft diverter valve vervangen van zn 1.4t, maar vind het een te hard geluid.
Het is een mod van de originele. Het geluid schijnt soms zelfs minder merkbaar te zijn dan wanneer de DV nog helemaal OEM is.
Ik wil zeker geeen psssjjjtttt geluid hebben ;) Die forge en HKS blow off valves werken ook niet zoals OEM, maar via aparte lucht druk. Bij de gfb dv+ hoef je hierdoor ook geen extra leidingen of draden te trekken, alleen de OEM DV aan te passen. De OEM DV is dus qua gas response sneller dan zo'n aftermarket forge pssjt ding. Alleen zijn ze vrij zwak. GFB lost dit op, hij gaat niet meer kapot en reageert nog iets sneller en houdt de boost bij gechipte auto's beter vast.
Ook voor de 1.4tsi hebben ze er 1 beschikbaar. Ik weet niet of deze ook op de 1.2 past.

Afbeeldingslocatie: http://www.xtmotorsport.com/media/images/gallery/4107.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/moddedeuros-prod/spree/products/3021/product/Screenshot_1.png?1432919211

[ Voor 22% gewijzigd door KappeNou op 28-03-2016 22:49 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Te grote blow-off valve is niet goed. De 'wooshh' die het geeft kost je ook druk iedere keer als je schakelt. Je gaat er niet echt sneller op vooruit ofzo. :P

In de RS4 zitten er 2 stuks. Ik hoef geen achterlijke 'pweeeep' geluid op straat te hebben, bedoel m'n auto is toch wel sneller dan de meeste 8) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
KappeNou schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:42:
[...]

Het is een mod van de originele. Het geluid schijnt soms zelfs minder merkbaar te zijn dan wanneer de DV nog helemaal OEM is.
Ik wil zeker geeen psssjjjtttt geluid hebben ;) Die forge en HKS blow off valves werken ook niet zoals OEM, maar via aparte lucht druk. Bij de gfb dv+ hoef je hierdoor ook geen extra leidingen of draden te trekken, alleen de OEM DV aan te passen. De OEM DV is dus qua gas response sneller dan zo'n aftermarket forge pssjt ding. Alleen zijn ze vrij zwak. GFB lost dit op, hij gaat niet meer kapot en reageert nog iets sneller en houdt de boost bij gechipte auto's beter vast.
Ook voor de 1.4tsi hebben ze er 1 beschikbaar. Ik weet niet of deze ook op de 1.2 past.

[afbeelding]

[afbeelding]
Kennelijk heeft de 1.2t geen diverter valve, maar enkel een wastegate. Je hebt wel een blow off valve van Forge voor de 1.2, maar die is vrij luid. Hoe kun je zoiets dempen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
PM_Petrol schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:07:
Aardig wat aanpassingen die je al gedaan hebt en nog wilt doen :).
Autobaanlicht kan alleen met lichtsensor, maar die heb je zo te zien omdat je ook Coming/Leaving Home aan hebt gezet.
Ga je 'm bij JD chippen? Aardig wat vermogen voor zo'n auto, zal je zeker gaan merken :).
Foto's? :Y
Ik zou hem graag bij JD willen laten chippen, maar €599 voor wat software-aanpassingen is en blijft een hoop geld. Ze hadden/hebben momenteel wel een actie met 15% korting, maar ik wacht even tot de auto wat meer is ingereden.

Wil je foto's van de mods/retrofits of van de auto zelf? De auto zelf is nodig aan een wasbeurt toe, dus foto's van de auto blijf ik je even schuldig. ;)
Rainesh schreef op maandag 28 maart 2016 @ 10:31:
[...]

Verschil merk je zeker bij de a1. Deur voelt ook gelijk stuk degelijker (zwaarder).
Heb je toevallig foto's daarvan gemaakt? Ik ben wel benieuwd en ik wil wel ideeën opdoen voor geluidsisolatie/verbetering.
Welk bouwjaar is je auto? Want Autobaanlicht moet prima lukken, heb je al geprobeerd met enkel contact aan en niet met startende motor? Dito met achterlichten aan. Als je in de randstad woont, rij dan even langs dan kan ik er even naar kijken. Tot nu toe bij alle auto's die ik gedaan heb (zijn er behoorlijk wat) altijd gelukt.
Bouwjaar 2014, in 2015 op kenteken gezet. Volgens mij moet het ook wel lukken, maar zodra ik naar [09-Boordnet] en [07-Hercoderen] gaat alles nog goed, maar zodra ik iets wil aanpassen in Byte 15 of 18, dan is alles als het ware 'blanco', geen omschrijving, maar ik kan wel vinkjes aan- of uitvinken. Ik ga er binnenkort weer eens goed nakijken en anders neem ik wel even contact met je op.
Je hebt zo te zien mijn topic op AF gevonden :*)
- Motorkapisolatie is wel fijn, geen hete motorkap meer na een flinke rit.
- Opbergbox voor passagierszijde moet een seat of skoda onderdeel zijn he. Audi heeft zelf geen opbergbox voor je rechterstoel.
- lakverzegeling = glascoating? :)
- Grootlichtassistent wil ik ook nog inbouwen, heb wel dimmende binnenspiegel. Is wel vrij simpel.
- Elektrisch inklapbare spiegels ben je rond de 300 voor kwijt, kijk wel naar de juiste deurmodules. Vanaf bouwjaar 2013 heb je H modules nodig. Jammer, ik heb mijn complete set verwarmbare spiegels met modules etc voor 50 euro weggedaan.......
- DAB....hmmm daar heb ik wel interesse in!

Chip, zeker JD. Heb het ook gedaan, 143pk en 225nm. :9~
Wat betreft de opbergbox twijfel ik tussen de originele voor de A1, maar geen opbergbox onder de passagiersstoel of inderdaad beide opbergboxen van Seat.

Wat betreft de deurmodules: bij mij zijn de H modules al aanwezig.

[ Voor 76% gewijzigd door GioStyle op 29-03-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GioStyle schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:07:
Heb je toevallig foto's daarvan gemaakt? Ik ben wel benieuwd en ik wil wel ideeën opdoen voor geluidsisolatie/verbetering.
Helaas geen foto's gemaakt, waren druk bezig die dag. Twee a1's gedempt en van beide elektrisch inklapbare spiegels geplaatst.
Bouwjaar 2014, in 2015 op kenteken gezet. Volgens mij moet het ook wel lukken, maar zodra ik naar [09-Boordnet] en [07-Hercoderen] gaat alles nog goed, maar zodra ik iets wil aanpassen in Byte 15 of 18, dan is alles als het ware 'blanco', geen omschrijving, maar ik kan wel vinkjes aan- of uitvinken. Ik ga er binnenkort weer eens goed nakijken en anders neem ik wel even contact met je op.
Blanco is geen probleem, zolang je de vinkjes op de juiste plekken zet. Bij tot nu toe alle bouwjaren die ik gecodeerd heb stonden ze op dezelfde plekken. Gebruik je het vcds documentje van Audiforum?
Wat betreft de opbergbox twijfel ik tussen de originele voor de A1, maar geen opbergbox onder de passagiersstoel of inderdaad beide opbergboxen van Seat.
De opbergboxen zijn identiek, alleen bij Seat stuk goedkoper. Zorg wel dat je 4pk (soul zwart) als kleurcode. Even uitgaande dat je zwarte stoelen hebt.
Wat betreft de deurmodules: bij mij zijn de H modules al aanwezig.
Zo dan, dan heb je geluk. Ik moest compleet nieuwe deurmodules plaatsen. Dan is het nog goedkoper voor je om de spiegels te retrofitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Rainesh schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:16:

De opbergboxen zijn identiek, alleen bij Seat stuk goedkoper. Zorg wel dat je 4pk (soul zwart) als kleurcode. Even uitgaande dat je zwarte stoelen hebt.
Ik heb inderdaad de donkere interieur. 4PK is de kleurcode bij de A1 toch? Ik heb nu de 2 Seat onderdelen besteld met als kleurcode 4W4. Dat klopt toch? Anders ga ik zometeen gelijk even terug. :o Er zal ongetwijfeld een zeer lichte kleur- en/of structuurverschil zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GioStyle schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:51:
[...]

Ik heb inderdaad de donkere interieur. 4PK is de kleurcode bij de A1 toch? Ik heb nu de 2 Seat onderdelen besteld met als kleurcode 4W4. Dat klopt toch? Anders ga ik zometeen gelijk even terug. :o Er zal ongetwijfeld een zeer lichte kleur- en/of structuurverschil zitten.
Klopt. Bij Seat is het 4W4 en bij Audi is het PK. Je merkt geen kleur/structuur verschil, althans ik niet. Heb je wel een linker en een rechter besteld? Want de gaten van linkerstoel komen niet overeen met rechterstoel. Daarom een specifieke linker / rechter.

6J0882602C4W4

Vergeet de 8 zelftappende schroeven niet.

N90986802

Makkelijkste manier om de boxen te plaatsen is je stoelbouten losmaken en je stoel naar achteren kantelen. Anders wordt het echt een lastige klus. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rainesh op 29-03-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
GioStyle schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:07:
[...]

Ik zou hem graag bij JD willen laten chippen, maar €599 voor wat software-aanpassingen is en blijft een hoop geld. Ze hadden/hebben momenteel wel een actie met 15% korting, maar ik wacht even tot de auto wat meer is ingereden.

Wil je foto's van de mods/retrofits of van de auto zelf? De auto zelf is nodig aan een wasbeurt toe, dus foto's van de auto blijf ik je even schuldig. ;)
Ja €600 is ook veel geld, dat klopt. Maar gezien je er wel dik vermogen voor terug krijgt valt het ook wel weer mee ;). Het is de goedkoopste mod om je auto sneller te maken iig. Foto's van de mods idd, als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:04

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Dit weekend mijn 190E verkocht, tijd om dus weer even aan de Audi te werken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JTkjq3OywUNdCctpIaCwXQAJ/full.jpg

Ben nog op zoek naar een rechterkoplamp voor een Audi 90 B3 uit '91. Iemand toevallig nog wat liggen? Dan kan ik langs de RDW namelijk. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tristan schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:21:
Wat is de hele ervaring? Je bedoelt je auto op de rollerbank?
Wat joopie zegt, piekvermogen zegt geen reet. Dat is leuk vergelijken in de kroeg maar de meerwaarde van tuning is juist dat de hele curve gelijkmatiger wordt, de kracht meer wordt en beter verdeeld waardoor de hele rijervaring krachtiger en soepeler wordt.

Wil je dat niet maar gewoon zo veel mogelijk pk dan zou ik naar een beun gaan in plaats van een kwaliteitstuner. Die laatsten gaan namelijk gewoon minder ver om ook nog kwaliteit en levensduur te kunnen garanderen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Rainesh schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:39:
[...]

Kennelijk heeft de 1.2t geen diverter valve, maar enkel een wastegate. Je hebt wel een blow off valve van Forge voor de 1.2, maar die is vrij luid. Hoe kun je zoiets dempen?
Zal denk ik niet lukken. Volgende keer dus minimaal een 1.4T kopen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Gonadan schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:59:
[...]

Wat joopie zegt, piekvermogen zegt geen reet. Dat is leuk vergelijken in de kroeg maar de meerwaarde van tuning is juist dat de hele curve gelijkmatiger wordt, de kracht meer wordt en beter verdeeld waardoor de hele rijervaring krachtiger en soepeler wordt.

Wil je dat niet maar gewoon zo veel mogelijk pk dan zou ik naar een beun gaan in plaats van een kwaliteitstuner. Die laatsten gaan namelijk gewoon minder ver om ook nog kwaliteit en levensduur te kunnen garanderen. ;)
Ik begrijp je. Ik heb ook liever kwaliteit dan kwantiteit maar alsnog vind ik het jammer dat ze maar 30pk extra uit mijn 1.4 blokje weten te trekken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is een 1.4 blokje, die hoort überhaupt al niet zo'n vermogen te leveren. :D

Natuurkundig gezien wil je gewoon een dik blok wat met gemak het vermogen kan leveren in plaats van een blok wat het eigenlijk niet kan gewoon flink blazen en hopen dat hij door de garantieperiode komt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
Mod mistlampen halogeen -> xenon look halogeen

Ik heb helaas geen before picture met de oude halogeen mistlampen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ecsFhVizNO89GEnFk6ktMKUg/medium.jpg

Ik vond de oude situatie vooral afschuwelijk met coming home/ leaving home functie. Dan gaat je dagrijverlichting aan in combinatie met de mistlampen met als gevolg dat je dagrijverlichting lekker fel wit is en je mistlampen gelig.

Mistlampen zijn GP Thunder 7500K, fitting H11. Ik denk dat 7500K net een tikkeltje te blauw is, maar ik vind het niet storend. Het matcht duidelijk beter met de xenon en dagrijverlichting dan voorheen.

Mod dashboardkastlamp vervangen door led

Oude situatie:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/E9IruAuGCdMVn2sPUiYL2o14/medium.jpg

Hele interieurverlichting is van led behalve die van de dashboardkast, daar zat nog een ouderwetse halogeenlamp. Die wilde ik graag vervangen door een led variant.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cRZkpotDxmxe7wTWyAQZ0uUq/medium.jpg

Lampje eruit gehaald. Wat je boven ziet is dus de oude stekker van de halogeenlamp. Die wil ik zo laten.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VXqjROF6yBtgY3uahSwZK0x8/medium.jpg

Vervolgens nieuwe ledlamp besteld inclusief zelfgemaakte verloopje.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dtIjPw5ghf1aFh1PVkSqBHC2/medium.jpg

Verloopje netjes afwerken.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Xuo5ggAU9AnlLhvTX8IBIedh/medium.jpg

Even testen of het lampje werkt.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dPNQdOpm7HzReQQNAJXLwaf2/medium.jpg

En daar zit dan de nieuwe ledlamp. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tristan schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:16:
[...]

Ik begrijp je. Ik heb ook liever kwaliteit dan kwantiteit maar alsnog vind ik het jammer dat ze maar 30pk extra uit mijn 1.4 blokje weten te trekken :(
Vind je hem nog niet snel genoeg dan? De kickdown boost van de elektromotor is veel krachtiger dan een paar pk's extra. Verder vind ik het onderstel van de etron ook niet geschikt voor nog veel meer vermogen. Ik had hiervoor een A1 met S-onderstel en dat directe gevoel mis ik nog wel eens.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tristan schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:16:
[...]

Hoe kom jij aan 30pk? Als je even uitgaat van "op papier" vermogen naar 300 pk en een flinke pak koppel....dan is dit wel interessant. :)

https://www.facebook.com/...nl/posts/1032544070125541

https://www.facebook.com/...nl/posts/1032543140125634

Ik denk dat een verlaging van 20mm (eibach veren) je etron wel goed zal doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rainesh op 29-03-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wil je meer dan 30PK dan moet je een grotere turbo, injectoren en dergelijk overwegen. Dat ontstijgt wel het budget van je 600 euro dus. En dan ga je ook efficientie van de motor in verbruik en uitstoot alweer voorbij.

Tunen is nooit goedkoop geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Of een beter basis kopen ;) er zijn genoeg 1.8's en 2.0's welke tussen de 60 en 120pk erbij krijgen

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bijv.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFgxMDAw/z/~20AAOSwLnlWoKhv/$_57.JPG

Ik had nog een 10 inch woofer nodig voor die 'kist'. Eentje gevonden voor 9 tientjes. We gaan het voorlopig proberen met de huidige 'build-in' versterker, en vervangen deze als ie niet toereikend is.

Schema met 4 + 2 + 2 draden lijkt relatief eenvoudig. Nu nog uitvogelen of die 4 draden low of high input zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Canaria schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:44:
[...]

Vind je hem nog niet snel genoeg dan? De kickdown boost van de elektromotor is veel krachtiger dan een paar pk's extra. Verder vind ik het onderstel van de etron ook niet ageschikt voor nog veel meer vermogen. Ik had hiervoor een A1 met S-onderstel en dat directe gevoel mis ik nog wel eens.
Hij is een stuk rapper dan alles wat ik hiervoor heb gereden dus daar ligt het niet aan :+ Ik ben het met je eens dat het onderstel van de etron wat zweverig kan zijn en gaat dansen als je hem op z'n staart traps en gaat hoeken maar niet zodanig dat het niet te managen valt.
Rainesh schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:09:
[...]

Hoe kom jij aan 30pk? Als je even uitgaat van "op papier" vermogen naar 300 pk en een flinke pak koppel....dan is dit wel interessant. :)

https://www.facebook.com/...nl/posts/1032544070125541

https://www.facebook.com/...nl/posts/1032543140125634

Ik denk dat een verlaging van 20mm (eibach veren) je etron wel goed zal doen.
Hmmm, ja op papier 300pk. Maar dat is simpelweg het vermogen van de electromotor en benzinemotor bij elkaar opgeteld. Maar het gecombineerde vermogen is 'maar' 204pk en niet 300pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:53:
Bijv.

[afbeelding]

Ik had nog een 10 inch woofer nodig voor die 'kist'. Eentje gevonden voor 9 tientjes. We gaan het voorlopig proberen met de huidige 'build-in' versterker, en vervangen deze als ie niet toereikend is.

Schema met 4 + 2 + 2 draden lijkt relatief eenvoudig. Nu nog uitvogelen of die 4 draden low of high input zijn.
Waarom niet gewoon een a-merk woofer, zoals Kicker. ff op marktplaats kijken en je vind al aardig wat.
Tristan schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:00:
[...]

Hmmm, ja op papier 300pk. Maar dat is simpelweg het vermogen van de electromotor en benzinemotor bij elkaar opgeteld. Maar het gecombineerde vermogen is 'maar' 204pk en niet 300pk.
Je leest het verkeerd. Op papier bedoelde ik juist de 204pk en dan na tuning 300pk (gemeten op de rollerbank). :) Dus niet bij elkaar opgeteld, maar getuned en gecombineerd.

[ Voor 47% gewijzigd door Rainesh op 30-03-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rainesh schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:24:
[...]

Waarom niet gewoon een a-merk woofer, zoals Kicker. ff op marktplaats kijken en je vind al aardig wat.

[...]
Verkoper kan beide items in dezelfde shipping doen, dus waarom niet. Het hoeft geen A klasse woofer te zijn, als de bass maar iets ruimer is dan nu.

Mocht ik de auto ooit verkopen of wegdoen, dan kan ik altijd de oude setup weer terug plaatsen. Maar denk dat de volgende stap het vervangen van alle deurspeakers is. 15 jaar oud en flink wat muziek-uren verder gaat ten koste van kwaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Tristan schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:00:
[...]

Hij is een stuk rapper dan alles wat ik hiervoor heb gereden dus daar ligt het niet aan :+ Ik ben het met je eens dat het onderstel van de etron wat zweverig kan zijn en gaat dansen als je hem op z'n staart traps en gaat hoeken maar niet zodanig dat het niet te managen valt.

[...]

Voor iets sportiever moet je inderdaad de golf GTE nemen.
Ik moet zeggen dat ze volgeladen best rap zijn! Ik moest een tijdje terug aardig gas geven om erachter te blijven. Alleen hogere snelheden zal zo'n elektro aandrijving niet snel zijn.
Ik hoorde ook dat hij meteen een stuk minder snel aanvoelt wanneer de accu's leeg zijn. Klopt dat?

Het grote voordeel van zo'n e-tron/GTE chippen is dat die 1.4tsi flink wat uit te halen valt. Normaal gesproken voel je bij lage snelheden het koppel van de elektro motor. Als de 1.4 gechipt is zal deze altijd flink koppel afgeven.

>PC specs<

Pagina: 1 ... 7 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.