maxoss schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:12:
[...]
Is er een bedrijf die dit doet?
Wat is de beste manier?
- 12v aansluiting obd onderbreken met schakelaar
- dummy obd plaatsen (waar laat je de werkende obd)
- slotje erop (lijkt me niet handig ivm slopen)
- iets anders?
Op een Golf 5 ofzo waar de OBD linksonder de auto zit, heb ik mensen gezien die er gewoon een dik abus slot omheen hingen... Dus de LOCK letterlijk om de OBD heen (Van voor naar achteren) zodat je onmogelijk daar een OBD stekker erop plaatsen kon.
Sommige auto's zijn weer anders, de mijne bijv zit achterin de sigaretten asbak en niet voor. Ik ga niet vertellen wat ik toegepast heb (

) maar voor alles is een oplossing te bedenken. De meest hardcore oplossing is de Datapoort met 12V te voorzien, dan blaas je gelijk elk apparaat wat erop aan gesloten wordt op, maar je berokkent garages schade op deze manier als je ze niet verteld dat je OBD poort 'getriggerd' is.
Ik zou dat laatste echt niet zomaar doen, je weet maar nooit of je een keer de ANWB nodig hebt en hij z'n vrolijke apparaat erin plugt ofzo.
Bekijk zelf je OBD poort, het verschilt per auto, maar je kunt met wat handige sloten, gereedschap, andere tools iets eenvoudigs bedenken waarop je toegang blokkeert. En als je dat niet wilt, dan moet je gewoon draadjes bruggen, waarvan jij alleen weet hoe je ze weer aanzet (denk aan een schakelaar net voor de ECU ofzo).
Een dief gaat vaak de moeite al niet meer nemen uit te zoeken waarom zijn OBD apparaat niet meer werkt.
KappeNou schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:12:
[...]
OEM RS is ook vaak brembo. Standaard A4 heeft eerder iets van ATE.
Slijten heeft te maken met samenstelling van de blokken en materiaal kwaliteit van de schijven.
Als jij circuit blokken neemt en ze flink gebruikt dan zal het snel slijten ja. Alleen niet slim als je het circuit niet op gaat, aangezien ze koud minder goed remmen.
Ik hoor ook goede verhalen over de V-maxx big brake kits. Die natuurlijk wel even opnieuw spuiten zodat het vmaxx logo weg is. Dan heb je vaak tussen de €1000 en €1500 een big brake kit waarvan de blokken maat ook nog is vrij goedkoop zijn.
Ik vind voor straat gebruik sportieve straat blokken goed genoeg. Daarbij rem ik veel op de motor af, anticipeer ik goed en neem ik waar nodig lekker sportief de bocht

Ben niet echt thuis in de wereld van remmen, maar 'wil' gewoon een 'goede' kit dat slijtvast is (deze zitten er al onder sinds aanschaf auto bijna 2 jaar terug) en niet zo snel gaat faden als je het ook even gebruikt. Wil best betalen ervoor maar dan moet het ook goed zijn, en niet een wilde gok omdat het 3500 euro kost en denkende dat het wel goed is ofzo. Keramisch moet opwarmen geloof ik en is knetterduur. Je roept er ook wat mee af als je met keramisch rijden gaat, van die schooiers die je remmen onder je auto vandaan schroeven ofzo.
Moet wel zeggen nu met deze open velgen, de remmen ook iets beter gekoeld worden.
[
Voor 31% gewijzigd door
Verwijderd op 21-03-2016 13:28
]